Ik zet mijn motor op het werk altijd op stuurslot en schijfremslot.
Ik vaak alleen stuurslot... komt verder toch geen hond en er staan 2 camera's bovenop. Schijfremslot gaat standaard wel mee (zet ik vast op een beugeltje bij een duostepje), maar lui enzo.
Ik heb mijn kabel- en schijfremslot meestal in de ruimte onder het duozitje zitten (in 2001 werd dat nog wat minder minimalistisch ontworpen gelukkig...). Op het werk gebruik ik beide echter nooit, en gaat de motor op het stuurslot. Vanaf de weg zijn de motoren niet zichtbaar, je moet langs camera's voordat je er bij bent en er staan vooral meestal wel een stuk of 10 nieuwere en mooiere motoren omheen, ook allemaal niet aan de ketttingj0rDy schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 13:55:
[...]
kijk! dit gaat qua motor als bagageruimte een beetje heen naar waar ik op zoek ben. Past daar ook een laptop in? Ik heb ook al staan kijken naar de honda nc700/750 x/s, een prachtige oplossing. En hoe nemen jullie je kabelslot mee? of zetten jullie hem alleen met een schijfrem op slot?
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Deed ik ook altijd, totdat ik mij toendertijd realiseerde; ik parkeer(de) hem elke dag voor het Politiebureau. Waarom? (ik werk niet meer bij de Politie overigens - dat terzijde)Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 14:02:
Ik zet mijn motor op het werk altijd op stuurslot en schijfremslot.
En sindsdien heb ik ook zoiets van; fuck 'et, als je hem wilt stelen, ga je gang. Er is altijd wel weer een weg terug naar huis (met het OV b.v.) en ik ben er toch voor verzekerd.
Sterker nog, als ze willen kunnen mensen van alles kapot maken aan je motorfiets als je er niet bent. Al die kwetsbare kabels zijn zo door te snijden/te perforeren als mensen kwaad willen doen.
Ze doen maar
🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com
Hier op kantoor staat hij in de parkeerkelder, daar doe ik hem niet extra op slot. Heb kettingslot wel altijd bij me onder de duozit, handig als ik onverwachts ergens heen moet waar ik 'm wel extra op slot wil zetten.
Thuis staat hij met de ketting aan een lantaarnpaal.
Thuis staat hij met de ketting aan een lantaarnpaal.
Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility
Hier ook op stuurslot en schijfremslot. Staat achter het gebouw, waar altijd wel collega's aan het roken zijn, dus geen moment van de dag dat die onbewaakt staat
Ik heb een flink kettingslot wat net onder de buddyzit past. Als ik de motor ergens parkeer is dat meestal wel in een stad. Dan vind ik persoonlijk dat ie ergens aan vast moet staan. Tuurlijik is ie dan ook prima te jatten maar het zorgt er wel voor dat ie niet binnen 20 seconden met een busje weg is.
Ik probeer mijn motor ook atijd naast een andere motor te zetten, die er mooier en duurder uitziet. 
Maar ja, als ze dan plaats voor 2 motoren hebben in het busje heb ik alsnog pech...
Maar ja, als ze dan plaats voor 2 motoren hebben in het busje heb ik alsnog pech...
Je bent ambtenaar?Jolke schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 14:55:
Hier ook op stuurslot en schijfremslot. Staat achter het gebouw, waar altijd wel collega's aan het roken zijn, dus geen moment van de dag dat die onbewaakt staat
Motors jatten schijnt op bestelling te gaan, dus als ze net jouw model willen ben je toch de sjaak...
Wat dat betreft ben je denk ik wel redelijk veilig met de gangbare woon-werk modellen, en nog meer met motorscooters.
Natuurlijk heb je wel altijd nog de gelegenheidsdief/junk, maar die zal niet snel bij een kantoor/huis inbreken of een slot open breken.
Wat dat betreft ben je denk ik wel redelijk veilig met de gangbare woon-werk modellen, en nog meer met motorscooters.
Natuurlijk heb je wel altijd nog de gelegenheidsdief/junk, maar die zal niet snel bij een kantoor/huis inbreken of een slot open breken.
Nou toch maar een Air jasje besteld, en net binnen gekregen:
Maandag gelijk maar uitproberen voor woon-werk
Natuurlijk de zwarte besteld
Maandag gelijk maar uitproberen voor woon-werk
Natuurlijk de zwarte besteld
[ Voor 12% gewijzigd door Ghostrider op 01-08-2014 16:28 ]
Asus Zenbook i7 256gb
Dan zal het een kleine laptop moeten zijn. Onderin heb ik mijn 10" tablet zitten, in een tas die net iets ruimer is dan die tablet.j0rDy schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 13:55:
[...]
kijk! dit gaat qua motor als bagageruimte een beetje heen naar waar ik op zoek ben. Past daar ook een laptop in? Ik heb ook al staan kijken naar de honda nc700/750 x/s, een prachtige oplossing. En hoe nemen jullie je kabelslot mee? of zetten jullie hem alleen met een schijfrem op slot?
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Veilig met motorscooters? Volgens mij staan die redelijk hoog in de diefstal top 10, in ieder geval in de wat grotere stedendefusion schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 16:25:
Motors jatten schijnt op bestelling te gaan, dus als ze net jouw model willen ben je toch de sjaak...

En zeker de Vespa's en Runners...

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Vandaag even door groningen geknalt, heerlijk weer.

Asus Zenbook i7 256gb
Je zult er nog versteld van staan hoe snel die mannen te werk gaan. Oefening baart kunst. Ik heb ooit hier een video geplaatst van een groepje die dure dikke kettingsloten testte met een flinke betonschaar (ik geloof iets van 1-1.5m). Het langste duurt het fatsoenlijk tussen de scharen krijgen van een schakel. Daarna is het even wat gewicht zetten (je moet er een zware jongen voor nemen) en het is met een paar tellen gepiept.PilatuS schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 15:01:
Tuurlijik is ie dan ook prima te jatten maar het zorgt er wel voor dat ie niet binnen 20 seconden met een busje weg is.
Het maakt uiteindelijk dus niet zoveel uit hoe duur je slot is, tenzij je een ankerketting van een olietanker pakt, maar die is al gauw zo zwaar als je motor
Tsja, de ene gaat op bestelling, de ander pakken ze gewoon. Populaire modellen, of joyriding (met ouwe offroads bv), eigenlijk is niemand veilig. Ze gaan uit elkaar voor onderdelen. Ik ben overigens nog nooit gecontroleerd in die mate dat ze ook motornummer/chassisnr controleren. Dus ik kan er zo een gestolen blok in drukken. Met de auto in 25 jaar tijd misschien maar 2x naar gekeken door de instanties.
Het wordt ze dus ook wel erg makkelijk gemaakt.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Die heb ik er bewust afgetrapt omdat ik het echt schijt irritant vind met dat gewicht zo hoog op de motor.
On the other note, ik heb nu een zadel van een GSX-1250F, die wél in hoogte verstelbaar. Scheelt een cm of 2-3 maar dat is precies genoeg.

