Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Mogelijk alvast voorbereiding voor november 2020. Of 5 MHz LTE/NR voor de fun?
Sowieso na november 2020 heeft T-Mobile daar 30 MHz beschikbaar.
Edit: Ik zie in mijn logfiles dat dit gisteren ook al zo was.. Eerdere dagen heb ik niet gelogd.
[ Voor 35% gewijzigd door Jassy op 28-11-2019 21:51 ]
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl
Mooi dat ik dat dan op tijd heb gedaan. Lijkt nu verdwenen als optie
10 + 15 MHz LTE is ook een optie ipv 5 + 20. GSM en LTE tegelijkertijd gebruiken kan als je GSM doet op plekken binnen een LTE-carrier waar je geen physical resource block gebruikt, zover ik het begrijp. In dat geval laat je bijvoorbeeld 2 MHz leeg voor GSM door een aantal RB's niet te gebruiken. In dat geval kan T-Mobile nu al 10+20 doen, of 15+15. Administratief gezien zit het dan op dezelfde frequentie maar in de praktijk zendt er niets door elkaar heen. Geen idee of men dit zo doet, is puur theoretisch.jk-5 schreef op donderdag 28 november 2019 @ 21:58:
Nu wordt het interessant wat ze met die ruimte gaan doen. Duidelijk is in ieder geval dat ze hier een aaneengesloten blok van 10MHz neer willen zetten. De vraag is dan alleen wanneer en wat? Het lijkt me in ieder geval gek dat ze voor iets wat in November 2020 gaat veranderen nu al een herindeling doen, dus er moet iets aan zitten te komen. Misschien 5MHz LTE extra erbij? In engeland gebeurt het zelfs dat ze op banden als dit gedeeld GSM en LTE op dezelfde frequentie doen, dus daarmee zouden ze meteen al 10MHz erneer kunnen zetten, hoewel dat de performance van beide niet erg ten goede zal doen als je door elkaar heen gaat zitten zenden. We zullen het vast binnen een paar weken wel zien (of niet)
Als dat klopt dan is Vodafone dus de enige met een USA(+Canada)-optie nu nog. Alleen niet uit te schakelen per maand wat bij KPN wel kan.kevertje1977 schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 11:10:
Ik zie dat de blackfriday aanbieding voor zakelijk nu ZONDER Amerika GB's is. Tot paar dagen geleden kon je nog verlengen sim only met amerika data erbij.
Mooi dat ik dat dan op tijd heb gedaan. Lijkt nu verdwenen als optie
[ Voor 15% gewijzigd door Sorcerer8472 op 29-11-2019 12:22 ]
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Ik heb contact gehad met T-mobile. De prijs (15 euro voor 5 Gb) die je op de site ziet is de prijs inclusief korting. Toen ik aangaf dat ik het 2 weken geleden ook al voor die prijs zag, gaf de medewerker aan, dat dat goed kan omdat ze regelmatig acties voor de 5 & 10 Gb pakketten hebben. Eigenlijk is dus het enige verschil dat je bij Black Friday geen aansluitkosten betaald,Phoolie schreef op woensdag 27 november 2019 @ 07:17:
[...]
Korting schijnt alleen voor 5 & 10 Gb te zijn, maar volgens mij zijn ook die duurder. Of je moet nog 2,50 extra korting krijgen, bovenop het bedrag wat daar nog staat. Maar dat is niet duidelijk.
Ik denk er nog even over na, maar ik denk dat ik van KPN voor een jaar over ga stappen naar T-Mobile (ook met glasvezel). Geen bijzondere Black Friday acties. Maar wel goedkoper dan KPN en dan kijken we volgend jaar wel weer verder
En bellen/sms'en?Jassy schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 13:32:
Je kan bij T-Mobile tegenwoordig wel voor 19,99 een 30 dagen bundel voor de USA kopen.. 5000MB
Als je de keuze hebt tussen 20 + 10 of 15 + 15 MHz, dan is het beste altijd 20 + 10.
