[T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 84 ... 105 Laatste
Acties:
  • 754.177 views

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-09 10:53
Ja, ik heb het hier ook.

Band 3, EARFCN is hier 1800.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-09 12:56
@jk-5
Afbeeldingslocatie: http://x264.nl/dump/1865mhz-t-mobile-band-3-2019-11-28-carrier-moved.jpg
Mogelijk alvast voorbereiding voor november 2020. Of 5 MHz LTE/NR voor de fun? :)

Sowieso na november 2020 heeft T-Mobile daar 30 MHz beschikbaar.

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:42
Hier in Oost Nederland ook EARFCN 1800 dus dat lijkt in heel Nederland te zijn aangepast.

Edit: Ik zie in mijn logfiles dat dit gisteren ook al zo was.. Eerdere dagen heb ik niet gelogd.

[ Voor 35% gewijzigd door Jassy op 28-11-2019 21:51 ]

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Nu wordt het interessant wat ze met die ruimte gaan doen. Duidelijk is in ieder geval dat ze hier een aaneengesloten blok van 10MHz neer willen zetten. De vraag is dan alleen wanneer en wat? Het lijkt me in ieder geval gek dat ze voor iets wat in November 2020 gaat veranderen nu al een herindeling doen, dus er moet iets aan zitten te komen. Misschien 5MHz LTE extra erbij? In engeland gebeurt het zelfs dat ze op banden als dit gedeeld GSM en LTE op dezelfde frequentie doen, dus daarmee zouden ze meteen al 10MHz erneer kunnen zetten, hoewel dat de performance van beide niet erg ten goede zal doen als je door elkaar heen gaat zitten zenden. We zullen het vast binnen een paar weken wel zien (of niet)

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-09 12:09
Ik zie dat de blackfriday aanbieding voor zakelijk nu ZONDER Amerika GB's is. Tot paar dagen geleden kon je nog verlengen sim only met amerika data erbij.
Mooi dat ik dat dan op tijd heb gedaan. Lijkt nu verdwenen als optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:47
jk-5 schreef op donderdag 28 november 2019 @ 21:58:
Nu wordt het interessant wat ze met die ruimte gaan doen. Duidelijk is in ieder geval dat ze hier een aaneengesloten blok van 10MHz neer willen zetten. De vraag is dan alleen wanneer en wat? Het lijkt me in ieder geval gek dat ze voor iets wat in November 2020 gaat veranderen nu al een herindeling doen, dus er moet iets aan zitten te komen. Misschien 5MHz LTE extra erbij? In engeland gebeurt het zelfs dat ze op banden als dit gedeeld GSM en LTE op dezelfde frequentie doen, dus daarmee zouden ze meteen al 10MHz erneer kunnen zetten, hoewel dat de performance van beide niet erg ten goede zal doen als je door elkaar heen gaat zitten zenden. We zullen het vast binnen een paar weken wel zien (of niet)
10 + 15 MHz LTE is ook een optie ipv 5 + 20. GSM en LTE tegelijkertijd gebruiken kan als je GSM doet op plekken binnen een LTE-carrier waar je geen physical resource block gebruikt, zover ik het begrijp. In dat geval laat je bijvoorbeeld 2 MHz leeg voor GSM door een aantal RB's niet te gebruiken. In dat geval kan T-Mobile nu al 10+20 doen, of 15+15. Administratief gezien zit het dan op dezelfde frequentie maar in de praktijk zendt er niets door elkaar heen. Geen idee of men dit zo doet, is puur theoretisch.
kevertje1977 schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 11:10:
Ik zie dat de blackfriday aanbieding voor zakelijk nu ZONDER Amerika GB's is. Tot paar dagen geleden kon je nog verlengen sim only met amerika data erbij.
Mooi dat ik dat dan op tijd heb gedaan. Lijkt nu verdwenen als optie
Als dat klopt dan is Vodafone dus de enige met een USA(+Canada)-optie nu nog. Alleen niet uit te schakelen per maand wat bij KPN wel kan.

[ Voor 15% gewijzigd door Sorcerer8472 op 29-11-2019 12:22 ]

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Je kan bij T-Mobile tegenwoordig wel voor 19,99 een 30 dagen bundel voor de USA kopen.. 5000MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 20:25
Phoolie schreef op woensdag 27 november 2019 @ 07:17:
[...]