Toch fijn als je bijna 2 meter bent.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
@mphilipp
Met enige regelmaat komt de politie buitenlandse vrachtwagens tegen vol met dure auto's welke richting de grens gingen... Zegt genoeg.
Onlangs is in groningen een KTM 690 ontvreemd, even later is die gespot in nijmegen
Sinds dat bij mij een poging is gedaan tot inbraak ben ik extra voorzichtig met het naar huis rijden, paar keer omrijden om louge types afteschudden.
Met enige regelmaat komt de politie buitenlandse vrachtwagens tegen vol met dure auto's welke richting de grens gingen... Zegt genoeg.
Onlangs is in groningen een KTM 690 ontvreemd, even later is die gespot in nijmegen
Sinds dat bij mij een poging is gedaan tot inbraak ben ik extra voorzichtig met het naar huis rijden, paar keer omrijden om louge types afteschudden.
Asus Zenbook i7 256gb
Ik weet dat zelfs de beste sloten prima binnen korte tijd kapot te krijgen zijn, ik ken het filmpje. Maar beter dat dan geen slot. Ik ga mijn motor niet in de binnenstad zetten zonder dat ie ergens aan vast staat. Als een slot dan voor 30 sec meer tijd zorgt is dat precies de bedoeling. Dieven jatten liever iets zonder al te veel moeite te hoeven doen. Ik hoop dat mijn slot er voor zorgt dat ze liever iets anders doen. Een motor ergens neer zetten zonder dat ie ergens aan vast staat maakt het veel te makkelijk. Met slot is het nog niet moeilijk maar het is wel een extra drempel.mphilipp schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 21:00:
[...]
Je zult er nog versteld van staan hoe snel die mannen te werk gaan. Oefening baart kunst. Ik heb ooit hier een video geplaatst van een groepje die dure dikke kettingsloten testte met een flinke betonschaar (ik geloof iets van 1-1.5m). Het langste duurt het fatsoenlijk tussen de scharen krijgen van een schakel. Daarna is het even wat gewicht zetten (je moet er een zware jongen voor nemen) en het is met een paar tellen gepiept.
Het maakt uiteindelijk dus niet zoveel uit hoe duur je slot is, tenzij je een ankerketting van een olietanker pakt, maar die is al gauw zo zwaar als je motor
Met hydraulisch gereedschap is het zo weg. En anders flexen ze gerust je remschijf door.
Een goede tip is om een schijfremslot om je tandwiel te leggen. Vaak lukt het niet een remschijfslot door te slijpen, en een kettingset is dan gelijk wel een dure aangelegenheid om het geheel weer rijdent te krijgen.
Een goede tip is om een schijfremslot om je tandwiel te leggen. Vaak lukt het niet een remschijfslot door te slijpen, en een kettingset is dan gelijk wel een dure aangelegenheid om het geheel weer rijdent te krijgen.
Asus Zenbook i7 256gb
Heerlijk weer, of was het weer lekker weer?Ghostrider schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 20:59:
Vandaag even door groningen geknalt, heerlijk weer.
[afbeelding]
Als je het juiste schijfremslot hebt, kan dat ze tot 4 minuten bezig houden. Zolang je maar niet die van Oxford neemt, want die heeft blijkbaar alleen amusementswaarde. De Abus die ik heb kunnen ze welliswaar met een speciaal tooltje openen (de nieuwere zijn daar weer op aangepast, maar de dieven bewegen denk ik mee) maar dat kost je dus een minuut of 4.PilatuS schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 21:19:
[...]
Als een slot dan voor 30 sec meer tijd zorgt is dat precies de bedoeling.
Probleem met schijfremsloten is weer dat je de schijfrem los kunt halen en dan lopen ze alsnog ermee weg. Misschien speciale slotboutjes op de schijfrem net als bij sportvelgen op de auto.
Gelukkig heb ik zo'n ouwelullenbak die niemand wil stelen...
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
@Jolke, beide.
Asus Zenbook i7 256gb
Waarom ik mijn motor graag ergens aan vast zet, is omdat ze dan niet met een busje voor rijden en de motor daar in zetten. Daar helpt een schijfremslot ook niet tegen.mphilipp schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 21:51:
[...]
Als je het juiste schijfremslot hebt, kan dat ze tot 4 minuten bezig houden. Zolang je maar niet die van Oxford neemt, want die heeft blijkbaar alleen amusementswaarde. De Abus die ik heb kunnen ze welliswaar met een speciaal tooltje openen (de nieuwere zijn daar weer op aangepast, maar de dieven bewegen denk ik mee) maar dat kost je dus een minuut of 4.
Probleem met schijfremsloten is weer dat je de schijfrem los kunt halen en dan lopen ze alsnog ermee weg. Misschien speciale slotboutjes op de schijfrem net als bij sportvelgen op de auto.
Gelukkig heb ik zo'n ouwelullenbak die niemand wil stelen...
Dit verhaal dus. Vanaf 3:10
Ongeveer 25 seconden.
Ja een slot heb je ook zo kapot, maar ik vind het toch prettig een motor ergens aan vast te hebben staan.
Tja, da's balen... maar dan ben je wel verzekerd.
Tankiej schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 19:55:
[...]
Veilig met motorscooters? Volgens mij staan die redelijk hoog in de diefstal top 10, in ieder geval in de wat grotere steden
Daar zit wat in, er zijn natuurlijk ook geliefde scooters. Laten we het er op houden, hoe "saaier" je motor(scooter) hoe minder snel deze op de bestellijst bij het dievengilde staat.
Een burgman zullen ze niet zo snel jatten als een vespa, en een diversion minder snel dan een R1.
Meestal niet. Voor zover ik weet moet je motor met een goedgekeurd slot ergens aan vast staan. Anders heb je pech.Jolke schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 22:21:
Tja, da's balen... maar dan ben je wel verzekerd.
Maar hij stond toch echt aan een goedgekeurd slot, meneer de verzekeraar. Hoe gaan ze dat weerleggen?
Je moet je sleutels inleveren ook van je ART4 slot. Kijk wel even uit met ART4 sloten, want heel veel sloten hebben inmiddels geen ART4 keuring meer. Zoals onder anderen voor de XENA sloten.
Asus Zenbook i7 256gb
Dat verschilt per verzekering. Ik heb dat niet hoeven doen. Dus je eigen polisvoorwaarden even checken.
Verschilt per verzekering inderdaad. Bij mij hoeft hij niet ergens aan vast te staan, als er maar een ART4 slot omheen hangtPilatuS schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 22:57:
[...]
Meestal niet. Voor zover ik weet moet je motor met een goedgekeurd slot ergens aan vast staan. Anders heb je pech.
Als ze om die sleutels vragen dan koop je toch even snel zo'n slot.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
In een test van ART4 sloten zat ook die Oxford die binnen een paar tellen open ging. Ik weet niet waar dat ART4 over gaat, maar als je een Oxford wil kopen, kun je beter je geld in je zak houden en je motor met een elastiekje op slot zetten.
Gewoon weer een keurmerk erbij in ons keurmerkgeile land. Ik had ook een 'goedgekeurd' alarm op mijn K1100RS zitten. Over de telefoon instructies gekregen om 'm uit te schakelen... Ik moet die meuk allemaal niet meer.
Ze blijven motoren en auto's stelen, goedkope en dure, met en zonder alarm, sleutels met chips e.d. rarara...allemaal bedrog om je meer te laten betalen voor dezelfde diefstalkans. Helaas eist die andere oplichtersbende, de verzekering, dit soort shit zodat we gewoon verplicht zijn bakken geld aan die onzin uit te geven.
Gewoon weer een keurmerk erbij in ons keurmerkgeile land. Ik had ook een 'goedgekeurd' alarm op mijn K1100RS zitten. Over de telefoon instructies gekregen om 'm uit te schakelen... Ik moet die meuk allemaal niet meer.
