[T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 44 ... 105 Laatste
Acties:
  • 754.102 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
carnager schreef op maandag 26 december 2016 @ 14:48:

Verder wist T-mobile als 'kado' voor de feestdagen maarliefst 35 punten via het spaarsysteem te schenken.
tbh vind ik de propositie van Vodafone, namelijk 2 dagen onbeperkt dataverbruik met de kerst, een stuk leuker.
Maar afgezien van dit magere kadoo'tje ben ik verder wel blij hoor met T-mobile,.
ze gaven ook wel een whopping 5000.. 30GB weekend bundels weg voor de feestdagen... alleen vandaag telde dus al niet meer mee..

beetje jammer, maar ach wie weet verzinnen ze volgend jaar iets beters :-)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:04
Dat doen ze sinds 3 weken elk weekend al, geen kerstactie. ;)
Rond vrijdag 17:00 gaat die actie live en moet je dus snel SMSen.
Of dat komend weekend ivm met oud en nieuw en bijkomende datapiek ook gebeurd is nog even de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-09 17:52

carnager

AmsterdamVideo

Topicstarter
SMSfreakie schreef op maandag 26 december 2016 @ 20:19:
[...]

ze gaven ook wel een whopping 5000.. 30GB weekend bundels weg voor de feestdagen... alleen vandaag telde dus al niet meer mee..

beetje jammer, maar ach wie weet verzinnen ze volgend jaar iets beters :-)
Daarover mogen ze vanuit Tmobile de klanten dan ook wel eens beter informeren (ik heb daar vanuit Tmobile op meerdere abonnementen (particulier) niets over gelezen, niet per mail niet per sms niks noppes nada) anders is het enkel een enkele ingewijde die hier vanaf weet en is het ook niet bepaald een 'aktie' te noemen - of tenminste niet een aktie waar alle / de meeste abonnees wat aan hebben.

Hopelijk leest er iemand mee van Tmobile die dat intern eens ter discussie kan brengen.

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
ja, daar ben ik het wel met je eens.. maar ik heb van KPN ook nergens iets vernomen wat die voor de feestdagen als extratje hadden :?

van VodaFone is het overduidelijk want die maken zelfs TV / Radio reclame er voor

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 19:18
SMSfreakie schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 12:14:
ja, daar ben ik het wel met je eens.. maar ik heb van KPN ook nergens iets vernomen wat die voor de feestdagen als extratje hadden :?

van VodaFone is het overduidelijk want die maken zelfs TV / Radio reclame er voor
KPN klanten kregen in december 5Gb extra data bovenop hun normale bundel. T-Mobile geeft natuurlijk welke elke maand een cadeau aan Samen klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
carnager schreef op maandag 26 december 2016 @ 23:00:
[...]

Daarover mogen ze vanuit Tmobile de klanten dan ook wel eens beter informeren (ik heb daar vanuit Tmobile op meerdere abonnementen (particulier) niets over gelezen, niet per mail niet per sms niks noppes nada) anders is het enkel een enkele ingewijde die hier vanaf weet en is het ook niet bepaald een 'aktie' te noemen - of tenminste niet een aktie waar alle / de meeste abonnees wat aan hebben.

Hopelijk leest er iemand mee van Tmobile die dat intern eens ter discussie kan brengen.
Het zijn er maar 5000, daar zijn ze zo doorheen. Wellicht dat ze het daardoor niet zo groots aankondigen.

Het blijkt overigens via Facebook te worden gedeeld:
https://www.facebook.com/tmobilenl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 30-08 17:30
Ja, volgens mij worden die bundels alleen via FB gepromoot. Heb er nu 1x gebruik van gemaakt maar ik moet zeggen dat ik het nogal een loze actie vindt. Zie niet zozeer in voor wie dat super handig kan zijn, tenzij je thuis trage Wi-Fi hebt en het komt misschien ook omdat ik normaal al met moeite door mn 6gb bundel heenkom.

Verder moet ik zeggen dat ik de laatste tijd erg tevreden ben over T-Mobile, het bereik is beduidend beter dan een jaar of 1,2 geleden en kan wat mij betreft goed opboxen tegen bv KPN. Ik hoop alleen wel dat ze snel stoppen met die actie van gratis streamen, het is wat mij betreft ook een beetje een wassen neus, hoeveel kost streamen via spotify nou echt? Tenzij je misschien op ultra geluidskwaliteit streamt, maar neem aan dat 90% dat toch niet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:32
En vandaag dus die Galaxy S7 met Gear vr opgehaald voor €322 en 6gb T mobile abo voor €17,50 per maand..

Wat een belachelijk goede aanbieding.. Had eigenlijk verwacht dat het een foutje zou zijn, maar nee..

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 16:44
Verona27 schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 13:04:
Ja, volgens mij worden die bundels alleen via FB gepromoot. Heb er nu 1x gebruik van gemaakt maar ik moet zeggen dat ik het nogal een loze actie vindt. Zie niet zozeer in voor wie dat super handig kan zijn, tenzij je thuis trage Wi-Fi hebt en het komt misschien ook omdat ik normaal al met moeite door mn 6gb bundel heenkom.

Verder moet ik zeggen dat ik de laatste tijd erg tevreden ben over T-Mobile, het bereik is beduidend beter dan een jaar of 1,2 geleden en kan wat mij betreft goed opboxen tegen bv KPN. Ik hoop alleen wel dat ze snel stoppen met die actie van gratis streamen, het is wat mij betreft ook een beetje een wassen neus, hoeveel kost streamen via spotify nou echt? Tenzij je misschien op ultra geluidskwaliteit streamt, maar neem aan dat 90% dat toch niet doet.
Hangt toch nog van de locatie af. In mijn woonplaats heb je wel 4G+ van T-mobile, alleen schakelt m'n telefoon vrij snel terug naar 3G, waar ik met KPN nog steeds ruim 4G signaal heb. De antennes hangen in dezelfde mast, dus daar ligt het niet aan. De antennes van T-Mobile hangen alleen wel heel erg laag, zo laag dat hoge bebouwing al snel veel signaal dempen.

Ook heb ik het idee dat de dekking op het platteland minder is dan in de grotere plekken. Overal waar ik kom heb ik wel 4G met KPN. Als ik mensen om me heen hoor met "traag internet", dan weet ik meteen al dat ze een andere provider hebben. En dat was in Zuid-Friesland. Dat heeft KPN toch beter voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:51
pieterboes schreef op maandag 26 december 2016 @ 09:48:
Mijn ervaringen met KPN zijn twee jaar lang goed geweest.
-knip-
Het houdt wel in dat het binnenkort byebye KPN is.
Ik heb iets vergelijkbaars met Vodafone gehad (zeer recent). Op mijn vraag wat daar aan te doen was, werd in eerste instantie afkoop aangeboden (alle resterende termijnen dokken en dan mag je vertrekken....)
Na wat geharrewar vertelde een bijdehandte helpdeskmedwerkster dat je bij de netwerk crew en klacht kunt indienen. Na een paar dagen al antwoord dat ik korting kon krijgen of direct mocht opstappen. Dus, hup, wegwezen. Nou hadden wij weliswaar 2 sim-omly abbonementen en daar gaat weinig aan verloren, schat ik. Als er nog toestelkosten openstaan zal het wel anders werken.

