Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• leroy98ecker
  • Registratie: juni 2014
  • Nu online
Ik was gisteren een beetje aan het neuzen in de fieldtest settings van mijn telefoon. Het viel me op dat band 20 tussen 'LTE Neighbor Cell Meas' kwam te staan. Normaal weergeeft deze functie alleen frequenties weer van hetzelfde netwerk (T-Mobile)? Ik ben benieuwd of dit iets te maken heeft met de samenvoeging van de twee netwerken.

leroy98ecker wijzigde deze reactie 23-08-2019 17:41 (10%)
Reden: gaf afbeelding niet weer

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 13:00

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

leroy98ecker schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 17:06:
Ik was gisteren een beetje aan het neuzen in de fieldtest settings van mijn telefoon. Het viel me op dat band 20 tussen 'LTE Neighbor Cell Meas' kwam te staan. Normaal weergeeft deze functie alleen frequenties weer van hetzelfde netwerk (T-Mobile)? Ik ben benieuwd of dit iets te maken heeft met de samenvoeging van de twee netwerken.
[Afbeelding]
Je afbeelding doet het bij mij niet!

Edit 17:54u : Plaatje even extern in apart browser tab bekeken.

Waar was jij dan toen je dit zag. Zie je ook de eNodeB ID's?
Zie geen eNB-ID dus kan niet aangeven waar dit is. Ben wel benieuwd waar je dit dus zag.

The_Wireless_Guy wijzigde deze reactie 23-08-2019 17:54 (10%)

Redacteur 4Gmasten.nl

• leroy98ecker
  • Registratie: juni 2014
  • Nu online
The_Wireless_Guy schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 17:21:
[...]

Je afbeelding doet het bij mij niet!

Edit 17:54u : Plaatje even extern in apart browser tab bekeken.

Waar was jij dan toen je dit zag. Zie je ook de eNodeB ID's?
Zie geen eNB-ID dus kan niet aangeven waar dit is. Ben wel benieuwd waar je dit dus zag.
Ik zag dit in Voorthuizen toen ik thuis was. Het is even zoeken op de iPhone wat al die afkortingen betekenen. Op dat moment was ik verbonden met:
encoded_plmn: <02f461>, tac: 532
encoded_plmn: <02f461>, tac: 533
encoded_plmn: <02f461>, tac: 534
Cell ID: 24

• r_buren956
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 20-01 20:10
Wie weet of VoLTE en VoWIFI nou al bij alle klanten aan staat? Ik heb op mijn S9 wel een knopje Bellen over Wifi in de bel app (bij settings) maar verder krijg ik niet zoals op mijn A8 met VF een optie om voorkeur wifi of voorkeur mobiel netwerk. En ook geen extra icoontje in de balk boven.
En bellen over 4G werkt ook nog niet. Als ik netwerkmodus vast zet op 4G en probeer te bellen beeindigd ie het gesprek voordat ie al gaat bellen.

Ik heb een Go Up 10 GB abbo uit 2018.

• neeecht
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 11:41
@leroy98ecker
Apart, die Band 20 zijn de tele2 gegevens inderdaad.
Echter de EARFCN 37850 is Band 38 TDD van T-Mobile (en niet FDD zoals de screenshot zegt).

• ferrantufan
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 23-01 17:31
r_buren956 schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 23:11:
Wie weet of VoLTE en VoWIFI nou al bij alle klanten aan staat? Ik heb op mijn S9 wel een knopje Bellen over Wifi in de bel app (bij settings) maar verder krijg ik niet zoals op mijn A8 met VF een optie om voorkeur wifi of voorkeur mobiel netwerk. En ook geen extra icoontje in de balk boven.
En bellen over 4G werkt ook nog niet. Als ik netwerkmodus vast zet op 4G en probeer te bellen beeindigd ie het gesprek voordat ie al gaat bellen.

Ik heb een Go Up 10 GB abbo uit 2018.
VoWiFi gaat pas aan als het toestel hiervoor kiest, dit is afhankelijk van je signaal. T-Mobile geeft aan hier geen invloed op te hebben. Als je geen icoontje ziet en/of geen 'T-Mobile NL Wi-Fi' als provider hebt dan is VoWiFi niet actief.

Ik behoorde tot de pilottesters en bij mij zorgt LTE only er ook voor dat oproepen mislukken. Soms werkt VoLTE, soms niet. Apart.

• Tylen
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 10:53

Tylen

ONK SuperCup 1000 #6

Iemand hier al die esim besteld via de website? Moet die “opgehaald worden” dat zegt de website namelij? Ik Zit in italie en ben door mijn bundel heen en ophalen is lastig hahaha. Ven overigens geen tmobile klant. Dus ik wil snel klant worden en de esim hebben.

A wise man once said: 'Work is not a place."

• Dennisweb
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 23-01 23:10
Tylen schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 17:46:
Iemand hier al die esim besteld via de website? Moet die “opgehaald worden” dat zegt de website namelij? Ik Zit in italie en ben door mijn bundel heen en ophalen is lastig hahaha. Ven overigens geen tmobile klant. Dus ik wil snel klant worden en de esim hebben.
Dat lijkt me het probleem. Als je nieuwe klant wordt bij T-Mobile, komt AMP bij je langs om het contract te laten ondertekenen en je identiteitsgegevens te verifiëren.

• Steven.w
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 11:09
Dennisweb schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 23:47:
[...]

Dat lijkt me het probleem. Als je nieuwe klant wordt bij T-Mobile, komt AMP bij je langs om het contract te laten ondertekenen en je identiteitsgegevens te verifiëren.
Dat hoeft tegenwoordig niet meer. Verificatie gaat middels een betaling van € 0,01 via iDeal. Wel heb je kans dat je je aansluiting in Nederland moet activeren op het T-Mobile NL netwerk. Dus dat gaat ‘m alsnog niet worden.

Steven.w wijzigde deze reactie 25-08-2019 08:33 (14%)

• Tylen
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 10:53

Tylen

ONK SuperCup 1000 #6

Dennisweb schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 23:47:
[...]

+
Steven.w schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 08:22:
[...]

Dat hoeft tegenwoordig niet meer. Verificatie gaat middels een betaling van € 0,01 via iDeal. Wel heb je kans dat je je aansluiting in Nederland moet activeren op het T-Mobile NL netwerk. Dus dat gaat ‘m alsnog niet worden.
Ben er al uit. Wil het zakelijk doen, want die heeft esim data only maar dan moet ik echt even “langs” of “ophalen”. Wel jammer. Volgend jaar maar even van te voren regelen. Want €17,- voor een 1 maand abo van 16GB is toch goedkoper dan wat KPN rekent voor extra MB’s data.

A wise man once said: 'Work is not a place."

• Dennisweb
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 23-01 23:10
Tylen schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 09:38:
[...]

+

[...]

Ben er al uit. Wil het zakelijk doen, want die heeft esim data only maar dan moet ik echt even “langs” of “ophalen”. Wel jammer. Volgend jaar maar even van te voren regelen. Want €17,- voor een 1 maand abo van 16GB is toch goedkoper dan wat KPN rekent voor extra MB’s data.
Inderdaad. Daar doelde ik op. Als je namelijk als zakelijke klant kiest voor 'ophalen in de winkel', wordt de order ook geannuleerd wegens een verhoogd risicoprofiel. Je moet dus echt wachten tot AMP langs komt.

