Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het Grote World Of Warcraft Topic - Deel 281 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 51 ... 69 Laatste
Acties:
  • 176.104 views

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-11 13:30

hmr

Ha mensen,

om het forum niet te vervuilen hier heb ik ook een topic aangemaakt op het GoT-WOW forum!

http://got-wow.nl/wrapper.php?id=board

:)

/edit: nee DKP is onzin maar zit volgens mij ingebakken in het format van de site.

[ Voor 22% gewijzigd door hmr op 20-08-2014 09:59 ]

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

• EG Mike
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-04 16:03
DKP :o Is dat nog een ding tegenwoordig?

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
helaas wel. Meestal alleen in de guilds waarin loot council niet vertrouwd wordt :-(

Over het algemeen is een standaard serieuze progression guild loot council. Waarom? Omdat op die manier loot verdeeld wordt voor progress, niet attendance. Natuurlijk is attendance een factor hiervoor, maar als iemand er 20dps mee opschiet, en de andere 5k. Dan is de optie natuurlijk makkelijk.

Helaas vertrouwen sommige guilds de officers/lootmasters/whatevers niet, kan natuurlijk altijd, en wordt DKP gebruikt. Helaas is het de minst democratische manier, en straf je de nieuwere members keihard hiermee.

Dat is tenminste de ervaring in de raiding guilds waarin ik 'serieus' heb geraid. Raiden zoals GoT, of de andere DB raiding guild waar ik in zat zijn niet serieus. Serieus is gewoon uren achter elkaar wipen op een boss, elke kleine reforge aanpassen om net die .5dps eruit te persen, en dit ook verwachten van de raiders. (overigens is dat zeer persoonlijk, iedereen ziet serieus als iets anders)

Do note; iedereen doet DKP en Loot council anders, een mix is ook altijd goed te doen, alleen zelden echt uitgevoerd. Dus je eigen ervaringen kunnen totaal anders zijn.

[ Voor 34% gewijzigd door corset op 20-08-2014 10:03 ]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• xavento
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-10 15:43
lanerios schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 10:00:
helaas wel. Meestal alleen in de guilds waarin loot council niet vertrouwd wordt :-(

En nee lieve kinders, dat is geen aanval. Maar een MENING

Over het algemeen is een standaard serieuze progression guild loot council. Waarom? Omdat op die manier loot verdeeld wordt voor progress, niet attendance. Natuurlijk is attendance een factor hiervoor, maar als iemand er 20dps mee opschiet, en de andere 5k. Dan is de optie natuurlijk makkelijk.

Helaas vertrouwen sommige guilds de officers/lootmasters/whatevers niet, kan natuurlijk altijd, en wordt DKP gebruikt. Helaas is het de minst democratische manier, en straf je de nieuwere members keihard hiermee.
Zo hoort het ook te gaan, maar anno nu is het niet meer van toepassing als je een nieuw raid team/guild start.
Dit werkt alleen nog met een hechte (spelling?) groep van raiders die al langer samen zijn, waar je vertrouwen in hebt. Ik denk dat weinig mensen, incl. mijzelf, weinig vertrouwen hebben tegenwoordig nog in de mede-wow speler. Ongeacht kan ik er weinig over zeggen aangezien ik al een tijd geen scripted mobs meer kill. Maar in mijn raid dagen van vanilla/tbc en wotlk ging het altijd perfect met een council.

Wij waren danwel al bij elkaar sinds de start. (nostalgische gedachte komt ineens binnen, de oude t2 looks voor de reskins haha, god wat zag ik er lelijk uit, leek net level 40 gear haha 8)7 )

29/01/2019 EA Games: "We seek to bring choice, fairness, value and fun to our players in all our games."

• corset
xavento schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 10:04:
[...]
Ik denk dat weinig mensen, incl. mijzelf, weinig vertrouwen hebben tegenwoordig nog in de mede-wow speler.
Klopt helemaal. Ik vertrouw alleen nog raiding guilds die gewoon goed draaien, weinig drama hebben en gewoon nog humor kunnen hebben.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-11 14:30
Het is tegenwoordig, mede dankzij LFR, toch wel een 'ikke ikke ikke en de rest van stikken'-mentaliteit in dungeons.

[ Voor 3% gewijzigd door Zerora op 20-08-2014 10:31 ]

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• hmr

hmr

lanerios schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 10:00:

Dat is tenminste de ervaring in de raiding guilds waarin ik 'serieus' heb geraid. Raiden zoals GoT, of de andere DB raiding guild waar ik in zat zijn niet serieus. Serieus is gewoon uren achter elkaar wipen op een boss, elke kleine reforge aanpassen om net die .5dps eruit te persen, en dit ook verwachten van de raiders. (overigens is dat zeer persoonlijk, iedereen ziet serieus als iets anders)

Do note; iedereen doet DKP en Loot council anders, een mix is ook altijd goed te doen, alleen zelden echt uitgevoerd. Dus je eigen ervaringen kunnen totaal anders zijn.
Heb jij 'serieus' geraid of serieus geraid?

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

• corset
Klopt inderdaad, en daarom wordt DKP meer gebruikt, instant gratification. De tijd dat guilds er voor elkaar waren, die is weg :(

Serieus raiden als in wat ik uitleg. Ik ga niet zitten aanklooien meer, die tijd heb ik gehad. Daar is LFR voor en de wat meer casual guilds :p ik ben er nu voor cutting edge content, en ga daar in warlords ook 100% voor. Niet meer aankloten, maar hard doorgaan en presteren.
Samen met een guild een lastige boss neerkrijgen blijft een heerlijk gevoel.

[ Voor 63% gewijzigd door corset op 20-08-2014 10:40 ]

• Notlupus
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-11 08:40
Ik kan met trots vertellen dat we sinds 2005 toen we Molten Core nog zeven dagen per week ingingen al FFA loot met een Counsil gebruiken. Nog nooit een ninjalooter gehad, geen drama enkel volwassen discussie op het forum.

Item waar we het meest over getwist hebben was Might of Menethil. Warriors vonden dat het een warrior wapen was, Shamans vonden dat het een Enhancement wapen was. Zowel Warriors (tank) en Shamans (resto) moesten een spec spelen die ze niet wilden, dus beide groepen hadden wel een punt.

Uiteindelijk is hij naar een warrior gegaan.

• corset
Jep, klinkt bekend. Meeste guilds die ik ken die normaal raiden hebben hetzelfde :) gewoon gezellig zonder gezeik.

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-11 09:39
Ik heb al lang niet meer geraid, vandaar mijn vraag. Hoe relevant is DKP nog in deze tijden van armor tokens en bonus rolls?

In vanilla moesten er keuzes gemaakt worden omdat het loot systeem zelf raar in elkaar zat. Als de RNG tegen zat kreeg je weken achter elkaar loot voor dezelfde klasses, en de benadeelde klasses moesten ook een soort van 'beloning' krijgen.

Toegegeven DKP is ook niet perfect hoor. Ik herinner me nog dat één van mijn mede warriors in mijn eerste guild er magisch in slaagde om alleen op te dagen voor de raids waarbij er warrior loot viel en die dan te kopen met oude opgepotte DKP punten. Daarna verdween ie weer voor x weken. Daar heeft de guild toen paal en perk aan gesteld omdat ze zo hun tanks niet gegeared kregen. Toen kwam er de attendance factor bij.

Vanaf BC/WotLK zat ik in een guild die gewoon de gentleman's agreement gebruikte om loot te verdelen, maar toen was er ook meer keuze qua items.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• Br3wmaster
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 25-11 07:54
Alleen in Vanilla van DKP gebruik gemaakt. Vanaf TBC ging loot naar personenen die het, het meeste nodig hadden zodat wij meer kans hadden op progress bij de volgende Boss. Zoals Lanerios al aangeeft 5 dps extra of 5k dps extra .. keuze is makkelijk gemaakt.

Voordeel was dat we altijd een vaste groep hadden met weinig verloop dus dat deze manier van loot verdelen ook gewoon mogelijk was. Toen we van 10 man naar 25 man gingen en in 10 man nieuwe members gingen gearen is het wel is voorgekomen dat mensen gear hadden en na de raid de guild verlieten ... Maar gelukkig waren dit maar een paar rotte appels :)

PSN: Brwmaster

• corset
rotte appels heb je altijd. Altijd genoeg kneuzen die een guild gebruiken als boostmiddel naar een betere guild. Maar die leer je snel genoeg herkennen :)

En ach, ik geef zelf nog steeds een groot deel van mijn loot weg, waarom? omdat ik liever zie dat Bob de dps er meer mee opschiet dan ik. Waarom mezelf die 200 dps geven, als Bob dps er 250 mee opschiet xD

• Br3wmaster
True en dat was nog in de tijd zonder de X realms dus die lui werden vaak gereport op het forum van blizz en werden daarna eigenlijk zelden tot nooit meer uitgenodigd in raiding guilds :) ,

Tegenwoordig draait het om loot en ilvl en het liever nog gister dan vandaag en dat is jammer. Het is ook leuk om te zien dat mensen ilvl 550 vragen voor bijv ToT pugs en zelf hebben ze maar 512 oid en weten ze tactics niet :).