Dus, ik zou eens klagen bij KPN. Misschien kun je ook wel eerder vertrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:59

swv

KPN heeft het voor mij verpest met de prijzen. Ik zeg het nog maar eens: ik betaal €22,50 voor 20GB en 120 min. Daar kan KPN bij lange na niet aan tippen. Als je thuis geen T-Mobile 4g ontvangt kan ik de frustratie begrijpen, maar ik neem verder genoegen met af en toe 3g hoor voor die prijs. Ik heb zelf eigenlijk zo goed als altijd T-Mobile 4g, dus bij mij is in het dagelijkse leven geen sprake van slechte dekking. Ik ben tevreden, ook al weet ik dat KPN het bij mij (thuis) ook altijd goed en soms net wat beter heeft gedaan. Maar ik kom zelden buiten de randstad. En anders ben ik even onbereikbaar. Lekker boeiend voor een privé abo.
Volgens mij heeft T-Mobile de laatste tijd elk weekend 5000 bundels beschikbaar? Althans ik krijg dat door via pepper.com. Ik was laatst jarig en toen kreeg ik ook een 30GB bundel voor een dag. Hartstikke lief natuurlijk, maar toen had ik 50GB te verbruiken 8)7

[ Voor 35% gewijzigd door swv op 27-12-2016 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
sww89 schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 18:52:
Maar ik kom zelden buiten de randstad. En anders ben ik even onbereikbaar. Lekker boeiend voor een privé abo.
Da's nou net het verschil :P. Buiten de randstad is in de provincie het bereik wel wat minder. Vooral in plattelandsgebieden is T-Mobile nog niet op het niveau van KPN. En ik hecht wel waarde aan goed bereik. Ik gebruik mijn priveabo namelijk ook gewoon voor m'n werk.

Overigens heb ik niets te klagen over T-Mobile de afgelopen jaar. Heb een prepaid nummer met 4G en merk gewoon dat ze inmiddels veel verder dan VF zijn. Dat zegt wel wat.

Ik ben het wel met je eens dat KPN duur is. Maar met die KPN compleet korting gaat er nog weer wat vanaf. Ik betaal namelijk voor 4GB/200min en Spotify premium rond de 15 euro. Da's nog steeds niet gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 30-08 17:30
sww89 schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 18:52:
KPN heeft het voor mij verpest met de prijzen. Ik zeg het nog maar eens: ik betaal €22,50 voor 20GB en 120 min. Daar kan KPN bij lange na niet aan tippen. Als je thuis geen T-Mobile 4g ontvangt kan ik de frustratie begrijpen, maar ik neem verder genoegen met af en toe 3g hoor voor die prijs. Ik heb zelf eigenlijk zo goed als altijd T-Mobile 4g, dus bij mij is in het dagelijkse leven geen sprake van slechte dekking. Ik ben tevreden, ook al weet ik dat KPN het bij mij (thuis) ook altijd goed en soms net wat beter heeft gedaan. Maar ik kom zelden buiten de randstad. En anders ben ik even onbereikbaar. Lekker boeiend voor een privé abo.

[...]

Volgens mij heeft T-Mobile de laatste tijd elk weekend 5000 bundels beschikbaar? Althans ik krijg dat door via pepper.com. Ik was laatst jarig en toen kreeg ik ook een 30GB bundel voor een dag. Hartstikke lief natuurlijk, maar toen had ik 50GB te verbruiken 8)7
Geven ze nu 30GB weg als je jarig bent? Die heb ik nooit gekregen :'( Al zou ik dus echt niet weten wat ik met 30Gb in een dag zou moeten, ik kreeg in het weekend met hard proberen maar 9Gb op...
krakendmodem schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 18:35:
[...]

Hangt toch nog van de locatie af. In mijn woonplaats heb je wel 4G+ van T-mobile, alleen schakelt m'n telefoon vrij snel terug naar 3G, waar ik met KPN nog steeds ruim 4G signaal heb. De antennes hangen in dezelfde mast, dus daar ligt het niet aan. De antennes van T-Mobile hangen alleen wel heel erg laag, zo laag dat hoge bebouwing al snel veel signaal dempen.

Ook heb ik het idee dat de dekking op het platteland minder is dan in de grotere plekken. Overal waar ik kom heb ik wel 4G met KPN. Als ik mensen om me heen hoor met "traag internet", dan weet ik meteen al dat ze een andere provider hebben. En dat was in Zuid-Friesland. Dat heeft KPN toch beter voor elkaar.
Hmm ja, dat zal wel. Dat is niet echt de regio waar ik vaak kom. Ik reis zelf veel tussen Groningen, Nijmegen, Amsterdam, Zwolle, Utrecht en Maastricht en daar heb ik eigenlijk nooit wat te klagen, maar er zullen vast nog wat dunner bedekte gebieden zijn. Het is echter wel echt veel beter dan eerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Groningen, Zwolle, zit ik ook wel af en toe. Maar heb zowel in de trein als in de auto perfect ontvangst. Moet het nog met T-Mobile eens gaan testen denk ik.

Over het algemeen is de dekking langs de snelwegen van alle providers wel in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ouderwetse bende dus, wie heeft er tegenwoordig nu nog Facebook! Kan je net zo goed helemaal geen actie doen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Laatst online: 08-09 15:12

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

GAIAjohan schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 17:05:
En vandaag dus die Galaxy S7 met Gear vr opgehaald voor €322 en 6gb T mobile abo voor €17,50 per maand..

Wat een belachelijk goede aanbieding.. Had eigenlijk verwacht dat het een foutje zou zijn, maar nee..
Mwoah, maandje geleden een S7 Edge voor 288 euro (en dat is inclusief een tweejarig t-Mobile abbo van 2,50 per maand :+). Fijn apparaat maar het scherm zit nu al vol met krassen.

Geen problemen met het Netwerk met mijn normale t-Mobile 4G Basis abbo, maar wel met t-Mobile an-sich. Vriendenkorting met iemand aangevraagd. Geweigerd omdat iets met het nummer zou zijn, goed, ik had me vergist in het nummer. Opnieuw indienen waarna we geen reactie kregen. Via FB bericht gestuurd, wat heen-en-weren en nu zou het opgelost moeten zijn. Krijg echter geen bevestiging via de mail oid. Ach ja, wat kan het me ook verrekken die 25 piek... Ben er al weken mee bezig.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
kuusj98 schreef op woensdag 28 december 2016 @ 01:15:
[...]

Mwoah, maandje geleden een S7 Edge voor 288 euro (en dat is inclusief een tweejarig t-Mobile abbo van 2,50 per maand :+). Fijn apparaat maar het scherm zit nu al vol met krassen.

