[T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 41 ... 105 Laatste
Acties:
  • 754.114 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
tja, Antenne tilt, diagrammen etc heb ik natuurlijk geen rekening mee gehouden... al is dat mogelijk wel te vinden.. alleen de belasting van de masten is onmogelijk om te berekenen..

maar goed als Tmobile inderdaad 4G900 vrij snel afkapt bij een "zwakker" signaal verklaard dat natuurlijk wel waarom 3G 2100 nog wel door komt ;)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:22

swv

PWA777 schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 09:55:
[...]

Ik vermoed dat ze dit doen om te voorkomen dat teveel verkeer naar 4G900 schuift of om te voorkomen dat er veel verkeer aan de cell-edges (dus met slechte ontvangst) via 4G900 verloopt.
Ja maar op deze manier houden ze wel 3G in stand natuurlijk. En of je daar blij mee moet zijn? Zoveel bandbreedte is er niet op 900MHz. Ach over een jaar of twee schakelen ze 3G900 uit en wordt het 15MHz 4G900. Dan blijft 3G2100 nog beperkt over net als 2G1800 nu. Misschien komt er tegen die tijd ook nog 4G700 o.i.d. bij en leunt alles niet zo zwaar op de lagere frequenties.

In juni klaagde ik hier al over het feit dat ik thuis op het randje van 4G1800 woon. Daardoor blijft het toestel vaak op 1 bolletje hangen en dat had toch wel een impact op de batterij van mijn oude iPhone 6s Plus vergeleken met KPN welke op bijna dezelfde afstand wel volle bak 4G800 en aardige 4G1800 biedt bij mij thuis. Reden voor mij om het T-Mobile contract toen weer te annuleren. Vanwege de madnessmaand zit ik dus wederom weer bij T-Mobile vanwege de plotseling uitstekende prijs/kwaliteit verhouding. En nu blijkt vijf weken verder de praktijk toch niet zo erg te zijn dan wat ik eerder had waargenomen. Eigenlijk overal wel 4G. Ik weet niet of T-Mobile in de tussentijd wat heeft aangepast of dat het komt door mijn iPhone 7 Plus, maar ik heb nu wel vaker 4G900 thuis zo lijkt het. Gezien de wijze waarop het aantal bolletjes continu verspringt dan. Helaas doet de Field Test modus het niet meer vanwege naar het schijnt het Intel modem in mijn iPhone 7. Gelukkig heb ik hier ook nog een iPhone SE welke sinds gisteren op T-Mobile prepaid zit, dus dan heb ik nog een toestel achter de hand waarbij de Field Test modus het nog wel doet :) Dus om bovenstaande te bevestigen zie ik op mijn SE dat er maar 5 dBm verschil zit tussen 4G1800 (1 bolletje, -118 dBm) en 4G900 (2 bolletjes, -113 dBm). Dat is inderdaad niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 19:18
sww89 schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 10:29:
[...]

Ja maar op deze manier houden ze wel 3G in stand natuurlijk. En of je daar blij mee moet zijn? Zoveel bandbreedte is er niet op 900MHz. Ach over een jaar of twee schakelen ze 3G900 uit en wordt het 15MHz 4G900. Dan blijft 3G2100 nog beperkt over net als 2G1800 nu. Misschien komt er tegen die tijd ook nog 4G700 o.i.d. bij en leunt alles niet zo zwaar op de lagere frequenties.

In juni klaagde ik hier al over het feit dat ik thuis op het randje van 4G1800 woon. Daardoor blijft het toestel vaak op 1 bolletje hangen en dat had toch wel een impact op de batterij van mijn oude iPhone 6s Plus vergeleken met KPN welke op bijna dezelfde afstand wel volle bak 4G800 en aardige 4G1800 biedt bij mij thuis. Reden voor mij om het T-Mobile contract toen weer te annuleren. Vanwege de madnessmaand zit ik dus wederom weer bij T-Mobile vanwege de plotseling uitstekende prijs/kwaliteit verhouding. En nu blijkt vijf weken verder de praktijk toch niet zo erg te zijn dan wat ik eerder had waargenomen. Eigenlijk overal wel 4G. Ik weet niet of T-Mobile in de tussentijd wat heeft aangepast of dat het komt door mijn iPhone 7 Plus, maar ik heb nu wel vaker 4G900 thuis zo lijkt het. Gezien de wijze waarop het aantal bolletjes continu verspringt dan. Helaas doet de Field Test modus het niet meer vanwege naar het schijnt het Intel modem in mijn iPhone 7. Gelukkig heb ik hier ook nog een iPhone SE welke sinds gisteren op T-Mobile prepaid zit, dus dan heb ik nog een toestel achter de hand waarbij de Field Test modus het nog wel doet :) Dus om bovenstaande te bevestigen zie ik op mijn SE dat er maar 5 dBm verschil zit tussen 4G1800 (1 bolletje, -118 dBm) en 4G900 (2 bolletjes, -113 dBm). Dat is inderdaad niet veel.
Het kan ook een rol spelen dat T-Mobile in de tussentijd 4G+ heeft geactiveerd. Je kunt dan de sterke 4G900 uplink gebruiken, maar wel de snelle 4G1800 downlink. de iPhone 6S Plus en de iPhone 7 ondersteunen 4G+ (maar geen field test). De iPhone SE heeft echter geen 4G+ (maar wel field test :O )

Bij een zwak, maar gelijk signaal, zal 3G nog wel werken en 4G niet meer, dat is ook een oorzaak waarom je vaak nog wel 3G hebt. 2G werkt zelfs nog langer op een zwak signaal.

Ik vermoed dat het vermogen van 4G900 iets geknepen wordt om te voorkomen dat er teveel verkeer op terecht komt.

Ik weet niet zeker of de 700 Mhz band al ondersteund wordt door de Huawei apparatuur van T-Mobile, maar de kans is groot van wel. Dat zou ze een enorm voordeel opleveren mochten ze eventueel spectrum bijkopen in die veilig, omdat ze die dan direct in kunnen zetten zonder het netwerk weer te verbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:14
Volgens mij zouden in theorie 3G en 4G het even lang moeten doen ongeveer bij zwak signaal en gelijke configuratie. Een reden waarom je toestel soms toch overschakelt is dat het toestel het signaal even kwijt is en dan gaat zoeken op (vaak) eerst 3G dan 2G. Vindt hij daar wat (op het moment dat ook 4G nét weer bereikbaar is) dan pakt hij het meteen en kom je op 3G terecht voordat je weer naar 4G doorgaat.

Overigens is het ook zo dat nieuwere telefoons net wat efficiënter zijn met 4G, iig zo lijkt het. De modems worden langzaampjes iets beter telkens en terugval naar andere technieken komt minder vaak voor. Heb hier geen praktijkinformatie over kunnen vinden nog helaas.
knakworst schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 09:29:
[...]

De Amerikaanse T-Mobile limiteert op 128 kbps in het buitenland, dus dat is geen optie. Als je met die snelheid genoegen neemt, kun je ook KPN prepaid nemen, ben je voor EUR 7,50 klaar.
Die van T-Mobile USA biedt echt in enorm veel landen (traag) 'gratis' internet. Op YouTube vind je filmpjes van speedtests. Ik heb hier ook een T-Mo USA simkaartje liggen, maar anders dan op de filmpjes kom ik hier niet op T-Mobile NL 4G, alleen op 2G/3G. Overigens werkt de gratis trage roaming alleen op de duurdere abonnementen waar je $60 per maand ofzo voor betaalt.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
nouja ben benieuwd wat het gaat doen als ze hier 4G op 2100mhz aan slingeren.. ;)
gezien de 2100mhz de beste verbinding geeft op dit moment... ;)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

PWA777 schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 10:52:
[...]

Het kan ook een rol spelen dat T-Mobile in de tussentijd 4G+ heeft geactiveerd. Je kunt dan de sterke 4G900 uplink gebruiken, maar wel de snelle 4G1800 downlink. de iPhone 6S Plus en de iPhone 7 ondersteunen 4G+ (maar geen field test). De iPhone SE heeft echter geen 4G+ (maar wel field test :O )
Dat leek in mijn geval niet zo te zijn, want in juni had ik naar mijn mening al 4g+. De 6S Plus had wel degelijk een werkende Field Test modus. En wat ik dan zag bij freq band indicator was 3, 8 en unknown. Waar die laatste duidt op 4g+ lijkt mij. Daarnaast haalde ik ook snelheden welke wat mij betreft duidde op de aanwezigheid van 4g+. Dus iets van 30Mbit op 4G900, 70Mbit op 4G1800, en daar kwam in enkele gevallen dan een keer een speedtest van 100 a 110 Mbit uit (wat natuurlijk op 4G1800 only ook mogelijk is). Maar toegegeven: dit is lastig hard te maken omdat het simpelweg onmogelijk is om op een iPhone én een speedtest te doen én de Field Test in de gaten te houden.

Even een hersenspinsel: is het niet zo dat een toestel in idle niet verbonden is met 4g+? En pas wanneer er een dataverbinding wordt opgezet er wordt opgeschaald naar 4g+? In de Field Test zag ik namelijk altijd eerst een 3 of een 8 staan, en een paar seconden later pas unknown.

Maar je hebt gelijk op een SE kan ik het 4g+ verhaal niet testen verder. Maar des te beter kan ik wel 4G900 en 4G1800 van elkaar onderscheiden ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 15:10

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

sww89 schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 11:06:
[...]

...........

Even een hersenspinsel: is het niet zo dat een toestel in idle niet verbonden is met 4g+? En pas wanneer er een dataverbinding wordt opgezet er wordt opgeschaald naar 4g+? In de Field Test zag ik namelijk altijd eerst een 3 of een 8 staan, en een paar seconden later pas unknown.

..............
Ja, in idle mode maakt je toestel de keuzes op welke band het tiestel zal aanmelden. In active mode stuurt het netwerk je toestel aan in wat het doet. Dus als T-Mobile zowel 4G1800 als 4G900 beschikbaar heeft zal T-Mobile je naar 4G1800 dirigeren want daar is meer capaciteit. Op dezelfde plek kan 3G2100 net te zwak zijn vanwege de iets lagere frequentie en zal T-mobile je op 3G naar 3G900 dirigeren en daardoor lijkt het misschien dat 3G900 verder reikt dan 4G900.

