[T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 27 ... 105 Laatste
Acties:
  • 754.108 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 19:18
De dekkingskaart heeft weer een update gehad, nu ook met de uitrol van 4G in Zeeland.
De witte vlekken in Noord-Nederland zijn nu ook weer wat duidelijker zichtbaar, in de gebieden die men over heeft geslagen tijdens de uitrol in september.

De kaart voor over 3 maanden is ook weer bijgewerkt, die lijkt nu een stuk beter te kloppen.

https://www.t-mobile.nl/s...tact/bereik/dekkingskaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsj16
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09-09 22:09
Wat me opvalt is dat de de dekking in ter aar weer een witte plek vertoont.. Dat was eerder ook al het geval terwijl er toen gewoon dekking was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben benieuwd of er nu met noord Groningen beginnen word of dat eerst Zeeuws Vlaanderen wordt afgemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
Deze week is T-Mobile bezig op Schouwen-Duiveland, Walcheren en Noord/Zuid Beveland. Vandaag is 4G geactiveerd in o.a. Middelburg. Volgende week is Zeeuws Vlaanderen aan de beurt. Nadat eind oktober Zeeland is afgerond gaan ze verder in Noord Nederland. In november worden de gaten op de Wadden, Noord-Groningen en Friesland opgevuld. In december sluit men af met Oost-Groningen en Drenthe.

Half december is de uitrol van 4G dan klaar. Na de kerstvakantie resteren dan nog alleen de masten die over zijn geslagen en begint de laatste optimalisatie van het netwerk (kijken waar er nog masten bij moeten, etc). In januari of februari zal dan ook de uitrol van 4G900 voor het grootste gedeelte compleet zijn. Voor 2016 staat dan weer de uitrol van CA (4G+) en VoLTE op de rol.

[ Voor 12% gewijzigd door PWA777 op 15-10-2015 19:46 . Reden: toevoegen locaties Zeeland, update Noord-Nederland ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrudde
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-08 18:51
Wat haperingetjes bij Bergen op Zoom maar verder 4G op de A58 tot en met en rond Goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
4G roaming is nu overigens ook mogelijk in de UK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsj16
PWA777 schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 22:07:
4G roaming is nu overigens ook mogelijk in de UK.
Heerlijk! is daar Ierland ook bij inbegrepen? want daar ben ik begin december :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:28

netblade

Sunrise

Gijsj16 schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 15:52:
Wat me opvalt is dat de de dekking in ter aar weer een witte plek vertoont.. Dat was eerder ook al het geval terwijl er toen gewoon dekking was...
Die bug keert inderdaad steeds terug, dekking is er overigens prima, alleen in Ter Aar zelf nog geen LTE900, Bovenland (bedrijventerreintje 5 Km boven Ter Aar) wel, beetje onlogisch alleen die mast staat op 13 meter hoogte, dus ik denk niet dat het erg veel bereik op de 900mHz toevoegt.

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
Gijsj16 schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 23:38:
[...]

Heerlijk! is daar Ierland ook bij inbegrepen? want daar ben ik begin december :*)
Ierland heeft eigen mobiele netwerken, daar is dus vooralsnog geen 4G roaming mogelijk. In Noord-Ierland gebruik je daarentegen de Engrlse netwerken, daar kan het dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
netblade schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 07:26:
[...]

Die bug keert inderdaad steeds terug, dekking is er overigens prima, alleen in Ter Aar zelf nog geen LTE900, Bovenland (bedrijventerreintje 5 Km boven Ter Aar) wel, beetje onlogisch alleen die mast staat op 13 meter hoogte, dus ik denk niet dat het erg veel bereik op de 900mHz toevoegt.
De polders in de omgeving van Bovenland liggen op -5m onder NAP, terwijl Bovenland zelf rond 0 NAP zit. Dan heb je toch een redelijke masthoogte van 18m (nog steeds bescheiden, maar 4G900 zal zeker iets uitrichten). De concurrentie gebruikt vaak 4G800 in een mast op 30 meter hoogte, dat heeft wel een enorm beter effect op het bereik. T-Mobile had misschien niet alleen de apparatuur moeten vervangen maar ook moeten kijken naar het gebrui van mast locaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:14
Hoogtes in Antenneregister zijn vanaf de grond, niet vanaf NAP. Anders zouden er heel wat hoogtes in Limburg vele tientallen meters hoger zijn dan ze daadwerkelijk lijken vanaf de straat.

Verder over LTE900: er zal heus een reden zijn dat het op de ene plek wel en de andere nog niet is geactiveerd. In het grote plaatje gaan netwerkplanners echt niet rekening houden met een week verschil in planning bij zulke locaties. Het is nogal een operatie waar T-Mobile mee bezig is...

En verder wat PWA777 zegt: klopt, hoe hoger je locatie hoe kleiner de kans dat er veel obstakels zitten tussen de eindgebruiker en de zendmast. Volgens mij valt het over het algemeen in steden wel mee waar T-Mobile haar locaties bouwt trouwens, da's vaak wel wat lager dan KPN/Vodafone maar kan niet anders met de hogere mastdichtheid van T-Mobile.

Was toevallig weer eens in Limburg laatst en daar moeten ze toch echt even werken aan hun dekking; op sommige plekken indoor nul signaal van T-Mobile (overigens wel van Tele2 vaak!). Vodafone en KPN doen het er wel prima, Vodafone vaak wel 3G en een enkele keer 2G. KPN heeft er een paar 2G-only sites omgebouwd naar 2G900+3G900+4G800, zonder hoge frequenties ivm totale afwezigheid van vraag naar capaciteit. Die paar plekjes waar wel dekking is hebben bij T-Mobile straks wel een sloot aan capaciteit. Tja :P

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

PWA777 schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 08:00:
[...]

De polders in de omgeving van Bovenland liggen op -5m onder NAP, terwijl Bovenland zelf rond 0 NAP zit. Dan heb je toch een redelijke masthoogte van 18m (nog steeds bescheiden, maar 4G900 zal zeker iets uitrichten). De concurrentie gebruikt vaak 4G800 in een mast op 30 meter hoogte, dat heeft wel een enorm beter effect op het bereik. T-Mobile had misschien niet alleen de apparatuur moeten vervangen maar ook moeten kijken naar het gebrui van mast locaties.
De dekking zelf op de N wegen in die regio is over het algemeen wel een stuk beter geworden na de ombouw, in Bovenland hebben de overige providers indoor amper bereik, dus T-Mobile is als je daar vast zit wel de beste optie. KPN heeft bij sommige bedrijven maar indoor femtocellen opgehangen vanwege het niet mobiel bereikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaMini
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:10

thaMini

Tool !!

In het mooie Brielle mogen ze ook nog wel sleutelen aan het bereik. Voor het eerst sinds tijden niet eens meer kunnen smsen.

Be small, act BIG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsj16
PWA777 schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 07:50:
[...]

Ierland heeft eigen mobiele netwerken, daar is dus vooralsnog geen 4G roaming mogelijk. In Noord-Ierland gebruik je daarentegen de Engrlse netwerken, daar kan het dus wel.
Dankjewel voor het antwoord.. Nog ff geduld dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsj16
Sorcerer8472 schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 08:13:
Hoogtes in Antenneregister zijn vanaf de grond, niet vanaf NAP. Anders zouden er heel wat hoogtes in Limburg vele tientallen meters hoger zijn dan ze daadwerkelijk lijken vanaf de straat.

Verder over LTE900: er zal heus een reden zijn dat het op de ene plek wel en de andere nog niet is geactiveerd. In het grote plaatje gaan netwerkplanners echt niet rekening houden met een week verschil in planning bij zulke locaties. Het is nogal een operatie waar T-Mobile mee bezig is...