Geen problemen met het Netwerk met mijn normale t-Mobile 4G Basis abbo, maar wel met t-Mobile an-sich. Vriendenkorting met iemand aangevraagd. Geweigerd omdat iets met het nummer zou zijn, goed, ik had me vergist in het nummer. Opnieuw indienen waarna we geen reactie kregen. Via FB bericht gestuurd, wat heen-en-weren en nu zou het opgelost moeten zijn. Krijg echter geen bevestiging via de mail oid. Ach ja, wat kan het me ook verrekken die 25 piek... Ben er al weken mee bezig.
Vraag me serieus af waar je dat hebt geregeld. Op Coolblue bestaat die actie die ik heb gepakt niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
Sinds het in gebruik nemen van 4G2100 merk ik in Amsterdam dat ik tijdens het bellen nu bijna zonder uitzondering op 2G beland tijdens een gesprek (na afloop gesprek blijft telefoon nog een paar seconde hangen op GPRS en dan weer 4G). Blijkbaar is de resterende 3G capaciteit toch wat te krap. Op 2G is er geen data meer mogelijk tijdens het gesprek wat soms vervelend is als je net wat wilt opzoeken. Anyway echt tijd dat T-Mobile eens iets met VoLTE gaat doen, iets wat ze in de pers al breed hadden uitgemeten met "medio 2016".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 10:04
PWA777 schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 08:32:
Anyway echt tijd dat T-Mobile eens iets met VoLTE gaat doen, iets wat ze in de pers al breed hadden uitgemeten met "medio 2016".
Volgende maand meer nieuws hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet je eens in Loosdrecht T-Mobile komen testen...of je überhaupt kan bellen is maar de vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWA777
Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 09:02:
Moet je eens in Loosdrecht T-Mobile komen testen...of je überhaupt kan bellen is maar de vraag
Het probleem daar is dat er alleen (zeer) lage masten staan in die buurt; ook voor de overige providers. Misschien ligt de gemeente dwars bij het afgeven van een vergunning van een hoge mast. T-Mobile deelt de locatie met Vodafone en KPN in zowel Oud- als Nieuw-Loosdrecht (resp 18 en 12 meter hoogte slechts). Alleen Vodafone heeft nog 2 extra masten bijgeplaatst om voor beter bereik te zorgen. Met 4 Vodafone masten in een dorp van 7000 inwoners geeft dat wel aan dat dit buitensporig veel is (2 masten per provider zou echt wel voldoende moeten zijn als deze op normale hoogte geplaatst konden worden).

Je kunt altijd een dekkingsklacht indienen via de website van T-Mobile, daar krijg je dan ook desgewenst terugkoppeling op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dankjewel voor het uitzoeken.
Ik zie de masten wel tenminste 1 lokatie weet ik. Ze zeiden dat het bos ook het mobiele signaal tegenhoudt.
Wel raar want 4G werkt prima maar bellen is een drama.
Vodafone heeft dus meer masten geplaatst ik geloof je op je woord dat 2 masten genoeg zijn ik heb er geen verstand van.

Waarom dan 4?
Misschien een overstap maken naar Vodafone.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 15:10

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

T-Mobile update op 4gmasten.nl geplaatst.

Antenne en masten malloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
ze hebben nog wel genoeg ombouw werk ;)
als alle1800 mhz sites iig naar 900/1800 moeten :)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

SMSfreakie schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 12:34:
Alles wat nu nog omgebouwd moet worden is lastig tot zeer lastig te noemen. Veel hoogspanningsmasten, site waar er misschien toch nog (aanvullende) vergunningen nodig zijn enz. Al het "low hanging fruit" is geplukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
SMSfreakie schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 12:34:
Dat tempo valt me juist wel mee, nog maar 340 sites te gaan (<10%). In het huidige tempo (ong 60 per maand) is dat binnen een paar maanden weggewerkt naar 0.

Wat overigens opvalt is dat KPN nog 70 nieuwe 4G locaties activeerde in een maand tijd, dat waren er 40 bij Vodafone en maar 14 bij T-Mobile. In 2017 komt er hopelijk weer aandacht voor bijplaatsen van sites als de modernisatie echt volledig is afgerond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

PWA777 schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 13:00:
[...]

Dat tempo valt me juist wel mee, nog maar 340 sites te gaan (<10%). In het huidige tempo (ong 60 per maand) is dat binnen een paar maanden weggewerkt naar 0.

Wat overigens opvalt is dat KPN nog 70 nieuwe 4G locaties activeerde in een maand tijd, dat waren er 40 bij Vodafone en maar 14 bij T-Mobile. In 2017 komt er hopelijk weer aandacht voor bijplaatsen van sites als de modernisatie echt volledig is afgerond.
T-Mobile hoeft niet zoveel bij te plaatsen, ze moeten zich wel eens gaan richten op de echte gaten in hun netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReBr
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Speelt hier (bij mij iig) al langer. Bellen gaat eerst op 3g 2100, die wordt dan te zwak, en het moment van switch over naar 2g 1800 is bereikt, terwijl er volop 3g 900 signaal aanwezig is.
Aangezien 2g 1800 netwerk ook niet echt denderend goed is, wordt het gesprek meestal al vroegtijdig afgebroken...
Toestel geforceerd op 3g werkt voor gesprekken prima (zo rij ik het hele land door) al is er dan wel met regelmaat een harde 'click' te horen, en wordt soms tijdens het opnemen van een inkomend gesprek, de verbinding direct weer verbroken (geen capaciteit op 3g)

'Normaal' mobiel (onderweg) bellen begint zo langzamerhand een ondergeschoven kindje te worden bij de providers, alles moet maar voor het 'snelste mobiele internet' maar bellen, ho maar.....
Sinds het in gebruik nemen van 4G2100 merk ik in Amsterdam dat ik tijdens het bellen nu bijna zonder uitzondering op 2G beland tijdens een gesprek (na afloop gesprek blijft telefoon nog een paar seconde hangen op GPRS en dan weer 4G). Blijkbaar is de resterende 3G capaciteit toch wat te krap. Op 2G is er geen data meer mogelijk tijdens het gesprek wat soms vervelend is als je net wat wilt opzoeken. Anyway echt tijd dat T-Mobile eens iets met VoLTE gaat doen, iets wat ze in de pers al breed hadden uitgemeten met "medio 2016".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWA777
ReBr schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 16:50:

'Normaal' mobiel (onderweg) bellen begint zo langzamerhand een ondergeschoven kindje te worden bij de providers, alles moet maar voor het 'snelste mobiele internet' maar bellen, ho maar.....

[...]
Het is op sommige punten echt proppen geblazen op 3G van T-Mobile, op maar 15 Mhz bandbreedte (5 Mhz 900 + 10 Mhz 2100) moet nu al het telefoonverkeer van T-Mobile en Tele2 klanten worden afgewikkeld. Het KPN 3G netwerk is overigens ook behoorlijk zwaar belast, zij hebben weliswaar 5 Mhz 3G900 + 20Mhz 3G2100 maar toch is het aantal (zakelijke) klanten dat bij KPN op 3G zit enorm groot, daarnaast moet natuurlijk ook al het KPN telefoon verkeer via die bandbreedte verlopen.

