[T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 79 ... 105 Laatste
Acties:
  • 754.160 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!
croschou schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 10:46:
[...]

HD voice, oftewel bellen via wifi of 4g is niet iets dat 'aangezet' wordt tussen providers. KPN biedt dit al langer aan. Bij T-Mobile wordt dit nu uitgerold. Dus misschien had jouw gesprekspartner het aanstaan. Je kunt op de site van T-Mobile checken welke abonnementen er al over beschikken.
Je telefoon moet dit trouwens wel ondersteunen en moet je waarschijnlijk nog aanzetten.
...en om ook met HD kwaliteit tussen providers te kunnen bellen moeten providers onderling wel degelijk voorzieningen treffen. Vodafone en KPN hebben dit onderling al een tijdje geregeld en het verschil is aanzienlijk veel betere kwaliteit van je gesprek!

HD kwaliteit is beschikbaar op zowel 2g, 3g als 4g verbindingen. In Nederland heeft in ieder geval Vodafone HD voice naast 3g en 4g ook aan staan op 2g. Bij de andere providers in ieder geval op 3g en 4g. In ieder geval hoorbaar als je naar klanten binnen je eigen netwerk belt. En dus alleen als er een onderlinge overeenkomst is ook naar andere netwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rensvanaarden
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-07 19:32
Steven.w schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 09:39:
Heeft T-Mobile HD-voice aangezet tussen KPN en T-Mobile? Gesprekskwaliteit met een telefoontje zojuist tussen de providers lijkt veel beter.
JAAA! EINDELIJK merkte het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yes!
4G bellen werkt ook eindelijk.
T-Mobile naar Ziggo als test.
Je drukt op bellen en gaat meteen over. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hetis helder dat T-Mobile 4g bellen nu breed uitrolt. Dat is ook door T-Mobile aangekondigd. Dat verbetert je spraakkwaliteit aanzienlijk en ook je verbindingsopbouw gaat veel sneller.

Het is de vraag of er ook meteen HD voice interconnectie is naar KPN en Vodafone? Dat heb ik nog niet kunnen vinden. 4g bellen en HD voice interconnectie blijven verschillende dingen,

Ik zat in de testgroep en er zit nog een enorm verschil tussen on net bellen tussen T-Mobile abonees en bijvoorbeeld bellen naar Vodafone. KPN heb ik nog niet kunnen testen. Als iemand meer nieuws heeft over echte HD voice interconnectie, laat het weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07:00
ucsdcom schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 11:21:
[...]

Hetis helder dat T-Mobile 4g bellen nu breed uitrolt. Dat is ook door T-Mobile aangekondigd. Dat verbetert je spraakkwaliteit aanzienlijk en ook je verbindingsopbouw gaat veel sneller.

Het is de vraag of er ook meteen HD voice interconnectie is naar KPN en Vodafone? Dat heb ik nog niet kunnen vinden. 4g bellen en HD voice interconnectie blijven verschillende dingen,

Ik zat in de testgroep en er zit nog een enorm verschil tussen on net bellen tussen T-Mobile abonees en bijvoorbeeld bellen naar Vodafone. KPN heb ik nog niet kunnen testen. Als iemand meer nieuws heeft over echte HD voice interconnectie, laat het weten!
Bellen van KPN naar T-Mobile is hier nog erg dof te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 15:10

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

krakendmodem schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 12:27:
[...]

Bellen van KPN naar T-Mobile is hier nog erg dof te noemen.
Zoiets zetten ze vaak niet in een keer aan maar gefaseerd dus wellicht is jouw gesprek nog op de oude manier wordt afgehandeld.

Antenne en masten malloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasFM
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 14:21

SebasFM

BOFH

ucsdcom schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 11:21:

Mark_K van T-Mobile schrijft op het T-Mobile forum dat HD voice interconnectie op de roadmap staat, maar dat er nog geen planning voor afgegeven kan worden. Is ook afhankelijk van de bereidwilligheid tot samenwerking van andere providers. Ik zat ook in de VoLTE/VoWIFI testgroep met een Nokia 9 Pureview en daar werkte bellen over 4G prima. Klonk helder zolang je naar een andere T-Mobile abonnee belde. Bellen naar andere providers inclusief Ziggo vast klonk toen nog erg slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
The_Wireless_Guy schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 12:36:
[...]

Zoiets zetten ze vaak niet in een keer aan maar gefaseerd dus wellicht is jouw gesprek nog op de oude manier wordt afgehandeld.
Dat begrijp ik.

Dat gesprek bleef wel over 4G lopen, dat heb ik bij T-Mobile nog niet eerder gezien. Er is vooruitgang :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 15:10

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

krakendmodem schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 06:39:
[...]

Dat begrijp ik.

Dat gesprek bleef wel over 4G lopen, dat heb ik bij T-Mobile nog niet eerder gezien. Er is vooruitgang :)
Maar dat jouw gesprek een VoLTE gesprek was (en bleef) betekend niet automatisch dat de inteconnect naar andere operator ook meteen via een HD code liep.

Antenne en masten malloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Dat zeg ik ook niet :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

ferrantufan schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 15:10:
[Afbeelding: T-Mobile 4G op Utrecht Centraal]
T-Mobile op het C-platform op Utrecht Centraal. Tx Pwr 20 (dBm)?, is dat niet heel erg hoog? En dan nog 40 dBm verschil tussen RSSI en RSRP + RSRQ -19, is dat een typisch voorbeeld van interferentie? (moest denken aan de post van MensionXL)
Zo zag het er op Utrecht Centraal bij mij met Vodafone uit gisteren:

S9 Service mode Utrecht

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maulwurfje
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 27-07 14:25
Ik heb T-Mobile thuis en daarom is T-Mobile voor mijn mobiel ook interessanter geworden. Ik vind de prijzen voor mijn gebruik nog net te hoog (ik zit al jaren bij Simyo/Simpel en Youfone lijkt ook interessant).

Hoe gaat T-Mobile om met verlengingen? Worden er een beetje leuke kortingen gegeven als je opnieuw je abonnement voor een jaar of twee jaar vastlegt? Op de langere termijn is T-Mobile voor mij misschien wel interessant, aangezien het voor internet in mijn situatie de goedkoopste is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 20:11

Trackerfire

BTC HODLER

Maulwurfje schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 14:48:
Ik heb T-Mobile thuis en daarom is T-Mobile voor mijn mobiel ook interessanter geworden. Ik vind de prijzen voor mijn gebruik nog net te hoog (ik zit al jaren bij Simyo/Simpel en Youfone lijkt ook interessant).

