Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Amaze86
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 19:00
quote:
jeroenboeve1 schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 20:29:
Ben zeer benieuwd dan! Hij is hier in ieder geval opgehaald ondertussen!
Krijg de mijne al morgen terug,best snel.

• jeroenboeve1
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 16-09 18:30
quote:
Amaze86 schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 09:48:
[...]

Krijg de mijne al morgen terug,best snel.
Enig idee of hij ook daadwerkelijk is gerepareerd/vervangen?

Die van mij is gisteren aangekomen bij de Sony reparatieservice, ben benieuwd hoe lang dat nog gaat duren allemaal!

• Amaze86
Zal morge is checke,mijne was nog nieuw alleen hij wilde niet meer opladen.Hiervoor wel 2x nieuwe gehad rechtstreeks via sony.

• Amaze86
Inmiddels de controller ontvangen,en sony heeft hem niet gerepareerd Reden: 1 jaar garantie op de controller

Nu maar is weer naar wehkamp gemaild,controller wil niet meer opladen. Ben benieuwd wat ze te zeggen hebben.

• Amaze86
Controller update:
Wehkamp nam contact met mij op en ze willen mij een nieuwe controller opsturen.

Omdat de controller een levensduur heeft van 3 jaar volgens hun en niet 1 jaar zoals sony het zegt.

Had de hoop al opgeheven,maar dit is pas TOP service van wehkamp.

• jeroenboeve1
  • Laatst online: 16-09 18:30
Netjes inderdaad!

Ik heb mijne vorige week woensdag teruggekregen, maar wat bleek: ook een compleet nieuwe!

Uit de documentatie werd me alleen niet echt duidelijk of het nou Sony of Wehkamp was die dit nu heeft 'geregeld/betaald', maar ik gok op Wehkamp. :p

• DennusB
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online
De blu-ray lezer in mijn PS4 is kapot, nog ruim binnen garantie bij GameMania, moet ik in de tussen tijd (als ze hem opsturen) een vervangende PS4 krijgen? Want ze zeggen van niet... Maar dat lijkt me sterk

Is het al bijna vrijdag?

• Whisky
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 20-09 15:58
quote:
DennusB schreef op woensdag 02 september 2015 @ 14:40:
De blu-ray lezer in mijn PS4 is kapot, nog ruim binnen garantie bij GameMania, moet ik in de tussen tijd (als ze hem opsturen) een vervangende PS4 krijgen? Want ze zeggen van niet... Maar dat lijkt me sterk
Daar heb ik nog nooit van gehoord.. waarom een vervangende PS4? Heb je een speciale verzekering afgesloten oid?

Je kunt toch wel een paar dagen zonder console?

Freedom for everyone..

• Achillias
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 27-02-2016
Mijn R2 controller lijkt het niet meer goed op te pakken. Accelereren gaat te traag in Project cars wat goed te merken is online. De knop werkt dus wel maar niet zoals het hoort. Ik denk niet dat ze er bij Sony snel achter zullen komen. Doen ze dan moeilijk met het omruilen of zal dat geen probleem moeten zijn?

Hoelang ben je ongeveer met het omruilen je controler kwijt?

• Harsh Critic
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 21-09 17:52
quote:
Whisky schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 15:05:
[...]

Daar heb ik nog nooit van gehoord.. waarom een vervangende PS4? Heb je een speciale verzekering afgesloten oid?
Die 'verzekering' heet de Nederlandse wet m.b.t. het geven van een vervangend product tijdens reparatie als de winkelier deze niet meteen kan vervangen.

• M a r c o
  • Registratie: april 2006
  • Niet online

M a r c o

are you looking at me?

quote:
Harsh Critic schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 20:23:
[...]
Die 'verzekering' heet de Nederlandse wet m.b.t. het geven van een vervangend product tijdens reparatie als de winkelier deze niet meteen kan vervangen.
Er is geen enkele wet die dit verplicht.
Je hebt alleen recht op reparatie binnen een redelijke termijn.
Maar niet op direct vervangend product of leenproduct.

• ColonelSanders
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 13-09 19:42
Pff Sony wil mijn controller van april 2014 niet repareren. (1 jaar garantie volgens hun) In elke mail zetten ze letterlijk: Wij raden aan een nieuwe te kopen :/

Overigens heb ik last van een vastzittende L2 knop. Een van de scharniertjes lijkt het begeven te hebben.
Ik behandel die controller beter als mijn vriendin dus dat moet aan de bouwkwaliteit liggen. (van de controller)

Ook de rubbers van de pookjes zijn versleten maar dat vind ik niet zo' n probleem.
Nu maar proberen bij Intertoys online waar ik de PS4 gekocht heb. 0 service van Sony

ColonelSanders wijzigde deze reactie 08-09-2015 13:20 (18%)

PSN: Space-o-saurus

• Harsh Critic
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 21-09 17:52
quote:
M a r c o schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 22:44:
[...]

Er is geen enkele wet die dit verplicht.
Je hebt alleen recht op reparatie binnen een redelijke termijn.
Maar niet op direct vervangend product of leenproduct.
Tsja..maar wat is een redelijke termijn? :) Daar kan je over discussieren. Niet dat de kans groot is dat je een leen product krijg maar hé, ze zouden ook de kapotte PS4 in kunnen nemen, jou een nieuwe meegeven en dat de zaak het verder af gaat handelen met Sony en vervolgens een nieuwe krijgt.
quote:
ColonelSanders schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 13:16:
Pff Sony wil mijn controller van april 2014 niet repareren. (1 jaar garantie volgens hun) In elke mail zetten ze letterlijk: Wij raden aan een nieuwe te kopen :/

Overigens heb ik last van een vastzittende L2 knop. Een van de scharniertjes lijkt het begeven te hebben.
Ik behandel die controller beter als mijn vriendin dus dat moet aan de bouwkwaliteit liggen. (van de controller)

Ook de rubbers van de pookjes zijn versleten maar dat vind ik niet zo' n probleem.
Nu maar proberen bij Intertoys online waar ik de PS4 gekocht heb. 0 service van Sony
Je moet ook niet bij Sony zijn. Je krijgt 1 jaar fabrieksgarantie. Maar voor de 2 jaar garantie moet je bij de winkelier zijn.

• M a r c o
  • Registratie: april 2006
  • Niet online

M a r c o

are you looking at me?

quote:
Harsh Critic schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 23:14:
[...]
Tsja..maar wat is een redelijke termijn? :) Daar kan je over discussieren. Niet dat de kans groot is dat je een leen product krijg maar hé, ze zouden ook de kapotte PS4 in kunnen nemen, jou een nieuwe meegeven en dat de zaak het verder af gaat handelen met Sony en vervolgens een nieuwe krijgt.
In de praktijk word 3-4 weken als een redelijke termijn gezien.

Van sony krijg je vaak geen nieuwe, maar refurbished.
Die kan een winkel moeilijk weer als nieuw verkopen.

• ColonelSanders
  • Laatst online: 13-09 19:42
quote:
Harsh Critic schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 23:14:
[...]
Je moet ook niet bij Sony zijn. Je krijgt 1 jaar fabrieksgarantie. Maar voor de 2 jaar garantie moet je bij de winkelier zijn.
Oww oeps. Nouja ik heb nieuwe knoppen en ook nieuwe sticks besteld bij pspdokter :9
Ik ga het zelf wel proberen, scheelt me al een hoop frustratie en tijd. En voor die 12 euro kon ik het niet laten.

