[T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 42 ... 105 Laatste
Acties:
  • 754.110 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
alleen indoor is de 4G dekking nog wat matig hier.. maar wat wil je met een "lang" doch smal appartementje.. weinig buiten muur... en glas wat nog eens meer dempt dan de bakstenen ;)

alleen waarom de 3G2100 beter binnen komt dan 4G900/1800. geen idee

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In het verleden zette ik in de trein mijn laptop modem vast op 4G. Daardoor had ik depraktijk soms heel even geen bereik, maar daarna meteen weer 4G, zoder terugval naar 3G of zelfs 2G. Met de huidige flink verbeterde dekking, de komst van 4G-900 en de komst van 3G-900 bij T-Mobile en KPN is dit vadtzetten niet langer nodig. Het enige wat je wilt voorkomen is terugval en even blijven hangen op 2G. In theorie is de kans daarop het grootst bij Vodafone, doordat daar geen 3G-900 is. Dan zou je direct naar 2G terugvallen. Met de 4G-800 uitbreidingen van de laatste maanden komt dit in de praktijk echter nog nauwelijks voor..

Wil je 4G dekking van een provider checken op een traject, koop dan even een prepaidkaart:

Bij T-Mobile hebben alle prepaid klanten standaard 4G zonder meerkosten. Sim met tegoed max. 10,- euro. Of een abonnement nemen en als het niet bevalt gebruik maken van de "test ons nu" actie om weer terug te gaan. Let op dat de T-Mobile dekkingskaart veel te optimistisch is ingekleurd.

Bij Vodafone heeft Vodafone You prepaid 4G mits je een You bundel activeert. Gratis simkaart is bij bijvoorbeeld AH te krijgen. Tientje online opwaarderen en dan kan je een You S bundel met 4G activeren voor 5,- per maand incl. 4G. Op andere Vodafone prepaids is 4G te activeren door een 4G Blox aan te zetten voor 2,50 of 5,- euro per maand, afhankelijk van hoe oud je tariefplan is.

KPN prepaid heeft geen 4G, al verwacht ik dit wel binnen enkele maanden als bijboekbare optie. Om toch KPN 4G te kunnen testen kan je het beste een AH "Slimonly" prepaid simkaart kopen. Via de AH slimonly app kan je zowel een kleine databundel kopen als voor 2,50 euro de 4G optie activeren. De dekkingskaart is over het al gemeen veel te pessimistisch.

Tele2 prepaid heeft traag gecapped internet zonder 3G. Ik heb soms de indruk dat ze zelf geen prepaid voeren en omgelabelde T-Mobile simkaartjes leveren. Maar het fijne weet ik daar niet van. Een maandelijks opzegbare simonly is hier je enige testmogelijkheid. De dekkingskaart is dan wel weer redelijk accuraat.

[ Voor 16% gewijzigd door ucsdcom op 02-11-2016 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-09 13:43
Geregeld als mijn toestel vanaf 3G of 4G1800 naar 4G900 schakelt, wil het voorkomen dat ik enkele seconden tot enkele minuten geen dataverbinding heb. Er staat wel een 4G-symbool, maar krijg geregeld dan de melding 'Could not activate cellular network'. Ik heb overigens een iPhone 5C met Ben.

Dit is trouwens al sinds ik deze telefoon in gebruik heb, een half jaar geleden.

[ Voor 19% gewijzigd door Brad op 03-11-2016 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philip oving
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-02-2022
Tmobile is hier hard aan het werk geweest. Het 3G signaal binnen is sterk verbeterd. Ben benieuwd wat het uiteindelijke resultaat zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:53

ikt

Zo zeg, op de plaatsen waar ik voorheen slecht bereik had met 4G tot en met GSM heb ik nu 4G+! Heeft T-Mobile sinds kort 4G+ aanstaan of liegt mijn nieuwe OnePlus 3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 19:18
ikt schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 07:10:
Zo zeg, op de plaatsen waar ik voorheen slecht bereik had met 4G tot en met GSM heb ik nu 4G+! Heeft T-Mobile sinds kort 4G+ aanstaan of liegt mijn nieuwe OnePlus 3?
Welk toestel gebruikte je hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:53

ikt

PWA777 schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 07:19:
[...]

Welk toestel gebruikte je hiervoor?
Een Xperia Z3 Compact. Had bijvoorbeeld in St. Anthonis, Oploo en Milheeze moeite met überhaupt een verbinding open te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
ikt schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 07:43:
[...]

Een Xperia Z3 Compact. Had bijvoorbeeld in St. Anthonis, Oploo en Milheeze moeite met überhaupt een verbinding open te houden.
Qua toestel zou het dan niet uit moeten maken (je oude toestel had weliswaar geen 4G+ mogelijkheden, maar zou wel op 4G900 terug moeten vallen). Er waren daar wel nog wat masten in de omgeving die nog niet compleet vernieuwd waren, wellicht dat ze daar nu mee bezig zijn geweest. T-Mobile pakt nu namelijk in het hele land alle locaties aan die ze vorig jaar links hebbben laten liggen tijdens de grote modernisatie, inclusief de masten waar toen alleen de apparatuur is vervangen op de grond maar niet de antennes in de mast. Op die plekken ontstaat nu 4G+ (uitrol 4G+ in de eerder omgebouwde masten was al veel eerder dit jaar)

[ Voor 5% gewijzigd door PWA777 op 04-11-2016 07:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsj16
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09-09 22:09
Weet iemand wat dit voor stoort antennes zijn op de top van de mast?

mast dodewaard1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:14
De foto is wat onduidelijk maar Telfort had vroeger sites die helemaal bovenop stonden, een aantal daarvan hangt er nu nog omdat weghalen duurder is dan de kosten om de tweedehands meuk te verkopen :+

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
Sorcerer8472 schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 16:54:
De foto is wat onduidelijk maar Telfort had vroeger sites die helemaal bovenop stonden, een aantal daarvan hangt er nu nog omdat weghalen duurder is dan de kosten om de tweedehands meuk te verkopen :+
De foto is mij te slecht, maar op basis van Antenneregister is dit of een afgekoppelde site uit 3G tijdperk of een VF site met 2G/3G/4G. Ik ga er dan van uit dat we hier kijken naar de Dodewaardeseweg in Dodewaard, nabij het spoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsj16
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/MD09HHPNF3AvjGALCYP97Oav/full.png

Dit is de oude situatie 6669mc is de locatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsj16
Momenteel is vanaf hier t-mobile actief met 2/3G900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philip oving
In de mast bij Sauwerd is nu ook 3G 900 actief. Nu wachten op 4G 900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
Gijsj16 schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 17:36:
Dit is de oude situatie 6669mc is de locatie
Check. Het is een KPN 2G900/3G900 mast, waarschijnlijk uit Telfort tijdperk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWA777
philip oving schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 18:52:
Nou 300 posts verder maar mooi dat het zo ver is nu! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsj16
PWA777 schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 19:49:
[...]

Check. Het is een KPN 2G900/3G900 mast, waarschijnlijk uit Telfort tijdperk.
Geen idee...
Foutje.. het is 6669cm er staat aan de straat wel een stroomkast van t-mobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
Gijsj16 schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 22:04:
[...]

