[T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 40 ... 105 Laatste
Acties:
  • 754.116 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!
T-Mobile is gestart met de landelijke uitrol van 4G/LTE-1800. Op zich zit de dekking daarvan best goed in elkaar. Toch is het best jammer als je niet profiteert van de 4G-900 dekking. Juist in afgelegenere gebieden merk je de toevoeging van 4G-900 als enorme verbetering. De overige providers hebben juist landelijke dekking met 4G-800 gebouwd met 4G-1800 en 4G-2600 als aanvulling.

Weet je zeker dat de deal goed genoeg is om specifiek dat toestel te kopen? Als je toestel geen LTE-800 ondersteund, dan zou ik toch wat minder snel voor T-Mobile als netwerk kiezen, terwijl alle andere netwerken (KPN, Vodafone en Tele2) wel de 4G/LTE-800 frequentie ondersteunen. Kan je in de huidige 50% kortings weken bij T-Mobile niet een ander toestel van je gading vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
ja.. dat merk ik wel in de wat "landelijkere" gebieden of indoor.. dat die gewoon via Band 8 op 4G gaat (900mhz) en als het lukt Band 3 (1800mhz) er bij pakt voor CA...

terwijl waar juist uitstekende dekking op Band 3 is het net anders om gaat :-)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WahWah
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 05-09 23:11
Hallo allemaal, mijn vriendin komt binnenkort in Nederland wonen en ik zocht een goede deal voor haar mobiel+abbo. Nu heeft T-Mobile hun actie weken dus leek het wel interessant om daar een abbo af te sluiten. Ze zegt zelf een grote gebruiker te zijn dus zat ik te kijken naar die van 6gb voor haar.

Nu kom ik op het volgende. Voor 5 euro meer heb je 20gb, en je kan een MB-verdeler nemen voor maar eenmalig 15 euro. Zou ik deze MB-verdeler in mijn OnePlus kunnen doen die dual sim heeft? Ik lees dat het voornamelijk voor tablets is, maar een smartphone is toch niet uitgesloten? Ik heb namelijk gewoon een goedkope abbo met weinig gb en let goed op mijn gebruik, maar als ik voor 5 euro extra niet meer achterom hoef te kijken dan zou ik dat graag doen.

Ik hoop dat anderen die ervaring hebben met zo'n MB-verdeler hier heldering in kunnen brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:30

knakworst

Get more sats!

Dit kan prima, je kan er niet mee bellen dus als dat in de Oneplus te scheiden is is dat geen enkel probleem.

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

ucsdcom schreef op zondag 04 september 2016 @ 23:24:
T-Mobile is gestart met de landelijke uitrol van 4G/LTE-1800. Op zich zit de dekking daarvan best goed in elkaar. Toch is het best jammer als je niet profiteert van de 4G-900 dekking. Juist in afgelegenere gebieden merk je de toevoeging van 4G-900 als enorme verbetering. De overige providers hebben juist landelijke dekking met 4G-800 gebouwd met 4G-1800 en 4G-2600 als aanvulling.

Weet je zeker dat de deal goed genoeg is om specifiek dat toestel te kopen? Als je toestel geen LTE-800 ondersteund, dan zou ik toch wat minder snel voor T-Mobile als netwerk kiezen, terwijl alle andere netwerken (KPN, Vodafone en Tele2) wel de 4G/LTE-800 frequentie ondersteunen. Kan je in de huidige 50% kortings weken bij T-Mobile niet een ander toestel van je gading vinden?
Blijkbaar ging het om een specificatie fout op de website van de webshop waar ik de smartphone van gekocht hebt. Dit zijn de officiële banden die op Nubia website vermeld staan:
FDD LTE B1/3/5/7/8/20

TDD LTE B40

UMTS B1(2100)/B2(1900)
/B5(850)/B8(900)

GMS B2(1900)/B3(1800)
/B5(850)/B8(900)

CDMS BC0(800)
Het moet het dus prima doen.

Set your goals high, and don't stop till you get there.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Voor degene die zich afvragen of het 4gvoorthuis van T-Mobile wat is;

Ik woon zelf in de verre buitengebieden ten noorden van Roosendaal en het enige wat ik tot mijn beschikking heb qua vaste lijn is een ADSL 2mbit verbinding die gedeeld wordt met 5 man.

Behoeft geen uitleg dat dit voor een gamer + online enthousiast niet genoeg is, zeker niet als een gemiddelde update van een spel 4gb is, zo ongeveer elke week.

Ik heb daarom het 4gvoorthuis aangevraagd bij T-Mobile; ik had me in augustus ingeschreven om eventueel mee mogen te doen en ik kreeg afgelopen maandag de uitnodiging om mijn reservering in een bestelling om te zetten.

Vandaag heb ik een pakketje binnengekregen en alles (zelf) aangesloten. m.a.w binnen 4 dagen is alles geregeld.

In het pakketje zit:

Huawei E5186s-22a 4g/wifi modem
Externe antenna: Konig ANT-4g20-KN externe antenne met 2.5m kabel
handleidingen + sim kaart

Ik maakte al gebruik van 4g via T-Mobile met de uitbreiding van 3 apparaten op 4g op 1 abonnement, maar de max was 12GB. Ik heb destijds daarom een Huawei B593 gekocht en dit werkte vlekkeloos.
Dit was genoeg om (onafhankelijk van anderen) WOT te spelen, maar niet genoeg om updates voor BF4, DCS A10 etc binnen te halen. Mijn ping schoot naar 2000ms als ik via ADSL gamede en iemand anders ging naar Nu.nl o.i.d.

Helaas moet je perse de 99 euro betalen voor de 4g modem, ondanks dat ik aangegeven had dat ik al een 4g modem heb. Echter nu ik alles ontvangen heb, heb ik de simkaart in mijn 'oude' 4g modem gestopt en dit werkt out-of-the-box met de instellingen van mijn 12GB simkaart.

Ik heb de externe antenne aangesloten en modem+antenne bij het raam gezet (in de B593 moet je niet vergeten in te stellen dat je een externe antenne hebt aangesloten, anders blijft hij werken op de interne; ik verwacht het zelfde met de geleverde modem). Ik heb nog geen uitgebreide metingen gedaan, paar positite in de kamer geprobeerd, maar BF4 update met 6MB/s op moment van schrijven; m.a.w. overdag.

Ik denk dat als ik de tijd vind om de externe antenne buiten op te hangen dat ik richting de 10MB/s toch wel moet lukken gezien de antenne nu verre van ideaal opgesteld is.

Enige minpunt is dat je niet al standaard de 20m SMA kabel om de antenne buiten te installeren meegeleverd krijgt; als je gebruik maakt van de gratis installatie dienst dan staat in de voorwaarden dat dit de max afstand is die vergoed wordt. Echter heb ik nauwelijks tijd om op een monteur te wachten/afspraak te maken, dus neem ik mijn verlies, koop ik zelf een verlengkabel en ga op een rustige dag zelf de antenne ophangen.

All-in-all dus een hele goede deal denk ik. Ja 59 euro is (heel)duur voor 100gb, maar gezien 's nachts ongelimiteerd en de zware restricties die ik had met ADSL en slechts 12GB via telefoon abbo, ben ik er erg blij mee! En de flexibiliteit van omhoog en omlaag stellen van het abonnement maakt dat je eigenlijk geen risico loopt om geld weg te gooien; als het niet werkt heb je 1 maand probeer termijn en de kosten kunnen binnen de perken blijven.

Jammer dat je niet zonder modem kan bestellen, maar als ik besluit de modem te verkopen, omdat ik er al een heb, dan maak ik er denk ik nog winst op ook ;).....

Uiteraard hoop ik dat de concurrentie met KPN betekend dat de limieten omhoog/prijzen omlaag gaan, maar voor nu kan ik met 100gb wel uit, kan altijd opwaarderen naar 200gb/maand (en weer terug) en 's nachts ongelimiteerd vereist wat flexibiliteit vanuit mijn download gedrag, maar niet onoverkoombaar gezien mijn opties.

Last note voor degene die zich afvragen of dit ook geschikt is om te gamen; gemiddelde ping die ik haal is zo'n 30ms, via wifi en 4g. m.a.w. erg geschikt voor ook FPS en bijvoorbeeld WOT.

Ik denk nog steeds niet dat dit voldoende geschikt is om met een familie ook te kunnen netflixen etc (ook niet met 200GB), maar voor mij is het gamen en snelle updaten + eventueel een klein servertje runnen het belangrijkste; ik ben in mijn eentje die ervan gebruik gaat maken dus ik kan zelf de prio's leggen waar mijn limieten aan besteed gaan worden.

PS; als ik het zo terug lees lijk ik wel een TMobile fanboy/gesponserde reviewer maar heel eerlijk gezegd is het een van de weinige keren dat iets zo vlekkeloos en snel geregeld is en dat ik met een probleem geholpen ben waar ik al een paar jaar op wachtte om een oplossing voor te kunnen vinden in de markt.

