blouweKip schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 03:54:
[...]
Aangezien het voor veel mensen prima werkt lijkt het met name een probleem te zijn buiten de servers (ik vermoed dat telia last heeft van die ddosjes), wij hadden slechts 1 persoon met problemen in ons guild. Vastlopers zijn overigens vaak meer een probleem van je OS: ik heb in 9+ jaar spelen slechts 2x een vastloper gehad, 1x toen ik nog windows draaide en 1x in wine onder linux - weinig software die zo stabiel werkt als ik het afzet tegen het aantal uren dat ik gespeeld heb ondertussen.
Lijkt me dus sterk dat tijdelijke netwerkproblemen in de EU die buiten het bereik van blizzard liggen significante invloed op het aantal subs zullen hebben.
tijdelijk netwerkproblemen in EU ?
Ik kon eergisteren wel connecteren via WOW armory op tablet en smartphone, maar geen van mijn 2 accounts geraakte ingelogd in Wow zelve omdat ze onmiddellijk een error 122 kregen, of een "you are disconnected from server" nadat ik mijn paswoord ingaf, maar voordat ik de vraag kreeg van een authenticator-code.
De battle.net-client die ik gebruik (nog beta) kon ook netjes connecteren.
diezelfde client zorgt er ook voor dat als ik een WoW-crash of -DC krijg ik meestal binnen de 20sec. terug WoW heb opgestart en ingelogd ben.(altijd ingelogd op client dus wow opstarten is dan beperkt tot een click op 'start' - niets gebruikersnaam/paswoord/auth.-code meer nodig dan.))
Hoezo 'netwerkproblemen in EU buiten blizzard' ?
Die problemen waren heel duidelijk een probleem bij blizzard zelve en enkel op de loginservers van WoW zelve (en niet diegene die gebruikt worden door de blizzard.net-client en niet op die van armory)
Als het een EU-netwerk probleem was met bv routing of bv mijn provider kon ik met niets van die dingen connectie maken met blizzard...
Zodra ik dan mijn adsl-modem even offline haalde zodat ik van mijn provider een nieuw ip-adres kreeg
(providers met dynamische ip-adressen

) lukte het zonder enig morren...
Duidt aan dat het probleem wel aan hun zijde zat, en dat wellicht hun anti-DDoS-systeem ook mensen blokkeert die een random dc krijgen en heel rap terug kunnen inloggen.
Mogelijk wordt dat gezien als hamering of begin van een DDos en wordt je ip-adres op een auto-disconnect gezet ....
Maar ze hebben me al zover dat ik op 1 van de macro-toetsen van mijn keyboard al mijn login en paswoord op geprogrammeerd zodat ik een volgende keer slechts die toets + de auth.-code moet inrammen...
en dat het voor veel mensen wel goed werkt wilt gewoon zeggen dat zij nog wel op de goede loginservers terecht komen. of denk jij dat er maar eentje draait bij blizzard?
ps: we hedden in de guild mensen van UK, Griekenland, Denemarken, en een land waarvan ik de vlag niet direct herkende die dezelfde problemen hadden... De kans dat wij allemaal via hetzelfde stukje netwerk gaan zonder dat de rest daar dient te passeren is wel vrij klein. (verschillende UK'ers, DK'ers, GR'ers en zelfs BE'ers in de guild: sommige prijs, anderen niet ... en die prijs hadden, kregen allemaal die server-error 122 voorgeschoteld en nadien allemaal die auto-isntant-disconnect)
en de melding op login scherm: "we are aware of an issue affecting our auh. servers.... " is natuurlijk overduidelijk een indicator dat het niet aan Blizzard ligt maar aan iets in de internet-connecties in de EU
btw: jij hebt 9j probleemloos kunnen spelen.
Maar zou het 9jaar geworden zijn als je tijdens de eerste weken - en dus als dat nu is: tijdens je gratis eerste 20 lvl's- bijna niets anders dan random dc's, inlog problemen, en dergelijke zou geweest zijn??
Dan had je wellicht tijdens of na die 30 dagen gedacht: "wat voor instabiele brol is dat. Daar ga ik niet voor betalen". en zoveel tijd later had je dan misschien het stof van de doos geblazen, het opnieuw geïnstalleerd en mbv een RoS eens een nieuwe poging gewaagd.
[
Voor 25% gewijzigd door
soulrider op 13-02-2014 14:23
]