En verder wat PWA777 zegt: klopt, hoe hoger je locatie hoe kleiner de kans dat er veel obstakels zitten tussen de eindgebruiker en de zendmast. Volgens mij valt het over het algemeen in steden wel mee waar T-Mobile haar locaties bouwt trouwens, da's vaak wel wat lager dan KPN/Vodafone maar kan niet anders met de hogere mastdichtheid van T-Mobile.

Was toevallig weer eens in Limburg laatst en daar moeten ze toch echt even werken aan hun dekking; op sommige plekken indoor nul signaal van T-Mobile (overigens wel van Tele2 vaak!). Vodafone en KPN doen het er wel prima, Vodafone vaak wel 3G en een enkele keer 2G. KPN heeft er een paar 2G-only sites omgebouwd naar 2G900+3G900+4G800, zonder hoge frequenties ivm totale afwezigheid van vraag naar capaciteit. Die paar plekjes waar wel dekking is hebben bij T-Mobile straks wel een sloot aan capaciteit. Tja :P
Mischien willen zij wel speciale 4G databundels in afgelegen gebieden aanbieden waar adsl ontoereikend is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrudde
Daar is de aanvoer voor de masten ook complexer terwijl er minder mensen per mast zitten. Zulke bundels zouden dus eigenlijk duurder moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Schrudde schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 20:08:
Daar is de aanvoer voor de masten ook complexer terwijl er minder mensen per mast zitten. Zulke bundels zouden dus eigenlijk duurder moeten zijn.
Hoezo per se duurder? Er wordt dan waarschijnlijk ook 2x een abonnement betaald: 1x voor mobiel en 1x voor de thuisverbinding, of één groter abonnement met een veel hoger datagebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrudde
Daar heb je ook wel een punt. Als ze het net op de mobiele klanten al kunnen afschrijven kunnen ze overcapaciteit tegen quasi iedere prijs wegzetten, wat de totaal beste kansen geeft. Daarbij is begrip voor de prijzen wel een factor, te goedkoop leidt tot onbegrip en ergernis.
Hier is het jammer dat de netneutraliteit prioritering verbiedt. Ik kan me bijvoorbeeld goed een goedkoper thuisabbonnement voorstellen dat knijpt op piekmomenten. Dus in de avondspits even minder maar dan om een uur of 9 s avonds spotgoedkope MBs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
Piek- en daltijden mogen wel. Volgens mij zou een abonnement dat vaste piek- en daltijden heeft gewoon mogen volgens netneutraliteit. Als er maar geen diensten zijn die worden voorgetrokken of achtergesteld.

De vraag is of het veel zin heeft op een netwerk dat toch ruim bemeten is; Vodafone gaf aan dat het afschaffen van snelheidslimieten direct leidde tot hogere netwerkefficiency. Alleen als het echt heel druk is dan zal het zin hebben gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
Schrudde schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 22:31:
Daar heb je ook wel een punt. Als ze het net op de mobiele klanten al kunnen afschrijven kunnen ze overcapaciteit tegen quasi iedere prijs wegzetten, wat de totaal beste kansen geeft. Daarbij is begrip voor de prijzen wel een factor, te goedkoop leidt tot onbegrip en ergernis.
Hier is het jammer dat de netneutraliteit prioritering verbiedt. Ik kan me bijvoorbeeld goed een goedkoper thuisabbonnement voorstellen dat knijpt op piekmomenten. Dus in de avondspits even minder maar dan om een uur of 9 s avonds spotgoedkope MBs.
Het staat een operator weldegelijk vrij om verschillende snelheden aan te bieden, je kunt die pakketten natuurlijk een lagere maximale snelheid geven.
Met name op de 2600Mhz band is nog voldoende ruimte voor dit soort (WiMAX achtige) diensten.

Overigens hebben ook de huidige mobiele netwerken weldegelijk prioritering, zo zijn er SIM kaarten die voorrang hebben bij drukte op het netwerk en worden bijvoorbeeld andere gebruikers weggedrukt als er ergens 112 wordt gebeld op een druk bezette zendmast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
On a side note, na Engeland is nu ook Oostenrijk voorzien van 4G roaming (T-Mobile AT). Lijkt me goed nieuws met de winter in aantocht.

4G roaming op Orange ES (Spanje) zou ook al moeten werken of zeer binnenkort live moeten gaan. Ook op SWISSCOM is dit het geval (Zwitserland).

De belangrijkste Europese markten zonder 4G roaming zijn nu nog Italië, Portugal en Griekenland voor de zonliefhebbers, Scandinavië (Denemarken, Zweden, Noorwegen en Finland) en dichter bij huis Luxemburg.

De volledige lijst van 4G roaming netwerken voor T-Mobile is nu als volgt:
- België (Mobistar)
- Duitsland (T-Mobile)
- Frankrijk (Orange)
- Hongarije (Telekom)
- Kroatië (Croatia Telecom)
- Oostenrijk (T-Mobile)
- Polen (T-Mobile)
- Spanje (Orange)
- Tsjechië (T-Mobile)
- Verenigd Koninkrijk (EE)
- Zwisterland (Swisscom)

[ Voor 87% gewijzigd door PWA777 op 18-10-2015 16:49 . Reden: aanvulling complete lijst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsj16
PWA777 schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 22:48:
On a side note, na Engeland is nu ook Oostenrijk voorzien van 4G roaming (T-Mobile AT). Lijkt me goed nieuws met de winter in aantocht.

4G roaming op Orange ES (Spanje) zou ook al moeten werken of zeer binnenkort live moeten gaan. Ook op SWISSCOM is dit het geval (Zwitserland).

De belangrijkste Europese markten zonder 4G roaming zijn nu nog Italië, Portugal en Griekenland voor de zonliefhebbers, Scandinavië (Denemarken, Zweden, Noorwegen en Finland) en dichter bij huis Luxemburg.

De volledige lijst van 4G roaming netwerken voor T-Mobile is nu als volgt:
- België (Mobistar)
- Duitsland (T-Mobile)
- Frankrijk (Orange)
- Hongarije (Telekom)
- Kroatië (Croatia Telecom)
- Oostenrijk (T-Mobile)
- Polen (T-Mobile)
- Spanje (Orange)
- Tsjechië (T-Mobile)
- Verenigd Koninkrijk (EE)
- Zwisterland (Swisscom)
Mooie lijst ;) voor wat zij de zomer van 2014 al hadden beloofd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
Ze zijn inderdaad (erg) laat geweest met het toestaan van 4G roaming ja. Na een voorzichtige start dit jaar is nu in 2 weken tijd 4G roaming geactiveerd in Engeland, Spanje, Zwitserland en Oostenrijk. Dit is toch wel een goed tempo, hopelijk houden ze dat nog even vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
Deze week start de uitrol van 4G in Zeeuws Vlaanderen. Hiermee komt aan het einde van deze week de grens "95% dekking van de bevolking" in zicht. Voor het einde van de maand moet de hele provincie Zeeland klaar zijn, waarna de focus weer naar het noorden des lands verschoven kan worden. In het zuiden rest dan alleen nog het gebied ten zuiden van Valkenswaard, wat ergens begin november aan bod komt (is relatief klein stukje met lage mast dichtheid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaborGardens
  • Laatst online: 20:32
PWA777 schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 18:28:
Deze week is T-Mobile bezig op Schouwen-Duiveland, Walcheren en Noord/Zuid Beveland. Vandaag is 4G geactiveerd in o.a. Middelburg...
Dat 4G al actief was tot aan de omgeving Goes had ik gezien, maar tot op de dag van vandaag heb ik nog geen 4G symbool op mijn telefoon gezien in Middelburg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
LaborGardens schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 09:37:
[...]
Dat 4G al actief was tot aan de omgeving Goes had ik gezien, maar tot op de dag van vandaag heb ik nog geen 4G symbool op mijn telefoon gezien in Middelburg.
Dat kan kloppen; Middelburg is nog niet helemaal compleet omgebouwd, met name in het centrum zijn nog oude masten te vinden. Het zelfde geldt voor Vlissingen en Zoutelande/Domburg e.o.; dit wordt allemaal deze week nog afgerond.

