Moi_in_actie schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 11:44:
Pugs en ilvl... don't get me started

Was een paar dagen terug nog eens ingelogd om een altje te levelen en daar zag ik weer zo'n pareltje voorbij komen in tradechat. Men zocht mensen voor flex SoO, minimaal ilvl 550 nodig. Zoek je voor de gein die persoon even op bij Armory, ilvl 532
Nu vind ik de requirement van ilvl 550 al belachelijk en is het nog erger als mensen die het eisen, zelf er niet aan voldoen. Mijn
druidje, die op dat moment een ilvl had van net boven de 500, heeft destijds (maart 2014) met 2 vingers in de neus flex SoO gedaan met een groep bestaande uit een paar guildies en wat vrienden/bekenden uit andere guilds. Dit waren bijna allen mensen op alts of non-raiders die even een rondje wilden spelen.
Nu begrijp ik dat je met volledige pugs iets van een vangnet wilt hebben om het eventuele gebrek aan skills en het gebrek aan eerdere samenwerking op te vangen, maar 50 ilvl's? In diezelfde flex raid (we waren met iets van 14 man geloof ik) dropte gear van ilvl 540, wat heb je daar dan te zoeken als je gemiddeld al 550 moet hebben om binnen te komen? Ja oke, misschien als je 1 cruciaal item mist (overpowered trinket of iets dergelijks) of offspec gear, maar verder slaat t toch nergens op.
tl;dr samenvatting: ordos + celestials (2set + 550pvp) + leg. cloak zorgen voor een serieuze ilvl boost zonder dat je normal of flex moet doen. je mist dan achteraf enkel je ringen, trinkets en weapon(s).
Dat zorgt er natuurlijk ook voor dat mensen inderdaad een hoger ilvl gaan vragen in de hoop zo ook al wat zekerheid te hebben dat de pug ook echte flex/normal/hc xp heeft...
de lange versie:
wat veel mensen vergeten in het rekensommetje, en wat wellicht ook een reden is waarom mensen een hoog ilvl vragen is de legendary cloak van 608 of nu 616...
die cloak op zich is al genoeg om je totale ilvl met 2 of 3 ilvl's te doen stijgen.
full flex + 2 upgrades + leg.cloak voor de +2upgrades ingereep gaf een ilvl van 552.
doe er de +2 extra bovenop bij alles en je zit aan 560 ilvl met enkel flex+cloak
berekening: (14x 556 + 616)/15 = 560
full lfr - 2upgrades +cloak 608 geeft 540, met de 2 extra upgrades op alles geeft het 548....
en dan moet je al serieus pech hebben gehad bij ordos en celestials.
maw: een beetje geluk met ordos loot (559 + upgrades) en celestials (2x 553+upgrades, + ev. 550 pvp gear) en je cloak en je zit zo aan 550 met enkel lfr+leg.questline+ordos+celestials
doe flex met de rest erbij en je kunt op 560+ komen
Mijn dw frost dk haalde zo een 563 of 565 ilvl met enkel zijn celestials 2set, leg. cloak, alle ordos loot behalve die 2set en feet, flex ring+mainhand, lfr 2de ring + trinkets + off-hand
nooit normal doorlopen ....
nadat ie een keer normal deels had doorlopen en een 2h + ring mocht rapen dingt die de 570 voorbij...
oke is nu wel met de 2 extra upgrades dus 4/4 maar je hebt mijn punt wel door vermoed ik.
persoonlijk jaag ik die niet hc in terwijl maten en guildies zoiets hebben van 'waarom niet' ... 'shit trinkets, rings & 2h instead of DW weapon(s)'
Maar al die dingen zorgen er dus wel ergens voor dat er inderdaad wat maffe ilvl's worden gevraagd voor pugs: omdat het gewoon schijtmakkelijk is een redelijk hoog ilvl te verkrijgen zonder flex/normal/hc te doen.
ps: als je iemand kent in de groep waarin je pugt die voor je wilt opkomen, of je hebt al eens andere raids met hen gelopen, dan kan je nog steeds puur op kennis van je spec ergens binnengeraken.