Ervaringen met het verkopen van je woning

Pagina: 1 ... 173 ... 194 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPP
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:07

BPP

Inspired schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 07:54:
Heeft iemand hier toevallig ervaring met een onderhandse volmacht bij de overdracht? We moeten binnenkort naar de notaris maar mijn vrouw start die week ook net bij haar andere baan. Ze wil eigenlijk liever dan niet meteen vrij nemen. Voor ons is de overdracht verder ook maar een "zakelijke" transactie dus op zich zou ik het prima alleen kunnen doen. Ik zal ook wel even contact opnemen met de notaris maar kom graag wat beslagen ten ijs. Ik lees hier en daar dat een onderhandse volmacht zou moeten kunnen. Die kunnen we dan zelf opstellen.
Ik had een volmacht laten opmaken door mijn notaris dat hij voor mij mocht tekenen bij de overdracht (als alles akkoord was bevonden door de makelaar bij de eindinspectie). Ik was namelijk tot die dag ervoor op verre reis. En ik hield rekening mee dat er eventueel een vertraging op de terugreis kon zijn. Heeft mij uiteindelijk zo'n 125 euro gekost dacht ik.

Kwam overigens gewoon die dag ervoor terug en kon dus gewoon zelf tekenen. Geld kreeg ik logischerwijs niet terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THM0
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:22
Heeft iemand hier toevallig ervaring met een onderhandse volmacht bij de overdracht? We moeten binnenkort naar de notaris maar mijn vrouw start die week ook net bij haar andere baan. Ze wil eigenlijk liever dan niet meteen vrij nemen. Voor ons is de overdracht verder ook maar een "zakelijke" transactie dus op zich zou ik het prima alleen kunnen doen. Ik zal ook wel even contact opnemen met de notaris maar kom graag wat beslagen ten ijs. Ik lees hier en daar dat een onderhandse volmacht zou moeten kunnen. Die kunnen we dan zelf opstellen.
Leveringsakte kan alleen met een notariële volmacht voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Nu online
Ik moest hiervoor naar een notaris. Was makkelijk en snel, kon willekeurig welke notaris zijn.
Bij mij was dat ook nog last minute, maar was geen probleem.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 30-05 20:13
Morgen komt de fotograaf voor foto's van het huis. Man wat een werk. Zo veel spullen die weg moeten, die uit het zicht moeten, schoongemaakt. En dat met een baby en peuter die binnen 5 minuten overal weer een zooi van maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• screamhouse
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-05 11:28
Met pubers is het niet veel beter :) En dan krijg je nog bezichtigingen....

[ Voor 35% gewijzigd door screamhouse op 20-08-2024 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:16
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 14:35:
Morgen komt de fotograaf voor foto's van het huis. Man wat een werk. Zo veel spullen die weg moeten, die uit het zicht moeten, schoongemaakt. En dat met een baby en peuter die binnen 5 minuten overal weer een zooi van maken.
Inderdaad aardig wat werk, zeker als je een redelijk vol huis hebt met veel accessoires. Succes! Komt er een vaste dag (of dagen) met bezichtigingen? Wij hadden gelukkig al een redelijk opgeruimd huis, maar toch aardig wat werk met (ook) een peuter en baby. Ook 2 katten die het huis uit "moesten" met de bezichtigingen.

Over 10 dagen (na 6 maanden wachten) de sleutel van ons nieuwe huis en 2 weken later ons huidige huis opleveren :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Martijn1990 schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 15:46:
[...]
Inderdaad aardig wat werk, zeker als je een redelijk vol huis hebt met veel accessoires. Succes! Komt er een vaste dag (of dagen) met bezichtigingen?
Dat is wel het plan, maar ook afhankelijk van hoeveel aanvragen voor bezichtigingen er komen. Ik vind het erg spannend hoeveel animo er is straks :) randje Achterhoek, dus niet de grote stad. Al is de markt inmiddels overal wel verhit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 14:35:
Zeker veel werk. Wij hadden de weken ervoor al heel veel opgeruimd en weggooit (container gehuurd), maar alsnog zijn we een ochtend bezig geweest met de puntjes op de i. Veel in de garage gezet. Die staat dan ook niet op de foto’s.

Vandaag zijn de buiten foto’s gemaakt. Als het goed is komt ons huis vrijdag op Funda. Vandaag is er toevallig ook net een best vergelijkbaar huis online gekomen, wat niet heel veel gebeurd is afgelopen tijd.

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-05 10:48
Zegt het aantal keer dat een huis op Funda is bewaard nog iets over het aantal biedingen, is er ooit naar deze data gekeken?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schepseltje
  • Laatst online: 22-05 10:30
Strider schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 11:14:
Zegt het aantal keer dat een huis op Funda is bewaard nog iets over het aantal biedingen, is er ooit naar deze data gekeken?
Niet echt, hier 3600 keer bekeken en 57 keer bewaard als favoriet in 2 weken tijd. Slechts 2 biedingen gekregen uiteindelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Nu online

Rzaan

Altijd zoekende

Volgens mij is er geen enkel verband.
Hangt van te veel factoren af. Bijvoorbeeld in welke prijsklasse valt een huis, en in welke regio staat het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Nu online
Schepseltje schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 14:26:
[...]
Niet echt, hier 3600 keer bekeken en 57 keer bewaard als favoriet in 2 weken tijd. Slechts 2 biedingen gekregen uiteindelijk.
Relatief weinig biedingen dan voor het aantal keer bewaard als favoriet.

Ik hou de huizen in het dorp hier al maanden in de gaten en hoop op basis daarvan tussen de 20-25x als favoriet uit te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Schepseltje schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 14:26:
[...]

Welke regio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:21
Rzaan schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 14:37:
[...]