Ik heb me in ieder geval rot gelachen deze exp om dat soort lui :)

• corset
zeker! maar goed, in 2 guilds waar ik in zat was hetzelfde issue.. "OMG Minimaal X ilevel" en dan 3 uur later, guild run. Constant gewiped op immerseus. En dan zat ik zelf in een geen ilevel pug en we hadden de eerste 2 wings gecleared.

Ja, dan wordt het toch geinig :p

• Derr_Hans
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Begon al in wrath met gearscore addon..

Alles draaide om de gearscore toen, gebruikte het zelf niet want ilvl en gearscore zegt helemaal niets.

WoW: Doutz @ Defias brotherhood

• xavento
Derr_Hans schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 11:36:
Begon al in wrath met gearscore addon..

Alles draaide om de gearscore toen, gebruikte het zelf niet want ilvl en gearscore zegt helemaal niets.
Hangt puur van de situatie af. Ja gearscore en ilvl zeggen niets over de skill van de persoon. Ongeacht neem je niet een i480-500 mee naar Heroic SOO omdat hij veel skill heeft. Het moet wel een combinatie van beide zijn. :)

29/01/2019 EA Games: "We seek to bring choice, fairness, value and fun to our players in all our games."

• EG Mike
Het zegt wel degelijk iets, maar niet over skill (know-how van mechanics) inderdaad. Met ilvl 480 kan je nog zo goed zijn, maar heb je niets te vertellen in SoO. Aan de andere kant, je kan ilvl 590 hebben (geboost zijn bijvoorbeeld), en niet de mechanics kennen, maar dan heb je hetzelfde probleem.

Edit: je was me net voor, xavento ! :)

[ Voor 6% gewijzigd door EG Mike op 20-08-2014 11:41 ]

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 24-11 15:53
Pugs en ilvl... don't get me started :X Was een paar dagen terug nog eens ingelogd om een altje te levelen en daar zag ik weer zo'n pareltje voorbij komen in tradechat. Men zocht mensen voor flex SoO, minimaal ilvl 550 nodig. Zoek je voor de gein die persoon even op bij Armory, ilvl 532 |:(

Nu vind ik de requirement van ilvl 550 al belachelijk en is het nog erger als mensen die het eisen, zelf er niet aan voldoen. Mijn druidje, die op dat moment een ilvl had van net boven de 500, heeft destijds (maart 2014) met 2 vingers in de neus flex SoO gedaan met een groep bestaande uit een paar guildies en wat vrienden/bekenden uit andere guilds. Dit waren bijna allen mensen op alts of non-raiders die even een rondje wilden spelen.
Nu begrijp ik dat je met volledige pugs iets van een vangnet wilt hebben om het eventuele gebrek aan skills en het gebrek aan eerdere samenwerking op te vangen, maar 50 ilvl's? In diezelfde flex raid (we waren met iets van 14 man geloof ik) dropte gear van ilvl 540, wat heb je daar dan te zoeken als je gemiddeld al 550 moet hebben om binnen te komen? Ja oke, misschien als je 1 cruciaal item mist (overpowered trinket of iets dergelijks) of offspec gear, maar verder slaat t toch nergens op.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• corset
500 is meer dan genoeg voor flex soo.. mensen die hoger eisen willen geboost worden over het algemeen :)

• Derr_Hans
  • Niet online
xavento schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 11:40:
[...]

Hangt puur van de situatie af. Ja gearscore en ilvl zeggen niets over de skill van de persoon. Ongeacht neem je niet een i480-500 mee naar Heroic SOO omdat hij veel skill heeft. Het moet wel een combinatie van beide zijn. :)
Aber naturlich :)

Beetje common sense bij de raidleader is wel een vereiste natuurlijk :)

• -kardo-
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-11-2020
Dus als een casual speler zat ik me aftevragen kan ik met een brewmaster itemlvl 522 flex tanken (mits ik natuurlijk de tactics leer)?

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:20

Nibbz

Postmaster General

Vraagje voor mensen die in de WOD beta zitten.

In MOP heb ik erg veel lol gehad met de Mistweaver Monk (healer). Leukste van deze class vind ik zelf het fistweaving (Healing d.m.v. damage doen). Echter lees ik overal dat fistweaving niet viable zou zijn. Het doet simpel weg te weinig HPS.

Mijn ervaring was echter dat er wel redelijk wat HPS uit te halen was, alleen als het vergeleek met mijn main (resto shaman) leek het alsof het niet zo effectief was (Healing wave op een tank en je ziet z'n HP omhoog schieten.. blackoutkick met Eminence healt ook wel, maar het is maar de vraag of de tank daarvan healing ziet.. of dat het op een dps'er uitkomt).

Mede hierdoor vind ik een shaman veel efficienter healen in raids alhoewel fistweaving leuker is.

Nu vraag ik me af hoe het zit in de beta. Hier krijgen monks dus een extra stance, om in te 'fistweaven'.
Heeft iemand dit al geprobeerd? Is het nog steeds leuk om te doen, en daarbij ook zinvol om te doen?

Zit namelijk zelf nog erg te twijfelen wat ik ga rollen als main voor WOD. puur op fun wint de monk.. maar kwa efficiëntie wint de resto shaman (mede ook omdat ik al sinds TBC heal met deze class).

13:37

• Derr_Hans
  • Niet online
-kardo- schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 11:55:
Dus als een casual speler zat ik me aftevragen kan ik met een brewmaster itemlvl 522 flex tanken (mits ik natuurlijk de tactics leer)?
Ja, 522 was zo'n beetje de entry lvl voor normal guild runs..
Flex zou geen probleem moeten zijn, punt is dat ze vaak hoger willen dan nodig is.

Dus een flex vinden is vaak lastiger dan de raid zelf met 522

[ Voor 37% gewijzigd door Derr_Hans op 20-08-2014 12:05 ]

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Nibbz schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 12:03:
Vraagje voor mensen die in de WOD beta zitten.

In MOP heb ik erg veel lol gehad met de Mistweaver Monk (healer). Leukste van deze class vind ik zelf het fistweaving (Healing d.m.v. damage doen). Echter lees ik overal dat fistweaving niet viable zou zijn. Het doet simpel weg te weinig HPS.

Mijn ervaring was echter dat er wel redelijk wat HPS uit te halen was, alleen als het vergeleek met mijn main (resto shaman) leek het alsof het niet zo effectief was (Healing wave op een tank en je ziet z'n HP omhoog schieten.. blackoutkick met Eminence healt ook wel, maar het is maar de vraag of de tank daarvan healing ziet.. of dat het op een dps'er uitkomt).

Mede hierdoor vind ik een shaman veel efficienter healen in raids alhoewel fistweaving leuker is.

Nu vraag ik me af hoe het zit in de beta. Hier krijgen monks dus een extra stance, om in te 'fistweaven'.
Heeft iemand dit al geprobeerd? Is het nog steeds leuk om te doen, en daarbij ook zinvol om te doen?

Zit namelijk zelf nog erg te twijfelen wat ik ga rollen als main voor WOD. puur op fun wint de monk.. maar kwa efficiëntie wint de resto shaman (mede ook omdat ik al sinds TBC heal met deze class).
Ja dat zou wat zijn, dat jij net zo veel kan healen tijdens het fistweaven als een resto shaman. Maar ondertussen ook lekker DPS doen. Droom lekker verder.

Als je echt wil healen dan moet je gewoon mistweaver healen en geen DPS doen

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:52
lanerios schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 11:45:
500 is meer dan genoeg voor flex soo.. mensen die hoger eisen willen geboost worden over het algemeen :)
Wel eens Flex gedaan met 10 enkel ilvl <500 spelers? Dat is geen pretje hoor, zelfs al zijn de spelers boven gemiddeld skilled, ik denk dat de meeste groepen bij dit ilvl niet verder komen dan de eerste paar bosses, Wing 3 & 4 lijkt me zelfs erg lastig op dat ilvl zelfs met goede spelers. 550 is natuurlijk een ander uiterste, maar ik snap best waarom de gemiddelde Pug +-530 ilvl wilde voor Flex aan het begin van SoO en later rond de 540 voor Garrosh Heirloom runs, pugs willen snellere runs zonder drama en wipes. Wil je dat niet, join dan een guild, die stellen vaak amper eisen qua ilvl (hardcore guilds uitgezonderd) en dus kan je door goed te spelen en je normaal te gedragen in een guild veel verder komen dan in een Pug.

Ik doe zelf trouwens om bovenstaande redenen bijna geen pugs, maar ik snap wel waarom ze het doen.

[ Voor 5% gewijzigd door Dennism op 20-08-2014 12:42 ]

• corset
ach, lastig? zeker.. maar als je kijkt naar wotlk. Undergeared (guild met gear max van 5 man heroics blue gear. Dus de oude heroics daar) hebben alle content gecleared.
En dat kan nog steeds.

Is het lastiger? Ja.. is het daarom niet te doen? Nop.

Ik heb wing 1 nu al een paar keer gecleared met 500 ilevel, was erg leuk te doen. Volgende doel is 480.

• Derr_Hans
  • Niet online
Dan heb je het wel over een groep spelers die niet op het zelfde lvl zitten als de meeste pugs die je her en der vind. Dit zijn groepen die lang met elkaar spelen.