Korting schijnt alleen voor 5 & 10 Gb te zijn, maar volgens mij zijn ook die duurder. Of je moet nog 2,50 extra korting krijgen, bovenop het bedrag wat daar nog staat. Maar dat is niet duidelijk.
Ik heb contact gehad met T-mobile. De prijs (15 euro voor 5 Gb) die je op de site ziet is de prijs inclusief korting. Toen ik aangaf dat ik het 2 weken geleden ook al voor die prijs zag, gaf de medewerker aan, dat dat goed kan omdat ze regelmatig acties voor de 5 & 10 Gb pakketten hebben. Eigenlijk is dus het enige verschil dat je bij Black Friday geen aansluitkosten betaald,

Ik denk er nog even over na, maar ik denk dat ik van KPN voor een jaar over ga stappen naar T-Mobile (ook met glasvezel). Geen bijzondere Black Friday acties. Maar wel goedkoper dan KPN en dan kijken we volgend jaar wel weer verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Jassy schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 13:32:
Je kan bij T-Mobile tegenwoordig wel voor 19,99 een 30 dagen bundel voor de USA kopen.. 5000MB
En bellen/sms'en?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
@jk-5 en @Sorcerer8472
Als je de keuze hebt tussen 20 + 10 of 15 + 15 MHz, dan is het beste altijd 20 + 10.
Een telefoon die maar 3CA ipv 7CA kan bijvoorbeeld, heeft dan voordeel van de 5 MHz extra.

3CA telefoon:
T-Mobile: Band 3 + 38 + 8 = 50 MHz
KPN: Band 3 + 1 + 7 = 40 MHz
Vodafone: Band 3 + 7 + 7 = 50 MHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Nee dat zit er helaas niet bij in.. Is wel een goed compromis voor de oude bundel maar dan nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ik overweeg om over te stappen naar Tmobile.

Een paar vraagjes voor de mensen met onbeperkte data:

* Is het echt onbeperkt, of is er een dagelijkse/maandelijkse limiet? Op de website zie ik niks terug.
* Ik maak van mijn iPhone dagelijks een Hotspot voor mijn Macbook, werkt dit bij Tmobile ook zonder problemen?
* Geeft de T-mobile app realtime data verbruik aan? En als er iets van een dagelijkse verbruik limiet is, kan je daar dan weer makkelijk extra data activeren?

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:56
Greatsword schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 16:13:
Ik overweeg om over te stappen naar Tmobile.

Een paar vraagjes voor de mensen met onbeperkte data:

* Is het echt onbeperkt, of is er een dagelijkse/maandelijkse limiet? Op de website zie ik niks terug.
* Ik maak van mijn iPhone dagelijks een Hotspot voor mijn Macbook, werkt dit bij Tmobile ook zonder problemen?
* Geeft de T-mobile app realtime data verbruik aan? En als er iets van een dagelijkse verbruik limiet is, kan je daar dan weer makkelijk extra data activeren?
* Je krijgt 5GB per dag en met een SMS kun je 1GB toevoegen (dit kan zo goed als oneindig)
* Het internet is voor je mobiel en niet te gebruiken als vervanging van vast internet, te delen met andere mensen etc.
* De app. is zo goed als realtime

De eerste 2 staan ook gewoon in de voorwaarden trouwens... Lees die eens door, zeker als je het gaat delen met andere devices. Ik weet niet of ze lastig gaan doen, maark an in theorie we, zeker als je erg veel data gaat gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@jongetje Oke, dus het is zo'n SMS robot, als je iets stuurt van "Nog 1GB" dan wordt het automatisch toegekend.

Het is ook niet bedoeld ter vervanging van vast internet, maar meer als ik dagelijks met de trein reis, dat ik dan gewoon kan browsen e.d. op mijn macbook via hotspot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:37
Greatsword schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 16:31:
@jongetje Oke, dus het is zo'n SMS robot, als je iets stuurt van "Nog 1GB" dan wordt het automatisch toegekend.

Het is ook niet bedoeld ter vervanging van vast internet, maar meer als ik dagelijks met de trein reis, dat ik dan gewoon kan browsen e.d. op mijn macbook via hotspot.
Nee, @jongetje zegt het hier niet helemaal goed.

Bij T-Mobile kan je in de app of op de website je tegoed aanvullen. Via de SMS kan niet bij T-Mobile, wel bij Tele2.

Hotspot via je iPhone werkt overigens prima. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Fuwor op 29-11-2019 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Fuwor Bedankt, heb je toevallig een screenshot van de app waarin dat kan?

