Mag ik zomaar uit mijn abbonement gekicked worden?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 10:19
Hallo,

Ik heb/had een onbeperkt abbonement van Telfort (contract uit 2010 in de tijd dat onbeperkt internet nog mogelijk was). Er zit een FUP op het abbo.

In het verleden heb ik al eens een brief gehad dat ik teveel mb's verstookte. Afgelopen zaterdag lag er een brief in de bus dat mijn internet abbo per direct opgezegt was (telefoon abbo niet). 3G verbinding was ook niet meer mogelijk (kwam ik achter toen ik Google maps opstartte om te navigeren.....)

Ik heb overigens 'maar' 2,5GB verbruikt afgelopen maand, maar dit is toch 5x meer dan het gemiddelde aldus Telfort (gemiddelde is dus 500mb/maand). Gister ben ik overgestapt naar een andere provider, alleen heb ik nog een opzegtermijn van 30 dagen, en zal het abbo dus op as op 18/1 ingaan.

Zojuist heb ik de klantenservice gebeld om tijdelijk een 1gb abbo af te sluiten tot volgende maand. Dit was echter niet mogelijk, omdat in de voorwaardes van mijn contract uit 2010 staat dat als ik eenmaal afgesloten ben ik geen mobiel internetabbo meer mag afsluiten.

Ik las ook dit stukje: https://www.rijksoverheid...fte-voor-elke-nederlander

- Mag Telfort zomaar mijn abbo afsluiten?
- Kan ik nu op een of andere manier versnelt van Telfort afkomen?

Mess with the best, die like the rest

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:18

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Maandje Ben nemen? Afaik is die maandelijks opzegbaar.

En basisbehoefte internet staat los van providers, dat gaat om de dekking overal in Nederland, niet dat jij het 'recht' heb dit bij provider X te mogen afnemen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thom2289
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:45
Ja, dat mag. Wat mij betreft is het ook niet 'zomaar' dat je abonnement eenzijdig is opgezegd. Je hebt namelijk eerder al een waarschuwing gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:49
Thom2289 schreef op maandag 19 december 2016 @ 11:29:
Wat mij betreft is het ook niet 'zomaar' dat je abonnement eenzijdig is opgezegd.
Zijn abonnement is niet opgezegd, daar zit hij nota bene nog aan vast met een opzegtermijn.
Ik heb de indruk dat Telfort hier probeert van twee walletjes te eten, enerzijds het internet afsluiten anderzijds het abbo wel in stand houden, en dat kan mi.i. niet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
Thom2289 schreef op maandag 19 december 2016 @ 11:29:
Ja, dat mag. Wat mij betreft is het ook niet 'zomaar' dat je abonnement eenzijdig is opgezegd. Je hebt namelijk eerder al een waarschuwing gekregen.
Een waarschuwing voor teveel internet gebruiken bij een onbeperkt internet abbonement snap ik sowieso al niet.

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Een wat vage FUP denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thom2289
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:45
hexta schreef op maandag 19 december 2016 @ 13:06:
[...]

Een waarschuwing voor teveel internet gebruiken bij een onbeperkt internet abbonement snap ik sowieso al niet.
Het gaat dan ook om een 'onbeperkt' abonnement met een Fair Use Policy. In de voorwaarden zal staan dat Telfort een FUP van 5 keer het gemiddeld dataverbruik van zijn klanten hanteert. Als je daar dus 2 keer overheen gaat, wordt je afgesloten. Heb deze grap ook wel eens meegemaakt met KPN in 2010 met een soortgelijk abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Waarschijnlijk gebruiken ze dan het gemiddeld verbruik van een aantal jaar terug.

nieuws: Nederlanders gebruiken gemiddeld bijna 1GB aan mobiele data per maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Met hierboven, maar vaak zal men het gemiddelde bij dat bepaalde abo hanteren denk ik, hoe dan ook weten we het niet natuurlijk, we weten niet eens of de FUP nader is geconcretiseerd.
Thom2289 schreef op maandag 19 december 2016 @ 13:47:
.... In de voorwaarden zal staan dat Telfort een FUP van 5 keer het gemiddeld dataverbruik van zijn klanten hanteert. ...
Dat wordt leuk als je de enige klant die nog op dat abo zit bent :P

[ Voor 23% gewijzigd door begintmeta op 19-12-2016 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 13:18

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

hexta schreef op maandag 19 december 2016 @ 13:06:
[...]

