Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Harsh Critic
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 19-04 16:02
quote:
HDimac schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 14:35:
Goedemiddag,

heb recent een PS4 gekocht maar het internet werkt niet echt.

Bij FIFA 15 krijg ik een foutmelding als ik op FUT wil, bij BF4 krijg ik een foutmelding 'The connection with EA Online was lost.'.
Dit is een week of twee, dus ligt niet aan de servers van EA. Hoe los ik dit op?
Ik lees op internet veel over portforwarding, maar mijn UPnP staat gewoon open dus ik heb geen idee wat ik nu kan doen.

Normale online wedstrijden op FIFA doen het bijvoorbeeld wel. Ook zegt de PS4 als ik een netwerkcontrole doe dat alles gewoon goed is.

Alvast bedankt
Heb je één van handleidingen gevolgd op portforward.com? Per type modem en/of router staan daar handleidingen.

Welk type NAT krijg je als je netwerkcontrole doet?

Harde Modem reset kan wel eens helpen. (In mijn geval, Ziggo Ubee Modem, moest dat zelfs)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HDimac
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 21:02

HDimac

Inderdaad.

quote:
Harsh Critic schreef op maandag 18 mei 2015 @ 12:48:
[...]

Heb je één van handleidingen gevolgd op portforward.com? Per type modem en/of router staan daar handleidingen.

Welk type NAT krijg je als je netwerkcontrole doet?

Harde Modem reset kan wel eens helpen. (In mijn geval, Ziggo Ubee Modem, moest dat zelfs)
Jup, alles geprobeerd. NAT-type 2 krijg ik te zien.

Modemreset heb ik ook geprobeerd, helaas geen effect.

Kan het ook niet proberen bij niet-EA games, want heb alleen FIFA en BF.
Heb het ook hier gepost:
DMZ en UPnP?

Maar niemand komt eruit, helaas. Ook op KPN forum geen reactie, en van KPN zelf: wij weten het niet, probeer het maar op het forum. 8)7

Gebukt is genomen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Paul.tjuh1986
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 07-04 09:29
quote:
Paul.tjuh1986 schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 23:45:
[...]

Ik had het ook sinds maandag. Bij mij is het niet goed gekomen. Uiteindelijk na bellen met Sony, me ps4 vandaag opgestuurd aangezien er nog garantie op zit. Hopen dat ze er snel één weer terug sturen.
Ps4 sinds zaterdag weer terug. Prima service van Sony moet ik zeggen!
Heeft allemaal niet langer geduurd dan 7 werkdagen.

Heb niet dezelfde terug gekregen, maar een refurbished.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 20:54
quote:
TheRaven123 schreef op maandag 18 mei 2015 @ 00:00:
Ik voer mijn serieunr in en dan krijg ik instructies om hem op te sturen.

Maar het europese recht is 2 jaar, zelfs apple is daartoe verplicht. Sony kan het niet weigeren, dus ik zou maar eens bellen ipv een mailtje sturen, want klaarblijkelijk weten ze daar niet waar ze het over hebben.

Tel nr: 020 709 5025.

Een jaar geleden moest dat nr nog gebeld worden voor reparaties, mensen daar waren wel kundig!
Ik zal ze bellen. Want via de mail krijg ik gezellig het antwoord dat ik geen garantie meer heb. Heb ze terug gemaild dat ze verplicht zijn garantie te verlenen (des te meer omdat dat kapot gaan van de rubbers een bekend probleem is) en als ze volharden dat ze juridische stappen mogen verwachten.
quote:
rwbk schreef op maandag 18 mei 2015 @ 09:01:
[...]

Je moet naar de winkel gaan waar je hem gekocht hebt met het bonnetje. Die sturen hem dan op. Sony doet wel eens moeilijk over die garantie. Als je het inleverd bij je winkel waar je hem kocht is het niet meer jou probleem maar dat van de winkel. Dit had ik ook met mijn PS3
Ik heb direct gekocht bij Sony, anders was ik ook gewoon naar de winkel gegaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• inXs
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 13-04 09:43

inXs

known as inXs

Mm ik heb zo nu en dan dat onder het spelen mijn PS4 de disc uitspuugt. Dit gebeurd bij meerdere spellen. Hij is er dan niet meer terug in te krijgen en geeft wat rare piepjes. Ik moet dan de PS4 echt uitschakelen en dan ook nog de stekker eruit trekken. Daarna wil hij het weer doen. Kent iemand dit euvel?

superB

Acties:
  • 0Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: april 2006
  • Niet online

M a r c o

are you looking at me?

of het een bekend probleem is?
http://lmgtfy.com/?q=ps4+eject

• ironpino
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 20:59
Afgelopen vrijdagavond is bij ons de bliksem er in geslapen. Resultaat tv, ps4 en cv ketel kapot.

Toen ik de PS4 aanzette hoorde ik een klein plofje en hij kapte er direct mee. Als ik hem nu aan wil zetten met de controller krijg ik het opstart piepje te horen en heel kort het blauwe licht. Daarna gaat alles uit.
Knoppen op de ps4 werken ook niet...😞
Verzekering gebeld. Valt onder inboedel. Ik moet nu een offerte laten opmaken wat de reparatie kost. En verklaring dat het inderdaad door de bliksem komt.
Hij is gekocht bij de mediamarkt, alleen die willen hem gaan terugsturen naar sony. 3/4 weken duurt het dan 😡. Iemand nog tips om dit wat te versnellen? Of is het misschien beter als ik naar een andere zaak ga? Iemand ervaring met dit soort dingen?

* PSN: Iron_Pino * Steam: Ironpino * Origin: Ironpino * Uplay: Ironpino * Xbox: IronPino X *

• rwbk
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 18-04 11:15
quote:
ironpino schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 12:48:
Afgelopen vrijdagavond is bij ons de bliksem er in geslapen. Resultaat tv, ps4 en cv ketel kapot.

Toen ik de PS4 aanzette hoorde ik een klein plofje en hij kapte er direct mee. Als ik hem nu aan wil zetten met de controller krijg ik het opstart piepje te horen en heel kort het blauwe licht. Daarna gaat alles uit.
Knoppen op de ps4 werken ook niet...😞
Verzekering gebeld. Valt onder inboedel. Ik moet nu een offerte laten opmaken wat de reparatie kost. En verklaring dat het inderdaad door de bliksem komt.
Hij is gekocht bij de mediamarkt, alleen die willen hem gaan terugsturen naar sony. 3/4 weken duurt het dan 😡. Iemand nog tips om dit wat te versnellen? Of is het misschien beter als ik naar een andere zaak ga? Iemand ervaring met dit soort dingen?
Tja dat van de mediamarkt zou ik gewoon doen. Het is even zuur 3 tot 4 weken geen PS4 maar je krijgt dan wel een andere terug van Sony. Dit valt gewoon onder je garantie. Je PS4 is hoogst waarschijnlijk niet meer te maken doordat deze is doorgebrand door de hoge lading elektriciteit.