In Zeeland heb je de volgende fasen van ombouw:
- Indien je voorheen bereik had op 3G: je hebt direct 4G1800 tot je beschikking na de ombouw
- Indien je voorheen bereik had op 2G (GPRS), je hebt nu direct beschikking over 2G met EDGE (ipv GPRS), een paar weken na de ombouw krijg je 3G900; een tijdje later krijg je tot slot 4G900.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsj16
PWA777 schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 09:45:
[...]

Dat kan kloppen; Middelburg is nog niet helemaal compleet omgebouwd, met name in het centrum zijn nog oude masten te vinden. Het zelfde geldt voor Vlissingen en Zoutelande/Domburg e.o.; dit wordt allemaal deze week nog afgerond.

- Indien je voorheen bereik had op 3G: je hebt direct 4G1800 tot je beschikking na de ombouw
- Indien je voorheen bereik had op 2G (GPRS), je hebt nu direct beschikking over 2G met EDGE (ipv GPRS), een paar weken na de ombouw krijg je 3G900; een tijdje later krijg je tot slot 4G900.
Ik neem aan dat 4G1800 ook overal aangaat daar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
Jazeker, 4G1800 gaat ook daar aan, maar de 1800Mhz signalen reiken minder ver dan de 900Mhz signalen. Uiteindelijk krijgen alle masten beide frequenties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
Vandaag eens even gekeken naar staat van de uitrol van het T-Mobile 4G netwerk aan het einde van deze maand. Op dat moment zou Zeeland geheel van 4G dekking voorzien moeten zijn (iig op de 1800 Mhz band) en resteren er alleen nog delen van de Waddeneilanden, een stukje Noord-Brabant (ten zuiden van Valkenswaard), de Duitse grensregio in Overijssel en grote delen van Drenthe, Friesland en Groningen.

Op basis van de dekkingskaart heb ik gekeken welke plaatsen er in die witte gebieden liggen, die op 1 november aanstaande nog geen 4G dekking van T-Mobile hebben; vervolgens heb ik de inwoneraantallen gezocht bij die plaatsen. Op basis daarvan kom ik tot de onderstaande lijst en conclusie.

In totaal betreft het ongeveer 214.000 inwoners. Als ik er even heel simpel van uit ga dat nog eens hetzelfde aantal inwoners in de omliggende dorpjes van deze plaatsen woont, wonen er bij benadering ongeveer 450.000 mensen in het nog niet gedekte gebied. Deze aanname van +100% is een behoorlijk ruime inschatting mijns inziens.

Op basis van die getallen is het dus redelijk safe om te zeggen dat T-Mobile met goed recht aansprak mag maken op de claim dat "95% van de Nederlandse bevolking aan het einde van deze maand in het 4G dekkingsgebied woont" (immers, 5% van 16.000.000 is 800.000, ver boven het getal van 450.000). Eventuele witte vlekken in het reeds omgebouwde gebied zullen deze claim met zulke marges ook niet in gevaar kunnen brengen.

Hieronder de plaatsen die eind deze maand nog even moeten wachten op T-Mobile 4G (+inwoners):
- Coevorden 35000
- Veendam 28000
- Delfzijl 25000
- Stadskanaal 20000
- Valkenswaard 20000
- Winschoten 18000
- Harlingen 15800
- Franeker 13000
- Dokkum 12500
- Hardenberg 18000
- Bolsward 10000
- Denekamp 9000

Totaal: 214.000 inwoners

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaborGardens
  • Laatst online: 20:32
PWA777 schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 09:45:
[...]

En vandaag bij thuiskomst van het werk was er 4G in Middelburg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat klinkt goed nu op naar het noorden ben benieuwd wanneer de ombouw hier in Winsum start zal al blij zijn als we van GPRS af zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsj16
Zolang GPRS verdwenen is kun je eigenlijk al tevreden zijn! Data is sneller. En bellen is af en toe een ramp (minder vaak)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
Verwijderd schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 21:35:
Dat klinkt goed nu op naar het noorden ben benieuwd wanneer de ombouw hier in Winsum start zal al blij zijn als we van GPRS af zijn.
Winsum is relatief laat aan de beurt, slechts 3 weken voor het einde de uitrol van 4G komt rond 25 november eindelijk 4G in die (uit)hoek :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
Gijsj16 schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 21:47:
Zolang GPRS verdwenen is kun je eigenlijk al tevreden zijn! Data is sneller. En bellen is af en toe een ramp (minder vaak)
Het volledige netwerk krijgt EDGE (GPRS verdwijnt dus helemaal met de ombouw). Echter, op termijn (aantal weken na de ombouw) zul je zien dat EDGE in de praktijk vervangen is door 3G en weer later door 4G (op 900 Mhz); aangezien EDGE alleen op 2G actief is en 2G alleen nog op 1800 Mhz zit, zul je in de praktijk vrijwel nooit meer op EDGE terug vallen, nadat de uitrol volledig compleet is in dat gebied (dwz na activatie 4G900).

[ Voor 20% gewijzigd door PWA777 op 19-10-2015 22:16 . Reden: Verduidelijking verloop EDGE ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 08:12
PWA777 schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 07:55:
Deze week start de uitrol van 4G in Zeeuws Vlaanderen.
Toevallig was ik vandaag in Zeeuws Vlaanderen (vlakbij Terneuzen om precies te zijn) en daar bleek 4G al aan te staan. Als de start echt deze week was, dan hebben ze dat snel even in een ochtendje gedaan.

De Westerscheldetunnel is ook 4G.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
Jeroen O schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 22:03:
[...]
Toevallig was ik vandaag in Zeeuws Vlaanderen (vlakbij Terneuzen om precies te zijn) en daar bleek 4G al aan te staan. Als de start echt deze week was, dan hebben ze dat snel even in een ochtendje gedaan.

De Westerscheldetunnel is ook 4G.
Klopt, puur toeval want Terneuzen is inderdaad vanmorgen ingeschakeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsj16
PWA777 schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 21:52:
[...]

Het volledige netwerk krijgt EDGE (GPRS verdwijnt dus helemaal met de ombouw). Echter, op termijn (aantal weken na de ombouw) zul je zien dat EDGE in de praktijk vervangen is door 3G en weer later door 4G (op 900 Mhz); aangezien EDGE alleen op 2G actief is en 2G alleen nog op 1800 Mhz zit, zul je in de praktijk vrijwel nooit meer op EDGE terug vallen.
Volgens mij is EDGE een extraatje bovenop GPRS! Hier hebben we zowel 2G900 als 3G900 actief. Vaak begin ik met bellen op 3G en zodra ik klaar ben, staat er vaak eerst GPRS en een paar seconde weer E en daarna pas weer 3G. Ik hoop dat daarom 2G900 sowieso hier gouw uit gaat..

Soms ben ik midden in een gesprek niet meer te volgen.. Dat is nogal lastig.. Zowel 2G als 3G (4051CE) worden hier met 31d BW uitgezonden (kan uiteraard ook een bepalende factor zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
Gijsj16 schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 22:18:
[...]

Volgens mij is EDGE een extraatje bovenop GPRS! Hier hebben we zowel 2G900 als 3G900 actief. Vaak begin ik met bellen op 3G en zodra ik klaar ben, staat er vaak eerst GPRS en een paar seconde weer E en daarna pas weer 3G. Ik hoop dat daarom 2G900 sowieso hier gouw uit gaat..

