[T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 80 ... 105 Laatste
Acties:
  • 754.166 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 21:24
Jassy schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 11:48:
Bij ons zijn vandaag ook werkzaamheden van T-Mobile, ik zal vanmiddag direct kijken of er wat is veranderd aan de antennes. Ook volgende week zijn werkzaamheden gepland.
Zonet wezen kijken en een zeer interessante constatering gedaan.. De Tele2 antennes in de top van de mast zijn weg en daarvoor in de plaats heeft T-Mobile de antennes daar op gehangen! De Tele2 antennes zijn in zijn geheel weg. Ook hier hangen nu die brede panelen die eerder deze week hier gepost werden.

Ik zal zsm een foto uploaden.

Hier is een foto:
https://imgur.com/a/S2Wax26

[ Voor 3% gewijzigd door Jassy op 19-07-2019 18:04 ]

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Jassy thanks voor de foto.
Als ik de berichten zo lees, kan het niet lang duren voordat Tele2 een virtualle provider is van T-Mobile.
Zeker als ze antennes weghalen.

Deze mast geen extra beugel voor nog een antenne. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Ik zal als ik meer tijd heb wat betere foto's maken.

Dit heb ik nog niet eerder gezien dat ze ook al de Tele2 antennes eruit gooien. Dit moet nu ook van de T-Mobile antenne komen want de Tele2 antennes zijn geheel verdwenen. Het indoor bereik is door de toegenomen hoogte ook wat beter geworden, hij pakt nu vaker Band 3 ipv Band 8. Al met al een hele goede verbetering van de dekking hier.

Nu is er ook ruim baan voor KPN om hun UMTS-only site te gaan upgraden, wat ze hopelijk ook snel gaan doen. Zij kunnen nu op de oude plek van T-Mobile gaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Jassy schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 22:39:

Dit heb ik nog niet eerder gezien dat ze ook al de Tele2 antennes eruit gooien. Dit moet nu ook van de T-Mobile antenne komen want de Tele2 antennes zijn geheel verdwenen. Het indoor bereik is door de toegenomen hoogte ook wat beter geworden, hij pakt nu vaker Band 3 ipv Band 8. Al met al een hele goede verbetering van de dekking hier.

Nu is er ook ruim baan voor KPN om hun UMTS-only site te gaan upgraden, wat ze hopelijk ook snel gaan doen. Zij kunnen nu op de oude plek van T-Mobile gaan zitten.
mogelijk dat ze op bepaalde sites al proef draaien ?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
SMSfreakie schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 22:44:
[...]

mogelijk dat ze op bepaalde sites al proef draaien ?
Goed mogelijk. Ik zie wel op mijn foto's dat ze de Tele2 radio provisorisch hebben aangesloten op de T-Mobile antenne. Deze zit niet net als de rest van de radio's achter de antenne maar er onder op de oude plek. In de week van 29 juli zijn er de hele week overdag werkzaamheden dus dan zullen ze het wel netjes afmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
is er nog ergens een gemakkelijk overzicht van werkzaamheden te vinden? want de dekkingskaart afstruinen is niet praktisch :+ (idem voor Tele2?)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jassy schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 22:39:

Interessante waarneming! Als de netwerken samen zijn, dan pas begint de besparing. Dus kan ik mij voorstellen dat ze dat zo snel mogelijk willen doen. T-Mobile gaat in 2020 al 5g aanbieden als gezamelijk netwerk. Dat kan met de benodigde herverdeling van de frequenties ook best wel eens het natuurlijke moment worden dat ook Tele2 voor 4g naar T-Mobile over gaat.

Even als advocaat van de duivel spelen: het hoeft nog niets te zeggen natuurlijk. Dat bijvoorbeeld KPN de ruimte nodig heeft kan best de reden zijn dat Tele2 verzocht is haar antennes te verwijderen? Tele2 maakte gebruik van opstel locaties van T-Mobile, de eigenaar van de mast kon het best wel eens oneens zijn met de redenering van T-Mobile dat zij er extra antennes bij hebben gehangen die niet van zichzelf zijn, maar van Tele2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 13:57
Maar wat voor 5g gaat dat worden? Van wat ik had gelezen gaat dat namelijk maar weinig extra capaciteit en snelheid opleveren, klopt dat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fl2001 schreef op zondag 21 juli 2019 @ 12:23:
Maar wat voor 5g gaat dat worden? Van wat ik had gelezen gaat dat namelijk maar weinig extra capaciteit en snelheid opleveren, klopt dat ?
Als ze 700 MHz en 1400 MHz direct inzetten komt er wat bandbreedte bij.
2100 MHz wordt ook geveild, maar stel dat de bandbreedte daar hetzelfde blijft, is er geen verschil vanwege 3G en 4G.

5G wordt direct downwards compatible met 4G.
Dus alle 4G frequenties kunnen ingezet worden met 5G.

5G krijgt zover ik gelezen heb alleen 10 MHz in de 700 MHz band voorlopig met T-Mobile.
Dus dat is ongeveer 100 Mbps.

T-Mobile huidig 4G:
Band 3 - 1800 MHz, 20 MHz: 200 Mbps
Band 1 - 2100 MHz, 10 MHz: 100 Mbps (uitbreidbaar indien minder 3G)
Band 8 - 900 MHz, 10 MHz: 100 Mbps
Band 38 - 2600 MHz, 20 MHz TDD: 175 Mbps

Alle snelheden zijn theoretisch.
Dan heb je ook nog antenne configuraties, 4x4 MIMO bijvoorbeeld.

Dit is wat T-Mobile nu ongeveer zou kunnen inclusief de Tele2 frequenties:
http://x264.nl/dump/t-mob...4-mimo_max-tdd-config.jpg

Daar komt dan 10 MHz op 700 MHz bij.
Dat ga je niet merken in de praktijk. Wel betere dekking vanwege de lagere frequentie.

5G zal gewoon OFDMA en voorlopig 256-QAM zijn. En uiteraard Carrier Aggregation, frequenties stapelen.
Dus zeg maar een 4G++

Waar 4G echt een mega stap na 3G, zal 5G vooral in het begin als marketing tool gebruikt worden.
(Geen idee wanneer je een 5G icoontje mag voeren, maar ik vermoed al met 1 extra frequentie bovenop een bestaande.)

