DMZ en UPnP?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HDimac
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23-01-2024

HDimac

Inderdaad.

Topicstarter
(jarig!)
Goedemiddag Tweakers!

Na mijn recente aankoop van een Playstation 4 word ik een beetje chagerijnig van mijn netwerkproblemen.

De netwerktest van de PS4 zelf geeft geen problemen aan. Hij zit gewoon verbonden met kabel. Alles werkt prima, met NAT-Type 2 staat er. Als ik dan FIFA15 wil doen, en online wil gaan of tegen vrienden wil spelen, dan geeft hij aan dat de EA servers niet beschikbaar zijn. Als ik Battlefield 4 online wil doen, dan zegt die dat de EA servers niet bereikbaar zijn. Ik denk alleen niet dat het aan EA ligt, aangezien dit al 2-3 weken zo is en niemand anders er last van heeft.

Anyway, wat ik dus geprobeerd heb:
Router/modem rebooten
PS4 opnieuw opstarten

Verder dan dit kom ik niet. De UPnP in mijn routerinstellingen staat gewoon enabled. Ik heb gelezen dat ik dan iets met een DMZ moet creeëren, dat dat zou helpen, maar die instellingen kan ik nergens vinden bij mijn router. Ik heb trouwens de Xperia box van KPN, de ARV7519.

Iemand enig idee wat ik nog kan doen?

Gebukt is genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-06 17:36

Eagle Creek

Breathing security

Een DMZ-instelling binnen de thuisrouter zorgt er meestal voor dat alle poorten doorgestuurd worden naar één bepaalde host. Hiermee zit er helemaal geen firewall/NAT meer tussen waardoor er niets geblokkeerd kan worden.

Begrijp ik het goed dat je überhaupt geen spellen kunt doen?

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:34
Je moet voor elk spel de juiste poorten openzetten in je router(die Xperia dus).
Zou geen DMZ opzetten, want dan heb je binnen een kwatier hacker op je netwerk.

Voor welke poorten voor FiFa 15 zie:
http://help.ea.com/nl/art...hould-i-open-for-fifa-15/

[ Voor 17% gewijzigd door Ben(V) op 17-05-2015 14:31 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HDimac

HDimac

Inderdaad.

Topicstarter
(jarig!)
Eagle Creek schreef op zondag 17 mei 2015 @ 14:23:
Een DMZ-instelling binnen de thuisrouter zorgt er meestal voor dat alle poorten doorgestuurd worden naar één bepaalde host. Hiermee zit er helemaal geen firewall/NAT meer tussen waardoor er niets geblokkeerd kan worden.

Begrijp ik het goed dat je überhaupt geen spellen kunt doen?
Tegen bepaalde mensen werkt FIFA wel, tegen anderen weer niet.

Gebukt is genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HDimac

HDimac

Inderdaad.

Topicstarter
(jarig!)
Ben(V) schreef op zondag 17 mei 2015 @ 14:30:
Je moet voor elk spel de juiste poorten openzetten in je router(die Xperia dus).
Zou geen DMZ opzetten, want dan heb je binnen een kwatier hacker op je netwerk.

Voor welke poorten voor FiFa 15 zie:
http://help.ea.com/nl/art...hould-i-open-for-fifa-15/
Heb ik nu gedaan, maar krijg nog steeds dezelfde foutmelding.

Heb ik het zo goed gedaan?
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/10emr7l.png

Gebukt is genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:34
Heb soms nog een router in je netwerk?

Ik heb geen xperia maar normaal zou ik zeggen dat de tweede kolom met poorten leeg moet blijven.
Die gebruik je alleen als je van een poortnummer naar een ander poortnummer zou willen switchen.

Verder weet ik niet of je meerdere poorten in een regel mag gebruiken, meestal kan dat niet.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-06 15:46

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

Wat bij mij erg veel heeft geholpen is mijn apparaten in het netwerk een statisch IP adres te geven. Vervolgens kun je dan in je modem (en eventueel router) de poorten open zetten voor het apparaat wat er toegang tot wil. Zo kun je er dus voor zorgen dat dat poort X (fifa) alleen open gaat voor apparaat Y (playstation).

Op deze site kun je ontzettend veel informatie vinden voor het opzetten van een statisch IP adres (klinkt overigens lastiger/moeilijker dan het daadwerkelijk is hoor!) en hoe je in je modem de juiste poorten open zet.

http://portforward.com/

Welke poorten je open moeten zetten is vaak vrij gemakkelijk te vinden via google zelf.

Denk je er trouwens aan om niet enkel de poorten voor FIFA en BF open te zetten, maar ook gewoon de poorten van playstation services (als het zo heet, heb zelf xbox dus weet het niet haha)?

[ Voor 6% gewijzigd door Mu.siQ op 17-05-2015 16:20 ]

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HDimac

HDimac

Inderdaad.