Een telefoon die maar 3CA ipv 7CA kan bijvoorbeeld, heeft dan voordeel van de 5 MHz extra.
3CA telefoon:
T-Mobile: Band 3 + 38 + 8 = 50 MHz
KPN: Band 3 + 1 + 7 = 40 MHz
Vodafone: Band 3 + 7 + 7 = 50 MHz
Nee dat zit er helaas niet bij in.. Is wel een goed compromis voor de oude bundel maar dan nog.
Een paar vraagjes voor de mensen met onbeperkte data:
* Is het echt onbeperkt, of is er een dagelijkse/maandelijkse limiet? Op de website zie ik niks terug.
* Ik maak van mijn iPhone dagelijks een Hotspot voor mijn Macbook, werkt dit bij Tmobile ook zonder problemen?
* Geeft de T-mobile app realtime data verbruik aan? En als er iets van een dagelijkse verbruik limiet is, kan je daar dan weer makkelijk extra data activeren?
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
* Je krijgt 5GB per dag en met een SMS kun je 1GB toevoegen (dit kan zo goed als oneindig)Greatsword schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 16:13:
Ik overweeg om over te stappen naar Tmobile.
Een paar vraagjes voor de mensen met onbeperkte data:
* Is het echt onbeperkt, of is er een dagelijkse/maandelijkse limiet? Op de website zie ik niks terug.
* Ik maak van mijn iPhone dagelijks een Hotspot voor mijn Macbook, werkt dit bij Tmobile ook zonder problemen?
* Geeft de T-mobile app realtime data verbruik aan? En als er iets van een dagelijkse verbruik limiet is, kan je daar dan weer makkelijk extra data activeren?
* Het internet is voor je mobiel en niet te gebruiken als vervanging van vast internet, te delen met andere mensen etc.
* De app. is zo goed als realtime
De eerste 2 staan ook gewoon in de voorwaarden trouwens... Lees die eens door, zeker als je het gaat delen met andere devices. Ik weet niet of ze lastig gaan doen, maark an in theorie we, zeker als je erg veel data gaat gebruiken.
Het is ook niet bedoeld ter vervanging van vast internet, maar meer als ik dagelijks met de trein reis, dat ik dan gewoon kan browsen e.d. op mijn macbook via hotspot.
Nee, @jongetje zegt het hier niet helemaal goed.Greatsword schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 16:31:
@jongetje Oke, dus het is zo'n SMS robot, als je iets stuurt van "Nog 1GB" dan wordt het automatisch toegekend.
Het is ook niet bedoeld ter vervanging van vast internet, maar meer als ik dagelijks met de trein reis, dat ik dan gewoon kan browsen e.d. op mijn macbook via hotspot.
Bij T-Mobile kan je in de app of op de website je tegoed aanvullen. Via de SMS kan niet bij T-Mobile, wel bij Tele2.
Hotspot via je iPhone werkt overigens prima.
[ Voor 4% gewijzigd door Fuwor op 29-11-2019 17:08 ]
En kan dat ook al van te voren (als je weet dat je vandaag al boven de 5GB) uit gaat komen, of echt pas als die op is?
Tmobile app.. mgoed misschien dat iemand eens iets kan fabrieken wat de aanvullers automatisch kan fixenGreatsword schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 17:11:
@Fuwor Bedankt, heb je toevallig een screenshot van de app waarin dat kan?
En kan dat ook al van te voren (als je weet dat je vandaag al boven de 5GB) uit gaat komen, of echt pas als die op is?
Want ik zie het nog wel gebeuren dat Tele2 TZT de SMS feature er ook uit slingert
en een SMS automatiseren is een makkelijk iets.. maar via een app of de website is een stuk minder makkelijk
404 Signature not found
Zo ziet het aanvullen eruit. Aanvullen kan de eerste keer wel voordat de 5GB op is (dus heb je 6GB). Daarna pas als de huidige aanvuller voor 80% gebruikt is.Greatsword schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 17:11:
@Fuwor Bedankt, heb je toevallig een screenshot van de app waarin dat kan?