• Eduardboon
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 14-04 22:13
Hier wordt de PS4 rechtsbovenop, onder en aan de achterkant gloeiende heet en staat de fan ook flink te loeien. Heb hem zelfs al eens in een rekje laten "hangen" in de kamer; maar ook dat mocht gewoon niks baten.

Sony meldt doodleuk dat een onderzoek 200 euro kost, ook al is het een fabrieksdefect, zelfs na veelvuldig klagen op sites zoals klachtencompas. Heel erg jammer, want hoor dat geloei zelfs over de koptelefoon heen en de PS4 is toch wel mijn favoriete console op het moment :)

• Nny
  • Laatst online: 29-01-2018
quote:
Eduardboon schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 10:53:
Hier wordt de PS4 rechtsbovenop, onder en aan de achterkant gloeiende heet en staat de fan ook flink te loeien. Heb hem zelfs al eens in een rekje laten "hangen" in de kamer; maar ook dat mocht gewoon niks baten.

Sony meldt doodleuk dat een onderzoek 200 euro kost, ook al is het een fabrieksdefect, zelfs na veelvuldig klagen op sites zoals klachtencompas. Heel erg jammer, want hoor dat geloei zelfs over de koptelefoon heen en de PS4 is toch wel mijn favoriete console op het moment :)
Wat zegt degene waar je hem gekocht hebt? Die moet toch normaal de garantie afhandelen.

PSN, Twitter: NNY1980

• Eduardboon
quote:
Nny schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 11:01:
[...]

Wat zegt degene waar je hem gekocht hebt? Die moet toch normaal de garantie afhandelen.
Dat is Sony.

• dutchgio
  • Laatst online: 20:49
Maarja is 'loeien' een defect?
Mijne doet het ook.
Had meer het idee van "de ene is luidruchtiger dan de ander" .

| Apple iPad 3rd generation 16GB | Synology DS112J | iOcean X7 | ZTE Nubia Z7 Mini | Xiaomi Redmi Note 3 | ZTE Axon 7 | XDA Recognized developer |

• Eduardboon
quote:
dutchgio schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 11:17:
Maarja is 'loeien' een defect?
Mijne doet het ook.
Had meer het idee van "de ene is luidruchtiger dan de ander" .
Tja, in mijn vriendenkring ben ik de enige met een loeiende PS4. Hij staat tegenwoordig naast de TV-meubel op een eigen krukje. Dat krukje is ook gewoon warm na het spelen. Soms leg ik wat boeken onder de console aan de zijkanten zodat er meer lucht bij komt. Maar het geluid blijft een constante; of je nou peggle speelt of destiny opstart.

Er is maar 1 manier om de PS4 bijna te laten vliegen (nog een tikje luider loeien); dat is Planetside 2 opstarten, maar geloof dat dat een bug in de beta is :+

• Baas41
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 16-04 17:42
quote:
Eduardboon schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 11:20:
[...]

Tja, in mijn vriendenkring ben ik de enige met een loeiende PS4. Hij staat tegenwoordig naast de TV-meubel op een eigen krukje. Dat krukje is ook gewoon warm na het spelen. Soms leg ik wat boeken onder de console aan de zijkanten zodat er meer lucht bij komt. Maar het geluid blijft een constante; of je nou peggle speelt of destiny opstart.

Er is maar 1 manier om de PS4 bijna te laten vliegen (nog een tikje luider loeien); dat is Planetside 2 opstarten, maar geloof dat dat een bug in de beta is :+
Als je geen garantie meer hebt en je een beetje handig bent, kun je proberen om de koelpasta van je ps4 te vervangen. Er staan genoeg video's op YouTube dus die kunnen je daarbij helpen. Sony schijnt weer een goedkope pasta te hebben gebruikt die na een jaar opdroogt en daardoor niet meer goed koelt. Proberen waard imo.

• Ilias1991
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 07-03 13:42
Ik kan nu al een paar dagen niet online gaan, waarbij andere dat wel kunnen.

Ik zelf zit bij UPC (Ziggo). Is er onlangs iets veranderd bij ze waardoor klanten niet online kunnen met psn?

• Dennis585
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 19:09
Ik zit ook bij Ziggo en kan al dagen weer online.
Een paar dagen geleden had de hele wereld eventjes een PSN storing.

Normaal zou je nu dus weer probleemloos op PSN moeten kunnen.

Mijn YouTube / Mijn SoundCloud

• benmoei
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 09-03 20:16
Heeft iemand ervaring met beroepen op garantie ivm het ventilatorlawaai? Ik heb met diverse spellen dat ie bloedheet wordt en het jetengine al het andere geluid overstijgt.

Anderhalf jaar geleden gekocht bij mediamarkt Arena..

Zou twee jaar garantie moeten zijn maar voordat ik n hoop moeite doe leer ik graag van de ervaring van een ander.. :9

ps4: de_poef

• Dennis585
De mijne maakt na anderhalf jaar ook vrij veel herrie.

Het kan ook stof in de PS4 zijn en te weinig ruimte rond de PS4.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Baas41
Nouja, ik heb met Intertoys gemaild over de garantie na 1 jaar. Mijn Playstation heeft het auto-eject probleem, maar Intertoys wilt niet meewerken en zegt eigenlijk dat ik het maar met Sony moet oplossen.

Baas41 wijzigde deze reactie 28-06-2015 22:50 (6%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online

M a r c o

are you looking at me?

Sony geeft je 2 jaar fabrieksgarantie op de console zelf.
Dus gewoon even gelijk naar sony bellen.

• Baas41
Op de site van Sony staat dat ik geen garantie meer heb. Maar goed ik zal contact met ze opnemen.

• ralph075
  • Registratie: maart 2009
  • Niet online
Als jij de PS bij Intertoys hebt gekocht, dan moeten zij de garantie-afhandeling doen voor jou.

Zeker bij Sony-artikelen zou ik aanraden om het via Intertoys af te handelen, want Sony houdt zich altijd aan 1 jaar fabrieksgarantie als je ze direct contacteer. Waarschijnlijk weet Intertoys dit ook en sturen ze je daarom door, maar dat mag niet.

Als koper kan je jouw garantie-claim in principe alleen bij de verkopende partij kwijt.

• Harsh Critic
quote:
Baas41 schreef op zondag 28 juni 2015 @ 22:50:
Nouja, ik heb met Intertoys gemaild over de garantie na 1 jaar. Mijn Playstation heeft het auto-eject probleem, maar Intertoys wilt niet meewerken en zegt eigenlijk dat ik het maar met Sony moet oplossen.
Intertoys is hier degene waar je naar toe moet voor de garantie, niet Sony. Als Intertoys niet wil meewerken dan is dit tegen de wet en zou ik mijn rechtsbijstand verzekering gaan inschakelen (yep..die is steeds meer een must aan het worden in Nederland, helaas).

• Mizgala28
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 17-04 16:36
Je hebt 2 jaar wettelijke garantie (minimaal) op elk product gekocht in Nederland, desnoods net als een kennis dat deed met zijn 3ds uit Intertoys, "dreigen" met een radar app waar gezegd wordt dat dit het geval is.

