Iets meer als 200k dps uit m'n hoofdpryth schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 09:48:
Nouja, ik heb dus 3 uur lang een warrior (ilvl 540, pvp) aan zitten gluren op die laatste boss, maar die kreeg hem niet down voor de enrage timer. Tot hij z'n hele gear had gereforged, flasks, potions, buffs (van een druid en paladin) en food-buffs had. Daarna lukt het op de tweede try (na het verlopen van de enrage timer). 12mil HP in ±55sec is best veel.
Met mijn hunter had ik hem vrij snel neer
en met mijn lock ook. Maar dat is met 550 PVE gear. Btw als je jouw shaman even compleet reforged en pve gemmed etc en dan heb je met jouw gear ook meer dan voldoende dps.
Gister tijdens een garrosh run trouwens een openingsburst gehaald van 985k dps met mijn BM hunter.
Gister tijdens een garrosh run trouwens een openingsburst gehaald van 985k dps met mijn BM hunter.
[ Voor 85% gewijzigd door hmr op 13-08-2014 10:42 ]
hmr hmr hmr hmr hmr hmr
Ik vraag me af hoe Blizzard het gaat regelen met die nieuwe modellen. Heeft iedereen maar te accepteren hoe z'n character er nu uit ziet, of krijgt iedereen een gratis make-over?
Persoonlijk zou de beste optie zijn om, net als in Everquest 2, beide modellen actief te houden. Gewoon een simpele toggle in het menu '[ ] Do you want to revert back to legacy character models?'. Eventueel per race aan en uit te zetten.
Persoonlijk zou de beste optie zijn om, net als in Everquest 2, beide modellen actief te houden. Gewoon een simpele toggle in het menu '[ ] Do you want to revert back to legacy character models?'. Eventueel per race aan en uit te zetten.
Denk dat ze wel een make-over geven van je gezicht, maar kan dat niet met zekerheid zeggen. Ik zou het niet terug willen zetten op het oude als dat kan. Het ziet er namelijk wel allemaal een stuk beter uit, ook kwa animaties enzo.Notlupus schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 11:16:
Ik vraag me af hoe Blizzard het gaat regelen met die nieuwe modellen. Heeft iedereen maar te accepteren hoe z'n character er nu uit ziet, of krijgt iedereen een gratis make-over?
Verwijderd
Nee je krijgt geen gratis make-over. Heeft Blizzard al een aantal maal gezegd.Notlupus schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 11:16:
Ja, er is een optie om de oude modellen weer aan te zetten. Dit werkt alleen voor ALLE modellen, niet voor individuele modellen.
Tenminste, zo was het in een Beta build waarvan ik een paar weken geleden een stream had gezien.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2014 11:21 ]
Ga er maar niet van uit dat je iets gratis krijgt van Blizzard. Ze zullen vast de service voor de helft van de prijs doen om je de impressie te geven dat ze je wat gunnen maar in werkelijkheid willen ze hiermee gewoon een flinke bak geld binnenhalen.
je kan ook blij zijn dat de characters uberhaupt geupdate worden i.p.v. te zeuren dat je je gezichtje in de game niet gratis mag aanpassen...
29/01/2019 EA Games: "We seek to bring choice, fairness, value and fun to our players in all our games."
Zo zou ik het niet beargumenteren. Je hebt destijds namelijk gekozen voor een uiterlijk voor je character. Blizzard besluit dit te wijzigen en het is dus niet meer dan redelijk dat je dan mag kiezen welk gezicht je zelf wil hebben.xavento schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 11:23:
je kan ook blij zijn dat de characters uberhaupt geupdate worden i.p.v. te zeuren dat je je gezichtje in de game niet gratis mag aanpassen...
Als je nu immers niet tevreden bent kan je voor de betaaloptie kiezen, maar de eerste keus is gratis.
En waarom moeten we blij zijn dat ze eindelijk het grafisch bijwerken? Je betaalt nu eenmaal voor een up to date game en bij de zoveelste expansion is dit niet meer dan redelijk.
hmr hmr hmr hmr hmr hmr
je betaald voor een up to date game met een engine van 10 jaar oud. Ze zijn grafisch enorm gelimiteerd daardoor, dus elk beetje dat kan is mooi meegenomen.
Dus ja, ik vindt dat we daar best blij om mogen zijn dat ze de characters hebben geupdate en dan vooral de animaties. En is het uiterlijk echt belangrijk ja?
Dus ja, ik vindt dat we daar best blij om mogen zijn dat ze de characters hebben geupdate en dan vooral de animaties. En is het uiterlijk echt belangrijk ja?
29/01/2019 EA Games: "We seek to bring choice, fairness, value and fun to our players in all our games."
Dus dadelijk loopt iedereen met hetzelfde gezicht rond? Tenzij je dokt voor een character change oid? Lame!
Nee, je gezicht krijgt gewoon een update. Als er bijvoorbeeld 10 zijn, krijgen er 10 een update. Dus het blijft gewoon hetzelde zoals het nu is.Cornelison schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 11:27:
Dus dadelijk loopt iedereen met hetzelfde gezicht rond? Tenzij je dokt voor een character change oid? Lame!
Bedankt voor je snelle reactie! Hele opluchtingxavento schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 11:29:
[...]
Nee, je gezicht krijgt gewoon een update. Als er bijvoorbeeld 10 zijn, krijgen er 10 een update. Dus het blijft gewoon hetzelde zoals het nu is.
Aangezien we nu veel mooiere models krijgen blijkt maar weer dat er veel mogelijk is binnen deze engine. Vind het dan ook overdreven om god op mijn blote knieën te moeten danken voor deze update.xavento schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 11:27:
je betaald voor een up to date game met een engine van 10 jaar oud. Ze zijn grafisch enorm gelimiteerd daardoor, dus elk beetje dat kan is mooi meegenomen.
En ja. Uiterlijk vind ik best belangrijk. Als ik mijn char niet mooi vind om naar te kijken heb ik er minder plezier in om te spelen. Het gaat mij ook om de beleving.
* dit heeft me ook al behoorlijk wat geld gekost
hmr hmr hmr hmr hmr hmr
"Engine van 10 jaar oud" is een beetje kort door de bocht. De huidige engine is totaal niet meer vergelijkbaar met die van 10 jaar geleden. Ze zouden er ook een hoop meer mee kunnen dan wat ze nu doen alleen willen ze niet van de ene op de andere expansion de systeemeisen enorm verhogen omdat er nou eenmaal veel mensen WoW spelen op niet zo'n hele goede computer.
Verwijderd
ff vraag tussendoor. Heeft iemand een idee wat minimale blood dk stats zouden moeten zijn voor normals.
Mijn huidige stats 180% mastery unbuffed 27% parry 10% dodge. Hp is 850k+
full pve gear en ilevel? volgens mij kan je daarmee prima normals tanken indien je groep ook enigszins degelijk is.Verwijderd schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 11:39:
ff vraag tussendoor. Heeft iemand een idee wat minimale blood dk stats zouden moeten zijn voor normals.