Antenne en masten malloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrudde
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-08 18:51
In mijn ogen zit er absoluut een verschil in 4G 900 en 3G 900. Buiten bereik van 4G 900 is er nog een flinke zone van vele kilometers met 3G 900.
3g900 geeft streepjes meer.
Switchen gaat heel snel, binnen een halve seconde gaat je telefoon soms door alle banden en technologien om ergens op uit te komen.
Het is zeker geen toeval dat hij op 3G9000 zit dan heb je echt niet of nauwelijks 4g900, heb vaak genoeg in moeilijke gebieden of diep binnen zitten pielen met fieldtest en apps. Tmobile moet een drempel hebben voor 4G 900 of vermogensverschillen hebben. Of 3G is toch een technologie die beter werkt. Misschien is dat afgedwongen, misschien houden ze de cell heel vrij om heel zwakke 3G 900 te kunnen horen. 3G is sterk belastingsafhankelijk qua bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

The_Wireless_Guy schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 11:12:
[...]

Ja, in idle mode maakt je toestel de keuzes op welke band het tiestel zal aanmelden. In active mode stuurt het netwerk je toestel aan in wat het doet. Dus als T-Mobile zowel 4G1800 als 4G900 beschikbaar heeft zal T-Mobile je naar 4G1800 dirigeren want daar is meer capaciteit. Op dezelfde plek kan 3G2100 net te zwak zijn vanwege de iets lagere frequentie en zal T-mobile je op 3G naar 3G900 dirigeren en daardoor lijkt het misschien dat 3G900 verder reikt dan 4G900.
Nice, want ik vraag dat omdat ik wil uitsluiten dat 4g+ invloed heeft op de weergave van de signaalsterkte wanneer het toestel in idle is. Want ik gebruik die weergave van het aantal bolletjes als eerste indicatie van de signaalsterkte tussen 4G900 en 4G1800, en die lees ik dan direct af wanneer ik op de homeknop druk. Hierdoor ga ik ervan uit dat er op dat moment geen 4g+ sessie plaatsvindt, ook omdat ik doorgaans ook nog eens op Wi-Fi zit. Zodoende probeer ik vast te stellen dat het naar mijn mening vaker zien van 4G900 in idle bij mij thuis niet beïnvloed wordt door 4g+, en dus ook echt 4G900 only is en door het toestel zelf bepaald. En daar lijkt het wel op, want wanneer ik op dit moment achter mijn bureau een speedtest doe, blijft de snelheid eerst hangen op 17 Mbit en schiet later door naar 46 Mbit, met een upload van 11 Mbit. Geen denderende snelheden.

Ik begrijp heel goed dat wanneer je in een 4g+ situatie zit, en dus tegelijk verbonden bent met 4G900 en 4G1800, het toestel van een van de twee voorkeursbanden de signaalsterkte weergeeft. Dat is waar PWA777 ook op doelt volgens mij. En ja het zou kunnen dat in juni de voorkeursband 4G1800 was, en nu 4G900 bij 4g+, wat dus door het netwerk wordt bepaald. Maar in idle zie ik ook vaker 4G900, wat dus door het toestel wordt bepaald...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

sww89 schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 12:06:
[...]

..........

Ik begrijp heel goed dat wanneer je in een 4g+ situatie zit, en dus tegelijk verbonden bent met 4G900 en 4G1800, het toestel van een van de twee voorkeursbanden de signaalsterkte weergeeft. Dat is waar PWA777 ook op doelt volgens mij. En ja het zou kunnen dat in juni de voorkeursband 4G1800 was, en nu 4G900 bij 4g+, wat dus door het netwerk wordt bepaald. Maar in idle zie ik ook vaker 4G900, wat dus door het toestel wordt bepaald...?
In idle mode is je toestel eigenlijk alleen in contact met het netwerk en het netwerk niet in contact met het toestel. Het netwerk weet dan alleen globaal waar je toestel zich bevindt.

Ja, maar wanneer zit je toestel nog in idle mode? Op de achtergrond zal je vaak al gauw een data sessie open hebben staan waar altijd wel een beetje data doorheen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

The_Wireless_Guy schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 13:00:
[...]

In idle mode is je toestel eigenlijk alleen in contact met het netwerk en het netwerk niet in contact met het toestel. Het netwerk weet dan alleen globaal waar je toestel zich bevindt.

Ja, maar wanneer zit je toestel nog in idle mode? Op de achtergrond zal je vaak al gauw een data sessie open hebben staan waar altijd wel een beetje data doorheen gaat.
Goede vraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:30

knakworst

Get more sats!

Op 4G900 heeft T-Mobile de zendsterkte lager ingesteld. Dit is eenvoudig in het antenne register na te gaan. Ik vermoed om geen overlappende cellen te creëeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
knakworst schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 13:03:
Op 4G900 heeft T-Mobile de zendsterkte lager ingesteld. Dit is eenvoudig in het antenne register na te gaan. Ik vermoed om geen overlappende cellen te creëeren.
Ja, betere RSRP en RSRQ. Mobieltje kan toch niet superhard terugzenden. Bij LTE1800 kan het mobieltje ook niet hard genoeg terugzenden maar wel ontvangen wat in combinatie met carrier aggregation nuttig kan zijn voor de totale downloadsnelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrudde
Ik zie in het antenneregister nergens een verschil tussen 3G900 en 4G900, en tussen de andere bandennscheelt het ook niet enorm, 1 dbw ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Schrudde schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 13:47:
Ik zie in het antenneregister nergens een verschil tussen 3G900 en 4G900, en tussen de andere bandennscheelt het ook niet enorm, 1 dbw ofzo.
Dat klopt, het is dezelfde zender die 3G en 4G uitzendt dus die zal altijd hetzelfde vermogen hebben.
Bij T-Mobile gebruiken ze voor elke gebruikte frequentie/band een zender(de 3 bekende kastjes achter de antenne) en dus kan je niet voor een andere techniek een ander vermogen instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

In Den Haag zie ik wel een groot verschil tussen 900 en 1800 MHz. 900 is in doorsneel 24 dbw en 1800 32 dbw. Gezien het een logaritmische schaal is, is dit bijna een factor 10 verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrudde
Ik heb het 3G/4G 900 eens nader bekeken. Het lijkt niets te maken te hebben met signaalsterkte. Het verschijnsel begint bij ongeveer -97dBm, maar meestal onder de 100, 110. Maar elders doet 4g het met -120 nog . Maar de punten hebben een duidelijk gemeenschappelijk iets: het zijn plekken waar er geennzicht op de antenne meer is. Niet een beetje slecht, miserabel, achter een heuvel, veel hoger of lager dan de mast, heel veel er tussen aan gebouwen en bomenm Ik denk dat de antenne gewoon de zwakke telefoon op 4G gewoon niet goed meer tusssen alle andere kan uitvissen en dat dat de trigger is om.naar 3G te gaan. Wellicht biedt 3G/H op een of andere manier voordelen voor de ontvangbaarheid van de mobieltjes op de mastantennes.

[ Voor 8% gewijzigd door Schrudde op 04-10-2016 14:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWA777
Schrudde schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 14:49:
Ik heb het 3G/4G 900 eens nader bekeken. Het lijkt niets te maken te hebben met signaalsterkte. Het verschijnsel begint bij ongeveer -97dBm, maar meestal onder de 100, 110. Maar elders doet 4g het met -120 nog . Maar de punten hebben een duidelijk gemeenschappelijk iets: het zijn plekken waar er geennzicht op de antenne meer is. Niet een beetje slecht, miserabel, achter een heuvel, veel hoger of lager dan de mast, heel veel er tussen aan gebouwen en bomenm Ik denk dat de antenne gewoon de zwakke telefoon op 4G gewoon niet goed meer tusssen alle andere kan uitvissen en dat dat de trigger is om.naar 3G te gaan. Wellicht biedt 3G/H op een of andere manier voordelen voor de ontvangbaarheid van de mobieltjes op de mastantennes.
Mijn praktijkervaring met T-Mobile 4G900 is wisselend, ik ken locaties waar reproduceerbaar op 500m van de mast het 4G900 wegvalt maar 2G1800 nog 2 "bolletjes" ontvangst geeft. Dit betreft indoor.
Als je naar de Sugar Factory in Amsterdam gaat (goed, je moet dat willen...) zul je binnen ook alleen T-Mobile Edge hebben op 2G1800. Je zou toch zeggen dat 4G900 het makkelijk moet winnen met masten in alle richtingen, maar ho maar.

Nog meer voorbeelden; ga je naar de Dirk van den Broek aan het Marie Heinekenplein, wederom Amsterdam, dan heb je in het ene schap nog 4G1800, een schap verder zit je op 4G900 en ga je dieper de winkel in dan val je onherroepelijk terug naar 3G of 2G Edge.

Dan op het platteland, ken ik outdoor situaties waarbij je dus in het open veld terug valt op 3G900 terwijl er 4G900 op de mast aanwezig is. Als Vodafone of KPN in exacte dezelfde mast hangt met 4G in het dorp verderop zit je bij die operators op 4G800 terwijl je dus bij T-Mobile naar 3G900 bent teruggevallen. Ook hier: naast de kerk van Lithoijen speelt dit, terwijl de mast in Lith (NB) echt niet ver is; je kunt het zo gaan testen.

Ik heb dus sterk het idee dat 4G900 "kunstmatig" wordt geknepen bij T-Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 11:01:
Die van T-Mobile USA biedt echt in enorm veel landen (traag) 'gratis' internet.
Opzich prima eigenlijk. Zouden onze providers ook moeten aanbieden.
Op YouTube vind je filmpjes van speedtests. Ik heb hier ook een T-Mo USA simkaartje liggen, maar anders dan op de filmpjes kom ik hier niet op T-Mobile NL 4G, alleen op 2G/3G. Overigens werkt de gratis trage roaming alleen op de duurdere abonnementen waar je $60 per maand ofzo voor betaalt.
Hoe houd jij je sim actief? Ik ben niet meer vaak in de VS (hooguit 3x per jaar) en ik heb dus geen zin om een abonnement actief te houden of om maandelijkse prepaid kosten te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Trommelrem schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 20:13:
[...]
Opzich prima eigenlijk. Zouden onze providers ook moeten aanbieden.

