PSN: DrWoetR / Driveclub: 2Slow4Comfort
Ander apparaat via zelfde HDMI kabel op dezelfde HMDI poort van de tv geprobeerd?
Ander HDMI poort proberen?
BFV: SuperflipNL [PS4]
Edit: gisteren al mee terug geweest naar de winkel en daar deed ie het wel. Dat is nu juist zo gek. Ik zie overigens nu ook dat andere topic, ik post mijn bevindingen daar verder. Ik ga hem toch maar weer terugbrengen.
[ Voor 22% gewijzigd door Spinozo op 13-02-2015 10:03 ]
PSN: fonsmeister
PSN: fonsmeister
Verwijderd
Benieuwd hoe lang deze meegaat, althans het rubber van de stick. Andere genoemde problemen heb ik nog niet gehad.
Gister ook mailtje van Sony gekregen dat mijn controller is ontvangen. Had hem rond 9 februari opgestuurd.
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Nu schijnen ze na twee weken een nieuwe te hebben opgestuurd.Helaas nooit aangekomen. Dan begint de hele rompslomp weer opnieuw. Er moeten natuurlijk weer een x-aantal supervisors een kruisje zetten voordat ze een nieuwe toesturen. Daar zijn ze het inmiddels over eens dus is mij Inmiddels belooft dat er een nieuwe wordt opgestuurd. Dat het mij is toegezegd is inmiddels anderhalve week geleden, dat hun supervisors het er ook mee eens zijn..5 dagen.
Op de vraag wanneer wordt deze dan opgestuurd...ja dat kunnen we niet beloven. Toen ben ik voor het eerst telefonisch uit mijn slof geschoten, wat natuurlijk niets helpt. Ik snap gewoon werkelijk waar niet waarom dit zo bizar lang moet duren. Wat nog frustrerende is, dat ze bij de klantenservice echt helemaal niets weten of ook maar enigszins concreet kunnen zijn.
PSN ID Binloading_nl
Dankzij bol.com die volgens mij de reparatie van 240 euro hebben betaald aan Sony.
Vandaag maar eens testen, kijken hoe deze PS4 er werkend uit ziet.
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Verwijderd
http://wccftech.com/top-5...on-4-issues-problems-fix/arne24 schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 20:45:
Wie kan mij helpen? Sinds net reageert mijn ps4 niet meer.. Als ik de ps4 opstart werkt alles prima totdat ik een game op start. Wanneer ik een game op start reageert mijn controller nergens meer op en kan ik alleen m'n ps4 button gebruiken om terug naar het dashboard te gaan.. Iemand dit soort klachten ook gehad
Kijk hier of je het zelf kan oplossen.
Als het probleem blijft dan contact opnemen met de helpdesk :
http://nl.playstation.com/contact-us/?noRedirectLogin=false
Sinds een half jaar een PS4, een nieuwe tv, ook van Sony (W828B) en sinds een maand de Sony Xperia Z3c.
Echter sinds ik het mobieltje heb reageert de TV niet meer correct op de afstandbediening van de tv als ik m op het PS4 scherm heb staan. Als ik het PS4 scherm voor heb, en ik wil (bijvoorbeeld) via de afstandbediening het contrast van het beeld bijstellen, dan reageert juist de PS4 en kan ik alleen met mn afstandbediening door het menu van de PS4 navigeren.
Ik heb alles al nagelopen, maar snap er niks van... Iemand een idee/suggestie? Alvast bedankt!
Verwijderd
Inmiddels mailtje gehad van Sony dat de controller is opgestuurd naar mij toe, verwacht hem deze week. Daarna weer een nieuwe opsturen.Mars18 schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 07:49:
4 februari is mijn kapotte PS4 aangekomen bij bol.com en krijg vandaag een nieuwe of gerepareerde PS4 terug, ben benieuwd wat het gaat worden.
Gister ook mailtje van Sony gekregen dat mijn controller is ontvangen. Had hem rond 9 februari opgestuurd.
PS4 aankoopdatum 13-12-13 ,na het serienrs van de controllers gecontroleerd te hebben krijg ik geen garantie omdat Sony maar garantie geeft van 1 jaar
Wat een bullshit,eerst worden de controllers zonder problemen vervangen en dan na 1 jaar en 3 maanden moeilijk gaan doen,Blijven de zelfde lichting controllers met het zelfde probleem
Nu maar proberen via wehkamp proberen denk ik ,met het verhaal ondeugdelijk product of zo!!
Verwijderd
Je bent niet de enige, er komen nu steeds meer mensen met hetzelfde euvel langs.Dutch Renegade schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 11:58:
Vandaag Sony gemaild en gebeld ,omdat bij beide controllers de rubbers van de duimsticks losgaan laten
PS4 aankoopdatum 13-12-13 ,na het serienrs van de controllers gecontroleerd te hebben krijg ik geen garantie omdat Sony maar garantie geeft van 1 jaar
Wat een bullshit,eerst worden de controllers zonder problemen vervangen en dan na 1 jaar en 3 maanden moeilijk gaan doen,Blijven de zelfde lichting controllers met het zelfde probleem
Nu maar proberen via wehkamp proberen denk ik ,met het verhaal ondeugdelijk product of zo!!
Ik voel weer een aflevering Radar of Kassa aankomen nu meer mensen te horen krijgen dat ze maar 1 jaar garantie krijgen...dat slaat natuurlijk -helemaal nergens- op aangezien je op alle producten standaard 2 jaar garantie hebt, dat is Europees geregeld. En volgens de Nederlandse wet nog meer.
Ik heb nog geen problemen met mijn controller, maar als het mij zou gebeuren zou ik mooi naar mijn rechtsbijstand gaan en die een boze brief laten schrijven.
Anyway, dan zou ik gewoon naar de winkel waar je hem hebt gekocht gaan. Daar heb je immers een overeenkomst mee, niet met Sony.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2015 12:21 ]
Waar ik voor belde was het infameuse Disc eject bug. Uiteindelijk besloten, omdat ik toch geen garantie meer heb, om het schroefje voor de Disc loader maar aan te draaien. Dit lijkt te helpen... Afwachten maar.
Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...
Ik heb een 200 Mbps internet abonnement met 20 Mbps upload. Op mijn PS4 kom ik echter nooit hoger dan ongeveer 50 Mbps download en 8 Mbps upload. Sluit ik mijn laptop aan (op dezelfde ethernetkabel) dan haal ik de volle snelheid, zowel Up als Down.
Ook als ik niet de ingebouwde netwerk test op de PS4 gebruik, maar een site als www.testmy.net dan haal ik niet hoger dan ongeveer 50 mbps. Lijkt wel of de PS4 op de een of andere manier gecapt wordt of zo.
