Ervaringen met het verkopen van je woning

Pagina: 1 ... 175 ... 206 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
De animo valt mij na één middag niet tegen. Drie bezichtigingen gepland staan, al vaak bekeken en bewaard op Funda. Zegt natuurlijk niks als je geen goed bod krijgt maar het is toch fijn dat überhaupt interesse is.

[ Voor 4% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 29-08-2024 08:23 ]

• Skywalker27
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-09 16:27
@Piet_Piraat7 welke regio zit je en welke prijsklasse want dat scheelt nogal

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Nu online
Skywalker27 schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 11:13:
@Piet_Piraat7 welke regio zit je en welke prijsklasse want dat scheelt nogal
Randje achterhoek, prijsklasse 5 / 6 ton. Blijkbaar was er een landelijke storing gisteren bij Funda waardoor de makelaar geen enkele mail heeft gekregen. Inmiddels 4 5 bezichtigingen telefonisch gepland.

• Skywalker27
Goed gedaan ik hoor dat die prijsklasse iets minder hardloopt dan tussen de 4 en 5 ton. Dus inderdaad ik denk dat je inderdaad een goed resultaat hebt tot nu toe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hittema
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 22-09 13:57
Vanmiddag 15:00 is onze woning op Funda gekomen. Tot nu toe 1 bezichtiging. Ik weet dat het nog vroeg is en er morgen prima nog nieuwe bij kunnen komen, maar toch voelt het als heel weinig….
Een eigen woning verkopen is sowieso een wel spannender dan ik op voorhand had gedacht.

• BurnerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-09 13:53
Ik ga hier toch maar eens volgen. Ik heb zojuist een nieuw huis gekocht en wil eerdaags hier de makelaar over de vloer laten komen voor de foto's.

Ik twijfel nog hoe ver ik zal gaan in het fris maken van de muren/kozijnen boeidelen etc om het zo instapklaar te laten uitzien. Hebben jullie der verkoop oude woning ingezet na of voor aankoop van de nieuwe woning?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13:16
BurnerT schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 20:34:
Ik ga hier toch maar eens volgen. Ik heb zojuist een nieuw huis gekocht en wil eerdaags hier de makelaar over de vloer laten komen voor de foto's.

Ik twijfel nog hoe ver ik zal gaan in het fris maken van de muren/kozijnen boeidelen etc om het zo instapklaar te laten uitzien. Hebben jullie der verkoop oude woning ingezet na of voor aankoop van de nieuwe woning?
Na aankoop nieuwe woning. Ik denk dat dat geldt voor de meesten in de huidige markt.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Skywalker27
Na aankoop anders ben je dakloos.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Dit ja.

En ik zou echt niet de moeite doen om te gaan verven en dergelijke, schoonmaken kan nooit kwaad. Verven, grote kans dat de nieuwe bewoners het toch naar hun hand willen zetten dus dan gaan ze het opnieuw doen. Beetje hetzelfde als de badkamer of keuken vernieuwen. Zonde van het geld, dat gaat je dat bedrag niet opleveren bij de verkoop.

[ Voor 5% gewijzigd door SmurfLink op 30-08-2024 08:44 ]

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 23-09 08:17
SmurfLink schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 08:44:
[...]

Dit ja.

En ik zou echt niet de moeite doen om te gaan verven en dergelijke, schoonmaken kan nooit kwaad. Verven, grote kans dat de nieuwe bewoners het toch naar hun hand willen zetten dus dan gaan ze het opnieuw doen. Beetje hetzelfde als de badkamer of keuken vernieuwen. Zonde van het geld, dat gaat je dat bedrag niet opleveren bij de verkoop.
En stucwerk herstellen? In de loop der tijd zijn er bij ons een aantal kleine scheurtjes ingekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
R20141016 schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 08:51:
[...]

En stucwerk herstellen? In de loop der tijd zijn er bij ons een aantal kleine scheurtjes ingekomen.
Dat zou ik wel doen, net als gaten vullen. Weinig moeite en heeft juist wat meer resultaat, gezien het niet smaak afhankelijk is, zoals een kleur verf.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 12:38
BurnerT schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 20:34:
Hebben jullie der verkoop oude woning ingezet na of voor aankoop van de nieuwe woning?
Misschien voor jou niet relevant, maar je financiële situatie kan hier van invloed zijn. Bij een niet verkocht huis telt de bank minder overwaarde mee (90% soms 80%) dan bij een verkocht huis waarbij de opbrengst zeker is. Zit je dus net op de grens met de aankoop van een nieuw huis, dan kan het verstandig zijn om eerst te verkopen.
Heb je een courant huis, zit er voldoende tijd naar de oplevering en zit je niet op de limiet van je leenvermogen, dan kun je doen wat de meeste mensen doen in deze markt; eerst koop, dan verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Toke_gt schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 10:06:
[...]

Misschien voor jou niet relevant, maar je financiële situatie kan hier van invloed zijn. Bij een niet verkocht huis telt de bank minder overwaarde mee (90% soms 80%) dan bij een verkocht huis waarbij de opbrengst zeker is. Zit je dus net op de grens met de aankoop van een nieuw huis, dan kan het verstandig zijn om eerst te verkopen.
Heb je een courant huis, zit er voldoende tijd naar de oplevering en zit je niet op de limiet van je leenvermogen, dan kun je doen wat de meeste mensen doen in deze markt; eerst koop, dan verkoop.
Ik ga ook eerst verkopen voordat ik aankoop. Ik wil uiteindelijk een appartement en zodra je aangeeft dat je voorbehoud van financiering wil hebben, dan ben je al afgeschreven en maak je geen enkele kans. Je bod moet dan wel heel extreem hoog worden.
Helaas heb ik volgens 'kenners" een heel courant huis, maar staat wel al mooi 2 maanden te koop. Baal er flink van.

Signature van nature

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:43
SmurfLink schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 08:44:
[...]

Dit ja.

Hangt van de omstandigheden af. Verven kost niet de hoofdprijs, en kan er wel voor zorgen dat het huis er weer helemaal fris uitziet en/of een een stuk neutraler. Als daardoor de potentiele kopers zichzelf dan wel in het huis zien wonen, of dan denken dat ze er zo in kunnen (al dan niet terecht) kan dat best het verschil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Sircuri schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 11:14:
[...]
Helaas heb ik volgens 'kenners" een heel courant huis, maar staat wel al mooi 2 maanden te koop. Baal er flink van.
He, wat vervelend! Enig idee wat daar de oorzaak van is? Gewoon bad luck? Of veel overig aanbod, slechte ligging, specifieke inrichting? Kan de makelaar iets doen met andere foto’s?
Andere makelaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Pat911 schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 14:30:
Ik heb eerst verkocht, toen pas op zoek naar een nieuwe woning. Maar die heb jij al (dus eigenlijk snap ik de vraag niet zo...)
Door jouw reactie de vraag nog eens teruggelezen. Denk nu eigenlijk dat @BurnerT bedoelt of je je nieuwe huis eerst betrekt voor je je huidige huis in de verkoop zet. Zodat je het nog even onder handen kunt nemen.
Dat zou ik zelf niet doen, tenzij het er echt verschrikkelijk uitziet. Maar doorgaans is het leeg moeilijker verkopen en leeg zie je ook echt alles. Dus ik zou het gewoon zsm in de verkoop gooien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• El Capitan
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:18
[...]

Nee hoor, ik had het beste bod gedaan maar nog onder voorbehoud. Toen hebben de verkopers een (iets) lager bod geaccepteerd omdat die geen onder voorbehoud hadden. Uiteindelijk een nog leuker huis gevonden dus ik vond het niet erg. Zoveel verkopers, zoveel eigenaardigheden.
Dat is dus niet het beste bod geweest. Die verkopers zochten direct zekerheid. Iets wat niet in je hoofd met voorbehoud zat maar wel in dat iets lagere bod. Beste is subjectief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woefdram
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 22-09 20:16
El Capitan schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 16:21:
[...]