[...]

Hoe houd jij je sim actief? Ik ben niet meer vaak in de VS (hooguit 3x per jaar) en ik heb dus geen zin om een abonnement actief te houden of om maandelijkse prepaid kosten te hebben.
Je moet circa één keer in het halfjaar opwaarderen met $10 (die daarna ook weer redelijk snel weg zijn). Kan via My T-Mobile (wat trouwens tot voor kort een achterlijk slecht opgebouwde portal was)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsj16
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09-09 22:09
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/X0JSwRF.jpg

t-mobile heeft haar netwerk goed uitgebreid in Ingen Postcode 4031JE. (3 dorpen verder) Ik hoop dat zij als nog nog éénje in kesteren komen ophangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel lekker van T-Mobile. De verlaagde snelheid, nadat je je bundel hebt verbruikt word opgeschroefd naar 384/kbit/s

Dat is natuurlijk tegenwoordig laag, maar hele andere koek dan 64/kbit/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-09 17:52

carnager

AmsterdamVideo

Topicstarter
Vraag aan iemand met praktijkervaring met de 64kbit/s downstep: blijf je dan wel gewoon toegang houden tot het 4G netwerk ondanks de lage snelheid?
Want icm het muziek vrij gebeuren en de verhoging van de lage snelheid naar 384kbit/s, wordt het dan wel weer denkbaar de bundel te verkleinen (dat kan met stel samen stel bij iedere maand straffeloos)

[ Voor 8% gewijzigd door carnager op 11-10-2016 12:37 ]

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 13:52
Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 10:40:
Wel lekker van T-Mobile. De verlaagde snelheid, nadat je je bundel hebt verbruikt word opgeschroefd naar 384/kbit/s

Dat is natuurlijk tegenwoordig laag, maar hele andere koek dan 64/kbit/s
Geldt dat voor iedereen? Ik heb namelijk nog een Stel samen '13 abonnement maar die valt bijna altijd buiten de boot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:16
carnager schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 12:37:
Vraag aan iemand met praktijkervaring met de 64kbit/s downstep: blijf je dan wel gewoon toegang houden tot het 4G netwerk ondanks de lage snelheid?
Want icm het muziek vrij gebeuren en de verhoging van de lage snelheid naar 384kbit/s, wordt het dan wel weer denkbaar de bundel te verkleinen (dat kan met stel samen stel bij iedere maand straffeloos)
Ja nog steeds 4g maar volgens mij was ook de latency trager.
Iedergeval whatsapp berichten koste best wat tijd als je door je bundel bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
nouja door de upgrade naar 384 zit ik er ook aan te denken om mn bundel te verkleinen... scheelt toch weer per maand een paar centjes... alleen wat zal er gebeuren op het moment dat Tmo op de vingers getikt wordt? en het muziek niet meer mag?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:16
SMSfreakie schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 14:23:
nouja door de upgrade naar 384 zit ik er ook aan te denken om mn bundel te verkleinen... scheelt toch weer per maand een paar centjes... alleen wat zal er gebeuren op het moment dat Tmo op de vingers getikt wordt? en het muziek niet meer mag?
Omhoog kan altijd wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
nouja dat sowieso ;) alleen zou het jammer zijn dat ze 384kbit straks ook weer terug gedraaid wordt..

op zich is 384kbit nog steeds acceptabel genoeg om te kunnen browsen :)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Let wel op dat je die 384/kbit/s alleen krijgt als je minimaal een 6GB bundel of hoger hebt.

Anders krijg je dat dus niet. daar heeft t-mobile al aan gedacht ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Ik vind het alternatief ook prima trouwens: Alleen 386 kbps. Voor mij is 20GB al riant (teveel) en krijg ik nooit op, laat staan met muziekstreaming. Zelfs voor de diehard smartphone gebruiker is dat een uitdaging lijkt mij? Want: Muziekstreaming heeft bij mij een groot aandeel in de GB's die ik gebruik maar het lukt mij al sinds de 11GB Vodafone F&F abonnementen niet om boven de 10GB uit te komen. En dan heb ik in het verleden vaak 2 uurtjes per dag in de trein muziek geluisterd.

Daar komt bij dat ik momenteel min of meer gedwongen voor de 128GB iPhone 7 moest gaan en zodoende Apple Music (welke nu toch niet werkt met T-Mobile) zo heb ingesteld dat alle muziek cached wordt enzo tot een bepaald aantal GB's. Ook handig voor die zeldzame momenten dat T-Mobile mij in de steek laat ;) Maarrr mocht het ooit zo zijn dat ik onverhoopt door die 20GB heen kom, dan is het fijn om te weten dat ik zonder problemen door kan internetten op 4G met 386 Kbps. En dus ook onbeperkt muziekstreaming.

Iemand al bericht gehad dat het is ingegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 00:42
Geen bericht, wel al een extra blokje met ''datavrije muziek'' in de app. Maar die staat nog 0MB. Verbruik van vandaag en gisteren is sowieso niet inzichtbaar momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

dutchgio schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 15:18:
Geen bericht, wel al een extra blokje met ''datavrije muziek'' in de app. Maar die staat nog 0MB. Verbruik van vandaag en gisteren is sowieso niet inzichtbaar momenteel.
Ah thx dat blokje had ik nog niet gespot want het was nog niet in mij opgekomen om bij verbruiksstatus te kijken :X Maar ik heb 'm dus ook. Net als de naamswijziging van mijn abonnement naar '+ datavrije muziek'. En inderdaad verbruiksstatus is nog van zondag...

Goed het boeit verder niet want ik zit er toch niet om verlegen maar altijd leuk om te weten of ze het al gefaseerd aan het uitrollen zijn of straks iedereen in één keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrudde
Het staat wel bij mijn abbonement maar niet bij het verbruik bij mij. Nog geen SMS gehad. Gebruik t ook niet, maar ik hoop dat die verhoging van 64 naar 384 kb bij een lege bundel ook bij mij ook doorwerkt ook als je niet streamt. Dat lijkt me namelijk een enorme plus.

[ Voor 4% gewijzigd door Schrudde op 11-10-2016 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

De nieuwe tarieven zijn online gekomen op https://www.t-mobile.nl/C...samen-stel-bij-111016.pdf

Wat ik zo snel zie is dat er inderdaad een aanpassing is gemaakt in de naamvoering van de abonnementen wat betreft datavrije muziek, en dat de L en XL bundels 386 Kbps hebben buiten de bundel. Daarnaast is er een 5000MB bundel bijgekomen voor €20?!? Ideaal voor op de camping, park of hotel lijkt mij als je het echt zo ver laat komen dat het nodig is :)

Edit: En er is nog een statement online gekomen mbt netneutraliteit en de datavrije muziek add-on. Zie http://newsroom.t-mobile....epleiten-voor-de-rechter/

[ Voor 16% gewijzigd door swv op 11-10-2016 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-09 17:52

carnager

AmsterdamVideo

Topicstarter
Joostje123 schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 13:20:
[...]
Ja nog steeds 4g maar volgens mij was ook de latency trager.
Iedergeval whatsapp berichten koste best wat tijd als je door je bundel bent.
Fijn, bedankt voor je reactie!
Dan is een stapje terug een heel reëele optie geworden. :Y

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
carnager schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 20:59:
[...]

Fijn, bedankt voor je reactie!
Dan is een stapje terug een heel reëele optie geworden. :Y
De enige stap terug die je kunt maken is van 20GB naar 6GB; als je voorheen 15GB per maand verbruikte (om even voorbeeld te geven) dan ga je dus nu na de 12e van de maand terug naar 384kbps. Zit je nog 18 dagen met sloom internet. 8)7
Stel dat je voorheen maar 7GB gebruikte dan was je al maandenlang de kas van T-Mobile aan het spekken O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

PWA777 schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 21:20:
[...]

De enige stap terug die je kunt maken is van 20GB naar 6GB; als je voorheen 15GB per maand verbruikte (om even voorbeeld te geven) dan ga je dus nu na de 12e van de maand terug naar 384kbps. Zit je nog 18 dagen met sloom internet. 8)7
Stel dat je voorheen maar 7GB gebruikte dan was je al maandenlang de kas van T-Mobile aan het spekken O-)
Ja tenzij een groot deel van die 15GB werd opgeslokt door muziekstreaming natuurlijk ;)

En dat je teveel data inkoopt blijf je altijd houden. Mijn verbruik fluctueert enorm. Ik ga dan ook echt niet elke maand mijn abo bijstellen als het prijsverschil zo klein is (en ik het kan missen). Ik had dan nog de mazzel dat ik 50% korting kreeg en 20GB daarom een nobrainer was. Het gat tussen 6GB en 20GB is natuurlijk groot en het is jammer dat ze het 6GB abo niet wat verhoogt hadden naar bijvoorbeeld 10GB. Maar bij T-Mobile zijn ze ook niet dom omdat dan bijna geen enkele klant meer het 20GB abo neemt. Ik durf te wedden dat dan bijna alle klanten genoegen zouden nemen met 10GB. Een beetje net als het iPhone 7 32GB en 128GB verhaal waarvan de gewilde 64GB versie nu ontbreekt. Dan is nu het argument 'voor de prijs van de voormalige 64GB verise krijg je nu 128GB'. En zo kan je het bij T-Mobile ook stellen met 20GB voor de prijs van 12GB.

Maar ja met deze datavrij muziek add-on ga je nu ook downgraders krijgen natuurlijk. Ik snap dan ook wel dat je tenminste het 6GB abo moet hebben. Voor mij zou een downgrade ook wel tot de mogelijkheden kunnen behoren. Maar ik wil niet mijn korting in de toekomst mogelijk verliezen als ik spijt krijg en er zijn meer diensten die nog datahonger hebben. En voor mij is dan het prijsverschil gering.

