[T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 83 ... 105 Laatste
Acties:
  • 754.175 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:53
Je kunt een iPhone niet op 4G vastzetten.

Wat je wel kunt, is ook afhankelijk van de aanbiederinstellingen. Vroeger was er bijvoorbeeld wel een optie om 2G te forceren, maar na een update van de aanbiederinstellingen, is deze verdwenen. Ook opties zoals persoonlijke hotspot, bellen via Wi-Fi en VoLTE vallen daar onder.

Momenteel kan ik kiezen voor:
- 4G, VoLTE aan.
- 4G, VoLTE uit.
- 3G.

Waarbij ik er vanuit ga, dat 2G ook nog gewoon beschikbaar is als je hem op 3G zet. Zo heeft het namelijk wel altijd gewerkt.

Deze opties zie ik zowel bij T-Mobile als KPN.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:47
Enige oplossing die ik hier zie is dat KPN eens flink aan de bak gaat om deze settings te optimaliseren. Als je 4G forceert kun je bijvoorbeeld namelijk ook geen 112 bellen; dat gaat altijd via 3G, volgens mij bij ieder netwerk.

Bij T-Mobile is het terugvallen naar 3G niet echt een probleem trouwens toch?

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:38

robertwebbe

Robert Webbe

neeecht schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 16:41:
Iemand al wat 5G - 700 MHz signalen op het spectrum gezien?

Na de omschakeling vannacht zijn bij mij de signalen hetzelfde gebleven.
Wat bevestigd wat ik al vermoedde, de resterende DVB-T2 signalen die nog verplaatst moeten worden ontvang ik via Ijsselstein.

Dit was 2019-10-01, maar vandaag precies hetzelfde:
[Afbeelding]

2019-10-08 zal de 700 MHz band leeg zijn.
https://forum.kpn.com/dig...5/index52.html#post830583
Weekje wachten nog. :)
En? Nog iets veranderd?

Ik heb trouwens een geweldige podcast gevonden over 5G. Wordt gemaakt door 2 mensen van Ericsson die best lekker kunnen vertellen over techniek. Vele uren leerzaam luisterplezier:
https://soundcloud.com/user-92748695

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@robertwebbe zo glad als een aal;
Afbeeldingslocatie: http://x264.nl/dump/700mhz-2019-10-12-empty.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!
https://twitter.com/PE1RDP

Hier heel veel 5G setup beginselen zo lijkt. In steden in de buitenlucht.
Zou het dan toch binnenkort gaan gebeuren?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dave1988
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 11-09 09:04
Sorcerer8472 schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 01:21:
Capaciteitsproblemen liggen niet aan treins en aan sporen. Bij Vodafone gewoon het hele traject Utrecht - Amsterdam perfect 4G-internet. Bij KPN kun je ook op 4G zitten als je hem erop lockt. Helaas gooit KPN je vrij snel van 4G naar 3G echter, wat m.i. totaal onnodig is (bij Vodafone gebeurt dat ook niet sinds men de limieten anders heeft ingesteld).
Boh sorry maar wanneer stop je eens met die positieve berichtgeving van je over Vodafone. Zo langzaam is het wel genoeg.
Er wordt hier voor een vergelijking KPN en T-Mobile gevraagd en jij moet opnieuw Vodafone erin gooien.
Dit gebeurd niet alleen in dit topic maar ook bij verschillende anderen. :(
Don't get me wrong, maar je kon wel aandelen hebben haha.

Wat voor de een werkt, is bij een ander misschien weer anders. Door verschillende optimalisaties of veranderingen zou het zomaar kunnen zijn dat netwerken binnen korte termijn anders reageren. Wat nu minder goed werkt, kan snel beter werken en andersom ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Dave1988 schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 19:33:
[...]

Boh sorry maar wanneer stop je eens met die positieve berichtgeving van je over Vodafone. Zo langzaam is het wel genoeg.
Er wordt hier voor een vergelijking KPN en T-Mobile gevraagd en jij moet opnieuw Vodafone erin gooien.
Dit gebeurd niet alleen in dit topic maar ook bij verschillende anderen. :(
Don't get me wrong, maar je kon wel aandelen hebben haha.

Wat voor de een werkt, is bij een ander misschien weer anders. Door verschillende optimalisaties of veranderingen zou het zomaar kunnen zijn dat netwerken binnen korte termijn anders reageren. Wat nu minder goed werkt, kan snel beter werken en andersom ook.
Je hebt gelijk, ik zal erop letten. En wat je zegt over veranderingen binnen netwerken klopt natuurlijk ook helemaal.

Heb geen aandelen trouwens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 06:42
Al een tijdje heb je een schakelaar in Instellingen > Mobiele Netwerken om WiFi Calling aan en uit te zetten. Voorlopig doet die schakelaar niets.

Heeft iemand enig idee of en wanneer T‑Mobile WiFi Calling eens gaat activeren op hun netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 14-09 21:09
Tartarus schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 22:43:
Al een tijdje heb je een schakelaar in Instellingen > Mobiele Netwerken om WiFi Calling aan en uit te zetten. Voorlopig doet die schakelaar niets.

Heeft iemand enig idee of en wanneer T‑Mobile WiFi Calling eens gaat activeren op hun netwerk?
Hallo, ik zit bij de beta. het werkt al sinds een half jaar i guess? Denk dat het binnen een paar maanden uitgerold wordt. ( bij volte na de beta ook na rond een half jaar )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tartarus
AMD and INTEL schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 23:17:
[...]

Hallo, ik zit bij de beta. het werkt al sinds een half jaar i guess? Denk dat het binnen een paar maanden uitgerold wordt. ( bij volte na de beta ook na rond een half jaar )
Goed om te horen.
Ik zet regelmatig de schakelaar uit en dan weer aan om te kijken of dat het eea triggered, maar zonder succes voorlopig. Ik merk het wel als het zover is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:37
Fuwor schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 17:43:
[...]

Dit kan ik alleen maar beamen. De laatste tijd echt huilen met de pet op op het grootste gedeelte van traject Alkmaar - Amsterdam en vv. Vaak gewoon geen data mogelijk of een download van 0,3Mbps.

Voorheen nooit in deze mate de problemen gehad... Ook om 10:00, niet alleen in de hyperspits. Hopen dat er snel verbetering komt.
Ik was iets te voorbarig in mijn bovenstaande conclusie...

Ik heb een andere T-Mobile SIM in mijn telefoon geprobeerd en daarmee haalde ik wel gewoon goede snelheden. Nu mijn SIM geswapped in een T-Mobile winkel en ook met mijn eigen abonnement weer topsnelheden. d:)b
Wel vreemd dat een SIM er zomaar mee op houdt, ik heb ‘m nog geen jaar, bellen ging overigens nog prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelc85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:20
Fuwor schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 08:38:
[...]

Ik was iets te voorbarig in mijn bovenstaande conclusie...

Ik heb een andere T-Mobile SIM in mijn telefoon geprobeerd en daarmee haalde ik wel gewoon goede snelheden. Nu mijn SIM geswapped in een T-Mobile winkel en ook met mijn eigen abonnement weer topsnelheden. d:)b
Wel vreemd dat een SIM er zomaar mee op houdt, ik heb ‘m nog geen jaar, bellen ging overigens nog prima.
Denk dat het niet echt aan de SIM ligt , misschien triggert de SIM wissel iets in de achterliggende systemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 15:10

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

michelc85 schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 10:00:
[...]

Denk dat het niet echt aan de SIM ligt , misschien triggert de SIM wissel iets in de achterliggende systemen.
Een simwissel doet heel weinig in de systemen, het is eigenlijk alleen wisselen van het simkaartnummer in de administratieve systemen en van de IMSI in de netwerksystemen.

Het plaatsen van een nieuwe schone sim doet meestal wel wat in het toestel.

Antenne en masten malloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

The_Wireless_Guy schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 13:47:
[...]

Een simwissel doet heel weinig in de systemen, het is eigenlijk alleen wisselen van het simkaartnummer in de administratieve systemen en van de IMSI in de netwerksystemen.

Het plaatsen van een nieuwe schone sim doet meestal wel wat in het toestel.
Hoe heeft een (defecte) sim invloed op snelheden eigenlijk? Mijn idee is dat het puur voor authenticatie is en daarna kun je je ding doen - bellen ging immers ook goed en internet werkte ook gewoon, alleen dan traag.

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:37
MensionXL schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 19:13:
[...]

Hoe heeft een (defecte) sim invloed op snelheden eigenlijk? Mijn idee is dat het puur voor authenticatie is en daarna kun je je ding doen - bellen ging immers ook goed en internet werkte ook gewoon, alleen dan traag.
Daar ben ik ook benieuwd naar. Dezelfde (defecte) SIM gaf hetzelfde resultaat (traag internet) op een andere telefoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sorcerer8472 schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 11:29:
Als het even kan in één keer ja, maar dan wel nu probleemlocaties oplossen. Hoewel als ik dat hierboven lees dan zijn hele treintrajecten nu al een probleem.