Dus huidige netwerk + 700 MHz = 5G icoontje.
Terwijl een hi-end telefoon van nu deze 700 MHz ook gewoon moet kunnen gebruiken.
Maar dan als 4G-downwards compatible. Of men dat ook zo gaat toelaten/configureren weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
eerst zien dan geloven :-)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat sowieso, mocht er een boze Google medewerker tussen zitten die het hele netwerk in Nederland wil kopen.
Dan heeft 1 van de, of alle drie de providers niets.

Uiteraard zal Google dan een huidige provider overkopen.
Het zou zomaar kunnen! :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
neeecht schreef op zondag 21 juli 2019 @ 20:40:
[...]

Dat sowieso, mocht er een boze Google medewerker tussen zitten die het hele netwerk in Nederland wil kopen.
Dan heeft 1 van de, of alle drie de providers niets.

Uiteraard zal Google dan een huidige provider overkopen.
Het zou zomaar kunnen! :>
Google Mobile... hmm ik pas daar voor ;)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15:17
Mocht Google T-mobile overkopen is dat direct einde contract hier. Helaas zal ik daar denk ik een van de weinige in zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanroelfs
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 08-09 22:45
Zijn er hier meer mensen met een unlimited abonnement die sinds 2 weken een dagbundel hebben van 10gb? Ik heb een go18 abonnement

Samsung Galaxy S10+ | Samsung Galaxy Gear S3 Frontier | Samsung Galaxy Buds | Apple iPad 3 |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xippie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-07 12:21
johanroelfs schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 17:32:
Zijn er hier meer mensen met een unlimited abonnement die sinds 2 weken een dagbundel hebben van 10gb? Ik heb een go18 abonnement
Net gecheckt, ik heb 5gb per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakuin
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-06 08:33
johanroelfs schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 17:32:
Helaas niet! Ik heb het ook nog niet van iemand gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 12:05
De laatste tijd erg slecht bereik op kantoor en thuis. Klacht aangemaakt bij T-mobile.

Iemand daar ervaring mee? Gaan ze er daadwerkelijk iets aan doen of oplossen?
Zag laatst ook wel ergens voorbij komen dat ze je korting aanbieden. Maar goed daar heb ik niks aan.

Contract is bijna einde looptijd, dus anders gaat het KPN of VF worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 10:33
xares schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 18:10:
De laatste tijd erg slecht bereik op kantoor en thuis. Klacht aangemaakt bij T-mobile.

Iemand daar ervaring mee? Gaan ze er daadwerkelijk iets aan doen of oplossen?
Zag laatst ook wel ergens voorbij komen dat ze je korting aanbieden. Maar goed daar heb ik niks aan.

Contract is bijna einde looptijd, dus anders gaat het KPN of VF worden.
Bij mij om de hoek een mast weggehaald waardoor slecht netwerk binnenshuis (0 tot 1 streepje i.p.v. volle bak). Na een klacht compensatie gekregen en ze hebben de vervangende mast iets gedraaid, waardoor ik nu 3 streepjes weer heb. Dus bij mij prima opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soppyscroll
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:55
Incognitum schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 23:21:
[...]

Bij mij om de hoek een mast weggehaald waardoor slecht netwerk binnenshuis (0 tot 1 streepje i.p.v. volle bak). Na een klacht compensatie gekregen en ze hebben de vervangende mast iets gedraaid, waardoor ik nu 3 streepjes weer heb. Dus bij mij prima opgelost.
Dit was voor mij ook een reden om bij tmobile te blijven, we hadden bij ons schoonouders op het platte land geen bereik, terwijl op dekkingskaart stond dat er 3g/4g bereik was. Nadat ik een melding ingediend heb bij tmobile kreeg ik 4 weken later het bericht.

“wij hebben geconstateerd dat het vermogen van de zendmast niet goed was afgesteld, we hebben de vermogen nu aangepast”

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waar men in UK al met 5G begonnen is, krijgen wij een mini versie in 2020 en pas in 2022 krijgen we misschien wat meer.

Ja T-Mobile is slim geweest om de Tele2 banden te verkrijgen. Bandbreedte genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:55
neeecht schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 07:21:
[...]

Waar men in UK al met 5G begonnen is, krijgen wij een mini versie in 2020 en pas in 2022 krijgen we misschien wat meer.

Ja T-Mobile is slim geweest om de Tele2 banden te verkrijgen. Bandbreedte genoeg.
Daar is T-Mobile inderdaad slim mee geweest, mijn gevoel zegt ook dat ze dit gelijk landelijk willen uitrollen als een olievlek. wanneer de Veilingen is geweest gaan ze de frequentie's toevoegen aan hun 5G netwerk.. Hiermee hebben ze dan wel een voorsprong dan bij KPN of Vodafone en gelijk een sterk netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:13
In de UK is het ook redelijk mini hoor, en op zich kunnen ze er niet veel aan doen dat het qua veilingen zo langzaam gaat in NL.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:03
Het valt mij in dat filmpje op dat de latency hoger is op 5G dan op 4G. En de upload wel mager is, ik haal over 4G hogere uploadspeeds. Download is wel lekker. Maar ook op 4G heb ik bijna de 400 al eens aangetikt. Tsja, ff zeiken :P

Ik zie van 5G testers in de USA dat de download via 5G gaat, en de upload over 4G gaat. Dit lijkt T-Mobile ook te doen, de snelheden zijn een beetje hetzelfde als die tests in de USA.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@Sorcerer8472
Ik heb de 700 MHz bandnummer gevonden die gebruikt gaat worden.
Band 28 - 700 MHz.

Hier gevonden:

https://www.agentschaptelecom.nl/onderwerpen/veilingen

https://www.agentschaptel...ferentieonderzoek-700-mhz

https://www.agentschaptel...tie+onderzoek+700+MHz.pdf <--

https://www.agentschaptel...basisstation+1400+MHz.pdf

We dachten al deze band, maar nu dus zeker.
http://x264.nl/dump/5g-nl-700mhz.jpg

De 1400 MHz band kan ik helaas niet terug vinden.
Maar dat zal wel Band 32 worden (zoals jij al eerder aangaf.)