Dat is dus niet het beste bod geweest. Die verkopers zochten direct zekerheid. Iets wat niet in je hoofd met voorbehoud zat maar wel in dat iets lagere bod. Beste is subjectief.
Even voor Pat911

Je had het hoogste bod gedaan, niet het beste bod inderdaad. Verkopers weten niets van jouw financiële situatie en moeten dus weken wachten op het verlopen van het financieringsvoorbehoud. Als ze dan de keuze hebben om een iets lager bod te accepteren zonder financieringsvoorbehoud dan is de keuze echt heel heel snel gemaakt. Bedenk ook als de nieuwe koper uiteindelijk niet kan afnemen, hij 10% van ded verkoopprijs moet aftikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurnerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-09 13:53
[...]
[
[...]

Ik heb eerst verkocht, toen pas op zoek naar een nieuwe woning. Maar die heb jij al (dus eigenlijk snap ik de vraag niet zo...)

Ik zou inzetten op klein onderhoud/optische zaken. Zo heb ik een paar jaar gewacht met het afmaken van de plinten op de bovenverdieping. Toen eenmaal de beslissing was om te gaan verhuizen, heb ik dit wel afgemaakt.
Ik ben niet zo ver gegaan om alle muren nog eens te schilderen, sowieso moest er aan mijn oude huis flink geklust worden, dus dat zal niet veel hebben uitgemaakt.
Inderdaad zoals @Toke_gt aangeeft eerst het nieuwe huis betrekken. Maar ik wil inderdaad het oude huis wel enigzins bewoond uitlaten zien. Maar thanks voor de tips dan ga ik het hier toch maar wat leeg maken eerst. We zijn hier een beetje uit onze voegen aan het groeien qua spullen en thuis kantoor (beide zzp veel thuis werken in een bungalow dus we zitten beide in de woonkamer te werken)

Het ziet er niet verschrikkelijk uit maar het staat wel verschrikkelijk vol met onze werk spullen kantoor en dan nog hobby spullen. Ik wou alleen niet alles 2x alles verplaatsen (naar een storage unit bijv) dus daar moet ik nog iets op verzinnen.

Instapklaar zal het niet zijn maar het is ook geen echte klus woning. De verkoop makelaar die ik reeds een kijkje had laten nemen adviseerde wel even een roller te nemen en de boel te witten bijvoorbeeld zodat het er mooi fris uit ziet.
Toke_gt schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 10:06:
[...]

Klopt er is tijdelijk een stukje overbruggings lening het is allemaal wel haalbaar maar de dubbele lasten kijk ik wel iets tegenop.

[ Voor 20% gewijzigd door BurnerT op 30-08-2024 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 11:43

Rzaan

Altijd zoekende

Woefdram schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 16:28:
[...]

Even voor Pat911

Je had het hoogste bod gedaan, niet het beste bod inderdaad. Verkopers weten niets van jouw financiële situatie en moeten dus weken wachten op het verlopen van het financieringsvoorbehoud. Als ze dan de keuze hebben om een iets lager bod te accepteren zonder financieringsvoorbehoud dan is de keuze echt heel heel snel gemaakt. Bedenk ook als de nieuwe koper uiteindelijk niet kan afnemen, hij 10% van ded verkoopprijs moet aftikken.
Alleen dat laatste gebeurt in de praktijk dus zelden of nooit.
Is nog een heel gedoe om dat voor elkaar te krijgen. Meestal komt er een schikking die in de verste verte niet in de buurt komt van 10%. Plus al het gezeik dat je je op de hals haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Rzaan schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 18:29:
[...]
De meesten doen maar wat met het bepalen van de prijs. Dus dat laag inzetten wordt door niets onderbouwd. Laag inzetten werkt alleen op een openbare veiling waar het psychologische aspect geldt. Dus het is geen onderbuik spuien; het is gewoon logisch nadenken.
Kopers begrijpen is lastig. Zeker omdat het gedrag dynamisch is.

En de markt met bieden is ook niet efficiënt of eerlijk. First-price sealed-bid auction
(met stilzwijgende samenzwering) in plaats van English auction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Son Gohan
  • Laatst online: 18-09 23:12
Piet_Piraat7 schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 13:19:
[...]
Hier inmiddels 11 bezichtigingen gepland en de makelaar vraagt of er een 3e bezichtigingsdag bij mag. Nooit verwacht in de regio waar we wonen.
Bezichtigingsdag vs "Open dag"

Als er zoveel bezichtigingsdagen zijn kan je dan niet beter gaan voor een 2x bezichtingsdag en 1x een open dag houden voor alle overige geïnteresseerden?

Ik snap dat je bij bezichtingsdagen meer aandacht krijgt van de verkoopmakelaar en bij een open dag is het meestal aanbellen, kijken en weg niet echt "persoonlijke begeleiding"..

Hoe staan jullie erin?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Nu online
Son Gohan schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 20:48:
[...]

Als er zoveel bezichtigingsdagen zijn kan je dan niet beter gaan voor een 2x bezichtingsdag en 1x een open dag houden voor alle overige geïnteresseerden?

Ik snap dat je bij bezichtingsdagen meer aandacht krijgt van de verkoopmakelaar en bij een open dag is het meestal aanbellen, kijken en weg niet echt "persoonlijke begeleiding"..

Hoe staan jullie erin?
Beetje afhankelijk van hoeveel kijkers je hebt. Bij < 20 zou ik persoonlijk altijd voor "ouderwetse" kijkdagen gaan. Wij hadden een 20-tal stellen over 5 dagen verspreid. Je blijft opruimen maar doe dit liever dan 1 middag waar iedereen zonder begeleiding door je huis moet.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Nu online
Son Gohan schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 20:48:
[...]

Hoe staan jullie erin?
Toevallig belde de makelaar of we zaterdag de 7e een open huis dag wilden doen ivm de animo. Daar hebben we voor gepast; ik heb een baby en peuter en mijn vrouw is dat weekend weg. No way dat ik het huis netjes krijg. Plus met een open huis dag krijg je toch veel mensen (denk ik) die ff willen loeren. We hebben een mooi jaren 30 huis met flink stuk grond, je krijgt dan toch pottenkijkers. Liever serieuze animo met begeleiding.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THM0
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:24
Piet_Piraat7 schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 08:50:
[...]

Toevallig belde de makelaar of we zaterdag de 7e een open huis dag wilden doen ivm de animo. Daar hebben we voor gepast; ik heb een baby en peuter en mijn vrouw is dat weekend weg. No way dat ik het huis netjes krijg. Plus met een open huis dag krijg je toch veel mensen (denk ik) die ff willen loeren. We hebben een mooi jaren 30 huis met flink stuk grond, je krijgt dan toch pottenkijkers. Liever serieuze animo met begeleiding.
Een open huis doe je toch ook alleen als er weinig animo is? Waarom zou je zoveel tijd besteden aan half geinteresseerde mensen waarvan je niet eens weet of er uberhaupt iemand komt opdagen? Serieuze mensen hebben allang gebeld voor een afspraak zou ik zeggen.

Sowieso begrijp ik in jouw geval niet waarom de makelaar 3 dagen bezichtigingen nodig heeft voor 11 afspraken? Beetje onhandig gepland zo, wij hadden destijds iets van 36 afspraken in 2.5 aaneengsloten dagen (ma-di-woe). 2 makelaars die elkaar afwisselden na een dagdeel. Wij hebben ook jonge kinderen, twee nachtjes uit logeren en klaar. 1x moeten opruimen voor de foto's, 1x voor de bezichtigingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

THM0 schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 09:18:
Beetje onhandig gepland zo, wij hadden destijds iets van 36 afspraken in 2.5 aaneengsloten dagen (ma-di-woe). 2 makelaars die elkaar afwisselden na een dagdeel.
36 afspraken is best veel.
Kun je iets meer vertellen over de regio?
In welke prijsklasse zat het huis en hoeveel procent is er overboden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THM0
Rzaan schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 09:23:
[...]

36 afspraken is best veel.
Kun je iets meer vertellen over de regio?
In welke prijsklasse zat het huis en hoeveel procent is er overboden?
THM0 in "Ervaringen met het verkopen van je woning"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
[...]