Hoe gaat T-Mobile om met verlengingen? Worden er een beetje leuke kortingen gegeven als je opnieuw je abonnement voor een jaar of twee jaar vastlegt? Op de langere termijn is T-Mobile voor mij misschien wel interessant, aangezien het voor internet in mijn situatie de goedkoopste is.
T-Mobile geeft geen kortingen aan bestaande klanten. Je moet het doen met de acties die er op dit moment zijn. Ook bellen helpt niet. Vroeger was dit nog weleens te doen, nu zeker niet meer. Helaas.

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 10:33
Trackerfire schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 14:50:
[...]

T-Mobile geeft geen kortingen aan bestaande klanten. Je moet het doen met de acties die er op dit moment zijn. Ook bellen helpt niet. Vroeger was dit nog weleens te doen, nu zeker niet meer. Helaas.
Niet mee eens. Icm een netwerkvergoeding (Tmobile heeft een mast verwijderd om de hoek) betaal ik nu voor Unlimited slechts €21,60 (1 jaar). Bellen heeft wel degelijk zin, het is alleen vaak op de manier hoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 23:22
Ze belden mij toevallig vandaag voor een verlenging: Twee jaar 12GB ipv 10GB met unlimited bellen voor 21,50. Is iets goedkoper dan het standaard aanbod, maar niet echt heel veel.

Vind het eigenlijk nog niet zo goed. Betaal nu 20 euro voor hetzelfde abonnement met 10GB. Twijfel dus of ik dat wel zal gaan doen.

Vervelende is dat ik eigenlijk niet naar een andere provider kan, omdat die oftewel duurder zijn.. Oftewel geen 4G roaming aanbieden (erg belangrijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:21

Quad

Doof

@Xandrios dat betaal ik nu ook, wel dankzij klantvoordeel.
Ik weet niet of je een vaste abonnement bij T-Mobile kan afnemen? (T-mobile thuis)
Wordt 't totale plaatje mogelijk nog wat lager.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Telefonisch krijg ik altijd max 2,50 abonnements korting, waarmee je dan op dezelfde prijs komt als in actie weken. Er is mij nu bei elk van mijn 2 abonnementen nog 2,50 extra korting beloofd toen ik niet meteen hapte. Deze heb ik nooit ontvangen en aantonen kan ik het niet. Een volgende keer zal ik daar toch iets vinniger op reageren. Volgens mij geven ze je dan je eigen vrienden voordeel of klantvoordeel kado. Dus een sigaar uit eigen doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011

Trackerfire

BTC HODLER

Incognitum schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 17:45:
[...]

Niet mee eens. Icm een netwerkvergoeding (Tmobile heeft een mast verwijderd om de hoek) betaal ik nu voor Unlimited slechts €21,60 (1 jaar). Bellen heeft wel degelijk zin, het is alleen vaak op de manier hoe.
Klopt, maar dat is compensatie. Niet een goede deal bij verlengen. Zoals je hierboven kunt lezen is het of marginaal of een sigaar uit eigen doos.

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rensvanaarden
Iemand ook problemen met volte? Als ik via 3G bel naar iemand met KPN is dit in HD als ik via 4G bel is het weer het oude 2G geluid. Verder werkt volte wel super goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 21:24
rensvanaarden schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 13:30:
Iemand ook problemen met volte? Als ik via 3G bel naar iemand met KPN is dit in HD als ik via 4G bel is het weer het oude 2G geluid. Verder werkt volte wel super goed.
Aha is er nu een interconnect met KPN?

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rensvanaarden
Jassy schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 15:05:
[...]

Aha is er nu een interconnect met KPN?
Als je belt via 3G dus wel 😂 maar met 4G is het zo bagger als iets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jassy
rensvanaarden schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 15:12:
[...]

Als je belt via 3G dus wel 😂 maar met 4G is het zo bagger als iets
Hier wordt bevestigd dat er een interconnect met KPN is. Heb daar ook jou punt doorgegeven dat het niet werkt op 4G, wellicht gaan ze er nog wat aan doen.

https://community.t-mobil...werken-281069#post1502318

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard1074
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-09 22:32
rensvanaarden schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 13:30:
Hoe weet je dat je met HD belt ? Is dat een logo ergens of hoor je dat alleen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Bij mijn S10+ zie ik een logo in het scherm tijdens bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rensvanaarden
Ook is HD bellen naar T-Mobile klanten verdwenen als je belt via 4G... lijkt wel 2G haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 14-09 13:26
T-Mobile heeft vandaag de prijzen van alle sim only's omhoog gegooid, alleen van het onbeperkt sim only niet.

Echt geweldig is het niet. 25 euro voor 10GB en onbeperkt bellen.

Tenzij je voor kortingen in aanmerking komt, maar anders begint het aardig dezelfde kant op te gaan als met KPN of VodafoneZiggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
fl2001 schreef op maandag 1 juli 2019 @ 16:22:
T-Mobile heeft vandaag de prijzen van alle sim only's omhoog gegooid, alleen van het onbeperkt sim only niet.

Echt geweldig is het niet. 25 euro voor 10GB en onbeperkt bellen.

Tenzij je voor kortingen in aanmerking komt, maar anders begint het aardig dezelfde kant op te gaan als met KPN of VodafoneZiggo.
25 euro voor 10GB betaalde ik een jaar geleden ook dus de prijzen zijn gelijk gebleven. Echter zijn de GoGoGo deals afgelopen en krijg je de 2.50 korting niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kelin
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20-08 14:16
In principe kan je nog bij de opzegafdeling behoudkorting regelen van 2,50 euro. Bij de GO GO GO deals hadden ze dat automatisch in de prijs gestopt volgens mij.

Ik ben het er verder wel mee eens dat T-Mobile niet heel goedkoop is, gewoon naar MVNO's gaan als je dat zoekt (zoals BEN, ook van T-Mobile).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:46
Rub147 schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 08:41:
[...]

Ja dat is zonder klantvoordeel, je schrijft dat je ook Thuis hebt. Dus 2.50 euro korting op je mobiele abo + 2GB extra.
Kijken wij elk naar een andere website de of ben ik nou gek? Ik heb via de app verlengen gekozen maar op de website verlengen krijg ik hetzelfde.

De prijs is €20 voor Go 5GB en Onbeperkt bellen 24 maanden. Na Klantvoordeel wordt dat €17.50 voor jaar.
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/p1Gk0w0/Screenshot-20190703-215031.png

Voor 1 jaar is het €18.50.

Hoe kom je aan €16? Ik vind het raar om €2.50 meer te gaan betalen.

[ Voor 16% gewijzigd door Jazco2nd op 03-07-2019 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:26
Jazco2nd schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 21:54:
[...]

Kijken wij elk naar een andere website de of ben ik nou gek?

