Ervaringen met het verkopen van je woning

Pagina: 1 ... 174 ... 194 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Rzaan schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 10:48:
[...]

Maar van 375 naar 650 in 5 jaar is dat best wel.
Ik vind het natuurlijk een vreselijke markt voor starters en iedereen die een huis zoekt, maar voor de verkopende partijen is het natuurlijk genieten. We hebben echter ook iets terug moeten kopen wat duurder was dan wat we hebben ontvangen. In 8 jaar tijd dus 3 keer zoveel waard geworden en een overwaarde die 2 keer zo hoog is als de aanschaf.

[ Voor 18% gewijzigd door THE_BASE op 24-08-2024 11:01 ]

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:04
THE_BASE schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 10:59:
[...]
Ik vind het natuurlijk een vreselijke markt voor starters en iedereen die een huis zoekt, maar voor de verkopende partijen is het natuurlijk genieten. We hebben echter ook iets terug moeten kopen wat duurder was dan wat we hebben ontvangen.
@THE_BASE
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Gebruik mo en /mo tussen [ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ach. Mijn buren hebben gekocht in 1968 voor 60.000 gulden. Huis is nu ongeveer 180.000 euro waard.

Heb het door de inflatiecorrectieberekeningen gehaald. Dat scheelt echt niet veel, en dan nog negatief ook.

(en ja een jaar of 6 geleden was het 90k waard)

[ Voor 10% gewijzigd door ArthurMorgan op 24-08-2024 11:06 ]

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejeebv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:34
[...]

Ik vind het natuurlijk een vreselijke markt voor starters en iedereen die een huis zoekt, maar voor de verkopende partijen is het natuurlijk genieten. We hebben echter ook iets terug moeten kopen wat duurder was dan wat we hebben ontvangen. In 8 jaar tijd dus 3 keer zoveel waard geworden en een overwaarde die 2 keer zo hoog is als de aanschaf.
Als je zelf ook weer gaat kopen betaal je ook de hoofdprijs. Dus zo veel heb je ook niet aan de waardestijging. Alleen de fiscus wordt er beter van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Toke_gt schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 11:03:
[...]

@THE_BASE

***members only***

Haha, ik had hem verkeerd om, lukte niet en toen maar weggehaald. Thanks! :)

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
deejeebv schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 11:08:
[...]

Als je zelf ook weer gaat kopen betaal je ook de hoofdprijs. Dus zo veel heb je ook niet aan de waardestijging. Alleen de fiscus wordt er beter van.
Geloof mij maar dat we er zeker wat aan hebben gehad, vooral die extra ton waar we niet vanuit gingen is een prettige bijkomstigheid. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 22:44

Rzaan

Altijd zoekende

[...]

Als je zelf ook weer gaat kopen betaal je ook de hoofdprijs. Dus zo veel heb je ook niet aan de waardestijging.
Behalve natuurlijk als je een huis koopt waar een minder grote markt voor is.
De prijsstijgingen zijn niet in alle prijs-categorieën even groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker27
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09:52
[...]

Als je het slim doet zijn er nog steeds buitenkansjes. Ik ga nu naar een nieuwe woning die niet heel veel extra kost. Maar ik wel maximaal bij mijn overwaarde er tussen uit kan halen. En over 10 jaar is de bebouwing ook in die buurt toegeslagen en zit ik nog lekker vrij. Dus die gaat ook dik stijgen in de toekomst. Terwijl de woning die ik nu gekocht heb niet heel asociaal gestegen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laapo
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 00:56
[...]

Zelfde ervaring hier. Nieuwbouw in 2016 gekocht voor een absoluut schijntje. 2023 verkocht, op de makelaarscourtage na x3 gegaan.

Maar, dat was niet het enige voordeel. Heb ook vanaf 2018 (oplevering) tot vorig jaar voor een maandlast kunnen wonen die onder de maximale sociale huur lag. Vanwege die lage koopsom.

En, nog goed kunnen wonen ook, want nieuw, comfortabel energiezuinig en geen onderhoud.

Kan het ieder aanraden. Maar daar is het nu helaas deels te laat voor. Nieuwbouw prijzen zijn stevig.

[ Voor 4% gewijzigd door Laapo op 24-08-2024 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perspectivebass
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08:15
Nog een makelaar over de vloer gehad. Prettig persoon manier van werken spreekt mij meest aan, maar hij werkt voor courtage met een bonus structuur. 0,95% + 695 euro opstartkosten, maar bij verkoop boven x bedrag wil die van verkoop - x bedrag 10%. Dus bij 10k boven x bedrag een additionele 1000 euro courtage.

Geeft wel aan dat de bonus threshold het ambitieuze bedrag moet zijn.

Aan ene kant motivatie om onderste eruit te halen en toch die extra bezichtiging in te plannen. Maar aan andere kant voelt het in deze markt misschien te makkelijk.

Kortom nog een nachtje over slapen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:37

Sport_Life

Solvitur ambulando

perspectivebass schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 19:08:
Nog een makelaar over de vloer gehad. Prettig persoon manier van werken spreekt mij meest aan, maar hij werkt voor courtage met een bonus structuur. 0,95% + 695 euro opstartkosten, maar bij verkoop boven x bedrag wil die van verkoop - x bedrag 10%. Dus bij 10k boven x bedrag een additionele 1000 euro courtage.

Aan ene kant motivatie om onderste eruit te halen en toch die extra bezichtiging in te plannen. Maar aan andere kant voelt het in deze markt misschien te makkelijk.

Zou ik nooit doen, dan gaat ie de vraagprijs relatief laag zetten om hoge biedingen uit te lokken, wat jou extra geld kost.
Gewoon fixed bedrag afspreken, elk huis verkoopt nu toch wel mits goede advertentie en redelijke vraagprijs.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-05 01:30
Sport_Life schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 19:39:
[...]

Zou ik nooit doen, dan gaat ie de vraagprijs relatief laag zetten om hoge biedingen uit te lokken, wat jou extra geld kost.
Gewoon fixed bedrag afspreken, elk huis verkoopt nu toch wel mits goede advertentie en redelijke vraagprijs.
en extra geld oplevert... :*)

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Skywalker27 schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 11:42:
[...]

Als je het slim doet zijn er nog steeds buitenkansjes. Ik ga nu naar een nieuwe woning die niet heel veel extra kost. Maar ik wel maximaal bij mijn overwaarde er tussen uit kan halen. En over 10 jaar is de bebouwing ook in die buurt toegeslagen en zit ik nog lekker vrij. Dus die gaat ook dik stijgen in de toekomst. Terwijl de woning die ik nu gekocht heb niet heel asociaal gestegen is.
Ik denk dat het vrij lastig is in te schatten welke woningen over 10-15 jaar populair zijn.
Zo rond 2015-2017 was nieuwbouw niet populair ('Vinex', weinig voorzieningen, etc) , maar door de energie crisis en de hoge (ver) bouwkosten zijn die woningen extreem in waarde gestegen.
Dat had niemand voorspelt.

