Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het Grote World Of Warcraft Topic - Deel 281 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 43 ... 69 Laatste
Acties:
  • 176.095 views

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
't zal er vanaf hangen hoeveel tijd je er kan insteken, en/of je guildies enzo hebt die je willen helpen of even op sleeptouw nemen.
Heb zelf een door pre-order boosted ele-shaman (insta-90) waarvan ik zelf zoiets heb van "als het niet chain lightning is dat ik moet/kan spammen, dan is mijn dps gewoon bar slecht".
Maar ik geef ook toe dat ik in die alt niet echt de moeite steek om de rotatie te leren kennen, buiten de basis van wat er op icy-veins staat en zo nu en dan eens een totem te voorschijn te klikken, of 1-button-lightning-spam te doen is er dus niet veel geleerd van diens beschikbare spels.

Kan je wel die moeite opbrengen en heb je bv guildies die je in een alt run willen meepakken voor gear en ev. naast je bij de dummies willen staan om even op je rotatie te letten en tips te geven op die zelfde moment (of even parallel lopen op hun alt met zelfde spec zodat je kunt afkijken), dan zou dat niet echt een probleem vormen volgens mij. Tijdens het lvl'en naar 60 heb je al kennis van de basis rotatie en lijkt het me maar een kwestie van de extra's er bij tussen te vlechten.

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:37
jaydenjarno schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 17:21:
Zit te twijfelen om een boost te doen. Nu level 34 monk maar na 2 uur ben ik het spelen wel zat. Nog nooit een char hoger dan level 50 gehad
Stel jezelf eerst de vraag wat het dan is waardoor je het zat raakt. Hoe voelt dat het zat zijn aan? Bedoel...misschien ben je het op 90 na 2 uur ook zat. Ook dan heb je quests en grinds.

[ Voor 3% gewijzigd door JeroenNietDoen op 07-08-2014 17:40 ]

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Als je nog nooit een max level hebt gehad zou ik niet boosten. Ik ken iemand die dat heeft gedaan toen hij level 70 was, en is toen binnen een week gestopt omdat hij geen idee meer had wat die moest doen en zijn hele class totaal niet meer begreep.

• soulrider
waarom denk ik bij het lezen van zoiets:
http://www.hln.be/hln/nl/...orn-in-Grand-Canyon.dhtml
Twee mannen zijn gefilmd terwijl ze een eekhoorntje met broodkruimels naar de afgrond van de Grand Canyon lokken. Om het dier vervolgens de afgrond in te schoppen.
toch even dat die iets te veel WoW hebben gespeeld... ?

Oh ja: http://www.wowhead.com/item=88370/puntable-marmot

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:39
soulrider schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 04:00:
waarom denk ik bij het lezen van zoiets:
http://www.hln.be/hln/nl/...orn-in-Grand-Canyon.dhtml

[...]

toch even dat die iets te veel WoW hebben gespeeld... ?

Oh ja: http://www.wowhead.com/item=88370/puntable-marmot
Ik was het niet O-) (8> . Ik was pas 3 dagen later in de grand Canyon :P .

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• EG Mike
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-04 16:03
Zoals ik eerder zei, levelen is voor sommige een pain in the butt, en sommige vinden het leuk. Maar om eerlijk te zijn leer je het spelletje niet door je eerste char naar 90 te brengen. Mijn idee: Zoek een class die je leuk lijkt, en boost die naar level 90 en ga dan het spelletje leren (je krijgt er dan wel een hoop skills bij die je anders gaandeweg zou krijgen, maar die leer je vanzelf gebruiken). Er komt ongetwijfeld advies om eerst door te levelen naar 60 om dan te boosten (omdat je dan twee professions krijgt die max level zijn), maar naar mijn mening is dat nu niet zo heel belangrijk gezien je een nieuwe speler bent. Omdat we zo ver in deze expansion zijn, is de markt verzadigd, en kan je als nieuwe level 90 met je professions (zonder geld!) érg moeilijk concurreren met de mensen die al sinds dag 1 in de markt zitten.

Mijn advies is dus: Zoek een leuke class (wat vind je leuk? Heel veel damage doen, maar snel dood? Iets minder damage doen, maar een stuk weerbaarder tegen alles en iedereen? Healen, tanken?) en boost deze lekker naar 90 en ga het spelletje leren vanuit daar. Tegen de tijd dat je je class een beetje leert kennen, is de volgende expansion er, en kan je van daaruit doorgaan.

EDIT: oeps, er waren nog een hoop reacties voor me! :)

• EG Mike
soulrider schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 17:28:
't zal er vanaf hangen hoeveel tijd je er kan insteken, en/of je guildies enzo hebt die je willen helpen of even op sleeptouw nemen.
Heb zelf een door pre-order boosted ele-shaman (insta-90) waarvan ik zelf zoiets heb van "als het niet chain lightning is dat ik moet/kan spammen, dan is mijn dps gewoon bar slecht".
Maar ik geef ook toe dat ik in die alt niet echt de moeite steek om de rotatie te leren kennen, buiten de basis van wat er op icy-veins staat en zo nu en dan eens een totem te voorschijn te klikken, of 1-button-lightning-spam te doen is er dus niet veel geleerd van diens beschikbare spels.

Kan je wel die moeite opbrengen en heb je bv guildies die je in een alt run willen meepakken voor gear en ev. naast je bij de dummies willen staan om even op je rotatie te letten en tips te geven op die zelfde moment (of even parallel lopen op hun alt met zelfde spec zodat je kunt afkijken), dan zou dat niet echt een probleem vormen volgens mij. Tijdens het lvl'en naar 60 heb je al kennis van de basis rotatie en lijkt het me maar een kwestie van de extra's er bij tussen te vlechten.
Niet helemaal met het laatste eens. Op level 60 gaat toch alles wel dood, of je nou alleen earth shock gebruikt, of een volledige rotatie. Een rotatie leer je pas door je class te leren kennen (door veel te spelen, niet perse door te levelen). En tevens is een DPS rotatie als Elemental niet zo spannend hoor:

Elemental Blast -> Flameshock (ophouden; meerdere targets is beter, want hoe meer ticks, hoe vaker Lava Surge procc'd) -> Lavaburst -> Lightning Bolt (als Elemental Blast en Lavaburst op cooldown zijn).

Dit is genoeg voor een redelijke DPS rotatie, wil je je DPS maximizen in boss-fights moet je je cooldowns ook timen, maar dat is per encounter afhankelijk. In PvP gebruik ik altijd die rotatie, en m'n cooldowns zijn meer 'oh shit' knoppen of als iemand écht even dood moet :)

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-10 10:32

garriej

Ik las ondertieten.

pryth schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 08:48:
[...]

Niet helemaal met het laatste eens. Op level 60 gaat toch alles wel dood, of je nou alleen earth shock gebruikt, of een volledige rotatie. Een rotatie leer je pas door je class te leren kennen (door veel te spelen, niet perse door te levelen). En tevens is een DPS rotatie als Elemental niet zo spannend hoor:

Elemental Blast -> Flameshock (ophouden; meerdere targets is beter, want hoe meer ticks, hoe vaker Lava Surge procc'd) -> Lavaburst -> Lightning Bolt (als Elemental Blast en Lavaburst op cooldown zijn).

Dit is genoeg voor een redelijke DPS rotatie, wil je je DPS maximizen in boss-fights moet je je cooldowns ook timen, maar dat is per encounter afhankelijk. In PvP gebruik ik altijd die rotatie, en m'n cooldowns zijn meer 'oh shit' knoppen of als iemand écht even dood moet :)
Ik heb de het grootste deel van mijn raid tijd gehealt en al mijn abilities waren "oh shit" abilities. maar inderdaad de grote cooldowns moet je in boss fights op goede momenten gebruiken.

• EG Mike
Jij dacht permanent Oh shit! oh shit! oh shit! oh shit! als je aan het raiden was? :p

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

pryth schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 09:46:
Jij dacht permanent Oh shit! oh shit! oh shit! oh shit! als je aan het raiden was? :p
Nou wel regelmatig, als een tank weer is vergeet te taunten of er weer een debiel(of zelf een debiel ben en) in de shit staat.

erg stressvol <3 ik hou van raiden

[ Voor 9% gewijzigd door garriej op 08-08-2014 10:01 ]

• EG Mike
Arena nooit gespeeld? :) Dát is pas stressen. Ik heb tijdens WotLK altijd als disc priest gespeeld in Arena; Altijd leuk als je partner in 2s (was een Warlock) op 25%hp zit, en ik nét gestund wordt terwijl alles op cooldown was. Ramde zowat m'n toetsenbord stuk op m'n shield-macro :p Regelmatig met zweethandjes gespeeld moet ik zeggen :D

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:51

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Vraagje; ik zit op Kazzak (PVP) en daar heb ik net de legendarische 'ahhhhhhhhhhhhhhhhh! ahhhhhhhhhh!' quest gedaan maar nu kan ik de quest niet afsluiten omdat ik Colonel Troteman niet op zijn plaats kan vinden. Hij zou onder een boom moeten staan toch? Maar op de plaats vh vraagteken is niks en dit is al sinds gister zo. Doe ik iets fout?

youtube.com/@hisrep

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

pryth schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 10:09:
Arena nooit gespeeld? :) Dát is pas stressen. Ik heb tijdens WotLK altijd als disc priest gespeeld in Arena; Altijd leuk als je partner in 2s (was een Warlock) op 25%hp zit, en ik nét gestund wordt terwijl alles op cooldown was. Ramde zowat m'n toetsenbord stuk op m'n shield-macro :p Regelmatig met zweethandjes gespeeld moet ik zeggen :D
In wotlk wel redelijk arena gespeeld disc met een rogue samen en ook shadow met een afliction warlock samen omdat: "O MIJN GOD dan hebben we fucking veel DOTS" Dat werkte echt verrassend goed.

mooi voorbeeld, we komen tegen een warrior + druid, de druid blijft in stealth wachten tot de warrior een beetje dmg pakt. Dus wij gooien alle dots erop. druid doet poging tot healen; BAM silence. na 3 seconde warrior dood. :D

Maar inderdaad ook stressvol. Zeker met een disc priest.

[ Voor 3% gewijzigd door garriej op 08-08-2014 10:13 ]

• EG Mike
In WotLK had ik ooit een 3s team met 1 prot en 2 arms warriors (altjes); Shockwave op minimaal 2 targets, 2x Lolstorm, en dan was het meestal al voorbij omdat er zo veel damage was op meerdere targets in zo'n korte tijd dat healers meestal in paniek raakte en niet meer wisten hoe ze dat nou op moesten vangen. Ging prima (tot ±1000 rating, daarna werd het verassend genoeg een stuk minder effectief :P)

Good times.. Arena als nieuwe (nja, nieuw.. undergeared) level 90 is trouwens niet leuk meer nu, IEDEREEN heeft een volle PvP set.. Ik laat me nu gewoon ff boosten voor 200/win tot ik mezelf overeind kan houden.

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

pryth schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 10:19:
In WotLK had ik ooit een 3s team met 1 prot en 2 arms warriors (altjes); Shockwave op minimaal 2 targets, 2x Lolstorm, en dan was het meestal al voorbij omdat er zo veel damage was op meerdere targets in zo'n korte tijd dat healers meestal in paniek raakte en niet meer wisten hoe ze dat nou op moesten vangen. Ging prima (tot ±1000 rating, daarna werd het verassend genoeg een stuk minder effectief :P)

Good times.. Arena als nieuwe (nja, nieuw.. undergeared) level 90 is trouwens niet leuk meer nu, IEDEREEN heeft een volle PvP set.. Ik laat me nu gewoon ff boosten voor 200/win tot ik mezelf overeind kan houden.
Met een nieuwe level 90 doe ik altijd gewoon dungeons grinden en met de justice pvp items kopen, dat heeft 2 voordelen:

1. Hee wat mooi ik kan LFR in
2. Je bent niet volledig kansloos in pvp.

• Darkfreak
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-09 13:18

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Met de aankomst van WoD hebben ik en wat vrienden onze accounts ook weer eens un-frozen.