Een paar mails verder inclusief link van de ACM waarin wordt uitgelegd dat er geen 1-jaar-garantie-periode is willen ze wel helpen, maar dan moet ik de controller naar het hoofdkantoor van BS opsturen.
Omruilen kan alleen binnen de 1 jaarsgarantie die niet bestaat. Er is ook geen 2 jaarsregel, dat is een EU richtlijn maar niet in Nederlandse wetgeving overgenomen, in NL moet er sprake zijn van een 'deugdelijk product'.
Tja dan kan ik net zo goed bij Sony direct contact opnemen om m op te sturen, BartSmit werkt niet mee aan omruilen, al doet Sony dus soms ook al moeilijk?
Lijkt me dan een beetje te liggen wie je aan de lijn hebt, en op de hoogte is van de goede garantiewetgeving...
Verwijderd
Ik heb 200mb/20mb van UPC.
Op mijn laptop haal ik die snelheid bekabeld.
Op mijn PS4 haal ik 80mb/10mb bekabeld.
Dat abo heb ik dus ook. Maar dat is dan toch gek?Verwijderd schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 13:09:
[...]
Ik heb 200mb/20mb van UPC.
Op mijn laptop haal ik die snelheid bekabeld.
Op mijn PS4 haal ik 80mb/10mb bekabeld.
Verwijderd
Misschien moet je tijdens de correspondentie een linkje naar dit topic meesturen en ze op de hoogte stellen dat ze niet echt een goede naam voor zichzelf aan het maken zijn, zowel BS (toepasselijke afkorting voor Bart Smit zegdutchgio schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 13:09:
Heb nu ook last van de '1 jaar garantie', wilde mijn controller omruilen bij de lokale BartSmit maar dat mocht niet want de garantieperiode van 1 jaar was verlopen, en ik werd naar de fabrikant gestuurd.
Een paar mails verder inclusief link van de ACM waarin wordt uitgelegd dat er geen 1-jaar-garantie-periode is willen ze wel helpen, maar dan moet ik de controller naar het hoofdkantoor van BS opsturen.
Omruilen kan alleen binnen de 1 jaarsgarantie die niet bestaat. Er is ook geen 2 jaarsregel, dat is een EU richtlijn maar niet in Nederlandse wetgeving overgenomen, in NL moet er sprake zijn van een 'deugdelijk product'.
Tja dan kan ik net zo goed bij Sony direct contact opnemen om m op te sturen, BartSmit werkt niet mee aan omruilen, al doet Sony dus soms ook al moeilijk?
Lijkt me dan een beetje te liggen wie je aan de lijn hebt, en op de hoogte is van de goede garantiewetgeving...
Veel gebruikt of weinig gebruikt ,maakte ook niet uit
Toen ik aan begon te dringen kwa duurzaamheid/ondeugelijk product ,begon hij me irritant te vinden en vroeg of ik nog verdere vragen had,aangezien hij me met dit probleem niet kon helpen
Hopelijk reageert wehkamp een beetje snel
Bon van iemand anders gebruiken schijnt ook niet op te gaan omdat de serienr van controllers gekoppeld staat aan ps4 ,welke in 1 verpakking zaten (en serienrs nu waarschijnlijk bij sony bekend is )
Het heeft niet geholpen.Verwijderd schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 13:19:
[...]
Misschien moet je tijdens de correspondentie een linkje naar dit topic meesturen en ze op de hoogte stellen dat ze niet echt een goede naam voor zichzelf aan het maken zijn, zowel BS (toepasselijke afkorting voor Bart Smit zeg) als Sony.
BS is wel de juiste afkorting ja.
1e kaar is omruilen, 2e jaar is opsturen.
Ga wel een keer met Sony bellen, al beginnen die dus ook al moeilijk te doen. Als dat ook niet meezit stuur ik m alsnog op naar BartSmit.
Bij het gamen geeft de TV na verloop van tijd zo'n 1 a 2 sec zwart beeld, net alsof de TV van input kanaal switcht
Alle andere activiteiten op de TV verlopen normaal (PC,xbox, Wii, etc).
Screen settings op automatic helpen niets aan het probleem.
De PS4 staat in een open kast maar wel gesloten aan de achterkant. Denk niet dat het een overhittingsprobleem is want ik hoor de PS4 niet hard blazen of warm aanvoelen.
Na verloop van tijd van het gamen gebeurt het "resetten" van het scherm wel regelmatiger.
Deze week was de kast ff gesloten en hoorde ik de PS4 wel harder blazen en toen veranderde het beeldformaat opeens naar een lagere resolutie (denk 480p).
Ik beschik over deze TV
pricewatch: Samsung UE40D6200
Iemand anders bekend met dit probleem?
Niemand die dit probleem herkend ? Is dus alleen bij games en dus niet via de ps 4 netflix en andere content. Zowel over de headset , boxen of alleen de tv geluid.k1978 schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 22:02:
ineens last van haperend geluid en alleen bij games niet bij bv netflix. Misschien meer mensen die hier last van hebben ??
Als ik mijn tweede controller gebruik is het probleem er niet, dus het lijkt in de controller te zitten.
Iemand vergelijkbare problemen tegengekomen? Ik vind het een nogal raar defect...
PSN: Haenkie | CSGO: http://steamcommunity.com/id/haenkie (HANK)
En wat als ik nou een aankoopdatum aangeef die binnen de juiste periode valt?
De "nieuwe" ps4 die ik kreeg lijkt niet zo goed te werken. Met FIFA knalde die er een af en toe uit, getest met 2 versies van het spel, bij andere ps4's geen probleem.
Verwijderd
Hoe ga je dat aantonen? Je zult toch een bon of iets dergelijks moeten overhandigen. Daarnaast kan Sony ook de boel gewoon uitlezen, zowel via je account, de console zelf als de controller. 'Liegen' lijkt mij niet de oplossing. De oplossing is dat Sony en de retailers eens een keertje de wet gaan volgen. Als retailers daar zoveel problemen mee hebben moeten ze het apparaat maar niet meer gaan verkopen, toch? Zo zou ik gewoon naar een zaak toe gaan. Heb ik al eens moeten doen met goed resultaat na flink de druk erop te zetten in de winkel, je moet erg sterk in je schoenen staan. Meeste 'gamers' (generalisatie, weet ik maar er is een kern van waarheid + algemeen beeld) zijn dat niet en dat weten de retailers, is gewoon een diplomatiek spelletje.Mars18 schreef op maandag 02 maart 2015 @ 12:58:
Daar schrik ik wel van, dat probleem met de controllers niet meer opgelost wordt.