En kan dat ook al van te voren (als je weet dat je vandaag al boven de 5GB) uit gaat komen, of echt pas als die op is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Greatsword schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 17:11:

En kan dat ook al van te voren (als je weet dat je vandaag al boven de 5GB) uit gaat komen, of echt pas als die op is?
Tmobile app.. mgoed misschien dat iemand eens iets kan fabrieken wat de aanvullers automatisch kan fixen :+

Want ik zie het nog wel gebeuren dat Tele2 TZT de SMS feature er ook uit slingert :)

en een SMS automatiseren is een makkelijk iets.. maar via een app of de website is een stuk minder makkelijk

404 Signature not found

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fuwor
Greatsword schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 17:11:

Zo ziet het aanvullen eruit. Aanvullen kan de eerste keer wel voordat de 5GB op is (dus heb je 6GB). Daarna pas als de huidige aanvuller voor 80% gebruikt is.
T-Mobile App Aanvullen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/diFLRESYoIzJ7TwD31kcYP08/thumb.pngAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5NEzu8MOKgPjuJDBg8zpHM4Z/thumb.pngAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/AXr0zpcBqsN8wRSqpUvYPrOy/thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaGuus
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 14-08 00:44
SMSfreakie schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 17:29:
[...]

Tmobile app.. mgoed misschien dat iemand eens iets kan fabrieken wat de aanvullers automatisch kan fixen :+

Want ik zie het nog wel gebeuren dat Tele2 TZT de SMS feature er ook uit slingert :)

en een SMS automatiseren is een makkelijk iets.. maar via een app of de website is een stuk minder makkelijk
Het automatischeren van de request die de app doet is in princiepe niet zo moeilijk, hij is namelijk altijd hetzelfde zelfs[ de authenticatie token (wat eigenlijk niet super veilig is) is 1 jaar geldig.
Zodra je die request hebt doormiddel van een logger zoals fiddler kan je gewoon met automate de reuqest versuren zodra je de sms binnen hebt.
(bekijk ook wat ik hier gepost had: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1755435/1)

Dusja het maakt niet veel uit of het nou een sms of app is als er maar geen captcha voor zit is het altijd te automatiseren.

Ookal heb ik dit nu werkend vind ik toch dat t-mobile toch nog een keer moet overwegen om van de 1gb aanvuller een 5 of 10gb aanvuller te maken zodat je zonder dit gedoe gewoon een serie in de trein kan kijken in hoge resolutie.

[ Voor 29% gewijzigd door ThaGuus op 30-11-2019 02:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Tjah. voorlopig vind ik het prima bij Tele2 :-) daar kan ik zelfs nog meerdere aanvullers achter elkaar er in schieten :-)

en die geven al bij 500MB resterend een SMS.. en voor je die laatste 500 er door hebt heb je hem al weer aangevuld natuurlijk O-)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 23:22
ThaGuus schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 02:35:
[...]
Ookal heb ik dit nu werkend vind ik toch dat t-mobile toch nog een keer moet overwegen om van de 1gb aanvuller een 5 of 10gb aanvuller te maken zodat je zonder dit gedoe gewoon een serie in de trein kan kijken in hoge resolutie.
Vanaf welk moment mag je de volgende aanvuller activeren? Is dat als het tegoed op is, of al eerder?
En als het tegoed op is, gaat je snelheid dan omlaag (Maar actieve connecties blijven staan), of wordt alles onderbroken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-09 18:54
Xandrios schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 13:11:
[...]

Vanaf welk moment mag je de volgende aanvuller activeren? Is dat als het tegoed op is, of al eerder?
En als het tegoed op is, gaat je snelheid dan omlaag (Maar actieve connecties blijven staan), of wordt alles onderbroken?
Verbinding gaat terug naar 64 kbit/s als de aanvuller op is. Je kunt direct 1 aanvuller aanzetten (ook als je nog voldoende tegoed hebt), maar er kan maar 1 aanvuller standaard aan staan. De volgende aanvuller kun je pas aanzetten als de eerste aanvuller verbruikt is. En daar gaat het soms mis: in het buitenland loopt de registratie van verbruik soms achter, dus heb je geen verbinding meer maar kun je nog niet een nieuwe aanvuller aanzetten. Dat kon (bleek in de praktijk) soms een minuutje duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 16:11

carnager

AmsterdamVideo

Topicstarter
Ik zie dat Europa GB's nu 18GB per maand is bij Go Unlimited. Is dat sinds kort? Was eerst minder toch?

