[T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 43 ... 105 Laatste
Acties:
  • 754.106 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leroy98ecker
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 13:17
HcBlids schreef op woensdag 23 november 2016 @ 17:37:

Dat is goed nieuws, was er ook al 4G+ aanwezig ?
Nu nog de Gsk 4G, ook was 2G900 verdwenen
Ik denk het wel, aangezien het bereik al -96 dBm t.h.v. Sluiter- en Vierhouterweg was.
Ik kan niet in fieldtestmode op mijn iPhone 7 Plus. ;(

Op GSK zou toch geen 4G meer komen, die mastlocatie zou toch weggehaald worden of blijft hij toch staan? Zou super zijn natuurlijk. Ik ben benieuwd of er in Drie nog steeds geen bereik is. Alle vier de providers hadden daar geen bereik 4 maanden geleden. Gewoon 'Geen Service'. Ik ben benieuwd of dat al veranderd is. :)

Ik mis nog wel aardig wat 4G masten op en rondom de Veluwe. Zo moet de locatie aan de Apeldoornsestraat in Voorthuizen nog vervangen worden. Ik vraag me af hoe ze dat gaan doen. Dan moet er over een huis getild worden. 4G houdt nu heel lang een verbinding vast op -114 dBm, maar er komt 0,0 data door.

De mast ten noorden van Ermelo moet nog vervangen worden.

In plaatsen als Wekerom heb je geen bereik binnen met T-Mobile. Buiten met geluk 1 bolletje 3G. Moet je rondom Wekerom./Otterlo T-Mobile eens met Tele2 vergelijken. Lijkt mij toch wel dat T-Mobile ergens op een mast van Tele2 kan hangen?

• Blids
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-07 19:12
Torched schreef op woensdag 23 november 2016 @ 21:57:
[...]

60Mbit stabiel nu. Behoorlijke verbetering tenopzichte van 10mbit die ik overhield.
Allemaal binnenshuis, misschien toch eens gaan kijken wat een antenne buiten op het dak biedt. Maar dit is ook prima vind ik.
Eerst was het niet moeilijk om binnen die 4G voor thuis bundel van 100GB te blijven. Nu ben je er met een dag doorheen.
O dat gaat nog sneller worden bij jou, T-Mobile is nog bezig in Elspeet met optimaliseren tot het voor iedereen werkt
leroy98ecker schreef op woensdag 23 november 2016 @ 23:36:
[...]

Ik denk het wel, aangezien het bereik al -96 dBm t.h.v. Sluiter- en Vierhouterweg was.
Ik kan niet in fieldtestmode op mijn iPhone 7 Plus. ;(

Op GSK zou toch geen 4G meer komen, die mastlocatie zou toch weggehaald worden of blijft hij toch staan? Zou super zijn natuurlijk. Ik ben benieuwd of er in Drie nog steeds geen bereik is. Alle vier de providers hadden daar geen bereik 4 maanden geleden. Gewoon 'Geen Service'. Ik ben benieuwd of dat al veranderd is. :)

Ik mis nog wel aardig wat 4G masten op en rondom de Veluwe. Zo moet de locatie aan de Apeldoornsestraat in Voorthuizen nog vervangen worden. Ik vraag me af hoe ze dat gaan doen. Dan moet er over een huis getild worden. 4G houdt nu heel lang een verbinding vast op -114 dBm, maar er komt 0,0 data door.

De mast ten noorden van Ermelo moet nog vervangen worden.

In plaatsen als Wekerom heb je geen bereik binnen met T-Mobile. Buiten met geluk 1 bolletje 3G. Moet je rondom Wekerom./Otterlo T-Mobile eens met Tele2 vergelijken. Lijkt mij toch wel dat T-Mobile ergens op een mast van Tele2 kan hangen?
O dan is 4G900 ook actief, dat zijn goede berichten, wel een nadeel dat je fieldtestmode niet werkt

T-Mobile zij van wel van Gsk mast maar heb echt geen idee
Drie heb nog niet getest of daar bereik is

Apeldoornsestraat in Voorthuizen, achter langs loopt wel een weg maar moeten ze als nog het erf op daar
Ja dat klopt hoogspanningsmasten Harderwijk en de Eemhof ook
Wekerom is helemaal geen T-Mobile mast aanwezig, staat daar een aardig eindje vandaan
Otterlo staat wel een mast maar op een vreemde plaats waar veel te demping van het bos is
Tele2 is op beide plaatsen een wereld van verschil

Heb geen last van dat me internet niet meer werkt bij -114, was in het bos kreeg nog facebook berichten binnen op mij note 4 bij -123 a -124 gaat die even lager naar -125 en weer naar -124 schakeld de note 4 nog niet terug maar blijft die staan op -125 of gaat nog lager -126 a -127 schakeld de note 4 naar 3G
maar bij -123 a -124 schakeld hij al weer naar 4G en gaat dan omhoog naar -120 a -121

Maar bij 2G900 in de buurt merk je dat 4G900 sneller niet meer bruikbaar is terwijl je nog gewoon verbinding hebt maar er komt bijna niks meer door, dat probleem was vooral rond om Elspeet en de Gsk nu 2G900 weg is is het veel stabieler

Ga trouwens geen testen doen rond om Putten, ten noorden van Putten is de mast al een tijdje kapot, daar haal je lage snelheden of er komt helemaal geen data door, door gegeven aan T-Mobile maar nog steeds niet gemaakt

• WiseDise
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:22
Wat wil het zeggen als T-Mobile op een locatie enkel nog op 1800 Mhz uitzendt, en niet op 900+1800?

Is daar een algemene reden voor aan te wijzen?

[...]

29 nov is a50 aan de beurt bij Woeste Hoeve antenne's worden er vervangen
Dat is een belangrijke locatie om om te bouwen. Het is ongeveer het enige grote T-Mobile 4G dekkingsgat op de snelweg A50 over de Veluwe in de richting van Terlet-Velp-Arnhem. De "T" cursor staat in de afbeelding van de T-Mobile dekkingskaart op Woeste Hoeve. Alleen 4G dekking is aangevinkt. Dat is dus een punt waar je 4G ook echt kwijt bent. Lichtroze op de T-Mobile dekkingskaart betekent in de praktijk nog steeds meestal dat je geen bruikbare dekking hebt in de praktijk, maar wit willen ze zo min mogelijk tonen. Gaat de ombouw van de mast in Woestehoeve dit gat dichten? De mast staat op een hoog punt, maar moet de helling naar beneden richting Arnhem bedekken tot aan knooppunt Grijsoord.

T-Mobile 4G dekking A50 Veluwe

Des te verder je inzoomt op de T-Mobile dekkingskaart hoe positiever de weergegeven dekking lijkt te worden trouwens.....

Tele2 heeft op die locatie ook dringend 4G nodig. Bij VoLTE bellen daar dropt de verbinding makkelijk omdat de roaming dekking van T-Mobile richting Grijsoord ook niet overhoud. Inmiddels heeft Tele2 een 4G mast in de buurt van Grijsoord. Als de 4G dekking door de ombouw in Woeste hoeve het kan redden tot aan Grijsoord zijn ook zij een belangrijk probleempunt kwijt.

Bij Ems hebben ze ook nog iets op te lossen en ook rond Epe merk je dat de 4G dekking buiten zo weg is. Het lijkt wel of er daar nog 2G-900 kanalen storen, waardoor 4G-900 niet ver reikt. Tele2 reikt een flink stuk verder vanaf dezelfde opstelpunten. En zo groot is het verschil van 4G-800 (Tele2) en 4G-900 (T-Mobile) toch echt niet in de praktijk. Mogelijk speelt ook mee dat de providers daar geen van allen het hoogste gebouw hebben als opstelpunt, maar zij op een sportveld hun antennes hebben gehangen.

[ Voor 11% gewijzigd door ucsdcom op 24-11-2016 15:13 ]

• Gijsj16
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09-09 22:09
The_Wireless_Guy schreef op woensdag 23 november 2016 @ 11:22:
[...]

Het valt me op dat KPN wel erg strak tegen de antenne van Vodafone aanzit. KPN is later op die hoogte erin gehangen, ik zou als Vodafone niet blij zijn als de concurrent zo strak tegen mijn antennes aan zou hangen.
Ik denk niet dat het gaat passen met al die schotels.. En onderin de mast lijkt niet echt een perfect locatie... helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWA777
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 19:18
Naar verluidt is inmiddels HD Voice mogelijk tussen Vodafone en KPN klanten. Weet iemand of T-Mobile hier ook binnenkort werk van denkt te gaan maken? Qua "live forward" is het nog wel wat magertjes - geen VoLTE / VoWifi of NFC sims, nu loopt ook op dit gebied T-Mobile achter op concurrentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsj16
PWA777 schreef op zondag 27 november 2016 @ 10:44:
Naar verluidt is inmiddels HD Voice mogelijk tussen Vodafone en KPN klanten. Weet iemand of T-Mobile hier ook binnenkort werk van denkt te gaan maken? Qua "live forward" is het nog wel wat magertjes - geen VoLTE / VoWifi of NFC sims, nu loopt ook op dit gebied T-Mobile achter op concurrentie.
Ik maak me hierbij nog niet erg druk over de extras van ander providers. Het netwerk van t-mobile is stukken beter dan hoe het eerst was. Ik verwacht dat er volgend jaar nog wel het één en ander wordt uitgerold. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:14
De hele tijd die posts met "provider X loopt achter" en "provider Y loopt achter" worden wel een klein beetje vermoeiend intussen :+

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
nouja in Q4 zou VoLTE aangeboden worden dacht ik ? en Q4 is toch al voor 2/3de verstreken... niet dat ik me daar druk om kan maken als het toch Q1 2017 wordt.. maar enige informatie zou iedereen wel fijn vinden denk ik :?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
Sorcerer8472 schreef op zondag 27 november 2016 @ 13:41:
De hele tijd die posts met "provider X loopt achter" en "provider Y loopt achter" worden wel een klein beetje vermoeiend intussen :+
T-Mobile adverteert met "live forward" en "T-Mobile geeft meer". Niet gek dat de klant dan bepaalde verwachtingen heeft toch?
Kan zijn dat er keihard aan gewerkt wordt aan de kant van T-Mobile, daarom stelde ik ook een open vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Allevier zeggen ze voorloper te zijn, dus tja :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Sorcerer8472 schreef op zondag 27 november 2016 @ 15:17:
Allevier zeggen ze voorloper te zijn, dus tja :+
mits je een geschikt toestel hebt tja :')

jammerlijk zijn hier in de buurt nog geen 3CA locaties waar ik even een fatsoenlijke test kan doen :D

trouwens heeft een telecom aanbieder nog iets te doen aan de inhoud van een NL-ALERT? of is dat echt door de overheid (brw/pol/amb)?