Dus wat over 10-15 jaar populair is valt nu niet te zeggen, misschien trekken we allemaal weer naar jaren 30 woningen in de stad, of juist relatief hoog boven NAP ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Mensen bieden toch vaak 10% over, dus je kunt juist veel geld mislopen als je erg laag gaat zitten. Behalve de makelaar met zo'n bonus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THM0
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:31
[...]

Dit. Zelfs de beste makelaar kan niet voorspellen wat de gek ervoor geeft. En sowieso heeft de makelaar een kennisvoorsprong tov jou.
Je moet gewoon bepalen wat je een redelijk bedrag vindt voor het werk wat de makelaar moet doen, en daaraan vast houden. Kijk maar op Funda, zoveel huizen staan er niet te koop. Geen opdracht=geen inkomsten voor de makelaar, ze willen de opdracht gewoon graag binnenhalen dus je kunt prima onderhandelen met de makelaar.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online

Ik zou zelf nóóit een bonus afspreken, dat zijn echt gare constructies... zeker in een verkopersmarkt waarbij overbieden de norm is. Je ziet met grote regelmaat overbiedingen van 5 - 15% afhankelijk van vraagprijs/locatie/instapklaar. De makelaar verkoopt wekelijks huizen en weet dondersgoed dat hij gegarandeerd een leuke bonus gaat binnenslepen.

Als je even simpel gaat rekenen:

Vraagprijs woning 500.000
Verkoopprijs woning 535.000 (7% overbieding)

€695 + (0,95% courtage * €500.000) + (10% * €35.000) = €8945
€695 + (1.00% courtage * €535.000) = €6045
€695 + (1,50% courtage * €535.000) = €8720

In dat geval is een veel te dik courtage van 1,50% zelfs nog goedkoper. Maar dan interpreteer ik wel 'x bedrag' als alles boven de vraagprijs, ik weet de exacte afspraak niet.

Maar waar het vooral om draait: je wil de verkoopstrategie bazeren op waar jij je goed bij voelt: laag/gemiddeld/hoog inzetten. Je wil niet expres hoog gaan inzetten om de makelaarsbonus te reduceren.. je wil gewoon de strategie die jouw huis het beste verkoopt.

[ Voor 11% gewijzigd door stin00 op 24-08-2024 20:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeroenVerweij
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 09:51

Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• perspectivebass
Members only:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-05 10:54
Ik ben nog bezig met de verkoop van mijn woning in Almere maar mijn makelaar verraste mij met een al in prijs van €4950 inclusief alles, opstart kosten, foto’s, filmpje, drone foto’s, funda alles
Omdat ze 15 jaar bestaat… ik zei geen nee

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenVerweij
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 09:51
Ik weet niet waar je verkoopt, maar hier in Utrecht wordt op menig woning meer dan 10% overboden.

Vraag ook wat referentiewoningen bij de makelaar op. Wij kregen een verkoopscan en daarmee konden we zien wat andere, vergelijkbare woningen de afgelopen tijd hadden gedaan op t gebied van vraagprijs en verkoopprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-06 23:21
Wij hebben drie makelaars laten langskomen voor introductie van hun werkwijze, inschatting van de opbrengst en bijbehorende vraagprijs en kosten.

De makelaar die we daaruit gekozen hebben, heeft eerst met ons uitgebreid gesproken over vraagprijs, strategie, onderhandelingsmodel en verwachte opbrengst. Pas toen we daar uit waren heeft hij ons het model van de courtage laten kiezen tussen een vast % of een lager % over de vraagprijs en nog 10% over alles daarboven.

Daar heb ik wel een goed gevoel over: eerst de vraagprijs afspreken en daarna vrije keuze voor het afrekenmodel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:43
Rzaan schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 09:57:
[...]

Hebben we het dan over een buurt als De Aker?
Nee wel hoger, buitenveldert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
stin00 schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 20:04:
[...]

Ik zou zelf nóóit een bonus afspreken, dat zijn echt gare constructies... zeker in een verkopersmarkt waarbij overbieden de norm is. Je ziet met grote regelmaat overbiedingen van 5 - 15% afhankelijk van vraagprijs/locatie/instapklaar. De makelaar verkoopt wekelijks huizen en weet dondersgoed dat hij gegarandeerd een leuke bonus gaat binnenslepen.

Als je even simpel gaat rekenen:

Vraagprijs woning 500.000
Verkoopprijs woning 535.000 (7% overbieding)

€695 + (0,95% courtage * €500.000) + (10% * €35.000) = €8945
€695 + (1.00% courtage * €535.000) = €6045
€695 + (1,50% courtage * €535.000) = €8720

In dat geval is een veel te dik courtage van 1,50% zelfs nog goedkoper. Maar dan interpreteer ik wel 'x bedrag' als alles boven de vraagprijs, ik weet de exacte afspraak niet.

Maar waar het vooral om draait: je wil de verkoopstrategie bazeren op waar jij je goed bij voelt: laag/gemiddeld/hoog inzetten. Je wil niet expres hoog gaan inzetten om de makelaarsbonus te reduceren.. je wil gewoon de strategie die jouw huis het beste verkoopt.
Die bonus zou ik nooit doen. Huis verkoopt wel, en ook niet perse dat de makelaar echt veel harder voor je gaat werken. Die probeert dit gewoon met alle huizen die ie verkoopt, en in de huidige markt heeft ie soms een hele dikke meevaller als een huis 20/30 of meer % boven de vraagprijs weggaat. Een huis wat dik boven de vraagprijs weg gaat is daarnaast voor hem ook nog eens het makkelijkst te verkopen, paar dagen ladingen bezichtigingen en dan doen de bieders de rest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-06 19:52
Zelf heb ik bij de verkoop nooit makelaars gebruikt, ook wel eens een huis verkocht voor een bekende of een collega. Bij de verkoop voegt een makelaar m.i. (te) weinig toe. In de huidige markt verkopen huizen zichzelf. Vwb juridische/proces/bouwkundige ondersteuning zijn er ruim voldoende mogelijkheden in de markt te krijgen. Zonde geld en als je toch zgn. ‘zekerheid’ zoekt of ‘ontzorgt’ wil worden die/wat een makelaar zou bieden onderhandel dan scherp over een minimale courtage.

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perspectivebass
peacelord schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 10:52:
Zelf heb ik bij de verkoop nooit makelaars gebruikt, ook wel eens een huis verkocht voor een bekende of een collega. Bij de verkoop voegt een makelaar m.i. (te) weinig toe. In de huidige markt verkopen huizen zichzelf. Vwb juridische/proces/bouwkundige ondersteuning zijn er ruim voldoende mogelijkheden in de markt te krijgen. Zonde geld en als je toch zgn. ‘zekerheid’ zoekt of ‘ontzorgt’ wil worden die/wat een makelaar zou bieden onderhandel dan scherp over een minimale courtage.
Ja dat gevoel heb ik eigenlijk ook, alleen heb je altijd een makelaar nodig om huis op funda te krijgen. Dat kan ook via een ‘internet makelaar’ maar vind prijs verschil dan vaak weer vrij klein…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Morgen de eerste kijker; dus we hebben wat te doen vandaag. Gelukkig is het huis nog redelijk opgeruimd na de foto sessie, maar toch wel overal weer even doekje over en dergelijke. Wel iets minder extreem dan de foto's btw.