Geen idee...
Foutje.. het is 6669cm er staat aan de straat wel een stroomkast van t-mobile
Dan zou het ook een voormalige T-Mobile site kunnen zijn. Enige actieve site in 6669CM is KPN 2G/3G in een hoogspanningsmast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raider095
  • Laatst online: 02-11-2021
Ik zie Orange nog nergens genoemd, of de 3G samenwerking T-Mobile/Orange. Daar hangen ook nog de nodige antennes van in hoogspanningsmasten. Laatst zag ik op een loods nog oude (inmiddels groene) antennes van Telfort hangen. Ze blijven dus soms ook nog op daken staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raider095 schreef op zondag 06 november 2016 @ 11:49:
Ik zie Orange nog nergens genoemd, of de 3G samenwerking T-Mobile/Orange. Daar hangen ook nog de nodige antennes van in hoogspanningsmasten. Laatst zag ik op een loods nog oude (inmiddels groene) antennes van Telfort hangen. Ze blijven dus soms ook nog op daken staan.
Maar de locatie is 'omgebouwd' begrijp ik uit de verschillende antenne's op twee foto's. Dus lijkt me een actieve provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-07 19:12
leroy98ecker schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 14:19:
Ik zag vanmiddag (12:30) dat er in Ermelo T-Mobile antennes werden opgehangen in de Vodafone mast, die naast de mast van KPN staat. Helaas kon ik niet zo snel een foto maken. Die hoek van Ermelo was echt een gat in de dekking van T-Mobile.

Mooie Locatie, Hele verbetering voor Ermelo, Ben benieuwd ga morgen even een kijkje nemen
Gijsj16 schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 15:44:
Weet iemand wat dit voor stoort antennes zijn op de top van de mast?

[afbeelding]
Is het mogelijk er een betere foto van te maken
Het zijn vreemde antenne's, heb ze nooit eerder gezien
Komt nu nog steeds 2G900 en 3G900 van af van T-Mobile

Is in Ingen al 4G actief ?

[ Voor 37% gewijzigd door Blids op 07-11-2016 00:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gijsj16
Is het mogelijk er een betere foto van te maken
Het zijn vreemde antenne's, heb ze nooit eerder gezien
Komt nu nog steeds 2G900 en 3G900 van af van T-Mobile

Is in Ingen al 4G actief ?
Ik ga het zo snel mogelijk proberen..

In ingen is er volop 4G. Dat gat is zo goed als dicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blids
Dan duurt 4G900 niet lang meer, kan morgen bijvoorbeeld al geactiveerd worden
Gijsj16 schreef op maandag 07 november 2016 @ 20:49:
[...]

Ik ga het zo snel mogelijk proberen..

In ingen is er volop 4G. Dat gat is zo goed als dicht.
Dat is erg goed nieuws, dan loopt de dekkingskaart van T-Mobile nu achter
Ik ben er erg benieuwd naar de foto's
leroy98ecker schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 14:19:
Ik zag vanmiddag (12:30) dat er in Ermelo T-Mobile antennes werden opgehangen in de Vodafone mast, die naast de mast van KPN staat. Helaas kon ik niet zo snel een foto maken. Die hoek van Ermelo was echt een gat in de dekking van T-Mobile.

Hoogspanningsmast in harderwijk is niks aan gedaan
De mast bij Leen Bakker draait alles
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/28i2tzn.jpg

In Harderwijk is ook 4G2100 actief trouwens komt van 3842ZM af, wordt aan gegeven als 0000-81, 0000-82, 0000-83

Hoogspanningsmast in Ermelo is ook niks aan gedaan
Op de nieuwe locatie in Ermelo is ook alles actief, 4G is sterk verbeterd in Ermelo en ook hoge snelheden
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2dlt20h.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/5ee2q0.jpg

Bij Gsk is geen 2G900 meer maar 2G1800 en 3G900
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/nd05fn.jpg
Van uit Ermelo richting Gsk houd 4G900 langer vol door de nieuwe locatie en door het uitschakelen van 2G900, Gelijk naar de Gsk heb je gelijk 4G900 plus 4G+ ook de snelheid is verbeterd
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/29z4spc.jpg

Andere nieuwe locatie bij De Ark is de snelheid ook omhoog gegaan
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/6xt74i.jpg

Elspeet is ook omgebouwd 2G900 uitgeschakeld 2G1800 ingeschakeld 4G is nog niet actief wel ontvang je nu wel 4G van een andere mast ten noorden van het dorp
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2w4b2i1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/sfbj0y.jpg

Mast ten noorden van Elspeet zeer hoge snelheden dacht dat er wat met me telefoon aan de hand was
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2u9ijy0.jpg

Dacht dat het niet gekker kon in Nunspeet, 2 locaties komt van de mast bij het station zeer hoge snelheden
1, Winkelweg in een woon erfje, park voetpad richting Stationslaan
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/r79n2s.jpg
2. Nieuw amsterdamseweg kruizen Nijverheidsweg
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/1z1b4n4.jpg

Onder de mast is de snelheid lager iets verder van de mast af is de snelheid hoger

In Nijkerk draait ook 4G2100 komt van 3861RJ af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsj16
Zozo lekker die snelheid! Dat kan dus betekenen dat hèt limiet van 150 omhoog gegaan is dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
Gijsj16 schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 22:53:
Zozo lekker die snelheid! Dat kan dus betekenen dat hèt limiet van 150 omhoog gegaan is dus
Ik heb geen idee, mogelijk zit erop mij simkaart geen limiet, als jij ook die hoge snelheden haalt nu dan is de limiet er inderdaad van af

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leroy98ecker
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 13-09 13:17
HcBlids schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 22:04:
[...]

Dan duurt 4G900 niet lang meer, kan morgen bijvoorbeeld al geactiveerd worden

[...]

Dat is erg goed nieuws, dan loopt de dekkingskaart van T-Mobile nu achter
Ik ben er erg benieuwd naar de foto's

[...]

Hoogspanningsmast in harderwijk is niks aan gedaan
De mast bij Leen Bakker draait alles
[afbeelding]

In Harderwijk is ook 4G2100 actief trouwens komt van 3842ZM af, wordt aan gegeven als 0000-81, 0000-82, 0000-83

Hoogspanningsmast in Ermelo is ook niks aan gedaan

Op de nieuwe locatie in Ermelo is ook alles actief, 4G is sterk verbeterd in Ermelo en ook hoge snelheden
[afbeelding]
[afbeelding]

Bij Gsk is geen 2G900 meer maar 2G1800 en 3G900
[afbeelding]
Van uit Ermelo richting Gsk houd 4G900 langer vol door de nieuwe locatie en door het uitschakelen van 2G900, Gelijk naar de Gsk heb je gelijk 4G900 plus 4G+ ook de snelheid is verbeterd
[afbeelding]

Andere nieuwe locatie bij De Ark is de snelheid ook omhoog gegaan
[afbeelding]

Elspeet is ook omgebouwd 2G900 uitgeschakeld 2G1800 ingeschakeld 4G is nog niet actief wel ontvang je nu wel 4G van een andere mast ten noorden van het dorp
[afbeelding]
[afbeelding]

Mast ten noorden van Elspeet zeer hoge snelheden dacht dat er wat met me telefoon aan de hand was
[afbeelding]

Dacht dat het niet gekker kon in Nunspeet, 2 locaties komt van de mast bij het station zeer hoge snelheden
1, Winkelweg in een woon erfje, park voetpad richting Stationslaan
[afbeelding]
2. Nieuw amsterdamseweg kruizen Nijverheidsweg
[afbeelding]

Onder de mast is de snelheid lager iets verder van de mast af is de snelheid hoger

In Nijkerk draait ook 4G2100 komt van 3861RJ af
Ziet er allemaal goed uit. Langzaamaan begint de dekking van T-Mobile aan de noordzijde van de Veluwe vorm te krijgen. Ik ben eigenlijk benieuwd of men in Drie al kan bellen. Daar was voor 3 maanden geleden helemaal niks aan bereik. Ook geen noodoproepen.

Nu die hoogspanningsmasten nog aan de Apeldoornsestraat (Voorthuizen) en Harderwijkerweg (Ermelo).