Met de 3G-problemen van T-Mobile in het achterhoofd vind ik dit wel een beetje spannend klinken. Bij KPN zie ik trouwens ook best wel wat congestie op allerlei plekken na mijn overstap vanaf Vodafone, waar ik veel van deze problemen nooit heb gehad.
Is het ook niet de gewenning: Vodafone heeft de laatste jaren buiten Amsterdam en bijv. eindhoven en wat small cells geen spectaculaire prestaties weten neer te zetten. Zowel in netwerksnelheid als in de 4g en kanaal bundelings mogelijkheden liep Vodafone heel lang behoorlijk achter. Power users gingen wel naar T-Mobile. Klanten met weinig verbruik naar Hollandsnieuwe, Simpel, Simyo etc. Zakelijke klanten hadden meer te halen bij Tele2 en T-Mobile of gingen bij problemen met de verbindingen over naar KPN. Alle netten hebben flink aan klanten kunnen winnen, terwijl Vodafone afnam in populariteit.

KPN en T-Mobile verhoogden de mobiele snelheiden direct waar zij konden als nieuwe hardware in de verkoop ging. Vodafone bleef traag.

Nu is KPN met frequenties aan het husselen, mogelijk ter voorbereiding op 5g en met unlimited abonnementen klimt de piekbelasting bij T-Mobile. Gevolg: dramatisch dalende snelheden bij KPN en T-Mobile voor wat je gewend bent en soms weer capaciteits issues. Dat KPN nu unlimited toevoegt snap ik daarom ook niet. Misschien door de opkomst van WiFi bellen dat ze het nu beperkt denken aan te kunnen (= toch een beperkte groep die dit kan afnemen).

Daartegenover staat de (uiteindelijk) massieve 4g uitbouw van Vodafone inclusief de extra naar 4g verschoven frequentieruimte bij Vodafone. Met de mindere klantbase en het flinke spectrum is het dan niet verwonderlijk dat Vodafone nu veel beter presteert dan KPN en T-Mobile nu doen. En nu 2 jaar Vodafone nemen kan prima. Daarna begint de wedloop mogelijk opnieuw: KPN en T-Mobile die snel een 5g netwerk uitrollen, Vodafone die langer op 4g blijft en op een paar hotspots en landelijk weer een dunne 5g dekking uitrolt om mee te komen.

KPN lijkt de grootste klus te doen te hebben om het netwerk met de meeste klanten overeind te houden. T-Mobile heeft betere kaarten als zij snel de Tele2 frequenties verzilveren door deze toe te voegen. En dat is al in volle gang. Over 1 tot 2 jaar zijn de kaarten mogelijk weer anders geschud.

Wat mij wel helder is: 5g gaat voorlopig niets brengen. De frequentieruimte wordt toch dynamisch verdeeld tussen 4g en 5g, dus maximale snelheisdwinst is niet iets wat voorlopig op 5g te verwachten is, wel latency winst. Maar als 5g klant op Koningsdag als enige wel internet hebben naast de 4g klanten zal er niet bij zijn deze keer. Jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 23:22
hm, vanmiddag t-mobile gebeld voor een verlenging. Aanbod was 12GB met unlimited bellen, 2 jaar, voor 20 euro. Goede deal!

Nu kijk ik online en is de prijs 22,50. Wordt enkel 20 euro als je nog een ander abonnement op hetzelfde adres hebt (en dat heb ik niet). Daar is ook niet om gevraagd aan de telefoon.

Iets om over te bellen, of is dit het 'mechanisme' dat ze gebruiken om kortingen te kunnen geven - en wordt mijn eerste rekening gewoon netjes 20 euro zoals ze hebben beloofd? Heeft iemand vergelijkbare ervaring?

[ Voor 3% gewijzigd door Xandrios op 19-10-2019 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
Xandrios schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 21:59:
hm, vanmiddag t-mobile gebeld voor een verlenging. Aanbod was 12GB met unlimited bellen, 2 jaar, voor 20 euro. Goede deal!

Nu kijk ik online en is de prijs 22,50. Wordt enkel 20 euro als je nog een ander abonnement op hetzelfde adres hebt (en dat heb ik niet). Daar is ook niet om gevraagd aan de telefoon.

Iets om over te bellen, of is dit het 'mechanisme' dat ze gebruiken om kortingen te kunnen geven - en wordt mijn eerste rekening gewoon netjes 20 euro zoals ze hebben beloofd? Heeft iemand vergelijkbare ervaring?
Kijk in My T-Mobile of er T-Mobile Samen korting zit op je nieuwe abonnement.
Zo niet, dan heb je gewoon puur 2,50 extra korting ontvangen. Mocht er ooit iemand met T-Mobile komen wonen bij jou thuis, dan ga je naar 17,50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Op My T-Mobile staat de prijs van 22,50. Wel staat er bij "Als je abonnement nog niet is ingegaan dan kunnen we hier nog geen T-Mobile Klantvoordeel korting tonen. Zodra je abonnement actief is zal de korting op deze pagina te zien zijn."

Maar, volgens de regels heb ik geen recht op die klantvoordeel korting omdat ik maar één abonnement heb op dit adres. Wellicht dat ze die korting kunnen overrulen zodat hij toch actief gaat worden (maar nu nog niet wordt weergegeven)..?

Mocht er toch 22,50 in rekening worden gebracht sta ik wel redelijk sterk om die korting dan alsnog te gaan krijgen denk ik. In het telefoongesprek waar ik akkoord ben gegaan met de verlenging is met geen woord gerept over extra abonnementen op dit adres, en is enkel de prijs van 21 euro voor 1 jaar en 20 euro voor 2 jaar genoemd. Dit gesprek is vast opgenomen gezien het de verlenging van het contract betrof.

[ Voor 31% gewijzigd door Xandrios op 19-10-2019 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Xandrios schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 22:09:
Op My T-Mobile staat de prijs van 22,50. Wel staat er bij "Als je abonnement nog niet is ingegaan dan kunnen we hier nog geen T-Mobile Klantvoordeel korting tonen. Zodra je abonnement actief is zal de korting op deze pagina te zien zijn."

Maar, volgens de regels heb ik geen recht op die klantvoordeel korting omdat ik maar één abonnement heb op dit adres. Wellicht dat ze die korting kunnen overrulen zodat hij toch actief gaat worden (maar nu nog niet wordt weergegeven)..?

Mocht er toch 22,50 in rekening worden gebracht sta ik wel redelijk sterk om die korting dan alsnog te gaan krijgen denk ik. In het telefoongesprek waar ik akkoord ben gegaan met de verlenging is met geen woord gerept over extra abonnementen op dit adres, en is enkel de prijs van 21 euro voor 1 jaar en 20 euro voor 2 jaar genoemd. Dit gesprek is vast opgenomen gezien het de verlenging van het contract betrof.
Mijn verwachting is dat je gewoon de afgesproken 20,- gaat krijgen. Sowieso mag men telefonisch 2,50 extra korting toekennen als je anders echt niet blijft. Ik heb 2 maanden terug een vergelijkbare deal ontvangen en deze was ook 2,50 goedkoper dan de goedkoopste prijs op de website. Inmiddels is de verlenging ingegaan en heb ik die prijs ook echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
ucsdcom schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 17:16:
[...]

Is het ook niet de gewenning: Vodafone heeft de laatste jaren buiten Amsterdam en bijv. eindhoven en wat small cells geen spectaculaire prestaties weten neer te zetten. Zowel in netwerksnelheid als in de 4g en kanaal bundelings mogelijkheden liep Vodafone heel lang behoorlijk achter. Power users gingen wel naar T-Mobile. Klanten met weinig verbruik naar Hollandsnieuwe, Simpel, Simyo etc. Zakelijke klanten hadden meer te halen bij Tele2 en T-Mobile of gingen bij problemen met de verbindingen over naar KPN. Alle netten hebben flink aan klanten kunnen winnen, terwijl Vodafone afnam in populariteit.
Punt is, die spectaculaire prestaties heb ik nooit nodig. Als ik maar video kan streamen en kan bellen, maar dat is dus met de nieuwe capaciteitsproblemen soms een uitdaging, zelfs webpagina's bezoeken is dat dan. Die snelheid zal me verder een worst wezen vanaf een bepaald niveau. Hoewel, eerlijk is eerlijk, het soms toch verdomde handig is bij remote werken :)
Wat mij wel helder is: 5g gaat voorlopig niets brengen. De frequentieruimte wordt toch dynamisch verdeeld tussen 4g en 5g, dus maximale snelheisdwinst is niet iets wat voorlopig op 5g te verwachten is, wel latency winst. Maar als 5g klant op Koningsdag als enige wel internet hebben naast de 4g klanten zal er niet bij zijn deze keer. Jammer!
Als 5G-klant als enige wel internet hebben, dat kan in principe wel afhankelijk van hoe de verdeling gaat en hoe het exact wordt ingeregeld. Denk aan op een druk plein mmWave gebruiken daar waar de rest met 4G tot lagere frequenties verbannen is. Verder zul je met 5G de bestaande capaciteit een stuk efficiënter kunnen benutten. Maar idd, het zal niet van de één op de andere dag een grote klap zijn waardoor het ineens kan. Ben wel erg benieuwd hoe T-Mobile dit nou precies aan gaat pakken. Op best wel wat plekken hangen al nieuwe antennes nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:03
Ik ben nog een beetje in dubio. Ik heb privé KPN en zakelijk Vodafone. Reis veel met OV dus data gaat er hard doorheen. Toch vind ik dat KPN de wensen over laat op mijn traject. Hoe is dit bij T-Mobile? Ik wil namelijk m’n privé+zakelijke abonnement in 1 telefoon duwen en daarvoor heb ik wel eSim nodig. Dit is echt bijzaak als het netwerk van T-Mobile nog veel belabberder is van KPN. Toch heeft T-Mobile op dit moment wel meer de voorkeur, juist door eSim en onbeperkte data. Hoe is jullie ervaring? Ook met eSim, gezien ik daar nieuw in ben.

PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• traxxion
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:42
Froggle schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 07:49:
Ik ben nog een beetje in dubio. Ik heb privé KPN en zakelijk Vodafone. Reis veel met OV dus data gaat er hard doorheen. Toch vind ik dat KPN de wensen over laat op mijn traject. Hoe is dit bij T-Mobile? Ik wil namelijk m’n privé+zakelijke abonnement in 1 telefoon duwen en daarvoor heb ik wel eSim nodig. Dit is echt bijzaak als het netwerk van T-Mobile nog veel belabberder is van KPN. Toch heeft T-Mobile op dit moment wel meer de voorkeur, juist door eSim en onbeperkte data. Hoe is jullie ervaring? Ook met eSim, gezien ik daar nieuw in ben.
Wellicht handig om te vermelden wat "jouw" traject dan is. Zelf kom ik uit de omgeving van Nijmegen en ben ik sinds gistermiddag weer terug bij T-Mobile na een jaartje KPN. Wat een verademing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
  • Laatst online: 08:03
@traxxion Den Bosch - Utrecht

PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 14-09 20:28
traxxion schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 07:52:
[...]

Wellicht handig om te vermelden wat "jouw" traject dan is. Zelf kom ik uit de omgeving van Nijmegen en ben ik sinds gistermiddag weer terug bij T-Mobile na een jaartje KPN. Wat een verademing.
Zelfde ervaring, zit sinds kort met een zakelijke tablet met KPN - dit is zo mogelijk nog bedroevender dan T-Mobile in de trein tussen Utrecht en Amsterdam. Op Utrecht CS doet KPN het wel (iets) beter, maar daarna veel stukken amper data en de irritante neiging om heel snel naar 3G terug te vallen (wel 3 of 4 keer op dit traject).
Mijn conclusie is: 5G is toch nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10-09 08:21
PWA777 schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 17:49:
[...]

Zelfde ervaring, zit sinds kort met een zakelijke tablet met KPN - dit is zo mogelijk nog bedroevender dan T-Mobile in de trein tussen Utrecht en Amsterdam. Op Utrecht CS doet KPN het wel (iets) beter, maar daarna veel stukken amper data en de irritante neiging om heel snel naar 3G terug te vallen (wel 3 of 4 keer op dit traject).
Vooral na het tunneltje bij Abcoude schakelt je telefoon bij KPN niet uit zichzelf terug van 3G naar 4G, erg vervelend.

Bij T-Mobile schakelt ie meestal na ongeveer een halve minuut weer terug naar 4G.

[ Voor 6% gewijzigd door Jeffrey87 op 22-10-2019 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 14-09 20:28
Jeffrey87 schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 19:27:
[...]

Vooral na het tunneltje bij Abcoude schakelt je telefoon bij KPN niet uit zichzelf terug van 3G naar 4G, erg vervelend.

Bij T-Mobile schakelt ie meestal na ongeveer een halve minuut weer terug naar 4G.
T-Mobile houdt het wel vol op 4G het tunneltje door. KPN heeft daar weliswaar een mast locatie met 4G maar zoals hier al aangehaald trapt KPN je bij het minste of geringste naar 3G waar je kunt blijven hangen tot je een ons weegt; als je niet handmatig switcht zit je op Bijlmer nog op 3G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
ucsdcom schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 13:19:
[...]

Mijn verwachting is dat je gewoon de afgesproken 20,- gaat krijgen. Sowieso mag men telefonisch 2,50 extra korting toekennen als je anders echt niet blijft. Ik heb 2 maanden terug een vergelijkbare deal ontvangen en deze was ook 2,50 goedkoper dan de goedkoopste prijs op de website. Inmiddels is de verlenging ingegaan en heb ik die prijs ook echt.
Het nieuwe abonnement is enkele dagen gelden ingegaan. Geen korting en 10GB ipv 12GB tegoed.

Heb een berichtje naar t-mobile gestuurd en eerste reactie was dat ik een 2e abonnement moet afsluiten om die korting te krijgen. Toen ik aangaf dat dat niet is afgesproken en mij 12GB voor 20 euro is aangeboden zonder verdere limitaties werd er inderdaad die 2,50 euro korting gegeven.

Maar, wel 10GB ipv 12GB. Niet dat dat zoveel boeit met mijn gebruik (haal de 10GB eigenlijk nooit), maar wel een beetje flauw. Twijfel nog een beetje of ik daar verder op moet ingaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
PWA777 schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 17:49:
[...]

Als je hem op 4G lockt dan gebeurt dit niet, dus niet helemaal waar volgens mij.

KPN laat je pas van 3G naar 4G gaan als de verbinding lang genoeg inactief is (je hele dataverbinding uitzetten werkt vaak vrij snel). Volgens mij is dat eerder het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op 1507EB staat sinds kort, ik vermoed deze week, een nieuwe wat lijkt T-Mobile installatie midden op het dak.
Aan de buiten kant staat al Tele2 op hetzelfde dak. Deze antennes staan er nu nog, mij benieuwen voor hoe lang.
Mooie indicator voor wanneer de boel omgeschakeld wordt.

De nieuwe T-Mobile site staat nog niet aan, zal het van de week steeds even checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-09 18:54
Xandrios schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 17:43:
[...]
Maar, wel 10GB ipv 12GB. Niet dat dat zoveel boeit met mijn gebruik (haal de 10GB eigenlijk nooit), maar wel een beetje flauw. Twijfel nog een beetje of ik daar verder op moet ingaan..
Natuurlijk verder op ingaan, je moet ze er niet mee weg laten komen. Jij zou 12 GB voor 20 EUR per maand krijgen. Die 20 EUR heb je voor elkaar, nu nog die extra 2GB erbij. Geen flauwekul, gewoon achteraangaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raider095
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-11-2021
neeecht schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 12:48:
Op 1507EB staat sinds kort, ik vermoed deze week, een nieuwe wat lijkt T-Mobile installatie midden op het dak.
Aan de buiten kant staat al Tele2 op hetzelfde dak. Deze antennes staan er nu nog, mij benieuwen voor hoe lang.
Mooie indicator voor wanneer de boel omgeschakeld wordt.
Ach, ik kom nog regelmatig 'vergeten' antennes, soms inclusief apparatuur van Telfort tegen. Dus hoe betrouwbaar acht je die indicator ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Raider095 de Tele2 lokatie is sinds mei 2018 ingebruik genomen.
Die zijn ze niet vergeten hoor.
Tele2 nog steeds actief, T-Mobile moet nog aangezet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:42
Frontpage:
nieuws: T-Mobile Thuis-gebruikers klagen over hoge latency na routering via D...

Ik heb vanmorgen een tracert gedaan via 4G naar Tweakers en zie dat het mobiele verkeer nu ook via DTAG wordt gerouteerd. Ik hoop dat dit geen negatieve gevolgen gaat hebben voor de snelheid en latency op 4G die we tot nu toe gewend waren...

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flaskk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:40
Niet heel gek, maar op Ben wordt ik ook gerouteerd via DTAG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:21
Ik ben benieuwd of de snelheid van 4G en latency hier ook onder te lijden heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Ben zeer benieuwd wat de repercussies gaan zijn voor T-Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12:37
krakendmodem schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 09:27:
Ik ben benieuwd of de snelheid van 4G en latency hier ook onder te lijden heeft.
Ja nu al zo te zien.
Jassy schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 09:15:
Frontpage:
nieuws: T-Mobile Thuis-gebruikers klagen over hoge latency na routering via D...