Wat doen jullie of hebben jullie gedaan met de deurbelcamera? Mijn camera in de garage zet ik even weg; maar ik vind het wel prettig de deurbelcamera gewoon aan te laten - ook vanuit praktisch oogpunt.

Het huis waar we gekeken hebben heeft een heel camerasysteem rondom de woning en ik heb me daar persoonlijk niet aan gestoord. Duidelijk dat het er hangt; dus prima. Een deurbelcamera is ook aardig gebruikelijk tegenwoordig dus het is geen heimelijke opname oid.

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

[...]

Ik heb wel zo'n constructie, maar die legde ik pas op tafel toen we Funda-prijs en de verwachte koopprijs bepaald hadden.
Want anders weet ik inderdaad wel wat zo'n makelaar doet: Grote stappen, snel thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

syntesia schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 10:19:
[...]

He, daar had ik het niet verwacht. Maar komen daar volgens mij recentelijk veel ex-huurwoningen op de markt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
VidaR-9 schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 10:59:
Wat doen jullie of hebben jullie gedaan met de deurbelcamera? Mijn camera in de garage zet ik even weg; maar ik vind het wel prettig de deurbelcamera gewoon aan te laten - ook vanuit praktisch oogpunt.

Het huis waar we gekeken hebben heeft een heel camerasysteem rondom de woning en ik heb me daar persoonlijk niet aan gestoord. Duidelijk dat het er hangt; dus prima. Een deurbelcamera is ook aardig gebruikelijk tegenwoordig dus het is geen heimelijke opname oid.
Wij hebben ze laten hangen en kregen er wel vragen over. De deurbel uiteraard laten hangen, maar verder zou ik ze weghalen als je vragen over veiligheid rondom de woning wilt voorkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
stin00 schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 20:04:
[...]

Ik zou zelf nóóit een bonus afspreken, dat zijn echt gare constructies...
Hier ook twee makelaars die zo werkten, had er geen goed gevoel over. Ze gaan echt niet meer hun best doen, invloed hebben ze toch niet op het uiteindelijke bod.

Ik ben wel tevreden met de courtage van 0,90% die ik heb afgesproken met onze verkoopmakelaar. Dan weet je precies waar je aan toe bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
peacelord schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 10:52:
Wij hebben totaal geen ervaring met aan- en verkoop en dus hadden we dezelfde aan- als verkoopmakelaar. Dat het uiteindelijk geld kost is voor ons nooit een punt geweest, we zijn enorm goed geadviseerd, op de hoogte gehouden en door het proces geloodst en dus heeft het ons ontzorgd. Was het zeker waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peacelord
Als het geld tegen de plinten klotst dan moet je het ook vooral uitbesteden. Zelf moet ik (helaas) nog al eens keuzes maken, zodoende.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blurk62
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01:38
syntesia schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 10:19:
[...]

Ben daar opgegroeid toen het een wijk in aanbouw was. Het geluid van heimachines brengt mij altijd terug naar mijn vroege jeugd. Toen een wijk vol Fokker en KLM personeel. Mijn ouders kochten de huurflat waar wij woonden eind jaren 70 voor 10.000 gulden van de woningbouwvereniging. Een bak geld toen, buren konden het niet opbrengen (pikant detail: notaris Slis-Stroom ging niet veel later 4 jaar de gevangenis in). Ik zie zo'n zelfde flat nu voor 425K te koop staan. Er verandert een hoop in een halve eeuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:43
Het vliegverkeer wat daar overheen gaat kan voor nieuwe bewoners een nekken breker zijn wat ook wel te begrijpen is. maar binnen hoor je het nauwelijks.

Maar goed prijzen zijn in de buurt aardig gestegen ook. veel nieuwe woningen waar een 3e verdieping op word gezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hielko
peacelord schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 13:01:
Als het geld tegen de plinten klotst dan moet je het ook vooral uitbesteden. Zelf moet ik (helaas) nog al eens keuzes maken, zodoende.
Dat gaat er wel vanuit dat je zelf het kan verkopen voor dezelfde prijs. Dat lijkt me verre van een gegeven als je niet op Funda kan omdat je geen makelaar hebt. Wellicht dat het niet voor jouw opgaat, maar klinkt mij vooral in de oren als gevalletje penny wise, pound foolish...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peacelord
In jou geval zou ik dus ook gewoon geld blijven uitgeven om zekerheid te kopen. Ook de duurste notaris, want die maken betere aktes en hebben betere contacten met het kadaster. [ironieknop uit].

Je moet geen avonturen aangaan waar je je niet senang bij voelt. Mijn perspectief wilde ik vooral geven om de waarde van additionele beloningsconstructies enigszins te relativeren.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hielko
peacelord schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 17:22:
In jou geval zou ik dus ook gewoon geld blijven uitgeven om zekerheid te kopen. Ook de duurste notaris, want die maken betere aktes en hebben betere contacten met het kadaster. [ironieknop uit].

Je moet geen avonturen aangaan waar je je niet senang bij voelt. Mijn perspectief wilde ik vooral geven om de waarde van additionele beloningsconstructies enigszins te relativeren.
Sorry hoor, maar dat is echt een onzin vergelijking. Het gaat helemaal niet om zekerheid of ontzorgen of wat dan ook. Tussen geen makelaar (en dus niet op Funda!) en de allerduurste makelaar zit een complete wereld van verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peacelord
Je zit wel erg vast in je eigen denkpatronen volgens mij. Herhaaldelijk heb ik huizen verkocht via marktplaats. Binnen een tijdsbestek van dagen. Ken je markt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

peacelord schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 18:56:
Je zit wel erg vast in je eigen denkpatronen volgens mij. Herhaaldelijk heb ik huizen verkocht via marktplaats. Binnen een tijdsbestek van dagen. Ken je markt.
Als je herhaaldelijk huizen hebt verkocht in de laatste 25 jaar, moet er toch al een beetje overblijfsel tegen de plinten klotsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Capitan
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online
Precies, dat laatste ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Tuurlijk joh, wellicht zit jij net in de 0,1% van de markt waar dat slim is. Maar voor 99.9% van de mensen en huizen is het gewoon niet optimaal om het marktplaats te verkopen. En dan schat ik het nog gunstig in denk ik... dat heeft weinig te maken met mijn eigen denkpatronen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perspectivebass
Maar is in de huidige markt dan alleen toegang tot funda de echte selling point van een makelaar?

Zeker als je zelf ook in de lokale markt verdiept?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:03
Niet adverteren op Funda betekent flink minder biedingen en dus minder kans op een absurde bieding.

