Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 19:18
Volgens berichten in de financiële pers, van onder andere Bloomberg en Reuters, komt T-Mobile NL wellicht in de etalage te staan. Volgens de berichten wil T-Mobile International de Nederlandse tak verkopen.
De verkoop van de Nederlandse tak zou gedreven zijn door de wens van Telekom om geld om te halen voor nieuwe investeringen, met name in de Verenigde Staten. In de VS kampt T-Mobile met een enorme klanten aanwas en relatief weinig beschikbare bandbreedte. Dit terwijl er daar partijen op de markt zijn die wel licenties hebben voor een netwerk maar nog niet begonnen zijn met de bouw daarvan. Dit zijn uiteraard geschikte overname kandidaten voor Telekom.

De wereldwijde strategie van Telekom concentreert zich steeds meer op het bundelen van diensten, iets wat je in de Nederlandse markt ook terug ziet, en biedt daarom in de landen waarin ze actief is het liefst zowel vast als TV als mobiel aan. In Nederland is T-Mobile alleen actief op de mobiele markt.

Het is dan ook niet gek dat Ziggo wordt genoemd als potentiële koper. Ziggo, een samenraapsel van het oude Ziggo en het oude UPC, wordt gesteund door het kapitaal krachtige Liberty Global, een van de grotere telecomspelers in Europa. Zoals bekend heeft Ziggo juist wel een vast netwerk in Nederland (via de kabel), maar nog geen mobiel netwerk (ook al hebben ze wel licenties). Een eventuele koop van T-Mobile zou Ziggo in één klap eigenaar maken van een landelijk dekkend netwerk op mobiel, plus een landelijk kabel netwerk.

Alhoewel het nog lang niet zeker is dat T-Mobile verkocht gaat worden, Telekom heeft officieel nog geen besluit genomen, is Credit Suisse (een zakenbank) aangesteld om de mogelijkheden voor verkoop te onderzoeken. De vraagprijs bedraagt volgens de geruchten 5 miljard euro, dit is echter gebaseerd op de recente verkoop van het EE netwerk in Engeland. Gezien de financiële performance van T-Mobile NL zal de vraagprijs eerder in de buurt van de 4 miljard euro uitkomen.

De overname van T-Mobile NL zal op korte termijn zeker geen invloed hebben op de uitrol van het 4G netwerk, of de kwaliteit en de prijzen van de diensten. Uiteraard gaat er wel een hoop veranderen mocht de verkoop daadwerkelijk doorgaan, aangezien de merknaam sowieso opgegeven moet worden (Telekom trekt zich dan volledig terug uit de Nederlandse markt) en zal er ongetwijfeld een nieuwe strategie en bedrijfsvoering gevoerd gaan worden. Voor ons, de consument, kan een integratie van vast en mobiel voordeel opleveren in de vorm van gunstige combi-paketten, alhoewel het een uitdaging voor Ziggo zal worden om een mobiele netwerk onder eigen merknaam in de markt te zetten, gezien de slechte reputatie van het bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-09 09:44
PWA777 schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 07:49:
Volgens berichten in de financiële pers, van onder andere Bloomberg en Reuters, komt T-Mobile NL wellicht in de etalage te staan. Volgens de berichten wil T-Mobile International de Nederlandse tak verkopen.
De verkoop van de Nederlandse tak zou gedreven zijn door de wens van Telekom om geld om te halen voor nieuwe investeringen, met name in de Verenigde Staten. In de VS kampt T-Mobile met een enorme klanten aanwas en relatief weinig beschikbare bandbreedte. Dit terwijl er daar partijen op de markt zijn die wel licenties hebben voor een netwerk maar nog niet begonnen zijn met de bouw daarvan. Dit zijn uiteraard geschikte overname kandidaten voor Telekom.

De wereldwijde strategie van Telekom concentreert zich steeds meer op het bundelen van diensten, iets wat je in de Nederlandse markt ook terug ziet, en biedt daarom in de landen waarin ze actief is het liefst zowel vast als TV als mobiel aan. In Nederland is T-Mobile alleen actief op de mobiele markt.