Zo bijzonder is dat niet, FUP was de standaard term in de tijd dat alles 'onbeperkt' was. Later werd het een FUP met cap op de snelheid.
Het is ook een contract uit 2010, daar zullen ze echt geen indexatie doen van gemiddeld gebruik.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-09 13:10
Telfort mag (nadat de minimale contractduur is afgelopen) het contract beëindigen (met de opzegtermijn van 1 maand).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Aangezien het contract uit 2010 is, is het contract al lang en breed verlopen, bij wijzigingen in het contract of algemene voorwaarden mag de provider dan ook gewoon ontbinden of jou over zetten naar het nieuwe contract (mits ze jou ervan op de hoogte brengen uiteraard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:27
CH40S schreef op maandag 19 december 2016 @ 13:54:
Aangezien het contract uit 2010 is, is het contract al lang en breed verlopen, bij wijzigingen in het contract of algemene voorwaarden mag de provider dan ook gewoon ontbinden of jou over zetten naar het nieuwe contract (mits ze jou ervan op de hoogte brengen uiteraard).
Heb je hier een bron voor? Ik kan me dit nauwelijks voorstellen dat dit 'zomaar' eenzijdig mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

pelt schreef op maandag 19 december 2016 @ 13:58:
[...]

Heb je hier een bron voor? Ik kan me dit nauwelijks voorstellen dat dit 'zomaar' eenzijdig mag.
Waarom mag dat niet? Jij mag toch ook eenzijdig opzeggen? Je gaat een contract aan voor bepaalde tijd die daarna maandelijks verlengt wordt.

Daarnaast zou ik even kijken wat er in je contract staat mbt de FUP. In principe zijn hier wel wat vreemde zaken (FUP waarvan je de hoogte niet kent, enkel internet bundel opzeggen, slechts een enkele waarschuwing) maar de vraag is hoe dat in je contract is afgedekt.

Ik zou eieren voor mijn geld kiezen en weg gaan bij dat abonnement. Het is even pijnlijk maar niets zo vervelend als hier een zaak van moeten maken.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:14
En dan zal telfort zich op z'n minst aan de opzegtermijn moeten houden lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-09 13:10
PROnline schreef op maandag 19 december 2016 @ 14:02:
En dan zal telfort zich op z'n minst aan de opzegtermijn moeten houden lijkt mij.
Direct opzeggen zou Telfort alleen mogen als jij je niet gedraagd (zoals de FUP aan je laars lappen)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

pelt schreef op maandag 19 december 2016 @ 13:58:
Really? Aangezien de provider geleverd heeft wat afgesproken is (de periode die in het contract vermeld staat) is dat toch gewoon logisch? Ze hebben dan immers aan de plicht voldaan, die ze jou beloofd hebben te zullen doen.
Tsurany schreef op maandag 19 december 2016 @ 14:01:
Ik zou eieren voor mijn geld kiezen en weg gaan bij dat abonnement. Het is even pijnlijk maar niets zo vervelend als hier een zaak van moeten maken.
Dit. De kans dat je een dergelijke zaak überhaupt wint is namelijk nihil, omdat de provider al lang en breed geleverd heeft wat afgesproken is.