PSN: Space-o-saurus

• eXp3rIeNz1989
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 22-02 01:17
Hallo,

heb sinds december 2013 een PS4. Nu zit ik met het vervelende probleem dat wanneer ik in een party zit ik regelmatig eruit wordt gegooid, ik krijg dan de melding: je hebt de party verlaten...

Mijn internet is gewoon goed, zowel op pc (kabel) en laptop (wifi). Mijn PS4 is uiteraard bekabeld aangesloten. Het probleem heeft zich altijd al voorgedaan, maar vanaf ik mijn laptop heb komt deze regelmatiger voor... Wanneer ik aan het surfen ben op de laptop terwijl ik in een party zit word ik er regelmatig uitgegooid, wat zeer vervelend is.

Wat ik al heb geprobeerd:
-internetinstellingen opnieuw ingesteld,
-PS4 ip statisch gemaakt dmv DMZ en port forward gedaan...
-Modem gereset (heb een modem met ingebouwde router, volgende week komt technieker langs...)

Indien ideeën, ik hoor ze graag!

Groeten D.

• Darkace
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 16-09 11:58

Darkace

Super Kommandant

Wat is dat gezeur af en toe met die ce-34878-0 foutmelding? Speel veel FFXV Episode Duscae 2.0 demo en heb deze fout nu 1 maal gehad. Schrok wel even. Als je googled kom je veel problemen tegen met dit specifieke error nummer. Hopelijk is het geen hardware issue. Heb de MGS V Editie en ben er zeer zuinig op. Kan natuurlijk omdat het een demo is en nog vol zit met bugs etc.

I wear Glasses with extreme modern "SHADES", to prevent any more harm to my precious eyes, because I already had them pretty damn badly damaged, it wasn't my fault back then, it was Yunalesca's ... can't help that but it's br

• sten123
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 16:57

sten123

PSN: MisterxBee

Hallo,

Ik heb mijn PS4 nu bijna 1,5 jaar en sinds gister avond maakt die een raar geluid ook als die in rustmodus staat het lijkt wel of de ventilator iets blijft draaien en ook tikken? Zou dit evt met stof te maken kunnen hebben dat die dit doet?
Heb er wel de 3.00 Beta 2 opstaan
En hoelang zit er garantie op?

sten123 wijzigde deze reactie 29-09-2015 11:46 (5%)

PSN: MisterxBee

• knaldop
  • Laatst online: 30-08 13:27
1 jaar garantie

• Mars18
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 20-09 15:13
quote:
En via de verkoper 2 jaar

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 4 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• knaldop
  • Laatst online: 30-08 13:27
Intertoys enzovoort geeft ook 1 jaar geen 2 jaar.

• Mars18
quote:
knaldop schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 07:49:
Intertoys enzovoort geeft ook 1 jaar geen 2 jaar.
Dat mogen ze niet

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 4 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• dangerpaki
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 19-09 23:00
Garantie is eigenlijk veel langer dan 2 jaar. Maar Europees zo geregeld dat binnen de eerste 2 jaar het bewijslast ligt bij de fabrikant om aan te tonen dat het defect veroorzaakt is door het toedoen van de gebruiker. Na 2 jaar ligt de bewijslast bij de gebruiker om aan te tonen dat het aan een productiefout ligt.

Maar heb hetzelfde gezeur al met Sony gehad. Heb online gekocht bij de Sony winkel. Dus Sony is zowel fabrikant als retailer. Nou je weet al hoe dat dus loopt bij een eventuele garantie: je wordt van het kastje naar de muur gestuurd.

• Korumera
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:19
Ik heb op me playstation bij me vriendin het "probleem" dat de drive op full force blijft spinnen als er een disc in zit, als disc weg is valt ding ook stil, games laden enzo doen het allemaal prima, maar hij maakt daardoor wel meer herrie dan nodig, mijn andere PS4 bij mijn thuis (die ouder is) heeft dit probleem niet als ik daar een disc er in doe dan spinned hij even en dan stopt hij. Iemand die dit probleem ook heeft gehad?

PSN: Korumera

• Isaymiddel
  • Laatst online: 22-12-2015
Dit is nu mijn 6de playstation 4 (een hele nieuwe) sinds gisteren heb ik weer zelfde probleem wat ik met de vorigen ook had. De dics ejecteren moeilijk of gaan er helemaal niet uit. Als je hem er uit wil halen met je de ps4 op de kop houden voor ze er uitgaan.

Iemand die een idee heeft hoe dit kan? Het kan denk aan 1 spel liggen, maar waarom doe hij het dan ook bij anderen spellen? vind het best vaag iets
quote:
Isaymiddel schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 17:43:
Dit is nu mijn 6de playstation 4 (een hele nieuwe) sinds gisteren heb ik weer zelfde probleem wat ik met de vorigen ook had. De dics ejecteren moeilijk of gaan er helemaal niet uit. Als je hem er uit wil halen met je de ps4 op de kop houden voor ze er uitgaan.

Iemand die een idee heeft hoe dit kan? Het kan denk aan 1 spel liggen, maar waarom doe hij het dan ook bij anderen spellen? vind het best vaag iets
En als je ze via het PS4 menu ejecteerd?

• Isaymiddel
Meestal het zelfde!

• Isaymiddel
Hoe bedoel je garantie claimen? Vind het best vreemd dat dit mij gewoon overkomt. op de spellen zitten geen krasjes niks. Heb ook iets gehoord over de stroom? Maakt ook geen verschil

• FireFly3k
  • Laatst online: 18:50
Sinds kort heb ik al een aantal keer last gehad dat mijn PS4 midden in een spel de disc eruit gooit. Nu heb ik al een paar dingen geprobeerd, maar ik las ook dat er een schroefje los kan zitten en dat je deze zelf kunt aandraaien. Ik merk dat deze schroef heel erg los zit en op en neer kan veren. Het lukt ook niet om de schroef vast te draaien. Hoort deze schroef op en neer te kunnen veren? (lijkt mij niet goed in ieder geval)
Als ik de schroef probeer vast te draaien lukt dat niet. Misschien dat de schroef dolgedraaid is of dat hij niet goed pakt. Ik hoop dat ik mijn PS4 zelf nog kan redden, maar ik zou graag met iemand willen checken of die schroef echt op en neer hoort te kunnen veren.

PSN - 500px - Flickr

• Korumera
Ik heb sinds een paar dagen dat mijn playstation niet meer aanwil als hij in rest mode is gezet, ik zet hem in restmode zie gewoon netjes dat lampje branden, kom dag daarna smiddags thuis en hij wil niet meer aan (ook niet met controller er aanvast via usb). Ik moet dan echt de kabel er even uit halen (stroom) en dan start hij weer op en begint dan disc te controlleren

Zou het kunnen zijn dat die disc (2TB) niet meer goed is? Hij is namelijk redelijk nieuw.

quote:
Korumera schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 16:50:
Ik heb sinds een paar dagen dat mijn playstation niet meer aanwil als hij in rest mode is gezet, ik zet hem in restmode zie gewoon netjes dat lampje branden, kom dag daarna smiddags thuis en hij wil niet meer aan (ook niet met controller er aanvast via usb). Ik moet dan echt de kabel er even uit halen (stroom) en dan start hij weer op en begint dan disc te controlleren

Zou het kunnen zijn dat die disc (2TB) niet meer goed is? Hij is namelijk redelijk nieuw.
https://www.google.nl/#q=doesn%27t+start+up+ps4

• Korumera
quote:
Ja die dingen heb ik zelf ook wel gevonden, maar dat is het allemaal niet. Hij start uiteindelijk wel op en krijg ook geen melding dat de HDD niet goed is (tijdens het scannen), hij geeft gewoon melding dat stekker er uitgetrokken is terwijl dat niet het geval is. En mijn 2e ps4 doet het prima (is net nieuw en staat er voor nu nog naast).

