amaterasu schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 08:56:
Ook maar eens posten in dit topic. Speel al een tijdje op mijn Priest (shadow) maar vind dat mijn DPS tegenover de rest vrij laag is.(sta altijd net boven de tanks en onder alle andere DPS). Iemand een idee wat ik fout doe?
Mijn char:
http://eu.battle.net/wow/...amar/Tsumaterasu/advanced
Talents van de ICY site en de reforge en gems via askmrrobot.
Qua rotation: Vampiric touch altijd up samen met Shadow Word pain. Mind blast op cd en mind flay als filler. Devouring plague met 3 orbs en direct erna weer mind flay. Hier en daar een halo en shadowfiend.
Het gaat eigenlijk vooral om FLEX raids (via oqueue). Iemand nog tips? (weet overigens dat ik niet alles chanted heb..helaas het gold niet voor)
Een paar opmerkingen om je op weg te helpen:
EDIT: onderstaande alinea is niet correct.
Je bent ver over de hitcap dankzij de spirit en hit op je gear. Dan is het vrij zinloos om in rode gemsockets oranje gems te steken met haste en expertise. Beter lijkt mij dan daar de Reckless Vermillion Onyx in te plaatsen (Haste en Intellect).
EDIT: onderstaande alinea is nog wel correct^^
(Voor de goede orde: je moet 15% hit behalen voor raids. Hit krijg je als shadowpriest van Expertise, Hit en Spirit. Van die drie heb je bij elkaar opgeteld 5100 punten nodig om 15% hit te hebben. In-game staat je hitchance ook correct aangegeven in het characterpanel (c).)
EDIT: extra bonusalinea
Je hebt dus te weinig hit, doh! 't scheelt maar een beetje, maar desalniettemin: die hitcap van 15%, die moet je gewoon hebben wil je raiden. Een reforge waarin je spirit naar mastery gereforged hebt kan je 't best dan ongedaan maken. En / of een reforge van crit naar mastery veranderen in een reforge van crit naar spirit.
Einde EDIT.
Je hebt geen professions. Nu ja, mining op 150. Professions op max level leveren ook een leuke dps boost op, afgezien dan van... mining (en skinning in mindere mate).
Mining is overigens best een nuttige profession verder, je kan er aardig wat goud mee verdienen wanneer je er Ores mee gaat farmen. Koppel het aan Jewelcrafting en je kan niet alleen je eigen gems maken, maar ook daar nog fors mee verdienen. Wat je goudprobleem op kan lossen en waardoor je je gear kan enchanten. Voor het levelen van je professions kan je vrij makkelijk een site als
wow-professions.com raadplegen.
Het gemis aan enchants maakt wat dat betreft echt een groot verschil en verklaart al voor een groot deel waarom je dps niet zo hoog is.
Je rotatie is ook nog niet helemaal optimaal. Vergeet vooral je level 90 talent niet te gebruiken. Voor Halo moet je geloof ik op een bepaalde afstand staan (25 yards? - daar is vast wel een addon voor). Ook is het niet handig om altijd tegelijk VT en SW:P te refreshen. SW:P zou je later moeten refreshen omdat het langer duurt (je refresht het nu te vaak, wat betekent dat je onnodig vaark SW:P cast - en dat gaat ten koste van een paar extra gratis Mind Flay casts op eenbossfight). Idealiter recast je je DoTs vlak voordat de huidige klaar is.
Om het echter wat ingewikkelder te maken: zodra je een proc krijgt van je trinkets, bloodlust of een eventuele legendary meta-gem, moet je eigenlijk je dots recasten. Waarom? Omdat je dots je stats op het moment van casten "snapshotten". Heb je dus goede buffs, dan recast je je DoTs en laat je ze zo lang mogelijk doortikken zodat ze op elke tick lekker veel damage doen.
Tot slot: je level 45 talent (Solace and Insanity) maakt je rotatie iets lastiger omdat je dan, zodra je Devouring Plague cast, Mind Flay moet blijven casten. Ofwel: je mag eigenlijk je andere DoTs niet recasten dus je moet zo plannen dat die nog genoeg tijd over hebben voordat je Devouring Plague cast.
Icy Veins en
MMO-Champion zijn vaak ook goede bronnen van informatie.
Lang verhaal, maar uiteindelijk moet je ook weer niet al te veel inzitten over je dps. Vermoedelijk verklaart vooral je gebrek aan enchants (goud) je lagere dps. Daar is eenvoudig wat aan te doen maar dat zal je wel tijd gaan kosten (farm daily quests, level je professions). De rest zal vooral oefening zijn.
[
Voor 4% gewijzigd door
Jw_vdB op 19-02-2014 00:25
]