• jmxd
  • Niet online
Voor een guild is het leuk om content te clearen met zeer lage ilvl als uitdaging maar ik zie geen reden om mensen met zulke slechte gear mee te nemen in een pug. Die zijn alleen maar dead weight en dan is het eigenlijk gewoon een boost vaak

• Dennism
lanerios schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 12:52:
ach, lastig? zeker.. maar als je kijkt naar wotlk. Undergeared (guild met gear max van 5 man heroics blue gear. Dus de oude heroics daar) hebben alle content gecleared.
En dat kan nog steeds.

Is het lastiger? Ja.. is het daarom niet te doen? Nop.

Ik heb wing 1 nu al een paar keer gecleared met 500 ilevel, was erg leuk te doen. Volgende doel is 480.
Had jij nu 500 ilvl, of de hele groep? Want dat is natuurlijk wel een verschil. Ik zou trouwens liever wing 3&4 zien op ilvl 500 dan wing 1 op 480, ik heb laatst ook nog 2 lvl 90 boosters geboost naar een garrosh flex kill, als enige main in de run, rest alts uit onze normal groep en dat was uiteraard ook wel makkelijk, maar je kon al wel merken dat die boosters niets toevoegden aan de run.

The undergeared was toch een guild van die Greedy Goblin schrijver? Ik meen me toch te herinneren dat ze niet alles gecleared hebben (Dacht Ulduar de laatste 2 niet, ICC Wing endbosses en LK niet en Halion niet ), maar ik kan het mis hebben. Was trouwens wel een leuk project van hem om te volgen en wel erg impressive, al waren het wel allemaal spelers die dezelfde bosses als tot in den treure gefarmed hadden op hun mains, en dus de tactics tot in laatste details kenden, stop 10 pugs in dezelfde gear en die komen een stuk minder ver :)

• -kardo-
Net me eerste flex gedaan en dat ging verdacht smooth. Geen wipes en ik had het gevoel dat ik alle mechanics wel goed uitvoerde. Me itemlvl was 522 dus dat is zoals jullie zeiden goed genoeg.

• EG Mike
Welke role had je? En kon je mee met DPS/Healing?

• -kardo-
pryth schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 15:25:
Welke role had je? En kon je mee met DPS/Healing?
Ik tankte met brewmaster.

• Sinalar
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-10-2022
-kardo- schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 15:24:
Net me eerste flex gedaan en dat ging verdacht smooth. Geen wipes en ik had het gevoel dat ik alle mechanics wel goed uitvoerde. Me itemlvl was 522 dus dat is zoals jullie zeiden goed genoeg.
Met 522 gear zou je de eerste wing normal zelfs moeten kunnen tanken. Hoger maakt het makkelijker. Flex tanken met 522 tot wing 3 moet zeker lukken en afhankelijk van je eigen skill en die van de groep zou de laatste wing ook wel doenbaar moeten zijn. Hopelijk snel wat loot uit flex en dan zie je je ilvl wel stijgen hoor!
Heb je de legendary cloak al en meta? Dat kan ook al helpen.
Ik heb gisteren in mijn guild nog normal helpen tanken laatste deel met ilvl 544, dankzij drops is dat nu ilvl 551 geworden. Voor de eerste wing HC vragen ze ilvl 558. Met wat geluk is dat volgende week in orde :).

• -kardo-
Sinalar schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 15:36:
[...]

Met 522 gear zou je de eerste wing normal zelfs moeten kunnen tanken. Hoger maakt het makkelijker. Flex tanken met 522 tot wing 3 moet zeker lukken en afhankelijk van je eigen skill en die van de groep zou de laatste wing ook wel doenbaar moeten zijn. Hopelijk snel wat loot uit flex en dan zie je je ilvl wel stijgen hoor!
Heb je de legendary cloak al en meta? Dat kan ook al helpen.
Ik heb gisteren in mijn guild nog normal helpen tanken laatste deel met ilvl 544, dankzij drops is dat nu ilvl 551 geworden. Voor de eerste wing HC vragen ze ilvl 558. Met wat geluk is dat volgende week in orde :).
Ohw het zou wel leuk zijn als ik normal zou kunnen finishen voor het einde van de expansion. Ik zit alleen niet echt in de guild ervoor. Ik heb de legendary stuff nog niet maar daar ben ik mee bezig en jep ik merkte al dat het snel stijgt nu. 1 nieuwe fistweapon erbij en ik zit op 526.

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Ik vind het toch wel een groot nadeel dat er zoveel spells verwijderd worden. Tuurlijk, sommige spells waren/zijn overbodig, maar nu vindt er echt homogenisering plaats waardoor iedere class en spec slechts uit 3 main spells bestaat met hier en daar een CD of een ''oh shit'' knop.

Op de beta ben ik al een paar dagen bezig met testen van verschillende specs en talents, ook omdat ik gewoon niet weet wat te spelen in de expansion, maar ik heb nog altijd geen klik gevonden met een class of een spec. Blood DK vond ik erg leuk in MoP, maar nu HS weggehaald is voelt dat ook doodsaai aan. Waar je eerst los kon gaan met je 2h, moet je nu vooral gaten vullen met ranged spells en is alleen Death Strike nog een ability waarbij je daadwerkelijk je wapen gebruikt, jammer.

De Guardian spec kan beter hernoemd worden naar ''Thrash'' spec, want iets anders gebruik je niet. Ook zonde.

Wellicht is het ook gewoon een kwestie van wennen hoor, want toen het talent systeem uitgedund werd stond ik ook vooraan om te zeuren. Dat is nu an sich wel een goedwerkend systeem, dus hopelijk zal dat ook voor de spells gelden.

Al met al blijft het natuurlijk een beta, waar nog niets finalized is en veel dingen nog zullen veranderen, wat ook keihard nodig is. Ik ben heel benieuwd welke changes de live servers gaan halen.

Tesla M3LR '21

• EG Mike
Las Vegas schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 16:43:
Wellicht is het ook gewoon een kwestie van wennen hoor, want toen het talent systeem uitgedund werd stond ik ook vooraan om te zeuren. Dat is nu an sich wel een goedwerkend systeem, dus hopelijk zal dat ook voor de spells gelden.
Ik denk dat het gewenning is geworden. Nu zijn 9/10 spells die je kiest gewoon een kwestie van personal preference, in plaats van het oude talentsysteem (maxlevel - 9) waarin hybrid specs mogelijk waren, en er een hele theorycraft aan vooraf ging om je spec goed te krijgen.

Dat het een goedwerkend systeem is ben ik het niet mee eens, maar het is inmiddels geaccepteerd (ook door mijzelf).

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-11 01:53
in plaats van het oude talentsysteem (maxlevel - 9) waarin hybrid specs mogelijk waren, en er een hele theorycraft aan vooraf ging om je spec goed te krijgen.
Ook toen had je cookie cutter builds en waren er maar weinig hybrid specs echt viable voor langere tijd, nu voelt het voor mij alsof er juist effectief meer keuze is in talents.
Overigens ben ik ook geen fan van het verwijderen van nuttige spells zoals blizzard nu doet (met de botte bijl vaak), consolideren van abilities vind ik dan weer niet zo'n probleem.

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-11 12:02

Metian

Snert is vies

Interessant bericht van Zharym.
Don't mistake my statements to mean we design by democracy. We've been over this many times. Draenor content is specifically tailored to gameplay on the ground and flying mounts negate that. We understand a lot of people are really vocal in their disgust with the mere idea of not being able to fly once they reach 100. That doesn't mean we're automatically going to cave on our desire for players to experience the content as it's intended by design.

Source
Zal er eerlijk gezegd niet wakker van liggen, maar ben benieuwd hoeveel mensen hier tegen in gaan.

[ Voor 15% gewijzigd door Metian op 20-08-2014 18:38 ]

Rupsen, Rapsen.

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-11 01:53
"Draenor content is specifically tailored to gameplay on the ground and flying mounts negate that. "

Ik denk dat het probleem is dat ze het vooral met holle frasen en subjectieve argumenten proberen te verdedigen, daarom is er zoveel irritatie bij spelers gok ik.
Voor diegene die immers de "immersion" zoeken waar blizzard het continue over heeft is er al een alternatief: ground mounts werken immers prima op plekken waar je ook kunt vliegen.

Het voelt gewoon heel erg als een pvp expansie om de concurrentie aan te gaan voor de mensen die richting de moba's en f2play mmo's zijn vertrokken, niet kunnen vliegen is immers een prima manier om de levensduur van content kunstmatig te verlengen en om op pvp servers het ganken weer makkelijker te maken.
Tel daarbij op het homogeniseren en versimpelen van de gameplay naar voorbeeld van moba's en sommige andere mmo's en het zou toch niet onverwacht moeten zijn dat er zoveel mensen zijn die wel enigzins kritisch zijn over blizzards keuzes.

Ik vind het spel nog steeds met kop en schouders boven de rest uitsteken en ik zal ook WoD met veel plezier gaan spelen (de beta voelt op healen na wel goed aan), maar het voelt toch wel vreemd dat ik als pve-liefhebber zonder interesse voor lore (en als healer) als 2e rangs klant wordt behandeld, dat kunnen ze alleen maar doen omdat er wat dat betreft geen echte concurrentie is.