• psych
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 16:52
quote:
FireFly3k schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 15:30:
Sinds kort heb ik al een aantal keer last gehad dat mijn PS4 midden in een spel de disc eruit gooit. Nu heb ik al een paar dingen geprobeerd, maar ik las ook dat er een schroefje los kan zitten en dat je deze zelf kunt aandraaien. Ik merk dat deze schroef heel erg los zit en op en neer kan veren. Het lukt ook niet om de schroef vast te draaien. Hoort deze schroef op en neer te kunnen veren? (lijkt mij niet goed in ieder geval)
Als ik de schroef probeer vast te draaien lukt dat niet. Misschien dat de schroef dolgedraaid is of dat hij niet goed pakt. Ik hoop dat ik mijn PS4 zelf nog kan redden, maar ik zou graag met iemand willen checken of die schroef echt op en neer hoort te kunnen veren.
Volgens mij hoeft het schroefje ook niet persé "vast" te komen zitten, ik heb hem toen gewoon twee keer rondgedraaid (of wat die video ook zei) en toen getest.

Heb jij al getest nadat je hem hebt aangedraaid?

D3-profile: psych#2469 WoW profile: Tharagh

• FireFly3k
  • Laatst online: 18:50
quote:
psych schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 17:37:
[...]

Volgens mij hoeft het schroefje ook niet persé "vast" te komen zitten, ik heb hem toen gewoon twee keer rondgedraaid (of wat die video ook zei) en toen getest.

Heb jij al getest nadat je hem hebt aangedraaid?
Ja hij werkt gewoon, maar dat heb ik al eerder gehad. Hopelijk blijft hij dit keer goed werken.
Thanks voor je reactie. Nu weet ik in ieder geval dat het schroefje zo hoort te zitten. Ik was echt bang dat hij los zat :-P

PSN - 500px - Flickr

• Tacoos
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 16:22

Tacoos

i am i

Sinds dit weekend hebben wij een PS4 staan. Op zich bevalt ie goed.
Echter; nu is er ruis/ storing te horen zodra de PS4 aan staat, ook als we de PS4 niet gebruiken maar tv kijken. PS4 uit, storing weg.
De PS4 staat in een meubel samen met een dvd speler, Wii, minix mediaspeler, KPN settop, unmanaged switch en een pioneer receiver (VSX-920). Alles op 1 slof
Probleem bestaat pas sinds we de PS4 erbij hebben.

Wat heb je al geprobeerd?
- Andere HDMI kabel van PS4 naar receiver
- Ander HDMI slot op de receiver
- PS4 in ander stopcontact ( tot in de meterkast, andere groep)
- Stekker PS4 omgedraaid

Kan ik nog meer proberen of wordt t tijd om de garantie aan te spreken?

MX-5 10th anniversary, Rumblefish Elite, Master Touch GBS

• F350-maniac
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 21-09 22:28
Wil na enige tijd weer eens Wolfenstein doen, maar als ik de game opstart van disc blijft het laadscherm hangen met systeemmuziek op de achtergrond. Met de ps knop heb ik ook niet de mogelijkheid om de applicatie te sluiten, hij herkent niet dat er wat geladen wordt.
Als ik wil afsluiten dan blijft die daarop hangen, uiteindelijk moet de voeding eruit wil ik hem uit kunnen zetten.
Een andere game cd start wel gewoon op, schoonmaken van de cd heeft niet geholpen.
Herkent iemand dit?

PSN Headless_Pumpkin

• Darkace
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 16-09 11:58

Darkace

Super Kommandant

quote:
Darkace schreef op zondag 13 september 2015 @ 01:20:
Wat is dat gezeur af en toe met die ce-34878-0 foutmelding? Speel veel FFXV Episode Duscae 2.0 demo en heb deze fout nu 1 maal gehad. Schrok wel even. Als je googled kom je veel problemen tegen met dit specifieke error nummer. Hopelijk is het geen hardware issue. Heb de MGS V Editie en ben er zeer zuinig op. Kan natuurlijk omdat het een demo is en nog vol zit met bugs etc.
Kan er iemand dit nog bevestigen of iets soortgelijks? Bijv. FFX HD Remaster speelt zonder problemen en vastlopers. Heb nog niet veel andere games dus kan niet veel testen.

I wear Glasses with extreme modern "SHADES", to prevent any more harm to my precious eyes, because I already had them pretty damn badly damaged, it wasn't my fault back then, it was Yunalesca's ... can't help that but it's br

• Godlikev
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 15:17
Ik heb een probleem met de mediaspeler, mijn externe WD HDD 1 TB heb ik geformatteerd in exFat, maar de playstation kan deze niet lezen, ofja, hij ziet hem wel, maar kan slechts twee mappen zien, '@tmp' en 'CameraApp', Het lijkt wel of er nog een aparte kleine partitie is waar deze in staan en de andere partitie niet kan lezen. Ik heb het met disk utility op en Mac uitgevoerd en gecreëerd, bestanden kopiëren en plakken werkt allemaal naar behoren. Herkent iemand het probleem of heeft iemand goede tips?

• janus_freggel
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 12-03 08:44
Raar probleem met mijn controller:
1ste controller ruim 1,5 jaar oud, laad niet meer op en de lampjes doen het niet meer. echter helemaal leeg gaat hij ook niet als ik hem aan de kabel hang :) hij doet het dan even en even later krijg ik de melding dat het batterij niveau laag wordt.
als ik een beetje beweeg met de kabel komt er een heel zwak blauw ledje op dat direct weer uit gaat.
Prima dat ding is al wat ouder, dus ik haal wel een nieuwe.

Zaterdag nieuwe controller gehaald,deze doet het netjes zaterdag, opladen geeft een oranje/gele led, wat ook de bedoeling is.
Zondag hang ik deze aan de lader en merk dat het oranje/gele lampje niet aan gaat.... hij is weliswaar nog niet helemaal leeg, maar ook als ik hem met een kabel aan de ps4 hang zie je niet meer de streepjes oplopen, wat aangeeft dat hij aan het laden is.
Na 1 dag is wel erg snel, zijn er meer mensen die hier problemen mee hebben?

Ik gebruik wel eens zo'n 2000Mah usb stekker welke ik van mijn samsung galaxy s6 heb, kan het daaraan liggen? in principe zou die gewoon moeten werken, andere telefoons die niet snel laden laden hiermee ook gewoon op...

• Bartske
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 17:20

Bartske

Valar Morghulis

quote:
janus_freggel schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 09:12:
Raar probleem met mijn controller:
1ste controller ruim 1,5 jaar oud, laad niet meer op en de lampjes doen het niet meer. echter helemaal leeg gaat hij ook niet als ik hem aan de kabel hang :) hij doet het dan even en even later krijg ik de melding dat het batterij niveau laag wordt.
als ik een beetje beweeg met de kabel komt er een heel zwak blauw ledje op dat direct weer uit gaat.
Prima dat ding is al wat ouder, dus ik haal wel een nieuwe.