Ook tag @DeComponeur
DeComponeur in 'nieuws: Advies ACM: geen ruimte voor vierde provider in Neder...

Update: Vele nieuwe telefoons, waaronder de Samsung S10 kunnen deze banden dus ook.
Aannemende dat op de banden mixed 4G/5G gedraaid zal worden, hoop ik dat we hiervoor een provider/telefoon update voor krijgen. En niet genaaid worden om een nieuwe telefoon te hoeven kopen.

[ Voor 9% gewijzigd door neeecht op 04-08-2019 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
4G is hier op dit moment dramatisch traag in Oost-Nederland. 3G is een heel stuk sneller. Meer mensen met dit probleem? Ik heb een normaal abo en geen unlimited.

Gister moest ik ook uitwijken naar KPN 4G om de kwalificatie van de F1 te zien maar toen was ook het bereik niet zo denderend.

Downloadsnelheid op 4G is amper 3Mbit, op 3G 900 tenminste nog 6 à 7 Mbit. 3G 2100 zal nog wel sneller zijn met 2 carriers...

[ Voor 44% gewijzigd door Jassy op 04-08-2019 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jassy schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 16:33:
4G is hier op dit moment dramatisch traag in Oost-Nederland. 3G is een heel stuk sneller. Meer mensen met dit probleem? Ik heb een normaal abo en geen unlimited.

Gister moest ik ook uitwijken naar KPN 4G om de kwalificatie van de F1 te zien maar toen was ook het bereik niet zo denderend.

Downloadsnelheid op 4G is amper 3Mbit, op 3G 900 tenminste nog 6 à 7 Mbit. 3G 2100 zal nog wel sneller zijn met 2 carriers...
Mogelijk staat er een mast uit.
Meerdere carriers op 3G hebben geen invloed op de download snelheid, maar op de totale bandbreedte van een site. Dus als je H+ en de maximale snelheid al hebt, zal een extra carrier niet sneller gaan.
Edit: Oh natuurlijk wel, 2 carriers kan inderdaad. Dat was ik eten vergeten.
Through carrier aggregation (part of the UMTS extension HSPA+) two downlink carriers may be assigned to one user since Release 8. Release 10 supports four-carrier aggregation and eight-carrier-aggregation is supported since Release 11. 3GPP standardized carrier aggregation for HSPA+ for the uplink for up to two component carriers since Release 9.[3]:p.157

T-Mobile even Twitteren? Misschien wilde iedereen wel F1 kijken in de tuin. :)

[ Voor 25% gewijzigd door neeecht op 04-08-2019 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Geen idee ook op een andere mast is het niet vooruit te branden. UMTS en KPN zijn wel oke.

Downloadsnelheden zijn nu wel wat hoger maar upload blijft nog achter.

[ Voor 29% gewijzigd door Jassy op 04-08-2019 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 23:22
Geen probleem in't oosten op 4G:

http://upload.xandrios.ne...nshot_20190804-184415.jpg

Wellicht probleem specifiek in jouw regio...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik durf niet eens te speedtesten, zo snel hier, 1 test meteen halve test sim data weg. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-09 18:54
krakendmodem schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 08:29:
Het valt mij in dat filmpje op dat de latency hoger is op 5G dan op 4G. En de upload wel mager is, ik haal over 4G hogere uploadspeeds. Download is wel lekker. Maar ook op 4G heb ik bijna de 400 al eens aangetikt. Tsja, ff zeiken :P

Ik zie van 5G testers in de USA dat de download via 5G gaat, en de upload over 4G gaat. Dit lijkt T-Mobile ook te doen, de snelheden zijn een beetje hetzelfde als die tests in de USA.
Let op dat 5G in de VS een heel discutabele aanduiding is. ATT noemt LTE namelijk 5G. Bij hen is HSDPA 4G (wij zien dan 3G of H+ op onze telefoons in NL). Jammer wat marketingmensen met technologie uitvreten soms.

Dus kijk bij US filmpjes eerst wie de provider is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
pa2ra schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 22:22:
[...]

Let op dat 5G in de VS een heel discutabele aanduiding is. ATT noemt LTE namelijk 5G. Bij hen is HSDPA 4G (wij zien dan 3G of H+ op onze telefoons in NL). Jammer wat marketingmensen met technologie uitvreten soms.

Vrijwel alle grote providers daar hebben nu wel een (test?)installatie staan die 5G-snelheden laat zien, van 500Mbit tot over de 1000Mbit. De filmpjes zijn vrij recent en laten behoorlijke snelheden zien die ik op 4G nog nooit gezien heb.

Ik geloof hier wel dat dit een 5G-achtig netwerk is.

YouTube: Galaxy S10 5G's Verizon speeds blew us away

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
pa2ra schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 22:22:
[...]

AT&T doet dat alleen bij CA, 4x4 MIMO en QAM256. In dat geval maak je er bij meerdere providers in NL ook al gebruik van ;)

Zie ook: https://www.att.com/5g/consumer/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sorcerer8472 schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 10:30:
[...]

AT&T doet dat alleen bij CA, 4x4 MIMO en QAM256. In dat geval maak je er bij meerdere providers in NL ook al gebruik van ;)

Zie ook: https://www.att.com/5g/consumer/
Zover ik weet alleen Vodafone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
neeecht schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 11:32:
[...]

Zover ik weet alleen Vodafone?
T-Mobile heeft wel MIMO-meuk hangen op het Rembrandtplein toch? Misschien moet je daar eens kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:56
Sorcerer8472 schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 13:18:
[...]

T-Mobile heeft wel MIMO-meuk hangen op het Rembrandtplein toch? Misschien moet je daar eens kijken :)
Op het Leidseplein, de antenne staat op het
Marriot hotel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sorcerer8472 schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 13:18:
[...]

Ohja, ik ben daar geweest en getest.
Uhm even naar de screenshots kijken;

Ja dat was/is een beetje raar. Daar mixt men op Band 38 een 20 MHz en 10 MHz signaal door elkaar heen.