[ Voor 16% gewijzigd door Seesar op 08-09-2016 13:52 ]

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zeer interessant je ervaringen te lezen. Het verhaal over het modem dat je al had is ook grappig. Schrikken voor T-Mobile dat klanten die al jaren snel internet zoeken zelf oplossingen kunnen bedenken ;)

Een tevreden klant is natuurlijk altijd prettig voor een provider. En het opkrikken van verkeer over rustigere masten kan ook helpen nu daar ook heldere inkomsten tegenover staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
ik heb er zelf ook al eens aan zitten denken om gewoon een 4G modem te halen en een 2de simkaart voor tijdens de vakanties.. gezien het internet op menig afgelegen camping ook niet verder komt dan een 5mbit xDSL lijntje.. wat je met 100+ gasten kan gaan delen :-)

en nu weten we ook welke hardware Tmobile uitlevert voor deze dienst :D

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrudde
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-08 18:51
Ik vind een paar mb ook niet overhouden, haal overal eigenlijk wel meer, ook binnen. Is je eigen modem qua standaarden gelijk aan dat geleverde? Misschien haal je er met hun modem nog meer uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Schrudde schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 11:48:
Ik vind een paar mb ook niet overhouden, haal overal eigenlijk wel meer, ook binnen. Is je eigen modem qua standaarden gelijk aan dat geleverde? Misschien haal je er met hun modem nog meer uit
volgens de specs die ik kon vinden is het modem dat Tmobile levert tot 300mbits en de andere slechts tot 150mbits?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 19:18
SMSfreakie schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 11:58:
[...]

volgens de specs die ik kon vinden is het modem dat Tmobile levert tot 300mbits en de andere slechts tot 150mbits?
Klopt, de meegeleverde modem is 4G+ en die andere die hier genoemd wordt niet.
Met de 4G+ modem zou het veel rapper moeten gaan, zeker als het bereik niet zo optimaal is (4G900 uplink kan gecombineerd worden met 4G1800 downlink).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:22

swv

Het gaat toch om 6 MegaByte/s? Dat komt dan neer op 48 Megabit/s oplopende naar wellicht 80Mbit/s wanneer de antenne wat beter gepositioneerd is. Ik vind dat dan niet verkeerd voor een non 4g+ router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
sww89 schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 12:58:
Het gaat toch om 6 MegaByte/s? Dat komt dan neer op 48 Megabit/s oplopende naar wellicht 80Mbit/s wanneer de antenne wat beter gepositioneerd is. Ik vind dat dan niet verkeerd voor een non 4g+ router.
Zeker niet verkeerd maar zou echt nog wel tandje sneller moeten kunnen. Met 80 mbit/s zit je net boven 50% van de max van 4G1800, dit is voor T-Mobile begrippen ook niet echt de top, doet me vermoeden dat je met 4G+ nog flink wat winst kunt pakken. Latency is ook lager met 4G+!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrudde
Ik kan van die nieuwe geen specs vinden maar zie wel dat de oude geen 900 MHz ondersteund. Die band doet het juist binnen en aan de rand van een cel beter. Mogelijk is het voor 1800 al een beetje net aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philip oving
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-02-2022
De antennes van de mast in Sauwerd worden in oktober vervangen nu is er alleen 2g en 4g weet iemand of er na deze operatie ook 3g bij komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

philip oving schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 21:25:
De antennes van de mast in Sauwerd worden in oktober vervangen nu is er alleen 2g en 4g weet iemand of er na deze operatie ook 3g bij komt.
Die vraag heb je 31/8 ook gesteld. De antwoorden staan eronder. Maar voor jou nogmaals.

Na de ombouw van een locatie:

2G 1800
3G 900/2100
4G 900/1800 (en eventueel 2100 in de toekomst)

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ik ga een iPhone 7 aanschaffen, nu twijfel ik tussen Tele2, Vodafone, en T-Mobile. Bij Tele2 wil ik de 8 GB bundel, T-Mobile de 6GB bundel en Vodafone de 5 GB bundel.
Vodafone bied 225 Mb/s snelheid
T-Mobile 120 Mb/s
Tele 2 150 Mb/s

Ik woon zelf in Utrecht (stad), werk in Amsterdam en mijn ouders waar ik nog regelmatig kom wonen in Maastricht, dus qua dekking hoef ik me weinig zorgen te maken (op die plaatsen). Ik reis echter veel met het OV dus wil wel graag een provider die ook in de trein een goede dekking heeft. Mijn vraag is dus welke provider raden jullie aan?
En is het verschil in snelheid daadwerkelijk merkbaar?

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schrudde
Tele 2 heeft niet echt sites in de Utrechtse binnenstad, Vodafone iets meer maar houdt niet over. T-Mobile heeft er wel meer.

T-Mobile is wel slecht op perron 1-4 op het station, bij een beetje drukte is daar en op het noordelijk emplacement de dekking van T-Mobile niet echt lekker. Vodafone weet ik niet daar, maar Hollands nieuwe was beter en is zelfde net.

T-Mobile 4G doet het in de trein tussen Utrecht en Weert op een paar kleine plekjes(tunnel best, heide weert) na gewoon behoorlijk, tenminste met browsen enzo. Verderop weet ik niet. Op A2 van Amsterdam tot Maastricht ook ok.

De theorethische snelheden zijn eigenlijk niet relevant. Je hebt ze niet nodig en je gaat ze ook zelden halen. En veel telefoons trekken dat niet eens.
Vodafone zit veel voller, in de praktijk zit je daar wat ik begrijp vaak tussen 6 en 15. T-Mobile iets meer en Tele 2 nog meer, want het net is veel leger. T-Mobile is meestal in steden het beste en Vodafone/KPN op het platteland. Tele 2 is nieuwkomer met minder dekking, maar ook nauwelijks capacity issues en scherpe prijzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:14
Vodafone doet het in Maastricht heel goed, in Utrecht ook bijna nergens problemen en in Utrecht ook snelheden van gemiddeld 35 Mbps ofzo, weet niet waar die 6-15 vandaan komen maar ik zit eigenlijk nooit onder de 15.

Op het station Utrecht CS geeft Vodafone volgens mij de beste performance van alle providers, met ook in de noordertunnel nog prima 4G (bij KPN/T-Mobile is dat minder zover ik weet).

Alleen onderweg wil je bij Vodafone nog weleens terugvallen op 3G en heel soms 2G (maar daarna meestal snel terug naar 4G). Eerlijk gezegd denk ik dat KPN voor in de trein eigenlijk de beste keuze is ;)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• miicker
  • Niet online
Sorcerer8472 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 10:18:
Vodafone doet het in Maastricht heel goed, in Utrecht ook bijna nergens problemen en in Utrecht ook snelheden van gemiddeld 35 Mbps ofzo, weet niet waar die 6-15 vandaan komen maar ik zit eigenlijk nooit onder de 15.

Op het station Utrecht CS geeft Vodafone volgens mij de beste performance van alle providers, met ook in de noordertunnel nog prima 4G (bij KPN/T-Mobile is dat minder zover ik weet).

Alleen onderweg wil je bij Vodafone nog weleens terugvallen op 3G en heel soms 2G (maar daarna meestal snel terug naar 4G). Eerlijk gezegd denk ik dat KPN voor in de trein eigenlijk de beste keuze is ;)
Thanks voor je reactie. KPN vind ik persoonlijk veel te duur. Daar ga ik dus sowieso niet heen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@Miicker

Daarnaast moet je je afvragen of je je keuze van één specifieke plek wilt laten afhangen. En dan bedoel ik bv de Noordertunnel die Sorcerer aangeeft. Hoelang ben je in die tunnel? Je ziet nu al dat elke provider ergens wel minder dekking heeft. VF is in Maastricht inderdaad prima, echter T-Mobile doet daar totaal niet onder voor VF. Tele2 weet ik niet.

Vraag voor jezelf af waar je het voor wilt gebruiken en stem daar je keuze op af. Kies tussen VF en T-Mobile en streep de voor- en nadelen weg.

Edit: T-Mobile zit trouwens op 150Mb/s

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2016 22:02 ]

• miicker
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2016 @ 11:59:
@Miicker

Daarnaast moet je je afvragen of je je keuze van één specifieke plek wilt laten afhangen. En dan bedoel ik bv de Noordertunnel die Sorcerer aangeeft. Hoelang ben je in die tunnel? Je ziet nu al dat elke provider ergens wel minder dekking heeft. VF is in Maastricht inderdaad prima, echter T-Mobile doet daar totaal niet onder voor VF. Tele2 weet ik niet.

Vraag voor jezelf af waar je het voor wilt gebruiken en stem daar je keuze op af. Kies tussen VF en T-Mobile en streep de voor- en nadelen weg.

Wanneer je naar T-Mobile wilt/gaat wil ik je ook nog wel een extra korting geven ;) PM me dan maar.

Edit: T-Mobile zit trouwens op 150Mb/s
Waar zie jij dat T-Mobile 150 Mb/s is? op hun website staat toch echt 120 Mb/s

Verwijderd

miicker schreef op woensdag 14 september 2016 @ 12:56:
[...]

Waar zie jij dat T-Mobile 150 Mb/s is? op hun website staat toch echt 120 Mb/s
Staat nergens, maar geloof me maar ;)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/x0kLf5C.png

• miicker
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2016 @ 13:04:
[...]

Staat nergens, maar geloof me maar ;)

[afbeelding]
Dat is het WiFi teken toch? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

miicker schreef op woensdag 14 september 2016 @ 13:19:
[...]

Dat is het WiFi teken toch? :P
Nee, dit is een 4G test (te zien aan het icoon links naast de datum).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWA777
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2016 @ 13:33:
[...]

