Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-06 21:31
Het mobiele 5g netwerk is volop in ontwikkeling. Tijd voor een 5g topic.

Er komt met de aanstaande 5g uitrol weer een interessante periode aan, waarin vast weer veel gedeeld kan worden in kennis en ervaringen.

Dit topic is om de ontwikkelingen in 5g te bespreken.

Na een netwerk in Zuid-Korea tijdens de Olympische spelen en diverse gesloten testnetwerken (voor Nederland KPN in Groningen, Vodafone in Maastricht en T-Mobile in Den Haag) gaat 5g binnen Europa nu echt van start.

In Oostenrijk, Zwitserland, Italië, Spanje en het Verenigd Koninkrijk zijn sinds 2019 de commerciële 5g netwerken in dienst gegaan. In de loop van 2019 volgen Duitsland, Finland en Frankrijk.

In 2020 zullen in Nederland de eerste 5g netwerken voor klanten open gezet worden. T-Mobile heeft dit al aangekondigd, Vodafone en KPN zitten ook niet stil. Tele2 lift na de overname door T-Mobile logischerwijs mee op het 5g netwerk van T-Mobile.

Welke hardware is er op dit moment beschikbaar of zeer binnenkort beschikbaar:

De Samsung S10-5g, de Huawei Mate 20 X, Xiaomi Mix 3-5g, Oppo Reno 5g, ZTE Axon 10 pro, de LG V50.

Motorola heeft in de USA een opklikbare 5g uitbreiding gelanceerd.

Update 8-3-2020: Alle providers hebben inmiddels hun tariefplannen aangepast en de nieuwe tarieven 5g ready gemaakt. Over het algemeen zijn de bundels flink vergroot. Daarnaast hebben nu ook KPN en Vodafone 5g ready unlimited bundels geintroduceerd. 5g is echter nog niet gestart omdat de 5g frequentie veiling nog moet komen.

Samsung is de grote hardware fabrikant die als een van de eersten in Nederland nu inzet op 5g voor de topmodellen van de nieuwe S20 serie. De gewone S20 is te koop in een 4g en een 5g versie. De 5g versie kost 100,- euro meer. De S20 plus en S20 ultra beschikken standaard over 5g ondersteuning.

Oppo en andere fabrikanten zijn ook actief en zullen nu in Nederland vast ook hun 5g modellen gaan lanceren.

Je leest wel eens vragen, dus voor de zekerheid vermeld ik het volgende: vanzelfsprekend kunnen 5g toestellen trouwens ook verbinden met 2g, 3g en 4g netwerken.

Aanvulling 21–5-2020: Vodafone heeft inmiddels enkele weken terug 5g aangezet in de DSS (Dynamic Spectrum Sharing modus. Daarmee worden beschikbare DSS frequenties dynamisch verdeeld en toegewezen aan 4g of 5g. Half Nederland is op dit moment door Vodafone bedekt en het doel is om per juli 2020 landelijk dekkend te kunnen worden door uitbouw/ombouw en de toepassing van het vermoedelijk in juni verworven 700 mHz spectrum. Volgens Vodafone is er via hun 5g netwerk ca. 10% meer snelheid te behalen dan op 4g.

KPN en T-Mobile wachten op de frequentieveiling van half juni 2020 en hebben aan de pers aangegeven in eerste instantie alleen 5g op de nieuw verworven frequenties aan te willen gaan bieden en dus niet nu al voor dezelfde methode als Vodafone en dus delen van ruimte binnen het bestaande spectrum te gaan.

Er is steeds meer aandacht voor 5g in toestellen. Zo zijn inmiddels binnen een korte tijd verschillende 5g geschikte toestellen bij gekomen, zoals de Oneplus 8 (pro) de Oppo Find X2 en de Neo serie , Xiaomi, etc. En deze toestellen worden deze keer voorafgaand aan de 5g lancering door de providers ook al verkocht. Ook midrange chipsets zijn aangekondigd. Dus ik zal de niewkomende toestellen hier niet uitgebreid meer aanvullen

De 5g banden die de meeste toestellen voor Nederlandse markt op dit moment standaard ondersteunen zijn:
N1(2100), N3(1800), N7(2600),N8(900), N28(700), N78(3500) (evt de N5=850 band).

Aanvulling 28-7-2020

De Nederlandse frequentieveiling is vorige week succesvol afgerond. Er is meer geld opgehaald door de overheid dan verwacht. Verder hebben de 3 providers die na het fuseren van Tele2 met T-Mobile nog over zijn allemaal voldoende spectrum kunnen bemachtigen in de veiling. Het betreft hier de nieuwe 700 mHz, 1400 mHz en de nu al voor 3g gebruikte 2100 mHz band. De nu geveilde banden zijn technologie neutraal, dus een provider bepaalt zelf wat op deze frequenties uitgezonden gaat worden. Op de 700 band zal dit zo goed als zeker in alle gevallen 5G zijn. Voor 5g wordt gesproken over "5g NR", waarbij NR staat voor "New Radio.

Vanaf dinsdag 28-7-2020 zeggen alle 3 de providers 5g aan te bieden. Vodafone via het eerder genoemde DSS en KPN en T-Mobile naar verwachting NSA 5g. (Waarbij NSA staat voor "Non Stand Alone")

[ Voor 61% gewijzigd door ucsdcom op 28-07-2020 11:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fl2001
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 13-06 10:45
Ach in nederland gaat dit nog jaren duren, van wat ik heb begrepen, pas in Q2 2020 word de 1e 700mhz band geveild, en daar heb je dan nog weinig aan.

Pas vanaf 2023 zal je in nederland echt 5G hebben, nog ruim 4 jaar wachten dus, als er überhaupt wel consumenten op 5G aan het wachten zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:35

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik heb je titel even gewijzigd, zodat het in lijn ligt met de rest van de topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
Prima! Dat dekt de lading inderdaad beter. Bedankt.