Tevens minder verzekering op tekortschietend marktinzicht of adverterend vermogen.

Dat je het op zich buiten Funda fatsoenlijk kunt verkopen is logisch.

Ik ken ook wel iemand die 2x een woning zonder makelaar/Funda heeft verkocht en ook zo 2x heeft gekocht.

Voor het merendeel van de mensen is wel Funda, minder makelaar waarschijnlijk beter passend dan geen Funda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
perspectivebass schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 20:12:
Maar is in de huidige markt dan alleen toegang tot funda de echte selling point van een makelaar?

Dat is het enige wat je echt niet zelf kan doen, en zonder enige twijfel een enorme waarde heeft omdat je anders maar een beperkt bereik hebt. De meeste mensen kunnen ook geen fatsoenlijke foto's maken om maar wat te noemen, maar beetje amateurfotograaf komt een heel eind. Zelfde geldt voor de andere aspecten die bij de verkoop komen kijken. Veel mensen kunnen dat ook beter door een pro laten doen, maar is in ieder geval goed mogelijk als je daar wat in verdiept hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
perspectivebass schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 20:12:

Er zijn ook internet makelaars die alleen een Funda plaatsing aanbieden: https://www.internetmakelaar.com/funda-basis

Met Basis kwakken ze alleen je advertentie online voor €449. Maar je kan ook duurdere pakketten afnemen waarin een plattegrond, professionele foto's, onderhandelingen en koopakte zitten, dit premium plus pakket kost je €745. Je doet dan zelf de bezichtigingen.

Een lokale makelaar rekent al snel 1% courtage voor bovenstaande inclusief bezichtigingen. Bij een huis van 6 ton ben je zo 6000 euro armer... dat kan dus ook voor minder dan €1000, moet je voor €5000 zelf de bezichtigingen fixen :+ Best het overwegen waard voor 2 werkdagen opofferen (mits je een gewild / makkelijk verkoopbaar huis hebt).

[ Voor 4% gewijzigd door stin00 op 25-08-2024 21:14 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 04-06 21:38
Ons huis is ook verkocht. Aantal biedingen viel gigantisch tegen, slechts twee stuks en dat voor een huis in de prijsklasse tot 400k die volledig af is. Misschien toch locatie dan... Centrum stad. Wel boven de vraagprijs maar goed.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

CryptoNL schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 17:08:
Ons huis is ook verkocht. Aantal biedingen viel gigantisch tegen, slechts twee stuks en dat voor een huis in de prijsklasse tot 400k die volledig af is. Misschien toch locatie dan... Centrum stad. Wel boven de vraagprijs maar goed.
Ben wel benieuwd of je veel meer hebt gekregen dan waar jij het voor kocht in 2022?
Gemiddeld zou je zo'n 0-5% stijging moeten hebben + 70% van de verbouw kosten. (Dus als je dan ongeveer op 0 uitkomt zit je op het gemiddelde ongeveer)

[ Voor 6% gewijzigd door Sport_Life op 26-08-2024 17:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryptoNL
Sport_Life schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 17:25:
[...]

Ben wel benieuwd of je veel meer hebt gekregen dan waar jij het voor kocht in 2022?
Gemiddeld zou je zo'n 0-5% stijging moeten hebben + 70% van de verbouw kosten. (Dus als je dan ongeveer op 0 uitkomt zit je op het gemiddelde ongeveer)
Kleine 50k meer. Verbouwkosten ongeveer 30k gok ik.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

CryptoNL schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 17:27:
[...]

Kleine 50k meer. Verbouwkosten ongeveer 30k gok ik.
Dat is 5% , klopt wel ongeveer toch . Het is geen crypto he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-06 21:56
Sport_Life schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 17:34:
[...]

Dat is 5% , klopt wel ongeveer toch . Het is geen crypto he ;)
En afgelost geld is niet weg in tegen stelling tot huur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Paprika schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 17:54:
[...]

En afgelost geld is niet weg in tegen stelling tot huur.
Zeker. Ondanks overdrachtsbelasting 7.000 euro .

Maar ik proef uit zijn reactie dat de verkoop tegenvalt, en dat gevoel is onterecht. Ik denk dat zijn verwachtingen te hoog waren.

[ Voor 7% gewijzigd door Sport_Life op 26-08-2024 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Centrum stad is toch meestal erg geliefd. Tenminste, als in dat centrum veel te doen is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:04
Ik snap dat je verwachtingen anders waren, maar resultaat blijf natuurlijk prima.
Mogelijk is het een prima huis, maar niet wat mensen in een stadscentrum zoeken, of mensen zoeken wel dit huis, maar niet in een stadscentrum. Maar het is snel verkocht, boven de vraagprijs, ik zou er niet om treuren.

Meer algemeen (want geen idee of dit op jou van toepassing is): door de gekte op de markt worden verwachtingen wel makkelijk te hoog.
Voorbeeld (eerder al ergens genoemd):
A vraagt X en krijgt 10% erbovenop geboden.
B vraagt X+10% en krijgt 10% erbovenop geboden.
C vraagt X+20% en verwacht opnieuw de 10% erbovenop. Is teleurgesteld als dat ‘maar’ 3 of 5% is.
Ergens is de rek eruit en moet er eerst weer wat tijd overheen gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tribunus
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-06 22:37
Wij hebben afgelopen vrijdag ook onze woning te koop gezet. Moet zo links en rechts wat aan gebeuren maar is wat ons betreft klaar om direct te betrekken.

Vrijdag rond 16:00 op Funda en uurtje later de makelaar gesproken dat ze een extra bezichtiging dag nodig hadden (stonden er al 4 gepland) dus dat was een goed begin! Helaas sinds vrijdag nog maar 1 of 2 extra geïnteresseerde. Woning is wel wat duurder gezien de ligging en de grootte maar toch valt het me wel een klein beetje tegen qua interesse tot nu toe.

Ben benieuwd of we hier ook biedingen uit gaan ontvangen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:38
@Tribunus wil je de Funda link delen? ben wel nieuwsgierig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Nu online
Hier valt het ook nog een beetje tegen. Vrijdag online en 5 bezichtigingen gepland. Wat opzich voor hier redelijk normaal is - zelfs in de prijsklasse 450-500k - maar stiekem hadden we toch nét wat meer gehoopt omdat we qua prijs aan de iets scherpe kant zijn gaan zitten. Aan de andere kant is dat blijkbaar wel een goede set geweest, anders was de interesse wellicht minder geweest.

Uiteindelijk zal de markt bepalen, het is wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Tribunus schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 08:56:
Wij hebben afgelopen vrijdag ook onze woning te koop gezet. Moet zo links en rechts wat aan gebeuren maar is wat ons betreft klaar om direct te betrekken.

Vrijdag rond 16:00 op Funda en uurtje later de makelaar gesproken dat ze een extra bezichtiging dag nodig hadden (stonden er al 4 gepland) dus dat was een goed begin! Helaas sinds vrijdag nog maar 1 of 2 extra geïnteresseerde. Woning is wel wat duurder gezien de ligging en de grootte maar toch valt het me wel een klein beetje tegen qua interesse tot nu toe.