Nee, dit is een 4G test (te zien aan het icoon links naast de datum).
T-Mobile is idd 150 mbps

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7ZdU1CqGkOsycrCqsOuEPaCj/full.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blids
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-07 19:12
The Wizard heeft een nieuwe mast ontdekt, ben volgens op onderzoek gegaan

Het is wel een verbetering voor daar en maar was T-Mobile niet duidelijk met communiceren over de Gsk mast, en was dat de mast waar alles in kwam te hangen en wordt de Gsk mast helemaal niet gesloopt

ik heb begrepen van The Wizard dat er alleen 4G900 was, Bij de mast haal je een snalheid zie foto, die wel erg hoog zijn voor alleen 4G900, zie trouwens ook geen extra straalverbindingen bij gekomen
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/e89xxj.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2r3zb15.jpg

Richting Harderwijk blijft hij net op 4G900 het internet werkt de hele weg, bij Harderwijk gaat die naar 4G1800
Richting Ermelo voor Gsk wordt je naar 3G900 geschakeld, toestel blijft er vast op staan, snelheid is wel verbeterd, ééne moment haal je over de 11 mbit/sec even later niet meer dan 4 mbit/sec, snelheid schomelt
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/k06bkx.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/or5nux.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2vug789.jpg

Vanaf Gsk richting Ermelo op het laatste moment naar 4G900 bij de rotonde naar 4G1800, terug richting Gsk heel snel weer naar 3G900, als of 2G900 signaal op 4G900 stoort en het weg drukt, naar het Gsk schakel je weer naar 4G900 maar door de verbinding komt geen data, ontvangst is tussen -104dbm -109dbm, voor de rotonde ontvangst -106dbm tot -109dbm komt er iets data door heen
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/a536.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/vpz1w8.jpg

Tussen de twee rotondes -107dbm tot -110dbm, stoort het 2G900 erg op het 4G900 snelheid is niet stabiel en schomelt heel erg
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/72xifa.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/oj3ss0.jpg

Verder op bij de rotonde, schiet de snelheid omhoog bij -101dbm to -104dbm
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/29cknkg.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/u2178.jpg

Er is 4G+ aanwezig
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/15ttsp.jpg

Ook zie je geen extra straalverbinding erbij gekomen, Antenne's hebben 2G1800, 3G900, 2100, 4G900, 1800, zitten 3 RRU's per Antenne in
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/29vnifd.jpg

Rotonde Richting Leuvenum valt 4G al weg bij de oude vuilnisbeld

Dat probleem is ook bij Elspeet, tussen Voorthuizen, Garderen, Eemhof eerder ook bij Harderwijk en Elburg daar is gelukkig 2G900 weg
Zo dra je in het veld van 2G900 komt is 4G900 weg

Er was een keer storing op 2G in Elspeet, 3G werkte wel, 4G900 kwam ook goed door, was vrijwel overal te gebruiken buiten en sommige plekken ook binnen, ook was de 4G dekking beter op de stakenbergweg, oude zwolseweg tot aan Leuvenum 4G900 van uit de Staverden mast, Staverden van naar Elspeet de hele weg 4G900

Week later op alle locaties 3G, wist gelijk dat 2G900 weer aanstond
Staverden van naar Elspeet valt naar het kasteel 4G900 weg naar 3G900

Iets anders wat is de dekking verbeterd bij het strand van Hoek Van Holland, eerder moest je daar bij zijn als je 2G had of 0 strepen 3G, nu is daar overal 2 strepen 4G
ook de Maasvlakte is sterk verbeterd, eerder 2G of soms 3G, nu overal 4G

In dit onderzoek heeft veel tijd gezeten, het lukte in het niet helemaal, uiteindelijk toch nog gelukt

• Blids
Nieuwe T-Mobile update staat online op het antenneregister

Verwijderd

Een kleine wijziging in het vervangen van de overige locaties naar nieuwe antennes. Dan specifiek de hoogspanningsmasten. De planning was dat in Q1 van 2017 alle locaties omgebouwd zouden zijn. Echter is dit niet haalbaar gebleken en is de deadline verschoven naar Q2 2017.

De locaties in Zuid-Limburg zullen iig pas in 2017 worden omgebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2016 @ 22:54:
Een kleine wijziging in het vervangen van de overige locaties naar nieuwe antennes. Dan specifiek de hoogspanningsmasten. De planning was dat in Q1 van 2017 alle locaties omgebouwd zouden zijn. Echter is dit niet haalbaar gebleken en is de deadline verschoven naar Q2 2017.

Het is mij niet helemaal duidelijk wat er precies is uitgesteld. Het ombouwen van de BTS voegt 4G toe aan bestaande antennes; hiervoor hoeft men de mast niet in te klimmen, maar kan men de 'kasten' op de grond vervangen. Dit heeft T-Mobile al bij heel veel hoogspanningsmasten gedaan, maar nog niet bij alle locaties (die zijn vooralsnog nog steeds 3G-only, soms met 2G erbij). Laat dit "fase 1" zijn.

Daarnaast zijn er omgebouwde kasten, maar nog met de oude antennes. Deze plekken hebben dus wel 4G1800, maar er kan nog geen 4G900 aan toe worden gevoegd totdat ook de antennes zijn vervangen. Dit betreft ook weer een aantal masten. Stel dat dit "fase 2" is.

Lukt het T-Mobile niet om fase 1 voor Q2-2017 af te ronden, of gaat het om fase 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Bedankt voor de reacties m.b.t. mijn ervaring van 4gvoorthuis.

Ik dacht dat het waardevol zou zijn om de geleverde 4g router gesealed in de box te laten, maar jullie denken dat ik er makkelijk meer mee kan dan met de oude B593?

Gezien ik nu zo'n 48mbit haal met huidige opstelling, denken jullie dat ik sneller moet halen door alleen de modem te wisselen gebaseerd op 4g versus 4g+ signaal?

Inderdaad, de B593 heeft max 150mbit, maar als Tmobile ook maar max 150mbit levert, dan dacht ik zelf dat dit geen probleem zou zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door Seesar op 16-09-2016 17:03 ]

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PWA777 schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 16:42:
[...]

Het is mij niet helemaal duidelijk wat er precies is uitgesteld. Het ombouwen van de BTS voegt 4G toe aan bestaande antennes; hiervoor hoeft men de mast niet in te klimmen, maar kan men de 'kasten' op de grond vervangen. Dit heeft T-Mobile al bij heel veel hoogspanningsmasten gedaan, maar nog niet bij alle locaties (die zijn vooralsnog nog steeds 3G-only, soms met 2G erbij). Laat dit "fase 1" zijn.

Daarnaast zijn er omgebouwde kasten, maar nog met de oude antennes. Deze plekken hebben dus wel 4G1800, maar er kan nog geen 4G900 aan toe worden gevoegd totdat ook de antennes zijn vervangen. Dit betreft ook weer een aantal masten. Stel dat dit "fase 2" is.

Lukt het T-Mobile niet om fase 1 voor Q2-2017 af te ronden, of gaat het om fase 2?
Yip, excuus. Het betreft het vervangen van de antenne's (panelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Seesar schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 17:02:
Bedankt voor de reacties m.b.t. mijn ervaring van 4gvoorthuis.

Ik dacht dat het waardevol zou zijn om de geleverde 4g router gesealed in de box te laten, maar jullie denken dat ik er makkelijk meer mee kan dan met de oude B593?

Gezien ik nu zo'n 48mbit haal met huidige opstelling, denken jullie dat ik sneller moet halen door alleen de modem te wisselen gebaseerd op 4g versus 4g+ signaal?

Inderdaad, de B593 heeft max 150mbit, maar als Tmobile ook maar max 150mbit levert, dan dacht ik zelf dat dit geen probleem zou zijn.
maar met een smartphone zonder 4G+ haal je ook langzamere snelheden dan met 4G+ :-)

zelf getest met 2 Tmobile sims, op de zelfde locatie.. 4G+ 140/48mbits.. 4G 89/42mbits

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dave1988
  • Laatst online: 11-09 09:04
Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2016 @ 22:54:

Nou... toch een update dus :) duidelijke info! Snap alleen niet zo waarom dat juist (Zuid-)Limburg pas in Q2-2017 aan de beurt is dan.... wordt er hier van Noord naar Zuid gewerkt?
Weet jij dan misschien ook meer over eventuele extra locaties die dan meteen mee opgezet worden en mee geïntegreerd zullen worden?

Wat is eigenlijk met de 2G/3G-locaties in Simpelveld-Huls en Berg en Terblijt? Dit zijn geen hoogspanningsmasten, wanneer staan deze op de planning een upgrade te krijgen naar 4G? Zijn er nog andere locaties hier in de beurt die geen 4G hebben?

• Sorcerer8472
Waar staat die in Berg en Terblijt überhaupt? Wijken de gps-coördinaten heel erg af, want op bijv. Streetview kan ik absoluut niets vinden. Die van Vodafone is wel duidelijk te zien (weer zo'n niet-omgebouwde Voda-locatie :+)

• Blids
Sorcerer8472 schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 00:42:
Waar staat die in Berg en Terblijt überhaupt? Wijken de gps-coördinaten heel erg af, want op bijv. Streetview kan ik absoluut niets vinden. Die van Vodafone is wel duidelijk te zien (weer zo'n niet-omgebouwde Voda-locatie :+)
Bij die van Vodafone, het is niet echt een stevige mast, denk dat daar de hele mast vervangen moet worden om de nieuwe antenne's te kunnen dragen
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/256d89c.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/71ojvd.jpg

• Sorcerer8472
Dan wijken de coordinaten flink af. Zal waarschijnlijk wel 2G+4G-situatie worden bij Vodafone zonder 3G :)

Verwijderd

Dave1988 schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 21:02:
[...]

Nou... toch een update dus :) duidelijke info! Snap alleen niet zo waarom dat juist (Zuid-)Limburg pas in Q2-2017 aan de beurt is dan.... wordt er hier van Noord naar Zuid gewerkt?
Geen flauw idee :)
Weet jij dan misschien ook meer over eventuele extra locaties die dan meteen mee opgezet worden en mee geïntegreerd zullen worden?
Nee, ook hier helaas geen info over.
Wat is eigenlijk met de 2G/3G-locaties in Simpelveld-Huls en Berg en Terblijt? Dit zijn geen hoogspanningsmasten, wanneer staan deze op de planning een upgrade te krijgen naar 4G? Zijn er nog andere locaties hier in de beurt die geen 4G hebben?
Simpelveld-Huls bedoel je deze? 6369EW
Berg en Terblijt bedoel je 6325EB??