Het is dan ook niet ge dat Ziggo wordt genoemd als potentiële koper. Ziggo, een samenraapsel van het oude Ziggo en het oude UPC, wordt gesteund door het kapitaal krachtige Liberty Global, een van de grotere telecomspelers in Europa. Zoals bekend heeft Ziggo juist wel een vast netwerk in Nederland (via de kabel), maar nog geen mobiel netwerk (ook al hebben ze wel licenties). Een eventuele koop van T-Mobile zou Ziggo in één klap eigenaar maken van een landelijk dekkend netwerk op mobiel, plus een landelijk kabel netwerk.

Alhoewel het nog lang niet zeker is dat T-Mobile verkocht gaat worden, Telekom heeft officieel nog geen besluit genomen, is Credit Suisse (een zakenband) aangesteld om de mogelijkheden voor verkoop te onderzoeken. De vraagprijs bedraagt volgens de geruchten 5 miljard euro, dit is echter gebaseerd op de recente verkoop van het EE netwerk in Engeland. Gezien de financiële performance van T-Mobile NL zal de vraagprijs eerder in de buurt van de 4 miljard euro uitkomen.

De overname van T-Mobile NL zal op korte termijn zeker geen invloed hebben op de uitrol van het 4G netwerk, of de kwaliteit en de prijzen van de diensten. Uiteraard gaat er wel een hoop veranderen mocht de verkoop daadwerkelijk doorgaan, aangezien de merknaam sowieso opgegeven moet worden (Telekom trekt zich dan volledig terug uit de Nederlandse markt) en zal er ongetwijfeld een nieuwe strategie en bedrijfsvoering gevoerd gaan worden. Voor ons, de consument, kan een integratie van vast en mobiel voordeel opleveren in de vorm van gunstige combi-paketten, alhoewel het een uitdaging voor Ziggo zal worden om een mobiele netwerk onder eigen merknaam in de markt te zetten, gezien de slechte reputatie van het bedrijf.
Dit klinkt wellicht kinderachtig maar ergens hoop ik dat dit door gaat voor Ziggo en dat ze teveel hooi op hun vork nemen. In mijn optiek is de samengang van Ziggo en UPC één van de meest vervelende ontwikkelingen geweest in TV/Internet land met betrekking tot de positie van de consument. Ik zou het daarom helemaal niet erg vinden om Ziggo te zien vallen zodat ze hun monopolie moeten opgeven.

T-Mobile zelf interesseert me niets. Nooit klant geweest en geen ervaring mee. Als er maar genoeg spelers in de telecom business over blijven. Dat zit, in mijn optiek, momenteel wel goed met partijen als Simyo, Simpel, etc.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gillie
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Net als 2012 zeker?
http://www.deondernemer.n...erland-in-de-verkoop.html
http://fd.nl/frontpage/be...e-nederland-in-de-verkoop
http://www.nu.nl/economie...egt-verkoop-t-mobile.html

Verder kijkend naar de financials, er zijn T-Mobile landen welke ook op de 'nominatie' kunnen staan voor verkoop.
http://www.telekom.com/st...resentation-backup-pdf-si

Als DTAG geld nodig heeft is er genoeg te verkopen als je het mij vraagt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
Gillie schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 21:03:
Net als 2012 zeker?
http://www.deondernemer.n...erland-in-de-verkoop.html
http://fd.nl/frontpage/be...e-nederland-in-de-verkoop
http://www.nu.nl/economie...egt-verkoop-t-mobile.html

Verder kijkend naar de financials, er zijn T-Mobile landen welke ook op de 'nominatie' kunnen staan voor verkoop.
http://www.telekom.com/st...resentation-backup-pdf-si

Als DTAG geld nodig heeft is er genoeg te verkopen als je het mij vraagt...
In je artikel van 2012 wordt gesproken over "mogelijk wordt ook EE verkocht", dat is inmiddels al gebeurd dus ik weet niet of je daarmee wilt zeggen dat het meer of minder waarschijnlijk is?

