Ervaringen met het verkopen van je woning

Pagina: 1 ... 172 ... 195 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05:11
Dank voor jullie input!

Mensen zullen niet snel denken dat er op onderhoud bespaard is vermoed ik. Het huis is afgelopen 2 jaar voorzien van nieuwe kozijnen, isolatie, gevelbekleding, airco, extra zonnepanelen, nieuwe garagedeur, nieuwe voortuin en wat klein grut. Kopers hebben wat dat betreft een “koopje” want die kosten halen we er nooit uit.

Helemaal af is het echter niet dus denk dat ik het zo laat. Dan kan de koper zelf beslissen. We geven duidelijk de staat en laatste onderhoud aan op de vragenlijst, dus de koper is gewoon op de hoogte van de staat van de CV. Ik vermoed niet dat iemand het huis wel/niet koopt door een cv van 2K, daar anticiperen ze gewoon op als dat belangrijk voor ze is. Ook voor een bouwkundige keuring zal dit niet qua bedrag de boel niet afketsen.

Zoals gezegd waren we zelf van plan de CV te vervangen. Wat mij betreft mag de makelaar dat aan potentiële kopers gewoon pro actief vertellen en aangeven dat we dit bewust niet hebben gedaan om de keuze aan de kopers te laten (oid).

[ Voor 12% gewijzigd door VidaR-9 op 01-08-2024 20:35 ]

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
VidaR-9 schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 20:32:
Zoals gezegd waren we zelf van plan de CV te vervangen. Wat mij betreft mag de makelaar dat aan potentiële kopers gewoon pro actief vertellen en aangeven dat we dit bewust niet hebben gedaan om de keuze aan de kopers te laten (oid).
Waarom zou je dat pro actief gaan vertellen. Iedere bestaande woning heeft zo zijn goede en slechte punten (dan moet men maar nieuwbouw gaan kopen). Als ze er over beginnen tijdens een onderhandeling dan kan je aangeven dat het meegewogen heeft in de vraagprijs, en als ze er dan nog moeilijk over doen trek je 1500 van het bod af om ze daarin tegemoet te komen. Ze geef je jezelf ook wat onderhandelingsruimte (dus ipv een bod van 500k krijg je een bod van 498,500 waar je in principe ook mee akkoord zou gaan neem ik aan (fictieve bedragen)).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Youri93
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 11-06 23:27
Enforcer schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 20:45:
[...]

Waarom zou je dat pro actief gaan vertellen. Iedere bestaande woning heeft zo zijn goede en slechte punten (dan moet men maar nieuwbouw gaan kopen). Als ze er over beginnen tijdens een onderhandeling dan kan je aangeven dat het meegewogen heeft in de vraagprijs, en als ze er dan nog moeilijk over doen trek je 1500 van het bod af om ze daarin tegemoet te komen. Ze geef je jezelf ook wat onderhandelingsruimte (dus ipv een bod van 500k krijg je een bod van 498,500 waar je in principe ook mee akkoord zou gaan neem ik aan (fictieve bedragen)).
Dit ja. Ik heb toevallig pas een huis mogen kopen, CV ketel was verouderd (25+ jaar). Vond dat nu niet echt een issue, heb het kunnen meenemen in de hypotheek d.m.v. duurzaamheidsbudget.

Een ketel is zo te vervangen en tegenwoordig is verduurzamen ook gewoon mee te nemen in de hypotheek.

[ Voor 5% gewijzigd door Youri93 op 01-08-2024 21:20 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:44
VidaR-9 schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 20:32:
Dank voor jullie input!

Mensen zullen niet snel denken dat er op onderhoud bespaard is vermoed ik. Het huis is afgelopen 2 jaar voorzien van nieuwe kozijnen, isolatie, gevelbekleding, airco, extra zonnepanelen, nieuwe garagedeur, nieuwe voortuin en wat klein grut. Kopers hebben wat dat betreft een “koopje” want die kosten halen we er nooit uit.

Helemaal af is het echter niet dus denk dat ik het zo laat. Dan kan de koper zelf beslissen. We geven duidelijk de staat en laatste onderhoud aan op de vragenlijst, dus de koper is gewoon op de hoogte van de staat van de CV. Ik vermoed niet dat iemand het huis wel/niet koopt door een cv van 2K, daar anticiperen ze gewoon op als dat belangrijk voor ze is. Ook voor een bouwkundige keuring zal dit niet qua bedrag de boel niet afketsen.

De tijd van bouwkundige keuringen en mensen die gaan onderhandelen over een CV ketel van 1500 euro is volgens mij ook wel een jaar of 10 achter ons ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23:42
Hielko schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 21:35:
[...]

De tijd van bouwkundige keuringen en mensen die gaan onderhandelen over een CV ketel van 1500 euro is volgens mij ook wel een jaar of 10 achter ons ;)
Ben benieuwd of het bij onze verkoop wat uitmaakt dat er beneden nu geen wc aanwezig is ivm de aanleg van nieuwe vloer en vloerverwarming twee weken geleden :P Volgens de makelaar maakt dat niets uit, huis is verder in orde.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
CryptoNL schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 21:53:
[...]
Ben benieuwd of het bij onze verkoop wat uitmaakt dat er beneden nu geen wc aanwezig is ivm de aanleg van nieuwe vloer en vloerverwarming twee weken geleden :P Volgens de makelaar maakt dat niets uit, huis is verder in orde.
Haha. Daar ben ik ook wel benieuwd naar..

Opeens besloten toch wat anders te kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryptoNL
VidaR-9 schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 21:56:
[...]

Haha. Daar ben ik ook wel benieuwd naar..

Opeens besloten toch wat anders te kopen?
Ja kwam iets op ons pad, konden we niet weigeren. Als je het heel simpel bekijkt hebben de kopers enkel de wc kosten, verder niets. Dusja als ik dat vergelijk met huizen waarbij de cv, badkamer etc vervangen moet worden... Dat hoeft hier dus allemaal niet. Overigens hebben we boven in de badkamer nog een wc hoor :P

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-06 21:56

MJV

Hielko schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 21:35:
[...]

Ook weer waar. Heb er bij ons ooit voor gekozen om de douchecabine die wat lekte wel te vervangen op aangeven van de makelaar, om de badkamer daarmee "instapklaar" te maken, ipv iets waar kopers toch weer geld en vooral regelwerk mee zouden hebben. Niet iedereen overziet hoe veel (of weinig) werk iets is.

Bijkomend voordeel was (niet verwacht) dat we er zelf ook een jaar of wat plezier van hebben (gehad). "Hadden we veel eerder moeten doen...".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laapo
  • Laatst online: 10-06 01:18
Youri93 schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 21:15:
[...]

Dit ja. Ik heb toevallig pas een huis mogen kopen, CV ketel was verouderd (25+ jaar). Vond dat nu niet echt een issue, heb het kunnen meenemen in de hypotheek d.m.v. duurzaamheidsbudget.

Een ketel is zo te vervangen en tegenwoordig is verduurzamen ook gewoon mee te nemen in de hypotheek.
CV ketel vervangen voor een nieuwe cv ketel is geen verduurzamingsmaatregel die in aanmerking komt voor bijvoorbeeld een energiebespaarbudget.

Zie:

https://wetten.overheid.nl/BWBR0032503/2024-01-01
energiebesparende voorzieningen: gevelisolatie, dakisolatie, vloerisolatie, leidingisolatie, hoog rendement beglazing (ten minste HR ++), energiezuinige deuren, kozijnen en daarmee gelijk te stellen constructieonderdelen indien deze voorzieningen worden getroffen in combinatie met hoog rendement beglazing (ten minste HR ++), douche-warmteterugwinningsysteem, energiezuinig ventilatiesysteem indien deze voorziening wordt getroffen in combinatie met andere energiebesparende voorzieningen, warmtepompen, zonnecellen of een combinatie van de genoemde voorzieningen;
Oplossing: als reguliere verbouwing/verbetering meenemen en juist niet als verduurzamingdsbudget/energiebespaarbudget etc.