T-Mobile zit krap aan de onderkant van het spectrum (lage frequenties), omdat ze maar 15 Mhz op de 900 band hebben, is er geen ruimte meer voor extra 3G zonder dat het ten koste gaat van 4G. KPN en Vodafone hebben de mogelijkheid om de 900 band te blijven gebruiken voor voice, omdat de 800 band voor data ingezet kan worden. In de 1800 band heeft T-Mobile weer "te veel" spectrum, namelijk 30 MHz. Hiervan kan maximaal 20 Mhz ingezet worden voor 4G (maximale blok grootte op 4G is 20 Mhz) en blijft er dus 10 Mhz over. Helaas bestaat er niet zoiets als 3G1800 (ik ken iig geen enkel netwerk dat WCDMA op band 3 gebruikt) dus zitten ze met behoorlijke bak aan ruimte voor 2G - wat inderdaad niet echt een denderende techniek is, terwijl er 3G ruimte tekort is.

VoLTE kan hier wel echt een oplossing bieden, het zou ook helpen als Tele2 wat eigen spectrum zou krijgen voor voice (gek genoeg zou het T-Mobile dus een voordeel opleveren als ze bijvoorbeeld 5 Mhz van het T-Mobile 2G1800 spectrum aan Tele2 geven omdat daarmee de druk op hun 3G netwerk afneemt - ware het niet dat Tele2 geen 2G infra/licentie heeft).

Bij de 700 Mhz veiling in 2019 is het vooral voor T-Mobile van belang om wat extra bandbreedte op die lage frequenties te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jant
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
... Anyway echt tijd dat T-Mobile eens iets met VoLTE gaat doen, iets wat ze in de pers al breed hadden uitgemeten met "medio 2016".
Ik heb het altijd al wonderlijk gevonden dat de komst van VoLTE zo lang duurt. En als er in NL dan al wat gebeurd op dat gebied, dan heb je nog specifieke toestellen nodig met een specifieke software versie.

Wat is het gedoe toch met VoLTE. In de States draait dat toch al jaren...

Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:14
jant schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 00:34:
[...]

Ik heb het altijd al wonderlijk gevonden dat de komst van VoLTE zo lang duurt. En als er in NL dan al wat gebeurd op dat gebied, dan heb je nog specifieke toestellen nodig met een specifieke software versie.

Met mijn NL firmware kan ik in de VS ook niet via VoLTE bellen op T-Mobile USA hoor. Bovendien is het in de VS echt bijzonder als je je telefoon los van je provider koopt; wordt eigenlijk altijd meegeleverd. Dus is daar niet anders dan hier. Behalve dat het al echt een hele tijd live is daar.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
jant schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 00:34:
[...]

Ja elders in de wereld gaat het sneller, zeker in de USA. In veel landen is LTE / 4G actief op veel lagere frequenties dan voorheen het geval was - dan is er vaak een sterke push voor VoLTE. In het kleine en dicht bevolkte Nederland was er al landelijke 2G en 3G dekking dus weinig haast om VoLTE via 4G800 te pushen.

De modem van je telefoon moet voorzien worden van het juiste protocol voor VoLTE dat je netwerk gebruikt. Dit wordt gepusht via een software update. Dit geldt niet alleen in NL, ook daarbuiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
PWA777 schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 10:40:
[...]

Ja elders in de wereld gaat het sneller, zeker in de USA. In veel landen is LTE / 4G actief op veel lagere frequenties dan voorheen het geval was - dan is er vaak een sterke push voor VoLTE. In het kleine en dicht bevolkte Nederland was er al landelijke 2G en 3G dekking dus weinig haast om VoLTE via 4G800 te pushen.

De modem van je telefoon moet voorzien worden van het juiste protocol voor VoLTE dat je netwerk gebruikt. Dit wordt gepusht via een software update. Dit geldt niet alleen in NL, ook daarbuiten.
zolang er geen VoLTE mogelijk is op een netwerk heeft het voor de toestelfabrikanten ook geen zin om een software update te maken die VoLTE op dat netwerk ondersteund :/

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PWA777 schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 10:40:
[...]

Hoe zit dat met die software update met branded toestellen? Ik gebruik een Samsung S7 die via Samsung is gekocht en die ondersteunt VoLTE op meerdere netwerken. Daarnaast gebruik ik een via de provider geleverde S7. Je ziet niets aan de software, geen emblemen etc, maar het toestel geeft alleen VoLTE met een Nederlandse sim van die provider. Een VoLTE vrijgeschakelde simkaart van een andere provider laat je in dit toestel weer naar 2G/3G teruggaan voor gesprekken. Ook de "bellen over 4G" schakelaar verdwijnt in het menu. Kan je als gebruiker iets doen om de update van de VoLTE settings bij gebruik van een andere sim van een ander netwerk binnen te krijgen?

Deze vraag wordt ook van toepassing om VoLTE in het buitenland te kunnen gebruiken. Anders blijven wij roamers op 2G en 3G houden voor belken, en dat geldt dan voor ons in het buitenland ook.

[ Voor 12% gewijzigd door ucsdcom op 04-01-2017 00:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWA777
ucsdcom schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 00:29:
[...]

Hoe zit dat met die software update met branded toestellen? Ik gebruik een Samsung S7 die via Samsung is gekocht en die ondersteunt VoLTE op meerdere netwerken. Daarnaast gebruik ik een via de provider geleverde S7. Je ziet niets aan de software, geen emblemen etc, maar het toestel geeft alleen VoLTE met een Nederlandse sim van die provider. Een VoLTE vrijgeschakelde simkaart van een andere provider laat je in dit toestel weer naar 2G/3G teruggaan voor gesprekken. Ook de "bellen over 4G" schakelaar verdwijnt in het menu. Kan je als gebruiker iets doen om de update van de VoLTE settings bij gebruik van een andere sim van een ander netwerk binnen te krijgen?

Deze vraag wordt ook van toepassing om VoLTE in het buitenland te kunnen gebruiken. Anders blijven wij roamers op 2G en 3G houden voor belken, en dat geldt dan voor ons in het buitenland ook.
Het toestel zal per firmware versie vrijgeschakeld moeten zijn. Dit zit in de zgn netwerkinstellingen voor de provider die via een firmware update getriggerd worden. Daar heb je zelf dus geen invloed op. Toestel A geschikt voor VoLTE op netwerk KPN zal met een simkaart van VF géén VoLTE krijgen zolang de netwerkinstellingen niet bijgewerkt zijn naar de specificaties van VF.