Ik kom ook geregeld hoger dan 150 Mbit/s. Die cap lijkt er inderdaad vanaf. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrudde
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-08 18:51
@ucsdcom
Vodafone YOU prepaid hoef je gern bundel te nemen hoor. Er liggen her en der voor 5 euro kaartjes met 5 euro tegoed en een gratis maand bundel YOU. Als je die laat verlopen val je terug naar 3g maar kan je de 4Gblox zelf aanzetten. Je kan dan met dagbundels 100mb voor 1 euro wat proberen en sommige vrijdagen heb je een Fantastic Friday deal met 200 mb voor een week of 2 gig voor 3 euro.
Zo heb ik ook leuk kunnen testen . In Hilvetsum wint T-Mobile toch, vodafone kan veel dieper zinken tot 4g met 0.2 Mbs enzo. Maar hun zenders sluiten wel beter aan, zelfs als ze verder van eljaar liggen. In overgangsgebieden tussen twee zenders doen ze het beter dan T-Mobile, de snelheid blijft.
Heb op het KPN net een LEBARA kaartje. Daar kan je weeer een 4Gbundel kopen voor 15 euro met 1 gig, duur maar je krijgt weer meer op je prepay bij opladen.

Leuk met de sensorly app. Rootmetrics doet het ook weer goed, alleen zit er nu een bug in dat als je je sim wisselt speedtests nog onder je gewone provider worden bijgeschreven. Dat is wel serieus manco

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Schrudde schreef op woensdag 09 november 2016 @ 10:54:
@ucsdcom
Vodafone YOU prepaid hoef je gern bundel te nemen hoor. Er liggen her en der voor 5 euro kaartjes met 5 euro tegoed en een gratis maand bundel YOU. Als je die laat verlopen val je terug naar 3g maar kan je de 4Gblox zelf aanzetten. Je kan dan met dagbundels 100mb voor 1 euro wat proberen en sommige vrijdagen heb je een Fantastic Friday deal met 200 mb voor een week of 2 gig voor 3 euro.
Zo heb ik ook leuk kunnen testen . In Hilvetsum wint T-Mobile toch, vodafone kan veel dieper zinken tot 4g met 0.2 Mbs enzo. Maar hun zenders sluiten wel beter aan, zelfs als ze verder van eljaar liggen. In overgangsgebieden tussen twee zenders doen ze het beter dan T-Mobile, de snelheid blijft.
Heb op het KPN net een LEBARA kaartje. Daar kan je weeer een 4Gbundel kopen voor 15 euro met 1 gig, duur maar je krijgt weer meer op je prepay bij opladen.

Leuk met de sensorly app. Rootmetrics doet het ook weer goed, alleen zit er nu een bug in dat als je je sim wisselt speedtests nog onder je gewone provider worden bijgeschreven. Dat is wel serieus manco
Nuttige aanvullingen!

Inderdaad heb ik ook flink gemapt met deze kaartjes. Vodafone heeft een behoorljk goed aansluitende 4G dekking onderweg. Soms dunne dekking, maar wel bruikbaar. Door de afwezigheid van 3G-900 blijf je tegenwoordig met de huidige netwerksettings bij Vodafone langer op 4G hangen. Maar schakelt je toestel, dan blijf je lang 2G zien, terwijl er al lang weer 4G is. Al is je dataverkeer niet bruikbaar op 2G, omdat er data loopt wisselt je toestel niet snel.Dat blijft jammer. Er is dus al meer 4G dan je onderweg kan mappen.

De 5,- euro You sims heb ik ook gezien. Is ook een goede optie. Het activeren van een losse 4G Blox moet iedere maand als je surft zonder You bundel en kost dan 2,50. Helaas is mijn ervaring dat je zelfs met deze bundel actief toch regelmatig haperingen hebt in het actief worden van 4G. Soms blijf ik bij gebrek aan 3G dekking nog 3 dagen op 2G voor 4G echt wer actief is. Ook na herhaaldelijk rebooten. Soms pas na tussenkomst van de klantenservice. En dat risico loop je telkens weer als je You bundel afgelopen is of je 4G bundel afgelopen is. Persoonlijk zie ik echt liever de T-Mobile oplosding: Gratis 4G voor iedereen, zowel abonnees als prepaid en altijd actief. En waarom providers toch 2G en 3G blijven belasten met prepaid klanten blijft mij een raadsel. Er zijn genoeg klanten met oude toestellen die die met name de 3G capaciteit harder nodig hebben (inclusief veel zakelijke klanten).

Op de gratis simkaarten krijg je trouwens 25% extra tegoed bij je eerste opwaardering + de huidige fantastic friday actie dat je 2,50 extra tegoed ontvangt bij activeren van de extra tegoed deal en in dat weekend opwaarderen. Bij registratie van je naw gegevens kan je nog 5,- euro tegoed ontvangen. Wel merkte ik dat je moet opwaarderen via myvodafone om ook echt alle deals bijgeschrevenvte krijgen.

Voor de extra GB's moet je soms al een You bundel actief hebben, de andere keer inderdaad zonder te activeren. 4G zit intussen bij alle You bundels inbegrepen. Sowieso krijg je nu nog in de actie standaard extra datategoed bij het kopen van een You bundel.

Bij Lebara ga ik er vanuit dat ze de 4G snelheid cappen. Klopt dat? Of haal je daar ook gewoon meer dan 20 Mbp/s?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gijsj16
Dit is de mast in Ingen 4031JE

Mast ingen

• Blids
Mooie locatie, mooie foto, Hij staat in het antenneregister nu met 2G en 3G maar 4G ontbreekt nog
T-Mobile heeft gisteren een 2G en 3G update gestuurd naar het antenneregister, 4G ontbreekt in de update
Mogelijk komt de T-Mobile 4G update vanacht

Update Locatie die nu kloppen
Dalen 3 2G1800 + 3G900, 2100 + 4G900, 1800
Elburg 3 2G1800 + 3G900, 2100 + 4G900, 1800
Apeldoorn 3 2G1800 + 3G900, 2100 + 4G1800
Apeldoorn 3 2G1800 + 3G900, 2100 + 4G1800

Weert 3 2G900, 1800 + 3G2100, 1 sector 2G900, niet omgebouwd oude netwerk 20-12-2006

2G900 22 site's nog
St.-Jacobiparochie draait alleen 2G900 + 3G900
Hoogezand 3 2G900 + 3G900
Noord-Scharwoude 3 2G900 + 3G900
Ermelo 3 2G900, 1800 + 3G900
Zeewolde 3 2G900 + 3G900
Voorthuizen 3 2G900 + 3G900
Ede 3 2G900, 1800 + 3G2100 + 4G1800, 2 sectoren 2G900
Winterswijk 3 2G900 + 3G900
Winterswijk 3 2G900 + 3G900
Dodewaard 3 2G900 + 3G900
Beuningen Gld 3 2G900 + 3G900
Hurwenen 3 2G900 + 3G900
Vrouwenpolder 3 2G900, 1800 + 3G2100, 2 sectoren 2G900
Oudenbosch 3 2G900, 1800 + 3G2100 + 4G1800, 1 sector 2G900
Boxtel 3 2G900, 1800 + 3G900, 2100 + 4G1800, 2 sectoren 2G900
Venray 3 2G900, 1800 + 3G2100 + 4G1800, 1 sector 2G900
Goes 3 2G900, 1800 + 4G1800, 1 sector 2G900
Bergen op Zoom 4 2G900, 1800 + 3G2100 + 4G1800, 2 sectoren 2G900, 3 sectoren 2G1800 en 3G2100
Berg en Terblijt 3 2G900, 1800, 1 sector 2G900, 2 sectoren 2G1800
Simpelveld 3 2G900 + 3G900