Zaterdag nieuwe controller gehaald,deze doet het netjes zaterdag, opladen geeft een oranje/gele led, wat ook de bedoeling is.
Zondag hang ik deze aan de lader en merk dat het oranje/gele lampje niet aan gaat.... hij is weliswaar nog niet helemaal leeg, maar ook als ik hem met een kabel aan de ps4 hang zie je niet meer de streepjes oplopen, wat aangeeft dat hij aan het laden is.
Na 1 dag is wel erg snel, zijn er meer mensen die hier problemen mee hebben?

Ik gebruik wel eens zo'n 2000Mah usb stekker welke ik van mijn samsung galaxy s6 heb, kan het daaraan liggen? in principe zou die gewoon moeten werken, andere telefoons die niet snel laden laden hiermee ook gewoon op...
Let wel even op je eenheden, een 2000Mah (mega ampere uur) usb stekker bestaat niet, dat moet denk ik een 2000 mA (milli ampere) usb voeding zijn. Daarnaast is dat verder niet erg die controller pakt gewoon hoeveel hij max kan hebben qua stroom.

Maar probeer hem voor de zekerheid eens aan je ps4 op te laden, dan kun je dat in ieder geval uitsluiten.

"A tale is never so good that ale won't make it better."

• janus_freggel
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 12-03 08:44
ik heb hem vanmorgen nog even aan de ps4 direct gehangen, maar ik zie hem niet laden dan. Het gele/oranje lampje doet het niet meer.
Zet ik de controller aan word het lampje wel gewoon blauw.

Van mijn oudere controller doet geen enkel lampje het meer, wat waarschijnlijk inhoud dat die gewoon te weinig stroom heeft?

Overigens valt het mij wel op dat deze controllers beide dit gedrag vertonen nadat ik ze aan die snellader heb gehangen van de galaxy s6. Ik dacht ook al dat ze gewoon de stroom nemen die ze nodig hebben en daarna niets meer.

janus_freggel wijzigde deze reactie 26-10-2015 09:24 (26%)

• FlyEragon
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 21-09 17:28

FlyEragon

Alien Monkeys

Geloof dat de lader van de S6 een hogere output kan hebben voor snelladen (9V i.p.v 5V). Dus hogere laadspanning, misschien dat de controller daar slecht tegen kan. Weet niet precies hoe dat mechanisme werkt. Bij de action kan je een usb laadstroom en voltage meterje kopen die je er tussen hangt, kan je zien hoe en wat.

Verontrustend voor jou:
http://rebrn.com/re/psa-d...chargers-for-your-127327/

Lees ook dat het misschien zelfs helemaal niet oplaad maar net genoeg dat het werkt aan de lader maar de batterij wordt niet opgeladen. Dus inderdaad even proberen aan de PS4.

FlyEragon wijzigde deze reactie 27-10-2015 13:02 (32%)

• Freakster86
  • Registratie: september 2009
  • Nu online
quote:
ColonelSanders schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 13:16:
[...]

[...]
Hier de R2 knop. Precies hetzelfde probleem. Controller is vervangen voor een andere door Sony (11 maanden oud). Ik naar de Bart Smit en daar probeerde ze me nog over te halen dat ik bij Sony moest zijn en of ik de controller zelf naar Sony op wou sturen. Rare gang van zaken daar en heb ze toch echt alle formulieren zelf in laten vullen en op laten sturen. Al met al een kleie 2 weken geduurd.

• Netoj
  • Registratie: november 2014
  • Niet online
Vraagde als je de aardeschijf van de ps4 switch met een 1tb sshd en je stuurt hem zo op voor garantie of dergelijke kan het zijn dat ze hem niet in behandeling neemt? Of moet je hem dan weer omwisselen met het oude 500hd?

• ralph075
  • Registratie: maart 2009
  • Niet online
quote:
Bandiett schreef op zondag 08 november 2015 @ 09:47:
Of moet je hem dan weer omwisselen met het oude 500hd?
Het zelf kunnen wisselen van de HDD is een feature van de PS4, dus ik verwacht dat je hem gewoon met eigen disk kan opsturen en aanspraak op garantie kan maken.
Als je 100% zekerheid wilt, moet je het even bij Sony navragen voordat je hem verstuurt.

• dutchgio
  • Registratie: april 2012
  • Nu online
Opsturen met oude hardeschijf, anders ben je je SSHD kwijt als je een nieuwe ps4 krijgt opgestuurd.

dutchgio wijzigde deze reactie 08-11-2015 11:35 (4%)

| Apple iPad 3rd generation 16GB | Synology DS112J | iOcean X7 | ZTE Nubia Z7 Mini | Xiaomi Redmi Note 3 | ZTE Axon 7 | XDA Recognized developer |

• ralph075
  • Niet online
Ja, dat heb ik idd niet aan gedacht.... 8)7

• LopendeVogel
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 12-09 10:20
quote:
Freakster86 schreef op maandag 02 november 2015 @ 09:58:
[...]

Hier de R2 knop. Precies hetzelfde probleem. Controller is vervangen voor een andere door Sony (11 maanden oud). Ik naar de Bart Smit en daar probeerde ze me nog over te halen dat ik bij Sony moest zijn en of ik de controller zelf naar Sony op wou sturen. Rare gang van zaken daar en heb ze toch echt alle formulieren zelf in laten vullen en op laten sturen. Al met al een kleie 2 weken geduurd.
Hm zelf heb ik ook 2x een Ps4 gehad in 3 maanden tijd (vervolgens uit ellende naar de xbox one overgestapt en nog niks meegemaakt, ook op het xbox one topic zo goed als niemand die problemen heeft, maar goed dat staat er allemaal even los van)

Ik had de PS4 bij de GameMania gekocht, wat het melden waard is, is dat hun echt top met garantie omgaan.

De problemen die ik had bij de eerste PS4 (gekocht in de 1e release week):
-lan disconnect random, regelmatig 2-3x opnieuw opstarten eer ik een internet verbinding had
-disks werden eruit gespuugd tijdens het gamen
Garantie via GameMania, kreeg daar direct een nieuwe mee, ze waren bereid het daar te testen en zien direct dezelfde problemen ( gelukkig ), echter schijnt normaal gesproken je PS4 opgestuurd te worden dus daar was ik al blij mee ( mag ook wel, apparaat was nog geen 2 weken oud )

2e PS4
-Disks werden moeilijk ingeslikt en random uitgespuugd ( uitspugen deed hij wel een stuk minder )
-Controller begon te falen, dit was die wat ik gewoon bij release gekregen had: de R2 hing continu vast, leuk als je voornamelijk shooters speelt.

Controller schijn je zelf te kunnen maken door het ''witte'' spul wat eronder zit te verwijderen etc.