[ Voor 31% gewijzigd door CH4OS op 19-12-2016 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert Jan99
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 12-04-2023
Maandje YouPhone dan maar?? XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:27
CH40S schreef op maandag 19 december 2016 @ 14:33:
[...]
Really? Aangezien de provider geleverd heeft wat afgesproken is (de periode die in het contract vermeld staat) is dat toch gewoon logisch? Ze hebben dan immers aan de plicht voldaan, die ze jou beloofd hebben te zullen doen.
[...]
Dit. De kans dat je een dergelijke zaak überhaupt wint is namelijk nihil, omdat de provider lang en breed geleverd heeft wat afgesproken is.
Je hebt inderdaad gelijk: https://www.consuwijzer.n...n-of-algemene-voorwaarden

Ik dacht dat je als consument in NL een stuk sterker stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:41
Ja dit mag. De huidige bundels zijn anders en ze kunnen of een alternatief bieden (communicatie) of je contract stopzetten. Echter ze doen in dit geval half om half. Ik kan dit alleen begrijpen als je belminuten deel nu nog steeds hetzelfde is als in 2010 (lijkt mij niet logisch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

pelt schreef op maandag 19 december 2016 @ 14:37:
Ik dacht dat je als consument in NL een stuk sterker stond.
Binnen de contractperiode wel. Daar buiten niet, maar moet zeggen, dat ik dat eigenlijk ook wel logisch vind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09:00
Ik zou het wel logisch vinden dat ze dan je hele abonnement ontbinden en niet een klein deel daarvan waarna je nog een maand aan de rest vast zit.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:02
ASW1 schreef op maandag 19 december 2016 @ 12:59:
[...]

Zijn abonnement is niet opgezegd, daar zit hij nota bene nog aan vast met een opzegtermijn.
Ik heb de indruk dat Telfort hier probeert van twee walletjes te eten, enerzijds het internet afsluiten anderzijds het abbo wel in stand houden, en dat kan mi.i. niet.
Ik ga er even vanuit dat het wat genuanceerder ligt (correct me if I'm wrong).

Het lijkt erop dat er sprake is van twee zaken die voor de TS wellicht vervelend zijn maar verder niet abnormaal zijn.

Zo ver ik het begrijp gebeurd het volgende
-De TS verbruikt structureel meer data dan de bedoeling is binnen het begrip "fair" zoals dat in 2010 is bedacht
-TS is hiervoor per brief gewaarschuwd en heeft deze brief gelezen,
-De TS past zijn gedrag niet aan en verbruikt evenveel data
-Telfort blokkeert het internet vergelijkbaar met een normale bundel
-Telfort wil van de TS als klant en zegt eenzijdig het contract op met in achtname van de opzeg termijn

Nu is dat laatste natuurlijk iets dat niet vaak zal voorkomen. Maar als jij 1000 MB mag verbruiken over 30 dagen en jij verbruikt de eerste dag 1000 MB dan kun je de rest van de maand niet meer internetten. Dat is heel normaal (tenzij er andere voorwaarden zijn opgenomen in het contract). Als jij door die bundel heen gaat dan ben je nog steeds verplicht de rest van de maand de dienst af te nemen en er veranderd in de basis ook niets aan de opzegtermijn.

Het twee walletjes verhaal hoeft niet van toepassing te zijn. Het vervelende aan deze situatie is gewoon het FUP systeem. Dat maakt het voor alle partijen lastig. Telfort had duidelijk aan moeten geven waar anno 2016 nu precies die FUP grens ligt. Bijvoorbeeld boven de 2000 MB. Dan komt het allemaal wat minder onverwachts...Ik heb echter brief niet gezien dus daar kan ik niet over oordelen.

Aangezien de TS nog lijkt te kunnen bellen lijkt de TS in ieder geval niet benadeeld te zijn, hij geeft immers aan 2500 MB te hebben verstookt. Overigens kun je prima binnen die 30 dagen opzegtermijn alvast overstappen naar een ander bedrijf. Je krijgt alleen de kosten niet terug en het andere bedrijf moet mogelijk een uitzondering maken binnen hun normale proces.