Volgens mij is er geen enkel verband.
Hangt van te veel factoren af. Bijvoorbeeld in welke prijsklasse valt een huis, en in welke regio staat het.
Vast wel een verband, maar dan moet je het waarschijnlijk wel corrigeren voor allerlei factoren zoals die. Meer is ongetwijfeld beter. Mensen slaan over het algemeen een huis op omdat ze het interessant vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Nu online
Hielko schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 15:19:
[...]
Vast wel een verband, maar dan moet je het waarschijnlijk wel corrigeren voor allerlei factoren zoals die. Meer is ongetwijfeld beter. Mensen slaan over het algemeen een huis op omdat ze het interessant vinden.
Interessant ja. Maar voor alle huizen in mijn favorieten lijstje geldt dat ik geen potentiële koper ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schepseltje
  • Laatst online: 22-05 10:30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skywalker27
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 30-05 22:52
Nou spannend als ik de reacties hier zo lees. Volgende week gaat ons huis op Funda. Hier in Twente wordt werkelijk alles verkocht want in ons dorp is bijna niets te koop en veel mensen die zoeken. De makelaar heeft de kijk dag al in gepland en de biedingen moet moeten de vrijdag daarna 12 uur al binnen zijn. Veel woningen worden hier binnen een week verkocht ze staan langer op Funda omdat men eerst wacht na de 72 uur wacht termijn. Ik ben benieuwd of het echt allemaal zo is maar wat ik bij ons in de buurt zie gebeuren geloof ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:24
Ik zeg van niet, hier Amsterdam meer dan 100 bezichtigingen gehad.
2 biedingen gehad. 1 ver onder de vraagprijs in het begin.
en 1 die het dus is geworden iets onder vraagprijs.

Blij dat ik er vanaf ben :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NEOeo
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-05 21:13
syntesia schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 16:38:
[...]

100 bezichtigingen en maar 2 biedingen. Hoe dan?
Anders in het echt dan op de foto’s?

[ Voor 4% gewijzigd door NEOeo op 21-08-2024 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 14:18
syntesia schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 16:38:
[...]

100 views op Funda of echt mensen achter je voordeur? Lijkt mij heel uitzonderlijk.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• syntesia
100+ echt over de vloer.

Ja foto’s kwamen anders over dan het echt.
Maar omgeving gaf men twijfels qua geluidsoverlast. Wat ik kan begrijpen maar wij hadden er na 4 jaar wonen nooit last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Vraagprijs ver boven de miljoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Daar krijg je juist echt niet zoveel bezichtigingen.

Maar ik heb ook wel zoiets gehoord van kennissen, die hadden redelijk standaard benedenwoning en na 100 bezichtigingen in eerste instantie geen bod. Geen idee waar dat in zat, was iig niks overduidelijks mis met de woning.

• syntesia
Nee geen bedrag boven mil, Begin vp was wel rond de 8 ton.
Denk dat het net boven boven de prijs was waar nog dus wel echte oorlog is.

En daarnaast was het de periode dat in de straat zelf opeens al 5-10 woningen te koop werden gezet die periode, met nog meer woningen die eraan zaten te komen. Dus er was echt genoeg aanbod in onze straat.
met prijsklasse 7 ton tot 2 mil.

• Rzaan
  • Nu online

Rzaan

Altijd zoekende

syntesia schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 09:16:

En daarnaast was het de periode dat in de straat zelf opeens al 5-10 woningen te koop werden gezet die periode, met nog meer woningen die eraan zaten te komen. Dus er was echt genoeg aanbod in onze straat.
Hebben we het dan over een buurt als De Aker?

• Skywalker27
syntesia schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 09:16:

Zoals de makelaar bij ons in Twente aangeeft ligt het slag veld nu vooral bij doorstroom woningen tot 450K ik weet niet hoe dit speelveld zich vertaald naar het westen.

• 6pack15
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-05 15:13
Skywalker27 schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 10:40:
[...]

Zoals de makelaar bij ons in Twente aangeeft ligt het slag veld nu vooral bij doorstroom woningen tot 450K ik weet niet hoe dit speelveld zich vertaald naar het westen.
Denk dat dit de landelijke trend is. tot 450k zit je met een m2prijs van 3000-4000 naar rijtjeswoningen van ~100m2 te kijken. Wat denk ik toch wel de modale woning is. Daarbij zit je daarmee nog onder NHG.

Zit zelf nu te twijfelen voor welk bedrag ik onze rijtjeswoning van 105m2 te koop moet zetten, centraal NL. Makelaars geven aan dat 400k heel haalbaar is, maar dat de markt raar is en je ook zomaar een klap erboven kunt krijgen. Ze hebben allemaal wachtlijsten voor deze woningen. Waarom zou ik eigenlijk niet inzetten op ~439k bijv. Ik kan altijd nog zakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aalekss
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06:48
Wij gaan ook onze woning verkopen. Eerste offerte van verkoopmakelaar binnen. 1% en 695 opstartkosten incl. Btw. Omgeving randstad. Hij verwacht dat de woning binnen 2 weken verkocht is. Ik heb wel een goede indruk van deze partij. Prijs komt volgens mij wel overeen met wat ik heb gezien in dit topic.

• JeroenVerweij
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 12:34
6pack15 schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 11:39:
[...]

Denk dat dit de landelijke trend is. tot 450k zit je met een m2prijs van 3000-4000 naar rijtjeswoningen van ~100m2 te kijken. Wat denk ik toch wel de modale woning is. Daarbij zit je daarmee nog onder NHG.

Zit zelf nu te twijfelen voor welk bedrag ik onze rijtjeswoning van 105m2 te koop moet zetten, centraal NL. Makelaars geven aan dat 400k heel haalbaar is, maar dat de markt raar is en je ook zomaar een klap erboven kunt krijgen. Ze hebben allemaal wachtlijsten voor deze woningen. Waarom zou ik eigenlijk niet inzetten op ~439k bijv. Ik kan altijd nog zakken.
De m2prijs ligt in sommige steden nogal hoger. Hier in Utrecht makkelijk 5000-6000 per m2.

Wat betreft de lagere vraagprijs: lijkt een tactiek om vooral veel mensen te trekken voor bezichtigingen en zo hopen op flink veel en flink hogere biedingen. En soms kan je met een lagere vraagprijs gunstig binnen de Funda filtering vallen of juist in de range van een grote doelgroep.