Nijeveen 3 sectoren 25-8-2016 omgebouwd draait nog 2G900 op 13-10-2016 is ook 2G1800 ingeschakeld dat binnenkort 2G900 eruit gaat
2G900,1800 + 3G900, 2100, nog geen 4G
Elspeet 3 sectoren 21-10-2016 omgebouwd draait geen 2G900 meer op 21-10-2016 is ook gelijk 2G1800 ingeschakeld en 2G900 uitgeschakeld
2G900, 1800 + 3G900, 2100, nog geen 4G
Wassenaar 3 sectoren 6-7-2016 omgebouwd draait nog 2G900 op 20-10-2016 is ook 2G1800 ingeschakeld dat binnenkort 2G900 eruit gaat
2G900,1800 + 3G2100, nog geen 4G
Den Bommel 3 sectoren 12-8-2016 omgebouwd draait nog 2G900 op 2 sectoren op 13-10-2016 is ook 2G1800 ingeschakeld dat binnenkort 2G900 eruit gaat
2G900, 1800 + 3G900, 2100, 4G1800 draait op 1 sector

Deze site's kloppen nog steeds niet in het antenneregister 2G900
Twijzel 3 2G900, 1800 + 3G900, 2100 + 4G900, 1800
Warffum 3 2G900, 1800 + 3G900, 2100 + 4G900, 1800, 1 sector 2G900
Zwartemeer 3 2G900, 1800 + 3G900, 2100 + 4G900, 1800, 1 sector 2G900
Ede 3 2G900, 1800 + 3G900, 2100 + 4G900, 1800
Middelburg 3 2G900, 1800 + 3G900, 2100 + 4G900, 1800, 1 sector 2G900
Heinkenszand 3 2G900, 1800 + 3G900, 2100 + 4G900, 1800
Schoondijke 4 2G900, 1800 + 3G900, 2100 + 4G900, 1800, 3 sectoren 2G900
Terneuzen 3 2G900, 1800 + 3G900, 2100 + 4G900, 1800
Sas van Gent 4 2G900, 1800 + 3G900, 2100 + 4G900, 1800, 3 sectoren 2G900

[ Voor 83% gewijzigd door Blids op 10-11-2016 14:33 ]

• Brad
Brad schreef op donderdag 03 november 2016 @ 17:07:
Geregeld als mijn toestel vanaf 3G of 4G1800 naar 4G900 schakelt, wil het voorkomen dat ik enkele seconden tot enkele minuten geen dataverbinding heb. Er staat wel een 4G-symbool, maar krijg geregeld dan de melding 'Could not activate cellular network'. Ik heb overigens een iPhone 5C met Ben.

Dit is trouwens al sinds ik deze telefoon in gebruik heb, een half jaar geleden.
Weet iemand wellicht een oplossing? Kan het aan mijn simkaart liggen?

• PWA777
Brad schreef op donderdag 10 november 2016 @ 04:11:
[...]
Weet iemand wellicht een oplossing? Kan het aan mijn simkaart liggen?
Ja dat zou kunnen; zeker als je deze "geknipt" hebt.
HcBlids schreef op donderdag 10 november 2016 @ 00:03:
[...]

Mooie locatie, mooie foto, Hij staat in het antenneregister 4G ontbreekt
T-Mobile heeft gisteren een 2G en 3G update gestuurd naar het antenneregister, 4G ontbreekt in de update
Mogelijk komt de T-Mobile 4G update vanacht

...
Hoe en waar kun je precies zien dat die updates zijn geweest?

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
*knip*. Nee, samenkoop acties zijn niet toegestaan.

[ Voor 121% gewijzigd door rens-br op 10-11-2016 13:46 ]

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Check je PM.

[ Voor 40% gewijzigd door rens-br op 10-11-2016 11:22 ]

• SMSfreakie
  • Niet online
vandaag eens leuk kunnen lekker uren lang kunnen streamen :-) (onderweg) en dat ging behoorlijk goed.
slechts 1x dat er gebufferd moest worden.. ook de switch overs tussen 4G en 3G gaf geen problemen.

voor wie het interessant vind:
Joure - Leeuwarden (lijn 95)
Leeuwarden - Assen (lijn 19)
Assen - Emmen (lijn 21)
Emmen - Stadskanaal (lijn 73) tussen halte "brug 2de exloermond en "brug 1ste exloermond" was het 3G signaal dermate slecht dat er daar gebufferd moest worden. geen fallback naar 2G gezien

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad
PWA777 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 06:54:
[...]

Ja dat zou kunnen; zeker als je deze "geknipt" hebt.
Dat is niet het geval, maar ik wacht af wat Ben antwoordt.

Overigens, ik heb ook geconstateerd dat het 'opeens' weer werkt als ik de Speedtest app open? Erg frappant. :(
Het gebeurt erg vaak de laatste dagen.

Edit:
Kijk, dit is toch van de zotte :(
Een speedtestje draaien kan, maar wil ik iets anders dan krijg ik dit.
https://imgur.com/a/8rnG3

Edit2:
Bovendien val ik erg vaak terug naar 3G, ook het vermelden waard.

[ Voor 22% gewijzigd door Brad op 12-11-2016 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
Brad schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 00:05:
[...]

Overigens, ik heb ook geconstateerd dat het 'opeens' weer werkt als ik de Speedtest app open? Erg frappant. :(

Edit:

Edit2:
Heb je al geprobeerd om de netwerk instellingen te resetten?
Settings -> Mobile data -> Mobile data options -> Mobile data network -> Reset settings
Settings -> General -> Reset -> Reset network settings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSB
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15:03

RSB

Is er hier iemand die toevallig in Rotterdam woont en hoe het bereik van T-mobile 4g in de tunnel van de metro is? (Van Wilhelmina plein tot Rotterdam CS )?

-RSB, Vergeet je me niet te quote'n als je een reactie op mijn bericht heb? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 00:05:
[...]

Edit:
https://imgur.com/a/8rnG3

Edit2:
Hoe oud is je simkaart? En werkt het wel normaal in een ander toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
RDKN-Steven schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 11:10:
Is er hier iemand die toevallig in Rotterdam woont en hoe het bereik van T-mobile 4g in de tunnel van de metro is? (Van Wilhelmina plein tot Rotterdam CS )?
4G1800 versterkt ondergronds, soms fallback naar 3G. Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSB
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15:03

RSB

PWA777 schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 11:51:
[...]

4G1800 versterkt ondergronds, soms fallback naar 3G. Werkt prima.
Heb je ook eens daar in de tunnel een speetest gedaan? Zoja, wat waren de resultaten?

-RSB, Vergeet je me niet te quote'n als je een reactie op mijn bericht heb? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad
PWA777 schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 10:25:
[...]

Heb je al geprobeerd om de netwerk instellingen te resetten?
Settings -> Mobile data -> Mobile data options -> Mobile data network -> Reset settings
Settings -> General -> Reset -> Reset network settings
Ja, en dan mag ik vervolgens alle wifiwachtwoorden weer opnieuw invullen. Ik geloof er niet in dat dit überhaupt helpt, zoals ik al zei heb ik dit sinds het verre begin. Het heeft nooit normaal gewerkt, en ben er sceptisch over dat dit nu opeens hieraan moet liggen. Zeker gezien mijn laatste beschrijving van het probleem.

Toen ik deze telefoon in gebruik nam heb ik hem eerst volledig hersteld via iTunes, bovendien.