Overigens zit ik zelf niet meer bij T-Mobile. De slechte dekking op sommige plekken in Groningen en midden-Groningen plus een probleem met de iPhone XS Max (niet bellen of gebeld kunnen worden), hebben ertoe geleid dat ik mijn maandelijks opzegbare abonnement heb opgezegd en over ben gegaan op Vodafone.

• mvdam
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 12:17

mvdam

EV-Gekkie

T-Mobile, toch al ruim 10 jaar de huis-provider, zowel bij mij als zakelijk slaat nu de plank toch echt wel mis vind ik.

Met E-Sim hebben ze een prachtig product, instantly een nieuwe sim in geval van diefstal / verlies / vervanging van je toestel..

Behalve dan dat je 7 dagen moet wachten tussen het aanvragen van een nieuwe sim.

Mijn iPhone is vandaag geswapped door Apple. En nu kan ik geen nieuwe E-Sim aanvragen omdat dat nog geen 7 dagen geleden is.
Ik moet OF langs een winkel voor een fysieke sim, OF er eentje op laten sturen, OF wachten tot T-mobile door zijn 7 dagen heen is. #waardeloos

Wat een achterlijke beperking. Hoezo moet die er zijn? Is het hebben van mijn inlog gegevens niet genoeg? Of desnoods Inloggegevens + een sms?

Nu ben ik dus een dag lang niet bereikbaar omdat T-Mobile NERGENS van te voren meldt dat deze beperking er is.

Zelfs bellen met de klantenservice, wat toch wel lastig is geworden, immers je krijgt eerst "mevrouw loes de robot" aan de telefoon, en na melden dat je een vraag hebt over e-sim krijg je doodleuk de melding dat ze een linkje met info SMS-en en dan op zullen hangen. :F Daar bel ik toch potverdorie niet voor?

Nog maar eens 3x nadenken of we zakelijk wel gaan verlengen bij T-Mobile en niet toch naar Vodafone of KPN gaan..

Edit: Vandaag bij een T-Mobile winkel langs geweest onder werktijd om tóch maar een simkaart te scoren. Erg vriendelijk geholpen. Kreeg nu wél gewoon een E-Sim mee (in een envelop dan wel) maargoed :F

Hoezo kan dat dan niet online :/ Dat is toch soort-van-het-voordeel van een e-sim?

mvdam wijzigde deze reactie 27-08-2019 13:23 (28%)

Privé: Leaf 2018 Soon-To-be 57,6kWh - Zakelijk: Tesla Model 3 LR AWD + Hyundai Kona 64kWh

• Phoolie
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 23-01 23:49
Ik ben op zoek naar een oplossing om tv te kijken (en evt internetten) op de camping. Op dit moment heb ik zowel thuis (alles in 1) als mobiel nog KPN. Grote voordeel is dat je bij KPN voor 5 euro extra per maand een Digitenne ontvanger kan krijgen, die redelijk tot goed werkt op de camping. Alleen mijn mobiele verbinding is verre van geweldig. Ik overweeg dus om over te stappen, ook omdat KPN nou eenmaal niet de goedkoopste is. Dan zal ik dus tv moeten gaan kijken via internet. Aangezien de WiFi op de camping goed, maar erg traag is, valt die optie al af.

Dus zal ik (denk ik) moeten kijken naar een aanbieder met onbeperkt data. Of zou het met een grote databundel ook wel moeten lukken? Ik schat dat het zo'n 5 a 6 uur per week gebruikt zal worden.

Aangezien ik graag voetbal kijk, valt Tele2 al af als optie, wegens het ontbreken van Fox Sports, en dus kom ik uit bij T-Mobile.

Nou kan ik natuurlijk mijn telefoon als hotspot inzetten. Alleen moet het ook werken als ik er zelf niet ben. Mijn vriendin zit ook vaak met de kids op de camping als ik aan het werk ben :) Dus een hotspot functie is niet gewenst.

Volgens mij kom ik dan uit op een oplossing met een extra simkaart en of dit nou via een telefoon (als hotspot), MiFi kastje of 4G router is, maakt dan volgens mij niet zo uit.

De grote uitdaging zit hem in het feit dat er maar max 6 weken per jaar continu iemand aanwezig is in onze caravan. In het voor en na-seizoen, alleen in de weekenden als het weer dat toe laat. Om dan een unlimited data abonnement voor het hele jaar af te sluiten, is dan wellicht een beetje teveel van het goede. Heeft iemand hier wellicht een goed oplossing voor?

• fl2001
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 13:13
Phoolie schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 14:46:

De grote uitdaging zit hem in het feit dat er maar max 6 weken per jaar continu iemand aanwezig is in onze caravan. In het voor en na-seizoen, alleen in de weekenden als het weer dat toe laat. Om dan een unlimited data abonnement voor het hele jaar af te sluiten, is dan wellicht een beetje teveel van het goede. Heeft iemand hier wellicht een goed oplossing voor?
Ja zeker, Kijk dit is: https://www.t-mobile.nl/mobiel/prepaid/bundels#unlimited Lijkt mij perfect voor jou.

• Rub147
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 07:39
En lees de zin daarvoor even? In het hoogseizoen kan je misschien een data-only sim van een maand nemen bij Tele2. Buiten het seizoen een prepaid sim van T-Mobile met de weekend Unlimited bundel.

• Phoolie
Dat zou inderdaad voor de weekenden een mooie oplossing zijn. Moet ik alleen voor de weekenden van pasen en hemelvaart nog even een extra dagbundel er bij aanscaffen voor de maandag.
Rub147 schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 15:11:
[...]

En lees de zin daarvoor even? In het hoogseizoen kan je misschien een data-only sim van een maand nemen bij Tele2. Buiten het seizoen een prepaid sim van T-Mobile met de weekend Unlimited bundel.
Klinkt als een optie, alleen betaal je daar dan ook nog wel aansluitkosten voor. Jammer dat t-mobile die optie van een maandabonnement niet heeft, dan had ik gewoon alles bij t-mobile kunnen houden.

• Rub147
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 07:39
Phoolie schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 16:14:
[...]

Dat zou inderdaad voor de weekenden een mooie oplossing zijn. Moet ik alleen voor de weekenden van pasen en hemelvaart nog even een extra dagbundel er bij aanscaffen voor de maandag.

[...]

Klinkt als een optie, alleen betaal je daar dan ook nog wel aansluitkosten voor. Jammer dat t-mobile die optie van een maandabonnement niet heeft, dan had ik gewoon alles bij t-mobile kunnen houden.
Afsluiten via CashbackXL of iets dergelijks, en je hebt de aansluitkosten weer terugverdiend.

• kevertje1977
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 23-01 13:57
Mijn abbo gaat in januari verlopen.
Heb nu onbeperkt bellen + 5gb.
Aanbod voor verlengen is 16gb en onbeperkt bellen voor 22 euro per maand ex btw
Dan mag je die 16gb ook in NL, EU en USA gebruiken.