Wij kregen bijvoorbeeld van onze makelaar een “Vraagscan”, waarin je per prijsklasse kunt zien hoeveel woningzoekers er zijn. Op basis daarvan adviseerde ze ons ook in te zetten op een wat lagere vraagprijs, omdat in de klasse daarboven een stuk minder mensen aan het zoeken zouden zijn. En daarbij de verwachting dat er flink overboden gaat worden.

Ik zou de makelaar in dit geval wel volgen, die zouden die inschatting het beste moeten kunnen maken. Wij gaan dat advies in ieder geval wel volgen.

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

JeroenVerweij schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 13:14:
[...]
Ik zou de makelaar in dit geval wel volgen, die zouden die inschatting het beste moeten kunnen maken. Wij gaan dat advies in ieder geval wel volgen.
Dat zou je denken. Ondertussen mijn huis laten zakken in prijs, omdat andere verkopers in mijn straat wel steeds de "lager-in-de-markt"-taktiek gebruikte en steeds binnen 1 week verkochten. Mijn huis die dus "goed" geprijst zou moeten zijn, staat nog steeds de koop. Mooi waardeloos.

Signature van nature

• deejeebv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05:21
Sircuri schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 13:27:
[...]

Dat zou je denken. Ondertussen mijn huis laten zakken in prijs, omdat andere verkopers in mijn straat wel steeds de "lager-in-de-markt"-taktiek gebruikte en steeds binnen 1 week verkochten. Mijn huis die dus "goed" geprijst zou moeten zijn, staat nog steeds de koop. Mooi waardeloos.
Het ligt er natuurlijk maar aan wat je als 'goed' definieerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rzaan
  • Nu online

Rzaan

Altijd zoekende

Sircuri schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 13:27:
[...]

Dan heeft hij het wellicht ook te hoog gewaardeerd?

@JeroenVerweij
Wat heb je aan een 'grote doelgroep' als die groep helemaal niet je doelgroep is.
Als jij 400K wil hebben, wie is dan je doelgroep? Mensen die tot 400K zoeken, of mensen die tot 350K zoeken? Die laatste groep is veel groter, maar zit veel kaf bij, dus in de praktijk blijft er een hele kleine groep over voor jou.

Ik kreeg ook makelaars over de vloer (bij mijn zoektocht naar een geschikte) en die vertelden ook 'laag inzetten, en dan buzz creëren.'
Vond en vind ik zo'n onzin.
Wat heb je aan al die kijkers die hopen op een koopje?
Je moet gewoon de prijs in je hoofd hebben, die je er minimaal voor wil krijgen.
Daar ga je een beetje onder zitten en dan kijken wat er gebeurt.
Als jij 550K wil hebben moet je niet onder de 500K op Funda gaan staan omdat 'in dat segment zoeken veel mensen'. Die mensen wil je helemaal niet hebben. Je moet de mensen aanspreken die meer geld hebben en zoeken tot 550K of 600K en die denken: "Beetje overbieden, dan maken we een kans."
Met dat plan wat ik al globaal in mijn hoofd had, kwam 1 makelaar en daar ben ik mee in zee gegaan.
Weinig kijkers, weinig biedingen, maar wel een winnend bod.

• VidaR-9
  • Nu online
Ik denk dat NHG veel doet qua snelheid van verkoop. Het scheelt ook ~1% in hypotheekrente; dat is toch serieus geld.

Wij zitten er zelf juist net boven en daardoor zullen er naar verwachting net wat minder geïnteresseerden zijn. We hebben al afgesproken niet te gaan zakken en als het toch niet snel verkoopt de NHG verhoging van 1-1-2025 af te wachten. Dan zal er toch wel weer >30K bijkomen verwacht ik waardoor we wel net goed zitten.

@Rzaan zo’n grote stap zou ik niet maken. Maar stel je de realistische prijs voor je huis is 520k, dan kan het best lonen ik te zetten onder de 500k grens. Omdat daar waarschijnlijk al mensen zoeken die ervanuitgaan te moeten overbieden. Ik ben wel van mening dat je beter iets te laag dan iets te hoog kan inzetten.

• Rzaan
  • Nu online

Rzaan

Altijd zoekende

VidaR-9 schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 13:50:
@Rzaan zo’n grote stap zou ik niet maken. Maar stel je de realistische prijs voor je huis is 520k, dan kan het best lonen ik te zetten onder de 500k grens. Omdat daar waarschijnlijk al mensen zoeken die ervanuitgaan te moeten overbieden. Ik ben wel van mening dat je beter iets te laag dan iets te hoog kan inzetten.
Bij 520K zou ik ook tot 500K iinzetten.
Wans al die mensen die daarin zoeken, weten dat ze iets moeten overbieden en 25K is (buiten de hotspots) een goede verbieding.

Je moet zeker niet te hoog inzetten, maar aan te laag kleven ook veel nadelen.
Je moet vooral goed in je hoofd hebben 'wat wil ik minimaal voor mijn huis hebben?'. En dan niet aankomen met 'des te meer, des te beter' want dat is nogal wiedes.
Maar goed je huiswerk doen. Vergelijken in de buurt. Lijsten opvragen bij het kadaster. Eerlijk naar je huis kijken. Jij mag die keuken of badkamer wel heel tof vinden, maar een grote groep kopers niet. Dan kom je - in samenspraak met je makelaar - tot een goede prijs, en daar ga je iets onder zitten.

• Piet_Piraat7
Ons huis is getaxeerd op 660k, makelaar wilde 620k - 650k inzetten op de markt en uiteindelijk zelf gekozen voor de lagere kant. Liever lager met genoeg animo dan meteen het maximale willen. Raadde de makelaar zelf ook aan.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:01
Piet_Piraat7 schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 14:36:
Ons huis is getaxeerd op 660k, makelaar wilde 620k - 650k inzetten op de markt en uiteindelijk zelf gekozen voor de lagere kant. Liever lager met genoeg animo dan meteen het maximale willen. Raadde de makelaar zelf ook aan.
Makelaars willen altijd lage verkoopprijs. Dan verkoopt een huis gewoon sneller en is minder werk voor hun.

• JeroenVerweij
@Rzaan En toch adviseren makelaars wat lager in te steken en daardoor meer gegadigden te krijgen. En schijnbaar werkt het, getuige het nieuwsbericht afgelopen week dat steeds meer woningen lager in de markt gezet worden.