De piek lag bij ons ook direct ná het weekend, op zaterdagmorgen stond de woning online op Funda. We hadden gelijk een stuk of 5 bezichtigingen die maandag. Een paar dagen voor de bezichtigingen uiteindelijk nog 6, maar er kwamen er ook een paar niet opdagen.

Houd er rekening mee, dat zij ook mijn makelaar, dat de piek echt direct na het online komen is. Mensen bellen voor een bezichtiging, ongeacht of ze écht interesse hebben. Ze zijn bang dat anders de bezichtigingen vol zitten. Het is een belachelijke markt, dus mensen maken gekke sprongen.

Een Funda-linkje kan helpen om wat advies hier te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
VidaR-9 schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 09:08:
Hier valt het ook nog een beetje tegen. Vrijdag online en 5 bezichtigingen gepland. Wat opzich voor hier redelijk normaal is - zelfs in de prijsklasse 450-500k - maar stiekem hadden we toch nét wat meer gehoopt omdat we qua prijs aan de iets scherpe kant zijn gaan zitten. Aan de andere kant is dat blijkbaar wel een goede set geweest, anders was de interesse wellicht minder geweest.

Uiteindelijk zal de markt bepalen, het is wat het is.
Ik denk dat de verwachtigingen (ook bij ons het geval) hoog liggen. De markt is echter totaal niet te voorspellen en het is echt wat het is. Wij hadden de mazzel dat er totaal geen concurrentie was. Als ik nu kijk wat er in de onze buurt beschikbaar is gekomen, zijn we van 1 of 2 woningen naar 12 woningen gegaan. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Nu online
THE_BASE schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 09:21:
[...]
Ik denk dat de verwachtigingen (ook bij ons het geval) hoog liggen. De markt is echter totaal niet te voorspellen en het is echt wat het is. Wij hadden de mazzel dat er totaal geen concurrentie was. Als ik nu kijk wat er in de onze buurt beschikbaar is gekomen, zijn we van 1 of 2 woningen naar 12 woningen gegaan. :X
Hier zijn er de afgelopen anderhalve week opeens veel huizen online gekomen in de omliggende dorpen. Aanbod lag afgelopen maanden op 2-3 en momenteel staan er 11 woningen te koop (beschikbaar). En dan zitten wij in een van de minder populaire dorpen (minder voorzieningen, minder gelovig). Daar is de prijsstelling ook naar, die ligt hier altijd net wat lager. Maar er zullen best mensen zijn die bereid zijn iets meer te betalen nu het aanbod in het eerste dorp naar keuze er ook is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• El Capitan
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online
VidaR-9 schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 09:52:
[...]

Hier zijn er de afgelopen anderhalve week opeens veel huizen online gekomen in de omliggende dorpen. Aanbod lag afgelopen maanden op 2-3 en momenteel staan er 11 woningen te koop (beschikbaar). En dan zitten wij in een van de minder populaire dorpen (minder voorzieningen, minder gelovig). Daar is de prijsstelling ook naar, die ligt hier altijd net wat lager. Maar er zullen best mensen zijn die bereid zijn iets meer te betalen nu het aanbod in het eerste dorp naar keuze er ook is.
grappig, minder gelovig zou ik als een pluspunt zien. Ik denk gelijk aan "zwarte kousen gemeentes" waar je op zondag met de nek wordt aangekeken als je in de auto door het dorp rijdt (en niet in de kerk was).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Tribunus schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 08:56:

Nette woning :) heb zelf nul verstand van de woningmarkt in die regio maar hopelijk krijg je hem snel verkocht.

Ons huis komt vandaag of morgen op Funda. Heel benieuwd wat mensen er van vinden. Ergens wil ik de link hier straks wel neerzetten en tegelijkertijd denk ik 'dan weet iedereen waar ik woon' :')

[ Voor 10% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 27-08-2024 10:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Nu online
El Capitan schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 10:03:
[...]
grappig, minder gelovig zou ik als een pluspunt zien. Ik denk gelijk aan "zwarte kousen gemeentes" waar je op zondag met de nek wordt aangekeken als je in de auto door het dorp rijdt (en niet in de kerk was).
Voor een buitenstaander wel. Maar de mensen uit die dorpen blijven het liefste in hetzelfde dorp als waar ze lid zijn van de kerk is mijn gevoel.

Overigens zou ik dit geen "zwarte kousen dorpen" noemen hoor - je kan daar heel prima wonen als buitenstaander, het grootste deel van het dorp gaat ook niet naar de kerk.

En ik denk dat het met name de voorzieningen zijn. Sommige dorpen hebben wel een slager, bakker, etc. Wij moeten het doen met een supermarkt en de wekelijkse markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-06 07:03
Toke_gt schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 11:03:
[...]

@THE_BASE

***members only***

Wow tering, aangezien het toch al verkocht is heb je een funda links? Ben wel benieuwd wie er zo in gestonken is. Dit is daylight robbery

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tulin
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 20-03 08:18
@El Capitan juist de streng gelovigen pakken massaal de auto op zondag om naar de kerk te gaan. Heeft mij ook verbaasd, maar ze gaan soms naar een andere kerk wat verderop en dan zie je ze om bepaalde tijden allemaal heen en weer rijden. Ook lopen hoor trouwens ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skywalker27
Hier is het gekkenhuis donderdagmiddag 15.00 online na 24 uur 13 bezichtigingen geplanned en er zijn er maandag nog 2 bij gekomen. Waaronder een makelaar voor zichzelf. Ik weet niet wat ik daar van moet denken. Wij zitten natuurlijk onder de 450k grens. Maar als ik zo de berichten lees mag ik me gelukkig prijzen. Ik hoop dat hier wat uit gaat komen. De kijk dagen zijn 3 en 5 sept. En 2 kijkers al gehad omdat deze op vakantie gingen. Flink duimen maar komende week.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
@Skywalker27 netjes zeg! Zeer gewild gebied?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker27
Vroomshoop Twente de meesten weten niet eens dat het bestaat maar mensen uit de omgeving willen hier wel graag wonen. En net gebeld door de makelaar, een geïnteresseerde wou weten waarom we een asbestinventarisatie hadden laten doen en wanneer we er hypothetisch er uit zouden kunnen.

Succes met jouw woning spannende tijden.