Topicstarter
(jarig!)
Mu.siQ schreef op zondag 17 mei 2015 @ 16:19:
Wat bij mij erg veel heeft geholpen is mijn apparaten in het netwerk een statisch IP adres te geven. Vervolgens kun je dan in je modem (en eventueel router) de poorten open zetten voor het apparaat wat er toegang tot wil. Zo kun je er dus voor zorgen dat dat poort X (fifa) alleen open gaat voor apparaat Y (playstation).

Op deze site kun je ontzettend veel informatie vinden voor het opzetten van een statisch IP adres (klinkt overigens lastiger/moeilijker dan het daadwerkelijk is hoor!) en hoe je in je modem de juiste poorten open zet.

http://portforward.com/

Welke poorten je open moeten zetten is vaak vrij gemakkelijk te vinden via google zelf.

Denk je er trouwens aan om niet enkel de poorten voor FIFA en BF open te zetten, maar ook gewoon de poorten van playstation services (als het zo heet, heb zelf xbox dus weet het niet haha)?
Heb dit geprobeerd, maar er is geen verschil. Heb nog steeds dezelfde problemen helaas.

Toch bedankt. :)

Gebukt is genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 19:39
Weet je zeker dat het IP adres van je spelcomputer klopt? En heb je andere portforwards uit gezet (en uPNP enz. ook)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HDimac

HDimac

Inderdaad.

Topicstarter
(jarig!)
johnkeates schreef op zondag 17 mei 2015 @ 19:39:
Weet je zeker dat het IP adres van je spelcomputer klopt? En heb je andere portforwards uit gezet (en uPNP enz. ook)?
Ja, weet ik zeker

Gebukt is genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
Wijzig voor de zekerheid DNS, zet hem eens op Google's public dns: 8.8.8.8 en 8.8.4.4 in je PlayStation.

Het lijkt me sterk dat na DMZ er nog een probleem is met inkomende verbindingen, dus moeten we het ergens anders zoeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:36
Misschien heb je hier iets aan: Configureer-uw-XBox-Playstation-Wii-U-of-3DS
http://forum.kpn.com/t5/I...-Wii-U-of-3DS/td-p/145861

[ Voor 3% gewijzigd door zetje01 op 17-05-2015 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HDimac

HDimac

Inderdaad.

Topicstarter
(jarig!)
zetje01 schreef op zondag 17 mei 2015 @ 19:51:
Misschien heb je hier iets aan: Configureer-uw-XBox-Playstation-Wii-U-of-3DS
http://forum.kpn.com/t5/I...-Wii-U-of-3DS/td-p/145861
Dit zag ik ook, alleen alternatief 1 werkt voor mij niet (volgens mij) aangezien ik in de instellingen van mijn router geen DMZ optie kan vinden ergens. Weet iemand toevallig of dit wel kan? Want ik heb precies dezelfde website als het filmpje hier, maar dan alleen het knopje DMZ zit er niet.
https://www.youtube.com/watch?v=hAx54C9gpj0

Alternatief 2 werkt niet aangezien ik hem aan kabel heb en geen wifi. Heb ook geen wifi ontvangst hier.

[ Voor 5% gewijzigd door HDimac op 17-05-2015 20:10 ]

Gebukt is genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HDimac

HDimac

Inderdaad.

Topicstarter
(jarig!)
johnkeates schreef op zondag 17 mei 2015 @ 19:47:
Wijzig voor de zekerheid DNS, zet hem eens op Google's public dns: 8.8.8.8 en 8.8.4.4 in je PlayStation.

Het lijkt me sterk dat na DMZ er nog een probleem is met inkomende verbindingen, dus moeten we het ergens anders zoeken ;)
Ik heb DMZ niet geprobeerd he, want heb geen idee hoe ik dat voor elkaar moet krijgen.

DNS wijzigen werkt helaas ook niet.

Thanks voor alle hulp trouwens _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door HDimac op 17-05-2015 20:15 ]

Gebukt is genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
Ik zou DMZ dan alsnog even proberen. Het is echt niet dat je 'een hacker op je netwerk hebt'.

1. Verwijder alle forwarding entries
2. Stel je PS IP adres in bij DMZ
3. Probeer het opnieuw

Misschien dat het dan wel lukt. In theorie is het dan een 1:1 adres mapping, dat zou 100% moeten werken. Zorg er ook voor dat upnp uit staat zodat er geen ander apparaat gaat proberen een poort te mappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HDimac

HDimac

Inderdaad.

Topicstarter
(jarig!)
johnkeates schreef op zondag 17 mei 2015 @ 20:45:
Ik zou DMZ dan alsnog even proberen. Het is echt niet dat je 'een hacker op je netwerk hebt'.

1. Verwijder alle forwarding entries
2. Stel je PS IP adres in bij DMZ
3. Probeer het opnieuw

Misschien dat het dan wel lukt. In theorie is het dan een 1:1 adres mapping, dat zou 100% moeten werken. Zorg er ook voor dat upnp uit staat zodat er geen ander apparaat gaat proberen een poort te mappen.
Wat bedoel je met de tweede stap?