Ik heb vanmorgen een tracert gedaan via 4G naar Tweakers en zie dat het mobiele verkeer nu ook via DTAG wordt gerouteerd. Ik hoop dat dit geen negatieve gevolgen gaat hebben voor de snelheid en latency op 4G die we tot nu toe gewend waren...
Het heeft nu al negatieve gevolgen, aangezien ik nu via DTAG naar Milaan gerouteerd wordt. Dus latency ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:44
Ik hoop dat ik niet teveel last heb van die latency issues, ik zal vanavond wel even checken wat het is tijdens piek want ik mag altijd graag even via mijn mobiele verbinding gamen als de andere verbinding hier thuis volslibt met youtube/netflix enz. Voldeed altijd prima.

Anders wordt het voor mij ook dag t-mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KirovAir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:32
Tamerciaga schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 10:49:
[...]

Ja nu al zo te zien.

[...]

Het heeft nu al negatieve gevolgen, aangezien ik nu via DTAG naar Milaan gerouteerd wordt. Dus latency ^^
Iemand een idee hoe ik kan controleren of dit ook voor mijn tele2 abbo van toepassing is? Heb het idee dat het netwerk sinds de fusie een zooitje is.

Mijn tracert:
Tracing route to dns.google [8.8.8.8]
over a maximum of 30 hops:

1 1 ms 1 ms 1 ms 172.20.10.1
2 * * * Request timed out.
3 45 ms 24 ms 20 ms 95-36-65-65.dsl.alice.nl [95.36.65.65]
4 * * * Request timed out.
5 48 ms 22 ms 23 ms 217.16.44.25
6 40 ms 21 ms 20 ms ae6-0.br04sara.versatel.net [212.53.25.201]
7 44 ms 24 ms 21 ms ae5-0.br04tc2.versatel.net [212.53.25.193]
8 32 ms 21 ms 26 ms ams5-core-1.bundle-ether6.tele2.net [212.151.190.0]
9 54 ms 33 ms 24 ms 72.14.223.246
10 * * * Request timed out.
11 50 ms 26 ms 26 ms dns.google [8.8.8.8]

Trace complete.

[ Voor 16% gewijzigd door KirovAir op 29-10-2019 13:01 ]

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devaqto
KirovAir schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 13:00:
[...]

Iemand een idee hoe ik kan controleren of dit ook voor mijn tele2 abbo van toepassing is? Heb het idee dat het netwerk sinds de fusie een zooitje is.

Mijn tracert:

[...]
Jouw route blijft nog in Nederland zo ver ik snel kan zien, is dit via 4G?

Je ziet wel mooi dat Tele2 het zelfde principe als T-Mobile doet:
Al het verkeer van Tele2 Nederland (https://bgp.he.net/AS13127) wordt naar het netwerk van Tele2 Zweden getrokken (https://bgp.he.net/AS1257), dat hoeft overigens niet te betekenen dat je ook daadwerkelijk in Zweden gerouteerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KirovAir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:32
Tamerciaga schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 14:40:
[...]

Jouw route blijft nog in Nederland zo ver ik snel kan zien, is dit via 4G?
Yes, via 4G.

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 30-08 17:30
Is dit nu nieuw, dat al het verkeer sowieso via Duitsland gaat of was dit via mobiel al zo? In ieder geval getst met een paar sites maar alles gaat eerst via servers in Duitsland via mijn mobiel (4G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
pa2ra schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 16:30:
[...]

Natuurlijk verder op ingaan, je moet ze er niet mee weg laten komen. Jij zou 12 GB voor 20 EUR per maand krijgen. Die 20 EUR heb je voor elkaar, nu nog die extra 2GB erbij. Geen flauwekul, gewoon achteraangaan.
Ze hebben in feite aangegeven dat ik 14 dagen heb om het contract te ontbinden als ik niet tevreden ben met dit aanbod. Erg slechte service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 15:47
Ik heb vorige week een nieuwe iPhone 11 Pro besteld zodat ik mijn zakelijke en privé nummer met een telefoon kan gebruiken ipv steeds met 2 telefoons rond te lopen. Deze zou afgelopen maandag geleverd zijn.

In parallel heb ik mijn zakelijke KPN nummer overgezet naar T-mobile en een eSim aangevraagd. Deze had ik afgelopen zaterdag al binnen en maandag werd mijn nummer geporteerd.

Nu zijn er echter problemen met het uitleveren van de nieuwe iPhone en volgens de nieuwe status wordt het a.s. vrijdag voor ik deze binnen heb. Doordat mijn nummer echter al geporteerd is naar een eSim waar ik nog geen toestel voor heb, ben ik op dit moment niet bereikbaar.

In MyTmobile staat mijn SIM status op 'Niet geblokkeerd', volgens de helpdesk betekent het dat de eSim dus al geactiveerd is en zou moeten werken zodra ik 'm in een passend toestel aanmeld. Om nu niet onbereikbaar te zijn, heb ik in MyTmobile bij 'Nummer Doorschakelen' mijn privé mobiele nummer gezet. Wanneer ik nu echter mijn zakelijke nummer bel, dan krijg ik een boodschap dat het nummer niet te bereiken is.

De aangedragen oplossing van Tmobile is om tijdelijk een fysieke sim te bestellen en die in een oud toestel te steken. Ik waardeer dat ze meedenken, maar dat neemt niet weg dat ik niet begrijp waarom het doorschakelen niet werkt, terwijl mijn sim actief zou moeten zijn. Om dit nog eens te checken heb ik mijn nummer en simcode ingevoerd in de activatie pagina, maar voordat ik daar een keuze maak om te activeren krijg ik al de melding dat het mijn huidige sim betreft. Dus nogmaals, de eSim lijjkt gewoon geactiveerd te zijn.

Iemand enig idee waarom het doorschakelen dan toch niet werkt? Is dat alleen maar omdat ik de eSim nog niet gedownload heb naar een toestel? Ik baal ervan dat ik inmiddels al voor de 3e dag niet bereikbaar ben op mijn zakelijke nummer...

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brammetje1994
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-09 11:48
coelho schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 10:01:
Ik heb vorige week een nieuwe iPhone 11 Pro besteld zodat ik mijn zakelijke en privé nummer met een telefoon kan gebruiken ipv steeds met 2 telefoons rond te lopen. Deze zou afgelopen maandag geleverd zijn.

In parallel heb ik mijn zakelijke KPN nummer overgezet naar T-mobile en een eSim aangevraagd. Deze had ik afgelopen zaterdag al binnen en maandag werd mijn nummer geporteerd.

Nu zijn er echter problemen met het uitleveren van de nieuwe iPhone en volgens de nieuwe status wordt het a.s. vrijdag voor ik deze binnen heb. Doordat mijn nummer echter al geporteerd is naar een eSim waar ik nog geen toestel voor heb, ben ik op dit moment niet bereikbaar.

In MyTmobile staat mijn SIM status op 'Niet geblokkeerd', volgens de helpdesk betekent het dat de eSim dus al geactiveerd is en zou moeten werken zodra ik 'm in een passend toestel aanmeld. Om nu niet onbereikbaar te zijn, heb ik in MyTmobile bij 'Nummer Doorschakelen' mijn privé mobiele nummer gezet. Wanneer ik nu echter mijn zakelijke nummer bel, dan krijg ik een boodschap dat het nummer niet te bereiken is.

De aangedragen oplossing van Tmobile is om tijdelijk een fysieke sim te bestellen en die in een oud toestel te steken. Ik waardeer dat ze meedenken, maar dat neemt niet weg dat ik niet begrijp waarom het doorschakelen niet werkt, terwijl mijn sim actief zou moeten zijn. Om dit nog eens te checken heb ik mijn nummer en simcode ingevoerd in de activatie pagina, maar voordat ik daar een keuze maak om te activeren krijg ik al de melding dat het mijn huidige sim betreft. Dus nogmaals, de eSim lijjkt gewoon geactiveerd te zijn.

Iemand enig idee waarom het doorschakelen dan toch niet werkt? Is dat alleen maar omdat ik de eSim nog niet gedownload heb naar een toestel? Ik baal ervan dat ik inmiddels al voor de 3e dag niet bereikbaar ben op mijn zakelijke nummer...
Wat mij betreft is het natuurlijk gokken. Ik kan mij herinneren dat als je een nieuwe simkaart hebt, dat je deze eerst op T-Mobile Nederland Netwerk dient te activeren alvorens deze werkt.

Het zou zo maar kunnen dat na activatie van de fysieke simkaart dat doorschakelen wel werkt. Ik zou dit in ieder geval proberen. Je kan een simkaart ook in de winkel ophalen, als dat sneller voor je is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raider095 schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 19:04:
[...]