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Wachten jullie nu bij de aanschaf van een nieuwe telefoon op alternatieven met 5g?

Ik doe gemiddeld zo'n 2,5 jaar met een toestel. Dan ben ik het zat of, in ergere gevallen, is het toestel stuk. Ik heb mijn Samsung S8 nu 2 jaar en begin langzaam te kijken naar een vervanger. De vraag voor mij is of het nu slim is om te wachten op een 5g-toestel, of dat ik prima kan overstappen naar bijvoorbeeld een S10 die nog geen 5g heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
Ojjorz schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 11:36:
Wachten jullie nu bij de aanschaf van een nieuwe telefoon op alternatieven met 5g?

Ik doe gemiddeld zo'n 2,5 jaar met een toestel. Dan ben ik het zat of, in ergere gevallen, is het toestel stuk. Ik heb mijn Samsung S8 nu 2 jaar en begin langzaam te kijken naar een vervanger. De vraag voor mij is of het nu slim is om te wachten op een 5g-toestel, of dat ik prima kan overstappen naar bijvoorbeeld een S10 die nog geen 5g heeft.
Een S10 heeft ondersteuning van zoveel banden, dat je daar de komende 2 jaar nog zeker mee toe kan. Volgend jaar komen de meeste fabrikanten met 5g versies van hun toestellen en zal in Nederland het eerste stukje (traag) 5g uitgerold gaan worden. In ieder geval door T-Mobile.

De 5g toestellen die de afgelopen weken en maanden op de markt zijn gekomen zijn nog erg duur. Als je huidige telefoon nog prima is, dan zou ik wel overwegen om tot volgend jaar te wachten. De Samsung S10-5g kost nu bijvoorbeeld ca. 1250,- euro. Volgend jaar is dit zeker flink in prijs gezakt. Dat toestel heeft niet alleen een grote accu, maar ook nog eens een megalomaan groot scherm.

Zelf kijk ik wel uit naar de 5g versie van de Samsung Note 10 of eind volgend jaar de vermoedelijke 5g Iphone. Ik ga dit jaar dus geen tientje meer uitgeven aan hardware. Eind volgend jaar kijk ik dan wel verder. Maar die keuze hangt natuurlijk ook af van de staat van je huidige toestel en van je financiën. Providers verkopen nog geen 5g toestellen met korting, Nederlandse versies zijn er nog niet. Wat wel te koop is zijn dure import toestellen die op termijn wel eens beperkingen kunnen hebben. En reken er ook op dat je simkaart tegen de tijd dat 5g komt niet zonder kosten 5g zal kunnen.

Wil je een toestel met extreem scherm dat ook op 4g goed meeloopt, dan kan je de 5g versie van de S10 kopen. Anders heeft het nu nog geen meerwaarde helaas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:28

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ook wel noemenswaardig is deze video, waarbij er een snelheid van 1089Mbps via 5G op een Android Xiaomi Mi Mix telefoon wordt behaald. Toch wel zeer bijzonder om te zien..... :P
Ik ben benieuwd wat de snelheid in de praktijk gaan worden, want er is echt een aanzienlijk verschil in de bandbreedte tussen 4G en 5G. Voor consumenten zal het op de telefoon weinig voordelen hebben, denk ik?

[ Voor 27% gewijzigd door AW_Bos op 19-08-2019 13:35 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:48
Leuke video mmWave testen:
YouTube: The PROBLEM with 5G mmW...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 767041

We komen steeds dichterbij, paar dagen geleden heeft tmobile gemeld dat ze een 5g abonnement gaan introduceren nieuws: T-Mobile komt volgende maand met 5g-abonnement .

En volgens agentschap telecom blijven de stralingen binnen de limieten
https://www.nu.nl/tech/60...derzoek-blijft-lopen.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-06 12:34

IkWilbert

Het is mij!

Leuk dat 5G, in een paar seconden door je data bundel heen ;)

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

IkWilbert schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 12:42:
Leuk dat 5G, in een paar seconden door je data bundel heen ;)
Ik denk dat daar veranderingen in gaan komen, aangezien ze in de USA al 5g hebben en daar zouden bundels zijn van 3000gb permaand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 13-06 10:45
In USA mischien maar in europa lijkt het er op of providers een soort RobinMobile model gaan hanteren.

Geen limieten meer, maar verschil in snelheid. Zo doen ze het bv in finland en spanje.

En de tarieven daarvoor zijn niet mild. Zie bv vodafone spanje.

Feit is wel gewoon dat met de huidige data bundels in nl echt nul noodzaak is om nu al met 5g te komen.

Van mij mag dat nog wel jaren op zich laten wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raider095
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-11-2021
fl2001 schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 10:52:
Ach in nederland gaat dit nog jaren duren, van wat ik heb begrepen, pas in Q2 2020 word de 1e 700mhz band geveild, en daar heb je dan nog weinig aan.
Pas vanaf 2023 zal je in nederland echt 5G hebben, nog ruim 4 jaar wachten dus, als er überhaupt wel consumenten op 5G aan het wachten zijn.
Hetzelfde als met 4G. Dat werd destijds ook vervroegd in de markt gezet terwijl de techniek helemaal niet conform de 4G standaard was (eigenlijk 3G++). Toen het eindelijk echt aan de 3GPP-specificaties voldeed is het omgedoopt naar "4G+".

Zo krijg je nu ook een soort basic 5G, welke wel een lagere latency zou moeten hebben dan 4G en van zichzelf, bij een gelijke bandbreedte, al sneller is dan 4G.

Waarom zitten consumenten er niet op te wachten? Vind het altijd wel erg makkelijk om voor anderen te denken hoor. Ja voor huis/tuin en keuken gebruik is 3G voor mij ook snel genoeg. WhatsAppjes, foto's, email, allemaal vlot genoeg. Soms wil ik een grote up- of download doen en dan merk ik dat 4G toch niet altijd even vlot is. Dus als het sneller kan, waarom niet... Om in Tele2 termen te spreken; niet omdat het moet, maar omdat het kan...

