Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4rp88
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-08 10:44
Beste mede Tweakers,

Ik ben het nu echt zat met mijn Playstation 4, ik heb namelijk echt alles al geprobeert port-forwarding , DMZ, enzovoorts.

Mijn Playstation 4 is nu ongeveer 4 weken oud, en ook mijn Xbox One heeft dit probleem.

Mijn Playstation is via LAN aangesloten op mijn Netgear Nighthawk X4 , en wanneer ik iets via de PSN store download gaat dit met een gemiddelde snelheid van 600KBPS, terwijl ik van mijn werkgever (Ziggo) 120MBPS binnen haal.

Echter ben ik ervan op de hoogte dat de PS4 een download limit heeft maar 600kb/ps gaat wel erg traag, dit probleem heeft mijn Xbox One by the way ook.

Beide consoles geven aan dat ze gemiddeld een downloadsnelheid van 61mb/ps hebben , en de upload 10mb/ps , ze staan automatische ingesteld, alleen heb ik de DNS-server naar 8.8.8.8 & 8.8.4.4 staan, en heb tevens ook de andere geprobeerd : 208.67.222.222 & 208.67.220.220 , en beide geven mij geen resultaat.

Mijn modem staat in Bridge-modus en mijn NAT-Type is 2 , dus dat is uitstekend , en toch haal ik geen download snelheid. Ik heb contact met Microsoft gehad over dit probleem en die vertellen mij dat ik een nieuwe router moet kopen, maar de Nighthawk X4 lijkt mij niks mis mee (ongeveer 2 maanden oud nu).

Heeft er iemand dit zelfde probleem, het ergste is nog dat ik al 5 dagen bezig ben om Sleeping Dogs te downloaden van de PSN-store en hij nu nog niet op 35% is....

Als iemand mij eventueel zou kunnen vertellen hoe dat ik dit probleem zou kunnen verhelpen, of eventueel het zelfde probleem ervaart hoor ik dat graag.

Alvast super bedankt voor jullie denk en ervarings werk.

Met vriendelijke groet,

Ferdi Tas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 11:48
Zit je Ziggo-aansluiting direct op je Netgear-router, of zit daar nog een Ziggo-kastje tussen?

Als je 5 dagen bezig bent met een game als Sleeping Dogs en je bent op nog geen 35%, dan haal je ook geen 600kb/s. Hier thuis is de verbinding maar 10 mbit (1200kbs) maar ik had TLOU toch echt in een uurtje of 4-5 binnen.

Je theoretische maximumsnelheid is overigens 120 mbit/seconde, wat grofweg 15 mb/seconde is. Natuurlijk nog steeds een factor 20 meer, maar even dat je geen 120 mb per seconde verwacht :P

[ Voor 22% gewijzigd door Richh op 16-03-2015 22:44 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Ik zie het niet staan, maar heb je ook al een simpele reset van je modem gedaan en de settings op de PS4 opnieuw doorlopen?

Ik zelf had met Sleeping Dogs namelijk ook ineens een abnormaal lage download en minstens 1 iemand in het PS4 topic heeft hier ook melding van gemaakt. Mijn router opnieuw opstarten verhielp het probleem en bij de andere persoon hielp het door het op de PS4 opnieuw in te stellen.

En met 600 KB/s had je de game na 6 dagen al lang binnen moeten hebben, volgens mij. Heb je je PS4 wel in rest mode gezet, of helemaal uit? Helemaal uit downloadt 'ie niks namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:42
ligt ook aan psn hoor, ik dowloade Injustice Gods Among us, mijn download snelheid was 1,5mb per sec.
duurde dus erg lang voordat de game helemaal binnen was.
Het is omdat de game gratis was, maar mijn betaalde games zijn altijd fysiek, altijd lekker binnen 2-5 minuten en je game is geïnstalleerd :)

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-08 22:18
Doe geen moeite van alles te veranderen of aan te schaffen. Zolang Sony niet hun **** servers op orde krijgen, zul je dit krijgen.

Zééér lage downloadsnelheid PS4, graag hulp gewenst

Heb dit zelf namelijk uitvoerig (echt uitvoerig) getest en ben tot een aantal conclusies gekomen die ik daar onderbouw.