En wat als ik nou een aankoopdatum aangeef die binnen de juiste periode valt?
De "nieuwe" ps4 die ik kreeg lijkt niet zo goed te werken. Met FIFA knalde die er een af en toe uit, getest met 2 versies van het spel, bij andere ps4's geen probleem.
Zeggen dat je het telefoongesprek hebt opgenomen en het naar je rechtsbijstand gaat versturen + eventueel Radar, Kassa etc in het kader van het niet navolgen van de Nederlandse wetgeving EN Europese wetgevind. En je kunt altijd een controller loskopen dus ik denk niet dat de koppeling console/controller op gaat. Wat ze zeer waarschijnlijk wel kunnen uitlezen is de eerste datum dat een controller 'online' gaat.Dutch Renegade schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 14:00:
De medewerker die ik kreeg te spreken,kon mij alleen maar mededelen dat hij het spijtig vond en hij zich aan de opgegeven richtlijnen moest houden,opgeven door sony ,1 jaar is 1 jaar
Veel gebruikt of weinig gebruikt ,maakte ook niet uit
Toen ik aan begon te dringen kwa duurzaamheid/ondeugelijk product ,begon hij me irritant te vinden en vroeg of ik nog verdere vragen had,aangezien hij me met dit probleem niet kon helpen
Hopelijk reageert wehkamp een beetje snel
Bon van iemand anders gebruiken schijnt ook niet op te gaan omdat de serienr van controllers gekoppeld staat aan ps4 ,welke in 1 verpakking zaten (en serienrs nu waarschijnlijk bij sony bekend is )
Heb je de mogelijkheid om de PS4 aan iets anders te hangen met een HDMI aansluiting? (PC Monitor bijvoorbeeld?) Het kan namelijk aan heel veel zaken liggen, zowel aan de PS4 als de TV. Het kan namelijk zo zijn dat de HDMI aansluiting van de TV niet lekker werkt en bij tijden slecht contact maakt. Heb je de PC en andere apparaten ook op dezelfde HDMI poort geprobeerd?Sunz schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 23:12:
Vreemd probleem dat ik heb sinds de aanschaf van men PS4, maar weet niet of het aan de PS4 ligt of de TV.
Bij het gamen geeft de TV na verloop van tijd zo'n 1 a 2 sec zwart beeld, net alsof de TV van input kanaal switcht
Alle andere activiteiten op de TV verlopen normaal (PC,xbox, Wii, etc).
Screen settings op automatic helpen niets aan het probleem.
De PS4 staat in een open kast maar wel gesloten aan de achterkant. Denk niet dat het een overhittingsprobleem is want ik hoor de PS4 niet hard blazen of warm aanvoelen.
Na verloop van tijd van het gamen gebeurt het "resetten" van het scherm wel regelmatiger.
Deze week was de kast ff gesloten en hoorde ik de PS4 wel harder blazen en toen veranderde het beeldformaat opeens naar een lagere resolutie (denk 480p).
Ik beschik over deze TV
pricewatch: Samsung UE40D6200
Iemand anders bekend met dit probleem?
Ha meer mensen met het probleem gevonden:rnenator schreef op maandag 02 maart 2015 @ 10:00:
Ik heb een raar probleem met mijn controller: ik kan normaal navigeren door het playstation menu, maar als ik in een game kom, moet ik eerst mijn controller aan en weer uitzetten voordat ik "press X to play" kan doen. De X werkt wel als ik een spel wil opstarten in het playstation menu. Dit probleem doet zich zowel in Far Cry als in Destiny voor. Ook valt mijn rechtertrigger uit.
Als ik mijn tweede controller gebruik is het probleem er niet, dus het lijkt in de controller te zitten.
Iemand vergelijkbare problemen tegengekomen? Ik vind het een nogal raar defect...
en een "fix"
Maar goed, die fix werkt voor mij dus maar een aantal seconden. Ik zit nog mooi binnen de garantie dus die controller gaat z.s.m. richting Sony.
Ik snap het, heb echter iets van 12 controllers, helaas niet bijgehouden, welke bij welke aankoop hoort..Verwijderd schreef op maandag 02 maart 2015 @ 13:39:
[...]
Hoe ga je dat aantonen? Je zult toch een bon of iets dergelijks moeten overhandigen. Daarnaast kan Sony ook de boel gewoon uitlezen, zowel via je account, de console zelf als de controller. 'Liegen' lijkt mij niet de oplossing. De oplossing is dat Sony en de retailers eens een keertje de wet gaan volgen. Als retailers daar zoveel problemen mee hebben moeten ze het apparaat maar niet meer gaan verkopen, toch? Zo zou ik gewoon naar een zaak toe gaan. Heb ik al eens moeten doen met goed resultaat na flink de druk erop te zetten in de winkel, je moet erg sterk in je schoenen staan. Meeste 'gamers' (generalisatie, weet ik maar er is een kern van waarheid + algemeen beeld) zijn dat niet en dat weten de retailers, is gewoon een diplomatiek spelletje.
[...]
Mijn laatst ontvangen controller van Sony had ook een 111 serienummer, zal dus het zelfde probleem met de rubbers krijgen.
Verwijderd
Het is al eerder in dit topic aangetoond dat het hebben van een 111 serienummer controller niet direct gerelateerd is aan slechte rubbers. Zelf heb ik ook al ruim een halfjaar een 111 serienummer controller en er is nog geen overmatige slijtage (een klein beetje gladjes, geen scheuren)Mars18 schreef op maandag 02 maart 2015 @ 14:12:
[...]
Ik snap het, heb echter iets van 12 controllers, helaas niet bijgehouden, welke bij welke aankoop hoort..
Mijn laatst ontvangen controller van Sony had ook een 111 serienummer, zal dus het zelfde probleem met de rubbers krijgen.
Anders kan je altijd nog een setje rubbers kopen van 8-10 euro. Dat zou ik liever doen dan de klantenservice rompslomp van Sony/retailer door te gaan.
Dat zou mooi zijn ja.Verwijderd schreef op maandag 02 maart 2015 @ 14:21:
[...]
Het is al eerder in dit topic aangetoond dat het hebben van een 111 serienummer controller niet direct gerelateerd is aan slechte rubbers. Zelf heb ik ook al ruim een halfjaar een 111 serienummer controller en er is nog geen overmatige slijtage (een klein beetje gladjes, geen scheuren)
Anders kan je altijd nog een setje rubbers kopen van 8-10 euro. Dat zou ik liever doen dan de klantenservice rompslomp van Sony/retailer door te gaan.