Ik zal ze eens navragen bij de betreffende persoon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 15:10

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

T-Mobile Update 4gmasten.nl geplaatst.

Antenne en masten malloot

Verwijderd

3CA flink uitgebreid in Amsterdam zie ik. Iemand al ervaringen ermee?

• Meubelmaker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-09 10:36
Als ik het goed interpreteer is er nu ook een 4G1800/4G900 mast bij mij in de buurt. 9421NE. Als ik op de dekkingskaart van TM kijk zie ik echter geen verbetering sinds de vorige maanden dat ik die kaart heb bekeken. Ingebruikneming zou zijn op 06/08/2016. Zou het kunnen dat TM haar eigen dekkingskaart nog niet heeft bijgewerkt? Ik kan de dekking niet controleren omdat mijn switch van VF naar TM pas eind oktober is.

Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5

• Gijsj16
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09-09 22:09
Meubelmaker schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 14:30:
Als ik het goed interpreteer is er nu ook een 4G1800/4G900 mast bij mij in de buurt. 9421NE. Als ik op de dekkingskaart van TM kijk zie ik echter geen verbetering sinds de vorige maanden dat ik die kaart heb bekeken. Ingebruikneming zou zijn op 06/08/2016. Zou het kunnen dat TM haar eigen dekkingskaart nog niet heeft bijgewerkt? Ik kan de dekking niet controleren omdat mijn switch van VF naar TM pas eind oktober is.
Je zou ook kijken wat alleen de 2G/3G dekking doet. Als er al 3G900 draait is de dekking vaak even ver.

• Raider095
  • Laatst online: 02-11-2021
De enige die ik kan vinden in Berg en Terblijt is deze : https://goo.gl/maps/ih4WG27h17z

• Meubelmaker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-09 10:36
Gijsj16 schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 18:08:
[...]

Je zou ook kijken wat alleen de 2G/3G dekking doet. Als er al 3G900 draait is de dekking vaak even ver.
Dat lijkt wel goed op mijn adres maar niet overal in het dorp. Hoopvol afwachten tot eind oktober.

Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWA777
Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 13:38:
[...]

3CA flink uitgebreid in Amsterdam zie ik. Iemand al ervaringen ermee?
Ik ga morgen rondje doen. Hopelijk lukt het zelfs om 2CA op een iPhone 6 aan de praat te krijgen (band 1+8)

Edit: sneller dan 140 mbps heb ik het nog niet kunnen krijgen, maar dit was overdag in de Pijp, niet heel rustig op het netwerk.

De iPhone 6 / 6 Plus en SE ondersteunen LTE-Rel 10 terwijl Band 1 + 8 LTE-Rel 12 vereist; dit werkt dus bij nader inzien niet op de iPhone.

[ Voor 31% gewijzigd door PWA777 op 18-09-2016 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
Er zijn masten die 2G900 maar ook 4G900 hebben, dat lijkt me niet juist te zijn, 2G900, 1800, 3G900, 2100 4G900 en 1800 op de zelfde mast of 2G900, 3G900, 2100, 4G900 1800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrudde
Ik vraag me af of er nog wel wordt uitgezonden op die mast in Berg en Terblijt. T-Mobile en Vodafone hebben magere dekking daar, T-Mobile 4G valt her en der weg, 3G is ook niet dik. Vodafones 3G is nog zwakker. KPN zit op een bejaardencomplex en is wel hard op 3G. 4g van KPN en Vodafone weet ik niet, de andere 3G netten heb ik in Sensorly wel eens deels gemapt in Berg met een simloos oud toestel.
De T-Mobile dekking is er wel enorm vooruit gegaan in een jaar, vorig jaar viel het in Sint Gerlach weg, viel je bij de Geul terug op 2G en had je boven in Berg alleen 3g en 2g. Nu heb je in vrijwel heel Berg en de hellingeb wel 4G fietsend, met wat terugval op 3G midden in het dorp. Ik denk dat dat het voordeel van 900 is, of de site in Berg is uitgezet on terugval op lage technologie te voorkomen.
Heb T-mobile ook met Rootmetrics gedaan en zo'n beetke bij die mast heb je zelfs een zwart puntje. Misschien zit er alleen paraplu2g in van Vodafone. Het is een mast van de lokale radio.

Wat ik me ook afvraag van wie het paneel is op het hotel tussen Sint Gerlach en Houthem. Dat is namelijk een slimme site om het geuldal te doen. Alle providers houden niet over in het zuiden van Sint Gerlach en in Geulhem en de heuvelflabkbossen daar. Het is nu een fractie beter door 3g900 maar vroeger zag je geregelx mensen buiten bellen hun oor naar het noorden richtend. Vodafone is zelfs iets beter geworden ondanks geen3G 900. Vroeger deed die het binnen nergens en was hij bij de Geul buiten ook weg. Tenminste Hollands Nieuwe , voafonenet op 3g/2g. Voor de vernieuwing van T-Mobile was T-mobile er zelfs nog slechter.

NB, rootmetrics lijkt weer een periode te hebben dat het niet werkt. Na de update doet hij het op meer telefoons niet meer, punten komen niet, van de oude versie wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
Schrudde schreef op zondag 18 september 2016 @ 20:33:
Ik vraag me af of er nog wel wordt uitgezonden op die mast in Berg en Terblijt. T-Mobile en Vodafone hebben magere dekking daar, T-Mobile 4G valt her en der weg, 3G is ook niet dik. Vodafones 3G is nog zwakker. KPN zit op een bejaardencomplex en is wel hard op 3G. 4g van KPN en Vodafone weet ik niet, de andere 3G netten heb ik in Sensorly wel eens deels gemapt in Berg met een simloos oud toestel.
De T-Mobile dekking is er wel enorm vooruit gegaan in een jaar, vorig jaar viel het in Sint Gerlach weg, viel je bij de Geul terug op 2G en had je boven in Berg alleen 3g en 2g. Nu heb je in vrijwel heel Berg en de hellingeb wel 4G fietsend, met wat terugval op 3G midden in het dorp. Ik denk dat dat het voordeel van 900 is, of de site in Berg is uitgezet on terugval op lage technologie te voorkomen.
Heb T-mobile ook met Rootmetrics gedaan en zo'n beetke bij die mast heb je zelfs een zwart puntje. Misschien zit er alleen paraplu2g in van Vodafone. Het is een mast van de lokale radio.

Wat ik me ook afvraag van wie het paneel is op het hotel tussen Sint Gerlach en Houthem. Dat is namelijk een slimme site om het geuldal te doen. Alle providers houden niet over in het zuiden van Sint Gerlach en in Geulhem en de heuvelflabkbossen daar. Het is nu een fractie beter door 3g900 maar vroeger zag je geregelx mensen buiten bellen hun oor naar het noorden richtend. Vodafone is zelfs iets beter geworden ondanks geen3G 900. Vroeger deed die het binnen nergens en was hij bij de Geul buiten ook weg. Tenminste Hollands Nieuwe , voafonenet op 3g/2g. Voor de vernieuwing van T-Mobile was T-mobile er zelfs nog slechter.

NB, rootmetrics lijkt weer een periode te hebben dat het niet werkt. Na de update doet hij het op meer telefoons niet meer, punten komen niet, van de oude versie wel.
Mast niet omgebouwd
Datum plaatsing19-4-1996
Datum ingebruikname3-5-1996
6325EC draait alleen 2G900, 2G1800, daar draait alleen Gprs
22.1 m / 90 gr / 951.2 MHz / 32.4 dBW
21.7 m / 270 gr / 1872.4 MHz / 30.7 dBW
31.7 m / 190 gr / 1871.8 MHz / 31.1 dBW

Lijkt wel of 2G900 signaal op 4G900 stoort en weg drukt
Zo dra je in het veld van 2G900 komt is 4G900 weg is mij ervaring

Het is niet echt een stevige mast, denk dat daar de hele mast vervangen moet worden om de nieuwe antenne's te kunnen dragen, nu zitten de antenne's al op verschillende hoogtes, mogelijk voor de wind belasting
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/256d89c.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/71ojvd.jpg

Er was een keer storing op 2G900 in Elspeet, 3G werkte wel, 4G900 kwam ook goed door, was vrijwel overal te gebruiken buiten en sommige plekken ook binnen, ook was de 4G dekking beter op de stakenbergweg, oude zwolseweg tot aan Leuvenum 4G900 van uit de Staverden mast, Staverden van naar Elspeet de hele weg 4G900

Week later op alle locaties 3G, wist gelijk dat 2G900 weer aanstond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het goed is staat er op enkele afstand van de 'Falcon Radio Mast' een nieuwe KPN mast. Deze moet staan aan de Douboomweg. Deze is ergens vorig jaar (als het goed is) geplaatst. Zou dan achter de autogarage moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
Verwijderd schreef op zondag 18 september 2016 @ 23:56:
Als het goed is staat er op enkele afstand van de 'Falcon Radio Mast' een nieuwe KPN mast. Deze moet staan aan de Douboomweg. Deze is ergens vorig jaar (als het goed is) geplaatst. Zou dan achter de autogarage moeten zijn.
Antenneregister staat die nog niet
In 2008 had Kpn al aan gegeven daar een mast te willen plaatsen maar door veel bezwaren kreeg Kpn geen toestemming ervoor, 2015 9 jan Groen licht voor zendmast KPN in Berg en Terblijt, veel bezwaren van mensen uit het dorp, 8 jaar kunnen tegen houden
heb ook begrepen dat het contract met Kpn bij
Zorgcentrum Fonterhof niet is verlengt, Kpn de antenne's daar moet verwijderen

Veel bezwaren van mensen uit het dorp mogelijk is dat ook de reden dat Vodafone en T-Mobile nog alleen 2G hebben daar

[ Voor 3% gewijzigd door Blids op 19-09-2016 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-09 17:52

carnager

AmsterdamVideo

Topicstarter
Schrudde schreef op zondag 18 september 2016 @ 20:33:
[..]
Maak daar ook, via de app, even melding van bij hunzelf als je wilt.
Heb ik begin van de maand, toen de update er net doorgeduwd was, ook al gedaan, maar toen (h)erkenden ze het probleem niet.
Hoe meer meldingen ze krijgen met dit probleem, hoe sneller ze het (hopelijk) oplossen.