T-Mobile App Aanvullen | ||
![]() | ![]() | ![]() |
Het automatischeren van de request die de app doet is in princiepe niet zo moeilijk, hij is namelijk altijd hetzelfde zelfs[ de authenticatie token (wat eigenlijk niet super veilig is) is 1 jaar geldig.SMSfreakie schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 17:29:
[...]
Tmobile app.. mgoed misschien dat iemand eens iets kan fabrieken wat de aanvullers automatisch kan fixen
Want ik zie het nog wel gebeuren dat Tele2 TZT de SMS feature er ook uit slingert
en een SMS automatiseren is een makkelijk iets.. maar via een app of de website is een stuk minder makkelijk
Zodra je die request hebt doormiddel van een logger zoals fiddler kan je gewoon met automate de reuqest versuren zodra je de sms binnen hebt.
(bekijk ook wat ik hier gepost had: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1755435/1)
Dusja het maakt niet veel uit of het nou een sms of app is als er maar geen captcha voor zit is het altijd te automatiseren.
Ookal heb ik dit nu werkend vind ik toch dat t-mobile toch nog een keer moet overwegen om van de 1gb aanvuller een 5 of 10gb aanvuller te maken zodat je zonder dit gedoe gewoon een serie in de trein kan kijken in hoge resolutie.
[ Voor 29% gewijzigd door ThaGuus op 30-11-2019 02:43 ]
en die geven al bij 500MB resterend een SMS.. en voor je die laatste 500 er door hebt heb je hem al weer aangevuld natuurlijk

404 Signature not found
Vanaf welk moment mag je de volgende aanvuller activeren? Is dat als het tegoed op is, of al eerder?ThaGuus schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 02:35:
[...]
Ookal heb ik dit nu werkend vind ik toch dat t-mobile toch nog een keer moet overwegen om van de 1gb aanvuller een 5 of 10gb aanvuller te maken zodat je zonder dit gedoe gewoon een serie in de trein kan kijken in hoge resolutie.
En als het tegoed op is, gaat je snelheid dan omlaag (Maar actieve connecties blijven staan), of wordt alles onderbroken?
Verbinding gaat terug naar 64 kbit/s als de aanvuller op is. Je kunt direct 1 aanvuller aanzetten (ook als je nog voldoende tegoed hebt), maar er kan maar 1 aanvuller standaard aan staan. De volgende aanvuller kun je pas aanzetten als de eerste aanvuller verbruikt is. En daar gaat het soms mis: in het buitenland loopt de registratie van verbruik soms achter, dus heb je geen verbinding meer maar kun je nog niet een nieuwe aanvuller aanzetten. Dat kon (bleek in de praktijk) soms een minuutje duren.Xandrios schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 13:11:
[...]
Vanaf welk moment mag je de volgende aanvuller activeren? Is dat als het tegoed op is, of al eerder?
En als het tegoed op is, gaat je snelheid dan omlaag (Maar actieve connecties blijven staan), of wordt alles onderbroken?
Edit:
Klopt dus. Dit is nieuw.
Het was eerst 10GB (sinds Europa GB's niet meer gelijk stonden aan NL GB's tenminste!).
Sinds december 2018 is dat verhoogd naar 14GB.
En nu dus, op de kop af een jaar later, naar 18GB.
Die extra GB's zullen komend jaar weer goed van pas komen in het buitenland!
[ Voor 60% gewijzigd door carnager op 01-12-2019 01:00 . Reden: aanvulling ]
Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?
Verdomd ik zie het ook staan, van de week nog mijn abonnement verlengd met unlimited en 14gb in de EU. Dus dit is zeker sinds heel kort.carnager schreef op zondag 1 december 2019 @ 00:46:
Ik zie dat Europa GB's nu 18GB per maand is bij Go Unlimited. Is dat sinds kort? Was eerst minder toch?
Ik durf het niet te testen, iemand die dit weet?