hmr hmr hmr hmr hmr hmr
Stats zijn prima, jammer dat iedereen naar ilvl kijktVerwijderd schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 11:39:
[ Voor 15% gewijzigd door garriej op 13-08-2014 11:48 ]
Parry Rating and Dodge Rating give you avoidance. However, your chance to parry will be about two times higher than your chance to dodge because Strength also increases your chance to parry. Dodge and Parry have different diminishing returns curves to compensate for this (something that was not the case in Cataclysm). To make the most efficient use of your Dodge and Parry ratings, it is best to have equal amounts of rating, which will roughly balance the diminishing returns. Since you are focusing on Mastery before anything else, however, this aspect is not very important and it can even safely be ignored.Verwijderd schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 11:39:
Source: http://www.icy-veins.com/...istics-priority-reforging
Verwijderd
ik ben zelf beetje trug van weggeweest dus die ilvl boel kan wat mij betreft de boom in ^^ ik zit op 541. Dat van die parry dodge wist ik. Vroeg me meer af of ik met deze stats niet te hard billenkoek ga krijgen. Healers en rest van raidteam zitten rond de 550+ ilvl. Ik heb inderdaad full pve gear zitten hier en daar nog wat dps pieces tussen, maar aangezien avoidance sowieso ondergeschikt is aan mastery leek me dit niet zown probleem
Als je met een raidteam zit is 530 al prima om te gaanVerwijderd schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 11:55:
ik ben zelf beetje trug van weggeweest dus die ilvl boel kan wat mij betreft de boom in ^^ ik zit op 541. Dat van die parry dodge wist ik. Vroeg me meer af of ik met deze stats niet te hard billenkoek ga krijgen. Healers en rest van raidteam zitten rond de 550+ ilvl. Ik heb inderdaad full pve gear zitten hier en daar nog wat dps pieces tussen, maar aangezien avoidance sowieso ondergeschikt is aan mastery leek me dit niet zown probleem
Een andere optie zou kunnen zijn dat ik de WoW map rechtstreeks heb gekopieerd vanaf een andere pc ipv zelf te downloaden. De Battle.net app heeft hem vervolgens gevonden toen ik hem 'aanwees' maar misschien is de configuratie niet goed mee gekomen?vleesjus schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 08:17:
[...]
Die oude AMD CPU's zijn helaas niet ideaal voor WoW. Ik had zelf een X6 1055T op 3,5Ghz en was overgestapt van een 6870 naar een 7970ghz. Bijna geen verschil in fps. Een maat van mij had hetzelfe met een een Phenom x2 945, na een overstap op een fx8350 ging zijn fps enorm voorruit. Bij mij ging de fps ook enorm vooruit na de overstap op een i7
Heeft iemand een idee in welk bestand alle instellingen worden bewaard, dan kan ik die ff weggooien en opnieuw laten maken. Scheelt veel tijd ten opzichte van alles opnieuw downloaden.
youtube.com/@hisrep
Volgens mij is dat in je WTF map, hernoem hem anders even naar WTF_OLD en kijk of het werkt. Weet het niet zeker of dat de enige map is waar instellingen staan opgeslagen.DeNachtwacht schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 12:33:
[...]
Een andere optie zou kunnen zijn dat ik de WoW map rechtstreeks heb gekopieerd vanaf een andere pc ipv zelf te downloaden. De Battle.net app heeft hem vervolgens gevonden toen ik hem 'aanwees' maar misschien is de configuratie niet goed mee gekomen?
Heeft iemand een idee in welk bestand alle instellingen worden bewaard, dan kan ik die ff weggooien en opnieuw laten maken. Scheelt veel tijd ten opzichte van alles opnieuw downloaden.
[ Voor 5% gewijzigd door garriej op 13-08-2014 12:41 ]
Ik ben ook weer begonnen 
Zijn er mensen die op de realm : Twisting Nether, spelen?
Zijn er mensen die op de realm : Twisting Nether, spelen?
Heracles Almelo | Borussia Dortmund
Kan ook zijn dat je je oude drivers niet goed weg hebt gegooid. dat levert ook wel eens performance issues op. Run even een Driver Cleaner.DeNachtwacht schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 12:33:
[...]
Een andere optie zou kunnen zijn dat ik de WoW map rechtstreeks heb gekopieerd vanaf een andere pc ipv zelf te downloaden. De Battle.net app heeft hem vervolgens gevonden toen ik hem 'aanwees' maar misschien is de configuratie niet goed mee gekomen?
Verder verwijder je inderdaad je WTF folder, én de Cache.
Zo, warrior is alweer 88. Aangezien ik 2 healers heb (drood en sham) heb ik besloten deze maar DPS te laten. Weer eens wat anders.
Arms lijkt leuk. Nog steeds zo dat fury pas interessant wordt bij veel hoger iLVL?
Arms lijkt leuk. Nog steeds zo dat fury pas interessant wordt bij veel hoger iLVL?
PSN: utaddict1988 || Guardian Down NL is nu NERF || Diablo 3 account
Robin Williams krijgt een tribute in wow. Terecht overigens, hij speelde zelf regelmatig WoW en Warcraft 3.
Wat een held, nogmaals een groot verlies.
source: http://www.craveonline.co...ld-warcraft-says-blizzard
Wat een held, nogmaals een groot verlies.
source: http://www.craveonline.co...ld-warcraft-says-blizzard
Ik denk dat je dit door een misschien iets te roze bril bekijktpryth schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 16:03:
[...]
Dat zijn natuurlijk uitersten (wat ik noemde ook hoor), maar je begrijpt wat ik bedoel. Ga even een expansion of twee terug bijvoorbeeld. Na TBC ben ik gestopt met raiden, om het vervolgens bij de release van ICC opnieuw op te pakken. Ik was binnen twee weken gegeared voor ICC HC, door de halve content over te slaan. Uiteindelijk stond ik in de top 3 best gegearde Shadowpriests van m'n server. Nou waren er ook niet veel shadowpriests op die server (was gemigreerd naar Trollbane voor een korte tijd), maar toch.
Tijdens vanilla (en TBC) kon je écht niet met een verse character in een end-game raid terecht komen. Je moest echt de stappen maken. Om AQ binnen te komen bijvoorbeeld: Eerst MC, dan Onyxia, dan alles upgraden in BWL om vervolgens AQ20 te doen -> Nature resistance farmen en dan door naar AQ40.
Ook in vanilla had je vrij snel aansluiting met een raid groep. Tijdens AQ40 progress (ik geloof op Huhuran) stopte mijn toenmalige guild ermee, nu kon ik direct bij een andere guild terecht daar ik daar wat mensen kende met gelijke progress, echter die zaten vol op Warriors, dus moest ik omschakelen naar mijn lock (Vanaf dat moment ook mijn main, zie Sig) die ik daarvoor alleen gebruikte voor wat casual dungeon runs, het maken van flasks voor mijn warrior, wat PVP en zo nu en dan een alt run naar ZG/AQ20.
Daags na het stoppen van mijn guild zat ik al in de Ony/MC/BWL farm raid, en 2 dagen erna weer op progress in AQ40 met een bijeengeraapt zooitje gear bestaande uit wat blue pvp drops, paar ZG/Aq20 epics en blue's en wat gear dat ik tijdens de farm run had opgepakt. En ik ben niet de enige spelers die op een manier als deze aan het raiden kwam in die guild.
Hij zei toch ook al dat je eerst ONY, MC etc. eerst moest doen, dat jij dat in 2 dagen doet is een ander verhaalDennism schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 13:17:
[...]
Ik denk dat je dit door een misschien iets te roze bril bekijkt
Ook in vanilla had je vrij snel aansluiting met een raid groep. Tijdens AQ40 progress (ik geloof op Huhuran) stopte mijn toenmalige guild ermee, nu kon ik direct bij een andere guild terecht daar ik daar wat mensen kende met gelijke progress, echter die zaten vol op Warriors, dus moest ik omschakelen naar mijn lock (Vanaf dat moment ook mijn main, zie Sig) die ik daarvoor alleen gebruikte voor wat casual dungeon runs, het maken van flasks voor mijn warrior, wat PVP en zo nu en dan een alt run naar ZG/AQ20.
Daags na het stoppen van mijn guild zat ik al in de Ony/MC/BWL farm raid, en 2 dagen erna weer op progress in AQ40 met een bijeengeraapt zooitje gear bestaande uit wat blue pvp drops, paar ZG/Aq20 epics en blue's en wat gear dat ik tijdens de farm run had opgepakt. En ik ben niet de enige spelers die op een manier als deze aan het raiden kwam in die guild.
Lees zijn laatste alinea nog eens, hij heeft het over eerst MC/Ony doen, dan alles vervangen in BWL (dus haal ik uit zijn tekst eerst volledig gearen in MC + Ony en dan pas naar BWL, anders valt er niets te vervangen), dan AQ20 doen, geen logische stap na BWL daar de gear uit AQ20 op wat niche drops minder was dan BWL gear, en de spell rank boeken had je sneller op AH dan dat je moest gokken op drops in AQ20, en dan nog nature res farmen iets wat niet perse na AQ20 pas kon, maar ook makkelijk ervoor (green dragon / maraudon pieces).garriej schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 13:27:
[...]
Hij zei toch ook al dat je eerst ONY, MC etc. eerst moest doen, dat jij dat in 2 dagen doet is een ander verhaal
Daarvoor heeft ie het erover dat hij een catchup van 2 weken kort vind, waaruit je dus kan opmaken dan zijn bovenstaande traject een stuk langer zou duren (wat het ook zou kunnen doen zou je het volledig hebben gevolgd destijds en je had wat pech in farm raids).
Ik leg alleen uit dat een catch-up van minder dan 2 weken ook makkelijk mogelijk was in vanilla om bij te komen met een raidgroep daar lang niet alle stappen die hij noemt nodig waren om mee te kunnen komen in AQ40 zolang je de class maar kende en de tactics.
Ah op die manier, even verkeerd gelezen inderdaad. Maar ook toen kon je inderdaad zo bij zijn, zeker als je een beetje geluk had met loots en mensen het niet weg jatten op altsDennism schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 13:53:
[...]
Lees zijn laatste alinea nog eens, hij heeft het over eerst MC/Ony doen, dan alles vervangen in BWL (dus haal ik uit zijn tekst eerst volledig gearen in MC + Ony en dan pas naar BWL, anders valt er niets te vervangen), dan AQ20 doen, geen logische stap na BWL daar de gear uit AQ20 op wat niche drops minder was dan BWL gear, en de spell rank boeken had je sneller op AH dan dat je moest gokken op drops in AQ20, en dan nog nature res farmen iets wat niet perse na AQ20 pas kon, maar ook makkelijk ervoor (green dragon / maraudon pieces).
Daarvoor heeft ie het erover dat hij een catchup van 2 weken kort vind, waaruit je dus kan opmaken dan zijn bovenstaande traject een stuk langer zou duren (wat het ook zou kunnen doen zou je het volledig hebben gevolgd destijds en je had wat pech in farm raids).
Ik leg alleen uit dat een catch-up van minder dan 2 weken ook makkelijk mogelijk was in vanilla om bij te komen met een raidgroep daar lang niet alle stappen die hij noemt nodig waren om mee te kunnen komen in AQ40 zolang je de class maar kende en de tactics.
Als je WOW:WOD koopt via battle.net, krijg je dan direct die level90 upgrade?
Want in de winkel krijg je de cd-key pas 1 dag voor release -.-'
Je trekt m'n post helemaal uit z'n context. Ik had had over het feit dat je BWL niet in kwam zonder MC/Ony gear, dat je AQ40 niet in kwam zonder BWL gear, en dat je Naxx niet in kwam zonder AQ40 gear.Dennism schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 13:53:
[...]
Lees zijn laatste alinea nog eens, hij heeft het over eerst MC/Ony doen, dan alles vervangen in BWL (dus haal ik uit zijn tekst eerst volledig gearen in MC + Ony en dan pas naar BWL, anders valt er niets te vervangen), dan AQ20 doen, geen logische stap na BWL daar de gear uit AQ20 op wat niche drops minder was dan BWL gear, en de spell rank boeken had je sneller op AH dan dat je moest gokken op drops in AQ20, en dan nog nature res farmen iets wat niet perse na AQ20 pas kon, maar ook makkelijk ervoor (green dragon / maraudon pieces).
Dat jij toevallig geboost werd om in een paar dagen Huhuran ready te zijn (inclusief alle NR resistance gear? Ook de rep-enchants ed.??), is een uitzondering.
Pryth, ik denk dat het beter was geweest als je toe had gevoegd dat dit alleen geldt voor nieuwe spelers.
Ook ik deed gewoon alt runs in BWL zonder nog naar MC te zijn geweest. MC deed je op dat punt alleen voor de leggings van Rag, een trinket, of mocht je priest/hunter zijn de class questen.
Nieuwe characters duurde het zeker langer om uberhaupt MC te kunnen zien. Dit vereiste toch een berg dungeon (dungeon set 1) gear en eventueel wat ZG gear. Daar heb je helemaal gelijk in.
Ook ik deed gewoon alt runs in BWL zonder nog naar MC te zijn geweest. MC deed je op dat punt alleen voor de leggings van Rag, een trinket, of mocht je priest/hunter zijn de class questen.
Nieuwe characters duurde het zeker langer om uberhaupt MC te kunnen zien. Dit vereiste toch een berg dungeon (dungeon set 1) gear en eventueel wat ZG gear. Daar heb je helemaal gelijk in.
* Zerora is terug van vakantie. 
Tijd om eens alles goed bij te lezen enzo van WoW.
Tijd om eens alles goed bij te lezen enzo van WoW.
[ Voor 39% gewijzigd door Zerora op 13-08-2014 14:54 ]
Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."
Ik heb de fysieke pre-order box in juni of juli in de winkel gekocht (puur omdat ik gewoon een doosje wil) en daar zit gewoon een key bij waarmee je ook gelijk een char kan boosten naar 90cgers schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 14:08:
Als je WOW:WOD koopt via battle.net, krijg je dan direct die level90 upgrade?
♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch ♠
hmm dan toch straks eens langs een andere winkel gaan.temp00 schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 15:03:
[...]
Ik heb de fysieke pre-order box in juni of juli in de winkel gekocht (puur omdat ik gewoon een doosje wil) en daar zit gewoon een key bij waarmee je ook gelijk een char kan boosten naar 90
Was op een online shop en daar stond dat vermeld.
dat is wellicht omdat een online shop de codes dan pas doorstuurd (of misschien zelf nog moet krijgen)?
Terwijl in een fysieke box er een voucher zit met daarop een code achter een kraslaag?
(zoals de 2 maanden herlaadkaarten...)
Terwijl in een fysieke box er een voucher zit met daarop een code achter een kraslaag?
(zoals de 2 maanden herlaadkaarten...)
Ik heb eindelijk WoD beta toegang gekregen door mijn addons dus
Nu heb ik ook een addon gemaakt die de Blizzard raid frames meer doorzichtiger maakt zodat je beter kan zien welke raid members er wel of niet in de buurt zijn. Handig als je veel als healer speelt
http://www.curse.com/addons/wow/raidfademore
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=JIu57FRQeBI]
Nu heb ik ook een addon gemaakt die de Blizzard raid frames meer doorzichtiger maakt zodat je beter kan zien welke raid members er wel of niet in de buurt zijn. Handig als je veel als healer speelt
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=JIu57FRQeBI]
Dat komt omdat er nogal wat verwarring over een pre-order en de pre-purchase box is onder veel winkels. Een select aantal winkels verkoopt de pre-purchase en zelfs dat select aantal winkels begrijpen/begrepen het soms niet helemaal. Toen de pre-purchase net uit was heb ik geloof ik wel pak 'm beet 54667 keer moeten uitleggen dat ik weet dat het spel nog niet uit is en dat ik geen pre-order wil plaatsen, maar opzoek ben naar de pre-purchase box.
Blizzard heeft een lijst met de winkels die de PP box verkopen ergens online staan (heb m zelf bij Bart Smit of Intertoys gekocht).
Edit:
Alstu de lijst: http://eu.battle.net/wow/en/forum/topic/10763376323?page=1#1
Blizzard heeft een lijst met de winkels die de PP box verkopen ergens online staan (heb m zelf bij Bart Smit of Intertoys gekocht).
Edit:
Alstu de lijst: http://eu.battle.net/wow/en/forum/topic/10763376323?page=1#1
[ Voor 8% gewijzigd door temp00 op 13-08-2014 15:20 ]
♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch ♠
grid ? vuhdo?Ketho schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 15:13:
Ik heb eindelijk WoD beta toegang gekregen door mijn addons dus![]()
[video]
Ik heb nu de WTF én Cache verwijderd en dan start het systeem standaard met alles op High als recommended op. Het vreemde is: ook dan heb ik zo rond de 30fps. Volgende pogingen: 1024x768 windowed, en 1280x720 fullscreen, óók rond de 30fps.pryth schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 13:04:
[...]
Kan ook zijn dat je je oude drivers niet goed weg hebt gegooid. dat levert ook wel eens performance issues op. Run even een Driver Cleaner.
Verder verwijder je inderdaad je WTF folder, én de Cache.
En nogmaals de settings zijn gereset dus ook de fps limiter (die heb ik zelfs daarna uit gezet). Lijkt me toch sterk dat het mijn processor is? Dat ding was 3 jaar geleden high-end en kan nu nog met de beste AMD games mee komen. Lijkt me dan eerder dat ie bijvoorbeeld niet alle 6 de cores gebruikt?
youtube.com/@hisrep
Zou weinig moeten uitmaken, maar kijk even in je battle.net settings of je niet WoW in 32bits opstart.
gewoon de default raid frames van Blizzard. Bij Grid kan je denk ik alles al veranderen
Ik had met mijn AMD proc het probleem dat hij in stroom vriendelijke modus ging vanuit de bios en dat problemen opleverde, kijk even naar power saving settings in je bios en windows. Misschien dat het helpt(it's a long shot)DeNachtwacht schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 15:23:
[...]
Ik heb nu de WTF én Cache verwijderd en dan start het systeem standaard met alles op High als recommended op. Het vreemde is: ook dan heb ik zo rond de 30fps. Volgende pogingen: 1024x768 windowed, en 1280x720 fullscreen, óók rond de 30fps.
En nogmaals de settings zijn gereset dus ook de fps limiter (die heb ik zelfs daarna uit gezet). Lijkt me toch sterk dat het mijn processor is? Dat ding was 3 jaar geleden high-end en kan nu nog met de beste AMD games mee komen. Lijkt me dan eerder dat ie bijvoorbeeld niet alle 6 de cores gebruikt?
Doelde meer op dat de addons daarvoor al bestaan, had je niet beter die kunnen downloaden dan tijd erin te investeren ?Ketho schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 15:26:
[...]
gewoon de default raid frames van Blizzard. Bij Grid kan je denk ik alles al veranderen
Verwijderd
Ik heb trouwens dezelfde problemen met een amd proc bij wow van alles geprobeerd maar ik heb ook zeer lage fps. heb het uiteindelijk opgegeven omdat ik sowieso wil upgraden en ik ga dus voor een intel xD
Ik heb hem net even vanuit de map opgestart met Wow-64.exe en hier hetzelfde resultaat, zelfs met Windowed 800x600 (!). Hoe kan je dat trouwens in de battle.net app aanpassen?xavento schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 15:24:
Zou weinig moeten uitmaken, maar kijk even in je battle.net settings of je niet WoW in 32bits opstart.
Ik zie via Taakbeheer -> Prestaties -> Processor -> Broncontrole heel duidelijk dat mijn processor goed wordt herkend (Phenom II X6 1090T) en dat WoW op 4 kernen draait (processor 0 tm processor 3) waarbij processor 2 het zwaarst wordt belast (zo'n 75%) en de andere 3 wat lichter (rond de 50%).
youtube.com/@hisrep
Hoeveel van jullie heeft al geluk gehad met een loom van Garrosh? Vrienden van mij hebben hem net voor de 16e keer omgelegd en niets en een andere na 3 keer al.....
maak niet van jouw verwachting mijn verplichting
Lijkt bijna alsof wow de gpu niet gebruikt, maar alleen de cpu. Bij mijn laptop gebruikt ie de integrated graphics als er geen stroom is aangesloten bijv. Iets in die hoek?
Verwijderd
ken je algoritme van blizzard niet hoe liever je iets wil hebben hoe lager de dropchance its like they read your mind!
Ik wil alleen de kill op Garrosh denk ik elke keer weer......(maar nu lieg ik)Verwijderd schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 15:35:
ken je algoritme van blizzard niet hoe liever je iets wil hebben hoe lager de dropchance its like they read your mind!
Skassie hates RNG
[ Voor 3% gewijzigd door skassie op 13-08-2014 15:37 ]
maak niet van jouw verwachting mijn verplichting
all the time met healingtrinketsVerwijderd schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 15:35:
Heirlooms heb ik wel geluk mee in flex. Met de shaman 2 kills => 1 healing mace, 1 dps sp staff.
Maar trinkets, pffff
Verwijderd
van wat ik gelezen heb is dat wow inderdaad meer cpu heavy is en dat het slecht gebruikt maakt van meerdere kernen bovendien schijnt het ook niet echt lekker gebruik te maken van directx 11. Heb me helemaal suf gelezen derover werden 10000000 verschillende oplossingen geboden maarja ik ga niet zoveel in me pc zitten kloje om wat meer fps te krijgen. De voornaamste trend die mij opviel dat het bijna alleen maar mensen zijn met AMD procs die dergelijke problemen hebben. Ook al hebben ze de dikste videokaart er gebeurt helemaal niks. Zo ook bij mij ook al zet ik me wow settings op low of ultra het verschil is misschien 5 a 10 fps
wow is een cpu hog. Amd heeft hier wat meer moeite mee omdat AMD minder power per core heeft, maar meer cores.
Ik ken geen goede oplossing voor amd cpu's behalve overstappen naar een intel.
Ik ken geen goede oplossing voor amd cpu's behalve overstappen naar een intel.
jep zoiets valt mij ook telkens op als je gaat zoeken:
CPU-heavy - niet GPU en vooral Intel-optimized...
Dit; maar een vaste FPS op 30 is dan ook weer niet logisch. Staat vsync aan (zou 30fps ook niet verklaren, maar toch)?IntToStr schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 15:34:
Lijkt bijna alsof wow de gpu niet gebruikt, maar alleen de cpu. Bij mijn laptop gebruikt ie de integrated graphics als er geen stroom is aangesloten bijv. Iets in die hoek?
Ik lees uit je reacties niet of je mijn suggestie al hebt geprobeerd m.b.t het runnen van een driver cleaner?
ALLE drivers die met je video te maken hebben deinstalleren (ook de nieuwe), driver cleaner runnen, en dan nogmaals de nieuwe erop zetten.
EDIT: Vsync zou het wel verklaren als je je PC op een 30Hz monitor (TV?) hebt aangesloten. Maar dat is niet het geval, gok ik?
[ Voor 8% gewijzigd door EG Mike op 13-08-2014 15:50 ]
Heb ik geluk gehad, heb zelf een budget systeem gekocht 1,5 jaar geleden en dan kwam je al snel uit op AMD, maar het spel draait gewoon goed met mijn FX 8150 en 7850 videokaart ^^soulrider schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 15:48:
jep zoiets valt mij ook telkens op als je gaat zoeken:
De FPS schommelt tussen 20 en 30 op een 1080P Samsung Syncmaster 2333HD, en haalt soms ook even 40-50. Driver cleaner is echt niet nodig lijkt mij. Toen ik gister de GPU erin stopte werd de nieuwe kaart herkend als VGA controller (dus het systeem draaide 800x600 op een basic windows WDDM 1.1 driver). Vervolgens in de map waarin Catalyst 14.4 stond via Apparaatbeheer de "VGA Controller" aangeklokt, rechtermuisknop -> Stuurprogramma bijwerken -> Zoeken in bovenstaande map. Na installatie wordt hij in Windows herkend als "AMD Radeon R9 200 Series".pryth schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 15:49:
[...]
Dit; maar een vaste FPS op 30 is dan ook weer niet logisch. Staat vsync aan (zou 30fps ook niet verklaren, maar toch)?
Ik lees uit je reacties niet of je mijn suggestie al hebt geprobeerd m.b.t het runnen van een driver cleaner?
ALLE drivers die met je video te maken hebben deinstalleren (ook de nieuwe), driver cleaner runnen, en dan nogmaals de nieuwe erop zetten.
EDIT: Vsync zou het wel verklaren als je je PC op een 30Hz monitor (TV?) hebt aangesloten. Maar dat is niet het geval, gok ik?
Kan volgens mij niets aan fout gaan en driver cleaners is alleen maar weer zooi (net als Catalyst Control Center) die je beter niet dan wel op je pc kan installeren is mijn ervaring.
youtube.com/@hisrep
Verwijderd
heb je gelijk in zelfde bij mij ik heb afgelopen week complete reinstall gedaan op nieuwe harddisk etc en ik heb precies dezelfde soort fps schommelingen als jij
Probeer CCC voor de gein een keer te installeren.
CCC is niks anders dan een uitgebreid progje om settings in je GPU te wijzigen, maar de belangrijke dingen kan je natuurlijk ook gewoon ingame doen (Anti-aliasing, multisampling et cetera). Dit progje verandert dus iets in je driver zelf, en kan dus niets aan de performance veranderen tenzij je settings naar beneden gooit. Maar zoals ik al zei kan je dat net zo goed zelf in je WoW client doen.
Enige reden om zoiets te installeren is als je wil overklokken en dat hoeft voor mij toch niet.
Enige reden om zoiets te installeren is als je wil overklokken en dat hoeft voor mij toch niet.
[ Voor 15% gewijzigd door DeNachtwacht op 13-08-2014 16:18 ]
youtube.com/@hisrep
Bij mij draait die ook goed (genoeg) op een A10 met aparte 7750 (met 3GB) single-slot videokaart.garriej schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 15:50:
[...]
Heb ik geluk gehad, heb zelf een budget systeem gekocht 1,5 jaar geleden en dan kwam je al snel uit op AMD, maar het spel draait gewoon goed met mijn FX 8150 en 7850 videokaart ^^
50fps semi-afk in shrine of stormwind, een 35fps tijdens raiden
voor een upgrade kitje van 219 euro + achteraf een 110 euro voor die gra-kaart ... best wel goed.
(edit: van 1,5 jaartje terug)
(eerste keer 25m hc op malkorok openingsburst: zakte toch effe naar 5fps
dat terwijl ie op shamans 25m hc toch boven de 20fps kan blijven en het dus geen dia-show wordt)
Maar ik zet de meeste dingen op low, fair, of soms gewoon af.
Als je amper verschil ziet tussen met of zonder, dan hoeft het voor mij niet.
en wat heb je aan 120fps als je bv afk in shrine staat ... inderdaad : geen zak
Het (met mijn systeempje) zakken naar 5fps tijdens de opener op een hc baas is dan weer wel wat minder leuk
Maar om daarvoor 1000'en euro's aan een i7 met bunkload aan RAM en dual-video-kaarten gaan uitgeven:
nee merci, dan zet ik gerust effe de kwaliteit wat lager: dat kost me 5sec. en een paar kliks.
Oke, dan niet.DeNachtwacht schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 16:07:
[...]
Driver cleaner is echt niet nodig lijkt mij.
Windows opnieuw installeren dan maar; realiseert hetzelfde doel. Weet je in iedergeval zeker dat het niet softwarematig is.
Je zou voor de gein is eeen kijkje moeten nemen in het DAA subforum. komen leuke systeemojes langs voor niet veel.soulrider schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 16:18:
[...]
Bij mij draait die ook goed (genoeg) op een A10 met aparte 7750 (met 3GB) single-slot videokaart.
50fps semi-afk in shrine of stormwind, een 35fps tijdens raiden
voor een upgrade kitje van 219 euro + achteraf een 110 euro voor die gra-kaart ... best wel goed.
(eerste keer 25m hc op malkorok openingsburst: zakte toch effe naar 5fps![]()
dat terwijl ie op shamans 25m hc toch boven de 20fps kan blijven en het dus geen dia-show wordt)
Maar ik zet de meeste dingen op low, fair, of soms gewoon af.
Als je amper verschil ziet tussen met of zonder, dan hoeft het voor mij niet.
en wat heb je aan 120fps als je bv afk in shrine staat ... inderdaad : geen zak
Het (met mijn systeempje) zakken naar 5fps tijdens de opener op een hc baas is dan weer wel wat minder leuk
Maar om daarvoor 1000'en euro's aan een i7 met bunkload aan RAM en dual-video-kaarten gaan uitgeven:
nee merci, dan zet ik gerust effe de kwaliteit wat lager: dat kost me 5sec. en een paar kliks.
Verwijderd
met een simpele i5 intel en gtx460 graph kaart wat al weer een aardig verouderde kaart is 6gb ram haalt een maat van mij 100 fps afk in shrine tegenover mijn 7950hd amd 8120 12 gb ram dusse 10000 euros hoeft niet en ik persoonlijk verwacht wel van mijn pc dat het bij een spel als wow met dergelijke inhoud boven de 60 fps kan blijven. In battlefield 4 trekt hij dat ook prima.
Ach, ik heb een oude GTX470, en die trekt stabiel 144FPS tijdens Arena's enzo (vsync aan) op high. 100-120FPS in drukke gevechten (LFR ed.) Nou heb ik wel een vrij zware CPU, maar toch
Ik zou inderdaad ook zeggen dat het de CPU wel moet zijn, juist omdat grafische settings veranderen zo weinig doet. Het vreemde vind ik alleen dat ook de cores helemaal niet zwaar belast worden tijdens het gamen.
youtube.com/@hisrep
oh zulke hardware-aanbiedingen enzo hou ik al in't oog hoor ;-)
en het vervang/upgrade-idee is er al, enkel is de 'keerzijde' er niet:
Mijn financiën hebben op dit moment belangrijker doelen dan een 1,5j oude pc te vervangen gewoon omdat ik 10 of 20fps meer wil halen op een HC-boss in een spelletje.
zelfs aan 5fps kon ik toch redelijk goed mee met de rest qua burst dps en bleef ik toch netjes uit de shit.
En het is nu ook niet dat zo'n burst minuten lang duurt: met wat goed geluk en chainen van stormlashes is die alsnog over na 1 of 1,5 minuut: de ervaring zegt me ook wel dat ik dan veel procs heb van shootingstars en dus ram ik al automatisch op die muisknop (naga) voordat ik ook maar iets zie oplichten op mijn balk. De dps-meter zegt me in ieder geval dat ik er niet al te veel naastzit :-)
(op dat gevecht waren er toen meerderen die een serieuse fps-dip zagen, ook die met de 1k+-machines: oke zij gingen van 120 naar 30 ofzo, waar ik van 50 naar dia-show ging)
bij mij is dat gewoon 't geld (op dit moment) niet (meer/weer) waard.
Zoals ik aangaf: al moet ik de meeste leuke mimieks afzetten: die paar kliks kosten me nog altijd veel minder dan een paar 100'en euro's om minstens moederbord+cpu+RAM te vervangen.
(ja ram ook, want dit systeem schuift dan gewoon door naar een andere pc-kast)
ps: in lfr blijft die ook ruim boven de 40fps - hoger is toch onnuttig imho, want 'zie je niet, en zo snel zijn de reacties toch niet'
en de enige keren dat ie anders nog onder de 10fps zakt en ik een dia-show krijg is een huolon-kill waar ze met 60+ man staan (waarvan dan nog eens 30 man een mammoth-parade houden en natuurlijk allemaal tegelijk dismounten op de moment die rare spawned....)
Mijn financiën hebben op dit moment belangrijker doelen dan een 1,5j oude pc te vervangen gewoon omdat ik 10 of 20fps meer wil halen op een HC-boss in een spelletje.
zelfs aan 5fps kon ik toch redelijk goed mee met de rest qua burst dps en bleef ik toch netjes uit de shit.
En het is nu ook niet dat zo'n burst minuten lang duurt: met wat goed geluk en chainen van stormlashes is die alsnog over na 1 of 1,5 minuut: de ervaring zegt me ook wel dat ik dan veel procs heb van shootingstars en dus ram ik al automatisch op die muisknop (naga) voordat ik ook maar iets zie oplichten op mijn balk. De dps-meter zegt me in ieder geval dat ik er niet al te veel naastzit :-)
(op dat gevecht waren er toen meerderen die een serieuse fps-dip zagen, ook die met de 1k+-machines: oke zij gingen van 120 naar 30 ofzo, waar ik van 50 naar dia-show ging)
Zoals ik aangaf: al moet ik de meeste leuke mimieks afzetten: die paar kliks kosten me nog altijd veel minder dan een paar 100'en euro's om minstens moederbord+cpu+RAM te vervangen.
ps: in lfr blijft die ook ruim boven de 40fps - hoger is toch onnuttig imho, want 'zie je niet, en zo snel zijn de reacties toch niet'
en de enige keren dat ie anders nog onder de 10fps zakt en ik een dia-show krijg is een huolon-kill waar ze met 60+ man staan (waarvan dan nog eens 30 man een mammoth-parade houden en natuurlijk allemaal tegelijk dismounten op de moment die rare spawned....)
[ Voor 12% gewijzigd door soulrider op 13-08-2014 16:51 ]
Wellicht dat het met WOD allemaal wat beter word, zonder dat je jou PC hoeft te upgraden. Wat ik van de beta testers lees, is dat WoD echt 10x beter loopt dan MoP door verschillende optimalisaties in de engine (en Blizz waarschijnlijk een boel oude code herschreven hebben).soulrider schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 16:45:
oh zulke hardware-aanbiedingen enzo hou ik al in't oog hoor ;-)
13:37
zit mee in de beta ;-)
maar heb nog niet echt mijn fps in het oog gehouden daar...
ook nog niet veel benchmark-achtige momenten gehad.
(fps tijdens questen enzo interesseert me niet veel ;-) )
binnenkort wel eens met een paar guildies de raids enzo inspringen >:-)
en dan eens fps in het oog houden tijdens pulls en burstfases
maar heb nog niet echt mijn fps in het oog gehouden daar...
ook nog niet veel benchmark-achtige momenten gehad.
(fps tijdens questen enzo interesseert me niet veel ;-) )
binnenkort wel eens met een paar guildies de raids enzo inspringen >:-)
en dan eens fps in het oog houden tijdens pulls en burstfases
ik kom hier een heel topic tegen waarin de 1090T ook de boosdoener blijkt te zijn, niet zozeer vanwege het niet aankunnen maar omdat WoW er niet goed voor geoptimaliseerd is...
Nu maar hopen dat WoD hier iets aan gaat veranderen maar dat is nog een 3 maanden wachten 
http://www.techpowerup.co...lem-ive-ever-seen.149039/
http://www.techpowerup.co...lem-ive-ever-seen.149039/
[ Voor 14% gewijzigd door DeNachtwacht op 13-08-2014 17:03 ]
youtube.com/@hisrep
Verwijderd
WoW is zwaar CPU gelimiteerd, Ik ging van een Phenom II 1090T + GTX660 naar een i7-4771+GTX660 en mijn WoW FPS vloog omhoog.DeNachtwacht schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 16:40:
Ik zou inderdaad ook zeggen dat het de CPU wel moet zijn, juist omdat grafische settings veranderen zo weinig doet. Het vreemde vind ik alleen dat ook de cores helemaal niet zwaar belast worden tijdens het gamen.
Vervolgens de GTX660 door een GTX780Ti vervangen en nauwelijks winst gezien in WoW, in tegenstelling tot de FPSers die zelfs meer omhoog gingen dan met de CPU wissel.
Ik lees het in dat topic hierboven ook ja. Die gast komt er na 5 pagina's nadenken en zoeken uiteindelijk met een i5 van zijn problemen af. Dat is voor mij nu ook niet de bedoeling, alles draait hier verder prima zeker de komende twee jaar nog wel. Dus nu maar even OC @ 3,5Ghz en Cool 'n Quiet uitzetten, en hopen dat WoD wat betere multicore/multithreading support heeft.
edit: met OC aan en CC uit, zit ik zo rond de 35 fps dus dat is nog net acceptabel als hij niet teveel naar beneden gaat uitschieten. Bedankt voor het meedenken allemaal!
edit: met OC aan en CC uit, zit ik zo rond de 35 fps dus dat is nog net acceptabel als hij niet teveel naar beneden gaat uitschieten. Bedankt voor het meedenken allemaal!
[ Voor 18% gewijzigd door DeNachtwacht op 13-08-2014 17:52 ]
youtube.com/@hisrep
Ben bang dat WOD niet veel beter gaat worden, probleem ligt hem namelijk bij de engine. En zal enorm veel werk zijn om dit goed te krijgen.
Wat eventueel een boost zou geven is Mantle optie, maar heb geen idee of dit lastig is met z'n verouderde engine.
Stiekem hoop ik gewoon ooit op een nieuwe engine voor WoW, maar dat zal waarschijnlijk nooit gebeuren.
Wat eventueel een boost zou geven is Mantle optie, maar heb geen idee of dit lastig is met z'n verouderde engine.
Stiekem hoop ik gewoon ooit op een nieuwe engine voor WoW, maar dat zal waarschijnlijk nooit gebeuren.
Rupsen, Rapsen.
De eerste nieuwe engine die verbonden gaat zijn aan een Warcraft game zal van Warcraft 4 zijn. Dat is ook gelijk een hele andere soort game natuurlijk (RTS, geen MMORPG).
Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."
Ik weet het niet, nog steeds werkt Blizzard hier officieel niet aan (wel trouwens aan een update van Warcraft 1&2 voor op moderne PC's). Het lijkt mij in ieder geval hoogst onwaarschijnlijk dat ze vóór SC2: Legacy of the Void een andere RTS gaan uitbrengen.
[ Voor 3% gewijzigd door DeNachtwacht op 13-08-2014 18:45 ]
youtube.com/@hisrep
Ik heb een klein vermoeden dat er na de Warcraft film een nieuwe WoW of WC4 komt.
B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde
Nieuwe WoW denk ik niet, maar een WC4 zou heel goed kunnen. Hangt een beetje af hoe 'af' Starcraft is momenteel. Dat ontwikkelteam zal er mee aan slag moeten gaan namelijk.
Blizzard werkte toch aan een soort player-generated MMO, Titan? Steam zet daar ook heel diep op in.
FPS blijft een lastig probleem, ook met dikke hardware. Er staan genoeg artikelen op de Blizzard forums waar mensen met dikke hardware toch fps drops hebben. Ik zelf ook. Mijn i5-4670K @ 4GHz met een AMD 7950 3GHz @ OC doet het niet veel beter dan mijn vorige i5-2500K. FPS drops in raids zijn normaal; 30fps sustained is vaak al niet vol te houden. Dan staan de settings ~high, een aantal dingen lager. Let wel; dit met 25 man. Met 10 man is het stukken beter.
Als je Ordos gaat doen dan zakt de FPS naar ~17-20, meer zit er echt niet in. Engine is gewoon niet sneller. Logisch met 40 man die allemaal bewegen en staan te casten...
20 posts hierboven schrijft iemand dat hij 144fps steady draait met vsync on. Dan ben ik toch benieuwd wat voor scherm je hebt dat 144Hz verversingssnelheid gebruikt... een oude CRT? Een TV?
Er zit een enorm verschil in stilstaan in een stad (60+ fps) of een bossfight starten. Klassiek voorbeeld voor mij is b.v. de trash die er is voor Iron Qon; die 30 stenen leeuwen ofzo. Met geluk haal ik dan nog 15fps op mijn systeem...
Als je Ordos gaat doen dan zakt de FPS naar ~17-20, meer zit er echt niet in. Engine is gewoon niet sneller. Logisch met 40 man die allemaal bewegen en staan te casten...
20 posts hierboven schrijft iemand dat hij 144fps steady draait met vsync on. Dan ben ik toch benieuwd wat voor scherm je hebt dat 144Hz verversingssnelheid gebruikt... een oude CRT? Een TV?
Er zit een enorm verschil in stilstaan in een stad (60+ fps) of een bossfight starten. Klassiek voorbeeld voor mij is b.v. de trash die er is voor Iron Qon; die 30 stenen leeuwen ofzo. Met geluk haal ik dan nog 15fps op mijn systeem...
Uit zijn context weet ik niet, als je het over nieuwe spelers hebt, ja dan misschien wel, maar dat is een heel ander verhaal dan een catch up na een break of iets in die richting. Bij Alt/Main switches was gear altijd een stuk minder van belang, zeker in vanilla wanneer je je resist gear (FR en NR), je Onyxia cloak voor elkaar had kon je als goede speler vrij makkelijk meekomen ook omdat de itemisation destijds nog vrij slecht was (en blue's dus vrij goed komen meekomen met veel epics, of lagere epics vrij goed met epics uit een hogere tier), en je als DPS vaak threatcapped speelde (zeker als lock zonder eigen thread reduce destijds, op de trinket van ik geloof fankriss na) in tegenstelling tot nu, al had ik met een ranged class natuurlijk wel wat voordeel (minder FR en NR gear nodig dan dat ik op mijn offtank/dps warr nodig had).pryth schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 14:32:
[...]
Je trekt m'n post helemaal uit z'n context. Ik had had over het feit dat je BWL niet in kwam zonder MC/Ony gear, dat je AQ40 niet in kwam zonder BWL gear, en dat je Naxx niet in kwam zonder AQ40 gear.
Dat jij toevallig geboost werd om in een paar dagen Huhuran ready te zijn (inclusief alle NR resistance gear? Ook de rep-enchants ed.??), is een uitzondering.
Rep enchants weet ik zo trouwens niet (ff geen idee welke je bedoelt), ik had uiteraard wel ZG leg en helm enchants omdat ik die normaal al doorliep op mijn lock toen deze nog alt was. Maar ik verwacht dat de meeste reps (op 40 man raid reps na) wel in orde waren, daar ik altijd vrij netjes mijn reps gefarmed heb.
Geboost wil ik het trouwens ook niet noemen, boosting is mijn ogen iemand helpen iets te halen wat ie normaliter niet kan, zonder dat hij zelf een prestatie hoeft te leveren tijdens het behalen. Dit was in mijn geval zeker niet zo, zo kende ik alle tactics uit mijn hoofd, stond ik zelfs in mindere gear relatief hoog op de dps meters (o.a. boven hun andere locks die een stuk beter gegeared waren).
FPS is ook heel erg afhankelijk van je instellingen. Ik speel met een 4670K @ 4.6 GHz nu, en hiervoor een i7 920 @ 3.6 met een HD7950 @ 1050/1500 op een 1920*1200 scherm op Ultra settings. FPS is in veel gevallen dan gewoon gecapped op 60 met Vsync (en kan ws ook wel een stuk hoger), zeker in rustige of kleine gebieden zoals arena's of levelings zones, zowel met de oude als nieuwe CPU.Soeski schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 19:06:
FPS blijft een lastig probleem, ook met dikke hardware. Er staan genoeg artikelen op de Blizzard forums waar mensen met dikke hardware toch fps drops hebben. Ik zelf ook. Mijn i5-4670K @ 4GHz met een AMD 7950 3GHz @ OC doet het niet veel beter dan mijn vorige i5-2500K. FPS drops in raids zijn normaal; 30fps sustained is vaak al niet vol te houden. Dan staan de settings ~high, een aantal dingen lager. Let wel; dit met 25 man. Met 10 man is het stukken beter.
Ga ik echter 40 man ordos of een 25 mans doen op ultra settings dan zie ik direct dips naar +-20 FPS en moet ik de settings lager zetten voor 30+ FPS. Zo zal 144 FPS ook best mogelijk zijn verwacht ik als je de settings redelijk laag hebt staan, en de resolutie niet te hoog is (en ik verwacht DX9 modus en geen DX11). Wil je echter ultra runnen op 1080P of hoger dan heb je wel een dikke CPU nodig met een zo hoog mogelijke clock en een zo hoog mogelijk aantal IPC, AMD's hebben vaak wel de clock speed, maar niet de IPC om dit soort instellingen te kunnen draaien.
[ Voor 34% gewijzigd door Dennism op 13-08-2014 19:24 ]
Verwijderd
Zou dat niet iets te maken hebben met i7's en i5's? i7's met hyper/multi-treading hebben individuele langzamere cores, in totaal 8 (4 cores die elk 2 threads hebben). i5's hebben 4 cores met 1 thread. Volgens mij pakt WoW niet meer dan 4 threads waardoor je dus met 2 cores en 4 threads zit die zitten te zweten en 2 cores en 4 threads die niets doen.
Daarnaast heb je ook gewoon engine problemen als er te veel spelers in beeld komen. Daar zou Blizzard toch eens mee aan de slag moeten, vooral nu servers worden gekoppeld waardoor de playercount in beeld omhoog gaat. Probleem is dan alleen dat de hele rendering engine herschreven moet worden wat bijna niet te doen is. Je ziet dat bij ESO bijvoorbeeld de engine geen enkele probleem heeft om 40 spelers op het scherm te zetten. Aan de andere kant is het dan weer wel zo dat chest armour niet meer dan een texture is die op je character wordt geplakt. Dat is bij WoW wel wat mooier...oftewel, het is keuzes maken.
Daarnaast heb je ook gewoon engine problemen als er te veel spelers in beeld komen. Daar zou Blizzard toch eens mee aan de slag moeten, vooral nu servers worden gekoppeld waardoor de playercount in beeld omhoog gaat. Probleem is dan alleen dat de hele rendering engine herschreven moet worden wat bijna niet te doen is. Je ziet dat bij ESO bijvoorbeeld de engine geen enkele probleem heeft om 40 spelers op het scherm te zetten. Aan de andere kant is het dan weer wel zo dat chest armour niet meer dan een texture is die op je character wordt geplakt. Dat is bij WoW wel wat mooier...oftewel, het is keuzes maken.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2014 19:16 ]
4 cores idd, ooit was het zelfs maar 1 zonder multithreading. Lijkt me dat een upgrade naar 6- en 8 cores met multithreading geen slecht idee is. Hoe je het ook wendt of keert, het blijft met zo'n oude engine erg veel hardware vragen voor de graphics die je krijgt.
youtube.com/@hisrep
Titan is nog wel in ontwikkeling, alleen wat ik mee heb gekregen is dat het team van Titan minder is geworden kwa developers. Tevens schijnt ook dat ze deels opnieuw begonnen zijn met Titan. Dus deze MMO zal voorlopig nog op zich laten wachten.Notlupus schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 18:54:
Blizzard werkte toch aan een soort player-generated MMO, Titan? Steam zet daar ook heel diep op in.
Uit eindelijk is het kwestie van tijd. We kunnen er zeker van zijn dat WoW2 voorlopig niet zal komen. WC4 zal denk ik ook voor langere tijd niet komen.
BlizzCon zal dit jaar ook weinig nieuwe dingen brengen, SC2 expansion 3 en eventueel preview van D3 expansion. Maar echte grote aankondigingen zal er niet komen.
Morgen komt sowieso de cinematic uit van WoD en release datum (ik gok op eind sep.) Ben benieuwd.
Trolls zien er trouwens ook goed uit!
Rupsen, Rapsen.
Ik heb vandaag mn oude videokaart in mn pc gezet (een 6950) de 7950 was kapot. Maargoed ik krijg alleen op low een 100fps good/mid/high/ultra gaat van 100 naar 50 - 25 - 14fps (en dit zijn uiterste), Ik heb met de oude kaart ook wow gespeeld en kan me niet herinneren dat het zo slecht liep. Is het flink omhoog gegaan afgelopen jaar met patches etc?
Met laatste expansion (MoP) zijn graphics weer beter geworden, met WoD zal het wederom omhoog gaan. Dus ja, met de jaren is WoW zwaarder geworden. Helaas loopt daardoor de engine achter.
Rupsen, Rapsen.
Player models en vernieuwde NPC models is daar een mooi voorbeeld van.Metian schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 19:41:
Met laatste expansion (MoP) zijn graphics weer beter geworden, met WoD zal het wederom omhoog gaan. Dus ja, met de jaren is WoW zwaarder geworden. Helaas loopt daardoor de engine achter.
Ik denk niet dat de engine daardoor achterloopt, hadden ze niets aan de engine gedaan dan zou ie nog een stuk meer achter lopen. De engine is alleen niet heel erg efficient met voor de resources, zeker niet op hoge reso's en details. Op lage detail en reso's doet je engine het juist vrij goed, waardoor je zelf met een PC uit het jaar kruik nog casual WoW kan spelen.Metian schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 19:41:
Blijf lekker dromenZerora schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 18:32:
De eerste nieuwe engine die verbonden gaat zijn aan een Warcraft game zal van Warcraft 4 zijn. Dat is ook gelijk een hele andere soort game natuurlijk (RTS, geen MMORPG).
WC4 komt nooit
Een zeer mooi voorbeeld. Ze overtreffen het echt op dit moment. Blizzard heeft het voor mij voor elkaar gekregen om meer andere races te spelen i.p.v. een troll (welk voor mij altijd awesome zal blijven).Zerora schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 20:16:
[...]
Player models en vernieuwde NPC models is daar een mooi voorbeeld van.
Voorspelling voor nieuwe expansion, update voor de omgeving (bomen enz). Zelf als nu met de player en NPC models.
[ Voor 12% gewijzigd door Metian op 13-08-2014 20:52 ]
Rupsen, Rapsen.
Verwijderd
Moderne windows versies zijn hyperthreading aware en zullen threads eerst aan de fysieke cores 0, 2, 4 en 6 toewijzen; daarna pas aan virtuele cores.Verwijderd schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 19:14:
Zou dat niet iets te maken hebben met i7's en i5's? i7's met hyper/multi-treading hebben individuele langzamere cores, in totaal 8 (4 cores die elk 2 threads hebben). i5's hebben 4 cores met 1 thread. Volgens mij pakt WoW niet meer dan 4 threads waardoor je dus met 2 cores en 4 threads zit die zitten te zweten en 2 cores en 4 threads die niets doen.
WoW draait op 3 main threads en een hoop helper threads, de drie main threads zullen op een i5 en een i7 dus aan fysieke cores worden toegewezen. Alleen op een i3 zal 1 van de threads op een virtual core lopen.
Het kan zo zijn dat WoW ergens roet in het eten gooit (het is een oude engine) maar generally is Hyperthreading uitzetten alleen goed voor de perfomance van single thread programmas, omdat die dan nooit gestoord worden door een ander programma dat de virtuele CPU probeert te gebruiken. Als je om een of andere reden toch bang bent wat perfomance te verliezen kan je HT op een i7 gewoon uitzetten.
Maar beter nog is de proces affinity voor WoW zodanig instellen dat WoW nooit op een virtuele core draait.
Ik denk dat je haast niet om release datum 23 november heen kan. Dit is namelijk de 10e verjaardag van World of Warcraft én de 20e verjaardag van de Warcraft serie. Die zal denk ik ook feestelijk aangekleed worden met Windows 8 versies van Warcraft en Warcraft II, want daar zijn ze ook mee bezig als grapje tussendoor.Metian schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 19:29:
BlizzCon zal dit jaar ook weinig nieuwe dingen brengen, SC2 expansion 3 en eventueel preview van D3 expansion. Maar echte grote aankondigingen zal er niet komen.
Morgen komt sowieso de cinematic uit van WoD en release datum (ik gok op eind sep.) Ben benieuwd.
Trolls zien er trouwens ook goed uit!
youtube.com/@hisrep
In WoD is de event map gevonden. Dus het klopt ergens wat je zegt, echter denk ik juist dat Blizzard release eerder laat gebeuren dan verjaardag. Zodat de spelers de tijd hebben om WoD te spelen en na verloop van tijd (1.5 maand ongv) de event te laten spelen.DeNachtwacht schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 22:10:
[...]
Ik denk dat je haast niet om release datum 23 november heen kan. Dit is namelijk de 10e verjaardag van World of Warcraft én de 20e verjaardag van de Warcraft serie. Die zal denk ik ook feestelijk aangekleed worden met Windows 8 versies van Warcraft en Warcraft II, want daar zijn ze ook mee bezig als grapje tussendoor.
Just my two cents.
Rupsen, Rapsen.
Ik heb ook liever eind september. Ik heb tot half september nog gametime, daarna nog 10 dagen free MoP trial en met WoD hoop ik dan stiekem dat MoP bij het gratis basispakket komt 
Maar komop, hoe realistisch is het dat WoD 10 dagen voor Blizzcon (7-8 november) uit komt? Die kans acht ik echt nihil. En omdat ze dan toch zo dicht bij de verjaardagsdatum zitten is mijn voorspelling: aankondiging op Blizzcon, en op 23 november release + feestelijke warcraft 1 & 2 edities.
Maar komop, hoe realistisch is het dat WoD 10 dagen voor Blizzcon (7-8 november) uit komt? Die kans acht ik echt nihil. En omdat ze dan toch zo dicht bij de verjaardagsdatum zitten is mijn voorspelling: aankondiging op Blizzcon, en op 23 november release + feestelijke warcraft 1 & 2 edities.
[ Voor 45% gewijzigd door DeNachtwacht op 13-08-2014 22:31 ]
youtube.com/@hisrep
Alleen valt 23 november op zondag. Dus dat gaat al niet op. Het zal eerder 25 november zijn of 18 november op een dinsdag. Die zondag kan wel de dag zijn waarop de anniversary event van start gaat.DeNachtwacht schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 22:10:
[...]
Ik denk dat je haast niet om release datum 23 november heen kan. Dit is namelijk de 10e verjaardag van World of Warcraft én de 20e verjaardag van de Warcraft serie. Die zal denk ik ook feestelijk aangekleed worden met Windows 8 versies van Warcraft en Warcraft II, want daar zijn ze ook mee bezig als grapje tussendoor.
Psst, we hebben oktober ook nogDeNachtwacht schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 22:27:
Ik heb ook liever eind september. Ik heb tot half september nog gametime, daarna nog 10 dagen free MoP trial en met WoD hoop ik dan stiekem dat MoP bij het gratis basispakket komt
Rupsen, Rapsen.
Sssst
youtube.com/@hisrep
Ik denk eerder dat de pre-patch een week voor de 10th anniversary live gaat en dan WoD 3 weken na de anniversary (een maand na de pre-patch)
Dat was ikSoeski schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 19:06:
pricewatch: BenQ XL2411Z Zwart
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Vragen om beta keys is niet toegestaan!
Beta keys aanbieden kan hier: Geef hier je game vouchers weg!
Vragen om beta keys is niet toegestaan!
Beta keys aanbieden kan hier: Geef hier je game vouchers weg!