VoLTE roaming is net als 4G roaming alleen mogelijk als providers hier afspraken over maken. Ook dit kun je dus niet handmatig forceren via toestelinstellingen. Ik denk dat 3G voice in het buitenland nog wel een tijdje de standaard blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Vandaag 3CA gespot in Sneek! mogelijk vanaf de mast aan de lorentzstraat :)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philip oving
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-02-2022
Hoe kun je in een app als gsm signal monitor zien of je verbonden bent met een 3CA mast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
philip oving schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 18:58:
Hoe kun je in een app als gsm signal monitor zien of je verbonden bent met een 3CA mast?
Je bedoelt of de masten in Bedum en Sauwerd al 3CA hebben? _/-\o_

Antwoord is nee (4G900/1800) en nee (4G1800 only).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
PWA777 schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 19:57:
[...]

Je bedoelt of de masten in Bedum en Sauwerd al 3CA hebben? _/-\o_

Antwoord is nee (4G900/1800) en nee (4G1800 only).
*#0011# werkt op mijn S7 goed.. krijg dan dit:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WTYk5UC.png

waar keurig bij staat dat er 5mhz in band 1 beschikbaar is ;)
en 20 op Band 3(1800mhz) en 10 op band 8(900mhz)

op een 2CA site staat Band 1 er niet meer bij 8-)
alleen dan wisselt het nog wel eens welke band er als "extra" bij komt.. niet dat me dat verder ook maar een ene moer kan schelen ;) zolang het maar gewoon werkt ;-)

op een S5(+) werkt bovenstaande combinatie ook.. echter dat is geen 3CA capable toestel, dus vrees dat die voornamelijk op 900/1800 zal blijven.. echter in theorie zou die ook 2CA kunnen tussen 2100/1800 of 2100/900..

verder weet ik ook niet wie nou eigenlijk de "voorkeur" tussen de banden? de mast? het toestel? gezamelijk <3

[ Voor 19% gewijzigd door SMSfreakie op 04-01-2017 20:34 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wonderwout
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 01-08 23:36
SMSfreakie schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 20:31:
[...]
..

verder weet ik ook niet wie nou eigenlijk de "voorkeur" tussen de banden? de mast? het toestel? gezamelijk <3
Toestel vertelt mast wat hij kan en mast vertelt toestel wat te doen (banden meten, selecteren, wisselen, etc). "Voorkeur" wordt dus door netwerk operator bepaald op basis van mogelijkheden van het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
Dave1988 schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 23:49:
Bij T-Mobile heb je binnen de Jan Linders geen bereik. De masten in Ransdaal, Autoweg A79 of Hulsberg reiken niet tot boven in Klimmen.
Sowieso is de locatie in Hulsberg ook wat aan de lage kant, de Irenestraat is bv qua dekking alweer belabberd....
Hulsberg (A79) heeft inmiddels extra RRH's en zou 4G+ actief moeten zijn. Veel van de hoogspanningsmasten in Limburg zijn nu actief op 4g+. Hulsberg, Landgraaf, Brunssum, Hoensbroek. Ben benieuwd naar de nieuwe update van Tmobile.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12-09 14:52
T-Mobile komt binnenkort met iets leuks, heel social media-team gaat los. Ik ben benieuwd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radjesh
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-08 16:16

Radjesh

hoi

Pilovali schreef op maandag 9 januari 2017 @ 12:11:
T-Mobile komt binnenkort met iets leuks, heel social media-team gaat los. Ik ben benieuwd :P
Ik hoop iets met onbeperkt internet altijd :P

Niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
Op Twitter en Facebook staan een aantal hints, ook in de (fysieke) AD krant van vandaag. Ik kom er in iedergeval nog niet uit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

'Er komt iets moois aan.' :D
Radjesh schreef op maandag 9 januari 2017 @ 12:20:
[...]

Ik hoop iets met onbeperkt internet altijd :P
Zal wel iets met buiten de bundel snelheid te maken hebben ofzo gezien die hint in het filmpje over 'BEste KPN klant, u heeft 50% van uw bundel verbruikt etc' , want het onbeperkt internet abo hebben ze al. En dan gaat datavrije muziek weer stoppen. Gokje?

[ Voor 96% gewijzigd door swv op 09-01-2017 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
sww89 schreef op maandag 9 januari 2017 @ 12:53:
'Er komt iets moois aan.' :D

[...]

Zal wel iets met buiten de bundel snelheid te maken hebben ofzo, want het onbeperkt internet abo hebben ze al. En dan gaat datavrije muziek weer stoppen. Gokje?
Ook een paar SMS convo's met KPN en VF :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Pilovali schreef op maandag 9 januari 2017 @ 12:56:
[...]

Ook een paar SMS convo's met KPN en VF :9
Ja gaandeweg de Facebook pagina ben ik er ook achter. Zie mijn edit. Ik ben benieuwsgierig oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
Op Twitter is er ook een filmpje, maar dan een iets wat langere convo. Waarschijnlijk weten we vanavond meer :D
Spannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Deze neem ik aan https://twitter.com/tmobi...status/818411584779390976

Verander waarschijnlijk maar in zeker weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
Jup, die ja :)
Vanavond :D

EDIT: http://www.ad.nl/economie...del-van-35-euro~a22efc76/ denk ik

[ Voor 67% gewijzigd door Pilovali op 09-01-2017 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbokx
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 12-09 01:07
Hallo allen,

Ik zit nu bij tele2 en heb binnen geen bereik sinds onze verhuizing.
Mijn abo loopt af, dus ben aan het zoeken naar een andere provider.
Maar zag ergens staan dat tele2 hetzelfde netwerk gebruikt als t-mobile.
Is dan de conclusie dat ik ook geen t-mobile moet gaan doen?
In de lijst met serviceproviders op mijn telefoon staat t-mobile er nooit tussen.
Ook niet waar ik met tele2 wel goede verbinding heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiseDise
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:22
jwbokx schreef op maandag 9 januari 2017 @ 14:16:
Hallo allen,

Ik zit nu bij tele2 en heb binnen geen bereik sinds onze verhuizing.
Mijn abo loopt af, dus ben aan het zoeken naar een andere provider.
Maar zag ergens staan dat tele2 hetzelfde netwerk gebruikt als t-mobile.
Is dan de conclusie dat ik ook geen t-mobile moet gaan doen?
In de lijst met serviceproviders op mijn telefoon staat t-mobile er nooit tussen.
Ook niet waar ik met tele2 wel goede verbinding heb.
Voor 2G & 3G maakt Tele2 gebruik van T-Mobile, omdat ze daar geen frequenties voor hebben.
Voor 4G heeft Tele2 een eigen netwerk.

Tele2 deelt opstelpunten/antennes met T-Mobile, maar dat hoeft niet per se te betekenen dat je bereik daardoor met T-Mobile ook slecht is.

Je kunt hier een kaartje bekijken van de 4G masten bij jou in de buurt. Dat geeft al een aardige indicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbokx
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 12-09 01:07
WiseDise schreef op maandag 9 januari 2017 @ 15:06:
[...]

Je kunt hier een kaartje bekijken van de 4G masten bij jou in de buurt. Dat geeft al een aardige indicatie.
Dank je, is een handig kaartje.
Zie wel dat t-mobile wel vlak bij staat, en tele2 verder weg is.