Edit: heb dit met mijn stomme kop toch geprobeerd om vervolgens inderdaad deze conclusie te trekken. :')

[ Voor 6% gewijzigd door Brad op 12-11-2016 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ga er op dit moment toch ook vanuit dat het aan je toestel samen met de Ben simkaart ligt. Kan het nog met het uit staan van roaming en dataroaming te maken hebben? Ik bedoel: Gebruikt Ben eigen simkaarten met daarop roaming op het T-Mobile netwerk of anders gekleurde T-Mobile simmetjes? Ze zijn een virtuele iperator, masr volgens mij vol T-Mobile. Bij bijvoorbeeld Tele2 wat ook op T-Mobile zat kon ik roaming op het ene toestel uit laten, terwijl het op het andere toestel beter aan kon staan.

Welke apn settings heb je in het toestel staan? Afhankelijk van je netwerk kiest een Iphone zelf de aanbiederinstellingen. Maar kloppen die wel en zijn het wel de Ben instellingen? Of pakt een Iphone gewoon de T-Mobile settings.

En dan in het algemeen: Heb je de laatste iOS update? Dus iOS 10.1.1?
Reboot je je telefoon regelmatig (dus ook echt volledig uit en weer opstarten)

Bij een probleem werkt Flightmode uit en aan of data switch uit en weer aan vaak beter dan noodgedwongen een speedtest doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad
Roaming aan/uit maakt geen verschil. APN is standaard smartsites.t-mobile, maar als ik deze verander naar 'internet' en dan herstart werkt alles nog precies hetzelfde, leeg laten kan niet want dan komt er weer smartsites.t-mobile te staan. Ik heb ook de nieuwste versie, en ik 'reset' mijn toestel soms door de homeknop en vergrendelknop 10 seconde ingedrukt te houden waarna hij reboot. Flightmode aan/uit maakt ook geen verschil. Voorheen toen mijn moeder deze telefoon nog had en 4G via Ziggo (vodafone) gebruikte, weet ik dat dit probleem niet voorkwam daar ik het netwerk wel uitgebreid getest heb toen.

Edit: mijn god :'). Er blijkt ook een internet.ben APN te zijn, dit heb ik volledig over het hoofd gezien en ga deze nu direct testen.

[ Voor 10% gewijzigd door Brad op 12-11-2016 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
Brad schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 17:32:
[...]

Ja, en dan mag ik vervolgens alle wifiwachtwoorden weer opnieuw invullen. Ik geloof er niet in dat dit überhaupt helpt, zoals ik al zei heb ik dit sinds het verre begin. Het heeft nooit normaal gewerkt, en ben er sceptisch over dat dit nu opeens hieraan moet liggen. Zeker gezien mijn laatste beschrijving van het probleem.

Toen ik deze telefoon in gebruik nam heb ik hem eerst volledig hersteld via iTunes, bovendien.

Edit: heb dit met mijn stomme kop toch geprobeerd om vervolgens inderdaad deze conclusie te trekken. :')
Deze wifi gegevens zitten gewoon in een volledige back-up dus als je die gemaakt hebt dan ben je geen gegevens kwijt. Je moet wel de keychain functionaliteit hebben ingeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad
Het werkt! :D
Les geleerd dat je er echt niet vanuit mag gaan dat de standaard APN-instellingen kloppen. Echter, voor iOS 10 heb ik deze helemaal nooit kunnen veranderen omdat de optie verborgen was. Gelukkig is dat nu wel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsj16
Nog steeds geen nieuwe 4G update van t-mobile ofwel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 15:10

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Gijsj16 schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 21:32:
Nog steeds geen nieuwe 4G update van t-mobile ofwel?
Ik zou het niet weten. Ik zal de download weer eens starten. Over een paar uurtjes weet ik het!

Antenne en masten malloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The_Wireless_Guy schreef op zondag 13 november 2016 @ 13:52:
[...]

Ik zou het niet weten. Ik zal de download weer eens starten. Over een paar uurtjes weet ik het!
Wie wat waar? :)
Ik weet nog steeds niet hoe mensen van het antenne register updates kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

neeecht schreef op zondag 13 november 2016 @ 14:49:
[...]

Ik weet nog steeds niet hoe mensen van het antenne register updates kunnen vinden.
Door locaties te bekijken waarvan je weet dat er aanpassingen zijn geweest.......maar het blijft giswerk.
4gmasten.nl download 2 x per maand het register, verwerken de gegevens en die kunnen dan zien of er een update is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The_Wireless_Guy schreef op zondag 13 november 2016 @ 14:54:
[...]

Door locaties te bekijken waarvan je weet dat er aanpassingen zijn geweest.......maar het blijft giswerk.
4gmasten.nl download 2 x per maand het register, verwerken de gegevens en die kunnen dan zien of er een update is geweest.
En hoe/waar download je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

neeecht schreef op zondag 13 november 2016 @ 14:59:
[...]

En hoe/waar download je dat?
4gmasten heeft daar een script voor. Je kan het niet zomaar downloaden. Wel heeft het AR elke maand een excel beschkibaar met alle 2G, 3G en 4G locaties in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The_Wireless_Guy schreef op zondag 13 november 2016 @ 15:02:
[...]

4gmasten heeft daar een script voor. Je kan het niet zomaar downloaden. Wel heeft het AR elke maand een excel beschkibaar met alle 2G, 3G en 4G locaties in Nederland.
Ja dat snap ik, maar dat script moet je toch ergens op toepassen.
Is dat publiekelijk of prive?

Dat excel bestand kun je verder niets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

neeecht schreef op zondag 13 november 2016 @ 15:07:
[...]

Ja dat snap ik, maar dat script moet je toch ergens op toepassen.
Is dat publiekelijk of prive?

Dat excel bestand kun je verder niets mee.
Ja, de GIS database die achter het AR zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The_Wireless_Guy schreef op zondag 13 november 2016 @ 15:19:
[...]

Ja, de GIS database die achter het AR zit.
Is dat publiekelijk of prive? <-- Ja.
Ik neem maar aan prive dan. Dank voor uw antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neeecht schreef op zondag 13 november 2016 @ 15:23:
[...]

Privé. Het script wordt alleen door ons gebruikt en zal niet openbaar worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 13 november 2016 @ 15:26:
[...]

Privé. Het script wordt alleen door ons gebruikt en zal niet openbaar worden.
Topper, duidelijk nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

neeecht schreef op zondag 13 november 2016 @ 15:23:
[...]

De informatie is publiek, het script is privé zoals al eerder aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The_Wireless_Guy schreef op zondag 13 november 2016 @ 15:38:
[...]

De informatie is publiek, het script is privé zoals al eerder aangegeven.
Okay... dan: waar vind je die info?
Of ik ben compleet blind en/of ik snap er echt niets van.
Script maken is zo gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsj16
neeecht schreef op zondag 13 november 2016 @ 14:49:
[...]

Gewoon in het antenne register kijken op datum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gijsj16 schreef op zondag 13 november 2016 @ 16:47:
[...]

Gewoon in het antenne register kijken op datum.
http://www.antenneregiste...ml?viewer=antenneregister
Staat open met Google Chrome. En dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsj16
Je zoekt op locatie bijvoorbeeld uw woonplaats. Mocht er een mast staan, dan ziet u een rondje met een streep er doorheen. Zwart 2G/ blauw 3G /bruin 4G. U klikt op een locatie die u wilt zien en kijk wat de datum is van plaatsing/ ingebruikname. Is de datum actueel? Dan is er wat gebeurt in de afgelopen tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gijsj16 schreef op zondag 13 november 2016 @ 18:54:
[...]

Je zoekt op locatie bijvoorbeeld uw woonplaats. Mocht er een mast staan, dan ziet u een rondje met een streep er doorheen. Zwart 2G/ blauw 3G /bruin 4G. U klikt op een locatie die u wilt zien en kijk wat de datum is van plaatsing/ ingebruikname. Is de datum actueel? Dan is er wat gebeurt in de afgelopen tijd.
Oh zo... ja dat is waardeloos. Heeft geen zin in Amsterdam :)
Evengoed bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
neeecht schreef op zondag 13 november 2016 @ 20:22:
[...]