Soms ben ik midden in een gesprek niet meer te volgen.. Dat is nogal lastig.. Zowel 2G als 3G (4051CE) worden hier met 31d BW uitgezonden (kan uiteraard ook een bepalende factor zijn)
Op 2G1800 heb ik geen GPRS meer gezien, alleen heel soms EDGE direct na een telefoongesprek, waarna je binnen een seconde vaak weer op 4G zit.

Technisch gezien heb je uiteraard gelijk, aangezien EDGE een mooie naam is voor een geavanceerde variant van GPRS (EDGE kan alleen bestaan op GPRS netwerken).

[ Voor 9% gewijzigd door PWA777 op 19-10-2015 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:25

jamesbond007uk

Gadget specialist / Freak

Wij hebben al ruim 6 weken al 4G rondom gemeente Opmeer, echter helaas nog geen 3G 900Mhz en 4G 900mhz. Hoe lang kan het duren voordat 3G /4G 900 Mhz aan wordt gezet?

In Antenne register staat de antennes rondom allen nog op 1800Mhz 2G/4G en 2100Mhz 3g.

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
jamesbond007uk schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 22:23:
Wij hebben al ruim 6 weken al 4G rondom gemeente Opmeer, echter helaas nog geen 3G 900Mhz en 4G 900mhz. Hoe lang kan het duren voordat 3G /4G 900 Mhz aan wordt gezet?

In Antenne register staat de antennes rondom allen nog op 1800Mhz 2G/4G en 2100Mhz 3g.
Het hangt erg af van het omliggende gebied, de hele regio moet namelijk eerst omgebouwd worden voordat de 900 MHz ingezet wordt voor 4G. Aangezien Friesland nog veel gebieden met het oude netwerk bevat kam het wat langer duren, over het algemeen volgt 3G900 ongeveer 6 tot 10 weken na de ombouw, 4G900 gaat tot op heden in grote stappen, pakweg elke 2 maanden gaat er weer een groot gebied in een klap om.

De komende maanden zal eea wel sneller gaan, nu de ombouw zijn einde nadert en er dus steeds minder oude masten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsj16
PWA777 schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 22:22:
[...]

Op 2G1800 heb ik geen GPRS meer gezien, alleen heel soms EDGE direct na een telefoongesprek, waarna je binnen een seconde vaak weer op 4G zit.

Technisch gezien heb je uiteraard gelijk, aangezien EDGE een mooie naam is voor een geavanceerde variant van GPRS (EDGE kan alleen bestaan op GPRS netwerken).
Klopt! Die omschakeling is enorm snel bij tmobile. Ervaar alles zo nu en dan problemen met bellen naar Vodafone gebruikers met 4G. Vaak direct de voicemail en pas de tweede keer wel connectie. Met 2G/3G (aan de andere kant van de lijn) geen problemen bij Vodafone en of andere providers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsj16
jamesbond007uk schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 22:23:

Ach, wij wachten hier al sinds eind maart / begin april.. Inmiddels alles vervangen en alleen 3G900 extra erbij. In de omgeving komt wel iedere keer 4G dichterbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
Herkenbaar probleem, heb het soms ook met buitenlandse nummers waarvan ik weet dat ze 4G hebben. Voor zover ik kan achterhalen ligt het issue bij de andere provider (die het toestel niet tijdig kan laten schakelen van 4G naar 3G).

Vodafone heeft geen 3G900 dus daar moet om te bellen vaak geschakeld worden van 4G800 naar 2G900 (dataconnectie moet verbroken worden aangezien data en voice niet simultaan kan op 2G en de kans op netwerk congestie is op 2G900 aanzienlijk groter dan met 3G); dit kan een negatief effect hebben op de gespreksopbouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:17
Ik lees hierboven en op de T-Mobile kaart dat Goes en omstreken door 4G gedekt zou moeten zijn, maar nog geen enkele keer 4G icoon in het beeld gezien. Ook rond Middelburg, Vlissingen en Borsele niks, alleen maar slechtwerkend 3G of 2G en op veel plaatsen nog even weinig signaal.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
timmie1 schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 22:56:
Ik lees hierboven en op de T-Mobile kaart dat Goes en omstreken door 4G gedekt zou moeten zijn, maar nog geen enkele keer 4G icoon in het beeld gezien. Ook rond Middelburg, Vlissingen en Borsele niks, alleen maar slechtwerkend 3G of 2G en op veel plaatsen nog even weinig signaal.
Welk toestel gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
S4 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
Al gecontroleerd of je LTE / 4G instellingen kloppen in je toestel menu? Reboot kan ook helpen. Met de S4 mini zou je namelijk gewoon 4G moeten hebben in Goes e.o. Het lijkt eerder een issue met je toestel als je geen ontvangst op 4G hebt.

Je hebt wel een abonnement bij T-Mobile en geen andere indirecte provider (Choozze, Ben, etc)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
Het zou ook aan je firmware kunnen liggen; maak je gebruik van de laatste software versie?
Je kunt die downloaden via het menu van je toestel of via Samsung Kies op je computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
PWA777 schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 07:39:
[...]

Al gecontroleerd of je LTE / 4G instellingen kloppen in je toestel menu? Reboot kan ook helpen. Met de S4 mini zou je namelijk gewoon 4G moeten hebben in Goes e.o. Het lijkt eerder een issue met je toestel als je geen ontvangst op 4G hebt.

Je hebt wel een abonnement bij T-Mobile en geen andere indirecte provider (Choozze, Ben, etc)?
Telefoon stond gewoon op 4G/3G/2G-mode. Simkaart van T-Mobile. Firmware up to date volgens KIES.
HSDPA en GPRS werkten wel redelijk.
Wellicht was de mast nog niet op volle signaalsterkte ingeschakeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe oud is je simkaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danos9786
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10-07 17:18
Of is die geknipt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrudde
Nee hoor die masten doen het gewoon. Het komt aan de waterkanten her en der zelfs over de Schelde heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
Volgens berichten in de financiële pers komt T-Mobile NL wellicht in de etalage te staan. Volgens de berichten wil T-Mobile International de Nederlandse tak verkopen. Ziggo wordt genoemd als potentiële koper. Er is een bank aangesteld om de mogelijkheden voor verkoop te onderzoeken. De vraagprijs bedraagt volgens de geruchten 5 miljard euro.

Vooralsnog zijn dit speculaties, er is nog geen besluit genomen door T-Mobile International over de daadwerkelijke verkoop van de Nederlandse tak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoop dat het geen invloed heeft op de 4g uitrol maar misschien is het nieuwe netwerk juist een goed verkoop argument voor t mobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsj16
PWA777 schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 22:48:
Volgens berichten in de financiële pers komt T-Mobile NL wellicht in de etalage te staan. Volgens de berichten wil T-Mobile International de Nederlandse tak verkopen. Ziggo wordt genoemd als potentiële koper. Er is een bank aangesteld om de mogelijkheden voor verkoop te onderzoeken. De vraagprijs bedraagt volgens de geruchten 5 miljard euro.

Vooralsnog zijn dit speculaties, er is nog geen besluit genomen door T-Mobile International over de daadwerkelijke verkoop van de Nederlandse tak.
Daar ben ik mooi niet blij mee.. En al helemaal niet als Tele2 de zaak over zou kunnen nemen... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

Volgens mij gaan dit soort berichten wel vaker in de rondte. Mocht tele2 of ziggo de boel overnemen ben ik bang dat de dienstverlening aardig naar de maan gaat. Zeker de laatstgenoemde is erg goed in het verpesten van klantervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
Aangezien de mogelijke verkoop van T-Mobile iets meer is dan "puur geruchten" (en daar dus naar verwachting nog meer berichten over volgen), echter dit totaal geen invloed heeft op de uitrol van 4G of de gebruikservaring op dit moment, wil ik deze draad graag on--topic houden. De discussie over de mogelijke verkoop kan hier plaats vinden: T-Mobile NL mogelijk in de verkoop

[ Voor 10% gewijzigd door PWA777 op 21-10-2015 07:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsj16
Sinds vandaag ook deels 4G900 in Kesteren. Het signaal werkt alleen buiten of op de bovenverdieping. Alleen begane grond is nog een ramp.