Edit:
Klopt dus. Dit is nieuw.
Het was eerst 10GB (sinds Europa GB's niet meer gelijk stonden aan NL GB's tenminste!).
Sinds december 2018 is dat verhoogd naar 14GB.
En nu dus, op de kop af een jaar later, naar 18GB.
Die extra GB's zullen komend jaar weer goed van pas komen in het buitenland! _/-\o_

[ Voor 60% gewijzigd door carnager op 01-12-2019 01:00 . Reden: aanvulling ]

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taab
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:27
carnager schreef op zondag 1 december 2019 @ 00:46:
Ik zie dat Europa GB's nu 18GB per maand is bij Go Unlimited. Is dat sinds kort? Was eerst minder toch?
Verdomd ik zie het ook staan, van de week nog mijn abonnement verlengd met unlimited en 14gb in de EU. Dus dit is zeker sinds heel kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAICRJMPM
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-09 11:54
Weet iemand hoe het zit met eSIM nadat je op je iPhone een factory reset doet? De eSIM is dan nog steeds actief? Ik doe ongeveer 1 keert per jaar een factory reset om alles weer clean te installen. Zou het dan wel fijn vinden als de eSIM niet gedeleted wordt. Aan de andere kant als je een factory reset doet met het doel om je mobiel te verkopen dan wil je net wel dat de eSIM ook verwijderd wordt.

Ik durf het niet te testen, iemand die dit weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
SAICRJMPM schreef op zondag 1 december 2019 @ 05:33:
Weet iemand hoe het zit met eSIM nadat je op je iPhone een factory reset doet? De eSIM is dan nog steeds actief? Ik doe ongeveer 1 keert per jaar een factory reset om alles weer clean te installen. Zou het dan wel fijn vinden als de eSIM niet gedeleted wordt. Aan de andere kant als je een factory reset doet met het doel om je mobiel te verkopen dan wil je net wel dat de eSIM ook verwijderd wordt.

De website van Apple geeft aan dat je kunt kiezen of je de eSIM verwijderd of niet:
Als u alle inhoud en instellingen wist van uw apparaat, kunt u ervoor kiezen uw eSIM ook te wissen, of u kunt deze behouden.
https://support.apple.com/nl-nl/HT209044

Heb dit echter nooit zelf gedaan, dus durf je ook niet te zeggen hoe dit dan verder precies werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
neeecht schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 15:10:
@jk-5 en @Sorcerer8472
Als je de keuze hebt tussen 20 + 10 of 15 + 15 MHz, dan is het beste altijd 20 + 10.
Een telefoon die maar 3CA ipv 7CA kan bijvoorbeeld, heeft dan voordeel van de 5 MHz extra.

3CA telefoon:
T-Mobile: Band 3 + 38 + 8 = 50 MHz
KPN: Band 3 + 1 + 7 = 40 MHz
Vodafone: Band 3 + 7 + 7 = 50 MHz
Voor allebei is wat te zeggen. Wat jij aangeeft is vooral relevant voor topsnelheid. In een zeer drukke omgeving is het wellicht minder relevant dat elke telefoon altijd z'n theoretische maximum aan bandbreedte kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Al abonnee sinds het Orange tijdperk, nu voor het eerst nauwelijks snelheid via mobiel internet, in Eindhoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Sorcerer8472 schreef op zondag 1 december 2019 @ 12:18:
[...]

Voor allebei is wat te zeggen. Wat jij aangeeft is vooral relevant voor topsnelheid. In een zeer drukke omgeving is het wellicht minder relevant dat elke telefoon altijd z'n theoretische maximum aan bandbreedte kan gebruiken.
Precies dat.. liever gewoon een tikkeltje langzamer (met 10~20mbit kom je nog steeds een heel eind hoor..) dan pieken van 300mbit en dat je gewoon er soms geen data door kan duwen..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semve
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 15-06 11:31
SAICRJMPM schreef op zondag 1 december 2019 @ 05:33:

Bij het resetten van je iPhone krijg je een pop-up met de vraag of je de geïnstalleerde eSIM wilt behouden (als je hem vanaf de telefoon zelf reset, via iTunes durf ik niet te zeggen)

[ Voor 5% gewijzigd door semve op 01-12-2019 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kan bij T-Mobile geen 120 bel minuten met een onbeperkt data abonnement, dit kon in het verleden wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
zacht schreef op zondag 1 december 2019 @ 17:51:
Al abonnee sinds het Orange tijdperk, nu voor het eerst nauwelijks snelheid via mobiel internet, in Eindhoven.
Hier hetzelfde, en in de hele omgeving ook. Nu maar even bellen met de klantenservice maar daar is het schijnbaar ook druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Overigens biedt T-Mobile wel nog USA-abo's voor zakelijke klanten (inclusief ook onbeperkt bellen van/naar). Voor wie nog naar USA-abo's op zoek was. Voor particulieren is de vraag wellicht te laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
ik222 schreef op maandag 2 december 2019 @ 10:18:
[...]