Ik heb met mijn €1 voor 3 maanden Deezer abonnement een half uurtje terug snel wat albums doorgeskipt en ik zie in My T-Mobile dat ik nu 188MB heb verbruikt. Dat lijkt dus goed te gaan. Ik heb echter geen bericht gehad..

[ Voor 5% gewijzigd door swv op 11-10-2016 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrudde
Nog geen bericht gehad.

Erg goed gaat het vandaag ook niet in hun systemen: ik had voor vanavond een extra championsleague bundel. Netjes bevestigd en om 18 uur sms dat data vanaf dat moment niet uit gewone bundel gaat. Om kwart over 9 kijk ik eens in de app blijkt alle data van mijn gewone maandbundel af te zijn gegaan en de extra bundel nog ongebruikt. Gedesillusioneerd de telefoon weggestopt en maar naar huis gegaan. Nog even toch een speedtest gedaan: ging weee van de gewone bundel af. Helpdesk al dicht..
Hopelijk kunnen ze dat snel herstellen anders is ook morgenavond verpest en zit ik nog weken zuinig met MBs te zijn om aan het eind van de maand na correctie er ineens veel te hebben ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
sww89 schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 21:51:
[...]

Maar ja met deze datavrij muziek add-on ga je nu ook downgraders krijgen natuurlijk. Ik snap dan ook wel dat je tenminste het 6GB abo moet hebben. Voor mij zou een downgrade ook wel tot de mogelijkheden kunnen behoren. Maar ik wil niet mijn korting in de toekomst mogelijk verliezen als ik spijt krijg en er zijn meer diensten die nog datahonger hebben. En voor mij is dan het prijsverschil gering.
Als ze de case een beetje goed doorgerekend hebben zullen de downgraders toch moeten opwegen tegen upgraders van 3GB-bundel klanten; die krijgen voor 3 euro extra per maand dubbel zoveel data, 150 MB extra EU tegoed en dus data-vrije muziek. Daarnaast nog een hogere buiten-bundel snelheid op 4G als het tegoed op is. 1x bijkopen op 3GB is al minder gunstig dan overstappen naar 6GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrudde
Dat hoeft niet. Je kunt het ook zien als een move in de concurrentiestrijd omklanten te houden of te krijgen. Bij KPN hebben ze nogal veel gigabytes uitgedeeld aan vaste klanten, vaste dienstenabbonees en oud Higebruikers. KPN heeft met een periode datavrij Spotify in deals ook een hele groep klanten gewonnen.
Voor veel grootverbruikers valt de balans nu uit voor KPN want combikorting en of bonusgiegjes na spotify/hiveranderingen.
Die kan je willen lokken, of in ieder geval proberen te voorkomen dat je huidige klanten er ook voor zwichten. Laatste maanden kan je mooi terugopscheppen over je EUbundel en nu dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
Schrudde schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 22:28:
Dat hoeft niet. Je kunt het ook zien als een move in de concurrentiestrijd omklanten te houden of te krijgen.
Zeker - ten opzichte van Tele2 is het wel duidelijk dat T-Mobile nu veel extra diensten aan het toevoegen is; niet zo gek ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G4mert
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-04 19:52
Maandag heb ik mijn internet bundel verhoogd naar L 6gb (gratis streaming). Vanochtend in de trein zo goed als alleen maar Spotify zitten te gebruiken. Maar toch mooi 175mb van mijn bundel verloren in die tijd.

Iemand anders het gevoel dat streaming alsnog van je bundel af gaat? (of juist bewijs dat het niet zo is).

Hoor het graag, wil met een gerust hart volop Spotify kunnen streamen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

G4mert schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 10:02:
Maandag heb ik mijn internet bundel verhoogd naar L 6gb (gratis streaming). Vanochtend in de trein zo goed als alleen maar Spotify zitten te gebruiken. Maar toch mooi 175mb van mijn bundel verloren in die tijd.

Iemand anders het gevoel dat streaming alsnog van je bundel af gaat? (of juist bewijs dat het niet zo is).

Hoor het graag, wil met een gerust hart volop Spotify kunnen streamen :)
Nou bij mij gaat het niet van de reguliere bundel af en worden netjes de datavrije muziek MB's opgeteld. Ik zit nu op 245MB datavrij en mijn reguliere data is nog steeds op 19235MB blijven hangen. Wat ik alleen vreemd vind is dat er wordt gesproken over het kunnen uitzetten van de datavrije muziek add-on. Maar die optie kan ik nog nergens vinden. Daarnaast heb ik nog steeds geen bericht gehad. Ik weet dus niet of ik nou volledig omgezet ben en dus ook die 386 kbps heb ;)

Edit: Van het T-Mobile forum
Hey allemaal,

Iedereen die in aanmerking komt voor Datavrije Muziek is ondertussen omgezet!

Het bericht laat nog even op zich wachten, maar als je in je My T-Mobile kijkt zie je bij je databundel nu '+ Datavrije Muziek' staan. Je kunt dus al los met streamen!

Je kunt trouwens ons statement op deze pagina teruglezen, wat betreft de uitspraak van de Eerste Kamer. Als je hier vragen over hebt, laat het dan gerust weten.

Vergeet trouwens niet je favorieten door te geven via Facebook! Als je geen Facebook hebt, turf ik je suggestie graag bij.

[ Voor 27% gewijzigd door swv op 12-10-2016 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G4mert
sww89 schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 10:18:
[...]

Nou bij mij gaat het niet van de reguliere bundel af en worden netjes de datavrije muziek MB's opgeteld. Ik zit nu op 245MB datavrij en mijn reguliere data is nog steeds op 19235MB blijven hangen. Wat ik alleen vreemd vind is dat er wordt gesproken over het kunnen uitzetten van de datavrije muziek add-on. Maar die optie kan ik nog nergens vinden. Daarnaast heb ik nog steeds geen bericht gehad. Ik weet dus niet of ik nou volledig omgezet ben en dus ook die 386 kbps heb ;)

[...]
Ik heb bij mijn bundel nu wel 'datavrije muziek' staan. Dus het is ingegaan.

Maar bij mijn verbruikstatus zie ik alleen maar internetbundel 6000mb (waarvan 4804 over) en dan nog bellen 120 min (112 over) verder nergens een 'datavrij' overzichtje.

Afbeeldingslocatie: https://s16.postimg.org/j83prnw3p/Schermafbeelding_2016_10_12_om_11_39_09.png

Zie jij dat dus wel apart staan? Ik ga zo maar even T-mobile bellen want dat gaat niet helemaal goed. ;(

[ Voor 7% gewijzigd door G4mert op 12-10-2016 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

G4mert schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 11:35:
[...]

Ik heb bij mijn bundel nu wel 'datavrije muziek' staan. Dus het is ingegaan.

Maar bij mijn verbruikstatus zie ik alleen maar internetbundel 6000mb (waarvan 4804 over) en dan nog bellen 120 min (112 over) verder nergens een 'datavrij' overzichtje.

[afbeelding]

Zie jij dat dus wel apart staan? Ik ga zo maar even T-mobile bellen want dat gaat niet helemaal goed. ;(
Jup.

T-Mobile datavrije muziek

Je kan het ook nog even de tijd geven. Ik neem aan dat ze er nog mee bezig zijn aangezien er ook nog geen bevestigingen zijn rondgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G4mert
sww89 schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 11:44:
[...]

Jup.

[afbeelding]

Je kan het ook nog even de tijd geven. Ik neem aan dat ze er nog mee bezig zijn aangezien er ook nog geen bevestigingen zijn rondgestuurd.
Bedankt! :) Nu duidelijk dat ik iets 'mis' in mijn overzicht. Ik ga morgen even bellen mocht ik het nog niet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Ik heb het nu ook, gister nog niet. Wel naar radio 4 en BNR via TuneIn geluisterd, teller staat nog op 0 dus die gaan van de normale MB's af. Kan ik dus beter Nederland FM installeren voorlopig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 00:42
Die doen ook (nog) niet mee aan de dienst, dus dan is dat wel logisch. :)

"Op deze muziekdiensten luistert u zonder dat het u MB's kost naar muziek: Spotify, Deezer, Napster, Tidal, Nederland.FM en HitsNL."

Sinds vandaag staat ie bij mij op 2 MB, dat is van +- een halfuur Spotify.
Mijn standaard playlist is sowieso al gecached of iets dergelijks, want het verbruik was altijd al erg minimaal.
Ik heb geen premium en dus ook geen offline opslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 16:44
Ik snap niet hoe ze Nederland.fm dan uit kunnen zonderen: die site/app verbindt je alleen maar door naar de bron van de stream; de radiozender zelf dus. Of gaan ze van alle radiozenders nu even de stream op de lijst met uitzonderingen plaatsen? :+

Dan blijf je bezig.

Introduceer dan abonnementen met onbeperkt data* voor een redelijk prijs. Sinds er 4G is kan alles ineens blijkbaar, terwijl dit bij 3G ook had gekund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
HvanderT schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 19:45:
Ik snap niet hoe ze Nederland.fm dan uit kunnen zonderen: die site/app verbindt je alleen maar door naar de bron van de stream; de radiozender zelf dus. Of gaan ze van alle radiozenders nu even de stream op de lijst met uitzonderingen plaatsen? :+

Dan blijf je bezig.