In ons geval verwacht de makelaar een opbrengst tussen de 735k-775k. Advies is vraagprijs rond de 675k-695k. Zo trek je nog net wat meer mensen die toch al (hier in Utrecht) rekening houden met een flink bedrag overbieden. En de referentie woningen die ik heb gezien bevestigen het beeld: bijvoorbeeld 2 woningen vraagprijs 650k, weg voor 761k en 780k.

We gaan het zien wanneer we over een paar weken de markt op gaan. Blijf het wel rete spannend vinden, ondanks dat ik wel vertrouwen heb in de aanpak.

• Rzaan
  • Nu online

Rzaan

Altijd zoekende

HEY_DUDE schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 14:40:
[...]

Makelaars willen altijd lage verkoopprijs. Dan verkoopt een huis gewoon sneller en is minder werk voor hun.
Precies.
Het verschil in omzet voor hen is heel klein als het huis voor iets minder wordt verkocht.
Als je een huis verkoopt voor 595K met opstartkosten van € 700 + courtage 1.2% dan is de omzet € 7.840,-
Voor 620K wordt het € 7.960. Slechts € 300 minder omzet voor een bak minder werk.
Terwijl € 25.000 voor de verkoper een bak geld is.

• Piet_Piraat7
Ik kan mij een eerder bericht hier heugen waarbij een Tweaker nauwelijks animo kreeg voor een huis voor prijs X, vervolgens juist lager inzette en overbiedingen kreeg boven vraagprijs X. Laag inzetten werkt voor beide partijen

• Rzaan
  • Nu online

Rzaan

Altijd zoekende

JeroenVerweij schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 14:45:
@Rzaan En toch adviseren makelaars wat lager in te steken en daardoor meer gegadigden te krijgen. En schijnbaar werkt het, getuige het nieuwsbericht afgelopen week dat steeds meer woningen lager in de markt gezet worden.

In ons geval verwacht de makelaar een opbrengst tussen de 735k-775k. Advies is vraagprijs rond de 675k-695k. Zo trek je nog net wat meer mensen die toch al (hier in Utrecht) rekening houden met een flink bedrag overbieden. En de referentie woningen die ik heb gezien bevestigen het beeld: bijvoorbeeld 2 woningen vraagprijs 650k, weg voor 761k en 780k.

We gaan het zien wanneer we over een paar weken de markt op gaan. Blijf het wel rete spannend vinden, ondanks dat ik wel vertrouwen heb in de aanpak.
Dat veel makelaars het doen, wil nog niet zeggen dat het de beste methode is of dat het werkt,

Denk je dat die woningen die voor 761k en 780k zijn verkocht, voor minder zouden zijn verkocht als de vraagprijs 740k was geweest?
Ik denk het niet. Misschien zelfs nog wel voor meer.
Maar de makelaars hadden in ieder geval minder nutteloze kijkers en nutteloze biedingen gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan
  • Nu online

Rzaan

Altijd zoekende

Piet_Piraat7 schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 14:51:
Ik kan mij een eerder bericht hier heugen waarbij een Tweaker nauwelijks animo kreeg voor een huis voor prijs X, vervolgens juist lager inzette en overbiedingen kreeg boven vraagprijs X. Laag inzetten werkt voor beide partijen
N=1

• JeroenVerweij
Rzaan schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 14:54:
[...]

Dat veel makelaars het doen, wil nog niet zeggen dat het de beste methode is of dat het werkt,

Denk je dat die woningen die voor 761k en 780k zijn verkocht, voor minder zouden zijn verkocht als de vraagprijs 740k was geweest?
Maar de makelaars hadden in ieder geval minder nutteloze kijkers en nutteloze biedingen gehad.
We zitten hier anders in en dat maakt verder niet uit. We gaan elkaar niet overtuigen :) In ieder geval gefeliciteerd dat je huis verkocht is!

[ Voor 4% gewijzigd door JeroenVerweij op 22-08-2024 15:03 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Skywalker27
Nou m'n woning staat 10min online en 2 bezichtigingen gepland jemig.

https://www.funda.nl/deta...huis-de-elzen-5/89060139/

[ Voor 34% gewijzigd door Skywalker27 op 22-08-2024 15:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Nu online
Skywalker27 schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 15:26:
Nou m'n woning staat 10min online en 2 bezichtigingen gepland jemig.
Nice! 👍🏻

Wij wachten op een mailtje van de makelaar met de verkoopbrochure of in ieder geval de tekst; zodat we die kunnen reviewen. We hoopten (en nog steeds eigenlijk) voor dit weekend online te gaan. Begint nu wel krap te worden.

Makelaar had trouwens aangegeven dat het of net voor of net na dit weekend ging worden, ook afhankelijk van wanneer hij alles compleet zou hebben.

Weet iemand trouwens hoe lang het duurt om iets online op Funda te zetten? Is dat een druk op de knop of gaat daar een nacht overheen oid?

[ Voor 10% gewijzigd door VidaR-9 op 22-08-2024 15:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• screamhouse
Duurt 4 uur na vrijgave en na een bepaalde periode komt het in de nacht online

[ Voor 8% gewijzigd door screamhouse op 22-08-2024 16:04 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Skywalker27
OMG 5 bezichtigingen na 2 uur nog een uitzondering voor morgen omdat mensen hun vakantie verzetten om toch te kunnen kijken en mee te doen met bieden. Het explodeert hier beetje overweldigend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-05 19:54
@Skywalker27 Smoelt ook gewoon prima dat huis, badkamer/keuken zijn niet super nieuw maar echt huis met potentie, volgens mij hebben jullie aangepakt wat te doen was en dat geeft het een prima look.
Heerlijk zo'n tuin joh, daar kan ik in de randstad alleen maar van dromen.
Succes met de verkoop!

• Skywalker27
We wouden ook eigenlijk verbouwen maar toen zag de vrouw een huis op een droomlocatie ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• screamhouse
Kolere, das geen geld voor een vrijstaand huis.....

