@Blouwe,
Ik zie trouwens nog steeds niet hoe WoD keuzes verwijderd. Ik zie eigenlijk tot op heden bijna alleen pluspunten aan WoD.
1. Garrisons, lijkt me echt een vette feature
2. Nieuwe rij talents, hopelijk net zo goed uitgewerkt als de MoP talents, degenen die ik gezien heb waren iig interessant.
3. Item Squish
4. Verwijderen "nutteloze" stats (vooral hit).
5. Nieuwe racials voor sommige races.
6. Nieuwe op het oog leuke secondary stats
7. Button bloat lijkt aangepakt te worden
8. Bagspace problemen worden aangepakt.
Enige nadeel dat ik zie is eigenlijk het beperkte vliegen bij launch en mogelijk het verwijderen van reforging, maar dat is enkel zo wanneer het Blizz niet lukt om het tijdens Blizzcon aangegeven doel te behalen om secondary stats voor iedere class / spec waardevol te maken (kleine spread tussen de scalefactors).
1. geef ik zelf weinig om (er zijn maar 1 of 2 mensen in onze guild die het wel leuk vinden), kwestie van persoonlijke smaak denk ik.
2. opzich kan dit goed zijn, al ben ik best tevreden met de huidige talents, persoonlijk ben ik wel bang dat ze je juist meer willen gaan pigeonholen door bepaalde talents spec afhankelijk te maken (net zoals bepaalde skills ineens niet meer beschikbaar waren in andere specs of als talent waren revamped).
3. puur om technische (engine beperking) redenen, totaal niet relevant voor spelers dus niet echt een sellingpoint (lees: je gaat er niets van merken)
4. opzich juich ik dat wel toe, hit en exp waren meer lastig dan dat ze iets bijdroegen aan de gameplay
5. racials,zoals het er nu uitziet zit er nog zeer veel onbalans in, ik neem aan dat dit nog veranderd maar het doel om mensen op basis van ras te laten kiezen ipv racials lijkt nog niet gehaald te wordem zo.
6. voorzichtig positief, als ze dat goed uitwerken dan kan dat best interessant worden, al is het zonder reforging natuurlijk meer een trucje om gear te blijven farmen.
7. ik heb geen last van button bloat, ik ben eerder bang dat ze nuttige spells gaan verwijderen of spells die situational zijn maar soms best leuk/handig (ik begreep dat ik alspriest heal ga verliezen...dat beloofd weinig goeds)
8.dat zou goed zijn, al heb ik alleen maar plannen gezien voor tabard rings en iets waarmee je kunt transmoggen als je het item hebt geloot maar niet meer hoeft te storen.
Dat zal wel wat meer ruimte in mn voidstorage geven maar zal niet mn bagspace issues oplossen (nog steeds 2,of zelfs 3 sets nodig volgende expansie)
Ik heb iedere expansie de grote ideeen die blizzard had bij sommige wijzigingen altijd wel enigzins in het water zien vallen, ik ben vooral bang dat het probleem waar gems en reforging voor zijn gemaakt,namelijk het probleem van verkeerd itembudget gebruik op drops enginzins beperken niet zal zijn opgelost,waardoor het verwijderen van reforging en het zwaar inperken van gemming juist tot een verschraling gaat leiden.
Ik geef blizzard overigens het voordeel van de twijfel, persoonlijk vind ik het vervelender dat ze serieus flying op max level zo willen gaan beperken: het forceren van mensen door content maakt het niet ineens leuker.