lanerios schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 13:31:
True

maar als ik kijk in general chat vinden veel mensen het totaal geen probleem. Zelf heb ik er ook weinig issues mee. Als ik in Pandaria kijk hoe weinig ik m'n flying mount gebruik. Enige waar hij nog gebruikt wordt is old world en outland.
Het wel of niet kunnen vliegen maakt eerlijk gezegd vrij weinig uit. Hoeveel mensen levelen wel niet door stomweg in Stormwind of Oggrimar te staan, op "join LFG" te klikken, instanceje in, instancje uit, repeat

Als het hele LFG niet bestond en mensen zoals vroeger zelf groepen moesten vormen en zelf naar de instance moesten gaan, ja dan merk je wel wat verschil tussen wel of niet kunnen vliegen.
Eerlijk gezegd zie ik liever het hele LFG/LFR gebeuren verdwijnen dan het kunnen vliegen. Begrijp me niet verkeerd, met mijn huidige zeer casual speelstijl met altjes levelen doe ik ook niets anders dan continue LFG queuen. Het werkt snel en eenvoudig, wat mijn luie kant erg aanspreekt
Maar aan de andere kant is het een van de dingen die voor mij enorm veel afbreuk hebben gedaan aan het MMO gevoel. Op een knopje drukken en dan met vreemden van andere realms bij elkaar gegooid worden, die vaak niets of nauwelijks meer dan "hallo" zeggen, en het verliest toch heel wat van zijn charme. Voeg daarbij toe dat CCen van mobs al een paar expansions niet meer nodig en threat een compleet non-issues is, met als resultaat dat iedereen maar wat nuked. Hierdoor vind ik het niet echt meer een team-effort.
En nee, het hoeft van mij echt niet ontzettend hardcore, maar een beetje extra class usage (sheepen, trappen, hex, root, sap) en op je threat letten, de tank laten pullen en hem assisten maakt het tenminste nog een beetje interessant. Ik level een alt warrior als protection, zodat ik tenminste nog kan doen alsof mijn inzet ertoe doet, zoals debuffs up houden, threat in de gaten houden (ondanks dat ik weet dat het er niet toe doet.. I know), mobs tijdig stunnen/interrupten, cooldowns + shields gebruiken om de healer te ontzien enzovoorts.
Enfin, wat betreft de beta: ik heb nog maar weinig gespeeld. Wat ik gedaan heb:
- Een keer geprobeerd een instance te doen, maar toen vertrok (of DCde) de healer na de eerst trashgroup al. Sindsdien lukt het niet eens om via LFG een groep vol te krijgen.
- Verder redelijk wat client crashes, die maken het er niet bepaald beter op en server reboots (doodleuk in chat vanaf 15 minuten aftellen tot shutdown en bij 12 minuten gewoon al down gaan
). - Warrior specs uitgeprobeerd. Protection lijkt niet heel anders te spelen. Arms was nogal broken toen ik het voor het laatst probeerde (geen Slam en Rend...
) en de op het oog beste lvl 45 talent Sudden Death deed het niet. De spec voelt redelijk aan zoals in TBC, redelijk traag maar wel met grote hits/crits. Fury voelt wel goed aan, maar hierbij moet ik zeggen dat de lvl 45 talent voor Bloodthirst zonder cooldown in vergelijking met de andere 2 opties (-10 rage op Wildstrike en ... ?) veel te goed is en daardoor zowat verplicht. Met de no cooldown Bloodthirst speelt Fury heel snel, redelijk button bashen zeker als gratis Wildstrike procs up zijn en je een volle rage bar hebt. In dat geval kan je achter elkaar 5 of 6 Wildstrikes (met 0.5 sec GCD) eruit rammen. De rotatie lijkt te zijn: rage vullen met BT spam > RB op proc > bijna volle ragebar > Wildstrike spammen > repeat. - Restodruid, en healing in het algemeen, lijkt op WotLK stijl: eindeloos mana en spammen maar. De lvl 88 ability Genesis is best nice. Met 1 druk op de knop verandert dit elke Rejuv die up is in een Rejuv die de resterende hoeveelheid healing in 3 secs erdoor pusht. Dit lijkt mij heerlijk burst raidhealing, zeker aangezien er ook geen cooldown op deze ability zit.