PCI: 111 op alle sectoren is 10 MHz (express small om de 20 MHz voorrang te geven?)
PCI: 112 is dan 20 MHz, beide op EARFCN 37850.
Zover ik toen kon zien, TBD / 2 was het maximum.

Maar TBD / 3/4 komt juist naar voren als je geen vrij zicht hebt, en daar was ik toen niet mee bezig.
Mogelijk binnenkort weer eens testen.

Ik denk dat het gewoon MIMO 2x2 is, maar met 64 poorten. Dus om veel connecties op 1 paneel te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@The_Wireless_Guy al enig idee wanneer we van 6CA kunnen genieten bij T-Mobile? :)
Twee netwerken naast elkaar on air houden lijkt me ook niet echt goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 15:10

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

neeecht schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 16:53:
@The_Wireless_Guy al enig idee wanneer we van 6CA kunnen genieten bij T-Mobile? :)
Twee netwerken naast elkaar on air houden lijkt me ook niet echt goedkoop.
Daar weet ik wel iets van maar daar mag ik je nog niets over vertellen!
Gaat uiteindelijk wel gebeuren dat T-Mobile de Tele2 banden ook gaat gebruiken maar wanneer dat is.......
.

Antenne en masten malloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@The_Wireless_Guy we gaan het zien. :)
Hopelijk nog voordat 5G on air gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
krakendmodem schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 22:32:
[...]

Vrijwel alle grote providers daar hebben nu wel een (test?)installatie staan die 5G-snelheden laat zien, van 500Mbit tot over de 1000Mbit. De filmpjes zijn vrij recent en laten behoorlijke snelheden zien die ik op 4G nog nooit gezien heb.

Ik geloof hier wel dat dit een 5G-achtig netwerk is.

YouTube: Galaxy S10 5G's Verizon speeds blew us away
ATT claimt al mee dan een jaar (geloof ik) dat ze 5G uitgerold hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
pa2ra schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 19:59:
[...]

ATT claimt al mee dan een jaar (geloof ik) dat ze 5G uitgerold hebben...
Klopt, maar dat is een gewoon LTE waarmee meerdere kanalen gebonden worden (Wat hier in Europa simpelweg 4G+ genoemd wordt). Alleen de marketing daar zet het in als 5G..

De 5G in het filmpje laat snelheden van over de 1Gbit zien, dat zie ik 4G niet doen op dit moment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pa2ra
krakendmodem schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 21:52:
[...]

Klopt, maar dat is een gewoon LTE waarmee meerdere kanalen gebonden worden (Wat hier in Europa simpelweg 4G+ genoemd wordt). Alleen de marketing daar zet het in als 5G..

De 5G in het filmpje laat snelheden van over de 1Gbit zien, dat zie ik 4G niet doen op dit moment.
We zijn het helemaal eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
krakendmodem schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 21:52:
[...]

Het is meer dan alleen CA wat ze daar 5G noemen. Overigens moeten ze wel want de hoeveelheid spectrum is best wel beperkt in de VS en de netwerken in met name grote steden zoals New York zijn echt helemaal verstop. Het is een beetje zoals we op het einde met 3G hadden in Nederland, dus ze hebben heel erg behoefte aan technieken die het sneller maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-09 08:40
Ik ben benieuwd met welk aanbod ze komen. Momenteel een 1-jarig abonnement en ik ben zeer tevreden:

• Go '18 abonnement
○ Onbeperkt bellen en sms'en in Nederland en de EU.
○ Onbeperkt internet in Nederland én elke maand 14 GB in de EU. Tevens 120 min bellen van NL naar de EU.

€33,50 per maand

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RpothNJm.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
neeecht schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 13:19:
@Sorcerer8472
Band 28 - 700 MHz.

Hier gevonden:

Ook tag @DeComponeur
DeComponeur in 'nieuws: Advies ACM: geen ruimte voor vierde provider in Neder...

Update: Vele nieuwe telefoons, waaronder de Samsung S10 kunnen deze banden dus ook.
Aannemende dat op de banden mixed 4G/5G gedraaid zal worden, hoop ik dat we hiervoor een provider/telefoon update voor krijgen. En niet genaaid worden om een nieuwe telefoon te hoeven kopen.
Hele interessante info heb je hier bij elkaar gezet. De komende maanden zal er steeds meer info en discussie zijn over 5g mobiele toestellen en netwerken. Ik ben maar zo brutaal geweest om een algemeen 5g mobiele netwerken topic aangemaakt (om niet verward te worden met 5g WiFi): 5g Mobiele netwerken

Ik kon nog geen ander topic vinden, maar misschien ben ik kippig. Is het wat om deze info daar ook neer te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
neeecht schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 13:19:
@Sorcerer8472
Band 28 - 700 MHz.

Hier gevonden:

Ook tag @DeComponeur

Heb dit even half gemist, maar T-Mobile is dus al live hiermee? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!
robcoenen schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 12:04:
Ik ben benieuwd met welk aanbod ze komen. Momenteel een 1-jarig abonnement en ik ben zeer tevreden:

• Go '18 abonnement
○ Onbeperkt bellen en sms'en in Nederland en de EU.
○ Onbeperkt internet in Nederland én elke maand 14 GB in de EU. Tevens 120 min bellen van NL naar de EU.

€33,50 per maand

[Afbeelding]
En wat was het aanbod uiteindelijk? Vast toch niet zo heel spannend denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Mijn telefoon kan zich vergissen, maar ik meende op de terugweg in Twente Band 20 van T-mobile te hebben gespot... de telefoon logde er niet op in want band 3 en band 8 waren nog sterk genoeg.

Is T-mobile dit stiekem aan het testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sorcerer8472 schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 10:55:
[...]

Heb dit even half gemist, maar T-Mobile is dus al live hiermee? :o
Nee, maar in eerdere nieuws posts wisten wij de bandnummers nog niet zeker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-09 08:40
ucsdcom schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 17:46:
[...]

En wat was het aanbod uiteindelijk? Vast toch niet zo heel spannend denk ik?
€1,- per maand er af. De medewerker gaf aan dat hij op andere abonnementen veel meer mag zakken met de prijs maar bij Unlimited niet.

Ik laat mijn abonnement lopen en verleng hem wel rond Black Friday / de decembermaand, grote kans dat er dan leuke aanbiedingen zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelc85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:20
Reed gisteren langs de grens , en leek er op heel even met Tele2 netwerk verbonden te zijn, zouden ze dit al toepassen in gebieden waar T-Mobile niet zo sterk is?

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/b57nb7kwm.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 15:10

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

michelc85 schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 13:29:
Reed gisteren langs de grens , en leek er op heel even met Tele2 netwerk verbonden te zijn, zouden ze dit al toepassen in gebieden waar T-Mobile niet zo sterk is?

[Afbeelding]
Je toestel zal even geprobeerd hebben om op het Tele2 netwerk te komen maar dat zal niet mogelijk zijn. Je komt als T-Mobile klant nooit op het Tele2 netwerk, andersom is zoals bekend wel mogelijk.Nu alleen op 3G en 2G maar als in de toekomst het Tele2 netwerk zal worden uitgezet zal je ook 4G over T-Mobile kunnen krijgen.

Antenne en masten malloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
michelc85 schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 13:29:

[Afbeelding]
Mag ik vragen welke app dat is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michelc85
krakendmodem schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 18:09:
[...]

Mag ik vragen welke app dat is?
Dit is de app netmonster

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gave app!
Alleen met dual sim, de tweede sim, lijkt niet te switchen naar de hoofd sim als je die kiest.
Sim1 blijft de hoofd sim in deze app.

Ah, probleem op gelost. Calls veranderen in Sim2 en de app update meteen.
Data was al Sim2. Het icoontje bovenin blijft wel Sim1 gebruiken.

De app kan nog wel wat updates gebruiken, zegt LTE 900 bij KPN. 6CC zelfs. :P

Telefoon: Samsumg S10+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelc85
neeecht schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 19:39:
[...]

Gave app!
Alleen met dual sim, de tweede sim, lijkt niet te switchen naar de hoofd sim als je die kiest.

Klopt had inderdaad ook al gezien dat ie soms wat banden mist, dus als iemand een beter alternatief heeft.
Gebruik hem voornamelijk om snel te zien welke band je zit(wat dus niet helemaal top werkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2L
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-09 11:49

R2L

neeecht schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 19:39:
[...]

Gave app!

Zeker een gave App!! Alleen kloppen hier de posities van de masten niet. Die staan volgens de kaart midden in de vaargeul... ;)

[ Voor 3% gewijzigd door R2L op 13-08-2019 20:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jassy
Ik gebruik hier voor Netmonitor. Werkt prima met dual Sim en je kan hier mee cellen (tot op sectorniveau) een nickname geven om voor jezelf meer duiding te hebben op welke mast, welke band en welke sector je eigenlijk zit. Daar komen soms erg interessante dingen uit. Ik heb hiermee inmiddels een groot deel van mijn thuisregio in kaart gebracht.

[ Voor 4% gewijzigd door Jassy op 14-08-2019 07:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferrantufan
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 11-09 23:35
Jassy schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 07:30:
Ik gebruik hier voor Netmonitor. Werkt prima met dual Sim en je kan hier mee cellen (tot op sectorniveau) een nickname geven om voor jezelf meer duiding te hebben op welke mast, welke band en welke sector je eigenlijk zit. Daar komen soms erg interessante dingen uit. Ik heb hiermee inmiddels een groot deel van mijn thuisregio in kaart gebracht.
Daar zou ik eerder CellMapper voor gebruiken! Kun je ook je data met anderen delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvas
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 20:38
Weet iemand iets over hoe het zit met de E-sim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:26
vasquez86 schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 20:37:
Weet iemand iets over hoe het zit met de E-sim?
Pijnlijk stil :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Helaas geen nieuws. Ik had minstens op een aankondiging gehoopt.

In september komt Apple meestal met de nieuwe AppleIphones en in dezelfde keynote met een nieuwe Apple watch. Dit jaar zou dat de Apple watch 5 moeten zijn, al is er vreemd genoeg niets uitgelekt over de eventuele specs.

Het kan een natuurlijk moment zijn voor T-Mobile om zowel de e-sim te gaan voeren voor de Apple Iphone als voor de LTE versie van de Apple watch 5. Nu nog Apple watch 4 in de LTE variant gaan verkopen is niet zo handig als je vlak voor de launch van een nieuw model staat.

Een uitrol met de nieuwe Iphone kost vermoedelijk al genoeg resources, om het dus nog maar even niet voor andere bestaande klanten te gaan voeren.

Maar het is een gok van mij.

Mogelijk kan Vodafone T-Mobile nog aftroeven. Op de buitenlandse Vodafone netwerken is er voldoende ervaring met de e-sim opgedaan, dus je zou hopen dat ook Vodafone vlot kan schakelen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pctje
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-09 13:43
Duurt niet lang meer! Linkjes zijn weer offline maar de teksten heb ik nog in mijn rss reader staan.

https://www.t-mobile.nl/f...steunt-esim-in-nederland/

Gebruik jij voor je werk en privé twee aparte nummers en dus ook twee aparte toestellen? Met dank aan eSIM behoort dat binnenkort tot het verleden. Want op de nieuwste generatie iPhones kunnen klanten van T-Mobile vanaf nu gebruik maken van eSIM en dual sim.

Wat zijn dual sim en eSIM?
Met dual sim kunnen smartphonegebruikers twee abonnementen op één toestel gebruiken. Handig voor professionals die twee mobiele nummers naast elkaar hebben, bijvoorbeeld voor werk en privé. Maar ook wanneer je in het buitenland gebruik maakt van een tweede nummer. Of een tweede simkaart met voordelige tarieven voor data buiten de EU.