[ Voor 7% gewijzigd door Skywalker27 op 27-08-2024 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Skywalker27 schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 12:25:
Hoer is het gekkenhuis donderdagmiddag 15.00 online na 24 uur 13 bezichtigingen geplanned en er zijn er maandag nog 2 bij gekomen. Waaronder een makelaar voor zichzelf. Ik weet niet wat ik daar van moet denken. Wij zitten natuurlijk onder de 450k grens. Maar als ik zo de berichten lees mag ik me gelukkig prijzen. Ik hoop dat hier wat uit gaat komen. De kijk dagen zijn 3 en 5 sept. En 2 kijkers al gehad omdat deze op vakantie gingen. Flink duimen maar komende week.
Aantal kijkers zegt niks. Aantal biedingen al wat meer.
Aantal biedingen die boven het bedrag komen, dat je zelf als 'erg goed' in je hoofd hebt: Daar gaat het om.

ik had 4 of 5 kijkers. 3 biedingen. Eentje zat 1% boven het bedrag waar ik erg blij mee zou zijn.
Die is het geworden. Deze kreeg uiteindelijk de financiering niet rond (onbegrijpelijk want dat ging maar om de helft van het aankoop- en taxatie-bedrag)
Wederom contact opgenomen met de eerstvolgende bieder, en gezegd dat die het voor hetzelfde bedrag kan hebben, anders gaat het weer terug op Funda. Die ging daar - na nog een tussenbod - alsnog mee akkoord.
Nu weer afwachten of deze de financiering rond krijgt, maar alle seinen staan op donkergroen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker27
Mooi man succes en ja id bezichtigingen zeggen niets. En kan ook weer mensen afschrikken.

Inmiddels ook twee afzeggingen te pakken ivm asbest. Wij hebben asbest in het dak dat lekker kan blijven zitten, maar dat is toch een dingetje. En vanwege de energie kosten.

[ Voor 49% gewijzigd door Skywalker27 op 27-08-2024 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proest
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-05 16:56
Gezien het aantal bezichtingen hier allemaal wat tegenvalt (als ik de afgelopen paar pagina's even scan). Zou dit een 'early indicator' kunenn zijn dat de huizenmarkt een heel klein beetje aan het afkoelen is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Hoer is het gekkenhuis donderdagmiddag 15.00 online na 24 uur 13 bezichtigingen geplanned en er zijn er maandag nog 2 bij gekomen. Waaronder een makelaar voor zichzelf. Ik weet niet wat ik daar van moet denken. Wij zitten natuurlijk onder de 450k grens. Maar als ik zo de berichten lees mag ik me gelukkig prijzen. Ik hoop dat hier wat uit gaat komen. De kijk dagen zijn 3 en 5 sept. En 2 kijkers al gehad omdat deze op vakantie gingen. Flink duimen maar komende week.
Dat is ook geen geld voor een vrijstaande woning. Ken de locatie niet verder, maar even de keuken aanpakken en het is verder klaar.. of eventueel nog verduurzamen. Daar gaat wel dik overboden worden lijkt me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
kx22 schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 10:26:
[...]

Wow tering, aangezien het toch al verkocht is heb je een funda links? Ben wel benieuwd wie er zo in gestonken is. Dit is daylight robbery
Het was inderdaad verbazingwekkend, maar ik lees in nieuwsberichten ook dit soort bedragen vaker genoemd worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Rustig aan. ;) Er zijn genoeg voorbeelden waarbij mensen afbellen, niet op komen dagen en niet bieden. Wat dat betreft zegt aantal aanmeldingen helemaal niets, maar je hebt maar één koper met een goed bod nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

proest schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 13:28:
Gezien het aantal bezichtingen hier allemaal wat tegenvalt (als ik de afgelopen paar pagina's even scan). Zou dit een 'early indicator' kunenn zijn dat de huizenmarkt een heel klein beetje aan het afkoelen is?
Nee.
Het valt bij jouw huis wat tegen, maar dat kan aan vanalles liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Nou, dat zou ik zo niet stellen. Het wordt nu juist drukker op de markt en daardoor is er meer keuze. Geen idee of dat in jou regio speelt, maar overall is dat denk ik wel het geval nu de vakantieperiode voorbij is en iedereen de markt op lijkt te willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proest
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-05 16:56
Rzaan schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 14:27:
[...]

Nee.
Het valt bij jouw huis wat tegen, maar dat kan aan vanalles liggen.
Ik heb een maand geleden mijn eerste huis gekocht, ik heb geen stakes in de verkoopmarkt ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

proest schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 14:46:
[...]

Ik heb een maand geleden mijn eerste huis gekocht, ik heb geen stakes in de verkoopmarkt ;).
Ik dacht dat je met 'hier' jouw verkoopwoning bedoelde. maar blijkbaar bedoelde je 'het topic'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Aannames blijven verneukeratief.

@proest
Sterk afhankelijk van de regio, ik zie in de verhitte regio waar ik naar toe verhuis nog steeds amper iets te koop en wàt er komt is zo weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:24

_Arthur

blub

Skywalker27 schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 12:54:
Inmiddels ook twee afzeggingen te pakken ivm asbest. Wij hebben asbest in het dak dat lekker kan blijven zitten, maar dat is toch een dingetje. En vanwege de energie kosten.
Ik denk dat dit niet heel erg in je voordeel gaat werken.

Asbest verwijderen + nieuwe dak is al snel 40-50k afhankelijk van de complexiteit, oppervlak en mate van afwerking binnen.

Ik heb in 2019 ook een woning links laten liggen met asbest platen op het dak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker27
Alleen als je je dak gaat aanpakken moet je het weg laten halen. Weg halen kost 4k ik heb de offerte liggen dus dat valt reuze mee. Trouwens veel huizen van dit bouwjaar hebben dit. Maar ja inderdaad soms schrikken mensen ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:24

_Arthur

blub

Skywalker27 schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 15:42:
Weg halen kost 4k ik heb de offerte liggen dus dat valt reuze mee.
Dat is inc dakpannen weg; dakpannen er op; en nieuw dak beschot + panlatten?

Dan is het inderdaad een koopje en valt het aantal m2's dak erg mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker27
Nee dat is alleen voor het weghalen saneren van het asbest. Als je niet met het dakbezit gaat moet je het gewoon lekker laten zitten. Pas doen als je inderdaad dakpannen wil vervangen en extra wil gaan isoleren. Dit wouden wij ook doen wij zouden er PIR dakplaten opgooien was ongeveer 40euro per /m2 kosten valt reuze mee. Als je dan een dak hebt met asbest dan is dat 4K extra op de factuur maar ja 4k op een factuur als je je huis zo aan het aanpakken bent valt in het niets. Wij zouden een verbouwing van meer dan 200K gaan doen. We hadden de tekeningen alles al klaar en uitgewerkt alleen toen kwamen we een ander huis tegen.

Maar ja lang verhaal kort als je niet gaat verbouwen en het huis laat zoals het is en bv alleen de gebruikelijke badkamer en keuken enz heb je met het asbest geen last. Heb je een huis van voor 94 dan zit de asbest ook in je modulaire radiatoren en vaak ook in de kit van je ramen zelfde verhaal..