Of een warmtepomp plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japps
  • Registratie: Oktober 2011
  • Nu online
Laapo schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 08:20:
[...]

CV ketel vervangen voor een nieuwe cv ketel is geen verduurzamingsmaatregel die in aanmerking komt voor bijvoorbeeld een energiebespaarbudget.

Zie:

[...]

Oplossing: als reguliere verbouwing/verbetering meenemen en juist niet als verduurzamingdsbudget/energiebespaarbudget etc.

Bij mijn energielening is de declaratie voor de nieuwe CV wel goedgekeurd, maar dat was wel in combinatie met een hybride warmtepomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youri93
  • Laatst online: 11-06 23:27
Laapo schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 08:20:
[...]

Zie:

[...]

Mijn geldverstrekker is er wel mee akkoord gegaan. Ik heb het niet over een subsidie van de gemeente o.i.d. maar over de extra lening die je kunt afsluiten voor verduurzaming. Heb 15k voor zonnepanelen, nieuwe CV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laapo
Youri93 schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 12:39:
[...]

Mijn geldverstrekker is er wel mee akkoord gegaan. Ik heb het niet over een subsidie van de gemeente o.i.d. maar over de extra lening die je kunt afsluiten voor verduurzaming. Heb 15k voor zonnepanelen, nieuwe CV.
Ik deed even de aanname dat het een extra lening, als verruiming op de standaard inkomensnormen is. Daar slaat dat linkje ook op en in dat geval is een CV ketel niet toegestaan. Wellicht is de bank soepeler als de waarde van de woning en het inkomen voldoende is. Maar dan is het meer een reguliere verbouwing dan zuiver een energiebesparende voorziening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ABCstabiel
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 01-06 20:26
ABCstabiel schreef op maandag 29 juli 2024 @ 11:22:
Vorige week woensdag is ons appartment online gekomen. Gezien onze eigen zoektocht en de strakke/instapklare afwerking (niet mijn woorden) had ik toch wel storm verwacht. Nu echter maar 4 bezichtigingen gepland, waarvan een al heeft afgezegd.

Ons appartement staat zelf voor 339 te koop terwijl er een van de buren (welke vergelijkbaar is) voor 325 te koop staat. Echter is voor beiden de verwachting dat ze voor 350 gaan. Mogelijk schrikt toch de hogere vraagprijs af (deze was voorgesteld door de makelaar) of toch een zomerdipje. Uiteindelijk heb je maar een koper nodig, maar ik had er toch meer van verwacht.
Om hier nog op terug te komen. Vandaag gekozen voor een bod van 342,5. Een appartement in hetzelfde complex is twee weken geleden voor 337 (vraagprijs 325) verkocht. Qua afwerking om en nabij hetzelfde. Qua overbieden wellicht wat teleurstellend (zeker met onze eigen ervaringen van overbieden), maar als je het vergelijkt met vergelijkbare appartementen die goedkoper te koop stonden denk ik dat dit vrij redelijk is.

Wellicht als we enkele maanden wachten dat we over de 350 heen gaan (afgelopen mei is er een uitschieter geweest van 370), maar geen onzekerheid meer is ook wat waard.

[ Voor 6% gewijzigd door ABCstabiel op 07-08-2024 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Een huis dat enkele maanden te koop staat gaat niet direct leiden tot meer overbieden vermoed ik, eerder lager.
Wellicht was het inderdaad een uitschieter of is het de periode.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ABCstabiel
dutchgio schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 15:04:
Een huis dat enkele maanden te koop staat gaat niet direct leiden tot meer overbieden vermoed ik, eerder lager.
Wellicht was het inderdaad een uitschieter of is het de periode.
Denk ik ook niet. In de huidige markt moet het snel gaan met momentum, anders roept het vragen op. Heb ik als koper ook zo ervaren. Al met al denk ik dat we tevreden moeten zijn. Het is geen absurde verkoopprijs, wel realistisch denk ik.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik kan jullie zeggen dat ik het allemaal maar wat spannend vind. Er zijn aardig wat geïnteresseerden over de vloer geweest, sommige kwamen gewoon niet opdagen of belden af. We hebben nog één dag gepland voor bezichtigingen en dan is het afwachten of er iemand interesse heeft en een bod doet. Spannender dan dit krijg je het niet snel en dan moet je net mij hebben. :)

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenVerweij
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 08:26
THE_BASE schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 16:29:
Ik kan jullie zeggen dat ik het allemaal maar wat spannend vind. Er zijn aardig wat geïnteresseerden over de vloer geweest, sommige kwamen gewoon niet opdagen of belden af. We hebben nog één dag gepland voor bezichtigingen en dan is het afwachten of er iemand interesse heeft en een bod doet. Spannender dan dit krijg je het niet snel en dan moet je net mij hebben. :)
En dat in Utrecht, met een zeer courante woning? Poeh, dat klinkt inderdaad spannend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
Dat zal wel goedkomen inderdaad.

Hier de laatste hand aan het leggen aan verkoop klaar maken. Veel opruimen, nog meer weggooien en hier en daar likje verf. Eind volgende week de foto’s en dan week erna online. Begint het wel spannend te vinden; dorp met 4K inwoners dus minder potentiële kopers dan grote stad. Twee andere huizen in de straat gingen wel vlot maar wel maar ~5/6 kijkers geloof ik.

Zal wel anders worden dan mijn huis midden in de randstad 2 jaar terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ABCstabiel
ABCstabiel schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 15:21:
[...]

Denk ik ook niet. In de huidige markt moet het snel gaan met momentum, anders roept het vragen op. Heb ik als koper ook zo ervaren. Al met al denk ik dat we tevreden moeten zijn. Het is geen absurde verkoopprijs, wel realistisch denk ik.
Koper van wie we het bod hebben geaccepteerd geeft aan overdonderd te zijn en even te willen nadenken tot morgenochtend....Ik vind een huis verkopen toch minder leuk en makkelijk dan ik dacht :X. Even afwachten. Geen man overboord als de koper het niet toch wil. we hebben een ander bod dat 500€ hoger is, maar mindere voorwaarden en de huidige koper heeft de gun factor (vooralsnog :9~ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
JeroenVerweij schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 17:52:
[...]

En dat in Utrecht, met een zeer courante woning? Poeh, dat klinkt inderdaad spannend!
Op de één of andere manier ben ik er nog best onzeker over. De huizen hier staan allemaal binnen 3 weken op verkocht, maar we hebben er wel wat concurrentie bijgekregen (minder oppervlakte, oudere woning, maar een ton voordeliger). De makelaar gaf aan dat men overwegend positief is, maar het is natuurlijk maar de vraag of mensen uiteindelijk een bod doen...

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
VidaR-9 schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 18:04:
Dat zal wel goedkomen inderdaad.
Dat hoop ik van harte!
[
Hier de laatste hand aan het leggen aan verkoop klaar maken. Veel opruimen, nog meer weggooien en hier en daar likje verf. Eind volgende week de foto’s en dan week erna online. Begint het wel spannend te vinden; dorp met 4K inwoners dus minder potentiële kopers dan grote stad. Twee andere huizen in de straat gingen wel vlot maar wel maar ~5/6 kijkers geloof ik.

Zal wel anders worden dan mijn huis midden in de randstad 2 jaar terug.
Is ook een spannende tijd, wel leuk dat ze foto's komen maken en dat het dan eindelijk de markt op gaat. Succes gewenst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
ABCstabiel schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 18:19:
[...]
Ik vind een huis verkopen toch minder leuk en makkelijk dan ik dacht :X.
Ik zei hier ook al dat ik dit niet eerder dan over 15 jaar weer doe. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryptoNL
Ons huis gaat onverwacht volgende week in de verkoop. Kwam een kans voorbij die we niet wilde laten lopen. Wel jammer, want net voor 20k lopen verbouwen :D

Nieuwe cv
Stalen binnendeur laten plaatsen
Volledig nieuwe kunstof kozijnen voorkant woning inclusief het dakje boven de slaapkamer dochter HR+++
Nieuwe vloerverwarming inclusief nieuwe leidingen en laten verwijderen van radiatoren beneden
Muur weg laten halen keuken zodat het groter oogt
Bovenlichten dicht laten maken slaapkamers.
Pvc vloer en plinten laten plaatsen

Alleen beneden hebben we nu geen wc, want dat zou nog moeten gebeuren. Hopelijk is dat geen issue voor kopers :P Badkamer wel een wc aanwezig btw

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenVerweij
THE_BASE schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 18:37:
[...]