Er niet op zitten te wachten klinkt een beetje als de naïeve Giganet reclame van VodafoneZiggo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dus waar eerst overal moeilijk werd gedaan over huawei en het 5g netwerk mag dus nu ook gewoon in de kern van t netwerk? Dus ze mogen een heel netwerk bouwen dus nu van huawei https://www.nu.nl/tech/60...n-van-hun-5g-netwerk.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenjoeri
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 22:55
Anoniem: 767041 schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 18:45:
Dus waar eerst overal moeilijk werd gedaan over huawei en het 5g netwerk mag dus nu ook gewoon in de kern van t netwerk? Dus ze mogen een heel netwerk bouwen dus nu van huawei https://www.nu.nl/tech/60...n-van-hun-5g-netwerk.html
T-Mobile netwerk wordt al volledig beheerd door Huawei

Bron: https://newsroom.t-mobile...ted-netwerk-in-nederland/

[ Voor 6% gewijzigd door ikbenjoeri op 29-01-2020 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthurky
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 21-11-2020
In België gaat het BIPT (Belgische telecomregulator) een paar tijdelijke vergunningen voor 5G frequenties toekennen. Onzekerheid blijft volgens mij toch groot, mijn volgende smartphone moet niet per se 5G aankunnen.

Bron: https://www.standaard.be/cnt/dmf20200131_04829970

[ Voor 11% gewijzigd door Arthurky op 01-02-2020 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
Arthurky schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 22:05:
In België gaat het BIPT (Belgische telecomregulator) een paar tijdelijke vergunningen voor 5G frequenties toekennen. Onzekerheid blijft volgens mij toch groot, mijn volgende smartphone moet niet per se 5G aankunnen.

Bron: https://www.standaard.be/cnt/dmf20200131_04829970
nieuws: BIPT gaat tijdelijke 5g-licenties uitdelen aan telecomproviders in Be...
:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Ik ben vooral benieuwd naar de toepassingen van 5G.

Het wordt denk ik nog door veel mensen onderschat maar ik denk dat 5G ook een alternatief kan worden voor je internet aansluiting thuis. Door de toegenomen snelheid en capaciteit tenopzichte van 4G is het een product dat makkelijk superieur is aan de kabel of adsl.

In het Nederlands buitengebied, en andere plekken die nog geen glasvezel hebben liggen, lijkt mij het een welkome aanvulling op de isp markt. Meer concurrentie zal die markt goed doen!

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Zonder 3,5Ghz-band vraag ik het me af qua snelheid.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-12-2024
ik ben het eens met Raider095

Er zal op een carrier (of twee) gedeeltelijk een 5G signaaltje gezet worden zodat de toestellen van de klanten iig het 5G symbooltje laten zien. En de rest word aangevuld door CA (carrier aggregation).
Mijn toestel doet 7 carrier's en als daar 1x 5G en 6x een 4G carrier bijop zit heb ik 6x de 4G snelheid als bonus. Daar kan ik heel best mee leven ;)

Overigens hoor ik van testen in Amerika dat de doorvoersnelheid in een lage band (600Mhz) ongev 20% sneller is op 5G dan in de zelfde band op 4G. Dus daar pak je al meteen wat voordeel op.

Op sites met masive MiMo kan je natuurlijk lekker hard gaan omdat die band niet door veel 4G toestellen ondersteund word.

5G gaat dus niet nog jaren duren zoals gesuggereerd maar wellicht nog maar enkele weken.

Met 5G zijn er nog andere voordelen dan alleen maar hard kunnen gaan. Door verbeteringen in de techniek heb je net even wat 'meer bereik'. Niet dat de radiosignalen ineens verder komen dan nu, maar de cutoff (punt van verbreken) is sterk verbeterd t.o.v. 4G.

Maar, er worden nieuwe frequenties geveild die wel 'meer bereik' zouden moeten gaan geven, ook voor 4G. En dat i.c.m. nieuwe antenne en radio hardware (bij KPN en Vodafone), die ook behoorlijk verbeterd zijn in de laatste jaren, zal er voor de eindgebruiker op zowel 4G als 5G het als een behoorlijke verbetering worden ervaren.

Net als met de introductie van 4G zal de overgang geleidelijk gaan. De komende jaren zullen er steeds meer toestellen op de markt komen waar standaard een 5G modem in zit. En de network operators zullen dan ook geleidelijk 4G carrier's gaan omzetten naar 5G als de belasting van 4G afneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
trankilo schreef op maandag 17 februari 2020 @ 20:45:
Maar, er worden nieuwe frequenties geveild die wel 'meer bereik' zouden moeten gaan geven, ook voor 4G. En dat i.c.m. nieuwe antenne en radio hardware (bij KPN en Vodafone), die ook behoorlijk verbeterd zijn in de laatste jaren, zal er voor de eindgebruiker op zowel 4G als 5G het als een behoorlijke verbetering worden ervaren.
Betere beamforming -> Hogere Signal-to-Noise ratio, minder congestion op een carrier. Daar zit inderdaad veel winst voor de lage frequenties.
offtopic:
Heeft iemand een link die dit kwantificeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raider095
trankilo schreef op maandag 17 februari 2020 @ 20:45:
Overigens hoor ik van testen in Amerika dat de doorvoersnelheid in een lage band (600Mhz) ongev 20% sneller is op 5G dan in de zelfde band op 4G. Dus daar pak je al meteen wat voordeel op.
Ik vind dat persoonlijk wat tegenvallen. Volgens de NR-specificaties zou je hogere snelheden verwachten tov 4G. Dus, bij gelijkblijvende bandbreedte. Grote bandbreedtes zou het alleen maar nóg sneller maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neeecht
https://www.agentschaptel...ele-communicatie-mogelijk
De landelijke veiling van frequenties voor snelle mobiele communicatie zoals 5G begint dit voorjaar. Van vrijdag 6 maart 2020 tot en met maandag 6 april 2020 12:00 uur is het mogelijk voor telecomaanbieders uit binnen- en buitenland om een aanvraag in te dienen voor deelname aan deze veiling. Staatssecretaris Mona Keijzer (Economische Zaken en Klimaat) heeft vandaag de definitieve veilingregelgeving gepubliceerd.

