offtopic:
Custom watercooling loop: XSPC Raystorm CPU block, EK block op de GPU, Alphacool NexXxos XT45 360mm en 240mm radiator, Swiftech MCP655 pomp

Verwijderd schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 09:30:
[...]
Get off your high horse. Val ik je geliefde spel aan ofzo? Jemig. Wat een vijandige reacties hier zeg. Alleen omdat je een upgrade van de graphics mag verwachten bij een nieuwe expansion. Ik zit toch niet in het fanboy topic waarin iedereen Blizzard posters boven z'n bed heeft hangen of wel soms? Ik speel WoW al sinds de release dus ik denk dat mijn kennis over het spel en de achtergronden ervan genoeg zijn. Daarvoor heb ik jouw insinuerende opmerkingen niet nodig thank you very much

De enige die hier "aanvallend" reageert ben jij hoor. Ik speel WoW nog maar zeer zelden, maar ik heb wel verstand van development. Daarbij is jouw reactie van "ach t kan toch makkelijk een tandje mooier" een standaard reactie die over de jaren al duizenden keren voorbij is gekomen.
"Betere graphics" bestaat uit vele onderdelen, die elk op een bepaald moment tegen de limitaties aanlopen van een game engine. Meer polygonen gebruiken kan maar tot op zekere hoogte, omdat de engine (wellicht) te inefficiënt is of gewoon een hard maximum heeft. Op het gebied van shading en lighting is het vaak nog lastiger om stappen voorwaarts te maken, omdat dit core onderdelen zijn van de engine. Het meest eenvoudige is nog om meer detail aan te brengen in textures, maar ook hier zit een limiet aan.
In de nieuwe character models hebben ze redelijk wat verbeterd qua aantal polygonen en de textures, wat in sommige gevallen stuk betere modellen oplevert (Tauren vind ik het verschil het meest duidelijke).
Feit blijft dat de engine in WoW oud en inefficiënt is. Zelfs op mijn pc die andere games als Crysis 3 of BF4 makkelijk op ultra trekt met hoge framerates, loopt WoW niet altijd top. Er zijn vaak genoeg FPS drops naar de 20-30FPS reeks, terwijl het in andere gevallen over de 200FPS schiet. Daarnaast wil Blizzard, iets wat ze al jaren doen, WoW zo toegankelijk mogelijk houden voor iedereen, dus ook mensen die thuis geen dikke game pc hebben, maar een 5 jaar bakkie.
Persoonlijk stoor ik mij niet zo aan de verouderde graphics. WoW is een van de games waar het voor mij om een bepaalde sfeer gaat, maar boven alles om speelstijl (class/boss mechanics, samenwerking enzovoorts). Als ik, en met mij menig ander, de graphics de hoogste prioriteit zouden geven, dan waren velen al overgestapt naar een van de vele andere MMO's die het de laatste jaren hebben geprobeerd. Echter is nog geen ander bedrijf erin geslaagd om een gelijk goed systeem van class/boss mechanics, raiding, samenwerking, storyline en een volledig sluitende game te maken (iets te doen voor iedereen, van questen tot raiden, pvpen, resources gatheren, achievements en ga zo maar verder).
Bij andere games (racegames of first person shooters) hecht ik wel veel meer waarde aan de graphics, omdat deze games de werkelijkheid (neem het met een korreltje zout) proberen na te bootsen. In dat geval ga je er ook op letten. WoW wil dat niet, het is een soort van sprookjeswereld.
En nee hoor, ik heb geen WoW posters, goodies, geen enkele collectors edition, geen TCG of wat dan ook van Blizzard

Het is en blijft alleen een verdomd goed in elkaar gestoken concept waar ik (wellicht helaas) in het verleden veel teveel tijd aan heb besteed