Op de één of andere manier ben ik er nog best onzeker over. De huizen hier staan allemaal binnen 3 weken op verkocht, maar we hebben er wel wat concurrentie bijgekregen (minder oppervlakte, oudere woning, maar een ton voordeliger). De makelaar gaf aan dat men overwegend positief is, maar het is natuurlijk maar de vraag of mensen uiteindelijk een bod doen...
Succes, dat gaat vast goed komen! Wij gaan in september ook de markt op, ook in Utrecht, dus ik volg het met extra interesse 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 09:02
THE_BASE schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 18:37:
[...]

Vraag is natuurlijk ook in hoeverre dat andere huis hetzelfde publiek trekt. Is het eenzelfde type en gewoon ouder/goedkoper, of heeft het ook een heel andere indeling? Mogelijk zit jouw woning wat aan de bovenkant geprijsd en dat andere huis niet; kortom je kunt er niet veel over zeggen. Er zijn zoveel mensen in LeidscheRijn op zoek naar een huis; er moet wel vreselijk veel mis zijn wil je huis niet snel verkopen. Het is niet zo dat er maar 1 potentiële koper voor twee huizen is.
Gewoon rustig blijven ademen, dan komt vanzelf de dag dat er een bod komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Toke_gt schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 18:57:
[...]
Er zijn zoveel mensen in LeidscheRijn op zoek naar een huis; er moet wel vreselijk veel mis zijn wil je huis niet snel verkopen.
Daar heb je ook zeker een punt. Morgen nog twee bezichtigingen en dan het weekend in. Gewoon wat leuke dingen gaan plannen, dan is de tijd sneller voorbij. :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Flix20
  • Laatst online: 09:58
CryptoNL schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 18:40:
Ons huis gaat onverwacht volgende week in de verkoop. Kwam een kans voorbij die we niet wilde laten lopen. Wel jammer, want net voor 20k lopen verbouwen :D

Nieuwe cv
Stalen binnendeur laten plaatsen
Volledig nieuwe kunstof kozijnen voorkant woning inclusief het dakje boven de slaapkamer dochter HR+++
Nieuwe vloerverwarming inclusief nieuwe leidingen en laten verwijderen van radiatoren beneden
Muur weg laten halen keuken zodat het groter oogt
Bovenlichten dicht laten maken slaapkamers.
Pvc vloer en plinten laten plaatsen

Alleen beneden hebben we nu geen wc, want dat zou nog moeten gebeuren. Hopelijk is dat geen issue voor kopers :P Badkamer wel een wc aanwezig btw
Je hebt dat allemaal voor 20k laten doen?! Dan wil ik graag de contactgegevens wel :X

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
We wilde ons energielabel vernieuwen, want ik had er wel 300 euro voor over om van C naar A te gaan. Maar eerste inschatting gevraagd en het lijkt dat we enkel van C naar B gaan. Is dit de moeite ook nog waard?

Wel bijzonder overigens, onze buren hebben ook C maar wel:
- zonnepanelen vs geen zonnepanelen
- triple glas (grotendeels) vs dubbel en deels enkel glas
- extra gevelisolatie 1e verdieping vs nauwelijks gevelisolatie
Flix20 schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 09:12:
[...]

Je hebt dat allemaal voor 20k laten doen?! Dan wil ik graag de contactgegevens wel :X
Lol. Dacht precies hetzelfde.
Ik wou dat ik maar 20K had uitgegeven afgelopen jaar. Gaat een hoop geld door het afvoerputje voor ons dit jaar, maar soit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

[...]

Ik zou die aannemer beunhaas overslaan :X

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ABCstabiel
ABCstabiel schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 18:19:
[...]

Koper van wie we het bod hebben geaccepteerd geeft aan overdonderd te zijn en even te willen nadenken tot morgenochtend....Ik vind een huis verkopen toch minder leuk en makkelijk dan ik dacht :X. Even afwachten. Geen man overboord als de koper het niet toch wil. we hebben een ander bod dat 500€ hoger is, maar mindere voorwaarden en de huidige koper heeft de gun factor (vooralsnog :9~ )
Potentiële koper trekt zich terug... Hij is overrompeld door het accepteren van het bod. Makelaar vond het erg vreemd en had dit nog niet eerder zo meegemaakt. Nu gaat het naar de andere bieder met hetzelfde bod. Schietgebedje dat dit wel goed gaat. Doe dan geen bed als je zo gaat reageren, was notabene twee keer komen kijken?!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• El Capitan
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:39
ABCstabiel schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 11:18:
[...]

Potentiële koper trekt zich terug... Hij is overrompeld door het accepteren van het bod. Makelaar vond het erg vreemd en had dit nog niet eerder zo meegemaakt. Nu gaat het naar de andere bieder met hetzelfde bod. Schietgebedje dat dit wel goed gaat. Doe dan geen bed als je zo gaat reageren, was notabene twee keer komen kijken?!
en op de zwarte lijst ermee (zal je makelaar tegen zichzelf zeggen).

Wat balen verder! Hopelijk snel duidelijkheid en een goede afloop met bieder nr.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

_Arthur

blub

[...]

Mogelijk op meerdere objecten tegelijk geboden en doet nu een "chicken-out".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
[...]

Beter nu dan ergens in de bedenktermijn en nadat al het papierwerk al is opgetuigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejeebv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07:14
[...]

Hij had ook kunnen wachten tot drie dagen na het tekenen van de koopovereenkomst, wat dat betreft valt het nog mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schepseltje
  • Laatst online: 22-05 10:30
Onlangs hebben we negen bezichtigingen gehad voor onze woning, die net te koop staat en aanzienlijk lager dan de taxatiewaarde op de markt is gezet. De woning is volledig instapklaar. Het betreft een twee-onder-een-kapwoning in een gewilde wijk, met een degelijk energielabel, niet A maar ook niet lager dan C. De woonoppervlakte bedraagt meer dan 110 m².

Laatste 2 jaar flink gemoderniseerd en voorzien van o.a.:
nieuwe doorlopende PVC visgraat vloer door de gehele benedenverdieping en laminaat vloer boven
nieuw toilet, keuken en badkamer
nieuwe meterkast, 3 airco’s
nieuwe voordeur pui met twee zijlichten en woonkamerraam met HR++ beglazing
vloer en spouwmuur geïsoleerd. (dak was al geïsoleerd)
Al Het houtwerk binnen laten schilderen(deuren kozijnen etc.)

Ondanks de hoge verwachtingen van de verkoopmakelaar hebben we, tot onze teleurstelling, geen enkel bod ontvangen toen de biedingstermijn sloot. Dit was erg jammer, vooral omdat de bezichtigers volgens de makelaar allemaal erg enthousiast waren.

Overigens bevindt de woning zich in het zuiden van het land.

[ Voor 48% gewijzigd door Schepseltje op 08-08-2024 12:42 . Reden: Spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABCstabiel
deejeebv schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 11:45:
[...]

Hij had ook kunnen wachten tot drie dagen na het tekenen van de koopovereenkomst, wat dat betreft valt het nog mee.
Volledig mee eens, liever nu dan over 1,5 week.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Schepseltje schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 12:08:
Onlangs hebben we negen bezichtigingen gehad voor onze woning, die net te koop staat en aanzienlijk lager dan de taxatiewaarde op de markt is gezet. De woning is volledig instapklaar. Het betreft een twee-onder-een-kapwoning in een gewilde wijk, met een degelijk energielabel, niet A maar ook niet lager dan C. De woonoppervlakte bedraagt meer dan 110 m².