[ Voor 17% gewijzigd door SMSfreakie op 27-11-2016 21:48 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:00
[...]

Denk dat het niet lang meer duurt 3G900 staan al aan

[...]

Dat is goed nieuws, was er ook al 4G+ aanwezig ?
Nu nog de Gsk 4G, ook was 2G900 verdwenen

[...]

Ervaar je nu verbetering in Elspeet nu 4G geactiveerd is op 8075AP

[...]

Dat denk ik niet de vertakking loopt precies naar die mast, week geleden was dat nog niet te zien

[...]

Wel erg opvallend dat er zo veel veranderingen plaats vinden in de mast, van zins eurofiber percies naar die mast gaat, mogelijk is er plaats gemaakt boven voor T-Mobile antenne's die toch wat kleiner zijn dan Kpn

[...]

Er draait al in Berg en Terblijt 4G kun je dat bevestigen
29 nov is a50 aan de beurt bij Woeste Hoeve antenne's worden er vervangen
Ik dacht dat het niet veel beter kon, 60mbit was me snel genoeg.

Nu is het nog even verdubbeld, 120mbit zegt hoi.
Het is gewoon jammer dat er een limiet van 100gb is overdag. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Torched schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 03:03:
[...]

4G voor thuis is inderdaad een prachtig product. Heb je jezelf ook voor T-Mobile extra aangemeld? Dat werkte eerder niet voor 4G thuisklanten, maar dat is opgelost. Dan kan je sparen voor extra bundels. Het is erg aan te bevelen je aan te melden voor het T-Mobile forum. Het is een product wat nu al prima werkt, maar nog wel in ontwikkeling is. In het 4G voor thuis gedeelte van dat forum staat best wat extra info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4G thuis kan een mooi product worden, maar 100 GB per maand is gewoon echt te weinig voor een thuis verbinding.

Daarnaast word je verbinding helemaal afgesloten als je je bundel hebt verbruikt, je kan natuurlijk een aanvuller kopen, maar als je nog 4 dagen te gaan hebt voor dat de nieuwe maand begint moet je dat er maar steeds voor over hebben.

Was veel beter geweest als je dan op een lagere snelheid in ieder geval nog normaal op internet kan surfen en dergelijke. Dat je dan een paar dagen niet video kan streamen prima, maar helemaal internet stop zetten vind ik niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2016 @ 10:27:
4G thuis kan een mooi product worden, maar 100 GB per maand is gewoon echt te weinig voor een thuis verbinding.

Daarnaast word je verbinding helemaal afgesloten als je je bundel hebt verbruikt, je kan natuurlijk een aanvuller kopen, maar als je nog 4 dagen te gaan hebt voor dat de nieuwe maand begint moet je dat er maar steeds voor over hebben.

Was veel beter geweest als je dan op een lagere snelheid in ieder geval nog normaal op internet kan surfen en dergelijke. Dat je dan een paar dagen niet video kan streamen prima, maar helemaal internet stop zetten vind ik niet goed.
Precies over dat punt krijgt T-Mobile op het 4G voor thuis forum onderdeel best wat reacties. Er wordt nu gesproken over het mogelijk aan gaan bieden van kleinere aanvul bundels, maar jou wens om met beperkte snelheid door te surfen zag ik nog niet voorbij komen. Aangezien de dienst nu nog verder ontwikkeld wordt zou ik zeggen: post je wens op het forum. Misschien is een aanvullende dag of weekbundel wel een oplossing.als T-Mobile dat als optie gaat aanbieden.

En vanuit de pilot is de hoogste bundel al teruggebracht naar 100 GB maandtegoed wat eerder nog 200 was. Dat is natuurlijk een prijs/concurrentie/niet een concurrent voor je eigen inkomsten verhaal. Maar wie weet komt de 209GB bundel als er wat meer ervaring is weer terug.

Als de wens vask genoeg gemeld wordt zal dat zeker helpen.

NB. Hoe doe je dat nu? Ga je besparen op data, koop je een veel te grote bundel bij (nu nog minimaal 25GB)? Of zit je dan een paar dagen zonder internet? Als je naast 4G voor thuis ook een smartphone met een T-Mobile stelsamen&stel bij abonnement bij ze hebt kan je een 2e simkaart bestellen, een grotere bundel op je smartphone kopen en die dan voor die 3 of 4 dagen dat je nu tekort komt in je modem stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ucsdcom schreef op woensdag 30 november 2016 @ 19:43:
[...]

Precies over dat punt krijgt T-Mobile op het 4G voor thuis forum onderdeel best wat reacties. Er wordt nu gesproken over het mogelijk aan gaan bieden van kleinere aanvul bundels, maar jou wens om met beperkte snelheid door te surfen zag ik nog niet voorbij komen. Aangezien de dienst nu nog verder ontwikkeld wordt zou ik zeggen: post je wens op het forum. Misschien is een aanvullende dag of weekbundel wel een oplossing.als T-Mobile dat als optie gaat aanbieden.

En vanuit de pilot is de hoogste bundel al teruggebracht naar 100 GB maandtegoed wat eerder nog 200 was. Dat is natuurlijk een prijs/concurrentie/niet een concurrent voor je eigen inkomsten verhaal. Maar wie weet komt de 209GB bundel als er wat meer ervaring is weer terug.

Als de wens vask genoeg gemeld wordt zal dat zeker helpen.

NB. Hoe doe je dat nu? Ga je besparen op data, koop je een veel te grote bundel bij (nu nog minimaal 25GB)? Of zit je dan een paar dagen zonder internet? Als je naast 4G voor thuis ook een smartphone met een T-Mobile stelsamen&stel bij abonnement bij ze hebt kan je een 2e simkaart bestellen, een grotere bundel op je smartphone kopen en die dan voor die 3 of 4 dagen dat je nu tekort komt in je modem stoppen.
De wens om op beperkte snelheid door te surfen is ook op het T-mobile forum, door andere gebruikers aangevraagd, al hebben moderators daar nog geen antwoord op gegeven.

Om die paar dagen te overbruggen, gebruik ik nu inderdaad een stelsamen & stel bij abonnement, maar die is wel van mijn vrouw, dus best onhandig allemaal. Ik kan natuurlijk zelf ook zo iets afsluiten, maar dan gaat het allemaal wel erg prijzig worden voor een toch wel beperkte verbinding.

Ik zit er eigenlijk over na te denken om te stoppen met 4G voor thuis en te kijken naar die optie van T-mobile, waar ze onbeperkt internet aanbieden voor smartphones a 80 euro per maand.

Best duur, maar voor een onbeperkte verbinding heb ik het er wel voor over. Ik weet overigens dat je daarmee max 5 GB per dag mag verbruiken en daarna steeds handmatig 1GB moet aanvragen, maar dat vind ik prima werkbaar.

Ik weet alleen niet of T-mobile dat wel gaat toestaan, aangezien het eigenlijk voor smartphone is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het 4G voor thuis product is nu nog een basis service die verder uitgebreid moet worden. T-Mobile zal vast met kleinere aanvullers gaan komen. Hun probleem zit erin dat ze de thuis klanten onbezorgd willen laten surfen en tegelijkertijd toch misbruik en te hoge netwerkbelasting op piektijden moeten voorkomen. Laatst een monteur gesproken die een snelheidsprobleem niet opgelost kreeg, puur omdat er file op de nabije snelweg bleek te zijn met dus veel netwerkbelasting. Het gratis onbeperkt surfen en downloaden in de nacht is daar ook een bewijs voor. Thuis klanten op het forum verplaatsen updates van software en downloads waar mogelijk naar de nacht om op overdag wel getelde data te besparen.

Dat de 200GB bundel verlaten is en 100GB nu de max is, is voor mij een duidelijk signaal dat ze te bang zijn te weinig geld te vragen per GB. Met prijsverlagingen of bundelvergroting maak je je als provider populair. Met te snelle of te opvallende prijsverhoging raak je klanten weer kwijt......het is echter niet voor niets dat ze ten tijde van de pilot dachten dat 200GB als hoogste bundel voor bijna iedereen zou passen. Dat zal niet veranderd zijn. Andere belangen maken dat dit naar 100GB terug moest om zichzelf niet in de voet te schieten. Nu hebben ze tenminste de iptie om het aanbod straks weer uit te breiden naar 150 of 200GB eventueel tegen meerprijs.

De onbeperkte smartphone bundel van stel samen&stelbij is geen echt alternatief. Die is bedoeld voor de smartphone en T-Mobile kan vlot ingrijpen bij misbruik. Kijk ook eens naar het totale kostenplaatje: je betaalt nu 5,- euro per maand voor je simkaart, 45,- euro per maand voor 100GB 4G voor thuis data = 50,- euro voor 100GB. Kom je in een maand niet uit, dan kan je een extra 4G voor thuis bundel activeren. De kleinste extra bundel kost 25,- euro voor nogmaals 25,- GB data. Kosten in totaal dan 75,- euro in die maand, waarvoor je 125GB surft. Zonder simwissel en je vrouw kan haar sim in de smartphone houden. Ookal gebruik je het maar 4 of 5 dagen, het is toch net goedkoper dan een extra stelsamen&stelbij onbeperkt data abonnement. En als T-Mobile met kleinere aanvulbundels komt scheelt het meer.

Alternatieven zijn er ook: een "multisim" bestellen voor je vrouw. Dit is anders dan een dualsim: het is echt een extra data only simkaart met eigen nummer, waarbij je de bundel deelt met het stelsamen&stelbij abonnement van je vrouw. Dus je vrouw blijft beteikbaar op de smartphone, ook als de 2e sim voor thuis surfen wordt ingezet. Eenmalig 15,- euro om aan te vragen.

Of een prepaid simkaart en daarop een databundel aanzetten. Van T-Mobile is het handigste ivm. de apn instellingen. Een Vodafone You prepaidsim werkt echter ook gewoon in het modem mits je 4G dekking hebt. (Tot nu toe voor 15,- euro 1GB tegoed plus 1,5GB bonus tegoed in de actie).. je Huawei 4G voor thuis modem zou ik sowieso houden, wat je ook kiest. En ga je voor edn andere iptie: je kan je 4G voor thuis abonnement ook gewoon op pauze zetten. Je betaalt dan alleen de 5,- per maand simkosten. Als de alternatieven dan niet bevallen zet je de 4G voor thuis bundel weer aan wanneer je hem nodig hebt. Een losse 4G voorthuis sim zonder thuis modem kan je namelijk niet bestellen als je het toch weer wilt.