Zelf had ik er al meer dan genoeg van, had meer ellende met dat ding dan game plezier, dit was voor mij de reden om weer terug naar het xbox platform te gaan ( xbox one ) en speel al heel wat maanden zonder 1 probleem.
Het is jammer dat een PS4, made for the players, eerder iets is van made for the prayers.. Ik ben hier niet om de PS4 af te zeiken, maar deel even een aantal problemen waarin andere zich ook in kunnen vinden ( deze problemen liggen dus niet bij de gebruiker, maar stuk voor stuk playstation kwaaltjes ). Gelukkig ondervind de xbox one naar mijn weten 0 bekende kwaaltjes :)

Mijn reden om van de 360 naar de PS4 over te stappen was omdat de PS4 DE console zou zijn voor gaming, nou helaas is dat niet helemaal waar gebleken, niet wegens alle problemen die ik had. Maar het xbox platform bied veel meer mogelijkheden mbt het gamen (persoonlijke voorkeur denk ik dan)

Jammer dat na al die maanden nog altijd diezelfde problemen hier voorbij komen, je zou zeggen dat ze bij Sony elkaar achter de oren gaan krabben van ej jongens er klopt iets niet met dat gene wat we verkopen? Maar het lijkt gewoon door te gaan. Lullig voor de mensen die niet over willen naar het xbox platform natuurlijk, maar als na al die tijd nog altijd al die zelfde problemen voorbij komen, ben ik blij dat ik niet het vertrouwen in de PS4 ben blijven houden.

LopendeVogel wijzigde deze reactie 08-11-2015 11:54 (14%)

• ralph075
  • Niet online
Tja, klachten hoor je sneller dan tevreden gebruikers. Als er heel veel meer van het ene product wordt verkocht dan van het andere, heb je automatisch ook een hoger aantal klachten van degene met veel hogere verkoopaantallen. Procentueel gezien zal het elkaar vast niet veel ontlopen.

Zelf nog nooit problemen met de PS4 gehad, dus het beeld dat jij schetst herken ik totaal niet.
quote:
Ik ben hier niet om de PS4 af te zeiken
Misschien niet, maar met die rant klinkt dat niet geloofwaardig. Zeker niet als je zo zwart-wit stelt dat de PS4 alleen maar problemen heeft en de X1 nul problemen kent.

• xven0mxz
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 12:58

xven0mxz

Feyenoord Rotterdam 1908!

meer mensen die niet kunnen inloggen bij PSN via de website?

krijg de volgende melding. waneer ik inlog

Link > https://auth.api.sonyente...work.com/loginSuccess.jsp

Logout
Welcome steppyvanbeek@gmail.com!

Login successful.

---

Dit in blanco tekst. geen opmaak niks? meer mensen die dit ervaren? klasgenoot had er ook last van.

• -hopsa-
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 18:35
quote:
steppy schreef op woensdag 11 november 2015 @ 14:26:
meer mensen die niet kunnen inloggen bij PSN via de website?
Server Maintenance
The site is currently under maintenance. We apologize for the inconvenience. Please try again later. (500)

• xven0mxz
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 12:58

xven0mxz

Feyenoord Rotterdam 1908!

quote:
-hopsa- schreef op woensdag 11 november 2015 @ 15:05:
[...]

Server Maintenance
The site is currently under maintenance. We apologize for the inconvenience. Please try again later. (500)
die krijg ik vanmorgen nog niet nu inderdaad wel.. heeft even geduurd bij ze.

• Whisky
Dinsdag 24 November m'n controller opgestuurd naar Playstation omdat het rubber op de linker pook begon te scheuren (2 kleine scheurtjes). Op Vrijdag avond 4 December kreeg ik de controller in een nieuw doosje terug. Dus ik maak de doos open. Is hij helemaal niet gemaakt.. de pookjes zijn precies nog op dezelfde plekken gescheurd.

Dus ik weer gebeld naar PS Support, ze gaven al aan dat hij wel heel erg snel terug is gekomen en dat dit niet kan kloppen. Dus die man stuurde mij een mail met het verzoek terug te reageren met foto's van de controller.

Uiteindelijk de foto's opgestuurd. na een uur nog even gebeld of alles aangekomen is. De dame aan de andere kant van de lijn gaf aan dat ze het gaan onderzoeken en dat ik een gloed nieuwe controller opgestuurd krijg. :o

Wel vreemd.. want op het formulier staat duidelijk 'Gerepareerd'. En de controller is aan de schroefjes te zien ook opengemaakt.. :?

Iemand zoiets meegemaakt?

Freedom for everyone..

• Mars18
quote:
Whisky schreef op maandag 07 december 2015 @ 08:53:
Dinsdag 24 November m'n controller opgestuurd naar Playstation omdat het rubber op de linker pook begon te scheuren (2 kleine scheurtjes). Op Vrijdag avond 4 December kreeg ik de controller in een nieuw doosje terug. Dus ik maak de doos open. Is hij helemaal niet gemaakt.. de pookjes zijn precies nog op dezelfde plekken gescheurd.

Dus ik weer gebeld naar PS Support, ze gaven al aan dat hij wel heel erg snel terug is gekomen en dat dit niet kan kloppen. Dus die man stuurde mij een mail met het verzoek terug te reageren met foto's van de controller.

Uiteindelijk de foto's opgestuurd. na een uur nog even gebeld of alles aangekomen is. De dame aan de andere kant van de lijn gaf aan dat ze het gaan onderzoeken en dat ik een gloed nieuwe controller opgestuurd krijg. :o

Wel vreemd.. want op het formulier staat duidelijk 'Gerepareerd'. En de controller is aan de schroefjes te zien ook opengemaakt.. :?

Iemand zoiets meegemaakt?
Hoe oud is de controller? Ik stuur ze al niet meer op, en plaats er Xbox One pookjes op

• Whisky
quote:
Nog geen jaar. Zat standaard bij m'n PS4 die ik op de laatste dag van 2014 gekocht had.
quote:
Mars18 schreef op woensdag 09 december 2015 @ 10:34:
[...]
Ik stuur ze al niet meer op, en plaats er Xbox One pookjes op
Tja.. Zat ik ook aan te denken. Maar vindt dat zoiets niet voor moet komen binnen 1 jaar. Had toch nog een 2e controller dus dan maar opsturen.

Freedom for everyone..

• Mars18
quote:
Whisky schreef op woensdag 09 december 2015 @ 10:49:
[...]

Nog geen jaar. Zat standaard bij m'n PS4 die ik op de laatste dag van 2014 gekocht had.

[...]

Tja.. Zat ik ook aan te denken. Maar vindt dat zoiets niet voor moet komen binnen 1 jaar. Had toch nog een 2e controller dus dan maar opsturen.
Ja daar heb je recht op.
Verstandige keuze

• ralph075
  • Niet online
quote:
Whisky schreef op woensdag 09 december 2015 @ 10:49:
Hier ook twee controllers, maar toch niet opgestuurd. Had geen zin in geklooi met Sony, dus zelf uit voorzorg maar gewoon de pookjes vervangen. Geen gezeur meer met Sony.

Risico van omruilen via Sony is dat je een jaar later weer met hetzelfde euvel kan zitten.

• Whisky
quote:
ralph075 schreef op woensdag 09 december 2015 @ 11:01:
[...]

Hier ook twee controllers, maar toch niet opgestuurd. Had geen zin in geklooi met Sony, dus zelf uit voorzorg maar gewoon de pookjes vervangen. Geen gezeur meer met Sony.

Risico van omruilen via Sony is dat je een jaar later weer met hetzelfde euvel kan zitten.
Dat kan ik me goed voorstellen.. Ik denk maar zo, mocht het na 1 jaar weer gebeuren, gaat hij gewoon weer die kant op, aangezien ik geen 4 handen heb mis ik die 2e controller niet :+

Dit is overigens ook m'n eerste ervaring met Sony Support. Als ze daadwerkelijk een nieuwe DS4 opsturen ben ik tevree :) (PS1, PS2 en PS3 nooit problemen mee gehad)

Freedom for everyone..