Als ik naar KPN kijk voor een bundel die ook in de USA doorloopt kom ik veel duurder uit.

Iemand suggesties om zo'n NL/EU + USA bundel goedkoop af te nemen ?

http://pvoutput.org/list.jsp?id=46194&sid=42129

kevertje1977 schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 12:18:

Als ik naar KPN kijk voor een bundel die ook in de USA doorloopt kom ik veel duurder uit.

Bij KPN of T-Mobile? Bij KPN is er geen mogelijkheid om dat goedkoper af te nemen, T-Mobile is hierin vele malen goedkoper, alleen ben je wel beperkt tot het T-Mobile netwerk in de VS, maar da's inmiddels vrij goed geworden. Zodra T-Mobile er VoLTE op aanbiedt wordt het nog beter, want er zijn nu plekken waar je wel data hebt maar niet kunt bellen als je geen VoLTE hebt (al meegemaakt!) 8)7

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• kevertje1977
Sorcerer8472 schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 13:02:
[...]

Bij KPN of T-Mobile? Bij KPN is er geen mogelijkheid om dat goedkoper af te nemen, T-Mobile is hierin vele malen goedkoper, alleen ben je wel beperkt tot het T-Mobile netwerk in de VS, maar da's inmiddels vrij goed geworden. Zodra T-Mobile er VoLTE op aanbiedt wordt het nog beter, want er zijn nu plekken waar je wel data hebt maar niet kunt bellen als je geen VoLTE hebt (al meegemaakt!) 8)7
bedankt. ik bedoelde eigenlijk "welke andere provider dan ook" maar had voornamelijk naar KPN en Tmobile gekeken.
KPN doet dat vanaf 100gb bundels en omdat ik thuis xs4all heb krijg ik wel een verdubbeling maar de prijs is wel gelijk 60 euro.
Tmobile lijkt daarmee veel interessanter. (en vorig jaar tmobile usa sim gekocht die goede dekking had in de steden)

Tmobile verleng voorstel zakelijk :
1 jaar, 16gb + onbeperkt bellen : 23 /mnd (exbtw)
1 jaar, onbeperkt internet + onbeperkt bellen : 26 /mnd (exbtw)

kevertje1977 wijzigde deze reactie 30-08-2019 13:13 (8%)

kevertje1977 schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 13:07:
[...]

bedankt. ik bedoelde eigenlijk "welke andere provider dan ook" maar had voornamelijk naar KPN en Tmobile gekeken.
KPN doet dat vanaf 100gb bundels en omdat ik thuis xs4all heb krijg ik wel een verdubbeling maar de prijs is wel gelijk 60 euro.
Tmobile lijkt daarmee veel interessanter. (en vorig jaar tmobile usa sim gekocht die goede dekking had in de steden)
Optie bij KPN is een lager abo nemen en het de maand dat je het nodig hebt verhogen naar dit abo. Dan is het in die maand duurder maar daarna niet meer. Hangt af van je gebruikspatroon of dit handig is.

Vodafone heeft ook een optie maar die kan niet tussendoor aan of uit, alleen handig als je echt heel regelmatig in de VS of Canada bent.

Verschil met T-Mobile is trouwens dat je bij KPN en Vodafone ook in Canada terecht kunt met je bundel.

• knakworst
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 12:20

knakworst

Get Dilberted!

kevertje1977 schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 12:18:

Beetje bizar maar ik heb dual sim, NL prepaid en Franse sim bij mobile.free.fr. 25 GB per maand in héél veel landen. Goedkoper dan in NL en nooit commentaar gehad van free dat ik meer data in buitenland gebruik. Je moet alleen in Frankrijk kopen.

• nltweaker
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 08-01 14:48
knakworst schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 14:45:
[...]

Beetje bizar maar ik heb dual sim, NL prepaid en Franse sim bij mobile.free.fr. 25 GB per maand in héél veel landen. Goedkoper dan in NL en nooit commentaar gehad van free dat ik meer data in buitenland gebruik. Je moet alleen in Frankrijk kopen.
Dat zal er meer mee te maken hebben dat ze waarschijnlijk nog geen goede monitoring/monitoringsbeleid hebben, want roaming GB's kost ze een stuk meer dan binnenlandse GB's.
[...]

Vraag me af of je buiten de EU ook nooit dat commentaar gaat krijgen. Zijn best wel veel landen tegen een lage prijs joh :o

Als er in NL eindelijk een "wereldreiziger-abo" komt dan ga ik daar ws ook vrij snel voor, maar helaas nog niet het geval, dus nu verschilt het een beetje per keer wat ik doe. Vind het jammer dat T-Mobile niet hetzelfde doet als T-Mobile USA. Volgens mij zou dat een goede strategie kunnen zijn; altijd gratis langzaam internet en dan bijbetalen voor meer snelheid als je het nodig hebt (per dag/week).

• xares
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 13:11
[...]

Maar kan je daar als Nederlander wel een abonnement afsluiten?
Betaal je dan meteen een jaar voorruit of?

• Phoolie
Rub147 schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 15:11:
[...]

Net even gekeken, maar t-mobile heeft geen data sim-only en de unlimited data kaartjes mag je niet in een ander apparaat dan Smartphone gebruiken. Vrees dat ik dus toch even verder moet zoeken.

• knakworst
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 12:20

knakworst

Get Dilberted!

Kan gewoon met Nederlandse credit card bij Free 'bornes' en vervolgens Nederlandse iban.

• AMD and INTEL
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 11:16
Hallo, iemand enig idee of t-mobile klanten binnenkort ook op tele2 kan roamen? Anders kan beter overstappen op tele-2 ( goedkoper en 2 netwerken ipv 1 )
AMD and INTEL schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 09:16:
Hallo, iemand enig idee of t-mobile klanten binnenkort ook op tele2 kan roamen? Anders kan beter overstappen op tele-2 ( goedkoper en 2 netwerken ipv 1 )
Je kunt (nog) niet op T-Mobile 4G met Tele2 he. En in het buitenland ben je vrijwel overal ook tot 3G beperkt.

Sorcerer8472 schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 10:54:
[...]

Je kunt (nog) niet op T-Mobile 4G met Tele2 he. En in het buitenland ben je vrijwel overal ook tot 3G beperkt.
Zou dat wenselijk zijn? kan.. maar dan zou het Tele2 Radionetwerk waar Tmobile zelf voldoende dekking bied tijdelijk offline moeten, komt er meer capaciteit op de backbone voor de plekken waar Tmo minder dekking heeft en kan je op die plekken wel Tmo klanten toelaten..

maar al met al zal het toch wel nog omgebouwd moeten worden...
gezien ze toch ook wel ruimte in de nog te veilen frequentie blokken willen :-) (en nu B20/B7 van Tele2 in de CA kunnen mee pakken)

Nu als Tele2 klant is het of B20/B7 of B1/3/8..

Dell E6440, Dell E6440, Custom homeserver C2750 based, Custom HTPC j4205 Based

• nltweaker
Sorcerer8472 schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 10:54:
[...]

Jawel, inmiddels kan een Tele2 Mobiel klant ook het TMNL 4G netwerk gebruiken.
Andersom niet, gaat ook niet gebeuren.
nltweaker schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 12:04:
[...]