Momenteel bezig mijn Paladin (83) en Hunter (85) naar 90 te krijgen ^^.
Beide toons niet meer gespeeld sinds de Cata release (hunter tot 85 geleveld en gestopt).

We willen vooral kijken wat oude raids te gaan clearen als we 90 zijn, voordat ze gebuffed worden.
En dan gewoon een beetje casual WoD spelen (De HC raiding tijd heb ik achter mij gelaten).

Als iemand toevallig op EU-Dentarg of EU-TarrenMill (Horde) zit, ook aan het levelen is en/of zoekt naar een social guild voor WoD, laat maar weten x)!

Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻

• EG Mike
garriej schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 10:25:
[...]

Met een nieuwe level 90 doe ik altijd gewoon dungeons grinden en met de justice pvp items kopen, dat heeft 2 voordelen:

1. Hee wat mooi ik kan LFR in
2. Je bent niet volledig kansloos in pvp.
PvE kan me totaal niet meer boeien. Maar dan ook écht niet. LFR al helemaal niet.. dat nutteloze button-bashen voor een kwartier lang waarin het eigelijk niet uit maakt WELKE button je indrukt.

Ik grind wel gewoon lekker m'n battlegrounds. Ik moet m'n class toch nog leren kennen. Vergeleken met twee dagen eerder gaat het me al een stuk beter af, ik doe al damage (Maar 40k crits (17,9% PvP Power....), maar toch..), leer m'n cooldowns timen, en maak zo nu en dan een kill.

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

pryth schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 10:38:
[...]

PvE kan me totaal niet meer boeien. Maar dan ook écht niet. LFR al helemaal niet.. dat nutteloze button-bashen voor een kwartier lang waarin het eigelijk niet uit maakt WELKE button je indrukt.

Ik grind wel gewoon lekker m'n battlegrounds. Ik moet m'n class toch nog leren kennen. Vergeleken met twee dagen eerder gaat het me al een stuk beter af, ik doe al damage (Maar 40k crits (17,9% PvP Power....), maar toch..), leer m'n cooldowns timen, en maak zo nu en dan een kill.
Ik ben altijd van het PvE op nummer 1 geweest, LFR is zo saai als dat het maar kan zijn daar ben ik het volledig mee eens. Maar battlegrounds grinden vind ik nog vervelender om te doen. Arena vind ik leuk om te spelen battlegrounds kun je mij eigenlijk nooit vinden.

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

garriej schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 10:42:
Ik ben altijd van het PvE op nummer 1 geweest, LFR is zo saai als dat het maar kan zijn daar ben ik het volledig mee eens. Maar battlegrounds grinden vind ik nog vervelender om te doen. Arena vind ik leuk om te spelen battlegrounds kun je mij eigenlijk nooit vinden.
Hmm, toch erg persoonlijk lijkt mij.

Zelf heb ik PvP nooit interessant of leuk gevonden. Ik heb mijn nodige tijd tijdens WotLK in battlegrounds doorgebracht (vooral veel op mijn lvl 49 shaman). Wel leuk ter afwisseling, maar daar houdt het ook snel op.

Arena kan ik al helemaal geen lol in vinden. Een maat heeft het jaren lang geprobeerd om mij er warm voor te laten lopen, maar nee, Arena vindt ik nou totaal niet interessant/leuk.

PvE daarintegen blijft me altijd wel vermaken. Het zei als Tank, om te zorgen/laten zien dat ik Aggro hou tegenover even goede of zelfs beter gegearde DPSers, of als DPS en juist een zo hoog mogelijke DPS eruit knallen en tegelijk te staan waar ik moet staan etc. Healen vindt ik zelfs leuk (omdat het mijn zwakste role is en dus een van de uitdagendere dingen voor mij om te doen).

Ik moet dan wel heel eerlijk erbij zeggen dat mijn raid ervaring tot en met Lich King gaat en ik mijn mening ook daarop baseer (al ben ik er heilig van overtuigd dat ik Arena en PvP in het algemeen nog steeds niet leuk zal vinden)

Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Darkfreak schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 10:57:
[...]

Hmm, toch erg persoonlijk lijkt mij.

Zelf heb ik PvP nooit interessant of leuk gevonden. Ik heb mijn nodige tijd tijdens WotLK in battlegrounds doorgebracht (vooral veel op mijn lvl 49 shaman). Wel leuk ter afwisseling, maar daar houdt het ook snel op.

Arena kan ik al helemaal geen lol in vinden. Een maat heeft het jaren lang geprobeerd om mij er warm voor te laten lopen, maar nee, Arena vindt ik nou totaal niet interessant/leuk.

PvE daarintegen blijft me altijd wel vermaken. Het zei als Tank, om te zorgen/laten zien dat ik Aggro hou tegenover even goede of zelfs beter gegearde DPSers, of als DPS en juist een zo hoog mogelijke DPS eruit knallen en tegelijk te staan waar ik moet staan etc. Healen vindt ik zelfs leuk (omdat het mijn zwakste role is en dus een van de uitdagendere dingen voor mij om te doen).

Ik moet dan wel heel eerlijk erbij zeggen dat mijn raid ervaring tot en met Lich King gaat en ik mijn mening ook daarop baseer (al ben ik er heilig van overtuigd dat ik Arena en PvP in het algemeen nog steeds niet leuk zal vinden)
Raiden is in de basis natuurlijk nog steeds het zelfde natuurlijk (met een aantal mensen bosses slopen) Tanken is wel makkelijker geworden(om agro te houden), ik heb zelf voor het laatst serieus getanked in wotlk(alles hc behalve LK). sindragosa nachtmerries(3-4 maanden op vast gezeten) .

Heb sowieso alleen maar de support roles gespeeld in serieus raiden(healen/tanken) ik heb als dps niet het gevoel dat ik genoeg toe voeg aan het gevecht, waar je als healer echt mensen red bijvoorbeeld.

Maar battleground/arena is nog steeds het zelfde, het is natuurlijk allemaal puur persoonlijk de 1 trekt het volledig en de andere vind het niks.

• skassie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-11 07:15
DeNachtwacht schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 10:09:
Vraagje; ik zit op Kazzak (PVP) en daar heb ik net de legendarische 'ahhhhhhhhhhhhhhhhh! ahhhhhhhhhh!' quest gedaan maar nu kan ik de quest niet afsluiten omdat ik Colonel Troteman niet op zijn plaats kan vinden. Hij zou onder een boom moeten staan toch? Maar op de plaats vh vraagteken is niks en dit is al sinds gister zo. Doe ik iets fout?
Staat hij niet gewoon beneden in de Inn?

maak niet van jouw verwachting mijn verplichting

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

garriej schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 11:01:
Raiden is in de basis natuurlijk nog steeds het zelfde natuurlijk (met een aantal mensen bosses slopen) Tanken is wel makkelijker geworden(om agro te houden), ik heb zelf voor het laatst serieus getanked in wotlk(alles hc behalve LK). sindragosa nachtmerries(3-4 maanden op vast gezeten) .

Heb sowieso alleen maar de support roles gespeeld in serieus raiden(healen/tanken) ik heb als dps niet het gevoel dat ik genoeg toe voeg aan het gevecht, waar je als healer echt mensen red bijvoorbeeld.

Maar battleground/arena is nog steeds het zelfde, het is natuurlijk allemaal puur persoonlijk de 1 trekt het volledig en de andere vind het niks.
Ow DPSen kan ik mij heerlijk in vinden. Een van mijn meest mooie WoW herinneringen (en een van mijn eerste RAID-ervaringen) was toch echt wel mijn éérste keer in een raid (eerste keer Nax ook) met mijn HC raiding guild. Ik was net nieuw, had alleen de gear die ik uit dungeons/pugs etc had en was nerveus als de pest.
Ik was op mijn hunter. Ik out-DPSed de raid-geared hunter CL, en wat andere guildies (25-man, ik was ergens rond 10e plaats en 'slechts' gegeared).

Het was een wake-up call voor de hele guild dat ze slackden, menig persoon pakte zn pace toen op (ging echt een stuk beter), en een maand later was ik de nieuwe hunter CL omdat ik kennelijk meer inzicht in gearing en talents had (ik experimenteerde altijd voor net die 100 DPS meer).

Uiteindelijk zat ik 9/10 raids altijd in de top 3 van de DPS, soms met echt dikke voorsprongen. Dat geef toch een heerlijk gevoel als je top DPS zit, de boss downed, en dusdanig goed gepositioneerd was dat je vrij weinig healing nodig had.

Maar goed.
Ik zie nu al aan de rotation van zowel mijn pala als ook mijn hunter dat er echt VEEEEL verandert is tov WotLK (even los van de enorme vereenvoudiging van talents en glyphs). Merk ook dat ik enorm moet wennen om op deze manier een rotation te onderhouden.

• EG Mike
Darkfreak schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 11:07:
[...]
Ow DPSen kan ik mij heerlijk in vinden. Een van mijn meest mooie WoW herinneringen (en een van mijn eerste RAID-ervaringen) was toch echt wel mijn éérste keer in een raid (eerste keer Nax ook) met mijn HC raiding guild. Ik was net nieuw, had alleen de gear die ik uit dungeons/pugs etc had en was nerveus als de pest.
Ik was op mijn hunter. Ik out-DPSed de raid-geared hunter CL, en wat andere guildies (25-man, ik was ergens rond 10e plaats en 'slechts' gegeared).

Het was een wake-up call voor de hele guild dat ze slackden, menig persoon pakte zn pace toen op (ging echt een stuk beter), en een maand later was ik de nieuwe hunter CL omdat ik kennelijk meer inzicht in gearing en talents had (ik experimenteerde altijd voor net die 100 DPS meer).

Uiteindelijk zat ik 9/10 raids altijd in de top 3 van de DPS, soms met echt dikke voorsprongen. Dat geef toch een heerlijk gevoel als je top DPS zit, de boss downed, en dusdanig goed gepositioneerd was dat je vrij weinig healing nodig had.

Maar goed.
Ik zie nu al aan de rotation van zowel mijn pala als ook mijn hunter dat er echt VEEEEL verandert is tov WotLK (even los van de enorme vereenvoudiging van talents en glyphs). Merk ook dat ik enorm moet wennen om op deze manier een rotation te onderhouden.
Ik kan me hier wel in vinden. Raiden veranderd zo erg per expansion. Ik heb BWL, AQ40 en Naxx meegedaan tijdens progress raids in Vanilla, maar toen ging het er gewoon om dat je de JUISTE (niet te verwarren met de beste) gear had (+Nature resistance, +shadow damage, die stats zijn allemaal uit de game). Het kwam vaak zat voor dat onze MT gewoon groene gear aan had om maar op +300 nature resistance te komen voor AQ40, Onze shadowpriests hadden +hit en +shadowdamage voor het mindcontrollen van de adds bij Instructor in Naxx. DPS was toen niet van belang. Ook ging het hier om threat managen. Toen spells nog ranks hadden, moest je aan de hand van je threat-meters bepalen of je even een paar spells van lagere ranks ging casten om niet de aggro te stelen van de tank.

Tijdens TBC werd DPS een 'maatstaaf'. Als je geen 7000 DPS kon pompen, was je overbodig in de (progress raids. Als je als tank niet genoeg mitigation (dodge/parry) had, mocht je ook thuis blijven, en healers hadden het nog relatief makkelijk.