Ze blijven motoren en auto's stelen, goedkope en dure, met en zonder alarm, sleutels met chips e.d. rarara...allemaal bedrog om je meer te laten betalen voor dezelfde diefstalkans. Helaas eist die andere oplichtersbende, de verzekering, dit soort shit zodat we gewoon verplicht zijn bakken geld aan die onzin uit te geven.
Zoals al werd gezegd, je kan ze alleen maar vertragen.
Bij mij thuis staat hij gelukkig veilig in een heel klein schuurtje. Wat vertragend werkt is de enorme zooi die er verder ook bij in ligt.
Grasmaaier aan de kant, bbq, tuinstoel etc etc
In de tussentijd hebben ze allang een arrow in the knee van mijn awesome longbow.
Naar sommige dingen ga ik gewoon niet met de motor naartoe. Een vriend van mij woont in Enschede maar in die buurt laat ik mijn motor echt niet buiten staan.
Bij mij thuis staat hij gelukkig veilig in een heel klein schuurtje. Wat vertragend werkt is de enorme zooi die er verder ook bij in ligt.
Grasmaaier aan de kant, bbq, tuinstoel etc etc
In de tussentijd hebben ze allang een arrow in the knee van mijn awesome longbow.
Naar sommige dingen ga ik gewoon niet met de motor naartoe. Een vriend van mij woont in Enschede maar in die buurt laat ik mijn motor echt niet buiten staan.
Laat jij je sleutels in je slot zitten dan? Mijn sleutels heb ik altijd bij me. Of mijn motor nou op slot staat of niet.Tylen schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 23:44:
Als ze om die sleutels vragen dan koop je toch even snel zo'n slot.
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Dat is ook niet waterdicht: als je verzekering om sleutels vraagt, dan kan je idd een nieuwe slote kopen. Maar dat zal de verzekering ook wel doorhebben. En verkapte eigen risico is dat dus 
En als je je sleutels al eens kwijt bent geraakt?
Ik weet niet hoe een ART4 slot er tegenwoordig uitziet, maar als elk slot een serienummer heeft (in die serie) en als dat ook op de sleutel zou staan, ben je wel de lul (op te vragen etc.)Jolke schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 08:19:
Dat is ook niet waterdicht: als je verzekering om sleutels vraagt, dan kan je idd een nieuwe slote kopen. Maar dat zal de verzekering ook wel doorhebben. En verkapte eigen risico is dat dus
Als het er niet op staat, kan de verzekering hoog en laag springen, maar er is dan geen bewijs.
🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com
Toen ik mijn motor voor diefstal ging verzekeren moest ik het merk en type van het slot doorgeven en de nrs die op de sleutels stonden ^_^
Gisteren circuitdagje zolder (vrij rijden minder snel) gedaan om afscheid te gaan nemen van mijn huidige motor ('00 zx6r) nadat ik een keertje op de blade van mijn broertje heb gereden. Nondeknetter wat stuurt zo'n fiets geweldig, na 1 km ging ik al harder door bochten met meer reserve dan op mijn zx6r.
Maar goed, prachtige dag gehad, rete heet ook. Laatste circuitdag was al weer 2 jaar geleden waarbij ik 'm half afgeschreven had dus duurde 3 sessies voordat ik de smaak weer een beetje te pakken had, maar toen begon mijn achterband flinke stappen te maken terwijl het tempo niet echt hoog lag (pilot powers en druk was weer op 2.8 omdat ze nogal warm waren), dus toen was het vertrouwen weer terug bij af.
Op dat moment was mijn broertje al naar snel verzet omdat die onder de 2 minuten reed, wat mij totaal niet lukte op dat oude beestje met de hete pipo's. Banden weer terug op 2 bar gezet en weer rustig vertrouwen terug proberen te winnen, laatste sessie weer een 2:05 gereden op die oude zx6r, wel veel achter anderen vast gezeten omdat ik op het rechte stuk zo'n beetje de traagste fiets had en gewoon niet het vertrouwen had om mensen uit te remmen. Trouwens hele dag in 7 sessies maar een lelijke inhaalactie gezien. Zo maar eens kijken naar een fiets die wat beter stuurt
.
Stond er trouwens van te kijken dat het tempo voor cursus 1+ heel behoorlijk is. Richting het eind reden die om en nabij de 2 minuten, had ik niet verwacht.
Maar goed, prachtige dag gehad, rete heet ook. Laatste circuitdag was al weer 2 jaar geleden waarbij ik 'm half afgeschreven had dus duurde 3 sessies voordat ik de smaak weer een beetje te pakken had, maar toen begon mijn achterband flinke stappen te maken terwijl het tempo niet echt hoog lag (pilot powers en druk was weer op 2.8 omdat ze nogal warm waren), dus toen was het vertrouwen weer terug bij af.
Op dat moment was mijn broertje al naar snel verzet omdat die onder de 2 minuten reed, wat mij totaal niet lukte op dat oude beestje met de hete pipo's. Banden weer terug op 2 bar gezet en weer rustig vertrouwen terug proberen te winnen, laatste sessie weer een 2:05 gereden op die oude zx6r, wel veel achter anderen vast gezeten omdat ik op het rechte stuk zo'n beetje de traagste fiets had en gewoon niet het vertrouwen had om mensen uit te remmen. Trouwens hele dag in 7 sessies maar een lelijke inhaalactie gezien. Zo maar eens kijken naar een fiets die wat beter stuurt
Stond er trouwens van te kijken dat het tempo voor cursus 1+ heel behoorlijk is. Richting het eind reden die om en nabij de 2 minuten, had ik niet verwacht.
Is dat recentelijk?Droid86 schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 09:41:
Toen ik mijn motor voor diefstal ging verzekeren moest ik het merk en type van het slot doorgeven en de nrs die op de sleutels stonden ^_^
Toen ik mijn verzekering een jaar of 6 geleden afsloot werd mij niks gevraagd.
en btw; nog steeds fraude gevoelig. Kan ook zijn dat je het slot niet meer nodig hebt/niks meer aan vind/ kapot ging of whatever - en je intussen een ander slot hebt gekocht.
[ Voor 19% gewijzigd door Ricepuppet op 02-08-2014 11:03 ]
Ik zou niet eens weten wat voor slot ik heb, ik heb een Abus kettingslot eraan hangen maar bonnetje of wat dan ook, geen idee waar ik die verstopt hebt... Weet wel dat toen ik hem kocht dat ie idd de toegestane categorie was, en dat is een jaar of 6 geleden geweest.Ghostrider schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 23:06:
Je moet je sleutels inleveren ook van je ART4 slot. Kijk wel even uit met ART4 sloten, want heel veel sloten hebben inmiddels geen ART4 keuring meer. Zoals onder anderen voor de XENA sloten.
Wat betreft motordiefstal is deze Reddit thread wel interessant om te lezen: http://www.reddit.com/r/m...ef_chopshop_operator_ama/
Dan zou ik maar eens op de site van stichtingart kijken of je slot er nog bij staat. Als je slot inmiddels geen 4 sterren meer heeft zou ik je verzekering maar eens bellen.Joopieboy schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 11:09:
[...]
Ik zou niet eens weten wat voor slot ik heb, ik heb een Abus kettingslot eraan hangen maar bonnetje of wat dan ook, geen idee waar ik die verstopt hebt... Weet wel dat toen ik hem kocht dat ie idd de toegestane categorie was, en dat is een jaar of 6 geleden geweest.
Asus Zenbook i7 256gb
Ja dit was recentelijk.Ricepuppet schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 11:02:
[...]
Is dat recentelijk?
Toen ik mijn verzekering een jaar of 6 geleden afsloot werd mij niks gevraagd.
en btw; nog steeds fraude gevoelig. Kan ook zijn dat je het slot niet meer nodig hebt/niks meer aan vind/ kapot ging of whatever - en je intussen een ander slot hebt gekocht.
Begin juli ^_^
Lijkt me sterk dat een slot wat aangekocht is bij het afsluiten van de verzekering niet meer voldoet. Zou een mooie zijn, kun je elk jaar een nieuw slot kopen dalijk.
Ik zit rond te kijken wat nou een goed ART4 slot is en ook betaalbaar.
Alles is
- Of te duur > 60-140 euro
- Van crappy merken
Maar kwam eigenlijk uit op zoiets

http://www.motorkledingou...rt4-p-3204.html?cPath=125
Alles is
- Van crappy merken

http://www.motorkledingou...rt4-p-3204.html?cPath=125
Volgens mij is dat toch echt wel de gang van zaken, de verzekering geeft aan de dat je minimaal een art4 slot moet hebben. (punt)MikeyMan schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 12:06:
Lijkt me sterk dat een slot wat aangekocht is bij het afsluiten van de verzekering niet meer voldoet. Zou een mooie zijn, kun je elk jaar een nieuw slot kopen dalijk.
Als jij geen art 4 slot hebt moet je dus een nieuwe kopen. Dat jouw slot 10 jaar geleden art 4 was is hartstikke mooi maar niet relevant.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Lijkt me niet helemaal kloppen.Flagg schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 12:12:
[...]
Volgens mij is dat toch echt wel de gang van zaken, de verzekering geeft aan de dat je minimaal een art4 slot moet hebben. (punt)
Als jij geen art 4 slot hebt moet je dus een nieuwe kopen. Dat jouw slot 10 jaar geleden art 4 was is hartstikke mooi maar niet relevant.
Ja, een slot van 20 jaar geleden dat goedgekeurd was zal nu niet meer volgens huidige standaarden zijn.
Maar een slot van een paar jaar geleden? Dat betekent dat je continu alle informatie in de gaten moet gaan houden over sloten. Lijkt mij, zeer irrelevant en niet te doen.
Doet een beetje overkomen als voorwaarden lezen die bestaan uit 20 pagina's juridische taal. Niemand heeft daar tijd voor.
edit: ik heb gekeken in de voorwaarden van mijn verzekeraar (Europeesche) en daar word gesproken over
- Naast een standaardslot een ART slot (bij een motorfiets ouder dan 5 jaar en max waarde 15.000 euro) - word niet gesproken over klasses.
- Bij scooters word wel gesproken over ART4 sloten.
- Wel jammer dat ik nu pas lees dat als hij word gestolen in Rotterdam, Amsterdam, Utrecht of Den Haag het eigen risico €450,- is. Altijd weer die grote steden
[ Voor 21% gewijzigd door Ricepuppet op 02-08-2014 12:29 ]
En dan kom je op een Oxford uit...Ricepuppet schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 12:11:
Ik zit rond te kijken wat nou een goed ART4 slot is en ook betaalbaar.
Alles is
- Van crappy merken

In die test die ik een tijd terug las, kwam juist Oxford er als slechtste uit. Abus was stukken beter, in de zin dat je daar enkele minuten voor nodig hebt om die open te breken. Oxford was binnen de minuut open.
Ook al zijn ze nu beter, Oxford staat voor mij in ieder geval op de zwarte lijst. Dus tenzij jij alleen maar je verzekering wil bevredigen zou ik ervan afblijven. Ook de dieven weten wat makkelijker open gaat.
Moet je even informeren, maar ik hoorde iets dat ten tijd van afsluiten van de verzekering het betreffende slot Art4 gekeurd moet zijn.
Dit heb ik later teruggekoppelt aan Unive en die gaven aan dat enkel sloten die op de site van Stichting Art vermeld staan als Art4 goedgekeurd zijn. Dus als een fabrikant komend jaar zegt, ahmehoela met die keuringskosten heb je weinig meer aan slot verzekeringstechnisch.
Vervelend is wel aan dit geheel dat er momenteel nog veel sloten als Art4 worden verkocht terwijl ze dit niet meer zijn, het staat immers nog op de verpakking.
Dit heb ik later teruggekoppelt aan Unive en die gaven aan dat enkel sloten die op de site van Stichting Art vermeld staan als Art4 goedgekeurd zijn. Dus als een fabrikant komend jaar zegt, ahmehoela met die keuringskosten heb je weinig meer aan slot verzekeringstechnisch.
Vervelend is wel aan dit geheel dat er momenteel nog veel sloten als Art4 worden verkocht terwijl ze dit niet meer zijn, het staat immers nog op de verpakking.
Asus Zenbook i7 256gb
Nou weer wat geld uitgegeven, me vriendin in een outfit van een paar maten kleiner 
En deze er ook maar bij
Nou begint ze eind deze maand aan het rbw, had gezegt dat ik een Suzuki TL1000s erbij zou kopen als ze niet vandaag een afspraak zou maken
En deze er ook maar bij
Nou begint ze eind deze maand aan het rbw, had gezegt dat ik een Suzuki TL1000s erbij zou kopen als ze niet vandaag een afspraak zou maken
Asus Zenbook i7 256gb
"Widow Maker" had je er toch níet expliciet bij vermeldt, wel?Ghostrider schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 16:55:
Nou weer wat geld uitgegeven, me vriendin in een outfit van een paar maten kleiner
[video]
En deze er ook maar bij
[video]
Hoop ik....
[ Voor 91% gewijzigd door Will_M op 02-08-2014 17:56 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Klopt.
Nou valt dat volgens mij ook wel mee als je er een stuurdemper opzet.
Nou valt dat volgens mij ook wel mee als je er een stuurdemper opzet.
[ Voor 85% gewijzigd door Ghostrider op 02-08-2014 18:27 ]
Asus Zenbook i7 256gb
Allo allo motorvarend tweakerland
Ben op zoek naar een flink zwaar/onbreekbaar slot. Eigenlijk ben ik de hele oriëntatiefase al doorgegaan en weet ik wat ik wil hebben. Punt is dat ik het niet kan vinden in Nederland en misschien op de verkeerde plek zoek.
Ben op zoek naar een 18mm+ doorgehard stalen ketting met dito slot. Dit om het ijzeren beest te beletten van weglopen tijdens de nachtelijke uurtjes. Een Almax-slot is in NL niet te krijgen en zou verscheept moeten worden, de gangbare merken en winkels lijken niet te leveren wat ik wil hebben. Elke hulp is welkom! Alvast bedankt!
Ben op zoek naar een 18mm+ doorgehard stalen ketting met dito slot. Dit om het ijzeren beest te beletten van weglopen tijdens de nachtelijke uurtjes. Een Almax-slot is in NL niet te krijgen en zou verscheept moeten worden, de gangbare merken en winkels lijken niet te leveren wat ik wil hebben. Elke hulp is welkom! Alvast bedankt!
Verwijderd
Heb je deze lijst al bekeken?hugoarts schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 19:18:
Allo allo motorvarend tweakerlandBen op zoek naar een flink zwaar/onbreekbaar slot. Eigenlijk ben ik de hele oriëntatiefase al doorgegaan en weet ik wat ik wil hebben. Punt is dat ik het niet kan vinden in Nederland en misschien op de verkeerde plek zoek.
http://www.stichtingart.nl/sloten_resultaat.asp
Dankjewel; heb ik zojuist bekeken. Er zit echter niet tussen wat ik zoek (schakels gaan tot 16 mm), het hoeft ook geen ART-gekeurd slot te zijn voor mij.
Man, kreeg ik daar een vieze smaak in de mond van die filmpjes... eerste gekeken, mooi pak, zal wel een leuke dame inzitten. Zie alleen al het plaatje van het tweede filmpje...Ghostrider schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 16:55:
[video]
En deze er ook maar bij
[video]

Ja gelukkig staat het me vriendin wat beterJolke schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 20:45:
[...]
Man, kreeg ik daar een vieze smaak in de mond van die filmpjes... eerste gekeken, mooi pak, zal wel een leuke dame inzitten. Zie alleen al het plaatje van het tweede filmpje...![]()

Mooiste quote van dat filmpje
"Turn your face away from me tayla"
Helaas zegt hij dat later dan op de start van het filmpje

[ Voor 14% gewijzigd door Ghostrider op 02-08-2014 20:57 ]
Asus Zenbook i7 256gb
Het woord plork schiet door mijn hoofd...
Edit: dit slaat natuurlijk op het filmpje, niet op jouw vriendin, Ghostrider
Enne, mooi motorrokje heeft ze aan, wel van kevlar voorzien hè!
[ Voor 64% gewijzigd door Jolke op 02-08-2014 20:56 ]
Helaas bestaan die niet voor de motor, anders had ze dieJolke schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 20:54:
Asus Zenbook i7 256gb
Ik las m nog net vòòr de edit..Jolke schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 20:54:
Het woord plork schiet door mijn hoofd...

Ik klikte net op send en toen zag ik dat er een nieuw bericht gepost was... zoals je ziet zijn de minuten van beide posts gelijk. Pfff... toen maar ff snel geëdit
Heb waarschijnlijk een noob vraag maar mijn motor heeft lange tijd stilgestaan, nu lijkt het alsof de voorrem aanloopt, gaat dit weg door even een stuk te rijden en even wat te remmen? Of zijn de blokken of iets dergelijks vergaan?
Float like a butterfly, sting like a bee.
Wellicht wat roest of aanslag opgekomen? Paar keer goed remmen en het zou weg moeten zijn.
Lichtjes slepen mag.
Zodra het meer is:
Remzuiger(s) vastgeroest, retour van je rempomp verstopt?
Waarschijnlijk gaat dit niet vanzelf over.
Zodra het meer is:
Remzuiger(s) vastgeroest, retour van je rempomp verstopt?
Waarschijnlijk gaat dit niet vanzelf over.
[ Voor 18% gewijzigd door teacher op 02-08-2014 21:41 ]
Wise enough to play the fool
Heb nog niet gereden verder, als ik nu rem dan remt ie wel gewoon prima. Als ik hem een stukje verplaatst hoor je zeg maar soort ruis. Roest/aanslag is heel goed mogelijk hij stond buiten met hoes eromheen. Morgen maar even voorzichtig klein stukje rijden en even testen denk ik...
Die remzuiger...wat is het kenmerk Aalst die vastzit? Kun je dan nog wel of juist niet remmen? Zoals gezegd als ik de rem inknijp remt ie nog prima...
Die remzuiger...wat is het kenmerk Aalst die vastzit? Kun je dan nog wel of juist niet remmen? Zoals gezegd als ik de rem inknijp remt ie nog prima...
Even met een schuursponsje over de schijf gaan, kan wonderen doen om de eerste aanslag weg te vegen.
Gewoon een paar keer hard remmen.
Asus Zenbook i7 256gb
Gaan we morgen even rustig op een veilig stukje doen
Verwijderd
Dat is een hele mooie Z750Verwijderd schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 01:04:
Zo ook ik ga me aansluiten bij de motor bezitters
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Gefeliciteerd man!Verwijderd schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 01:04:
Mooi ding!
Lekker opvallend ook ^_^
Ook ik kan me hier eindelijk melden als motorrijder!
Had al 4 jaar mijn rijbewijs maar slechts één keer een dag motor gereden op een gehuurde Yamaha Fazer. Eerder heb ik me in dit topic laten overtuigen dat het geen goed idee was om op de Ducati 848 van mijn schoonvader te gaan rijden.
Nu dus eindelijk zelf een motor gekocht, het is een Suzuki SV650 geworden, lees overal dat het een goede beginnersmotor zou zijn voor iemand die sportief wil rijden.
Er zitten wat mankementjes aan de motor dus er is nog wat werk aan de winkel. Wellicht zijn er hier mensen met ervaring met xenon op de motor, als iemand goede raad heeft hoor ik het graag in het topic dat ik heb geopend: Xenon HiD-kit testen zonder lamp - lamp kopen

Had al 4 jaar mijn rijbewijs maar slechts één keer een dag motor gereden op een gehuurde Yamaha Fazer. Eerder heb ik me in dit topic laten overtuigen dat het geen goed idee was om op de Ducati 848 van mijn schoonvader te gaan rijden.
Nu dus eindelijk zelf een motor gekocht, het is een Suzuki SV650 geworden, lees overal dat het een goede beginnersmotor zou zijn voor iemand die sportief wil rijden.
Er zitten wat mankementjes aan de motor dus er is nog wat werk aan de winkel. Wellicht zijn er hier mensen met ervaring met xenon op de motor, als iemand goede raad heeft hoor ik het graag in het topic dat ik heb geopend: Xenon HiD-kit testen zonder lamp - lamp kopen

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]
Leuk ding, vaak mooi geluid. Wel ben je iig toe aan een nieuw bandje.
Kijk wel even uit met die Xenon, suzuki gebruikt vaak een adaptor in zijn lampbehuizing.
Verder is xenon op de motor vaak ruk, te hoog of werkt vaak niet door onjuiste montage van de ballast.
edit: topic bekeken, het is van belang dat de draden van je ballast direct op je accu zitten. De schakeling moet verlopen via je orginele draden. Daar is genoeg over te vinden. En anders gewoon zo een monteren:
Kijk wel even uit met die Xenon, suzuki gebruikt vaak een adaptor in zijn lampbehuizing.
Verder is xenon op de motor vaak ruk, te hoog of werkt vaak niet door onjuiste montage van de ballast.
edit: topic bekeken, het is van belang dat de draden van je ballast direct op je accu zitten. De schakeling moet verlopen via je orginele draden. Daar is genoeg over te vinden. En anders gewoon zo een monteren:

[ Voor 45% gewijzigd door Ghostrider op 03-08-2014 12:41 ]
Asus Zenbook i7 256gb
Of je hebt gewoon een lamp die er niet geschikt voor is. Als je een projectorlamp had, kan Xenon wel goed gaan werken, maar als je een glas hebt met al die ribbeltjes, maak je van je koplamp een verblindende lichtvlek. Helemaal niet verkeerd dat ze in Oostenrijk er paal en perk aan stellen. Zouden ze hier ook moeten doen. Iedereen wil maar Xenon, en dan het liefst nog van die pauper setjes van 9,95. Lekker goedkoop...lekker blauw, staat 'sjiek'....vreselijk. Meteen verbieden die zooi.Ghostrider schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 12:39:
Verder is xenon op de motor vaak ruk, te hoog of werkt vaak niet door onjuiste montage van de ballast
Het werkt wel perfect voor zichtbaarheid. Met de vfr en gewone pitten kwam het regelmatig voor dat ze mij niet zien. Met nu de FSZ1000 en xenon gaan ze zelfs voor mij aan de kantmphilipp schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 12:57:
[...]
Of je hebt gewoon een lamp die er niet geschikt voor is. Als je een projectorlamp had, kan Xenon wel goed gaan werken, maar als je een glas hebt met al die ribbeltjes, maak je van je koplamp een verblindende lichtvlek. Helemaal niet verkeerd dat ze in Oostenrijk er paal en perk aan stellen. Zouden ze hier ook moeten doen. Iedereen wil maar Xenon, en dan het liefst nog van die pauper setjes van 9,95. Lekker goedkoop...lekker blauw, staat 'sjiek'....vreselijk. Meteen verbieden die zooi.
Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?
Fraaie fiets hoorVerwijderd schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 01:04:
Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE
Ik ben er ook niet van.mphilipp schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 12:57:
[...]
Of je hebt gewoon een lamp die er niet geschikt voor is. Als je een projectorlamp had, kan Xenon wel goed gaan werken, maar als je een glas hebt met al die ribbeltjes, maak je van je koplamp een verblindende lichtvlek. Helemaal niet verkeerd dat ze in Oostenrijk er paal en perk aan stellen. Zouden ze hier ook moeten doen. Iedereen wil maar Xenon, en dan het liefst nog van die pauper setjes van 9,95. Lekker goedkoop...lekker blauw, staat 'sjiek'....vreselijk. Meteen verbieden die zooi.
Wat ik heb zijn lichtgevende bar ends, deze
Waardoor je niet '1' koplamp word als het donker is, maar met - in mijn geval rood - uitstekende licht bundels.
Politie vind het blijkbaar prima, want gisteren reed ik meerdere politie auto's voorbij.
Hm, grappig
Hoe komen die dingen aan stroom? Batterijtjes erin?
Met vfr niet gezien? Geen vtec dan zeker?Gisae schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 13:17:
[...]
Het werkt wel perfect voor zichtbaarheid. Met de vfr en gewone pitten kwam het regelmatig voor dat ze mij niet zien. Met nu de FSZ1000 en xenon gaan ze zelfs voor mij aan de kant
Ken weinig motoren die meer licht afgeven!
Verwijderd
Zo, terug van mijn eerste motardvakantie. Wel nog lekker in de buurt; de Eifel. En dan specifiek in de buurt van Prüm gestationeerd, samen met nog wat vrienden. Ik was wel de enige die in bezit was van een motor + bijbehorend rijbewijs, dus het touren kon ik lekker alleen doen.
En natuurlijk wat leuk beeldmateriaal gemaakt.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=bqW-HipKiKU]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=l-DCpDPK5Gs]
Normaal gesproken rij ik gewoon met degelijke handschoentjes, maar deze waren op mysterieuze wijze verdwenen op de ochtend van vertrek. Gelukkig bij thuiskomst wel gewoon teruggevonden.
En natuurlijk wat leuk beeldmateriaal gemaakt.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=bqW-HipKiKU]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=l-DCpDPK5Gs]
Normaal gesproken rij ik gewoon met degelijke handschoentjes, maar deze waren op mysterieuze wijze verdwenen op de ochtend van vertrek. Gelukkig bij thuiskomst wel gewoon teruggevonden.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2014 18:19 ]
Verwijderd
Helemaal mee eens, ik snap die overdreven Xenon hype ook niet zo.mphilipp schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 12:57:
[...]
Ach ik heb genoten vrijdag in mijn t-shirt en zonder handschoenen op de Goldwing, ik ga met 27 graden me toch echt niet in het pak hijsen, en nu was het ook maar een kleine 3 kwartier binnendoor vanaf de garage naar huis.
Ik heb toch geen idee wat die angst nu toch is van nederlandse motorrijders, als je te bang bent moet je niet gaan motorrijden. (trol alert)
En ja als je hard op je bek gaat lig je open, ik was niet van plan op mijn bek te gaan dus dat probleem heb ik sowieso niet.
Of is het toch een soort vreemde drang om leren pakjes aan te trekken?
Wel allemaal met een korrel zout nemen he? Meestal heb ik mijn pak wel aan, maar zo af en toe is echt lekker uitwaaien en echt lekker vrij voelen gewoon.. te lekker.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Iedereen heeft z'n handen nodig, dus die wil je niet een paar weken in verband hebben zitten omdat ze helemaal open liggen met schaaf- en brandwonden. Bij mij gaat sowieso m'n helm op en de handschoenen aan, de rest komt daarna.
Ik vind het meestal verdomd lastig om met helm op en handschoenen al aan mijn broek, laarzen en jas nog aan te trekkenXBL schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 19:35:
Iedereen heeft z'n handen nodig, dus die wil je niet een paar weken in verband hebben zitten omdat ze helemaal open liggen met schaaf- en brandwonden. Bij mij gaat sowieso m'n helm op en de handschoenen aan, de rest komt daarna.
Loop ik vandaag naar m'n Suzuki Bandit om naar m'n werkplek te gaan en daar de BMW K100 weer lopend te krijgen; zie ik m'n motor al schuiner staan dan bij wegzetten....

Nee..., zal toch niet...

Ja hoor... Valschade na aantikken van iemand.

Resultaat:
- Knipperlicht kapot
- Koppelingshendel gebroken + verbogen
- Voetpedaal gebroken
- Lakschade beide carterdeksels
- Lakschade voorkuip + tank + achterkuip
- Stuurgewicht krom
- Valschade spiegel
Maar... er lag een briefje op m'n zeil: gelukkig heeft iemand het gezien, het kenteken genoteerd en haar telefoonnummer achtergelaten!
Politie heeft contact opgenomen met eigenaar van de auto die in de buurt bleek te wonen. Hij kwam kijken bij de motor en zei dat z'n vrouw reed. Vervolgens loopt hij een paar rondjes en concludeert dat het zijn vrouw/auto niet kan zijn geweest