[ Voor 97% gewijzigd door sdk1985 op 19-12-2016 16:11 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
Cave_Boy schreef op maandag 19 december 2016 @ 14:39:
Ja dit mag. De huidige bundels zijn anders en ze kunnen of een alternatief bieden (communicatie) of je contract stopzetten. Echter ze doen in dit geval half om half. Ik kan dit alleen begrijpen als je belminuten deel nu nog steeds hetzelfde is als in 2010 (lijkt mij niet logisch).
LordSinclair schreef op maandag 19 december 2016 @ 14:44:
Ik zou het wel logisch vinden dat ze dan je hele abonnement ontbinden en niet een klein deel daarvan waarna je nog een maand aan de rest vast zit.
Belminuten deel is nog steeds hetzelfde als 2010, heb 200 minuten maar aangezien ik via whatsapp/facetime bel heb ik er niet veel last van. Hier houden ze me ook aan.
sdk1985 schreef op maandag 19 december 2016 @ 15:48:
[...]

Zo ver ik het begrijp gebeurd het volgende
-De TS verbruikt structureel meer data dan de bedoeling is binnen het begrip "fair" zoals dat in 2010 is bedacht
-TS is hiervoor per brief gewaarschuwd en heeft deze brief gelezen,
-De TS past zijn gedrag niet aan en verbruikt evenveel data
-Telfort blokkeert het internet vergelijkbaar met een normale bundel
-Telfort wil van de TS als klant en zegt eenzijdig het contract op met in achtname van de opzegtermijn
Helemaal correct, in de brief staat niet vermeld hoeveel het "normale" gebruik zou moeten zijn. Maar op Telfort fora word gesproken dat je een waarschuwing krijgt bij 5x de gemiddelde hoeveelheid.
sdk1985 schreef op maandag 19 december 2016 @ 15:48:
[...]
Aangezien de TS nog lijkt te kunnen bellen lijkt de TS in ieder geval niet benadeeld te zijn, hij geeft immers aan 2500 MB te hebben verstookt. Overigens kun je prima binnen die 30 dagen opzegtermijn alvast overstappen naar een ander bedrijf. Je krijgt alleen de kosten niet terug en het andere bedrijf moet mogelijk een uitzondering maken binnen hun normale proces.
Bellen werkt inderdaad wel nog, nadeel is echter dat ik ook geen internetabbo meer mag/kan afsluiten bij telfort binnen dit contract. Er gelden nog de voorwaardes van 2010 op, en daarin staat blijkbaar dat als je 1x uit je abbo gekicked word je niet een abbo mag afsluiten (ook al zijn er block abbo's mogelijk).

Verder blijft mijn nummer ook nog tot volgende maand bij Telfort. Dit kan ik niet eerder laten porteren. Even overdreven gezegd "gijzelen' ze mijn nummer en kan ik er een maand lang geen internet op krijgen. De enige manieren waarop ik internet kan krijgen is via een kortlopend (1 maand abbo) of via prepaid. Maar beide zijn op een nieuw nummer, aangezien ik niet met 2 telefoons wil rondlopen en geen dual sim tel heb is dit dus geen oplossing.

Tele2 (nieuwe aanbieder) geeft aan dat ze niet eerder kunnen porteren, ik kan dus wellicht zeik trappen bij Telfort om het abbo eerder opgezegt te krijgen (zullen ze denk ik niet heel erg vinden). Maar dan heb ik nog minder als nu (nu kan ik nog gebeld worden/bellen).

[ Voor 5% gewijzigd door ThaStealth op 19-12-2016 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
5x 500 MB is geen fair use. Bij T-Mobile is 500 GB (ja GB, niet MB) per maand geen probleem. Dat valt nog binnen de fair use. Ik denk dat Telfort de fair use wel een beetje onrealistisch bepaalt.

Maar Telfort mag wel het gehele contract opzeggen zonder opgaaf van reden. De contractperiode geldt voor de klant, maar ook voor Telfort. Als je in 2010 afsloot, dan mag je het contract in 2011 opzeggen, maar Telfort mag dat uiteraard ook en mag ook per maand opzeggen.