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
Moi_in_actie schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 11:44:
Pugs en ilvl... don't get me started :X Was een paar dagen terug nog eens ingelogd om een altje te levelen en daar zag ik weer zo'n pareltje voorbij komen in tradechat. Men zocht mensen voor flex SoO, minimaal ilvl 550 nodig. Zoek je voor de gein die persoon even op bij Armory, ilvl 532 |:(

Nu vind ik de requirement van ilvl 550 al belachelijk en is het nog erger als mensen die het eisen, zelf er niet aan voldoen. Mijn druidje, die op dat moment een ilvl had van net boven de 500, heeft destijds (maart 2014) met 2 vingers in de neus flex SoO gedaan met een groep bestaande uit een paar guildies en wat vrienden/bekenden uit andere guilds. Dit waren bijna allen mensen op alts of non-raiders die even een rondje wilden spelen.
Nu begrijp ik dat je met volledige pugs iets van een vangnet wilt hebben om het eventuele gebrek aan skills en het gebrek aan eerdere samenwerking op te vangen, maar 50 ilvl's? In diezelfde flex raid (we waren met iets van 14 man geloof ik) dropte gear van ilvl 540, wat heb je daar dan te zoeken als je gemiddeld al 550 moet hebben om binnen te komen? Ja oke, misschien als je 1 cruciaal item mist (overpowered trinket of iets dergelijks) of offspec gear, maar verder slaat t toch nergens op.
tl;dr samenvatting: ordos + celestials (2set + 550pvp) + leg. cloak zorgen voor een serieuze ilvl boost zonder dat je normal of flex moet doen. je mist dan achteraf enkel je ringen, trinkets en weapon(s).
Dat zorgt er natuurlijk ook voor dat mensen inderdaad een hoger ilvl gaan vragen in de hoop zo ook al wat zekerheid te hebben dat de pug ook echte flex/normal/hc xp heeft...

de lange versie:
wat veel mensen vergeten in het rekensommetje, en wat wellicht ook een reden is waarom mensen een hoog ilvl vragen is de legendary cloak van 608 of nu 616...
die cloak op zich is al genoeg om je totale ilvl met 2 of 3 ilvl's te doen stijgen.
full flex + 2 upgrades + leg.cloak voor de +2upgrades ingereep gaf een ilvl van 552.
doe er de +2 extra bovenop bij alles en je zit aan 560 ilvl met enkel flex+cloak
berekening: (14x 556 + 616)/15 = 560
full lfr - 2upgrades +cloak 608 geeft 540, met de 2 extra upgrades op alles geeft het 548....
en dan moet je al serieus pech hebben gehad bij ordos en celestials.

maw: een beetje geluk met ordos loot (559 + upgrades) en celestials (2x 553+upgrades, + ev. 550 pvp gear) en je cloak en je zit zo aan 550 met enkel lfr+leg.questline+ordos+celestials
doe flex met de rest erbij en je kunt op 560+ komen

Mijn dw frost dk haalde zo een 563 of 565 ilvl met enkel zijn celestials 2set, leg. cloak, alle ordos loot behalve die 2set en feet, flex ring+mainhand, lfr 2de ring + trinkets + off-hand
nooit normal doorlopen ....
nadat ie een keer normal deels had doorlopen en een 2h + ring mocht rapen dingt die de 570 voorbij...
oke is nu wel met de 2 extra upgrades dus 4/4 maar je hebt mijn punt wel door vermoed ik.

persoonlijk jaag ik die niet hc in terwijl maten en guildies zoiets hebben van 'waarom niet' ... 'shit trinkets, rings & 2h instead of DW weapon(s)'

Maar al die dingen zorgen er dus wel ergens voor dat er inderdaad wat maffe ilvl's worden gevraagd voor pugs: omdat het gewoon schijtmakkelijk is een redelijk hoog ilvl te verkrijgen zonder flex/normal/hc te doen.

ps: als je iemand kent in de groep waarin je pugt die voor je wilt opkomen, of je hebt al eens andere raids met hen gelopen, dan kan je nog steeds puur op kennis van je spec ergens binnengeraken.

• Moi_in_actie
Het punt blijft: waarom zou je zo'n hoog ilvl (550 in mijn voorbeeld) als vereiste stellen, als de gear die er dropt niet eens dat ilvl is (540 is het zover ik weet)? 99% van de mensen die zo'n pug runs doen, doen het puur voor de gear. Als je er op basis van de eisen niet eens meer upgrades kunt halen, wat moet je er dan?

Mijn inziens is een redelijke eis, alhoewel eisen stellen aan de hand van ilvl het meest idiote blijft: wat is het ilvl van de gear die in de vorige, gelijkwaardige (LFR met LFR vergelijken, normal met normal enz.) raid tier dropt en haal daar een paar punten vanaf. Throne of Thunder normal dropt ilvl 522 gear, dus als je rond de 520 hebt dan moet dat meer dan genoeg zijn om normal Siege of Ogrimmar te doen. Voor flex SoO is zelfs 520 al veel gevraagd.
soulrider schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 19:21:
ps: als je iemand kent in de groep waarin je pugt die voor je wilt opkomen, of je hebt al eens andere raids met hen gelopen, dan kan je nog steeds puur op kennis van je spec ergens binnengeraken.
Ik was daar altijd heel simpel in. Ten tijde dat ik nog veel speelde (t/m eerste helft Cata) was het nog vooral de vraag van "link achievement" of in WotLK "link gearscore". Beide dingen weigerde ik gewoon om te linken. Vaak genoeg kreeg ik gewoon een invite op basis van mijn guildnaam (top 3 guild op de server). Werkte dat niet, dan linkte ik totaal wat anders. Voor een ICC pug linkte ik b.v. Mimiron Hardmode of Yogg +0, of later voor elk random raid de Lich King heroic kill, in Cata werkte at random de Sinestra of Ragnaros heroic kill linken ook best goed. Als je aan de hand daarvan nog geen invite kreeg, dan wilde ik al niet eens meer mee. Zo ben ik wel eens geweigerd voor een ToC25 pug na het linken van mijn LK heroic kill, ja want je bent echt niet goed genoeg voor normal ToC als je LK heroic kunt killen 8)7

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:06
Ik ben vooral van mening dat gedurende een expansion de eisen stijgen omdat gedurende zon expansion de echte retards die je in LFR tegenkomt ook gearen, en die probeert men constant buiten te sluiten.

Terecht ook, want als je ziet wat voor soort brakke spelers daar voorbij komen... Je moet er niet aan denken dat zo 1 net weet te voldoen aan de ilvl eis en je volledige pug verkracht.

• Mik!
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-02-2024
En de gratis 90 boost heeft ook niet heel veel goeds met zich meegebracht qua skills.. Gelukkig de luxe om geen LFR en Flex te hoeven doen, maar het nodigt niet uit om alts te gearen.

Over PVP gesproken: gister ook weer zo'n pvp-held meegemaakt. Mijn vriend is druk bezig met het levelen van zijn druid. Op een gegeven moment bleef hij gekilled worden door een level 90 pala. Dus ik maar even zijn kant op gevlogen met met blood dk. Pala gekilled in een fair gevecht, maar meneer (of mevrouw) vond het nog niet voldoende dus een mage vriendje opgetrommeld. Wederom mijn vriend die sneuvelt als lvl 86, maar die bedenkt zich geen moment en springt op disc priest. Vervolgens met zijn 2en de mage en de pala maar omgelegd. Bleef vervolgens wel verdomd rustig.

Ik vind pvp echt niet erg, dat is gewoon inherent aan een pvp-server, maar ik heb nu al zoveel laffe dingen meegemaakt. Wil je me killen prima, doe dat lekker 1-op-1, maar ga mij niet met 3 man lopen killen terwijl een groep elites op mij heb. Al is het stiekem best wel erg tof om de elites rustig te killen, full health te blijven dankzij death strike en dan de horde te killen. Het is alleen zo jammer dat ze op een gegeven moment doorhebben dat een DK met meer dan 1 miljoen health best lastig te killen is en dan besluiten weg te rennen....

|| Quiran Death Knight @ Defias Brotherhood ||

• corset
Mik! schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 07:54:
En de gratis 90 boost heeft ook niet heel veel goeds met zich meegebracht qua skills.. Gelukkig de luxe om geen LFR en Flex te hoeven doen, maar het nodigt niet uit om alts te gearen.

Over PVP gesproken: gister ook weer zo'n pvp-held meegemaakt. Mijn vriend is druk bezig met het levelen van zijn druid. Op een gegeven moment bleef hij gekilled worden door een level 90 pala. Dus ik maar even zijn kant op gevlogen met met blood dk. Pala gekilled in een fair gevecht, maar meneer (of mevrouw) vond het nog niet voldoende dus een mage vriendje opgetrommeld. Wederom mijn vriend die sneuvelt als lvl 86, maar die bedenkt zich geen moment en springt op disc priest. Vervolgens met zijn 2en de mage en de pala maar omgelegd. Bleef vervolgens wel verdomd rustig.