Oh zo... ja dat is waardeloos. Heeft geen zin in Amsterdam :)
Evengoed bedankt.
Ook / zelfs in Amsterdam wordt er gewoon doorgebouwd aan het netwerk hoor. T-Mobile voegt bijvoorbeeld 4G2100 toe op veel plekken in de stad. Via het Antenneregister kun je kijken of er wijzigingen zijn opgetreden in de configuratie van een mast, door te vergelijken wat er nu in staat met wat er vorige maand in stond (dat moet je dan wel onthouden/noteren). 4GMasten.nl heeft hier dus een script voor waarmee ze wijzigingen bijhouden en grafisch op een kaart kunnen weergeven; dat is ook de meerwaarde van voorgenoemde site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PWA777 schreef op zondag 13 november 2016 @ 20:27:
[...]

Ook / zelfs in Amsterdam wordt er gewoon doorgebouwd aan het netwerk hoor. T-Mobile voegt bijvoorbeeld 4G2100 toe op veel plekken in de stad. Via het Antenneregister kun je kijken of er wijzigingen zijn opgetreden in de configuratie van een mast, door te vergelijken wat er nu in staat met wat er vorige maand in stond (dat moet je dan wel onthouden/noteren). 4GMasten.nl heeft hier dus een script voor waarmee ze wijzigingen bijhouden en grafisch op een kaart kunnen weergeven; dat is ook de meerwaarde van voorgenoemde site.
Ja, maar zij lezen een input bestand in.
In Amsterdam op alle masten gaan klikken heeft geen zin.

Ik was alleen benieuwd hoe de boel werd ingelezen.
Ik wilde een nieuw scriptje bouwen en deze delen, maar dat kan dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
neeecht schreef op zondag 13 november 2016 @ 20:34:
[...]

Ja, maar zij lezen een input bestand in.
In Amsterdam op alle masten gaan klikken heeft geen zin.

Ik was alleen benieuwd hoe de boel werd ingelezen.
Ik wilde een nieuw scriptje bouwen en deze delen, maar dat kan dus niet.
Check - zij hebben toegang tot de bron data, via de kaart / openbare interface kun je alleen door te klikken ontdekken of er wijzigingen zijn en helemaal eens dat dat weinig zoden aan de dijk zet als je grote gebieden wilt analyseren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Update 4gmasten.nl: nog steeds geen andere cijfers voor 4G van T-Mobile in het AR te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
The_Wireless_Guy schreef op zondag 13 november 2016 @ 22:41:
Update 4gmasten.nl: nog steeds geen andere cijfers voor 4G van T-Mobile in het AR te vinden.
Klopt er is alleen een update uit gestuurd van 2G en 3G
Van 4G is geen update gestuurd

Mogelijk donderdag update van 4G, dan werkt T-Mobile ook de dekkingskaart bij
Update normaal altijd 2de week van de maand

Nieuwtje Harderwijk, Nijkerk, Amersfoort hebben 4G2100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsj16
HcBlids schreef op maandag 14 november 2016 @ 18:25:
[...]

Mogelijk donderdag update van 4G, dan werkt T-Mobile ook de dekkingskaart bij
Update normaal altijd 2de week van de maand
4G kaart is sowieso deels bijgewerkt dan.. want Ingen is inmiddels ingekleurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
Gijsj16 schreef op maandag 14 november 2016 @ 23:04:
[...]

4G kaart is sowieso deels bijgewerkt dan.. want Ingen is inmiddels ingekleurd
Dat klopt afgelopen donderdag is die al bij gewerkt

Er wordt trouwens gewerkt aan de hoogspanningsmast op 6645KS op 16 en 17 nov

[ Voor 13% gewijzigd door Blids op 17-11-2016 01:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:22

swv

nieuws: T-Mobile zet helft van 3g-frequenties op 2100MHz-band in voor 4g

Hebben de specialisten hier wat meer info bij dit artikel op de frontpage dat zojuist geplaatst is? Ik mis bronvermelding en ik ben tevens benieuwd naar het verloop van het landelijk activeren van 4g2100. Is dit bijvoorbeeld per direct, of gaat het in de komende 4 weken geactiveerd worden. Is er een lijst of kaart van met plaatsen die extra snelheid/capaciteit krijgen etc?

En nog steeds geen nieuws over VoLTE ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
sww89 schreef op woensdag 16 november 2016 @ 18:02:
nieuws: T-Mobile zet helft van 3g-frequenties op 2100MHz-band in voor 4g

Hebben de specialisten hier wat meer info bij dit artikel op de frontpage dat zojuist geplaatst is? Ik mis bronvermelding en ik ben tevens benieuwd naar het verloop van het landelijk activeren van 4g2100. Is dit bijvoorbeeld per direct, of gaat het in de komende 4 weken geactiveerd worden. Is er een lijst of kaart van met plaatsen die extra snelheid/capaciteit krijgen etc?

En nog steeds geen nieuws over VoLTE ;)
ik zie liever eens nieuws over VoLTE (en VoWiFi..;) ) goed ook 4G2100 kan erg nuttig worden.
nu alleen afwachten welke sites het gaan worden ;)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:00
Naja, ik woon zelf in Elspeet.

4G2100 op de mast hier in de buurt zou mij wel prettig uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
Torched schreef op woensdag 16 november 2016 @ 18:17:
Naja, ik woon zelf in Elspeet.

4G2100 op de mast hier in de buurt zou mij wel prettig uitkomen.
Draait 4G inmiddels in Elspeet, de antenne's zijn pas vervangen op 8075AP, van de week was er nog geen 4G wel van de mast op 8075BA

Ben niet meer in elspeet geweest deze week, zit je nu op 3G of op 4G van de op 8075AP of ontvang je zwak 4G van de mast op 8075BA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
HcBlids schreef op woensdag 16 november 2016 @ 22:03:
[...]

Draait 4G inmiddels in Elspeet, de antenne's zijn pas vervangen op 8075AP, van de week was er nog geen 4G wel van de mast op 8075BA

Ben niet meer in elspeet geweest deze week, zit je nu op 3G of op 4G van de op 8075AP of ontvang je zwak 4G van de mast op 8075BA
Ik heb 2 van de 5 streepjes op 4G. Dus ik denk dat dat de BA mast is.
Want als ik naar 3G only ga dan komt vol bereik binnen en das niet zo gek, volle zichtlijn op mast AP.

Ik hoop dat ze snel zijn met aanzetten.
Mooi dat de 2100 band nu gedeeltelijk vijgemaakt wordt voor 4G capaciteit. Vooral bij evenementen en file in de randstad zie je de 4G snelheden ondanks de supergrote capaciteit toch wat inzakken. Dat had ik nog niet in dit stadium verwacht. Goed te zien dat T-Mobile in staat is zo snel te schakelen. Zo lost iedere provider het weer anders op.