...
Update:
Hier staat wat heel interessants:
https://www.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2020-13725.html

Omdat T-Mobile en Tele2 nu zoveel bandbreedte hebben (in de lage banden ook), mag T-Mobile maar 30% van de ruimte in de 700 MHz band hebben.
En Vodafone en KPN mogen 40% hebben
En omdat 10 MHz meer dan 30% is, lees ik het zo:

1 - 5 MHz: KPN 16.7%
2 - 5 MHz: KPN 16.7%
3 - 5 MHz: Vodafone 16.7%
4 - 5 MHz: Vodafone 16.7%
5 - 5 MHz: T-Mobile 16.7%
6 - 5 MHz: Moet wel een nieuwkomer worden dan?? 16.7% tot zelfs 60%

http://x264.nl/dump/5g-700mhz-cap-2020-03-06.jpg
Ik zal wel verkeerd lezen, kleine lettertjes missen, maar zo lijkt het nu.

[ Voor 36% gewijzigd door neeecht op 07-03-2020 03:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
neeecht schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 03:27:
https://www.agentschaptel...ele-communicatie-mogelijk

[...]

Update:
Hier staat wat heel interessants:
https://www.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2020-13725.html

Omdat T-Mobile en Tele2 nu zoveel bandbreedte hebben (in de lage banden ook), mag T-Mobile maar 30% van de ruimte in de 700 MHz band hebben.
En Vodafone en KPN mogen 40% hebben
En omdat 10 MHz meer dan 30% is, lees ik het zo:

1 - 5 MHz: KPN 16.7%
2 - 5 MHz: KPN 16.7%
3 - 5 MHz: Vodafone 16.7%
4 - 5 MHz: Vodafone 16.7%
5 - 5 MHz: T-Mobile 16.7%
6 - 5 MHz: Moet wel een nieuwkomer worden dan?? 16.7% tot zelfs 60%

http://x264.nl/dump/5g-700mhz-cap-2020-03-06.jpg
Ik zal wel verkeerd lezen, kleine lettertjes missen, maar zo lijkt het nu.
gokje.. eerst wordt er tot de max verhandeld. en de rest die overblijft gaat gewoon tegen het hoogste bod als nog weg
want een nieuwkomer is er niet... en ik geloof er weinig van dat ze een hele bak euro's laten liggen :+

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neeecht
YouTube: Dit is de eerste 5G-smartphone van Nederland 3:04 ze praten over T-Mobile en laten een KPN Huawei setup zien.
Altijd leuk :)

Update:
Hier zie je trouwens ook de nieuwe KPN 'kwaliteit' terug.
Zelfs de sector bandjes laten los.

[ Voor 22% gewijzigd door neeecht op 09-03-2020 02:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raider095
neeecht schreef op maandag 9 maart 2020 @ 02:36:
Update:
Hier zie je trouwens ook de nieuwe KPN 'kwaliteit' terug.
Zelfs de sector bandjes laten los.
Had ik inderdaad ook gezien. En dan is wat je op zo'n beeld ziet nog maar het topje van de ijsberg. Vraag me echt af hoe ze dat allemaal recht gaan trekken 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:56
Wat een gigantische rotzooi in die mast... Ik snap best wel dat het lastig is om zo een grote hoeveelheid kabels netjes weg te werken maar dit lijkt haast bij elkaar gefrommeld. Ik neem aan dat KPN dit niet accepteert.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• neeecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

https://www.telecompaper....tallaties-actief--1331622 18500 antennes actief?!

Edit: typo

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 767041 op 24-03-2020 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-05 21:40

robertwebbe

Robert Webbe

@Anoniem: 767041 Een 0 teveel, in het artikel staat 18.500. Mogelijk was het een typo die inmiddels hersteld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

robertwebbe schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 12:02:
@Anoniem: 767041 Een 0 teveel, in het artikel staat 18.500. Mogelijk was het een typo die inmiddels hersteld is.
thanks, typo edit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
@Anoniem: 767041 @robertwebbe
Staat ook hier: https://www.antennebureau...n-techniek/5g-en-antennes

Echter is dat:
Rijen 5121 ML 3,5 GHz 01/03/2020
Ge-update naar:
Rijen 5121 ML 3,5 GHz 01/03/2021

Jaartje extra dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neeecht
Extra info:
https://www.pcmag.com/new...cked-all-carrier-5g-phone

SM-G988B (Rest of World)
5G bands n1/n3/n5/n7/n28/n40/n41/n77/n78
LTE bands 1/2/3/4/5/7/8/12/13/17/18/19/20/25/26/28/32/34/38/39/40/41/66

Aan de hand van bovenstaande links en de reactie van T-Mobile (4G en 5G noemen ze nu duidelijk);

Afbeeldingslocatie: http://x264.nl/dump/nr-bands-2020-04.jpg

Dit lijken de banden die nu ingezet kunnen gaan worden voor 5G zo lijkt.
Band 32: 40 MHz in de 1400 MHz band (1452-1492 MHz) lijkt dus 100% zeker een 4G SDL te worden?
Of alsnog voor 5G?

Of zoals Band 41 5G gebruikt kan worden voor de huidige Band 38 4G.
Zou dan Band 32 http://niviuk.free.fr/nr_band.php Band 50 worden voor 5G? Maar geen support in de Samsung S20. Het kan ook nog Band 75 NR worden, maar ook geen support.