De prijs is €20 voor Go 5GB en Onbeperkt bellen 24 maanden. Na Klantvoordeel wordt dat €17.50 voor jaar.
[Afbeelding]
Het is nu 3 juli, en ik keek 14 juni. Prijzen zijn in de tussentijd weer veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Rub147 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 21:55:
[...]

Het is nu 3 juli, en ik keek 14 juni. Prijzen zijn in de tussentijd weer veranderd.
Ik keek juist ook in die periode. Voor mij is helemaal niks veranderd :( ga ze morgen eens bellen, kijken wat ze kunnen bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Momenteel is hier Volte niet beschikbaar (Het prominente logo als ik VoLTE heb is weg). Zijn er werkzaamheden?

Laat maar lag aan mijn toestel.

[ Voor 16% gewijzigd door Jassy op 03-07-2019 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Jazco2nd schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 21:54:
[...]

Kijken wij elk naar een andere website de of ben ik nou gek? Ik heb via de app verlengen gekozen maar op de website verlengen krijg ik hetzelfde.

[Afbeelding]

Voor 1 jaar is het €18.50.

Hoe kom je aan €16? Ik vind het raar om €2.50 meer te gaan betalen.
Waarom ga je voor een SIM only niet naar bijv. Lebara (5GB/onbep. bellen) voor 10 euro per maand (of 11 voor maandelijks opzegbaar) of bijv. Simpel (4GB/Onbep. bellen) voor 10euro per maand (en mag je ook in zwitserland roamen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japsuh
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:54
Ik kreeg een bericht van T-Mobile dat ik vanaf nu kan verlengen. De nieuwe abonnementen zijn helaas duurder, want ik maak nu nog gebruik van een GO 17.2 abonnement met T-Mobile Samen met 5 euro korting. Weten jullie of deze korting vervalt als het abonnement afloopt, of moet ik echt overstappen straks?

Bij Vodafone maakte het destijds namelijk niet uit, dat bleef doorlopen. Dat abonnement heb ik 5 jaar gehad inclusief alle kortingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Japsuh schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 15:07:
Ik kreeg een bericht van T-Mobile dat ik vanaf nu kan verlengen. De nieuwe abonnementen zijn helaas duurder, want ik maak nu nog gebruik van een GO 17.2 abonnement met T-Mobile Samen met 5 euro korting. Weten jullie of deze korting vervalt als het abonnement afloopt, of moet ik echt overstappen straks?

Bij Vodafone maakte het destijds namelijk niet uit, dat bleef doorlopen. Dat abonnement heb ik 5 jaar gehad inclusief alle kortingen.
Je korting vervalt niet. Mijn Go 17.2 is al sinds januari dit jaar verlopen en heb nog steeds mijn korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
dreester schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 15:22:
[...]

Je korting vervalt niet. Mijn Go 17.2 is al sinds januari dit jaar verlopen en heb nog steeds mijn korting.
Je doelt dan op T-Mobile Samen. De reguliere korting vervalt namelijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 14-09 13:26
jongetje schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 13:08:
[...]

Waarom ga je voor een SIM only niet naar bijv. Lebara (5GB/onbep. bellen) voor 10 euro per maand (of 11 voor maandelijks opzegbaar) of bijv. Simpel (4GB/Onbep. bellen) voor 10euro per maand (en mag je ook in zwitserland roamen).
Lebara is toch geen serieuze optie, een simkaart opsturen duurt daar een maand , als je je maandelijks opzegbare sim only opzegt, schrijven ze gerust nog een paar extra maanden af, en om dan je geld terug te krijgen is ook niet simpel.

En dit is niet iets eenmaligs, of een foutje, gebeurt echt structureel bij veel mensen.

Beter dan toch echt naar een simpel of youfone, zelfs al zou je wat minder krijgen voor je geld. Lebara is wat betreft Sim Only echt een groot drama, en echt een afrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
king006 schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 15:25:
[...]

Je doelt dan op T-Mobile Samen. De reguliere korting vervalt namelijk wel.
Nee, ook de reguliere korting vervalt niet. Ik betaalde tijdens de looptijd 19,50 per maand (10GB, onbeperkt bellen), na afloop is alleen de inflatiecorrectie daar bovenop gekomen. Nu betaal ik 19,92 per maand.

T-Mobile heeft mij destijds zowel telefonisch als via de chat verteld dat de reguliere korting niet meer verloopt. Daar hebben ze veel boze klanten over gehad namelijk.

edit:
Hier het transcript van de chat.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Ik (‎11‎/‎22‎/‎2018‎ ‎15‎:‎39‎:‎22): Hallo Medewerker, ik wil graag weten of de korting op mijn huidige abonnement vervalt zodra mijn contract voorbij is. 
Ik (‎11‎/‎22‎/‎2018‎ ‎15‎:‎40‎:‎28): Voorheen stond bij mijn abonnement dat de korting per einde contract vervalt zowel in de app als via My T-Mobile. Maar nu staat dit er niet meer. 
...
Medewerker (‎11‎/‎22‎/‎2018‎ ‎15‎:‎43‎:‎02): Dank je. Dit is inderdaad aangepast. De korting zal actief  blijven, ook na de einddatum van het contract! 
Ik (‎11‎/‎22‎/‎2018‎ ‎15‎:‎44‎:‎12): Dat is mooi! Momenteel betaal met alle kortingen 19,50 euro. Blijft dit hetzelfde? 
Medewerker (‎11‎/‎22‎/‎2018‎ ‎15‎:‎44‎:‎58): Mits er niks veranderd in de T-Mobile Samen groep waar je in zit wel. 
Ik (‎11‎/‎22‎/‎2018‎ ‎15‎:‎45‎:‎16): OK duidelijk. 
Ik (‎11‎/‎22‎/‎2018‎ ‎15‎:‎45‎:‎42): Kan ik dit ergens teruglezen in de voorwaarden? 
Medewerker (‎11‎/‎22‎/‎2018‎ ‎15‎:‎47‎:‎03): Nee. Contractueel gezien stopt de korting per einddatum. Dit is iets wat we doen vanuit service oogpunt. Mocht het veranderen dan zullen we je daar natuurlijk wel tijdig over informeren. 
Ik (‎11‎/‎22‎/‎2018‎ ‎15‎:‎49‎:‎42): OK. Aangezien alles hetzelfde blijft zie ik geen reden om over te stappen naar een andere provider. Een mooi pluspunt. Bedankt Medewerker 
Medewerker (‎11‎/‎22‎/‎2018‎ ‎15‎:‎50‎:‎10): Verlengen kan ook gewoon! (dan zet je de kortingen weer van voor een periode van 12 of 24 maanden). 
Ik (‎11‎/‎22‎/‎2018‎ ‎15‎:‎51‎:‎45): Voor zover ik kan zien betekent verlengen voor mij dat mijn T-Mobile Samen komt te vervallen. Zo wordt hetzelfde abonnement toch weer duurder. 
Medewerker (‎11‎/‎22‎/‎2018‎ ‎15‎:‎52‎:‎42): Aha, ik snap het. Dan gewoon lekker zo laten! 👍 
Ik (‎11‎/‎22‎/‎2018‎ ‎15‎:‎53‎:‎15): Zeker! Bedankt voor de informatie.