[ Voor 19% gewijzigd door Skywalker27 op 27-08-2024 16:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryptoNL
Skywalker27 schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 16:06:
Nee dat is alleen voor het weghalen saneren van het asbest. Als je niet met het dakbezit gaat moet je het gewoon lekker laten zitten. Pas doen als je inderdaad dakpannen wil vervangen en extra wil gaan isoleren. Dit wouden wij ook doen wij zouden er PIR dakplaten opgooien was ongeveer 40euro per /m2 kosten valt reuze mee. Als je dan een dak hebt met asbest dan is dat 4K extra op de factuur maar ja 4k op een factuur als je je huis zo aan het aanpakken bent valt in het niets. Wij zouden een verbouwing van meer dan 200K gaan doen. We hadden de tekeningen alles al klaar en uitgewerkt alleen toen kwamen we een ander huis tegen.
Precies. Wij hebben een huis gekocht met asbest aan de binnenkant passief in het dakbeschot. Makelaar zei al: pir panelen ertegen plus gipsplaat en klaar is kees.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-06 16:58
Skywalker27 schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 16:06:
En zou je dak asbestvrij maken en isoleren niet terugzien in de biedingen op je huis? Ik bied nu flink minder voor een huis waar dat nog moet gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryptoNL
ebk71 schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 16:09:
[...]

En zou je dak asbestvrij maken en isoleren niet terugzien in de biedingen op je huis? Ik bied nu flink minder voor een huis waar dat nog moet gebeuren.
Huis wat wij gekocht hebben met asbest is overboden tweemaal. Asbest weghalen was 8.000€. Dat zouden ze er nooit uithalen qua overbieding

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skywalker27
Ja klopt als we onze verbouwing hadden gedaan dan had ie boven de 5 ton gezeten. Hadden we niet alle kosten terug want he wij zouden er ons droomhuis van maken en die kosten krijg je niet terug maar als we alleen verduurzaming en slaapkamer/badkamer beneden hadden gerealiseerd was ie duurder geweest maar die prijsgroep verkoopt minder hard.

@CryptoNL Nee dat is niet interessant makelaar zegt het verkoopt toch wel. Het is niet dat als je het er vanaf haalt dat je 10K extra er uitsleept het zijn dan de andere dingen zoals verduurzaming isolatie die de extra waarde mee brengen. Maar je tijd en moeite verdien je niet terug en ej wordt er niet rijker van.

[ Voor 32% gewijzigd door Skywalker27 op 27-08-2024 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-06 16:58
CryptoNL schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 16:11:
[...]

Huis wat wij gekocht hebben met asbest is overboden tweemaal. Asbest weghalen was 8.000€. Dat zouden ze er nooit uithalen qua overbieding
Overboden tweemaal? Daar kan ik even geen chocola van maken. Maar er zijn een hoop mensen die alleen al afhaken bij het woord asbest. En als dan het dak ook niet geïsoleerd is, zie je dat terug in doelgroep en dus biedingen en hoogte van die biedingen. Maar natuurlijk, als je een zeer gewild huis/locatie hebt, zal dat een minder grote rol spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
ebk71 schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 16:19:
[...]

Overboden tweemaal? Daar kan ik even geen chocola van maken. Maar er zijn een hoop mensen die alleen al afhaken bij het woord asbest. En als dan het dak ook niet geïsoleerd is, zie je dat terug in doelgroep en dus biedingen en hoogte van die biedingen. Maar natuurlijk, als je een zeer gewild huis/locatie hebt, zal dat een minder grote rol spelen.
Er was door twee geïnteresseerden overboden waaronder wij dus. Het speelt geen enkele rol in de huidige tijd.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker27
ebk71 schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 16:19:
[...]

Dak is wel geïsoleerd alleen niet met een RC waarde van meer dan 6 ;)

We wouden van het gas af en alles wat daarbij zou komen kijken. Maar ja daar zitten wat ontwikkelingen op dit moment bij onze overheid.

[ Voor 11% gewijzigd door Skywalker27 op 27-08-2024 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:28
Vrijwel alle Funda filmpjes die ik zie zijn hetzelfde; een standaard droog muziekje er onder en dan per ruimte de camera die net-niet-helemaal-stabiel-met-de-goedkope-stabilizer een stukje opzij pant, inclusief schokkerige framerate.

Weet iemand misschien een partij die hier een ander aanbod voor heeft? Dus niet per se een makelaar maar een bureautje die zich daar op richt? Lijkt mij dat die al snel meer kwaliteit kunnen bieden dan de doorsnee in-house marketeer bij een makelaarsbureau. I.i.g iets meer out-of-the-box.

Wat mij betreft geeft een filmpje vooral een gevoel mee. De foto's en plattegronden dienen voor een duidelijk beeld.

Natuurlijk moet het object ook wel wat unieks hebben om zo neer te zetten.

Even een paar voorbeelden ter illustratie;

Tikkie overdreven :+ maar iig iets meer die kant op dan richting de standaard Funda filmpjes.

Het scheelt al veel als je bv. goede apparatuur gebruikt (en er mee overweg kan) zoals een DJI Avata:

Iets meer first person beleving, hogere pace, strakkere edits, betere muziekbegeleiding. Nu is dat natuurlijk ook wat duurder (al hoeft dat niet per se), maar gezien wat een beetje luxe woning tegenwoordig kost is het geen grote investering. Dus ik overweeg het wel om iets meer voor het filmpje uit te geven.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Hertog_Martin schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 17:15:
Iets meer first person beleving, hogere pace, strakkere edits, betere muziekbegeleiding. Nu is dat natuurlijk ook wat duurder (al hoeft dat niet per se), maar gezien wat een beetje luxe woning tegenwoordig kost is het geen grote investering. Dus ik overweeg het wel om iets meer voor het filmpje uit te geven.
Het zou mij als kijker afschrikken als het filmpje er gelikt uitziet. Mijn gedachte zou zijn 'ze proberen van een drol een gebakje te maken'.
Een filmpje moet vooral tonen wat er te koop is. Dus heel basic, goed algemeen licht, rustige montage, geen effecten. Muziek niet storend of te aanwezig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Hertog_Martin schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 17:15:
Vrijwel alle Funda filmpjes die ik zie zijn hetzelfde; een standaard droog muziekje er onder en dan per ruimte de camera die net-niet-helemaal-stabiel-met-de-goedkope-stabilizer een stukje opzij pant, inclusief schokkerige framerate.

Weet iemand misschien een partij die hier een ander aanbod voor heeft? Dus niet per se een makelaar maar een bureautje die zich daar op richt? Lijkt mij dat die al snel meer kwaliteit kunnen bieden dan de doorsnee in-house marketeer bij een makelaarsbureau. I.i.g iets meer out-of-the-box.

Wat mij betreft geeft een filmpje vooral een gevoel mee. De foto's en plattegronden dienen voor een duidelijk beeld.

Natuurlijk moet het object ook wel wat unieks hebben om zo neer te zetten.

Even een paar voorbeelden ter illustratie;

[YouTube: CINEMATIC REAL ESTATE VIDEO | PALM BEACH PENTHOUSE | SONY FX3]

[YouTube: JAMES BOND COMPOUND | CINEMATIC REAL ESTATE TOUR | SONY A7SIII & MAVIC 3 PRO]

Tikkie overdreven :+ maar iig iets meer die kant op dan richting de standaard Funda filmpjes.