Jawel, inmiddels kan een Tele2 Mobiel klant ook het TMNL 4G netwerk gebruiken.
Andersom niet, gaat ook niet gebeuren.
ook niet overal geloof ik..

zit hier nu op een lokatie met uitstekende tmobile dekking (site op 200 meter) en matige Tele2 dekking..

echter als ik hem handmatig op het Tmobile netwerk probeer te registreren krijg ik eerst even 3G (Tmobile) en daarna wordt ik gewoon naar Tele2 4G gezet (B20/B7) anders had ik wel op B1/3/8 gezeten gok ik zo :-)

• nltweaker
SMSfreakie schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 12:54:
[...]

ook niet overal geloof ik..

zit hier nu op een lokatie met uitstekende tmobile dekking (site op 200 meter) en matige Tele2 dekking..

echter als ik hem handmatig op het Tmobile netwerk probeer te registreren krijg ik eerst even 3G (Tmobile) en daarna wordt ik gewoon naar Tele2 4G gezet (B20/B7) anders had ik wel op B1/3/8 gezeten gok ik zo :-)
Het zou ook alleen moeten gebeuren wanneer Tele2 totaal geen bereik heeft.
nltweaker schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 16:32:
[...]

Het zou ook alleen moeten gebeuren wanneer Tele2 totaal geen bereik heeft.
Dan moeten ze nog wel het nodige finetunen geloof ik :-) net ergens geweest, gewoon 3G (900mhz) geen 4G te bekennen noch van Tele2 noch dat ik op Tmo 4G mocht :)

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

SMSfreakie schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 18:01:
[...]

Dan moeten ze nog wel het nodige finetunen geloof ik :-) net ergens geweest, gewoon 3G (900mhz) geen 4G te bekennen noch van Tele2 noch dat ik op Tmo 4G mocht :)
Hij gaat echt pas over naar T-Mobile onder een bepaalde RSRP waarde.

Redacteur 4Gmasten.nl

The_Wireless_Guy schreef op zondag 1 september 2019 @ 11:15:
[...]

Hij gaat echt pas over naar T-Mobile onder een bepaalde RSRP waarde.
Geen tele2 4G lijkt me toch dan wel te voldoen aan die eis? Thuis heb ik gewoon wel 4g van tele2 en daar stuiter ik nu dus continu tussen tele2 en tmo...

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

SMSfreakie schreef op zondag 1 september 2019 @ 11:17:
[...]

Geen tele2 4G lijkt me toch dan wel te voldoen aan die eis? Thuis heb ik gewoon wel 4g van tele2 en daar stuiter ik nu dus continu tussen tele2 en tmo...
Geen Tele2 op jouw display hoeft niet te betekenen dat je toestel geen Tele2 meer zag.

Dan zou je thuis rond de ingestelde grenswaarde zitten en als je erboven zit kan T-Mobile je weer terugzetten naar Tele2 4G.

Redacteur 4Gmasten.nl

The_Wireless_Guy schreef op zondag 1 september 2019 @ 11:20:
[...]

Geen Tele2 op jouw display hoeft niet te betekenen dat je toestel geen Tele2 meer zag.

Dan zou je thuis rond de ingestelde grenswaarde zitten en als je erboven zit kan T-Mobile je weer terugzetten naar Tele2 4G.
Normaal als ik netwerk zoek krijg ik kpn, Vodafone en 2x Tele2 te zien.. Waarvan 1tje hun eigen 4G is, en de andere 3G (via tmo) is.. Echter gister kwam er maar 1x tele2 voor de dag. En daarmee verbinden leverde alleen een 3G verbinding op?

Terwijl als ik nu dat doe ik eerst op 3G verbonden ben en dan als nog naar 4G (tele2) wordt gezet...

Mij lijkt het dan logisch dat er dan sowieso naar 4G geschakeld zou worden...? Dan wel op het tmo netwerk.. Omdat er geen tele2 beschikbaar is?

Of ze het zou aan de hand van de theoretische dekkingskaart moeten gebeuren... Maar dat lijkt me niet echt logisch...?

Andere optie is dat het nog niet overal in het netwerk kan/mag?

• ucsdcom
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 23-01 23:56
Kan het zijn dat er door T-Mobile/Tele2 iets getest wordt? Bij het opstarten van mijn Tele2 toestel, kom ik ondanks de 100% goede Tele2-4g dekking toch eerst op 3g van T-Mobile terecht. Pas na langer wachten schakel je dan door naar Tele2-4g.

Verder valt op dat mijn toestellen de laatste tijd altijd naar WiFi bellen willen, ondanks de goede 4g dekking. Is dat een setting bij Tele2 om zoveel mogelijk verkeer te offloaden?

• neeecht
@ucsdcom lees de laatste reacties in de Tele2 thread eens terug. :)
ik bel thuis etc altijd over wifi.. maar dat is meer omdat geen enkele provider hier fatsoenlijke indoor dekking kan leveren..

• ucsdcom
neeecht schreef op zondag 1 september 2019 @ 18:25:
@ucsdcom lees de laatste reacties in de Tele2 thread eens terug. :)
Thanks, wat een verhaal daar! Kijk dat is nieuws: 4g toegang tot T-Mobile voor Tele2 klanten. Ik dacht oprecht dat dat hier een aantal posts terug een grap was, maar dus toch in stilte een feit. Het Tele2 netwerk is in een aantal T-Mobile dekkingsgaten wel aanwezig. Dus dan nu het beste van 2 werelden als je Tele2 klant bent.

ucsdcom wijzigde deze reactie 01-09-2019 19:40 (3%)

• neeecht
@ucsdcom ja dat is het ironische nu.
Als T-Mobile klant kan je geen gebruik maken van de Tele2 masten.

Daarom zal het ombouwen niet lang op zich laten duren denk.
Als Tele2 op T-Mobile werkt, betekend dat dat men de Tele2 config op de sites kan aanpassen aan die van T-Mobile. Het probleem hier is dan wel: Ze hebben maar 2 banden. Dus dat zal ook niet zomaar gebeuren.

Dus ik gok op snelle ombouw bestaande Tele2 lokaties waar T-Mobile geen goede dekking heeft.
Daarna alles omgooien. Per gebied of landelijk, alleen T-Mobile en @The_Wireless_Guy weten dat. 8)
neeecht schreef op zondag 1 september 2019 @ 19:50:
@ucsdcom ja dat is het ironische nu.
Als T-Mobile klant kan je geen gebruik maken van de Tele2 masten.

Daarom zal het ombouwen niet lang op zich laten duren denk.
Als Tele2 op T-Mobile werkt, betekend dat dat men de Tele2 config op de sites kan aanpassen aan die van T-Mobile. Het probleem hier is dan wel: Ze hebben maar 2 banden. Dus dat zal ook niet zomaar gebeuren.

Dus ik gok op snelle ombouw bestaande Tele2 lokaties waar T-Mobile geen goede dekking heeft.
Daarna alles omgooien. Per gebied of landelijk, alleen T-Mobile en @The_Wireless_Guy weten dat. 8)
Inweze met die multiband antennes kunnen ze gewoon de Tele2 only antennes er uitslopen, Multiband Tmo/Tele2 antennes terug hangen.. Radio's weer aan. verkeer over de Tele2backbone hoppa :-)

• thedutchdragon
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 13:20
Ondanks de verhalen in het andere topic kan ik hier als tele2 klant niet op het tmobile netwerk roamen. Als ik handmatig naar netwerken laat zoeken vind ik er maar 3, tele2, voda en kpn. eerst zag ik 2 tele2 netwerken (de ene was dan tele2 4g en de andere tmobile 3g) maar die 2e zie ik nu ook niet meer. Telefoon pakt ook alleen 800 en 2600 mhz.

Vragen over accessibility van apps, hardware en websites voor mensen met een visuele beperking, stuur gerust een DM

• neeecht
@thedutchdragon zoals ik het begreep werd/wordt dit nu getest in Limburg.
Andere gebieden/landelijk zal nog even afwachten worden.

Dit bewijst trouwens wel dat T-Mobile en Tele2 niet echt vanaf het begin het plan hadden om samen te gaan.
Anders was dat wel met 1 druk op een knop geregeld. (Zoals nu wel met 5G).

• neeecht
@SMSfreakie
De meeste Tele2 antennes zijn al multibanders.
Niet allemaal, maar de meeste nieuwe wel.

Het meeste werk zal zijn overal naar toe gaan en alles omleggen/aansluiten.
Als Tele2 vanaf dag 1 al een virtuele provider was geweest (op de gedeelde masten), dan was het anders geweest. Maar dat mocht dus niet.

We gaan het meemaken, voor ons Tweakers blijft het leuk en spannend.
neeecht schreef op zondag 1 september 2019 @ 19:55:
@thedutchdragon zoals ik het begreep werd/wordt dit nu getest in Limburg.
Andere gebieden/landelijk zal nog even afwachten worden.

Dit bewijst trouwens wel dat T-Mobile en Tele2 niet echt vanaf het begin het plan hadden om samen te gaan.
Anders was dat wel met 1 druk op een knop geregeld. (Zoals nu wel met 5G).
ik heb hier in het noorden (zuidwest friesland) oost-groningen/grens drenthe ook gewoon al geroamd op Tmobile 4G als Tele2 klant..

echter nu lijkt het hier niet meer te lukken (zwfriesland)

• neeecht
@SMSfreakie test voorbij dan. Waarschijnlijk geslaagd. :)
Elk gebied testen, wanneer 90%werkt, hup live.
@neeecht zou kunnen... wel is het Tele2 bereik hier "minder" op het moment...

• Mars18
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 22-01 15:19
Er is hier nu storing in Den Haag omgeving ;)

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 4 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• InjecTioN
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 20-01 15:07

InjecTioN

¯\_(ツ)_/¯

Mars18 schreef op maandag 2 september 2019 @ 10:56:
https://allestoringen.nl/storing/t-mobile

Op wel meer plekken vrees ik...

http://specs.tweak.to/13581

• Jassy
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 11:48
Mars18 schreef op maandag 2 september 2019 @ 10:56:
Niet alleen in Den Haag, maar ik denk dat landelijk mobiel internet eruit ligt bij T-Mobile. Hier in Oost NL werkt het ook niet.

Van 2G tot en met 4G ligt alles eruit. Je kan wel een datasessie starten maar er gaat geen data overheen.

Jassy wijzigde deze reactie 02-09-2019 10:59 (15%)

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

• menonv
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 12:13
Yup, zuiden des lands (Sittard) ligt ook de connectie eruit. Wel 4G verbinding, H+ bouwt ook op, maar geen internet toegang. Al een kwartiertje ongeveer.

i5-8600K OC @ 5Ghz - Corsair H110i | MSI-Z370 Gaming Pro Carbon | Corsair 16GB DDR4 3000Mhz | MSI GTX1080 OC 8G @ 2Ghz | SSD / 256GB & 512GB | Storage / 6TB

• HaterFrame
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 07:56

HaterFrame

Well... Poo came out!

Zelfde hier in Enschede, mijne en die van mn vriendin doen t niet. Lijkt landelijk te zijn.

I am the great Cornholio!

• Mulder_fox
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 20-01 15:54
In zeeland hetzelfde geval.

• AMD and INTEL
Hier helaas ook storing ( zuid oost )

• menonv
Via LAN Tools kan ik via 4G wel de DNS servers van tmobile pingen.
84.241.227.82 / 84.241.227.81

Dus ergens een routering wat naar de malle is?

i5-8600K OC @ 5Ghz - Corsair H110i | MSI-Z370 Gaming Pro Carbon | Corsair 16GB DDR4 3000Mhz | MSI GTX1080 OC 8G @ 2Ghz | SSD / 256GB & 512GB | Storage / 6TB

• Jassy
En hier werkt alles weer.

• menonv
Inderdaad, zojuist external ip weer in orde, en berichten jumpen binnen. :D

• AMD and INTEL
Het lijkt weer te werken! :D

• InjecTioN
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 20-01 15:07

InjecTioN

¯\_(ツ)_/¯

https://community.t-mobil...et-mobiel-internet-314811

Het lijkt idd weer te werken, wat ik ook kan beamen.

http://specs.tweak.to/13581

• ucsdcom
.....en juist nu stuurt T-Mobile een tweet de wereld in dat er problemen kunnen zijn. (Ca. 15 minuten terug) Interessant.

Je gaat toch denken dat het iets te maken heeft met de testen voor -en het open zetten van binnenlandse 4g roaming en samenvoegen van de beide netwerken.

ucsdcom wijzigde deze reactie 02-09-2019 15:19 (39%)

• king006
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 10:51
ucsdcom schreef op maandag 2 september 2019 @ 15:18:
.....en juist nu stuurt T-Mobile een tweet de wereld in dat er problemen kunnen zijn. (Ca. 15 minuten terug) Interessant.

Je gaat toch denken dat het iets te maken heeft met de testen voor -en het open zetten van binnenlandse 4g roaming en samenvoegen van de beide netwerken.
Ik weet niet waar jij keek ;) maar die tweets zijn van 11 uur vanochtend.

• ucsdcom
king006 schreef op maandag 2 september 2019 @ 19:45:
[...]

Ik weet niet waar jij keek ;) maar die tweets zijn van 11 uur vanochtend.
Stom, inderdaad.....ik denk eerder dat mijn notificaties wat laat binnen kwamen...

• ucsdcom
Bijzonder: op een e-sim zit standaard geen pincode ingesteld. Volgensde T-Mobile website kan je de pincode zelf kiezen. (Bron: https://www.t-mobile.nl/klantenservice/mobiel/simkaart)

Maar....voor het aanzetten of kiezen van een pincode, heb je de standaardpin nodig. T-Mobile heeft op simkaarten als enige provider doorgaans een afwijkende pincode. Die staat op de kunstof sim houder. Bij een e-sim heb je die niet als je de QR code download. Er is mij niet opgevallen dat er ergens een pin stond.

Wie dit ook treft: de standaard e-sim pin is 0000.

Opgelost!