Anderzijds: ik doe wel de aanname dat het gaat om meer capaciteit, maar in de marketing lijkt deze uitrol meer gericht op het verder opkrikken van de 4G snelheid. Is dat de verklaring dat er nu eerder 4G-2100 breed wordt uitgerold ipv. 4G-2600? Of gaat dit letterlijk wat de antennes door kunnen geven zonder extra nieuwe antennepanelen toe te voegen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWA777
ucsdcom schreef op donderdag 17 november 2016 @ 00:48:

Anderzijds: ik doe wel de aanname dat het gaat om meer capaciteit, maar in de marketing lijkt deze uitrol meer gericht op het verder opkrikken van de 4G snelheid. Is dat de verklaring dat er nu eerder 4G-2100 breed wordt uitgerold ipv. 4G-2600? Of gaat dit letterlijk wat de antennes door kunnen geven zonder extra nieuwe antennepanelen toe te voegen?
Denk dat het combinatie is van marketing - alleen de nieuwste high-end toestellen kunnen 3CA aan - daarnaast heeft T-Mobile maar 5 Mhz op de 2600 band, dus dat zet geen zoden aan de dijk. Uitrol van TDD LTE zal wel weer grote investeringen eisen, daarnaast zijn er nog weer minder toestellen die daar goed daar goed mee overweg kunnen. Ook is het bereik van 2600 mhz signalen weer kleiner dan 2100 mhz.
Daarnaast ook technische beperkingen zoals beschreven, op veel van de T-Mobile sites is 2600 mhz al I gebruik door Tele2 dus daar moet eerst extra apparatuur in de mast voordat T-Mobile daar zelf op kan uitzenden.

• Gijsj16
Volgens mij kunnen we de 4G update voor deze maand wel vergeten.. Beetje slordig.. maar zij zijn natuurlijk niks verplicht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blids
Gijsj16 schreef op donderdag 17 november 2016 @ 22:54:
Volgens mij kunnen we de 4G update voor deze maand wel vergeten.. Beetje slordig.. maar zij zijn natuurlijk niks verplicht
Zijn het verplicht maandelijks het door te geven net als Kpn, Vodafone en Tele2 daar zijn geen uitzonderingen in

De update kan trouwens nog steeds komen tot met zaterdag, had verwacht 2G, 3G week 1ste en in de 2de week 4G er op volgde, dat gebeurt wel vaker

Trouwens de hoogspanningsmast op 6645KS is op 17 nov de antenne's vervangen

Update is binnen van 4G T-Mobile, staat in het antenneregister inmiddels

[ Voor 6% gewijzigd door Blids op 18-11-2016 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsj16
HcBlids schreef op donderdag 17 november 2016 @ 23:16:
[...]

Update is binnen van 4G T-Mobile, staat in het antenneregister inmiddels
Grappig dat het nu toch al is gebeurd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsj16
HcBlids schreef op maandag 14 november 2016 @ 18:25:
[...]

Nieuwtje Harderwijk, Nijkerk, Amersfoort hebben 4G2100
Enschede, Zutphen, Maastricht, Tilburg, Eindhoven, Arnhem en Nijmegen en nog meer steden hebben ook stukken 4G2100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
Gijsj16 schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 19:27:
[...]

Enschede, Zutphen, Maastricht, Tilburg, Eindhoven, Arnhem en Nijmegen en nog meer steden hebben ook stukken 4G2100
Helaas bij omgeving nog veel masten 4G1800 of alleen 3G

Ja veel Locaties Herleen, Vaals hebben ook 4G2100
Zie dat de hoogspanningsmast bij Born omgebouwd is en 4G900 actief is

Berg en Terblijt zijn de antenne's vervangen hangen nu op 22 meterhoogte, nog geen idee of er al 3G en 4G draait
Ook heeft t-mobile de mast verstevigd om de antenne's te kunnen dragen
Trouwens in Bedum draait nu ook 4G900 merk je al verbetering met 4G, Sauwerd weet nog niet of daar al 4G900 is

[ Voor 4% gewijzigd door Blids op 19-11-2016 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philip oving
Merk wel veel verbetering op 3G.aar nog niet veel op 4G 900. Hoop dat dat nog komen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

De T-Mobile update op 4gmasten.nl is geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:32
//edit
ik snap nu dat ze het roamingverhaal op de schop hebben gegooid, en een 'thuistarief' mogen rekenen... :F

[ Voor 92% gewijzigd door GAIAjohan op 20-11-2016 11:56 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:14
HcBlids schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 22:53:
[...]

Berg en Terblijt zijn de antenne's vervangen hangen nu op 22 meterhoogte, nog geen idee of er al 3G en 4G draait
Ook heeft t-mobile de mast verstevigd om de antenne's te kunnen dragen
Is dat dezelfde mast waar Vodafone ook 2 sectoren in heeft hangen? Ben benieuwd of zij ook wat gaan aanpassen. GPS-coördinaten van T-Mobile wijken wel flink af daar dan trouwens.

Ben ook benieuwd of er al LTE2100-kanalen bij de Vodafone-update bij zijn gekomen. Als die al binnen is tenminste. En of je kunt zien van wie de straalverbinding op 3512NZ is ;)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
philip oving schreef op zondag 20 november 2016 @ 08:38:
Merk wel veel verbetering op 3G.aar nog niet veel op 4G 900. Hoop dat dat nog komen gaat.
Kan me herinneren dat 1 van de masten in jou buurt in hoogspanningsmast hangt. Het komende jaar gaat T-Mobile de resterende 300+ sites vervangen die nog 1800-only zijn; deze hangen nu voornamelijk in hoogspanningsmasten.
Alle masten krijgen 4G900.

[YouTube: https://youtu.be/-wiKjJR_Jdc]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Sorcerer8472 schreef op zondag 20 november 2016 @ 13:52:
[...]

.....

Ben ook benieuwd of er al LTE2100-kanalen bij de Vodafone-update bij zijn gekomen. Als die al binnen is tenminste. En of je kunt zien van wie de straalverbinding op 3512NZ is ;)
In de download van het AR van afgelopen vrijdag zijn de aantallen van Vodafone gelijk gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
[...]

Is dat dezelfde mast waar Vodafone ook 2 sectoren in heeft hangen? Ben benieuwd of zij ook wat gaan aanpassen. GPS-coördinaten van T-Mobile wijken wel flink af daar dan trouwens.

Klopt is inderdaad de zelfde mast als Vodafone 2 sectoren ze hangen op 25.5 meter, T-Mobile op 22 meter
Heb trouwens begrepen dat de mast op het hoogste deel van het dorp staat

Geen idee The_Wireless_Guy geeft aan van niet, Nee 3512NZ naar gekeken kan van Vodafone zijn maar kan ook van Tele2 zijn
PWA777 schreef op maandag 21 november 2016 @ 07:53:
[...]

Kan me herinneren dat 1 van de masten in jou buurt in hoogspanningsmast hangt. Het komende jaar gaat T-Mobile de resterende 300+ sites vervangen die nog 1800-only zijn; deze hangen nu voornamelijk in hoogspanningsmasten.
Alle masten krijgen 4G900.

[video]
Mooi filmpje, dat was Sauwerd die is al omgebouwd, draait al 3G900, 2100 en 4G nog alleen 4G1800
Gijsj16 schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 19:27:
[...]

Heb wat over het hoofd gezien, niet alleen in Ingen is het verbeterd met een nieuwe mast
ook ten zuiden van jou dorp is een nieuwe mast gekomen ten westen van Druten, 4G gat is een stuk kleiner gewoorden

Vandaag zijn ze bezig de antenne's te vervangen in Zetten, morgen ten noorden van Dodewaard daar was al 4G900

Nou nog 4G aan in Boven-Leeuwen en Beneden-Leeuwen, ten zuiden van Dodewaard en bij de a15 en het 4G gat is daar dicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad
Best interessant, op de een of andere manier lijkt 4G2100 sterker binnen te komen dan 4G1800. Op een locatie met eerst enkel 4G1800 viel je eerst terug naar 4G900 van een mast verderop, nu val je terug op 4G2100, wat kennelijk aan de 4G1800-only mast is toegevoegd. En dat komt dus sterker binnen dan 4G1800 van die mast, maar hij houdt wel de voorkeur bij die frequentie. Dat je telefoon automatisch de hoogste frequentie kiest lijkt bij 4G2100 dus (nog?) niet op te gaan.