Een open huis doe je toch ook alleen als er weinig animo is? Waarom zou je zoveel tijd besteden aan half geinteresseerde mensen waarvan je niet eens weet of er uberhaupt iemand komt opdagen? Serieuze mensen hebben allang gebeld voor een afspraak zou ik zeggen.
Omdat er bij een echt populair huis ook genoeg serieuze geïnteresseerden kunnen zijn die geen tijdslot kunnen krijgen, ook als ze gewoon nog de dag van het online komen van de funda advertentie hebben gereageerd… dus voor die groep plan je nog een dagdeel in waar ze dan allemaal tegelijk mogen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THM0
Hielko schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 09:40:
[...]

Omdat er bij een echt populair huis ook genoeg serieuze geïnteresseerden kunnen zijn die geen tijdslot kunnen krijgen, ook als ze gewoon nog de dag van het online komen van de funda advertentie hebben gereageerd… dus voor die groep plan je nog een dagdeel in waar ze dan allemaal tegelijk mogen komen.
Mja waar leg je dan de knip? Als je 25+ bezichtigingen hebt staan is het op enig moment ook wel genoeg toch? Vallen ook nog altijd mensen af, een goede makelaar belt dan de wachtlijst af om die plek weer in te vullen.
Ik zou persoonlijk dan ook de makelaar vragen om zo'n vrije inlloop dan in een tijdspanne van 2-3 uur ofzo te doen op een bezichtigingsdag zodat je niet zelf de hele dag het werk van de makelaar zit te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
THM0 schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 09:48:
[...]

Mja waar leg je dan de knip? Als je 25+ bezichtigingen hebt staan is het op enig moment ook wel genoeg toch? Vallen ook nog altijd mensen af, een goede makelaar belt dan de wachtlijst af om die plek weer in te vullen.
Ik zou persoonlijk dan ook de makelaar vragen om zo'n vrije inlloop dan in een tijdspanne van 2-3 uur ofzo te doen op een bezichtigingsdag zodat je niet zelf de hele dag het werk van de makelaar zit te doen.
Wie zegt dat je dat zelf moet doen? Volgens mij heb je gewoon hetzelfde idee hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-09 13:52
Zover ik begrijp mag je verkoopmakelaar niet ook optreden als aankoopmakelaar voor potentiële kopers van je woning. Hoe werkt dit in de praktijk precies? Want als je dus een grote speler in de regio inschakelt voor de verkoop, zet je veel klanten van hun die ze inschakelen als aankoopmakelaar wellicht buitenspel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woefdram
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 22-09 20:16
Hertog_Martin schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 10:55:
Zover ik begrijp mag je verkoopmakelaar niet ook optreden als aankoopmakelaar voor potentiële kopers van je woning. Hoe werkt dit in de praktijk precies? Want als je dus een grote speler in de regio inschakelt voor de verkoop, zet je veel klanten van hun die ze inschakelen als aankoopmakelaar wellicht buitenspel?
Volgens mij gaat de aankoop dan naar een "bevriende makelaar" zo heb ik bij mij in de regio wel eens begrepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
THM0 schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 09:48:
[...]
Mja waar leg je dan de knip? Als je 25+ bezichtigingen hebt staan is het op enig moment ook wel genoeg toch?
Ik wacht de papers van economen op basis van bied-logboeken af. Omdat de waarde van een object lastig accuraat te bepalen is en er vrij willekeurig overboden wordt (het gaat om budget én risicotolerantie voor missen) is meer bezichtigingen mijninziens direct beter.

Je wilt als verkoper die ene outlier. Dat die outlier 10% boven het tweede bod zit maakt niet uit :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antidote
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-09 22:53
Woefdram schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 12:09:
[...]

Midden Limburg is al heel lang een krimpregio dus ik snap best wel dat je daar moeite hebt met de verkoop.
Er is veel arbeid daar uit de regio verdwenen en dat zorgt ervoor dat vooral jongeren wegtrekken naar regio's met meer werkkeuze. Gelderland is daarentegen door de Veluwe natuurlijk zeer geliefd en op zich is de Randstad vanaf daar ook nog wel redelijk bereikbaar. Dus ik snap jouw problemen heel goed.
Als ik teruglees, ligt het niet (alleen) aan de regio, maar aan meer specifieke omstandigheden:
Sircuri schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 13:27:
[...]

Dat zou je denken. Ondertussen mijn huis laten zakken in prijs, omdat andere verkopers in mijn straat wel steeds de "lager-in-de-markt"-taktiek gebruikte en steeds binnen 1 week verkochten. Mijn huis die dus "goed" geprijst zou moeten zijn, staat nog steeds de koop. Mooi waardeloos.
Blijkbaar is de woning relatief hoog in de markt gezet, terwijl vergelijkbare woningen laag in de markt gezet werden. Daarbij is uitgegaan van het advies van de makelaar. Verder viel de periode waarin de woning te koop staat deels in de zomervakantie.

Het laag in de markt zetten wordt hier regelmatig als niet-effectief bestempeld. Het lijkt me echter logisch om dit wel te doen in gevallen dat de 'concurrentie' dit ook doet. Het lijkt me dat een makelaar ook tot dat advies zou moeten komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Nu online
Al meerdere auto's die onze doodlopende straat in rijden, langzaam langs ons huis rijden, naar binnen staren en weer weg rijden :') het valt zo op sinds we op Funda staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

[b]antidote schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 12:54:
Blijkbaar is de woning relatief hoog in de markt gezet, terwijl vergelijkbare woningen laag in de markt gezet werden. Daarbij is uitgegaan van het advies van de makelaar. Verder viel de periode waarin de woning te koop staat deels in de zomervakantie.

Het laag in de markt zetten wordt hier regelmatig als niet-effectief bestempeld. Het lijkt me echter logisch om dit wel te doen in gevallen dat de 'concurrentie' dit ook doet. Het lijkt me dat een makelaar ook tot dat advies zou moeten komen.
Je moet dan wel kijken hoeveel die huizen die laag in de markt gezet worden, uiteindelijk hebben opgebracht. Want een huis verkopen is niet moeilijk. Voor een goede prijs echter wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 13:18

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Bezemwagen is langs geweest.

De discussie is verwijderd omdat hij in zijn geheel niet bijzonder vriendelijk of constructief was en zelfs deels op de man. Een enkele nette post was daarbij helaas collateral damage.

[ Voor 5% gewijzigd door twain4me op 01-09-2024 12:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• antidote
Rzaan schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 13:49:
[...]

Je moet dan wel kijken hoeveel die huizen die laag in de markt gezet worden, uiteindelijk hebben opgebracht. Want een huis verkopen is niet moeilijk. Voor een goede prijs echter wel.
Om daar in het algemeen iets over te kunnen zeggen, zou je alle data van Funda moeten kunnen inzien. In dit specifieke geval staat de woning twee maanden te koop, wat niet zal bijdragen aan een betere verkoopprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jobjl
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 18-09 15:51
[...]

Sowieso begrijp ik in jouw geval niet waarom de makelaar 3 dagen bezichtigingen nodig heeft voor 11 afspraken? Beetje onhandig gepland zo, wij hadden destijds iets van 36 afspraken in 2.5 aaneengsloten dagen (ma-di-woe). 2 makelaars die elkaar afwisselden na een dagdeel. Wij hebben ook jonge kinderen, twee nachtjes uit logeren en klaar. 1x moeten opruimen voor de foto's, 1x voor de bezichtigingen.
Met mijn ervaring en mijn voorbije zoektocht (de 3 grote steden minus Amsterdam en alles daartussen, 250-300k). Open huizen dag betekende voor mij dat het veel te laag in de verkoop werd gezet en dat het daardoor storm zou lopen.
In beide gevallen zijn er 100+ mensen langsgeweest. In 1 extreem geval veel meer, daar werden toen 2 volle dagen ingepland met elk kwartier 3 geinteresseerden.
Uiteraard waren deze wel open huizen dagen waar je vooraf een afspraak moest maken, want tijdslot.
Op een gegeven moment begon appartementen waar open huis bij stond ook te negeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Nu online
Begin te twijfelen of laag in de markt zetten ons niet tegen gaat werken. We zitten qua locatie en soort huis in het segment wat wat oudere (50+) mensen aantrekt (grote tuin, rustige omgeving) en die laten zich qua bieden vaak niet zo gek maken denk ik.