• Tulin
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 20-03 08:18
@Skywalker27 leuk huis hoor, daar kunnen wij in de Randstad inderdaad alleen maar van dromen. Is het leuk wonen daar?

Ben benieuwd wat jullie er uiteindelijk voor zullen krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-05 18:16
Ik zou hem zelfs bijna gaan bezichtigen en woon aan de andere kant van het land :D

Facts don't care about your feelings

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-05 22:10
Skywalker27 schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 16:50:
OMG 5 bezichtigingen na 2 uur nog een uitzondering voor morgen omdat mensen hun vakantie verzetten om toch te kunnen kijken en mee te doen met bieden. Het explodeert hier beetje overweldigend.
Zelfs voor het oosten van het land zou ik zeggen dat de vraagprijs zeker nu heel laag is. Ik kan het niet betalen maar ik zou er minimaal 5 ton zo voor neerleggen gezien de conditie e.d afgaande van de foto's

Ofwel je zal er zo vanaf zijn en ik denk met een zeer riant bod :)

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 11:44
Lekker man. Er valt geen peil op te trekken. Wij rond de 14 bezichtigingen. 2 afmeldingen, 1 niet verschenen, 2 vonden de locatie mwa, overige 8-9 zitten 2 a 4 potentiële kopers bij. Huis is net voor 25.000 verbouwd, goede prijs die nog toegankelijk is voor starters maar je weet het gewoon nooit. Hopelijk gaat hij voor boven de vraagprijs in ieder geval. Weten we volgende week :) Via dm kan ik het huis laten zien trouwens :P

SiberischeHusky Shepsky

• Skywalker27
CryptoNL schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 20:40:
[...]

Lekker man. Er valt geen peil op te trekken. Wij rond de 14 bezichtigingen. 2 afmeldingen, 1 niet verschenen, 2 vonden de locatie mwa, overige 8-9 zitten 2 a 4 potentiële kopers bij. Huis is net voor 25.000 verbouwd, goede prijs die nog toegankelijk is voor starters maar je weet het gewoon nooit. Hopelijk gaat hij voor boven de vraagprijs in ieder geval. Weten we volgende week :) Via dm kan ik het huis laten zien trouwens :P
Cool altijd geïnteresseerd natuurlijk succes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryptoNL
CryptoNL schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 20:40:
[...]

Hebben inmiddels vernomen dat er 3-4 biedingen binnen gaan komen naar alle waarschijnlijkheid. Hou nog een slag om de arm :)

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skywalker27
Tulin schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 20:04:
@Skywalker27 leuk huis hoor, daar kunnen wij in de Randstad inderdaad alleen maar van dromen. Is het leuk wonen daar?

Ben benieuwd wat jullie er uiteindelijk voor zullen krijgen.
Heeeeel leuk het is het dorp waar alle omliggende dorpen boodschappen doen. Er is gewoon een vrij grote Hema enz. en gratis parkeren en 4 grote super supermarkten mooi buiten zwembad schaatsbaan en dat in een klein dorp.

@CryptoNL succes.

@YoshiBignose je bent welkom er is trouwens ook gewoon glasvezel bij ons, en er zijn veel mensen die hier komen wonen en dan 1x in de 2 weken naar kantoor gaan want ja er is een NS station en die gaan dan via Almelo of via zwolle richting de randstad.

[ Voor 21% gewijzigd door Skywalker27 op 22-08-2024 22:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-05 11:11
Rzaan schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 14:54:
[...]

Je kan wel heel stellig zijn en een voorbeeldsituaties N=1 noemen, maar jij hebt ook geen data dat hoog inzetten wel het maximale eruit haalt. Is altijd natte vingerwerk.
Een makelaar wilt liever snel geld verdienen door lager in te zetten, maar verkoper bepaalt uiteindelijk de verkoopprijs. Als je taxatie 500k is en de makelaar wilt inzetten op 450 om vervolgens op 480k uit te komen, mag jij ook de 480k bod weigeren...

Iedereen die nu een huis koopt, wordt gek gemaakt met dat je moet overbieden. Dus zet je een huis te hoog in de markt, dan denken ze ook: Goh moet ik hier nog overheen?

Uiteindelijk draait het allemaal om geluk/timing. Vind je de juiste idioot die teveel voor je huis wilt betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kx22
Skywalker27 schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 22:04:
[...]

Heeeeel leuk het is het dorp waar alle omliggende dorpen boodschappen doen. Er is gewoon een vrij grote Hema enz. en gratis parkeren en 4 grote super supermarkten mooi buiten zwembad schaatsbaan en dat in een klein dorp.

@CryptoNL succes.

@YoshiBignose je bent welkom er is trouwens ook gewoon glasvezel bij ons, en er zijn veel mensen die hier komen wonen en dan 1x in de 2 weken naar kantoor gaan want ja er is een NS station en die gaan dan via Almelo of via zwolle richting de randstad.
Je hebt er goed gedaan om je huis op de juist manier op te pimpen
Visgraatvloer is altijd +++ onder de huidige kopers.

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Zo, dat waren een aantal spannende weken, maar we hebben ons huis verkocht! _/-\o_

Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
THE_BASE schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 09:33:
Zo, dat waren een aantal spannende weken, maar we hebben ons huis verkocht! _/-\o_

***members only***
Kanonne, een ton boven de vraagprijs zonder voorbehoud, wat bizar. Maar gefeliciteerd natuurlijk!

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rzaan
  • Nu online

Rzaan

Altijd zoekende

***members only***
Goede tactiek.
Meteen duidelijk aan alle kijkers wat ze minimaal moeten bieden.
En je hebt blijkbaar ook een koper getroffen die dacht 'dit huis laten we niet lopen; vol erin'.
Dit laatste gaat waarschijnlijk vaker voorkomen bij mensen die al een paar jaar zoeken en nu denken: "Hadden we in 2022 maar meteen zo dik geboden. Dan hadden we een huis gehad."
Mensen die lang zoeken, gaan uiteindelijk vaak tot aan het randje van hun financiële mogelijkheden. Op een gegeven moment neemt de emotie de overhand. Ze willen van de spanning af en rust in hun kop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL

***members only***
Lekker man. Boden de mensen op het laatste moment net voor het sluiten van de biedingstermijn? Hopelijk gaan wij ook zoiets meemaken aankomende week :)

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
DennusB schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 10:13:
[...]
Kanonne, een ton boven de vraagprijs zonder voorbehoud, wat bizar. Maar gefeliciteerd natuurlijk!
Thanks, erg blij mee uiteraard. Het heeft wel wat stress veroorzaakt, maar op deze manier was het het zeker waard. Scheelt enorm dat we het huis niet elke keer hoeven op te lappen zonder kinderen, huisdieren en in opgeruimde nette staat.
Rzaan schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 10:45:
[...]
Goede tactiek.
Meteen duidelijk aan alle kijkers wat ze minimaal moeten bieden.
En je hebt blijkbaar ook een koper getroffen die dacht 'dit huis laten we niet lopen; vol erin'.
Dit laatste gaat waarschijnlijk vaker voorkomen bij mensen die al een paar jaar zoeken en nu denken: "Hadden we in 2022 maar meteen zo dik geboden. Dan hadden we een huis gehad."
Mensen die lang zoeken, gaan uiteindelijk vaak tot aan het randje van hun financiële mogelijkheden. Op een gegeven moment neemt de emotie de overhand. Ze willen van de spanning af en rust in hun kop.
Dat was inderdaad een hele goede zet van onze makelaar. Ik twijfelde nog of het wel het juiste moment was, maar zo zie je maar weer: vertrouwen hebben in de juiste makelaar. Onze kopers hebben vier keer misgegrepen de afgelopen tijd met voorbehoud van financiering en lieten die nu los met een hoger bod.
CryptoNL schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 10:57:
[...]
Lekker man. Boden de mensen op het laatste moment net voor het sluiten van de biedingstermijn? Hopelijk gaan wij ook zoiets meemaken aankomende week :)
Ze hebben een motivatiebrief gemaild en hun bieding kwam om 11:55 uur binnen, net als een andere. De overige twee rond 11:30 uur. De regel blijft dus zeker om net voor de deadline de biedingen te doen.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryptoNL
THE_BASE schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 11:08:
[...]

Thanks, erg blij mee uiteraard. Het heeft wel wat stress veroorzaakt, maar op deze manier was het het zeker waard. Scheelt enorm dat we het huis niet elke keer hoeven op te lappen zonder kinderen, huisdieren en in opgeruimde nette staat.

[...]

Dat was inderdaad een hele goede zet van onze makelaar. Ik twijfelde nog of het wel het juiste moment was, maar zo zie je maar weer: vertrouwen hebben in de juiste makelaar. Onze kopers hebben vier keer misgegrepen de afgelopen tijd met voorbehoud van financiering en lieten die nu los met een hoger bod.

[...]

Ze hebben een motivatiebrief gemaild en hun bieding kwam om 11:55 uur binnen, net als een andere. De overige twee rond 11:30 uur. De regel blijft dus zeker om net voor de deadline de biedingen te doen.
Zie de meerwaarde totaal niet om net voor sluiten te bieden.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
CryptoNL schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 11:10:
[...]

Zie de meerwaarde totaal niet om net voor sluiten te bieden.
Makelaars mogen niet vertellen wat de biedingen zijn. Maar ze hebben er een handje van om allerlei 'hints' te geven. Door bij een deadline zo laat mogelijk te bieden maak je het hen lastiger om voor de deadline dat soort fratsen uit te halen.

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryptoNL
ArthurMorgan schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 11:12:
[...]

Makelaars mogen niet vertellen wat de biedingen zijn. Maar ze hebben er een handje van om allerlei 'hints' te geven. Door bij een deadline zo laat mogelijk te bieden maak je het hen lastiger om voor de deadline dat soort fratsen uit te halen.
Dat is geen reden. Immers bepalen de verkopers uiteindelijk en niet de makelaar. Als je vroeg bied met een mooie prijs heb je juist weer kans dat verkopers meteen akkoord gaan. Door te wachten krijg je juist concurrentie etc etc. Werkt beetje twee kanten op.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
CryptoNL schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 11:14:
[...]
Dat is geen reden. Immers bepalen de verkopers uiteindelijk en niet de makelaar. Als je vroeg bied met een mooie prijs heb je juist weer kans dat verkopers meteen akkoord gaan. Door te wachten krijg je juist concurrentie etc etc. Werkt beetje twee kanten op.
Maar het gaat hier om bieden op inschrijving, dan is vroeg bieden gewoon niet handig. Hebben we je al eerder uitgelegd en je mag het er mee oneens zijn. Mensen bieden met een reden vlak voor de deadline :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
stin00 schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 11:20:
[...]

Maar het gaat hier om bieden op inschrijving, dan is vroeg bieden gewoon niet handig. Hebben we je al eerder uitgelegd en je mag het er mee oneens zijn. Mensen bieden met een reden vlak voor de deadline :)
I know heb nu zelf ons huis te koop staan en er net een gekocht waar ik wij heel vroeg geboden hadden. Direct geaccepteerd. Het werkt twee kanten op zoals ik al zei ;) Als koper laat bieden met een ok bod, dan loop je het risico dat concurrentie ook gaat bieden. Bied je vroeg met een heel goed bod, dan is de kans aanzienlijk dat je de concurrentie voor bent, althans dat is onze ervaring.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hielko
CryptoNL schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 11:23:
[...]

I know heb nu zelf ons huis te koop staan en er net een gekocht waar ik wij heel vroeg geboden hadden. Direct geaccepteerd. Het werkt twee kanten op zoals ik al zei ;) Als koper laat bieden met een ok bod, dan loop je het risico dat concurrentie ook gaat bieden. Bied je vroeg met een heel goed bod, dan is de kans aanzienlijk dat je de concurrentie voor bent, althans dat is onze ervaring.
Maar als ze al een deadline hebben met een inschrijving heeft dat weinig effect he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Hielko schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 11:29:
[...]

Maar als ze al een deadline hebben met een inschrijving heeft dat weinig effect he...
Hoezo niet? Dat hebben wij ook, maar als ik nu besluit een bod te accepteren dan accepteer ik dat? Deadline of niet.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hielko
CryptoNL schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 11:32:
[...]