[ Voor 64% gewijzigd door dreester op 04-07-2019 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
jongetje schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 13:08:
[...]

Omdat dit de eerste provider in tijden is waarbij facturatie helemaal goed loopt, netwerk voor mij goed is, internet bijna max snelheid is altijd etc. Zit er al lang dus ze mogen me een scherper verlengingsvoorstel doen. Daarnaast ben ik af en toe veel in het buitenland en T-Mobile heeft gewoon goede (4G) roaming deals, de beste van de NLse providers. In Hamburg met Vodafone zat ik vorig jaar bijna altijd op Edge (2G) of als ik geluk had H (niet H+).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
@dreester,

Dat wist ik niet :) duidelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:41
Jazco2nd schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 16:45:
[...]

Omdat dit de eerste provider in tijden is waarbij facturatie helemaal goed loopt, netwerk voor mij goed is, internet bijna max snelheid is altijd etc. Zit er al lang dus ze mogen me een scherper verlengingsvoorstel doen. Daarnaast ben ik af en toe veel in het buitenland en T-Mobile heeft gewoon goede (4G) roaming deals, de beste van de NLse providers. In Hamburg met Vodafone zat ik vorig jaar bijna altijd op Edge (2G) of als ik geluk had H (niet H+).
Vodafone NL heeft in de meeste landen betere 4G roamingdeals. In heel erg veel landen 4G op alle netwerken, bijvoorbeeld in Azië, Zuid-Amerika ook. Alleen wat vreemde uitzonderingen in Europa waaronder in Duitsland waar ik de vorige keer dat ik probeerde nog steeds niet op T-Mobile.de LTE kon. In het Verenigd Koninkrijk op O2 ook niet geloof ik.

Over het algemeen is Vodafone DE echter zeer goed, kan me niet voorstellen dat dat in Hamburg zo slecht was. T-Mobile DE is wel wat beter qua dekking in Duitsland, maar meestal gaat het gelijk op in mijn ervaring (als je op de weg of in de trein zit zuigen ze allemaal)...

Het maakt vooral uit in welke landen je vaak zit, maar T-Mobile heeft van de grootste 3 vooralsnog de minste 4G-deals internationaal zviw.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 14-09 20:28
Jassy schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 22:43:
Momenteel is hier Volte niet beschikbaar (Het prominente logo als ik VoLTE heb is weg). Zijn er werkzaamheden?

Laat maar lag aan mijn toestel.
Hier nu ook (tijdelijk?) geen VoWifi en VoLTE meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japsuh
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:54
dreester schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 15:37:
[...]

Nee, ook de reguliere korting vervalt niet. Ik betaalde tijdens de looptijd 19,50 per maand (10GB, onbeperkt bellen), na afloop is alleen de inflatiecorrectie daar bovenop gekomen. Nu betaal ik 19,92 per maand.

T-Mobile heeft mij destijds zowel telefonisch als via de chat verteld dat de reguliere korting niet meer verloopt. Daar hebben ze veel boze klanten over gehad namelijk.
Dank je voor reactie. Ik ga het maar gewoon afwachten wat er gebeurt dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsj16
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09-09 22:09
Weet iemand waarom t-mobile weer antennes aan het vervangen is? Op 4002WP zijn maandag de antennes dubbele (kleine en grote naast elkaar) weer vervangen voor 1 antenne per sector. Deze antenne is op dit moment ook een gedeelde locatie met Tele2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Sorcerer8472 schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 20:59:
[...]

Vodafone NL heeft in de meeste landen betere 4G roamingdeals. In heel erg veel landen 4G op alle netwerken, bijvoorbeeld in Azië, Zuid-Amerika ook. Alleen wat vreemde uitzonderingen in Europa waaronder in Duitsland waar ik de vorige keer dat ik probeerde nog steeds niet op T-Mobile.de LTE kon. In het Verenigd Koninkrijk op O2 ook niet geloof ik.

Over het algemeen is Vodafone DE echter zeer goed, kan me niet voorstellen dat dat in Hamburg zo slecht was. T-Mobile DE is wel wat beter qua dekking in Duitsland, maar meestal gaat het gelijk op in mijn ervaring (als je op de weg of in de trein zit zuigen ze allemaal)...

Het maakt vooral uit in welke landen je vaak zit, maar T-Mobile heeft van de grootste 3 vooralsnog de minste 4G-deals internationaal zviw.
Libertel had het beste netwerk, Vodafone heeft dat maar kort doorgezet. Ik heb slechte ervaringen met Vodafone NL, zowel service, netwerk als bizarre facturatie problemen (€400 rekening voor 3 dagen in Duitsland terwijl ik in Katwijk was). Leuk internationale roaming deals maar in NL was het voor mij drama. Ik ga nooit meer terug.

Met T-Mobile zit je in Duitsland en UK (EE, beste) gewoon perfect en tot nu toe in andere EU landen zit ik gewoon altijd met goede dekking vaak op 4G of H+. Prima.
Buiten de EU gebruik ik altijd de simkaart van dat land. Eigen sim buiten de EU vind ik super onlogisch. Totaal geen reden voor. Je Whatsapp enzo werkt gewoon door op je toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Kelin schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 19:45:
In principe kan je nog bij de opzegafdeling behoudkorting regelen van 2,50 euro. Bij de GO GO GO deals hadden ze dat automatisch in de prijs gestopt volgens mij.

Ik ben het er verder wel mee eens dat T-Mobile niet heel goedkoop is, gewoon naar MVNO's gaan als je dat zoekt (zoals BEN, ook van T-Mobile).
Weet je of je dat ook als nieuwe cq. bestaande vaste klant kunt regelen? Tot vorige week was T-Mobile nog wel interessant (prijs + combinvoordeel), maar op deze manier prijzen ze zichzelf de markt uit. Tele2 is bijvoorbeeld ook een stuk goedkoper voor mij.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kelin
  • Laatst online: 20-08 14:16
Het is behoud korting, dus als bestaande klant alleen. Gewoon zorgen dat je bij afdeling opzeggingen uit komt en het gesprek aangaan. Ik heb verder geen diepgaande bronnen, anders dan ik probeerde behoud korting te krijgen tijdens de GOGO deals. Na aantal telefoontjes duidelijk gekregen dat ze normaal wel iets konden doen, maar nu niets wegens gogodeals. We komen nu wel heel dicht bij het verlengtopic van T-Mobile, maar je weet nu alles wat ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Ik ben een nieuwe klant, dus dat zit er dan sowieso niet in. Prima verder, dan ga ik wel een jaar ergens anders zitten. :)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
PWA777 schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 21:29:
[...]