Linkje met screenshots: https://imgur.com/a/TNLm9

[ Voor 5% gewijzigd door Brad op 21-11-2016 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsj16
HcBlids schreef op maandag 21 november 2016 @ 14:48:
[...]

Heb wat over het hoofd gezien, niet alleen in Ingen is het verbeterd met een nieuwe mast
ook ten zuiden van jou dorp is een nieuwe mast gekomen ten westen van Druten, 4G gat is een stuk kleiner gewoorden

Vandaag zijn ze bezig de antenne's te vervangen in Zetten, morgen ten noorden van Dodewaard daar was al 4G900

Nou nog 4G aan in Boven-Leeuwen en Beneden-Leeuwen, ten zuiden van Dodewaard en bij de a15 en het 4G gat is daar dicht
Ik hoop als de stroom er wellicht toch af gaat, dat hen meteen de mast bij Valburg meenemen.(A50)

Wij hebben in de gemeente Neder-Betuwe
- 1 mast met 2G900/3G900
- 1 masten met alleen 2G1800 en 3G2100
- 1 masten met alleen 2G1800, 3G900/3G2100
- 1 met 2G1800, 3G2100 en 4G1800
- 1 met 2G1800, 3G900/2100 en 4G900/1800

Voorlopig nog werk zat.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
Gijsj16 schreef op maandag 21 november 2016 @ 19:54:
[...]

Ik hoop als de stroom er wellicht toch af gaat, dat hen meteen de mast bij Valburg meenemen.(A50)

Wij hebben in de gemeente Neder-Betuwe
- 1 mast met 2G900/3G900
- 1 masten met alleen 2G1800 en 3G2100
- 1 masten met alleen 2G1800, 3G900/3G2100
- 1 met 2G1800, 3G2100 en 4G1800
- 1 met 2G1800, 3G900/2100 en 4G900/1800

Voorlopig nog werk zat.... :)
Ten noorden naar Dodewaard 2G1800, 3G900, 2100, 4G900, 1800
Heb een vermoede dat daar morgen werkzaamheden zijn voor uitbreiding 4G2100

In principe kan 4G900 bij mast Echteld en Ochten ingeschakeld worden, 2 masten met alleen 2G1800, 3G900, 2100, maar waarom dat nog steeds niet is gebeurd geen idee

Capaciteit is er genoeg, in Tiel ligt de Eurofiber glasvezel verbinding daar van uit lopen 2 straalverbindingen naar Echteld daar van uit ook 2 naar Ochten, mogelijk is de 2de van Tele2 is
Opheusden en de 2 locaties in Dodewaard liggen aan de Eurofiber glasvezel verbinding

Bij Kesteren loopt nu een vertakking die naar station Kesteren mast gaat een week geleden was dat nog niet te zien bij Eurofiber, kan maar zo dat T-Mobile daar antenne's in gaat plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philip oving
Dat geld ook voor Sauwerd. Daar is de mast ook klaar hoop dat 4g 900 snel wordt geactiveerd. Ben ook wel benieuwd hoe 4G 2100 gaat presteren hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsj16
HcBlids schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 00:17:
[...]

Bij Kesteren loopt nu een vertakking die naar station Kesteren mast gaat een week geleden was dat nog niet te zien bij Eurofiber, kan maar zo dat T-Mobile daar antenne's in gaat plaatsen
Is dat niet voor het bedrijventerrein? Anders zou het wel een top locatie zijn. Helaas zit de mast wel erg vol al inmiddels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leroy98ecker
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 13-09 13:17
HcBlids schreef op woensdag 16 november 2016 @ 22:03:
[...]

Sinds vandaag draait 4G in Elspeet.
Gisteren was dit namelijk nog niet het geval. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsj16
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Ef2GTFXbvKUFvxlmcOWfu6EZ/thumb.jpg

Dit is de mast in kesteren op het industrie terein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Gijsj16 schreef op woensdag 23 november 2016 @ 10:37:
[afbeelding]

Dat is van boven naar beneden: Tele2 , Vodafone en dan KPN. Dat is dan recent veranderd want op het AR is het KPN op 36m met 3G2100, Tele2 met 4G800 en 4G2600 op 32,5 m en Vodafone met 4G800 op 27.9m met 4G800, 3G2100 en 2G900. Deze situatie is te zien op Google streetview van juli 2106 en die wijkt af van wat jouw foto laat zien.

De bovenste antennes zijn dan ook niet meer te zien op jouw foto. Zou mooi plekje voor T-Mobile kunnen zijn mits ze niet te lange antennes gebruiken want wat er hing van KPN waren kleine antennes alleen voor 3G2100.

Het valt me op dat KPN wel erg strak tegen de antenne van Vodafone aanzit. KPN is later op die hoogte erin gehangen, ik zou als Vodafone niet blij zijn als de concurrent zo strak tegen mijn antennes aan zou hangen.

[ Voor 25% gewijzigd door The_Wireless_Guy op 23-11-2016 11:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blids
philip oving schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 11:18:
Dat geld ook voor Sauwerd. Daar is de mast ook klaar hoop dat 4g 900 snel wordt geactiveerd. Ben ook wel benieuwd hoe 4G 2100 gaat presteren hier?
Denk dat het niet lang meer duurt 3G900 staan al aan
leroy98ecker schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 17:08:
[...]

Sinds vandaag draait 4G in Elspeet.
Gisteren was dit namelijk nog niet het geval. :)
Dat is goed nieuws, was er ook al 4G+ aanwezig ?
Nu nog de Gsk 4G, ook was 2G900 verdwenen
Torched schreef op woensdag 16 november 2016 @ 23:15:
[...]

Ik heb 2 van de 5 streepjes op 4G. Dus ik denk dat dat de BA mast is.
Want als ik naar 3G only ga dan komt vol bereik binnen en das niet zo gek, volle zichtlijn op mast AP.

Ik hoop dat ze snel zijn met aanzetten.
Ervaar je nu verbetering in Elspeet nu 4G geactiveerd is op 8075AP
Gijsj16 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 16:09:
[...]

Is dat niet voor het bedrijventerrein? Anders zou het wel een top locatie zijn. Helaas zit de mast wel erg vol al inmiddels
Dat denk ik niet de vertakking loopt precies naar die mast, week geleden was dat nog niet te zien
Gijsj16 schreef op woensdag 23 november 2016 @ 10:37:
[afbeelding]

Wel erg opvallend dat er zo veel veranderingen plaats vinden in de mast, van zins eurofiber percies naar die mast gaat, mogelijk is er plaats gemaakt boven voor T-Mobile antenne's die toch wat kleiner zijn dan Kpn
[...]

Er draait al in Berg en Terblijt 4G kun je dat bevestigen
29 nov is a50 aan de beurt bij Woeste Hoeve antenne's worden er vervangen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Torched
HcBlids schreef op woensdag 23 november 2016 @ 17:37:

Ervaar je nu verbetering in Elspeet nu 4G geactiveerd is op 8075AP
60Mbit stabiel nu. Behoorlijke verbetering tenopzichte van 10mbit die ik overhield.
Allemaal binnenshuis, misschien toch eens gaan kijken wat een antenne buiten op het dak biedt. Maar dit is ook prima vind ik.
Eerst was het niet moeilijk om binnen die 4G voor thuis bundel van 100GB te blijven. Nu ben je er met een dag doorheen.

[ Voor 13% gewijzigd door Torched op 23-11-2016 21:58 ]

Pagina: 1 ... 42 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van het T-Mobile mobiele netwerk, andere onderwerpen horen thuis in:
- Afsluiten of verlengen van abonnementen:: Het T-mobile bestaande abonnementen & verlengingstopic.
- T-Mobile Glasvezel: [T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- T-Mobile xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Delen van de onbeperkte SMS codes: Aanbiedingen en Kortingscodes