En vergeet ook de T-Mobile extra punten van de bundel van je vrouw niet: ook daarmee kan je een voucher kopen om gratis extra GB's bij te boeken, wanneer je die een keer nodig hebt. Je krijgt na het inwisselen van de punten ook echt een voucher met activatiecode in de mail toegestuurd. Een vouchercode van je vrouw werkt in principe ook op een andere sim.

[ Voor 11% gewijzigd door ucsdcom op 01-12-2016 12:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 10:04
Dit weekend gratis 30gb bundel bij T-mobile.

SMS 'weekend' naar 2244 en geniet tussen vanavond 18:00 en maandagochtend 8:00 van de gratis bundel.

Je krijgt eerst de bevestiging en rond 18:00 de bevestiging van de 30gb. Op=op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

ucsdcom schreef op donderdag 1 december 2016 @ 12:39:
Het 4G voor thuis product is nu nog een basis service die verder uitgebreid moet worden. T-Mobile zal vast met kleinere aanvullers gaan komen. Hun probleem zit erin dat ze de thuis klanten onbezorgd willen laten surfen en tegelijkertijd toch misbruik en te hoge netwerkbelasting op piektijden moeten voorkomen. Laatst een monteur gesproken die een snelheidsprobleem niet opgelost kreeg, puur omdat er file op de nabije snelweg bleek te zijn met dus veel netwerkbelasting. Het gratis onbeperkt surfen en downloaden in de nacht is daar ook een bewijs voor. Thuis klanten op het forum verplaatsen updates van software en downloads waar mogelijk naar de nacht om op overdag wel getelde data te besparen.

Dat de 200GB bundel verlaten is en 100GB nu de max is, is voor mij een duidelijk signaal dat ze te bang zijn te weinig geld te vragen per GB. Met prijsverlagingen of bundelvergroting maak je je als provider populair. Met te snelle of te opvallende prijsverhoging raak je klanten weer kwijt......het is echter niet voor niets dat ze ten tijde van de pilot dachten dat 200GB als hoogste bundel voor bijna iedereen zou passen. Dat zal niet veranderd zijn. Andere belangen maken dat dit naar 100GB terug moest om zichzelf niet in de voet te schieten. Nu hebben ze tenminste de iptie om het aanbod straks weer uit te breiden naar 150 of 200GB eventueel tegen meerprijs.

De onbeperkte smartphone bundel van stel samen&stelbij is geen echt alternatief. Die is bedoeld voor de smartphone en T-Mobile kan vlot ingrijpen bij misbruik. Kijk ook eens naar het totale kostenplaatje: je betaalt nu 5,- euro per maand voor je simkaart, 45,- euro per maand voor 100GB 4G voor thuis data = 50,- euro voor 100GB. Kom je in een maand niet uit, dan kan je een extra 4G voor thuis bundel activeren. De kleinste extra bundel kost 25,- euro voor nogmaals 25,- GB data. Kosten in totaal dan 75,- euro in die maand, waarvoor je 125GB surft. Zonder simwissel en je vrouw kan haar sim in de smartphone houden. Ookal gebruik je het maar 4 of 5 dagen, het is toch net goedkoper dan een extra stelsamen&stelbij onbeperkt data abonnement. En als T-Mobile met kleinere aanvulbundels komt scheelt het meer.

Alternatieven zijn er ook: een "multisim" bestellen voor je vrouw. Dit is anders dan een dualsim: het is echt een extra data only simkaart met eigen nummer, waarbij je de bundel deelt met het stelsamen&stelbij abonnement van je vrouw. Dus je vrouw blijft beteikbaar op de smartphone, ook als de 2e sim voor thuis surfen wordt ingezet. Eenmalig 15,- euro om aan te vragen.

Of een prepaid simkaart en daarop een databundel aanzetten. Van T-Mobile is het handigste ivm. de apn instellingen. Een Vodafone You prepaidsim werkt echter ook gewoon in het modem mits je 4G dekking hebt. (Tot nu toe voor 15,- euro 1GB tegoed plus 1,5GB bonus tegoed in de actie).. je Huawei 4G voor thuis modem zou ik sowieso houden, wat je ook kiest. En ga je voor edn andere iptie: je kan je 4G voor thuis abonnement ook gewoon op pauze zetten. Je betaalt dan alleen de 5,- per maand simkosten. Als de alternatieven dan niet bevallen zet je de 4G voor thuis bundel weer aan wanneer je hem nodig hebt. Een losse 4G voorthuis sim zonder thuis modem kan je namelijk niet bestellen als je het toch weer wilt.

En vergeet ook de T-Mobile extra punten van de bundel van je vrouw niet: ook daarmee kan je een voucher kopen om gratis extra GB's bij te boeken, wanneer je die een keer nodig hebt. Je krijgt na het inwisselen van de punten ook echt een voucher met activatiecode in de mail toegestuurd. Een vouchercode van je vrouw werkt in principe ook op een andere sim.
Super bedankt voor je uitgebreide post. Zit zeker bruikbare informatie voor mij.

Zolang je maar blijft betalen zijn er natuurlijk wel manieren om het einde van de maand te halen.

Maar helaas is mijn portemonnee maar beperkt, en wat ik zo bij andere lees op het tmobile forum, zijn de momenteel hoge kosten, voor wat je ervoor terug krijgt toch wel een probleem bij veel gebruikers.

ik wil best goed betalen voor internet, maar ik wil niet tientallen euros maandelijks betalen en dan moeten lopen prutsen met internet. Liever gewoon 75 euro per maand betalen met een hele hoge limiet dan wat je nu hebt.

Sowieso ga ik het nu nog even aankijken, maar als ik eerlijk ben denk ik niet dat ik dit langdurige ga gebruiken, tenzij de limieten worden opgeschroefd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Incognitum schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 16:48:
Dit weekend gratis 30gb bundel bij T-mobile.

SMS 'weekend' naar 2244 en geniet tussen vanavond 18:00 en maandagochtend 8:00 van de gratis bundel.

Je krijgt eerst de bevestiging en rond 18:00 de bevestiging van de 30gb. Op=op.
Bedankt voor je tip. Het werkt perfect ook op 4G voor thuis trouwens. (Even de sms via de Huawei "hi" app of via de webinterface sturen en vlot daarna de bevestiging binnen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 16:44
Werkt helaas niet op prepaid. Ergens ook wel te begrijpen :-)

Edit: een paar minuten later alsnog een sms. "Het beschikbare aantal weekendbundel intensief internet is helaas uitverkocht. Je kunt deze bundel nu niet meer activeren. Je kunt het volgende week weer proberen".

Jammer.

Ik hou deze site de komende tijd even in de gaten: https://www.t-mobile.nl/tijdelijk-internet

[ Voor 78% gewijzigd door krakendmodem op 02-12-2016 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12-09 14:52
Ik heb het gisteren ook gedaan, nu kan ik speedtests draaien zonder teveel zorgen :)

Dit haal ik in een boerendorp bij de Duitse grens in Drenthe:
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/5845774764.png

Niet slecht :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3fap
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-08 09:22
hier is de snelheid ook hoger geworden in marienberg

tmobile

[ Voor 31% gewijzigd door pa3fap op 03-12-2016 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wow! Dat is echt supersnel zeg! Op welk toestel haal je dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3fap
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-08 09:22
samsung s7 edge , stond er ook al van te kijken .
antennes staan 200m hier vandaan.
weet niet of 2100 Mhz al bij is gezet .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWA777
pa3fap schreef op zondag 4 december 2016 @ 20:36:
samsung s7 edge , stond er ook al van te kijken .
antennes staan 200m hier vandaan.
weet niet of 2100 Mhz al bij is gezet .
Marienberg is 4G900 + 4G1800

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
PWA777 schreef op zondag 4 december 2016 @ 21:48:
[...]

Marienberg is 4G900 + 4G1800
das wel netjes dan... gezien er 30mhz beschikbaar is? (10 op 900, en 20 op 1800?)
en met 75mbit per 10mhz blok \o/

404 Signature not found

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWA777
SMSfreakie schreef op zondag 4 december 2016 @ 22:48:
[...]

das wel netjes dan... gezien er 30mhz beschikbaar is? (10 op 900, en 20 op 1800?)
en met 75mbit per 10mhz blok \o/
Ja maximale snelheid is 225 mbps op een mast met 4G900+4G1800 (30Mhz).
Op masten met 4G2100 heb je of 35 Mhz (262mbps) of 40 Mhz (300mbps), afhankelijk van hoeveel 3G ruimte er overgeheveld is naar 4G.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Niet gek hoor dat de speedcaps er af lijken te zijn....

Op m'n s5+ tegen de 180mbit nu ipv rond de 148

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsj16
HcBlids schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 00:17:
[...]

Bij Kesteren loopt nu een vertakking die naar station Kesteren mast gaat een week geleden was dat nog niet te zien bij Eurofiber, kan maar zo dat T-Mobile daar antenne's in gaat plaatsen
KPN biedt daar nu wel direct 4G+ aan. Dat wad eerst een 3G only mast voor hen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip

De regels voor dit forum
Over enquêtes kunnen we heel kort zijn, deze mogen niet zonder toestemming van een moderator geplaatst worden.

[ Voor 76% gewijzigd door Prulleman op 06-12-2016 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrhp
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02:12
Even een vraagje voor TMobile gebruikers

Ik zit nu bij kpn, maar ik kan een aanbieding krijgen van tmobile met een S7 edge voor een mooie prijs. Het enige wat mij ervan weerhoudt is het netwerk van TMobile.

Nu woon ik niet in de randstad, ik woon in Leeuwarden. Daar zal het netwerk wel goed zijn, maar hoe is het gesteld met het netwerk in de buitengebieden? Ik reis vaak heen en weer tussen Leeuwarden en Groningen met de trein, en met KPN valt de 3G van KPN soms weg bovenin Friesland (buitenpost en omstreken) (mijn oneplus one ondersteunt geen 800mhz 4G van KPN). Tevens ben ik in de zomer regelmatig midden op het IJsselmeer of waddenzee te vinden. Hoe zal dan met het bereik van tmobile zijn? En wat zijn de ervaringen over het algemeen van het netwerk in 'de provincies'?

Ik heb deze kaart bekeken, maar aangezien elke provider zelf hun eigen bron is, vind ik het lastig om in te schatten of het wel representatief/vergelijkbaar is. Volgens die site heb je met vodafone geen bereik op de Waddenzee en IJsselmeer, terwijl zuslief midden op het IJsselmeer wel gewoon kan appen en bellen met hollandsnieuwe. Tmobile bereik is niet overal even super, terwijl KPN heel Nederland gewoon heeft ingekleurd..
https://www.bellen.com/mo...KfHyJ7R39ACFU0aGwodbmcB8g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
De snelste manier om dit te testen is om een prepaid kaartje van T-Mobile te halen en in je telefoon te stoppen. Dan kun je meteen kijken wat het 3G bereik in je telefoon is. (3G is nog steeds beter dan helemaal niks)

Ik had in de trein bij buitenpost met kpn ook vrijwel geen bereik of beperkt Edge, dat is dus nog steeds niet opgelost. Nu zijn die treinen van Arriva ook dichte metalen dingen, dus zou daar ook van kunnen komen. Ook in grijpskerk valt de dekking in de trein wel eens weg met kpn. Ik denk dat dat bij de andere providers ook zo is omdat die in dezelfde mast als kpn hangen.

