Afgelopen week zo goed als al mijn Canon-gear de deur uit gedaan. Heb alleen de 24-105L en de 28mm f1.8 (deze leent mijn pa vaker) gehouden. De 24-105L wil ik eerst proberen op de A7R II (icm de metabones adapter) die binnenkort moet binnen komen, als dit goed werkt gebruik ik deze totdat Sony een lichtsterkere zoom aankondigd.
Daarnaast heb ik afgelopen week een A6000 inclusief kitlens (16-50mm) voor 450 euro kunnen kopen (Black Friday bij Amazon.es). De kitlens is verkocht voor 100 euro, waardoor de A6000 een leuke backup is volgens mij

.
De lenzen die ik op dit moment heb gekocht zijn:
- Sony FE 24-240 mm F3.5-6.3 OSS;
- Sony Vario-Tessar T* FE 16-35mm f/4.0 ZA OSS;
- Sony Sonnar T* FE 55mm F1.8 ZA.
Ik twijfel alleen of ik de 55mm niet zou retourneren en dan voor een van de Batis lenzen of de Sony 35mm f1.4 zou gaan. Helaas zijn er weinig vergelijkingen te vinden en hebben de meeste cameraboeren hier in de buurt deze lenzen niet op voorraad (ergens wel logisch)...
Ik heb de A6000 met de 16-35 gisteren al even gebruikt en moet zeggen dat het heerlijk foto's maken is. Het focusmechanisme werkt zeer goed, al moeten objecten niet al te snel bewegen om ze bij te kunnen houden (al is een frontaal op je afkomende, pikzwarte hond ook niet het makkelijkste om op te focussen).
Enige dat écht wennen is, is de opzet van de menu's bij Sony. Dit is nu wel nog wennen, maar er zijn op youtube wel een aantal (lange) tutorials te vinden met uitleg hoe de shortcuts zijn gebruikt (en waarom), waardoor je heel makkelijk zelf die overweging kunt maken.