In WotLK veranderde het weer allemaal, maar DPS bleef wel een richtlijn. Echter was de timing van je spells (en +haste) de nieuwe toevoeging. Ververste je je DoT te vroeg? DPS naar de klote. Te laat? ook je DPS naar de klote.

Over Cata en MoP kan ik niets zeggen qua HC raiding, ik ben namelijk na 4 weken wipen op Sindra gestopt met raiden omdat de guild uit elkaar viel.. we kwamen echt niet verder.

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

pryth schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 11:21:
[...]

Over Cata en MoP kan ik niets zeggen qua HC raiding, ik ben namelijk na 4 weken wipen op Sindra gestopt met raiden omdat de guild uit elkaar viel.. we kwamen echt niet verder.
Nax vanila progess geraid hebben en dan na 4 weken al opgeven :+ How times have changed

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Ik kan me hier wel in vinden. Raiden veranderd zo erg per expansion. Ik heb BWL, AQ40 en Naxx meegedaan tijdens progress raids in Vanilla, maar toen ging het er gewoon om dat je de JUISTE (niet te verwarren met de beste) gear had (+Nature resistance, +shadow damage, die stats zijn allemaal uit de game). Het kwam vaak zat voor dat onze MT gewoon groene gear aan had om maar op +300 nature resistance te komen voor AQ40, Onze shadowpriests hadden +hit en +shadowdamage voor het mindcontrollen van de adds bij Instructor in Naxx. DPS was toen niet van belang. Ook ging het hier om threat managen. Toen spells nog ranks hadden, moest je aan de hand van je threat-meters bepalen of je even een paar spells van lagere ranks ging casten om niet de aggro te stelen van de tank.

Tijdens TBC werd DPS een 'maatstaaf'. Als je geen 7000 DPS kon pompen, was je overbodig in de (progress raids. Als je als tank niet genoeg mitigation (dodge/parry) had, mocht je ook thuis blijven, en healers hadden het nog relatief makkelijk.

In WotLK veranderde het weer allemaal, maar DPS bleef wel een richtlijn. Echter was de timing van je spells (en +haste) de nieuwe toevoeging. Ververste je je DoT te vroeg? DPS naar de klote. Te laat? ook je DPS naar de klote.

Van mij had het wel mogen blijven zoals 'vroeger'. De weg naar max-level mag leuk en rustig zijn. En op max, als jij je class goed onder de knie hebt en snapt hoe spells etc werken ga je een stapje verder door je in de uitgebreidere materie te verdiepen.
Mijn laatste contact met energy resistances was Ulduar HM. Toen moesten we frost resi hebben tegen die HM van Thorim als ik mij goed herinner.

Het is zeker helemaal veranderd, maar naar mijn mening was het nog leuk tot en met WoTLK.
Zeker, DPS en Caps waren de nieuwe norm. Maar tactics (vooral Hard Modes) zorgden juist voor een attente raid naar mijn mening.
Zoals wij in onze guild altijd zeiden "Top DPS means shit if you're a dead DPS, stay out of the goddamn fire!" 8)7

• xavento
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-10 15:43
Het is al erg lang geleden, maar ik kan me nog herinneren dat ik destijds tyr's hand (was het tyr's hand of die commendation items die dropte in western pleague?) helemaal kapot moest farmen om die lelijke resistance gear te krijgen voor nax. En dan was je er nog niet want je had volgens mij ook nog van die frozen runes nodig.

En de 150++ wipes op de four horseman voor de nerf :( wat een hel was dat.

29/01/2019 EA Games: "We seek to bring choice, fairness, value and fun to our players in all our games."

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

xavento schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 11:36:
Het is al erg lang geleden, maar ik kan me nog herinneren dat ik destijds tyr's hand (was het tyr's hand of die commendation items die dropte in western pleague?) helemaal kapot moest farmen om die lelijke resistance gear te krijgen voor nax. En dan was je er nog niet want je had volgens mij ook nog van die frozen runes nodig.

En de 150++ wipes op de four horseman voor de nerf :( wat een hel was dat.
Four horseman blijf ik wel 1 van de leukste gevechten vinden.

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 24-11 15:53
[...]

Wel leuk inderdaad dat expansions vaak een eigen stijl hadden. Vanilla was erg leuk omdat het veelal niet ging om het "omg kijk hoe hard ik kan dpsen/healen/tanken", maar om het juiste te doen op een bepaald moment (lagere rank healing spells om niet OOM te gaan, stoppen met dpsen vanwege threat enz.).

7k dps in denk ik wel iets overdreven in TBC (burst daargelaten) en ik vond er qua tanking toch iets diverser. Threat was nog altijd een issue (zeker in gehaaste situaties als de timed Zul Aman runs) waardoor ik als tank destijds meer inzette op wat extra hit en expertise en verder vooral block value/rating stackte i.p.v. dodge of parry. De healers vonden dit over het algemeen een stuk fijner; ik kreeg dan wel vaker damage, maar de damage was te managen en het was voorspelbaar/regelmatig. Een andere tank in de guild ging vol voor dodge/parry, waardoor hij vaak rage/threat issues had (paar dodges achter elkaar = 0 rage), of anderzijds als de RNG niet meer zat kreeg hij achter elkaar veel hardere klappen door zijn lagere blockvalue (veel meer spike damage).

WotLK was qua stijl eventjes leuk, maar dat was gewoon een "spam zo hard als je kunt" expansion. Als healer wat leuke records mee gehaald (zelfs lange tijd world rank 1 gestaan op Bloodqueen 10 heroic in ICC) en dpsen in ICC op mijn warrior met 100% armor penetration en Shadowmourne was ook altijd lachen.

Cataclysm daarna was mijn inziens een grote faal. Hoofdzakelijk de bedoelde healing changes werkten niet, in ieder geval niet voor resto druids. Waar Blizzard riep dat spirit weer essentieel zou worden, probeerde ik er op mijn resto druid juist vanaf te komen (gear zonder spirit nemen of weg reforgen). Ik meen dat ik slechts iets van 700-800 spirit had, terwijl andere healing classes makkelijk met 1500-2000 spirit rondliepen. Al deze overgebleven stats kon ik dan in output stats rammen, met name mastery, wat uiteindelijke leidde tot iets van +32% op alle healing output 8)7

MoP heb ik weinig gespeeld, maar van wat ik ervan gezien heb is het niet bepaald een vooruitgang t.o.v. Cataclysm (eerder nog een achteruitgang). Tanken is vrij saai (threat boeit niet, oneindig veel cooldowns en selfheals), healing is ook niet spannend (als Disc priest aan het begin van de expac zowat alles nog kunnen healen met Smite spammen...) en dpsen tsja.. de getallen gaan nergens meer over (crits van 1 miljoen+).

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• EG Mike
garriej schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 11:28:
[...]

Nax vanila progess geraid hebben en dan na 4 weken al opgeven :+ How times have changed
Ja, maar de guilds waar ik Vanilla en TBC mee heb geraid waren een stuk serieuzer dan de guilds op WotLK (klein roster); en de twee tanks gingen weg. Na een week werd de rest ook ongeduldig en liep de guild leeg.
xavento schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 11:36:
Yup, die Frozen Runes farmde je in Naxx voor die frost resistance gear. Wat jij bedoeld in Tyrs Hand (da's Eastern Plaguelands overigens) zijn die items die je nodig had voor de Attunement voor Naxx, of niet?
Moi_in_actie schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 11:44:
[...]
Vanilla was erg leuk omdat het veelal niet ging om het "omg kijk hoe hard ik kan dpsen/healen/tanken", maar om het juiste te doen op een bepaald moment (lagere rank healing spells om niet OOM te gaan, stoppen met dpsen vanwege threat enz.).
Onyxia 40m: GUYS, ONLY THE TANK ATTACKS ONYXIA. JUST USE WHITEHITS/WANDS FOR THE FIRST 3%. LET HIM BUILD AGGRO!11!11!one

Prachtig :D
garriej schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 11:38:
[...]

Four horseman blijf ik wel 1 van de leukste gevechten vinden.
Ik denk dat Razorgore (BWL) mijn leukste fight was.. Die chaos op Razorgore.. priceless.

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

pryth schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 12:15:

Onyxia 40m: GUYS, ONLY THE TANK ATTACKS ONYXIA. JUST USE WHITEHITS/WANDS FOR THE FIRST 3%. LET HIM BUILD AGGRO!11!11!one

Prachtig :D
YouTube: Onyxia Wipe Animation <3

• EG Mike
CLASSIC! Oh my god, die was ik helemaal vergeten :D !

• xavento
ah de wachten op 3 sunder armor regel, priceless :p

Logte vorige week toevallig even in op me hunter, en zag daar nog de feign death/drink water macro. Helemaal vergeten dat we die toen gebruikte. Overigens ook nog de t2.5 gloves in me bank zitten waar toen + spellpower op zat haha

29/01/2019 EA Games: "We seek to bring choice, fairness, value and fun to our players in all our games."

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

pryth schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 12:19:
[...]

CLASSIC! Oh my god, die was ik helemaal vergeten :D !
Echt heerlijk, elke raid leader heeft dat ook wel is gehad, waar ik mee gespeeld dan. Inclusief mijzelf. Af en toe een nerdrage is zo heerlijk hé. en daarna weer verder spice girls zingen met ze alle.

• EG Mike
Wat ook altijd prachtig was in die 40man raids; Als iemand gesummoned moest worden door een warlock, dat er dan een mage ineens een portal naar Stormwind ofzo opende, en de halve raid een seconde later in Stormwind zat... Trollen was zo makkelijk toen :D

• Moi_in_actie
pryth schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 12:24:
Wat ook altijd prachtig was in die 40man raids; Als iemand gesummoned moest worden door een warlock, dat er dan een mage ineens een portal naar Stormwind ofzo opende, en de halve raid een seconde later in Stormwind zat... Trollen was zo makkelijk toen :D
Stormwind? Exodar zul je bedoelen :D Zulke geintjes heb ik tot in Cataclysm wel geflikt (zien worden), heerlijk. Of met een paar mages een hele stack portal op elkaar spawnen, a.k.a. portal roulette. Op hoop van zegen klikken en kijken waar je uitkomt.

edit: @ hieronder: klopt, in Vanilla nog niet, de expansions erna was het met mijn mage toch de favoriete portal om te gebruiken.

[ Voor 30% gewijzigd door Moi_in_actie op 08-08-2014 12:27 ]

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

pryth schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 12:24:
Met mage is het nog steeds leuk om een portal te maken naar een random stad, er zit altijd wel iemand in de raid die erin trapt.

• EG Mike
Moi_in_actie schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 12:25:
[...]

Stormwind? Exodar zul je bedoelen :D
Exodar bestond niet tijdens vanilla :)

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

pryth schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 12:25:
[...]

Exodar bestond niet tijdens vanilla :)
die houtenbomen stad van de night elfs wel :) Daarnaast was SW bijna leeg in vanila, de echte shit gebeurde in ironforge.

ik hoop in WoD op een nieuwe stad om rond te hangen ala dalaran, maar dan het liefst met AH erbij.

[ Voor 30% gewijzigd door garriej op 08-08-2014 12:27 ]

• xavento
Nog steeds de tofste (alliance) stad in de game, Ironforge. De muziek, de sfeer, de indeling.

Vroeger nog door de noggenfogger filmpjes (en natuurlijk de item zelf) nog naar old ironforge geweest. Kan dat nu nog trouwens?

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-11 15:04

mrsar

waar een sar is,is een wodka

heerlijk je portal ergens hoog of bij een klif neerzetten.... summon=>val=>dood=> rage :P

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• EG Mike
xavento schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 12:28:
Nog steeds de tofste (alliance) stad in de game, Ironforge. De muziek, de sfeer, de indeling.