Hier nu ook (tijdelijk?) geen VoWifi en VoLTE meer
Hier werkt het nu ook niet meer. Heb al opnieuw opgestart maar bied allemaal geen soelaas. Is er een storing, of blokkeert T-Mobile actief niet ondersteunde toestellen (Mijn Xiaomi Mi A2 staat niet op de site als compatible)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14-09 19:44
Jassy schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 18:09:
[...]

Hier werkt het nu ook niet meer. Heb al opnieuw opgestart maar bied allemaal geen soelaas. Is er een storing, of blokkeert T-Mobile actief niet ondersteunde toestellen (Mijn Xiaomi Mi A2 staat niet op de site als compatible)?
Op mijn iPhone werkt 4G-bellen nog steeds. WiFi-bellen nog niet helaas.

[ Voor 3% gewijzigd door Naafkap op 06-07-2019 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
Steven.w schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 19:06:
[...]

Op mijn iPhone werkt 4G-bellen nog steeds. WiFi-bellen nog niet helaas.
Hoe heb je dat getest? Je moet echt heel slecht mobiel bereik hebben wil je over Wi-Fi gaan bellen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
jongetje schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 19:56:
[...]

Hoe heb je dat getest? Je moet echt heel slecht mobiel bereik hebben wil je over Wi-Fi gaan bellen namelijk.
Ik was laatst op een kantoor waar binnen totaal geen bereik was. WiFi aangezet maar nog steeds ‘geen service’

Ik kom trouwens van KPN af. Daar werkt het al als je vliegtuigmodus aanzet en vervolgens WiFi aan. Bij Vodafone ook trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 08:12
Bij mij hetzelfde verhaal.

Wel 4G bellen maar geen Wi-Fi bellen. Bij de instellingen staat het wel gewoon aan.

Bij KPN (heb ik zakelijk) staat hij standaard op Wi-Fi bellen zodra je verbinding hebt met een Wi-Fi netwerk. Ook bij zeer goed mobiel bereik.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:26
VoWiFi is toch nog helemaal niet actief bij T-Mobile? Toen ik paar dagen geleden de webcare sprak zeiden ze dat het na de zomer geactiveerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Laatst online: 05:12

netblade

Sunrise

Nou VoLTE vanochtend bij een paar gesprekken gehad maar het lijkt nu weer uit te staan en elk gesprek gaat weer over 3G, loopt toch nog niet zo lekker lijkt het.

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
Hier met iPhone nog steeds geen problemen. VoLTE werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
netblade schreef op maandag 8 juli 2019 @ 16:53:
Nou VoLTE vanochtend bij een paar gesprekken gehad maar het lijkt nu weer uit te staan en elk gesprek gaat weer over 3G, loopt toch nog niet zo lekker lijkt het.
Ik heb sinds vanmorgen weer VoLTE terug, was sinds vrijdag eind van de dag weg.

[ Voor 5% gewijzigd door Jassy op 09-07-2019 07:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
WiFi bellen werkte gister ook niet (even getest nav de meldingen hier, zit namelijk al even in de pilot-groep). Blijkbaar problemen met de systemen bij T-Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-09 22:20

knakworst

Get more sats!

Even iets anders, ik heb in Frankrijk naar een klantenservice gebeld, een appel non-surtaxe oftewel tegen lokale kosten. Helaas berekent T-Mobile EUR 2,72 per minuut, zo kostte mijn gesprek van 7 minuten meer dan mijn maandabonnement. Iemand anders soortgelijke ervaringen? Ik ga nog wel klagen maar als je niet naar de geschillencommissie stapt zal het wel niets worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10-09 08:21
knakworst schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 11:04:
Even iets anders, ik heb in Frankrijk naar een klantenservice gebeld, een appel non-surtaxe oftewel tegen lokale kosten. Helaas berekent T-Mobile EUR 2,72 per minuut, zo kostte mijn gesprek van 7 minuten meer dan mijn maandabonnement. Iemand anders soortgelijke ervaringen? Ik ga nog wel klagen maar als je niet naar de geschillencommissie stapt zal het wel niets worden.
Is waarschijnlijk hetzelfde als bepaalde 0900-nummers in Nederland. Vanaf een Franse lijn is het tegen lokaal tarief, maar daarbuiten wordt het extra belast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
@knakworst Wat voor abonnement heb je dan? Als ik in het buitenland bel kan ik onbeperkt bellen naar alle vaste en mobiele nummer in Europa (vanuit NL 120 minuten per maand). Met mijn GO ' 18 abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-09 22:20

knakworst

Get more sats!

Dat abonnement heb ik ook maar hij gaat niet van die 120 minuten af. Het is een non-geografisch servicenummer. Ik heb nu met mijn Franse sim gebeld en daar valt hij wel binnen de bundel, dom dat ik die vorige keer niet gebruikt heb.
Jeffrey87 schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 11:20:
[...]

Is waarschijnlijk hetzelfde als bepaalde 0900-nummers in Nederland. Vanaf een Franse lijn is het tegen lokaal tarief, maar daarbuiten wordt het extra belast.
Daar heb ik op zich geen moeite mee, maar voor normale nummers is de gereguleerde toeslag EUR 0,06 geloof ik. Omdat nu ruim 40 keer duurder te maken voor een nummer zonder toeslag, vind ik wat excessief.

[ Voor 51% gewijzigd door knakworst op 09-07-2019 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Vanochtend een telefoongesprek gevoerd met een T-Mobile klant in HD voice. Ik zit zelf (nog) bij KPN, maar als dit zo doorzet ga ik mogelijk de overstap naar T-Mobile wagen.

Goede ontwikkeling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:21

Quad

Doof

Is dat verschil zo groot ten opzichte van een normale overdracht?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dommels2010
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 14-09 17:08
HD voice is inderdaad voller en helderder (alsof iemand naast je staat), maar verder vind ik het persoonlijk niet veel uitmaken om een telefoongesprek op de 'normale' manier te houden. Ook prima verstaanbaar in alle gevallen. Om specifiek daarvoor over te stappen naar een andere provider zou ik niet doen. Het is uiteindelijk maar een telefoongesprek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Quad schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 16:48:
Is dat verschil zo groot ten opzichte van een normale overdracht?
Ja, vind ik wel.