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4rp88
Richh schreef op maandag 16 maart 2015 @ 22:41:
Zit je Ziggo-aansluiting direct op je Netgear-router, of zit daar nog een Ziggo-kastje tussen?

Als je 5 dagen bezig bent met een game als Sleeping Dogs en je bent op nog geen 35%, dan haal je ook geen 600kb/s. Hier thuis is de verbinding maar 10 mbit (1200kbs) maar ik had TLOU toch echt in een uurtje of 4-5 binnen.

Je theoretische maximumsnelheid is overigens 120 mbit/seconde, wat grofweg 15 mb/seconde is. Natuurlijk nog steeds een factor 20 meer, maar even dat je geen 120 mb per seconde verwacht :P
Mijn netgear zit direct op de modem, dit omdat mijn modem maar een werkende poort heeft aangezien hij in Bridge-modus staat.

Contact opgenomen met de technische afdeling , maar die zien geen fouten in mijn modem staan, het rare is wel wanneer ik mijn modem reset, en hem dan download gaat hij in het begin vrij snel en dan kakt hij weer enorm in.

Ik vermoed dat dit toch problemen zijn bij PSN en niet in mijn installatie, of heb ik het mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4rp88
Kol Nedra schreef op maandag 16 maart 2015 @ 23:24:
ligt ook aan psn hoor, ik dowloade Injustice Gods Among us, mijn download snelheid was 1,5mb per sec.
duurde dus erg lang voordat de game helemaal binnen was.
Het is omdat de game gratis was, maar mijn betaalde games zijn altijd fysiek, altijd lekker binnen 2-5 minuten en je game is geïnstalleerd :)
Ja het stomme is , wanneer ik dus bijvoorbeeld CoD koop hij een update nodig heeft , en hier zit ik dan ook weer bijna 4 uur op te wachten voordat hij deze succesvol heeft gedownload en gëinstalleerd heeft.

Terwijl mijn Playstation 3 nergens problemen mee heeft , en wanneer ik daar iets uit de PSN-store download het vrij vlot gaat, ongeveer 1gb per 90seconden.

Al moet ik zeggen dat Xbox-Live iets sneller is dan de Playtation 4 service , en ik heb me Xbox One al opgestuurd voor repair, maar daar kunnen ze niks geks in de Xbox vinden :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien even met de Ziggo helpdesk bellen. Ik weet niet hoe het met de nieuwe Ziggo modems zit maar met de oude modems was 'Bridge Modus' niet echt Bridge Modus. De modem deed nog steeds 'iets' met het internetsignaal in plaats van het direct door te geven zoals een normale Bridge/Switch dat hoort te doen. De enige oplossing was om de Ziggo helpdesk te bellen en de modem door hen in Bridge modus te laten zetten.

Anyway ik weet niet of dit voor je van toepassing is maar het is het proberen waard.

Een ander ding: Doe niet aan DMZ. Bij mijn Ziggo modem werkte dat trouwens ook geen eens. Het is dat de PS4 en XBone gebruik maken van redelijk afgeschermd OS (straks gaat de XBone wel naar een 'soort' Windows 10 dus misschien gaat een DMZ een stuk gevaarlijker worden) maar anders zou het super onveilig zijn. Zorg ervoor dat je de PS4 en Xbone's statische IP adressen geeft aan de hand van de MAC adressen die je bij netwerk setup op de PS4 en XBone kan vinden. Stel vervolgens de poorten open die nodig zijn voor deze IP adressen in je modem. Ten slotte stel je de netwerkverbinding op de PS4 en Xbone handmatig in aan de hand van de IP adressen die je in je modem hebt ingesteld.

Ten slotte, nog één ding: Geef je Ziggo modem en Netgear modem een harde reset (stroomloos maken) nadat alles is ingesteld. Ik had namelijk alles ook goed ingesteld, zowel in de modem van Ziggo (oude Ubee) als op de PS4 maar nog steeds kreeg ik een verkeerde NAT en de snelheid was dramatisch slecht. Na een harde reset ging de modem pas over naar de nieuwe instellingen. Het is het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-05 19:52
sh4rp88 schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 07:15:
[...]

Mijn netgear zit direct op de modem, dit omdat mijn modem maar een werkende poort heeft aangezien hij in Bridge-modus staat.

Contact opgenomen met de technische afdeling , maar die zien geen fouten in mijn modem staan, het rare is wel wanneer ik mijn modem reset, en hem dan download gaat hij in het begin vrij snel en dan kakt hij weer enorm in.

Ik vermoed dat dit toch problemen zijn bij PSN en niet in mijn installatie, of heb ik het mis.
Je geeft zelf al aan dat je xbox one er ook last van heeft. Lijkt me dan toch echt iets bij jou thuis. Het kan natuurlijk ook aan PSN liggen, maar ik haal altijd minimaal 1mb per seconde, maar eerder 10mb.

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4rp88
voxxel schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 12:36:
[...]

Je geeft zelf al aan dat je xbox one er ook last van heeft. Lijkt me dan toch echt iets bij jou thuis. Het kan natuurlijk ook aan PSN liggen, maar ik haal altijd minimaal 1mb per seconde, maar eerder 10mb.
Aan mijn eigen netwerk kan het niet liggen aangezien mijn pc laptop PS3 gewoon wel hun goede download snelheid halen.

Ik vermoed dat Sony & Microsoft hun service gewoon nog niet op orde hebben waardoor veel mensen deze klachten hebben.

Bedankt Harsh Critic , zal dit vanavond is proberen , echter heb ik al een poging gedaan maar dit wilde ook niet helpen , maar misschien met een hard-reset er bij wil dit wel lukken. Ziggo gaat idd met een nieuw modem komen, dus ben benieuwd hoe de console daarop reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:19
Ik denk dat dit inderdaad aan de PSN Store ligt. Ik kocht de digitale versie van COD:AW die was binnen no time binnen, vandaag Valliant Hearts gedownload en die was ook poepietraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4rp88
Heaget schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 06:16:
Ik denk dat dit inderdaad aan de PSN Store ligt. Ik kocht de digitale versie van COD:AW die was binnen no time binnen, vandaag Valliant Hearts gedownload en die was ook poepietraag.
Ik heb laatst Sleeping Dogs & Driveclub gekocht via PSN, en het vervelende is , is dat PSN store de game niet in een keer download maar in delen. Dus eerst het ene stuk van het spel en dan het ander.

Wat het probleem hierbij is (bij Driveclub dan) je kunt na 2,86GB maar 1 circuit spelen en de rest is hij dan aan het downloaden in een bestand dat 17,5GB groot is. De resterende Download tijd die Driveclub aangeeft is 22 uur , en dit process is nog niet voltooid aangezien ik dit te lang vindt duren.

Sleeping Dogs heeft het zelfde hij download eerst 3,6GB en dat is ongeveer de eerste 5 missies, daarna moet je weer wachten.

Echt jammer dat PSN dit soort problemen heeft "Alleen bij de PS4 , want op de PS3 werkt het perfect"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij gaat het downloaden op de PS4 sinds deze maand maart ook wisselvalliger en langzamer.
Vorig jaar ging het altijd als een speer en downloade ik al mijn games heerlijk snel zoals het hoort.

Bij mij is niks of weinig veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 07:34:
Bij mij gaat het downloaden op de PS4 sinds deze maand maart ook wisselvalliger en langzamer.
Vorig jaar ging het altijd als een speer en downloade ik al mijn games heerlijk snel zoals het hoort.

Bij mij is niks of weinig veranderd.
Mwah, het is heel verschillend inderdaad. Ligt er een beetje aan hoe veel mensen een bepaalde game downloaden. Die Driveclub update van een dag of twee geleden ging ook super traag. Ik heb zo'n vermoeden dat er een aantal servers zijn waar de games op worden gemirrored zijn en dat er niet echt dynamisch geschaald word met capaciteit. Als het een beetje rustig is haal ik met gemak 10-11 megabyte per seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4rp88
Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 09:25:
[...]

Mwah, het is heel verschillend inderdaad. Ligt er een beetje aan hoe veel mensen een bepaalde game downloaden. Die Driveclub update van een dag of twee geleden ging ook super traag. Ik heb zo'n vermoeden dat er een aantal servers zijn waar de games op worden gemirrored zijn en dat er niet echt dynamisch geschaald word met capaciteit. Als het een beetje rustig is haal ik met gemak 10-11 megabyte per seconden.
Maar ik vindt het dan nog een probleem dat Sony moet oplossen, want ze gaan alleen maar meer PS4 verkopen, en als ze de online diensten niet goed op orde hebben "PSN-Store" dan wordt het lastig om iedereen tevreden te houden.

Tevens vindt ik het ook raar dat online-gaming gewoon perfect werkt het lijkt erop dat deze diensten niet in Sony eigen beheer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4rp88
Vandaag dit probleem besproken in een meeting van Ziggo samen met wat collega´s. Maar onderling komen we ook niet tot een oplossing, want we komen tot de conclusie dat het echt te maken heeft met de Server die Sony beschikbaar stelt voor het PS-Store gedeelte.

Want ook al is een "een modem in brigde-modus niet helemaal brigde-modus" hij blokkeert geen poorten of maar geen actieve firewall.

Ook mijn huidige router staat ingesteld op zowel UDP/TCP voor de poorten die PSN nodig heeft.

Het blijft merk waardig , en ook onder collega's is dit probleem 50-50 , de ene heeft geen problemen met de servers en de andere wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4rp88
Zelfs na de onderhoud werkzaamheden van PSN, is het probleem van de lage download-snelheid nog niet opgelost.

Ga in de loop van de week contact opnemen met Sony, om te vragen of er iets te regelen valt, want dit vindt ik niet kunnen , en zeker niet dat ik niet de enige persoon ben met die probleem.

Keep you'r all up-to-date

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ihkv troubleshooting: als het aan de servers ligt dan zou je een andere servergroep kunnen proberen af te dwingen. Als het dan veel sneller gaat dan loopt waarschijnlijk daar wat traag.
Hoe wordt je naar een specifieke of groep van downloadservers geleid?
  • DNS? Zou het kunnen helpen om verschillende DNS-servers te proberen?
  • IP-adres? In dat geval zou je eens een VPN naar Verweggistan kunnen proberen. (Met een snellere VPN dan je effectieve downloadsnelheid).
  • Account of fysieke PS4-ID? Ruil eens een dag met een collega.
offtopic:
Gebruik alsjeblieft steeds de correcte aanduiding van snelheden. mb <> mB <> Mb <> MB <> MB/s <> Mbps.
Als de download echt 60mb/s is dan is de minimale downloadtijd van 1 MB meer dan 4 jaar... Onzin natuurlijk, maar zeker de factor 8 maakt veel uit in dit soort discussies ;)

[ Voor 4% gewijzigd door F_J_K op 26-03-2015 08:02 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mjah, maar ik heb bijvoorbeeld het probleem niet. Sterker nog, ik haal de grootste games binnen een paar uur binnen (3-4 uur) en ik heb 'maar' een regulier Ziggo abonnement van 120mbps (net in snelheid omhoog gegaan) met de standaard Ubee modem van al heel wat jaartjes oud. Afgezien van het feit dat het downloaden van bepaalde patches veel langer duren dan zou moeten (2gb patch die er dan 30 minuten over doet bijvoorbeeld) is het downloaden wel heel snel. Dat van die patches is puur een euvel van Sony zelf.

Ik zou niet gaan rommelen met VPN's, ik ken niemand die daar positieve ervaringen mee heeft i.c.m. een PS4.
sh4rp88 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 21:38:
Want ook al is een "een modem in brigde-modus niet helemaal brigde-modus" hij blokkeert geen poorten of maar geen actieve firewall.
En hoe heb je dat getest? =P Het is een bekend probleem die exact de problemen veroorzaakt die je beschrijft. Sterker nog, Google eens op 'Ziggo Ubee Modem Bridge Modus' en je krijgt een stortvloed met negatieve berichten + elke keer het feit dat je de Ziggo Klantenservice -moet- bellen om de boel daadwerkelijk in Bridge Modus te zetten. Waarom maakt Ziggo het zo moeilijk? Nou, bij het in Bridge Modus zetten vervalt ook meteen de WifiSpot functionaliteit en dat vind Ziggo natuurlijk niet zo heel leuk in het kader van 'concureren' met KPN's 4G netwerk, daarbij even in het midden laten of WifiSpot even goed werkt als 4G (hint: Dus niet).