Ach, ik kom nog regelmatig 'vergeten' antennes, soms inclusief apparatuur van Telfort tegen. Dus hoe betrouwbaar acht je die indicator ;)
WOW! De site op 1507EB is helemaal geen T-Mobile, maar Vodafone!
https://antennekaart.nl/k...n,t-mobile,tele2,vodafone

Dat verklaard een boel, haha.
Kwa antennes en antenne layout lijkt het wel op T-Mobile.
1 groot en 1 klein paneel. Netjes naast elkaar en op 1 mast 3 sectoren.
Nu ik nog eens naar mijn foto kijk, zie ik inderdaad dat de antennes iets smaller zijn. Grappig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderdw
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 23:40
Verona27 schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 15:01:
Is dit nu nieuw, dat al het verkeer sowieso via Duitsland gaat of was dit via mobiel al zo? In ieder geval getst met een paar sites maar alles gaat eerst via servers in Duitsland via mijn mobiel (4G)
Vanaf afgelopen vrijdag tot gisteren wel, vannacht zijn volgens T-Mobile de meeste dingen weer teruggedraaid. Zie ook de overige T-mobile topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
neeecht schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 19:16:
[...]

WOW! De site op 1507EB is helemaal geen T-Mobile, maar Vodafone!
https://antennekaart.nl/k...n,t-mobile,tele2,vodafone

Dat verklaard een boel, haha.
Kwa antennes en antenne layout lijkt het wel op T-Mobile.
1 groot en 1 klein paneel. Netjes naast elkaar en op 1 mast 3 sectoren.
Nu ik nog eens naar mijn foto kijk, zie ik inderdaad dat de antennes iets smaller zijn. Grappig.
2 pannelen per sector? Ik dacht dat vodafone juist was gestopt met dubbele antennes. Een aantal hier in de omgeving doen het met 1 antenne. Zou je die foto kunnen delen? Ik ben wel benieuwd hoe het eruit ziet

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Ik zag net op de t-mobile storingenkaart dat ze weer onderhoud hadden bij een locatie hier dichtbij, dus ik ben er even heengereden. De beste man vertelde me dat ze op die locatie bezig waren de zenders voor 2600MHz weg te halen. Een maandje geleden zijn de antennes daar geswapt, wat ik ook wel had gezien op de antennekaart, maar door een foutje op de werkorder zijn de 2600MHz zenders erbij gekomen in de mast. Hij heeft me de inhoud van de kasten laten zien, en verteld dat er per locatie nu 2 controllers hangen omdat eentje alleen niet genoeg capaciteit heeft. 2100MHz kwam nog steeds uit de kast met de oude coax kabels uit het orange tijdperk (Blijkbaar kun je aan de kabels zien van wie het was, de witte/grijze coax kabels waren van Orange). 1800MHz hangt nu met 4T4R in de mast, en er hangt 2T4R 700/800/900 in de mast.

Deze man wist mij ook te vertellen dat Vodafone ook Huawei RAN gaat gebruiken voor 5G, dat is volgens mij nog een primeurtje.

Ook vertelde hij dat ze over ongeveer 3 maanden actief beginnen met het uitschakelen en omprikken van Tele2 apparatuur wat nu nog is aangesloten op T-Mobile antennes, waarna een volgend bedrijf de Tele2 apparatuur en kasten daadwerkelijk weghaalt. Na die omschakeling zou het ook niet lang meer duren voordat de Tele2 frequenties actief worden op de T-Mobile apparatuur.

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
ik zie wel voordelen hoor.. 8)

al is de snelheid van Tele2 ook per site wel enorm verschillend.. van 210/50 op een snelle site (van de 225 max?) tot amper 10/2 op een andere... ondanks dat de signaal sterktes (volgens mijn S10E, en dan heb ik t niet over de bars!!!) gelijk zijn..

maar als ik dan op een Tmobile site mag roamen, komt het over het algemeen ook niet veel hoger dan 210mbit enkele keer een uitzondering! terwijl daar de max toch wat hoger zou liggen?..

en ach indoor is het op Tele2 hier gewoon flut :) (en droppen we snel terug op Tmo) maar goed
de keuze voor Tele2 was sowieso niet voor de geweldige indoor dekking... wel de prijs... en VoWiFi

dus als nog prima bereikbaar :-)

[ Voor 19% gewijzigd door SMSfreakie op 31-10-2019 18:18 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raider095
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-11-2021
jk-5 schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 11:29:
2 pannelen per sector? Ik dacht dat vodafone juist was gestopt met dubbele antennes.
Ehh, nee hoor.
jk-5 schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 14:19:
Deze man wist mij ook te vertellen dat Vodafone ook Huawei RAN gaat gebruiken voor 5G, dat is volgens mij nog een primeurtje.
Tsja, ik kan je vertellen dat dat niet zo is, maar dan wordt het welles/nietes. Vodafone is op dit moment het huidige, bestaande netwerk 5G-ready aan het maken en als men nu al zou weten dat het Huawei gaat worden dan is dat natuurlijk weggegooid geld.

Sterker nog, er staan op bepaalde (strategische) plekken in Nederland een aantal daadwerkelijke 5G-sites van Vodafone. Puur voor de test, zie het maar als een soort Proof Of Concept.

Leuk, die mannen die op site van alles roepen, zo heb ik wel meer wilde verhalen gehoord in de loop der jaren. Die kleuren coax vind ik ook wel een mooie 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heppe01
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12-09 14:08
Ligt het aan mij of is het 4G netwerk vanavond al de hele avond tergend langzaam/zwak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakuin
  • Laatst online: 04-06 08:33
Woensdagavond tegen 24.00u wel. Op een gegeven moment geen internet. 's Mogens was het weer goed.
Donderdagavond was er gewoon goed internet.
Ik zit in de omgeving van Rotterdam noord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanderdw
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 23:40
Helaas loopt bij mij het 4G verkeer nog steeds via Duitsland. Bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heppe01
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12-09 14:08
Hier heeft het resetten van de netwerk instellingen geholpen in mijn IPhone zelf. Nu is het weer prima op snelheid!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devaqto
heppe01 schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 13:08:
Hier heeft het resetten van de netwerk instellingen geholpen in mijn IPhone zelf. Nu is het weer prima op snelheid!
Routering van het netwerk zou niets te maken moeten hebben met je telefoon, is dit niet toeval? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raider095 schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 21:56:
[...]

Tsja, ik kan je vertellen dat dat niet zo is, maar dan wordt het welles/nietes. Vodafone is op dit moment het huidige, bestaande netwerk 5G-ready aan het maken en als men nu al zou weten dat het Huawei gaat worden dan is dat natuurlijk weggegooid geld.

Sterker nog, er staan op bepaalde (strategische) plekken in Nederland een aantal daadwerkelijke 5G-sites van Vodafone. Puur voor de test, zie het maar als een soort Proof Of Concept.

Leuk, die mannen die op site van alles roepen, zo heb ik wel meer wilde verhalen gehoord in de loop der jaren. Die kleuren coax vind ik ook wel een mooie 8)7
Ik ben ook wel vrij skeptisch, omdat de testopstelling van Vodafone in Maastricht duidelijk Ericsson is, en geen Huawei. Ik roep het ook nog niet veel harder dan dit bericht hier, de toekomst zal uitwijzen wat het gaat worden.

Een punt wel, niet alleen Vodafone maar ook KPN bouwt tot op de dag van vandaag nog nieuwe locaties met ericsson apparatuur, dit is net zo goed voor KPN ook weggegooid geld als het voor vodafone ook zou zijn. Ik wacht wat officieler bericht af voordat ik dit verder vertel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xandrios
Ericsson heeft de mogelijkheid om op één band zowel 4G als 5G te gebruiken. Met name op de bestaande 4G banden is dit érg belangrijk om de 5G coverage landelijk van de grond te krijgen - zonder daarbij additionele banden te moeten kopen of opofferen.

Voor zover ik weet kan Huawei dat niet. Dus bij Huawei is er voor 5G een extra semi-lage frequentieband nodig om enigszins vlot het netwerk dekkend te maken.

Neemt niet weg dat ik volledig geloof dat er met verschillende vendors getest wordt in NL op dit moment. Dat gebeurd in het buitenland dus waarom niet hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Ik heb een heel vreemd probleem met mijn T-Mobile internet op de mobiel.

Er staat sinds ik terug ben in NL nu een uitroepteken naast het 4G icon. Internet werkt niet. Zelfde op 3G.

Echter..als ik een call opzet valt de telefoon ook terug naar 3G. Tijdens die call werkt internet wél. Zodra ik ophang.. Internet weg.

Heb een dual sim telefoon, de andere sim (VF) heeft geen enkel probleem. Heeft iemand dit wel eens gezien?

[ Voor 4% gewijzigd door Xandrios op 01-11-2019 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• traxxion
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:42
Wat heb je naast bellen al geprobeerd? Telefoon uit/aan, sim eruit/erin, etc.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Telefoon idd al meerdere keren gerestart. Kwam er net achter dat als ik op een andere locatie in huis ben dat internet dan wel werkt.