Veel winkels spreken je dan niet meer tegen, slechte naam krijgen door een programma als radar willen ze absoluut niet.

• Baas41
Klopt allemaal, ik weet dat ik bij Intertoys moet zijn. Voor ik naar het filiaal ga waar ik hem heb gekocht wil ik Sony nog even peilen. Maar zij hebben inderdaad in principe geen wettelijke verplichtingen, waar Intertoys dat wel heeft. Ik zal later nog posten hoe het verder is gegaan.

Edit: Ik heb inmiddels contact gehad met Sony en ik mag de PlayStation opsturen en die wordt gerepareerd onder garantie. Prima afgehandeld zo.

Baas41 wijzigde deze reactie 01-07-2015 18:07 (20%)

• Nijntje12
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 15-11-2018
Mijn controller ligt inmiddels ook al ruim een week bij sony. R2 kraakte en bleef regelmatig hangen. Handig met assassins creed... Not

Inmiddels terug en volgens mij hebben ze er niks aan gedaan... Jammer weer.

Nijntje12 wijzigde deze reactie 30-06-2015 13:59 (22%)

• psych
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 18:23
quote:
inXs schreef op maandag 25 mei 2015 @ 16:41:
Mm ik heb zo nu en dan dat onder het spelen mijn PS4 de disc uitspuugt. Dit gebeurd bij meerdere spellen. Hij is er dan niet meer terug in te krijgen en geeft wat rare piepjes. Ik moet dan de PS4 echt uitschakelen en dan ook nog de stekker eruit trekken. Daarna wil hij het weer doen. Kent iemand dit euvel?
Als dit nog niet verholpen is: Je moet inderdaad even googlen naar de oplossingen. Er staat een bericht van herstarten en dergelijke, maar dat hielp bij mij niet.

Pas toen ik het artikel vond dat het zwarte plastic schroefje (binnenin) aandraaide naast de drive was voor mij het probleem opgelost.

Succes ermee.

D3-profile: psych#2469 WoW profile: Tharagh

• benmoei
Vandaag de ps4 naar MM Arena gebracht.. onder garantie gaat het ongeveer 2 weken duren. Klacht kwam bij hen niet vaak voor volgens de medewerker.. Het auto ejectprobleem overigens wel..

• Eduardboon
Is het mogelijk de ps4 ondersteboven te gebruiken? Als ik de kap eraf haal en ondersteboven speel hoor ik bijna niks. Maar ik vrees voor de schijfjes.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 19:58
Vandaag een PS4 gekocht bij Media Markt. Ook een straalmotor helaas :'( dacht eerst dat het door m'n tv meubel kwam, maar zelfs in de open lucht is het niet om aan te horen.

Morgen maar terug, hopen dat ik hem mag omruilen. Iemand ervaring met dit bij de MM?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rwbk
quote:
yinx84 schreef op zondag 12 juli 2015 @ 22:46:
Vandaag een PS4 gekocht bij Media Markt. Ook een straalmotor helaas :'( dacht eerst dat het door m'n tv meubel kwam, maar zelfs in de open lucht is het niet om aan te horen.

Morgen maar terug, hopen dat ik hem mag omruilen. Iemand ervaring met dit bij de MM?
Geen idee had met mijn ps3 wel wat problemen gehad werd altijd netjes opgelost. Maar ik denk dat je gewoon een nieuwe krijgt omdat je hem binnen 24 uur terug brengt. Welke game speel je dat hij zo blaast?

• yinx84
quote:
rwbk schreef op zondag 12 juli 2015 @ 22:52:
[...]

Geen idee had met mijn ps3 wel wat problemen gehad werd altijd netjes opgelost. Maar ik denk dat je gewoon een nieuwe krijgt omdat je hem binnen 24 uur terug brengt. Welke game speel je dat hij zo blaast?
Rocket League (lol) en GTA5.

• rwbk
quote:
yinx84 schreef op maandag 13 juli 2015 @ 05:35:
[...]

Rocket League (lol) en GTA5.
Bij rocket league is het een herkenbaar probleem dat hij zo opstijgt. Bij GTA V wil hij ook nog wel eens aardig wat geluid maken inderdaad. Maar dit is bij mij in ieder geval na het laden opgelost.

• yinx84
quote:
rwbk schreef op maandag 13 juli 2015 @ 09:59:
[...]

Bij rocket league is het een herkenbaar probleem dat hij zo opstijgt. Bij GTA V wil hij ook nog wel eens aardig wat geluid maken inderdaad. Maar dit is bij mij in ieder geval na het laden opgelost.
Denk je dat het nut heeft om hem terug te brengen? De kans is natuurlijk enorm dat ik een exemplaar uit dezelfde serie krijg met hetzelfde euvel. Zo veel mensen hebben het probleem...

• M a r c o
  • Niet online

M a r c o

are you looking at me?

Die van mij maakt ook soms flinke herrie. Maar hij staat wel in een kast.
Ondanks dat er veel ruimte naast boven en achter is, kan toch de warme lucht moeilijk weg.
ik had toen deze ventilator nog liggen van de Action. ooit eens gekocht voor 2,99.

Deze heb ik nu naast de PS4 gezet. De PS4 is nu veeeeeel koeler.
In Idle heb je meer geluid van de ventilator, maar belast geeft hij veel minder lawaai dan een PS4 in stofzuiger modus.

• yinx84
quote:
M a r c o schreef op maandag 13 juli 2015 @ 11:22:
Die van mij maakt ook soms flinke herrie. Maar hij staat wel in een kast.
Ondanks dat er veel ruimte naast boven en achter is, kan toch de warme lucht moeilijk weg.
ik had toen deze ventilator nog liggen van de Action. ooit eens gekocht voor 2,99.

[afbeelding]
Deze heb ik nu naast de PS4 gezet. De PS4 is nu veeeeeel koeler.
In Idle heb je meer geluid van de ventilator, maar belast geeft hij veel minder lawaai dan een PS4 in stofzuiger modus.
Handig gevonden! :D Ik heb er ook zo'n een. Als m'n volgende exemplaar hetzelfde heeft zal ik dat ook maar eens proberen.

• M a r c o
  • Niet online

M a r c o

are you looking at me?

USB stekker in de PS4, en hij gaat ook nog eens vanzelf mee aan en uit. :+

• yinx84
Net langs de MM geweest. Die wilde hem niet terug nemen :( de medewerker heeft hem getest en bevonden dan het geluidsniveau normaal is. Toen ik zei dat ik hem in dat geval wilde retouneren mocht dat ook niet, omdat het product al gebruikt was.

Opzich kan ik daar niets tegenin brengen omdat dat inderdaad in de voorwaarden staat, maar ben het uiteraard niet met hem eens dat het volume normaal is. Maargoed, in spitsuur met 15 wachtende achter me wil ik geen stampij maken. Zijn advies was dat het een gevalletje voor Sony is.