[ Voor 3% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 01-09-2024 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker27
Dinsdag en donderdag a.s. hier de kijk dag 11 bezichtigingen in totaal 13. Ik ben benieuwd wat er uit gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Toke_gt schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 14:13:
[...]

He, wat vervelend! Enig idee wat daar de oorzaak van is? Gewoon bad luck? Of veel overig aanbod, slechte ligging, specifieke inrichting? Kan de makelaar iets doen met andere foto’s?
Andere makelaar?
Wat aangerekend zou kunnen worden is dat ik absoluut geen groene vingers heb en dus in verhouding gruwelijk te veel tuin. Geeft uiteraard geen verzorgde eerste indruk.

Verder is ligging prima. Letterlijk aan de rand van de stad in een heel rustige kindvriendelijke wijk en alle voorzieningen op loopafstand of kleine 10 minuten fietsen naar centrum en NS station en 5 minuten met de auto op de snelweg. Als ik kijk hoe ik dit zelf ervaren heb in al die jaren dat ik hier woon, lijkt het mij een uitstekende ligging te hebben.

Meest bizarre is dan gewoon dat er zelfs 1 makelaar was die overtuigd was van het feit dat ik er 460K voor kon krijgen, terwijl de hele buurt tussen de 399 en 425 ligt en erop of iets hoger is verkocht uiteindelijk.
Je kan natuurlijk zeggen dat die huizen (concurrentie) weer weg zijn en dat mijn huis weer de enige is in de straat die te koop staat. Tja, dat zou kunnen. Op den duur zijn alle huizen al een keer van eigenaar gewisseld. 8)

Signature van nature

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toke_gt
Sircuri schreef op zondag 1 september 2024 @ 12:01:
[...]
Wat aangerekend zou kunnen worden is dat ik absoluut geen groene vingers heb en dus in verhouding gruwelijk te veel tuin. Geeft uiteraard geen verzorgde eerste indruk.
Laat een hovenier komen die het voor een paar honderd piek een verzorgd uiterlijk geeft? Kan net het verschil maken.
Verder is ligging prima. Letterlijk aan de rand van de stad in een heel rustige kindvriendelijke wijk en alle voorzieningen op loopafstand of kleine 10 minuten fietsen naar centrum en NS station en 5 minuten met de auto op de snelweg. Als ik kijk hoe ik dit zelf ervaren heb in al die jaren dat ik hier woon, lijkt het mij een uitstekende ligging te hebben.

Meest bizarre is dan gewoon dat er zelfs 1 makelaar was die overtuigd was van het feit dat ik er 460K voor kon krijgen, terwijl de hele buurt tussen de 399 en 425 ligt en erop of iets hoger is verkocht uiteindelijk.
Je kan natuurlijk zeggen dat die huizen (concurrentie) weer weg zijn en dat mijn huis weer de enige is in de straat die te koop staat. Tja, dat zou kunnen. Op den duur zijn alle huizen al een keer van eigenaar gewisseld. 8)
Dat klopt natuurlijk, er komt vast wel een keer een bieder. Maar een huis dat al een paar maanden te koop staat in deze markt wekt al gauw de indruk dat er iets mee is, terwijl dat niet zo hoeft te zijn.
Wat daarbij speelt is dat veel potentiële kopers op funda kijken wat er nieuw is bijgekomen of wat het aanbod van de afgelopen 10 dagen is. Je bent dus niet in beeld bij die kopers.
Ik zou huis van funda halen, tuin laten verzorgen en met een paar nieuwe foto’s weer opnieuw plaatsen. September is een goede maand voor een herkansing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antidote
Piet_Piraat7 schreef op zondag 1 september 2024 @ 11:34:
Begin te twijfelen of laag in de markt zetten ons niet tegen gaat werken. We zitten qua locatie en soort huis in het segment wat wat oudere (50+) mensen aantrekt (grote tuin, rustige omgeving) en die laten zich qua bieden vaak niet zo gek maken denk ik.
Aan de andere kant zijn 50 plussers in de regel doorstromers die vanwege hun overwaarde makkelijker kunnen overbieden.

Voor de vraagprijs van onze woning heb ik gekeken naar het te verwachten percentage overbieden, prijsstelling van vergelijkbare woningen, en de Funda prijscategorieën. In de afgelopen anderhalf jaar werd gemiddeld genomen weinig overboden, dus laag in de markt zetten was geen optie. Hoog inzetten was dat ook niet; een aantal woningen waarbij dat was gebeurd stond maanden te koop en een enkele is in vraagprijs verlaagd. Verder wilde ik onder een bepaalde prijsgrens in Funda blijven. Op die manier kwam ik tot een range waarin de vraagprijs zou moeten liggen. De prijs die de makelaar voorstelde viel binnen die range.

Uiteindelijk werd er meer dan gemiddeld overboden. Zoals wel vaker bleek dat deze markt moeilijk is te voorspellen, en dat je eigenlijk je van tevoren er niet te druk over moet maken -wat ik zelf wel gedaan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Nu online
antidote schreef op zondag 1 september 2024 @ 12:14:
[...]

Aan de andere kant zijn 50 plussers in de regel doorstromers die vanwege hun overwaarde makkelijker kunnen overbieden.
Dat is ook zo ja. Het is afwachten. Het is hier geen Utrecht waar men elkaar verdringt op de markt, ik ben al blij met de animo tot nu toe. Nu maar hopen op een goed bod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orkaan
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 23-09 20:22
In Noord limburg loopt het kwa huizen verkoop storm en flinke overbiedingen.....(Ook staan hier in de regio de huizen sowieso al voor flinke prijzen in de markt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:10
Woefdram schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 16:28:
[...]

Even voor Pat911

I stand corrected, ik bedoelde het hoogste bod, omdat ik reageerde op een post waarin werd gezegd (IIRC) dat een verkoper altijd voor het meeste geld ging.

Een bod bestaat inderdaad niet alleen uit een geldbedrag. En heel soms is het ook de gunfactor, waardoor de hoogte van het bod niet eens meer doorslaggevend is.

[ Voor 3% gewijzigd door Pat911 op 02-09-2024 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Nu online
Eén bezichtiging geannuleerd die niet op de twee kijkmiddagen kon. Scheelt weer gedoe; alsnog 11 bezichtigingen verdeeld over 2 middagen. Blij als het achter de rug is qua opruimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL104
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 09-05 08:51
Bij ons zijn de foto's voor Funda laatst gemaakt. Enorme klus om op te ruimen, maar we hebben de foto's en videos net binnen en de fotograaf heeft de woning mooi maar realistisch vastgelegd. Je ziet dat de woonkamer mooi ruim en licht is, maar ook dat de keuken z'n beste tijd heeft gehad.

Er zit ook een setje 360 foto's bij, maar daar snap ik niks van. Ik vind het er vooral heel raar uitzien. Hebben kopers daar nou wat aan?

Over een paar weken gaan we op Funda, prijsklasse 400-450k omgeving Amsterdam. Volgens de makelaar zal het binnen een maand rond zijn. Omdat ik dit zelf handige informatie vond zal ik ook onze courtage delen: 995 opstartkosten (foto's, videos etc inclusief stylist, alhoewel dat laatste niet zoveel voorstelde) en 4200 bij verkoop. Er waren ook constructies mogelijk met percentages, maar ik vind een vaste prijs wel prettig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• breagor
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:30
ook wij gaan op Funda vandaag....een gasloze 2-onder 1 kapper uit 2020 van circa 155m dichtbij het centrum.
Redelijk courant, maar ook al roept de makelaar dat dit binnen 2 weken is verkocht blijft het bijzonder spannend.
Ik heb dit namelijk vaker bij eerder verkoop van onze woningen gehoord, en toen stond het alsnog best lang te koop.

Hopen dat het nu wel vlot gaat, makelaar heeft in ieder geval optimistisch al 2 dagdelen voor bezichtigingen gereserveerd.