• AMD and INTEL
ucsdcom schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 21:07:
Bijzonder: op een e-sim zit standaard geen pincode ingesteld. Volgensde T-Mobile website kan je de pincode zelf kiezen. (Bron: https://www.t-mobile.nl/klantenservice/mobiel/simkaart)

Maar....voor het aanzetten of kiezen van een pincode, heb je de standaardpin nodig. T-Mobile heeft op simkaarten als enige provider doorgaans een afwijkende pincode. Die staat op de kunstof sim houder. Bij een e-sim heb je die niet als je de QR code download. Er is mij niet opgevallen dat er ergens een pin stond.

Opgelost!
Hmm, dit zou natuurlijk het probleem met het “overnemen” kunnen oplossen! Stuur gewoon een email naar het account zijn email met de pincode, en iemand die het zou willen overnemen met mijn t-mobile kan er niks mee! ( of natuurlijk meteen als je aanvraagt klik op deze link email om het goed te keuren )

• Orinoco
  • Registratie: april 2007
  • Niet online

Orinoco

Unter den Linden

ucsdcom schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 21:07:

Opgelost!
Klopt, vanmiddag een esim gekocht in een T-mobile shop en de pin code staat op de bijgeleverde esim card met QR code.
Je kan niet gelijk je tel nummer laten omzetten naar een brons/zilver/goud nummer, hier moet je ong 2 dagen mee wachten. Dan kun je het tel nummer laten omzetten als je dit wilt.

tip:
Als je besluit een brons/zilver/goud tel nummer te nemen, vragen dan wel om een nummer die nog niet eerder gebruikt is.
Uit ervaring weet ik, dat je dat een hoop gezeur kan schelen :)

Orinoco wijzigde deze reactie 04-09-2019 17:48 (8%)

Gewoon al jaren 't zelfde nummer hebben is goud voor mij ;p

• ucsdcom
Orinoco schreef op woensdag 4 september 2019 @ 17:44:
[...]

Klopt, vanmiddag een esim gekocht in een T-mobile shop en de pin code staat op de bijgeleverde esim card met QR code.
Je kan niet gelijk je tel nummer laten omzetten naar een brons/zilver/goud nummer, hier moet je ong 2 dagen mee wachten. Dan kun je het tel nummer laten omzetten als je dit wilt.

tip:
Als je besluit een brons/zilver/goud tel nummer te nemen, vragen dan wel om een nummer die nog niet eerder gebruikt is.
Uit ervaring weet ik, dat je dat een hoop gezeur kan schelen :)
Ik wist niet dat ze dat nog steeds deden. In de Dutchtone tijd moest je daar nog flink voor betalen in ieder geval.

• Orinoco
  • Niet online

Orinoco

Unter den Linden

ucsdcom schreef op woensdag 4 september 2019 @ 22:04:
[...]

Ik wist niet dat ze dat nog steeds deden. In de Dutchtone tijd moest je daar nog flink voor betalen in ieder geval.
Het is nog steeds niet gratis :)
https://www.t-mobile.nl/k.../mobiel/gegevens-wijzigen

• THE_BASE
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Vanaf maandag is 0GB niet meer te koop bij T-Mobile. De prijsplannen worden enigszins aangepast.

Ik denk niet dat veel Tweakers deze bundel kiezen, maar wilde het toch even gemeld hebben.

Bron: intern

MacBook  iPhone 11 Pro  Apple Watch  Apple TV  AirPods  AirPort Express

• Jassy
THE_BASE schreef op donderdag 5 september 2019 @ 17:45:
Vanaf maandag is 0GB niet meer te koop bij T-Mobile. De prijsplannen worden enigszins aangepast.

Ik denk niet dat veel Tweakers deze bundel kiezen, maar wilde het toch even gemeld hebben.

Bron: intern
Hoe uit zich deze verandering? Alleen prijs of ook bundel groottes?

• THE_BASE
  • Niet online
Jassy schreef op donderdag 5 september 2019 @ 20:28:
[...]

Hoe uit zich deze verandering? Alleen prijs of ook bundel groottes?
Prijs.

• Melkunie
  • Registratie: januari 2009
2 GB en Unlimited GB USA verdwijnen ook, dus voor wie nog wil, laatste weekend.

• xares
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 13:11
Melkunie schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 11:23:
2 GB en Unlimited GB USA verdwijnen ook, dus voor wie nog wil, laatste weekend.
Unlimited GB USA bestaat niet toch?
Dat is Unlimited + 14 Gb EU/USA?

-edit-

Als je de onbeperkt in NL en 14 GB in EU én USA bundel bedoelt zou het wel jammer zijn.
Ik gebruik deze regelmatig als ik naar de USA ga. Dan zet ik hem voor 1 maand omhoog.

Zou dit ook voor lopende abbonementen wijzigen?
Ik heb nog de Go 17.2.

xares wijzigde deze reactie 06-09-2019 11:55 (33%)

• Jassy
Gaan ze stoppen met de US Bundel? Jammer... Dat is nu wel een erg mooi pluspunt.

• Melkunie
xares schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 11:44:
[...]

Unlimited GB USA bestaat niet toch?
Dat is Unlimited + 14 Gb EU/USA?
Klopt, excuus! Die bedoel ik :)
Deze staat in de documenten aangeduid als Unlimited GB USA.

• THE_BASE
  • Niet online
Het wordt niet zo lastig hoor:

1 GB + 120 = 12,50
5 GB + 120 = 17,50
10GB + 120 = 22,50

1 GB + Onbeperkt bellen = 15,00
5 GB + Onbeperkt bellen = 20,00
10 GB + Onbeperkt bellen = 25,00
Unlimited GB + Onbeperkt bellen = 30,00 (!)

Daarnaast wordt Klantvoordeel makkelijker te combineren en zorgt nog steeds voor 2GB extra en 2,50 euro korting op de abonnementen. Unlimited krijgt altijd 5 euro korting.

• Jassy
Unlimited met klantvoordeel wordt dan wel interessant. Ik ben benieuwd of bestaande klanten ook in dit pricing model in kunnen stappen !

• zunrob
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 23-01 19:51
Ik heb nu een "NEXT 5 GB + ONBEPERKT BELLEN 17.2" die eind van het jaar verloopt. Nu krijg ik op dat abonnement 33% korting plus "T-MOBILE SAMEN KORTING". Daarmee kom ik op een prijs van 15,33 Euro uit, wat ik best prima vind. Behoud ik beide kortingen na afloop van het abonnement of niet? Ik kan dat nergens goed vinden...
dreester schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 15:22:
[...]

Je korting vervalt niet. Mijn Go 17.2 is al sinds januari dit jaar verlopen en heb nog steeds mijn korting.
Zojuist gebeld met T-Mobile; de korting op je abonnement blijft behouden, maar de samen korting (a 5 Euro) zou vervallen. Kan iemand met een afgelopen abonnement e.e.a. bevestigen?

Edit: Hier op hun website staat dat ook de samen korting behouden blijft https://www.t-mobile.nl/k...extras-voor-klanten/samen

zunrob wijzigde deze reactie 07-09-2019 16:09 (53%)

• Orinoco
  • Niet online

Orinoco

Unter den Linden

Afgelopen woensdag een T-Mobile 5GB + 120min esim abonnement gekocht, deze staat op dit moment nog niet in My T-Mobile.
Heb in My T-Mobile ook nog een ander account staan maar de nieuwe laat op zich wachten, duurt dit altijd zolang?
Morgen nog even afwachten en dan Maandag maar even bellen!