Ik vind pvp echt niet erg, dat is gewoon inherent aan een pvp-server, maar ik heb nu al zoveel laffe dingen meegemaakt. Wil je me killen prima, doe dat lekker 1-op-1, maar ga mij niet met 3 man lopen killen terwijl een groep elites op mij heb. Al is het stiekem best wel erg tof om de elites rustig te killen, full health te blijven dankzij death strike en dan de horde te killen. Het is alleen zo jammer dat ze op een gegeven moment doorhebben dat een DK met meer dan 1 miljoen health best lastig te killen is en dan besluiten weg te rennen....
Zeker defias? Welkom, enjoy your stay. Eerlijke PVP kennen ze daar totaal niet (en nu zullen wel de PVP helden gaan zeggen dat het world pvp is en we het maar moeten accepteren 8)7 feit blijft dat we het alsnog irritant mogen vinden)

gister wat oude dungeons gedaan, Ulduar gedaan toen ik 535 had, nu op 555 is er gewoon geen uitdaging meer aan. Ik ga volgende week met m'n vriendin de 25 man variant maar doen. Dit ging nergens over >_>

• Br3wmaster
Gister mijn Dwarf Shammy nog even een leveltje kunnen schoppen :) 26 nu. Zaterdag avond de hele avond de tijd om hem 60 te krijgen :+ . Ben benieuwd of me dat gaat lukken :) .

Als ik hem voor mijn vakantie nog op 90 krijg wil ik kijken of ik hem nog een beetje kan gearen :) . Zag dat mijn priest pas op 516 zat :+ Dus dat moet makelijk beter kunnen :)

• corset
avondje naar 60 is te doen. 4x struikelen en je bent al 58 :p dan even snel Hellfire + zangarmarsh in, 68.

het snelste stuk blijft voor mij toch wel Cata. Gaat nergens over als je even snel door zet en binnen paar uur een expansion af hebt.

• Notlupus
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-11 08:40
Ik gank of camp eigenlijk nooit, ook al speel ik al sinds het begin op een PvP server. Ik laat altijd iedereen lekker leven, totdat ze mij een keer pakken. Dan heb ik een grudge >:)

Al is het na 1 keer killen ook wel weer leuk geweest, campen vind ik echt niks aan.

• Mik!
lanerios schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 08:12:
[...]
Zeker defias? Welkom, enjoy your stay. Eerlijke PVP kennen ze daar totaal niet (en nu zullen wel de PVP helden gaan zeggen dat het world pvp is en we het maar moeten accepteren 8)7 feit blijft dat we het alsnog irritant mogen vinden)
Eyup, defias alliance kant. Gelukkig een paar lieve guildies die mij uit de brand kunnen helpen. Groepje van drie teruggepakt samen met een guildie en ze vervolgens zo knettershard geirriteerd dat ze op een gegeven moment maar kozen voor zelfmoord door van een berg af te springen op TI. Tsja, dan moet je mij niet keer op keer met zn 3en killen terwijl ik een groep van 6 elites op mij heb.

• Br3wmaster
lanerios schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 08:49:
avondje naar 60 is te doen. 4x struikelen en je bent al 58 :p dan even snel Hellfire + zangarmarsh in, 68.

het snelste stuk blijft voor mij toch wel Cata. Gaat nergens over als je even snel door zet en binnen paar uur een expansion af hebt.
Hoef gelukkig maar tot 60 de rest boost ik :9 . Maar met full Heirlooms gaat het inderdaad wel rap :) Gister 5 questjes gedaan en leveltje erbij. Nieuwe Dungeon ook dus die gelijk even doen voor de Questen en dan hoop ik toch wel naar het volgende gebied te kunnen :)

• Derr_Hans
  • Niet online
Defias <3

Low lvl hordes kill ik niet zo snel, ligt aan de guild tag.
Mits low lvl vervelende guild, dan gaat hij dood.
Ik lvl niet buiten dungeons, dus tijdens lvl'en kom ik weinig ganks tegen.

Als blizz nu net als outland die Torens in Terrokar Forrest en Halal in nagrand enz. weer in wat zones plaatsen is er weer een doel voor wpvp. Hoop dat Ashram dit iet wat terug kan brengen.

• ValHallen
  • Niet online

ValHallen

Fryslân Boppe!

Derr_Hans schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 09:21:
Defias <3

Low lvl hordes kill ik niet zo snel, ligt aan de guild tag.
Je killed dus alleen mensen van de GoT guild? :P

Intel i7-12700KF/Giga-Byte B760I Aorus Pro DDR4/MSI Geforce 1080Ti 11Gb/Corsair 2x16.384MB DDR4-3200/Samsung SSD 980 Pro 1 Tb/Crucial MX500 1 Tb/Seagate 1 Tb
.Gertjan.: Er is maar een goede Mac en dat is die gele M langs de snelweg :D

• corset
Tijdje gedaan, maar de uitdaging was snel weg :p Dat is toch het geval op PVP servers, er wordt steeds minder PVP gedaan. Alleen de echt grote guilds zijn nog bezig.

[ Voor 54% gewijzigd door corset op 21-08-2014 09:40 ]

Verwijderd

Ik moet nog steeds twee CMs op gold en de achievements uit flex deel 3 en 4 (op de garrosh achievement na). Maar de laatste tijd zijn de groepen zo slecht dat ik ze uitvlucht.

Misschien binnenkort zelf maar een een flex achievement run organiseren via Openraid en hopen op fatsoenlijke inschrijvingen ...

• hmr

hmr

Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 09:44:
Ik moet nog steeds twee CMs op gold en de achievements uit flex deel 3 en 4 (op de garrosh achievement na). Maar de laatste tijd zijn de groepen zo slecht dat ik ze uitvlucht.

Misschien binnenkort zelf maar een een flex achievement run organiseren via Openraid en hopen op fatsoenlijke inschrijvingen ...
Ik wil graag mee op mijn warrior als je Alliance bent. Mogelijk wil ik haar zelfs alvast horde maken als je een goede groep hebt.

Daarmee nog een vraag.

Ik ben bezig met de 3k valor quest. Reset die als je faction changed?

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

• Derr_Hans
  • Niet online
ValHallen schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 09:35:
[...]

Je killed dus alleen mensen van de GoT guild? :P
Nou, heb voornamelijk healers.
Kan wel proberen mensen dood te healen ;)

Als ik er 1 van jullie zie dan zal ik het wel proberen.

• Sinalar
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-10-2022
hmr schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 09:53:
[...]

Ik ben bezig met de 3k valor quest. Reset die als je faction changed?
Ja die reset, learned it the hard way. Ik dacht, ik steek de quest wel binnen op horde...
Toen is het misgelopen en heb ik pas vele maanden later de moed gehad om er nog is aan door te doen.
(ik speelde toen vooral pvp ook, dus maakte niet zoveel uit). ik haate daily's en toen was 1k valors grinden + raiden + arena's een te grote tijdsinvestering. Het grinden dan laten vallen voor leukere dingen.

Ondertussen heb ik die 3k valor quest wel op 3 chars voltooid en aan de 4de bezig.

En over het world PvP => als je het zelf eerlijk speelt doe je het fout. Wold PvP zal nooit eerlijk zijn, het valt gewoon niet te balancen. Dus kan je maar beter zelf 'cheaten' i.e. undergeared people, low lvl's killen of met 2-3 v 1 ganken. Kan best wel is leuk zijn trouwens met wat vrienden. 't hoeft niet altijd arena te zijn :p.

• EG Mike
Niet dat ik nou zo'n 'lorewalker' ben, maar world-PvP is eigelijk een groot onderdeel in de lore van WoW. Horde vs Alliance is altijd een ding geweest; verschillende quotes maken dat steeds duidelijk ("Death to the Alliance" enzo). World-PvP is lore-wise in mijn ogen dus eigelijk redelijk part-of-the-experience.

• Mik!
pryth schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 10:34:
Niet dat ik nou zo'n 'lorewalker' ben, maar world-PvP is eigelijk een groot onderdeel in de lore van WoW. Horde vs Alliance is altijd een ding geweest; verschillende quotes maken dat steeds duidelijk ("Death to the Alliance" enzo). World-PvP is lore-wise in mijn ogen dus eigelijk redelijk part-of-the-experience.
Part of the experience ja, maar lowbies killen, 3 tegen 1 gevechten, corpsecampen vind ik nou niet echt part of the experience.

• EG Mike
Dat het (vaak) niet eerlijk is, ben ik met je eens. Luchtbombardementen op grond-doelen zonder afweer is ook niet bepaald eerlijk, maar in oorlogen gebeurt dit. In de lore is het oorlog (horde vs alliance), en beide kanten wensen elkaar dood (op Jaina en Thrall na dan :p).

Daarom hamer ik op de lore, en niet op de gevechten an-sich.

• Waywaith
  • Laatst online: 18-11 16:06

Waywaith

Tja

Hoppa,Gorehowl is binnen. Duurde een paar kharazan runs :) leuke transmog voor Warlords ^_^

-Pirate : "The cannons be ready Captain." -Captain: "Are."

Verwijderd

ik zie niet in wat er eerlijk moet zijn aan pvp. Het hele doel is toch dat die andere kerel ragequit en zn scherm uit het raam mietert

• -kardo-
Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 10:51:
ik zie niet in wat er eerlijk moet zijn aan pvp. Het hele doel is toch dat die andere kerel ragequit en zn scherm uit het raam mietert
Precies dat.