Gebukt is genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
Bij het modem kan je bij DMZ een IP adres invoeren, specifiek 1 adres. Dat moet dus het PlayStation IP adres zijn zodat al het verkeer naar je console gestuurd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-06 11:50
HDimac schreef op zondag 17 mei 2015 @ 20:47:
[...]

Wat bedoel je met de tweede stap?
In je router heb je de optie DMZ, als je daarbij het IP adres van je PS invult dan wordt je PS de standaard bestemming voor onbekend verkeer van buitenaf. En heeft hierbij geen last van de firewall.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HDimac

HDimac

Inderdaad.

Topicstarter
(jarig!)
johnkeates schreef op zondag 17 mei 2015 @ 20:50:
Bij het modem kan je bij DMZ een IP adres invoeren, specifiek 1 adres. Dat moet dus het PlayStation IP adres zijn zodat al het verkeer naar je console gestuurd wordt.
Bij de xperiabox ARV7519 zijn er geen instellingen van DMZ te vinden. Nergens kan ik daar iets van instellen.

Gebukt is genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
HDimac schreef op zondag 17 mei 2015 @ 20:51:
[...]

Bij de xperiabox ARV7519 zijn er geen instellingen van DMZ te vinden. Nergens kan ik daar iets van instellen.
Bij mij wel. Zowel op mijn v8 als v9.

Voor de V8 is de URL die ik net getest heb: http://192.168.2.254/firewall_d.stm (na inloggen, anders werkt het niet)

Het staat onder Data - > Firewall - > DMZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HDimac

HDimac

Inderdaad.

Topicstarter
(jarig!)
johnkeates schreef op zondag 17 mei 2015 @ 21:00:
[...]

Bij mij wel. Zowel op mijn v8 als v9.

Voor de V8 is de URL die ik net getest heb: http://192.168.2.254/firewall_d.stm (na inloggen, anders werkt het niet)

Het staat onder Data - > Firewall - > DMZ
Onder Data > Firewall staat bij mij alleen
» Access Control
» MAC Filter
» URL Blocking
» Schedule Rule

Na googlen krijg ik ook geen resultaten over hoe ik het nou moet doen op specifiek deze router

Gebukt is genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
HDimac schreef op zondag 17 mei 2015 @ 21:09:
[...]

Onder Data > Firewall staat bij mij alleen
» Access Control
» MAC Filter
» URL Blocking
» Schedule Rule

Na googlen krijg ik ook geen resultaten over hoe ik het nou moet doen op specifiek deze router
En als je op de link klikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HDimac

HDimac

Inderdaad.

Topicstarter
(jarig!)
johnkeates schreef op zondag 17 mei 2015 @ 21:45:
[...]

En als je op de link klikt?
404 Not Found

Gebukt is genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requa
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
De Arcadyan ARV(i) 7519 heeft geen DMZ optie meer. Deze heeft KPN zelf moedwillig eruit gesloopt.

Voor dit type modem worden ook geen updates meer uitgebracht.

Als je ISDN hebt, zet je abonnement dan om naar PSTN (ADSL(2+) of indien beschikbaar, VDSL(2). Daarna krijg je automatisch een nieuwe modem toegestuurd die wel DMZ heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HDimac

HDimac

Inderdaad.

Topicstarter
(jarig!)
Requa schreef op zondag 17 mei 2015 @ 22:19:
De Arcadyan ARV(i) 7519 heeft geen DMZ optie meer. Deze heeft KPN zelf moedwillig eruit gesloopt.

Voor dit type modem worden ook geen updates meer uitgebracht.

Als je ISDN hebt, zet je abonnement dan om naar PSTN (ADSL(2+) of indien beschikbaar, VDSL(2). Daarna krijg je automatisch een nieuwe modem toegestuurd die wel DMZ heeft.
Ja ach, over 1,5 maand gaan wij verhuizen en dan veranderen we ook van provider. Dus dan moet ik maar anderhalve maand wachten.

Wel echt irritant dat KPN het zo dichtspijkert.

Gebukt is genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HDimac

HDimac

Inderdaad.

Topicstarter
(jarig!)
Even een korte update:
KPN wist de oplossing ook niet, dus sturen me gratis een nieuwe modem. Top dus :)

Gebukt is genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requa
  • Niet online
Dat 'nieuwe' modem zal dan hetzelfde zijn die je al hebt als je nog op ISDN zit 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requa
  • Niet online
:*) Daarnaast kun je kosteloos (zonder 1 jaar verlening) een overzetting aanvragen via het KPN forum.

https://forum.kpn.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HDimac

HDimac

Inderdaad.

Topicstarter
(jarig!)
Heb nu de V9 ofwel de H368N.
Heb UPnP aangezet, zelfde probleem.
Heb nu (als het goed is) mijn PS4 als DMZ host als ik het goed heb gedaan, maar alsnog hetzelfde probleem.

Waarom blijft dit in godsnaam, ik snap er echt niks van.

Gebukt is genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requa
  • Niet online
Maak een topic aan op het KPN forum -> https://forum.kpn.com

Daar helpt de WebCare en andere forumleden je verder m.b.t. dit probleem.
Pagina: 1