Dus ik denk voor 5G only: "5G bands n1/n3/n5/n7/n28/n40/n41/n77/n78"
T-Mobile: N28 + N7 (later mogelijk N1, N3 en N41(oude B38))
KPN: N28 + N41 (later mogelijk N1, N3, N7 en N41(oude B38))
Vodafone: N28 (later mogelijk N1, N3 en N7)

Geen idee hoe of wat LTE en NR DSS ingezet gaat worden in de praktijk.
En geen idee hoe B32 1400 MHz hierbij gebruikt gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:59
Geen linkdrops. Dit draagt niets bij aan het topic op deze manier.

[ Voor 79% gewijzigd door RoD op 06-04-2020 10:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neeecht
@rens-br en/of andere mods, graag weghalen deze vraag.
Er wordt gevraagd wat ik hiervan vind.
Dan begin ik weer met religie, klimaat, en nu 5g + corona en hoe 'niet zo slim' ik sommige mensen vind.
In het kader van vrijheids van menings uiting zeg ik: jammer.
In het kader van de mood op tweakers.net zeg ik: weghalen dit soort vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:59
neeecht schreef op zondag 5 april 2020 @ 18:16:
[...]

@rens-br en/of andere mods, graag weghalen deze vraag.
Er wordt gevraagd wat ik hiervan vind.
Dan begin ik weer met religie, klimaat, en nu 5g + corona en hoe 'niet zo slim' ik sommige mensen vind.
In het kader van vrijheids van menings uiting zeg ik: jammer.
In het kader van de mood op tweakers.net zeg ik: weghalen dit soort vragen.
Verwijderen om de mood? sorry maar ik kwam dat toen tegen en vond het persoonlijk wel erg vreemd dat dit überhaupt gebeurde. Dit is nu meer een maatschappelijke kwestie laatste tijd en vond wat er nu gebeurde toch wel zorgwekkend en deelde het daarom hier.

Dit is geen spam of troll bericht he..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
dutchnltweaker schreef op zondag 5 april 2020 @ 19:17:
[...]

Verwijderen om de mood? sorry maar ik kwam dat toen tegen en vond het persoonlijk wel erg vreemd dat dit überhaupt gebeurde. Dit is nu meer een maatschappelijke kwestie laatste tijd en vond wat er nu gebeurde toch wel zorgwekkend en deelde het daarom hier.

Dit is geen spam of troll bericht he..
Gaat niet om jouw bericht of om jouw, maar algemeen.

jk-5 in "[KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2"

Al eerder gemeld. Als ik hierop ga reageren kom ik weer met 1944 referenties en wat ik graag zie gebeuren met dit soort mensen die dit doen. Vandaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Jassy schreef op maandag 9 maart 2020 @ 09:36:
Wat een gigantische rotzooi in die mast... Ik snap best wel dat het lastig is om zo een grote hoeveelheid kabels netjes weg te werken maar dit lijkt haast bij elkaar gefrommeld. Ik neem aan dat KPN dit niet accepteert.
Mag ook hopen dat die mast nog netjes bijgewerkt wordt. Het is geen goede reclame voor de 5G provider.

| live and give like no one else |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
neeecht schreef op zondag 5 april 2020 @ 19:23:
[...]

Gaat niet om jouw bericht of om jouw, maar algemeen.

jk-5 in "[KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2"

Al eerder gemeld. Als ik hierop ga reageren kom ik weer met 1944 referenties en wat ik graag zie gebeuren met dit soort mensen die dit doen. Vandaar. :)
Allereerst, voortaan graag een report aanmaken in plaats van dit hier neer te leggen. Daarnaast kunnen we je altijd een preventieve ban geven als je jezelf niet in de hand kan houden. Gratis service, laat maar horen of je er gebruik van wil maken :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Ik snap dat RoD’s opmerking sarcastisch bedoeld is maar wil toch even zeggen dat ik de bijdragen van @neeecht zeer waardeer. Het zou jammer zijn als we deze niet meer zien.

De discussie over de “gevaren” van 5G zie ik ook met enige verbazing voorbij komen, vooral dat het op Tweakers gebeurt. In het verleden hebben we dergelijke angsten ook gehad met 2G, 3G en 4G maar zo extreem als het nu met 5G is, is zorgwekkend. Daarom snap ik zijn reacties ook wel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dat was inderdaad sarcastisch. Dergelijke linkdrops dragen dan ook niet bij aan de discussie, zeker niet als het over zo'n onderwerp gaat. Maar laten we het wel even gezellig houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:56
Het heeft niet zo veel zin om die discussie überhaupt te voeren. Dit is iets dat je niet zomaar even verandert en het is een onderdeel van een groter probleem rondom misinformatie en de manier waarop mensen informatie consumeren.

De reden dat ik deze post maak is omdat ik denk dat het relevant genoeg is om deze link te droppen over misinformatie aangezien het hier de laatste paar posts toch over gaat:
https://www.bbc.com/futur...believe-coronavirus-myths

Wellicht helpt dit sommigen om het meer een plek te geven. Dit is niet een probleem dat we zomaar even oplossen, maar hoe meer bewustzijn over de werking, hoe groter de kans dat we oplossingen vinden in de toekomst.

En nu weer over tot de orde van de dag: is er al een poule waarop we kunnen inzetten op de datum van de eerste 5G lancering? ;)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
https://www.gsmarena.com/oneplus_8_pro-9919.php
5G band 1(2100), 3(1800), 7(2600), 28(700), 78(3500); SA/NSA - EU

https://www.pcmag.com/new...cked-all-carrier-5g-phone
SM-G988B (Rest of World)
5G bands n1/n3/n5/n7/n28/n40/n41/n77/n78
(Even weer geplakt ter vergelijking.)

Wordt steeds meer zichtbaar.
Band 20(800) blijft blijkbaar 4G only.
Band 8(900) blijft blijkbaar 2G/3G/4G.