Hoop dat ze zo doorgaan.. Heb steeds minder problemen.. Ik hoop dat gauw 2G900 ook nog even uit gaat dat zou kwa storingen grotendeels opgelost moeten zijn. 2G en 3G komen even sterk binnen vandaar

Screenshot is vanmiddag op de 1e verdieping gemaakt.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/9WiAmNy.jpg

Hoewel het signaal zwak redelijk zwak is staat er toch 4G op het schermpje in plaats van het sterkere 3G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-07 19:12
Verwijderd schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 03:03:
[...]

Tnx, eindelijk een werkende manier om de band te kunnen zien!

[...]

Op Windraak staat de 4G ook weer aan. Mooi, geeft weer iets meer dekking in het wandel-, en fietsgebied daar.

Weet iemand trouwens wat de reden van de storing op C2000 nou was? Ik vind het vreemd dat wanneer de antenne's in dezelfde mast hangen er storing zou zijn, maar wanneer ze er vlak naast hangen er geen problemen zijn. In Kerkrade, bij Rolduc staat namelijk een C2000 mast én 50m verderop een mast met KPN/VF 4G. Iemand die dit kan toelichten?
Ik mag geen C2000 info meer geven van wegen veiligheids redenen

Ik heb wel goed nieuws 4G900 is geactiveerd vanavond in Nunspeet
toestel gaat nu van 4G1800 bij weg vallen gelijk naar 4G900
2G heb ik zins vanavond niet meer zien verschijnen, 3G ook bijna niet meer
Schakelt in woonkamer alleen naar 3G900 als ik het toestel in me broek doe maar als ik hem vervolgens pak schakeld hij gelijk naar 4G900 terug

Wat mij op valt is dat 4G900 in de woonkamer ook gewoon werkt en stabiel is
Terwijl 3G900 weg valt in de woonkamer en erg wisselt in streepjes tussen 0 tot 3 strepen

Alle masten in Nunspeet is vanavond 4G900 aangezet

[ Voor 7% gewijzigd door Blids op 22-10-2015 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
De modernisering van het netwerk gaat ondertussen gewoon door, de eerste stukken in het zuiden van Zeeland zijn nu gedekt, de komende anderhalve week moeten de werkzaamheden daar afgerond worden. De eerste resultaten zijn al te zien op de nieuwe dekkingskaart, https://www.t-mobile.nl/s...tact/bereik/dekkingskaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroy98ecker
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 13:17
Westvlank van de Veluwe heeft ook 4G 900. Dus het gebied tussen Ede, Veenendaal, Barneveld. Daarmee lijkt het 4G 900 gat gedicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
PWA777 schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 08:13:
De modernisering van het netwerk gaat ondertussen gewoon door, de eerste stukken in het zuiden van Zeeland zijn nu gedekt, de komende anderhalve week moeten de werkzaamheden daar afgerond worden. De eerste resultaten zijn al te zien op de nieuwe dekkingskaart, https://www.t-mobile.nl/s...tact/bereik/dekkingskaart
De kaart voor over 3 maanden is ook mooi, hoewel ik wel vermoed dat hij optimistisch is op een paar dunbevolkte gebieden wat 4G betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
leroy98ecker schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 09:34:
Westvlank van de Veluwe heeft ook 4G 900. Dus het gebied tussen Ede, Veenendaal, Barneveld. Daarmee lijkt het 4G 900 gat gedicht.
Ook Putten, Ermelo uitzondering gsk niet, Harderwijk uizondering dolfinarium niet, Hierden, Hulshorst, Nunspeet, t,Harde, t,Loo, Wezep, Hattem, Voorthuizen, Haselaar, Barneveld, Stroe, Kootwijkerbroek gisteren in 1 klap 4G900 geactiveerd
(Vierhouten, Gortel, Vaassen, Uddel, Garderen, Nieuw Milligen al genoemd daar was al 4G900)

De hele Veluwe is 4G900 geactiveerd, alleen de a50 tussen Apeldoorn, Arnhem valt je nu nog kort terug op 3G900, de reden dat daar nog 2 masten niet zijn geactiveerd met 4G1800 is capaciteit te kort op de straalverbinding

Emst a50 zit nog een gat waar nog geen 4G is, wat daar de reden van is geen idee

Ook in Apeldoorn lijkt ook 4G900 nu overal geactiveerd te zijn

Daar voor is al 4G900 geactiveerd op aantal masten op de Veluwe
Elspeet kern mast heeft nog geen 4G reden is capaciteit te kort op de straalverbinding, 4G900 is niet te ontvangen 2G900 drukt 4G900 weg, blijkt toch dat 4G1800 binnen hier en daar te ontvangen is

Zwolle alleen Windesheim, Binnenstad, Assendorp station gedeelte en station bij Harry 's Kringloophal, IJsselhallen a28, LTO Noord Holding B.V.a28, en Zac Zwolsche Atletische Club 4G900 geactiveerd
De rest nog niet in Zwolle

Batterij gaat in eens veel langer mee valt me duidelijk op

[ Voor 25% gewijzigd door Blids op 23-10-2015 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer heeft de 3g dekkingskaart voor het laatst een update gehad? Als je naar het noorden van het land kijkt is het nog erg dun met 3g dekking volgens de dekkingskaart. Als je naar Drenthe kijkt zie je zowat geen dekking terwijl daar het netwerk wel is vernieuwd. Of is er simpelweg nog geen 3g900 aktief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsj16
Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 16:10:
Wanneer heeft de 3g dekkingskaart voor het laatst een update gehad? Als je naar het noorden van het land kijkt is het nog erg dun met 3g dekking volgens de dekkingskaart. Als je naar Drenthe kijkt zie je zowat geen dekking terwijl daar het netwerk wel is vernieuwd. Of is er simpelweg nog geen 3g900 aktief?
Bij Dodewaard is inmiddels ook 3G900 actief maar dat staat ook nog niet op de kaart

In Tiel had ik ook al 4G900.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
HcBlids schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 15:45:
[...]

De hele Veluwe is 4G900 geactiveerd, alleen de a50 tussen Apeldoorn, Arnhem valt je nu nog kort terug op 3G900, de reden dat daar nog 2 masten niet zijn geactiveerd met 4G1800 is capaciteit te kort op de straalverbinding

Daar voor is al 4G900 geactiveerd op aantal masten op de Veluwe
Elspeet kern mast heeft nog geen 4G reden is capaciteit te kort op de straalverbinding wel is 4G900 te ontvangen binnen
Gaat T-Mobile in de komende tijd nog meer masten op glasvezel aansluiten? Fiber-to-the-site lijkt me redelijk cruciaal als je alle masten van 4G900/1800 gaat voorzien en dus met CA/4G+ enorme topcapaciteit kunt aanbieden...

KPN is wat dat betreft wel koploper, zij bieden voor >80% van de 4G masten fiber-to-the-site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
[...]

Emst a50 zit nog een gat waar nog geen 4G is, wat daar de reden van is geen idee
Volgens mij staan daar nog een paar niet omgebouwde masten (in hoogspanningsmasten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
PWA777 schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 16:54:
[...]