• Br3wmaster
Hoppa koffie over het burea _/-\o_

• EG Mike
In principe wel; dat is eigelijk waar ik vaak voor ga, ja :p

Waar ik persoonlijk van ragequit, is als ik als level 40 (bijvoorbeeld), door iemand van 15-20 levels hoger gekilled wordt en hij dan /point /laugh doet. Dan kan ik écht kwaad worden.

Killen, prima. Maar je moet niet zo stoer gaan doen, en denken dat je beter bent dan ik want dan wordt ik boos :p

Zelfde had ik altijd toen ik nog competitive FPS speelde, dat iemand dan toevallig 3 lucky kills achter elkaar maakte. Over het idee dat die kerel zichzelf misschien wel erg 'skilled' vond terwijl het in mijn ogen gewoon luck was, kon ik me echt over opwinden :D

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:34
Ach, ik speel gewoon op een pve server, geen gezeur met levelen / minen / herben etc :)

Gisteren reserve voor raid, dus maar weer ICC onveilig gemaakt. Alle bosses op 25hc (behalve dreamwalker, die skip ik) solo gedaan. Soms toch nog best een uitdaging... Eerste boss doet ice tomb van je maken na iets van 55 seconden, dus die moet al z'n 40M hp of zo weg hebben binnen die 55 seconden. Ging net met potion en drums :p Tweede boss ook wat hectisch met die adds die alles doen om je in de weg te zitten. Dat schip kostte me een paar pogingen op hc... Daarna wordt het gelukkig makkelijker :) Bij blood queen moet ik een bubble doen vlak voor vampiric bite, anders haal ik het niet voordat die minuut om is en je moet gaan bijten ne bubble zorgt er voor dat je die debuff niet krijgt. En Lich King zelf is ook nog wel tricky, maar vooral goed opletten. Weer 8 shards uit 11 bosses erbij :)

• Moi_in_actie
Mik! schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 10:42:
[...]

Part of the experience ja, maar lowbies killen, 3 tegen 1 gevechten, corpsecampen vind ik nou niet echt part of the experience.
Nou.. vaak genoeg komt het dan voor dat in zo'n situaties iemand (i.p.v. zijn altje) even zijn max lvl main inlogt en dan die ganker killt, of dat men een paar vrienden/guildies vraagt om hulp. Dit kan weer resulteren in dat de andere partij ook extra hulp inroept en voila, je hebt in no-time world PVP met 10 man of meer.

Het enige wat mij wel een goede verfijning zou lijken is een systeem waarbij je characters die b.v. 20 lvl's of meer lager dan jou zijn wel kan killen, maar je er een (stackende) debuff van krijgt. Maar zelfs zoals het nu is vind ik het wel prima. Ook hier geldt: als je je mateloos stoort aan gekilled worden tijdens het lvlen, dan moet je niet op een PVP realm gaan spelen.

• EG Mike
IntToStr schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 10:58:
Ach, ik speel gewoon op een pve server, geen gezeur met levelen / minen / herben etc :)

Gisteren reserve voor raid, dus maar weer ICC onveilig gemaakt. Alle bosses op 25hc (behalve dreamwalker, die skip ik) solo gedaan. Soms toch nog best een uitdaging... Eerste boss doet ice tomb van je maken na iets van 55 seconden, dus die moet al z'n 40M hp of zo weg hebben binnen die 55 seconden. Ging net met potion en drums :p Tweede boss ook wat hectisch met die adds die alles doen om je in de weg te zitten. Dat schip kostte me een paar pogingen op hc... Daarna wordt het gelukkig makkelijker :) Bij blood queen moet ik een bubble doen vlak voor vampiric bite, anders haal ik het niet voordat die minuut om is en je moet gaan bijten ne bubble zorgt er voor dat je die debuff niet krijgt. En Lich King zelf is ook nog wel tricky, maar vooral goed opletten. Weer 8 shards uit 11 bosses erbij :)
Gaat lekker he, met je shards! Wellicht zie je Invincible nog wel droppen met je runs! Fingers crossed :)

• Mik!
Moi_in_actie schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 11:00:
[...]

Nou.. vaak genoeg komt het dan voor dat in zo'n situaties iemand (i.p.v. zijn altje) even zijn max lvl main inlogt en dan die ganker killt, of dat men een paar vrienden/guildies vraagt om hulp. Dit kan weer resulteren in dat de andere partij ook extra hulp inroept en voila, je hebt in no-time world PVP met 10 man of meer.

Het enige wat mij wel een goede verfijning zou lijken is een systeem waarbij je characters die b.v. 20 lvl's of meer lager dan jou zijn wel kan killen, maar je er een (stackende) debuff van krijgt. Maar zelfs zoals het nu is vind ik het wel prima. Ook hier geldt: als je je mateloos stoort aan gekilled worden tijdens het lvlen, dan moet je niet op een PVP realm gaan spelen.
Er zit voor mij gewoon een verschil tussen 'goh, ik wil mij 'the man' voelen, laat ik low levels keer op keer killen en hun corpse campen' en 'jij bent een warbringer aan het killen, ik kill jou en pak de tag'. Het eerste vind ik gewoon ronduit lame, het tweede is gewoon inherent aan een pvp-server. Prima als je het nodig vindt om een low level een keer te killen, maar ga dan lekker verder en laat de low level verder met rust. Ga niet zijn corpse campen. Prima als je het nodig vindt om mij een keer te killen op TI voor een blood coin, maar ga mij niet keer op keer op keer aanvallen met zijn drieeen terwijl ik een daily doe. Als ik dat wil ga ik wel een BG doen.

Verwijderd

haha maar mik dat is het hele punt xD gaat sowieso niet om of je jezelf the man wil voelen. Gaat derom dat die andere gast daar een potje achter zn pc zit te ragen dattie niet verder kan lvlen omdat er zown lame corpsecamper staat die niks te doen heeft. En zeker als er na een half uur ofzow 10 van zn buddies aankomen, dan weet je gewoon dat die gast op het punt stond zn pc uit et raam te flikkeren. Het beste zou dan nog zijn als degene die je aan het campen is een troll is.

• sabriel
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-01-2021
Mik! schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 12:40:
[...]

Er zit voor mij gewoon een verschil tussen 'goh, ik wil mij 'the man' voelen, laat ik low levels keer op keer killen en hun corpse campen' en 'jij bent een warbringer aan het killen, ik kill jou en pak de tag'. Het eerste vind ik gewoon ronduit lame, het tweede is gewoon inherent aan een pvp-server. Prima als je het nodig vindt om een low level een keer te killen, maar ga dan lekker verder en laat de low level verder met rust. Ga niet zijn corpse campen. Prima als je het nodig vindt om mij een keer te killen op TI voor een blood coin, maar ga mij niet keer op keer op keer aanvallen met zijn drieeen terwijl ik een daily doe. Als ik dat wil ga ik wel een BG doen.
ach, zoiets had ik ook gisteren.
Deed even een aantal dailies om honour te farmen, kwam er een warlock langs.
Normaal komen er op het eiland alleen maar low level geared mensen dus ik ignore de warlock.

Ineens een aantal dots op mij, dus maar even bij de warlock het licht uit gedaan en daarna weer door met quests. Hij heeft mij niet meer aangevallen en ik viel hem niet meer aan, hint was duidelijk :p

Ben nu vooral bezig met het farmen van DPS-PvP gear zodat ik in ieder geval geen cannon-fodder zal zijn met de expension. Mijn eerste keer bij start van een expension op PVP-server en mijn guildies lachen zich al rot. Echter, nu ook de andere zijde gezien van PvP, en er zit geen verschil tussen alliance en horde. Als je niet gaat in een groep is het standaard drama. Maar even volhorden tot ik volledig gegeared ben. Tevens kan ik geen random IoC meer zien. Na 5 keer random achter elkaar deze BG te hebben gehad toch maar aangegeven dat ik geen AV en IoC wil hebben als random (ik wil toch wel eens een BG winnen toch :p )

WoW Argent Dawn alliance :lvl60 Sabriell (Innovation)

• hmr

hmr

pryth schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 10:54:
[...]

In principe wel; dat is eigelijk waar ik vaak voor ga, ja :p

Waar ik persoonlijk van ragequit, is als ik als level 40 (bijvoorbeeld), door iemand van 15-20 levels hoger gekilled wordt en hij dan /point /laugh doet. Dan kan ik écht kwaad worden.

Killen, prima. Maar je moet niet zo stoer gaan doen, en denken dat je beter bent dan ik want dan wordt ik boos :p

Zelfde had ik altijd toen ik nog competitive FPS speelde, dat iemand dan toevallig 3 lucky kills achter elkaar maakte. Over het idee dat die kerel zichzelf misschien wel erg 'skilled' vond terwijl het in mijn ogen gewoon luck was, kon ik me echt over opwinden :D
Luck > skill Pryth! :p

Steengoede UT-film die had die titel! (http://www.utzone.de/foru...do=viewdetails&videoid=54) En het is nog waar ook.

Heb een keer in een clanbase final 1.6 CS mijn muis kapot geslagen door een rage haha!