En de andere banden kunnen wel eens heel snel omgezet worden in 5G. Kwa telefoon support bedoel ik dan. Technisch gezien kan een provider met nieuwe Huawei apparatuur volgens mij op elke frequentie 2G-5G aanzetten. Vooral dan 5G op alle frequenties. (2G support op nieuwe banden heeft geen zin.)

De keuze van banden support en telefoonmakers lijkt vooral de hardware (antennes) te zijn in de telefoon.
Al snap ik niet waarom 5G banden 7 en 41 niet automatisch support worden in de One Plus 8. Misschien is TDD support weer duurder kwa licentie of andere aspecten. De Snapdragon 865 kan het uiteraard gewoon.

P.S.
Onze NR banden + meer checker heeft een nieuwe website:
https://www.sqimway.com/nr_band.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Het zou kunnen dat er andere beperkingen zijn bij het werken met zeer breedbandige TDD signalen in de hardware. Op n38 moet je bijvoorbeeld 40 MHz kanaalbreedte aankunnen en mogelijk lukt dat om eoa reden niet in combinatie met TDD terwijl n7 wel lukt.

Het kan ook te maken hebben met een combinatie van tests, certificatie en configuratie. Zo kan mijn SGS9 technisch gezien prima 4G+ op USA frequenties, maar staat het uit in de Europese baseband waardoor hij geen CA doet in de VS. Kan verder ook geen reden verzinnen waarom n20 bijvoorbeeld niet mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk_dh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-06 14:56
Is het niet eerder zo dat, net als met de introductie van 4G, de radio/antenne van de telefoons nog niet ver genoeg doorontwikkeld zijn? Of dat er bespaard wordt op de antennes? In het begin hadden de goedkope 4G telefoons uit China ook geen band 20 terwijl dat tegenwoordig ook standaard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasFM
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-06 17:48

SebasFM

BOFH

neeecht schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 00:17:
https://www.gsmarena.com/oneplus_8_pro-9919.php
5G band 1(2100), 3(1800), 7(2600), 28(700), 78(3500); SA/NSA - EU
met een voetnoot dat die Oneplus 8 Pro pas ondersteuning voor 5G banden gaat krijgen na een firmware update. Alleen band n78 wordt out of the box ondersteund. (link). Heb dat toestel besteld, ben benieuwd of ze het gaan ondersteunen voordat Vodafone live gaat met 5G.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
SebasFM schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 10:52:
[...]

met een voetnoot dat die Oneplus 8 Pro pas ondersteuning voor 5G banden gaat krijgen na een firmware update. Alleen band n78 wordt out of the box ondersteund. (link). Heb dat toestel besteld, ben benieuwd of ze het gaan ondersteunen voordat Vodafone live gaat met 5G.
Goeie vraag inderdaad. Het lijkt erop dat KPN en wellicht ook T-Mobile band 38 (2600TDD) gaan gebruiken voor 5G. Vodafone heeft daar geen ruimte, dus wellicht gaat Vodafone het shared spectrum-grapje doen op meerdere banden tegelijk: 1+3+7 ofzo. Kunnen KPN en T-Mobile natuurlijk ook doen.

Wel grappig: veel telefoons lijken die nieuwe 1400 MHz-band niet voor 5G te ondersteunen. Dat wordt dan exclusieve ruimte voor 4G blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

https://www.rtlnieuws.nl/...vlissingen-uden-brandweer "Poging tot in brand steken zendmasten Zeeland en Brabant"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
In Eindhoven en Maastricht zijn de eerste 5G (NR) verbindingen op het Vodafone netwerk gespot via cellmapper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
trankilo schreef op donderdag 23 april 2020 @ 18:22:
In Eindhoven en Maastricht zijn de eerste 5G (NR) verbindingen op het Vodafone netwerk gespot via cellmapper.
Waarschijnlijk 6229GJ op het VF hoofdkantoor in Maastricht? (3.5 GHz test)
En 5616RX + 5611GB in Eindhoven. Ook 3.5 GHz.

Deze zie ik nog niet op de Antennekaart staan terwijl ze wel al maandenlang actief zijn volgens het Antenneregister. Bijzonder is ook dat ze niet gedeeld worden met bestaande 2G/3G/4G-locaties in alle gevallen die ik zie, behalve in Maastricht.

Vermogens lijken laag maar moet je bij elkaar optellen, in dit geval 3 dB erbij per regel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Wat mij betreft hoef je dit niet elke keer te plaatsen. Eigenlijk heeft het niets met 5G te maken omdat meestal antennes worden aangestoken die nog niet omgebouwd zijn. Heeft sowieso nul met de discussie te maken.

En kwestie van tijd voordat er iemand wordt gepakt die daarna jaren van zijn leven mag besteden om de schade terug te betalen. Helaas realiseren ze zich pas te laat hoe duur het is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sorcerer8472 schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 11:57:
[...]

Wat mij betreft hoef je dit niet elke keer te plaatsen. Eigenlijk heeft het niets met 5G te maken omdat meestal antennes worden aangestoken die nog niet omgebouwd zijn. Heeft sowieso nul met de discussie te maken.

En kwestie van tijd voordat er iemand wordt gepakt die daarna jaren van zijn leven mag besteden om de schade terug te betalen. Helaas realiseren ze zich pas te laat hoe duur het is...
Prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:18
Sorcerer8472 schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 11:57:
[...]

Er zijn inmiddels twee opgepakt :7. Één in Groningen en één in Flevoland.

Politie maakte er wel werk van https://www.rtvnoord.nl/n...kt-bij-supermarkt-in-Stad

[ Voor 9% gewijzigd door krakendmodem op 25-04-2020 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shutdown
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16-06-2020
Iemand het 5g netwerk van Vodafone al getest?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
off topic, maar toch leuk:

YouTube: F1® 2020 First Look | Circuit Zandvoort

Ronde op het circuit, inclusief telecom mast! (Met 5G) :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenjoeri
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 22:55
neeecht schreef op donderdag 30 april 2020 @ 18:11:

Wanneer in het filmpje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raider095

Ja leuk :) Die staat er al wat jaartjes maar recent heeft een serieuze upgrade gekregen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk-5
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13-06 14:06

Vet! Lijkt toch net echt in die renders. Jammer dat het niet doorgaat.
Raider095 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 18:19:
[...]