Ondanks de hoge verwachtingen van de verkoopmakelaar hebben we, tot onze teleurstelling, geen enkel bod ontvangen toen de biedingstermijn sloot. Dit was erg jammer, vooral omdat de bezichtigers volgens de makelaar allemaal erg enthousiast waren.

Maar waarom begin je direct met een biedingstermijn e.d.? Het is niet alsof je een gewild appartement ergens verkoopt als ik het zo lees. Ik heb zelf ook gemerkt dat de woninggekte zich kennelijk concentreert tot bepaalde gebieden in het land. Mijn huis is op basis van een vraagprijs in de markt gezet waarvan de makelaar zegt dat die dit technisch waard is. 5 bezichtigingen in een maand tijd, maar van niemand ooit meer iets gehoord. Lekker dan. (mijn huis staat in midden limburg)

Signature van nature

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenVerweij
@Schepseltje en @Sircuri vervelend voor jullie, zeker als er andere verwachtingen waren! Wat zegt de makelaar hierover? En kan het “vakantie effect” nog meespelen, waardoor het deze maanden misschien wat rustiger is?

Succes met het vervolg van jullie verkoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schepseltje
Sircuri schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 12:45:
[...]

Maar waarom begin je direct met een biedingstermijn e.d.?
Tja, wij vertrouwden op de expertise van de verkoop makelaar en hebben ons door hem laten leiden. Voor ons is dit allemaal ook nieuw en de eerste keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Schepseltje schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 13:07:
[...]

Tja, wij vertrouwden op de expertise van de verkoop makelaar en hebben ons door hem laten leiden. Voor ons is dit allemaal ook nieuw en de eerste keer.
Als voormalig kijker heb ik eigenlijk nooit gezien dat verkopers direct een biedingstermijn hanteerden, alleen als er al 1 of meerdere biedingen binnen waren (wat soms natuurlijk wel kan al voordat het überhaupt op Funda staat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-06 22:02
1 = N, maar vorige maand hadden we 20+ bezichtigingen en toen besloot de makelaar over te gaan naar een biedingstermijn. Uiteindelijk 8 biedingen gekregen, dit was wel net vlak voor de zomervakantie en in een dorp waar wij de enige woning waren onder x EUR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJV

MJV

Hier dezelfde ervaring. 15+ bezichtigingen, en toen die ingepland waren in overleg besloten om met biedingstermijn te werken. Was een bewuste afweging om pas met een termijn te werken toen er voldoende animo (bezichtigingen) was.

@Schepseltje, zou het wel vooral nu ook terugleggen bij deze leidende verkoopmakelaar: Wat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABCstabiel
[...]

Snap ik ook hoor. Wij hadden 5 bezichtigingen w.v. 4 enthousiaste kijkers volgens de makelaar. Deze adviseerde ook een deadline om de potentiële koper 'een duwtje in de rug te geven i.p.v te laten zwemmen' aldus de makelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THM0
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 04:02
MJV schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 13:23:
Hier dezelfde ervaring. 15+ bezichtigingen, en toen die ingepland waren in overleg besloten om met biedingstermijn te werken. Was een bewuste afweging om pas met een termijn te werken toen er voldoende animo (bezichtigingen) was.

@Schepseltje, zou het wel vooral nu ook terugleggen bij deze leidende verkoopmakelaar: Wat nu?
Bij ons ook zo gedaan, hadden 36 afspraken. Vlak voor de eerste bezichtiging kreeg iedereen de inschrijvingsprocedure in de mail met sluitingsmoment. Ook fijn dat mensen die dat principieel niet willen dan kunnen afmelden en dan kan er wellicht iemand anders nog komen in hun slot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
Schepseltje schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 12:08:

Laatste 2 jaar flink gemoderniseerd en voorzien van o.a.:
nieuwe doorlopende PVC visgraat vloer door de gehele benedenverdieping en laminaat vloer boven
nieuw toilet, keuken en badkamer
nieuwe meterkast, 3 airco’s
nieuwe voordeur pui met twee zijlichten en woonkamerraam met HR++ beglazing
vloer en spouwmuur geïsoleerd. (dak was al geïsoleerd)
Al Het houtwerk binnen laten schilderen(deuren kozijnen etc.)

Dat is toch wel bijzonder. Best veel bezichtigingen, een huis dat niet tegenviel tov de foto’s (verwacht ik obv je beschrijving), en dan uit 9 bezichtigingen niet een bod.. Wat zei de verkoopmakelaar?

Dit is ook een beetje mijn angst. De verkoopmakelaar heeft er wel vertrouwen in voor stevige prijs, m’n vriendin verwacht daardoor nu ook het goed te kunnen verkopen, terwijl ik iets terughoudender ben en obv mijn eigen onderzoek wat lager wil inzetten met prijs en verwachting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schepseltje
VidaR-9 schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 13:48:
[...]

Dat is toch wel bijzonder. Best veel bezichtigingen, een huis dat niet tegenviel tov de foto’s (verwacht ik obv je beschrijving), en dan uit 9 bezichtigingen niet een bod.. Wat zei de verkoopmakelaar?

Dit is ook een beetje mijn angst. De verkoopmakelaar heeft er wel vertrouwen in voor stevige prijs, m’n vriendin verwacht daardoor nu ook het goed te kunnen verkopen, terwijl ik iets terughoudender ben en obv mijn eigen onderzoek wat lager wil inzetten met prijs en verwachting.
.

De makelaar stond er zelf ook versteld van en wist niet goed hoe hij ermee om moest gaan. Hij gaf aan dat hij er zelf niets van begreep, terwijl hij naar de reacties van de mensen keek die de woning kwamen bezichtigen.

De foto’s waren inderdaad erg goed gelukt en gaven een accurate presentatie van de woning zoals die in werkelijkheid is.

@MJV Blijkbaar is er een flinke reservelijst, dus er komen nieuwe bezichtigingen. Over het algemeen zijn we echter helemaal niet tevreden over deze makelaar. Wij hebben aangegeven dat we zoveel mogelijk bezichtigingen wilden, aangezien we de mogelijkheid hadden om de woning de hele week beschikbaar te stellen.

Desondanks vond de makelaar het voldoende om slechts negen bezichtigingen in te plannen, waarschijnlijk in de veronderstelling dat dit wel voldoende zou zijn.

De woning is in bijna 2 weken tijd meer dan 2500 keer bekeken en bijna 50 keer bewaard op Funda. Hoewel dit natuurlijk niet per se iets zegt over de daadwerkelijke interesse, is het duidelijk dat negen bezichtigingen relatief gezien gewoon te weinig is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• El Capitan
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:39
Schepseltje schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 13:59:
[...]
.

De makelaar stond er zelf ook versteld van en wist niet goed hoe hij ermee om moest gaan. Hij gaf aan dat hij er zelf niets van begreep, terwijl hij naar de reacties van de mensen keek die de woning kwamen bezichtigen.

De foto’s waren inderdaad erg goed gelukt en gaven een accurate presentatie van de woning zoals die in werkelijkheid is.

@MJV Blijkbaar is er een flinke reservelijst, dus er komen nieuwe bezichtigingen. Over het algemeen zijn we echter helemaal niet tevreden over deze makelaar. Wij hebben aangegeven dat we zoveel mogelijk bezichtigingen wilden, aangezien we de mogelijkheid hadden om de woning de hele week beschikbaar te stellen.

Desondanks vond de makelaar het voldoende om slechts negen bezichtigingen in te plannen, waarschijnlijk in de veronderstelling dat dit wel voldoende zou zijn.