Lijkt dus iets met een antenne te maken te hebben? Specifiek op de bovenverdieping het signaal is volledig vol, maar internet werkt niet. Beneden is signaal minder goed (potentieel andere cell) en werkt internet nu wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
Xandrios schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 19:19:
Telefoon idd al meerdere keren gerestart. Kwam er net achter dat als ik op een andere locatie in huis ben dat internet dan wel werkt.

Lijkt dus iets met een antenne te maken te hebben? Specifiek op de bovenverdieping het signaal is volledig vol, maar internet werkt niet. Beneden is signaal minder goed (potentieel andere cell) en werkt internet nu wel..
APN goed ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Yup. Ben nu weer op Schiphol voor de volgende vlucht, en internet werkt nu weer prima. In een bepaald gebied in Amsterdam lijk ik enkel problemen te hebben.

Wellicht dan toch een soort van storing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:33

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Volgend mij gaat het mobiele verkeer inderdaad nog steeds via Duitsland.

Traceroute laat nog steeds DTAG IPs zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@iedereen: Gaat het mobiele verkeer niet al jaren via Duitsland?
Ik weet niet beter dat alles bij DTAG eindigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
@Q @neeecht zouden jullie traceroutes kunnen delen hier? Als het via DTAG IPs gaat hoeft het niet te betekenen dat het via Duitsland gaat, dus ben benieuwd!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@Tamerciaga

T-Mobile 4G:
Tracing route to tweakers.net [213.239.154.30]
1 5 ms 4 ms 2 ms 192.168.43.1
3 * * * Request timed out.
5 * * * Request timed out.
6 * * * Request timed out.
7 23 ms 24 ms 24 ms 84.241.225.42 <-- route naar unbelievable-machine-gateway.dtag.de :)
8 90 ms 27 ms 23 ms 80.157.130.241
9 25 ms 26 ms 28 ms 80.157.204.54 <-- route naar unbelievable-machine-gateway.dtag.de :)
10 43 ms 32 ms 24 ms et-0-0-31.cr6-ams1.ip4.gtt.net [213.200.117.178]
11 25 ms 24 ms 67 ms trueserver-gw.ip4.tinet.net [213.200.75.206]
12 44 ms 33 ms 47 ms et-0-0-0-0.eun-spine-01.true.nl [87.233.21.1]
13 31 ms 32 ms 32 ms et-0-0-48-0.eun-leaf-03.true.nl [87.233.21.16]
14 24 ms 28 ms 35 ms 87.233.231.90
15 32 ms 24 ms 23 ms tweakers.net [213.239.154.30]

KPN 4G:
Tracing route to tweakers.net [213.239.154.31]
1 6 ms 4 ms 4 ms 192.168.43.1
3 * * * Request timed out.
4 28 ms 28 ms 38 ms 145.54.66.113
5 38 ms 28 ms 28 ms 145.54.66.126
6 36 ms 24 ms 29 ms 139.156.156.131
7 52 ms 27 ms 24 ms asd2-rou-1022.NL.eurorings.net [134.222.129.236]
8 88 ms 32 ms 32 ms asd2-rou-1044.NL.eurorings.net [134.222.48.225]
9 33 ms 39 ms 35 ms asd-s8-rou-1041.NL.eurorings.net [134.222.48.233]
10 43 ms 33 ms 42 ms 134.222.249.30
11 36 ms 27 ms 39 ms et-1-0-35.cr6-ams1.ip4.gtt.net [213.200.117.174]
12 26 ms 25 ms 45 ms trueserver-gw.ip4.tinet.net [213.200.75.206]
13 38 ms 39 ms 32 ms et-0-0-0-0.eun-spine-01.true.nl [87.233.21.1]
14 35 ms 32 ms 35 ms et-0-0-48-0.eun-leaf-03.true.nl [87.233.21.16]
15 43 ms 35 ms 33 ms 87.233.241.106
16 80 ms 40 ms 46 ms tweakers.net [213.239.154.31]

Vodafone 4G:
1 4 ms 3 ms 3 ms 192.168.43.1
3 61 ms 33 ms 38 ms 172.22.1.30
4 33 ms 60 ms 94 ms 10.36.176.36
5 37 ms 30 ms 47 ms 10.36.176.88
6 35 ms 28 ms 36 ms 10.36.154.13
7 72 ms 33 ms 49 ms 109.39.144.133
8 26 ms 41 ms 123 ms 80.112.228.249
9 43 ms 51 ms 74 ms et-0-3-0-0.eun-mx480-01.true.nl [80.249.208.171]
10 48 ms 30 ms 41 ms et-0-0-0-0.eun-spine-01.true.nl [87.233.21.1]
11 78 ms 48 ms 41 ms et-0-0-48-0.eun-leaf-04.true.nl [87.233.21.20]
12 45 ms 36 ms 132 ms 87.233.231.94
13 34 ms 27 ms 37 ms tweakers.net [213.239.154.30]

Ziggo Docsis 3.0:
1 3 ms 2 ms 2 ms 192.168.178.1
2 16 ms 17 ms 12 ms c114001.upc-c.chello.nl [212.187.114.1]
3 11 ms 10 ms 10 ms 212.142.51.1
4 12 ms 21 ms 17 ms asd-tr0021-cr101-be112-2.core.as33915.net [213.51.7.92]
5 10 ms 17 ms 10 ms nl-ams02a-rc2-lag60-2.core.as33915.net [213.51.64.134]
6 16 ms 18 ms 8 ms nl-ams04a-ri3-ae-8-0.aorta.net [84.116.130.97]
7 11 ms 14 ms 15 ms et-0-3-0-0.eun-mx480-01.true.nl [80.249.208.171]
8 19 ms 21 ms 18 ms et-0-0-0-0.eun-spine-01.true.nl [87.233.21.1]
9 17 ms 15 ms 15 ms et-0-0-48-0.eun-leaf-03.true.nl [87.233.21.16]
10 19 ms 14 ms 17 ms 87.233.231.90
11 21 ms 14 ms 9 ms tweakers.net [213.239.154.30]

T-Mobile VDSL:
1 1 ms 1 ms <1 ms 192.168.1.1
2 7 ms 7 ms 7 ms 1-64-144-85.ftth.glasoperator.nl [85.144.64.1]
3 7 ms 12 ms 7 ms 10.10.10.201
4 8 ms 7 ms 7 ms 10.10.10.197
5 13 ms 16 ms 16 ms et-0-0-0-0.eun-spine-01.true.nl [87.233.21.1]
6 14 ms 116 ms 12 ms et-0-0-48-0.eun-leaf-03.true.nl [87.233.21.16]
7 15 ms 16 ms 16 ms 87.233.241.106
8 8 ms 8 ms 7 ms tweakers.net [213.239.154.30]

[ Voor 20% gewijzigd door neeecht op 03-11-2019 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
@neeecht nice :)

Zo te zien blijf je gewoon in Nederland dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tamerciaga schreef op zondag 3 november 2019 @ 19:53:
@neeecht nice :)

Zo te zien blijf je gewoon in Nederland dus.
Yes, een dtag.de server in .nl dan.
Ping tijden zijn goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Tele2 4G (route lijkt zowel op eigen netwerk als roaming op Tmobile gelijk te zijn)

1 1 ms <1 ms 1 ms 192.168.42.129
3 54 ms 22 ms 30 ms 95-36-65-65.dsl.alice.nl [95.36.65.65]
5 30 ms 30 ms 21 ms 217.16.44.25
6 23 ms 36 ms 23 ms ae6-0.br04sara.versatel.net [212.53.25.201]
7 46 ms 25 ms 33 ms ams-core-2.bundle-ether7.tele2.net [130.244.21.85]
8 47 ms 23 ms 32 ms ams13-peer-1.ae8-unit0.tele2.net [130.244.38.233]
9 * * * Request timed out.
10 68 ms 22 ms 31 ms ae-19.r24.amstnl02.nl.bb.gin.ntt.net [129.250.2.102]
11 32 ms 23 ms 23 ms ae-0.a00.amstnl06.nl.bb.gin.ntt.net [129.250.3.78]
12 37 ms 23 ms 24 ms 83.231.213.2
13 97 ms 25 ms 31 ms et-0-0-1-0.eun-spine-02.true.nl [87.233.21.7]
14 48 ms 34 ms 45 ms - [87.233.21.82]
15 135 ms 26 ms 59 ms et-0-0-49-0.eun-leaf-12.true.nl [87.233.21.54]
16 143 ms 39 ms 31 ms et-0-0-50-0.eun-leaf-03.true.nl [87.233.21.53]
17 40 ms 30 ms 43 ms 87.233.241.106
18 47 ms 25 ms 23 ms tweakers.net [213.239.154.30]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Laatst online: 19:33

Q

Au Contraire Mon Capitan!

neeecht schreef op zondag 3 november 2019 @ 19:18:
@Tamerciaga
7 23 ms 24 ms 24 ms 84.241.225.42 <-- route naar unbelievable-machine-gateway.dtag.de :)
8 90 ms 27 ms 23 ms 80.157.130.241
9 25 ms 26 ms 28 ms 80.157.204.54 <-- route naar unbelievable-machine-gateway.dtag.de :)
Daar ging het mij om. Die zitten ook in het gewraakte AS wat toen in het nieuws was voor de vaste lijnen. Jouw latency is beter dan de mijne maar dat kan per locatie verschillen.