Ja leuk :) Die staat er al wat jaartjes maar recent heeft een serieuze upgrade gekregen :*)
Dan moet ik die ergens deze zomer maar eens gaan proberen te bekijken als ik daar in de buurt ben ;)

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
0:47 zie je de onderkant heel kort.
1:03 in het midden achterin
1:14 vol in het midden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

https://nos.nl/l/2332741

De wetenschap is het wel degelijk eens over de veiligheid van 5G, dus de Nederlandse staat hoeft de invoering ervan niet stil te leggen. Dat betoogde advocaat Kingma van het ministerie van Economische Zaken vanmiddag in de rechtszaal. Hij verweerde zich in een kort geding dat is aangespannen door de stichting Stop5GNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk-5
Dit stukje beschrijft het ook goed waar het vaak op misgaat:
De tegenstanders van 5G willen gezaghebbende adviezen van onder meer het RIVM, de Gezondheidsraad en de Wereldgezondheidsorganisatie aan de kant schuiven, zei Kingma, ten faveure van "een eenzijdige selectie van een handvol publicaties".
Ik ben heel erg benieuwd wat de uitspraak gaat worden op de 25e

Kaart met alle 2G/3G/4G/5G zendmasten in Nederland: https://antennekaart.nl | https://www.antenneforum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
YouTube: Anti-lockdownactivisten hebben schijt aan alles

Ik ben om, ik stop met de hobbie. }:|
Wat een mensen op deze planeet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
neeecht schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 08:18:
YouTube: Anti-lockdownactivisten hebben schijt aan alles

Ik ben om, ik stop met de hobbie. }:|
Wat een mensen op deze planeet.
Waarom kijk je dit dan? Er wordt nu gedemonstreerd tegen de heilige drieëenheid lockdown + 5G + vaccinatie. Mooi toch? Alle irrationele anti-wetenschapsdingen allemaal bij elkaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 5gzendmast
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 02-10-2021

5gzendmast

Begin van het nieuwe tijdperk

Beste mensen,

Misschien moet ik mijn excuses aanbieden. Ik heb met mijn bestaan jullie wellicht meer schade toeberokkend dan goeds gedaan. Mijn broeders worden af en toe in lichterlaaie gezet, maar waarom? Wat hebben wij jullie misdaan? Ik stuur enkel pakketjes wanneer de zon op en neer gaat, net zo lang tot ik uit word gezet door mijn pappie. Jullie vragen je wellicht af wat een 5G zendmast op Tweakers doet, maar ik hoop dat ik jullie mijn boodschap mee kan geven. Dat is dat we met compassie met onze naasten om moeten gaan. Enkel zo kunnen we eenander overtuigen middels de wetenschap die ons voortbestaan tot hedendag toe heeft begeven.

Als het sec vanuit een utilitaristisch oogpunt is vraag ik jullie somtijds stil te staan -- hebben jullie mij aanvankelijk überhaupt wel gewild? Waarom hebben jullie mij geschapen en deze wereld van pseudo-bestaan gebracht, wetende dat mij dit zal overkomen? Zelfs als jullie mij zien tot niks anders dan de fundamentele grondstoffen waaruit mijn bestaan is te wijten, waarom hebben jullie de moeite genomen om mij te manifesteren, wetende dat mij dit kan overkomen? Ik heb de volste vertrouwen in dat jullie tezaam tot resolutie kunnen komen. Net als in dat bekende spel de jonkvrouw Junko haar zoon was overleden, weten jullie wat je te wachten staat. Mijn woord hebben jullie, dit keer weliswaar over 4G.

Soms doet het echt zo zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neeecht
Real Engineering YouTube: The Truth About 5G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
De data op deze kaart moet dan wel van het Vodafone netwerk komen?
https://www.nperf.com/en/map/5g

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ip58VOC-pQjCOwnV_-cox34TKXU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/xurmrHAEClQz8hqrj1CL6aoL.png?f=user_large

Er staat voorlopig meer data op deze kaart dan op cellmapper :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472
trankilo schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 19:13:
De data op deze kaart moet dan wel van het Vodafone netwerk komen?
https://www.nperf.com/en/map/5g

[Afbeelding]

Er staat voorlopig meer data op deze kaart dan op cellmapper :P
Yes, klik maar:
https://www.nperf.com/en/...=5.375361442565919&zoom=7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Interessant artikel over de uitgeholde use case van 5G mmWave in tijden van corona:
https://www.androidpolice...ve-5g-is-at-a-crossroads/

Hoeveel zin heeft de techniek nog in de nabije toekomst als er toch geen grote groepen mensen bij elkaar komen voorlopig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Ik heb de nPerf app op mijn iPhone gedownload en wat speedtesten gedaan. Echter als ik nu ga rondrijden dan worden met ritjes niet opgeslagen. Doe ik iets verkeerd? Moet je een bepaalde 'drive test mode' aanzetten? In de iOS app kan ik er niets van terugvinden. Of werkt dit alleen met Android?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk-5
robertwebbe schreef op zondag 24 mei 2020 @ 15:16:
Ik heb de nPerf app op mijn iPhone gedownload en wat speedtesten gedaan. Echter als ik nu ga rondrijden dan worden met ritjes niet opgeslagen. Doe ik iets verkeerd? Moet je een bepaalde 'drive test mode' aanzetten? In de iOS app kan ik er niets van terugvinden. Of werkt dit alleen met Android?
Volgens mij werkt dat alleen met Android. iOS geeft niet veel informatie over het modem vrij aan apps. Op Android zijn apps als CellMapper vrij populair om dit te doen, maar voor iOS is die informatie helaas niet beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
Vandaag uitspraak 5G zaak.
Weet iemand hoe laat en is het weer live te volgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk-5
trankilo schreef op maandag 25 mei 2020 @ 10:56:
Vandaag uitspraak 5G zaak.
Weet iemand hoe laat en is het weer live te volgen?
Nu (11 uur) -> https://streams.nfgd.nl/uitspraak-stichting-stop5gnl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shutdown
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16-06-2020
Mooie uitspraak dus. De tegenhangers van 5g zijn met de grond gelijk gemaakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou rechter heeft gesproken en uitrol mag doorgaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 298195