Gesprek is veel duidelijker en ik heb veel minder "wat zeg je?" dan bij zo'n dof gesprek. Ook omdat Vodafone - KPN dit al tijden hebben en erg fijn belt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
Dommels2010 schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 16:32:
HD voice is inderdaad voller en helderder (alsof iemand naast je staat), maar verder vind ik het persoonlijk niet veel uitmaken om een telefoongesprek op de 'normale' manier te houden. Ook prima verstaanbaar in alle gevallen. Om specifiek daarvoor over te stappen naar een andere provider zou ik niet doen. Het is uiteindelijk maar een telefoongesprek...
In het begin vond ik HD-voice meer een gimmick. Nu ik eraan gewend ben geraakt bij KPN en Vodafone mis ik het nu wel bij T-Mobile. Het is toch allemaal minder goed te verstaan, zeker als het in een rumoerige omgeving is. Daarom ben ik blij dat T-Mobile hier nu ook werk van maakt. Hopelijk snel Vodafone interconnectie en ook via VoLTE. Nu werkt het tussen T-Mobile en KPN alleen via 3G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 01:32
Heeft iemand hier toevallig ook problemen met 4G sinds vanochtend? Snelheid is sinds vanochtend ingekakt naar 1,5Mb, maar wel 20Mb up. Op 3G is mijn verbinding nu sneller (5Mb).
Locatie Maastricht btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rensvanaarden
Aapenootjes schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 14:28:
Heeft iemand hier toevallig ook problemen met 4G sinds vanochtend? Snelheid is sinds vanochtend ingekakt naar 1,5Mb, maar wel 20Mb up. Op 3G is mijn verbinding nu sneller (5Mb).
Locatie Maastricht btw.
Same!! T-Mobile reageert niet. Is al sinds vannacht! Haal hier 590kbps in Tilburg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pilovali
  • Laatst online: 14-09 16:46
Hm, ik haal hier gewoon keurig 130/40 Mbps in Hoogeveen (natuurlijk wel de andere kant van NL).

[ Voor 25% gewijzigd door Pilovali op 11-07-2019 15:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macfreak1306
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 29-08 23:37
Hier in Maastricht hetzelfde. Kom niet veel hoger dan net onder 3 Mbps down en net geen 8 up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
nieuws: T-Mobile overlegt met Belgische providers over ononderbroken bellen r...

Ik heb dit net met het Duitse Telekom netwerk getest en dat werkt prima! Ik zat via 4G te bellen op het Nederlandse netwerk. Die kwaliteit werd snel slecht. Toen werd ik op 3g gezet en ging ik vervolgens zonder dat ik het merkte naar 2g van Telekom. Hele nuttige feature dit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzer22
  • Laatst online: 13-09 19:31
macfreak1306 schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 13:55:
Hier in Maastricht hetzelfde. Kom niet veel hoger dan net onder 3 Mbps down en net geen 8 up.
Hier in Eindhoven ook al een paar dagen. Heb gebeld hierover maar behalve bevestigen konden ze niks. Ook geen prognose. Haal max 1,2 Mbps. Op 3G is het beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
cazzer22 schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 22:00:
[...]

Hier in Eindhoven ook al een paar dagen. Heb gebeld hierover maar behalve bevestigen konden ze niks. Ook geen prognose. Haal max 1,2 Mbps. Op 3G is het beter.
Bij mij bevestigen ze het alleen nog niet. Moet eerst zelf maar een andere telefoon/sim proberen.
Maar ben er nu achter dat het in ieder geval locatie afhankelijk is. 2km verderop had ik nog hetzelfde probleem, aan de andere kant van de stad niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-09 15:44

pinda powerrr

Slow down...

Voor de vakantie mijn abbo gewijzigd naar Unlimited. Kijk ik naar de korting, zie ik nu pas dat ik daar geen recht op heb, vanwege oud abbonoment. Huh??? Ik heb destijd bewust gewacht tot na februari met verlengen, vanwege de voordelen.

Klantvoordeel aanpassen gaat al twee maanden niet, zo lees ik op het forum. Dus alle kortingen krijg ik nu niet, terwijl ik dus twee mobiele nummers en glasvezel Thuis heb.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Ik heb m'n onbeperkt data maar weer terug naar 10 GB gezet, ik word er echt schijtziek van om telkens weer 1GB te moeten vragen in de T-Mobile app als de dagelijkse 5GB op is, echt waardeloos.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
Jackson6 schreef op maandag 15 juli 2019 @ 14:36:
Ik heb m'n onbeperkt data maar weer terug naar 10 GB gezet, ik word er echt schijtziek van om telkens weer 1GB te moeten vragen in de T-Mobile app als de dagelijkse 5GB op is, echt waardeloos.
Huh, dus je gebruikt meer dan 5GB per dag en gaat nu naar 10GB per maand omdat je over die 5GB per dag gaat???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
jongetje schreef op maandag 15 juli 2019 @ 14:43:
[...]

Huh, dus je gebruikt meer dan 5GB per dag en gaat nu naar 10GB per maand omdat je over die 5GB per dag gaat???
Ik wilde dit abbo uitproberen om nooit meer ergens op wifi te hoeven. Het zal vast ergens in de kleine letters staan en het zal tegen misbruik zijn maar ik vind het niet te doen om voor elke GB een aanvraag te doen.

Tevens heeft het 10GB abbo datavrije muziek, dat scheelt erg veel.

[ Voor 25% gewijzigd door Jackson6 op 15-07-2019 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nltweaker
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 09:33
@cazzer22 @Aapenootjes @macfreak1306 @rensvanaarden

Ik had hetzelfde probleem als jullie maar haal nu weer acceptabele snelheden in omgeving Maastricht.
Jullie ook?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aapenootjes
nltweaker schreef op maandag 15 juli 2019 @ 14:48:

Ik had hetzelfde probleem als jullie maar haal nu weer acceptabele snelheden in omgeving Maastricht.
Jullie ook?
Ja, eindelijk! Ook pas net, een uurtje geleden was het nog traag als stroop.

[ Voor 14% gewijzigd door Aapenootjes op 16-07-2019 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aapenootjes schreef op maandag 15 juli 2019 @ 14:55:
[...]

Ja, eindelijk! Ook pas net, een uurtje geleden was het nog traag als stroop.
Misschien een update in het netwerk? Maand voor maand daalde bij mij de snelheid op het T-Mobile netwerk. Vanmiddag opeens weer topsnelheid terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
ucsdcom schreef op maandag 15 juli 2019 @ 17:04:
[...]