• benjamin19
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 07-08 07:21
Afgelopen weekend gebeld met Playstation,

bij al mijn Ubisoft spellen (WatchDogs en Rainbow six Siege) gaf hij de foutcode 34878-0 had bij beide spellen het gevoel dat het aan de playstation lag, Bij de helpdesk van Playstation hebben ze mij geholpen en heb 2 verschillende stappen moeten ondernemen, complete reboot, (is niet gelukt) en nog een stap die ook niet gelukt is. Playstation heeft mij aangeraden om Ubisoft te bellen, ook zei konden mij niet helpen. Wel kon de ik het proberen op een andere Playstation (Rainbow six) daarop werkte hij wel.

Maar weer naar Playstion gebeld, en kon mijn Playstion opsturen. gaat wel even 3 weken duren zegt de beste man. heb gevraagd als ik hem kon brengen en ophalen maar dat kon dus niet.

het vreemde aan de foutcode was, dat het alleen gebeurde als ik Rainbow six had ge-update. voor de update geen problemen.

• Ozanay
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 18-09 14:37
Beste PS4 fans,
kan iemand misschien mij helpen met volgende probleem.
ik heb vorige week eindelijk een PS4 gekoct :)
voor mij zelf een account aangemaakt daarna nog twee accounts voor de kids (een is 7 andere is 5 jaar oud)
ik wil ouderlijk toezicht toepassen op de acconts van de kids maar het werkt niet zoals ik wil hebben.

ik log in onder een kids account en niveau van de spelletjes zet ik op 5 jaar
daarna log ik met mij eigen account in en zie ik dat zelfde beperkingen ook hierin toegepast zijn
dus als ik gta5 wil spelen moet ik mijn eigen account leeftijd verhoogen anders kan ik niet spelen.

kan ik onafhankelijk van elkaar beperkingen toepassen zo ja, hoe?
alvast bedankt voor meedenken.
groetjes.

• Butch_NL
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 19-04-2018
Eerst een primary account (master account) instellen en daarna pas de subaccounts (informatie staat onder meer op nl.playstation.com).

PSN ID: ConAir (geen anonieme requests s.v.p.)

• SirWInsalot
  • Laatst online: 19-09 18:07
Heb momenteel twee (PS4) controllers die net een jaar oud zijn, maar het rubbere gedeelte bij beide controllers (linker analog) is vrijwel versleten.

Weet iemand hoe ik dit het best kan oplossen?

Opsturen naar Sony of zelf laten maken?

Alvast bedankt!

• Mars18
quote:
SirWInsalot schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 23:05:
Heb momenteel twee (PS4) controllers die net een jaar oud zijn, maar het rubbere gedeelte bij beide controllers (linker analog) is vrijwel versleten.

Weet iemand hoe ik dit het best kan oplossen?

Opsturen naar Sony of zelf laten maken?

Alvast bedankt!
Ik heb ze zelf vervangen door Xbox One stickies, nooit meer problemen...

• SirWInsalot
  • Laatst online: 19-09 18:07
quote:
Mars18 schreef op woensdag 30 december 2015 @ 09:04:
[...]

Ik heb ze zelf vervangen door Xbox One stickies, nooit meer problemen...
Misschien een linkje waar ik de juiste stickies kan kopen?
Moet ik dan de resterende stukjes rubber ervan af ''schrapen'' of kunnen die gewoon blijven.

• dutchgio
  • Registratie: april 2012
  • Nu online
De hele sticks moeten er dan af, dus een beetje rubber wat er nog op zit maakt niet uit.

| Apple iPad 3rd generation 16GB | Synology DS112J | iOcean X7 | ZTE Nubia Z7 Mini | Xiaomi Redmi Note 3 | ZTE Axon 7 | XDA Recognized developer |

• Mars18
quote:
SirWInsalot schreef op woensdag 30 december 2015 @ 21:44:
[...]

Misschien een linkje waar ik de juiste stickies kan kopen?
Moet ik dan de resterende stukjes rubber ervan af ''schrapen'' of kunnen die gewoon blijven.
Besteld via Ebay - http://www.ebay.nl/itm/2-...5c9de2:g:xHcAAOSwLVZV7aBj

Uitleg
YouTube: How to install Xbox One thumb sticks into a PS4 Dualshock 4

• Azqi
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Wat ook werkt, is KontrolFreeks op de sticks zetten. 10 seconden werk.

• LopendeVogel
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 12-09 10:20
quote:
Freakster86 schreef op maandag 02 november 2015 @ 09:58:
[...]

Ja maar Bart Smit heeft ergens wel een beetje gelijk indien ze willen dat jij zsm een nieuwe controller binnen krijgt. Je kan beter zelf contact met Sony opnemen, scheelt een tussenpartij. Bij de bart smit zal die niet diezelfde dag verzonden worden maar dat doen ze 1 of 2x per week. Indien jij zelf contact met Sony opneemt is de kans groot dat jij het apparaat diezelfde dag nog op de post kan doen. Het is makkelijker om Bart Smit het te laten regelen, maar het gaat sneller indien je het zelf via Sony doet.

Dit geld uiteraard voor vrijwel alle producten, ik zal met mijn xbox one indien ik problemen heb ook niet naar de gamemania gaan maar direct naar Microsoft. Dit doe ik overigens met bijna alle elektronische producten op een TV / Wasmachine etc na omdat die zo lomp groot zijn, wil ik niet naar de primera om daar even mijn pakketje af te geven :D

• SYQ
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online
dit heb ik gekocht heel tijd geleden bij de Makro voor 5 euro. Werken geweldig
http://www.bol.com/nl/p/s...set-ps4/9200000023854610/

• ironpino
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 21-09 20:05
Ik heb een ps4 controller die helaas 1,5 jaar oud is. Sinds vandaag weigert het linker pookje als je hem ingedrukt houd. Bijvoorbeeld om te rennen in destiny. Soms doet hij het wel en soms weer niet, soms moet je hem harder indrukken om het toch te laten werken. Balen dus.

Iemand bekend met dit probleem?

* PSN: Iron_Pino * Steam: Ironpino * Origin: Ironpino * Uplay: Ironpino * Xbox: IronPino X *

• Freakster86
  • Nu online
quote:
JeroenC schreef op donderdag 31 december 2015 @ 09:31:
[...]

Ja maar Bart Smit heeft ergens wel een beetje gelijk indien ze willen dat jij zsm een nieuwe controller binnen krijgt. Je kan beter zelf contact met Sony opnemen, scheelt een tussenpartij. Bij de bart smit zal die niet diezelfde dag verzonden worden maar dat doen ze 1 of 2x per week. Indien jij zelf contact met Sony opneemt is de kans groot dat jij het apparaat diezelfde dag nog op de post kan doen. Het is makkelijker om Bart Smit het te laten regelen, maar het gaat sneller indien je het zelf via Sony doet.