Hier hetzelfde, en in de hele omgeving ook. Nu maar even bellen met de klantenservice maar daar is het schijnbaar ook druk.
Er is door een mod een topic aangemaakt op het T-Mobile forum.

https://community.t-mobil...id-mobiel-internet-317223

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23:07
Sorcerer8472 schreef op maandag 2 december 2019 @ 10:49:
Overigens biedt T-Mobile wel nog USA-abo's voor zakelijke klanten (inclusief ook onbeperkt bellen van/naar). Voor wie nog naar USA-abo's op zoek was. Voor particulieren is de vraag wellicht te laag.
Klopt, via het werk hebben we nu 16gb en onbeperkt bellen in de EU en de USA. Dus onbeperkt bellen en tot 16gb in Amerika. Fijn vooral op vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
ik222 schreef op maandag 2 december 2019 @ 10:18:
[...]

Hier is het probleem nu opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Hier ook, haal nu weer de normale snelheden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-09 08:03
Sinds gisteren overgestapt van KPN naar T-Mobile. Wat een genot. Eindelijk gewoon bereik op Utrecht Centraal (en overigens m'n hele traject tussen Den Bosch en Hilversum). Daarnaast nu ook met dank aan eSim aan de dual-sim en schakelt automatisch de data over naar Vodafone mocht T-Mobile ergens op z'n gat liggen. Was nog wat huiverig in hoeverre iOS de dual-sim ondersteund, maar eigenlijk valt me dat niets tegen. Je stelt gewoon een vaste lijn in en kan voor specifieke contacten een bepaalde lijn toewijzen. Als je uit de kiezer een nummer belt kun je op dat moment bepalen of je overschakelt naar je andere lijn. Al met al ben ik vooralsnog tevreden. :)

PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
Heb al een uur alleen H/H+. Herstarten telefoon of vliegtuigmodus helpt ook niet. Simkaart is net een week oud.

Omgeving 6372. Meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Incognitum schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 21:05:
Heb al een uur alleen H/H+. Herstarten telefoon of vliegtuigmodus helpt ook niet. Simkaart is net een week oud.

Omgeving 6372. Meer mensen last van?
Omgeving 7575 gewoon 4G..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
Opgelost, waarschijnlijk een lokaal probleem. Op het werk gewoon 4g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10-09 08:21
Froggle schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 20:44:
Sinds gisteren overgestapt van KPN naar T-Mobile. Wat een genot. Eindelijk gewoon bereik op Utrecht Centraal <knip>
En met bereik is ook alles gezegd ;)
Het bereik is inderdaad prima met T-Mobile op Utrecht Centraal, tot dat je er tijdens de spits komt, dan gaat er echt geen bitje data meer over je 4G heen.

Ik ben sinds kort overgestapt van T-Mobile naar Vodafone, en wat een genot is dat zeg. Zelfs tijdens de spits gewoon 100+ Mbit op spoor 5/7 _/-\o_

T-Mobile is de enige provider van de drie (Tele2 niet meegeteld) die geen masten op Utrecht Centraal heeft, en het signaal van buiten het station moet laten stralen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• leroy98ecker
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 00:36
Mij is het opgevallen dat mijn iPhone XS Max 4 CA doet. Ik heb net een speedtest gedaan met het volgende resultaat: Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/iphone/3599999650.png

Uit nieuwsgierigheid ben ik fieldtest mode ingedoken. Tot mijn verbazing zag ik dat band 3 twee keer gekoppeld wordt. De configuratie is: 1 + 3 + 3 + 8. Ik heb de screenshots toegevoegd.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/MBQSmjs/B05-F6269-E8-B1-46-CB-A8-C2-3-B9-B7815-CA5-D.png
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/FbbcMt9/E7-B23670-432-E-496-E-8054-BD674847-F30-D.png
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/1nPBfGt/F94-B968-B-9-C2-D-4-BD7-8196-32-FD3-E050610.png

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sorcerer8472
@Jeffrey87 er is (nog) geen enkele provider met small cells op de perrons. Alleen in de stationshal heeft men die. En KPN is volgens mij de enige die ze echt ín de stationshal heeft. Vodafone alleen op het plein voor het station, iig zo lijkt het. Op de sporen heb je daar echter niets meer aan. Hoewel bij KPN eerder signaalsterkte en/of -kwaliteit een issue lijkt te zijn daar.

T-Mobile zou wel kunnen verbeteren door ze ook in de stationshal te hangen zodat de masten rondom het station iig dat gedeelte niet hoeven te bedienen wat scheelt qua capaciteit.