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrudde
Ik geloof niet dat in Berg nog 2G 900 aan staat van T-Mobile. Laatste keer dat ik er was in Augustus nergens 2g, alleeb heel zwak 3G eb 4g. Gezien de enorme verbetering tov vorig jaaf denk ik dat de dekking nu 900 MHz is. Heb ik ook afgelezen uit servicemenu ergens in Berg.
Signaal komt van elders. Maastricht of Houthem bij de snelweg ofzo.Of uit het zuiden.

Vanuit Maastricht andere kant op naar Tongeren gaat het signaal ook heel ver, viel pas weg bij E313.

@carnager
Heb het gemeld bij Rootmetrics. Is keer eerder gebeurd dat het een tijd niet werkte. Kreeg ik een belerende mail dat het logisch was want ik had een punt was zonder GPS ofzoiets. Miest maar niet in rotsen en bomen staan.De andere punten kwamen toen ineens alsnog en nieuwe ook, dus denk dat ze toen op achtergrond wel wat gedaan hebben. Misschien gevalletje klant gelijk, maken, maar een eventueel meelezende directie niet argwanend maken ofzo.
Denk dus dat het niet alleen zo is dat punten met onvoldoende GPS niet gepresenteerd worden, dat is logisch, maar dat verrotte data in de pijplijn het kan verstoppen waardoor andere punten niet geupload neer worden ofzo. Nu nog geen reactie gehad.

@seasar. Het nieuwe modem geeft mogelijk idd nog een hogere snelheid, de 900 Mhz band kan er nog bij, dan heb je 30 Mhz ipv 20 MHz. Op een snelweg met 3 stroken ga je vaak ook sneller dan over 2 stroken al is de maximumsnelheid gelijk.
En hij zal het binnen makkelijker snel doen, 900 band dempt minder dan 1800. Die 5 kan dan wel 10 of 15 zijn ofzo. Maar goed, dat heb je al opgelost met een betere positie.
Of je het de moeite vind als je al 48 haalt en de verbetering ongewis is dat is aan jou natuurlijk, ik denk dat ik ook al blij zou zijn.

[ Voor 61% gewijzigd door Schrudde op 19-09-2016 10:39 . Reden: Toevoegen 2 antwoorden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:16
Ik begrijp het niet, als ik "beneden binnenshuis ben" bijvoorbeeld in een kelder.
Heb ik echt nooit bereik, ik kan niet bellen laat staan internetten.

Terwijl vrienden met KPN, Vodafone daar wel gewoon bereik hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Joostje123 schreef op maandag 19 september 2016 @ 10:45:
Ik begrijp het niet, als ik "beneden binnenshuis ben" bijvoorbeeld in een kelder.
Heb ik echt nooit bereik, ik kan niet bellen laat staan internetten.

Terwijl vrienden met KPN, Vodafone daar wel gewoon bereik hebben.
In Berg en Terblijt of in het algemeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:16
Sorcerer8472 schreef op maandag 19 september 2016 @ 10:51:
[...]

In Berg en Terblijt of in het algemeen?
Eigenlijk overal wel, gaat wel om kelders.
Bijvoorbeeld bij mijn ouders hebben ze een kelderverdieping, geen bereik.
Gisteren in een restaurant werden we geplaatst in een kelder, geen bereik.
Bijvoorbeeld in Utrecht bij de werven. Kpn gebruikers gewoon altijd bereik daar ik zelden tot nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrudde
Heb je misschien een telefoon die de 900 MHz band voor 3G of 4G niet ondersteund? Dan kan dat. Sowieso zijn kelders zeer moeilijke onstandigheden. Als het ene signaal van wat dichterbij komt maakt dat uit. Maar waar wie zit is overal anders. Maar in zijn algemeenheid heeft T-Mobile juist de meeste sites in stedelijk gebied.
En T-mobile en KPN hebben 3G 900 waardoor internet het vaak dieper indoor nog doet als Vodafone op 2G/E overschakelt. Het zal aan de specifieke locatie liggen of je telefoon ondersteund de lage indoorbanden die T-Mobile gebruikt niet goed.
In werfkelders en cafes in Utrecht doet T-Mobile het bij mij meestal wel min of meer, vroeger bij Hollands Nieuwe en Telfort deed hij het binnen niet of nauwelijks op veel plekken. Dat zijn providers op het 2g/3g net van Vodafone en KPN. Nou kunnen die op 4G mogelijk veel beter zijn, maar dat is geen bellen. KPN heeft nadien ook 3g900 aangezet dus dat zal wel flink beter zijn dab hoe ik het ken. Bij Vodafone zal het wel binne gemiste oproepen met werkend internet zijn of goede 2G maar met nauwelijks internet.

Veel KPN klanten gebruiken ongemerkt ook vaak de WIFI van KPNlijnen her en der voor internet, dat zal ook wel positief schelen. Vodafone gaat dat vast met Ziggo ook nog wel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Klinkt inderdaad als een telefoon die geen 900 MHz ondersteunt voor 3G/4G, want op zich heb je op omgeving Wed na in werfkelders altijd wel een beetje internet, bij alle providers (m.u.v. Tele2 4G, da's helemaal weg daar).

Zeker de werfkelders bij de Oudegracht tussen de Pathé en de Winkel van Sinkel in. Als je heel diep naar binnen gaat wordt het bij alle providers spannend.

Bij Vodafone zul je nog terugvallen op 2G op het einde en op zich kun je dan nog gebeld worden. Heb echt heel erg weinig dat het netwerk helemaal niet meer bereikbaar is. Zelfde bij KPN, eerst 4G dan 3G dan 2G.

Het grappige is dat je bij T-Mobile dus niet kán terugvallen op 2G omdat dat zwakker is dan 3G. Daardoor is de gebruikerservaring wat betreft mobiel internet wel beter dan bij KPN en Vodafone, ook al valt het signaal in theorie misschien net iets eerder weg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag even naar Berg en Terblijt gereden en eens gekeken daar.

De nieuwe mast op de Douboomweg is er inderdaad nog niet. Wanneer die dan komt is een raadsel, daar er 1,5 jaar geleden toestemming gegeven is voor de plaatsing. Deze wordt dan wel van KPN, maar wellicht dat er ook andere providers in komen.

Die mast van Falcon Radio (waar dus nu de antenne's inhangen) is wel een 'gammel' ding mijn inziens. Lijkt erop dat deze mast niet veel meer/zwaardere antenne's aankan. Vandaar dat deze ook nog niet omgebouwd is vermoed ik (Heb nog niks gehoord van de netwerkmensen btw).

Netwerk in Berg en Terblijt (aanrijdend vanuit Houthem is opzich wel redelijk. Heel even terugval op H+, maar op de rijksweg meteen weer terug naar 4G+. Het signaal lijkt me te komen van de locatie in Maastricht-Amby (6225ND). Tussen deze locatie en BeT ligt vrijwel alleen weiland. De locatie in Sibbe lijkt ook nog wel iets te doen, maar staat een stuk lager tov BeT.

De rit van Berg en Terblijt naar Gulpen (Sibbe, Scheulder, Vilt) en daarna door Bocholtz continu 4G(+) gehad. In Gulpen merk je goed dat de mast daar ook 4G doet nu (6271GJ). Bereik is daar nu ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Van Vaals naar Epen (via de Epenerbaan) moet je eens proberen, stuk minder succes daar aangezien je pas bij de westkant van Epen weer een T-Mobile site tegenkomt. KPN presteert hier het beste (geen grote verrassing).

Supermooie weg om te rijden is dat trouwens, sowieso dikke aanrader! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
Sorcerer8472 schreef op maandag 19 september 2016 @ 15:27:
Van Vaals naar Epen (via de Epenerbaan) moet je eens proberen, stuk minder succes daar aangezien je pas bij de westkant van Epen weer een T-Mobile site tegenkomt. KPN presteert hier het beste (geen grote verrassing).

Supermooie weg om te rijden is dat trouwens, sowieso dikke aanrader! :)
T-Mobile heeft sowieso wat weinig masten in die buurt. KPN heeft er nog 1 in Epen, 1 aan de westkant van Vaals en dan nog 1 in Vijlen; die staan net allemaal wat beter gepositioneerd voor dat tussenliggende gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het Heuvelland is inderdaad wel een 'probleem' bij T-Mobile. Alhoewel je in Epen (onderaan bij de ijsboer) wel 3G/H hebt, is 4G ver te zoeken daar. Zonder bijplaatsen van masten zal het daar ook wel zo blijven.

En inderdaad mooie wegen daar. Ik heb daar eens een dagje gemapt op Sensorly. Helaas niet te zien door de nog altijd aanwezige kaartstoring aldaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dave1988
  • Laatst online: 11-09 09:04
De T-Mobile locatie in Berg en Terblijt is volgens het antenneregister te vinden tussen Grote Straat en Hofpad. De mast die HcBlids laat zien is volgens mij niet die mast van T-Mobile, toch? Deze staat ook verder zuidelijker in Berg en Terblijt. Ik snap niet dat een dorp zich nog zo lan verzetten tegen een fatsoenlijke zendmast, daarmee kan toch het hele dorp voorzien worden van goede dekking....