Hoe kan het dat mijn mobiel (sony Z2) bij de netwerken wel KPN, Vodafone en Tele2 weergeeft, maar geen t-mobile?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
stiekem hoop ik op VoLTE

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 21:24
Ik denk dat de snelheid buiten de bundel omhoog gaat van 64kbps naar 384 of 512..

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Dat lijkt me ook. Snelheid waarmee je muziek kunt streamen (want datavrije muziek moet eruit) maar net niet acceptabel snel is om je bundel te gaan verlagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasFM
  • Laatst online: 14:21

SebasFM

BOFH

Jassy schreef op maandag 9 januari 2017 @ 15:42:
Ik denk dat de snelheid buiten de bundel omhoog gaat van 64kbps naar 384 of 512..
Mensen die in aanmerking kwamen voor datavrije muziek hadden dit al (384kbps downstream buiten de bundel). Wellicht dat na het kijken van de Tweet dat de prijzen omlaag gaan of dat iedereen meer data voor hetzelfde geld krijgt.

[ Voor 16% gewijzigd door SebasFM op 09-01-2017 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-09 08:56
zou mooi zijn als data binnen de EU voortaan uit de bundel gaat, en dan niet maximaal 250mb

[ Voor 18% gewijzigd door stijnec1 op 09-01-2017 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:48

knakworst

Get more sats!

Misschien komen ze met de propositie alles-in-één met glasvezel.

Edit: hmm ik zie nu de animatie. Dat zal dan wel specifiek met databundel uitbreiding te maken hebben.

[ Voor 45% gewijzigd door knakworst op 09-01-2017 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
knakworst schreef op maandag 9 januari 2017 @ 16:56:
Misschien komen ze met de propositie alles-in-één met glasvezel.

Edit: hmm ik zie nu de animatie. Dat zal dan wel specifiek met databundel uitbreiding te maken hebben.
bewust al van 20-> 6GB gegaan.. 20 is alleen nuttig in de vakantie ;) maar ach een gratis upgrade naar ik zeg maar wat 10GB is nooit weg :P

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Data uitbreiding of prijsverlaging..

Vanaf de 28e gaat mijn 6gb abo voor 17,50 per maand in.. als dat ineens 10 wordt, ga ik gigantisch veel overhouden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Gok de snelheid:

KPN heeft namelijk ook al gereageerd:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0VdQFukl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Hmm, en iets met T-Mobile thuis misschien..

Hoop dat ze qua glasvezel een interessanter aanbod kunnen doen dan Vodafone.. want alle glasvezel is nu nog steeds duurder dan Ziggo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Mogelijk komt er een nieuwe abonnementsvorm las ik van iemand op de Facebookpagina. Als ik mijn invulling er aan zou geven zou het op het model van Robin Mobile kunnen lijken. Want dan heb je geen zorgen over jouw bundel ;) Ik ben echt benieuwd want ik word erg ongeduldig haha. Hopelijk zijn mijn verwachtingen niet te hoog :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
de avond is nog lang :(

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Databundels verdwijnen. In plaats daarvan koop je snelheid?

Lijkt me wel wat :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Dit dus: http://www.ad.nl/economie...del-van-35-euro~a22efc76/
T-Mobile start prijzenoorlog met onbeperkt bundel van 35 euro
Mobiele abonnementen gaan komend jaar véél voordeliger worden. Experts verwachten een prijzenoorlog nu T-Mobile als eerste een supervoordelig abonnement voor onbeperkt mobiel internet en bellen lanceert. Kosten: slechts 35 euro per maand, ruim de helft goedkoper dan zulke bundels nu kosten.

Telecomexpert Tim Wijkman van onderzoeksbureau Telecompaper spreekt van een 'spectaculaire' en 'revolutionaire move'. ,,Dit gaat een ware concurrentieslag ontketenen op de Nederlandse markt." Ben Woldring, directeur/eigenaar van grootste telecomabonnementvergelijker Bellen.com, heeft eveneens hoge verwachtingen. ,,Ik verwacht dat dit héél véél klanten gaat trekken."

Bijzonder is dat het onbeperkt internetten en bellen in de gehele EU geldt en er geen addertje onder het gras schuilt, ook niet bij excessief gebruik. Dagelijks geldt weliswaar een ruime limiet van 5 GB, maar die is vervolgens onbeperkt en gratis met 1 GB op te hogen.

[ Voor 82% gewijzigd door rclahsen op 09-01-2017 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Oftewel het huidige abo onbeperkte abo wordt flink in prijs verlaagd en geldt in heel de EU? Dat is wel gaaf dan.
Edit: Ja dat dus :)

[ Voor 8% gewijzigd door swv op 09-01-2017 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radjesh
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-08 16:16

Radjesh

hoi

Nice, al is 35 euro wel het dubbele van wat ik nu betaal. Onbeperkt bellen heb ik al, en 6 gig data in NL (250MB in EU). Deze optie lijkt dus interessant als je veel in de EU op reis bent.

Niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Hmm, ik word er niet echt warm of koud van.
€35 voor een mobiel abonnement ga ik nooit betalen..

Je moet hiervoor toevallig in de doelgroep zitten

Bang om over de limiet heen te gaan was ik al niet

[ Voor 15% gewijzigd door GAIAjohan op 09-01-2017 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

En de pagina is live https://www.t-mobile.nl/go-unlimited

[ Voor 45% gewijzigd door swv op 09-01-2017 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
hm leuk voor tijdens de vakantie onbeperkte data

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Jij: Heerlijk op vakantie geweest!
Ander: waar ben je geweest, wat heb je gedaan?
Jij: wintersport Oostenrijk. er gaat niks boven GBs verslinden op je mobiel.. 7(8)7

Tsja, ik krijg bij zoveel GB nogal het gevoel van: waarom zou je op vakantie gaan?
Zie, wat datamogelijkheden voor navigatie, informatie over trips of wat foto's delen met familie. Ok. Maar daar heb je geen 5GB+ voor nodig.. 3 weken IJsland, en ik had genoeg aan 250 mb

[ Voor 26% gewijzigd door GAIAjohan op 09-01-2017 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Nu online
GAIAjohan schreef op maandag 9 januari 2017 @ 19:47:
Jij: wintersport Oostenrijk. er gaat niks boven GBs verslinden op je mobiel.. 7(8)7

Tsja, ik krijg bij zoveel GB nogal het gevoel van: waarom zou je op vakantie gaan?
Twee jaar geleden zat ik met een paar vrienden in een blokhut in de Ardennen op de dag dat Nederland - Mexico zou gaan spelen. Op dat moment had ik best prijs kunnen stellen op een internetbundel van 20 GB (ware het niet dat je alleen via EDGE kon internetten :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
http://www.ad.nl/economie...del-van-35-euro~a22efc76/
https://www.t-mobile.nl/go-unlimited

Meanwhile in 2010...
Neeecht zijn onbeperkt KPN abbo voor 14 euro in de maand.
Onbeperkt 4G snelheid/data. Dus nou niet doen alsof het nieuw is.
De schapen, de meeste mensen, liepen waarschijnlijk weg. En hopelijk blijven ze nu of komen er een paar terug.