Die opzetstukjes van Hama ga ik maar eens proberen.
Probleem inmiddels opgelostVerwijderd schreef op maandag 02 maart 2015 @ 13:39:
[...]
Heb je de mogelijkheid om de PS4 aan iets anders te hangen met een HDMI aansluiting? (PC Monitor bijvoorbeeld?) Het kan namelijk aan heel veel zaken liggen, zowel aan de PS4 als de TV. Het kan namelijk zo zijn dat de HDMI aansluiting van de TV niet lekker werkt en bij tijden slecht contact maakt. Heb je de PC en andere apparaten ook op dezelfde HDMI poort geprobeerd?
Is bekend HDMI handshake issue blijkbaar. Probleem opgelost door HDCP uit te zetten
Verwijderd
Gewoon twee jaar. Zolang je de bon hebt is er niks aan de hand bij de retailer. Als je de boel via Sony wilt doen, zorg ervoor dat de medetweaker eerst even de PS4 niet meer als primaire PS4 op de account instelt en het OS 'herinitialiseert'. Vervolgens kan jij de setup doorlopen alsof het apparaat nieuw is. Wanneer je de PS4 koppelt aan je eigen PSN account kan je de garantie ook via Sony regelen. Het kan wel zonder dit laatste, maar dan is het gewoon moeilijker zowel voor jezelf als voor Sony.Verwijderd schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 12:39:
Beste Tweakers,
Op dit moment ben ik bezig met de onderhandelingen met een medetweakers om een PS4 over te nemen. De PS4 is op 10/09/14 aangeschaft door de andere tweaker en dus zit er garantie op. Ik heb hier een aantal vragen over:
- Is de garantie twee jaar? Dus tot 10/09/16?
- En is het mogelijk om voor mij de garantie te gebruiken als ik de PS4 tweedehands overneem? Want ik krijg namelijk wel de bon erbij. Moet ik dan via Sony de garantie afhandelen of de winkel waar de PS4 is aangeschaft?
Met vriendelijke groeten,
Quartermain
Nog een nieuwtje, voor alle mensen met versleten rubbers. Vorige week heb ik een setje nieuwe rubbertjes besteld (van Hama) en ze zitten prima! De rubbers bij mij waren nog niet versleten maar één kant begon glad aan te voelen dus ik heb het een beetje preventief gedaan.

Great success dus.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2015 18:28 ]
Makkelijk te bevestigen?Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 18:26:
[...]
Gewoon twee jaar. Zolang je de bon hebt is er niks aan de hand bij de retailer. Als je de boel via Sony wilt doen, zorg ervoor dat de medetweaker eerst even de PS4 niet meer als primaire PS4 op de account instelt en het OS 'herinitialiseert'. Vervolgens kan jij de setup doorlopen alsof het apparaat nieuw is. Wanneer je de PS4 koppelt aan je eigen PSN account kan je de garantie ook via Sony regelen. Het kan wel zonder dit laatste, maar dan is het gewoon moeilijker zowel voor jezelf als voor Sony.
Nog een nieuwtje, voor alle mensen met versleten rubbers. Vorige week heb ik een setje nieuwe rubbertjes besteld (van Hama) en ze zitten prima! De rubbers bij mij waren nog niet versleten maar één kant begon glad aan te voelen dus ik heb het een beetje preventief gedaan.
Great success dus.
Ik had vorige week 2 setjes besteld maar nog niet gebruikt.
Verwijderd
Mwah, je moet even kracht zetten en het is even pielen aangezien het heel gemakkelijk uit je handen glipt maar het was bij mij binnen een minuut gebeurd.Mars18 schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 07:35:
[...]
Makkelijk te bevestigen?
Ik had vorige week 2 setjes besteld maar nog niet gebruikt.

Ik dacht eerst wat is die blauwe kleur op me controller, maar dat is dus die witte parelmoer achtige coating die eraf slijt. Op de rechter kant probeerde ik het weg te poetsen waardoor het helemaal eraf ging en eronder gewoon wit kunstof zit.
Valt toch niet onder normale slijtage binnen half jaar? Wacht nog even met opsturen want ik heb nog maar 1 controller bij me PS4..
done done on to the next one... psn: Bear-H6O
PSN ID Binloading_nl
Verwijderd
Dat is wel heel erg snel. Zal waarschijnlijk iets te maken hebben met het feit dat de witte controllers een andere lak gebruiken dan de zwarte. Tenminste, dat denk ik nu ik je foto bekijk waar ik wat glans kan zien bij de omgeving waar je normaal gesproken je palm omheen legt. Kan het ook mis hebben maar zo zie ik het op de fotoBear schreef op maandag 16 maart 2015 @ 11:57:
Ik heb sinds september een witte PS4 Destiny bundel en de coating van mijn ds4 laat nu al los.
[afbeelding]
Ik dacht eerst wat is die blauwe kleur op me controller, maar dat is dus die witte parelmoer achtige coating die eraf slijt. Op de rechter kant probeerde ik het weg te poetsen waardoor het helemaal eraf ging en eronder gewoon wit kunstof zit.
Valt toch niet onder normale slijtage binnen half jaar? Wacht nog even met opsturen want ik heb nog maar 1 controller bij me PS4..
Bij de zwarte controller is de lak redelijk ruw (afgezien van de omgeving rond de knopjes). Bij de witte controller lijkt de shiny lak die normaal gesproken dus alleen rond de knopjes zit bij de zwarte controller, over de hele controller uitgespoten. En shiny lak slijt natuurlijk een stuk harder dan niet shiny lak.
Lijkt mij een schoolvoorbeeldje 'ondeugdelijk product', een 'defect' wat dus pas aan het licht komt nadat het product al een tijdje in de winkel ligt.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2015 12:44 ]
Verwijderd
Ik heb in november 2013 een ps4 gekocht en deze functioneert niet meer goed. De joysticks willen zich niet meer verbinden met mijn ps4 (alles uitgesloten). Ik heb gebeld met Sony Nederland en die zeggen 'vervelend maar jammer, u valt buiten de garantieperiode van 1 jaar'. Dat is heel leuk en aardig maar volgens de Europese wetgeving hebben consumenten recht op een deugelijk product. De garantietermijn van een deugelijk product is 2 jaar. Ik heb de medewerker hierop gewezen en verteld dat Sony zowel de Nederlandse als de Europese wetgeving negeert. De man bleef vasthouden dat Sony hier buiten valt (lol?!).
Ik heb voorwaades gevonden van andere Sony producten en daarin staat dat consumenten 2 jaar recht hebben op garantie.
Is dreigen met een advocaat dan echt de enige oplossing?
http://services.sony.nl/s...let/warranty_nl_final.pdf
http://services.sony.nl/s...ty/pdf/warranty_nl_nl.pdf
https://www.consuwijzer.n...garantieperiode-in-europa
Jij hebt inderdaad nog steeds recht op 2 jaar garantie, maar dat 'moet' je (in dit geval) claimen bij de leverancier, dat is (volgens mij) ook zo vastgelegd in de rechten waar jij aanspraak op wilt maken.
Maand geleden zat ik in het zelfde bootje...Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 10:43:
Hebben er meedere mensen last van de garantieafhandeling met Sony, zo ja hoe is dat afgelopen?
Ik heb in november 2013 een ps4 gekocht en deze functioneert niet meer goed. De joysticks willen zich niet meer verbinden met mijn ps4 (alles uitgesloten). Ik heb gebeld met Sony Nederland en die zeggen 'vervelend maar jammer, u valt buiten de garantieperiode van 1 jaar'. Dat is heel leuk en aardig maar volgens de Europese wetgeving hebben consumenten recht op een deugelijk product. De garantietermijn van een deugelijk product is 2 jaar. Ik heb de medewerker hierop gewezen en verteld dat Sony zowel de Nederlandse als de Europese wetgeving negeert. De man bleef vasthouden dat Sony hier buiten valt (lol?!).
Ik heb voorwaades gevonden van andere Sony producten en daarin staat dat consumenten 2 jaar recht hebben op garantie.
Is dreigen met een advocaat dan echt de enige oplossing?
http://services.sony.nl/s...let/warranty_nl_final.pdf
http://services.sony.nl/s...ty/pdf/warranty_nl_nl.pdf
https://www.consuwijzer.n...garantieperiode-in-europa
Bol.com waar ik hem gekocht heb, heeft de reperatie kosten betaald, of mij een andere ps4 gegeven.
In de week van 2 maart opgestuurd en gisteren de controller gisteren weer "teruggekregen". Hij heeft een ander serienummer: 131XXX ipv 111XXX, dus het zal een nieuwe zijn.rnenator schreef op maandag 02 maart 2015 @ 10:00:
Ik heb een raar probleem met mijn controller: ik kan normaal navigeren door het playstation menu, maar als ik in een game kom, moet ik eerst mijn controller aan en weer uitzetten voordat ik "press X to play" kan doen. De X werkt wel als ik een spel wil opstarten in het playstation menu. Dit probleem doet zich zowel in Far Cry als in Destiny voor. Ook valt mijn rechtertrigger uit.
Via klantenservice ging het allemaal wel goed. Was wel fijn geweest als er iets meer communicatie was anders dan "het kan 21 dagen duren voordat je retourzending in behandeling wordt genomen". Maar goed, iets meer dan 2 weken kwijt geweest, viel mij wel mee.
Verwijderd
Ik heb nog geen bevestigingsmail gehad dat Sony de controller heeft ontvangen. Krijg ik deze nog? Ik hoor dat sommige mensen hem wel krijgen en ander weer niet?
Hoelang gaat het ongeveer duren? Sony zegt natuurlijk ongeveer 15 werkdagen/3 weken, maar wat is de ervaring hier (van de afgelopen weken)? Eerst zag ik veel mensen die m al na 3/4 dagen terug kregen, maar hier zie ik ook wel wat mensen zeggen dat het ruim 2 weken duurt. Ik weet niet of ik zo lang zonder gamen kan
Krijg ik een nieuwe of een gerepareerde van iemand anders? Iemand die ik het vroeg van Sony zei ''De omruiling (ze worden niet gerepareerd) zal +/- 15 werkdagen in beslag nemen (3weken).''. Maar betekent dat dat ik echt een nieuwe krijg?
Laatste vraag: Is er een manier om te zien hoe het met je omruiling staat? Ik heb zo'n RMA code gehad, kan ik daarmee ergens zien hoe of wat?
Alvast bedankt!
Omruilen duurde bij mij ongeveer 3 weken en er is geen enkele berichtgeving.Verwijderd schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 20:50:
Hoi! Ik heb afgelopen woensdag mijn DS4 controller opgestuurd naar Sony (nadat ik zo'n online ding had ingevuld en een code gekregen om hem op te sturen). Volgens Track and Trace van post NL kwam ie daar donderdag rond 4 uur aan. Nu had ik een paar vraagjes.
Ik heb nog geen bevestigingsmail gehad dat Sony de controller heeft ontvangen. Krijg ik deze nog? Ik hoor dat sommige mensen hem wel krijgen en ander weer niet?
Hoelang gaat het ongeveer duren? Sony zegt natuurlijk ongeveer 15 werkdagen/3 weken, maar wat is de ervaring hier (van de afgelopen weken)? Eerst zag ik veel mensen die m al na 3/4 dagen terug kregen, maar hier zie ik ook wel wat mensen zeggen dat het ruim 2 weken duurt. Ik weet niet of ik zo lang zonder gamen kan
Krijg ik een nieuwe of een gerepareerde van iemand anders? Iemand die ik het vroeg van Sony zei ''De omruiling (ze worden niet gerepareerd) zal +/- 15 werkdagen in beslag nemen (3weken).''. Maar betekent dat dat ik echt een nieuwe krijg?
Laatste vraag: Is er een manier om te zien hoe het met je omruiling staat? Ik heb zo'n RMA code gehad, kan ik daarmee ergens zien hoe of wat?
Alvast bedankt!
Nog niet eerder meegemaakt.
Na het invullen van al mijn gegevens krijg ik steeds deze melding "information contains invalid characters"
Er staat niks raars in de ingevulde gegevens, wat kan dit dan zijn?
Ik kom dus niet verder in de procedure zo.
Het gaat om de DS4 met versleten rubbers.
Scrooge NL
Verwijderd
Je kunt ze het beste tijdens openings tijden bellen :Theo27 schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 18:11:
Ik probeer nu al een uur om een rma aan te maken op de Sony support website.
Na het invullen van al mijn gegevens krijg ik steeds deze melding "information contains invalid characters"
Er staat niks raars in de ingevulde gegevens, wat kan dit dan zijn?
Ik kom dus niet verder in de procedure zo.
Het gaat om de DS4 met versleten rubbers.
Als je in Nederland woont, kun je bellen naar:
020 709 5025
09:00 t/m 20:00 maandag t/m vrijdag
10:00 t/m 16:00 zaterdag
Schrijf van te voren het serienummer van de defecte controller op.
Wie weet waar ik het naartoe moet sturen?
Ik dacht dat het in Weert was.
Scrooge NL
Ik heb een 500 Mbit glasvezel verbinding van KPN, de PS4 hangt aan de kabel en het duurt soms wel een 12 tot 24 uur totdat ik een spel van 20 GB binnen heb. Met Steam haal ik dus wel 60 ~ 63 MB/s over de zelfde kabel.
Verwijderd
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1628625razRDJ schreef op zondag 05 april 2015 @ 13:42:
Ligt het aan mij of is het downloaden via PSN echt rete traag? Heb de PS4 net een week en dat is het eerste wat mij opviel.
Ik heb een 500 Mbit glasvezel verbinding van KPN, de PS4 hangt aan de kabel en het duurt soms wel een 12 tot 24 uur totdat ik een spel van 20 GB binnen heb. Met Steam haal ik dus wel 60 ~ 63 MB/s over de zelfde kabel.
Er zijn meerdere mensen met hetzelfde probleem.
Zonder problemen kreeg ik direct een geheel nieuwe DS4 controller mee en vroeg de medewerker of ik nog meer losse controllers had. Ben toen thuis mijn andere controller (welke nog geen problemen had) gaan halen, ook die wisselde ze zo 1 op 1 om !
Straks aan de euverkant van de nach door wach de veurjaorszon
Verwijderd
Hoe hebben degenen die via Sony iets gekocht hebben dt met de controller geregeld? Ik heb niet heel vele gebruik gemaakt van mijn controller omdat ik weinig toe kom aan spelen. Daarom iets later dan de rest last van mijn controller die bij release is geleverd.
Stuurde via Sony.nl een mail en kreeg de volgende mail terug:
Maar heb je als eindverkoper niet in de EU gewoon de plicht om 2 jaar garantie af te leveren? Iemand hier ervaring met een controller die ouder dan een jaar was met problemen. Of word ik nu afgestraft omdat ik extra voorzichtig met spullen om ga???Bedankt voor je e-mail naar PlayStation Support.
Wat vervelend om te horen dat je problemen ervaart met je DS4. Als je controller aan de garantievoorwaarden voldoet (minder dan een jaar in jouw bezit nadat je de controller hebt gekocht), kan je de controller opsturen ter omruiling.
Zou je kunnen reageren op dit bericht met de volgende gegevens:
- Je volledige naam en adres
- Je telefoonnummer
- Serie- en modelnummer van de controller (staan beide op de achterkant van je DS4)
- De kleur van je DS4
- De aankoopdatum
Mocht je nog verdere vragen en/of opmerkingen hebben, dan kun je deze e-mail beantwoorden of telefonisch contact opnemen via onderstaande contactgegevens. Noem daarbij het referentienummer: 150406-000126
Xeon e5-2695 V3, RX Vega 64, Rift | PS3 | PS4 Pro,PSVR
Verwijderd
ja als ik hem te hard induw. Neem ik maar voor lief kan niet 2 weken zonder een controler aangezien ik er maar 1 heb.Verwijderd schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 13:29:
Mijn beide triggers kraken. DS4 dus terug gestuurd. Krijg ik na 2 weken dezelfde weer terug gestuurd, zonder dat er wat aan gedaan is. Zeer irritant, want het is nogal aanwezig. Nog meer mensen met deze ervaring?
Verwijderd
Ben er tevreden mee, geen slijtage tot nu toe, de rubbers zijn zeker beter dan de eerste generatie.Verwijderd schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 13:07:
Zijn er mensen die laatst nog een nieuwe dual shock 4 hebben gekocht. Hoe is de kwaliteit van jullie controller?
Verwijderd
Ik vroeg mij af: Zet Sony je PS+ lidmaatschap op pauze in de tijd dat je niet over je console beschikt?
Tot een maand geleden wel. Moet het nu nog proberen met iets van 4 of 5 controllersdangerpaki schreef op woensdag 15 april 2015 @ 23:06:
iemand hier die een controller met de bekende rubberproblemen van de sticks langer dan 1 jaar na aanschaf heeft opgestuurd en dit gefixt heeft gekregen???
Scrooge NL
Ik kreeg na 14 dagen een nieuwe in de bus, zonder enige berichtgeving.Theo27 schreef op zondag 19 april 2015 @ 20:50:
Hoelang duurt het nu eer je een controller terug krijgt van Sony? Heb de mijne 10 dagen geleden verstuurd.
Is ook niks kapot aan. Gewoon met een potlood terwijl je de trekkers inknijpt krassen op het scharnier. Dan een paar keer zonder potlood bewegen en weer herhalen.Verwijderd schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 13:29:
Mijn beide triggers kraken. DS4 dus terug gestuurd. Krijg ik na 2 weken dezelfde weer terug gestuurd, zonder dat er wat aan gedaan is. Zeer irritant, want het is nogal aanwezig. Nog meer mensen met deze ervaring?
Als je dit goed doet verdwijnt na een tijdje spelen het geluid en gevoel vanzelf. Meerderen hebben dit gedaan en het werkt en ik heb het ook bij twee pads moeten doen.
Trouwens ook gek : de oude ds4s hebben lossere sticks, triggers en zelfs het touchscreen heeft lichte schuif speling vergelekene met de nieuwere controllers. Heel opvallend en duidelijk.
Mijn ps4 is wegens extreem stofzuiger zijn opgestuurd vorige week. Nog helemaal niks van gehoord dus ik ben benieuwd...
Verwijderd
Geen systeemgeluid en geen geluid meer bij games.
Daarna de PS4 opnieuw opgestart.
Nu heb ik de systeemsoftware van mijn Sony TV ook gelijk maar even een update gegeven.
Ik hoop dat ik in de toekomst geen problemen meer krijg dat ik geen geluid meer heb met mijn PS4.
Probleem is nu opgelost ik heb inmiddels al weer geluid met mijn PS4.
Het was wel even schrikken ik dacht al geen geluid meer?
Zijn er nog meer mensen die regelmatig bij het opstarten van de PS4 geen geluid meer hebben?
Dit ga ik ook hebben. Opgestuurd wegens hitte , extreem veel herrie en soms uitvallen. Heb wel bericht gekregen dat ze em ontvangen hadden en weer terug gingen sturen, maar dat waren geautomatiseerde berichten. Als ik em straks na drie weken terug heb en ze hebben er niks mee gedaan ben ik meteen geen Sony klant meer. Beetje communicatie mag wel, en dan ga ik wel kijken of Microsoft dat net zo beroerd aanpakt...Verwijderd schreef op maandag 13 april 2015 @ 18:15:
Ik heb mijn ps4 opgestuurd. Ps4 viel soms uit/zwart en maakte veel lawaai. Krijg dezelfde ps4 retour zonder enige uitleg wat er is vervangen etc... nogal frustrerend
Maar eerst wachten we nog maar even af tot hij weer terug is.
Ik had het ook sinds maandag. Bij mij is het niet goed gekomen. Uiteindelijk na bellen met Sony, me ps4 vandaag opgestuurd aangezien er nog garantie op zit. Hopen dat ze er snel één weer terug sturen.Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 22:30:
Ik heb vandaag gehad dat mijn Playstation 4 geen geluid meer gaf.
Geen systeemgeluid en geen geluid meer bij games.
Daarna de PS4 opnieuw opgestart.
Nu heb ik de systeemsoftware van mijn Sony TV ook gelijk maar even een update gegeven.
Ik hoop dat ik in de toekomst geen problemen meer krijg dat ik geen geluid meer heb met mijn PS4.
Probleem is nu opgelost ik heb inmiddels al weer geluid met mijn PS4.
Het was wel even schrikken ik dacht al geen geluid meer?
Zijn er nog meer mensen die regelmatig bij het opstarten van de PS4 geen geluid meer hebben?
Verwijderd
Ik lees hier qua controller problemen vooral de sticks (rubber) en de piepende bumpers. Ik heb echter het probleem dat mijn R2 niet altijd meer reageert. Het gekke is dat dit voorkomt bij een aantal games (GTA5,WatchDogs, Sleeping Dogs en Shadow Warrior) maar bij andere games doet hij het gewoon. De R2 is niet afgebroken of iets dergelijks dus in principe zou je denken dat het geen defecte controller is. Het lijkt alsof hij geen 100% reactie meer geeft. Dit merk je vooral aan dat je geen burnouts meer kunt doen omdat je auto geen topsnelheid kan bereiken (geen wonder dat ik altijd verlies op Driveclub). Ik lees er mondjesmaat over op internet dus het komt wel meer voor dat mensen dit probleem ook hebben.
Heeft iemand anders hier ook last van? Ik ga hem sowieso opsturen want ik heb hem gekocht in juni 2014 dus dat zal nog onder garantie vallen? (was eentje in een ps4 bundel).
Kun je nog ergens aan zien of je de nieuwere DS4 hebt? Ik heb hem dus vanaf juni vorig jaar, maar heb nog geen enkel probleem met het loslaten van rubber.
Vandaag dacht ik nog even slim te zijn en heb alvast een nieuwe controller gekocht (zodat ik gewoon The Witcher kan spelen op 19 mei) dus ik nam de blauwe variant (de laatste) in de veronderstelling dat die sowieso nieuwer zou zijn, blijkt dat die dingen dus ook al gewoon vanaf 2013 op de markt zijn hier..Waarsschijnlijk heb ik nu dus weer een 'oude' DS4 gekocht..Ik vind de kwaliteit van die dingen echt belachelijk slecht en ik ga er al vanuit dat de blauwe ook wel een keertje retour zal gaan....
R2 die dus niet goed registreert dat ie volledig ingedrukt is..iemand?
- vuile/versleten rubber bumps.
- geoxideerde contacten/banen van de geleidende groene folie onder de bumps.
- spanningsregelaar die een te lage spanning geeft (bv. door waterschade), meestal herkenbaar aan een slecht ladende akku. De 1e 2 oorzaken kan je zelf goedkoop repareren, bij de 3e moet je een nieuwe controller of minstens een nieuwe printplaat kopen. Overigens moet je goed opletten als je reserve onderdelen gaat kopen voor een dualshock 4 omdat er dus verschillende versies in omloop zijn en de onderdelen (folie/printplaat) niet uitwisselbaar zijn.
Xeon e5-2695 V3, RX Vega 64, Rift | PS3 | PS4 Pro,PSVR
waar moet ik in godsnaam wezen?
nothing stops this train
Ik heb net via de volgende link een aanvraag gedaan voor reparatie van een ds4 waar de R1 af en toe vast zit en niet goed aanvoelt: https://hardware.support....cid=rma_contactus_nl_nl#/Kol Nedra schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 23:27:
ik loop al 30 minuten te zoeken naar hoe je sony via mail kan bereiken voor het opsturen van de controller.
waar moet ik in godsnaam wezen?
Het vreemde is alleen dat je daar alleen het nummer van je ds4 moet invullen en er niks staat over het mee sturen van een aankoop bewijs of zo wat meestal bij een RMA gebruikelijk is.
Ik ga sowieso de controllers nog even laten vervangen voordat het jaar garantie voorbij is. Die dingen slijten zo gigantisch hard. Heb het tegenwoordig weer dat mijn linkerduim van de linkerstick afglijdt, omdat dat ding weer versleten lijkt.
heb recent een PS4 gekocht maar het internet werkt niet echt.
Bij FIFA 15 krijg ik een foutmelding als ik op FUT wil, bij BF4 krijg ik een foutmelding 'The connection with EA Online was lost.'.
Dit is een week of twee, dus ligt niet aan de servers van EA. Hoe los ik dit op?
Ik lees op internet veel over portforwarding, maar mijn UPnP staat gewoon open dus ik heb geen idee wat ik nu kan doen.
Normale online wedstrijden op FIFA doen het bijvoorbeeld wel. Ook zegt de PS4 als ik een netwerkcontrole doe dat alles gewoon goed is.
Alvast bedankt
Gebukt is genomen.
Verwijderd
Als ik het goed begrijp (ik vind je post niet heel duidelijk), is je DS4 defect.dangerpaki schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 19:24:
Groot topic hier, zeker ook wat betreft de controllers.
Hoe hebben degenen die via Sony iets gekocht hebben dt met de controller geregeld? Ik heb niet heel vele gebruik gemaakt van mijn controller omdat ik weinig toe kom aan spelen. Daarom iets later dan de rest last van mijn controller die bij release is geleverd.
Stuurde via Sony.nl een mail en kreeg de volgende mail terug:
[...]
Maar heb je als eindverkoper niet in de EU gewoon de plicht om 2 jaar garantie af te leveren? Iemand hier ervaring met een controller die ouder dan een jaar was met problemen. Of word ik nu afgestraft omdat ik extra voorzichtig met spullen om ga???
Ik heb mijn defecte DS4's (heb er 2), nu 15 keer naar Sony opgestuurd. In het begin werd hij omgeruild, nu worden de joystickjes vervangen.
Ik heb mijn DS4's nu ongeveer 1,5 jaar, die worden gewoon kostenloos gemaakt (zowel verzend/retour/reparatiekosten)
Verwijderd
Ze zijn een tijd geleden overgegaan op een nieuwe reparateur en systeem, sindsdien is het serienr genoeg idd.ADDG schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 23:48:
[...]