Hoezo niet? Dat hebben wij ook, maar als ik nu besluit een bod te accepteren dan accepteer ik dat? Deadline of niet.
Sure, jij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Uh ja? Waarom zou dat niet kunnen :D Is toch ons huis? Sterker nog wij kochten dit huis door een bod te doen en ook toen was er een "deadline".

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Hielko schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 11:29:
[...]

Ja wat je meestal ziet is dat instapklare / gewilde huizen al snel naar een bieding op inschrijving gaan. Dan wordt een vroeg, hoog bod ook alleen maar als katalysator gebruikt "We hebben al meerdere biedingen boven de vraagprijs ontvangen, dus we gaan bieden op inschrijving".

Bij minder gewilde / klushuizen heeft vroeg hoog bieden wel meer kans van slagen. Dan zijn de verkopers vaak al minder zeker van hun zaak en kan een sterk bod met deadline het direct van de markt halen.

Maar ik heb nog nooit van een bieding op inschrijving gehoord die vroegtijdig is afgeblazen door een mega hoog bod. Zal vast wel eens zijn voorgekomen, maar ik ken er geen :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-05 14:29
Appartement van 50m2 in Purmerend sinds gisteren op Funda en inmiddels staan er 5 afspraken voor de kijkdagen van volgende week.. Eens kijken hoe het allemaal gaat lopen de komende week.

Het lijkt allemaal zo makkelijk, maar als het dan zover is komen de zenuwen toch wel naar boven..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skywalker27
Dat wachten en checken in move is echt vreselijk. Gewoon de telefoon wegleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Nu online
Skywalker27 schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 11:52:
Dat wachten en checken in move is echt vreselijk. Gewoon de telefoon wegleggen.
Wat check je in move dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker27
Of er afspraken voor bezichtigingen bij komen voor de kijkdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Nu online
Skywalker27 schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 12:04:
[...]
Of er afspraken voor bezichtigingen bij komen voor de kijkdag.
Ah oké. Dat stond bij mijn huis 2 jaar terug niet in Move.

En bij dit huis verwacht ik niet dusdanige animo dat we een kijkdag nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker27
Er werd net bij ons gevraagd voor een mogelijkheid om een 2e kijkdag in te plannen. En dat binnen nog geen 24 uur. De eerste os net geweest die had zijn vakantie uitgesteld en had ook al iemand met verstand van zaken meegenomen. Zagen we via de slimme deurbel ;). En inmiddels hebben we ook al paparazzi gespot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Nu online

Rzaan

Altijd zoekende

Een makelaar kan altijd zeggen dat er al een paar goede biedingen genoemd zijn. Als je later het bewijs wil zien en het is er niet, dan zegt de makelaar gewoon 'een paar kijkers noemden tijdens het bezichtigen al een bedrag'.
Makkelijk zat. Dus laat bieden of vroeg bieden heeft als koper niet veel zin.
Je weet toch niet wat andere kopers doen. En die makelaars hebben altijd wel wat fratsen die ze kunnen uithalen.

[ Voor 15% gewijzigd door Rzaan op 23-08-2024 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Maar bij een bieding op inschrijving zijn alle biedingen toch gesloten tot de deadline? Hoe kun je dan weten of er een veel en hoge biedingen zijn geplaatst?

Signature van nature

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hielko
Sircuri schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 14:13:
Maar bij een bieding op inschrijving zijn alle biedingen toch gesloten tot de deadline? Hoe kun je dan weten of er een veel en hoge biedingen zijn geplaatst?
De meeste makelaars willen best een indicatie geven hoe populair de woning is en wat voor biedingen er al binnen zijn gekomen. En bij een bieding op inschrijving zijn er vaak al wel biedingen binnen gekomen voordat men besloot over te gaan op de inschrijving. En beetje aankoopmakelaar kan dat vaak ook wel lospeuteren (zonder een exact getal te noemen). En is ook niet perse onethisch of niet in het belang van de verkoper. Die heeft er over het algemeen ook belang bij dat mensen een bod doen wat competitief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:30
Rzaan schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 13:18:
Een makelaar kan altijd zeggen dat er al een paar goede biedingen genoemd zijn. Als je later het bewijs wil zien en het is er niet, dan zegt de makelaar gewoon 'een paar kijkers noemden tijdens het bezichtigen al een bedrag'.
Makkelijk zat. Dus laat bieden of vroeg bieden heeft als koper niet veel zin.
Je weet toch niet wat andere kopers doen. En die makelaars hebben altijd wel wat fratsen die ze kunnen uithalen.
Als er wel een indicatie gegeven wordt geeft dat dus wel wat weg.
Daarom zie je biedingen op het laatste moment binnen komen, dan heeft het in ieder geval geen invloed gehad dat er wel gemeld is dat er al x biedingen liggen of x boven vraagprijs geboden gaat worden en een ander daar weer boven gaat zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Nu online

Rzaan

Altijd zoekende

dutchgio schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 15:10:
[...]

Als er wel een indicatie gegeven wordt geeft dat dus wel wat weg.
Daarom zie je biedingen op het laatste moment binnen komen, dan heeft het in ieder geval geen invloed gehad dat er wel gemeld is dat er al x biedingen liggen of x boven vraagprijs geboden gaat worden en een ander daar weer boven gaat zitten.
Ik kan je verhaal niet volgen. Best een lange zin...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Rzaan schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 15:15:
[...]

Ik kan je verhaal niet volgen. Best een lange zin...
Ik geloof niet dat het niet te volgen is. De essentie van het verhaal is dat er laat geboden moet worden zodat de biedingen niet 'rond gaan zingen' tussen de makelaars. Ik denk dat je dit zelf wel snapte. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Skywalker27
Nou de eerste 24 uur in totaal 10 bezichtigingen gepland en de eerste gehad die gisteravond werd aangemeld. Waarvan de de makelaar uiterst positief is. Boomers die een groter grondstuk willen centraal in het dorp. De makelaar verwacht een bod. Paparazzi die voor het huis langsrijden, gelukkig heb ik geen facebook. De markt is echt gek en san nog maar te zwijgen over de cijfers van Funda.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Nu online
Hier zojuist de bevestiging gehad dat de makelaar het huis een half uurtje terug heeft aangemeld op Funda. Uiteindelijk er toch voor gekozen iets scherper qua prijs te gaan dan de “realistische” vraagprijs. Met de hoop op kopers die gaan overbieden.