Introduceer dan abonnementen met onbeperkt data* voor een redelijk prijs. Sinds er 4G is kan alles ineens blijkbaar, terwijl dit bij 3G ook had gekund.
nee want je belt nog over 3G.... dus ook al zit de 4G capaciteit tot de rand toevol ( en blokeer je data op 3G als provider ) kan je nog steeds calls afhandelen..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Ik snap je denk ik niet :P

Het belgedeelte had ik het niet over. Sinds er 4G is bieden providers als T-Mobile en Vodafone aanbiedingen met bijvoorbeeld een weekend 25GB data voor 3 euro. Daarvoor schreeuwden de providers van "dat doen we niet want gaat ten kostte van de capaciteit op het netwerk". Nu kan het blijkbaar niet op en stunten sommige providers met aanbiedingen die je tot 3 jaar terug echt niet zag. Nu snap ik wel dat met 4G er heel veel capaciteit is, maar dat we ook jaren met 3G hebben gewerkt en dat op dezelfde manier werd gebruikt zoals we het nu nog steeds gebruiken. Ik had eigenlijk nooit problemen met 3G en dat het zo sloom was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWA777
HvanderT schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 20:22:
Ik snap je denk ik niet :P

Het belgedeelte had ik het niet over. Sinds er 4G is bieden providers als T-Mobile en Vodafone aanbiedingen met bijvoorbeeld een weekend 25GB data voor 3 euro. Daarvoor schreeuwden de providers van "dat doen we niet want gaat ten kostte van de capaciteit op het netwerk". Nu kan het blijkbaar niet op en stunten sommige providers met aanbiedingen die je tot 3 jaar terug echt niet zag. Nu snap ik wel dat met 4G er heel veel capaciteit is, maar dat we ook jaren met 3G hebben gewerkt en dat op dezelfde manier werd gebruikt zoals we het nu nog steeds gebruiken. Ik had eigenlijk nooit problemen met 3G en dat het zo sloom was.
In de hoogtij dagen van 3G hadden veel mensen een "onbeperkte" databundel, vaak voor 10 euro per maand. Ten tijde van de "Nokia dagen" en 3G, zeg 2006, gebruikten veel mensen niet veel meer dan enkele 10-tallen of maximaal paar honderd MB per maand.

Na de komst van de iPhones steeg het dataverbruik explosief; veel mensen gingen massaal gebruik maken van data intensieve apps en hierdoor raakte het 3G netwerk in hoog tempo (over)belast. Echter, door de prijs plannen van toen, hadden mensen geen enkele rem op hoeveel data ze verstookten.

Dat veranderde rond 2011, toen steeds meer providers begonnen met het afbouwen van "onbeperkt" prijsplannen en data-bundels begonnen te introduceren. Tergelijkertijd werd er voorzichtig gestart met de modernisatie van de netwerken. KPN bouwde in 2012 al in grote delen van Nederland een nieuw netwerk, je zag het destijds alleen aan dat er ineens EDGE aan 2G toegevoegd werd, maar wat in feite gebeurde was de uitrol van 4G800 masten. Op dat moment was de 4G veilig echter nog niet eens geweest, maar KPN was zo vastberaden om 4G800 licenties in de wacht te slepen dat ze die gok maar vast namen.

Anyway, door het wegvallen van een flat-fee werden klanten weer data-bewust, daarnaast kwam door de nieuwe 4G netwerken ook veel meer capaciteit vrij. Het runnen van een mobiel netwerk kenmerkt zich door hoge vaste kosten (de aanleg en onderhoud van het netwerk), maar hele lage variabele kosten (1 extra MB door jou verbruikt kost de provider bijna helemaal niets). De provider kan dus data vrijwel gratis weggeven zonder verlies te maken.

De crux zit hem in piek-belasting, want op de drukke momenten wil je niet dat de prijs van data zo laag is dat iedereen tegelijk online gaat en je net dus overbelast raakt. De prijs moet dus voldoende hoog zijn om te voorkomen dat iedereen constant online is. Op de echte dalmomenten daarentegen heb je enorm veel over-capaciteit, die je onbenut laat. Het is niet zo dat je geld kunt vangen met je netwerk dat de hele nacht niets staat te doen (je kunt ook niet 's nachts even je zendmasten uitzetten om geld te besparen). Je moet dus mensen gaan stimuleren om op die dal-momenten data te verbruiken.

Welnu, je ziet dat de providers hier slim op inspelen door bundels te verkopen die zorgen voor extra omzet, zonder voor extra piekbelasting te zorgen. Dus door weekend of avond/nachtbudels weg te geven, kan deze rest-capaciteit alsnog verkocht worden. T-Mobile is hier het verst mee, maar ook Vodafone doet regelmatig acties om rest-capaciteit van het netwerk toch te verkopen (of "gratis" weg te geven).

Bij 3G zagen we dit niet omdat 1) de prijs-structuur voor veel mensen al "onbeperkt" data gaf en 2) de rest-capaciteit van 3G veel lager is dan op een 4G netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Duidelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:00
Ze hebben hier ook de nieuwe 4G voor thuis bundels doorgezet.
Van 100 GB naar 50GB gegaan. Dat wordt em dus niet meer.
Beetje in navolging van KPN die ook maar max 50GB biedt.

100 ging nog wel, zeker omdat de verbinding ook door 2 personen werd gedeeld maar nu is het praktisch onbruikbaar. En om nu van 60 in de maand naar 90 te gaan.

Dan kan ik beter overschakelen naar een Eindeloos online met 2 sims en dat gewoon gebruiken. Meest irritante is nog wel dat ik er achteraf zonder email achter moest komen dat ze de tarieven aangepast hadden. Had ook wel een mailtje over gestuurd mogen worden.

[ Voor 5% gewijzigd door Torched op 13-10-2016 22:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennisameling
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 13-07 13:14
Torched schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 22:23:
Ze hebben hier ook de nieuwe 4G voor thuis bundels doorgezet.
Van 100 GB naar 50GB gegaan. Dat wordt em dus niet meer.
Beetje in navolging van KPN die ook maar max 50GB biedt.

100 ging nog wel, zeker omdat de verbinding ook door 2 personen werd gedeeld maar nu is het praktisch onbruikbaar. En om nu van 60 in de maand naar 90 te gaan.

Dan kan ik beter overschakelen naar een Eindeloos online met 2 sims en dat gewoon gebruiken. Meest irritante is nog wel dat ik er achteraf zonder email achter moest komen dat ze de tarieven aangepast hadden. Had ook wel een mailtje over gestuurd mogen worden.
Hi Torched,

De 100GB bundel blijft bestaan. Ik vermoed dat er iets niet goed is gegaan in jouw geval, waarvoor excuses. Als je mij een PB stuurt met je 097-nummer, kijk ik even mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-07 19:12
The_Wireless_Guy schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 13:06:
Tele2 update geplaatst op 4gmasten.nl En voor de overige netwerken: er zijn ook updates in het AR te zien van Vodafone en KPN. Die volgen later op 4gmasten.nl. Voor T-Mobile zien we geen verschillen t.o.v. medio september.
T-Mobile heeft 14 okt een update uit gebracht in het antenneregister
De fout bij 2G900 is ook niet opgelost zo als in Elburg

[ Voor 5% gewijzigd door Blids op 16-10-2016 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

HcBlids schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 00:15:
[...]

T-Mobile heeft 14 okt een update uit gebracht in het antenneregister
De fout bij 2G900 is ook niet opgelost zo als in Elburg
Ik heb net download gedaan van het AR maar ik krijg nog precies dezelfde aantallen voor T-Mobile. ALs de update is geladen dan heeft het AR ze nog niet verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
The_Wireless_Guy schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 14:17:
[...]

Ik heb net download gedaan van het AR maar ik krijg nog precies dezelfde aantallen voor T-Mobile. ALs de update is geladen dan heeft het AR ze nog niet verwerkt.
wat natuurlijk heel goed zou kunnen, immers niet alles gaat volledig automatisch ;)

404 Signature not found

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blids
The_Wireless_Guy schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 14:17:
[...]

O dan is alleen 3G geupdate
wouter1981 schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 08:14:
[...]

Enig idee wanneer 7609VC Almelo aan de beurt is?
7609 VC Almelo
Problemen met: 2G, 3G, 4G
Geplande start- en einddatum:
Sat 22.Oct 07:00 Sun 23.Oct 18:00

[ Voor 31% gewijzigd door Blids op 17-10-2016 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dennisameling schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 15:08:
[...]

Hi Torched,

De 100GB bundel blijft bestaan. Ik vermoed dat er iets niet goed is gegaan in jouw geval, waarvoor excuses. Als je mij een PB stuurt met je 097-nummer, kijk ik even mee!
En de prijs van een 100GB Bundel is verlaagt van 60 naar 45 euro toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 22:25

wouter1981

w00t

HcBlids schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 22:29:
[...]

[...]

7609 VC Almelo
Problemen met: 2G, 3G, 4G
Geplande start- en einddatum:
Sat 22.Oct 07:00 Sun 23.Oct 18:00
Bedankt! Het was me wel opgevallen dat de antenne vorig weekend (8/9 oktober) al vervangen is.

Trust me, I'm an engineer | PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
wouter1981 schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 12:50:
[...]

Bedankt! Het was me wel opgevallen dat de antenne vorig weekend (8/9 oktober) al vervangen is.
Graag gedaan

Small Cells gevonden in Zwolle, Media Markt Zwolle en Isala ziekenhuis
er komt 4G1800 van af, dicht bij de Small Cells met me Note 4 gaat het ontvangst omhoog naar -46dbm a -51dbm, op normale hoogte is het ontvangst -72dbm a -77dbm
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2hdmbcw.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2elqqsl.jpg

[ Voor 96% gewijzigd door Blids op 20-10-2016 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
HcBlids schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 23:45:
[...]

Graag gedaan

Small Cells gevonden in Zwolle, Media Markt Zwolle en Isala ziekenhuis
er komt 4G1800 van af, dicht bij de Small Cells met me Note 4 gaat het ontvangst omhoog naar -46dbm a -51dbm, op normale hoogte is het ontvangst -72dbm a -77dbm
[afbeelding]
[afbeelding]
Heb er vandaag zeker 12 gezien, 3 in de Media Markt Zwolle en 9 in het Isala ziekenhuis en heeft er zeker weten nog meer, small cells

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2ui969y.jpg
Ze zijn van T-Mobile als je het toestel er dicht houd gaat het ontvangst naar -44dbm en is bij al die small cellen, sommige delen staan ze lager en komt niet het hoger dan -58dbm, op normale hoogte -87dbm
Op normale hoogte -70dbm
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/xbkbp2.jpg
Toestel vandaag dicht bij de small cell -44dbm
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/119cxmw.jpg

Wie heeft nog meer small cells van T-Mobile gezien of gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
HcBlids schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 23:24:
[...]