[ Voor 3% gewijzigd door hmr op 21-08-2014 13:15 ]

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

• EG Mike
Ja, Luck > skill; zeker weten. Maar als ik het idee heb dat iemand 'denkt' beter te zijn dan ik (of als ik enigszins het gevoel krijg dat diegene zo denkt; ook al mocht het zo zijn) kan ik me daar over opwinden als diegene daarmee te koop gaat lopen :p

Speelde veel CoD2 (ook heel veel cb.eu), en als dan zo'n eikel in de eerste ronde een lucky kill krijgt en daarmee de ronde wint en meteen: "skill?" roept, dan ben ik inderdaad echt in staat om die vent door z'n beeldscherm heen te trekken als dat mogelijk was :D

• Dennism
Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 12:46:
haha maar mik dat is het hele punt xD gaat sowieso niet om of je jezelf the man wil voelen. Gaat derom dat die andere gast daar een potje achter zn pc zit te ragen dattie niet verder kan lvlen omdat er zown lame corpsecamper staat die niks te doen heeft. En zeker als er na een half uur ofzow 10 van zn buddies aankomen, dan weet je gewoon dat die gast op het punt stond zn pc uit et raam te flikkeren. Het beste zou dan nog zijn als degene die je aan het campen is een troll is.
Leuk man, het plezier van andere spelers verpesten voor je eigen genoegdoening. Ik vind dit soort gedrag altijd zeer triest wanneer ik het zie gebeuren, dat ie iemand een keer killed is vrij normaal, dat je je verdedigd als hij terug aanvalt ook, maar om iemand de mogelijkheid tot normaal spelen te ontnemen is wel heel erg triest. Ik zou zeggen laat andere spelers in hun waarde, en behandel ze zoals je zelf ook behandeld zou willen worden wanneer de situatie omgedraaid is.

Moet zeggen dat ik er zelf nooit veel last van gehad heb (misschien doordat ik een zeer goede server rep had destijds, toen een server rep er nog toedeed), de enige wPVP waar ik echt actief aan deelnam was Xroads barrens raids en SS vs TM (alleen vanilla, TBC en Wrath op een PVP server gespeeld, sindsdien op PVE). Bij ons in de guild werd iedereen die bij ons aan griefing deed (corpsecamping, lowlvl ganking in STV e.d.) en waar wij als officers/GM achter kwamen zonder pardon uit de guild gekicked. Viel me trouwens ook altijd op dat 90% van deze gankers kids waren met zeer weinig moreel besef (16 tot 22 jaar oid), die wanneer het ze zelf overkwam het hardst aan het janken waren om hulp.

Had laatst trouwens wel een leuke die zichzelf aan het corpsecampen was :D Ik stond op Timeless bij die daily Q giver waar je die vraag moet beantwoorden. Komt er een andere lock aangelopen, en die valt mij aan met zo'n ordos buff. Helaas was mijn pve gear iets beter dan zijn PVP gear, dus ik had em met een paar spells dood, terwijl hij nog geen deuk in een pakje boter sloeg. Toen begon ie echter vreemd te doen, hij resste en valt me direct weer aan, volgens mij zelfs zonder te buffen. Hij weer dood, 15 sec later ofzo rest ie weer, weer direct aanvallen, hij weer dood, zo nog een keer of 4-5 tot ik weg HSte. Geen idee waarom ie dat deed, maar vond het wel vreemd, misschien wel een Ordos farm bot oid?

[ Voor 16% gewijzigd door Dennism op 21-08-2014 13:32 ]

• EG Mike
Klagen over geganked worden op een PvP server is mijn inziens net zo nutteloos als op de snelweg gaan fietsen en vervolgens klagen dat mensen je zo hard voorbij rijden. Corpsecampen inbegrepen, hoort erbij.

Goed dat je de switch hebt gemaakt naar een PvE server als je er echt zo'n last van hebt.

• Dennism
pryth schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 13:31:
Klagen over geganked worden op een PvP server is mijn inziens net zo nutteloos als op de snelweg gaan fietsen en vervolgens klagen dat mensen je zo hard voorbij rijden. Corpsecampen inbegrepen, hoort erbij.

Goed dat je de switch hebt gemaakt naar een PvE server als je er echt zo'n last van hebt.
Ik heb er zelf totaal geen last van, ook niet toen ik speelde op PVP, en als ik werd aangevallen dan won ik meestal toch wel, voordeel van een goed PVE gegearde lock in wpvp in Vanilla :P. Misschien mijn post niet gelezen? Maar ik blijf griefing (ganking zelf totaal geen moeite mee btw) gewoon erg triest vinden, zeker als je erna ook nog moet gaan opscheppen dat je iemand hebt laten ragequitten. Dan zit er gewoon echt psychisch een steekje bij je los.

[ Voor 7% gewijzigd door Dennism op 21-08-2014 13:36 ]

• xavento
wat een kattengejank de afgelopen dagen hier zeg. Tijd voor een ander onderwerp ?

Verwijderd

ja shiiit wat een dood doener we waren net zo lekker bezig. Maare al gelezen dat heirlooms van garrosh 100% dropchance krijgen in 6.0?

• junglebeast
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-11 13:15

junglebeast

hier staat iets

xavento schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 13:40:
wat een kattengejank de afgelopen dagen hier zeg. Tijd voor een ander onderwerp ?
Zeker! Dus zullen we het hebben over de beste warlock specs? :P

B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde

Verwijderd

Destruction hands down

• EG Mike
junglebeast schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 13:49:
[...]

Zeker! Dus zullen we het hebben over de beste warlock specs? :P
Feral druid spec is passender, kunnen we letterlijk janken over katten. :p

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-11 14:30
pryth schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 13:31:

Als je 8 keer achter elkaar door dezelfde speler geganked worden, mag je dat best aangeven bij Blizz. Dat mag namelijk weer niet. Ganken tot daar aan toe, maar het moet ook leuk blijven.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Mik!
xavento schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 13:40:
Kom op zeg, het gaat over PVP en dat is gewoon een onderdeel van WoW. Als je daar nu ook al niet meer op mag reageren of wat langer over mag praten dan is het wel echt dieptriest. Je hoeft het niet te lezen en je hoeft er ook niet op te reageren.

Maare, als je graag een ander onderwerp wil kan je er ook gewoon zelf 1 verzinnen...

• jmxd
  • Niet online
Zerora schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 13:53:
[...]

Als je 8 keer achter elkaar door dezelfde speler geganked worden, mag je dat best aangeven bij Blizz. Dat mag namelijk weer niet. Ganken tot daar aan toe, maar het moet ook leuk blijven.
Mag wel

Verwijderd

Zodra ik mensen zie janken over pvp en geganked worden in combi met de woorden diep en triest weet ik = baddies ^^

• xavento
Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 14:08:
Zodra ik mensen zie janken over pvp en geganked worden in combi met de woorden diep en triest weet ik = baddies ^^
Vaak zijn het inderdaad de mensen die besluiten de hele avond scripted mobs te killen in raids en daarna er dapper over praten hoe na 140 tries (waar de vorige 140x de mob exact hetzelfde deed) ze een baas hebben gekilled.

Een beetje pvp'r redt zich wel uit de situatie en heeft anders wel zijn main in het gebied staan waar hij levelt. Zie het probleem niet echt. Zelf ga ik lekker door met het ganken, eindeloos CC'n etc. van lowbies totdat de tranen over hun ragende wangetjes lopen.

Vervelend joh, zo'n pvp server 8)7

• jmxd
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://38.media.tumblr.com/tumblr_lya5ctxtqb1qahroko1_500.gif

• EG Mike
Zerora schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 13:53:
[...]

'Tot op zekere hoogte' staat er. En ja, het is zo vaag als hoe het klinkt. Het spel 'onspeelbaar' maken voor een ander, is net zo vaag (corpse-runnen hoort ook bij de game).

Of zou je ook een ticket kunnen maken als je Garrosh 25HC niet dood krijgt, omdat hij je maar blijft killen? Je rezzed toch zelf, en je blijft het toch opnieuw proberen? Als het écht niet lukt, ga je toch naar een andere zone/instance/character/server?

Mijn conclusie blijft: Huilen dat je gekilled wordt op een PvP server = no go. Zelfs niet als je gecorpsecamped wordt.

• skassie
  • Laatst online: 25-11 09:34
Ach ja. PVP en campen. Ik kill alleen een "low level" indien ik zie dat hij/zij een ander aan het campen is want snap best dat WPVP mag en moet bestaan maar houdt het gewoon gezellig.

Gisteren nog op weg naar MC. Zag 3 gasten een mede speler achter elkaar killen. Dus maar ff geholpen. Loggen ze om naar hun lvl 90 en werd het gezellig. Dat noem ik pas fair...

==

100% Heirloom Garrosh drop ook gelezen maar volgens mij alleen de eerste keer en dan alleen voor je class en spec maar hoe of wat moet het toch nog een keer lezen denk ik.

[ Voor 19% gewijzigd door skassie op 21-08-2014 14:22 . Reden: toevoeging ]

maak niet van jouw verwachting mijn verplichting

Verwijderd

IntToStr schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 10:58:
Alle bosses op 25hc (behalve dreamwalker, die skip ik) solo gedaan.
Gewoon even opletten of ik online ben, ik vind het geen enkel probleem om even langs te komen voor die ene boss.