Hier zijn de courage kosten 1% (all-in).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
SL104 schreef op maandag 2 september 2024 @ 12:57:
Bij ons zijn de foto's voor Funda laatst gemaakt. Enorme klus om op te ruimen, maar we hebben de foto's en videos net binnen en de fotograaf heeft de woning mooi maar realistisch vastgelegd. Je ziet dat de woonkamer mooi ruim en licht is, maar ook dat de keuken z'n beste tijd heeft gehad.

Er zit ook een setje 360 foto's bij, maar daar snap ik niks van. Ik vind het er vooral heel raar uitzien. Hebben kopers daar nou wat aan?

Over een paar weken gaan we op Funda, prijsklasse 400-450k omgeving Amsterdam. Volgens de makelaar zal het binnen een maand rond zijn. Omdat ik dit zelf handige informatie vond zal ik ook onze courtage delen: 995 opstartkosten (foto's, videos etc inclusief stylist, alhoewel dat laatste niet zoveel voorstelde) en 4200 bij verkoop. Er waren ook constructies mogelijk met percentages, maar ik vind een vaste prijs wel prettig.
Lijkt me een redelijk marktconform tarief, ongeveer 1%.

De 360 graden foto's zijn inderdaad wat bijzonder. Toch gebruikte ik ze wel regelmatig! Soms staan bepaalde plekken/hoekjes niet op de foto en die kan je dan wel zien. Daarnaast geeft het wat meer perspectief omdat je IN de ruimte staat. Alle andere foto's worden met groothoek lens geschoten en dat geeft een enorm vertekend beeld. Kon de ruimtes wat beter inschatten dankzij de 360 foto's.

Stylist vond ik ook een nutteloze toevoeging, daar kwamen wat extreme details uit. Maar wellicht hebben sommigen er baat bij of zijn er ook wel hele goede stylisten te vinden.

Succes met de verkoop :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hittema
Hittema schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 19:37:
Vanmiddag 15:00 is onze woning op Funda gekomen. Tot nu toe 1 bezichtiging. Ik weet dat het nog vroeg is en er morgen prima nog nieuwe bij kunnen komen, maar toch voelt het als heel weinig….
Een eigen woning verkopen is sowieso een wel spannender dan ik op voorhand had gedacht.
Nog steeds maar 1 aanvraag voor bezichtiging. Je hebt er natuurlijk maar 1 nodig, maar ik begrijp er niets van.
Hoekwoning met oprit uit 2015 in een gewilde wijk.
Vergelijkbare woningen of iets kleiner gaan voor ruim boven vraagprijs binnen 14 dagen weg.

De makelaar verwachtte minstens 2 dagen nodig te hebben voor de bezichtigingen…

Spannend allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Hittema schreef op maandag 2 september 2024 @ 13:40:
[...]
Nog steeds maar 1 aanvraag voor bezichtiging. Je hebt er natuurlijk maar 1 nodig, maar ik begrijp er niets van.
Vergelijkbare woningen of iets kleiner gaan voor ruim boven vraagprijs binnen 14 dagen weg.

Spannend allemaal.
Dat is geen goed teken sinds donderdag.. na een dag of 4 a 5 zak je ook behoorlijk weg in de Funda views/clicks. Ik had dit ook bij de verkoop van een appartement. Uiteindelijk 3 bezichtigingen die allemaal een bod uitbrachten. Maar dat kwam waarschijnlijk vooral door badkamer/wc/keuken die 15+ jaar oud waren.

Vraagprijs is gewoon reëel? En foto's zijn echt goed? Er moet toch ergens iets mis zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hittema
stin00 schreef op maandag 2 september 2024 @ 14:11:
[...]

Dat is geen goed teken sinds donderdag.. na een dag of 4 a 5 zak je ook behoorlijk weg in de Funda views/clicks. Ik had dit ook bij de verkoop van een appartement. Uiteindelijk 3 bezichtigingen die allemaal een bod uitbrachten. Maar dat kwam waarschijnlijk vooral door badkamer/wc/keuken die 15+ jaar oud waren.

Vraagprijs is gewoon reëel? En foto's zijn echt goed? Er moet toch ergens iets mis zijn.
Ik heb er ook geen goed gevoel over inderdaad. Enige wat zou kunnen is dat de markt verzadigd is hier nadat er meerdere woningen in de wijk zijn verkocht de laatste weken/ maanden.

De prijs is mijns inziens goed, maarja de markt bepaald natuurlijk.

Maar dan nog had ik wel wat meer interesse verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:41
Hittema schreef op maandag 2 september 2024 @ 16:29:
[...]

Ik heb er ook geen goed gevoel over inderdaad. Enige wat zou kunnen is dat de markt verzadigd is hier nadat er meerdere woningen in de wijk zijn verkocht de laatste weken/ maanden.

Ik kan er natuurlijk weinig over zeggen, ik ken je woning niet. Maar een vriend van mij had laatst hetzelfde en kwam pas een bod na de 2de keer plaatsing op Funda. Dus je hoort het helaas wel vaker

Persoonlijk denk ik dat het in dit geval kwam dat er in de hele woning kraak nog smaak zat, en dat eigenlijk het hele huis op het randje zit van wel verbouwen/niet verbouwen wat dus potentieel een flinke kostenpost is die eraan komt. Met name de keuken/badkamer/opbouw bovenop het oorspronelijke dak hebben de komende jaren wel wat liefde nodig, maar mogelijk ook de kozijnen/ramen/tuin en muren. Maar die verbouwing zag je wat mij betreft niet terug in een lagere prijs. Los daarvan een postzegeltuin in een regio waar de tuinen normaliter wel wat groter zijn, dat helpt dan verder ook niet mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Hittema schreef op maandag 2 september 2024 @ 16:29:
[...]

Wat vaak gedaan wordt is na een week of zo een plattegrond of brochure erbij zetten, dan krijgen alle volgers daar een berichtje van. Wellicht denkt men dat er veel animo voor is en kan of wil men niet 10% overbieden.

Als iedereen dat denkt dan krijg je ook geen kijkers :+

[ Voor 4% gewijzigd door Sport_Life op 02-09-2024 17:45 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• netwan_G
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 07-03 19:56
Ons huis is vorige week in de verkoop gegaan. Eerst door de makelaar op Facebook gezet en vrijdagochtend op Funda.

Inmiddels staan er 20 bezichtigingen gepland, verdeeld over 3 dagen. Wij hadden deze interesse wel verwacht maar toch zijn we ontzettend blij. Courante 2 onder 1 kap in Brabant met vraagprijs 550k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Sport_Life schreef op maandag 2 september 2024 @ 17:44:
[...]

Wat vaak gedaan wordt is na een week of zo een plattegrond of brochure erbij zetten, dan krijgen alle volgers daar een berichtje van. Wellicht denkt men dat er veel animo voor is en kan of wil men niet 10% overbieden.

Als iedereen dat denkt dan krijg je ook geen kijkers :+
Bij ons bestond het pakket uit foto's, 360 graden foto's en dronevideo's. Daarnaast werd een een website ontwikkeld met straatnaamhuisnummer.nl én werden er visitekaartjes gedrukt. Ook nog een koppeling met Huispedia en Diorama.

De visitekaartjes met ons adres werden uitgedeeld bij de bezichtiging en hebben wij op strategische plekken in de buurt achter gelaten. :)

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Son Gohan
  • Laatst online: 18-09 23:12
Dilemma.. of niet?

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wispe
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
Son Gohan schreef op maandag 2 september 2024 @ 23:38:
Dilemma.. of niet?

***members only***
Ik zou voor optie 4 kiezen (maar wel rond maart/april online, want eerder zijn slechte maanden), want minder stress voor jezelf en ook fijner voor de kopers als ze niet zo lang hoeven te wachten tot juni. Tegen die tijd weet je ook waar je aan toe bent met je nieuwe huis en wanneer je erin kan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:14
@Son Gohan ik ken de huidige regels niet exact maar houd ook even rekening met eventuele aftrek en geldigheid van die overbrugging. Zo te zien ga je het jaar ruim overstijgen en dat kon nog weleens financiële consequenties hebben.
Als je het makkelijk kan betalen is wellicht aanhouden ook een optie? Moet je wel zin hebben in verhuur en alles wat daarbij komt kijken natuurlijk. (En je moet dus je overbrugging checken)

Er zijn nog geen tekenen dat de markt op instorten staat dus wachten met verkoop is waarschijnlijk voor de opbrengst de beste optie.