• dutchgio
  • Registratie: april 2012
  • Nu online
zunrob schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 14:29:
Ik heb nu een "NEXT 5 GB + ONBEPERKT BELLEN 17.2" die eind van het jaar verloopt. Nu krijg ik op dat abonnement 33% korting plus "T-MOBILE SAMEN KORTING". Daarmee kom ik op een prijs van 15,33 Euro uit, wat ik best prima vind. Behoud ik beide kortingen na afloop van het abonnement of niet? Ik kan dat nergens goed vinden...

[...]

Zojuist gebeld met T-Mobile; de korting op je abonnement blijft behouden, maar de samen korting (a 5 Euro) zou vervallen. Kan iemand met een afgelopen abonnement e.e.a. bevestigen?

Edit: Hier op hun website staat dat ook de samen korting behouden blijft https://www.t-mobile.nl/k...extras-voor-klanten/samen
De kortingen blijven. Bij verlengen is er echter geen T-Mobile samen meer.

| Apple iPad 3rd generation 16GB | Synology DS112J | iOcean X7 | ZTE Nubia Z7 Mini | Xiaomi Redmi Note 3 | ZTE Axon 7 | XDA Recognized developer |

• dreester
  • Niet online

[...]

De kortingen zijn bij mij nog steeds actief. :)

Weet iemand hier hoe de planning van VoWiFi er uitziet? T-Mobile geeft zelf aan dit per prijsplan (particulier, zakelijk) uit te rollen, en niet zo zeer per toestel.
https://community.t-mobil...rt=dateline.desc#comments

Ik baal ervan dat er geen planning bekend is voor de OnePlus 7 Pro is ondanks dat zij deze wel "ondersteunen", wat dat ook mag betekenen. Vanwege de Vodafone korting en een F&F-code overweeg hierom weer naar hen over te stappen.

dreester wijzigde deze reactie 07-09-2019 17:20 (24%)

• Steven.w
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 11:09
Valt het meer mensen op dat bellen van T-Mobile naar een KPN-nummer via 3G wel HD-voice biedt maar niet als je via 4G (VoLTE) belt? Dit is al maanden zo...?

• zunrob
dreester schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 17:08:
[...]

De kortingen zijn bij mij nog steeds actief. :)

Weet iemand hier hoe de planning van VoWiFi er uitziet? T-Mobile geeft zelf aan dit per prijsplan (particulier, zakelijk) uit te rollen, en niet zo zeer per toestel.
https://community.t-mobil...rt=dateline.desc#comments

Ik baal ervan dat er geen planning bekend is voor de OnePlus 7 Pro is ondanks dat zij deze wel "ondersteunen", wat dat ook mag betekenen. Vanwege de Vodafone korting en een F&F-code overweeg hierom weer naar hen over te stappen.
Vanwege die korting eigenlijk ook mijn vraag mbt korting, de prijs van Vodafone is nu erg aantrekkelijk. Ik twijfel dus ook om over te stappen. Echter, als ik zo de dekking vergelijk is die van T-Mobile veel beter...

• krakendmodem
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 08:16
Steven.w schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 17:12:
Valt het meer mensen op dat bellen van T-Mobile naar een KPN-nummer via 3G wel HD-voice biedt maar niet als je via 4G (VoLTE) belt? Dit is al maanden zo...?
Bij T-Mobile werkt inderdaad alleen via 3G HD Voice.
De nummers waarmee ik bel hebben meestal 3G voor spraak (simpel, Ben, dus niet T-Mobile zelf). Ik bel zelf via KPN.

Bel ik naar een T-Mobile nummer die op 4G blijft, dan is er geen HD Voice.

Dat is nu een dikke maand zo? Nog geen maanden dacht ik.

• HugoVS
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 15-01 19:59
e sim is voor mij echt een ramp. Helaas moest mijn iPhone xs naar de reparatie waar ik dus een e sim voor had gekocht op de dag van release bij T-mob. Het fijne van zo'n e sim is dat je hem niet kunt swappen naar je vervangtoestel die dus wel met een fysieke sim werkt. Met als gevolg dat ik bijna nergens meer in kan waar twee factor autorisatie vereist is zoals iCloud om mijn iPhone terug te kunnen instellen. Nu mag ik weer een nieuwe sim bestellen anders kom ik nergens meer in ! Ik ben er nu heilig van overtuigd dat ik lekker bij mijn fysieke sim blijf. E sim geeft uiteindelijk meer gedoe.

• ucsdcom

[...]

Soms kan verlengen je een even goede of betere deal opleveren. Ik bel steeds minder en kreeg voor 1 jaar de 5gb + 120 minuten bellen inclusief 2,50 klantvoordeel voor 13,50 met 2gb klantvoordeel extra wat dus 7gb maakt. Bij 2 jaar was dat 12,50 geworden voor 7gb en 120 minuten.

Ik moestwel met de “eigen” Tele2 dit wil ik actie en de inclusief 4g optie toch goedkopere “eigen” Ben acties schermen bij opzeggingen voor ik een aangepast (goedkoper) voorstel kreeg.

En dan in het algemeen:

Unlimited nu standaard 5,- euro korting? Bij unlimited kon de korting voorheen echter oplopen van 2,50, naar 6,50 naar 10,- of 12,50 per maand korting bij meerdere unlimited abonnementen op 1 adres en evt. met T-Mobile thuis combineren. Het abonnement is echter standaard 5,- per maand goedkoper geworden. (30,- ipv. 35,-). Met klantvoordeel en deze 5,- standaard korting kom je dan al op een concurrerend abonnement van unlimited 25,- inclusief 4g in het buitenland. Geen reden om nog Tele2 te nemen. Meer reden om meteen naar T-Mobile unlimited te gaan.

NB. Als je een te oud unlimited abonnement hebt, dan mag je via de klantenservice overstappen naar een nieuwe abonnementsvorm. Heeft iemand ervaringen daarmee?

ucsdcom wijzigde deze reactie 09-09-2019 15:47 (29%)

• Orinoco
  • Niet online

Orinoco

Unter den Linden

HugoVS schreef op zondag 8 september 2019 @ 11:24:
e sim is voor mij echt een ramp. Helaas moest mijn iPhone xs naar de reparatie waar ik dus een e sim voor had gekocht op de dag van release bij T-mob. Het fijne van zo'n e sim is dat je hem niet kunt swappen naar je vervangtoestel die dus wel met een fysieke sim werkt. Met als gevolg dat ik bijna nergens meer in kan waar twee factor autorisatie vereist is zoals iCloud om mijn iPhone terug te kunnen instellen. Nu mag ik weer een nieuwe sim bestellen anders kom ik nergens meer in ! Ik ben er nu heilig van overtuigd dat ik lekker bij mijn fysieke sim blijf. E sim geeft uiteindelijk meer gedoe.
Heb je de esim gekocht via de T-mobile website (QR-code per email) of een lokale T-mobile shop (esim kaart)?