[ Voor 41% gewijzigd door Trommelrem op 19-12-2016 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
ThaStealth schreef op maandag 19 december 2016 @ 16:55:

Verder blijft mijn nummer ook nog tot volgende maand bij Telfort. Dit kan ik niet eerder laten porteren. Even overdreven gezegd "gijzelen' ze mijn nummer en kan ik er een maand lang geen internet op krijgen. De enige manieren waarop ik internet kan krijgen is via een kortlopend (1 maand abbo) of via prepaid. Maar beide zijn op een nieuw nummer, aangezien ik niet met 2 telefoons wil rondlopen en geen dual sim tel heb is dit dus geen oplossing.
denk ik niet heel erg vinden). Maar dan heb ik nog minder als nu (nu kan ik nog gebeld worden/bellen).
Dat laatste is natuurlijk wel storend. Zolang jij je rekening betaalt kan telfort gewoon je nummer vrij geven lijkt me... Volgens mij is dat wel wettelijk geregeld tegenwoordig. Er is hier vast iemand die het precies weet.

[ Voor 4% gewijzigd door sdk1985 op 19-12-2016 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnovos
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Zonder de brieven van Telfort gaan we dit niet fatsoenlijk kunnen beantwoorden.

Cetero censeo Dynalogic delendam esse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
Welke provider heb je nu genomen? Ik geloof dat robin mobile nog het dicchts bij een onbeperkt abonnement zit. ok met fup, maar 2,5gb is dar absoluut gen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-09 23:31
Er is 1 ding wat ik niet goed snap bij dit verhaal:

Dat ze de FUP nu als reden aanmerken om je huidige abonnement/internet te stoppen kan ik mij nog voorstellen. Vaak staat in de voorwaarden dat ze op kunnen zeggen of een aanbod kunnen doen bij hoogverbruik. Wat ik niet goed snap is dat ze je geen aanbod hebben gedaan om over te stappen naar een nieuwer abonnement met een databundel met snelheidscap als die op is. Stel dat je zelf had gebeld om op te zeggen, dan had je zo'n aanbod wel gekregen. Waarom kan Telfort je dat aanbod nu dan niet doen. Vaak kan je zelfs naar een andere abonnementsvorm wisselen zonder je contract te hoeven verlengen.

Of hebben ze het asnbod wel gedaan, maar ben je gepikeerd en wel direct overhaast vertrokken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eiland
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:39
Precies hetzelfde gehad, telfort beroept zich hier op een fup die niet meer van deze tijd is (als je kijkt naar de huidige abbos van telfort vanaf 2gb). Het is gewoon een truukje om je van het onbeperkt abbo af te krijgen. Je kan van alles gaan proberen om je gelijk te krijgen, vraag is allen is dat je waard. Ik ben iig snel vertrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
De prijs voor de belminuten zijn ook nogsteeds hetzefde als vroeger ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Langras schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 00:35:
telfort beroept zich hier op een fup die niet meer van deze tijd is (als je kijkt naar de huidige abbos van telfort vanaf 2gb).
Dus wel de voordelen ( fup aanpassen naar huidige tijd ) maar niet de nadelen ( tarieven aanpassen naar huidige tijd ) willen. 8)7 Typerend voor de hedendaagse consument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
Cave_Boy schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 06:10:
De prijs voor de belminuten zijn ook nogsteeds hetzefde als vroeger ?
Yep,
ucsdcom schreef op maandag 19 december 2016 @ 23:12:
Er is 1 ding wat ik niet goed snap bij dit verhaal:

Dat ze de FUP nu als reden aanmerken om je huidige abonnement/internet te stoppen kan ik mij nog voorstellen. Vaak staat in de voorwaarden dat ze op kunnen zeggen of een aanbod kunnen doen bij hoogverbruik. Wat ik niet goed snap is dat ze je geen aanbod hebben gedaan om over te stappen naar een nieuwer abonnement met een databundel met snelheidscap als die op is. Stel dat je zelf had gebeld om op te zeggen, dan had je zo'n aanbod wel gekregen. Waarom kan Telfort je dat aanbod nu dan niet doen. Vaak kan je zelfs naar een andere abonnementsvorm wisselen zonder je contract te hoeven verlengen.