[ Voor 42% gewijzigd door GeeMoney op 03-09-2024 08:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skywalker27
Nou vandaag kijkdag 1 zenuwslopend de makelaar is relaxed en positief, eerst maar eens zien of we een bod krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Nu online
Skywalker27 schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 12:07:
Nou vandaag kijkdag 1 zenuwslopend de makelaar is relaxed en positief, eerst maar eens zien of we een bod krijgen.
Succes :) benieuwd hoe het is gegaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Skywalker27 schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 12:07:
Ik kan me voorstellen dat het zenuwslopend is, wij hebben een camera's deurbelcamera, dus iets meer controle over gehad. Konden we zelf een beetje aanvoelen of de mensen enthousiast waren. En het klopte wel: het stel wat enthousiast was heeft het huis uiteindelijk gekocht.

Voor je weet of er een bod ligt ben je spijtig genoeg weer een dikke week verder, dus ik wens je alle rust toe! ;)

Edit: het betreft hier een deurbelcamera en aan de achterzijde een camera voor de gemeenschappelijke binnentuin waarvan er meerdere eigenaren toegang tot de beelden hebben. Dit is gemeld in de lijst van zaken.

[ Voor 17% gewijzigd door THE_BASE op 03-09-2024 15:05 ]

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Nu online
Hittema schreef op maandag 2 september 2024 @ 13:40:
[...]

Spannend allemaal.
Zou ik een prive bericht mogen met je Funda link? Ben nu wel nieuwsgierig

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• fub
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:28

fub

THE_BASE schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 14:37:
[...]

Ik kan me voorstellen dat het zenuwslopend is, wij hebben camera's, dus iets meer controle over gehad. Konden we zelf een beetje aanvoelen of de mensen enthousiast waren.
Ik snap dat je zenuwachtig bent (zijn wij ook, en ons huis staat nog niet eens op funda!) maar remote via de camera's mee kijken is wel next-level en ietwat creepy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youri93
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-09 19:04
THE_BASE schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 14:37:
[...]

Ik kan me voorstellen dat het zenuwslopend is, wij hebben camera's, dus iets meer controle over gehad. Konden we zelf een beetje aanvoelen of de mensen enthousiast waren. En het klopte wel: het stel wat enthousiast was heeft het huis uiteindelijk gekocht.

Voor je weet of er een bod ligt ben je spijtig genoeg weer een dikke week verder, dus ik wens je alle rust toe! ;)
Hebben jullie dit bij aanvang van de bezichtiging ook gedeeld met de kijkers? Ik zou hier zelf erg slecht op gaan namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Youri93 schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 14:57:
[...]

Hebben jullie dit bij aanvang van de bezichtiging ook gedeeld met de kijkers? Ik zou hier zelf erg slecht op gaan namelijk.
Ik heb het even verduidelijkt, het gaat over een deurbelcamera én een camera in de gemeenschappelijke binnentuin die meerdere bewoners kunnen inzien. Dat wordt overigens vermeld in de lijst van zaken én op een bordje bij de ingang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
fub schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 14:49:
[...]

Ik snap dat je zenuwachtig bent (zijn wij ook, en ons huis staat nog niet eens op funda!) maar remote via de camera's mee kijken is wel next-level en ietwat creepy.
Rustig maar, zie hieronder. Niets creepy aan. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skywalker27
Nou de eerste dag zit er op. Wat enthousiaste kijkers sommigen wat minder je kan er geen pijl op trekken. Wel heeft er 1 persoon gebeld uit een eerste bezichtiging die wou weten of er veel mensen waren geweest.

En ja wij hebben ook zon deurbel maar die laat ik bewust met rust. Anders kan ik me helemaal niet meer focussen.

[ Voor 21% gewijzigd door Skywalker27 op 03-09-2024 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YKla
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 10-12-2024
Wij moeten begin volgend jaar ook de woning in de verkoop doen ivm een nieuwbouw. Waar ik even benieuwd naar ben:

Al dat opgeruim voor kijkdagen enz. Doet iedereen dat? Ik vind het zo’n gek principe dat je alles zou moeten weghalen (stokke stoelen, speelgoedkisten, etc). Bloemetje, rituals in de badkamer en meer van dat soort onzin.

Mensen die onze woning kopen zullen ook in die levensfase zitten of komen. Lijkt me dat mensen wel snappen dat er in een huis geleefd wordt?

Of is het aantoonbaar dat ik daardoor 25k meer geboden krijg?

[ Voor 6% gewijzigd door YKla op 03-09-2024 16:09 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• coazter
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-07 13:33
YKla schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 16:08:
Al dat opgeruim voor kijkdagen enz. Doet iedereen dat? Ik vind het zo’n gek principe dat je alles zou moeten weghalen (stokke stoelen, speelgoedkisten, etc). Bloemetje, rituals in de badkamer en meer van dat soort onzin.
Waarom vind je het gek dat je benadrukt hoe groot kamers zijn door overbodige zaken weg te halen of wat met licht te spelen? Je krijgt een kans om een goede indruk te maken met je woning, het zou toch een no-brainer moeten zijn om niet even op te ruimen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Nu online

Mensen die onze woning kopen zullen ook in die levensfase zitten of komen. Lijkt me dat mensen wel snappen dat er in een huis geleefd wordt?
Ik vind het zo'n afknapper als een huis níet opgeruimd is voor de foto's / bezichtiging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YKla
coazter schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 16:21:
[...]

Waarom vind je het gek dat je benadrukt hoe groot kamers zijn door overbodige zaken weg te halen of wat met licht te spelen? Je krijgt een kans om een goede indruk te maken met je woning, het zou toch een no-brainer moeten zijn om niet even op te ruimen?
Ja misschien heb ik een andere definitie van opgeruimd. Hier staat nooit meuk op de kast of op tafel. Kussens zijn altijd opgeklopt. Er staan alleen wat stijlvolle accessoires in de kast en een Petit Amelie poppenhuis in de woonkamer. Sommige huizen zijn echt een tyfusbende maar je hebt opgeruimd en ‘wordt niet in geleefd’.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb echt meer vragen over de staat van het onderhoud als je niet eens de moeite neemt om je huis 'verkoopklaar' te laten zien.

Het gaat echt om de eerste indruk vaak. Als je daar enthousiast bent ben je gewoon sneller bereid om uberhaupt te bieden, en dus ook sneller wat meer. Is dat 25k? geen idee.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YKla
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 16:22:
[...]

Ik vind het zo'n afknapper als een huis níet opgeruimd is voor de foto's / bezichtiging.
Mijn huis is altijd opgeruimd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YKla
ArthurMorgan schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 16:25:
Ik heb echt meer vragen over de staat van het onderhoud als je niet eens de moeite neemt om je huis 'verkoopklaar' te laten zien.

Het gaat echt om de eerste indruk vaak. Als je daar enthousiast bent ben je gewoon sneller bereid om uberhaupt te bieden, en dus ook sneller wat meer. Is dat 25k? geen idee.
Misschien ben ik te zeker van mijn zaak. (2 onder 1 kapper met oprit, A label, premium locatie, tuin op het zuiden, 2016). Deze woningen zijn zelden te koop en worden doorgaans binnen een week verkocht boven de vraagprijs. Daar gaat mi een stokke stoel meer over minder geen verschil in maken. En zowel dan koopt een van die andere 20 kijkers m wel 😉

[ Voor 12% gewijzigd door YKla op 03-09-2024 16:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
YKla schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 16:27:
[...]

Misschien ben ik te zeker van mijn zaak. (2 onder 1 kapper met oprit, A label, premium locatie, tuin op het zuiden, 2016). Deze woningen zijn zelden te koop en worden doorgaans binnen een week verkocht boven de vraagprijs.
En wat voor foto's zetten die verkopers erbij? ;)

Het is jouw huis, maar de eerste kans is de beste kans. Het herplaatsen van je huis op funda levert vaak toch een smetje op en vragen van potentiële kopers. Dat kom je steeds tegen in de topics hier die daar over gaan.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Capitan
ArthurMorgan schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 16:31:
[...]