Wie heeft nog meer small cells van T-Mobile gezien of gevonden
Volgens mij zijn dit geen cellen maar repeaters van een signaal dat van buiten komt. Je vindt deze dingen door het hele land in supermarkten, kantoren, winkels, maar ze staan nergens in het Antenneregister. Volgens mij omdat deze units 'passief' zijn (geven alleen het signaal door) en geen eigen cell vormen.
Maar - ik kan het mis hebben; heb niet per locatie de cell ID gecheckt versus cells in de omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevalric
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-09 11:57
Ik ben toe aan 'n nieuw abonnement en twijfel tussen Vodafone en T-Mobile. Ben al jaren redelijk tevreden bij Vodafone, maar tegenwoordig reis ik met enige regelmaat met de trein tussen Amersfoort en Zwolle. Het valt me daar op dat ter hoogte van het schietterrein van Defensie de verbinding erg slecht is met Vodafone. Maximaal 3G en dan vaak nog geen sites kunnen laden. Aangezien ik graag dat half uurtje benut om nog wat te werken, zou het fijn zijn als die verbinding beter kan.

Ik zie op het plaatje wat eerder in dit topic dat er een hoop T-Mobile masten langs het traject staan, maar heb dus geen idee of dat helpt. Is er dus iemand met ervaring op dit traject met T-Mobile? Houd je daarmee wel de 4G verbinding vast?

Xbox Live: Chevalric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
Chevalric schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 11:17:
Ik zie op het plaatje wat eerder in dit topic dat er een hoop T-Mobile masten langs het traject staan, maar heb dus geen idee of dat helpt. Is er dus iemand met ervaring op dit traject met T-Mobile? Houd je daarmee wel de 4G verbinding vast?
Gezien vanaf Amersfoort richting Utrecht:
Vodafone en T-Mobile delen de zendmast bij snackbar De Vlasakkers (overweg Fockemalaan), beide hebben daar 4G inhangen.
600 meter verder heeft Vodafone een 4G mast bij de Leusdereg (ter hoogte van rangeersporen militaire terrein), T-Mobile heeft daar geen antennes.
Ongeveer een kilomter verder, bij de N416, heeft Vodafone een 4G mast met 4G800, T-Mobile heeft daar een mast met alleen 4G1800. Vodafone zal hier echt beter uit de bus komen.
Een stukje verderop, daar waar het spoor uit Baarn invoegt, hebben zowel Vodafone als T-Mobile een 4G mast staan.
Een kilometer verder, bij de overgang van de N238 heeft Vodafone een 4G mast, T-Mobile heeft hier niets.
Ongeveer 500 meter verderop, inmiddels in Den Dolder, hebben zowel Vodafone als T-Mobile een 4G mast op vergelijkbare locatie.
Weer 300 meter verderop hebben zowel T-Mobile als Vodafone een 4G mast.
Bij het station van Bilthoven zitten Vodafone en T-Mobile weer in dezelfde mast met 4G.
Aan de rand van Bilthoven, zit T-Mobile met een mast die iets (100m) dichterbij het spoor staat dan die van Vodafone, maar dit scheelt niet veel.
Na de kruising van de A27 is de mast-dichtheid van zowel Vodafone als T-Mobile erg hoog, ik verwacht daar geen performance verschillen.

Uit eigen ervaring weet ik dat voice niet zonder onderbreking werkt op dit trein traject; gezien de locaties van de masten verwacht ik dat T-Mobile on par is met Vodafone, maar niet beter.

Op het "kritieke" stuk bij de kazerne verwacht ik zelfs dat Vodafone het beter doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Amersfoort - Utrecht is niet Amersfoort - Zwolle.

Ik ben afgelopen zaterdag van Den Haag naar Zwolle met de auto gereden. Ik heb het gehele traject A12-A27-A28 4G+ gehad met T-Mobile.

Chevalric heb je wel een toestel dat 4G-800 ondersteunt, ik zie ook redelijk wat Vodafone palen, wel allemaal 4G-800. Boven het Harde lijkt T-Mobile iets beter op 4G-masten. Maar als de trein bijvoorbeeld in een kom rijdt, kun je het met alle netwerken denk ik shaken.

[ Voor 19% gewijzigd door knakworst op 21-10-2016 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
knakworst schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 12:07:
Amersfoort - Utrecht is niet Amersfoort - Zwolle.
8)7 8)7 8)7 8)7
Oké, goed punt.

Tot Putten verwacht ik gelijke ontvangst voor Vodafone en T-Mobile.
Rond Putten (voor kruising N798) heeft VF een 4G800 mast, daar waar T-Mo alleen 4G1800 heeft.
Verder tot Harderwijk verwacht ik niet echt verschillen.
Na het uitrijden van Harderwijk hebben T-Mo en VF een gedeelde mast langs de A28, maar iets buiten Harderwijl bij het ecoduct heeft VF een mast met KPN, waar T-Mo niet bij zit. Hier zal VF sterker zijn op 4G.
Bij Hulshorst delen VF en T-Mobile weer een mast, beide met 4G.
Door Nunspeet heeft T-Mo een extra 4G mast, en zal hier beter zijn.
Na het uitrijden van Nunspeet hebben zowel VF als T-Mo op dezelfde plek een 4G mast langs de A28, en ook bij 't Harde zitten VF en T-Mo in dezelfde mast, wederom pal aan de A28.
Iets voorbij 't Harde heeft T-Mo een eigen mast, terwijl VF weer iets verderop staat samen met KPN. Op dit kritieke stuk verwacht ik iets betere ontvangst van T-Mobile; omdat zij ook weer staan op het punt waar de A28 van de spoorlijn afbuigt.

Dan begint een heel lang stuk (2 km) zonder enige zendmast, totdat je Wezep inkomt. Ik verwacht juist op dit cruciale stuk een voordeel voor T-Mobile, omdat zij zowel op het laatste punt aan de A28 als het eerste punt in Wezep een mast hebben (samen met KPN). Vodafone mist hier 1 mast locatie tov de andere 2 carriers.
Eenmaal voorbij Wezep is het weer vergelijkbaar tussen VF en T-Mo, toch zal VF weer iets beter zijn daar waar de Flevolijn zich invoegt; er staat daar een mast met KPN, VF en Tele2, maar T-Mo ontbreekt.

Na het inrijden van Zwolle verwacht ik weinig verschil.

Al met al denk ik een klein verschil in het voordeel van T-Mobile op de meest cruciale plek van dit traject, je kunt altijd T-Mobile een maand uitproberen zonder verplichtingen om het zelf te testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Betreffende de small cells in Zwolle.

Dit zijn geen repeaters, maar losse sites. In het ziekenhuis hangen er twee van Tmobile met UMTS2100 + LTE1800.

De Mediamarkt heeft LTE1800 + UMTS2100 + GSM1800.

Ze zullen niet in het register staan omdat ze onder een bepaald niveau uitzenden, maar dat zal ik binnenkort eens verder uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroy98ecker
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 13-09 13:17
Chevalric schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 11:17:

Ik reis elke werkdag op het traject Amersfoort - Zwolle.
Het bereik verschilt ook per type trein. In de intercity heb je beter bereik dan in de sprinter.

Als je vanaf Amersfoort komt, heb je tot net voorbij Nijkerk goed 4G bereik. Dan heb je voor een halve minuut een dipje, maar vaak blijf je op 4G. Dan heb je tot Hulshorst een werkende 4G verbinding. Daarna zakt het in en heb je tot aan Nunspeet een wisselende verbinding. Hij schakelt niet terug naar 3G of EDGE. Rond Nunspeet heb je een goede verbinding, alleen op het stukje N795/Eperweg kan de verbinding wegvallen. De 4G verbinding blijft tussen de -100 en -118 dBm schommelen tussen Nunspeet en Wezep. Bij Wezep beweegt de snelweg van het treinspoor af, dat is het moment waarbij het signaal iets inzakt. Je blijft wel op 4G hangen. Daarna heb je t/m Zwolle redelijk 4G signaal, alleen het stukje bij de A50 zakt het signaal weg en val je wel eens op 3G terug.

De rit van Zwolle naar Amersfoort is beter qua bereik. Dan blijf je langer op de masten hangen. :P

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 13:40:

Dit zijn geen repeaters, maar losse sites. In het ziekenhuis hangen er twee van Tmobile met UMTS2100 + LTE1800.

Ze zullen niet in het register staan omdat ze onder een bepaald niveau uitzenden, maar dat zal ik binnenkort eens verder uitzoeken.
In het AR staat op de locatie van de Media Markt in Zwolle 2 x een UMTS2100 en 1 x LTE1800 met resp 22.0 dBw en 22.2 dBw. Ik zie geen GSM 1800 vermeld staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevalric
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-09 11:57
leroy98ecker schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 15:18:
[...]

Ik reis elke werkdag op het traject Amersfoort - Zwolle.
Het bereik verschilt ook per type trein. In de intercity heb je beter bereik dan in de sprinter.

Als je vanaf Amersfoort komt, heb je tot net voorbij Nijkerk goed 4G bereik. Dan heb je voor een halve minuut een dipje, maar vaak blijf je op 4G. Dan heb je tot Hulshorst een werkende 4G verbinding. Daarna zakt het in en heb je tot aan Nunspeet een wisselende verbinding. Hij schakelt niet terug naar 3G of EDGE. Rond Nunspeet heb je een goede verbinding, alleen op het stukje N795/Eperweg kan de verbinding wegvallen. De 4G verbinding blijft tussen de -100 en -118 dBm schommelen tussen Nunspeet en Wezep. Bij Wezep beweegt de snelweg van het treinspoor af, dat is het moment waarbij het signaal iets inzakt. Je blijft wel op 4G hangen. Daarna heb je t/m Zwolle redelijk 4G signaal, alleen het stukje bij de A50 zakt het signaal weg en val je wel eens op 3G terug.