Volgens mij staan daar nog een paar niet omgebouwde masten (in hoogspanningsmasten).
Inderdaad allemaal in hoogspanningsmasten
PWA777 schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 16:52:
[...]

Gaat T-Mobile in de komende tijd nog meer masten op glasvezel aansluiten? Fiber-to-the-site lijkt me redelijk cruciaal als je alle masten van 4G900/1800 gaat voorzien en dus met CA/4G+ enorme topcapaciteit kunt aanbieden...

KPN is wat dat betreft wel koploper, zij bieden voor >80% van de 4G masten fiber-to-the-site.
T-mobile is ook hard bezig masten op glasvezel aan te sluiten
Dit is het glasvezel kaartje http://www.eurofiber.nl/glasvezelnetwerk/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsj16
Weet iemand waarom er in Ochten 4051ce nog steeds geen 4G is geactiveerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpbosk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02-09 18:10
[...]

Zwolle alleen Windesheim, Binnenstad, Assendorp station gedeelte en station bij Harry 's Kringloophal, IJsselhallen a28, LTO Noord Holding B.V.a28, en Zac Zwolsche Atletische Club 4G900 geactiveerd
De rest nog niet in Zwolle
Heb je ook enig idee wanneer de rest in Zwolle geactiveerd wordt?
Wat een enorm verschil in de trein trouwens. Vanaf het Station tot iets voorbij Herfte Aansluiting had ik constant 3-4 bolletjes met prima snelheden. Voorheen bleef ie op 1-2 bolletjes 4G hangen of switchte hij terug naar 3G900.
Goed bezig, T-Mobile! Ga zo door!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
jpbosk schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 18:06:
[...]

Wat een enorm verschil in de trein trouwens. Vanaf het Station tot iets voorbij Herfte Aansluiting had ik constant 3-4 bolletjes met prima snelheden. Voorheen bleef ie op 1-2 bolletjes 4G hangen of switchte hij terug naar 3G900.
Op die locaties is al 4G900 zins gisteren in Zwolle, op die locaties is geen 2G900 meer actief, de rest van Zwolle is nog hier en daar 2G900 actief
Men is al begonnen met het uit te schakelen van 2G900 die hier en daar nog actief is

Begint nov gaat weer een groot gebied om naar 4G900

[ Voor 16% gewijzigd door Blids op 22-10-2015 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
Gijsj16 schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 16:46:
[...]

Bij Dodewaard is inmiddels ook 3G900 actief maar dat staat ook nog niet op de kaart

Ik Tiel had ik ook 4G900
Gijsj16 schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 17:29:
Weet iemand waarom er in Ochten 4051ce nog steeds geen 4G is geactiveerd ?
In die omgeving zijn veel masten nog niet met 4G en zelfs niet met 3G
zit een groot gat in de 4G dekking

Ik krijgen het idee dat daar capaciteit te kort is op de straalverbindingen, en glasvezel verbindingen te ver weg liggen

Edit die mast in Ochten en Dodewaard, in zijn aangesloten op een glasvezel verbinding die langs de a15 loopt, dus het is een andere reden

De resten van de masten ten zuiden van Ochten op straalverbindingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
Iemand ervaringen met de 4G ontvangst in Eys (Zuid-Limburg)? Ik zie dat er een Tele2 en VF antenne in het dorp staan, T-Mobile staat iets verder op de heuvel en KPN is helemaal niet in het dorp zelf aanwezig met een 4G mast. Benieuwd hoe het daar in de praktijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaston
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20:00
Edit: verkeerde post

[ Voor 95% gewijzigd door Gaston op 22-10-2015 21:39 . Reden: Verkeerde post ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PWA777 schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 21:20:
Iemand ervaringen met de 4G ontvangst in Eys (Zuid-Limburg)? Ik zie dat er een Tele2 en VF antenne in het dorp staan, T-Mobile staat iets verder op de heuvel en KPN is helemaal niet in het dorp zelf aanwezig met een 4G mast. Benieuwd hoe het daar in de praktijk is.
Volgens mij is die nog niet omgebouwd, net zoals Gulpen een stukje verder op. Ik rij morgen even naar Eys kijken hoe de ontwikkelingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djurbus
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-03 11:04
HcBlids schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 15:45
De hele Veluwe is 4G900 geactiveerd
Dus ook in Wapenveld en Hattem? Thuis in Wapenveld had ik binnenshuis al goed 4G1800 bereik, maar op m'n werk tussen Wapenveld en Hattem in heb ik nog steeds erg slecht en wisselend bereik via Edge en 3G dus daar dringt 4G helaas (nog) niet door...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
Ik heb vanavond groot onderzoek gedaan

Wat mij opvalt is waar nog 2G900 actief is wordt je van 4G900 gegooit wordt naar 4G1800, 3G,900,2100 of 2G900

Kom je meer in bereik van de 4G900 mast gaat het toestel weer over op 4G900

Wat ik merk is toestel geeft 4G900 aan -106dbm, kom je in bereik van een 2G900 mast, schakeld hij ineens naar 2G900 of 3G900,2100, terwijl het 4G900 ontvangst prima was

Dit is me onder andere opgevallen in Elspeet kern waar je blijkbaar toch 4G1800 binnen ontvangt hier en daar en anders hebt je 3G900,2100 maar geen 4G900, maar ga je Elspeet uit naar Uddel, Vierhouten of Nunspeet heb je gelijk 4G900

Ermelo Gsk ook nog steeds 2G900, 4G900 wordt daar ook weg gedrukt door 2G900, 3G900 heeft aardig wat gebruikers erop zitten, down en up net 1 mbit/sec, soms werkt het helemaal niet en wordt je naar 2G900 geschakeld

Harderwijk dolfinarium, ook daar in de buurt wordt je van 4G900 af gegooit, naar 4G1800, 3G900,2100 of 2G900, het lijkt wel of 4G900 niet aanwezig is, terwijl 600 meter verder op bij een nieuwe mast met 4G900 heb je wel 4G900

t,Harde Zuidelijke helft wel 4G900, als 4G1800 te zwak wordt schakeld hij naar 4G900,
Noordelijke helft geen 4G900 als 4G1800 te zwak wordt schakeld hij naar 2G900 of 3G900,2100

Het laat wel duidelijk zien dat 2G900 helemaal uitschakeld moet zijn voor 4G900
Het werkt duidelijk niet samen

Wat ik niet snap waarom wordt een mast met 3 sectoren maar op 1 of 2 sectoren 4G geactiveerd
Hulshorst is een mooi voorbeeld daar is nu 2G1800 3x, 3G900,2100 3x, 4G900,1800 2x en precies richting het dorp is geen 4G en zit een gat

Harderwijk staat een mast in de hoogspanningmast, alle sectoren staan richting Harderwijk, 2G1800, 3G2100, 4G1800, antenne's zijn nog niet vernieuwd
de nieuwe mast 1 km verder op bij leenbakker staat, 3 sectoren 360 graden, westelijke deel van industrie terrein 4G 4 strepen -71dbm, en polder verbeterd
had dan wel verwacht dat de hoogspanningmast mast werd aangepast, dodehoek uiterste oostelijke deel van industrie terrein is bijna geen bereik binnen met 2G en 3G 4G komt er niet door, dodehoek ook in Hierden bijna geen bereik het is wel wat verbeterd door de nieuwe mast maar nog steeds niet goed binnen -117dbm 0 strepen 4G

Nijkerk staat ook een mast in de hoogspanningmast, alle sectoren staan richting Nijkerk, 2G1800, 3G2100, 4G1800, antenne's zijn nog niet vernieuwd, al jaren sluit de mast niet goed met hoogspanningmast van T-Mobile mast tussen Putten, Nijkerk
In de trein van af Nijkerk als de trein de hoogspanningmast voorbij is gereden (dodehoek) valt 4G en 3G altijd weg richting Putten, vaak net nog 2G, en iets verder op is er weer 4G, daarna heb je de hele weg 4G
Ook van uit Putten als je bijna in Nijkerk bent valt 4G weg (dodehoek) naar net aan 2G, zo dra de trein hoogspanningmast met T-Mobile voorbij is gereden heb je van niks ineens 2 strepen -101dbm 4G
Djurbus schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 22:18:
[...]