Of hebben ze het asnbod wel gedaan, maar ben je gepikeerd en wel direct overhaast vertrokken?
Nee geen aanbod gehad, heb wel gekeken op de Telfort site om te kijken of ze misschien een goed aanbod hadden, maar ze zijn wat aan de dure kant vergeleken met andere aanbieders.
Kenzi schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 08:59:
[...]

Dus wel de voordelen ( fup aanpassen naar huidige tijd ) maar niet de nadelen ( tarieven aanpassen naar huidige tijd ) willen. 8)7 Typerend voor de hedendaagse consument.
Tarieven worden bij Telfort wel verhoogd (inflatiecorrectie).
dicksterk schreef op maandag 19 december 2016 @ 21:54:
Welke provider heb je nu genomen? Ik geloof dat robin mobile nog het dicchts bij een onbeperkt abonnement zit. ok met fup, maar 2,5gb is dar absoluut gen probleem.
Tele2 maandelijks opzegbaar totdat ik tijd heb om me fatsoenlijk te orienteren.

Even in het algemeen, ik ben niet pissed off op Telfort dat ze mijn abbo stopzetten, alleen de manier waarop is me nogal in het verkeerde keelgat geschoten. Ze kunnen ook een brief sturen met "Uw abbo bestaat niet meer per xx/yy, hier heeft u een aantrekkelijk aanbod of zoek zelf een andere aanbieder". Nu zeggen ze het internetstuk op, en houden ze me nog een maand vast aan het belstuk omdat ze mijn telefoonnummer niet willen/kunnen vrijgeven voor die tijd waardoor ik vast zit en betaal voor iets wat ik niet nodig heb

[ Voor 75% gewijzigd door ThaStealth op 20-12-2016 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:40

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

ThaStealth schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 09:20:
[...]
Ze kunnen ook een brief sturen met "Uw abbo bestaat niet meer per xx/yy, hier heeft u een aantrekkelijk aanbod of zoek zelf een andere aanbieder".
Voorgaande brieven heb je genegeerd, waarom zou je deze brief dan wel serieus nemen?

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
DeBolle schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 09:32:
[...]

Voorgaande brieven heb je genegeerd, waarom zou je deze brief dan wel serieus nemen?
Omdat als het abbo opgezegt word ik uiteindelijk ook geen internet meer heb (wel pas na x dagen) en ik dus ruim op tijd een vervangend abbo kan zoeken.

Een aantal keren word beweerd dat ik voorgaande brieven genegeerd heb. Ik heb 1 brief gehad dat ik teveel data verstookt heb en dat ik moet oppassen. Ik heb mijn dataverbruik van 3-4gb naar 2gb aangepast met deze maand een uitschieter naar 2,5gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Je gaat vaak een contract aan met de belminuten en neemt daarbij een extra bundel af. Die extra bundel bestaat nu niet meer. Je kan wel een andere bundel nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
Cave_Boy schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 10:59:
Je gaat vaak een contract aan met de belminuten en neemt daarbij een extra bundel af. Die extra bundel bestaat nu niet meer. Je kan wel een andere bundel nemen.
Nee kan ik niet, volgens de voorwaardes van toen mag je binnen dit contract geen nieuwe internetbundel aangaan als je oude beeindigt word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
Al staat Telfort volgens de voorwaarden in hun recht, toch vind ik het oerdom dat ze het op deze manier aanpakken. De fair use voorwaarden staan in het contract om te voorkomen dat er zodanig misbruik van wordt gemaakt, dat de betrouwbaarheid van het netwerk in het gedrang gaat komen.