Dit geld uiteraard voor vrijwel alle producten, ik zal met mijn xbox one indien ik problemen heb ook niet naar de gamemania gaan maar direct naar Microsoft. Dit doe ik overigens met bijna alle elektronische producten op een TV / Wasmachine etc na omdat die zo lomp groot zijn, wil ik niet naar de primera om daar even mijn pakketje af te geven :D
Garantie verloopt via de verkoper, in dit geval dus Bart Smit. Dat het iets sneller is maakt me niet uit. Ik ga niet (zolang het niet hoeft) in discussie met de fabrikant als zij besluiten het niet te repareren o.i.d. Een koopovereenkomst ontbinden behoort dan ook niet meer tot de mogelijkheid, dus snel is in dit geval minder slim ;)
quote:
SYQ schreef op donderdag 31 december 2015 @ 09:34:
dit heb ik gekocht heel tijd geleden bij de Makro voor 5 euro. Werken geweldig
http://www.bol.com/nl/p/s...set-ps4/9200000023854610/
Tip: ebay

Freakster86 wijzigde deze reactie 02-01-2016 13:28 (14%)

• ironpino
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 21-09 20:05
quote:
ironpino schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 13:21:
Ik heb een ps4 controller die helaas 1,5 jaar oud is. Sinds vandaag weigert het linker pookje als je hem ingedrukt houd. Bijvoorbeeld om te rennen in destiny. Soms doet hij het wel en soms weer niet, soms moet je hem harder indrukken om het toch te laten werken. Balen dus.

Flink blazen deed een hoop, tot nu toe doet hij het weer

* PSN: Iron_Pino * Steam: Ironpino * Origin: Ironpino * Uplay: Ironpino * Xbox: IronPino X *

• sanant
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 16:16
Hier ook een controller die zo'n 1.5 jaar oud is ,probleem is hij doet niets meer .
Opladen via PlayStation werkt niet meer ,geen licht niets ..
Iemand bekend met dit probleem????

PSN: ghpeet

• YakuzA
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 18:20

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

quote:
ironpino schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 13:21:

Is probleem van destiny. Dat geeft gewoon niet aan dat je niet kan sprinten, als je er in andere spellen nix van merkt hoef je je geen zorgen te maken.

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• martijn_van_erp
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 17-10-2018
Om te beginnen, ik ben best een leek dus begrijp niet alles van computers.

Nu start vanaf gister mijn ps4 niet meer op:
Eerst gaat hij een usb opslag check uitvoeren.
Dan zegt de ps4: "maak verbinding met een usb-opslagapparaat waarop zich een updatebestand voor herinstallatie voor versie 3.11 of later bevindt. Je kunt het bestand downloaden op www.playstation.com
Vervolgens de foutmelding: "het usb opslagapparaat is niet verbonden (CE-30784-2).

Op de website van playstation zie ik bij deze foutmelding het volgende:
PS4 herkent USB-apparaat niet

Het lijkt erop dat je PS4 geen USB-apparaten herkent. Controleer of je USB-apparaat compatibel is en goed is geconfigureerd door onderstaande stappen te volgen:

Stap 1: controleer of het USB-apparaat USB 2.0 of 3.0 ondersteunt.

Stap 2: controleer of het apparaat goed is aangesloten op de PS4 en wacht vervolgens een minuut voordat je het apparaat weer probeert te gebruiken.

Stap 3: controleer of er niet meerdere partities aanwezig zijn op het apparaat.

Stap 4: formatteer indien mogelijk het apparaat opnieuw via een pc

Maar dit begrijp ik niet... kan iemand me misschien uitleggen wat en vooral hoe ik dat moet doen?

Alvast bedankt!
quote:
Hier staat het allemaal uitgelegd:

https://www.playstation.c...help/ps4-system-software/

Er staat ook het verschil tussen een update en software opnieuw installeren.

Voor update: Update downloaden.

Voor opnieuw installeren: Bij een nieuwe installatie van de systeemsoftware uitvoeren kijken voor dat bestand.

• martijn_van_erp
Dankje, ik ga er eens naar kijken! Ik begrijp dat ik een update moet uivoeren voor de ps4.
maar hoe kan ik dat als ik niet in het startscherm van de ps4 kan komen?
quote:
martijn_van_erp schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 08:50:
Dankje, ik ga er eens naar kijken! Ik begrijp dat ik een update moet uivoeren voor de ps4.
maar hoe kan ik dat als ik niet in het startscherm van de ps4 kan komen?
Zo kom je in safe mode:

https://support.us.playst...KC_Article/Safe-Mode-PS4/

• martijn_van_erp
Ik heb de PS4 in de safe mode opgestart.
Vervolgens met de optie "via internet" gezocht naar updatebestanden.
Daar kwam al direct in beeld dat versie 3.15 klaar stond om te downloaden.
Dit ging ook vlekkeloos en vervolgens werd de file geïnstalleerd.

Ik dacht dat het hiermee was opgelost, maar toen de PS4 zich uiteindelijk opnieuw opstartte bleef hetzelfde probleem aanwezig.

Is er nog iets meer dat ik kan doen?
quote:
martijn_van_erp schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 09:14:
Ik heb de PS4 in de safe mode opgestart.
Vervolgens met de optie "via internet" gezocht naar updatebestanden.
Daar kwam al direct in beeld dat versie 3.15 klaar stond om te downloaden.
Dit ging ook vlekkeloos en vervolgens werd de file geïnstalleerd.

Ik dacht dat het hiermee was opgelost, maar toen de PS4 zich uiteindelijk opnieuw opstartte bleef hetzelfde probleem aanwezig.

Is er nog iets meer dat ik kan doen?
Neem contact op met Sony / PlayStation:

https://www.playstation.com/nl-nl/get-help/contact-us/

Succes.

• Joost1991
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 21-09 15:45
Nou, mijn Playstation 4 van april 2014 is helaas aan het einde van z'n levensduur gekomen. Na 5 minuten ingame valt de console opeens uit iedere keer weer. Ik heb hem toen gekocht bij Bart Smit. Ik heb gisteren Bart Smit gebeld en die geven aan dat Sony 1 jaar garantie geeft maar dat Bart Smit deze garantie met een jaar verlengd!

Ik ga vandaag met de PS4 naar de winkel en zal jullie even up-to-date houden hoe dit gaat. Dit omdat ik weet dat Bart Smit in het verleden lastig deed met garantie.

Macbook Pro 15" Late 2011 -  iPhone X Space Gray 256GB -  iPad Pro 11" Space Gray 256GB -  Apple TV 4K 32GB

• dangerpaki
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 19-09 23:00
Ze kunnen een heel mooi verhaal houden bij Bart Smith hoe en wat. Maar waar het op neerkomt is dat ze als verkoper gewoon 2 jaar garantie moeten verlenen.

• ralph075
  • Niet online
quote:
Joost1991 schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 09:12:
Ik ga vandaag met de PS4 naar de winkel en zal jullie even up-to-date houden hoe dit gaat. Dit omdat ik weet dat Bart Smit in het verleden lastig deed met garantie.
No worries, jouw PS4 moet gewoon onder garantie worden gerepareerd. Jij hebt garantie tot in april 2016.

• Joost1991
quote:
ralph075 schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 15:34:
[...]

No worries, jouw PS4 moet gewoon onder garantie worden gerepareerd. Jij hebt garantie tot in april 2016.
Ik ben benieuwd! Ik heb het een en ander uitgezocht en garantie is in Nederland ruimer geregeld dan Europa. Je hebt hier recht op een deugdelijk product zolang de levensduur van het apparaat is. De levensduur van een PS4 is natuurlijk niet minder dan 2 jaar.

Ik heb hem zojuist weggebracht, maar omdat het personeel van de Bart Smit zo graag naar huis wilde hebben ze mijn gegevens nog niet genoteerd. De verkoopster zei wel dat het geen probleem wordt en dan de PS4 gewoon gerepareerd gaat worden. Ik hoefde overigens alleen de console mee te geven, de rest mocht ik zelf houden.

Ik ben benieuwd als ze morgen bellen voor de gegevens. Hopelijk behouden ze dit standpunt, maar in mijn recht sta ik in ieder geval.