De website van Apple geeft aan dat je kunt kiezen of je de eSIM verwijderd of niet:SAICRJMPM schreef op zondag 1 december 2019 @ 05:33:
Weet iemand hoe het zit met eSIM nadat je op je iPhone een factory reset doet? De eSIM is dan nog steeds actief? Ik doe ongeveer 1 keert per jaar een factory reset om alles weer clean te installen. Zou het dan wel fijn vinden als de eSIM niet gedeleted wordt. Aan de andere kant als je een factory reset doet met het doel om je mobiel te verkopen dan wil je net wel dat de eSIM ook verwijderd wordt.
https://support.apple.com/nl-nl/HT209044Als u alle inhoud en instellingen wist van uw apparaat, kunt u ervoor kiezen uw eSIM ook te wissen, of u kunt deze behouden.
Heb dit echter nooit zelf gedaan, dus durf je ook niet te zeggen hoe dit dan verder precies werkt.
Voor allebei is wat te zeggen. Wat jij aangeeft is vooral relevant voor topsnelheid. In een zeer drukke omgeving is het wellicht minder relevant dat elke telefoon altijd z'n theoretische maximum aan bandbreedte kan gebruiken.neeecht schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 15:10:
@jk-5 en @Sorcerer8472
Als je de keuze hebt tussen 20 + 10 of 15 + 15 MHz, dan is het beste altijd 20 + 10.
Een telefoon die maar 3CA ipv 7CA kan bijvoorbeeld, heeft dan voordeel van de 5 MHz extra.
3CA telefoon:
T-Mobile: Band 3 + 38 + 8 = 50 MHz
KPN: Band 3 + 1 + 7 = 40 MHz
Vodafone: Band 3 + 7 + 7 = 50 MHz
Precies dat.. liever gewoon een tikkeltje langzamer (met 10~20mbit kom je nog steeds een heel eind hoor..) dan pieken van 300mbit en dat je gewoon er soms geen data door kan duwen..Sorcerer8472 schreef op zondag 1 december 2019 @ 12:18:
[...]
Voor allebei is wat te zeggen. Wat jij aangeeft is vooral relevant voor topsnelheid. In een zeer drukke omgeving is het wellicht minder relevant dat elke telefoon altijd z'n theoretische maximum aan bandbreedte kan gebruiken.
404 Signature not found
Bij het resetten van je iPhone krijg je een pop-up met de vraag of je de geïnstalleerde eSIM wilt behouden (als je hem vanaf de telefoon zelf reset, via iTunes durf ik niet te zeggen)SAICRJMPM schreef op zondag 1 december 2019 @ 05:33:
Weet iemand hoe het zit met eSIM nadat je op je iPhone een factory reset doet? De eSIM is dan nog steeds actief? Ik doe ongeveer 1 keert per jaar een factory reset om alles weer clean te installen. Zou het dan wel fijn vinden als de eSIM niet gedeleted wordt. Aan de andere kant als je een factory reset doet met het doel om je mobiel te verkopen dan wil je net wel dat de eSIM ook verwijderd wordt.
[ Voor 5% gewijzigd door semve op 01-12-2019 22:53 ]
Hier hetzelfde, en in de hele omgeving ook. Nu maar even bellen met de klantenservice maar daar is het schijnbaar ook druk.zacht schreef op zondag 1 december 2019 @ 17:51:
Al abonnee sinds het Orange tijdperk, nu voor het eerst nauwelijks snelheid via mobiel internet, in Eindhoven.
Er is door een mod een topic aangemaakt op het T-Mobile forum.ik222 schreef op maandag 2 december 2019 @ 10:18:
[...]
Hier hetzelfde, en in de hele omgeving ook. Nu maar even bellen met de klantenservice maar daar is het schijnbaar ook druk.
https://community.t-mobil...id-mobiel-internet-317223
Klopt, via het werk hebben we nu 16gb en onbeperkt bellen in de EU en de USA. Dus onbeperkt bellen en tot 16gb in Amerika. Fijn vooral op vakantie.Sorcerer8472 schreef op maandag 2 december 2019 @ 10:49:
Overigens biedt T-Mobile wel nog USA-abo's voor zakelijke klanten (inclusief ook onbeperkt bellen van/naar). Voor wie nog naar USA-abo's op zoek was. Voor particulieren is de vraag wellicht te laag.