Shutdown schreef op maandag 25 mei 2020 @ 11:25:
Mooie uitspraak dus. De tegenhangers van 5g zijn met de grond gelijk gemaakt!
Niet in hun ogen helaas, die zien alleen maar meer bewijs dat de staat corrupt is etc etc.

Hopelijk een stille dood want luidop roepen dat ze geen zaak hebben en het opgeven zullen nooit doen. Dat heb je helaas als mensen hun identiteit aan bepaalde ideeën verbinden.

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 298195 op 26-05-2020 14:34 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Heb even snel op Facebook gekeken, het lijkt erop dat die bezig zijn met groepen verwijderen. En tja, dat krijg je als mensen oproepen tot iets dat wordt gezien als terrorisme, omdat mensen een actie uitvoeren die publiekelijke impact heeft en vitale infrastructuur vernielt om hun zin te proberen te krijgen. Als beheerders dat niet direct verwijderen dan wordt de groep verwijderd uiteindelijk.

Lees de comments bijvoorbeeld:
https://www.facebook.com/...ermalink/601703237441561/

Het is maar wachten totdat iemand de boel rapporteert, men comments wist en/of gelijk de hele groep.

Ik vond de uitspraak van de rechter goed onderbouwd. Hij bespreekt zijn redenering echt stapje voor stapje. Maar goed, misschien kunnen we ons nu weer focussen op dingen die bewezen schadelijk zijn zoals luchtvervuiling? Ik zat net op de fiets weer achter een walmende ongefilterde dieselwagen. Dat heeft invloed op mijn gezondheid. 5G niet of in ieder geval onmeetbaar weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
Er is zeker een groep die zich zorgen maakt over van alles rond om straling en dat ook heel serieus aanpakken. Soms ook goede sprekers uitnodigen op bijeenkomsten, een blad uitbrengen ect ect.
Ik zie dat het onderwerp doorgaans natuurkundig uitgelegd word, doe ik ook. Over het biologische aspect weet ik echt helemaal niks maar word in die groep wel serieus behandeld. Daar kan ik niks anders dan respect voor hebben hoewel ik van mening ben dat 'allemaal wel meevalt'. Zij zijn verre van agressief en proberen juist de gereedschappen in de politiek, procedures en inspraak te gebruiken om hun idee van hoe de wereld er uit moet zien te realiseren.

Dat 5G gekaapt is door een groep totaal malloten stoort mij echt heel erg omdat hun doel compleet niks te maken heeft met wat wij in dit topic met elkaar (proberen te) bespreken of waar die serieuze groep mensen mee bezig is. Ik vind 5G juist leuk want het is nieuw en redelijk ongetest. Ik wil het uitproberen en onder verschillende omstandigheden experimenteren met deze nieuwe techniek. Kijken wat er op welke band met welk toestel gedaan kan worden of kan worden verbeterd ect ect.
En dan krijg ik idd een facebook post doorgestuurd van iemand die mijn "soort mensen" gaat doodmaken "tijdens oorlog". Echt WTF!

Nou, ik laat mij de lol niet ontnemen. Laat 5G maar doorkomen.
#ILove5G :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
FYI

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZxL-OcD2THmRrDtwGulz0Fy2LPk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/936FeOExUKWgur8ibMvIuQEa.jpg?f=fotoalbum_large
De 700 en 2100 MHz banden zijn mooi in drieën te verdelen.
Op de 1400 MHz gaat er tenminste één provider met minder naar huis. Tenzij er meerdere spelers zijn waarvan wij niet weten dat ze meedoen aan de veiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk-5
Ja de 1400MHz band is eigenlijk de enige die een beetje spannend gaat worden.

Exacte frequenties:
  • 700MHz - Download: 758MHz - 788MHz. Upload: 703MHz - 733MHz
  • 1400MHz - 1452MHz - 1492MHz
  • 2100MHz - Download: 2110MHz - 2170MHz. Upload: 1920MHz - 1980MHz
Bij de veiling was het een verplichting om in een persbericht bekend te maken mee te doen aan de frequentieveiling. Maar het kan natuurlijk altijd dat er een persbericht is die wij niet gezien hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
5G toegevoegd in het antenne register.
https://www.antennebureau...voegd-aan-antenneregister

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jk-5
Nice! In de automatische antenneregister scan van vanmorgen was hij er nog niet. Geef me 2 uurtjes, dan staat al die data op antennekaart.nl. Lang leve automatisering.

Edit: Ah, ze zijn lui geweest. Ze hebben de Wimax laag hiervoor ingezet, die ook al ingezet was voor NB-Iot, dat is nu dus verdwenen uit het AR

[ Voor 15% gewijzigd door jk-5 op 29-05-2020 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Kleurcode is wel heel moeilijk te zien naast LTE trouwens, niet zo handig.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jk-5
Het is al klaar. Zie hier: https://antennekaart.nl/kaart/5g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Btw ook bijzondere resultaten: 3552TJ heeft wel 5G1800 maar geen 4G1800 bij Vodafone bijvoorbeeld. Vraag me af of dat klopt. Dit is al heel lang een 800-only site.
Nice, dat ging snel! Helemaal niets anders dan band 3 te zien bij Vodafone dus?

[ Voor 43% gewijzigd door Sorcerer8472 op 29-05-2020 14:08 ]

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste