[T-Mobile Mobiel] Ervaringen & Discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 28 ... 105 Laatste
Acties:
  • 754.111 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-07 19:12
philip oving schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 21:55:
Zie tmobile LTE al wel in het netwerk lijstje van mijn lg g4 staan maar kan nog niet verbinden ben echt benieuwd wanneer het live gaat hier in Winsum
Dan is die site in Winsum omgebouwd, alleen mag je er nog niet op 4G

Dan heb je 2G Edge en (3G) H in idle en H+ tijdens data

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philip oving
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-02-2022
Ik denk dat het LTE signaal afkomstig is van een andere mast heb namelijk nog geen EDGE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
philip oving schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 08:30:
Ik denk dat het LTE signaal afkomstig is van een andere mast heb namelijk nog geen EDGE
Mast 2G only in Sauwerd is omgebouwd daar kan je al op 4G, ten zuiden van Winsum, daar komt de 4G dekking vandaan

Je kunt er van af jou dorp niet mee verbinden, omdat Winsum nog op het oude netwerk zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:54
Verwijderd schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 11:36:
Ik heb zelf geen T-Mobile 4G, maar was gister in de T-Mobile winkel in Utrecht-Centrum, en haalde daar op een iPhone 5 ongeveer 28 Mb down en 14 Mb up, nette snelheden. Het bereik was overigens 3 van de 5 streepjes..

Op het moment functioneren alle 4G netwerken vrijwel hetzelfde, ik denk dat we het over 6 tot 12 maanden nog eens moeten bekijken, en dan oordelen hoe de netwerken functioneren..
Dan heb je waarschijnlijk wel op 4G gezeten. Trouwens: iedereen bij T-Mobile heeft 4G. Dus jij ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpbosk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02-09 18:10
PWA777 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 08:37:
[...]

Daar staan inderdaad allerlei werkzaamheden gepland, echter volgens de planning komt daar pas mid-december 4G. Misschien dat dit voorbereidende werkzaamheden zijn die men uitvoert; anders zou het inderdaad betekenen dat de planning (flink) is gewijzigd.
Nou, dan is die planning idd gewijzigd :). Ik heb in (delen van) Coevorden en Dalen op dit moment 4G namelijk... Terwijl die plaatsen pas eind december op de planning stonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philip oving
Lukte net om op zolder hier in Winsum te connecten met de mast in Sauwerd denk ik had even heel zwak 4G signaal 125db maar het komt er aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 19:18
jpbosk schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 18:37:
[...]

Nou, dan is die planning idd gewijzigd :). Ik heb in (delen van) Coevorden en Dalen op dit moment 4G namelijk... Terwijl die plaatsen pas eind december op de planning stonden...
Goed nieuws! Als je nu ineens 4G hebt daar dan hebben de werkzaamheden die daar op dit moment plaatsvinden dus overduidelijk wél te maken met de uitrol van 4G! In de planning stond inderdaad mid-december! Het kan natuurlijk zijn dat men daar sowieso een mast moest vervangen en dat daar gelijk 4G aan toegevoegd is, maar het heeft er inderdaad alle schijn van dat de grensstreek van Overijssel en de omgeving van Coevorden bijna 2 maanden eerder dan gepland omgebouwd gaan worden!

Update: Er komen ook al berichten uit Harlingen dat daar vandaag 4G geactiveerd is, het is duidelijk dat T-Mobile voor loopt op de planning en er vol tempo doorgegaan wordt met de uitrol van 4G, immers voor het einde van de week moet "95% dekking" gerealiseerd zijn en zoals ik al eerder schreef waren Coevorden en Harlingen nog een van de grotere plaatsen waar geen 4G was.

Hieronder de plaatsen die nog even moeten wachten op T-Mobile 4G (+inwoners):
- Coevorden 35000
- Veendam 28000
- Delfzijl 25000
- Stadskanaal 20000
- Valkenswaard 20000
- Winschoten 18000
- Harlingen 15800
- Franeker 13000
- Dokkum 12500
- Hardenberg 18000
- Bolsward 10000
- Denekamp 9000

[ Voor 30% gewijzigd door PWA777 op 27-10-2015 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
Na enig speurwerk lijkt het er inderdaad op dat de uitrol van 4G versneld is, de volgende steden uit bovenstaande lijst zullen deze week nog 4G krijgen!

- Coevorden
- Valkenswaard
- Franeker
- Harlingen
- Bolsward
- Hardenberg

Misschien dat T-Mobile de inktvlek strategie heeft losgelaten voor de laatste fase van de uitrol en nu in de wat meer landelijke gebieden gewoon voor de grootste bevolkingskernen eerst gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-09 17:52

carnager

AmsterdamVideo

Topicstarter
@PWA777 In Franeker heb ik enkele weken geleden al 4G gemeten (Oké op de A31 maar tóch!) en ook in Valkenswaard was afgelopen vrijdag al gewoon dekking.
Zie ook even op Rootmetrics.
Dus zelfs dát lijstje lijkt al achter te lopen..

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
carnager schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 22:37:
@PWA777 In Franeker heb ik enkele weken geleden al 4G gemeten (Oké op de A31 maar tóch!) en ook in Valkenswaard was afgelopen vrijdag al gewoon dekking.
Zie ook even op Rootmetrics.
Dus zelfs dát lijstje lijkt al achter te lopen..
Het kan natuurlijk zijn dat er op sommige plekken al bereik was, maar in bovengenoemde plaatsen gaan deze week weer heel wat masten over naar 4G. De inktvlek strategie hebben ze laten varen, ze focussen nu duidelijk op de grote kernen in het niet omgebouwde gebied om daarna de omliggende masten te doen.
Deze week stond er oorspronkelijk niet heel veel gepland op de uitrol kalender dus misschien dat men nog even een sprintje wilde trekken voor het einde van de maand, ik verwacht namelijk nog wel een media offensief van T-Mobile als ze zometeen "landelijke dekking" hebben (>95% bevolking)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpbosk
Wat zou een reden kunnen zijn dat op de dekkingskaart sommige 4G masten niet ingekleurd zijn? In bijvoorbeeld Nieuw-Amsterdan/Veenoord is al sinds de ombouw in Emmen 4G. Betreft hier de mast naast het station. Ook op Terschelling is al een hele tijd 4G, en ik vermoed dat dit op meer plaatsen geldt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
4G roaming is nu ook actief in Denemarken (Telia) en Finland (TeliaSonera).

De volledige lijst van 4G roaming netwerken voor T-Mobile is nu als volgt:
- België (Mobistar)
- Denemarken (Telia)
- Duitsland (T-Mobile)
- Finland (TeliaSonera)
- Frankrijk (Orange)
- Hongarije (Telekom)
- Kroatië (Croatia Telecom)
- Oostenrijk (T-Mobile)
- Polen (T-Mobile)
- Spanje (Orange)
- Tsjechië (T-Mobile)
- Verenigd Koninkrijk (EE)
- Zwitserland (Swisscom)

[ Voor 71% gewijzigd door PWA777 op 28-10-2015 14:21 . Reden: Toevoeging volledige lijst 4G-roaming landen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk_dh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 15:11
PWA777 schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 14:06:
4G roaming is nu ook actief in Denemarken (Telia)
Officieel bestaat Telia niet meer als netwerk. De netwerken van Telia en Telenor zijn samengevoegd. In de praktijk zijn er nu 3 netwerken waar je tussen switcht: Telia, Telenor en Telia/Telenor.

Tot afgelopen zondag was ik in Denemarken. Alleen op het 3e netwerk kon ik gebruik maken van 3G, terwijl ik regelmatig terugviel op 1 van de andere 2 netwerken en daar geen data doorkreeg. De status pagina van mijn roamingbundel gaf een foutmelding dat er geen databundels verkocht werden voor deze locatie. Het lijkt er dan ook op dat in de configuratie daarvan aan de kant van T-Mobile iets verkeerd is gegaan.

Momenteel ben ik in Zweden waar 4G-roaming helaas nog niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
henk_dh schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 21:55:
[...]

Officieel bestaat Telia niet meer als netwerk. De netwerken van Telia en Telenor zijn samengevoegd. In de praktijk zijn er nu 3 netwerken waar je tussen switcht: Telia, Telenor en Telia/Telenor.

Tot afgelopen zondag was ik in Denemarken. Alleen op het 3e netwerk kon ik gebruik maken van 3G, terwijl ik regelmatig terugviel op 1 van de andere 2 netwerken en daar geen data doorkreeg. De status pagina van mijn roamingbundel gaf een foutmelding dat er geen databundels verkocht werden voor deze locatie. Het lijkt er dan ook op dat in de configuratie daarvan aan de kant van T-Mobile iets verkeerd is gegaan.

Momenteel ben ik in Zweden waar 4G-roaming helaas nog niet werkt.
Wel slordig zeg, dat het roamen niet werkt (is namelijk ook geld dat T-Mobile laat liggen). Heb je die problemen doorgegeven aan T-Mobile?
Ja ben recent ook nog in Zweden geweest, helaas nog niets qua 4G aldaar. Qua Europese "A-locaties" missen nu nog Noorwegen, Zweden, Luxemburg, Portugal, Italië en Griekenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
T-Mobile 4G 1800 en 900 staat weer uit bij C2000 masten

T-Mobile wordt niet duidelijk geïnformeerd, antennebureau valt er buiten, C2000 valt nu onder www.c2000.nl en Rijksoverheid

T-Mobile krijgt alleen een bericht, dat hun 4G stoort en dat het gelijk uit moet anders volgt er een boete omdat de veiligheid in gevaar komt vervolgens moet T-Mobile het onderzoek afwachten, hele tijd later vraagt T-Mobile of ze het 4G weer mogen inschakelen op de mast, ja dat is prima want we hebben niks kunnen vinden en T-Mobile schakeld het 4G weer in op de mast

Tijdje later krijgt T-Mobile opnieuw het bericht dat het wel stoort en dat het 4G gelijk uit moet op de mast

Terwijl het C2000 zelf er steeds uit ligt en niet normaal werkt, laat ze dat eerst oplossen

Brandweer in Elburg, Nunspeet, Vierhouten en Elspeet is het C2000 netwerk helemaal zat, en gebruiken gewoon het Kpn netwerk, wat altijd werkt en betrouwbaar is

[ Voor 4% gewijzigd door Blids op 29-10-2015 02:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpbosk
Hier in Emmen lijkt 4G nog aan te staan op de C2000 mast waar T-Mobile in zit. Is het misschien een lokaal probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
HcBlids schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 02:30:
T-Mobile 4G 1800 en 900 staat weer uit bij C2000 masten

T-Mobile wordt niet duidelijk geïnformeerd, antennebureau valt er buiten, C2000 valt nu onder www.c2000.nl en Rijksoverheid
Is T-Mobile dan de enige provider die bij C2000 masten inhangt?
Interferentie is natuurlijk erg vervelend maar ik kan me niet voorstellen dat dit alleen door T-Mobile apparatuur komt.

C2000 kan prima in het rijtje Betuwelijn, HSL, Noord-Zuid Lijn, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 12:04

The Wizard

Moderator Mobile
PWA777 schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 07:59:
[...]

Interferentie is natuurlijk erg vervelend maar ik kan me niet voorstellen dat dit alleen door T-Mobile apparatuur komt.

De andere providers hangen er ook in, in Harderwijk hangt KPN in een C2000 mast.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:30

knakworst

Get more sats!

PWA777 schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 22:19:
[...]

Ja ben recent ook nog in Zweden geweest, helaas nog niets qua 4G aldaar. Qua Europese "A-locaties" missen nu nog Noorwegen, Zweden, Luxemburg, Portugal, Italië en Griekenland.
Ierland is een B-locatie? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raider095
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-11-2021
Eenvoudig gesteld natuurlijk, maar vergeet niet dat elke provider zijn eigen frequentieblok heeft. Stel dat T-Mobile net frequenties gebruikt die storen, dan is het inderdaad alleen T-Mobile die stoort. Ik zou zeggen, pak de T-Mobile frequenties er eens bij, deel die door 2 en vergelijk die met de C2000-frequenties. Dat is namelijk een van de manieren waarop frequenties elkaar kunnen storen.
Dat kun je vast en zeker onderbouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
Raider095 schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 08:56:
[...]

Eenvoudig gesteld natuurlijk, maar vergeet niet dat elke provider zijn eigen frequentieblok heeft. Stel dat T-Mobile net frequenties gebruikt die storen, dan is het inderdaad alleen T-Mobile die stoort. Ik zou zeggen, pak de T-Mobile frequenties er eens bij, deel die door 2 en vergelijk die met de C2000-frequenties. Dat is namelijk een van de manieren waarop frequenties elkaar kunnen storen.

[...]

Dat kun je vast en zeker onderbouwen?
Ad1: C2000 is een TETRA systeem, wat in veel landen wordt gebruikt, zijn daar ook issues met interferentie bekend?

Ad2: Jazeker; de Algemene Rekenkamer heeft in 2005 onderzoek gedaan naar de implementatie van C2000. Voor de aanleg van het systeem was er 480 miljoen euro begroot voor de uitrol, de uiteindelijke kosten bedroegen bijna 700 miljoen euro, met 500 masten is dat meer dan een miljoen euro per mast!
De exploitatie kosten van C2000 liggen niet op de beloofde 35 miljoen euro per jaar, maar tegen de 90 miljoen euro per jaar.
Daarnaast zijn er veel klachten over de betrouwbaarheid en kwaliteit van het systeem.

Ik noem dat dus een redelijke faal in het rijtje van budget overschrijdingen en tekortkomingen zoals de overige projecten die ik noemde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:14
Intussen wordt er weer gekeken naar de opvolger van C2000 las ik, want het systeem is intussen alweer redelijk afgeschreven? :+ (wut?)

Hopelijk kunnen ze het antennenetwerk in ieder geval hergebruiken.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
De dekkingskaart heeft weer een update gehad, het wordt er niet echt duidelijker op...
Zeeland toont nog steeds heel veel witte vlekken, terwijl in Oost-Groningen en stukjes van Friesland en Drenthe nu nieuwe gebieden met bereik wordt getoond.

https://www.t-mobile.nl/s...tact/bereik/dekkingskaart

[ Voor 3% gewijzigd door PWA777 op 29-10-2015 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 21:24
Is de verwachte dekking binnen 3 maanden overigens inclusief of exclusief 4G900?

T-Mobile krijgt, op de kaart, een erg goede dekking. Zelf heb ik nog nooit T-Mobile geprobeerd, maar dit ga ik nu wel overwegen nadat mijn contract bij KPN is afgelopen..

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
Jassy schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 12:19:
Is de verwachte dekking binnen 3 maanden overigens inclusief of exclusief 4G900?

T-Mobile krijgt, op de kaart, een erg goede dekking. Zelf heb ik nog nooit T-Mobile geprobeerd, maar dit ga ik nu wel overwegen nadat mijn contract bij KPN is afgelopen..
Inclusief 4G900

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het afgelopen weekend eens even gekeken naar het verschil in prestaties tussen netwerken en een steekproef routetje gereden door 2 natuurgebieden: met Sensorly op de Veluwe en in de Weerribben gemeten. Wat vooral opvalt is dat je bij T-Mobile in deze 2 gebieden snel terug valt naar 3G, terwijl de 4G dekking gewoon aanwezig is. Bij het verbreken van je dataverbinding is je 4G verbinding binnen de 5 seconden weer terug. In de Weerribben (Emmeloord naar Steenwijk) is de dekking van T-Mobile 4G veel sterker dan van KPN 4G. Het lijkt daarbij of de Galaxy S6 liever rondhangt op de 4G-1800 kanalen. Bijna de gehele route 1 blokje 4G, terwijl mijn Iphone hele stukken volle ontvangst aangeeft. En ik weet dat de Samsung in de praktijk een betere ontvangst van 4G heeft dan de Iphone.

Verder valt op dat T-Mobile langs die route veel sterkere 4G ontvangst geeft dan KPN. Het verschil zit echter erin dat T-Mobile telkens naar 3G terug wil. Zijn dat netwerksettings in net omgebouwd gebied? De weg Emmeloord-Kampen heeft hetzelfde euvel. Ook hier gaat het mappen in stipjes in plaats van in een streep.

Ook viel mij op dat er in de bossen bij Heerde en Epe wel 4G dekking van KPN is, maar dat die zeer kort bereik heeft. Ik zag op de kaart met mastlocaties op www.4Gmasten.nl dat er een mast moet staan van KPN midden in het slecht bedekte gebied. Dat moet dan wel een 4G mast zijn die staat op het Princess hotel (voorheen Golden tulip) in Epe. Perfecte locatie om een mast te hebben. Vanaf daar zou ik denken dat je een enorm dekkingsgat kan vullen. En 4G is daar best vlot, dus energie en een vlotte verbinding zijn beschikbaar. In de praktijk dekt die mast echter alleen maar een straal van een paar honderd meters rondom die locatie. Is de vergunningverlening daar zo moeilijk? Of wil KPN vooral de hotelgasten goed bedienen en willen ze geen backbone capaciteit verliezen aan de wijdere regio daaromheen? Een iets hogere mast zou daar een ongekende verbetering teweeg brengen.

Wie weet meer?

T-Mobile heeft prima dekking langs de A28 en A50. Draai je de snelweg af en rijd je een stukje het bos in, dan is deze dekking zo weg. Het lijkt wel of er alleen 4G sectoren op de snelweg zijn gericht. De masten langs de snelweg zijn best hoog, dus vooral de dekking van 4G-900 van T-Mobile zou je beter verwachten in de omgeving van de weg. Hoe zit dat? Is dat echt de dempende werking van boomblaadjes?

[ Voor 11% gewijzigd door ucsdcom op 29-10-2015 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djurbus
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-03 11:04
Tot vandaag heb ik hier (postcode 8191) altijd goed bereik gehad met 4G1800, ook binnenshuis. Nu ontvang ik echter opeens alleen maar één of twee streepjes H(+), zowel binnen als buiten. Een paar berichten terug las ik wel dat er weer problemen zijn met C2000 in combinatie met 4G en ik weet dat er hier een C2000-mast is waar T-Mobile in hangt, dat is overigens niet de dichtstbijzijnde mast vanaf m'n huis, en ook lees ik dat er morgen werkzaamheden hier in het dorp zijn. Wat zou dat allemaal kunnen betekenen, weet iemand daar misschien iets meer van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien worden er meer masten omgebouwd en wordt er morgen aan de mast waar jij op zit bijvoorbeeld een nieuwe microwave schotel opgehangen om de andere masten via een straalverbinding in plaats van kabels aan de glasvezel te kunnen aansluiten die bij jouw mast binnen komt.

Masten met glasvezel aansluiting zijn namelijk als eerste omgebouwd. Voor masten zonder glasvezelaansluiting wordt er een oplossing gezocht. Die kan er uit bestaan dat er alsnog een glasvezelkabel wordt aangelegd, of een straalverbinding wordt aangelegd. Als allerlaatste komen dan masten aan de beurt waar een probleem is. Of een probleem om er snelle verbindingen naartoe te krijgen, of bijvoorbeeld problemen om toegang te krijgen tot de mast.

In het ergste geval kan er door geschillen, de sloop van hoge punten zoals watertorens, hoogspanning masten, torens, silo's, schoorstenen of gebouwen een mast afgebroken worden. Soms duurt het dan heel lang voor er iets terug komt. Anderzijds: als je nu 3G ontvangt, dan moet je daar als die mast 4G uitzend ook 4G ontvangen. Voorlopig zou ik er dus vanuit gaan dat het is vanwege de werkzaamheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsj16
  • Laatst online: 09-09 22:09
Volgens mij heeft de netwerk kaart weer een update gehad :-)

Hoop dat er gauw weer een antenneregister komt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
Gijsj16 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 02:23:
Volgens mij heeft de netwerk kaart weer een update gehad :-)

Hoop dat er gauw weer een antenneregister komt..
En hoe! T-Mobile heeft landelijke dekking!
Deze week is er zoals vermoed nog even een enorme eindsprint getrokken om het plaatje voor landelijke dekking nog in oktober compleet te kunnen maken.
Zeeland is klaar, het gebied ten zuiden van Valkenswaard is klaar, alle grotere plaatsen in Drenthe, Friesland en Groningen zijn gedaan. In Overijssel resteert alleen nog het stukje bij Ootmarsum. In Drenthe alleen nog Aalden, Bourtagne en omgeving en in Gronignen resteert alleen nog Delfzijl, Eemshaven en Schiermonnikoog. In Friesland tot slot de Waddeneilanden, en het westen van de provincie (alle landelijke gebieden tussen Leeuwarden, Sneek en Stavoren.

Wat een enorme eindsprint is er getrokken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpbosk
Ik vind de nieuwe dekkingkaart wel iets te positief gekleurd hoor. Ik kom rond Coevorden, Dalen, Gramsbergen, Hardenberg naast omgebouwde masten met H+ en 4G ook nog regelmatig stukjes met oude masten en GPRS en 3G tegen. En dat zie je eigenlijk niet terug op de kaart.

Wat me wel opvalt is dat de omgebouwde masten die steeds weggelaten werden, er nu wel op staan. Bijvoorbeeld Terschelling. Zo kan ik ook een eindsprint trekken :)

Nu is het wachten op het "joepie, we hebben het gehaald en zijn zelfs over de 95% heen"-persbericht van T-Mobile :)

[ Voor 0% gewijzigd door jpbosk op 30-10-2015 07:40 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
jpbosk schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 07:39:
Ik vind de nieuwe dekkingkaart wel iets te positief gekleurd hoor. Ik kom rond Coevorden, Dalen, Gramsbergen, Hardenberg naast omgebouwde masten met H+ en 4G ook nog regelmatig stukjes met oude masten en GPRS en 3G tegen. En dat zie je eigenlijk niet terug op de kaart.

Wat me wel opvalt is dat de omgebouwde masten die steeds weggelaten werden, er nu wel op staan. Bijvoorbeeld Terschelling. Zo kan ik ook een eindsprint trekken :)

Nu is het wachten op het "joepie, we hebben het gehaald en zijn zelfs over de 95% heen"-persbericht van T-Mobile :)
Ja de marketing machine van T-Mobile is minstens net zo machtig als bij Vodafone, helaas is dat vaak geen goed teken... Denk inderdaad dat deze kaart een rooskleurig beeld geeft en dat er de afgelopen week een aantal eilandjes zijn bijgekomen die op de kaart een leuk beeld geven, maar daar tussen zitten nog heel veel masten die nog niet zijn omgebouwd. T-Mobile beweert natuurlijk ook niet dat ze klaar zijn, er rest nog anderhalve maand om de losse eindjes aan elkaar te knopen.

Ik verwacht weldegelijk een "joepie bericht", qua timing prima op orde, voordat Tele2 vol los gaat ergens in de komende 1,5 maand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWA777
4G-roaming is nu actief in het eerste land buiten de EU, te weten Rusland.

Op MTS in Rusland kun je nu gebruik maken van 4G; let wel op, roaming aldaar kost 5 euro per MB!

De volledige lijst van 4G roaming netwerken voor T-Mobile is nu als volgt:
- België (Mobistar)
- Denemarken (Telia)
- Duitsland (T-Mobile)
- Finland (TeliaSonera)
- Frankrijk (Orange)
- Hongarije (Telekom)
- Kroatië (Croatia Telecom)
- Oostenrijk (T-Mobile)
- Polen (T-Mobile)
- Rusland (MTS)
- Spanje (Orange)
- Tsjechië (T-Mobile)
- Verenigd Koninkrijk (EE)
- Zwitserland (Swisscom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsj16
Die nieuwe kaart is echt onduidelijk :-|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
jpbosk schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 07:39:

Dat persbericht is inmiddels verschenen; interessante stukjes info die ik er uit haal is het feit dat ze aan het nu 7000 masten hebben omgebouwd. De uitrol van 4G900 gaat nog door tot de helft van 2016.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:30

knakworst

Get more sats!

Tja het is 'landelijke dekking' :)

http://www.nu.nl/mobiel/4...andelijke-4g-dekking.html

Opeens komen die 4G stralen een stuk verder lijkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
Gijsj16 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 10:22:
Die nieuwe kaart is echt onduidelijk :-|
Ja daar is inderdaad vooruitgang niet persé verbetering!
Op het laagste zoomniveau zie ik allemaal achthoeken zeshoeken, wat zou dat voor moeten stellen? Edit: ik lees nu dat je daar de marker op kunt slepen en dan alle speedtests op die locatie ziet, wel leuke toevoeging.

[ Voor 18% gewijzigd door PWA777 op 30-10-2015 11:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djurbus
Leuke toevoeging!

https://blog.t-mobile.nl/...lheid-van-ons-4g-netwerk/

Edit: door het verslepen van de T-Mobile "pin" kun je per locatie de dekking zien, die dan in het menuutje links wordt weergegeven. De indicator verandert vervolgens automatisch mee.

[ Voor 55% gewijzigd door Djurbus op 30-10-2015 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 21:24
PWA777 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 07:32:
[...]

En hoe! T-Mobile heeft landelijke dekking!
In Overijssel resteert alleen nog het stukje bij Ootmarsum.
Wat een enorme eindsprint is er getrokken!
De dekking is ietwat positief want er zijn meer masten nog niet omgebouwd in Denekamp, Vasse, Rossum, Ootmarsum.. Er staan ook geen werkzaamheden gepland hier en voor zover ik weet is 4G hier nog niet actief.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
Jassy schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 11:04:
[...]

De dekking is ietwat positief want er zijn meer masten nog niet omgebouwd in Denekamp, Vasse, Rossum, Ootmarsum.. Er staan ook geen werkzaamheden gepland hier en voor zover ik weet is 4G hier nog niet actief.
De nieuwe dekkingskaart is sowieso vrij waardeloos als het gaat om een accuraat en betrouwbaar overzicht van het bereik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:02

Maestro

Verder met Jefferson vliegtuig

PWA777 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 10:27:
[...]

Ja daar is inderdaad vooruitgang niet persé verbetering!
Op het laagste zoomniveau zie ik allemaal achthoeken, wat zou dat voor moeten stellen?
Die zeshoeken geven aan dat er één of meerdere speedtests op die plek zijn uitgevoerd.

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWA777
Maestro schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 11:11:
[...]

Die zeshoeken geven aan dat er één of meerdere speedtests op die plek zijn uitgevoerd.
Heb m'n post al aangepast, ik zag het ja! Bij het hoofdkantoor van T-Mobile wordt niets anders gedaan dan de hele dag speedtestjes! 360 tests in de directe omgeving (gemiddeld zo'n 90 Mbps) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djurbus
Het leuke van die speedtests is dat het ook écht klopt. Ik weet dat ik op bepaalde locaties als enige een speedtest heb gedaan, en de hoogst gemeten snelheid op de T-Mobile site komt exact overeen met mijn resultaten in de Speedtest app. Resultaten die weergegeven worden gaan in ieder geval terug tot 18 september zie ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Djurbus schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 11:43:
Het leuke van die speedtests is dat het ook écht klopt. Ik weet dat ik op bepaalde locaties als enige een speedtest heb gedaan, en de hoogst gemeten snelheid op de T-Mobile site komt exact overeen met mijn resultaten in de Speedtest app. Resultaten die weergegeven worden gaan in ieder geval terug tot 18 september zie ik.
Nou, dat ben ik niet geheel met je eens. Op bv 6419pc haal ik 120+ Mb/sec. Op de kaart staat 73. Zo kan ik nog meer voorbeelden noemen. Weet niet waar ze de snelheden trouwens vandaan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 12:10:
[...]

Nou, dat ben ik niet geheel met je eens. Op bv 6419pc haal ik 120+ Mb/sec. Op de kaart staat 73. Zo kan ik nog meer voorbeelden noemen. Weet niet waar ze de snelheden trouwens vandaan halen?
Alle metingen op de dekkingskaart komen van de Ookla app; als je dus iets anders gebruikt komt je resultaat er niet tussen te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De speedtest.net app dus. Dan weet ik zeker dat de getallen hier in de buurt ieder geval grotendeels niet kloppen. Maar goed, het idee is wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er goed uit de dekkingskaart. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.mupload.nl/img/tbdqxfqw1zs.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blids
Harderwijk stadgedeelte is het onmogelijk geworden 4G900 te meten
De dichtheid van 4G1800 is zo toe genomen

Nieuwe mast bij leenbakker is actief met 4G900, 1800
maar ook de mast bij Dolfinarium Harderwijk is 4G1800 actief, 4G900 heb ik niet kunnen meten, wel dat 2G900 daar weg is, mogelijk is 4G900 daar ook actief

Eerder zat je bij de boulevard Harderwijk op de mast van uit Zeewolde

Elburg is bij de stad is 4G totaal niet aanwezig na uitschakelen van de mast met C2000
staan 3 masten in Elburg waar van er 3 2G, 2 3G en 1 4G, en de 4G mast die staat achter in Oosterdorp

Oldebroek is van 2G naar 4G gegaan, de kleine antenne,s daar zijn alleen geschikt voor 1800

Elspeet is een moeilijke locatie de straalverbinding loopt van uit daar naar het Gsk, Gsk is een bijzondere locatie dat is ook de reden dat op het Gsk ook nog geen 4G is, de ombouw dient ruim van te voren ingediend te worden, dan nog gaat er nog heel veel tijd overheen voordat het uitgevoerd mag worden, dat is ook de reden waarom Vodafone er nog steeds geen 4G heeft

Als elspeet op glasvezel aan gesloten werd dan werd 4G ook gelijk geactiveerd
ucsdcom schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 13:37:
Het afgelopen weekend eens even gekeken naar het verschil in prestaties tussen netwerken en een steekproef routetje gereden door 2 natuurgebieden: met Sensorly op de Veluwe en in de Weerribben gemeten. Wat vooral opvalt is dat je bij T-Mobile in deze 2 gebieden snel terug valt naar 3G, terwijl de 4G dekking gewoon aanwezig is. Bij het verbreken van je dataverbinding is je 4G verbinding binnen de 5 seconden weer terug. In de Weerribben (Emmeloord naar Steenwijk) is de dekking van T-Mobile 4G veel sterker dan van KPN 4G. Het lijkt daarbij of de Galaxy S6 liever rondhangt op de 4G-1800 kanalen. Bijna de gehele route 1 blokje 4G, terwijl mijn Iphone hele stukken volle ontvangst aangeeft. En ik weet dat de Samsung in de praktijk een betere ontvangst van 4G heeft dan de Iphone.

Verder valt op dat T-Mobile langs die route veel sterkere 4G ontvangst geeft dan KPN. Het verschil zit echter erin dat T-Mobile telkens naar 3G terug wil. Zijn dat netwerksettings in net omgebouwd gebied? De weg Emmeloord-Kampen heeft hetzelfde euvel. Ook hier gaat het mappen in stipjes in plaats van in een streep.

Ook viel mij op dat er in de bossen bij Heerde en Epe wel 4G dekking van KPN is, maar dat die zeer kort bereik heeft. Ik zag op de kaart met mastlocaties op www.4Gmasten.nl dat er een mast moet staan van KPN midden in het slecht bedekte gebied. Dat moet dan wel een 4G mast zijn die staat op het Princess hotel (voorheen Golden tulip) in Epe. Perfecte locatie om een mast te hebben. Vanaf daar zou ik denken dat je een enorm dekkingsgat kan vullen. En 4G is daar best vlot, dus energie en een vlotte verbinding zijn beschikbaar. In de praktijk dekt die mast echter alleen maar een straal van een paar honderd meters rondom die locatie. Is de vergunningverlening daar zo moeilijk? Of wil KPN vooral de hotelgasten goed bedienen en willen ze geen backbone capaciteit verliezen aan de wijdere regio daaromheen? Een iets hogere mast zou daar een ongekende verbetering teweeg brengen.

Wie weet meer?

T-Mobile heeft prima dekking langs de A28 en A50. Draai je de snelweg af en rijd je een stukje het bos in, dan is deze dekking zo weg. Het lijkt wel of er alleen 4G sectoren op de snelweg zijn gericht. De masten langs de snelweg zijn best hoog, dus vooral de dekking van 4G-900 van T-Mobile zou je beter verwachten in de omgeving van de weg. Hoe zit dat? Is dat echt de dempende werking van boomblaadjes?
daar bij Heerde ,Wezep heb je veel al 4G1800
bij de Dellen Epe is helemaal geen dekking inderdaad, zelfs geen 2G, dat daar geen T-Mobile op dak staat snap ik nog steeds niet, Vodafone heeft er gelukkig nog 2G staan

Maar inderdaad Emst heeft nog altijd geen 4G, als je van Epe, naar Nunspeet gaat valt de dekking 4G weg als dieper het bos in gaat, net of 4G900, 1800 zachter staat in Epe, pas als je gemeente Epe bijna uit bent naar gemeente Nunspeet heb je de hele weg 4G

Nunspeet, Vierhouten tot bij Gortel had je 4G, tussen Gortel, Niersen 2G, 3G900, bij Niersen 4G900
Nu bij Gortel 4G weer uit staat val je achter Vierhouten terug naar 3G, en bij achter Gortel naar 2G, pas bij Niersen in het bos dichtbij Vaasen kom je op 4G900
Afbeeldingslocatie: http://uploadenfoto.nl/pictures/4631cdfa9b7826a3d044a6c478f1a557.png
Djurbus schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 22:39:
Tot vandaag heb ik hier (postcode 8191) altijd goed bereik gehad met 4G1800, ook binnenshuis. Nu ontvang ik echter opeens alleen maar één of twee streepjes H(+), zowel binnen als buiten. Een paar berichten terug las ik wel dat er weer problemen zijn met C2000 in combinatie met 4G en ik weet dat er hier een C2000-mast is waar T-Mobile in hangt, dat is overigens niet de dichtstbijzijnde mast vanaf m'n huis, en ook lees ik dat er morgen werkzaamheden hier in het dorp zijn. Wat zou dat allemaal kunnen betekenen, weet iemand daar misschien iets meer van?
mogelijk worden de antenne,s vervangen, de 1800 only masten bij jou, hebben kleine antenne,s in de hoogspanningmasten zijn alleen geschikt voor 1800 mhz
de mast in het dorp is ook geschikt voor 4G900

Eerst liep er een straalverbinding vanuit Wezep, 5 keer door gelinkt
dat is terug gebracht naar 3 x en komt nu van uit Zwolle
mogelijk worden de masten nu op glasvezel aan gesloten of straalverbinding up link veranderd, om meer capaciteit vrij te maken
Afbeeldingslocatie: http://uploadenfoto.nl/pictures/7e662f433ac215120266ec24b653d997.png

[ Voor 3% gewijzigd door Blids op 30-10-2015 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djurbus
HcBlids schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 13:54:
mogelijk worden de antenne,s vervangen, de 1800 only masten bij jou, hebben kleine antenne,s in de hoogspanningmasten zijn alleen geschikt voor 1800 mhz
de mast in het dorp is ook geschikt voor 4G900

Eerst liep er een straalverbinding vanuit Wezep, 5 keer door gelinkt
dat is terug gebracht naar 3 x en komt nu van uit Zwolle
mogelijk worden de masten nu op glasvezel aan gesloten of straalverbinding up link veranderd, om meer capaciteit vrij te maken
Bedankt voor deze heldere en interessante uitleg! Inmiddels heb ik hier binnen weer volop 4G1800 dus het werkt weer uitstekend! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maestro

Maestro

[...]

bij de Dellen Epe is helemaal geen dekking inderdaad, zelfs geen 2G, dat daar geen T-Mobile op dak staat snap ik nog steeds niet, Vodafone heeft er gelukkig nog 2G staan

[...]
Door de vernieuwde kaart is het niet meer te zien oude kaart hier, op de 3 maanden planning lijkt het dat ze nog een mast gaan bijplaatsen in het noordoosten van de Dellen. 'Boven' de Nieuwe Zuidweg is er een paarse vlek te zien die nog niet op de actuele kaart zichtbaar is.
Vond het juist vrij ambitieus om daar nog een mast neer te planten: De wijde omgeving bestaat uit niets anders dan bos, bos, bos, heide en militair oefenterrein :) Of zou het de veel betere delegatie van 900MHz zijn die dat veroorzaakt?

[ Voor 15% gewijzigd door Maestro op 30-10-2015 20:35 ]

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackL89
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Sinds vandaag zit ik ook (weer) op het T-Mobile netwerk. Ik kom van Vodafone af, wat qua bereik gewoon prima was. Alleen een paar keer extra kosten en waarom weet ik tot de dag van vandaag niet.

Gelijk de 4G-snelheid van T-Mobile getest vandaag, in het pittoreske Fijnaart (Brabant, bij Frans Bauer en Ogene).. ik kwam uit op een downloadsnelheid van 62,24 Mbps en een uploadsnelheid van 6,98 Mbps. Dat is prima toch? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maestro schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 20:20:
[...]

Door de vernieuwde kaart is het niet meer te zien oude kaart hier, op de 3 maanden planning lijkt het dat ze nog een mast gaan bijplaatsen in het noordoosten van de Dellen. 'Boven' de Nieuwe Zuidweg is er een paarse vlek te zien die nog niet op de actuele kaart zichtbaar is.
Vond het juist vrij ambitieus om daar nog een mast neer te planten: De wijde omgeving bestaat uit niets anders dan bos, bos, bos, heide en militair oefenterrein :) Of zou het de veel betere delegatie van 900MHz zijn die dat veroorzaakt?
Het is volgens mij inderdaad de 4G900 uitrol op de mast die tussen Wezep en Oldebroek staat om de A28 goede 4G dekking te geven. Kijk maar eens op de kaart met de mastlocaties die www.4gmasten.nl heeft gemaakt:

http://static.tweakers.ne...70aOEU3BUEyzY8w/thumb.png

Ik zie nu pas dat er een dekkingskaart live is gegaan met een hele andere presentatie van de dekking. De oude kaart was helderder. Er zijn best veel plaatsen waar nu 4G te rooskleurig wordt voorgesteld. Alles voor de cijfers en marketing lijkt het. Dat, terwijl de klantervaring in de praktijk uitmaakt hoe je het nieuwe netwerk ervaart.

[ Voor 14% gewijzigd door ucsdcom op 31-10-2015 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

[...]
Het lijkt wel of er in die regio een grote angst is voor het zien van een mobiele telefoon mast. Met toestemming om bijvoorbeeld bij dat Princess hotel een echte hogere mast te zetten en een hoge mast in het gebied van Vierhouten etc. Heb je meteen de 2 grootste dekkingsgaten van Nederland opgelost. Zeker als ook de hulpdiensten het mobiele netwerk gebruiken bij gebrek aan goed werkende C2000 zou ik hier wel de voordelen van zien. Zou er nooit een vraag voor een vergunning gedaan zijn/geprobeerd zijn of vinden de providers zo'n mast te duur? Ze zouden hem prima kunnen delen.

Bijgaand een plaatje van hoe KPN zijn 2G/3G/4G antennes wegwerkt en blijkbaar zit er ook nog 2G van Vodafone in de kokers weggewerkt. Nergens anders zijn zenders te vinden. Slechts deze 2 schoorstenen waar geen rookafvoer of luchtafvoer naartoe gaat. Ze zijn blijkbaar zo laag dat je een paar honderd meter verderop je dekking al kwijt bent. Ik vraag mij af of T-Mobile hier nog wel bijgestopt kan worden als ze dat al willen.

Zou er glasvezel daar liggen? Ik neem aan van wel. Tijdens mijn meetronde haalde je er op KPN 4G zo'n 50 Mbp/s. Dat lijkt mij zonder glasvezel of straalverbinding niet te realiseren in NL toch? En een straalverbinding heb ik niet gezien.

Camouflage van mobiele mast Princess hotel Epe

[ Voor 7% gewijzigd door ucsdcom op 31-10-2015 02:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro

Maestro

ucsdcom schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 00:59:
[...]

Het is volgens mij inderdaad de 4G900 uitrol op de mast die tussen Wezep en Oldebroek staat om de A28 goede 4G dekking te geven. Kijk maar eens op de kaart met de mastlocaties die www.4gmasten.nl heeft gemaakt:
Inderdaad. Ik heb even verder gekeken en er is een behoorlijk hoogteverschil (Bron). Tussen de mast op 8091BB en de paarse vlek die ik noemde (zo'n 4,5 km afstand) bijna 50 meter! Met 900Mhz, de juiste tilt en weinig hindernissen onderweg zal die mast de paarse vlek wel gaan veroorzaken op die 'heuvel' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
In dit filmpje wordt meer verteld over de omvang van het ombouw project, YouTube: Het netwerk van de toekomst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philip oving
Als T mobile zo doorwerkt zijn ze voor de kerst klaar lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philip oving
Hoe kom ik erachter wanneer de mast hier in Winsum wordt gemoderniseerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je postcode invullen in de 4G checker op de T-Mobile site gaf altijd een redelijke indicatie. Heb je dat al eens geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philip oving
Thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackL89
T-Mobile heeft inmiddels veel klanten verloren, maar mocht het netwerk nu echt stabieler en beter geworden zijn, dan kunnen ze wellicht een inhaalslag gaan maken? T-Mobile moet het vertrouwen weer zien te hervinden in de consumenten die in het verleden ontevreden waren. Over het algemeen zijn er de minste klachten over KPN, gevolgd door Vodafone.

In het pittoreske dorpje Fijnaart, waar Frans Bauer en Ogene bijna mijn buren zijn, haal ik een 4G-snelheid van 32,85Mbps qua downloaden en 14,48Mbps qua uploaden. In Bergen op Zoom heb ik ook 4G-bereik, tegen de grens van Zeeland aan. Ik ga het natuurlijk nog op meerdere locaties testen de komende tijd. Tot nu toe bevalt het me prima. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philip oving
Wat staat er voor komende weken op de planning van de 4g uitrol als de 2g only masten hier in de buurt 4g gaan krijgen komt het met de dekking wel goed ben benieuwd of de mast in Winsum ook glasvezel krijgt
Ga zo door T mobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadBear
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-09 00:19
Volgens mij wordt er komende weken vooral in Friesland gewerkt aan de 4G uitrol, gevolgd door de rest van Groningen en daarna Drenthe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blids
Dekkingskaart is veel te goed echter is de werkelijkheid anders
licht roze heb ik geen dekking, klopt niks meer van

O ja en de speedtesten komen van speedtest.net en dat is wel een vooruit gang
ucsdcom schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 01:55:
[...]

Het lijkt wel of er in die regio een grote angst is voor het zien van een mobiele telefoon mast. Met toestemming om bijvoorbeeld bij dat Princess hotel een echte hogere mast te zetten en een hoge mast in het gebied van Vierhouten etc. Heb je meteen de 2 grootste dekkingsgaten van Nederland opgelost. Zeker als ook de hulpdiensten het mobiele netwerk gebruiken bij gebrek aan goed werkende C2000 zou ik hier wel de voordelen van zien. Zou er nooit een vraag voor een vergunning gedaan zijn/geprobeerd zijn of vinden de providers zo'n mast te duur? Ze zouden hem prima kunnen delen.

Bijgaand een plaatje van hoe KPN zijn 2G/3G/4G antennes wegwerkt en blijkbaar zit er ook nog 2G van Vodafone in de kokers weggewerkt. Nergens anders zijn zenders te vinden. Slechts deze 2 schoorstenen waar geen rookafvoer of luchtafvoer naartoe gaat. Ze zijn blijkbaar zo laag dat je een paar honderd meter verderop je dekking al kwijt bent. Ik vraag mij af of T-Mobile hier nog wel bijgestopt kan worden als ze dat al willen.

Zou er glasvezel daar liggen? Ik neem aan van wel. Tijdens mijn meetronde haalde je er op KPN 4G zo'n 50 Mbp/s. Dat lijkt mij zonder glasvezel of straalverbinding niet te realiseren in NL toch? En een straalverbinding heb ik niet gezien.

[afbeelding]
Inderdaad de meeste masten sectoren staan uit het bos gericht op dorpen en snelwegen, T-Mobile heeft van mast richten geen kaas gegeten bijna geen 1 mast heeft geen dodehoeken, vol gaten in de dekking, terwijl kpn, vodafone en zelfs tele 2 bij eigen sites wel dekking hebben in het bos, daar staan de antenne,s vaak anders gericht

Deze 3 kaart geven dat duidelijk aan, die ik heb gemaakt
Geel is hoe de sectoren staan gericht op de sites, gele pijlen op hoe veel kompas graden
Rood is dodehoek van de sites
Afbeeldingslocatie: http://uploadenfoto.nl/pictures/e04ebe7472093f8c2ee7659248cc5091.png
Afbeeldingslocatie: http://uploadenfoto.nl/pictures/3d670bc3582ebb5d5d61b8d4c904cc52.png
Afbeeldingslocatie: http://uploadenfoto.nl/pictures/c1d956d8d511fd2613e2869c998e2531.png
Djurbus schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 19:07:
[...]

Bedankt voor deze heldere en interessante uitleg! Inmiddels heb ik hier binnen weer volop 4G1800 dus het werkt weer uitstekend! :)
Is op de mast in het dorp 4G geactiveerd ?

[ Voor 11% gewijzigd door Blids op 02-11-2015 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackL89
Twijfel je over het T-Mobile netwerk? Daar hebben ze bij T-Mobile een oplossing voor: http://www.ad.nl/ad/nl/55...rste-testabonnement.dhtml.

Wat vinden jullie van het 'test ons nu' abonnement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-09 06:31
Ik ben zelf geen t-mobile klant maar opzich een goede manier om toch kennis te maken.
En als het bevalt doorgaan en als het niet bevalt dan kun je er mooi vanaf.

Dit is beter als 14 dagen wettelijke bedenktijd want dan heb je geen goed beeld of je nu op een goed netwerk.
Dat moet ik wel zeggen, dat doet T-mobile netjes, alleen hier hebben ze toch een beetje het slechte netwerk imago waar ze niet snel vanaf komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
JackL89 schreef op maandag 02 november 2015 @ 08:09:
Wat vinden jullie van het 'test ons nu' abonnement?
Lijkt me prima idee, het goede nieuws is dat bestaande klanten (die hier natuurlijk niets aan hebben) volgende maand 4GB extra data krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 22:25

wouter1981

w00t

PWA777 schreef op maandag 02 november 2015 @ 09:06:
[...]

Lijkt me prima idee, het goede nieuws is dat bestaande klanten (die hier natuurlijk niets aan hebben) volgende maand 4GB extra data krijgen.
Kunnen we een paar extra speedtests draaien ;)

Trust me, I'm an engineer | PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teuntje55
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-08 15:33
De handover van masten in Zeeland werkt weer perfect ! , alle masten zijn nu omgebouwd. Ik val zelfs niet meer terug op 2G in de dorpskern van Grijpskerke ;-). Is 3G900 stiekem geactiveerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djurbus
HcBlids schreef op maandag 02 november 2015 @ 01:42:
Hoe kan ik dit precies achterhalen? Volgens mij zit ik hier thuis in ieder geval op 4G1800 van de hoogspanningsmast aan de oostkant van Wapenveld, de GSM Signal Monitoring app geeft namelijk CID 15580-10 aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De getallen 09/10/11 geven 1800mhz aan. De getallen 19/20/21 geven de 900mhz aan.

Jouw 15580-10 is dus 1800mhz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
philip oving schreef op zondag 01 november 2015 @ 20:56:
Wat staat er voor komende weken op de planning van de 4g uitrol als de 2g only masten hier in de buurt 4g gaan krijgen komt het met de dekking wel goed ben benieuwd of de mast in Winsum ook glasvezel krijgt
Ga zo door T mobile
Het overzicht is een beetje verloren gegaan door de enorme eindsprint van T-Mobile van vorige week; daarnaast heeft de nieuwe dekkingskaart het er niet eenvoudiger op gemaakt om nog te kijken waar er dekking ontbreekt.
In de regel was inderdaad het oorspronkelijke plan voor de komende 6 weken Friesland -> Groningen -> Overijssel.

Deze week word er gebouwd in:
-Zeeland: Breskens, Hulst
- Noord-Brabant: Valkenswaard, Budel
- Friesland: Hindeloopen, Workum, Dokkum, Hollum (Ameland), Vlieland, Sint Annaparochie, Stiens
- Groningen: Stadskanaal
- Fevoland: Swifterband, Marknesse

Voor volgende week staan er werkzaamheden voor Baflo gepland, het komt dus langzaam maar zeker wel in de buurt van Winsum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

HcBlids schreef op maandag 02 november 2015 @ 01:42:
Dekkingskaart is veel te goed echter is de werkelijkheid anders
licht roze heb ik geen dekking, klopt niks meer van

O ja en de speedtesten komen van speedtest.net en dat is wel een vooruit gang

[...]

Inderdaad de meeste masten sectoren staan uit het bos gericht op dorpen en snelwegen, T-Mobile heeft van mast richten geen kaas gegeten bijna geen 1 mast heeft geen dodehoeken, vol gaten in de dekking, terwijl kpn, vodafone en zelfs tele 2 bij eigen sites wel dekking hebben in het bos, daar staan de antenne,s vaak anders gericht

Deze 3 kaart geven dat duidelijk aan, die ik heb gemaakt
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

[...]

Kun je je plaatjes toelichten? (Wat zijn de gele en rode strepen? En wat wil je zeggen met de pijlen?)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee hoe het zit met de masten in een stroomstoring gebied. Half zuid Limburg ligt plat, geldt dit dan ook voor de masten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
  • Laatst online: 23:47
Kunnen vaak nog even op een noodaggagraat draaien en sommige op noodaccu's denk ik, maar dat is wel eindig natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsj16
Weer iemand wanneer tmobile weer een update naar het antenne register stuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
Verwijderd schreef op maandag 02 november 2015 @ 17:37:
Iemand enig idee hoe het zit met de masten in een stroomstoring gebied. Half zuid Limburg ligt plat, geldt dit dan ook voor de masten?
Masten kunnen nog draaien op accu's, en werken zolang verbinding met de backbone mogelijk blijft wel een uur of 4 zonder netspanning. T-Mobile heeft alle accu's vervangen in het ombouw project, die zijn dus gloednieuw en zouden maximaal moeten presteren.

Als de link met de backbone uitvalt omdat de storing heel groot is heb je er niets aan, dan zal je geen bereik hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
Gijsj16 schreef op maandag 02 november 2015 @ 18:35:
Ergens 2e week november volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
philip oving schreef op zondag 01 november 2015 @ 20:56:
Ga zo door T mobile
9 nov is Winsum aan de beurt

Postcode Plaats Gepland onderhoud
9951 WINSUM GN 2 uur tussen 09-11-2015 08:00 en 09-11-2015 17:00
Djurbus schreef op maandag 02 november 2015 @ 10:14:
[...]

Hoe kan ik dit precies achterhalen? Volgens mij zit ik hier thuis in ieder geval op 4G1800 van de hoogspanningsmast aan de oostkant van Wapenveld, de GSM Signal Monitoring app geeft namelijk CID 15580-10 aan.
Dat is 4G1800 Sector 2
Verwijderd schreef op maandag 02 november 2015 @ 12:54:
De getallen 09/10/11 geven 1800mhz aan. De getallen 19/20/21 geven de 900mhz aan.

Jouw 15580-10 is dus 1800mhz.
9, 10, 11, 12 4G1800
bij 4G900 zit iets verschil
21, 22, 23, 24 4G900

Bij Kpn trouwens
4G 800 11,12,13, 14
4G1800 31, 32, 33, 34
Gijsj16 schreef op maandag 02 november 2015 @ 18:35:
Van woensdag naar donderdag komt de update, mogelijk eerder
MensionXL schreef op maandag 02 november 2015 @ 16:50:
[...]

Kun je je plaatjes toelichten? (Wat zijn de gele en rode strepen? En wat wil je zeggen met de pijlen?)
Opgelost
Geel is hoe de sectoren staan gericht op de sites, gele pijlen op hoe veel kompas graden

[ Voor 79% gewijzigd door Blids op 03-11-2015 04:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PWA777 schreef op maandag 02 november 2015 @ 19:19:
[...]

Masten kunnen nog draaien op accu's, en werken zolang verbinding met de backbone mogelijk blijft wel een uur of 4 zonder netspanning. T-Mobile heeft alle accu's vervangen in het ombouw project, die zijn dus gloednieuw en zouden maximaal moeten presteren.

Als de link met de backbone uitvalt omdat de storing heel groot is heb je er niets aan, dan zal je geen bereik hebben.
Bedankt voor de toelichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djurbus
Bestaat er ook een manier om (op afstand) te kijken welke masten/frequenties hier nog meer in de buurt op te pikken zijn, net zoals bijvoorbeeld met WiFi-netwerken? Ik neem aan dat de 4G1800 de mogelijk aanwezige 4G900 overrulet indien deze toch sterker te ontvangen blijkt te zijn? Dat zou dan niet automatisch hoeven te betekenen dat er hier helemaal geen 4G900 te ontvangen is, maar daar zou ik dus graag achter willen komen indien mogelijk. In het uiterste geval zou ik natuurlijk altijd ter plekke even kunnen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HcBlids schreef op maandag 02 november 2015 @ 20:27:

[...]

Opgelost
Heel erg bedankt voor de moeite die je in het tekenen en de toelichting hebt gestopt. Hiermee is het meteen duidelijk hoe het zit. Daar heeft best wat werk in gezeten. Top!

Zou het verschil in de manier van uitrichten van de antennes te maken kunnen hebben met het zo snel mogelijk willen halen van de doelstelling van het bedekken van 95% van de bevolking? KPN en volgens mij ook Vodafone rekenen met de hoeveelheid landoppervlak die bedekt is. T-Mobile rekent op dit moment met het percentage van de bevolking die dekking heeft. Bij dat laatste is 95% dekking van bevolking misschien eerder 85% landoppervlak, terwijl bijvoorbeeld KPN 98 tot 99% landoppervlak zegt te bedekken en daarbij tussen de 99 en 100% van de bevolking zegt te bedekken met buitenshuis dekking.

Bij KPN en Vodafone zijn dode hoeken ongewenst. Bij T-Mobile mogen dode hoeken nog zo lang ze daarmee maar het percentage populatie buiten bedekt halen. Je ziet inderdaad dode hoeken richting bos en militair oefenterrein. De antennes zijn wel opvallend gericht op de plaats waar snelwegen of N-wegen gaan en daar waar dorpen zijn ten koste van de minder bewoonde gebieden. Je gaat haast denken dat T-Mobile een 4e sector nodig gaat hebben voor voldoende dekking. En die zie je volgens mij juist alleen maar als extra capaciteit gewenst is.

Waar ik ook nog verbaasd over ben is dat in het gebied van je google kaart de toevoeging van 4G-900 niet merkbaar is geweest. Sinds T-Mobile de toevoeging van 4G-900 bekend maakte is de dekkingskaart van dit gebied ook onveranderd gebleven. Ik krijg sterk de indruk dat 4G-900 daar al tegelijk met 4G-1800 actief is gemaakt om de minimale dekking van nu al te kunnen bieden.

In de randstad zie ik niet dat T-Mobile nog veel groeipotentieel heeft. Juist in gebieden die tot nu toe traditioneel aan Vodafone en KPN gebonden waren door de noodzaak van GSM-900 dekking die het oude T-Mobile netwerk niet bood kunnen nu ook door T-Mobile bereikt gaan worden door middel van enkele extra masten samen met 3G-900 en 4G-900. In het buitenland zie je concurrerende providers vaak juist kijken waar de anderen niet of nauwelijks bereik hebben. Daar zetten ze dan een extra mast. Vooral nu Vodafone buiten de randstad nog binnenhuisdekking mist zie ik kansen voor T-Mobile die van oudsher op enkele plaatsen nog nooit aanwezig was. Ik weet zeker dat 4G op veel plaatsen sneller is dan het vaste net wat daar bewoners op internet moet helpen. Wie weet een mooi extra product om daar meer klanten te binden en je masten beter te vullen. T-Mobile heeft een stevige overcapaciteit. Ik gun ze echt dat ze die credits daarvoor ook ten volle kunnen gaan uitbuiten. Nu goed geinvesteerd en dan straks kunnen lachen. In Duitsland, scandinavie etc. Is het heel normaal in het buitengebied een 4G router met buitenantenne te hebben in plaats van vast internet.

Ik zie Tele2 wel masten opzetten die net op wat andere plaatsen staan. Het stukje Friesland wat bij T-Mobile de komende weken pas aan bod komt is door Tele2 bijvoorbeeld al bedekt.

[ Voor 88% gewijzigd door ucsdcom op 03-11-2015 02:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05

psy

Djurbus schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 11:43:
Grappig bij mij ook. Ik had laatst 82,9 Mb/s max gehaald en die staat er inderdaad in als maximum. Wel klopt het zesvak niet helemaal, mijn adres zit er net een paar meter naast, maar zo nauwkeurig is dat natuurlijk niet.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
psy schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 12:43:
[...]

Grappig bij mij ook. Ik had laatst 82,9 Mb/s max gehaald en die staat er inderdaad in als maximum. Wel klopt het zesvak niet helemaal, mijn adres zit er net een paar meter naast, maar zo nauwkeurig is dat natuurlijk niet.
Grappig om te zien dat de speedtests van Lowlands er nog in staan; destijds was er nog geen 4G bereik in Biddinghuizen, maar wel een tijdelijk 4G netwerk met 4 COW's. Die speedtesten staan er nog tussen (heel duidelijk herkenbaar op de kaart).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Een vraag over het Stel samen & stel bij abonnement.
Als ik naar m'n belhistorie kijk zijn de 120 minuten vaak voldoende, maar 2 á 3 maanden van het jaar zou ik te kort komen. Onbeperkt bellen is ook niet nodig, dan betaal je meer dan de helft van het jaar teveel.

Je kunt eenmaal per maand je bundel verhogen of verlagen. Als ik in een bepaalde maand merk dat ik over die 120 minuten ga, dan kan ik het verhogen. Het gaat direct in. Die maand betaal ik dan meer, wat prima en logisch is. De daaropvolgende maand zou ik het weer kunnen verlagen naar 120 minuten. Ook dat is fijn. Maar als ik die maand weer teveel ga verbruiken (en vooraf weet je dat niet altijd..), dan kan ik het niet alsnog verhogen; je kunt je bundel tenslotte één keer per maand aanpassen. Verhogen is dus geen probleem, maar verlagen is in de praktijk lastig. Klopt dat, of lees ik de voorwaarden verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kijk eens welke korting je op dit moment krijgt. Als je bijvoorbeeld als actietarief voor 5,- per maand kan upgraden naar onbeperkt bellen. Dan zou ik niet langer twijvelen. Buiten je bundel zal je al snel meer dan 5,- aftikken voor een gesprek.

Ik heb even gekeken, 120 minuten kost 2,- euro per maand extra tov. een basis abonnement. (Normaal 5,- per maand). Voor 6,- euro per maand extra hier bovenop heb je onbeperkt bellen en sms-en. (Sluit je dit niet nu af voor 24 maanden, dan betaal je 10,- per maand voor onbeperkt bellen als je hier voor een maandje naartoe wisselt).

Binnen de bundel betaal je bij de 120 minuten of sms nog geen 2 cent per minuut of sms. Buiten de bundel betaal je dan opeens 23 cent per minuut of sms. Wat nog meevalt. De concurrentie rekent tussen de 29 en 33 cent per buitenbundel minuut binnen Nederland. (En bel of sms je dan vanuit het buitenland naar Nederland dan ben je goedkoper uit dan bij gebruik binnen Nederland bij die providers).

Voor 6,- euro kan je bij T-Mobile 26 minuten buiten de bundel gebruiken. Bel en sms je dus in 2 maanden bijvoorbeeld onverwacht 2 uur buiten de bundel, dan heb je jaarlijks al ruim 8 maanden je 6 euro terugverdiend.

[ Voor 76% gewijzigd door ucsdcom op 03-11-2015 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Slecht nieuws: T-Mobile gooit vanaf volgende maand de oude Flex simonly abonnementen er uit. We waren er al langer bang voor. Hierop kon je prima een buitenlandbundel activeren vanuit je tegoed, met name interessant voor 4G gebruik.Ik weet niet of het ook gaat gelden voor de gewone Flex abonnementen waarop geen 50% korting zit. En ik weet niet of Flex abonnementen met een internetbundel wel gewoon nog blijven doorlopen.

[ Voor 98% gewijzigd door ucsdcom op 05-11-2015 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Laatst online: 22:06
Dan maar je flex tegoed cashen, via thoorn of een vergelijkbare site.

T-mobile geeft hun klanten in november of december 4 GB extra data ik hen deze bundel al gekregen en ik heb al een aantal speedtests gedaan. Hoe lang duurt het voordat het op de kaart verwerkt is?

[ Voor 6% gewijzigd door Megapaul op 05-11-2015 08:41 ]

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
Megapaul schreef op donderdag 05 november 2015 @ 08:39:
Dan maar je flex tegoed cashen, via thoorn of een vergelijkbare site.

T-mobile geeft hun klanten in november of december 4 GB extra data ik hen deze bundel al gekregen en ik heb al een aantal speedtests gedaan. Hoe lang duurt het voordat het op de kaart verwerkt is?
De oude kaart werd elke donderdag ververst; echter vandaag is er nog geen update gekomen voor de nieuwe kaart. Ik weet dus niet wat de update frequentie zal zijn van de nieuwe kaart, even afwachten dus nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsmemax
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-09 11:18
Iemand al nieuws over de 4G+ testjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raider095
  • Laatst online: 02-11-2021
PWA777 schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 09:38:
Ad1: C2000 is een TETRA systeem, wat in veel landen wordt gebruikt, zijn daar ook issues met interferentie bekend?
De storing komt niet doordat het TETRA is, maar door de gebruikte frequenties. Dat is niet iets nieuws met digitale netwerken, dat is helaas een basisbeginsel van radiogolven en heeft dus altijd al bestaan en gaat dus niet zomaar verdwijnen. Op mijn rekensom ging je helaas niet in, dat kan veel verklaren. Radiogolven zijn deels natuur- en deels wiskunde.
PWA777 schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 09:38:
Jazeker; de Algemene Rekenkamer heeft in 2005 onderzoek gedaan naar de implementatie van C2000. Voor de aanleg van het systeem was er 480 miljoen euro begroot voor de uitrol, de uiteindelijke kosten bedroegen bijna 700 miljoen euro, met 500 masten is dat meer dan een miljoen euro per mast!
De exploitatie kosten van C2000 liggen niet op de beloofde 35 miljoen euro per jaar, maar tegen de 90 miljoen euro per jaar.
Daarnaast zijn er veel klachten over de betrouwbaarheid en kwaliteit van het systeem.
Wie klaagt er dan? Ik heb nogal wat contacten zowel op de werkvloer (op straat) en op meldkamers maar wat jij hier schrijft heb ik (behoudens in de opstartfase) niet vernomen. Het is dan ook makkelijk om af te gaan op verhalen van anderen, zonder zelf de juiste ervaring te hebben om er objectief over te kunnen oordelen.

Daarnaast, in de tijd dat C2000 gebouwd werd hadden we slechts 2G en kwam 3G eigenlijk net om het hoekje kijken. Inmiddels hebben we 4G en in Azie draait men al op 5G. Kortom; is C2000 werkelijk een slecht, achterhaald systeem of ontwikkelt de techniek zich gewoon enorm snel? Door het systeem de schuld geven van snelle ontwikkelingen vraag ik mij af of je wel begrijpt waar de schoen daadwerkelijk wringt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philip oving
Hoe staat het met de ombouw is er deze week alweer een nieuwe regio gearriveerd wat betreft 4G volgende week wordt hier begonnen met de werkzaamheden we zullen zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
philip oving schreef op donderdag 05 november 2015 @ 11:45:
Hoe staat het met de ombouw is er deze week alweer een nieuwe regio gearriveerd wat betreft 4G volgende week wordt hier begonnen met de werkzaamheden we zullen zien!
Tijd voor leestekens!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
philip oving schreef op donderdag 05 november 2015 @ 11:45:
De week is nog niet voorbij hè... Je kunt geen wonderen verwachten tussen maandag en nu.

- Friesland: Hindeloopen, Workum, Dokkum, Hollum (Ameland), Vlieland, Sint Annaparochie, Stiens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsj16
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/b2FPE9i.jpg

Herkennen meer mensen dit probleem>? Dit gebeurd herhaaldelijk in de omgeving 4041CE. Het gesprek begin met 3G en op een gegeven moment hoor je elkaar niet en dan is de verbinding verbroken... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
Gijsj16 schreef op donderdag 05 november 2015 @ 14:30:
Herkennen meer mensen dit probleem>? Dit gebeurd herhaaldelijk in de omgeving 4041CE. Het gesprek begin met 3G en op een gegeven moment hoor je elkaar niet en dan is de verbinding verbroken... |:(
Je zit nog op het oude netwerk daar? Kan een probleem zijn met hand-over van oude naar nieuwe netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsj16
PWA777 schreef op donderdag 05 november 2015 @ 14:33:
[...]

Je zit nog op het oude netwerk daar? Kan een probleem zijn met hand-over van oude naar nieuwe netwerk.
Helaas, alles is nieuw ondertussen.. Ik heb zowel 2G900, 3G900 en (4G900 minder sterk) binnen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
Gijsj16 schreef op donderdag 05 november 2015 @ 14:37:
[...]

Helaas, alles is nieuw ondertussen.. Ik heb zowel 2G900, 3G900 en (4G900 minder sterk) binnen..
De ombouw is nog niet klaar zolang je nog 2G900 kunt ontvangen; dat wijst misschien toch nog op niet omgebouwde masten.

Als de ombouw volledig klaar is heb je 4G900/1800, 3G900/2100 en 2G1800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsj16
PWA777 schreef op donderdag 05 november 2015 @ 14:42:
[...]

De ombouw is nog niet klaar zolang je nog 2G900 kunt ontvangen; dat wijst misschien toch nog op niet omgebouwde masten.

Als de ombouw volledig klaar is heb je 4G900/1800, 3G900/2100 en 2G1800.
In April is alles omgebouwd. Alleen 3G900/2100 en 2G900/1800.is er tot nu toe geactiveerd. 4G900 ontvang ik met één stabiel bolletje vanuit naburige gemeente..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWA777
Gijsj16 schreef op donderdag 05 november 2015 @ 14:50:
[...]

In April is alles omgebouwd. Alleen 3G900/2100 en 2G900/1800.is er tot nu toe geactiveerd. 4G900 ontvang ik met één stabiel bolletje vanuit naburige gemeente..
Betekend toch dat je op 900Mhz zowel 4G als 2G ontvangt; die zitten op hetzelfde spectrum en misschien dat het daardoor niet helemaal goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 15:10

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

PWA777 schreef op donderdag 05 november 2015 @ 12:04:
[...]

De week is nog niet voorbij hè... Je kunt geen wonderen verwachten tussen maandag en nu.

Is Noord-Holland helemaal klaar? De dekkingskaart geeft daar nog aardig wat grotere lichte vlekken!

Antenne en masten malloot

Pagina: 1 ... 28 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van het T-Mobile mobiele netwerk, andere onderwerpen horen thuis in:
- Afsluiten of verlengen van abonnementen:: Het T-mobile bestaande abonnementen & verlengingstopic.
- T-Mobile Glasvezel: [T-Mobile Thuis Glasvezel] Ervaringen & Discussie
- T-Mobile xDSL: [T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie
- Delen van de onbeperkte SMS codes: Aanbiedingen en Kortingscodes