Een verbruik van 2,5 GB is tegenwoordig eerder het gemiddelde gebruik van een serieuze smartphone gebruiker, dan dat het het netwerk plat zal leggen. En dan zit er op die fair use bundels vaak ook nog een snelheidscap. Er is in tijd geen enkele dringende reden om onze tweaker collega meteen volledig af te sluiten van internet. Het was veel wijzer geweest voor Telfort zelf om je een aanbod te doen voor een nieuw abonnement of simonly verlenging, of zelfs een toestel abonnement en je dan 2 weken de keus te geven hierop al of niet in te gaan. Met daarbij dan wel meteen het advies om in te gaan op de aanbieding of om over te stappen naar een collega netwerk. Zelfs de datum van afsluiting van de internet bundel had daarbij al aangegeven kunnen worden.

Voordeel voor Telfort zou zijn dat ze grote kans hadden een klant te behouden en toch van de Fup bundel af te zijn. Voordeel voor de klant: je weet toch al dat je je niet aan de Fup kunt houden en hebt het ondanks een eerdere waarschuwing verknald bij je provider daarmee. Dan ging je toch met iets minder wrok naar een duurder tariefplan. En die nieuwe tarieven zijn "zorgeloos", wat betekent onbeperkt internet, maar wel een snelheidscap na verbruik van je gekochtte volume.

Heb je een goed modern 4G toestel? Dan zal Tele2 je echt heel erg mee gaan vallen. Vooral als je een Samsung S6 (edge) of S7(edge) hebt en kunt bellen en gebeld worden over 4G, dan verwacht ik dat de kans groot is dat je bij Tele2 gaat blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
ucsdcom schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 12:47:
Al staat Telfort volgens de voorwaarden in hun recht, toch vind ik het oerdom dat ze het op deze manier aanpakken. De fair use voorwaarden staan in het contract om te voorkomen dat er zodanig misbruik van wordt gemaakt, dat de betrouwbaarheid van het netwerk in het gedrang gaat komen.
Nee joh, data kost gewoon geld. De prijs van het abonnement met fup is gebaseerd op wat de gemiddelde verbruiker aan kosten maakt. Om te voorkomen dat één klant het wel heel dol maakt en daardoor effectief niets oplevert zijn er grenzen gesteld. Was met vast internet vroeger niet anders, alleen de peering kosten zijn erg gedaald.

[ Voor 6% gewijzigd door sdk1985 op 21-12-2016 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
sdk1985 schreef op woensdag 21 december 2016 @ 18:50:
[...]

Nee joh, data kost gewoon geld. De prijs van het abonnement met fup is gebaseerd op wat de gemiddelde verbruiker aan kosten maakt. Om te voorkomen dat één klant het wel heel dol maakt en daardoor effectief niets oplevert zijn er grenzen gesteld. Was met vast internet vroeger niet anders, alleen de peering kosten zijn erg gedaald.
Het stellen van een limiet trek ik niet in twijvel, maar wel het feit dat er geen aanbod gedaan wordt. Juist als het om de verdiensten gaat, zou het doen van een aanbod met een (vermoedelijk duurder) alternatief toch de eerste logische stap zijn voor je ienands verbinding plat gooit. Of er moet een accute noodzaak zijn om anders te handelen. 2,5 GB verbruik is een lachertje, voor het netwerk, dus als provider heb je dan alleen te zorgen dat het inkomensplaatje weer in balans komt met het geleverde. = dus weer als antwoord een asnbieding doen.

Alleen als het een herhaaldelijke of langdurige wanbetaler betreft of iemand is die je netwerk plat legt, dan is direct de stekker er uit trekken het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
ucsdcom schreef op woensdag 21 december 2016 @ 19:45:
[...]

Het stellen van een limiet trek ik niet in twijvel, maar wel het feit dat er geen aanbod gedaan wordt. Juist als het om de verdiensten gaat, zou het doen van een aanbod met een (vermoedelijk duurder) alternatief toch de eerste logische stap zijn voor je ienands verbinding plat gooit. Of er moet een accute noodzaak zijn om anders te handelen. 2,5 GB verbruik is een lachertje, voor het netwerk, dus als provider heb je dan alleen te zorgen dat het inkomensplaatje weer in balans komt met het geleverde. = dus weer als antwoord een asnbieding doen.