Persoonlijk vind ik dat KPN nog steeds het beste bereik heeft in Noord Nederland. T-Mobile kan wel pochen met het beste netwerk, maar dat zal waarschijnlijk meer in de stedelijke gebieden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpbosk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02-09 18:10
Ik reis dagelijks met de trein tussen Zwolle en Emmen, en ik merk dat in de trein in buitengebieden de dekking soms wat slechter is. Het is wel ENORM verbeterd sinds de netwerkmodernisatie, maar er zijn nog steeds wel stukjes zonder (goede) dekking. Hetzelfde euvel heeft Vodafone ook op dit traject, KPN doet het over het algemeen iets beter, maar ook KPN heeft blinde vlekken.

Wat wel belangrijk is: de Arriva treinen op dit traject dempen enorm. Waar ik op sommige plekken buiten gewoon 4G heb, heb ik in de trein Geen service. In de trein lever je sowieso 1-2 streepjes in, afhankelijk van de locatie van de mast.

Nog wel iets anders: ik kom ook wel eens op (stedelijke) plekken waarbij ik met mijn T-Mobile gewoon 3-5 streepjes 4G hebt, en KPN en/of Vodafone klanten niet verder komen dan 1 streepje Edge.

Moraal: gewoon proberen met een prepaid kaartje of met die probeermaand bij een abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
jpbosk schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 16:27:
Ik reis dagelijks met de trein tussen Zwolle en Emmen, en ik merk dat in de trein in buitengebieden de dekking soms wat slechter is. Het is wel ENORM verbeterd sinds de netwerkmodernisatie, maar er zijn nog steeds wel stukjes zonder (goede) dekking. Hetzelfde euvel heeft Vodafone ook op dit traject, KPN doet het over het algemeen iets beter, maar ook KPN heeft blinde vlekken.

Wat wel belangrijk is: de Arriva treinen op dit traject dempen enorm. Waar ik op sommige plekken buiten gewoon 4G heb, heb ik in de trein Geen service. In de trein lever je sowieso 1-2 streepjes in, afhankelijk van de locatie van de mast.

Nog wel iets anders: ik kom ook wel eens op (stedelijke) plekken waarbij ik met mijn T-Mobile gewoon 3-5 streepjes 4G hebt, en KPN en/of Vodafone klanten niet verder komen dan 1 streepje Edge.

Moraal: gewoon proberen met een prepaid kaartje of met die probeermaand bij een abonnement.
Beste plek in die treinen is bij de bakovergangen :)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
SMSfreakie schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 17:46:
[...]

Beste plek in die treinen is bij de bakovergangen :)
Welke overgangen? Waar de motorruimte zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
HvanderT schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 19:52:
[...]

Welke overgangen? Waar de motorruimte zit?
bij een 2/6 (2 bakken 1 motorwagen) heb je alleen 2 overgangen bij de motorwagen waar het minder dempt
bij een 2/8 (3 bakken 1 motorwagen) heb je naast de 2 overgangen bij de motorwagen ook nog bij de 2 bakken een overgang..

geld trouwens voor meer treinen waarin de dekking matig is.....

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
Aha. Nooit geweten. Ik zat vaak in een 2/6. Maar ook daar kon ik dan niet bellen, aangezien die treinen hier op diesel rijden :+ En die maken nogal wat lawaai :P

(Noordelijke Nevenlijnen)

[ Voor 9% gewijzigd door krakendmodem op 06-12-2016 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsj16
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Hk57tdiz6io89Dj4emwUiGeF/thumb.jpg

Zouden dit werkzaamheden kunnen zijn voor 4G2100?

Volgens mij heeft t-mobile daar alles al draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philip oving
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-02-2022
Zou heel goed kunnen denk ik. Of het netwerk wordt verder geoptimaliseerd. Afwachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 15:10

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Gijsj16 schreef op woensdag 7 december 2016 @ 09:06:
[afbeelding]

Zouden dit werkzaamheden kunnen zijn voor 4G2100?

Volgens mij heeft t-mobile daar alles al draaien
Deze mast heeft nu 5Mhz 3G900 en 10 Mhz 3G2100. Tot nu toe is er alleen bij masten met 15 MHz 3G2100 capaciteit overgeheveld naar 4G2100. Maar kan zijn dat ze nu die 5MHz bij meer masten gaan inzetten, het kan.

Antenne en masten malloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
HvanderT schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 20:01:
Aha. Nooit geweten. Ik zat vaak in een 2/6. Maar ook daar kon ik dan niet bellen, aangezien die treinen hier op diesel rijden :+ En die maken nogal wat lawaai :P

(Noordelijke Nevenlijnen)
weet er alles van .. :D
in het verleden ook nog wel eens met de GPS gespeeld in die dingen.. ook dat werkt dus alleen lekker bij de overgangen :')

wel de manier om weinig telefoon gesprekken in je trein te hebben... gewoon zorgen dat het niet (goed) werkt :D

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PH Yaris
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-09 21:29
[quote]HvanderT schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 15:02:
De snelste manier om dit te testen is om een prepaid kaartje van T-Mobile te halen en in je telefoon te stoppen. Dan kun je meteen kijken wat het 3G bereik in je telefoon is. (3G is nog steeds beter dan helemaal niks)

T-Mobile prepaid heeft ook 4G :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
PH Yaris schreef op woensdag 7 december 2016 @ 15:49:
[quote]HvanderT schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 15:02:

T-Mobile prepaid heeft ook 4G :)
Zijn telefoon (one plus one) ondersteunt volgens mij geen 4G900. En dat is in de buitengebieden wel handig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWA777
mrhp schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 14:30:
Ik reis vaak heen en weer tussen Leeuwarden en Groningen met de trein, en met KPN valt de 3G van KPN soms weg bovenin Friesland (buitenpost en omstreken) (mijn oneplus one ondersteunt geen 800mhz 4G van KPN). Tevens ben ik in de zomer regelmatig midden op het IJsselmeer of waddenzee te vinden. Hoe zal dan met het bereik van tmobile zijn? En wat zijn de ervaringen over het algemeen van het netwerk in 'de provincies'?
Het bereik op de Waddenzee of IJsselmeer zal niet heel veel verschillen per provider. Er staan geen masten in het water dus voor alle providers komt het signaal vanaf land. Op die afstanden maakt de mast locatie niet heel veel uit. Er staat een zendmast op de Afsluitdijk en die zendt voor zowel VF, KPN als T-Mobile 4G uit.

Voor het treintraject Leeuwarden - Groningen, hierbij een vergelijking van de mast locaties tussen KPN en T-Mobile:

Na het passeren van de ring van Leeuwarden heeft T-Mobile een mast staan iets meer in de woonwijk terwijl KPN vlak naast het spoor staat (ook hoog, op 33m), het stukje direct buiten de bebouwing van Leeuwarden verwacht ik dus iets meer voordeel voor KPN maar nog steeds wel 4G ontvangst op T-Mobile.
Bij Hardegarijp zitten alle providers in dezelfde mast naast het spoor. T-Mobile heeft hier momenteel alleen 4G1800 zitten, terwijl KPN op 800 mhz zit. Ik verwacht hier dus weer voordeel voor KPN; wellicht heeft T-Mobile nog plannen om hier ook 4G900 te gaan toevoegen.
De volgende mast zit in Veenwouden, ook hier delen de providers weer dezelfde mast. Ook hier weer 4G1800 voor T-Mobile en 4G800 voor KPN. Ook hier dus wachten op 4G900 van T-Mobile.
In Zwaagwesteinde staan de masten van KPN en T-Mobile vlak naast elkaar, beide actief op 4G+ met 4G800/1800 voor KPN en 4G900/1800 voor T-Mobile.
Tussen Zwaagwesteinde en Buitenpost moet het signaal afkomen van de masten in Twijzel; hier delen de providers een mast, maar KPN heeft hier geen 4G in hangen, alleen 2G/3G. T-Mobile is er actief met 4G+ (900/1800) en dus duidelijk een voordeel voor T-Mobile hier.
In Buitenpost zelf staat de mast van T-Mobile dichtbij het spoor, met 4G+ (900/1800) terwijl KPN een locatie heeft wat meer in het dorp zelf, met 4G800. Hier is T-Mobile dus licht in het voordeel.
Tussen Buitenpost en Grijpskerk volgt een hoop niets. Boerenland hier. T-Mobile heeft een 4G mast midden in het weiland staan, 4g+ ook hier. KPN doet het met een 3G mast vlak aan het spoor. Hier weer voordeel voor T-Mobile (locatie van KPN mast is prima, maar 3G only).
In Grijpskerk staan de KPN en T-Mobile mast weer vlakbij elkaar, ook hebben beide hier 4G+.
Van Grijpskerk naar Zuidhorn volgt dan weer een stuk met vooral niets - hier staan ook geen masten.
Pas in Zuidhorn volgt er weer wat, het wordt saai, maar hier delen KPN en T-Mobile weer een mast, beide met 4G+.
Dan komt er weer een lang stuk met niets naar Hoogkerk, T-Mobile heeft een 4G+ mast net ten westen van Hoogkerk, dat zal dus iets positiever werken dan KPN, die vanuit het dorp zelf moet komen. Op die mast in het dorp zelf hangt ook T-Mobile weer met 4G+; dit stukje vlak voor Groningen zal dus beter met T-Mobile zijn.
Na dit punt is de mast dichtheid weer bijzonder hoog, er zal dus weinig verschil zijn tot in Groningen.

Al met al denk ik dat de 2 masten van T-Mobile nabij Leeuwarden nog van 4G+ (4G900) moeten worden voorzien, maar vanaf dat moment verwacht ik betere 4G dekking van T-Mobile dan KPN op dit traject (al scheelt het niet veel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
PWA777 schreef op woensdag 7 december 2016 @ 18:17:
[...]

Het bereik op de Waddenzee of IJsselmeer zal niet heel veel verschillen per provider. Er staan geen masten in het water dus voor alle providers komt het signaal vanaf land. Op die afstanden maakt de mast locatie niet heel veel uit. Er staat een zendmast op de Afsluitdijk en die zendt voor zowel VF, KPN als T-Mobile 4G uit.