Vroeger nog door de noggenfogger filmpjes (en natuurlijk de item zelf) nog naar old ironforge geweest. Kan dat nu nog trouwens?
Old IF is nu gewoon vrij toegankelijk; je hoeft niet meer door die deur gepolymorphed te worden :p

• Moi_in_actie
pryth schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 12:30:
[...]

Old IF is nu gewoon vrij toegankelijk; je hoeft niet meer door die deur gepolymorphed te worden :p
Door de deur polymorphen, of polymorphen op een balkon van huisje naast de ingang (van de AH naar de Forge toe). Dat teleportte je ook naar old IF. Een derde methode was walljumpen in de bank, daar kon je door het dak springen, om vervolgens naar beneden te vallen naar old IF (moest je wel een beetje goed mikken, anders viel je compleet door de map heen).

• xavento
Moi_in_actie schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 12:34:
[...]

Door de deur polymorphen, of polymorphen op een balkon van huisje naast de ingang (van de AH naar de Forge toe). Dat teleportte je ook naar old IF. Een derde methode was walljumpen in de bank, daar kon je door het dak springen, om vervolgens naar beneden te vallen naar old IF (moest je wel een beetje goed mikken, anders viel je compleet door de map heen).
Hmm, ik kan me ergens nog herinneren dat we het via dat draaiende tandwiel deden in het gnome gedeelte van IF. Vanaf daar sprong je op die ledge aan de andere kant dacht ik.

Wel erg lang geleden hoor 8)7

Edit: Hmmh, even gezocht maar kan er weinig meer over vinden, meeste wordt inderdaad gewoon via de kamer waar de koning is gedaan. Me geheugen laat me weer is in de steek :F

[ Voor 11% gewijzigd door xavento op 08-08-2014 12:42 ]

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Gister kwam trouwens de preview van Spires of Arak vrij:

Afbeeldingslocatie: https://bnetcmsus-a.akamaihd.net/cms/content_folder_media/G0BRS1NQPTMI1407367756723.jpg

Afbeeldingslocatie: https://bnetcmsus-a.akamaihd.net/cms/content_folder_media/A5K464KIY8421407367757184.jpg

http://eu.battle.net/wow/en/blog/15108050

Erg benieuwd naar die out-post quest-line :D

[ Voor 7% gewijzigd door Darkfreak op 08-08-2014 12:52 ]

Verwijderd

Moi_in_actie schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 12:25:
[...]

Stormwind? Exodar zul je bedoelen :D Zulke geintjes heb ik tot in Cataclysm wel geflikt (zien worden), heerlijk. Of met een paar mages een hele stack portal op elkaar spawnen, a.k.a. portal roulette. Op hoop van zegen klikken en kijken waar je uitkomt.

edit: @ hieronder: klopt, in Vanilla nog niet, de expansions erna was het met mijn mage toch de favoriete portal om te gebruiken.
hehe portal to old dalaran. Alleen te herkennen op het moment van casten :P Heerlijk als iemand roept WTB portal to Dalaran, portal precasten en dan pas uitnodigen :-)

• randomice
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-11 16:34
Loot the F**cking Corehounds :P of in het pools Plundra Hundra. Vanilla was gewoon top qua mentaliteit, is nu een stuk minder..

Diablo 3 Profiel

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

in sommige guilds(vooral die al heel lang bestaan) is de mentaliteit nog steeds zo. Maar de gemiddelde playerbase is veel minder fanatiek geworden.

• junglebeast
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-11 13:17

junglebeast

hier staat iets

In vanilla had je elkaar nodig om dingen uit te zoeken. Nu doe je even kijken op wowhead, een google search of gebruik je askmrobot en je gaat raiden. Het is iets meer egoïstischer geworden. Bij ons willen sommige van die ranks halen op de logs en dan bitchen op de andere als het niet gelukt is.

Ik mis ook wel wat coördinatie op de bosses. Veel is het Dps boss, stap uit dat, en gebruik een heal cooldown op dat moment. Geef mij maar een paar boss fights waar je wat waves moet killen, of naar een bepaalde plek moet lopen (bij Lich King), dat waren heerlijke gevechten. Maar ik denk dat het te moeilijk is voor de huidige generatie die snel (onder de 5 min) een boss wil plat leggen.

B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde

• xavento
junglebeast schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 13:37:
In vanilla had je elkaar nodig om dingen uit te zoeken. Nu doe je even kijken op wowhead, een google search of gebruik je askmrobot en je gaat raiden. Het is iets meer egoïstischer geworden. Bij ons willen sommige van die ranks halen op de logs en dan bitchen op de andere als het niet gelukt is.

Ik mis ook wel wat coördinatie op de bosses. Veel is het Dps boss, stap uit dat, en gebruik een heal cooldown op dat moment. Geef mij maar een paar boss fights waar je wat waves moet killen, of naar een bepaalde plek moet lopen (bij Lich King), dat waren heerlijke gevechten. Maar ik denk dat het te moeilijk is voor de huidige generatie die snel (onder de 5 min) een boss wil plat leggen.
Niet helemaal waar, destijds hadden wij ook gewoon Thottbot en alakhazam (weet de naam ff niet meer) waar alle informatie op stond. En ook mmo-champion had content.

Het feit dat mensen op elkaar bitchen heeft meer met je guild te maken dan met de game zelf. Overigens het onderste gedeelte is nog altijd hetzelfde en dat zeker op heroic.

Let op: ik wil niet MoP goed praten, want het is echt een schijt expansion. Maar de mechanics zijn er nog steeds, en stukken verbeterd. Vooral in vanilla hadden bazen niet meer dan 2-3 mechanics waarbij we nu veel meer zien.

• EG Mike
In vanilla had je elkaar nodig om dingen uit te zoeken. Nu doe je even kijken op wowhead, een google search of gebruik je askmrobot en je gaat raiden.
'vroeger' had je ook al een vergelijkbare sites als Wowhead -> Thottbot.com/alakhazam; Maar ik snap wat je bedoeld.

EDIT: ah je was me voor :)

[ Voor 3% gewijzigd door EG Mike op 08-08-2014 13:43 ]

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Vroeger kon je ook alles wat je wilde op internet vinden.

• junglebeast

junglebeast

hier staat iets

Ik bedoel de meer class informatie, welke specs, spells, reforges, glyphs etc etc. Thotbott/allakazam ging vooral om quests en items.

Een mooi coördinatie gevecht is bijv Lady Vashj. Ieder had zo zijn/haar taak. :)

Maar ik kan er toch niks aan doen wat Blizz ook maakt. Ik volg wel de guides die ze in Alpha en PTR maken. :)

• xavento
Wil niet op je bitchen want dat is echt niet de bedoeling als dat zo overkomt, maar destijds waren er geen reforges en glyphs.

Specs waren heel simpel en werden ook gedeeld middels CTprofiles (zeg ik dat goed of was het cc?) en ook via alakhazam. Spells had je destijds niet veel verschillende in, was allemaal vrijwel straight forward ;)

Daarnaast had je natuurlijk ook warcraftmovies.com om raids te zien en noem maar op. Het was vrijwel hetzelfde als nu, enige verschil is dat het nu in de game is verwerkt i.p.v. dat we het moesten opzoeken.

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

junglebeast schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 14:02:
Ik bedoel de meer class informatie, welke specs, spells, reforges, glyphs etc etc. Thotbott/allakazam ging vooral om quests en items.

Een mooi coördinatie gevecht is bijv Lady Vashj. Ieder had zo zijn/haar taak. :)

Maar ik kan er toch niks aan doen wat Blizz ook maakt. Ik volg wel de guides die ze in Alpha en PTR maken. :)
Die waren er toen nog niet, wel waren er volledige guides van bossfights te vinden, deelden mensen informatie over specs, spells en alles wat daar bij komt kijken. In de vanilla tijd werd er meer theorycraft dan dat er nu gebeurd.

• junglebeast

junglebeast

hier staat iets

Reforges, Glyphs snap ik. :)

Ik bedoel te zeggen dat veel is voorgekauwd tegenwoordig. Zijn er nog guilds die Class Leaders hebben bijv?
Het kan per guild natuurlijk schelen maar waar ik in heb gezeten zeggen vaak: "zoek het zelf maar op". En ja dat is dan misschien makkelijk voor de guild leiding.

Bij ons op de server zit een guild. MM. Die zelf hun tactics maakt voor een boss. Heeft ook op manaflask gestaan. Dat vind ik best wel mooi eigenlijk. :)

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:56
junglebeast schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 14:12:

Ik bedoel te zeggen dat veel is voorgekauwd tegenwoordig. Zijn er nog guilds die Class Leaders hebben bijv?
Het kan per guild natuurlijk schelen maar waar ik in heb gezeten zeggen vaak: "zoek het zelf maar op". En ja dat is dan misschien makkelijk voor de guild leiding.

Bij ons op de server zit een guild. MM. Die zelf hun tactics maakt voor een boss. Heeft ook op manaflask gestaan. Dat vind ik best wel mooi eigenlijk. :)
Onze raid leader heeft in MM gezeten een tijdje terug, maar zoals het in op manaflask beschreven staat is niet helemaal de werkelijkheid. De raid leader van MM leest inderdaad geen guides etc, maar een hoop van de raiders wel en die doen dan "slimme suggesties" als het te lang duurt :p

Maar vind het op zich wel een aardig concept om er helemaal zelf achter te komen qua boss tactics en class mechanics. Heb er alleen zeker de tijd niet voor :)

• Moi_in_actie
Het is inderdaad niet zo dat er "vroegah" minder informatie te vinden was, maar de manier waarop je eraan kwam vond ik persoonlijk leuker. Tegenwoordig accept je een quest, zie je op de map verschijnen waar je moet zijn en that's it, alles wordt voor je voorgekauwd.
Vroeger moest je soms eerst de quest lezen, omdat niet direct duidelijk stond aangegeven van "kill X mobs" of "loot item Y", waarna je vaak genoeg op Thottbot of Allakazam moest gaan zoeken naar zinvolle reactie als "die mob loopt ergens tussen coördinaten x1,y1 en x2,y2". Sommigen noemen deze manier omslachtiger, ik noem het een meer natuurlijke invulling van een quest; een bepaalde tocht/onderzoek wat je moet doen om jouw doel te bereiken.

Hetzelfde heb ik bij het LFG/LFR systeem. Soms is het wel handig, maar het ontneemt zoveel aan het grootse en MMO gevoel. Handmatig 5 mensen bij elkaar zoeken voor een instance te doen, er naartoe lopen/vliegen en dan samen (samenwerkend, op agro letten, netjes CCen, kill priority afwerken) door de instance gaan. Voor mijn gevoel waren mensen destijds (pre-WotLK) daardoor ook minder asociaal en leavden ze minder snel, puur omdat ze al flink wat tijd en moeite hadden geïnvesteerd om tot zover te komen. Maar ja, dat principe zullen we vrees ik nooit meer terug zien in WoW.

• xavento
Moi_in_actie schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 14:20:
Hetzelfde heb ik bij het LFG/LFR systeem. Soms is het wel handig, maar het ontneemt zoveel aan het grootse en MMO gevoel. Handmatig 5 mensen bij elkaar zoeken voor een instance te doen, er naartoe lopen/vliegen en dan samen (samenwerkend, op agro letten, netjes CCen, kill priority afwerken) door de instance gaan. Voor mijn gevoel waren mensen destijds (pre-WotLK) daardoor ook minder asociaal en leavden ze minder snel, puur omdat ze al flink wat tijd en moeite hadden geïnvesteerd om tot zover te komen. Maar ja, dat principe zullen we vrees ik nooit meer terug zien in WoW.
Bovenstaande kan nog steeds, en daar is nu ook Challenge mode voor. Maar gebasseerd op jou antwoord heb jij alles al op Gold gehaald.