In Simpelveld-Huls bedoelde ik idd de locatie 6369 EW dit lijkt een 900-only locatie qua 2G/3G.

KMeijers, jij kent de collega's bij T-Mobile toch vrij goed? ;) help ons eens hier in t zuiden met het voordragen van nieuwe locaties ;) haha.. Epen is idd ook een goed voorbeeld.. bijna geen 4G. Daar moet toch wel iets te regelen zijn...
Was vanavond in Meerssen, zelfde probleem... alleen buiten Meerssen staan zendmasten, die dan weer noet fatsoenlijk tot op de Stationsstraat reiken. Gevolg 1 streepje 4G-900 of terug naar 3G-900 met 1 streepje. KPN en Vodafone hebben beide een aparte extra locatie binnen Meerssen.

Zelfde verhaal in Klimmen. KPN heeft nog een extra locatie achter de Jan Linders in een hoogspanningsmast. Bij T-Mobile heb je binnen de Jan Linders geen bereik. De masten in Ransdaal, Autoweg A79 of Hulsberg reiken niet tot boven in Klimmen.
Sowieso is de locatie in Hulsberg ook wat aan de lage kant, de Irenestraat is bv qua dekking alweer belabberd....

En dan nog de vraag... waarom heeft de locatie op de Emmaberg (radiomast) maar 2 panelen?

Genoeg gevraagd... kijk maar waar je op kan antwoorden :)

Verwijderd

Dave1988 schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 23:49:
De T-Mobile locatie in Berg en Terblijt is volgens het antenneregister te vinden tussen Grote Straat en Hofpad. De mast die HcBlids laat zien is volgens mij niet die mast van T-Mobile, toch? Deze staat ook verder zuidelijker in Berg en Terblijt. Ik snap niet dat een dorp zich nog zo lan verzetten tegen een fatsoenlijke zendmast, daarmee kan toch het hele dorp voorzien worden van goede dekking....
Zoals al eerder aangegeven dacht ik hier door iemand, is dat waarschijnlijk een klein foutje in de coördinaten (vergelijkbaar met de locatie in Kerkrade (Nieuwstraat). Daar wordt de locatie ook aangegeven alsof deze in Duitsland staat, deze staat echter op rotonde precies op de grens. T-Mobile hangt ook bij Falcon erin. Ik vermoed zelf dat zij wachten tot wellicht de mast gebouwd is aan de Douboomweg, zodat ze er daar bij in mogen. De vergunning is er (voor KPN) nu de plaatsing nog. Ik vermoed dat de installatie op de Falconmast dan ook gaat verdwijnen.
In Simpelveld-Huls bedoelde ik idd de locatie 6369 EW dit lijkt een 900-only locatie qua 2G/3G.
Die vraag staat uit, heb er nog niks over gehoord.
KMeijers, jij kent de collega's bij T-Mobile toch vrij goed? ;) help ons eens hier in t zuiden met het voordragen van nieuwe locaties ;) haha.. Epen is idd ook een goed voorbeeld.. bijna geen 4G. Daar moet toch wel iets te regelen zijn...
Was vanavond in Meerssen, zelfde probleem... alleen buiten Meerssen staan zendmasten, die dan weer niet fatsoenlijk tot op de Stationsstraat reiken. Gevolg 1 streepje 4G-900 of terug naar 3G-900 met 1 streepje. KPN en Vodafone hebben beide een aparte extra locatie binnen Meerssen.
Nou kennen is een groot woord :D Net zoals jij heb ik ook wel enkele potentiële locaties op het oog,die zeker een toevoeging kunnen zijn op het bereik in sommige gebieden. Wat men veelal vergeet (en dat is gewoon de grootste drempel) zijn de vergunningen en protesten van mensen in een gebied. Wanneer men in beroep gaat, dan ben je zo weer een jaar verder. En vaak moet je ook geluk hebben met de infrastructuur. Ik meen me te herinneren dat men voor bv hotels of silo's geen vergunning nodig heeft, daar mag men plaatsen (uiteraard iom de eigenaar). Als je bv kijkt in Schinnen (terrein voetbalvereniging) daar staan geen silo's of hotels. Dus daar zou een mast geplaatst moeten worden (wat trouwens een superlocatie zou zijn m.i. om twee dorpen te voorzien van beter bereik. Kijk je bv in de omgeving Mechelen/Epen, ook daar staan weinig silo's, Wel redelijk wat hotels, maar vermoedelijk zijn de eigenaren daar niet zo happig op antenne-installaties tegen de muur of op het dak.

Wat ik je wel kan vertellen is dat het Heuvelland wel de aandacht heeft bij T-mobile. Maar nogmaals, zoiets kan maanden dan wel jaren duren.

In Meerssen staat de KPN locatie op een verzorgingshuis. Ik ga ervan uit dat 'bijplaatsen' niet vanzelfsprekend is. De VF site staat op en huis/kantoorpand, dus daar zal ook niks bij kunnen. De gemeente is trouwens zeer terughoudend betreffende het plaatsen van (nieuwe) mastlocaties. De kans acht ik dan ook klein dat T-Mobile er een (eigen) plek zal gaan krijgen. Hoogstens wellicht buiten de bebouwde kom.
Zelfde verhaal in Klimmen. KPN heeft nog een extra locatie achter de Jan Linders in een hoogspanningsmast. Bij T-Mobile heb je binnen de Jan Linders geen bereik. De masten in Ransdaal, Autoweg A79 of Hulsberg reiken niet tot boven in Klimmen.
Sowieso is de locatie in Hulsberg ook wat aan de lage kant, de Irenestraat is bv qua dekking alweer belabberd....
De locatie in Hulsberg is ook een locatie in een hoogspanningsmast. Hangt daar inderdaad erg laag en zal ook alleen maar dienen aldaar voor het snelwegverkeer. Er is daar geen enkel paneel dat m.i. richting Hulsberg wijst.

Er zijn twee vergunningen afgegeven aan een mobiele provider om in Walem nog bij te bouwen op het bungalowpark, echter is hier tot op heden ook nog geen installatie geplaatst. Een stukje verderop staat wel T-Mobile met ik meen KPN, dus voor het bereik in Klimmen zal dit niks uitmaken.
En dan nog de vraag... waarom heeft de locatie op de Emmaberg (radiomast) maar 2 panelen?
Dit is nou een goed voorbeeld over politiek getouwtrek over antenne's. De gemeente Valkenburg aan de Geul wil namelijk eerst weten hoe het precies zit met deze locatie. En dan voornamelijk op vergunningsgebied. De mast staat er namelijk al meer dan 50 jaar en er is nooit een vergunning afgegeven. Grote kans dat dit 'spelletje' oorzaak is dat er momenteel niks bij mag.

Wellicht dat de locatie aan de A79 ook meespeelt, opzich redelijk dichtbij en het kan zijn dat ze daarom niet die kant opzenden Puur theoretisch.

• Schrudde
Denk dat het ook net zoiets is als met de hoogspanningsmasten.
Die mast is een zelfstralende middengolfmast. Niet geaard daar dus en onder hoogvermogenspanning. De mast zelf is een zendantenne. Voor werkzaamheden zal dat wel uit moeten.
Dacht dat energiemasten en grote omroepmasten ook door zelfde verhuurbureau gebeurd.
Met al die harken bovenin en die leeftijd moet er ook vast een windlastberekening.

• SMSfreakie
  • Niet online
Schrudde schreef op woensdag 21 september 2016 @ 17:01:
Denk dat het ook net zoiets is als met de hoogspanningsmasten.
Die mast is een zelfstralende middengolfmast. Niet geaard daar dus en onder hoogvermogenspanning. De mast zelf is een zendantenne. Voor werkzaamheden zal dat wel uit moeten.
Dacht dat energiemasten en grote omroepmasten ook door zelfde verhuurbureau gebeurd.
Met al die harken bovenin en die leeftijd moet er ook vast een windlastberekening.
gelukkig gaat die 22KW die er nu weg gestookt wordt op de 891khz ook op redelijke termijn uit..
dat maakt het natuurlijk weer wat makkelijker :P

404 Signature not found

• Blids
in Elburg draait volgens antenneregister op de mast nu 2G900, 1800, 3G900, 2100 en 4G900, 1800, dit Klopt niet, na mij onderzoek

2G900 is nergens te bekennen, er draait op 3G900 5 mhz op 4G900 10 mhz en op 4G1800 draait er 20 mhz op die mast, alle masten met 2G900, 1800, 3G900, 2100 en 4G900, 1800 kloppen dus niet

Zie trouwens dat ze al rustig begonnen zijn met hoogspanningsmasten om te bouwen
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2en456r.jpg
Almelo

Nieuwe masten Oost Harlingen, IJhorst, Harderwijk, Rotterdam, Leiden, Schiphol
De 2G smallcell bij de mediamarkt Zwolle is omgebouwd, parkeer kelder is nu ook 4G

C2000 locaties 4G opnieuw geactiveerd

[ Voor 26% gewijzigd door Blids op 22-09-2016 03:44 ]

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Op 4gmasten hebben we de 2G kaarten eens een update gegeven. We zien dat T-Mobile nog 43 2G900 sites in het antenneregister heeft staan:kaart 2G T-Mobile.