De rit van Zwolle naar Amersfoort is beter qua bereik. Dan blijf je langer op de masten hangen. :P

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. :)
Hier heb ik zeker wat aan (ook de andere antwoorden zijn behulpzaam!). Het klinkt alsof het iets beter is dan met Vodafone. Zeker in de richting Zwolle heb ik dan vaak vanaf Nunspeet/'t Harde 3G, totdat ik in Zwolle aankom.

Xbox Live: Chevalric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raider095
  • Laatst online: 02-11-2021
PWA777 schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 08:05:
Volgens mij zijn dit geen cellen maar repeaters van een signaal dat van buiten komt. Je vindt deze dingen door het hele land in supermarkten, kantoren, winkels, maar ze staan nergens in het Antenneregister. Volgens mij omdat deze units 'passief' zijn (geven alleen het signaal door) en geen eigen cell vormen.
Maar - ik kan het mis hebben; heb niet per locatie de cell ID gecheckt versus cells in de omgeving.
Dit zijn 100% zeker zelfstandige cellen en geen repeaters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
PWA777 schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 08:05:
[...]

Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 13:40:

Bij al die schotels komt 4G1800 van af, hou je het toestel omhoog erbij, dan gaat het ontvangst naar -36dbm vandaag getest en lijkt me sterk dat het van buiten komt, het is moeilijk een screenshot te maken met gestrekte arm, buiten ontvang je ze niet maar alleen de site bij het voetbalstadion 0010-10 en 0010-12

Vleugel 4 zijn 2 cell-ids beneden 0001-10 boven 0001-9, vleugel 3 zijn 2 cell-ids beneden 0002-10 boven 0001-11, vleugel 2 zijn 2 cell-ids beneden 0002-10 boven 0002-9, vleugel 1 is 1 cell-id 0002-11

In de hele vleugel is het ontvangst -70dbm in de gangen, toestel 10 cm van de schotel af loopt het op tot -36dbm, bij elke schotel het toestel 15 cm er vanaf -44dbm, lijkt erop de schotels 1 grote cell vormen per deel

In de centrale hal heeft alleen Kpn een kleine schotel met 2G en 3G, 4G valt regelmatig weg naar 3G, T-Mobile heeft geen schotels in de centrale hal daar nog net ontvangst van 0001-10 of kiest voor 0010-10, tussen de vleugels geen T-Mobile schotels, ontvangst komt daar van 0010-10 of 0010-12, maar ze dra je een vleugels binnen gaat pakt die de small cell

Ook de site buiten bij het voetbalstadion heeft 3 sectoren 0010-9, 0010-10, 0010-11, plus die lose 4de sector iets verderop hoort bij de zelfde site 0010-12
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2cp7zav.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Blids op 22-10-2016 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Die laatste foto lijkt eerder van een ventilatieding te zijn hoor :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
Sorcerer8472 schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 10:47:
Die laatste foto lijkt eerder van een ventilatieding te zijn hoor :D
Nu je het zegt denk ik het ook maar er is ook een groter ventilatie system met rooster ervoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Ben benieuwd of KPN ook van die Small Cels gaat ophangen in de binnenstad. Vooral als je de winkels ingaat, is het snel afgelopen met 4G en zit je direct op Edge.

KPN heeft vlakbij het station (waar de telefooncentrale staat) een 4G mast staan die gericht is op de binnenstad. In de binnenstad is er tussen de gebouwen weinig 4G te ontvangen. T-Mobile pakt het dan slimmer aan met die small cells.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpbosk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02-09 18:10
Sowieso heb je in gebouwen in de Zwolse binnenstad beduidend betere ontvangst bij T-Mobile dan met KPN en Vodafone. Ik heb regelmatig meegemaakt dat ik 3-5 streepjes 4G had met T-Mobile, waarbij anderen met KPN/Vodafone niet verder kwamen dan GPRS en Edge. Andersom heb ik eigenlijk nog nooit meegemaakt.

En dan heb ik het niet over landelijke gebieden, want daar is het (helaas) andersom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
In de landelijke gebieden doet KPN het inderdaad weer beter :P.

Met KPN is er wel 4G in de binnenstad te ontvangen, maar zodra je een winkel diep ingaat ga je terug naar Edge. Ik heb net ook een map erbij gepakt waar de antennes staan: die van T-Mobile staat zowat midden in de binnenstad. Niet zo gek dus dat het daar beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
Achter meppel, heb ik een tijd geleden een small cell gevonden op Oeveraseweg
7971PA Havelte

Daar was in mei alleen 2G1800 Gprs volle bak
Vandaag op de zelfde plaats -69dbm 4G1800, 4G heeft 1 cell rondom, 3G900 heeft ook 1 cell, 3G2100 heeft 2 celen, 2G1800 heeft ook 1 cell

In Oost Nunspeet 8072XH zijn vrijdag de antenne's vervangen, zinsdien is het ontvangst omhoog gegaan, op 8072ap zat je altijd binnen op 4G900 dat is nu 4G1800 geworden
oud
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/atujic.jpg
nieuw
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/24eqm3a.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/245kghf.jpg
Bij A28 8072PL, zitten de T-Mobile antenne's erg laag, door de heuvels 30 a 35 meter hoogte is T-Mobile de eerste die weg is, had gehoopt dat naar het vervangen antenne's hoger werden gezet, in de trein valt alles weg ook de wifi in trein werkt dan even niet, op de snelweg blijf je maar net op 4G900
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/vqs6io.jpg
Tele2 heeft dat probleem niet, je blijft in trein net op 4G800, op snelweg ook geen probleem, Vodafone en Kpn blijf je ook op 4G800 in de trein en snelweg

[ Voor 45% gewijzigd door Blids op 25-10-2016 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
HcBlids schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 01:21:
Achter meppel, heb ik een tijd geleden een small cell gevonden op Oeveraseweg
7971PA Havelte

Daar was in mei alleen 2G1800 Gprs volle bak
Vandaag op de zelfde plaats -69dbm 4G1800, 4G heeft 1 cell rondom, 3G900 heeft ook 1 cell, 3G2100 heeft 2 celen, 2G1800 heeft ook 1 cell

In Oost Nunspeet 8072XH zijn vrijdag de antenne's vervangen, zinsdien is het ontvangst omhoog gegaan, op 8072ap zat je altijd binnen op 4G900 dat is nu 4G1800 geworden
oud
[afbeelding]
nieuw
[afbeelding]
[afbeelding]
Bij A28 8072PL, zitten de T-Mobile antenne's erg laag, door de heuvels 30 a 35 meter hoogte is T-Mobile de eerste die weg is, had gehoopt dat naar het vervangen antenne's hoger werden gezet, in de trein valt alles weg ook de wifi in trein werkt dan even niet, op de snelweg blijf je maar net op 4G900
[afbeelding]
Tele2 heeft dat probleem niet, je blijft in trein net op 4G800, op snelweg ook geen probleem, Vodafone en Kpn blijf je ook op 4G800 in de trein en snelweg
8071nh was het ontvangst van beide masten slechter geworden vandaag denk dat ze het aan afstellen waren, nu is het weer goed

Trouwens achter zwolle is een hoogspanningsmast omgebouwd was altijd een 2G1800 en 4G1800 locatie
daar draait nu 2G1800, 3G900, 2100, 4G900, 1800
49.6 m / 0 gr / 950 MHz / 32.4 dBW
49.6 m / 0 gr / 1860 MHz / 32.1 dBW
49.6 m / 120 gr / 950 MHz / 32.4 dBW
49.6 m / 120 gr / 1860 MHz / 32.1 dBW
49.6 m / 240 gr / 950 MHz / 32.5 dBW
49.6 m / 240 gr / 1860 MHz / 32.2 dBW

Andere 2G1800 en 4G1800 locatie N35 is ook pas omgebouwd nog niet zichtbaar in het antenneregister
47.1 m / 50 gr / 1846.6 MHz / 30.4 dBW
47.1 m / 170 gr / 1845.8 MHz / 30.4 dBW
47.1 m / 310 gr / 1847.6 MHz / 30.4 dBW

[ Voor 40% gewijzigd door Blids op 25-10-2016 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrudde
Je kan nooit helemaal precies voorspellen hoe hard de verschillende signalen op plekken binnenkomen. Soms zijn rijen bomen net iets meer dempend ofzo.
Het lijkt me dat ze een tijd monitoren hoe het gebruik is en waar verl terugval is.
Je ziet ook vaak met een omgebouwde mast dat de eerste weken de ontvangst variabel is tot een optimum gevonden wordt die voor de meeste gebruikers het best werkt. Met tilting en vermogen enzo kunnen ze veel regelen.
Een klachr met veel statistiekjes helpt vaak: je krijgt vaak na tijdje iemand aan de lijn die uitlegt dat het nooit perfect kan zijn, maat het beland wel op buros. Heb daarna wel eens ervaren dat ze toch de verhoudingen tussen 3g/4g en banden bijstelllen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blids
Schrudde schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 17:07:
Je kan nooit helemaal precies voorspellen hoe hard de verschillende signalen op plekken binnenkomen. Soms zijn rijen bomen net iets meer dempend ofzo.
Het lijkt me dat ze een tijd monitoren hoe het gebruik is en waar verl terugval is.
Je ziet ook vaak met een omgebouwde mast dat de eerste weken de ontvangst variabel is tot een optimum gevonden wordt die voor de meeste gebruikers het best werkt. Met tilting en vermogen enzo kunnen ze veel regelen.
Een klachr met veel statistiekjes helpt vaak: je krijgt vaak na tijdje iemand aan de lijn die uitlegt dat het nooit perfect kan zijn, maat het beland wel op buros. Heb daarna wel eens ervaren dat ze toch de verhoudingen tussen 3g/4g en banden bijstelllen.
Het probleem bij die locatie is de snelweg ligt verhoogt daar, en de treinspoor ligt daar verdiept

Kpn houd 4G800 in beide richtingen vast ook door de extra mast op 8072PW

Toch is er wat veranderd bij T-Mobile, wegval stuk is korter geworden, Vanaf station Nunspeet -70dbm 4G1800 van de mast 8071DH naar Zwolle schakeld hij naar 4G900 en zakt naar -118dbm en blijft rond -119dbm a -120dbm hangen van de mast 8071CZ, na de spoorweg overgang loopt het op naar -109dbm van de mast 8072XH, na de spoorweg overgang loopt het terug na -124dbm en schakeld dan naar 3G900, onder de snelweg door schakeld hij bij -123dbm naar 4G900 van de mast 8072PL en 8084HK en loopt op naar -104dbm