Alleen deze schaap was zo slim precies te weten dat het voor KPN teveel moeite is om onderscheid te maken tussen al die abbo's.
Hint: met 5G is dat nog steeds zo. Dus neem nu je onbeperkt abbo waar het kan en upgrade nooit meer!
Geldt voor elke provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Hmmm. De actie is best tof en niet al te duur, alleen ben ik niet bereid om 35 euro p/m daarvoor neer te leggen. Ik betaal nu 12,50 p/m bij KPN voor 4GB en Spotify met 200min.

Als de tijd daar is, dan denk ik wel na om over te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

GAIAjohan schreef op maandag 9 januari 2017 @ 19:47:

Zie, wat datamogelijkheden voor navigatie, informatie over trips of wat foto's delen met familie. Ok. Maar daar heb je geen 5GB+ voor nodig..
Het gaat er natuurlijk om dat je roam like at home hebt. Dus je hoeft niet meer naar de lokale telefoonboer om een simmetje te halen maar gaat gewoon met je NL abo Netflixen 's avonds voor het slapen gaan in je hotel.

En natuurlijk is het maar een voorbeeld, want dit abo ontketent een prijzenoorlog en daar hebben we in Nederland nog het meeste profijt van. Ik moet wel zeggen dat de overige nieuwe abo's weinig concurrerend zijn, dus het is puur het unlimited abo die het 'm doet. En er zullen ongetwijfeld heel veel mensen zijn die dat abo af gaan nemen. Ik vind het zelf wel een fijne gedachte dat ik met mijn €22,50 stel samen en stel bij abo eventueel kan overstappen wanneer ik in de toekomst een keer tekort heb aan 20GB :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
neeecht schreef op maandag 9 januari 2017 @ 19:49:
http://www.ad.nl/economie...del-van-35-euro~a22efc76/
https://www.t-mobile.nl/go-unlimited

Meanwhile in 2010...
Neeecht zijn onbeperkt KPN abbo voor 14 euro in de maand.
Onbeperkt 4G snelheid/data. Dus nou niet doen alsof het nieuw is.
De schapen, de meeste mensen, liepen waarschijnlijk weg. En hopelijk blijven ze nu of komen er een paar terug.

Alleen deze schaap was zo slim precies te weten dat het voor KPN teveel moeite is om onderscheid te maken tussen al die abbo's.
Hint: met 5G is dat nog steeds zo. Dus neem nu je onbeperkt abbo waar het kan en upgrade nooit meer!
Geldt voor elke provider.
Dus jij had toen al 4G.. wel bijzonder. Ik zat destijds bij Vodafone door €20 per maand met een HTC legend, onbeperkt idd.
Alleen na 24 maanden ging die qua prijs schrikbarend omhoog, dat ik wel wat anders moest hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Nu online
GAIAjohan schreef op maandag 9 januari 2017 @ 19:51:
[...]

Dus jij had toen al 4G.. wel bijzonder. Ik zat destijds bij Vodafone door €20 per maand met een HTC legend, onbeperkt idd.
Alleen na 24 maanden ging die qua prijs schrikbarend omhoog, dat ik wel wat anders moest hebben
In 2010 hebben KPN en Hi lange tijd campagnes gevoerd met de 'eindeloos online'-bundels voor € 2,50 of € 3,75. Daarbij ook geadverteerd dat je deze prijs blijft betalen zolang je niet opzegt of verlengt. Waarschijnlijk heeft hij zo'n abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GAIAjohan schreef op maandag 9 januari 2017 @ 19:51:
[...]

Nee dat zeg ik niet (toen natuurlijk 3G).
Wat ik wel zeg als je NU zo'n abbo neemt, heb je straks met 5G ook onbeperkt.
Nu is de kans er weer. Niet zeuren als je over 3-5 jaar dan weer naast de boot valt.

En ja, mocht een andere goedkoper zijn, kan je altijd overstappen.

Mgoed ik betaal nog steeds 14 euro, zolang het nergens goedkoper wordt, blijf ik bij KPN.
Dus prachtig eens echte concurrentie. Al zal dit toch wel een beetje met elkaar afgesproken zijn.

Edit:
Alleen wel slim die 5GB per dag. Steeds 1GB erbij activeren wordt wel zo lastig gemaakt in de toekomst. Dat het alsnog makkelijker wordt een nieuw abbo te nemen.

We blijven dus bij KPN, soms 25GB op 1 dag ff "clouden", ideaal.
Mgoed de enige limitatie van de mensheid, blijft de mensheid.

Succes T-mobielen! :)

[ Voor 16% gewijzigd door neeecht op 09-01-2017 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
neeecht schreef op maandag 9 januari 2017 @ 19:56:
[...]

Nee dat zeg ik niet (toen natuurlijk 3G).
Wat ik wel zeg als je NU zo'n abbo neemt, heb je straks met 5G ook onbeperkt.
Nu is de kans er weer. Niet zeuren als je over 3-5 jaar dan weer naast de boot valt.

En ja, mocht een andere goedkoper zijn, kan je altijd overstappen.

Mgoed ik betaal nog steeds 14 euro, zolang het nergens goedkoper wordt, blijf ik bij KPN.
Dus prachtig eens echte concurrentie. Al zal dit toch wel een beetje met elkaar afgesproken zijn.

Edit:
Alleen wel slim die 5GB per dag. Steeds 1GB erbij activeren wordt wel zo lastig gemaakt in de toekomst. Dat het alsnog makkelijker wordt een nieuw abbo te nemen.

We blijven dus bij KPN, soms 25GB op 1 dag ff "clouden", ideaal.
Mgoed de enige limitatie van de mensheid, blijft de mensheid.

Succes T-mobielen! :)
Er was laatst hier nog iemand op Tweakers die was afgekoppeld bij ik meen Telfort. Die had ook zo'n oud abonnement. Oorzaak was dat hij veel meer data had verstookt dan gemiddeld nog gebeurde. En dat Telfort gewoon klaar was met dat abo. En dat scheen gewoon te mogen.. dus ik zie zoiets ook nog wel gebeuren met jouw KPN abo.

Mag ik zomaar uit mijn abbonement gekicked worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GAIAjohan schreef op maandag 9 januari 2017 @ 20:14:
[...]

Er was laatst hier nog iemand op Tweakers die was afgekoppeld bij ik meen Telfort. Die had ook zo'n oud abonnement. Oorzaak was dat hij veel meer data had verstookt dan gemiddeld nog gebeurde. En dat Telfort gewoon klaar was met dat abo. En dat scheen gewoon te mogen.. dus ik zie zoiets ook nog wel gebeuren met jouw KPN abo.

Nee, al via de rechter getoetst toen KPN bandbreedte meters ging toepassen in mijnkpn.
In mijn contract staat: Onbeperkt internet, je hele leven lang, zolang je abbonement loopt.