Egh, probeer het nu gewoon eens. 8)7 Eerst met de Ziggo Modem. Want je hebt het namelijk nog niet geprobeerd om even te testen met alleen de Ziggo modem in het netwerk, rechtstreeks verbonden met de PS4 door middel van een kabel EN de zaken goed ingesteld in de Ziggo modem. Als je -DAT- nu eens eerst test en je hebt het probleem nog steeds dan pas weet je zeker dat het aan Sony ligt. Als je nu namelijk bashed op Sony en je komt er later achter dat het -toch- aan je eigen netwerk ligt baal je als een stekker en sta je gigantisch voor paal.

Als je er dan achter komt dat het met alleen de Ziggo modem wel werkt kan je de Ziggo Klantenservice bellen die je dan verder helpen.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2015 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4rp88
Verwijderd schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 12:24:
Mjah, maar ik heb bijvoorbeeld het probleem niet. Sterker nog, ik haal de grootste games binnen een paar uur binnen (3-4 uur) en ik heb 'maar' een regulier Ziggo abonnement van 120mbps (net in snelheid omhoog gegaan) met de standaard Ubee modem van al heel wat jaartjes oud. Afgezien van het feit dat het downloaden van bepaalde patches veel langer duren dan zou moeten (2gb patch die er dan 30 minuten over doet bijvoorbeeld) is het downloaden wel heel snel. Dat van die patches is puur een euvel van Sony zelf.

Ik zou niet gaan rommelen met VPN's, ik ken niemand die daar positieve ervaringen mee heeft i.c.m. een PS4.

[...]

En hoe heb je dat getest? =P Het is een bekend probleem die exact de problemen veroorzaakt die je beschrijft. Sterker nog, Google eens op 'Ziggo Ubee Modem Bridge Modus' en je krijgt een stortvloed met negatieve berichten + elke keer het feit dat je de Ziggo Klantenservice -moet- bellen om de boel daadwerkelijk in Bridge Modus te zetten. Waarom maakt Ziggo het zo moeilijk? Nou, bij het in Bridge Modus zetten vervalt ook meteen de WifiSpot functionaliteit en dat vind Ziggo natuurlijk niet zo heel leuk in het kader van 'concureren' met KPN's 4G netwerk, daarbij even in het midden laten of WifiSpot even goed werkt als 4G (hint: Dus niet).

Egh, probeer het nu gewoon eens. 8)7 Eerst met de Ziggo Modem. Want je hebt het namelijk nog niet geprobeerd om even te testen met alleen de Ziggo modem in het netwerk, rechtstreeks verbonden met de PS4 door middel van een kabel EN de zaken goed ingesteld in de Ziggo modem. Als je -DAT- nu eens eerst test en je hebt het probleem nog steeds dan pas weet je zeker dat het aan Sony ligt. Als je nu namelijk bashed op Sony en je komt er later achter dat het -toch- aan je eigen netwerk ligt baal je als een stekker en sta je gigantisch voor paal.

Als je er dan achter komt dat het met alleen de Ziggo modem wel werkt kan je de Ziggo Klantenservice bellen die je dan verder helpen.
Ik zal dit is gaan proberen, echter zou ik het heel vreemd vinden als mijn download snelheid dan ineens hoger uit komt, aangezien mijn Netgear Nighthawk X4 nieuw is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja maar..zoals ik al eerder heb aangegeven ligt het niet aan de Netgear maar aan de Ziggo modem die het signaal niet goed doorgeeft aangezien Bridge Modus niet echt Bridge Modus is voor de Ziggo modem/router, dat kan dus zorgen voor die dramatisch langzame snelheid aangezien er een 'file' ontstaat als een router/modem #1 is door gerouteerd naar router #2 en router #1 staat niet in Bridge Modus (zoals gezegd, 'niet echt' Bridge Modus, het bekende probleem wat je ook op Google kan terug vinden).