Verder is er voor een monk niet veel interessants te vinden in ICC (Ik heb de druid en rogue sets al op mijn druid, mijn monk moet er anders uitzien)

Verwijderd

is alleen de eerste keer die 100% drop chance voor class en spec idd. En alleen als je hem nog niet hebt uiteraard.

• skassie
  • Laatst online: 25-11 09:34
Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 14:33:
is alleen de eerste keer die 100% drop chance voor class en spec idd. En alleen als je hem nog niet hebt uiteraard.
Thanks scheelt weet ff lezen.

Elke week grinden laten we dan misschien maar zitten...Aan de andere kant blijft het wel een leuk gevecht...keuzes keuzes :*)

maak niet van jouw verwachting mijn verplichting

• Moi_in_actie
pryth schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 14:19:
[...]
Mijn conclusie blijft: Huilen dat je gekilled wordt op een PvP server = no go. Zelfs niet als je gecorpsecamped wordt.
Over dat laatste is menig GM het toch niet met je eens. Ze zullen het niet snel doen, maar als blijkt dat jij iemand (zeker als deze veel lager level als jou is) keer op keer blijft corpse campen en deze persoon maakt een ticket aan, dan kan een GM dit zien als spelbederf. Dit moet dan wel heel ver gaan, zoals mensen b.v. meerdere uren/dagen achter elkaar iemand op staan te wachten en als ze inloggen meteen killen.
In zo'n geval wordt je vrolijk even geteleport naar een andere plaats (of men doet dat met de persoon die je killt) of krijg je een tijdelijke ban. En ja ik weet dat het gebeurd, heb een tijdje een GM als guildie gehad. Het zijn wel uitzonderingen die heel zelden gebeuren, GM's gaan dit natuurlijk niet doen bij iedere persoon die loopt te miepen dat ie gegankt wordt.

Al met al, ook al zit je op een PVP server, vraag ik me af wat voor een persoon je bent als je voldoening haalt uit het keer op keer blijven ganken van low level characters die niets tegen je kunnen beginnen. Een paar keer zoiets doen kan ik nog begrijpen, maar om het vele (tientallen) keren te doen, daar gaat de lol toch vanaf (of zeg ik nu iets heel geks)?

• Mik!
pryth schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 14:19:
Mijn mening blijft: Huilen dat je gekilled wordt op een PvP server = no go. Zelfs niet als je gecorpsecamped wordt.
Fixed/ Het is geen conclusie, het is een mening ;) Jij vindt dat mensen niet mogen huilen over gekilled worden op een PvP server net zoals ik vind dat gekilled worden op een PvP server erbij hoort, maar het corpse campen gewoon triest is. Het is niet verboden en er zijn duidelijk mensen die hier wel hun plezier uit kunnen halen, maar het neemt niet weg dat het voor een ander gewoon ronduit k*! is. En volgens mij was dit topic er nog steeds om al je ervaringen in World of Warcraft te delen en daar horen ook dit soort frustraties bij.

Anyways, opzich wel positief dat Garrosh een 100% heirloom drop krijgt al heb ik tot op heden behoorlijk veel geluk gehad met diverse heirlooms op zowel flex als normal. Het is verdomd lekker dat je op je vers gedingde level 90 meteen een 556 of hoger ilvl wapen hebt O+

• xavento
Moi_in_actie schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 14:36:
[...]

Al met al, ook al zit je op een PVP server, vraag ik me af wat voor een persoon je bent als je voldoening haalt uit het keer op keer blijven ganken van low level characters die niets tegen je kunnen beginnen. Een paar keer zoiets doen kan ik nog begrijpen, maar om het vele (tientallen) keren te doen, daar gaat de lol toch vanaf (of zeg ik nu iets heel geks)?
Net zolang tot de arena queue weer popt. ;)

Verwijderd

hahaha xavento held

Verwijderd

ik mis die oude Alterac valleys die uren konden duren xD

• EG Mike
[...]

Over dat laatste is menig GM het toch niet met je eens. Ze zullen het niet snel doen, maar als blijkt dat jij iemand (zeker als deze veel lager level als jou is) keer op keer blijft corpse campen en deze persoon maakt een ticket aan, dan kan een GM dit zien als spelbederf. Dit moet dan wel heel ver gaan, zoals mensen b.v. meerdere uren/dagen achter elkaar iemand op staan te wachten en als ze inloggen meteen killen.
In zo'n geval wordt je vrolijk even geteleport naar een andere plaats (of men doet dat met de persoon die je killt) of krijg je een tijdelijke ban. En ja ik weet dat het gebeurd, heb een tijdje een GM als guildie gehad. Het zijn wel uitzonderingen die heel zelden gebeuren, GM's gaan dit natuurlijk niet doen bij iedere persoon die loopt te miepen dat ie gegankt wordt.

Ik snap wat je bedoeld hoor; ik corpsecamp zelf geen lower levels (killen wel :) ).

Maar zoek 'vurtne' maar eens op. Dat was de meest beruchte world-PvPer op Sylvanas tijdens vanilla. Die is gestopt met WoW tijdens TBC omdat hij na maanden nog niet voorbij level 62 was. Telkens als hij gespot werd, werden er alliance raids aangemaakt om hem met 40+ man te corpsecampen voor uren achter elkaar.

Heeft Blizzard ook niks aan gedaan, niet eens een name-change gegeven (hoewel hij dat zelf ook niet wilde, maar goed).

Verwijderd

[...]
A long long time ago in STV ...

Werd ik geganked bij nessingwary en op de GY. 2 level 60s bij mijn corpse en 2 op de GY om een ieder die daar de res nam meteen om te leggen.

Deze 4 mensen hebben een 24 uurs ban gekregen. Daar kwam ik achter omdat één een tweede account had en daarop ook alliance characters had. Ik werd verrot gescholden omdat ik hem een ban bezorgdt had. Ik heb hem er maar niet voor geroprt, aangezien het leedvermaak onbetaalbaar was :P

De reden van de ban was overigens dat ze door corpse en GY te campen het onmogelijk maakte om te ontkomen en elders te gaan questen. Ik vermoed dan oko dat als ik level 60 was geweest ik het zelf uit had kunnen zoeken.

Verder heb ik tijdens TBC een keer een GM gesproken omdat ik met vrienden iemand enkele dagen aan het ganken was. (Zodra hij online was gingen we eropaf) Ik was inmiddels max level en dit sujet stond op de server bekend voor het low levels ganken, hing de hele dag in leveling gebieden rond om low levels te corpse campen. Nadat ik de GM had duidelijk gemaakt dat dit payback was voor dat ganken was de enige reactie "carry on".

Het gaat er bij een ban dus blijkbaar om dat je een kans moet hebben om weg te komen.

• Dennism
Ik denk dat het 2 kanten op werkt, aan de ene kant is ganking prima, zelfs best leuk soms, bijv op timeless isle, tijdens het levelen als je ergens eens iemand tegen komt of als er inderdaad een interessante wPVP battle door ontstaat (Xroads raids, of SS vs TM battles in vanilla begonnen ook vaak met een paar gank acties, waarna iedere partij steeds meer vrienden ophaalden en er uiteindelijk 100+ man rond liep). Geweldige battles destijds, en eigenlijk jammer dat blizzard geen oplossing kan vinden om dit ongescript weer op gang te helpen. (WG, TB en voor zover ik nu kan zien Ashran is gewoon gescripts met rewards of wel carrots on a stick, net als TI waar ook bijna geen wPVP zou zijn geweest als die coin rewards er niet zouden zijn geweest) hoe je ze wil noemen om ook maar activiteit te krijgen. In Mop alleen nog wat leuke battles meegemaakt om de Galleon Tag, maar dat was het wel, wat eigenlijk veel te weinig is voor leuke wPVP. Ik denk dat niemand met deze vormen van PVP een probleem mee heeft, en als je dat wel hebt, dan moet je inderdaad niet op een PVP server.

Ga je echter iemand campen, x vs 1 lopen killen om deze te laten ragequitten dan blijf ik erbij dat wanneer je op voorbedachte rade op die manier speelt er gewoon een steekje bij je los zit. Dat heeft helemaal niets meer te maken met pro's of baddies maar gewoon met kinderachtig gedrag om iemand anders zijn plezier te ontnemen. Ergste voorbeeld dat ik persoonlijk gezien heb is dat een dochtertje van een jaar of 12 van een van mijn guildies in vanilla meerdere keren echt tot huilens toe werd geganked en gecamped tijdens het levelen van haar eerste character tot op het punt dat ze eigenlijk niet meer wilde spelen. Gelukkig waren er toen nog samenhangende server communities en werd de daders na wat overleg op IRC tussen onze officers (#2 Alliance PVE guild van de server op dat moment en #1 qua Grandmarshall farm group) en wat officers van de #1 en #2 Horde guilds de gankers door die horde spelers even duidelijk gemaakt dat ze op moesten houden met dat gedrag en als ze dat niet deden ze beter een andere server konden gaan zoeken. Toen konden dit soort zaken gelukkig nog "intern" opgelost worden, met de server communities van nu gaat dat echt niet meer lukken.
Pagina: 1 ... 51 ... 69 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen om beta keys is niet toegestaan!
Beta keys aanbieden kan hier: Geef hier je game vouchers weg!