De woning is in bijna 2 weken tijd meer dan 2500 keer bekeken en bijna 50 keer bewaard op Funda. Hoewel dit natuurlijk niet per se iets zegt over de daadwerkelijke interesse, is het duidelijk dat negen bezichtigingen relatief gezien gewoon te weinig is.
De cijfers van kijken en bewaren zeggen helaas niet zoveel. De eerste dag gaat het erg hard, daarna niet meer zo. Als ik een huis ging bezichtigen leuk ik er ook minimaal 10-20 keer naar op Funda, mijn vrouw ook. De buren zullen ook wel even hebben gekeken en zo zijn er wel meerderen die de boel in de gaten houden om wat voor reden dan ook.

9 bezichtigingen zou ik ook een bod uit verwachten. Een wachtlijst zou ik ook niet aanhouden bij "slechts" 9 bezichtigingen. Inplannen en desnoods tijdslots wat beperken qua tijd. Mooi effect ook om kijkers elkaar te laten zien. Dat geeft ook weer extra druk bij de kijker en bevestiging dat het een gewild huis is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

[...]

Dat is begrijpelijk. Voor mij is dat natuurlijk ook zo geweest. Ik vertrouw ook op de expertise van een makelaar. Achteraf gezien had ik mijn eigen gevoel moeten volgen en het huis lager qua prijs in de markt moeten zetten. De vakantie-periode speelt wellicht ook nog mee. Maar dat weet ik niet. Uit de 5 bezichtingen heb ik dus ook nog geen enkele reactie gekregen.
Zojuist de makelaar aan de telefoon gehad en die stelde voor om het huis van Funda te halen, dakraam te laten plaatsen op zolder zodat het aantal woonoppervlak m2 zou toenemen en dan weer terug in de verkoop te zetten. Tja, ik weet niet wat dat allemaal zal gaan doen. Het huis staat ondertussen al ruim een maand in de verkoop en dat is over het algemeen ook niet gunstig.
Mijn huis is volgens Funda nu net iets meer dan 2000 x bekeken en 19x opgeslagen. Maar inderdaad zegt dat niet zoveel kennelijk.
Mijn gevoel is dat ik iets moet zakken zodat ik onder de 425K grens van Funda kom en dus potentieel andere zoekers trek. Maar ondertussen weet ik zelf ook niet meer wat wijsheid is. Meerdere makelaars over de vloer gehad. Die gaven een advies van letterlijk tussen de 395K en 460K. Alleen dat al vond ik heel gek. Dus ik ben ergens op het midden gaan zitten. Voor mijn gevoel dus nog te hoog.

Signature van nature

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tulin
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 20-03 08:18
Wij hebben ons huis inmiddels definitief verkocht. Het was voor ons ook zenuwslopend allemaal. De huizengekte bleek ook hier niet helemaal te gelden. De makelaars dachten veel bezichtigingen te krijgen en dus zijn wij een paar dagen naar een vakantiehuisje gegaan. Dit was eind mei.

De maanden vooraf veel opgeruimd, spullen in een loods gezet, alle achterstallige klusjes gedaan, geverfd, opnieuw gekit in de badkamer en alle persoonlijke prullen opgeborgen en ingeruild voor neutrale accessoires.

De foto’s kwamen heel goed overeen, dus vol verwachting op Funda. Nou, dat viel tegen. Weinig bekijks, niet vaak opgeslagen, 3 bezichtigingen gehad. Toch 2 daarvan die tegen elkaar op gingen bieden en uiteindelijk 16.000 euro boven de vraagprijs verkocht terwijl we naar mijn mening best een stevige vraagprijs hadden. We hebben verkocht aan degene die ons het meeste aansprak dmv een persoonlijke brief bij het bod.

De voorwaarden waren niet heel fijn, onder voorbehoud van financiering en een bouwkundige keuring, maar ook dat is allemaal goed gegaan.
Dat is wel 6 weken spannend geweest.
De bankgarantie is inmiddels binnen, nu alleen nog tekenen en dan zijn we er eindelijk!

Moet zeggen dat ik vooraf toch een leuker beeld had van het hele verkoopproces dan hoe het nu is gegaan. Als verkoper zit je best lang in onzekerheid en als het fout gaat, kun je opnieuw beginnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MJV

MJV

Schepseltje schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 13:59:
[...]
.

Ik zou ook niet tevreden zijn met deze makelaar denk ik. De kans dat de woning verkocht wordt bij 9 bezichtigingen is misschie nog best groot, maar volgens de wetten van de logica wordt de kans op een hoger bod groter bij meer bezichtigingen. Minder bezichtigingen hoeven te doen is dan ook vooral in het belang van de verkopend makelaar, maar niet per se in het belang van de koper.

Hopelijk komt het met die reservelijst goed :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
[...]

Nee uiteraard niet :) Heb gewoon een opsomming gemaakt wat we allemaal hebben laten doen. PVC vloer, sloper, vloerverwarming, cv, stucadoor en nieuwe deur zit je wel aan 20K gok ik ongeveer.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Laatst online: 09:02
[...]
Oh vervelend zeg! Gelukkig wel een goede tweede bieder achter de hand.
Toch zie je dit wel vaker en kom je ook hier op het forum wel kopers tegen bij wie de twijfel toeslaat als het bod eenmaal is geaccepteerd. Geen boze opzet, verwacht ik, eerder een soort paniekreactie nu het echt is en dan toch maar terugkrabbelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
@Sircuri voor hoeveel staat het nu dan? Zit je onder NHG grens?

Ik zou niet zo snel een hele dakkapel laten plaatsen in de hoop dat het dan wel verkoopt.

@Tulin gefeliciteerd! Zo zie je maar: beter 2 serieus geïnteresseerden dan veel kijkers en dan niks horen.

[ Voor 26% gewijzigd door VidaR-9 op 08-08-2024 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJV

MJV

@Sircuri ik zou toch ook proberen het hoofd koel te houden. Ieder huis wordt uiteindelijk verkocht, tegen de juiste prijs.

Wij hebben in april te koop gezet (terwijl we meer tijd hadden) omdat onze makelaar aangaf dat de zomerperiode geen super goed moment was vanwege (school-)vakantie. Zal ook weer afhangen van type huis (wel of niet doelgroep mensen met kinderen), maar denk dat de zomer over het algemeen niet het beste moment is. Anders nog een second opinion van een andere makelaar?

Funda had laatst ook weer een artikeltje over verkoopprijs per m2 verdeeld over de maanden, dat lijkt wel in lijn met een dip in de zomer. Hoewel dit zeker niet precies meet wat hier relevant is.
Afbeeldingslocatie: https://images.ctfassets.net/alcjc9drsa23/5FiqQnpCiuyqDMhvVRjg3v/d0920137b865bd3bf2d09c2253891311/584fa45b-25a8-41b6-a77b-2dc8c48c6504_Grafiek_effect_verkopers.jpg?fm=webp&w=1504&h=1000&fit=fill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

VidaR-9 schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 18:09:
@Sircuri voor hoeveel staat het nu dan? Zit je onder NHG grens?

Ik zou niet zo snel een hele dakkapel laten plaatsen in de hoop dat het dan wel verkoopt.

@Tulin gefeliciteerd! Zo zie je maar: beter 2 serieus geïnteresseerden dan veel kijkers en dan niks horen.
Nou, er moest niet een hele dakkapel op het huis, maar een dakraam.
Staat nu voor 429.500 te koop. Dus wel onder de NHG grens van 435.000. Ben ook niet direct van plan om vanalles nog te gaan aanpassen. Een dakraam kan een volgende potentiele eigenaar ook nog doen. Dan haalt ie maar 5K van de vraagprijs af en bied hij dat. :)

Signature van nature

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

MJV schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 18:57:
@Sircuri ik zou toch ook proberen het hoofd koel te houden. Ieder huis wordt uiteindelijk verkocht, tegen de juiste prijs.
Dat geloof ik ook wel. Denk dat ik het ook gewoon maar even laat. Ik heb geen haast, hoef nergens heen en heb een dak boven mijn hoofd. Het is alleen in de verkeerde provincie nu. Zou graag terug willen naar mijn geboorte locatie.

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABCstabiel
Toke_gt schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 17:27:
[...]