Ik vraag me af hoe het nu zit? Gaat t-mobile mobiel verkeer nu het land uit of niet?

Met jouw latency cijfers zou het mij eigenlijk niet veel uitmaken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:29
Blijft het internet van T mobile thuis nu altijd via Amsterdam gaan of zijn er weer plannen om dit terug te draaien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
Q schreef op zondag 3 november 2019 @ 23:23:
[...]

Daar ging het mij om. Die zitten ook in het gewraakte AS wat toen in het nieuws was voor de vaste lijnen. Jouw latency is beter dan de mijne maar dat kan per locatie verschillen.

Ik vraag me af hoe het nu zit? Gaat t-mobile mobiel verkeer nu het land uit of niet?

Met jouw latency cijfers zou het mij eigenlijk niet veel uitmaken :+
In twee losse posts na die quote is er al antwoord gegeven op je vraag.
MarioMark1541 schreef op maandag 4 november 2019 @ 09:33:
Blijft het internet van T mobile thuis nu altijd via Amsterdam gaan of zijn er weer plannen om dit terug te draaien ?
Ik las ergens dat ze het voor de komende tijd zo laten lopen, maar ja zulke bedrijven zijn niet te vertrouwen, ze denken alleen maar aan $.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik ben vandaag overgestapt met mijn zakelijke abo naar Vodafone.T-Mobile doet een hoop dingen goed in Nederland (en US), maar in de EU heb ik toch teveel last.

In de UK en Ierland heb ik vaak geen bereik. Soms lukt bellen dan nog net wel, maar internet is een no-go. Als veelreiziger kom ik echt te vaak van dit soort dingen tegen.

IMHO ook irritant: Onbeperkt internet is 5GB per dag. Die kan je verlengen met 1GB. Als je dus eens een keer echt data nodig hebt, ben je je zelf een muisarm aan het klikken om steeds die GB's bij te plussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Ja dat vond ik ook een nadeel van tmo... Bij tele2 kan 't gewoon met een sms... En dat is nou weer prima te automatiseren...

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
MarioMark1541 schreef op maandag 4 november 2019 @ 09:33:
Nou afgelopen dinsdagavond leek het er dus op dat ze nog/opnieuw aan 't knooien zijn: [T-Mobile Thuis] Routeert netwerkverkeer over "DTAG"

Edit: Argh, dit is 't mobiel topic, niet 't thuis topic.

[ Voor 6% gewijzigd door Arie- op 07-11-2019 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
PWM schreef op donderdag 7 november 2019 @ 09:22:
Ik ben vandaag overgestapt met mijn zakelijke abo naar Vodafone.T-Mobile doet een hoop dingen goed in Nederland (en US), maar in de EU heb ik toch teveel last.

In de UK en Ierland heb ik vaak geen bereik. Soms lukt bellen dan nog net wel, maar internet is een no-go. Als veelreiziger kom ik echt te vaak van dit soort dingen tegen.

IMHO ook irritant: Onbeperkt internet is 5GB per dag. Die kan je verlengen met 1GB. Als je dus eens een keer echt data nodig hebt, ben je je zelf een muisarm aan het klikken om steeds die GB's bij te plussen.
Wat gebeurt er dan in UK en Ierland bij jou? Mag je bepaalde netwerken niet op ofzo? Of ben je ineens niet meer geregistreerd op het netwerk en moet je dan even vliegtuigmodus togglen? (heel zelden had ik dat bij Vodafone ook, binnen en buiten de EU)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra

Overal in de EU prima verbinding met T-mobile sim Unlimited. Ongeacht het land. En die 1GB 'bijplussen': dat doe je simpel in de app. Of gebruik jij de sim in een Mifi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

pa2ra schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 12:40:
[...]

Overal in de EU prima verbinding met T-mobile sim Unlimited. Ongeacht het land. En die 1GB 'bijplussen': dat doe je simpel in de app. Of gebruik jij de sim in een Mifi?
Bijplussen is imho aardig irritant als je 20gb aan het downloaden bent. Dan ben je redelijk aan het klikken en heb je steeds ook een onderbreking.
Sorcerer8472 schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 00:26:
[...]

Wat gebeurt er dan in UK en Ierland bij jou? Mag je bepaalde netwerken niet op ofzo? Of ben je ineens niet meer geregistreerd op het netwerk en moet je dan even vliegtuigmodus togglen? (heel zelden had ik dat bij Vodafone ook, binnen en buiten de EU)
Ik krijg gewoon een G en kan internet wel vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:21
Gebruiken @PWM en @pa2ra hierbij hetzelfde zakelijk abonnement? Of is de één zakelijk en de ander een consument?

Daar kan nog verschil in zitten. KPN flikt dit ook wel eens met zakelijke data-only abonnementen en krijg je in het buitenland geen 4G.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Je bereik in het buitenland wordt geleverd door je buitenlandse netwerk. Niet door T-Mobile Nederland. In principe zou je met een andere simkaart op datzelfde buitenlandse netwerk dezelfde problemen gaan hebben. Alleen als T-Mobile bijvoorbeeld een roaming overeenkomst mist met de lokale provider die daar nu net wel dekking heeft, dan heb je een probleem. Dat zou een verschil met Vodafone kunnen zijn, maar in een ander land zal je bij Vodafone dan weer een provider kunnen missen.

Wat trouwens wel aan de hand is: T-Mobile geeft in sommige landen pas toegang tot andere providers als je echt geen dekking van een voorkeurs provider hebt. (Meerdere keren toegang proberen te krijgen tot een ander netwerk helpt dan). Ook heeft T-Mobile in het buitenland naast 2g/3g/4g overeenkomsten ook 2g/3g only of zelfs 2g only overeenkomsten, waardoor je in slecht bedekte regio’s wel kan bellen, gebeld kan worden en kan sms-en, maar waar er geen overeenkomst is voor mobiel internet. Dit hadden ze bijvoorbeeld in Griekenland. In bergachtige gebieden had alleen Vodafone dekking. Op een lokale Griekse Vodafone simkaart had je daar snel 3g en 4g internet, terwijl T-Mobile roaming alleen 2g voice en sms toestond.ik weet niet of dat nog zo is. Dat staat dan echter duidelijk op de roaming info pagina van T-Mobile Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
PWM schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 14:28:
[...]
Bijplussen is imho aardig irritant als je 20gb aan het downloaden bent. Dan ben je redelijk aan het klikken en heb je steeds ook een onderbreking.
Die onderbreking heb je bij Tele2 bijvoorbeeld ook. Overigens heb ik wel eens op vakantie (2 weken) 100 GB verbruikt. Ging prima.

Heb jij werkelijk wel eens een file van 5GB te downloaden? Want dan zou je inderdaad last hebben van zo'n onderbreking. Als het losse files zijn, is er natuurlijk geen probleem (als ze maar kleiner zijn dan 5 GB). Zelfs het downloaden van Netflix gaat bijv. prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
krakendmodem schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 17:28:
Gebruiken @PWM en @pa2ra hierbij hetzelfde zakelijk abonnement? Of is de één zakelijk en de ander een consument?

Daar kan nog verschil in zitten. KPN flikt dit ook wel eens met zakelijke data-only abonnementen en krijg je in het buitenland geen 4G.
Ik gebruik prive-abonnement. En niet in een mifi, maar gewoon in een telefoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vanmorgen weer een T-Mobile update in het antenneregister, niet heel veel bijzonderheden behalve dat in de omgeving kerkrade/heerlen een grote groep tele2 antennes zijn uitgeschakeld. https://antennekaart.nl/k...29-4e7f-b9a3-05966ae5e4b5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 14-09 21:09
https://imgshare.io/image/YqZdS 5g mast op bright day ( COW) ziet er leuk uit met de magenta kleur!

Edit: blijkt al niet meer te werken, Jammer. Dus de eerste openbare test faalt een beetje.

Update 2: Werkt nog niet op het einde van de dag. Zeer jammer, hopenlijk gaat de uitrol van 5g beter dan dit.

[ Voor 54% gewijzigd door AMD and INTEL op 23-11-2019 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasFM
  • Nu online

SebasFM

BOFH

@neeecht, het lijkt er op dat T-Mobile 5G heeft geactiveerd in Den Haag. Ik zie summiere streepjes op de 770-775 MHz voorbij komen die ik een week geleden nog niet zag. Signaal is nog niet heel erg sterk, maar volgens het antenneregister zit de dichtstbijzijnde 5G mast op een kilometer en er zit precies een hoog gebouw voor. PC staat niet echt lekker naast het raam, moet hackrf_sweep nog op de laptop installeren.