Komen we daar aan, zegt hij dat hij het schadeformulier niet in wil vullen en vraagt wat de gevolgen daarvan zijn. Zegt de politie, dan wordt het een aanklacht en rechtszaak, want er is een getuige
Hij moppert wat en beweert nog steeds dat het niet kan (maar ik krijg een sms van de getuige dat ze zag dat de auto buiten het parkeervak terecht was gekomen). Vervolgens wil hij de schade afkopen (zegt hij in het politiekantoor), maar ik zeg dat ik maar één wens heb en dat is dat het schadeformulier wordt ingevuld. Weer moeilijk doen, en uiteindelijk vult hij het formulier in met de mededeling dat ze het niet gedaan denken te hebben.
Allemaal leuk en aardig, laten de verzekeraars het maar mooi met elkaar uitvechten. Voor mij is het kristalhelder en lijkt mij ook dat de verzekering dit alleen maar kan concluderen.
Gelukkig uiteindelijk nog wel kunnen rijden met de motor en ook m'n K100 weer werkend gekregen
Verwijderd
Bij mij is het juist andersom. (Op de helm na dan) Zonder minimaal een degelijke spijkerbroek en motorjas rij ik geen afstanden van >2km. Motorschoenen zijn voor mij sws geen probleem, omdat deze gemaakt zijn om te lopen en voelen als vrij normale schoenen, maar dan met extra versteviging op de enkels, en een metalen plaat in de zool. Handschoenen zijn bij mij pas de laatste prioriteit.XBL schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 19:35:
Sowieso waren dit het soort wegen waarbij, als je valt, je een groter probleem hebt dan het open schuren van je handen.
Je doet maar lekker wat je zelf wilt, maar als je simpelweg omvalt tijdens keren en je uitlaat land op je been dan miep je wel andersFlagg schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 19:27:
[...]
Ach ik heb genoten vrijdag in mijn t-shirt en zonder handschoenen op de Goldwing, ik ga met 27 graden me toch echt niet in het pak hijsen, en nu was het ook maar een kleine 3 kwartier binnendoor vanaf de garage naar huis.
Ik heb toch geen idee wat die angst nu toch is van nederlandse motorrijders, als je te bang bent moet je niet gaan motorrijden. (trol alert)
En ja als je hard op je bek gaat lig je open, ik was niet van plan op mijn bek te gaan dus dat probleem heb ik sowieso niet.(trol alert #2)
Of is het toch een soort vreemde drang om leren pakjes aan te trekken?(ennnnnn #3
)
Wel allemaal met een korrel zout nemen he? Meestal heb ik mijn pak wel aan, maar zo af en toe is echt lekker uitwaaien en echt lekker vrij voelen gewoon.. te lekker.

@MailMan
Klotelui, ben blij dat je je schade kan verhalen, bij mijn KTM 620 die destijds omver was gereden in een parkeervak was die niet meer te vinden. Meeste schade was toen ontstaan doordat de daders hem overeind hebben gezet en het plastic daarmee kapot trokken.
Asus Zenbook i7 256gb
Even stukje gereden en paar keer geleidelijk geremd, remt nog prima, de "ruis" lijkt in ieder geval grotendeels verdwenenmartinusz schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 21:43:
Heb nog niet gereden verder, als ik nu rem dan remt ie wel gewoon prima. Als ik hem een stukje verplaatst hoor je zeg maar soort ruis. Roest/aanslag is heel goed mogelijk hij stond buiten met hoes eromheen. Morgen maar even voorzichtig klein stukje rijden en even testen denk ik...
Ik ben 3x met mijn oude motor gevallen/omgevallen, en dat ging allemaal met minder dan 20km/h, als ik geen volledig pak aan had weet ik zeker dan ik nu redelijk wat littekens hadGhostrider schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 20:50:
[...]
Je doet maar lekker wat je zelf wilt, maar als je simpelweg omvalt tijdens keren en je uitlaat land op je been dan miep je wel anders![]()
@MailMan
Klotelui, ben blij dat je je schade kan verhalen, bij mijn KTM 620 die destijds omver was gereden in een parkeervak was die niet meer te vinden. Meeste schade was toen ontstaan doordat de daders hem overeind hebben gezet en het plastic daarmee kapot trokken.
Vaak bu'j te bang!
Auw kudt hee dat is zuur.

[ Voor 84% gewijzigd door Joopieboy op 03-08-2014 21:35 ]
meeste ellende heb je op korte afstand van vertrek.-tom-562 schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 21:27:
[...]
Ik ben 3x met mijn oude motor gevallen/omgevallen, en dat ging allemaal met minder dan 20km/h, als ik geen volledig pak aan had weet ik zeker dan ik nu redelijk wat littekens had
<50m
<5km
<7km
< geen flauw idee
< 3?km GoT rit
Hoe weet je dat? Ik ben met verschillende voertuigen op die snelheid onderuit gegaan (vaakst op de fiets... dronken enzo-tom-562 schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 21:27:
[...]
Ik ben 3x met mijn oude motor gevallen/omgevallen, en dat ging allemaal met minder dan 20km/h, als ik geen volledig pak aan had weet ik zeker dan ik nu redelijk wat littekens had
Met de motor ben ik ook eens met iets van 20km/u onderuit gegaan, en los van een schaafplek op m'n jas had ik helemaal niets, de spijkerbroek die ik aan had draag ik nu nog.
10km/u met door de val gas opentrekkend voet gekneusd in een sidi vertigo corsa. niet de eerste en beste laars. op gras. je kan goed vallen en er niks aan over houden. of je kan bijzonder kut vallen. het verschil is of je het ziet aankomen of nietXBL schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 22:34:
[...]
Hoe weet je dat? Ik ben met verschillende voertuigen op die snelheid onderuit gegaan (vaakst op de fiets... dronken enzo). Uiteindelijk heb ik er twee littekens aan over gehouden: eentje was met de fiets, gangetje of 30~35 en heel naar over het asfalt gegaan; andere was met een scooter waarbij ik met m'n hand ergens tegenaan kwam (geen handschoenen aan
).
Met de motor ben ik ook eens met iets van 20km/u onderuit gegaan, en los van een schaafplek op m'n jas had ik helemaal niets, de spijkerbroek die ik aan had draag ik nu nog.

en dan kwam ik nog nieteens onder de motor. maar gewoon er beroerd afgeslingerd. het is niet alleen het gewicht maar ook het vermogen wat er tijdens de klap nog extra aan de grond gezet word wat het zon beroerde klap maakt.
[ Voor 11% gewijzigd door DECOY88 op 03-08-2014 22:57 ]
Dit topic is gesloten.