Voor het treintraject Leeuwarden - Groningen, hierbij een vergelijking van de mast locaties tussen KPN en T-Mobile:

Na het passeren van de ring van Leeuwarden heeft T-Mobile een mast staan iets meer in de woonwijk terwijl KPN vlak naast het spoor staat (ook hoog, op 33m), het stukje direct buiten de bebouwing van Leeuwarden verwacht ik dus iets meer voordeel voor KPN maar nog steeds wel 4G ontvangst op T-Mobile.
Bij Hardegarijp zitten alle providers in dezelfde mast naast het spoor. T-Mobile heeft hier momenteel alleen 4G1800 zitten, terwijl KPN op 800 mhz zit. Ik verwacht hier dus weer voordeel voor KPN; wellicht heeft T-Mobile nog plannen om hier ook 4G900 te gaan toevoegen.
De volgende mast zit in Veenwouden, ook hier delen de providers weer dezelfde mast. Ook hier weer 4G1800 voor T-Mobile en 4G800 voor KPN. Ook hier dus wachten op 4G900 van T-Mobile.
In Zwaagwesteinde staan de masten van KPN en T-Mobile vlak naast elkaar, beide actief op 4G+ met 4G800/1800 voor KPN en 4G900/1800 voor T-Mobile.
Tussen Zwaagwesteinde en Buitenpost moet het signaal afkomen van de masten in Twijzel; hier delen de providers een mast, maar KPN heeft hier geen 4G in hangen, alleen 2G/3G. T-Mobile is er actief met 4G+ (900/1800) en dus duidelijk een voordeel voor T-Mobile hier.
In Buitenpost zelf staat de mast van T-Mobile dichtbij het spoor, met 4G+ (900/1800) terwijl KPN een locatie heeft wat meer in het dorp zelf, met 4G800. Hier is T-Mobile dus licht in het voordeel.
Tussen Buitenpost en Grijpskerk volgt een hoop niets. Boerenland hier. T-Mobile heeft een 4G mast midden in het weiland staan, 4g+ ook hier. KPN doet het met een 3G mast vlak aan het spoor. Hier weer voordeel voor T-Mobile (locatie van KPN mast is prima, maar 3G only).
In Grijpskerk staan de KPN en T-Mobile mast weer vlakbij elkaar, ook hebben beide hier 4G+.
Van Grijpskerk naar Zuidhorn volgt dan weer een stuk met vooral niets - hier staan ook geen masten.
Pas in Zuidhorn volgt er weer wat, het wordt saai, maar hier delen KPN en T-Mobile weer een mast, beide met 4G+.
Dan komt er weer een lang stuk met niets naar Hoogkerk, T-Mobile heeft een 4G+ mast net ten westen van Hoogkerk, dat zal dus iets positiever werken dan KPN, die vanuit het dorp zelf moet komen. Op die mast in het dorp zelf hangt ook T-Mobile weer met 4G+; dit stukje vlak voor Groningen zal dus beter met T-Mobile zijn.
Na dit punt is de mast dichtheid weer bijzonder hoog, er zal dus weinig verschil zijn tot in Groningen.

Al met al denk ik dat de 2 masten van T-Mobile nabij Leeuwarden nog van 4G+ (4G900) moeten worden voorzien, maar vanaf dat moment verwacht ik betere 4G dekking van T-Mobile dan KPN op dit traject (al scheelt het niet veel).
In Buitenpost staat er eentje achter het zwembad en eentje op het industrieterrein naast het station. Volgens mij zit daar ook kpn 4G in. (zelfde mast als T-Mobile).

Edit: hmm, zo te zien niet. Dacht echt dat daar ook eentje zat. In ieder geval is het bereik op dat station met kpn ook prima.

Voor de rest klopt je verhaal helemaal. Inderdaad bij Buitenpost en Grijpskerk wat gaten in de dekking. Dan zit ik snel terug op 3G, wat overigens goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
tis dat ik altijd met de bus ga.. (goedkoper dan de trein :P) anders kon ik het eens voor je testen.. ;)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

[...]

Volgens het Antenne Register heeft Vodafone daar geen 4G. LTE staat daar voor KPN, T-Mobile en Tele2. KPN, T-Mobile en hebben daar wel allemaal 2G en 3G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
The_Wireless_Guy schreef op woensdag 7 december 2016 @ 20:19:
[...]

Volgens het Antenne Register heeft Vodafone daar geen 4G. LTE staat daar voor KPN, T-Mobile en Tele2. KPN, T-Mobile en hebben daar wel allemaal 2G en 3G.
Jup :) en over het water wil het wel.. lekker open veld..

jaren terug met 1 of ander Siemens mobieltje op de NL/BE grens aan de kust op de duinen gewoon signaal vanaf de andere kant van de zee.. (VK) en er nog mee kunnen "verbinden" ook

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrhp
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02:12
[...]

Uitgebreid verhaal! Bedankt!

Ik dacht dat T-Mobile alleen licenties had van de hogere frequentie (1800/2100, correct me if I'm wrong). Blijkbaar hebben ze ook de lagere 900 (hoe lager de frequentie, hoe verder het bereik is maar minder capaciteit (toch). Vandaar mijn gedachte dat je beter geen T-Mobile kan hebben in dun bevolkte gebieden.

Je zou dus kunnen concluderen dat het tegenwoordig niet zo veel meer uit maakt welk netwerk je neemt? (Op Tele2 na dan). KPN/T-Mobile/Vodafone ligt tegenwoordig vrij dicht bij elkaar zeker, alhoewel KPN de beste naam heeft qua netwerk, en waarschijnlijk ook het bete netwerk heeft.

Zou je de bron kunnen geven waar je deze info over alle masten vindt kunnen geven? Dan kan ik plekken waar ik vaak kom vergelijken :)

[edit]
Ik heb inmiddels een kaartje gevonden, maar wat daar op staat komt niet helemaal overeen met wat je zegt. Misschien is de data verouderd, daarom zou ik graag jouw bron willen zien. Over het algemeen zie ik meer T-Mobile masten, vooral 1800mhz, helemaal in Friesland wat toch wel apart is. Tussen de weg van Leeuwarden naar Sneek staat bijna niks, op een enkele 1800mhz mast na. Op dit kaartje heeft KPN minder masten, maar wel veel 800mhz en dus betere dekking denk ik.

https://www.google.com/ma...%2C5.738603859267641&z=12

Anyway, ik zit nu met een OnePlus One die geen 800mhz van KPN ondersteunt, dus ik zal er sowieso op vooruit gaan als ik de stap neem :)

[edit 2]

Wat is het verschil van bereik van 1800 en 800mhz? Als je kijkt naar Sneek in de link hierboven, zie je 11 1800mhz masten van T-Mobile, 2 800/1800 masten van KPN terwijl Vodafone maar 1 800mhz mast heeft. Dit vind ik toch interessant

[ Voor 10% gewijzigd door mrhp op 08-12-2016 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philip oving
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-02-2022
Zit nu in de trein tussen Sneek en Leeuwarden dit is een reis die ik wekelijks maak en het bereik van t mobiele is goed te noemen. Je valt op dit traject nergens terug op 3g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:59

swv

mrhp schreef op donderdag 8 december 2016 @ 09:47:
[...]

Wat is het verschil van bereik van 1800 en 800mhz? Als je kijkt naar Sneek in de link hierboven, zie je 11 1800mhz masten van T-Mobile, 2 800/1800 masten van KPN terwijl Vodafone maar 1 800mhz mast heeft. Dit vind ik toch interessant
Het verschil tussen 1800 en 800 is behoorlijk. Ik durf dat verschil niet uit te drukken in kilometers. Misschien iemand anders wel. Maar het voornaamste voordeel zit hem in de betere doordringbaarheid van een laag radiosignaal (zoals 800MHz) t.o.v. van een hoge (zoals 1800MHz), wat dus voordelen biedt voor indoor dekking.

Bij de kaart waar jij naar linkt is het de bedoeling dat je in de legenda de providers één voor één vergelijkt omdat die symbooltjes elkaar overlappen. Vink T-Mobile en Tele2 maar uit en je ziet opeens allemaal KPN en Vodafone masten verschijnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
sww89 schreef op donderdag 8 december 2016 @ 12:01:
[...]

Het verschil tussen 1800 en 800 is behoorlijk. Ik durf dat verschil niet uit te drukken in kilometers. Misschien iemand anders wel. Maar het voornaamste voordeel zit hem in de betere doordringbaarheid van een laag radiosignaal (zoals 800MHz) t.o.v. van een hoge (zoals 1800MHz), wat dus voordelen biedt voor indoor dekking.

Bij de kaart waar jij naar linkt is het de bedoeling dat je in de legenda de providers één voor één vergelijkt omdat die symbooltjes elkaar overlappen. Vink T-Mobile en Tele2 maar uit en je ziet opeens allemaal KPN en Vodafone masten verschijnen ;)
sowieso is indoor / outdoor niet handig te vergelijken eigenlijk.. maar in de ideale testcase:

Open veld. gelijke opstelhoogte van de antennes, een gelijk zendvermogen, gelijke gevoeligheid van de antennes etc etc etc, zou de 900mhz band een voordeel hebben tov de 1800 :?

echter wie zegt dat ze in de praktijk het zelfde zijn? misschien is de 1800mhz setup wel beter. door bv betere gevoeligheid op de antennes, meer zend vermogen etc :)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
sww89 schreef op donderdag 8 december 2016 @ 12:01:
[...]

Als een vuistregel: ongeveer 1,5x meer bereik (in km2) voor indoor en tot wel 7x meer bereik (in km2) buitenshuis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv

swv

SMSfreakie schreef op donderdag 8 december 2016 @ 13:24:
[...]

sowieso is indoor / outdoor niet handig te vergelijken eigenlijk.. maar in de ideale testcase:

Open veld. gelijke opstelhoogte van de antennes, een gelijk zendvermogen, gelijke gevoeligheid van de antennes etc etc etc, zou de 900mhz band een voordeel hebben tov de 1800 :?

echter wie zegt dat ze in de praktijk het zelfde zijn? misschien is de 1800mhz setup wel beter. door bv betere gevoeligheid op de antennes, meer zend vermogen etc :)
Ik bekeek het ook vanuit gelijke laboratorium omstandigheden inderdaad. En de praktijk is op te zoeken ;) Niet alleen in het Antenneregister, maar ook in dit topic omdat hier mensen reageren met (specifieke) kennis van zaken.
PWA777 schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 08:05:
[...]

Als een vuistregel: ongeveer 1,5x meer bereik (in km2) voor indoor en tot wel 7x meer bereik (in km2) buitenshuis.
Die ga ik onthouden. Bedankt!