Oh vervelend zeg! Gelukkig wel een goede tweede bieder achter de hand.
Toch zie je dit wel vaker en kom je ook hier op het forum wel kopers tegen bij wie de twijfel toeslaat als het bod eenmaal is geaccepteerd. Geen boze opzet, verwacht ik, eerder een soort paniekreactie nu het echt is en dan toch maar terugkrabbelen.
Denk ik ook. Was een jonge koper, die twee uur voor de deadline wezen kijken. Wel zonde denk ik, hij had net niet het hoogste bod maar wel betere voorwaarden én de gunfactor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

ABCstabiel schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 20:18:
[...]

Denk ik ook. Was een jonge koper, die twee uur voor de deadline wezen kijken. Wel zonde denk ik, hij had net niet het hoogste bod maar wel betere voorwaarden én de gunfactor.
Zo te horen voor hem ook zonde, prijs blijkbaar marktconform en als starter kun je maar beter een huis hebben momenteel. Maarja dat kun je als verkoper niet zeggen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tulin
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 20-03 08:18
Dankjewel @VidaR-9 !

We hadden inderdaad niet verwacht dat het met maar 3 kijkers zo snel tot een goede verkoop zou komen. Heel blij mee want we hebben er best veel stress van gehad.
Een loods huren en al je zooi + persoonlijke spullen inzetten kan ik overigens echt aanraden als je die mogelijkheid hebt.
Ook tijdens de bezichtigingen een paar dagen weg, zodat we maar 1 keer alles blinkend schoon hoefden te maken, haalde een stukje overbelasting weg bij mij. Ook fijn voor ons huisdier.

Was natuurlijk wel een gok, want als er niemand een bod had uitgebracht, dan hadden we eigenlijk voor niks in dat huisje gezeten… daarna hadden we dan steeds de deur uit gemoeten met het hele circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
Het lijkt er hier in de regio op dat een hoop mensen het einde van de vakantie enigszins hebben afgewacht. Relatief zijn er afgelopen 3 dagen opeens best wat huizen te koop gekomen - ook in onze prijsklasse. En ook allemaal relatief scherp, bewust vermoed ik.

Wij zelf komen pas over 2 weken online als de vakanties echt voorbij zijn. En zijn van plan een realistische prijs te vragen, maar neig door deze ontwikkeling toch om ook iets scherper te gaan zitten om in ieder geval aanloop te hebben. Lastig, merk dat ik het steeds spannender ga vinden hoe dichterbij het komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

VidaR-9 schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 13:04:
Het lijkt er hier in de regio op dat een hoop mensen het einde van de vakantie enigszins hebben afgewacht. Relatief zijn er afgelopen 3 dagen opeens best wat huizen te koop gekomen - ook in onze prijsklasse. En ook allemaal relatief scherp, bewust vermoed ik.

Wij zelf komen pas over 2 weken online als de vakanties echt voorbij zijn. En zijn van plan een realistische prijs te vragen, maar neig door deze ontwikkeling toch om ook iets scherper te gaan zitten om in ieder geval aanloop te hebben. Lastig, merk dat ik het steeds spannender ga vinden hoe dichterbij het komt.
Ik merk het als verkoper ook. Worden ineens weer in korte tijd meerdere bezichtingen aangevraagd. Hopelijk wordt het wat.

Signature van nature

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• K1p
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 23:34

K1p

Wij zijn vorig jaar bewust een 2 weken na het begin van het nieuwe schooljaar begonnen met bezichtigingen. Wel daarvoor al aangekondigd en ook overeen gekomen met de makelaar dat ze 2x een kleine teaser op de sociale media plaatsten. Resultaat was uitstekend. Kregen de feedback terug dat de drukte rondom kinderen weer een beetje ingedaald was en er weer ruimte was om huizen te bezichtigen.

Misschien een tip voor iemand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Tip van Flip: rustig blijven, alles ligt nu toch stil, dus ik zou wachten tot veel van die woningen 'onder bod' staan (niet eerder) en dan online gaan. Kunnen ze bij jullie 'bod andere woning +5%' doen! ;)

Zorg vanaf dag 1 voor een perfecte advertentie, goede foto's en omschrijving volledig zonder (spel)fouten.

[ Voor 5% gewijzigd door Sport_Life op 10-08-2024 15:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
Vorig jaar met mijn huis begin september online gegaan en dat liep als een tierelier. Maar wel ander huis (was 5 jaar oud en helemaal af) en in de Randstad. Veel van de aanloop kwam uit omliggende grotere plaatsen; dat hebben we nu niet.

Maar wel eens met @Sport_Life om rustig te blijven. Weinig zin om nu te gaan stressen of haasten. Beter later in een keer goed online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

VidaR-9 schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 15:29:
Vorig jaar met mijn huis begin september online gegaan en dat liep als een tierelier. Maar wel ander huis (was 5 jaar oud en helemaal af) en in de Randstad. Veel van de aanloop kwam uit omliggende grotere plaatsen; dat hebben we nu niet.

Maar wel eens met @Sport_Life om rustig te blijven. Weinig zin om nu te gaan stressen of haasten. Beter later in een keer goed online.
Ik vond het ook erg spannend, die bedragen gaan ook nergens meer over tegenwoordig 8)7.
Uiteindelijk is het goed gekomen bij mij (en dat is een understatement :+).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL

Ons huis staat sinds gisteren in de namiddag online. Makelaar zet de bezichtigingen met de hand in Move en er stond er direct 1 in. Aangezien hij in het weekend niet werkt verwacht ik er maandag een hoop meer te zien. Prijsklasse net onder de 400k

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
CryptoNL schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 16:56:
[...]
Ons huis staat sinds gisteren in de namiddag online. Makelaar zet de bezichtigingen met de hand in Move en er stond er direct 1 in. Aangezien hij in het weekend niet werkt verwacht ik er maandag een hoop meer te zien. Prijsklasse net onder de 400k
Dat is wel lekker.
Wij zitten zelf net boven de NHG grens dat is wel balen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
VidaR-9 schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 17:02:
[...]

Dat is wel lekker.
We hebben ook een A label toegewezen gekregen. Hopelijk snel meer bezichtigingen, want we hebben al wat anders gekocht :D

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryptoNL
VidaR-9 schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 17:02:
[...]

Dat is wel lekker.
Statistieken tot nu toe;

6500 vertoningen
700 keer bekeken
9 keer bewaard

Dit alles binnen 24 uur. Geen idee wat het zegt, we zullen zien :)

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 964C2
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 09:43

964C2

" Wer bremst, hat Angst "

Conversie van bekeken naar bewaard is gemiddeld 2%

Twente : Kantoor: 14250 W. met Solax 15KW op 10° ZZW. Huis: 9450W (16x315 O+14x315 op ZZO) met GW10KN-DT Navimow H1500e LG65E9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06:47

dbzfan

Nee.

CryptoNL schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 16:56:
[...]

Ons huis (goede wijk in Tilburg) was 400k.
3875x bekeken, 51x bewaard, 24 bezichtigingen, 7 biedingen, eindbod ruim 455k.

De 5 van de 7 biedingen kwamen een paar uur voor de deadline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryptoNL
dbzfan schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 19:37:
[...]

Ons huis (goede wijk in Tilburg) was 400k.
3875x bekeken, 51x bewaard, 24 bezichtigingen, 7 biedingen, eindbod ruim 455k.

De 5 van de 7 biedingen kwamen een paar uur voor de deadline.
Nice. Ik heb nog geen idee qua bezichtigingen omdat de makelaar deze handmatig in Move zet en het is nu weekend, dus geen idee hoeveel er aangevraagd zijn. Ben benieuwd 389k vraagprijs

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
CryptoNL schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 19:04:
[...]

Statistieken tot nu toe;

6500 vertoningen
700 keer bekeken
9 keer bewaard

Spannend, heel veel succes, hopelijk veel bezichtigingen!