En @leroy98ecker , zo te zien heeft T-Mobile nu een deel GSM uitgeschakeld en gebruiken ze nu een extra carrier voor 4G in band 3. Dat was op zich ook wel te verwachten met de verhuizing van 2G naar één kant van de band. KPN heeft iets soortgelijks gedaan met band 1 laatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10-09 08:21
Sorcerer8472 schreef op zondag 15 december 2019 @ 09:41:
@Jeffrey87 er is (nog) geen enkele provider met small cells op de perrons. Alleen in de stationshal heeft men die. En KPN is volgens mij de enige die ze echt ín de stationshal heeft. Vodafone alleen op het plein voor het station, iig zo lijkt het. Op de sporen heb je daar echter niets meer aan. Hoewel bij KPN eerder signaalsterkte en/of -kwaliteit een issue lijkt te zijn daar.

T-Mobile zou wel kunnen verbeteren door ze ook in de stationshal te hangen zodat de masten rondom het station iig dat gedeelte niet hoeven te bedienen wat scheelt qua capaciteit.
Ik zie in op 4gmasten.nl toch echt 3 cells van Vodafone op een hoogte van 3 meter, die (zo lijkt het althans) in de stationshal hangen. Het lijkt mij gezien de hoogte van 3 meter, sterk dat deze op het plein voor het station hangen.

Je hebt wat betreft dekking op de perrons inderdaad niets aan small cells die in de stationshal hangen, maar signaalsterkte is bij alle 3 de providers dan ook geen issue.

Het gaat meer om de zware load tijdens de spits, en die small cells in de stationshal dragen wel bij aan het verdelen van de capaciteit, zodat de masten buiten de stationshal nog voldoende capaciteit kunnen leveren aan devices op de perrons.

Ik haal nu met Vodafone tijdens het drukste moment (zo rond 7:30/7:45) zo'n 170 Mbit, terwijl T-Mobile het op dat moment gewoon totaal af liet weten.

[ Voor 26% gewijzigd door Jeffrey87 op 15-12-2019 10:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Ah, die Vodafone small cells zijn vrij recent, september 2019, wist ik niet :)
Hiervoor waren ze er volgens mij niet, hoewel er vroeger geloof ik wel small cells voor alleen UMTS/GSM hingen.

T-Mobile zet small cells meestal niet in het antenneregister trouwens, dus zelfs al zijn ze er dan zouden we het nog niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-09 08:03
Jeffrey87 schreef op zondag 15 december 2019 @ 09:28:
[...]

En met bereik is ook alles gezegd ;)
Het bereik is inderdaad prima met T-Mobile op Utrecht Centraal, tot dat je er tijdens de spits komt, dan gaat er echt geen bitje data meer over je 4G heen.

Ik ben sinds kort overgestapt van T-Mobile naar Vodafone, en wat een genot is dat zeg. Zelfs tijdens de spits gewoon 100+ Mbit op spoor 5/7 _/-\o_

T-Mobile is de enige provider van de drie (Tele2 niet meegeteld) die geen masten op Utrecht Centraal heeft, en het signaal van buiten het station moet laten stralen.
Ik kom er alleen maar in de spits en geen problemen op UC. Heb echter een functie ingeschakeld dat ie mag schakelen over beide lijnen als de mobiele data niet best is. Ik zou het eens kunnen proberen als ik Vodafone uitschakel of dat ie niet meer overschakelt voordat ik UC binnenrijd.

PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Iemand ook problemen met T-Mobile mobiel? Heb geen data verbinding meer. Omgeving Amsterdam.
Iphone XS Max.
T-Mobile unlimited.
Volgens allestoringen.nl: https://allestoringen.nl/storing/t-mobile/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsta86
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:12
ShellGhost schreef op maandag 16 december 2019 @ 14:28:
Iemand ook problemen met T-Mobile mobiel? Heb geen data verbinding meer. Omgeving Amsterdam.
Iphone XS Max.
T-Mobile unlimited.
Jep. Ik zit in Leeuwarden en ook geen internet op mijn mobiel.

Edit: inmiddels "No service" en dus helemaal niets meer.

[ Voor 7% gewijzigd door Robsta86 op 16-12-2019 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 12:13

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Lijkt alsof heel T-Mobile een probleem heeft sites laden ook niet. Hier groot gedeelte van Bedrijf op T-Mobile.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:09

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

ShellGhost schreef op maandag 16 december 2019 @ 14:28:
Iphone XS Max.
T-Mobile unlimited.
Jup, geen netwerk in Delft (op Simpel, T-Mobile netwerk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Same in Zwolle. Dat klinkt dus redelijk landelijk

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
jep, net na contact met de KPN klantenservice klapte hier de boel er ook uit :+
het viel me al op dat halve wegen het gesprek de verbinding half weg viel (hoorde niks meer maar wel verbinding...)

edit:
zelfs hun website is offline :P

[ Voor 9% gewijzigd door geenwindows op 16-12-2019 14:31 ]

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Laatst online: 09-09 10:57
Oef, heel T-Mobile mobiel lijkt eruit te liggen ja. https://allestoringen.nl/storing/t-mobile/

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:40
yep, idem hier.. (omg Eindhoven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
Ik kom ook niet meer op de site, geeft een timeout...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:48

IkWilbert

Het is mij!