En wat voor foto's zetten die verkopers erbij? ;)

Het is jouw huis, maar de eerste kans is de beste kans. Het herplaatsen van je huis op funda levert vaak toch een smetje op en vragen van potentiële kopers. Dat kom je steeds tegen in de topics hier die daar over gaan.
hehe sla de 700 pagina's in dit topic er maar even op na ;) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-09 14:00
Wij hebben ons huis grondig opgeruimd voor de foto's en dezelfde mate van opruiming gehanteerd voor de bezichtingen. Uiteindelijk toon je mensen een opgeruimd huis op Funda, dan wil je dat het net zo opgeruimd is als de kijkers komen en dat het dan niet opeens veel voller staat.
Wij hebben overigens de meubels laten staan, wel de huisdieren elders ondergebracht en alle rondslingerende zaken opgeruimd. Maar je moet oppassen dat het niet leeg en steriel wordt.
Dat betekende bij ons: post en kranten van de tafel, losse sleutelbossen en opladers van de kast, knutselspullen in de la en alle losse lego en Donald Duckjes van de vloer en netjes opgeborgen. Maar wel wat fotolijstjes en een vaas bloemen laten staan, ook wat beeldjes en de planten bleven gewoon.

Uiteindelijk is een huis wel om in te leven en wil je laten zien hoe fijn dat in jouw huis kan, zonder dat het een rommelige indruk wekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mazziemal
  • Registratie: Mei 2024
  • Nu online
Skywalker27 schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 15:28:
Wel heeft er 1 persoon gebeld uit een eerste bezichtiging die wou weten of er veel mensen waren geweest.
Ik vraag me altijd af hoeveel mensen werkelijk denken dat ze hierop een eerlijk antwoord gaan krijgen. Kan me voorstellen dat die persoon belt om te polsen of die all the way moet gaan met zijn bod of eerst een kat-uit-de-boom bod kan doen.

Alleen gevoelsmatig is dit hetzelfde als een organisator van een festival die communiceert dat de kaartverkoop hard loopt. Het wordt altijd gezegd, maar iedereen weet dat het eigenlijk niks zegt. En dat is ook met de vraag of er veel mensen geweest waren, daarvan zal ook altijd geantwoord worden dat het storm loopt. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
YKla schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 16:27:
[...]

Misschien ben ik te zeker van mijn zaak. (2 onder 1 kapper met oprit, A label, premium locatie, tuin op het zuiden, 2016). Deze woningen zijn zelden te koop en worden doorgaans binnen een week verkocht boven de vraagprijs. Daar gaat mi een stokke stoel meer over minder geen verschil in maken. En zowel dan koopt een van die andere 20 kijkers m wel 😉
Prima toch: jouw huis, jouw verkoopstrategie. Ik heb vlak voor de bezichtigingen een paar uurtjes extra gepoetst, opgeruimd en bloemen op tafel gezet. Het is allemaal subjectief, maar als dat er nog nét €1000 extra uit sleept dan is het al een mooi uurloon :+ Maar echt meetbaar is het niet inderdaad. Ik wilde vooral het idee hebben 'Ik heb er echt alles aan gedaan om het huis goed te verkopen, dit was het maximaal haalbare resultaat'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Capitan
Mazziemal schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 16:40:
[...]

Ik vraag me altijd af hoeveel mensen werkelijk denken dat ze hierop een eerlijk antwoord gaan krijgen. Kan me voorstellen dat die persoon belt om te polsen of die all the way moet gaan met zijn bod of eerst een kat-uit-de-boom bod kan doen.

Alleen gevoelsmatig is dit hetzelfde als een organisator van een festival die communiceert dat de kaartverkoop hard loopt. Het wordt altijd gezegd, maar iedereen weet dat het eigenlijk niks zegt. En dat is ook met de vraag of er veel mensen geweest waren, daarvan zal ook altijd geantwoord worden dat het storm loopt. :+
of je all the way moet gaan daar heeft de verkopende makelaar natuurlijk ook een passend antwoord op in de trant dat er veel interesse is en daarna volgt een verhaal over een (mogelijke) inschrijving.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hielko
Mazziemal schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 16:40:
[...]

De meeste makelaars geven daar een verrassend eerlijk antwoord op. Heb heel wat bezichtigingen gedaan, en dat is de vraag die ik eigenlijk altijd wel stel, en 90%+ geeft gewoon een specifiek antwoord met een concreet getal. En nee, het is niet zo dat altijd 20+ was en er super veel interesse was. En dat is als je er over nadenkt ook helemaal geen slimme strategie van de makelaar. Als je maar een paar kijkers hebt dan kan je als makelaar beter proberen er een bod uit te slepen dat wellicht dicht bij de vraagprijs is dan met lege handen blijven staan. En als het eenmaal een lange tijd op Funda staat dan snapt iedereen wel dat er geen rij kopers voor het object is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribunus
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-09 18:01
Tribunus schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 08:56:
Wij hebben afgelopen vrijdag ook onze woning te koop gezet. Moet zo links en rechts wat aan gebeuren maar is wat ons betreft klaar om direct te betrekken.

Vrijdag rond 16:00 op Funda en uurtje later de makelaar gesproken dat ze een extra bezichtiging dag nodig hadden (stonden er al 4 gepland) dus dat was een goed begin! Helaas sinds vrijdag nog maar 1 of 2 extra geïnteresseerde. Woning is wel wat duurder gezien de ligging en de grootte maar toch valt het me wel een klein beetje tegen qua interesse tot nu toe.

Ben benieuwd of we hier ook biedingen uit gaan ontvangen!
Uiteindelijk hebben we nu 6 bezichtigingen gehad, waar helaas nog geen bod uit is voortgekomen. Volgens de makelaar waren er wel wat mensen serieus geïnteresseerd en verwacht hij wel een bod. Ben benieuwd, die onzekerheid is niet veel aan haha.

En het is dus niet gezegd, dat je met een courante woning in een gewilde wijk een hele bak met kijkers krijgt. Valt me wel qua aantallen enorm tegen!

Maar goed, we hebben maar 1 koper nodig natuurlijk, dus ik probeer positief te blijven en rustig af te wachten. Gelukkig hebben we geen haast met de verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-09 14:00
Hielko schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 17:21:
[...]

De meeste makelaars geven daar een verrassend eerlijk antwoord op. Heb heel wat bezichtigingen gedaan, en dat is de vraag die ik eigenlijk altijd wel stel, en 90%+ geeft gewoon een specifiek antwoord met een concreet getal. En nee, het is niet zo dat altijd 20+ was en er super veel interesse was. En dat is als je er over nadenkt ook helemaal geen slimme strategie van de makelaar. Als je maar een paar kijkers hebt dan kan je als makelaar beter proberen er een bod uit te slepen dat wellicht dicht bij de vraagprijs is dan met lege handen blijven staan. En als het eenmaal een lange tijd op Funda staat dan snapt iedereen wel dat er geen rij kopers voor het object is.
Je wilt geinteresseerden inderdaad niet afschrikken door te zeggen dat er tig kijkers komen, de kans dat mensen dan afhaken omdat "de kans dat we deze krijgen toch maar heel klein is", dan schiet je idd je doel voorbij.
Maar je kunt natuurlijk wel zeggen dat er best wat interesse is. "Niet overdreven veel, maar als je het huis wilt, zou ik niet te lang aarzelen en gewoon een goed bod neerleggen, dan heb je hem vast wel".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
koksie schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 17:31:
[...]