Zie screenshots op https://imgur.com/a/8BgnxHM

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@SebasFM 700 MHz op 1 KM indien buiten zou veel harder moeten zijn op het spectrum.
En het lijkt geen 10 MHz signaal? Lijkt helaas meer op een overload signaal van de 4G signalen.
De HackRF is ongefilterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:51
Ik weet niet of dit de meest handige plek is het te delen. Maar T-Mobile heeft nu deze aanbieding: https://www.t-mobile.nl/mobiel-thuis?combideal

Van 30 euro voor 25 euro voor onbeperkt bellen, smsen en internetten
+
Van 40 euro voor 25 euro voor 1000/1000 glasvezel (mits beschikbaar op adres)

Het gaat om een soort combi actie/klantvoordeel waarmee je twee abonnementen afneemt, je korting op beide krijgt. Heb net gebeld aangezien er bedragen doorgestreept werden en dan ben ik altijd een beetje huiverig. Maar de medewerker van T-Mobile wist mij te verzekeren dat zolang ik beide producten aanhoud en ik niet van abonnement verander, dan zou het voor 50 euro blijven. Enige addertje wat zij mij wist te melden is dat je zelf deze combi voordeel moet aanvragen via het dashboard.

Klinkt heel aanlokkelijk aangezien ik nu 26 euro voor tele2 onbeperkt + 35 euro betaal voor 100/100 t-mobile glas. Zit er nog ergens anders een adder on het gras?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18:50
Robkazoe schreef op maandag 25 november 2019 @ 12:05:
Ik weet niet of dit de meest handige plek is het te delen. Maar T-Mobile heeft nu deze aanbieding: https://www.t-mobile.nl/mobiel-thuis?combideal

+

Het gaat om een soort combi actie/klantvoordeel waarmee je twee abonnementen afneemt, je korting op beide krijgt. Heb net gebeld aangezien er bedragen doorgestreept werden en dan ben ik altijd een beetje huiverig. Maar de medewerker van T-Mobile wist mij te verzekeren dat zolang ik beide producten aanhoud en ik niet van abonnement verander, dan zou het voor 50 euro blijven. Enige addertje wat zij mij wist te melden is dat je zelf deze combi voordeel moet aanvragen via het dashboard.

Klinkt heel aanlokkelijk aangezien ik nu 26 euro voor tele2 onbeperkt + 35 euro betaal voor 100/100 t-mobile glas. Zit er nog ergens anders een adder on het gras?
Aardige deal, bedankt dat je die even deelde. Ik zou nu ook nog wel een nieuwe telefoon erbij willen! Ik zal ze donderdag eens bellen om te kijken of er iets mogelijk is (of er een mooie black friday deal voor een losse telefoon komt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deurstopper
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Robkazoe schreef op maandag 25 november 2019 @ 12:05:

+

Zeker een goede deal. Heb nu ook een paar weken 'uit en thuis' voor 50 euro en zie geen addertjes

Steam/Epic: Deurstopper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:35

pinda powerrr

Slow down...

Deurstopper schreef op maandag 25 november 2019 @ 21:17:
[...]

Zeker een goede deal. Heb nu ook een paar weken 'uit en thuis' voor 50 euro en zie geen addertjes
Het addertje is dat je wel zeker moet weten dat je in ODF gebied zit, anders ben je beperkt tot 100 Mbit ;)

In [T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie kun je er alles over vinden. Via de postcodecheck kun je er al achter komen.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 20:25
Ik ben nu aan het kijken om over te stappen naar T-Mobile en volgens de site krijg je tot 2,50 extra Black Friday korting. Maar voor mijn gevoel geven ze helemaal geen korting. Kijk ik bijvoorbeeld naar Unlimited voor 2 jaar betaal je gewoon 30 euro voor 2 jaar en 25 als je al wel klant bent. Voor de 1 Gb heb ik zelfs het idee dat die een euro duurder is dan vorige week (maar daar kan ik mij in vergissen). Die kost nu voor 2 jaar 13,50 en 11 euro als je wel klant bent. Iemand hier die weet hoe dit zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:43
De huidige BF actie van T-Mobile waar je bij verlenging (bij nieuwe abo weet ik niet overigens) een speaker of hoofdtelefoon krijgt, geldt alleen in combinatie met een nieuwe mobiel. Ikzelf had vorige week verlengd voor sim only en uiteraard meteen nu de chat in gedoken. Maar sim only geldt in ieder geval niet!

Geen probleem verder, maar het is wel onduidelijk (vonden ze bij de KS ook overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Laatst online: 21:27

knakworst

Get more sats!

Sterkte, Vodafone stuurt je in het buitenland heel erg naar Vodafone, en laat die buiten de steden heel slecht zijn. De andere netwerken zijn niet veel beter maar met T-Mobile en kpn heb je iets meer vrijheid om van voorkeursnetwerk af te wijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
knakworst schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 17:11:
[...]

Sterkte, Vodafone stuurt je in het buitenland heel erg naar Vodafone, en laat die buiten de steden heel slecht zijn. De andere netwerken zijn niet veel beter maar met T-Mobile en kpn heb je iets meer vrijheid om van voorkeursnetwerk af te wijken.
Het sturen klopt, maar hoe goed Vodafone het doet verschilt nogal per land. Ik meen dat het in Ierland juist voorop staat met de beste dekking daar. Plus afwijken kan, behalve dat je het in Duitsland dan zonder Telekom.de 4G moet stellen, en da's afhankelijk van waar je bent wel een beetje een gemis. Op veel landen buiten Duitsland kun je op nagenoeg elk netwerk op 4G trouwens, is mijn ervaring.

Ben verder ook wel benieuwd waarom het zo merkbaar is, Vodafone ipv T-Mobile NL in het buitenland? Bij welke providers krijg je dan alleen maar G @PWM?

[ Voor 8% gewijzigd door Sorcerer8472 op 26-11-2019 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arunia schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 14:51:
De huidige BF actie van T-Mobile waar je bij verlenging (bij nieuwe abo weet ik niet overigens) een speaker of hoofdtelefoon krijgt, geldt alleen in combinatie met een nieuwe mobiel. Ikzelf had vorige week verlengd voor sim only en uiteraard meteen nu de chat in gedoken. Maar sim only geldt in ieder geval niet!

Geen probleem verder, maar het is wel onduidelijk (vonden ze bij de KS ook overigens.
Goed man, ik betaal nu 11 euro in de maand. Met de BF actie 12.50!
Dikke korting man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 20:25
neeecht schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 21:30:
[...]

Goed man, ik betaal nu 11 euro in de maand. Met de BF actie 12.50!
Dikke korting man!
Korting schijnt alleen voor 5 & 10 Gb te zijn, maar volgens mij zijn ook die duurder. Of je moet nog 2,50 extra korting krijgen, bovenop het bedrag wat daar nog staat. Maar dat is niet duidelijk.

• Grotbewoner
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18:50
Ik vind de 25 + 25 euro voor glasvezel en unlimited data op je mobiel wel een aardige deal. Ik ga overstappen, denk ik. Kan ik deze deal ook scoren voor mijn vriendin die met beide abonnementen bij T mobile al zit?
Ik heb vandaag iets heel bijzonders gezien op het T-Mobile netwerk. Ik werk in Zwolle en daar is dinsdag en woensdag een daklocatie langs de A28 vervangen door nieuwere antennes (Met in 1 sector een nieuwe actieve antenne). Nu heeft band 3 op deze locatie niet meer EARFCN 1750 maar earfcn 1800, wat betekent dat de LTE carrier daar 5MHz omhoog is geschoven.

Dus het 30MHz b3 blok van T-Mobile is daar nu niet 5MHz GSM | 20MHz LTE | 5MHz GSM, maar 10MHz GSM? | 20MHz LTE.

Het zou een configuratiefout kunnen zijn, maar dat lijkt mij vrij bijzonder.

Het gaat om deze locatie:
https://antennekaart.nl/k...364/16?providers=t-mobile

Edit: Er blijken nog 2 locaties te zijn in zwolle met EARFCN 1800 ipv 1750

Edit 2: Ik zit thuis nu ook ineens op earfcn 1800 ipv 1750. Meer mensen die dit zien? Lijkt er dan eerder op dat tmobile vandaag in het hele land die frequentie aangepast heeft

[ Voor 15% gewijzigd door jk-5 op 28-11-2019 21:05 ]

Pagina: 1 ... 83 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van het T-Mobile mobiele netwerk, andere onderwerpen horen thuis in:
- Afsluiten of verlengen van abonnementen:: Het T-mobile bestaande abonnementen & verlengingstopic.
- T-Mobile Glasvezel: [T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- T-Mobile xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Delen van de onbeperkte SMS codes: Aanbiedingen en Kortingscodes