Morgen maar eens kijken of ik een centraler klachten/servicepunt van de Media Markt kan vinden om m'n verhaal te doen, want volgens mij heb ik nog wel wat meer rechten dan dit...

yinx84 wijzigde deze reactie 13-07-2015 18:01 (3%)

• Mutatie
  • Registratie: mei 2005
  • Nu online
Retourneren mag toch indien het product niet bevalt, niet aan de verwachting voldoet? Dacht eens gelezen te hebben dat daar zelfs een wet over is (2 weken tijd voor?) maar weet het niet zeker.

• Nijntje12
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 15-11-2018
Controller inmiddels voor de 2e keer opgestuurd en nu weer op zijn weg terug, alleen dat track your parcel blijft op shipped staan en verder niks :( schiet lekker op weer

• Harsh Critic
quote:
yinx84 schreef op maandag 13 juli 2015 @ 18:00:
Net langs de MM geweest. Die wilde hem niet terug nemen :( de medewerker heeft hem getest en bevonden dan het geluidsniveau normaal is. Toen ik zei dat ik hem in dat geval wilde retouneren mocht dat ook niet, omdat het product al gebruikt was.

Opzich kan ik daar niets tegenin brengen omdat dat inderdaad in de voorwaarden staat, maar ben het uiteraard niet met hem eens dat het volume normaal is. Maargoed, in spitsuur met 15 wachtende achter me wil ik geen stampij maken. Zijn advies was dat het een gevalletje voor Sony is.

Morgen maar eens kijken of ik een centraler klachten/servicepunt van de Media Markt kan vinden om m'n verhaal te doen, want volgens mij heb ik nog wel wat meer rechten dan dit...
Nee nee nee! Je moet juist -wel- stampij maken. Niet bang zijn om voor je rechten op te komen! Als je stampij gaat maken is dat -juist- slechte reclame voor de winkelier en is 'ie sneller geneigd je te helpen. Je hebt nooit direct met de fabrikant te maken als je een product in de winkel gekocht hebt, altijd met de winkelier. Eventueel kan je wel wat afspraken maken met de fabrikant, maar de winkelier moet dit proces coördineren.

Harsh Critic wijzigde deze reactie 14-07-2015 19:17 (4%)

• yinx84
quote:
Mutatie schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 15:25:
Retourneren mag toch indien het product niet bevalt, niet aan de verwachting voldoet? Dacht eens gelezen te hebben dat daar zelfs een wet over is (2 weken tijd voor?) maar weet het niet zeker.
Alleen indien ongebruikt, aldus Media Markt.

• Harsh Critic
quote:
yinx84 schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 21:40:
[...]

Alleen indien ongebruikt, aldus Media Markt.
Media Markt staat niet boven de wet. ;)

• M a r c o
  • Niet online

M a r c o

are you looking at me?

quote:
Harsh Critic schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 23:52:
[...]
Media Markt staat niet boven de wet. ;)
Daar is ook helemaal geen wet voor. Tenminste niet voor aankopen in de winkel.
Enkel de wet koop op afstand die alleen geldt bij online aankopen.
En dan gaat het inderdaad om een "zichttermijn"
quote:
a. Zichttermijn is geen gebruiktermijn

De consument dient tijdens de bedenktijd voorzichtig met de toegezonden zaak om te gaan. Deze heeft het recht om het product te beoordelen of hij het wil houden, en te proberen zoals hij dat normaal gesproken ook in de winkel zou mogen. Zolang de consument nog niet besloten heeft het product te houden, mag hij het niet gebruiken.

• harrybeuker
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 09:43
maat van mij heeft nog 3 oudere controllers waarvan het rubber kapot is. allemaal buiten de garantie van een jaar. Als ik het goed begrijp doet sony daar dan niets meer mee? Of gewoon aanmelden via RMA en aanzien wat er gebeurt. Als iemand een goede link heeft voor rubbers op de pookjes dan aub even posten

• Harsh Critic
quote:
M a r c o schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 11:13:
[...]

Daar is ook helemaal geen wet voor. Tenminste niet voor aankopen in de winkel.
Enkel de wet koop op afstand die alleen geldt bij online aankopen.
En dan gaat het inderdaad om een "zichttermijn"

[...]
Er is zoiets als 'garantie' en daar valt dit dus onder. Heeft niet zo heel veel te maken met zichttermijn of gebruikstermijn.

Tevens valt dit ook nog eens onder 'ondeugdelijk product' omdat het een bekend probleem is dat de PS4 problemen heeft met de ventilator. Dan heb je als consument nog meer rechten en mag je zelfs 'on the spot' de koop ontbinden. Niet dat je dat meteen zou moeten doen maar in principe mag je dat dus wel. Je moet wel eerst de winkelier de kans geven om de boel (kosteloos) te repareren...maar als hij dit niet doet dan mag je dus wel degelijk de koop ontbinden.

https://www.consuwijzer.n...niet-goed-ondeugdelijk-is
quote:
jakz schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 13:47:
maat van mij heeft nog 3 oudere controllers waarvan het rubber kapot is. allemaal buiten de garantie van een jaar. Als ik het goed begrijp doet sony daar dan niets meer mee? Of gewoon aanmelden via RMA en aanzien wat er gebeurt. Als iemand een goede link heeft voor rubbers op de pookjes dan aub even posten
Deze gebruik ik al meer dan een half-jaar, werken prima: http://www.bol.com/nl/p/h...ken-ps4/9200000020906866/

Harsh Critic wijzigde deze reactie 15-07-2015 13:55 (9%)

• yinx84
Nog een kleine update over mijn 'lawaai' PS4... zojuist mijn console meegesleept naar een vriend met ook een PS4. Eerst op die van hem een kwartiertje GTA V gespeeld en geluisterd hoeveel geluid er vanaf kwam. Daarna die van mij aangesloten en hetzelfde gedaan.

Blijkt dat het evenveel lawaai maakt. Heb wel vaker bij hem gespeeld en daar nooit wat gehoord. Bij mij moet ik soms de tv harder zetten om dialoog te verstaan. Tot de conclusie gekomen dat het een verschil in omgeving is. Ik heb plavuizen en een relatief kale kamer, hij een grote leren sofa met hoogpolig kleed ervoor... en over het algemeen meer stuff in z'n huiskamer. Het vertekent echt enorm.

Maar goed, ben wel gerustgesteld nu ik weet dat het niet gaat om een gare unit. Ben dus ook blij dat ik geen stampij heb gemaakt bij de MM en moet dus eerlijk bekenen dat het ontbrak aan m'n eigen inschattingsvermogen :)

• CSB
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 01-04 11:00

CSB

:D

quote:
CSB schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 12:40:
Ik had vanmorgen even contact met de PS4 supportlijn. Ik heb mijn PS4 sinds November 2013 en had inderdaad geen garantie meer.

Waar ik voor belde was het infameuse Disc eject bug. Uiteindelijk besloten, omdat ik toch geen garantie meer heb, om het schroefje voor de Disc loader maar aan te draaien. Dit lijkt te helpen... Afwachten maar.
Nope, het probleem is weer in alle hevigheid terug. Vreemd, terwijl het een hele tijd goed heeft gewerkt. Ik vraag me af wat dit dan toch veroorzaakt. Nogmaals de schroef "aandraaien" heeft geen effect meer lijkt het.