• Blids
The_Wireless_Guy schreef op donderdag 22 september 2016 @ 22:04:
Op 4gmasten hebben we de 2G kaarten eens een update gegeven. We zien dat T-Mobile nog 43 2G900 sites in het antenneregister heeft staan:kaart 2G T-Mobile.
Aantal 2G900 locaties klopt niet waar ook 4G900 10 mhz, 4G1800 20 mhz actief is, Elburg draait ook 2G900 4G900 10 mhz, 4G1800 20 mhz, 2G900 is er nergens meer te bekennen
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/s4yykn.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/21kdvld.jpg

Bij deze 11 is ook 4G900, 4G1800, Sas van Gent, Terneuzen, Schoondijke, Heinkenszand, Middelburg, Ede, Elburg, Dalen, Zwartemeer, Warffum, Twijzel

blijven er 32 2G900 masten over

[ Voor 12% gewijzigd door Blids op 23-09-2016 01:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsj16
  • Laatst online: 09-09 22:09
Misschien 5mhz voor 2/3/4G is totaal 15mhz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
Gijsj16 schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 00:00:
Misschien 5mhz voor 2/3/4G is totaal 15mhz?
Op de zelfde mast draait ook 3G900 dat is al 5 mhz, en op 4G900 draait daar 10 mhz is dat samen 15 mhz op de 900mhz band

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
The_Wireless_Guy schreef op donderdag 22 september 2016 @ 22:04:
Ik mis de aantallen! Volgens mij hebben zowel KPN als Vodafone flink zitten uitbreiden op 2G nog. Ben ook wel benieuwd naar 3G trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

HcBlids schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 00:39:
[...]

Op de zelfde mast draait ook 3G900 dat is al 5 mhz, en op 4G900 draait daar 10 mhz is dat samen 15 mhz op de 900mhz band
De in het AR aangegeven frequenties voor 3G900 en 4G900 overlappen met de aangegeven 2G900 frequenties dus het kan idd niet. Zit blijkbaar nog vervuiling in de door T-Mobile aangeleverde gegevens.
Sorcerer8472 schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 08:21:
[...]

Ik mis de aantallen! Volgens mij hebben zowel KPN als Vodafone flink zitten uitbreiden op 2G nog. Ben ook wel benieuwd naar 3G trouwens :)
De aantallen staan nu ook in het artikel!

[ Voor 26% gewijzigd door The_Wireless_Guy op 23-09-2016 11:00 . Reden: reactie toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
The_Wireless_Guy schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 10:49:
[...]

De in het AR aangegeven frequenties voor 3G900 en 4G900 overlappen met de aangegeven 2G900 frequenties dus het kan idd niet. Zit blijkbaar nog vervuiling in de door T-Mobile aangeleverde gegevens.

[...]

De aantallen staan nu ook in het artikel!
Heb het idee dat heel veel handmatig gebeurt in het register. Een aantal verwijderde sites bleef bij T-Mobile in het verleden ook wat langer 'hangen' in het register.

Indrukwekkend aantal 2G-locaties bij Vodafone trouwens, zitten wel honderden small cells bij gok ik, waar KPN daar wat minder van heeft. Vodafone lijkt ook iets harder 3G-only locaties om te bouwen naar 2G+4G dan KPN. Vodafone doet het overal, KPN met name in de stad. Staat weer tegenover dat Vodafone regelmatig geen 3G toevoegt aan oude 2G-only locaties.

De aantallen van de vorige keer waren een stuk lager bij alle providers toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Sorcerer8472 schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 11:36:
[...]

Heb het idee dat heel veel handmatig gebeurt in het register. Een aantal verwijderde sites bleef bij T-Mobile in het verleden ook wat langer 'hangen' in het register.

Indrukwekkend aantal 2G-locaties bij Vodafone trouwens, zitten wel honderden small cells bij gok ik, waar KPN daar wat minder van heeft. Vodafone lijkt ook iets harder 3G-only locaties om te bouwen naar 2G+4G dan KPN. Vodafone doet het overal, KPN met name in de stad. Staat weer tegenover dat Vodafone regelmatig geen 3G toevoegt aan oude 2G-only locaties.

De aantallen van de vorige keer waren een stuk lager bij alle providers toch?
Bij Vodafone 278 small cells(alle sites met 3dBW vermogen geteld). Er zijn er ook nog 22 met een groter vermogen en een hoogte lager dan 10 meter (maar eigenlijk hoort dit hier natuurlijk niet thuis maar in het Vodafone topic).

[ Voor 5% gewijzigd door The_Wireless_Guy op 23-09-2016 14:50 . Reden: even duidelijk gemaakt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
The_Wireless_Guy schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 14:09:
[...]

278 small cells(alle sites met 3dBW vermogen geteld). Er zijn er ook nog 22 met een groter vermogen en een hoogte lager dan 10 meter.
Bij T-Mo?

Vodafone heeft op een aantal locaties ook gewone antennes heel laag staan, bijv. de Waddeneilanden, zit vast ook wel een locatie van minder dan 10 meter bij. Als je kijkt naar vermogens van meer dan 15 dBW dan is het eigenlijk ook altijd macro :) (hoewel Vodafone bij alle 4G-locaties dezelfde waarden opgeeft qua vermogen, uiteraard klopt dat niet :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
Dokkum klopt ook niet, Datum klopt niet er moet staan plaatsing11-2-2016
SoortGSM 900
WoonplaatsDOKKUM
Datum plaatsing2-3-2001
Datum ingebruikname3-12-2015

SoortGSM 1800
WoonplaatsDOKKUM
Datum plaatsing11-2-2016
Datum ingebruikname11-2-2016

Feanwâlden, Hurdegaryp, Sexbierum, West-Terschelling, Ede, Oudenbosch

25 2G900 masten blijven er over, 3G van T-Mobile heeft trouwens helemaal geen update gehad

[ Voor 90% gewijzigd door Blids op 24-09-2016 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fransf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-03-2021
Sinds kort heeft postcode gebied 7591 NR ook eindelijk 4G netwerk.
Ik moet zeggen werkte goed daarzo had 108 db op het 900 mhz 4G netwerk.
Wel een verbetering want het heeft wel lang geduurd voordat er 4G was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
Nieuwe T-Mobile locatie 3847LB, straalverbinding richting Harderwijk
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/14ik41f.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/21ngjyd.jpg

Op de Ermelose heide nergens 4G in het zicht van de Gsk mast, wel volop 3G900
waar Gsk mast beetje verstopt zit achter de bomen was er 4G900
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/nx0zm1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/acfpxt.jpg
Ermelose heide 2G900 werkte helemaal gewoon niet, wel vol bereik maar niks geen data er door te krijgen
Ook 3G900 vol bereik maar was zeer traag tot momenten dat er niks door kwam waardeloos

T-Mobile locatie 3852PL
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/15mh6bd.jpg
T-Mobile locatie 3888KC
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2exal3r.jpg

T-Mobile locatie 8075AP, oude antenne's niet vervangen en nog altijd geen 4G
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/14jatzc.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/15gvzbp.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Blids op 28-09-2016 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philip oving
Mooi om te zien dat er nog wel degelijk aan het netwerk wordt gesleuteld. Ben heel benieuwd of 3CA ook landelijk uitgerold zal gaan worden. ben nu al erg tevreden over het netwerk hier in Winsum. Als de mast in Sauwerd klaar is vermoed ik dat de binnenhuis dekking hier ook sterk zal verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philip oving
Ik heb een vraag?

Hoe kom ik erachter welke Cell id bij welke gsm mast hoort?
Wordt niet veel wijzer van open signal en Gsm monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

philip oving schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 15:39:
Ik heb een vraag?

Das lastig, je zou dicht bij een mast kunnen gaan staan en dan in een monitor app als G-NetTrack bekijken welke eNodeBID en welke CellID je op die eNodeBID hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
philip oving schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 15:39:
Ik heb een vraag?

De provider weet dit soort informatie uiteraard en heeft dat ook wel in een grafische interface beschikbaar; maar dit zullen ze niet snel gaan delen met nieuwgierige klanten.

Wat je er als klant mee dan ook mee kunt is mij een raadsel - maar inderdaad de enige manier om dit proberen te achterhalen is:

- kijken of je met een monitor app als je heel dichtbij de mast staat het cell-id kunt achterhalen
- wat heel soms nog gaat op makkelijk toegankelijke plekken is kijken of er zichtbare markeringen op de mast zelf zijn aangebracht (bijv op hekwerk of BTS kasten / labels aan kabels); het is uiteraard strafbaar om over het hek van een mast te klimmen (laat staan er in te klimmen 8)7 8)7 8)7 )...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoiz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-08 08:20
Ik ben van KPN naar T-mobile overgegaan met nummerbehoud, maar er staat dat de aanvangstdatum van het nummerbehoud pas drie dagen ingaat nadat mijn KPN-abonnement er mee ophoudt.. Is het zo dat ik dan een kort 3-dagen versie van mijn abonnement van KPN krijg zodat ik die drie dagen nog wel mijn telefoon kan gebruiken? Ik kan nl. niet echt zonder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Heb je kpn zelf opgezegd? Zo nee, zou gewoon je huidige abonnement voor 3 dagen gewoon doorlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Hoiz,

Nee, je krijgt waarschijnlijk voor 3 dagen een ander nummer bij T-Mobile. Wanneer je je nummer/gegevens even in een PM stuurt, dan vraag ik het even voor je na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momenteel wordt er hard gewerkt aan het vervangen van de antenne's in hoogspanningsmasten. Een exacte planning heb ik (nog) niet.