Misschien een update in het netwerk? Maand voor maand daalde bij mij de snelheid op het T-Mobile netwerk. Vanmiddag opeens weer topsnelheid terug.
Vorige week woensdag haalde ik wel nog gewoon dezelfde snelheden die ik nu weer haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzer22
  • Laatst online: 13-09 19:31
nltweaker schreef op maandag 15 juli 2019 @ 14:48:

Jullie ook?
Het gaat hier ook weer snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
En het probleem is weer terug -O-

3g is nu ook trager dan gebruikelijk, nog altijd wel sneller dan 4g op het moment.

Edit: inmiddels is het weer opgelost. Kreeg nu ook een SMS van t-mobile daarover.

[ Voor 26% gewijzigd door Aapenootjes op 16-07-2019 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 14-09 20:28
Jassy schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 18:09:
[...]

Zo onverklaarbaar als het ineens verdwenen was zijn VoLTE en VoWifi hier nu ineens weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-09 18:54
Is er iets bekend op welke manier VoWIFI en VoLTE wordt uitgerold? Ik was 1 van de eersten in NL met Go Unlimited (17.1 nog) en ga nog netjes naar 3G als ik moet bellen... geen idee wanneer ik overgezet wordt, dus ik ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
PWA777 schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 18:57:
[...]

Zo onverklaarbaar als het ineens verdwenen was zijn VoLTE en VoWifi hier nu ineens weer terug.
Hier ook. VoWifi uiteraard niet omdat mijn toestel dit niet ondersteunt.

Ik moet wel zeggen dat ik met gemengde gevoelens nu over 4G bel. Ik krijg de indruk dat bij verminderde dekking gesprekken sneller beginnen te haperen dan over 3G. Over het algemeen kan ik met 3G snelheid tijdens het bellen wel toe, dus ik weet niet of ik het aan laat staan.

Acties:
  • +17 Henk 'm!
Ik heb vandaag enorm veel interessante informatie verzameld over de 5G deployment van T-Mobile. Spoiler: Ze zijn op dit moment al dekkend op een groot deel van het land, maar de zenders staan nog uit. Hierover straks meer.

Zoals in de laatste updates op antennekaart.nl te zien is (zoals bijvoorbeeld https://antennekaart.nl/m...02-41a1-88ec-964045e8b714 van afgelopen week) is T-Mobile elke maand heel veel antennes aan het aanpassen. Bij de details in deze update is meestal te zien dat het gaat om een aanpassing aan de hoogte van de antenne of het zendvermogen, verder niks.

Ik heb vandaag een stuk gereden door de provincie drenthe en heb hier een aantal aangepaste en nieuw geplaatste antennes van t-mobile uit de afgelopen maanden bekeken. Op deze locaties, maar ook op een aantal locaties waar geen aanpassing bekend is op antennekaart.nl (welke dus nog moeten verschijnen in het antenneregister) zag ik nieuwe, grote, 6-band antennes hangen (zie onderstaande afbeelding).

Afbeeldingslocatie: https://antennekaart.nl/static/20190717_104347.jpg

Bovenstaande foto is van de locatie in Borger in drenthe. Hier wordt 900, 1800, 2100 en 2600 uitgezonden.

Een aantal opvallende zaken op deze foto. Punt 1: Het is een antenne met 12 aansluitingen, dus 6 banden. Hiervan zijn 10 aansluitingen benut. Er zijn dus nog 2 aansluitingen vrij voor toekomstige zaken, maar omdat op deze locatie 4 banden actief zijn zou je verwachten dat er 8 kabels in plaats van 10 de antenne in gaan. Ik had helaas geen camera bij me die de situatie beter kon vastleggen.
Punt 2: De antenne is geplaatst op een brede houder, waar nog iets naast geplaatst kan worden. Een toekomstig 5G massive mimo panneel misschien?

Na heel veel van dit soort nieuwe locaties gezien te hebben terug naar huis, even langs de wasstraat, en nog even kijken of de nieuwe KPN mast in emmen het al doet. Op de terugweg daarweg valt me op dat mijn telefoon een bepaalde t-mobile zendmast overslaat waar deze normaal wel mee verbindt. Bijzonder, even op locatie kijken. Op locatie tref ik het onderstaande aan:

Afbeeldingslocatie: https://antennekaart.nl/static/20190717_140236.jpg

Deze kans om meer informatie te verzamelen kon ik natuurlijk niet aan mij voorbij laten gaan. Ik ben naar de mast gelopen en naast de kasten stond iemand met een laptop de apparatuur te configureren. Deze vertelde me dat het in dit geval om een upgrade van de locatie gaat, met het toevoegen van een extra carrier (De 2600MHz TDD dus). Ik zag dat er een aantal zenders in de mast geplaatst werden, maar er hingen nog steeds zenders in de kast. Daarom gevraagd of die zenders oud waren. Hierop reageerde hij dat ze in de mast in dit geval 2 zenders per sector hangen (eentje voor de 2600TDD, en een gecombineerde zender voor 700, 800 en 900MHz, welke ze bij elke upgrade nu standaard plaatsen). Daarnaast verdubbelen ze bij deze locatie de capaciteit op 1800MHz door de dubbele hoeveelheid zenders te plaatsen (6 zenders 1800MHz, voor 3 sectoren. Dit verklaart de grotere hoeveelheid kabels bij de locatie in borger). Ik heb gevraagd of het hier om een 4x4mimo constructie gaat, maar dat is niet waar, het gaat om een 'verdubbeling van de capaciteit binnen hetzelfde sector'. Ik snap zelf niet echt hoe dit zou moeten werken, misschien met 2 sectoren van 60 graden per 120 graden sector. Misschien heeft iemand op dit forum wat meer informatie.

Maar de gecombineerde zender voor 700/800/900MHz wordt nu dus standaard op alle locaties van T-Mobile geplaatst, waar de 700MHz in de toekomst wordt gebruikt voor 5G, en de 800MHz in de toekomst om de frequentieruimte van tele2 over te nemen. Voor nu is alleen de 900MHz nog maar actief. Gezien de grote hoeveelheid locaties welke in de laatste paar maanden zijn aangepast betekent het dus dat t-mobile een groot deel van het land al kan dekken met de 700MHz band, en dus met een druk op de knop 5G kan activeren na de frequentieveiling.