Hier is het probleem nu opgelost.ik222 schreef op maandag 2 december 2019 @ 10:18:
[...]
Hier hetzelfde, en in de hele omgeving ook. Nu maar even bellen met de klantenservice maar daar is het schijnbaar ook druk.
PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd
Omgeving 6372. Meer mensen last van?
Omgeving 7575 gewoon 4G..Incognitum schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 21:05:
Heb al een uur alleen H/H+. Herstarten telefoon of vliegtuigmodus helpt ook niet. Simkaart is net een week oud.
Omgeving 6372. Meer mensen last van?
En met bereik is ook alles gezegdFroggle schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 20:44:
Sinds gisteren overgestapt van KPN naar T-Mobile. Wat een genot. Eindelijk gewoon bereik op Utrecht Centraal <knip>
Het bereik is inderdaad prima met T-Mobile op Utrecht Centraal, tot dat je er tijdens de spits komt, dan gaat er echt geen bitje data meer over je 4G heen.
Ik ben sinds kort overgestapt van T-Mobile naar Vodafone, en wat een genot is dat zeg. Zelfs tijdens de spits gewoon 100+ Mbit op spoor 5/7
T-Mobile is de enige provider van de drie (Tele2 niet meegeteld) die geen masten op Utrecht Centraal heeft, en het signaal van buiten het station moet laten stralen.

Uit nieuwsgierigheid ben ik fieldtest mode ingedoken. Tot mijn verbazing zag ik dat band 3 twee keer gekoppeld wordt. De configuratie is: 1 + 3 + 3 + 8. Ik heb de screenshots toegevoegd.

T-Mobile zou wel kunnen verbeteren door ze ook in de stationshal te hangen zodat de masten rondom het station iig dat gedeelte niet hoeven te bedienen wat scheelt qua capaciteit.
En @leroy98ecker , zo te zien heeft T-Mobile nu een deel GSM uitgeschakeld en gebruiken ze nu een extra carrier voor 4G in band 3. Dat was op zich ook wel te verwachten met de verhuizing van 2G naar één kant van de band. KPN heeft iets soortgelijks gedaan met band 1 laatst.
Ik zie in op 4gmasten.nl toch echt 3 cells van Vodafone op een hoogte van 3 meter, die (zo lijkt het althans) in de stationshal hangen. Het lijkt mij gezien de hoogte van 3 meter, sterk dat deze op het plein voor het station hangen.Sorcerer8472 schreef op zondag 15 december 2019 @ 09:41:
@Jeffrey87 er is (nog) geen enkele provider met small cells op de perrons. Alleen in de stationshal heeft men die. En KPN is volgens mij de enige die ze echt ín de stationshal heeft. Vodafone alleen op het plein voor het station, iig zo lijkt het. Op de sporen heb je daar echter niets meer aan. Hoewel bij KPN eerder signaalsterkte en/of -kwaliteit een issue lijkt te zijn daar.
T-Mobile zou wel kunnen verbeteren door ze ook in de stationshal te hangen zodat de masten rondom het station iig dat gedeelte niet hoeven te bedienen wat scheelt qua capaciteit.
Je hebt wat betreft dekking op de perrons inderdaad niets aan small cells die in de stationshal hangen, maar signaalsterkte is bij alle 3 de providers dan ook geen issue.
Het gaat meer om de zware load tijdens de spits, en die small cells in de stationshal dragen wel bij aan het verdelen van de capaciteit, zodat de masten buiten de stationshal nog voldoende capaciteit kunnen leveren aan devices op de perrons.
Ik haal nu met Vodafone tijdens het drukste moment (zo rond 7:30/7:45) zo'n 170 Mbit, terwijl T-Mobile het op dat moment gewoon totaal af liet weten.