Dus ook in Wapenveld en Hattem? Thuis in Wapenveld had ik binnenshuis al goed 4G1800 bereik, maar op m'n werk tussen Wapenveld en Hattem in heb ik nog steeds erg slecht en wisselend bereik via Edge en 3G dus daar dringt 4G helaas (nog) niet door...
Ten westen van Hattem staat een mast in hoogspanningmastmast 4G900,1800, de mast ten oosten van hattem staat een mast in hoogspanningmast 4G1800 only
ten oosten van Wapenveld staat een mast in hoogspanningmast 4G1800 only
Wapenveld staat een mast met 3G900,2100 only
Ten zuiden van Wapenveld staat een mast met 4G900,1800 met c2000

[ Voor 3% gewijzigd door Blids op 23-10-2015 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 22:08:
[...]

Volgens mij is die nog niet omgebouwd, net zoals Gulpen een stukje verder op. Ik rij morgen even naar Eys kijken hoe de ontwikkelingen zijn.
Dankjewel, ik ben benieuwd naar je bevindingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djurbus
  • Laatst online: 26-03 11:04
HcBlids schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 06:36:
Ten westen van Hattem staat een mast in hoogspanningmastmast 4G900,1800, de mast ten oosten van hattem staat een mast in hoogspanningmast 4G1800 only
ten oosten van Wapenveld staat een mast in hoogspanningmast 4G1800 only
Wapenveld staat een mast met 3G900,2100 only
Ten zuiden van Wapenveld staat een mast met 4G900,1800 met c2000
Bedankt! Dat klopt exact met m'n bevindingen aangezien ik aan de oostkant van Wapenveld woon en daar hemelsbreed dichtbij 4G1800 zit met goed bereik binnen, en ik aan de oostkant tussen Wapenveld en Hattem in werk maar daar binnen dus erg slecht bereik heb. Is het de bedoeling dat aan de oostkant van Wapenveld en Hattem uiteindelijk ook nog 4G900 toegevoegd gaat worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
Djurbus schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 07:58:
[...]

Is het de bedoeling dat aan de oostkant van Wapenveld en Hattem uiteindelijk ook nog 4G900 toegevoegd gaat worden?
Het is de bedoeling dat alle masten uiteindelijk zowel 4G900 als 4G1800 krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PWA777 schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 07:08:
[...]
Dankjewel, ik ben benieuwd naar je bevindingen!
Eys is connected! Komende vanuit Ubachsberg heb je eigenlijk continu 4G. Alleen vanaf de mastlocatie (op de berg) naar beneden valt het signaal onder aan de grote weg kort weg. Hier schakelt hij over naar 3G (volle bak) en pakt dan eigenlijk niet meer 4G. Toen ik Eys uitreed en via Wittem weer terugkwam (en dus al op 4G zat, bleef het signaal wél goed en stabiel. Het gehele dorp heeft m.i best sterk en goed 4G. Aan de kant van het voetbalveld (Tele2 en VF locatie) toch nog een dikke 40Mb/ps. Het signaal richting Simpelveld nam snel af, maar bleef wel hangen op 4G, pas wanneer je Simpelveld inrijdt schakelt hij over op de volgende mast.

Op Sensorly zie je allemaal stippen ipv een vaste lijn. Ik weet niet waarom dat is, in ieder geval overal ontvangst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
Verwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 14:17:
[...]

Eys is connected! Komende vanuit Ubachsberg heb je eigenlijk continu 4G. Alleen vanaf de mastlocatie (op de berg) naar beneden valt het signaal onder aan de grote weg kort weg. Hier schakelt hij over naar 3G (volle bak) en pakt dan eigenlijk niet meer 4G. Toen ik Eys uitreed en via Wittem weer terugkwam (en dus al op 4G zat, bleef het signaal wél goed en stabiel. Het gehele dorp heeft m.i best sterk en goed 4G. Aan de kant van het voetbalveld (Tele2 en VF locatie) toch nog een dikke 40Mb/ps. Het signaal richting Simpelveld nam snel af, maar bleef wel hangen op 4G, pas wanneer je Simpelveld inrijdt schakelt hij over op de volgende mast.

Op Sensorly zie je allemaal stippen ipv een vaste lijn. Ik weet niet waarom dat is, in ieder geval overal ontvangst.
Dank voor de gedetailleerde info! Mooi dat je even een check hebt kunnen doen in de buurt daar en goed om te horen dat je daar een 6GB bundel in 20 minuutjes kan wegstoken op het voetbalveld :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-09 17:52

carnager

AmsterdamVideo

Topicstarter
Vandaag even met Rootmetrics (en Sensorly) rondgereden ten Zuiden van Eindhoven, ook in België (Neerpelt, Lommel) en bij Weert / Budel-Dorpplein langs.

Het gebied zit duidelijk nog in de ontwikkeling, volgens de Tmobile dekkingskaart zelfs delen nog geen dekking waar wel al dekking was. Wel een stuk over de grens nog een flard 4G-signaal ten Westen van Neerpelt, wellicht net even een heel gunstig stukje vanaf een van de Nederlandse masten gehad daar. Geen idee of het 4G1800 of 4G900 was, daarvoor was het contact te kortstondig al rijdende tussen het andere verkeer.

Ik ben benieuwd hoe het 4G900 signaal propageert in de grensstreek als dat volledig en optimaal geactiveerd is. Zou het dan, zoals het GPRS signaal, een aardig eindje over de grens te gebruiken blijven, en zou het signaal dan even ver rijken als GPRS of toch net ietsje minder ver (of juist zelfs verder??) uiteindelijk?
Het lijkt me voor eenieder die woont en werkt in de grensstreek zeer wenselijk als de dekking daar, inclusief een stukje over de grens voor de netwerken van beide landen, net zo werkbaar is als elders in den lande. Zelfs al loopt het pan-europese buitenbundel-roamen op zijn einde, het is voor de accuduur van je toestel an sich al een vooruitgang als je thuis-netwerk gewoon op orde is.

Ik zie dat er de laatste tijd meer mensen met Rootmetrics op het T-Mobile 4G netwerk aan het inmeten zijn. Onder andere in Zeeland. Zijn dat ook GoTters toevallig?

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
jpbosk schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 18:06:
[...]

Mogelijk zijn daar ook een aantal 4G900 masten geactiveerd
Ook kan het zijn dat de mast met 2G1800 in de hoogspanningmast bij Wijthmenerplas nu ook 4G1800 geactiveerd is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
In het centrum van Leiden gek genoeg nog geen 4G900 te ontvangen. Zo zijn er nog heel veel "bijzondere" / uitzonderlijke situaties in het netwerk te vinden. Ben erg benieuwd hoe lang het duurt voordat dit allemaal recht getrokken is en elke mast 4G900/1800 gaat uitzenden op alle sectoren (ook met het oog op 4G+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
Komende week worden de werkzaamheden in Zeeland afgerond, de meerderheid van de sites is daar nu gedaan. Verder wordt er gestart met de voorbereidende werkzaamheden in de regio Valkenswaard, waar begin november de uitrol start (maw over 1 week). Dat zal dan het laatste stukje in Zuid Nederland zijn waar het netwerk omgebouwd moet worden.