• HugoVS
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 15-01 19:59
Orinoco schreef op maandag 9 september 2019 @ 13:24:
[...]

Heb je de esim gekocht via de T-mobile website (QR-code per email) of een lokale T-mobile shop (esim kaart)?
Via My T-Mobile dus email denk ik.

• Orinoco
  • Niet online

Orinoco

Unter den Linden

HugoVS schreef op maandag 9 september 2019 @ 13:27:
[...]

Via My T-Mobile dus email denk ik.
Dat had ik ook de eerste keer en die QR-code was om een vreemde reden maar 1 keer te gebruiken.
Daarna wederom de esim gekocht maar nu via een T-mobile shop en dan krijg je een esim kaart die je meerdere malen kunt gebruiken, alleen de situatie die schets met reparatie dat durf ik niet te zeggen of dat wel goed zou gaan met een esim kaart.

• ucsdcom
HugoVS schreef op zondag 8 september 2019 @ 11:24:
Dat ligt niet aan de e-sim of aan T-Mobile, maar toch er aan dat je vervangende toestel een model is wat geen e-sim ondersteund?

Als je een vervangende Iphone XR of XS ontvangt of hebt, dan kan je daarop via my T-Mobile meteen een nieuwe e-sim zetten. Na 7 dagen kan je dat weer op een volgend toestel doen. Bijvoorbeeld je Iphone die terug is van reparatie. Wat dan blijft zijn de kosten van iets meer dan 5,- per wissel. Bij een gedwongen reparatie wil T-Mobile daar misschien eenmalig wel coulant in zijn. Als je je toestel echt dualsim wilt gebruiken is de T-Mobile e-sim bij de Iphones helaas nu nog je enige keuze. Gebruik je dualsim toch niet, of verwacht je binnenkort van toestel te wisselen? dan adviseer ik je ook om lekker bij een fysieke simkaart te blijven.

• kevertje1977
Erg vreemd : als ik inlog en kies voor verlengen zie ik geen aanbiedingen met USA data meer.
Op deze site : https://www.t-mobile.nl/z...OR06,TFB63,27505104&lp=11
kan je nog wel de USA data kiezen

• Melkunie
kevertje1977 schreef op maandag 9 september 2019 @ 16:00:
Erg vreemd : als ik inlog en kies voor verlengen zie ik geen aanbiedingen met USA data meer.
Op deze site : https://www.t-mobile.nl/z...OR06,TFB63,27505104&lp=11
kan je nog wel de USA data kiezen
Dan denk ik dat je op dit moment geen zakelijk abonnement hebt. Als je ingelogd bent krijg je dus alleen het particuliere aanbod te zien, waarbij USA sinds vandaag niet meer bestaat. Zie ook dit artikel. De pagina die je linkt toont zakelijke abonnementen, waarbij USA nog wel bestaat.

• kevertje1977
Melkunie schreef op maandag 9 september 2019 @ 16:06:
[...]

Dan denk ik dat je op dit moment geen zakelijk abonnement hebt. Als je ingelogd bent krijg je dus alleen het particuliere aanbod te zien, waarbij USA sinds vandaag niet meer bestaat. Zie ook dit artikel. De pagina die je linkt toont zakelijke abonnementen, waarbij USA nog wel bestaat.
Ik heb wel zakelijk trouwens. Als ik die link gebruik waar ie staat kan ik het wel bestellen. Echter verloopt mijn abbo pas in januari 2020.
Kan ik het dan wel al nu bestellen ?

• Melkunie
Dat is dan wel apart. Ik heb niet echt verstand van zakelijke aansluitingen helaas. Voor consumenten geldt dat je vanaf 4 maanden voor je einddatum je verlenging moet kunnen indienen en daar zit je nu aan (afhankelijk van de precieze dag weliswaar). Maar ik weet dus niet of dat voor zakelijk ook zo geldt, maar als je na inloggen wel kunt kiezen voor verlengingen lijkt me dat wel.

• zunrob
ucsdcom schreef op maandag 9 september 2019 @ 13:00:
[...]

Soms kan verlengen je een even goede of betere deal opleveren. Ik bel steeds minder en kreeg voor 1 jaar de 5gb + 120 minuten bellen inclusief 2,50 klantvoordeel voor 13,50 met 2gb klantvoordeel extra wat dus 7gb maakt. Bij 2 jaar was dat 12,50 geworden voor 7gb en 120 minuten.

Ik moestwel met de “eigen” Tele2 dit wil ik actie en de inclusief 4g optie toch goedkopere “eigen” Ben acties schermen bij opzeggingen voor ik een aangepast (goedkoper) voorstel kreeg.

En dan in het algemeen:

Unlimited nu standaard 5,- euro korting? Bij unlimited kon de korting voorheen echter oplopen van 2,50, naar 6,50 naar 10,- of 12,50 per maand korting bij meerdere unlimited abonnementen op 1 adres en evt. met T-Mobile thuis combineren. Het abonnement is echter standaard 5,- per maand goedkoper geworden. (30,- ipv. 35,-). Met klantvoordeel en deze 5,- standaard korting kom je dan al op een concurrerend abonnement van unlimited 25,- inclusief 4g in het buitenland. Geen reden om nog Tele2 te nemen. Meer reden om meteen naar T-Mobile unlimited te gaan.

NB. Als je een te oud unlimited abonnement hebt, dan mag je via de klantenservice overstappen naar een nieuwe abonnementsvorm. Heeft iemand ervaringen daarmee?
Dat is volgens mij vergelijkbaar met de aanbieding die ik kreeg, ook 5 GB maar dan met onbeperkt voor 15 euro. Echter, daar zit de vriendenkorting in. Maar aangezien op dit adres geen andere T-Mobile aansluiting is moest ik een ander adres dan mijn daadwerkelijke adres gebruiken. Dat zit me niet lekker dus dat doe ik niet. Hoe kreeg jij die vriendenkorting? Heb je nog een andere aansluiting?

• LoeWn
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 12:57
Mijn abonnement loopt in januari af. Nu ga ik in Oktober nog naar New York City. Ondanks dat ik €7,50 goedkoper uit ben op het moment dat ik nu verleng, lijkt het me handiger om even te wachten zodat ik nog wel gebruik kan maken van de USA bundel, door mijn abonnement tijdelijk te verhogen.

Kan iemand bevestigen dat dit klopt?

• kevertje1977
LoeWn schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 08:44:
Mijn abonnement loopt in januari af. Nu ga ik in Oktober nog naar New York City. Ondanks dat ik €7,50 goedkoper uit ben op het moment dat ik nu verleng, lijkt het me handiger om even te wachten zodat ik nog wel gebruik kan maken van de USA bundel, door mijn abonnement tijdelijk te verhogen.

Kan iemand bevestigen dat dit klopt?
Maar als je nu verlengt gaat je nieuwe abbo pas in op de verloop-datum (dus januari) toch ?
Dus dan zou je het nu al kunnen doen.

Voor mij geldt het andersom : ik kan ook per januari verlengen, heb nu geen USA toevoeging maar als ik dit jaar nog naar de USA ga krijg ik het dus niet voor elkaar nu al dit abbo te nemen ;-)

Pagina: 1 ... 81 ... 86 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True