Ervaringen met het verkopen van je woning

Pagina: 1 ... 231 232 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20:23

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

The Wizard schreef op maandag 14 september 2026 @ 09:36:
Kom op zeg, wat een hoop veronderstellingen. Het is een all-electric huis met vloerverwarming als bijverwarming voor in de winter (puur voor comfort). Zit hier op 5000 kWh jaarlijks verbruik (zonder teruglevering of direct verbruik).

Tuurlijk heb ik een verkoopmakelaar.

Er is helemaal geen tocht, kwestie van afstellen. Airco's zijn gekocht als primaire verwarmingsbron, niet voor koeling, dat is een bijzaak. Gas is hier al lang afgesloten/weg. Maar hiermee is een einde aan deze discussie.
100% mee eens, wij hadden de airco als tussen oplossing geinstalleerd om te verwarmen,om uiteindelijk de stadsverwarming af te sluiten en een lucht/water wp te plaatsen voor de vloerverwarming.

Uiteindelijk vonden wij de airco dermate comfortabel dat die lucht/water wp er nooit is gekomen. De stadsverwarming is wel afgesloten en de vloerverwarming doet het ook niet meer. Dat zegt genoeg denk ik zo :).

Vroemt met EV | 13.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

• kegeltje26
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:21
ducoquelicot schreef op donderdag 17 september 2026 @ 16:42:
Helaas, geen biedingen gekregen. We hebben afgesproken met de makelaar dat we in ieder geval tot eind volgende week nog online blijven staan, ze gaan ook nog een push doen op hun socials, om te zien of dat iets oplevert.

Voor mezelf wel besloten dat als er tegen die tijd geen extra bezichtigingen meer gepland zijn, het mij verstandiger lijkt om een paar weken van Funda af te gaan, in plaats van eindeloos online te blijven staan. Makelaar gaf aan dat ze dat normaal gesproken pas na 6-8 weken overwegen, maar dat leek mij een beetje lang.
Hier ook niet na 4 weken online.

Met onze makelaar afgesproken ons huis voor een verlaagde prijs opnieuw op Funda te zetten (4,35 ton), we mogen dan ook nieuwe foto's er extra bij zetten en we gaan mee doen met de NVM Open Huizen dag.

Als dat geen extra bezichtigingen oplevert weet ik ook niet wat we nog moeten doen...

• Denizli
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 22:16
bij ons al > 5 bezichtigingen en sommigen 2 x maar nul biedingen. Woning staat al weken te koop. >750.000 segment.

[ Voor 8% gewijzigd door Denizli op 17-09-2026 22:16 ]

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:42
revolution-nl schreef op donderdag 17 september 2026 @ 19:55:
Uiteindelijk vonden wij de airco dermate comfortabel dat die lucht/water wp er nooit is gekomen. De stadsverwarming is wel afgesloten en de vloerverwarming doet het ook niet meer. Dat zegt genoeg denk ik zo :).
De vraag (in dit topic) is niet of het voor jou werkt maar wat de ervaring is bij het verkopen van een dergelijke woning.

• ducoquelicot
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 22:47
kegeltje26 schreef op donderdag 17 september 2026 @ 21:27:
[...]

Hier ook niet na 4 weken online.

Met onze makelaar afgesproken ons huis voor een verlaagde prijs opnieuw op Funda te zetten (4,35 ton), we mogen dan ook nieuwe foto's er extra bij zetten en we gaan mee doen met de NVM Open Huizen dag.

Als dat geen extra bezichtigingen oplevert weet ik ook niet wat we nog moeten doen...
Misschien dat we het dan ook nog wel een weekje extra erop laten staan om te zien of we met de Open Huizendag nog bezichtigingen krijgen. Maar dat zal ik dan nog wel even bespreken met de makelaar tzt.

Er is voor zover ik kan zien niets mis met ons huis, ik heb ook niets in die hoedanigheid van de makelaar teruggekregen. Dus ik zit in hetzelfde als jij: weet niet zo goed wat we verder nog zouden kunnen doen.

• Vak127
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 00:24
ducoquelicot schreef op donderdag 17 september 2026 @ 22:39:
[...]

Misschien dat we het dan ook nog wel een weekje extra erop laten staan om te zien of we met de Open Huizendag nog bezichtigingen krijgen. Maar dat zal ik dan nog wel even bespreken met de makelaar tzt.

Er is voor zover ik kan zien niets mis met ons huis, ik heb ook niets in die hoedanigheid van de makelaar teruggekregen. Dus ik zit in hetzelfde als jij: weet niet zo goed wat we verder nog zouden kunnen doen.
Wij gaan maandag met de makelaar de strategie bespreken. Dan ruim 4 weken online met maar 1 bezichtiging. Vorige keer had de makelaar geen idee waarom het niet liep. Dat zal nu niet anders zijn denk ik. Weet daarom ook niet of een verlaging van de vraagprijs wel gaat werken. Ben me daarom maar aan het verdiepen in dubbele woonlasten en een woning tijdelijk verhuren en daar worden we bepaald niet vrolijk van.

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:28

Stufferdt

doet ook maar wat.

Al vaker aangegeven laatste 2 weken, hier in de regio
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
lijkt de stroom met gegadigden ook op te drogen. Max 2 bezichtigingen op een middenwoning die vorig jaar nog 15 kijkers trok is niet ongewoon blijkbaar.

Ter illustratie: 100 huizen te koop in ons dorp, 29 in enigzins hetzelfde segment en 7 in onze wijk.

😀😀😀

• kegeltje26
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:21
Vak127 schreef op donderdag 17 september 2026 @ 23:10:
[...]

Wij gaan maandag met de makelaar de strategie bespreken. Dan ruim 4 weken online met maar 1 bezichtiging. Vorige keer had de makelaar geen idee waarom het niet liep. Dat zal nu niet anders zijn denk ik. Weet daarom ook niet of een verlaging van de vraagprijs wel gaat werken. Ben me daarom maar aan het verdiepen in dubbele woonlasten en een woning tijdelijk verhuren en daar worden we bepaald niet vrolijk van.
Andere foto's kan soms helpen, maar dat is vooral bij ons omdat de door de VVE georganiseerde renovatie richting einde loopt en we zichtbaar verbetering zien. We hopen dat potentiële kopers daar ook meer door worden aan getrokken.

Indien jullie in de tussentijd ook wat hebben veranderd kan het winst opleveren. Ook als jullie inmiddels het te verkopen huis hebben verlaten, dan kan soms foto's van een opgeruimd leeg huis meer doen dan dat er tegen een bepaalde inrichting wordt aangekeken die een uitgesproken interieur smaak weer geeft die niet de populaire smaak (lees: VTWonen/Kopen of slopen smaak) is.

Jullie ook succes!
Pagina: 1 ... 231 232 Laatste

Let op:
Het is niet de bedoeling om hier hit&run je funda advertentie te posten. Deelname aan het topic is wel vereist.