Met dank aan eSIM wordt het nu nog makkelijker om twee abonnementen op je toestel te gebruiken. Een eSIM is namelijk een ingebouwde chip in je smartphone, waarop je één of meerdere eSIM profielen kan downloaden. Een eSIM profiel bestellen gaat heel gemakkelijk via de My T-Mobile app of t-mobile.nl/esim.

eSIM activeren
Het aanvragen van een nieuwe eSIM kost de gebruiker eenmalig €5,09. Sluit je een nieuw contract af of verleng je je huidige abonnement? Dan krijg je eSIM gratis. Je ontvangt een QR-code die je kunt scannen om je eSIM te activeren. Welke stappen je daarvoor precies dient te doorlopen lees je in dit artikel.

https://www.t-mobile.nl/founders/wat-is-esim/

Sinds deze week kun je bij T-Mobile gebruik maken van eSIM. Maar wat is eSIM en wat kun je er mee? We zetten de belangrijkste dingen die je moet weten voor je op een rijtje.

Wat is eSIM?
Een eSIM is een chip in je telefoon, tablet of ander elektronisch apparaat die je losse simkaart kan vervangen. Het grote voordeel van een eSIM is dat het weinig ruimte inneemt op het apparaat. Daar maken leveranciers graag gebruik van. Zo wordt het mogelijk om meerdere abonnementen op één toestel te gebruiken als een toestel zowel een losse simkaart als eSIM heeft. We noemen dit dual sim. Op dit moment is T-Mobile de enige provider in Nederland die eSIM ondersteunt.

Apple eSIM
Om eSIM mogelijk te maken werken telefonie-providers samen met de smartphonefabrikanten. Op dit moment kun je eSIM in Nederland alleen op een nieuwe Apple iPhone gebruiken. Op welke Apple toestellen je eSIM kunt activeren, lees je in dit artikel.

Voordelen eSIM
Een groot voordeel van eSIM is dat je dual sim kunt gebruiken op je iPhone. Daarmee kun je meerdere abonnementen tegelijk gebruiken op je toestel. Mensen die veel naar het buitenland reizen hebben hier vaak veel profijt van. Bijvoorbeeld omdat ze daar een tweede nummer gebruiken, of een abonnement voor data buiten de EU.

Ook voor mensen die in Nederland gebruik maken van twee toestellen (bijvoorbeeld zakelijk en privé) en dat onpraktisch vinden, is eSIM ideaal. Je kunt in één toestel namelijk twee simkaarten naast elkaar gebruiken. Lees hier meer over de voordelen van eSIM.

Hoe gebruik ik eSIM?
eSIM is vanaf nu te gebruiken als je klant bent bij T-Mobile. Hoe je eSIM activeert op je iPhone, lees je in dit artikel.

https://www.t-mobile.nl/f...-dual-sim-op-mijn-iphone/

Check je toestel
Alleen de nieuwste generatie iPhones (na september 2018) ondersteunt op dit moment dual sim en eSIM. In dit artikel lees je over welke modellen het precies gaat. Check voordat je eSIM bestelt of jouw toestel geschikt is.

Bij een nieuw abonnement

T-Mobile ondersteunt eSIM en dual sim als eerste provider in Nederland
Heb je een nieuw abonnement met eSIM afgesloten bij T-Mobile? Dan ontvang je je nieuwe eSIM als QR-code op een kaartje. Heb je je abonnement verlengd en gekozen voor eSIM, dan ontvang je de QR-code op een brief. Scan deze QR-code met de eSIM QR-codescanner via de instellingen van je toestel om je eSIM-profiel te downloaden op je telefoon.
Al klant bij T-Mobile
Ben je al klant bij T-Mobile? Dan kun je vanaf nu een simswap aanvragen. Daarbij wordt je losse plastic simkaart omgewisseld voor een eSIM. Maar andersom kan ook. Of van eSIM naar eSIM. Bij een simswap ontvang je van ons een QR-code per post of via My T-Mobile. Scan deze met de eSIM QR-codescanner via de instellingen van je toestel. Bestaande klanten moeten de eSIM vervolgens activeren in My T-Mobile.

eSIM downloaden op je iPhone
Om je eSIM te downloaden op je iPhone doorloop je de volgende stappen op je toestel:

Zorg dat je een internetverbinding hebt, bijvoorbeeld via wifi.
Ga naar ‘instellingen’ en dan naar ‘mobiel netwerk’.
Kies ‘abonnement toevoegen’.
Scan de QR-code die je van T-Mobile hebt gekregen.
De eSIM is één keer te downloaden en op één toestel gebruiken. Wil je je abonnement op een ander toestel gebruiken? Vraag dan een nieuwe eSIM aan (simswap) via My T-Mobile en doorloop de activatie opnieuw.
Zorg ervoor dat je de nieuwste versie iOS op je iPhone hebt zodat de optie om je eSIM te downloaden beschikbaar is

[ Voor 55% gewijzigd door pctje op 20-08-2019 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Wat zijn zeg! Dus vanaf vanmiddag 13uur kan het gebruikt worden. Wel jammer dat het dan weer €5 eenmalig kost, maar goed daar komen we ook wel overheen 😅

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
robbinonline schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 08:12:
Wat zijn zeg! Dus vanaf vanmiddag 13uur kan het gebruikt worden. Wel jammer dat het dan weer €5 eenmalig kost, maar goed daar komen we ook wel overheen 😅
Inmiddels heb ik het actief sinds 7:00, kan vanaf nu al :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EValentino
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Rub147 schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 08:14:
[...]

Troll? Alle linkjes zijn down?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
EValentino schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 08:19:
[...]

Troll? Alle linkjes zijn down?
Je logt in op My T-Mobile, gaat naar Sim, en voila, je kunt eSim aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rub147 schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 08:14:
[...]

Ik heb het ook aangevraagd, alleen er ging wat mis tijdens het activeren. Nu heb ik alleen nog mijn activatiecode gekopieerd, maar heb ik mijn SM-DP+ Adres niet meer gekopieerd en ik kan hem via mytmobile niet terug vinden. Heb jij die toevallig nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firecaps30
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
Hier ook werkend gekregen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-09 13:26
Ik ben benieuwd wanneer de Android telefoons volgen. Zou dit toch wel graag op mijn Pixel willen testen :)

Op het moment dat ik geen dual SIM gebruik. Is er dan een voordeel van E-sim tegenover fysieke sim op het moment dat ik nog moet overstappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
Even een vraagje over de esim.