[ Voor 26% gewijzigd door Jeffrey87 op 15-12-2019 10:07 ]
Hiervoor waren ze er volgens mij niet, hoewel er vroeger geloof ik wel small cells voor alleen UMTS/GSM hingen.
T-Mobile zet small cells meestal niet in het antenneregister trouwens, dus zelfs al zijn ze er dan zouden we het nog niet weten.
Ik kom er alleen maar in de spits en geen problemen op UC. Heb echter een functie ingeschakeld dat ie mag schakelen over beide lijnen als de mobiele data niet best is. Ik zou het eens kunnen proberen als ik Vodafone uitschakel of dat ie niet meer overschakelt voordat ik UC binnenrijd.Jeffrey87 schreef op zondag 15 december 2019 @ 09:28:
[...]
En met bereik is ook alles gezegd
Het bereik is inderdaad prima met T-Mobile op Utrecht Centraal, tot dat je er tijdens de spits komt, dan gaat er echt geen bitje data meer over je 4G heen.
Ik ben sinds kort overgestapt van T-Mobile naar Vodafone, en wat een genot is dat zeg. Zelfs tijdens de spits gewoon 100+ Mbit op spoor 5/7![]()
T-Mobile is de enige provider van de drie (Tele2 niet meegeteld) die geen masten op Utrecht Centraal heeft, en het signaal van buiten het station moet laten stralen.
PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd
Iphone XS Max.
T-Mobile unlimited.
Volgens allestoringen.nl: https://allestoringen.nl/storing/t-mobile/
Jep. Ik zit in Leeuwarden en ook geen internet op mijn mobiel.ShellGhost schreef op maandag 16 december 2019 @ 14:28:
Iemand ook problemen met T-Mobile mobiel? Heb geen data verbinding meer. Omgeving Amsterdam.
Iphone XS Max.
T-Mobile unlimited.
Edit: inmiddels "No service" en dus helemaal niets meer.
[ Voor 7% gewijzigd door Robsta86 op 16-12-2019 14:32 ]
*empty*
Jup, geen netwerk in Delft (op Simpel, T-Mobile netwerk).ShellGhost schreef op maandag 16 december 2019 @ 14:28:
Iemand ook problemen met T-Mobile mobiel? Heb geen data verbinding meer. Omgeving Amsterdam.
Iphone XS Max.
T-Mobile unlimited.
Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl
het viel me al op dat halve wegen het gesprek de verbinding half weg viel (hoorde niks meer maar wel verbinding...)
edit:
zelfs hun website is offline
[ Voor 9% gewijzigd door geenwindows op 16-12-2019 14:31 ]
Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.
Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.
I intend to live forever. So far, so good.
[ Voor 3% gewijzigd door MrOizo2005 op 16-12-2019 14:35 ]
Also known as Oizopower | When Life Gives You Questions, Google has Answers
In mn dual-sim zowel T-mobile als KPN onbereikbaar.
//edit
Nu weer online, zo het lijkt.
[ Voor 19% gewijzigd door frickY op 16-12-2019 14:38 ]
Simpel ligt er ook uit.
[ Voor 18% gewijzigd door Jassy op 16-12-2019 14:46 ]
er is denk ik toch wat meer aan de hand...
edit: allemaal nadat T-mobile begon...
[ Voor 14% gewijzigd door geenwindows op 16-12-2019 14:44 ]
Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.
[ Voor 5% gewijzigd door Illegal_Alien op 16-12-2019 14:44 ]
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Het aantal meldingen op allestoringen op KPN en VodaFone vallen in het niets vergeleken met T-Mobile meldingen....geenwindows schreef op maandag 16 december 2019 @ 14:43:
allesstoring geeft op twitter aan dat ook kpn en vodafone storingen hebben...
Dat is hoogstwaarschijnlijk een bij effect, mensen die een T-Mobile nummer niet kunnen bereiken en dat melden als een storing van hun eigen providergeenwindows schreef op maandag 16 december 2019 @ 14:43:
allesstoring geeft op twitter aan dat ook kpn en vodafone storingen hebben...
edit: allemaal nadat T-mobile begon...