Na onder de snelweg zak je van -105dbm naar -124dbm van de mast 8072PL naar 3G900, nog voor de spoorweg overgang schakeld hij bij -124dbm naar 4G900 van de mast 8072XH en loopt op naar -107dbm, voor de spoorweg overgang zakt het naar -116dbm en blijft rond -115dbm a -116dbm hangen van de mast 8071CZ, voor het station loopt het snel op naar -70dbm 4G1800 van de mast 8071DH

Vanavond test van uit Nunspeet naar Zwolle Tele2 en Vodafone houden 4G ook niet vast
T-Mobile valt weg bij de 2de spoorweg overgang naar 3G900 kort, onder de snelweg door heb je weer 4G900
Tele2 valt naar spoorweg overgang naar 3G900, pas onder de snelweg door heb je weer 4G800
Vodafone valt naar spoorweg overgang naar 2G Gprs, pas onder de snelweg door heb je weer 4G800

Vanavond test van uit Zwolle, Tele2 en Vodafone houden 4G ook niet vast
T-Mobile valt na onder de snelweg door naar 3G900 kort, bij de spoorweg overgang naar 4G900
Tele2 valt na onder de snelweg door naar 3G900, naar de 2de spoorweg overgang nog voor het station heb je weer 4G800
Vodafone valt na onder de snelweg door naar 2G Gprs, naar de 2de spoorweg overgang nog voor het station heb je weer 4G800

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2wp35lf.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
HcBlids schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 01:45:
[...]

Het probleem bij die locatie is de snelweg ligt verhoogt daar, en de treinspoor ligt daar verdiept

Kpn houd 4G800 in beide richtingen vast ook door de extra mast op 8072PW
Die hoogte kaart is echt super-exposed; zo groot zijn die hoogte verschillen niet - het heeft beetje dezelfde invloed als boven- of onderin een dubbeldeks intercity gaan zitten (1 a 2 m)...
Ik denk dat die extra mast van KPN pal op de flank inderdaad het verschil maakt; die mast pakt daar verder geen bebouwing mee en dient puur voor de A28 en het spoor daar, je ziet dat de andere providers dat beetje teveel van het goede vonden en gekozen hebben voor opstelpunten binnen de bebouwde kom van Nijkerk.

Wel goed om te lezen dat er daar nog doorgebouwd wordt aan de modernisering van het netwerk; hopelijk verbeterd de situatie nog wat meer de komende tijd (zal denk ik wel, de bladeren gaan binnenkort weer van de bomen en dat zal in die bosrijke omgeving aldaar zeker wel wat helpen) en wie weet in de (verre) toekomst dat T-Mobile wel inhangt op 8072PW danwel txt (>2020) wat extra bereik eruit perst met 4G700??..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrudde
Ah zo'n trein/snelwegverschil heb je ook tussen Hilversum en Utrecht. Op de A27 prima maar in de trein zeer mager met veel terugval op 3G. Trein rijdt wat dieper en is nog meer van ijzer ofzo.
Daar staat ook nog een niet omgebouwde hoogspanningsmast. En bij de opgeheven verzorgingsplaats De Bosberg bij het ecoduct staat ook zo'n eigenlijk te laag buismastje.
In de bossen daar achter zit je ook met de snelweg nog in het zicht al op 3G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
Schrudde schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 09:37:
Ah zo'n trein/snelwegverschil heb je ook tussen Hilversum en Utrecht. Op de A27 prima maar in de trein zeer mager met veel terugval op 3G. Trein rijdt wat dieper en is nog meer van ijzer ofzo.
Daar staat ook nog een niet omgebouwde hoogspanningsmast. En bij de opgeheven verzorgingsplaats De Bosberg bij het ecoduct staat ook zo'n eigenlijk te laag buismastje.
In de bossen daar achter zit je ook met de snelweg nog in het zicht al op 3G.
Tussen Hilversum en Baarn zelfde verhaal, daar tussen valt 4G weg naar 3G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-09 13:43
Vandaag gespot te midden van de Kennemerduinen.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XZESioM.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:25

jamesbond007uk

Gadget specialist / Freak

Brad schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 21:50:
[afbeelding]
4G op 2100 Mhz band :) Wow

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raider095
  • Laatst online: 02-11-2021
Brad schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 21:50:
Is dat niet die boom? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-09 13:43
Moeilijk te zeggen, ik bevond mij precies tussen IJmuiden en Bloemendaal, niet heel ver van het strand. Mijn telefoon schakelde op deze plek heen en weer tussen alle frequenties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
Brad schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 00:31:
[...]

Moeilijk te zeggen, ik bevond mij precies tussen IJmuiden en Bloemendaal, niet heel ver van het strand. Mijn telefoon schakelde op deze plek heen en weer tussen alle frequenties.
Wel interessant dat je daar terug valt op 5 mhz (maw ze houden 15 mhz voor 3G terwijl ik eerst dacht dat dit 10/10 was voor resp 3G/4G). Raadselachtig waarom je dan niet op 4G1800 zit (lagere frequentie komt doorgaans toch beter binnen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Ze laten je liefst eerst naar de moeilijkste connecten hè, daarna pas naar lager. Verder stuurt het netwerk je actief naar een ander kanaal als het huidige kanaal te druk aan het worden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoWTM
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-02 11:14
Nou, eindelijk dan toch maar 4g binnenkort van T-Mobile, ben benieuwd hoe het bevalt !

Heracles Almelo | Borussia Dortmund

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
valt me de laatste tijd wat vaker op dat er in de regio hier (gem de fryske marren) vaak terug val is naar 3G...

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Nu 4g2100 overal begint op te duiken, vraag ik mij af of er nog wat inside hints zijn mbt VoLTE? Wat mij betreft is het vierde kwartaal van 2016 aangebroken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philip oving
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-02-2022
donderdag aanstaande zijn hier in het noorden weer veel werkzaamheden. zoals in Winsum. Baflo,Sauwerd en Bedum. De werkzaamheden duren de hele dag. Dus ik vermoed dat er nieuwe antennes worden geplaatst. Groningen is Qua werkzaamheden volgende week donderdag aan de beurt. Bron is de T mobile site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroy98ecker
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 13-09 13:17
Ik zag vanmiddag (12:30) dat er in Ermelo T-Mobile antennes werden opgehangen in de Vodafone mast, die naast de mast van KPN staat. Helaas kon ik niet zo snel een foto maken. Die hoek van Ermelo was echt een gat in de dekking van T-Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-08 09:25
Hoe ervaren de T-Mobile klanten hier de provider momenteel? Het is voor mij weer tijd voor een nieuw abonnement en ik moet zeggen dat T-Mobile in combinatie met de 128GB iPhone7 momenteel erg scherp is in prijs ten opzichte van bijvoorbeeld Vodafone en KPN. Zelf ben ik altijd klant geweest van Vodafone maar ik overweeg nu toch de overstap. Ik ben erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

Nipje schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 14:20:
Hoe ervaren de T-Mobile klanten hier de provider momenteel? Het is voor mij weer tijd voor een nieuw abonnement en ik moet zeggen dat T-Mobile in combinatie met de 128GB iPhone7 momenteel erg scherp is in prijs ten opzichte van bijvoorbeeld Vodafone en KPN. Zelf ben ik altijd klant geweest van Vodafone maar ik overweeg nu toch de overstap. Ik ben erg benieuwd!
Probeer T-Mobile een maandje zou ik zeggen. Ik bedoel we kunnen voor je opzoeken waar je allemaal dekking zou kunnen hebben, maar uiteindelijk moet je het toch zelf ervaren. Ik heb geen klachten. Maar ik woon dan ook in het noordelijkste puntje van de randstad en ben omgeven met polders. Dus voor een provider niet de moeilijkste situatie om dekking te verzorgen. Mijn indruk is dat ik in de auto ook wel in heel het land in principe 4g heb. Maarja snelwegen en provinciale wegen zijn dan ook goed voorzien. Dus voor mij zit het dan ook wel goed. Dan blijft de vraag over hoe T-Mobile indoor bevalt. Bij mij gaat dat tot nu toe prima. Bij jou kan dat anders zijn. En als dat net op je werk of thuis is...

Een enkele keer heb ik dan 2g of 3g. En omdat ik vanwege een actie slechts €22,49 per maand betaal voor 20GB, heb ik mij daar bij neergelegd dat ik het wel prima vind. Zoveel onderscheid zit er niet meer tussen de grote providers. KPN doet het naar mijn mening zo nu en dan wat beter op 4g, maar daar zou ik dan ook grof meer voor moeten betalen. Dus ben ik onlangs bij hun weggegaan.

Wat je zelf even zou kunnen doen voor een eerste check is kijken op https://www.4gmasten.nl/d...ate-per-10-september-2017. Dan klikken op die grote Google Maps kaart en dan een beetje kijken waar je vaak komt. Kom je er nou achter dat in jouw dorp geen T-Mobilemast staat, en pas in het dorp 5km verderop, dan zou ik bij voorbaat al geen T-Mobile nemen. Maar staat jouw omgeving/stad helemaal vol, dan kan je gerust eens dat abo afsluiten en kijken of de praktijk dat ook uitwijst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
Nipje schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 14:20:
Ben sinds maart 2015 klant en kan T-Mobile zeker aanbevelen. Het netwerk is in ieder geval stukken beter dan 'vroeger'. Het mooie is dat je vrijblijvend het netwerk kunt proberen, je kunt meer daarover lezen op de site van T-Mobile
Pagina: 1 ... 41 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van het T-Mobile mobiele netwerk, andere onderwerpen horen thuis in:
- Afsluiten of verlengen van abonnementen:: Het T-mobile bestaande abonnementen & verlengingstopic.
- T-Mobile Glasvezel: [T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- T-Mobile xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Delen van de onbeperkte SMS codes: Aanbiedingen en Kortingscodes