Simpel hier, regio Twente ook geen bereik meer.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:33
Hier ook geen verbinding meer geen 3G en 4G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinez-
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Regio Zuid-Limburg ook geen bereik, mobiel internet en telefonie liggen er beiden uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOizo2005
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:11
Regio Alkmaar ook niets meer

[ Voor 3% gewijzigd door MrOizo2005 op 16-12-2019 14:35 ]

Also known as Oizopower | When Life Gives You Questions, Google has Answers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonathan-458
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 31-08 16:02
Hier in Delft & Rotterdam ook heel T-Mobile Mobiel eruit, Site lijkt ook niet te bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsb85
  • Laatst online: 14-09 21:59
Amsterdam ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thehighnotes
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 19-07-2024
Heftige storing dit. Mijn telefoon kan alleen nog WiFi. Heb met ov gereisd tussen Schiphol en Utrecht. Beide locaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ah, vandaar dat het zo rustig is op de mobiel, hier omgeving Lopik dus ook storing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDEOwen
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-08 11:36
Hier in Schiedam hebben we nog wel 'signaal', maar daar is alles mee gezegd. Kan niet bellen, en data werkt ook niet.

Apple Certified Worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:10
Heel 4G lijkt wel landelijk plat.
In mn dual-sim zowel T-mobile als KPN onbereikbaar.

//edit
Nu weer online, zo het lijkt.

[ Voor 19% gewijzigd door frickY op 16-12-2019 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sdancka
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-09 09:04
Bij mij begon het inderdaad met het wegvallen van de dataverbinding maar intussen krijg ik de melding 'SIM 1 not provisioned". Volgens mij gaat het inderdaad niet helemaal goed bij T-Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
Ondertussen ruim 30K aan meldingen op allestoringen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Hier ligt ook alles eruit.. Heb Alleen Noodoproepen op 2G.

Simpel ligt er ook uit.

[ Voor 18% gewijzigd door Jassy op 16-12-2019 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Niet online
allesstoring geeft op twitter aan dat ook kpn en vodafone storingen hebben...
er is denk ik toch wat meer aan de hand...

edit: allemaal nadat T-mobile begon...

[ Voor 14% gewijzigd door geenwindows op 16-12-2019 14:44 ]

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnvh
  • Laatst online: 15-09 10:34
Ik kan weer bellen! 4g is er nog niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Was weg, werkt nu (tijdelijk)weer, regio Rotterdam. + 4G.

[ Voor 5% gewijzigd door Illegal_Alien op 16-12-2019 14:44 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
geenwindows schreef op maandag 16 december 2019 @ 14:43:
Het aantal meldingen op allestoringen op KPN en VodaFone vallen in het niets vergeleken met T-Mobile meldingen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
geenwindows schreef op maandag 16 december 2019 @ 14:43:

edit: allemaal nadat T-mobile begon...
Dat is hoogstwaarschijnlijk een bij effect, mensen die een T-Mobile nummer niet kunnen bereiken en dat melden als een storing van hun eigen provider :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 23:22
Zit in buitenland en werd net van het netwerk gegooid. "sim not provisioned".

Nu wel weer terug, maar geen data.

Het is dus duidelijk een probleem met een HLR/HSS achtig dienst in het netwerk. Anders had ik hier geen last van terwijl ik roam op een ander netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 11:02

Geckoo

Good news, everyone!

Ook bij virtuele provider problemen...

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:48

IkWilbert

Het is mij!

Simpel, heb weer signaal (Bellen en 4g)
Regio Enschede

[ Voor 17% gewijzigd door IkWilbert op 16-12-2019 14:46 ]

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsb85
website doet het ook weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:58
Zijn ze een per provider koppeling met 112 aan het testen ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Niet online
ShellGhost schreef op maandag 16 december 2019 @ 14:44:
[...]

Het aantal meldingen op allestoringen op KPN en VodaFone vallen in het niets vergeleken met T-Mobile meldingen....
klopt, net zoals de meldingen bij whatsapp 8)7 (wat overigs hier gewoon prima werkt met wifi) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Laatst online: 09-09 10:57
Bij mij willen de statics van t-mobile.nl nog niet laden. Geen stylesheet en plaatjes, ziet er niet uit. :+

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsb85
nope, de site ligt er alweer uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:47
Leiden 2324 "sim niet geregistreerd" inmiddels wel weer, maar geen data (2g/3g/4g)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
Heb 3G, maar geen data verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op nu.nl staat inmiddels ook een artikel; https://www.nu.nl/tech/60...storing-bij-t-mobile.html
En twitter staat er ook vol mee. Dus denk even wachten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagle00789
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:39

eagle00789

Est. November 2005

Zuid-Limburg nog steeds geen verbinding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
Krijg nu de volgende melding:

Could not activate mobile data network.
PDP authentication failure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Ondertussen zit ik na helemaal niks in Eindhoven nu weer op 3G. En ja, dat is een 3.