Je wilt geinteresseerden inderdaad niet afschrikken door te zeggen dat er tig kijkers komen, de kans dat mensen dan afhaken omdat "de kans dat we deze krijgen toch maar heel klein is", dan schiet je idd je doel voorbij.
Maar je kunt natuurlijk wel zeggen dat er best wat interesse is. "Niet overdreven veel, maar als je het huis wilt, zou ik niet te lang aarzelen en gewoon een goed bod neerleggen, dan heb je hem vast wel".
Sure, hoeveel kijkers er ook zijn, ze zullen dat natuurlijk altijd positief presenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leeri003
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:28
Ik heb inderdaad een bezichtiging afgezegd toen ik hoorde dat ik nummer 25 was en de dag na de bezichtiging een bod uit kon brengen. We waren nog niet zover om een bod uit te brengen, daarop de bezichtiging afgezegd vroeg de makelaar waarom dat uitgelegd en ze wezen me op nieuwbouw in het dorp ernaast daar was nog genoeg vrij. Zo gezegd zo gedaan daar een twee onder 1 kap met garage gekocht we konden kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:59

Crazy D

I think we should take a look.

Son Gohan schreef op maandag 2 september 2024 @ 23:38:
Dilemma.. of niet?

***members only***
Of kijk of je ergens een huisje kunt huren voor die periode. Genoeg AirBnB’s die die mogelijkheid bieden. Lastige is om nu al te koop te zetten met oplevering “waarschijnlijk juni” dat is gewoon ruk. Maar in maart te koop zetten met dezelfde onzekerheid of het juni of augustus is, is eigenlijk net zo vervelend (alleen dan is de periode die overbrugt moet worden wat korter).

Exact expert nodig?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13:16
Hier morgen weer een spannende dag met drie kijkers. Hier in het dorp zijn er geen 20 bezichtigingen per woning; dus ook wij moeten het doen met in totaal 5 bezichtigingen. De eerste was afgelopen week, niks meer van gehoord dus ga er vanuit dat dat hem niet meer wordt. Hopelijk morgen meer succes en anders later deze week.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Nu online
@VidaR-9 succes! Wij wonen in een gehucht (niet eens een dorp te noemen) dus moeten het ook doen met minder animo dan de bizarre verhalen die je uit de randstad hoort. Hoop echt dat het huis goed verkocht wordt. Komende dagen in totaal 11 bezichtigingen gepland staan al wil dat natuurlijk niks zeggen of je ook daadwerkelijk een bod krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Catanan
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
Wij moeten begin volgend jaar ook de woning in de verkoop doen ivm een nieuwbouw. Waar ik even benieuwd naar ben:

Of is het aantoonbaar dat ik daardoor 25k meer geboden krijg?
Ik word juist altijd wat verdrietig van al die strakke lege huizen waar voor mijn gevoel niet in geleefd wordt. En dan van die stomme close-ups van een geurtje of een bos bloemen op tafel. Maar ik weet dat dit niet voor doorsnee Nederland geldt.
Ik vraag mij ook af of dit invloed zal hebben op de prijs. Wij hebben ook een 2 onder een kap in een geliefde wijk. Maar wel vol met spullen van de afgelopen 28 jaar. Sowieso moeten we gaan "ontspullen", want we willen dit ook niet allemaal meenemen (gaan binnenkort een ander huis bezichtigen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fub

fub

Catanan schreef op woensdag 4 september 2024 @ 09:55:
[...]

Ik word juist altijd wat verdrietig van al die strakke lege huizen waar voor mijn gevoel niet in geleefd wordt. En dan van die stomme close-ups van een geurtje of een bos bloemen op tafel. Maar ik weet dat dit niet voor doorsnee Nederland geldt.
Ik vraag mij ook af of dit invloed zal hebben op de prijs. Wij hebben ook een 2 onder een kap in een geliefde wijk. Maar wel vol met spullen van de afgelopen 28 jaar. Sowieso moeten we gaan "ontspullen", want we willen dit ook niet allemaal meenemen (gaan binnenkort een ander huis bezichtigen).
Zoals onze verkoopmakelaar zei: "Een rationele huizenkoper zou eerst naar de plattegronden kijken, en pas daarna naar de foto's. Huizenkopers in Nederland zijn niet rationeel."
Wij zijn nu drie maanden bezig om ons huis leeg en wit te maken -- ook wij hadden in 19 jaar tijd veel spullen verzameld ("meer dan gemiddeld," volgens de verhuismeneer), en heel veel hebben we daarvan weg gedaan, maar ook veel opgeslagen. Nu is er ruimte in het huis en is het licht en luchtig -- precies de reden waarom iemand het zou kopen. Precies de reden waarom wij het kochten destijds. En de foto's moeten dat overbrengen, want kopers bepalen alleen maar op de ~vibes~ van die foto's of ze komen kijken .
Belangrijkste zijn de zichtlijnen. Jij vindt het gezellig/handig om een tafeltje naast de bank te hebben, maar als dat tafeltje de zichtlijn van de deur naar het raam onderbreekt, dan maakt het een minder ruimtelijke indruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Nu online
@fub drie maanden om een huis leeg en wit te maken? Kleur op de muur zou ik juist zien als een plus. Verder kost opruimen en ritjes naar de werf / kringloop toch niet zó veel tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fub

fub

Piet_Piraat7 schreef op woensdag 4 september 2024 @ 10:37:
@fub drie maanden om een huis leeg en wit te maken? Kleur op de muur zou ik juist zien als een plus. Verder kost opruimen en ritjes naar de werf / kringloop toch niet zó veel tijd?
De muren waren al (verkeers-)wit, bij ons komt de kleur juist van de meubels. En de zolder was al die tijd nog niet aangepakt, daar hadden de vorige eigenaren alles geel/rood/groen/blauw gemaakt -- nu dat wit is, zie je pas dat dit de lichtste ruimte van het huis is.
En we zijn natuurlijk niet drie maanden full-time bezig geweest met (op-)ruimen, maar ik denk dat je onderschat hoeveel spul we hadden. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
fub schreef op woensdag 4 september 2024 @ 10:20:
[...]

Nu is er ruimte in het huis en is het licht en luchtig -- precies de reden waarom iemand het zou kopen. Precies de reden waarom wij het kochten destijds.
En opeens wilde je niet meer verkopen :+

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fub

fub

JanHenk schreef op woensdag 4 september 2024 @ 10:51:
[...]
En opeens wilde je niet meer verkopen :+
Haha, nou, we hebben een voormalig kinderdagverblijf gekocht in een klein dorp, en dat is wat karakteristieker, rustiger en geeft meer mogelijkheden dan een tussenwoning in een buitenwijk. Dus daar hebben we veel zin in, en deze woning kan door naar de volgende!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Nu online
Hier in de doodlopende straat valt het op wanneer mensen komen loeren naar je huis, maar gisteren ging het wel heel ver. Dat je langs een huis wandelt of fietst om de buurt te bekijken snap ik volkomen, zou ik ook doen. Maar gisteren parkeerde iemand voor onze oprit en ging naar binnen staren. Ik was groenten aan het snijden en keek ze recht aan. Ze bleven gewoon staan. Eten op tafel gezet, zoon van drinken voorzien. Kom terug bij het aanrecht; staan ze er nog, mij aan te staren. Heb je dan totaal geen fatsoen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• El Capitan
Piet_Piraat7 schreef op woensdag 4 september 2024 @ 11:04:
Hier in de doodlopende straat valt het op wanneer mensen komen loeren naar je huis, maar gisteren ging het wel heel ver. Dat je langs een huis wandelt of fietst om de buurt te bekijken snap ik volkomen, zou ik ook doen. Maar gisteren parkeerde iemand voor onze oprit en ging naar binnen staren. Ik was groenten aan het snijden en keek ze recht aan. Ze bleven gewoon staan. Eten op tafel gezet, zoon van drinken voorzien. Kom terug bij het aanrecht; staan ze er nog, mij aan te staren. Heb je dan totaal geen fatsoen?
even heen lopen en naam en rugnummer vragen. weet je wie je het niet gunt ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Terpen Tijn
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12:29
Piet_Piraat7 schreef op woensdag 4 september 2024 @ 11:04:
Misschien hoopten zij op een informeel praatje met de vriendelijke verkoper i.p.v. een norse blik? :+
Pagina: 1 ... 175 ... 206 Laatste

Let op:
Het is niet de bedoeling om hier hit&run je funda advertentie te posten. Deelname aan het topic is wel vereist.