Ook wel benieuwd of we mensen gaan zien kijken dit weekend. We wonen op een hofje dus dat valt direct op.

Edit:
Online op Funda! Tien minuten later belletje makelaar. Eerste bezichtiging..

[ Voor 10% gewijzigd door VidaR-9 op 23-08-2024 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
Lijkt wel bullish crypto dit. Alles gaat maar omhoog. Denk dat er momenteel geen slecht nieuws berichten zijn!
Dit in tegenstelling tot de aankoopmarkt haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22

***members only***
Welke regio zit je?
Vind 15% (100k) wel heel veel. Zou wel om een nieuwbouw 2 onder 1 kapper naast een grote stad gaan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CryptoNL
Eerste biedingen zijn hier ook binnen. Beide boven de vraagprijs, zo'n 3 en 5,5%. We hopen op 8% a 12% minimaal dus nog even afwachten :)

[ Voor 11% gewijzigd door CryptoNL op 23-08-2024 19:49 ]

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
kx22 schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 18:57:
[...]

Welke regio zit je?
Vind 15% (100k) wel heel veel. Zou wel om een nieuwbouw 2 onder 1 kapper naast een grote stad gaan?
Utrecht, Leidsche Rijn, tussenwoning van 130m2 uit 2016.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:05
Bij ons in de oude wijk ook, een tussenwoning(kje) van 110m2 90K overboden:
https://www.funda.nl/deta...stiliestraat-30/43673633/

Ik vind het vrij zot, maargoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_C_W
  • Registratie: December 2020
  • Niet online
THE_BASE schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 20:21:
[...]

Utrecht, Leidsche Rijn, tussenwoning van 130m2 uit 2016.
Valt dan eigenlijk nog wel mee:
En de voorbeelden die makelaars uit de regio hebben, liggen nog een stuk hoger dan bovenstaande percentages. Van Zijtveld kijkt niet meer op van een ton overbieden. ,,Bij ons gaan de huizen gemiddeld weg voor 20 procent boven de vraagprijs. Ik heb het over appartementen, maar ook over een goede gezinswoning in Leidsche Rijn. Die koop je niet meer voor onder de zes ton, tenzij de woning misschien wat ouder of wat kleiner is.’’
https://www.ad.nl/utrecht...ht-voor-434-000~a0afdb84/

Bevestigd wel dat huizen in Leidsche Rijn inmiddels al 3x zoveel waard zijn geworden, dus 2x zoveel gestegen als een gemiddelde woning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laapo
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 13:27
J_C_W schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 23:50:
[...]

[...]

Bevestigd wel dat huizen in Leidsche Rijn inmiddels al 3x zoveel waard zijn geworden, dus 2x zoveel gestegen als een gemiddelde woning.
Jep. In 2020/21 al meegemaakt daaro. Vp 650, geboden 700, verkocht 780. Bj 2012 en bij nader onderzoek bleek de von rond de 300k te liggen...

Dat huis zal nu ongeveer 1 mil doen. 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
J_C_W schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 23:50:
[...]

[...]

Klopt, dat kan ik zeker bevestigen in ons geval. Iets meer dan 3 keer zoveel waard geworden.

[ Voor 16% gewijzigd door THE_BASE op 24-08-2024 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Nu online
Vleuten idem. Vriend van mij heeft in 2019/2020 huis opgeleverd gekregen en bij hem in de straat gaan ze nu ook voor het dubbele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Capitan
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:36
Ons huis ook. 2,5x zoveel sinds oplevering in 2018.. bizar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Nu online

Rzaan

Altijd zoekende

El Capitan schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 09:13:
Ons huis ook. 2,5x zoveel sinds oplevering in 2018.. bizar.
Daar kan je toch niet tegenop werken!
Echt absurde stijging.
Dan zijn die huizen dus eigenlijk (in het grote economische kader) te goedkoop verkocht in 2018.
Want zo'n prijsstijging komt echt bijna nergens anders voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Nu online
Rzaan schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 09:39:
[...]

Daar kan je toch niet tegenop werken!
Echt absurde stijging.
Dan zijn die huizen dus eigenlijk (in het grote economische kader) te goedkoop verkocht in 2018.
Want zo'n prijsstijging komt echt bijna nergens anders voor.
Zo absurd is de woningmarkt inmiddels.
Mijn huis uit 2006 (245k) is in 2019 getaxeerd op 375K. Inmiddels gaan buurhuizen weg voor 650K vraagprijs… in Leidsche Rijn, waar je nog wel een flink bedrag op de vraagprijs mag neerleggen.
Absurd, zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Nu online

Rzaan

Altijd zoekende

Toke_gt schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 09:44:
[...]

Zo absurd is de woningmarkt inmiddels.
Mijn huis uit 2006 (245k) is in 2019 getaxeerd op 375K. Inmiddels gaan buurhuizen weg voor 650K vraagprijs… in Leidsche Rijn, waar je nog wel een flink bedrag op de vraagprijs mag neerleggen.
Absurd, zeker.
Dat is ook een flinke stijging. Maar 2006 tot nu is 18 jaar.
Dus die stijging tot heden is nog niet zo heel gek.
Maar van 375 naar 650 in 5 jaar is dat best wel.

Hadden we het maar geweten :P

Nu denk ik wel dat als er een crisis komt, of op een of andere manier een abrupte krimp van de bevolking, dat het vooral deze (toch niet zo bijzondere huizen) als eersten gaan dalen.
Maar is al weer off topic.

[ Voor 15% gewijzigd door Rzaan op 24-08-2024 10:51 ]

Pagina: 1 ... 173 ... 194 Laatste

Let op:
Het is niet de bedoeling om hier hit&run je funda advertentie te posten. Deelname aan het topic is wel vereist.