Bah, heb ZO geen zin om weer 400 euro uit te geven aan een nieuwe PS4, alleen maar omdat Sony vind dat ik geen garantie meer heb...

Social media eens proberen. @PlaystationEU

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

• Mars18
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 21-02 15:26
quote:
CSB schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 21:38:
[...]

Nope, het probleem is weer in alle hevigheid terug. Vreemd, terwijl het een hele tijd goed heeft gewerkt. Ik vraag me af wat dit dan toch veroorzaakt. Nogmaals de schroef "aandraaien" heeft geen effect meer lijkt het.

Bah, heb ZO geen zin om weer 400 euro uit te geven aan een nieuwe PS4, alleen maar omdat Sony vind dat ik geen garantie meer heb...

Social media eens proberen. @PlaystationEU
Waar heb je hem gekocht? Ik had het zelfde probleem, gekocht via bol.com en daar een nieuwe gekregen :)

Mars Game Events organiseert FIFA en PES toernooien op de Playstation 4 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• CSB
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 01-04 11:00

CSB

:D

quote:
Mars18 schreef op maandag 27 juli 2015 @ 08:05:
[...]

Waar heb je hem gekocht? Ik had het zelfde probleem, gekocht via bol.com en daar een nieuwe gekregen :)
Via de website van Bart Smit. Maar het mooiste komt nog: gisteren de hele dag zitten spelen zonder disc ejects. Ik vermoed dat het te maken moet hebben met de kamertemperatuur. Want de dagen hiervoor waren een stukje warmer: Het was toen binnenshuis 25+ graden, gisteren rond de 20 graden.
De PS3 had namelijk heat issues en daarbij bleef de disc in de PS3 zitten en kreeg je die er met geen mogeljkheid meer uit. Ik vermoed dat Sony dat ten allen tijde wil voorkomen door een threshold in te bouwen die misschien iets te laag ligt?

Anyway, ik zal eens kijken of Bart Smit mijn PS4 wil omruilen of laten repareren. Ik laat dat hier nog wel weten.

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

• benmoei
Vandaag de ps4 naar MM Arena gebracht.. onder garantie gaat het ongeveer 2 weken duren. Klacht kwam bij hen niet vaak voor volgens de medewerker.. Het auto ejectprobleem overigens wel..
[/quote]
Na twee en n halve week een nieuwe playstation gekregen, wel een van n ouder type (cuh-1004) maar stukken minder kabaal..
Meteen een 2tb hdd in gezet aangezien er ook n nieuwe hdd in zat.. :9

• Jack O10
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 16-09-2018
Ik heb een probleempje met het installeren van een nieuwe HDD. Ik heb een HDD in de PS4 gezet en daarna de PS4-updatefile voor herinstallatie in de 'UPDATE' in de 'PS4'-map. Na lang met SONY aan de lijn gehangen en terug te zijn gegaan naar de Mycom, lijkt het dat de HDD niet op FAT32 is geformatteerd.

Voordat ik een manier ga zoeken om deze makkelijk te kunnen formatteren, weet iemand of dit zou kunnen? De PS4 geeft namelijk wel aan een updatebestand gevonden te hebben, maar deze niet bruikbaar is.

• dutchgio
Lijkt me niet als die de update wel gewoon ziet.
Zou m even proberen opnieuw te downloaden en kijken of je wel de volledige(!!) systeemsoftware download, en niet alleen update 2.xx naar 2.xx

| Apple iPad 3rd generation 16GB | Synology DS112J | iOcean X7 | ZTE Nubia Z7 Mini | Xiaomi Redmi Note 3 | ZTE Axon 7 | XDA Recognized developer |

• sebastius
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 18:04

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik heb gister voor een mede-tweaker zijn PS4 uitgestoft en van verse koelpasta voorzien. Om hem te citeren:
quote:
Ik moet zeggen dat ‘ie een stuk stiller is! In ieder geval stiller dan ‘ie ooit geweest is, dus al met al ben ik een tevreden mens.
Voor de volledigheid ook maar alvast m'n verslagje:

Merijn zocht contact met me, zijn PS4 maakte veel kabaal zodra hij het een beetje warm kreeg. Of ik de koelpasta kon vervangen en de fan kon uitstoffen. Hij had namelijk geen zin om een garantieclaim af te gaan wachten.

Tuurlijk doen we dat :)

Met behulp van een handig stappenplan van iFixit ging ik aan het werk. Het is voor de meeste handige heren/dames prima te doen als je rustig werkt op een leeg bureau.

Benodigdheden
Security Torx TR9
Kruiskopschroevendraaier (Phillips #1)
Pincet om de kabels netjes los te pulken uit de connectoren.
Perslucht Wereldspul, maar wel erg duur. Deze bus is supersterk (maar snel leeg).
Koelpasta. Mijn standaard-merk. Het is gewoon een beetje vet en wat andere meuk. Dit werkt prima. Spateltje zit er bij!

Aan de slag!
Ik ga niet stap voor stap iFixit nadoen en hier nog eens posten. Hieronder de korte versie!

De eerste PS4 op de werkbank! Dat er nog veel mogen volgen :)

Deze stickers gaan er aan :) (er zitten 4 stickers op de achterkant en ze verbergen allemaal een schroefje!)

Zie je wel! Het is niet eens gewoon TORX, het is Security Torx! Er zit namelijk nog een pinnetje in het midden.

Je ziet het probleem eigenlijk al. Je zou eventueel al een heleboel kunnen doen door even de fan tegen te houden en met de perslucht de boel uit te spuiten.

Fijn he? Familie die rookt in huis? Roken is niet alleen ongezond voor mens en dier, maar ook voor je spullen! (De rook van sigaretten is vettig en plakt aan alles vast. En daar plakt weer meer stof aan vast.)

Na wat voorzichtig pellen komt het bord te voorschijn.

De APU in al haar glorie. Met een beetje alcohol schoongemaakt. Wel een kale bedoening zo, met 1 mooie chip en een beetje RAM eromheen. Het is echt een heel, heel simpel stuk computertechniek.

En een klodder koelpasta. Maar wacht! Er zit bij deze tube een spateltje. Laten we het eens echt netjes doen:

Zo, mooi glad en goed verdeeld. Als het nu niet koelt dan weet ik het niet meer!

Ik zeg het vaker maar als je gaat knutselen: plak de schroeven ergens op vast en label waar ze vandaan komen! Zo krijg je alles weer gegarandeerd goed in elkaar!

Na weer een tiental minuten schroeven en klikken zat de PS4 weer in elkaar. Aan de TV bleek het probleem opgelost te zijn:

Ik vind de PS4 leuk bedacht maar de koeling is vér onder de maat. De heatsink is van aluminium in plaats van koper, er is maar 1 ventilator en het ding is eigenlijk te klein opgebouwd. De APU zit met een soort halve X-Clamp tegen het koelblok aangedrukt. Het houdt gewoon niet over.

sebastius wijzigde deze reactie 02-08-2015 15:39 (3%)

Lezen over reparaties en andere elektronicaknutsels? Lees mijn tweakblog
We do what we must because we can.
For the good of all of us, except the ones who are dead.