Edit: Ze hebben gebeld en gaan hem onder garantie opsturen naar Sony voor reparatie. Goed geregeld dus. _/-\o_

Joost1991 wijzigde deze reactie 12-02-2016 10:08 (5%)

Macbook Pro 15" Late 2011 -  iPhone X Space Gray 256GB -  iPad Pro 11" Space Gray 256GB -  Apple TV 4K 32GB

• Joost1991
Een follow-up;

de Bart Smit heeft vandaag gebeld dat hij is gerepareerd en dat ik hem kan ophalen. Ik ben benieuwd of het echt gerepareerd is of dat het gewoon en heel ander model. Ik heb het serienummer van te voren genoteerd zodat ik het kan vergelijken.

Edit: Een nieuwer model CUH-1104A in plaats van 1004A. Ik ben tevreden!

Joost1991 wijzigde deze reactie 23-02-2016 17:59 (12%)

• Xalpaca
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 17-09 15:58
Hallo!

Ik en mijn vriend hebben met Cod: aw dlc's gedeeld met elkaar, nooit problemen mee gehad. Dit hebben we ook gedaan met Bo3 en nu verdwijnen regelmatig de mappen bij mijn vriend en games (die hij officieel heeft gekocht), terwijl ze bij mij gewoon blijven staan.

Conclusie is dat we nu elke keer moeten deactiveren, activeren, deacticeren en weer! activeren. Hoe kan dit ineens zo'n issue zijn?

Xalpaca wijzigde deze reactie 24-02-2016 23:25 (8%)

• Typhone
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 18:57
Wat betreft die controllers. Volgens mij is er een behoorlijke switch tussen de eerste generatie en de nieuwste generatie. Ik heb mijn oude zwarte controllers laatst weggebonjourd omdat L1 en R1 regelmatig bleven hangen (nee geen glueprobleem meer) en daar werd ik gestoord van. Nu 4 kleuren en die zijn wel echt anders qua gevoel en responsiveness.

• sanant
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 16:16
Als ik het dus goed heb ,heb je op de ps4 2 jaar garantie ,maar op de dualshock ( of de ps4 camara )maar ėen jaar .

PSN: ghpeet

• YakuzA
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 18:20

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

quote:
Xalpaca schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 23:23:
Hallo!

Ik en mijn vriend hebben met Cod: aw dlc's gedeeld met elkaar, nooit problemen mee gehad. Dit hebben we ook gedaan met Bo3 en nu verdwijnen regelmatig de mappen bij mijn vriend en games (die hij officieel heeft gekocht), terwijl ze bij mij gewoon blijven staan.

Conclusie is dat we nu elke keer moeten deactiveren, activeren, deacticeren en weer! activeren. Hoe kan dit ineens zo'n issue zijn?
Gewoon allebei kopen dus, klinkt alsof Bo3 ergens registreert welke installatie als laatste die dlc heeft gebruikt en dan alleen die toestaat de dlc te gebruikten. (waarschijnlijk heb je daar ook weer meuk als ingame accounts)

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Xalpaca
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 17-09 15:58
quote:
YakuzA schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 16:36:
[...]

Gewoon allebei kopen dus, klinkt alsof Bo3 ergens registreert welke installatie als laatste die dlc heeft gebruikt en dan alleen die toestaat de dlc te gebruikten. (waarschijnlijk heb je daar ook weer meuk als ingame accounts)
Ja, dat was ik ook zeker van plan na dit gedoe. Of hij logt niet meer in op mijn Ps4 :+
Bedankt voor je reactie!

• SammeKamminga
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 17-01 21:16
Hallo,

Mijn PS4 geeft alleen nog maar een blauwachtig beeldruis weer! Heeft iemand misschien een oplossing of ben ik gedoemd mijn PS4 een aantal dagen te missen?

Mvg,

Samme
quote:
SammeKamminga schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 08:44:
Hallo,

Mijn PS4 geeft alleen nog maar een blauwachtig beeldruis weer! Heeft iemand misschien een oplossing of ben ik gedoemd mijn PS4 een aantal dagen te missen?

Mvg,

Samme
Het kan de PS4, TV of HDMI kabel zijn.

Even testen tot je zeker weet of het de PS4 is.

Als het zeker de PS4 is dan moet je garantie claimen als je die nog hebt.

• SammeKamminga
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 17-01 21:16
quote:
Dennis585 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 08:50:
[...]

Het kan de PS4, TV of HDMI kabel zijn.

Even testen tot je zeker weet of het de PS4 is.

Als het zeker de PS4 is dan moet je garantie claimen als je die nog hebt.
Het is de PS4, aangezien de TV het gewoon doet, ik 3 HDMI-kabels heb geprobeerd, en ook mijn ps3 het nog wel gewoon doet.
quote:
SammeKamminga schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 09:30:
Het is de PS4, aangezien de TV het gewoon doet, ik 3 HDMI-kabels heb geprobeerd, en ook mijn ps3 het nog wel gewoon doet.
Even contact met Sony maken:

https://www.playstation.com/nl-nl/get-help/contact-us/

Succes.

• afca123
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 16-10-2018

afca123

PSN Blasterus15

Mijn krediet voor sony is nu toch wel heel wat minder geworden.
Het bekende HDMI out probleem heeft mijn playstation 4 helaas ook. 5 weken geleden heb ik mijn ps4 opgestuurd. Sony geeft blijkbaar maar 1 jaar garantie op de ps4. Ik heb de ps4 gekocht bij media markt en mm was van mening dat mijn ps4 gewoon onder garantie viel. Waardoor ik dus geen reparatiekosten hoef te betalen. Het jammere van dit is dat het zo vreselijk lang moet duren. 5 WEKEN al nu

afca123 wijzigde deze reactie 08-03-2016 17:57 (19%)

• pogchampguy
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 08-03-2016
quote:
sanant schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 15:50:
Als ik het dus goed heb ,heb je op de ps4 2 jaar garantie ,maar op de dualshock ( of de ps4 camara )maar ėen jaar .
bedankt voor de informatie

• Spud82
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 09:16
Aaaah kut, maandenlang ging het goed: geen uit zichzelf uitspugende discs meer. Maar het probleem lijkt zich inmiddels weer voor te doen :(

Eerder had ik de 'truc' met het openmaken van de PS4 en het draaien van een bepaald schroefje (gezien op een YouTube-turorial) uitgevoerd. En dat hielp! Maar nu is het dus weer terug.

Iemand nog tips?

• Ricmaniac
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 08:10

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Ik heb sinds 2 weken deze error.. Ben echt radeloos.
Op internet staat het vol met oplossingen maar echt alles wat er staat werkt bij mij niet.

Garantie is ook net met 3 maanden verlopen en Sony reageert vet onduidelijk en komen niet met een oplossing. vrees echt dat ik een nieuwe moet kopen :(

Er staat The Division momenteel maar het is met veel meer games.

Ricmaniac wijzigde deze reactie 20-04-2016 10:30 (7%)

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• ralph075
  • Niet online
quote:
Ricmaniac schreef op woensdag 20 april 2016 @ 10:30:
Ik heb sinds 2 weken deze error.. Ben echt radeloos.
Heb je de PS4 al opnieuw geïnitialiseerd? Is in feite een herinstallatie, dus zou eventuele software-errors moeten kunnen uitsluiten.
Pagina: 1 ... 12 13 14 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Sport

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True