Ook worden in dit jaar nog zeker 1250 locaties uitgebreid met LTE2100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 09:58:
Momenteel wordt er hard gewerkt aan het vervangen van de antenne's in hoogspanningsmasten. Een exacte planning heb ik (nog) niet.

goede vooruitzichten dus ;)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philip oving
is de reikwijdte van 4G 900 of 4G 1800 ook verschillend, ik bedoel niet de doordringbaarheid van de signalen maar de gewone reikwijdte, dit omdat ik aan de rand van een cell woon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blids
philip oving schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 20:40:
Mooi om te zien dat er nog wel degelijk aan het netwerk wordt gesleuteld. Ben heel benieuwd of 3CA ook landelijk uitgerold zal gaan worden. ben nu al erg tevreden over het netwerk hier in Winsum. Als de mast in Sauwerd klaar is vermoed ik dat de binnenhuis dekking hier ook sterk zal verbeteren.
hij staat nog niet bij werkzaamheden vermeld
Pas is de hoogspanningsmast bij Eemshaven vervangen 1-9-2016 daar draait op al 4G900, ook is er pas ook een hele nieuwe mast op 9-9-2016 gekomen bij Harlingen

Zag ze bezig in Almere in de hoogspanningsmasten van de 38kv lijn, op 1325SH, 1328MA en 1339LB 3 locaties waren kranen te zien zo ver je van uit de auto kon zien, door de haast heb ik geen foto kunnen maken

Ook op de A6 tussen Lelystad, Almere waren ze bezig op 8218PW

Morgen werkzaamheden bij Dodewaard 6669CM, Winssen 6645KS, Boven Leeuwen 6657KK

5 okt hoogspanningsmast Harderwijk 3846BX worden de antenne's vervangen, hoop dat ze de antenne's nu ook richting Hierden richten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philip oving
Er zijn morgen werkzaamheden is Sauwerd ben benieuwd naar het resoltaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrudde
Morgen heb je sowieso een buitenkansje om eens flink de speedtestmapping met Sensorly en Rootmetrics op te pakken: als je de Championnenbondbundel aanzet voor dinsdag 18.uur heb je dinsdag en woensdag tussen 20 en 24 10 gig voor 2 euro!
https://www.t-mobile.nl/stream-met-sony

Rootmetrics lijkt weer te werken, ontwikkelaars zijn er mee aan de gang gewest toen ik heel specifiek Id en gebieden kon benoemen. Nu loopt t weer. Hij lijkt t sowieso aanzienlijk beter te doen als je Upload any network kiest en Sensorly er naast hebt lopen. Dat houd de GSM goed wakker en de locatie up to date.
Ben ook maar eens met een prepaidkaartje en eem Fatastic Friday 3 e voor 2 gig weekbundel Vodafone eens gaan mappen.

- reikwijde van 900 is inderdaad wat verder. Dat scheelt

-bij iets verlaat nummerbehoud krijg je volgwns mij gewoon een naar rato verrekend extra stukje maand. Alleen bij Hollands Nieuwe naaiden ze me met een volle maandbundel extra.

[ Voor 17% gewijzigd door Schrudde op 03-10-2016 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
philip oving schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 19:23:
Er zijn morgen werkzaamheden is Sauwerd ben benieuwd naar het resoltaat
Het trouwens kan wel een week duren voor 4G900 geactiveerd wordt

Raar dat hij niet vermeld staat bij werkzaamheden
Ook de werkzaamheden in Almere stonden wel vermeld maar niet dat er minder 2G 3G 4G dekking was

7627PC Bornerbroek 05 okt aan de beurt
9405TE Assen is 06 okt aan de beurt

[ Voor 17% gewijzigd door Blids op 03-10-2016 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
alleen 1 ding snap ik trouwens nog niet helemaal..

ik woon ongeveer tussen 3 masten in (ik midden in het dorp masten aan de rand..)

buiten gewoon prima bereik op 2G 1800 / 3G 2100 / 4G 900/1800
binnen is er inweze 3G 2100 en 4G 900 dekking waar de 3G 2100 toch echt het betere signaal levert.

en volgens mij zenden de masten voor alle banden met even veel vermogen uit.. (?)
dan vraag ik mij toch af waarom 4G 900 het toch eerder voor gezien houd (lagere freq) tov 3G 2100?
gezien 2G/4G 1800 vrij snel al exit zijn hier in huis?
(3G900 heb ik ook nog niet gespot hier binnen...)

postcodes van de masten zijn: 8501BA / 8501SN / 8501XM

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777

Je zou zeggen dat ze zo langzamerhand dan wel baat krijgen bij uitrol VoLTE, omdat dan het 3G verkeer in zal zakken en ze dus die bandbreedte stuk minder hard nodig hebben.
Op het VoLTE front blijft het echter behoorlijk stil (geldt overigens ook voor KPN, alleen Tele2 en VF maken duidelijk progressie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1981
  • Laatst online: 12-09 22:25

wouter1981

w00t

HcBlids schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 22:39:
[...]

Het trouwens kan wel een week duren voor 4G900 geactiveerd wordt

Raar dat hij niet vermeld staat bij werkzaamheden
Ook de werkzaamheden in Almere stonden wel vermeld maar niet dat er minder 2G 3G 4G dekking was

7627PC Bornerbroek 05 okt aan de beurt
9405TE Assen is 06 okt aan de beurt
Enig idee wanneer 7609VC Almelo aan de beurt is?

Trust me, I'm an engineer | PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

PWA777 schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 07:53:
[...]

Je zou zeggen dat ze zo langzamerhand dan wel baat krijgen bij uitrol VoLTE, omdat dan het 3G verkeer in zal zakken en ze dus die bandbreedte stuk minder hard nodig hebben.
Op het VoLTE front blijft het echter behoorlijk stil (geldt overigens ook voor KPN, alleen Tele2 en VF maken duidelijk progressie).
KPN heeft al wel degelijk een aantal tests gehad met VoLTE:
plan: KPN zoekt testers voor 4g-bellen - Telco laat tweakers nieuwe functie t...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Kan iemand vertellen in hoeverre T-Mobile.com unlimited roaming echt bruikbaar is? Ik hoor en lees verschillende verhalen. Klopt het dat de fair use 26 GB is voor roaming?

Ik heb namelijk het gevoel dat de Amerikaanse abonnementen voordeliger zijn voor gebruik binnen Europa. In ieder geval voordeliger dan de Europese abonnementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrudde
@smsfreakie
Het is niet alleen de hoogte van de frequentie die het bereik bepaald, tilting, belasting en omliggende cellen ook. Als twee cellen even hard zijn wil het ook wel eens degraderen. Bij 3G nig meer dan 4G. Misschien komt 4g even hard binnen maar is aan 1 kant de demping op 2100 meer dan de andere kant waardoor eentje kan overheersen
Het kan ook een strategie zijn om door vermogen, net andere paneelrichting of tilting de cellen per band net andere groottes te geven zodat je niet op alle technologien rn banden tegelijk op dezelfde plek botsinkjes hebt. Ik heb ook t idee dat Vodafone dat net handiger doet, hier zit een nadeel van de eenvormigheid in cellen bij T-Mobile.
Met 900 gebeuren sowieso rare dingen, ik denk bewust. Waar 4g 900 ophoudt doet 3g 900 het nog lang. Heel lang. Ik denk dat het een soort long distance mode is ofzo, ben wel eens diep in bossen op 22 kbs verbonden geweest en dat werkte gewoon ook wel min of meer, alleen poeptraag. Maar wel veel beter dan GPRS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Trommelrem schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 08:41:
Kan iemand vertellen in hoeverre T-Mobile.com unlimited roaming echt bruikbaar is? Ik hoor en lees verschillende verhalen. Klopt het dat de fair use 26 GB is voor roaming?

Ik heb namelijk het gevoel dat de Amerikaanse abonnementen voordeliger zijn voor gebruik binnen Europa. In ieder geval voordeliger dan de Europese abonnementen.
De Amerikaanse T-Mobile limiteert op 128 kbps in het buitenland, dus dat is geen optie. Als je met die snelheid genoegen neemt, kun je ook KPN prepaid nemen, ben je voor EUR 7,50 klaar.

[ Voor 8% gewijzigd door knakworst op 04-10-2016 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
Schrudde schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 09:28:
@smsfreakie
Het is niet alleen de hoogte van de frequentie die het bereik bepaald, tilting, belasting en omliggende cellen ook. Als twee cellen even hard zijn wil het ook wel eens degraderen. Bij 3G nig meer dan 4G. Misschien komt 4g even hard binnen maar is aan 1 kant de demping op 2100 meer dan de andere kant waardoor eentje kan overheersen
Het kan ook een strategie zijn om door vermogen, net andere paneelrichting of tilting de cellen per band net andere groottes te geven zodat je niet op alle technologien rn banden tegelijk op dezelfde plek botsinkjes hebt. Ik heb ook t idee dat Vodafone dat net handiger doet, hier zit een nadeel van de eenvormigheid in cellen bij T-Mobile.
Met 900 gebeuren sowieso rare dingen, ik denk bewust. Waar 4g 900 ophoudt doet 3g 900 het nog lang. Heel lang. Ik denk dat het een soort long distance mode is ofzo, ben wel eens diep in bossen op 22 kbs verbonden geweest en dat werkte gewoon ook wel min of meer, alleen poeptraag. Maar wel veel beter dan GPRS.
Dit is ook mijn ervaring; T-Mobile doet iets met 4G900 waardoor het signaal betrekkelijk snel wegvalt. Ik zit vaak op 3G900 of zelfs 2G1800 (Edge) nadat 4G900 al weggevallen is.
Dit heb ik op meerdere locaties dus het lijkt niet mast gebonden.

Ik vermoed dat ze dit doen om te voorkomen dat teveel verkeer naar 4G900 schuift of om te voorkomen dat er veel verkeer aan de cell-edges (dus met slechte ontvangst) via 4G900 verloopt.
Pagina: 1 ... 40 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van het T-Mobile mobiele netwerk, andere onderwerpen horen thuis in:
- Afsluiten of verlengen van abonnementen:: Het T-mobile bestaande abonnementen & verlengingstopic.
- T-Mobile Glasvezel: [T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- T-Mobile xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Delen van de onbeperkte SMS codes: Aanbiedingen en Kortingscodes