Harderwijk stadgedeelte is het onmogelijk geworden 4G900 te meten
De dichtheid van 4G1800 is zo toe genomen
Nieuwe mast bij leenbakker is actief met 4G900, 1800
maar ook de mast bij Dolfinarium Harderwijk is 4G1800 actief, 4G900 heb ik niet kunnen meten, wel dat 2G900 daar weg is, mogelijk is 4G900 daar ook actief
Eerder zat je bij de boulevard Harderwijk op de mast van uit Zeewolde
Elburg is bij de stad is 4G totaal niet aanwezig na uitschakelen van de mast met C2000
staan 3 masten in Elburg waar van er 3 2G, 2 3G en 1 4G, en de 4G mast die staat achter in Oosterdorp
Oldebroek is van 2G naar 4G gegaan, de kleine antenne,s daar zijn alleen geschikt voor 1800
Elspeet is een moeilijke locatie de straalverbinding loopt van uit daar naar het Gsk, Gsk is een bijzondere locatie dat is ook de reden dat op het Gsk ook nog geen 4G is, de ombouw dient ruim van te voren ingediend te worden, dan nog gaat er nog heel veel tijd overheen voordat het uitgevoerd mag worden, dat is ook de reden waarom Vodafone er nog steeds geen 4G heeft
Als elspeet op glasvezel aan gesloten werd dan werd 4G ook gelijk geactiveerd
ucsdcom schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 13:37:
Het afgelopen weekend eens even gekeken naar het verschil in prestaties tussen netwerken en een steekproef routetje gereden door 2 natuurgebieden: met Sensorly op de Veluwe en in de Weerribben gemeten. Wat vooral opvalt is dat je bij T-Mobile in deze 2 gebieden snel terug valt naar 3G, terwijl de 4G dekking gewoon aanwezig is. Bij het verbreken van je dataverbinding is je 4G verbinding binnen de 5 seconden weer terug. In de Weerribben (Emmeloord naar Steenwijk) is de dekking van T-Mobile 4G veel sterker dan van KPN 4G. Het lijkt daarbij of de Galaxy S6 liever rondhangt op de 4G-1800 kanalen. Bijna de gehele route 1 blokje 4G, terwijl mijn Iphone hele stukken volle ontvangst aangeeft. En ik weet dat de Samsung in de praktijk een betere ontvangst van 4G heeft dan de Iphone.
Verder valt op dat T-Mobile langs die route veel sterkere 4G ontvangst geeft dan KPN. Het verschil zit echter erin dat T-Mobile telkens naar 3G terug wil. Zijn dat netwerksettings in net omgebouwd gebied? De weg Emmeloord-Kampen heeft hetzelfde euvel. Ook hier gaat het mappen in stipjes in plaats van in een streep.
Ook viel mij op dat er in de bossen bij Heerde en Epe wel 4G dekking van KPN is, maar dat die zeer kort bereik heeft. Ik zag op de kaart met mastlocaties op
www.4Gmasten.nl dat er een mast moet staan van KPN midden in het slecht bedekte gebied. Dat moet dan wel een 4G mast zijn die staat op het Princess hotel (voorheen Golden tulip) in Epe. Perfecte locatie om een mast te hebben. Vanaf daar zou ik denken dat je een enorm dekkingsgat kan vullen. En 4G is daar best vlot, dus energie en een vlotte verbinding zijn beschikbaar. In de praktijk dekt die mast echter alleen maar een straal van een paar honderd meters rondom die locatie. Is de vergunningverlening daar zo moeilijk? Of wil KPN vooral de hotelgasten goed bedienen en willen ze geen backbone capaciteit verliezen aan de wijdere regio daaromheen? Een iets hogere mast zou daar een ongekende verbetering teweeg brengen.
Wie weet meer?
T-Mobile heeft prima dekking langs de A28 en A50. Draai je de snelweg af en rijd je een stukje het bos in, dan is deze dekking zo weg. Het lijkt wel of er alleen 4G sectoren op de snelweg zijn gericht. De masten langs de snelweg zijn best hoog, dus vooral de dekking van 4G-900 van T-Mobile zou je beter verwachten in de omgeving van de weg. Hoe zit dat? Is dat echt de dempende werking van boomblaadjes?
daar bij Heerde ,Wezep heb je veel al 4G1800
bij de Dellen Epe is helemaal geen dekking inderdaad, zelfs geen 2G, dat daar geen T-Mobile op dak staat snap ik nog steeds niet, Vodafone heeft er gelukkig nog 2G staan
Maar inderdaad Emst heeft nog altijd geen 4G, als je van Epe, naar Nunspeet gaat valt de dekking 4G weg als dieper het bos in gaat, net of 4G900, 1800 zachter staat in Epe, pas als je gemeente Epe bijna uit bent naar gemeente Nunspeet heb je de hele weg 4G
Nunspeet, Vierhouten tot bij Gortel had je 4G, tussen Gortel, Niersen 2G, 3G900, bij Niersen 4G900
Nu bij Gortel 4G weer uit staat val je achter Vierhouten terug naar 3G, en bij achter Gortel naar 2G, pas bij Niersen in het bos dichtbij Vaasen kom je op 4G900

Djurbus schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 22:39:
Tot vandaag heb ik hier (postcode 8191) altijd goed bereik gehad met 4G1800, ook binnenshuis. Nu ontvang ik echter opeens alleen maar één of twee streepjes H(+), zowel binnen als buiten. Een paar berichten terug las ik wel dat er weer problemen zijn met C2000 in combinatie met 4G en ik weet dat er hier een C2000-mast is waar T-Mobile in hangt, dat is overigens niet de dichtstbijzijnde mast vanaf m'n huis, en ook lees ik dat er morgen werkzaamheden hier in het dorp zijn. Wat zou dat allemaal kunnen betekenen, weet iemand daar misschien iets meer van?
mogelijk worden de antenne,s vervangen, de 1800 only masten bij jou, hebben kleine antenne,s in de hoogspanningmasten zijn alleen geschikt voor 1800 mhz
de mast in het dorp is ook geschikt voor 4G900
Eerst liep er een straalverbinding vanuit Wezep, 5 keer door gelinkt
dat is terug gebracht naar 3 x en komt nu van uit Zwolle
mogelijk worden de masten nu op glasvezel aan gesloten of straalverbinding up link veranderd, om meer capaciteit vrij te maken
[
Voor 3% gewijzigd door
Blids op 30-10-2015 14:16
]