• dangerpaki
Zat er nou helemaal geen koelpasta initieel eronder?
Heb zelf altijd geleerd dat je niet te dikke laag koelpasta moet gebruiken. Functie is alleen om contact tussen heatsink en cpu te houden. De rest belemmert alleen maar de hitteoverdracht. Maar wat je al zegt er is dus Matig contact tussen heatsink en cpu. Dat is dus essentieel voor de hitteoverdracht.

• sebastius

sebastius

Er zat al koelpasta onder, maar die was slecht geplaatst en erg droog alweer.

Ik vind zelf de heatsink (gewoon een blok aluminium) vooral onder de maat. Vanaf daar gaat het wel weer heatpipes in en naar aparte koelroosters maar dan nog. Die eerste overgang is niet goed genoeg naar mijn idee.

• Dennis585
Leuk om de foto's van de PS4 een keer zo te zien.

• sebastius

sebastius

quote:
Dennis585 schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 09:06:
Leuk om de foto's van de PS4 een keer zo te zien.
Als ze een wedstrijd 'saaiste moederbord ooit' gaan houden dan wint de PS4 met gemak :P

https://www.ifixit.com/Teardown/PlayStation+4+Teardown/19493

• Dennis585
Dan kan het moederbord er wel saai uitzien, maar dat maakt mij niet uit.

De PS4 heeft mij al veel plezier geleverd en ik wacht dan ook op een PS4 Slim.

• dangerpaki
Inderdaad moederbord saai, maar dat is de console zelf zeker niet. Ik vind het een geslaagd systeem.

Jammer alleen dat ze bij Sony zo matig doen met de garantie op de controllers. Ze mogen eens gewoon eerlijk zijn. Zelfde geldt nu voor PSN+. Mooi verhaal over je mag nu 'kiezen' welke game gratis wordt, maar dat mag dus alleen uit hun voorgeselecteerde 3 games en de andere 2 games krijg je niet eens meer gratis. Dus het enige wat dit oplevert is dat zij geld besparen en 1 game weggeven ipv 3 per maand voor de PS4.

Concluderend: qua hardware zijn ze mooi en ben ik tevreden (de mijne staat in een kast ver te blazen dus hoor ik niet), maar qua klantvriendelijkheid zouden ze nog wel wat mogen leren.

• invito
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 19-08-2015
Hallo iedereen,

sinds vandaag doett er zich iets heel vreemds aan!!!

mijn ps4 gaat vanzelf aan?

ik heb echt geen idee hoe dit op te lossen?

ik hoop dat iemand mij kan helpen!!

ps: controller maakt geen verbinding meer?

• Krekatos
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 20:47
Ik heb sinds afgelopen zondag dat mijn PS4 vanzelf aan gaat. De controller ligt op een plek waar niemand bij kan. Gisteren ging hij aan toen ik ernaar keek, heel apart. Ik heb op internet rondgekeken, maar ik lees hier vrij weinig over. Alleen dat hij vanzelf aan gaat en vervolgens de cd uitspuugt. Dit heb ik echter niet, hij gaat puur en alleen vanzelf aan.

Soms wil ik mijn PS4 opstarten, waarna ik de melding krijg dat de PS4 de vorige keer niet goed is afgesloten. Heel apart. Ik heb één keer gezien dat hij vanzelf aan ging, om vervolgens op slaapstand te gaan. Ik moest hem toen handmatig weer aan doen en helemaal uit doen, slaapstand is iets wat ik nooit gebruik. Iemand tips?

• sebastius

sebastius

Tja, zoals elke moderne computer: keertje opnieuw installeren, alles een keertje opnieuw verbinden. Helpt het niet? Garantie claimen :)

• dutchgio
@krekatos
Kijk eens boven je :+

• Azqi
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

quote:
Hebben invito en Krekatos misschien de controllers gewisseld? Wel heel toevallig.

@invito Heb je de controller al met de usb kabel aan de ps4 verbonden? Doet ie het dan wel?

Azqi wijzigde deze reactie 04-08-2015 18:14 (17%)

• invito
hallo azqi,

haha heel bijzonder krekatos het zelfde probleem heeft.... met het idee de playstation opnieuw te instaleren... wordt er dan bedoeld terug te zetten op fabrieksinstellingen?

wat betreft controller.... normaal licht hij blauw op... nu blijft hij licht blauw, maar na een tijdje weer donkerblauw en dan weer lichtblauw en doet hij het niet meer.... en ja kabel er tussen zelfde verhaal... en hij is 100% geladen!!

• Dennis585
quote:
invito schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 19:25:
hallo azqi,

haha heel bijzonder krekatos het zelfde probleem heeft.... met het idee de playstation opnieuw te instaleren... wordt er dan bedoeld terug te zetten op fabrieksinstellingen?

wat betreft controller.... normaal licht hij blauw op... nu blijft hij licht blauw, maar na een tijdje weer donkerblauw en dan weer lichtblauw en doet hij het niet meer.... en ja kabel er tussen zelfde verhaal... en hij is 100% geladen!!
Probeer dit eens met de controller:

https://support.us.playst...alshock-4-troubleshooting

• Zorian
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 20-04 20:17
Er is een tijdje geleden per ongeluk een glas cola over mijn controller heen gegaan, met als gevolg dat alle knoppen nu enorm sticky zijn en nog maar amper in te drukken zijn.
Kan ik dit zelf een beetje eenvoudig schoonmaken? Want ik vermoed dat dit niet onder garantie gaat vallen. De controller werkt verder nog prima, alleen kan je knoppen dus amper indrukken.

• sebastius

sebastius

quote:
Zorian schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 20:32:
Er is een tijdje geleden per ongeluk een glas cola over mijn controller heen gegaan, met als gevolg dat alle knoppen nu enorm sticky zijn en nog maar amper in te drukken zijn.
Kan ik dit zelf een beetje eenvoudig schoonmaken? Want ik vermoed dat dit niet onder garantie gaat vallen. De controller werkt verder nog prima, alleen kan je knoppen dus amper indrukken.
Wat gaat er niet kapot in jouw huis? :P

Openschroeven en elektronica wassen (ZACHTE tandenborstel met 99 procent alcohol). Daarna goed laten drogen op keukenpapier. Behuizing/plastics gewoon in keuken met een druppie dreft poetsen.

https://www.ifixit.com/Gu...otherboard+Assembly/22679

Handleiding voor openschroeven.

sebastius wijzigde deze reactie 04-08-2015 20:39 (3%)

• jordaaaaa
  • Laatst online: 11:52
Beste tweakers,

Sinds kort willen de USB poorten van mijn ps4 het niet meer doen, iemand hier al eens mee te maken gehad?