Nu wel weer terug, maar geen data.
Het is dus duidelijk een probleem met een HLR/HSS achtig dienst in het netwerk. Anders had ik hier geen last van terwijl ik roam op een ander netwerk.
Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
Regio Enschede
[ Voor 17% gewijzigd door IkWilbert op 16-12-2019 14:46 ]
I intend to live forever. So far, so good.
klopt, net zoals de meldingen bij whatsappShellGhost schreef op maandag 16 december 2019 @ 14:44:
[...]
Het aantal meldingen op allestoringen op KPN en VodaFone vallen in het niets vergeleken met T-Mobile meldingen....

Bij mij willen de statics van t-mobile.nl nog niet laden. Geen stylesheet en plaatjes, ziet er niet uit.hsb85 schreef op maandag 16 december 2019 @ 14:47:
website doet het ook weer
Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.
nope, de site ligt er alweer uit..hsb85 schreef op maandag 16 december 2019 @ 14:47:
website doet het ook weer
Verwijderd
En twitter staat er ook vol mee. Dus denk even wachten :-)
Could not activate mobile data network.
PDP authentication failure.
Weer online sinds 17.15 uur
[ Voor 23% gewijzigd door zacht op 16-12-2019 17:22 ]
Hier precies hetzelfde probleem in het buitenland. Telefoon [nokia 7.1] gaf aan dat SIM 3 niet beschikbaar is, terwijl ik maar 2 kaarten heb, bijzondere melding dus. Handmatig kan ik ook geen netwerk selecteren. Gelukkig heb ik nog een backup sim in de telefoon.Xandrios schreef op maandag 16 december 2019 @ 14:46:
Zit in buitenland en werd net van het netwerk gegooid. "sim not provisioned".
blabla
Wel interessant om te zien hoe vaak je toch onbewust je mobiel pakt. Even e-mail checken, nieuwssites, social media. Ik heb alweer gemerkt dat ik dat een stuk vaker doe dan ik dacht
[ Voor 3% gewijzigd door EDIT op 16-12-2019 15:23 ]
Verwijderd
Wel 3G nu, maar geen connectie. Ik zag heel even kort data in de upload band.
http://x264.nl/dump/t-mob...2019-12-16-4g-offline.jpg
http://x264.nl/dump/t-mob...2019-12-16-4g-offline.jpg
http://x264.nl/dump/t-mobile-3g900-2019-12-16-4g-offline.jpg
Ik zie de telefoon wel switchen tussen WCDMA (2100) en WCDMA (900).
Heel af en toe zie ik LTE aanspringen, heel apart.
Update 17:45:
3G werkt nu weer.
Update: 17:50:
4G werkt nu weer.
Apart dat KPN ook storingen heeft blijkbaar:
https://allestoringen.nl/
Of mensen die niet weten welke provider ze hebben?
En Ziggo ook, zeker weer meer aan de hand lijkt.
[ Voor 38% gewijzigd door neeecht op 16-12-2019 17:54 ]
404 Signature not found
Het is wel een goede indicator of er nu wel of niet een storing is, en van welke omvang.menzo schreef op maandag 16 december 2019 @ 18:00:
je moet allestoringen altijd met een korrel zout nemen.
Als iets niet werkt, kijk ik er altijd even, vaak zie je een snel gestegen lijn met storingsmeldingen.
Maar inderdaad een korel zou, want niet iedereen submit zijn storing.
Maar klopt het niet dat je nu juist alleen de uplink-banden hebt gescand en dat de downlink-banden ontbreken? Daar zou je nog wel iets moeten zien denk ik, en bij de uplink-banden alleen connectie-pogingen van handsets om de zoveel tijd.
Dit topic is gesloten.
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van het T-Mobile mobiele netwerk, andere onderwerpen horen thuis in:
- Afsluiten of verlengen van abonnementen:: Het T-mobile bestaande abonnementen & verlengingstopic.
- T-Mobile Glasvezel: [T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- T-Mobile xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Delen van de onbeperkte SMS codes: Aanbiedingen en Kortingscodes