Voor de beeldvorming: Door het aantal km2 te vermenigvuldigen, kom ik op het volgende uit. Ik balanceer thuis zoals ik al eens heb gezegd op het randje van 4g1800. Daarom vul ik op de eerste regel 700 meter in:

Indoor
Frequentie (MHz)Straal (km)
Aanname!
Oppervlakte (km2)
18000,7001,540
800/9000,8602,310

Outdoor vind ik lastiger en is meer met de natte vinger. Maar met wat creatief 'Googlemapsen' en wat ervaring vanuit de auto, denk ik dat ik op 2500 meter kom:

Outdoor
Frequentie (MHz)Straal (km)
Aanname!
Oppervlakte (km2)
18002,50019,630
800/9006,614137,410

Het blijft rekenen met de natte vinger, dus neem ik voor die vuistregel 900 = 800 MHz aan m.b.t. reikwijdte. De uitkomst van de indoorsituatie kan ik gevoelsmatig wel rijmen met de situatie bij mij thuis. Bij het raam 1 bolletje 4g1800 en in huis 2 bolletjes 4g900 op een afstand van 700 meter van de mastlocatie. Dat zou betekenen dat een aantal straten verderop (150 a 200 meter) 4g900 helemaal wegvalt diep in huis en 3g900 het overneemt. Dat acht ik wel realistisch. Ook omdat de mast waar ik mee verbonden ben niet helemaal gunstig staat (vrij lage daklocatie) en er geen direct zicht op de antenne is in mijn buurt.

Outdoor vind ik dus een lastige. Vul ik in plaats van 2,5 km, 3 km in bij 1800 MHz, dan kom ik volgens de vuistregel zelfs op 7,9 km uit voor 800/900 MHz. Aan de Noord Hollandse zijde van de afsluitdijk weet mijn iPhone (niet beste product als het gaat om het krijgen van goede ontvangst) nog net aan 4g900 vast te houden. Van de mastlocatie in Den Oever naar de mastlocatie in Breezanddijk is 16 km. Halverwege op 8 km tussen beide locaties in heb ik dus nog net aan 4g900. Uiteraard wel in de auto, want uitstappen op dat stuk is een slecht plan :P 7,9 km is dus in deze unieke en ideale situatie (water + vrij zicht) ook nog haalbaar. Weer een plusje voor de vuistregel dus. En ach, waar de waarheid ook ligt omdat elke situatie uniek is; het geeft in ieder geval aan wat 1.5x en 7x de oppervlakte nou betekent.

Het maakt de kaarten van 4gmasten.nl in ieder geval beter leesbaar :)

Je kunt zelf ook nog even stoeien met cirkelberekenen.be :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpbosk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02-09 18:10
Wat ik zelf merk is dat het heel erg veel uitmaakt voor de reikwijdte hoe hoog de antennes in de mast hangen en wat voor omgeving (bouw/bos) het is. Dus de cijfers hierboven zijn niet meer dan vuistregels, die zeker niet altijd opgaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
jpbosk schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 14:00:
Wat ik zelf merk is dat het heel erg veel uitmaakt voor de reikwijdte hoe hoog de antennes in de mast hangen en wat voor omgeving (bouw/bos) het is. Dus de cijfers hierboven zijn niet meer dan vuistregels, die zeker niet altijd opgaan :)
Correct. Mijn post moet je ook in dat licht zien: indicatief en geen absolute waarheid (daadwerkelijke bereik hangt echt van heel veel verschillende factoren af).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Uiteraard. Maar ik toets dan ook die vuistregel aan de hand van twee situaties die ik onthouden heb én welke makkelijk zijn te toetsen. Daarom ook mijn slotzin
"En ach, waar de waarheid ook ligt (mbt straalafstanden) omdat elke situatie uniek is; het geeft in ieder geval aan wat 1.5x en 7x de oppervlakte nou betekent."

Dus die straalafstanden moet je zien als getallen om mee te kunnen rekenen en dus niet zozeer als feiten om in elke situatie in Nederland te kunnen gebruiken. Ik zal die tabel nog even een edit geven ;)

[ Voor 7% gewijzigd door swv op 09-12-2016 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
Utrecht CS spoor 5 op zaterdag 16h00

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rIerk9d7Z6rmIyMMNniuJBj7/thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsj16
Maf!

Het kan ook aan de betreffende server liggen!! Ik gebruik diverse severs om een test!te doen. En die zijn allemaal verschillend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Wacht 5 minuten en je hebt weer een ander resultaat. Vooral als je tussen meerdere masten in woont (zoals ik) dan kun je echt elke minuut totaal ander resultaat krijgen. Je kunt je dus afvragen hoe nuttig losse speedtests zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Nog altijd beter dan vroeger met 3g :p Maar ben het er wel mee eens dat het aan de speedtest zelf zal liggen. Bij het station is al 4g2100/3CA beschikbaar. En er staan voldoende masten. Capaciteit zat zou je denken.

Overigens; zou het kunnen zijn dat je wellicht alleen met 4g2100 was verbonden op dat moment en dat daar slechts 5 MHz van beschikbaar is in die omgeving? Ik kan mij voorstellen dat rond Utrecht CS nog altijd 15 MHz 3g wordt gebruikt. 4g2100 only lijkt mij niet waarschijnlijk maar toch. We hebben het over een van de drukste knooppunten van Nederland, zoniet de drukste aangezien treinreizigers smartphonezombies zijn ;) Dus zou het e.e.a. kunnen afwijken van de 'standaard'?

Buiten dat heb ik al vaak genoeg onafhankelijk van de mobiele provider deze lage speedtest resultaten gezien met vreemde 10:1 verhouding in Ookla Speedtest, dus ergens tussen de 10-15 Mbit down en 1-2 Mbit up. Dat terwijl ik er zeker van was dat er genoeg capaciteit zou moeten zijn. Dus lijkt mij de betreffende speedtest een momentopname zonder verdere betekenis. Net als wat ik onlangs opmerkte toen ik OpenSignal ging proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip*

De regels voor dit forum
Over enquêtes kunnen we heel kort zijn, deze mogen niet zonder toestemming van een moderator geplaatst worden
Zie ook je DM.

[ Voor 88% gewijzigd door rens-br op 12-12-2016 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
*knip*

[ Voor 97% gewijzigd door rens-br op 12-12-2016 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Zo. en we zijn weer bereikbaar in huis :D

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
SMSfreakie schreef op maandag 12 december 2016 @ 17:59:
Zo. en we zijn weer bereikbaar in huis :D
Overgestapt naar KPN? :+ O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Err nee? :-P

plaatselijke storing :)

404 Signature not found

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blids
ucsdcom schreef op donderdag 24 november 2016 @ 15:07:
[...]

Dat is een belangrijke locatie om om te bouwen. Het is ongeveer het enige grote T-Mobile 4G dekkingsgat op de snelweg A50 over de Veluwe in de richting van Terlet-Velp-Arnhem. De "T" cursor staat in de afbeelding van de T-Mobile dekkingskaart op Woeste Hoeve. Alleen 4G dekking is aangevinkt. Dat is dus een punt waar je 4G ook echt kwijt bent. Lichtroze op de T-Mobile dekkingskaart betekent in de praktijk nog steeds meestal dat je geen bruikbare dekking hebt in de praktijk, maar wit willen ze zo min mogelijk tonen. Gaat de ombouw van de mast in Woestehoeve dit gat dichten? De mast staat op een hoog punt, maar moet de helling naar beneden richting Arnhem bedekken tot aan knooppunt Grijsoord.

[afbeelding]

Des te verder je inzoomt op de T-Mobile dekkingskaart hoe positiever de weergegeven dekking lijkt te worden trouwens.....

Tele2 heeft op die locatie ook dringend 4G nodig. Bij VoLTE bellen daar dropt de verbinding makkelijk omdat de roaming dekking van T-Mobile richting Grijsoord ook niet overhoud. Inmiddels heeft Tele2 een 4G mast in de buurt van Grijsoord. Als de 4G dekking door de ombouw in Woeste hoeve het kan redden tot aan Grijsoord zijn ook zij een belangrijk probleempunt kwijt.

Bij Ems hebben ze ook nog iets op te lossen en ook rond Epe merk je dat de 4G dekking buiten zo weg is. Het lijkt wel of er daar nog 2G-900 kanalen storen, waardoor 4G-900 niet ver reikt. Tele2 reikt een flink stuk verder vanaf dezelfde opstelpunten. En zo groot is het verschil van 4G-800 (Tele2) en 4G-900 (T-Mobile) toch echt niet in de praktijk. Mogelijk speelt ook mee dat de providers daar geen van allen het hoogste gebouw hebben als opstelpunt, maar zij op een sportveld hun antennes hebben gehangen.
Locatie iets noordelijker loopt een rechtstreekse straalverbinding naar de Apeldoorn waar glasvezel ligt, dat houd in dat na de ombouw gelijk 4G900 geactiveerd kan worden

Heb ook even goed gekeken, Hoenderloo ligt glasvezel daar van uit loopt een straalverbinding naar de Woeste hoeve, dat houd in dat na ombouw gelijk 4G900 geactiveerd kan worden
Deze mast gaat het 4G probleem niet oplossen daar het wordt wel iets beter maar de mast iets zuidelijker staat gunstiger
bij Grijsoord staan 3 T-Mobile masten mij toestel blijft er altijd netjes op 4G

Locatie Wilp wordt ook omgebouwd 15 dec
Paars is omgebouwd, Blauw wordt omgebouwd
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/29bljds.jpg

Locatie Groenendaal is niet genoeg capaciteit voor 4G op het moment, wel is er 3G900, 2100 actief van daaruit loopt een straalverbinding naar de site die nog niet is omgebouwd waar 3G2100 actief is, daar van uit gaat een straalverbinding naar de tv toren in Arnhem daar is 4G900, 1800, Paars is omgebouwd
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/111tncn.jpg

Locatie hoogspanningsmast Visvijverweg,Swifterbant is een paar dagen geleden omgebouwd daar was alleen 2G1800 + 3G2100
Flevopolder worden de hoogspanningsmasten bij de Dronterweg, Lelystad en Trekweg, Lelystad omgebouwd
Locatie Ens zijn nog geen werkzaamheden
Mogelijk komt er een nieuwe T-Mobile Locatie aan de De Abt, Nagele zins 11 nov gaat daar een straalverbinding naar toe, Blauw wordt omgebouwd
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/dw6hvo.jpg

De Veluwe, bij Epe zijn alle providers slecht met bereik er is geen 2G900 meer daar, er zijn wel 2 hoogspanningsmasten daar waar nog geen 4G is
Hoogspanningsmast bij Nijkerk is pas omgebouwd, zo is er ook 4G900, 1800 actief in Elspeet, veder nog geen werkzaamheden, Paars is omgebouwd
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/23h2iow.jpg

Achter zwolle draait op alle omgebouwde hoogspanningsmasten 4G900 van verschillende waarnemingen daar
Hoogspanningsmast A50 Hattem wordt 15 dec omgebouwd, Blauw wordt omgebouwd
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/follea.jpg
Torched schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 03:03:
[...]