• Dennis585
quote:
jordaaaaa schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 10:44:
Beste tweakers,

Sinds kort willen de USB poorten van mijn ps4 het niet meer doen, iemand hier al eens mee te maken gehad?
Google vindt meerdere mensen met hetzelfde probleem:

http://community.eu.plays...not-working/td-p/20268161

https://www.google.nl/#q=usb+ports+dont+work+ps4

• Krekatos
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 20:47
quote:
sebastius schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 17:58:
Tja, zoals elke moderne computer: keertje opnieuw installeren, alles een keertje opnieuw verbinden. Helpt het niet? Garantie claimen :)
Dit heb ik gedaan en hij lijkt het nu beter te doen. Daarnaast heb ik op een forum gevonden dat zowel de aanknop als de cd ejectknop van de PS4 erg gevoelig kunnen zijn. Er kan een stofje, een haartje o.i.d. tussen zitten, waardoor hij opeens aan kan springen. Dat is vaak de reden waarom hij bij veel mensen gelijk een cd uitspuugt. Deze heb ik ook schoongemaakt.

Erg toevallig dat Invito hetzelfde probleem heeft, haha. Hopelijk houdt het nu voor ons beiden op. Zo niet, ga ik inderdaad naar de Media Markt waar ik hem heb gekocht, vorig jaar april gekocht en hij kan niet voldoen aan de minimale levensduur (eerst exact uitzoeken hoe ik in mijn recht sta, maar tot dusverre werkt het gewoon goed!).

• wolkeh
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 20-04 21:42
Mooi werk sebas! Mijn PS4 is nu een jaar oud. Loeit ook ontzettend, voelt bovenmatig warm met de hand erop. Vind ik niet leuk. Staat ook niet op de meest ideale plek, binnenkort wel een nieuw TV meubel met een grotere open ruimte, maar zal altijd wel in een nis staan.

Ik ben gemiddeld handig zolang ik iets rustig en verzorgd aanpak. Wat denk jij, zou ik dit gewoon eens moeten doen? Ik kan het natuurlijk na de garantie doen, maar dan blijft hij nog een jaar zo draaien. En helaas gebruik ik hem steeds meer ;-)

Ben benieuwd hoe jij die afweging zou maken.

PSN: wolkeh

• sebastius

sebastius

quote:
wolkeh schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 11:39:
Mooi werk sebas! Mijn PS4 is nu een jaar oud. Loeit ook ontzettend, voelt bovenmatig warm met de hand erop. Vind ik niet leuk. Staat ook niet op de meest ideale plek, binnenkort wel een nieuw TV meubel met een grotere open ruimte, maar zal altijd wel in een nis staan.

Ik ben gemiddeld handig zolang ik iets rustig en verzorgd aanpak. Wat denk jij, zou ik dit gewoon eens moeten doen? Ik kan het natuurlijk na de garantie doen, maar dan blijft hij nog een jaar zo draaien. En helaas gebruik ik hem steeds meer ;-)

Ben benieuwd hoe jij die afweging zou maken.
kijk, ik heb nu een flink aantal jaren ervaring met spullen uit en weer in elkaar zetten. Voor mij is het gesneden koek en ik heb alle gereedschappen en materialen liggen. Het is allemaal niet moeilijk maar je moet wel secuur en behouden werken.

• wolkeh
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 20-04 21:42
quote:
sebastius schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 11:42:
[...]
kijk, ik heb nu een flink aantal jaren ervaring met spullen uit en weer in elkaar zetten. Voor mij is het gesneden koek en ik heb alle gereedschappen en materialen liggen. Het is allemaal niet moeilijk maar je moet wel secuur en behouden werken.
Zeker, dat begrijp ik. Ik bedoel alleen meer deze afweging:
- Na garantie beetje pielen met het risico dat de PS4 verder 'aftakelt' en wat minder herrie
- Binnenkort pielen, garantie vergooien, maar minder herrie en eerder een 'gezondere' PS4

PSN: wolkeh

• sebastius

sebastius

Garantie ach. Hij takelt niet echt af hoor maar je zit langer in de herrie. Of je laat hem onder garantie vervangen/repareren.

Je moet voor jezelf kiezen wat je belangrijker vindt: garantie of de herrie (wat kost een kale PS4 tweedehands, dat is je risicobedrag)

• invito
ik ga gisteren aan dat mijn ps4 uit zich zelf aan gaat.... ik heb de hele dag het netsnoer er uit gehad.

ik heb het netsnoer vandaag weer aangesloten en wonder boven wonder gaat hij uit zich zelf niet meer aan.

ik juich echter nog niet te vroeg!!!!

• invito
en ja hoor.... ps4 gaat gewoon weer aan na zo'n 20 min...

zit niks anders op dan te resetten!!

• sebastius

sebastius

De capacitatieve sensor is een beetje gek aan het doen. Hardware probleem verwacht ik.

• Amaze86
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 20-04 22:47
Heb een probleem met me ps4 controller,batterij is leeg.Ik laad hem op met de usb kabel en kan gewoon gamen.Als ik de kabel losmaak dan doet die het niet,krijg de controller ook niet meer aan.Stop ik de usb kabel erin dan doet die het wel,denk dat de batterij op de een of andere manier niet oplaadt.

• ralph075
  • Registratie: maart 2009
  • Niet online
quote:
Amaze86 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 23:12:denk dat de batterij op de een of andere manier niet oplaadt.
Yep :7

• sebastius

sebastius

quote:
Amaze86 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 23:12:
Heb een probleem met me ps4 controller,batterij is leeg.Ik laad hem op met de usb kabel en kan gewoon gamen.Als ik de kabel losmaak dan doet die het niet,krijg de controller ook niet meer aan.Stop ik de usb kabel erin dan doet die het wel,denk dat de batterij op de een of andere manier niet oplaadt.
Accu, laadcircuit of contact (draadje) defect. Garantieclaim dus :)

• Amaze86
quote:
sebastius schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 07:31:
[...]

Accu, laadcircuit of contact (draadje) defect. Garantieclaim dus :)
Was de garantie 2 jaar van sony? Had hem toen bij wehkamp gekocht,en nu naar hun gestuurd voor reparatie/vervanging.

• sebastius

sebastius

Prima toch?

• Amaze86
quote:
super :) alleen de vorig 2x heb ik het via sony gedaan.Nu mag die een reisje maken naar wehkamp.

• Erik-1980
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 20:58
Vandaag reactie van sony gehad op het bekende probleem met de linker stick op de ds4. Wordt niet vervangen onder garantie. Werd doorverwezen naar bart smit en die vertelde mij helaas ook dat het geen garantie meer is.....

Zijn er mensen die het recent nog wel voor elkaar hebben gekregen?
Mijn ps4 is van november 2013.

Anders een andere oplossing zoals zelf vervangen door xbox one sticks?

Tips zijn welkom!

• sebastius

sebastius

quote:
Erik-1980 schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 17:01:
Vandaag reactie van sony gehad op het bekende probleem met de linker stick op de ds4. Wordt niet vervangen onder garantie. Werd doorverwezen naar bart smit en die vertelde mij helaas ook dat het geen garantie meer is.....