In de 2e week van november (over 2 weken dus) verschuift de focus dan weer naar het noorden, waar er tot de kerst gewerkt zal worden aan de laatste fase van de uitrol van 4G. De uitrol begint in Friesland, verschuift dan via Groningen naar Drenthe, het sluitstuk van de ombouw zal de Duitse grensstreek in Overijssel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpbosk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02-09 18:10
De komende week zijn er al veel werkzaamheden in het deel van Drente en Overijssel wat tegen de Duitse grens aan ligt. Zoek op de werkzaamhedenpagina maar eens op '77' en '78'. Zou er toch iets aan de planning gewijzigd zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
jpbosk schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 07:48:
De komende week zijn er al veel werkzaamheden in het deel van Drente en Overijssel wat tegen de Duitse grens aan ligt. Zoek op de werkzaamhedenpagina maar eens op '77' en '78'. Zou er toch iets aan de planning gewijzigd zijn?
Daar staan inderdaad allerlei werkzaamheden gepland, echter volgens de planning komt daar pas mid-december 4G. Misschien dat dit voorbereidende werkzaamheden zijn die men uitvoert; anders zou het inderdaad betekenen dat de planning (flink) is gewijzigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 12:04

The Wizard

Moderator Mobile
Voordat een gebied omgebouwd wordt, worden er eerst voorbereidende werkzaamheden uitgevoerd, voornamelijk op backbone gebied. Vaak glasvezel aanleggen en/of microwave upgrades. Het kan best zijn dat die werkzaamheden zijn.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Laatst online: 22:06
Inmiddels is 4G nu 2 maanden actief hier in Wognum.
Wat mij eerder opviel was dat de schakeling tussen 2G/3G/4G niet altijd soepel ging, pas na een reboot had je weer (data) ontvangst.
Nu valt mij ook het volgende op zodra ik verbinding heb gemaakt met EDGE en daarna weer 4G heb dan komt de snelheid vaak niet boven de 10 Mbit uit. Pas na een herstart van de telefoon komt de snelheid weer boven de 10 Mbit uit. De netwerkoptimalisatie zou al klaar moeten zijn volgens T-Mobile.
Hebben andere mensen dit ook ervaren?

De toevoeging van 3G/4G 900 moet nog gedaan worden.

[ Voor 0% gewijzigd door Megapaul op 26-10-2015 19:29 . Reden: verbetering ]

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:25

jamesbond007uk

Gadget specialist / Freak

Megapaul schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 17:46:
Inmiddels is 4G nu 2 maanden actief hier in Wognum.
Wat mij eerder opviel was dat de schakeling tussen 2G/3G/4G niet altijd soepel ging, pas na een reboot had je weer (data) ontvangst.
Nu valt mij ook het volgende op zodra ik verbinding heb gemaakt met EDGE en daarna weer 4G heb dan komt de snelheid niet boven de 10 Mbit uit. Pas na een herstart van de telefoon komt de snelheid weer boven de 10 Mbit uit. De netwerkoptimalisatie zou al klaar moeten zijn volgens T-Mobile.
Hebben andere mensen dit ook ervaren?

De toevoeging van 3G/4G 900 moet nog gedaan worden.
@Megapaul, ik woon een paar dorpen verder, Opmeer. Ik zal dit ook gaan testen. We zitten immers in het zelfde segment (antenne groep).

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philip oving
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-02-2022
Volgens de klantenservice wordt er nu ook gewerkt hierin Winsum merk al wel dat het 3g signaal beter is maar nog geen EDGE en 4 g hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
philip oving schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 18:45:
Volgens de klantenservice wordt er nu ook gewerkt hierin Winsum merk al wel dat het 3g signaal beter is maar nog geen EDGE en 4 g hier
Pas in de laatste week van november start de uitrol van 4G on dat gebied, de werkzaamheden die er nu zijn betreffen dus alleen voorbereidingen voor het echte werk. De echte verbetering zou dus pas ook over een maand merkbaar moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
philip oving schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 18:45:
Heb je in Winsum H in idle stand of nog 3G in idle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teuntje55
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-08 15:33
Sinds kort slechte ervaringen met de handover tussen verschillende masten hier in Zeeland (regio walcheren), voor de uitrol van 4G was de handover gewoon goed.

Ik heb het idee dat er nu teveel verschillende typen masten staan, vanaf Domburg tot Oostkapelle gaat het goed, vol 3G en 4G bereik, zodra ik in Oostkapelle ben dan valt de verbinding 2 minuten opeens weg op 2G en 3G (4G blijft hangen).

Daarna gaat het goed tot Grijpskerke, daarna in Grijpskerke blijft mijn mobiel constant switchen tussen 2G EDGE en 3G, om vervolgens alle verbindingen stop te zetten voor 2 minuten en over te gaan op 2G GPRS.

Heeft iemand de status van de netwerkoptimalisatie in Zeeland?

EDIT: Lees net dat komende week alle sites klaar zijn :+

[ Voor 4% gewijzigd door Teuntje55 op 26-10-2015 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
Teuntje55 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 19:48:
Sinds kort slechte ervaringen met de handover tussen verschillende masten hier in Zeeland (regio walcheren), voor de uitrol van 4G was de handover gewoon goed.

Ik heb het idee dat er nu teveel verschillende typen masten staan, vanaf Domburg tot Oostkapelle gaat het goed, vol 3G en 4G bereik, zodra ik in Oostkapelle ben dan valt de verbinding 2 minuten opeens weg op 2G en 3G (4G blijft hangen).

Daarna gaat het goed tot Grijpskerke, daarna in Grijpskerke blijft mijn mobiel constant switchen tussen 2G EDGE en 3G, om vervolgens alle verbindingen stop te zetten voor 2 minuten en over te gaan op 2G GPRS.

Dit soort issues ontstaan door oude masten die nog actief zijn in het omgebouwde gebied. Op termijn verdwijnen deze problemen - in het omgebouwde netwerk gaat schakelen tussen 3G en 4G super soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
Teuntje55 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 19:48:

Daar in Zeeland was het voor namelijk Nokia sites, en paar Ericsson sites ook hier en daar er tussen

herkenbaar, dat probleem is pas opgelost als alles omgebouwd is naar Huawei

Bij oude masten schakeld hij niet naar 4G
vaak blijf je dan hardnekkig hangen op het oude 2G en 3G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
zolang het noorden nog niet volledig over is. heeft het voor mij geen nut om over te stappen naar Tmobile..

en 4G-900 er bij zou wel handig zijn.. met al die dikke isolaties tegenwoordig ;)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philip oving
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-02-2022
Zie tmobile LTE al wel in het netwerk lijstje van mijn lg g4 staan maar kan nog niet verbinden ben echt benieuwd wanneer het live gaat hier in Winsum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
philip oving schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 21:55:
Zie tmobile LTE al wel in het netwerk lijstje van mijn lg g4 staan maar kan nog niet verbinden ben echt benieuwd wanneer het live gaat hier in Winsum
Als je LTE ziet staan voor T-Mobile en je hebt een abonnement direct bij T-Mobile zelf (dus geen Ben of Choozze etc) dan zou je al op 4G moeten kunnen. Heb je elders wel LTE? Het kan zijn dat je het netwerk van een stukje verderop oppikt, maar dat het nog te zwak is om er mee te verbinden.

Zoals gezegd wordt 4G de laatste week van november uitgerold in Winsum.

[ Voor 17% gewijzigd door PWA777 op 26-10-2015 22:31 ]

Pagina: 1 ... 27 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van het T-Mobile mobiele netwerk, andere onderwerpen horen thuis in:
- Afsluiten of verlengen van abonnementen:: Het T-mobile bestaande abonnementen & verlengingstopic.
- T-Mobile Glasvezel: [T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- T-Mobile xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Delen van de onbeperkte SMS codes: Aanbiedingen en Kortingscodes