[ Voor 29% gewijzigd door THE_BASE op 10-08-2024 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NatalieF
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 11-06 14:06
Ik kan me hier ook melden :-)
Wij hebben een nieuwbouw huis gekocht, verwachtte oplevering Q1 2025. Dus nu aan de slag om ons huidige huis te gaan verkopen. Omdat we al een poosje weten dat het huis de verkoop in gaat de tijd gehad om allerlei klusjes op te pakken, nieuwe plintjes, kitranden vervangen, verfwerk vernieuwen, tuin opfrissen. Er zijn zelfs 2 kamers opnieuw gestukt, aangezien deze door ons als hobby ruimte werden gebruikt met (19 jaar oude lelijke) lambrisering op de wanden, die we al jaren weg wilde halen maar nooit gedaan hebben. Veel opgeruimd en spullen naar een opslag verplaatst, alles ziet er nu weer fris er fruitig uit!

Twee weken geleden was de dag dat ze foto's kwamen maken, en helaas de gebruikelijke fotograaf van de makelaar bleek ziek en omdat we het toch graag af wilde hebben, kregen we een vervanger. Helaas bleek dat geen goede keus, de foto's waren dramatisch, de ruimtes leken eerder kleiner als groter en alles uit vreemd perspectief in beeld, en 0 sfeer te zien. Na overleg met de makelaar gaf hij aan het met ons eens te zijn dus komende week weer het hele riedeltje herhalen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-06 19:58

Crazy D

I think we should take a look.

NatalieF schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 17:18:
Ik kan me hier ook melden :-)
Wij hebben een nieuwbouw huis gekocht, verwachtte oplevering Q1 2025. Dus nu aan de slag om ons huidige huis te gaan verkopen. Omdat we al een poosje weten dat het huis de verkoop in gaat de tijd gehad om allerlei klusjes op te pakken, nieuwe plintjes, kitranden vervangen, verfwerk vernieuwen, tuin opfrissen. Er zijn zelfs 2 kamers opnieuw gestukt, aangezien deze door ons als hobby ruimte werden gebruikt met (19 jaar oude lelijke) lambrisering op de wanden, die we al jaren weg wilde halen maar nooit gedaan hebben. Veel opgeruimd en spullen naar een opslag verplaatst, alles ziet er nu weer fris er fruitig uit!

Twee weken geleden was de dag dat ze foto's kwamen maken, en helaas de gebruikelijke fotograaf van de makelaar bleek ziek en omdat we het toch graag af wilde hebben, kregen we een vervanger. Helaas bleek dat geen goede keus, de foto's waren dramatisch, de ruimtes leken eerder kleiner als groter en alles uit vreemd perspectief in beeld, en 0 sfeer te zien. Na overleg met de makelaar gaf hij aan het met ons eens te zijn dus komende week weer het hele riedeltje herhalen..
Let ook op dat de ruimtes niet groter ogen... Paar keer wezen kijken in een huis waar de kamers huge leken, en dan kom je binnen en is het echt "oh, is dit alles". Dan liever een foto waarop het iets kleiner lijkt en dat je komt kijken en dankt, oh wow dat is echt wel ruimer. Maar de foto's moeten wel gewoon goed zijn, dat sowieso :)

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 00:09
Ik heb een vraag m.b.t. energielabels bij de verkoop. Wij willen wellicht ons huis verkopen ergens in 2025/2026. Het betreft een jaren '30 woning met een tijdelijk energielabel G uit 2015 (schatting van destijds door nieuwe wetgeving). Het lijkt erop dat de wijze waarop energielabels vastgesteld worden in 2025 gaat wijzigen. We hebben aardig verduurzaamd in dit huis, dus ik denk dat minimaal een label C of wellicht zelfs B uit geperst kan worden, maar als ik het zo lees wordt dat lastig als die nieuwe label regels ingevoerd worden en kan het zijn dat we alsnog een definitieve E/G krijgen, zelfs na verduurzaming. De energielabels die nu uitgegeven worden zijn echter 10 jaar geldig.

Is het zo dat er bij de verkoop van het huis nadat de nieuwe wetgeving van kracht is, alsnog een taxatie kan zijn die ons oude label kan overrulen?

M.a.w.: is het het waard om nu nog even voor 2025 een energielabel te laten vaststellen a la €300 voor de komende 10 jaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
Belecthor schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 10:12:
Ik heb een vraag m.b.t. energielabels bij de verkoop. Wij willen wellicht ons huis verkopen ergens in 2025/2026. Het betreft een jaren '30 woning met een tijdelijk energielabel G uit 2015 (schatting van destijds door nieuwe wetgeving). Het lijkt erop dat de wijze waarop energielabels vastgesteld worden in 2025 gaat wijzigen. We hebben aardig verduurzaamd in dit huis, dus ik denk dat minimaal een label C of wellicht zelfs B uit geperst kan worden, maar als ik het zo lees wordt dat lastig als die nieuwe label regels ingevoerd worden en kan het zijn dat we alsnog een definitieve E/G krijgen, zelfs na verduurzaming. De energielabels die nu uitgegeven worden zijn echter 10 jaar geldig.

Is het zo dat er bij de verkoop van het huis nadat de nieuwe wetgeving van kracht is, alsnog een taxatie kan zijn die ons oude label kan overrulen?

M.a.w.: is het het waard om nu nog even voor 2025 een energielabel te laten vaststellen a la €300 voor de komende 10 jaar?
Als je verwacht in 2025/26 te gaan verkopen is het wel de moeite waard om het label erop te laten plakken zodat je op funda kan met het hogere label.
Persoonlijk zou ik als huiszoeker wel een recenter label wensen, zeker als blijkt dat de normen onlangs aangescherpt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 00:09
Flix20 schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 10:20:
[...]

Als je verwacht in 2025/26 te gaan verkopen is het wel de moeite waard om het label erop te laten plakken zodat je op funda kan met het hogere label.
Persoonlijk zou ik als huiszoeker wel een recenter label wensen, zeker als blijkt dat de normen onlangs aangescherpt zijn.
Thanks. Ja, ik vind het ook wel een beetje matig allemaal, omdat het enkel om de marketing gaat, maar dat is helaas wel hoe de markt werkt; er wordt hard gefilterd op energielabels door woningzoekers. Wij zien het in onze huizenzoektocht ook, want regelmatig komen we een huis met twijfelachtige labels tegen. Zonnepanelen zorgden vroeger voor een forse verbetering van het energielabel, maar dat is tegenwoordig bijvoorbeeld ook niet meer zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
CryptoNL schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 19:04:
[...]

Statistieken tot nu toe;

6500 vertoningen
700 keer bekeken
9 keer bewaard

Statistieken na het weekend:

Getoond in zoekresultaten
Sinds plaatsing
11.344x

Bekeken
Sinds plaatsing
924x

Bewaard
Sinds plaatsing
12x

6 bezichtigingen tot nu toe. Vind dat vrij weinig voor een instapklaar huis met een A label, maar hopelijk komen er nog paar bij. :)

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• screamhouse
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-06 22:02
tsja, tis vakantie, welke regio, welke prijsklasse

Hier lijkt het wel of de makelaars gewacht hebben, zie hoop borden in ons dorp ineens met binnenkort te koop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryptoNL
CryptoNL schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 14:21:
[...]