Tips zijn welkom!
https://www.ifixit.com/Gu...g+Stick+Replacement/27764

Het is eigenlijk niet zo moeilijk. Gewoon even pookjes inkopen op Ebay of AliExpress en gaan met die banaan.

• rwbk
quote:
Erik-1980 schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 17:01:

Tips zijn welkom!
November 2013? Je hebt 2 jaar garantie check de eu wetgeving.

• sebastius

sebastius

Dat valt onder slijtage en wordt eigenlijk nooit gedekt door garantie :) Een en ander is namelijk afhankelijk van het gebruik. Sommigen gamen 8 uur per dag, 365 dagen per jaar en dan raggen ze ook nog flink. Kan geen garantie tegenop. En dat hoeft ook niet.

• Erik-1980
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 20:58
quote:
rwbk schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 17:21:
[...]

November 2013? Je hebt 2 jaar garantie check de eu wetgeving.
Bij BS gaven ze aan 2 jaar op console en 1 jaar op controller. Sony geeft 1 jaar garantie. Gelijk hebben of krijgen hebben we het over.
Ik game gemiddeld 1 a 2 uur per week dus slijtage zou het niet mogen zijn, lijkt mij althans.

Maar goed, ik vervang ze zelf wel. Alleen nog even kijken of ik ze vervang voor ps4 of xbox one sticks.
Zijn er hier mensen met ervaring of xbox one sticks prima passen / werken?

• rwbk
quote:
Erik-1980 schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 18:45:
[...]

Bij BS gaven ze aan 2 jaar op console en 1 jaar op controller. Sony geeft 1 jaar garantie. Gelijk hebben of krijgen hebben we het over.
Ik game gemiddeld 1 a 2 uur per week dus slijtage zou het niet mogen zijn, lijkt mij althans.

Maar goed, ik vervang ze zelf wel. Alleen nog even kijken of ik ze vervang voor ps4 of xbox one sticks.
Zijn er hier mensen met ervaring of xbox one sticks prima passen / werken?
Wauw te bizar voor woorden dat ze nog steeds zo moeilijk doen over de garantie terwijl je gewoon 2 jaar garantie hebt. Zelfs op een mobiele telefoon heb je 2 jaar. Maar dat terzijde. Er zijn wel wat tweakers die wat hebben aangepast aan de controller van de ps4. Krijg het zo gauwniet gevonden maar heb het ergens gelezen.

• jeroenboeve1
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 20-04 15:34
Ik heb net gisteren mijn (in maart 2014 geleverde) DS4 aangemeld voor reparatie via Wehkamp, wordt woensdag opgehaald.

Verder eigenlijk niet extra nagevraagd of dit bij hun wel onder de garantie valt, iemand hier ervaring mee? Of is het sowieso handig om nog even te bellen voor ze hem komen ophalen?

Ik heb wel een 2e controller dus de 1e een poosje missen is niet echt een probleem. En als ik het goed heb gelezen krijg ik sowieso eerst te horen of het me geld gaat kosten voordat ze überhaupt gaan repareren en het niet onder de garantie valt.

* Het gaat in mijn geval dus ook om een versleten analoge stick, voor de duidelijkheid. ;)

jeroenboeve1 wijzigde deze reactie 11-08-2015 00:05 (7%)

• Amaze86
@jeroenboeve1: hier hetzelfde,alleen ik heb de mijne vrijdag opgestuurd.En is nu bij wehkamp,gekocht op 13-11-2013.

• jeroenboeve1
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 20-04 15:34
Ben zeer benieuwd dan! Hij is hier in ieder geval opgehaald ondertussen!

• mr_zippey
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 20-04 21:08
quote:
invito schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 19:21:
en ja hoor.... ps4 gaat gewoon weer aan na zo'n 20 min...

zit niks anders op dan te resetten!!
Doet hij bij mij ook telkens.. Dacht eerst dat het aan Trails Fusion lag, want daar begon bij mij de ellende mee ergens in maart dit jaar.. Als ik die gespeeld heb maakt het niet uit of 'm in rustmodus of uitzet, na 20 min gaat hij aan en blijft hij disc ejecten. Sinds vorige maand heb ik het ook bij GTA5 en The Crew. Ik heb 'm al een aantal keren helemaal uitgezet (power ingedrukt houden) en het losmaken van de stekker. Alleen helpt het niet altijd even lang en telkens komt dit issue terug.

Hoe bedoel je dit resetten? naar factorysettings o.i.d?

W211 E200K - GSF 600 Bandit

• Rogar
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 12:26
quote:
mr_zippey schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 14:21:
[...]

Doet hij bij mij ook telkens.. Dacht eerst dat het aan Trails Fusion lag, want daar begon bij mij de ellende mee ergens in maart dit jaar.. Als ik die gespeeld heb maakt het niet uit of 'm in rustmodus of uitzet, na 20 min gaat hij aan en blijft hij disc ejecten. Sinds vorige maand heb ik het ook bij GTA5 en The Crew. Ik heb 'm al een aantal keren helemaal uitgezet (power ingedrukt houden) en het losmaken van de stekker. Alleen helpt het niet altijd even lang en telkens komt dit issue terug.

Hoe bedoel je dit resetten? naar factorysettings o.i.d?
Je kan hem gewoon open maken en het schroefje aandraaien. Zoek ff op YouTube en in dit topic, is een bekend probleem...

• mr_zippey
quote:
Rogar schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 15:51:
[...]

Je kan hem gewoon open maken en het schroefje aandraaien. Zoek ff op YouTube en in dit topic, is een bekend probleem...
Ah werkt inderdaad weer zoals het hoort :-) Wel vreemd dat een blijkbaar 'los' schroefje zoveel impact kan hebben..

• Rogar
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 12:26
quote:
mr_zippey schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 08:34:
[...]

Ah werkt inderdaad weer zoals het hoort :-) Wel vreemd dat een blijkbaar 'los' schroefje zoveel impact kan hebben..
d:)b best simpel te doen ook toch?

• mr_zippey
quote:
Rogar schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 08:59:
[...]

d:)b best simpel te doen ook toch?
Zekers.. zat al te zoeken naar een schroefje voor het klepje.. Maarja gewoon schuiven is voldoende.. :)

• Keltie
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 20-04 23:01
Hallo :)
Gisteren eens mijn PS4 voor een reparatie aangemeld. Ik zit al anderhalf jaar te stoeien met het ejectprobleem. Is dit iets wat tegenwoordig adequaat opgepakt word door Sony of is het opsturen kansloos? Blijf met Google zoekacties namelijk alleen de standaardoplossingen vinden. Hoe zit dat met de harde schijf van dat apparaat? De 500Gb disc faalde nogal (vaak database moeten herbouwen) dus ik heb die vervangen voor een 1Tb disc (500 Gb in een nieuwe console :')) de falende 500Gb disc is bij een oudijzerboer terecht gekomen, betekend dit vaarwel garantie of zijn ze daar makkelijk in? Las namelijk ergens dat je verplicht bent de originele disc in te bouwen maar dat was ook al weer een oud bericht.
Pagina: 1 ... 11 12 13 Laatste

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True