Ben benieuwd of het werkt, hou ons op de hoogte. (en vergeet niet de Ziggo modem/router weer te resetten voordat je gaat testen + alle poorten open zetten + statisch IP aan je PS4 toewijzen in de Ziggo modem/router + gebruik geen DMZ!!! Anders gaat het alsnog mis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4rp88
Heb vandaag mijn Cisco modem van Bridge-modus laten afhalen en standaard terug laten zetten, mijn PS4 statische IP-adres gegeven en dit toegevoegd in mijn modem, en de juiste porten open gezet.

De juiste DNS-server ingesteld op de PS4 , en verbonden via LAN.

Verder geen apparaten verbonden met het modem, echter krijg ik nu een download snelheid van 61,9mb en een up van 8,76mb op de ps4 in de internettest.

Echter download hij nog steeds met 400kb/ps vanuit de PSN-store, onder gaming geen lagg of problemen.

Firewall van het modem uitgeschakeld en DMZ uitgezet.

Tot nu toe nog steeds geen resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flghter1982
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-04 10:06
kijk eens wat je voor een snelheid haalt als je de ps4 in rest mode zet maar dan wel even het vinkje keep internet connection while in rest mode aan zetten.

ik krijg ook een hele trage download snelheid ondanks dat de connection test hoog uitkomt op de ps4.

toch heeft de ps4 in rested mode 450gb in 1 nacht binnengetrokken somehow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is het vandaag ook extreem druk door de Paas sale. Ben zelf nu AC:Unity naar binnen aan het halen en de gemiddelde resterende download tijd staat op 99+ uur. =P

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2015 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:41
Ik had voorheen ook altijd issues zowel met een netgear als een tplink router. Laatst een Apple AirPort gekocht en sinds toen altijd zeer acceptabele snelheden. Geen idee hoe het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:57
giantgiantus schreef op zondag 29 maart 2015 @ 16:39:
Ik had voorheen ook altijd issues zowel met een netgear als een tplink router. Laatst een Apple AirPort gekocht en sinds toen altijd zeer acceptabele snelheden. Geen idee hoe het kan.
Van netgear weet ik uit meerdere ervaringen dat een firmware update behoorlijk verschil kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfade
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-09 11:54
Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 09:25:
[...]

Ik doe vandaag die update en ik haal 600kb/s met mijn 100mbit lijn. Oude Cisco zonder wireless ICIDU wireless router er tussen. Bedraad netwerk verder met mijn Ps3 en 4.

[ Voor 3% gewijzigd door Xfade op 02-04-2015 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen enkel probleem hier, haal ruim met 13 Mb / s binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfade
Hoe kan het dat ik vertel dat wij een oude Cisco hebben en dat mijn Playstations langzaam downloaden, dat ik opeens van Ome Ziggo binnen 2 weken een nieuwe alles in 1 kastje krijg? :/ (ik dacht ik bel ff)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SC4RF4C3
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-12-2024
Verwijderd schreef op donderdag 02 april 2015 @ 16:24:
Geen enkel probleem hier, haal ruim met 13 Mb / s binnen.
Provider?
Modem? Router?
Wat heb je ingesteld? Poorten?
Graag meer info..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4rp88
Vandaag een nieuw modem van Ziggo ontvangen , een Technicolor AC-modem. Dit modem in de plek van mijn oude Cisco Dual-band modem geinstalleerd.

En ik moet zeggen met alleen de DNS-server aan te passen op de PS4 zelf , haal ik nu eindelijk een download snelheid van 3 MB, dit is natuurlijk nog niet optimaal , maar beter dan het 400kb verhaal.

@Big Unit : 13mb /s is wel heel veel, ben wel is benieuwt wat voor provider je hebt, en welke poorten/instellingen je hebt uitgevoerd om dit voorelkaar te krijgen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-09 18:18
Ik ervaar zelf ook altijd dramatische snelheden met de PS4. Ik heb een 200mbit abonnement van Ziggo maar ben in de verste verte nog nooit in de buurt gekomen van die snelheid terwijl ik m'n lijn helemaal gebruik met usenet.