Het scheelt al veel als je bv. goede apparatuur gebruikt (en er mee overweg kan) zoals een DJI Avata:

[YouTube: DJI AVATA - 5 Million $ Luxury Villa Tour In Mallorca!]

Voor Instagram wil je alles gelikt hebben, voor Funda zo neutraal mogelijk. Het moet niet tegenvallen in het echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:28
Ja het hoeft niet per se het hoofdfilmpje te zijn, maar soms biedt een woning meer dan de vierkante meters en de afwerking en wil je vooral de beleving overbrengen van bv een spectaculair uitzicht, gevoel van vrijheid door vrij uitzicht en privacy, leven aan het water, centrale locatie etc. Dan zou een first-person-view die die voordelen uitbeelden wel een goed (ondersteunend) filmpje zijn. En ja het is het een beetje hypen, maar dat is het idee toch. Natuurlijk moet het niet hard tegenvallen in het echt en geen 'drol' zijn, maar als je er meer bezichtigingen mee scoort en het is ook vet in het echt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
THE_BASE schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 13:47:
[...]

Het was inderdaad verbazingwekkend, maar ik lees in nieuwsberichten ook dit soort bedragen vaker genoemd worden.
Ik heb het gezien en moet zeggen dat je echt deal van je leven heb gekregen!
Weet je echter zeker dat je aankoopbedrag 250k was?
Want je hebt waarschijnlijk nieuwbouw gekocht en zelf nog wel voor 30-50k (toen was dat meer dan genoeg) moeten afbouwen.

Ik kan me herinneren dat ik in 2015-16 ook in Leidsche rijn was kijken voor diverse huizen rond de 250-275k. Die waren toen wel iets kleiner. Waren ook prima huizen, maar wist niet dat ze nu 700k waard zijn geworden!
Uiteindelijk heb ik een klein tussenwoninkje gekocht in Bilthoven ivm werk voor 275. Deze is nu 500-525k waard.

Had ik toch in Utrecht moeten kopen haha
Mooi man, hopelijk ben je ver uit Utrecht verhuist en heb je alle overwaarde goed kunnen benutten.
Want als je nu ook weer in Leidsche Rijn woont, is je overwaarde alleen maar "overgedragen" naar de volgende woning.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
kx22 schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 19:00:
[...]

Ik heb het gezien en moet zeggen dat je echt deal van je leven heb gekregen!
Weet je echter zeker dat je aankoopbedrag 250k was?
Want je hebt waarschijnlijk nieuwbouw gekocht en zelf nog wel voor 30-50k (toen was dat meer dan genoeg) moeten afbouwen.

Ik kan me herinneren dat ik in 2015-16 ook in Leidsche rijn was kijken voor diverse huizen rond de 250-275k. Die waren toen wel iets kleiner. Waren ook prima huizen, maar wist niet dat ze nu 700k waard zijn geworden!
Uiteindelijk heb ik een klein tussenwoninkje gekocht in Bilthoven ivm werk voor 275. Deze is nu 500-525k waard.

Had ik toch in Utrecht moeten kopen haha
Mooi man, hopelijk ben je ver uit Utrecht verhuist en heb je alle overwaarde goed kunnen benutten.
Want als je nu ook weer in Leidsche Rijn woont, is je overwaarde alleen maar "overgedragen" naar de volgende woning.
Ik weet dat heel erg zeker, om precies te zijn hebben we 230k betaald voor de woning en 20k meerwerk gehad aan keuken en badkamer. Verder ook de afgelopen jaren geen kosten gehad, behalve afgelopen voorjaar buitenschilderwerk voor 2.500,- en een vervanging van de dakgoot voor 700 euro.

Ik weet dat we ontzettend veel geluk hebben gehad. Misschien een combinatie van weinig aanbod, goede plek, keurige woning en de juiste mensen. Maar we zijn onwijs blij!

We hebben een woning uit 2018 gekocht nét buiten Utrecht. Maar door deze geweldige transactie hebben we straks lagere maandlasten (de rentevaste periode is vrijwel verlopen) dan wanneer we hier hadden blijven zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
Welk regio zit je?
Want in noorden van NL is vakantie nog niet voorbij. Misschien dat het daar aan ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Hertog_Martin schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 17:53:
Ja het hoeft niet per se het hoofdfilmpje te zijn, maar soms biedt een woning meer dan de vierkante meters en de afwerking en wil je vooral de beleving overbrengen van bv een spectaculair uitzicht, gevoel van vrijheid door vrij uitzicht en privacy, leven aan het water, centrale locatie etc. Dan zou een first-person-view die die voordelen uitbeelden wel een goed (ondersteunend) filmpje zijn. En ja het is het een beetje hypen, maar dat is het idee toch. Natuurlijk moet het niet hard tegenvallen in het echt en geen 'drol' zijn, maar als je er meer bezichtigingen mee scoort en het is ook vet in het echt..
First-person view. Mooie term die ik nog nooit heb horen gebruiken.
Maar het is geen FPV of POV omdat de camera gewoon laat zien wat er te zien is.
Pas als helemaal duidelijk is dat het shots moeten voorstellen dat je als kijker 'door de ogen van een persoon' de situatie ziet, dan is het POV.
Totaal off-topic dit. Ik weet het.

[ Voor 8% gewijzigd door Rzaan op 27-08-2024 20:34 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 04-06 16:42
POV video's mag ik van de baas/moeders de vrouw niet meer kijken. O-)

[ Voor 18% gewijzigd door R20141016 op 28-08-2024 08:02 ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Ons huis is zojuist op Funda verschenen, bord is in de voortuin geplaatst :) spannende tijden zo. Hopen op een mooi bod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 04-06 21:29
Rzaan schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 20:15:
[...]

First-person view. Mooie term die ik nog nooit heb horen gebruiken.
Maar het is geen FPV of POV omdat de camera gewoon laat zien wat er te zien is.
Pas als helemaal duidelijk is dat het shots moeten voorstellen dat je als kijker 'door de ogen van een persoon' de situatie ziet, dan is het POV.
Totaal off-topic dit. Ik weet het.
Ik denk dat dat ook bedoeld wordt, een filmpje waarbij je door het huis loopt. En bij een mooi uitzicht is het wel spectaculair als je dan eerst alleen de voordeur ziet, de hal, de woonkamer en dan draait naar het raam met uitzicht op fjorden of zo en dan flimt alsof je door het huis loopt.

Maar als je niet zo'n spectaculair uitzicht hebt (wat de meeste woning simpelweg ook niet hebben) dan is een gelikt filmpje alsof je een overgeproduceerde videoclip aan het kijken bent.
Pagina: 1 ... 174 ... 194 Laatste

Let op:
Het is niet de bedoeling om hier hit&run je funda advertentie te posten. Deelname aan het topic is wel vereist.