Statistieken na het weekend:

Getoond in zoekresultaten
Sinds plaatsing
11.344x

Bekeken
Sinds plaatsing
924x

Bewaard
Sinds plaatsing
12x

6 bezichtigingen tot nu toe. Vind dat vrij weinig voor een instapklaar huis met een A label, maar hopelijk komen er nog paar bij. :)
7 nu :) @screamhouse Brabant, prijsklasse tot 400K, instapklaar. De bezichtiging die net binnenkwam komt eerder i.v.m. vakantie en vroeg of we een uitzondering wilde maken, natuurlijk! _/-\o_

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laapo
Belecthor schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 10:12:

Je ontkomt niet aan die uitgave. Of je het label nu of over een jaar of twee afneemt, de uitkomst is hetzelfde. -300 piek. (Kan ook wel goedkoper tegenwoordig). Met als nadeel dat je later ook een op het oog slechter label krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
De meest grijze en regenachtige dag van afgelopen en komende week en precies vandaag worden er hier foto’s gemaakt.. 7(8)7 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-06 19:35
VidaR-9 schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 08:59:
De meest grijze en regenachtige dag van afgelopen en komende week en precies vandaag worden er hier foto’s gemaakt.. 7(8)7 :(
Dat is balen. Hier zijn gisteren de fotos gemaakt. Ik ben een week bezig geweest om op te ruimen. Na meer dan twintig jaar zijn er zoveel spullen verzameld die eigenlijk gewoon weg kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Dat was mijn worst-case scenario een paar weken geleden ook. En inderdaad is dat heel erg jammer, maar ze kunnen nog wel wat met blauwe wolkjes inkleuren hoor. Kijk eens goed op Funda, dan zie je daar genoeg natte straten en blauwe luchten. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
tlpeter schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 09:01:
[...]
Dat is balen. Hier zijn gisteren de fotos gemaakt. Ik ben een week bezig geweest om op te ruimen. Na meer dan twintig jaar zijn er zoveel spullen verzameld die eigenlijk gewoon weg kunnen.
Wij zijn ook lang bezig geweest. Hadden een 10 m3 container gehuurd die nagenoeg vol zat met zooi. Kan ik iedereen aanraden!

We gaan toch proberen de fotograaf te verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
Horren erin of eruit op de foto’s?

Erin: kijk we hebben horren
Eruit: lichter binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
VidaR-9 schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 10:16:

Lekker bij de fotograaf laten. Als je een beetje fatsoenlijke fotograaf hebt zal die je toch wel het e.e.a. laten schuiven met spullen om een bepaald beeld te creëren.
Bij ons toen der tijd staat een bepaalde plant ook op 3 verschillende foto's in verschillende ruimtes. Een stoel ook, tafels ook.

Wat betreft de horren.
Je kan op foto waar de raampartij te zien is de horren erin doen, en foto waar de kamer te zien is, de horren eruit halen om het licht te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
VidaR-9 schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 10:16:

Bij ons alle horren er uit voor zoveel mogelijk licht (ook alle raambekleding open). Bij de bezichtiging de horren er weer in want verrassingseffect. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricAlex
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-06 21:38
Gelukkig was het een zonnige dag bij onze fotosessie. Maar de makelaar had van te voren al aangegeven dat de sessie verplaatst zou worden als het een regenachtige dag zou blijken te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
Hier besloten het wel door te laten gaan. Voor binnen is het licht genoeg en voor buiten komt de fotograaf opnieuw langs als het vanmiddag nat is. En ook als we buiten toch te grijs vinden kan de fotograaf opnieuw langskomen voor buiten foto’s.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-06 09:26
Hier ook bezig met een appartement te verkopen in Vinex wijk in de Randstad.

Maar ik begin die overspannen huizenmarkt steeds meer te begrijpen (denk ik), de makelaars houden die maar al te graag in stand.

Huis wordt getaxeerd op waarde X, maar wordt voor een behoorlijke lagere waarde in de verkoop gezet om zo maar meer en hogere biedingen te krijgen. Neem wel je eigen aankoopmakelaar mee, want die geven je goed advies voor je bieding.

Je geeft de echte starters valse hoop, want dat huis gaat nooit voor de vraagprijs weg terwijl de prijs die uiteindelijk wordt betaald helemaal niet zo ver boven de werkelijke waarde van de taxatie ligt.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laapo
M@cer schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 11:27:

Je geeft de echte starters valse hoop, want dat huis gaat nooit voor de vraagprijs weg terwijl de prijs die uiteindelijk wordt betaald helemaal niet zo ver boven de werkelijke waarde van de taxatie ligt.
Juist. Hier bestaan veel misvattingen over. Men denkt dat het overbieden bovenop de taxatiewaarde gaat. In de regel denkt de taxatiewaarde vaak de koopsom of in ieder geval deels de overbieding.

Het zou helpen als starters zichzelf hier goed over informeren.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Schepseltje
MJV schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 16:07:
[...]
Hopelijk komt het met die reservelijst goed :).
Uiteindelijk nog 11 bezichtigingen gehad vanuit de reservelijst en een bod van 10k boven de vraagprijs gekregen. Ik had er meer van verwacht maarja, we zijn tevreden. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Immutable
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 09:24
Schepseltje schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 14:34:
[...]

Uiteindelijk nog 11 bezichtigingen gehad vanuit de reservelijst en een bod van 10k boven de vraagprijs gekregen. Ik had er meer van verwacht maarja, we zijn tevreden. :)
Denk dat er vast meer achter zit, of dat de woning zulke mooie foto's heeft en dat tijdens de bezichtiging dingen tegenvallen. Psychologisch ga je je eigen woning de hemel in prijzen. Maar vanuit een ander perspectief kan dat anders zijn.
10K is niet echt heel veel. Ik had zelf gewoon mijn eigen woning laatst verkocht twee onder 1 kapper in prov. groningen. En had gewoon 20K boven taxatie overboden gehad. Niet eens op funda gehad. :)
Gewoon via via. Had 2 geinteresseerden. En papierwerk laten regelen door makelaar van mij kosten makelaar 1500 euro.

Mijn woning was wel, dat als je binnenkwam echt super verassend bent van hoe groot het is. Echt een soort wow effect dat je niet echt op foto's kan krijgen. Het voelt groot.
Daarom dacht ik misschien is het wel gewoon dat ze te hoge verwachtingen hadden en dan binnen kwamen en dan dingen tegenvielen?

Maar gefeliciteerd met de verkoop.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CryptoNL
CryptoNL schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 16:15:
[...]

7 nu :) @screamhouse Brabant, prijsklasse tot 400K, instapklaar. De bezichtiging die net binnenkwam komt eerder i.v.m. vakantie en vroeg of we een uitzondering wilde maken, natuurlijk! _/-\o_
12 hatseflats

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Immutable schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 23:11:
[...]

Gewoon via via. Had 2 geinteresseerden. En papierwerk laten regelen door makelaar van mij kosten makelaar 1500 euro.
Het opstellen van die koopovereenkomst heeft je 1500 gekost??

Of heeft ie meer dan het opstellen van de overeenkomst gedaan, voor die centen?

Je hebt daar namelijk gewoon het model voor dat door NVM / VBO is opgesteld, kun je online vinden. Aanvullen met vet gedrukte tekst en doorhalen wat niet van toepassing is en klaar ben je.

Als je dan hulp nodig hebt, zou ik daarvoor een notaris of jurist inschakelen en zeker geen makelaar…

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antidote
  • Laatst online: 09:15
Immutable schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 23:11:
En papierwerk laten regelen door makelaar van mij kosten makelaar 1500 euro.
Dat is aardig aan de prijs. Een pakket inclusief plaatsing op Funda, papierwerk en onderhandelingen door een makelaar kun je afnemen voor 2.000 euro. Moet je wel zelf de rondleidingen doen, maar dat heb jij ook gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NatalieF
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 11-06 14:06
Hier precies hetzelfde :'(
Ergste nog, dit is de tweede keer omdat de eerste foto’s niet goed waren en toen was het ook op de enige dag die week dat het regende!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 08:11
Heeft iemand hier toevallig ervaring met een onderhandse volmacht bij de overdracht? We moeten binnenkort naar de notaris maar mijn vrouw start die week ook net bij haar andere baan. Ze wil eigenlijk liever dan niet meteen vrij nemen. Voor ons is de overdracht verder ook maar een "zakelijke" transactie dus op zich zou ik het prima alleen kunnen doen. Ik zal ook wel even contact opnemen met de notaris maar kom graag wat beslagen ten ijs. Ik lees hier en daar dat een onderhandse volmacht zou moeten kunnen. Die kunnen we dan zelf opstellen.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Pagina: 1 ... 172 ... 195 Laatste

Let op:
Het is niet de bedoeling om hier hit&run je funda advertentie te posten. Deelname aan het topic is wel vereist.