Waar ik ook vaak last van heb is dat de PSN store gewoon niet opstart. Dan moet ik de PS4 rebooten (thanks voor de reboot optie in de 2.50 firmware...) eer de PSN store wil starten.

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4rp88
Radiance schreef op zondag 05 april 2015 @ 02:55:
Ik ervaar zelf ook altijd dramatische snelheden met de PS4. Ik heb een 200mbit abonnement van Ziggo maar ben in de verste verte nog nooit in de buurt gekomen van die snelheid terwijl ik m'n lijn helemaal gebruik met usenet.

Waar ik ook vaak last van heb is dat de PSN store gewoon niet opstart. Dan moet ik de PS4 rebooten (thanks voor de reboot optie in de 2.50 firmware...) eer de PSN store wil starten.
Het probleem wat je ervaart met de PSN-store dat probleem heb ik ook, ik heb opgelet wanneer je eerst een game gespeeld hebt en daarna naar de PSN-store wilt dat hij vaak de connectie niet maakt.

Het probleem ligt echter niet bij Ziggo heb ik het vermoede van aangezien een maat van me bij Ons Brabantnet zit en het zelfde probleem ervaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:41
Heb het ook al wel eens gezegd, maar haal ook meestal wel mijn maximale snelheid van mijn internet. UPC 100 Mbit abonnement. Modem op bridge aangesloten op Apple time capsule. Niet aangepast (kan ook niet met apple).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwbk
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 11-09 10:24
Ik heb ook last van lage snelheden hebben thuis UPC 120mbit. En de ps4 is met de kabel verbonden met het internet. En toch haal ik de laatste tijd maar 400kbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mij valt het op dat het nog wel eens wisselvallig is.

De laatste 8 PS4 spellen waren snel binnen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon93
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 17:15
Ook hier haal ik enorme lage snelheden, spel van 20 GB ben ik wel een dag of 2 mee bezig terwijl steam wel mijn volledige snelheid gebruikt.

KPN Glasvezel op 500 Mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EL-Nino-1980
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11-09 13:59
Ik merk het met name aan netflix app op de ps4. Hapert, kwaliteitsverlies enz....volgens mij ligt het aan de laatste update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4rp88
Volgens mij heeft het ook te maken met dat de Playstation 3 nog steeds up and running is (online). Veel mensen hebben dat systeem nog als main-console, en daar zijn nu dan ook de Playstation 4 bezitters bij gekomen.

Ik vermoed dan ook dat zowel de Playstation 3 als de Playstation 4 op het zelfde server-park zijn aangesloten waardoor de snelheden van het downloaden van apps/games afhangt aan het aantal gebruikers dat gebruik maakt van de diensten van PSN.

Uiteraard kan ik het ook enorm fout hebben, ik heb nog nooit achter de schermen bij Sony gekeken, maar ik denk wel dat ik in de goede richting zit ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwbk
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 11-09 10:24
EL-Nino-1980 schreef op zondag 05 april 2015 @ 23:10:
Ik merk het met name aan netflix app op de ps4. Hapert, kwaliteitsverlies enz....volgens mij ligt het aan de laatste update.
Dit!

Ik had precies hetzelfde de FPS stottertde waardoor ik mij begon te ergeren. Dacht dat het aan mijzelf lag gelukkig dus niet zo:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EL-Nino-1980
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11-09 13:59
By the way draait de remote play op ps vita ook niet meer super soepel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfade
Xfade schreef op donderdag 02 april 2015 @ 15:40:
[...]

Ik doe vandaag die update en ik haal 600kb/s met mijn 100mbit lijn. Oude Cisco zonder wireless ICIDU wireless router er tussen. Bedraad netwerk verder met mijn Ps3 en 4.
Heb inmiddels een "nieuwe" router van Ziggo, Cisco EPC3925 Refurb...
Statisch IP voor de PS4 buiten de DHCP, TCP 80, 443, 5223 en UDP-poorten 3478, 3479, 3658 open gezet, IGMP uit gezet, nu schommelt het tussen de 3 en 9 megabyte per seconde. Het varieert nog al per spel merk ik al wel. Maar wel beter dan die 600kb/s.

[ Voor 12% gewijzigd door Xfade op 09-04-2015 21:58 ]

Pagina: 1