Chevalric schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 11:17:
Ik zie op het plaatje wat eerder in dit topic dat er een hoop T-Mobile masten langs het traject staan, maar heb dus geen idee of dat helpt. Is er dus iemand met ervaring op dit traject met T-Mobile? Houd je daarmee wel de 4G verbinding vast?
Gezien vanaf Amersfoort richting Utrecht:
Vodafone en T-Mobile delen de zendmast bij snackbar De Vlasakkers (overweg Fockemalaan), beide hebben daar 4G inhangen.
600 meter verder heeft Vodafone een 4G mast bij de Leusdereg (ter hoogte van rangeersporen militaire terrein), T-Mobile heeft daar geen antennes.
Ongeveer een kilomter verder, bij de N416, heeft Vodafone een 4G mast met 4G800, T-Mobile heeft daar een mast met alleen 4G1800. Vodafone zal hier echt beter uit de bus komen.
Een stukje verderop, daar waar het spoor uit Baarn invoegt, hebben zowel Vodafone als T-Mobile een 4G mast staan.
Een kilometer verder, bij de overgang van de N238 heeft Vodafone een 4G mast, T-Mobile heeft hier niets.
Ongeveer 500 meter verderop, inmiddels in Den Dolder, hebben zowel Vodafone als T-Mobile een 4G mast op vergelijkbare locatie.
Weer 300 meter verderop hebben zowel T-Mobile als Vodafone een 4G mast.
Bij het station van Bilthoven zitten Vodafone en T-Mobile weer in dezelfde mast met 4G.
Aan de rand van Bilthoven, zit T-Mobile met een mast die iets (100m) dichterbij het spoor staat dan die van Vodafone, maar dit scheelt niet veel.
Na de kruising van de A27 is de mast-dichtheid van zowel Vodafone als T-Mobile erg hoog, ik verwacht daar geen performance verschillen.
Uit eigen ervaring weet ik dat voice niet zonder onderbreking werkt op dit trein traject; gezien de locaties van de masten verwacht ik dat T-Mobile on par is met Vodafone, maar niet beter.
Op het "kritieke" stuk bij de kazerne verwacht ik zelfs dat Vodafone het beter doet.