Stel je voor, ik ga op vakantie naar het buitenland, toestel gaat kapot, hoe kan ik dan alsnog snel tijdens mijn vakantie een nieuwe esim downloaden?

Want ik lees dat je het maar 1 keer mag downloaden en dat je dan weer een nieuwe moet aanvragen?

Wat dus zou betekenen dat je het niet meer kan gebruiken tijdens je vakantie.

[ Voor 12% gewijzigd door fl2001 op 21-08-2019 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 12:05
Helaas wordt esim nog niet ondersteund voor de Apple watch.

[ Voor 67% gewijzigd door xares op 21-08-2019 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
fl2001 schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 09:11:
Even een vraagje over de esim.

Stel je voor, ik ga op vakantie naar het buitenland, toestel gaat kapot, hoe kan ik dan alsnog snel tijdens mijn vakantie een nieuwe esim downloaden?

Want ik lees dat je het maar 1 keer mag downloaden en dat je dan weer een nieuwe moet aanvragen?

Wat dus zou betekenen dat je het niet meer kan gebruiken tijdens je vakantie.
Net even geprobeerd, je mag 1x per 7 dagen een nieuwe eSim aanvragen (foutmelding popup). Geen idee of dat dan weer voor 5 euro zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
Rub147 schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 09:36:
[...]

Net even geprobeerd, je mag 1x per 7 dagen een nieuwe eSim aanvragen (foutmelding popup). Geen idee of dat dan weer voor 5 euro zou zijn.
Oke maar dat is slechts de aanvraag, ik wil eigenlijk meer weten hoe ik mijn esim snel weer werkend kan krijgen als ik mij in het buitenland bevind, en mijn huidige toestel bv kapot gaat.

Ik lees namelijk dat de QR code van de esim per brief word opgestuurd naar je nederlandse adres, dat zou dus betekenen, dat mocht je toestel op vakantie kapot gaan, je de rest van de vakantie dus niet meer gebruik kan maken van je huidige 06 nr( esim)

Dat lijkt mij toch wel iets om rekening mee te houden.

Tenzij ik er naast zit en het anders gaat natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fl2001 schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 09:55:
[...]

Oke maar dat is slechts de aanvraag, ik wil eigenlijk meer weten hoe ik mijn esim snel weer werkend kan krijgen als ik mij in het buitenland bevind, en mijn huidige toestel bv kapot gaat.

Ik lees namelijk dat de QR code van de esim per brief word opgestuurd naar je nederlandse adres, dat zou dus betekenen, dat mocht je toestel op vakantie kapot gaan, je de rest van de vakantie dus niet meer gebruik kan maken van je huidige 06 nr( esim)

Je kan de eSim ook activeren via de website of de app. Je hoeft dus niet op die brief te wachten.

Net een eSim aangevraagd via de website, daar kwam direct de qrcode naar voren. Mocht het niet mogelijk zijn om de qrcode te scannen, dan staan er instellingen bij die je handmatig kan invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
fl2001 schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 09:55:
[...]

Je krijgt de QR code gewoon op je scherm als bestaande klant. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
Verwijderd schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 10:03:
[...]

Je kan de eSim ook activeren via de website of de app. Je hoeft dus niet op die brief te wachten.

Net een eSim aangevraagd via de website, daar kwam direct de qrcode naar voren. Mocht het niet mogelijk zijn om de qrcode te scannen, dan staan er instellingen bij die je handmatig kan invoeren.
@ thx @Verwijderd j en @Rub147 Al je de instellingen handmatig invoert, heb je dan nog steeds een internet verbinding nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fl2001 schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 10:09:
[...]

@ thx @Verwijderd j en @Rub147 Al je de instellingen handmatig invoert, heb je dan nog steeds een internet verbinding nodig?
Yes dat wel. Dit kan gewoon via het WiFi netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilseeka
  • Laatst online: 30-12-2024

Thrilseeka

Woef Woef.

Ik heb via mijn werkgever een zakelijk abbonement van Tmobile. Als ik op My tmobile inlog kan ik helaas geen eSim aanvragen. Ik ben benieuwd of mijn werkgever het wel kan regelen.

There is no sadder sight than a young pessimist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:01
Bij mij werkt het helaas niet. Bij het scannen van de QR code of handmatig invoeren van de codes krijg ik:

Mobiele abonnement kan niet worden toegevoegd.
Deze code is niet meer geldig. Neem contact op met je aanbieder voor meer informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:35

pinda powerrr

Slow down...

Iemand met een Google Pixel die het al geprobeerd heeft?

Dat ze het niet ondersteunen, betekent niet dat het niet werkt.

Waiting on the world to change

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-09 13:26
pinda powerrr schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 10:54:
Iemand met een Google Pixel die het al geprobeerd heeft?

Dat ze het niet ondersteunen, betekent niet dat het niet werkt.
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Voor zover ik het begrijp is de eSim niet voor prepaid klanten beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nss
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-08 07:07

Nss

The Dude Abides

Propane schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 11:58:
Ja klopt. Op de website staat steeds alleen ‘abonnement’ bij esim uitleg, en als je inlogt via T-Mobile met een prepaid account, is de optie van esim bestellen/swap er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14-09 16:46
Propane schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 11:58:
Nee, staat ook in https://community.t-mobil...-introduceert-esim-314481

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Thanks, heb de T-Mobile sim enkel om m’n NL nummer actief te houden (woon in het buitenland en heb hier een abo). Beetje vervelend weer dat dit artificieel wordt tegengehouden, gezien er bij mijn weten geen enkele technische issues zijn waarom je een prepaid sim niet op een eSim zou kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard1074
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-09 22:32
Wat ik me afvroeg. Is de secondaire Sim (die je dus niet voor de data gebruikt) ook een 4g verbinding, of is dat een 3g verbinding ? Ik neem aan geen 2g omdat t-mobile dat wil uitfaseren in de toekomst. Maar veel Android dual Sims hebben wel 2g als secondaire verbinding.
Maar aangezien volte wordt aangeboden door t-mobile zal het wel 4g zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

1) Leuk en aardig. Maar wat als de telefoonaanbieder van je werkgever een concurrent is? Kan je tmobile esim gebruiken voor je prive abbo en de simkaart van je werkgever van aan andere telecom aanbieder er in stoppen?