120 mbit blijft het niet bij, 4G900 + 1800 = 225mbit kans is groot dat je straks over de 200 mbit/sec gaat
Gijsj16 schreef op maandag 5 december 2016 @ 22:34:
[...]

KPN biedt daar nu wel direct 4G+ aan. Dat wad eerst een 3G only mast voor hen.
Mogelijk gaan ze in het nieuwe jaar er antenne's in plaatsen

Lienden 4G2100
Hoogspanningsmast bij Wamel wordt omgebouwd op 14 dec en 15 dec, het betreft 2G en 4G
De andere locatie Maas en Waalweg, Afferden is ook omgebouwd
Locatie Friessestraat, Boven-Leeuwen moet nog waar alleen 2G1800 is

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wow! Zeer informatief! _/-\o_

Geweldige toelichting. Bedankt hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
hier gaan ze ook aan een site werkzaamheden doen... alleen geen idee wat? :D

doen ze wel in de nacht (?) dus wat ze gaan doen?

[ Voor 25% gewijzigd door SMSfreakie op 13-12-2016 14:50 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
HcBlids schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 01:17:
[...]

Locatie hoogspanningsmast Visvijverweg,Swifterbant is een paar dagen geleden omgebouwd daar was alleen 2G1800 + 3G2100
Flevopolder worden de hoogspanningsmasten bij de Dronterweg, Lelystad en Trekweg, Lelystad omgebouwd
Locatie Ens zijn nog geen werkzaamheden
Mogelijk komt er een nieuwe T-Mobile Locatie aan de De Abt, Nagele zins 11 nov gaat daar een straalverbinding naar toe, Blauw wordt omgebouwd
Enig idee of er nog plannen zijn voor de mast op Sixflags terrein (Biddinghuizen)? Dat is nu ook alleen maar 4G1800 (wel dubbele panelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
Trouwens de Ddar die omgebouwd zijn naar Ddz dempen wel erg veel, een Koploper heeft veel betere dekking tegen over de Ddz

Groen is goed, Geel is matig, Rood is slecht, Zwart is geen bereik

T-Mobile Ddz bovenin helemaal achterin en Koploper, bovenste lijn Ddz, onderste lijn Koploper
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/9kc7jb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/33ddnh1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2zeecsl.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/el5xcz.jpg

Kpn Ddz en Koploper, bovenste lijn Ddz, onderste lijn Koploper
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/311ktxv.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/1zg5ehi.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2ytnp8o.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/1znrgur.jpg
SMSfreakie schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 14:49:
hier gaan ze ook aan een site werkzaamheden doen... alleen geen idee wat? :D

doen ze wel in de nacht (?) dus wat ze gaan doen?
Yndustrywei, Joure wordt 4G2100 toegevoegt
PWA777 schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 21:31:
[...]

Enig idee of er nog plannen zijn voor de mast op Sixflags terrein (Biddinghuizen)? Dat is nu ook alleen maar 4G1800 (wel dubbele panelen).
Er staan geen werkzaamheden in de planning bij walibi terrein, de mast die daar staat is een capaciteit mast met 6 4G sectoren 4G1800 ook bij de grote TT in Assen staat er 1 met 11 4G sectoren 4G1800 en de kleine TT in Assen staat er 1 met 3 sectoren 3x 4G1800 3x 4G2100

[ Voor 5% gewijzigd door Blids op 14-12-2016 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
HcBlids schreef op woensdag 14 december 2016 @ 17:15:

[...]

Yndustrywei, Joure wordt 4G2100 toegevoegt
Wordt? inmiddels toegevoegd denk ik? :)

[ Voor 63% gewijzigd door SMSfreakie op 14-12-2016 17:40 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
SMSfreakie schreef op woensdag 14 december 2016 @ 17:40:
[...]

Wordt? inmiddels toegevoegd denk ik? :)
Ja klopt, mogelijk kun het al ontvangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
HcBlids schreef op woensdag 14 december 2016 @ 17:50:
[...]

Ja klopt, mogelijk kun het al ontvangen
kon het nog niet ontdekken.... Band 3 20mhz band 8 10mhz volgens mijn S5+
maar het zou prima kunnen dat mn S5+ er niets mee wil doen?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
HcBlids schreef op woensdag 14 december 2016 @ 17:15:
Trouwens de Ddar die omgebouwd zijn naar Ddz dempen wel erg veel, een Koploper heeft veel betere dekking tegen over de Ddz

[...]

Er staan geen werkzaamheden in de planning bij walibi terrein, de mast die daar staat is een capaciteit mast met 6 4G sectoren 4G1800 ook bij de grote TT in Assen staat er 1 met 11 4G sectoren 4G1800 en de kleine TT in Assen staat er 1 met 3 sectoren 3x 4G1800 3x 4G2100
DDZ maakt het natuurlijk wel uit of je boven of onderin gaat zitten; je zit onderin wel lager op het maaiveld dan je in Koploper zou zitten.
Als je kijkt naar de vorm van de constructie en de raampartijen dan heeft de Koploper (ICMm) wel een wat openere opzet.

T-Mobile mist nog wel wat bereik ten zuiden van het Walibi terrein; daar waar de campings zijn bij grote festivals. KPN/VF hebben nog een mast net ten zuiden van die weilanden (nabij het Bungalowpark), het toevoegen van een mast aldaar of het activeren van 900 Mhz op Walibi zou wel enorm helpen.

Edit: wel frappant om te zien hoeveel beter de dekking van KPN is op het stuk Harderwijk - Nunspeet.

[ Voor 5% gewijzigd door PWA777 op 14-12-2016 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
PWA777 schreef op woensdag 14 december 2016 @ 20:03:
[...]

DDZ maakt het natuurlijk wel uit of je boven of onderin gaat zitten; je zit onderin wel lager op het maaiveld dan je in Koploper zou zitten.
Als je kijkt naar de vorm van de constructie en de raampartijen dan heeft de Koploper (ICMm) wel een wat openere opzet.

T-Mobile mist nog wel wat bereik ten zuiden van het Walibi terrein; daar waar de campings zijn bij grote festivals. KPN/VF hebben nog een mast net ten zuiden van die weilanden (nabij het Bungalowpark), het toevoegen van een mast aldaar of het activeren van 900 Mhz op Walibi zou wel enorm helpen.

Edit: wel frappant om te zien hoeveel beter de dekking van KPN is op het stuk Harderwijk - Nunspeet.
Bovenin helemaal achterin de Ddz gemeten met T-Mobile en Kpn

T-Mobile zou bij Walibi inderdaad ook een extra mast moeten bij bouwen om het 4G probleem er op te lossen + op beide masten 4G900 en 2100 op alle sectoren activeren voor genoeg capaciteit

Bij T-Mobile zouden ze toch een mast moeten bij bouwen tussen Nunspeet - Hulshorst willen we ze het 4G gat weg hebben
Bij Harderwijk moet Kpn nog een 3G only mast paal 10 ombouwen dan is dat 4G gat ook dicht

Bij T-Mobile moet nog een 1800 only mast paal 102 omgebouwd worden in Ermelo dan zou 4G niet meer weg vallen in de Ddz
Iets er naast moet Kpn nog een 3G only mast paal 101 ombouwen in Ermelo ook dan zou 4G niet meer weg vallen in de Ddz

Kpn moet voor Putten nog een 3G only mast ombouwen om het kleine 4G gat te dichten

Kpn moet na Putten nog een 3G only mast paal 55 ombouwen om het 4G gat dicht te maken
Er naast moet T-Mobile nog een 1800 mast paal 56 ombouwen om het 4G gat grotendeels dicht te maken

Kpn moet bij Nijkerk nog een 3G only mast paal 65 ombouwen om het 4G gat te dichten

Bij Nijkerk zou T-Mobile de sectoren moeten draaien van de mast paal 70, ben er niet meer langs geweest na de ombouw, hopelijk staan de sectoren nu wel goed of is er een 4de toegevoegt, om het 2G 3G 4G weg val probleem ten noordoosten van de mast op te lossen en daar mee het 4G gat helemaal te dichten

Heb het idee dat bij Nijkerk het hoge geluid scherm ook veel demping geeft samen met de Ddz waardoor 4G even weg valt

Amersfoort Vathorst is de 4G dekking van Kpn rond uit slecht
T-Mobile en Tele 2 zijn goed in Amersfoort Vathorst
Je merk trouwens ook dat T-Mobile meer masten heeft in Amersfoort dan Kpn

Bij 4G2100 in de buurt kiest het toestel op 4G2100 te gaan hangen ook al is 4G900 of 4G1800 niet meer te ontvangen komt 4G2100 binnen op -117dbm in de Ddz uit de test van vanavond
Test Kaart waar 4G2100 nog te ontvangen is 81-0000, 82-0000, 83-0000, 84-0000 is band 1 2100mhz
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/xgi986.jpg

Update van T-Mobile is vannacht binnen gekomen, die van Vodafone ook een week geleden

[ Voor 39% gewijzigd door Blids op 16-12-2016 13:14 ]

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 10:04
T-Mobile gaat in het eerste kwartaal van 2017 zich ook extra richten op vakantieparken en campings. Buiten de ombouw van de hoogspanningsmasten zal dat een van de eerste prioriteiten zijn begin van het jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:51
Ik woon vrij dicht op de NL/ BE grens in Maastricht (6217BX) en T-MOBILE is de enige provider die daar fatsoenlijk bereik heeft. Vodafone was zo braaf om me eerder te laten vertrekken en nu stel samen en stel bij. 6GB en onbeperkt bellen.
Niet dat ik zoveel nodig heb, maar daarbij een leuke buitenland bundel die ik wél nodig heb. Dat is bij Vodafone een stukje duurder.
Ben benieuwd hoe de ervaring is, vanaf 10 januari ben ik aangesloten. Wel al prepaid in mijn dual SIM toestel en dat presteert al beter dan Vodafone. Mijn Chinese Xiaomi Mi4c heeft nu tenminste overal 4G ipv alleen hotspots (centrum en andere drukke plekken).

[ Voor 10% gewijzigd door Ramon 73 op 15-12-2016 23:00 ]

• Gijsj16
Het valt me op dat er masten alleen 4G2100 en 4G1800 hebben. 4G900 ontbreekt nog.

