Ik had een volmacht laten opmaken door mijn notaris dat hij voor mij mocht tekenen bij de overdracht (als alles akkoord was bevonden door de makelaar bij de eindinspectie). Ik was namelijk tot die dag ervoor op verre reis. En ik hield rekening mee dat er eventueel een vertraging op de terugreis kon zijn. Heeft mij uiteindelijk zo'n 125 euro gekost dacht ik.Inspired schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 07:54:
Heeft iemand hier toevallig ervaring met een onderhandse volmacht bij de overdracht? We moeten binnenkort naar de notaris maar mijn vrouw start die week ook net bij haar andere baan. Ze wil eigenlijk liever dan niet meteen vrij nemen. Voor ons is de overdracht verder ook maar een "zakelijke" transactie dus op zich zou ik het prima alleen kunnen doen. Ik zal ook wel even contact opnemen met de notaris maar kom graag wat beslagen ten ijs. Ik lees hier en daar dat een onderhandse volmacht zou moeten kunnen. Die kunnen we dan zelf opstellen.
Kwam overigens gewoon die dag ervoor terug en kon dus gewoon zelf tekenen. Geld kreeg ik logischerwijs niet terug.