2) Hoe gaat Apple met twee simkaarten om? Zoals wat er gebeurt met je Whatssapp en IG apps? Schakel je automatisch over naar je werkgever profiel?

3) Heb je dan twee profielen in de apple iphone? ik heb een andere apple ID in de telefoon van mijn werkgever. Dus ook een andere whatsapp.

4) Als je twee apple profielen in je telefoon hebt. Hoe werkt een iphone backup dan? Stel hij backupped twee profielen in één. Hoe moet het als je straks weer teruggaat naar 1 profiel. Hoe weet de backup welke profiel je dan wilt hebben? Bijvoorbeeld als je teruggaat naar een iphone zonder esim.

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basmq
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:32
kevinl schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 13:26:
1) Leuk en aardig. Maar wat als de telefoonaanbieder van je werkgever een concurrent is? Kan je tmobile esim gebruiken voor je prive abbo en de simkaart van je werkgever van aan andere telecom aanbieder er in stoppen?

2) Hoe gaat Apple met twee simkaarten om? Zoals wat er gebeurt met je Whatssapp en IG apps? Schakel je automatisch over naar je werkgever profiel?

3) Heb je dan twee profielen in de apple iphone? ik heb een andere apple ID in de telefoon van mijn werkgever. Dus ook een andere whatsapp.

4) Als je twee apple profielen in je telefoon hebt. Hoe werkt een iphone backup dan? Stel hij backupped twee profielen in één. Hoe moet het als je straks weer teruggaat naar 1 profiel. Hoe weet de backup welke profiel je dan wilt hebben? Bijvoorbeeld als je teruggaat naar een iphone zonder esim.
1 Ja dat kan.

2 Je kunt maar een nummer aan whatsapp koppelen. Wel zou je WhatsApp business kunnen gebruiken voor bijvoorbeeld je zakelijke nummer.

3 Je kunt maar één apple ID actief hebben op een telefoon. Een apart zakelijk en een apart prive ID werkt niet.

4 Maar één backup dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

basmq schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 16:01:
[...]

1 Ja dat kan.

2 Je kunt maar een nummer aan whatsapp koppelen. Wel zou je WhatsApp business kunnen gebruiken voor bijvoorbeeld je zakelijke nummer.

3 Je kunt maar één apple ID actief hebben op een telefoon. Een apart zakelijk en een apart prive ID werkt niet.

4 Maar één backup dus.
Ja, had het een en ander gevonden. Betekent dat ik nog steeds rond zal lopen met twee telefoons :o

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:51
basmq schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 16:01:
[...]
Dat heeft Android dan op dit moment beter geregeld, daar is dat wel geïmplementeerd om 2 whatsapp, telegram e.d. te gebruiken.

• AMD and INTEL
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 14-09 21:09
Hallo, het is mij opgevallen dat ik 4g kreeg vandaag met 02 terwijl dat normaal alleen met telekom was? Iemand die dit ook heeft gemerkt? https://imgshare.io/image...6-96b6-9fea85d62aad.EWq9K

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jassy
AMD and INTEL schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 11:33:
Hallo, het is mij opgevallen dat ik 4g kreeg vandaag met 02 terwijl dat normaal alleen met telekom was? Iemand die dit ook heeft gemerkt? https://imgshare.io/image...6-96b6-9fea85d62aad.EWq9K
Dat is dan nieuw want dit was alleen Telekom.. De site van T-Mobile is nog niet aangepast. Goed dat T-Mobile dit dus nog altijd uitbreidt!

[ Voor 10% gewijzigd door Jassy op 22-08-2019 13:54 ]

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 11:14
Sinds wanneer zijn de Huawei 4g MIFI kastjes niet meer in de shop te vinden?
Heb op dit moment 3 abbo's lopen met 3 MIFI kastjes, maar wil graag nog een MIFI kastje met abbo er bij.

Zie alleen nu een Thuis Router tussen het aanbod?

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• tvdoc
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:44
Mars18 schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 14:44:
Sinds wanneer zijn de Huawei 4g MIFI kastjes niet meer in de shop te vinden?
Heb op dit moment 3 abbo's lopen met 3 MIFI kastjes, maar wil graag nog een MIFI kastje met abbo er bij.

Zie alleen nu een Thuis Router tussen het aanbod?
die zijn er nog wel, staan onder de tablets :https://www.t-mobile.nl/s...GAT21,SK303,27506115&lp=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 11:14
Gister een 4e MIFI kastje gehaald voor 26 exc btw per maand :)

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoodlum77
  • Laatst online: 02-07 10:18
Vraagje over de dual-sim. Ik heb een Iphone XR met een Tmobile sim (prive). Zakelijk heb ik een Iphone SE via Vodafone. Ik kan dus nu Tmobile omzetten naar een Esim, na activatie mijn vodafone fysieke sim in mijn XR erbij doen en dan werken beide? Dus dualsim werkt in combi Esim fysieke sim?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:10
Hoodlum77 schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 15:07:
Vraagje over de dual-sim. Ik heb een Iphone XR met een Tmobile sim (prive). Zakelijk heb ik een Iphone SE via Vodafone. Ik kan dus nu Tmobile omzetten naar een Esim, na activatie mijn vodafone fysieke sim in mijn XR erbij doen en dan werken beide? Dus dualsim werkt in combi Esim fysieke sim?
Jup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoodlum77
  • Laatst online: 02-07 10:18
Pagina: 1 ... 80 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van het T-Mobile mobiele netwerk, andere onderwerpen horen thuis in:
- Afsluiten of verlengen van abonnementen:: Het T-mobile bestaande abonnementen & verlengingstopic.
- T-Mobile Glasvezel: [T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- T-Mobile xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Delen van de onbeperkte SMS codes: Aanbiedingen en Kortingscodes