Op sommige locaties met 4G2100 Lijkt ook een diverse gedeelde locatie met Tele2

• swv

swv

Gijsj16 schreef op donderdag 15 december 2016 @ 23:34:
Het valt me op dat er masten alleen 4G2100 en 4G1800 hebben. 4G900 ontbreekt nog.

Dat heeft er toch mee te maken dat dan alleen de BTS vervangen is en nog niet de antenne's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil overstappen naar T-mobile. Wij wonen in Nuland. Heeft iemand ervaring hoe het daar is m.b.t. bellen en internet bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 08:14:
ik wil overstappen naar T-mobile. Wij wonen in Nuland. Heeft iemand ervaring hoe het daar is m.b.t. bellen en internet bereik.
Ik zou zeggen kijk even hier: https://dekkingskaart.t-mobile.nl/coverageportal
Hou er rekening mee dat de kaarten altijd een iets rooskleuriger beeld geven dan de werkelijkheid. Het is een model en die kan het fout hebben, Maar toch komt het over het algemeen redelijk dicht bij de werkelijkheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWA777
Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 08:14:
Er staat een T-Mobile mast in het dorp, vlakbij de snelweg. Deze mast heeft 4G+. Je kunt altijd zelf testen met een T-Mobile prepaid kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK Bedankt, kun je met de prepaid ook gelijk zien of er 4g bereik is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv

swv

Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 08:25:
OK Bedankt, kun je met de prepaid ook gelijk zien of er 4g bereik is?
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
Gijsj16 schreef op donderdag 15 december 2016 @ 23:34:

De overzichtkaart klopt niet echt op T-Mobile, die moet nog aangepast worden. Check de volgende kaart: https://www.google.com/ma...5%2C6.013178946522999&z=8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsj16
sww89 schreef op donderdag 15 december 2016 @ 23:36:
[...]

Dat heeft er toch mee te maken dat dan alleen de BTS vervangen is en nog niet de antenne's?
Ik neem aan van wel.
Pilovali schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 09:43:
[...]

De overzichtkaart klopt niet echt op T-Mobile, die moet nog aangepast worden. Check de volgende kaart: https://www.google.com/ma...5%2C6.013178946522999&z=8
Ik had al in het antenneregister zelf zitten snuffelen :) Bij station Amersfoort postcode 3818LE zitten zij beide even hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsj16
Weet iemand wanneer de volgende 4G/ 3G update is op 4G masten.nl?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:03

IkWilbert

Het is mij!

TM moet per direct stoppen met data vrij streamen van muziek. Boeren 50.000 euro per dag bij weigering.

Bron: Daniël Verlaan ‏@danielverlaan

Update:
T-Mobile vecht besluit ACM aan bij rechter en tot die tijd blijft datavrije muziek beschikbaar.
T-Mobile zegt dat het aan EU netneutraliteit voldoet waarin zerorating soms is toegestaan. In onze sterkere netneutraliteit is dat verboden.

[ Voor 55% gewijzigd door IkWilbert op 23-12-2016 08:43 ]

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
zolang het niet in het nadeel van de klant is zie ik er toch geen probleem in?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasFM
  • Laatst online: 14:21

SebasFM

BOFH

SMSfreakie schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 22:49:
zolang het niet in het nadeel van de klant is zie ik er toch geen probleem in?
De Nederlandse overheid zal daar vast wel weer iets voor bedenken. Ik kan mij voorstellen dat het in de onderstaande fictieve scenario zero rating nadelig zou kunnen zijn:

Op een bepaalde zendmast zaten voor de zero rating gemiddeld 3 gebruikers via 4G muziek te streamen en 3 gebruikers video te streamen. Nu met datavrije muziek zijn dat er ineens 100 audio streamers per zendmast. Nu zou het dus zomaar kunnen zijn dat mensen die 'betaalde data' gebruiken, zoals Netflix/Youtube streamers, hier hinder van ondervinden bij het streamen omdat de mast dan sneller 'overbelast' is. Het zou mij niets verbazen dat zo'n beredenering uiteindelijk datavrije muziek finaal de das om doet, Europese regeltjes of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
SebasFM schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 23:22:
[...]

De Nederlandse overheid zal daar vast wel weer iets voor bedenken. Ik kan mij voorstellen dat het in de onderstaande fictieve scenario zero rating nadelig zou kunnen zijn:

Op een bepaalde zendmast zaten voor de zero rating gemiddeld 3 gebruikers via 4G muziek te streamen en 3 gebruikers video te streamen. Nu met datavrije muziek zijn dat er ineens 100 audio streamers per zendmast. Nu zou het dus zomaar kunnen zijn dat mensen die 'betaalde data' gebruiken, zoals Netflix/Youtube streamers, hier hinder van ondervinden bij het streamen omdat de mast dan sneller 'overbelast' is. Het zou mij niets verbazen dat zo'n beredenering uiteindelijk datavrije muziek finaal de das om doet, Europese regeltjes of niet.
enige voorwaarde die ze imo kunnen eisen is dat als VoLTE ooit eens live gaat, dat daar geen problemen mee kunnen ontstaan door dat de mast te vol is door streamers,

en Tmobile zal het niet voor niks bij alleen bij de grotere bundels aanbieden :)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:32
Ik vind dat T-Mobile een beetje vaag is over het aanschaffen van een telefoon met abonnement en BKR registratie omdat dat vanaf volgend jaar moet.

Stel ik kies een telefoon van €400 een ik wil daar en T-Mobile abonnement bij. Dan kan ik bv €30 per maand betalen. €15 voor abo, €15 voor telefoon.
Dan krijg ik volgend jaar een registratie.
Maar stel ik betaal die telefoon binnen het abo in 1X. En betaal dan dus alleen €15 per maand, waar de sim only €20 kost.

Omdat ik de telefoon heb afbetaald is registratie van lening niet meer van toepassing toch?

T-Mobile durft er niet echt duidelijk over te zijn en heeft het steeds over 'als je nu besteld'.. Maar kan ik dan later niet toegevoegd worden (zij zeggen van niet, als ik vóór 1-1 bestel).

Ik snap vooral niet waarom er niet 100% een duidelijke site is in welke situaties BKR notering gaat gebeuren en wanneer niet.
www.iphoned.nl/nieuws/bkr...lient=ms-android-motorola
Is wel vrij duidelijk, maar dan heb je een advocaten kantoor die merken op dat terugwerkende kracht potentieel ook kan.. En veel websites hebben het alleen over puur de waarde van de telefoon binnen het abo, maar zetten er niet bij wat gebeurt als je direct de telefoon afbetaalt en dan feitelijk een soort sim only overhoudt.

Ik heb een winkel gevonden waar de Galaxy s7 voor €322 verkocht wordt, en dan heb je een 6gb +120 min tweejarig abonnement voor €17,50 per maand. Zeer interessant imo..
Los kost de telefoon daar €608, en zelfde simonly kost 23,50 pm..
Dit wordt dan de situatie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/oCPX89glrXXmeJBHZ7VfuUrh/full.jpg

[ Voor 45% gewijzigd door GAIAjohan op 25-12-2016 08:57 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterboes
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13:31
Mijn ervaringen met KPN zijn twee jaar lang goed geweest.
Sinds enkele maanden echter is het bereik van zowel 4G als mobiele telefonie hier dramatisch geworden.
KPN heeft de mast die hier in de buurt stond verwijderd en ik moet nu gebruik maken van een mast die veel verder weg staat. Betekent dus dat ik binnen niet meer kan bellen en dat internetten via 4G onmogelijk is geworden.
Het houdt wel in dat het binnenkort byebye KPN is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Als het aan KPN lag, dan bleef die mast daarwel staan. Meestal is er een andere partij (gemeente, eigenaar van gebouw/grond, etc) die KPN dwingt die mast op te ruimen. KPN weet dan wel dat er minder bereik is in de omgeving, maar daar heeft de andere partij vaak lak aan.

Een andere provider kan dan net beter bereik hebben aangezien die net op een andere plaats in de buurt staat waar geen gezeik over is.

Ik weet nog wel toen ik een dagje bij de gemeente meeliep (ICT), er een hele stapel papieren lag om één mast te plaatsen, wat de kosten zijn, bezwaren, etc. Dat is niet binnen een paar weken geregeld.

Je kan KPN natuurlijk wel benaderen met de vraag wanneer dat opgelost kan gaan worden. Want ik denk dat KPN daar momenteel wel mee bezig is om een nieuwe locatie te vinden voor dat probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterboes
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13:31
Ik vrees dat het zo wel blijft: de mast staat centraal in de wijk, maar ik woon aan de rand.

PS ik zie nu dat ik in de T-Mobile sectie zit met een klacht over KPN, sorry!!!!

[ Voor 31% gewijzigd door pieterboes op 26-12-2016 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-09 17:52

carnager

AmsterdamVideo

Topicstarter
Misschien (ten dele?) oud nieuws, maar ik heb hier in het topic het volgende nog niet teruggelezen:..

Het 'experiment' met tijdelijke internetbundels bij T-mobile staat op pauze, zo staat te lezen op de site.
De uur-, nacht- en weekendbundels bijvoorbeeld zijn dus niet meer te bestellen.

Op een rondje door T-Mobile Extra, het spaarpuntensysteem, zie ik echter dat de uur- en weekendbundel middels punten zijn te verkrijgen. Ook voor klanten die niet met het experiment meededen.
De prijs (afgerekend in punten) is vergelijkbaar met de propositie zoals die via de experiment pagina was (terug herleid op de '10 euro factuurkorting' inwisseloptie..)
Het nadeel is natuurlijk dat je nu de bundel niet regelmatig kunt aktiveren omdat de punten enkel groeien naar aanleiding van je betaalde facturen.
Keerzijde van de medaille is dat iedereen hem kan bestellen vermits je voldoende punten hebt en dat het je dan op dat moment geen extra euro's kost op de volgende factuur.

Verder wist T-mobile als 'kado' voor de feestdagen maarliefst 35 punten via het spaarsysteem te schenken.
tbh vind ik de propositie van Vodafone, namelijk 2 dagen onbeperkt dataverbruik met de kerst, een stuk leuker.
Maar afgezien van dit magere kadoo'tje ben ik verder wel blij hoor met T-mobile,.

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Ik heb inderdaad niet veel gezien bij T-Mobile met een actie. Heb er eigenlijk ook niet wat van gehoord.

KPN gaf gratis 5GB extra aan de klant. Ook leuk.
Pagina: 1 ... 43 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van het T-Mobile mobiele netwerk, andere onderwerpen horen thuis in:
- Afsluiten of verlengen van abonnementen:: Het T-mobile bestaande abonnementen & verlengingstopic.
- T-Mobile Glasvezel: [T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- T-Mobile xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Delen van de onbeperkte SMS codes: Aanbiedingen en Kortingscodes