Ik heb net via de volgende link een aanvraag gedaan voor reparatie van een ds4 waar de R1 af en toe vast zit en niet goed aanvoelt: https://hardware.support....cid=rma_contactus_nl_nl#/
Het vreemde is alleen dat je daar alleen het nummer van je ds4 moet invullen en er niks staat over het mee sturen van een aankoop bewijs of zo wat meestal bij een RMA gebruikelijk is.
Verwijderd
je hebt 2 jaar garantie. Ik ben juist heel benieuwd wat Sony doet als de DS4's na 2 jaar en 1 maand weer kapot zijn (joystickjes). Ik begrijp dat 2 jaar garantie normaal is, maar het is een bekend probleem bij sony.dennisk. schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 13:21:
Aan de hand van het serienummer kunnen ze waarschijnlijk nagaan wanneer die is geproduceerd.
Ik ga sowieso de controllers nog even laten vervangen voordat het jaar garantie voorbij is. Die dingen slijten zo gigantisch hard. Heb het tegenwoordig weer dat mijn linkerduim van de linkerstick afglijdt, omdat dat ding weer versleten lijkt.
En hoe regel je dat?? Want ik heb laatst gemaild en kreeg een mailtje terug dat het niet meer onder de garantie viel. Als ik op hardware.support.eu.playstation.com mijn serienummer van de DS4 invoer en verder invoer dat m'n linker stick het niet doet krijg ik de volgende melding:Verwijderd schreef op zondag 17 mei 2015 @ 15:12:
[...]
Als ik het goed begrijp (ik vind je post niet heel duidelijk), is je DS4 defect.
Ik heb mijn defecte DS4's (heb er 2), nu 15 keer naar Sony opgestuurd. In het begin werd hij omgeruild, nu worden de joystickjes vervangen.
Ik heb mijn DS4's nu ongeveer 1,5 jaar, die worden gewoon kostenloos gemaakt (zowel verzend/retour/reparatiekosten)
------
Sorry, je DUALSHOCK®4 valt niet meer onder garantie
Dit soort fouten kunnen jammer genoeg niet hersteld worden. Helaas kunnen we geen bijkomende diensten aanbieden aangezien de controller niet meer onder garantie valt.
-----
Dat dus balen enerzijds, maar anderzijds is het gewoon tegen de Europese regelgeving, want een launch console zou gewoon minimaal 2 jaar garantie moeten hebben (heb gewoon bij Sony gekocht online, dus die zijn ook gewoon retailer in dit geval).
Verwijderd
Maar het europese recht is 2 jaar, zelfs apple is daartoe verplicht. Sony kan het niet weigeren, dus ik zou maar eens bellen ipv een mailtje sturen, want klaarblijkelijk weten ze daar niet waar ze het over hebben.
Tel nr: 020 709 5025.
Een jaar geleden moest dat nr nog gebeld worden voor reparaties, mensen daar waren wel kundig!
Je moet naar de winkel gaan waar je hem gekocht hebt met het bonnetje. Die sturen hem dan op. Sony doet wel eens moeilijk over die garantie. Als je het inleverd bij je winkel waar je hem kocht is het niet meer jou probleem maar dat van de winkel. Dit had ik ook met mijn PS3Verwijderd schreef op maandag 18 mei 2015 @ 00:00:
Ik voer mijn serieunr in en dan krijg ik instructies om hem op te sturen.
Maar het europese recht is 2 jaar, zelfs apple is daartoe verplicht. Sony kan het niet weigeren, dus ik zou maar eens bellen ipv een mailtje sturen, want klaarblijkelijk weten ze daar niet waar ze het over hebben.
Tel nr: 020 709 5025.
Een jaar geleden moest dat nr nog gebeld worden voor reparaties, mensen daar waren wel kundig!
Verwijderd
Ik weet wel dat er dit weekend problemen waren met PSN. Er zou weer een hack geweest zijn. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat ik gisteren de Playstation Store enige tijd niet in kon en tegelijkertijd viel de verbinding ook weg bij de PS3 als ik in de Store zat.HDimac schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 14:35:
Goedemiddag,
heb recent een PS4 gekocht maar het internet werkt niet echt.
Bij FIFA 15 krijg ik een foutmelding als ik op FUT wil, bij BF4 krijg ik een foutmelding 'The connection with EA Online was lost.'.
Dit is een week of twee, dus ligt niet aan de servers van EA. Hoe los ik dit op?
Ik lees op internet veel over portforwarding, maar mijn UPnP staat gewoon open dus ik heb geen idee wat ik nu kan doen.
Normale online wedstrijden op FIFA doen het bijvoorbeeld wel. Ook zegt de PS4 als ik een netwerkcontrole doe dat alles gewoon goed is.
Alvast bedankt
Ik kan ook niet direct een oplossing bedenken, omdat het probleem zich bij 1 spel voor doet. Heb je Battlefield al eens op verschillende tijdstippen geprobeerd te spelen? Bij mij wil dat ook schelen. Zondagochtend vs een doordeweekse avond.
Jup, alles geprobeerd. Bij FIFA ook hetzelfde probleem he.Verwijderd schreef op maandag 18 mei 2015 @ 10:35:
[...]
Ik weet wel dat er dit weekend problemen waren met PSN. Er zou weer een hack geweest zijn. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat ik gisteren de Playstation Store enige tijd niet in kon en tegelijkertijd viel de verbinding ook weg bij de PS3 als ik in de Store zat.
Ik kan ook niet direct een oplossing bedenken, omdat het probleem zich bij 1 spel voor doet. Heb je Battlefield al eens op verschillende tijdstippen geprobeerd te spelen? Bij mij wil dat ook schelen. Zondagochtend vs een doordeweekse avond.
Dit nu al 3 weken. Daarom denk ik dat het toch aan mijn eigen connectie ligt.
Gebukt is genomen.
Verwijderd
Nee , de laatste paar jaar NIET.Verwijderd schreef op maandag 18 mei 2015 @ 10:36:
kregen jullie ook meerdere mailtjes met dat het PSN wachtwoord veranderd moest worden?
Verwijderd
Je kan altijd de router een keer resetten. Dat doe ik ook eens in de zoveel tijd. Heb je eventueel nog andere games, die niet van uitgever EA zijn, waarmee je online kan spelen? Als dat ook niet werkt, dan ligt het inderdaad aan je verbinding.HDimac schreef op maandag 18 mei 2015 @ 11:01:
[...]
Jup, alles geprobeerd. Bij FIFA ook hetzelfde probleem he.
Dit nu al 3 weken. Daarom denk ik dat het toch aan mijn eigen connectie ligt.