Weer online sinds 17.15 uur

[ Voor 23% gewijzigd door zacht op 16-12-2019 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
Ik heb nog steeds geen bereik. Vliegtuigmodus aan en uit heeft geen effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MidiMaze
  • Laatst online: 13-09 20:09

MidiMaze

Doe iets goed, of doe het niet

Xandrios schreef op maandag 16 december 2019 @ 14:46:
Zit in buitenland en werd net van het netwerk gegooid. "sim not provisioned".
Hier precies hetzelfde probleem in het buitenland. Telefoon [nokia 7.1] gaf aan dat SIM 3 niet beschikbaar is, terwijl ik maar 2 kaarten heb, bijzondere melding dus. Handmatig kan ik ook geen netwerk selecteren. Gelukkig heb ik nog een backup sim in de telefoon.

blabla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:38
Bellen en sms gaat hier inmiddels weer (via 3G), maar data zelf ligt in z'n geheel plat (regio Rotterdam momenteel). Even afwachten en hopen op een snel herstel.
Wel interessant om te zien hoe vaak je toch onbewust je mobiel pakt. Even e-mail checken, nieuwssites, social media. Ik heb alweer gemerkt dat ik dat een stuk vaker doe dan ik dacht :P

[ Voor 3% gewijzigd door EDIT op 16-12-2019 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:56
2 pagina's met meldingen van "Hier werkt het niet" lijkt me niet nodig. Doe dat in: nieuws: T-Mobile heeft een landelijke storing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb met Telfort nu dat de verbinding er al meerdere keeren helemaal uitklapt. Geen signaal meer, na een paar minuten is het dan weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:23
In Twente valt het nog steeds af en toe weg. Nu weer 'Geen Service'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:54
Hier in Utrecht ook nog steeds geen internet. Wel af en toe bereik, maar valt geregeld uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
Ook geen 4G in Zaanstad op dit moment.
Wel 3G nu, maar geen connectie. Ik zag heel even kort data in de upload band.
http://x264.nl/dump/t-mob...2019-12-16-4g-offline.jpg
http://x264.nl/dump/t-mob...2019-12-16-4g-offline.jpg
http://x264.nl/dump/t-mobile-3g900-2019-12-16-4g-offline.jpg

Ik zie de telefoon wel switchen tussen WCDMA (2100) en WCDMA (900).

Heel af en toe zie ik LTE aanspringen, heel apart.

Update 17:45:
3G werkt nu weer.

Update: 17:50:
4G werkt nu weer.

Apart dat KPN ook storingen heeft blijkbaar:
https://allestoringen.nl/
Of mensen die niet weten welke provider ze hebben?

En Ziggo ook, zeker weer meer aan de hand lijkt.

[ Voor 38% gewijzigd door neeecht op 16-12-2019 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:11
je moet allestoringen altijd met een korrel zout nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Nu maar hopen dat ze het probleem wel kunnen isoleren en het voor de toekomst kunnen voorkomen :)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:47
menzo schreef op maandag 16 december 2019 @ 18:00:
je moet allestoringen altijd met een korrel zout nemen.
Het is wel een goede indicator of er nu wel of niet een storing is, en van welke omvang.
Als iets niet werkt, kijk ik er altijd even, vaak zie je een snel gestegen lijn met storingsmeldingen.

Maar inderdaad een korel zou, want niet iedereen submit zijn storing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
@neeecht , het zou heel hip zijn als ik uit m'n hoofd de frequenties van T-Mobile zou weten maar helaas doe ik dat niet :p

Maar klopt het niet dat je nu juist alleen de uplink-banden hebt gescand en dat de downlink-banden ontbreken? Daar zou je nog wel iets moeten zien denk ik, en bij de uplink-banden alleen connectie-pogingen van handsets om de zoveel tijd.

Pagina: 1 ... 84 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van het T-Mobile mobiele netwerk, andere onderwerpen horen thuis in:
- Afsluiten of verlengen van abonnementen:: Het T-mobile bestaande abonnementen & verlengingstopic.
- T-Mobile Glasvezel: [T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- T-Mobile xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Delen van de onbeperkte SMS codes: Aanbiedingen en Kortingscodes