Je kan een game niet afschrijven op LFR en LFG, dat is puur een hulp middel als je niet zelf een groep wilt zoeken. Jij geeft aan dat je het leuker vindt zelf een groep te zoeken, waarom gebruik je dan LFG en LFR ?

Inprincipe zeg je dan hetzelfde als dat Arena niet leuk is omdat random queue ervoor zorgt dat je bij vervelende mensen terecht komt.

Het zit nog steeds in WoW, het is alleen aan jezelf of je er wat mee doet en zelf naar mensen gaat zoeken. ;)

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

junglebeast schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 14:12:

Class leader zie je minder, maar dat heeft meer te maken met het feit dat je geen 40 man raids meer heb. In mijn guild had ik wel rol leaders(iemand die de healers aanstuurt, tanks aanstuurt ect.)

Wij deden het eerst ook altijd blind, maar de optelsom van het in LFR al een keer gezien hebben + logica is het meeste prima te doen.

• bstard
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-10 22:50

bstard

---------------

Ik herken dat wel ^^. Maar je stond soms uren lang te wachten en wat te grinden als je de 10mans scholo of die andere 15mans in ging. Als je het dan haalde was het super, maar meestal werd het ruzie en eindigde het advontuur voortijdig. Ik zou zo weer beginnen op een vanilla server in wow, of lotro, maar dat is blijkbaar niet meer van deze tijd. Men wil inloggen, en 2 minuten later aan begin van de dungeon staan. 15min spelen en uitloggen.

Blub

• soulrider
pryth schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 08:48:
[...]

Maar als je al X-tal levels doet (bv 1-> 60) heb je toch al een vrij goede basis rotatie geleerd.
en dan is een boost van 60->90 niet zo zwaar als zo'n pre-order boosted insta-90 waar je een hele class van nul moet leren.

Trouwens al de spells die je aangeeft zijn volgens mij al geleerd voor of bij het dingen van lvl 60.
http://www.wowhead.com/spells=-12.7#0+2+1+16
Vanaf dan komen vooral (enkel) de extra buffs, cooldowns en dergelijke dps-verhogers erbij.
Maw: mijn statement wordt door je dps-lijstje eigenlijk enkel maar bevestigd ;-)

lvl'en tot 60 en dan boosten naar 90 is in mijn ervaring en opinie dus beter dan full boost/insta-90.

en daar ging mijn laatste zin die je netjes in't vet zet, maar wat uit de context haalt, over.

(daarom ook dat er in WoD een stukje is om je je spells en rotatie wat aan te leren als je met een boosted char gaat beginnen)

• xavento
Kleine aanvulling op Soulrider: Het is ongeacht verstandiger om pas op level 60 een character boost uit te voeren. Dit omdat dan pas je proffessions (vanaf level 1) direct geboost worden naar het hoogste level in MoP.

Scheelt je dus heel veel tijd en gold dan. :)

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

xavento schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 14:47:
Kleine aanvulling op Soulrider: Het is ongeacht verstandiger om pas op level 60 een character boost uit te voeren. Dit omdat dan pas je proffessions (vanaf level 1) direct geboost worden naar het hoogste level in MoP.

Dus als ik nu een nieuwe toon (lvl1) aan maak, en die een 90-boost geef, zijn zijn professions niet MoP-maxed?

• xavento
Darkfreak schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 14:53:
[...]

Dus als ik nu een nieuwe toon (lvl1) aan maak, en die een 90-boost geef, zijn zijn professions niet MoP-maxed?
"Professions

If the character is at least level 60 before the boost, their primary professions and First Aid will be leveled up to rank 600. Other secondary professions will not be affected. If the character is at least level 60 and doesn't have primary professions, they'll be given class-appropriate professions according to the table on the right.

If the character you choose to boost is not at least level 60, their professions will not be leveled up
."

source: https://us.battle.net/sup.../level-90-character-boost

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

xavento schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 14:56:
"Professions

If the character is at least level 60 before the boost, their primary professions and First Aid will be leveled up to rank 600. Other secondary professions will not be affected. If the character is at least level 60 and doesn't have primary professions, they'll be given class-appropriate professions according to the table on the right.

If the character you choose to boost is not at least level 60, their professions will not be leveled up
."

source: https://us.battle.net/sup.../level-90-character-boost
Dan is mijn 'een extra 90 voor erbij'-plan dus niet zo 1, 2, 3 uitgevoerd, haha :D!

Ach ja, ik moet sowieso tot WoD wachten, misschien heb ik mijn Monk, Mage of Druid dan al op 60 :P

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Darkfreak schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 14:59:
[...]

Dan is mijn 'een extra 90 voor erbij'-plan dus niet zo 1, 2, 3 uitgevoerd, haha :D!

Ach ja, ik moet sowieso tot WoD wachten, misschien heb ik mijn Monk, Mage of Druid dan al op 60 :P
naar level 60 levelen heb je toch zo gedaan. even een dagje doorzetten met heirlooms en je bent er.

• Moi_in_actie
xavento schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 14:28:
[...]

Je kan een game niet afschrijven op LFR en LFG, dat is puur een hulp middel als je niet zelf een groep wilt zoeken. Jij geeft aan dat je het leuker vindt zelf een groep te zoeken, waarom gebruik je dan LFG en LFR ?
Dat is het standaard antwoord wat men hier altijd op geeft. Om de vraag even te retourneren: hoeveel mensen denk je dat er reageren als je in tradechannel of iets dergelijk zoekt naar mensen, en je voorstelt om helemaal handmatig naar de instance te gaan? Dat aantal is bij benadering 0. Waarom? Omdat de mens altijd liever de makkelijkere/luie manier kiest (mits er geen direct aantoonbare nadelen aan verbonden zijn).

Daarbij schrijf ik een game niet af op 1 punt (in dit geval LFG/LFR) af, maar de weg die Blizzard is ingeslagen heeft niet mijn voorkeur. Ik vind bepaalde redeneringen van hen de laatste jaren onlogisch. Een voorbeeld hiervan is het niet kunnen vliegen (aan het begin van) WoD, om zo mensen meer te laten beleven van de wereld. Het doel vind ik prima en het is niet de eerste keer dat ze zichzelf dat doel stellen. Maar het niet kunnen vliegen verbetert dit misschien 10-20% (je spendeert 20% meer tijd in de wijde wereld door te lopen i.p.v. vliegen, of door naar flightpoints te lopen). Echter laten ze LFG wel beschikbaar, terwijl het disablen daarvan mensen veel meer in de buitenwereld zou brengen.
Wat je dus uiteindelijk krijgt, gezien de "luie" aard van de mens, is dat mensen inzien dat questen irritanter wordt/meer tijd kost, dus gaan ze nog meer gebruik maken van LFG als enige tool om te levelen. Lekker half slapen in Stormwind of Oggrimar staan, op 1 knop drukken, instance clearen, repeat. Hoewel ik zelf geen problemen heb met het niet kunnen vliegen in WoD denk ik dat het juist contraproductief kan gaan werken. Een klein deel van mensen blijft (deels) questen en maakt het weinig uit dat ze niet kunnen vliegen (de mensen die questen echt leuk vinden). Een groter deel van de mensen vind questen enigszins een afwisselende manier om te levelen, maar vind het niet vliegen wel irritant. Tenslotte heb je de mensen die sowieso al geen fan waren van questen en die zullen er door deze maatregel nog minder snel aan beginnen.

Zonder een al te rooskleurige bril op te hebben durf ik stellig te zeggen dat mensen, over het algemeen, in Vanilla en TBC (veel) meer bereid waren om moeite te doen om iets te bereiken en mensen socialer waren. Voor 5 mans instances had je elkaar nodig, gewoon maar "wat doen" eindigde meestal snel in onnodige wipes. Je moest je netjes gedragen wilde je een invite krijgen in een groepje en ook tijdens het doen van de instance moest je je niet als een idioot gedragen, anders werd je gekicked en/of kreeg je een volgende keer geen invite meer. In het ergste geval, met name bij ninjalooters, werd op mijn server na afloop vrolijk de naam van de persoon in tradechat genoemd + wat hij gedaan had. De kans dat je daarna nog mee mocht gaan met een groepje of raid waren dan vrij klein.
Gedroegen mensen zich wel goed, waren ze goed in wat ze deden, dan zette ik deze mensen op mijn friendslists. Als ik de volgende dag weer wat instances wilde doen, keek ik eerst daar wie er online waren. Met name goede tanks, of als tank zijnde goede healers, waren heel waardevol om in de friendslist te hebben.

Tegenwoordig boeit dat allemaal niet meer. Je hebt elkaar niet meer echt nodig in een instance, fouten maken kun je zo goed als niet en scheld je mensen uit, ach.. de kans dat je ze nog eens ziet is nihil omdat je gemixt wordt met mensen van andere realms. Daarbij kan ik mij van de laatste paar expansions niet meer herinneren dat ik nog ooit iemand op de friendslist heb gezet, omdat ik de omgang met hem/haar in een instance zeer prettig vond, of dat die persoon merkbaar uitblonk in class kennis.
En ja af en toe gebeurt het nog wel eens dat mensen gezellig wat kletsen tijdens het doen van een instance, maar dat is heel sporadisch. In redelijk wat gevallen krijg je niet eens een response als je bij het begin hallo zegt. En neem je even 5 seconden de tijd om wat te typen, dan heb je weer zo'n mongool erbij die roept " GOGOGO PULL TANK" of die zelf maar pullt. Helaas kun je zulke mensen niet meer dood laten gaan, omdat a) healthpools van non-tanks veel te hoog zijn, b) mobs verhoudingsgewijs veel minder dmg doen dan vroeger en c) Jan en allemaal zoveel selfhealing heeft dat ie het toch wel overleeft.. helaas.

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

garriej schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 15:00:
naar level 60 levelen heb je toch zo gedaan. even een dagje doorzetten met heirlooms en je bent er.
Heirlooms .. Daar heb ik er dus welgeteld twee van: Plate shoulder, plate chest (STR/STA) (ToC-tijd)

En onze guild is level 3 :D!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Darkfreak schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 15:04:
[...]

Heirlooms .. Daar heb ik er dus welgeteld twee van: Plate shoulder, plate chest (STR/STA) (ToC-tijd)

En onze guild is level 3 :D!
Met je nieuwe char een 25 guild joinen, de eerste 7 levels even doen, dan ben je exalted met die guild en kun je alles kopen :D moet je wel gold hebben. dan leave je de guild en join je je eigen.

• Br3wmaster
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07:54
+1 kan me hier compleet in vinden :)

PSN: Brwmaster

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Maar je hebt dus alles dungeon challenges op gold?

on a serious note; ik kan me deels in vinden wat je zegt: echter ik ervaar wow niet op die manier. ik ervaar het als ik join een guild met mensen en daar doe ik mee raiden/dungeons ect.

De sfeer van de game is naast het guild groep gevoel inderdaad de afgelopen jaren erg afgenomen.

• Br3wmaster
garriej schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 15:11:
[...]

on a serious note; ik kan me deels in vinden wat je zegt: echter ik ervaar wow niet op die manier. ik ervaar het als ik join een guild met mensen en daar doe ik mee raiden/dungeons ect.

De sfeer van de game is naast het guild groep gevoel inderdaad de afgelopen jaren erg afgenomen.
En dat is niet alleen in WoW zo. Ik speel af en toe nog wel is LoL of CS en hierbij kan men elkaar ook niet verdragen. Het ligt altijd aan de ander etc etc en dit gedrag zie je ook terug in real life. Mensen hebben een kort lontje en alles draait om ikke ikke ikke :)

Maar dan word dit weer een hele andere discussie.

Anyway van 't weekend mijn Warrior maar is naar 60 levelen (of toch pala) boosten naar 90 en dan leren tanken op die class :)

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Br3wmaster schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 15:14:
[...]