Vandaag heeft Telekom AG ook gereageerd op de statements en gezegd dat ze kijken naar een manier om in alle markten een bundled offer aan te kunnen bieden; ze kijken hierbij naar de verkoop van T-Mobile NL alsmede een aandelen ruil met een "another service provider", ook een samenwerking of joint-venture wordt niet uitgesloten.

Nu de uitrol van 4G compleet is, de concurrentie van Tele2 op stoom begint te raken en Ziggo de grootste kabelaar is geworden en mobiele ambities heeft lijken mij de kaarten wel heel erg gunstig liggen voor op zijn minst een samenwerking tussen T-Mobile en Ziggo, zo niet een overname door Liberty Global (=Ziggo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer dat gebeurt, stap ik op het eerst mogelijke moment direct over naar KPN. Dan maar wat minder snel 4G. Ziggo gun ik geen cent meer dan ik er nu aan uit moet geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 21:53:
Wanneer dat gebeurt, stap ik op het eerst mogelijke moment direct over naar KPN. Dan maar wat minder snel 4G. Ziggo gun ik geen cent meer dan ik er nu aan uit moet geven.
:+ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
moauw ik weet niet .. Ziggo werkt hier prima (oud ziggo gebied). hopelijk dat er dan leuke QUAD play diensten komen net als Vodafone en KPN al doen,

het is dat het 4G netwerk van Tmobile nog niet optimaal is anders ging VF allang de deur uit :P

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-09 23:22
Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 21:53:
Yups ik ben blij dat ik er vanaf ben van UPC en Ziggo .. als ze nu via de achterdeur alsnog weer binnenkomen is de kans ook vrij groot dat ik snel weg ben bij T-mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
SMSfreakie schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 22:00:
moauw ik weet niet .. Ziggo werkt hier prima (oud ziggo gebied). hopelijk dat er dan leuke QUAD play diensten komen net als Vodafone en KPN al doen,

het is dat het 4G netwerk van Tmobile nog niet optimaal is anders ging VF allang de deur uit :P
T-Mobile is VF al ver voorbij met het aantal 4G masten, de uitrol van het netwerk nader z'n voltooing. Begin 2016 heeft T-Mobile naar verwachting minstens net zo goed zo niet beter 4G bereik dan VF.
Én, T-Mobile kan in 2016 landelijk 4G+ inschakelen, iets waar VF zelfs nog achterloopt op Tele2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
PWA777 schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 22:10:
[...]

T-Mobile is VF al ver voorbij met het aantal 4G masten, de uitrol van het netwerk nader z'n voltooing. Begin 2016 heeft T-Mobile naar verwachting minstens net zo goed zo niet beter 4G bereik dan VF.
Én, T-Mobile kan in 2016 landelijk 4G+ inschakelen, iets waar VF zelfs nog achterloopt op Tele2.
mee eens.. alleen 1800mhz vs 800mhz geeft wel een best dekkings verschil ;)

mee eens op een 800mhz lokatie blijft de snelheid van VF steken rond de 24mbit.. op een 1800 is het ruim het dubbele.. :)

en ergens heb ik nog wel een chinaphone met LTE ( in de juiste banden ;) ) en dan doe ik daar wel even een prepaidje in om te vergelijken in de dekkingsgraad waar het mij belangrijk is.

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gillie
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
De verkoop van EE is niet voltooid tot er goedkeuring is. Daarnaast was/is DTAG 50% eigenaar.

Verder is er geen statement van de DTAG geweest. Of heb jij een andere bron?

En de zogenaamde geruchten van ingewijden. Citaat uit een van de vele berichten: 'Representatives for Bonn-based Deutsche Telekom, Zurich- based Credit Suisse and London-based Liberty Global declined to comment.'.

Ingewijden zouden minstens uit deze club moeten komen. Of zijn het ingewijden van een andere 'provider'?

Ik vraag me ook af wat er speelt. Pure speculatie van mijn kant: Lijkt net of deze journalisten via via ingefluisterd worden dat er iets aan de hand is.
Pagina: 1