voor levellen gebruik ik questhubber : je ziet direct op je map waar alle questhubs zitten en voor welke level die quests zijn bestemd en kunt dus vrij makkelijk bij het bereiken van het minimum-level van de volgende zone alle huidige quests dumpen om door te lopen naar een questhub in die volgende zone.
En je hangt niet vast aan het telkens opnieuw bv dezelfde tour te doen in eastern kingdom.
Je kunt gerust eens naar een soortgelijke andere zone springen aan de andere kant van 't water.
(add-on is vooral om te jagen op die laatste quests voor de lore, of 'x quests in zone Y"-achievements.)
DBM is op laag niveau soms wel handig als je eens in een dungeon terecht komt waar je al lang niet meer geweest bent en vergeten bent wat baas X of Y nu weer kan doen. en bv healer of tank gaat lopen en je niet wilt wachten op een vervanger.
(dungeon-journal geeft vaak geen enkele info meer voor die dungeons)
gaande weg kan je addons gebruiken om je CD's enzo beter in 't oog te houden. Tellmewhen, balancebar, omnicc, affdots (lock, priest, druid,schaman,... versies), tidyplates, ...
Maar dat merk je als het goed is wel tijdens het levellen wanneer zulke dingen handig kunnen worden.
Guildie doet het aan de hand van zygor levelling guide, en volgt die redelijk tot de letter.
met de uitspraak: "met zygor lvl ik sneller via quests dan jij mbv LFD + questhubber"
(tot ik een dungeon meepik en toch ruime tijd een lvl of 1 a 2 voorsta - met rested xp haal je met een goeie dungeon, tank en healer snel een lvl of 2 aan xp)
concreet voorbeeldje: hij en ik zijn nu een warlock aan't levellen en zaten in western plagueland omdat ik een dungeon had meegepakt kon ik in't zuiden van die zone al direct de lvl 37/38 quests oppakken terwijl die guide mijn guildie naar het noorden stuurde om daar de quests vanaf lvl 35 op te pakken.
Oke, die guide helpt mogelijk wel om de lange, saaie en vooral weinig xp opbrengende quests te skippen, maar met een dungeon kan je er meer tegelijk skippen
Het wel of niet gebruik van een andere UI is inderdaad een risico voor als je een keer die UI niet hebt en je te vergroeid bent met je UI, maar dat is ook vaak hetgene wat mensen tegenhoudt om van de standaard naar bv elvUI over te schakelen.
ik krijg het ook vaak als tip om naar elvui te gaan, terwijl ik verstockt ben aan de default en er tegenop zie om mijn UI opnieuw te moeten 'leren' - bewust zijnde dat eenmaal ik die dan gewoon ben me wellicht toch afvraag hoe ik zonder heb kunnen spelen...
en ja, ik mis in de beta momenteel ook mijn add-ons, maar op zich: het is een beta: ik wil niet het risico lopen te denken dat er bv een bug in WoD zit terwijl het gewoon een add-on is die bugged...
ps: als je toch een andere UI zou overwegen zou ik persoonlijk die toch al willen gebruiken tijdens het levellen zodat je al spiergeheugen (klik, keybinds, zicht) hebt tegen dat je echt gaat raiden op max level.
Tenzij je natuurlijk aan speedlevellen doet en bv op vrijdag avond met een lvl 1 start waar je op zondag avond al SoO mee induikt. (zonder paid-boost)