Alleen als het een herhaaldelijke of langdurige wanbetaler betreft of iemand is die je netwerk plat legt, dan is direct de stekker er uit trekken het beste.
Als iemand over een limiet gaat dan kunnen er twee dingen gebeuren

1) suspenden
2) oververbruik factureren

In je contract staat of het bedrijf voor optie 1 of 2 gaat. Vermoedelijk zijn hier geen mensen aan te pas gekomen. Het komt verder namelijk wel een beetje onhandig over aangezien de TS wel een andere bundel wil maar het niet mag.

• ucsdcom
De TS heeft gebeld om een bundel te krijgen, dan had vanuit commercieel oogpunt gezien meteen een verlengings of wijzigings voorstel gedaan kunnen worden. Gemiste kans.

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 08:33
Ik neem aan dat je ook niet meer voor je internetbundel hoeft te betalen nu?

Ook twijfel ik even hoe dit wettelijk in elkaar zit:
Je neemt een compleet abonnement waarin zowel telefonie als internet zit. Moeten ze in zo'n geval niet het gehele abonnement stoppen (inculsief bellen enzo)? Je hebt het immers als 1 contract afgesloten.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Trommelrem schreef op maandag 19 december 2016 @ 17:11:
5x 500 MB is geen fair use. Bij T-Mobile is 500 GB (ja GB, niet MB) per maand geen probleem. Dat valt nog binnen de fair use. Ik denk dat Telfort de fair use wel een beetje onrealistisch bepaalt.

Maar Telfort mag wel het gehele contract opzeggen zonder opgaaf van reden. De contractperiode geldt voor de klant, maar ook voor Telfort. Als je in 2010 afsloot, dan mag je het contract in 2011 opzeggen, maar Telfort mag dat uiteraard ook en mag ook per maand opzeggen.
Heb je hier een bron van? Want dit klopt volgens mij namelijk niet.
Bij de Apple store zei men ook dat providers niet een contract voor bepaalde tijd na deze contractduur mogen opbreken, dat schijnt alleen de gebruiker te kunnen.
Ik ben nog heel blij met mijn Vodafone abbo met 11 GB data per maand voor 17 euro :P

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Atlas schreef op donderdag 22 december 2016 @ 09:22:
[...]

Heb je hier een bron van? Want dit klopt volgens mij namelijk niet.
Bij de Apple store zei men ook dat providers niet een contract voor bepaalde tijd na deze contractduur mogen opbreken, dat schijnt alleen de gebruiker te kunnen.
Ik ben nog heel blij met mijn Vodafone abbo met 11 GB data per maand voor 17 euro :P
Grappig, misschien heb je tegenwoordig gelijk. Ik heb de Algemene Voorwaarden van T-Mobile en Vodafone er op nageslagen, maar het is er inderdaad uitgesloopt. De klant mag opzeggen, maar vroeger was er een clausule dat de provider ook mag opzeggen. Tegenwoordig mag de provider alleen opzeggen vanwege technische/economische redenen of als de wet daartoe verplicht.

Vroeger was er wel een clausule die opzegging door de provider mogelijk maakte. T-Mobile heeft dat meerdere malen gedaan met hele oude abonnementen. Dutchtone heeft op die manier het veel-te-voordelige-en-totaal-niet-marktcomforme "DutchTone Business" opgezegd.

Wellicht stond die clausule ook op de grijze of zwarte lijst?

Het kan natuurlijk zijn dat er hier sprake is van een economische reden en dat op grond daarvan een dienst is opgezegd. Bijvoorbeeld dat een onbeperkt internet abonnement niet meer winstgevend is voor een provider. Maar dan is 2,5 GB nog steeds niet onredelijk, zeker niet als andere providers 500 GB nog als redelijk zien.

[ Voor 12% gewijzigd door Trommelrem op 22-12-2016 09:45 ]

Pagina: 1