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dommels2010
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 14-09 17:08
pa2ra schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 13:26:
Is er iets bekend op welke manier VoWIFI en VoLTE wordt uitgerold? Ik was 1 van de eersten in NL met Go Unlimited (17.1 nog) en ga nog netjes naar 3G als ik moet bellen... geen idee wanneer ik overgezet wordt, dus ik ben benieuwd...
Heb je al eens je telefoon even helemaal uit gehad en na een paar minuten weer opgestart? Dan maakt je sim weer opnieuw verbinding met het netwerk. Wellicht dat het dan wel werkt bij jou.. (ik had ongeveer een week geleden zelf mijn telefoon opnieuw opgestart om een andere reden, maar kwam er toen achter dat het voor mij geactiveerd was)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 11:14
Jackson6 schreef op maandag 15 juli 2019 @ 14:36:
Hier valt het wel mee, gebruik het in de trein, over de 5 gig zet ik die 1 gig aan, en kan blijven kijken in goede kwaliteit als het aangepast wordt.

Data bundel zet ik op een 2e telefoon aan, dat zal schelen.

Ben heel blij met mijn unlimited abbo voor slechts 20 euro door hoge kortingen.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Mars18 schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 10:58:
[...]

Hier valt het wel mee, gebruik het in de trein, over de 5 gig zet ik die 1 gig aan, en kan blijven kijken in goede kwaliteit als het aangepast wordt.

Data bundel zet ik op een 2e telefoon aan, dat zal schelen.

Ben heel blij met mijn unlimited abbo voor slechts 20 euro door hoge kortingen.
Ik zit nog in de '18 abbo's, vanaf september krijg ik dan wel "onbeperkt" maar dan voor 24 euro ipv 36 euro wat ik nu betaalde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 11:14
Jackson6 schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 11:25:
[...]

Ik zit nog in de '18 abbo's, vanaf september krijg ik dan wel "onbeperkt" maar dan voor 24 euro ipv 36 euro wat ik nu betaalde.
Ik heb ook een 18 abbo, had nog nergens gelezen dat die veranderd worden?

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mars18 schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 11:34:
[...]

Er zal vast sprake zijn van een verlenging. Een lager maandbedrag geven EN onbeperkt geven per september doet zelfs Sinterklaas niet.

@jk-5 :En voor wat de netwerkupgrade hierboven betreft: prio 1 zal zijn om het Tele2 netwerk overbodig te maken door de extra capaciteits panelen en om de Tele2-4G-800 frequenties naast de T-Mobile 4g-900 frequenties in te kunnen zetten voor grotere capaciteit en snelheid op plaatsen met mindere ontvangst. De 700 mHz upgrade is dan meteen mooi mee te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Mars18 schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 11:34:
[...]

Mijn sim only met een jaartje verlengd per september, vandaar de nieuwe tarieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Mooie vooruitgang zo..

sowieso is het wel chill dat ze vrij snel 5G zouden kunnen aan slingeren, en ook de integratie van 800mhz ( en 2600mhz??) van Tele2 er zo bij in kunnen schuiven straks :)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jk-5 schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 15:28:
..

Deze kans om meer informatie te verzamelen kon ik natuurlijk niet aan mij voorbij laten gaan. Ik ben naar de mast gelopen en naast de kasten stond iemand met een laptop de apparatuur te configureren. Deze vertelde me dat het in dit geval om een upgrade van de locatie gaat, met het toevoegen van een extra carrier (De 2600MHz TDD dus). Ik zag dat er een aantal zenders in de mast geplaatst werden, maar er hingen nog steeds zenders in de kast. Daarom gevraagd of die zenders oud waren. Hierop reageerde hij dat ze in de mast in dit geval 2 zenders per sector hangen (eentje voor de 2600TDD, en een gecombineerde zender voor 700, 800 en 900MHz, welke ze bij elke upgrade nu standaard plaatsen). Daarnaast verdubbelen ze bij deze locatie de capaciteit op 1800MHz door de dubbele hoeveelheid zenders te plaatsen (6 zenders 1800MHz, voor 3 sectoren. Dit verklaart de grotere hoeveelheid kabels bij de locatie in borger). Ik heb gevraagd of het hier om een 4x4mimo constructie gaat, maar dat is niet waar, het gaat om een 'verdubbeling van de capaciteit binnen hetzelfde sector'. Ik snap zelf niet echt hoe dit zou moeten werken, misschien met 2 sectoren van 60 graden per 120 graden sector. Misschien heeft iemand op dit forum wat meer informatie.

Maar de gecombineerde zender voor 700/800/900MHz wordt nu dus standaard op alle locaties van T-Mobile geplaatst, waar de 700MHz in de toekomst wordt gebruikt voor 5G, en de 800MHz in de toekomst om de frequentieruimte van tele2 over te nemen. Voor nu is alleen de 900MHz nog maar actief. Gezien de grote hoeveelheid locaties welke in de laatste paar maanden zijn aangepast betekent het dus dat t-mobile een groot deel van het land al kan dekken met de 700MHz band, en dus met een druk op de knop 5G kan activeren na de frequentieveiling.
Extra zenders kun je zien als een extra WiFi AP met hetzelfde SSID en kanaal.
Wel meer MIMO opties, maar niet meer MIMO per gebruiker. :)

Echt heel cool je verhaal. Ik neem aan dat voor 2600 MHz hetzelfde geldt?
Zowel 800 MHz als 2600 MHz van Tele2 komen beschikbaar. Mogelijk kan de 2600 TDD radio dit ook al, met een druk op de knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Mocht T-Mobile bij de overname van Tele2 de verworven licenties van Tele2 overnemen? Of moeten deze weer worden ingeleverd? Ik ben benieuwd wanneer T-Mobile klanten gebruik kunnen maken van de 800MHz frequenties van Tele2..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
zover ik weet mogen ze gewoon de 800 en 2600mhz ruimte houden :?

de 800mhz is leuk voor de dekkingsgraat... maar de 2600mhz (B7) is met 20mhz een mooie aanwinst en het is FDD ipv TDD

Nu heeft Tmo slechts 5mhz FDD op 2600mhz (B7) en volgens mij gebruiken ze dat ook nog niet eens op dit moment :?

[ Voor 65% gewijzigd door SMSfreakie op 18-07-2019 21:21 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Bij ons zijn vandaag ook werkzaamheden van T-Mobile, ik zal vanmiddag direct kijken of er wat is veranderd aan de antennes. Ook volgende week zijn werkzaamheden gepland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Mogelijk dat ze ook pas als er voldoende sites ook 800mhz kunnen ze het tele2 netwerk gaan uitschakelen

404 Signature not found

Pagina: 1 ... 79 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van het T-Mobile mobiele netwerk, andere onderwerpen horen thuis in:
- Afsluiten of verlengen van abonnementen:: Het T-mobile bestaande abonnementen & verlengingstopic.
- T-Mobile Glasvezel: [T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- T-Mobile xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Delen van de onbeperkte SMS codes: Aanbiedingen en Kortingscodes