Mijn abbo loopt nog en ik leef nog.
KPN had de techniek 3G only mogen houden, maar dat is veel te duur.

Verder ben ik geen groot verbruiker, alleen af en toe als het even moet.
Gewoon ff snel wat data binnen halen of versturen en klaar.

30 minuten filmen op een s7 is zo 4-5 GB.
Uploaden en klaar (YouTube), meestal op de snelweg en thuis dan alles al klaar.
Ideaal. Dit kan nu dus bijna bij T-Mobile ook, alleen ruk als je meer dan 30 minuten hebt gefilmd en dat wilt uploaden.

Dat wordt een 1GB extra activeer scriptje schrijven dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
Valt op dat er nog niks op de frontpage staat. Als het nu Vodafone geweest was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 23:48
GAIAjohan schreef op maandag 9 januari 2017 @ 20:14:
[...]

Nou Tmobile flikte het in december bij mij.
Had nog een onbeperkt abonnement waar ze vanaf wilden.
Was al helemaal getreurd totdat ik deze actie las.

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Incognitum schreef op maandag 9 januari 2017 @ 20:24:
Valt op dat er nog niks op de frontpage staat. Als het nu Vodafone geweest was...
Tja en op 4gmasten.nl staat het artiekel weer meteen inclusief marketing links naar T-Mobile.

Ja dames en heren, de data oorlog is nu echt gestart.

- 4G, straks 5G.
- Kabel (docis 3.1) en glasvezel.

Het bedrijf met de diepste broekzakken zal gaan winnen, mij benieuwen!

Edit:
Daaristie: nieuws: T-Mobile introduceert abonnement met onbeperkte data voor 35 euro per...

[ Voor 25% gewijzigd door neeecht op 09-01-2017 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

neeecht schreef op maandag 9 januari 2017 @ 20:21:
[...]

Nee, al via de rechter getoetst toen KPN bandbreedte meters ging toepassen in mijnkpn.
In mijn contract staat: Onbeperkt internet, je hele leven lang, zolang je abbonement loopt.

Mijn abbo loopt nog en ik leef nog.
KPN had de techniek 3G only mogen houden, maar dat is veel te duur.

Verder ben ik geen groot verbruiker, alleen af en toe als het even moet.
Gewoon ff snel wat data binnen halen of versturen en klaar.

30 minuten filmen op een s7 is zo 4-5 GB.
Uploaden en klaar (YouTube), meestal op de snelweg en thuis dan alles al klaar.
Ideaal. Dit kan nu dus bijna bij T-Mobile ook, alleen ruk als je meer dan 30 minuten hebt gefilmd en dat wilt uploaden.

Dat wordt een 1GB extra activeer scriptje schrijven dus...
Allereerst is het belangrijk om te beseffen dat je contractvrij bent. Dit betekent dat zowel jij als KPN het contract - met een opzegtermijn van een maand - eenzijdig mag opzeggen. Wanneer dat niet gebeurt, behoud je dus dit gunstige abonnement. Sterker nog; KPN heeft jouw abonnement omgezet naar een nieuw abonnementssysteem en jou tevens 4G toegang gegeven. Ideaal. Maar dat geeft jou geen garanties dat jij dit abonnement over 10 jaar nog hebt ;) Nou moet ik erbij zeggen dat ik de voorwaarden van dat levenslang abonnement nooit uit mijn hoofd heb geleerd, maar ga er maar van uit KPN zich wel indekt. En het zit hem in de woorden 'zolang je abbonement loopt'.

En om meer ontopic af te sluiten. Je kunt mensen het unlimited abonnement van T-Mobile aanprijzen en stellen dat je er met 5G ook nog van gaat profiteren met de gedachte dat je levenslang onbeperkt internet hebt (m.a.w. na 2 jaar betaal je nog steeds €35), maar ook dat is niet gegarandeerd. Je tekent een contract voor 2 jaar en daarna ben je elkaar niks meer verplicht.

Ik ga er echter vanuit dat dit unlimited abonnement de norm wordt en er echt niet opnieuw beperkte databundels van €35 worden geïntroduceerd. Dus je hoeft je niet druk te maken over de toekomst. Waarom gebeurde dat eerst wel? Niemand had zien aankomen dat Apple met de iPhone een nieuwe tijdperk inluidde. Iets waar de 3G netwerken/providers nog niet op voorbereid waren. Tevens waren de mobiele netwerken nog in aanbouw en is er pas de laatste jaren sprake van voldoende dekking en capaciteit. Dus nu en straks met 5G is de nood niet hoog om weer gas terug te nemen met de unlimited abo's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Sowieso gaat je bedrag elk jaar omhoog met de inflatiecorrectie..
1 van de ranzigste zaken die er zijn..

Je zult er dus waarschijnlijk nooit heel lang profijt van hebben

[ Voor 24% gewijzigd door GAIAjohan op 09-01-2017 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
GAIAjohan schreef op maandag 9 januari 2017 @ 20:53:
Sowieso gaat je bedrag elk jaar omhoog met de inflatiecorrectie..
1 van de ranzigste zaken die er zijn..

Je zult er dus waarschijnlijk nooit heel lang profijt van hebben
Behalve dan dat de inflatie zo rond de 1% schommelt. Dat is 35 cent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Op zich aantrekkelijk om gewoon totaal niet meer te hoeven kijken naar je datagebruik. Van de andere kant ga ik als ik zou overstappen wel gewoon 13 euro per maand meer betalen terwijl ik nu mijn 6GB al nooit op krijg.

Alleen op vakantie lijkt het me wel super handig, niet meer kloten met de slechte hotel wifi maar gewoon via 4G streamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
ik222 schreef op maandag 9 januari 2017 @ 21:27:
Op zich aantrekkelijk om gewoon totaal niet meer te hoeven kijken naar je datagebruik. Van de andere kant ga ik als ik zou overstappen wel gewoon 13 euro per maand meer betalen terwijl ik nu mijn 6GB al nooit op krijg.

Alleen op vakantie lijkt het me wel super handig, niet meer kloten met de slechte hotel wifi maar gewoon via 4G streamen
Bij de andere Go abonnementen is de databundel ook in de EU te gebruiken.
Dus je kunt voor 24 euro per maand een 5Gb abonnement nemen, die je zowel in NL als EU kunt opstoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jant
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
PWA777 schreef op maandag 9 januari 2017 @ 21:34:
[...]

Bij de andere Go abonnementen is de databundel ook in de EU te gebruiken.
Dus je kunt voor 24 euro per maand een 5Gb abonnement nemen, die je zowel in NL als EU kunt opstoken.
En de abo's zijn maandelijks bij te stellen.

Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Misschien nog interessante info, maar op het forum van T-Mobile staat het volgende:
Bestaande klanten met een Oneindig Online abonnement krijgen het aanbod voor €35. Zij worden hierover actief benaderd.

Klanten met een ander abonnement kunnen overstappen naar T-Mobile Go onder bepaalde voorwaarden:
- De einddatum van je contract verandert niet.
- Je bestaande korting vervalt.