En dat is niet alleen in WoW zo. Ik speel af en toe nog wel is LoL of CS en hierbij kan men elkaar ook niet verdragen. Het ligt altijd aan de ander etc etc en dit gedrag zie je ook terug in real life. Mensen hebben een kort lontje en alles draait om ikke ikke ikke :)

Maar dan word dit weer een hele andere discussie.

Anyway van 't weekend mijn Warrior maar is naar 60 levelen (of toch pala) boosten naar 90 en dan leren tanken op die class :)
woah woah, de wow community is wel echt 10000 keer zo goed als die in League. counterstrike lopen ook een hoop rotte appels tussen maar is al veel minder erg als in league.

De wow community is echt zo slecht nog niet.

Ik moet nog steeds mijn generic apply schrijven om naar meerdere guilds te sturen op basis van wat de guild die ik vind nodig heb doe ik een boost.

• Darkfreak

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

garriej schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 15:17:
[...]

woah woah, de wow community is wel echt 10000 keer zo goed als die in League. counterstrike lopen ook een hoop rotte appels tussen maar is al veel minder erg als in league.

De wow community is echt zo slecht nog niet.

Ik moet nog steeds mijn generic apply schrijven om naar meerdere guilds te sturen op basis van wat de guild die ik vind nodig heb doe ik een boost.
Hoe rot en naar sommige trolls, ninja's, kiddies, elitists en e-peen trippers in WoW kunnen zijn, sluit ik me wel hierbij aan.
In het algeheel is de WoW community vele malen fijner dan LoL, HoN of CS.

• Br3wmaster
Darkfreak schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 15:23:
[...]

Hoe rot en naar sommige trolls, ninja's, kiddies, elitists en e-peen trippers in WoW kunnen zijn, sluit ik me wel hierbij aan.
In het algeheel is de WoW community vele malen fijner dan LoL, HoN of CS.
Dat is ook absoluut zo. Maar het punt dat ik wilde maken is dat het gewoon een trend is waarin alles aan een ander ligt en het draait om ikke ikke ikke :) . Is bij de ene community erger dan bij de andere maar je ziet het gewoon overal :) .

Mensen die trouwens ervaring hebben met een warrior in PvP? Wil me toch wat meer daar op richten en ben wel benieuwd naar jullie huidige ervaringen

• soulrider

Langs de andere kant heb je nu ook meer spelers die zich nu toch een keer aan WoW riskeren net omdat die verplichtingen van "je moet al een goeie groep vrienden of guildies hebben om iets te kunne doen" weggevallen is.
Als nieuwkomer is het dan bv iets lastiger om ergens in zo'n groepje binnen te geraken (afh. van je eigen persoonlijkheid natuurlijk). Nu kan quasi iedereen er mee starten en op eigen houtje het uitzoeken en via lfd/lfr toch al redelijk wat doen.

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Br3wmaster schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 15:25:
[...]

Dat is ook absoluut zo. Maar het punt dat ik wilde maken is dat het gewoon een trend is waarin alles aan een ander ligt en het draait om ikke ikke ikke :) . Is bij de ene community erger dan bij de andere maar je ziet het gewoon overal :) .

Mensen die trouwens ervaring hebben met een warrior in PvP? Wil me toch wat meer daar op richten en ben wel benieuwd naar jullie huidige ervaringen
De enige (relevante)ervaring die ik heb is die ik heb opgedaan bij het kijken van linneafly op twitch. Ik heb t in BC gespeeld en toen heb ik me erg mee vermaakt. Er zit wel een redelijke skillcap in nog geloof ik met verschillende stances enzo maar dat maakt het juist leuk.

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Warrior PvP en Skill in 1 zin _O-

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Wat een onderbouwing.. echt geweldig zo!

Ik vind zelf warriors gewoon leuk spelen in PVP. Maak ik veel dingen af? Nop, vertraag ik tegenstanders net lang genoeg zodat mijn team kan scoren? Jep. En zo hoort het ook te zijn. Geen gezeur over wat beter is, gewoon lol hebben met elkaar en zorgen dat je wint.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Jorca
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-10 10:50
Je kan best leuke dingen doen met een warrior, maar voor de rest een faceroll class :P.
Skillcap is best laag en grootste noobs komen hoog met een warrior.
Zelf blijf ik bij mijn vertrouwde UhDk en misschien gear ik mijn Paladin Retri zodat ik me niet verveel want het blijven totaal verschillende classes.

[ Voor 8% gewijzigd door Jorca op 08-08-2014 15:34 ]

Jorca@Sylvanas , Apsuva@Sylvanas , Btag: Kivancusta#2985

• Moi_in_actie
garriej schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 15:11:
[...]

Nee, ik heb deze expansion nauwelijks gespeeld, afgezien van chars naar 90 levelen doe ik niets. Zonder als al te elitist over te komen denk ik wel dat ik het zou kunnen om alles op gold te halen, gezien mijn eerder behaalde prestaties (ten tijde dat ze relevant/de laatst uitgekomen content waren):
- TBC: Vasj en Kael'Thas in TBC, alles behalve Illidan en Sunwell gecleared met een redelijk casual raiding guild
- WotLK: een aantal realmfirsts gehaald, eerste groep met The Undying in Naxx, top 5 ish met Sarth 3 drakes, Mimiron hardmode en Yogg +0, 30++ ToC heroic runs zonder deaths, realm 3rd (2 uur na de realm 2nd kill) op LK heroic (10) op 3 characters behaald (fury warrior, resto druid en mage), realm 2nd op Halion heroic
- Cata: al minder actief geworden, wel alles op heroic gecleared op meerdere chars. Bij de kill op Sinestra waren we realm 3e of 4e meen ik mij te herinneren, Spine of Deathwing ook als een van de eersten, guild over het algemeen tussen 1e en 3e op de realm.
- MoP: ik raid dan niet meer, guild volledig overgegaan op 2x 10 mans en daarmee realm 2nd (6 realmfirsts tijdens MoP).

Het "kunnen" is het probleem niet, het "willen" wel :) Maar dit komt heus niet alleen door de game, ik spendeerde in TBC en WotLK veel teveel tijd aan WoW en ben op een gegeven moment gaan afkicken. Dit liep toevallig mooi samen met dat ik de gang van WoW minder leuk vond worden en mijn andere verslaving naar voren kwam (series kijken :9~ ). Bij elke expansion kijk ik nu aan het begin wat ik ervan vind en of ik het de moeite waard vind om actief (hardcore raider) te zijn. Tijdens Cataclysm kwamen vanaf Firelands weer de twijfels hierover (te weinig content in Firelands, Dragonsoul was een zware domper) dus toen ben ik weer gaan minderen/gestopt. Bij Mists of Pandaria had ik vooraf al mijn bedenkingen (yeay.. panda's knuffelen :X ) en toe ik na 2 dagen level 90 was en bleek dat je toen als een gek rep moest gaan grinden (iets wat ik haat) ben ik direct afgehaakt.

• xavento
lanerios schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 15:33:
Wat een onderbouwing.. echt geweldig zo!

Ik vind zelf warriors gewoon leuk spelen in PVP. Maak ik veel dingen af? Nop, vertraag ik tegenstanders net lang genoeg zodat mijn team kan scoren? Jep. En zo hoort het ook te zijn. Geen gezeur over wat beter is, gewoon lol hebben met elkaar en zorgen dat je wint.
Er is wel een verschil tussen op 1900 rating hangen door wat lol te hebben of er serieus voor te gaan.

@brewmaster: Wat is de bedoeling van de warrior die je gaat spelen? 2s ? 3s? 5s? RBG? of gewoon BG's ?

• Br3wmaster
Ik hoop 2S te kunnen combineren met RBG :) Maar zal tussen door ook vast nog wel wat BG's gaan doen en misschien wat World PvP :)

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Moi_in_actie schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 15:35:
[...]

Nee, ik heb deze expansion nauwelijks gespeeld, afgezien van chars naar 90 levelen doe ik niets. Zonder als al te elitist over te komen denk ik wel dat ik het zou kunnen om alles op gold te halen, gezien mijn eerder behaalde prestaties (ten tijde dat ze relevant/de laatst uitgekomen content waren):
- TBC: Vasj en Kael'Thas in TBC, alles behalve Illidan en Sunwell gecleared met een redelijk casual raiding guild
- WotLK: een aantal realmfirsts gehaald, eerste groep met The Undying in Naxx, top 5 ish met Sarth 3 drakes, Mimiron hardmode en Yogg +0, 30++ ToC heroic runs zonder deaths, realm 3rd (2 uur na de realm 2nd kill) op LK heroic (10) op 3 characters behaald (fury warrior, resto druid en mage), realm 2nd op Halion heroic
- Cata: al minder actief geworden, wel alles op heroic gecleared op meerdere chars. Bij de kill op Sinestra waren we realm 3e of 4e meen ik mij te herinneren, Spine of Deathwing ook als een van de eersten, guild over het algemeen tussen 1e en 3e op de realm.
- MoP: ik raid dan niet meer, guild volledig overgegaan op 2x 10 mans en daarmee realm 2nd (6 realmfirsts tijdens MoP).

Het "kunnen" is het probleem niet, het "willen" wel :) Maar dit komt heus niet alleen door de game, ik spendeerde in TBC en WotLK veel teveel tijd aan WoW en ben op een gegeven moment gaan afkicken. Dit liep toevallig mooi samen met dat ik de gang van WoW minder leuk vond worden en mijn andere verslaving naar voren kwam (series kijken :9~ ). Bij elke expansion kijk ik nu aan het begin wat ik ervan vind en of ik het de moeite waard vind om actief (hardcore raider) te zijn. Tijdens Cataclysm kwamen vanaf Firelands weer de twijfels hierover (te weinig content in Firelands, Dragonsoul was een zware domper) dus toen ben ik weer gaan minderen/gestopt. Bij Mists of Pandaria had ik vooraf al mijn bedenkingen (yeay.. panda's knuffelen :X ) en toe ik na 2 dagen level 90 was en bleek dat je toen als een gek rep moest gaan grinden (iets wat ik haat) ben ik direct afgehaakt.
Heey sheldon! je las aardig door het sarcasme heen.

Het probleem is het kunnen ook niet en het is nou niet echt een geweldige challenge als je je hoofd er even naar zet(het heeft mij niet geboeid) maar het is meer om aan te geven dat er tegewoordig dus nog steeds een manier en reden is om een groep te zoeken, naar de dungeon te vliegen en iedereen echt op moet letten wil je er iets uit halen.

o en mensen ik had het over TBC waar ik vond dat er wel een skillcap zat in het warrior zijn, hoe het nu is weet ik niet sinds TBC geen warrior meer gespeeld.

[ Voor 3% gewijzigd door garriej op 08-08-2014 15:44 ]

• xavento
2s valt reuze mee qua skillcap, zeker op warrior. Ik zou iig op arenajunkies wat macro's bekijken en naar een aantal streamers kijken die warrior spelen (niet swifty, geweldige gast maar geen top pvp'r) en vooral naar tips en tricks luisteren van hun.

Zoek op de armory naar de top 2v2 warriors en bekijk hun talents/reforging en items om daar iig alvast aan te beginnen via honor gear.

Stances op het begin niet zo druk om maken, dat leer je wel naarmate je op hogere rating komt.

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
xavento schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 15:36:
[...]

Er is wel een verschil tussen op 1900 rating hangen door wat lol te hebben of er serieus voor te gaan.

@brewmaster: Wat is de bedoeling van de warrior die je gaat spelen? 2s ? 3s? 5s? RBG? of gewoon BG's ?
Joh echt? :P

Ik bedoelde gewoon voor de fun spelen. Serieus is altijd anders.. maar goed, als ik hier ook lees dat mensen "maar wat knopjes rammen" PVE vinden. Tsja, dan is het serieus ver te zoeken :)

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Br3wmaster
Dank voor de tips. Die Arneajunkies site kende ik trouwens nog niet :) . Zal daar vanavond is even op rondneuzen. Hoop dat ik van 't weekend nog wat BG's kan gaan doen om alvast een beetje in te komen :)

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

lanerios schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 15:44:
[...]

Joh echt? :P

Ik bedoelde gewoon voor de fun spelen. Serieus is altijd anders.. maar goed, als ik hier ook lees dat mensen "maar wat knopjes rammen" PVE vinden. Tsja, dan is het serieus ver te zoeken :)
In theorie is alles "maar wat knopjes rammen" de juiste knopjes op de juiste tijd rammen dat is de kunst ^^

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-11 14:23
Moi_in_actie schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 15:02:
[...]

Dat is het standaard antwoord wat men hier altijd op geeft. Om de vraag even te retourneren: hoeveel mensen denk je dat er reageren als je in tradechannel of iets dergelijk zoekt naar mensen, en je voorstelt om helemaal handmatig naar de instance te gaan? Dat aantal is bij benadering 0. Waarom? Omdat de mens altijd liever de makkelijkere/luie manier kiest (mits er geen direct aantoonbare nadelen aan verbonden zijn).

Daarbij schrijf ik een game niet af op 1 punt (in dit geval LFG/LFR) af, maar de weg die Blizzard is ingeslagen heeft niet mijn voorkeur. Ik vind bepaalde redeneringen van hen de laatste jaren onlogisch. Een voorbeeld hiervan is het niet kunnen vliegen (aan het begin van) WoD, om zo mensen meer te laten beleven van de wereld. Het doel vind ik prima en het is niet de eerste keer dat ze zichzelf dat doel stellen. Maar het niet kunnen vliegen verbetert dit misschien 10-20% (je spendeert 20% meer tijd in de wijde wereld door te lopen i.p.v. vliegen, of door naar flightpoints te lopen). Echter laten ze LFG wel beschikbaar, terwijl het disablen daarvan mensen veel meer in de buitenwereld zou brengen.
Wat je dus uiteindelijk krijgt, gezien de "luie" aard van de mens, is dat mensen inzien dat questen irritanter wordt/meer tijd kost, dus gaan ze nog meer gebruik maken van LFG als enige tool om te levelen. Lekker half slapen in Stormwind of Oggrimar staan, op 1 knop drukken, instance clearen, repeat. Hoewel ik zelf geen problemen heb met het niet kunnen vliegen in WoD denk ik dat het juist contraproductief kan gaan werken. Een klein deel van mensen blijft (deels) questen en maakt het weinig uit dat ze niet kunnen vliegen (de mensen die questen echt leuk vinden). Een groter deel van de mensen vind questen enigszins een afwisselende manier om te levelen, maar vind het niet vliegen wel irritant. Tenslotte heb je de mensen die sowieso al geen fan waren van questen en die zullen er door deze maatregel nog minder snel aan beginnen.

Zonder een al te rooskleurige bril op te hebben durf ik stellig te zeggen dat mensen, over het algemeen, in Vanilla en TBC (veel) meer bereid waren om moeite te doen om iets te bereiken en mensen socialer waren. Voor 5 mans instances had je elkaar nodig, gewoon maar "wat doen" eindigde meestal snel in onnodige wipes. Je moest je netjes gedragen wilde je een invite krijgen in een groepje en ook tijdens het doen van de instance moest je je niet als een idioot gedragen, anders werd je gekicked en/of kreeg je een volgende keer geen invite meer. In het ergste geval, met name bij ninjalooters, werd op mijn server na afloop vrolijk de naam van de persoon in tradechat genoemd + wat hij gedaan had. De kans dat je daarna nog mee mocht gaan met een groepje of raid waren dan vrij klein.
Gedroegen mensen zich wel goed, waren ze goed in wat ze deden, dan zette ik deze mensen op mijn friendslists. Als ik de volgende dag weer wat instances wilde doen, keek ik eerst daar wie er online waren. Met name goede tanks, of als tank zijnde goede healers, waren heel waardevol om in de friendslist te hebben.

Tegenwoordig boeit dat allemaal niet meer. Je hebt elkaar niet meer echt nodig in een instance, fouten maken kun je zo goed als niet en scheld je mensen uit, ach.. de kans dat je ze nog eens ziet is nihil omdat je gemixt wordt met mensen van andere realms. Daarbij kan ik mij van de laatste paar expansions niet meer herinneren dat ik nog ooit iemand op de friendslist heb gezet, omdat ik de omgang met hem/haar in een instance zeer prettig vond, of dat die persoon merkbaar uitblonk in class kennis.
En ja af en toe gebeurt het nog wel eens dat mensen gezellig wat kletsen tijdens het doen van een instance, maar dat is heel sporadisch. In redelijk wat gevallen krijg je niet eens een response als je bij het begin hallo zegt. En neem je even 5 seconden de tijd om wat te typen, dan heb je weer zo'n mongool erbij die roept " GOGOGO PULL TANK" of die zelf maar pullt. Helaas kun je zulke mensen niet meer dood laten gaan, omdat a) healthpools van non-tanks veel te hoog zijn, b) mobs verhoudingsgewijs veel minder dmg doen dan vroeger en c) Jan en allemaal zoveel selfhealing heeft dat ie het toch wel overleeft.. helaas.
Ik ben het helemaal met je eens.
Dat is ook een grote reden dat ik eigenlijk gestopt ben met WoW na TBC. Natuurlijk speel ik nog wel eens en koop iedere keer de uitbreiding ( vraag me niet waarom dat weet ikzelf niet :P ) en gaan we weer vrolijk door met brainless lvl'n en dungeons doen, maar echt hardcore zoals het ooit was zal ik nooit meer doen of meemaken in WoW.
Wat mis ik toch de 4-6 uur duurende AV battles, of de 20 min durende vlucht over de barrens van zuid naar noord :P . ( ff tijd om tussendoor eten te maken of om lekker te douchen :P )
Maar goed misschien worden wij wel oud :P

• Moi_in_actie
garriej schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 15:41:
[...]

Heey sheldon! je las aardig door het sarcasme heen.

Het probleem is het kunnen ook niet en het is nou niet echt een geweldige challenge als je je hoofd er even naar zet(het heeft mij niet geboeid) maar het is meer om aan te geven dat er tegewoordig dus nog steeds een manier en reden is om een groep te zoeken, naar de dungeon te vliegen en iedereen echt op moet letten wil je er iets uit halen.
Haha oops, ja ik zit nog te werken af en toe met mn gedachten ergens anders bij ;) Het klopt dat de lastigste content (heroic raids, challenge modes) nog net zo uitdagend zijn als altijd, dus wat dat betreft geen gebrek aan voor mij interessante content. Deze expansion had ik sowieso veel minder zin in WoW en het waren meer de andere zaken zoals class mechanics, het hele Pandaria thema laat mij helemaal koud, vooraf geen "grote boze eindboss" als een Lich King of Deathwing enzovoorts.

Even terzijde, is er al bekend of WoD wel een echte expansion eindbaas krijgt? Ik moet zeggen dat ik het nieuws maar half volg, dus wellicht dat ik het gewoon gemist heb. Ik weet dat we terug in de tijd gaan, dat alles zich een X-aantal jaren voor TBC afspeelt, maar mijn kennis van de lore is (veel) te beperkt om te weten wat er dan gaande is.

Verwijderd

Moi_in_actie schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 15:35:
[...]

Het lijstje ziet er erg bekend uit. Dit is wat mijn guilds tot en met Cataclysm ook hebben gedaan (alleen als tweede tier in cataclysm naar 10 man gegaan).

In MoP zijn we van 3 naar 2 raids per week gegegaan. Redelijk casual dus met 7 uur raiden per week.

Progress ging in principe door normal erg snel, alleen raakten we iedere keer als we een tier gecleared hadden op normal een groep mensen kwijt die overstapte naar meer hardcore guilds voor heroic modes :X

UIteindelijk heb ik in MoP dus door alle tiers 2 of 3 keer normal progress moeten doen en daar werd ik wel een beetje moe van. Die mensen hebben gewoon de guild gebruikt als opstapje naar een meer hardcore guild, ik had liever wat langer gezocht naar mensen die net zoals de harde kern van onze guild gewoon geen tijd hebben voor meer dan twee raids per week. En dan daarmee rustig door heroic modes (straks mythical) gaan.

Helemaal frustrerend als ik dan met een oud guildy spreek die in een guild zit met 'maar' 12 members en die met 1 raid van 6 uur per week alles op heroic heeft gecleared! Als je dus mazzel hebt en een groep betrouwbare mensen weet te recruiten waarvan niemand weggaat, dan kan het dus wel.

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Moi_in_actie schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 15:49:
[...]

Haha oops, ja ik zit nog te werken af en toe met mn gedachten ergens anders bij ;) Het klopt dat de lastigste content (heroic raids, challenge modes) nog net zo uitdagend zijn als altijd, dus wat dat betreft geen gebrek aan voor mij interessante content. Deze expansion had ik sowieso veel minder zin in WoW en het waren meer de andere zaken zoals class mechanics, het hele Pandaria thema laat mij helemaal koud, vooraf geen "grote boze eindboss" als een Lich King of Deathwing enzovoorts.

Even terzijde, is er al bekend of WoD wel een echte expansion eindbaas krijgt? Ik moet zeggen dat ik het nieuws maar half volg, dus wellicht dat ik het gewoon gemist heb. Ik weet dat we terug in de tijd gaan, dat alles zich een X-aantal jaren voor TBC afspeelt, maar mijn kennis van de lore is (veel) te beperkt om te weten wat er dan gaande is.
Vast wel, die heeft MoP ook gekregen in de vorm van garrosh hellscream.

• Moi_in_actie
ErwinJ schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 15:48:
[...]
Wat mis ik toch de 4-6 uur duurende AV battles, of de 20 min durende vlucht over de barrens van zuid naar noord :P . ( ff tijd om tussendoor eten te maken of om lekker te douchen :P )
Maar goed misschien worden wij wel oud :P
Haha ja, de goede oude AV battles. 6 uur viel op zich nog mee. In Vanilla heb ik WoW leren kennen via een vriend van mij, die destijds heel actief speelde (veel PVP en daarnaast full T2 geared + bezig in Naxx). Daarvan herinner ik mij nog dat ik een keer bij hem overnachtte, hij savonds in AV bezig was, zijn priest ergens achter de bosjes op een heuvel parkeerde, om de volgende ochtend gewoon weer verder te kunnen gaan... in dezelfde battleground.

Alleen met sommige van die dingen betrap ik mij er wel eens op dat ik me alleen de positieve dingen herinner. Het was veel meer zoeken en uitpluizen tijdens het questen (leuk), maar wat heb ik mij soms groen en geel geërgerd in bijvoorbeeld Stranglethorn met al dat heen en weer geloop (om nog maar niet eens te beginnen over de Pages of STV quest :X ). Of dat het regelmatig gebeurde dat je alle quests in zone X gedaan had, je eigenlijk door wilde naar de zone ernaast, maar dat je nog niet hoog genoeg level was (alle mobs rood of level ??). Dan moest je of in instances wat xp farmen, of je moest naar het andere continent om daar quests te doen in de gelijkwaardige regio (grr...).

Al met al ben ik van mening dat TBC, en met name Vanilla, meer fouten/slecht uitgevoerde dingen hadden dan b.v. WotLK of Cata, maar door die irritantere dingen geniet je juist meer van de echt leuke dingen. 2 maanden staan te whipen op Kael'Thas was soms om je nagels bij uit te trekken, maar het moment van de kill was zo fantastisch. In WotLK heb ik dit gevoel gelukkig nog kunnen evenaren met LK Heroic en Mimiron Hardmode (die 3 bij elkaar zijn mijn favoriete fights ooit).
Na WotLK heb ik dat gevoel nooit meer gehad; kills op Sinestra, heroic Ragnaros en zeker heroic Deathwing deden mij veel minder. Deathwing deed mij zelfs helemaal niets, dat was zo'n aanfluiting van een fight (yeay adds killen en op zijn teennagels inhakken -.-) en zo eenvoudig na heroic Spine of Death (we hadden meen ik 6 tries nodig, nadat we eerder die avond de eerste kill op heroic Spine hadden).

• Ashy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:28
Iemand hier die mij kan helpen met het volgende? :

Ik speel met twee vrienden 3v3 arena, Warrior (arms), warlock (destruction) en druid (resto). Rating zit ongeveer op 1300, winnen gaat zo af en toe wel en dan weer niet. Maar op een of andere manier heb ik het gevoel dat we een aantal basics missen tijdens het spelen, dat we helemaal over het hoofd zien of zo.

We gebruiken uiteraard een voice programma om te communiceren tijdens de arena matches, meestal gaat de warrior op de healer van de tegenpartij en de lock op de laagst gegearde tegenstander.

Waar ik misschien wel op zoek ben is tactics voor een dergelijke setup als ik nu mee speel qua arena team. Zou graag specificeren waar we hulp bij nodig hebben, maar als je niet direct weet waar het fout gaat dan is dat natuurlijk lastig..

• xavento
Begrijp niet helemaal waarom je als eerst op de healer gaat ? Zorg juist dat je de healer in een CC chain houdt terwijl je hun DPS nuked.

Laat je warlock overigens eens proberen te switchen naar affliction, dit helpt mischien ook wat meer. Niet elitist bedoelt, maar 1300 is wel heel erg laag dus het is lastig te zeggen wat er precies fout gaat.

• Jorca
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-10 10:50
Je targets moet je kiezen op basis van hun defensive cooldowns en andere dingen zoals: de damage die hij gaat doen als er niemand op hem zit, de pressure die je kan doen , etc.
Heb je wel macro's voor focus targets om ze te CC'en? En misschien help het om soms te switchen van targets kijk naar wat filmpjes op youtube of naar wat streams want hier is het wat moeilijker om het uitteleggen.

Een ander punt is ook dat je andere classes moet kennen zodat je bepaalde dingen kan counteren of verwachten. Aan jullie comp hoort het niet te liggen, misschien als de lock affliction zou zijn maar dat is een keuze die je vriend maakt.
xavento schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 16:11:
Begrijp niet helemaal waarom je als eerst op de healer gaat ? Zorg juist dat je de healer in een CC chain houdt terwijl je hun DPS nuked.

Laat je warlock overigens eens proberen te switchen naar affliction, dit helpt mischien ook wat meer. Niet elitist bedoelt, maar 1300 is wel heel erg laag dus het is lastig te zeggen wat er precies fout gaat.
Healer gaan is altijd leuk :P, met dit comp zal het wel tegenvallen denk ik.

[ Voor 53% gewijzigd door Jorca op 08-08-2014 16:25 ]

Jorca@Sylvanas , Apsuva@Sylvanas , Btag: Kivancusta#2985

• EG Mike
soulrider schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 14:43:
[...]

Maar als je al X-tal levels doet (bv 1-> 60) heb je toch al een vrij goede basis rotatie geleerd.
en dan is een boost van 60->90 niet zo zwaar als zo'n pre-order boosted insta-90 waar je een hele class van nul moet leren.

Trouwens al de spells die je aangeeft zijn volgens mij al geleerd voor of bij het dingen van lvl 60.
http://www.wowhead.com/spells=-12.7#0+2+1+16
Vanaf dan komen vooral (enkel) de extra buffs, cooldowns en dergelijke dps-verhogers erbij.
Maw: mijn statement wordt door je dps-lijstje eigenlijk enkel maar bevestigd ;-)

lvl'en tot 60 en dan boosten naar 90 is in mijn ervaring en opinie dus beter dan full boost/insta-90.

en daar ging mijn laatste zin die je netjes in't vet zet, maar wat uit de context haalt, over.
Ik reageerde met mijn DPS rotatie op onderstaande quote, ongeacht je die skills nou leert op level 1 of 90.

Echter ben ik het wel met je eens dat het wel overweldigend moet zijn om van level 1-90 geboost te worden; Ik sta daar eigelijk niet meer bij stil omdat ik elke class van binnen en van buiten ken (iets minder dan eerst; omdat ik MoP niet heel veel heb gespeeld).
soulrider schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 17:28:
--------------
xavento schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 14:47:

Zei ik het niet ?:)
Er komt ongetwijfeld advies om eerst door te levelen naar 60 om dan te boosten (omdat je dan twee professions krijgt die max level zijn), maar naar mijn mening is dat nu niet zo heel belangrijk gezien je een nieuwe speler bent. Omdat we zo ver in deze expansion zijn, is de markt verzadigd, en kan je als nieuwe level 90 met je professions (zonder geld!) érg moeilijk concurreren met de mensen die al sinds dag 1 in de markt zitten.
Ik zou het afraden om nu met professions te beginnen (uitgezonderd gathering professions). Ten eerste raak je niks kwijt (mats om iets te maken zijn veel te duur voor je), en ten tweede kost het je gewoon veel te veel geld. Als nieuwe WoW speler zou ik me helemaal niet druk maken om professions. Ga eerst eens even lekker het spelletje spelen, je class leren, misschien andere classes leren (Know your enemy ;) ). Op het moment dat je begrijpt hoe het spelletje in elkaar steekt, zou ik eens langzaam gaan denken aan professions. Ik speel al 9 jaar, en heb nog nooit geld verdiend aan mijn eigen professions (ook nooit de moeite voor genomen).

• EG Mike
Ashy schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 16:08:
Iemand hier die mij kan helpen met het volgende? :

Ik speel met twee vrienden 3v3 arena, Warrior (arms), warlock (destruction) en druid (resto). Rating zit ongeveer op 1300, winnen gaat zo af en toe wel en dan weer niet. Maar op een of andere manier heb ik het gevoel dat we een aantal basics missen tijdens het spelen, dat we helemaal over het hoofd zien of zo.

We gebruiken uiteraard een voice programma om te communiceren tijdens de arena matches, meestal gaat de warrior op de healer van de tegenpartij en de lock op de laagst gegearde tegenstander.

Waar ik misschien wel op zoek ben is tactics voor een dergelijke setup als ik nu mee speel qua arena team. Zou graag specificeren waar we hulp bij nodig hebben, maar als je niet direct weet waar het fout gaat dan is dat natuurlijk lastig..
Het kan niet zo zijn dat ieder in een team een vast 'eigen' target heeft. Wat je doet is nuken tot de cooldowns van de tegenpartij gebruikt zijn. Zorg dat een Priest bijvoorbeeld zijn Pain suppression gebruikt heeft, z'n trinket heeft gebruikt, en line of sight staat. Op dat moment CC je hem, terwijl je met de andere twee een target uit zoekt wat het meest vulnerable is (niet gear wise, maar cooldown-wise). Arena's zijn NOOIT een statisch gevecht. Je switcht 500x van target in 1 match.

Wat mij altijd helpt is om te recorden, en als je verliest je record eens terug kijken met zn 3en en bespreken wat je fout deed, en wat de andere keer anders moet. Ben niet bang om elkaar op fouten te wijzen. Iemand zei laatst: Als je spinazie tussen je tanden hebt kan het beschamend overkomen als iemand er wat van zegt, maar aan de andere kant kan diegene ook niks zeggen, en loop je de rest van de dag voorlul, dat is met arenas net zo.

Geef elkaar feedback over de speelstijlen (te agressief, te defensief, etc), over wanneer je welke cooldowns gebruikt, wanneer je ze juist NIET gebruikt, en wanneer je het beter had kunnen gebruiken. Let op je movement (dat is het belangrijkste van Arena's imo). Weet wanneer je Line of sight KAN en MOET lopen. Tijdens de match geef je elkaar zoveel mogelijk informatie. Zeg welke target je gaat aanvallen en zeg wat je verwacht van een ander ("Nuke de warrior, jij CC'd die mage!").

Ook zou ik aanraden om Gladius te installeren (als je dat al niet hebt), en iedereen hem zo in te stellen dat notificaties ("Target X used trinket") in party chat komen, en dan Party Chat Bubbles aan te zetten in de interface settings zodat je in je scherm ziet wat de notificaties zijn zonder dat je op je chat hoeft te letten!

• Freaky Maus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-11 13:11
I'm not alone! ;)

Ben het volledig met je eens en wordt dan ook wel moe van reacties als "waarom zoek je dan geen groep" (iedereen hangt in de AH in ORG/SWC of de Shrine, de wereld is leeg op een verlate heirloom lvler na) "heb je alle gold challenges al gehaald?" of "heb je alle hc raids al gedaan?". Daar gaat het namelijk niet om, dat is juist hetgeen wat je probeert te vermijden: zo snel mogelijk een dungeon door rushen (want alles moet snel!) om een achievement toe te voegen zodat je die zinnetjes kunt zeggen. Nee, ben niet jaloers maar in TBC had je geen Illidan kill nodig om je 'superman' te voelen. Ik ben nog altijd trots op de volledige dungeon 3 set die ik op m'n resto druid heb behaald en de PvP gear met m'n shaman.

Dat was nou ook niet dat je zegt een hele prestatie, maar je hoefde niet persé endgame te spelen om iets te bereiken. De punten die door Moi_in_ actie worden opgenoemd, zoals de 'reis' naar een dungeon toe alleen al (herinner me nog dat Botanica speciaal was, dan had je een flying mount nodig die niet iedereen had). Keys voor dit, rep voor dat en uiteraard dungeon sets en een epic item van de laatste dungeon boss. Daardoor hadden heroics nog een doel, tegenwoordig is het een mob rape van 10 minuten voor een paar punten/badges.
Het is niet zo dat je nu geen moeilijke bosses hebt, maar de weg ernaar toe is zo simpel en zielloos. LFR > kill > loot > portal terug = NEXT! Geen voorbereiding, geen episch verhaal, amper noemenswaardige trash, geen keys meer. Gewoon erin, eruit en repeat. Dat is niet iets wat mij bezighoud, raiden doe ik dan ook niet meer; wel veel alts levellen. En dailies.. don't even start about those.

Maargoed, ik ben inderdaad ouder aan het worden en klink vast als een zeikerd. Blijf dan ook steeds suggestions insturen dat Blizzard is een oude server moet opstarten/maken voor mensen met een roze bril.

Specs

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01:20
pryth schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 16:17:

Ik zou het afraden om nu met professions te beginnen (uitgezonderd gathering professions). Ten eerste raak je niks kwijt (mats om iets te maken zijn veel te duur voor je), en ten tweede kost het je gewoon veel te veel geld. Als nieuwe WoW speler zou ik me helemaal niet druk maken om professions. Ga eerst eens even lekker het spelletje spelen, je class leren, misschien andere classes leren (Know your enemy ;) ). Op het moment dat je begrijpt hoe het spelletje in elkaar steekt, zou ik eens langzaam gaan denken aan professions. Ik speel al 9 jaar, en heb nog nooit geld verdiend aan mijn eigen professions (ook nooit de moeite voor genomen).
Juist voor een nieuwe speler zou ik skinning + herbalism/mining nemen. Goede manier om geld te verdienen, niet heel veel, maar zonde om te laten liggen. Zeker skinning, je moet al die beesten toch doodmaken voor je quests, kun je ze net zo goed even skinnen en het leer verkopen op auction house.
Pagina: 1 ... 43 ... 69 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen om beta keys is niet toegestaan!
Beta keys aanbieden kan hier: Geef hier je game vouchers weg!