Jerie schreef op maandag 15 september 2014 @ 17:03:
[...]
Het is al allemaal keihard generfed. Toen de instances voor het eerst open waren, waren ze moeilijk en leuk. Nu is het weer faceroll en AoE fest, terwijl bepaalde problemen nog steeds niet zijn opgelost (melees zijn nutteloos op bepaalde trash in Auchindoun, alhoewel ze de laatste baas melees wel nuttig hebben gemaakt). Die centaur baas in die hippie bomen dungeon was pre nerf pittig en voelde echt als een eindbaas. Nu is het een grote grap, als 1 van de 3 DPS kan ik gewoon AFK gaan en de baas gaat nog steeds neer. En dat is met de minimum gear, want je wordt gedownscaled naar de minimum gear (bijna iedereen heeft betere gear als-ie het de eerste keer doet). Blizzard is bang dat de casuals de instances te moeilijk vinden zoals in Cataclysm maar ik denk dat ze het nu toch net iets te makkelijk maken.
Keihard generfed zou ik niet zeggen. Een paar instances zijn makkelijk (Bloodmaul Slag Mines, Auchindaun), maar anderen zijn als healer zijn nog altijd redelijk opletten. Shadowmoon Burial Grounds, Iron Docks, The Everbloom en Skyreach zijn nog best oke getuned, op een enkele boss na. Het is eerder dat sommige bosses raar zijn, zoals b.v. die worm boss in de Shadowmoon Burial Grounds. Deze boss wordt juist makkelijker als je hem met minder mensen doet. Met 5 man is het soms best doorhealen, doe je het met 1 tank, 1 dps en 1 healer duurt het wel langer, maar is het ineens heel easy.
Je moet daarbij niet vergeten dat het normal dungeons zijn, geen heroics of raids. Ik vind ze niet veel makkelijker, of lastiger, dan Cata normals.
Disc is recent gebuffed en mag wat mij betreft goed bagger zijn, want Holy is veel leuker en dat heb ik weinig kunnen spelen in MoP. Helaas heeft Blizzard er waarschijnlijk niet de ballen voor om Disc zwakker te maken dan Holy, terwijl Disc 2 niches heeft (DPS en absorbs).
Dus omdat Disc niet jouw favoriete spec is, mag t lekker bagger blijven

Geen idee wanneer Disc voor het laatst gebuffed is, maar eergisteren voelde het nog altijd alsof het onder deed t.o.v. druids en shamans.
blouweKip schreef op maandag 15 september 2014 @ 17:34:
[...]
Ik vond het als healer in het begin van de beta anders verrekte saai (zowel als disc en holy), veel meer wachten, geen actief manamangement meer, veel meer stilstaan (yay voor pvp-changes die pve verneuken).
Sterker nog, ik heal sinds vanilla en ik zit er voor het eerst aan te denken te rerollen naar dps omdat healen weer net zo saai lijkt te worden als in vanilla/BC.
Afgelopen weekend ondervond ik healen als Disc niet als "steeds wachten", integendeel. In de hoger level instances had je een fulltime job aan continue spammen. Mana-management is er inderdaad minder, maar uiteindelijk verkies ik de TBC/WotLK stijl toch boven die van b.v. Cata. Het mana-management gedeelte was vanaf Cata wat te ver doorgeslagen. Oke, een beetje letten op je mana is prima, maar vaak genoeg kon je bij heavy burst niet voluit spammen, omdat je anders de rest van de fight out of mana was. Dat is iets wat toch wringt bij datgene wat ik de taak van de healer vind: koste wat kost de (raid)group in leven houden en zelfs proberen fouten van anderen op te vangen.
Langdurig dure/snelle heals spammen heeft nog altijd (op de beta) een impact op je mana, maar lang niet zo erg. Het is eerder dat je hard moet spammen, maar je het qua throughput gewoon niet getrokken krijgt. Dan is het een situatie van "ik heb er alles aan proberen te doen om het te redden, maar ik haal het qua gear niet".
En ja, je kunt hetzelfde zeggen over Cata healing met "als je t niet volhoudt qua mana, moet je maar meer spirit halen". Echter gaat dit dan ten koste van andere stats (spellpower, mastery, haste, crit, intellect) en destijds werkte dit principe bij sommige classes heel slecht. Waar priests/pala's/shamans in mijn guild toen heel veel spirit hadden en er ook actief op gearden, probeerde ik als druid juist van die zooi af te komen. Ik meen mij te herinneren dat andere healers tijdens Firelands Heroic met 2-3k spirit liepen en mijn druid met iets van 900, simpelweg omdat voor druids het veel effectiever was om spellpower/intellect en met name mastery te stacken. Hierdoor kreeg je zoveel +healing, dat je de goedkope heals (Rejuv en Nourish) kon blijven spammen en dure heals (Regrowth) niet nodig waren.
Later in Cata en ook in MoP werd druid steeds minder "druid"; grote hoeveelheden mensen met hots healen was te mana-inefficient, dus was het een paar Rejuvs gooien (voor snellere Nourish cast meen ik) en dan daarmee casten. Ook het fors verkorten van de Regrowth hot vond ik niet des druids, gelukkig is dat weer (deels) omgedraaid (is op de beta meen ik weer 12 secs).