Het grote motortopic deel 15 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 99 ... 139 Laatste
Acties:
  • 434.642 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-09 08:42
Gelukkig kan je de muziek uitzetten :X

Mooie inhaalactie bij 19'25" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:52
Even wat anders: ik rij al enige tijd woon/werk op mn motorscooter, die is binnenkort aan vervanging toe. Nu neig ik elke keer weer terug naar een motor, maar loop elke keer weer tegen "beperkingen" aan. Nu een vraagje aan de commuters hier. hoe nemen jullie je zut mee? ik zit namelijk met een laptop die op en neer gesleept moet worden, en wil eigenlijk niet aan een rugzak (ivm veiligheid). En hoe is de bescherming in de winter? ik heb het idee dat het aanzienlijk kouder is op een motor ivm het mindere kuipwerk, of zit dat gewoon tussen mn oren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:11

_Apache_

For life.

Laptop gaat tijdens het rijden in de topkoffer.
Helm, handschoenen, oordoppen gaan in de topkoffer als ik hem parkeer.
Kleding hier 'gewoon' aan de kapstok, inclusief broek. Op werk staan een normaal paar schoenen en daar spring ik in nadat ik ben aangekomen op werk.
Papierwerk en telefoon gaan in de jas. Bij veel regen gaat de telefoon naar de binnenzak waar het altijd droog is. Papierwerk zit in een waterdichte plastic zak.

De kou zit voornamelijk tussen je oren denk ik. Met handvatverwaming (degelijke van oxford heb je al voor 5-6 tientjes) heb je het niet koud tot aan het vriespunt. De hoogste stand zit bij mij boven mijn pijngrens, en gaan pas aan als het tegen het vriespunt loopt..

[ Voor 14% gewijzigd door _Apache_ op 30-07-2014 08:53 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-09 22:24
Op m'n BMW K100RT zit ik vrijwel volledig uit de wind (en het weer). Daarbij gebruik ik in de winter verwarmde handschoenen waardoor het onder het vriespunt ook nog relatief prettig rijden is.

De motor heeft 2 redelijke grote koffers en een kleintje achterop. In de ene kant doe ik m'n motorhoes, aan de andere kant mijn schoudertas met laptop etc. Motorkleding hang ik op m'n werk op en dan loop ik op m'n motorlaarzen of op sloffen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-09 14:51

Chakotay

Lick here to continue

j0rDy schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 08:45:
Even wat anders: ik rij al enige tijd woon/werk op mn motorscooter, die is binnenkort aan vervanging toe. Nu neig ik elke keer weer terug naar een motor, maar loop elke keer weer tegen "beperkingen" aan. Nu een vraagje aan de commuters hier. hoe nemen jullie je zut mee? ik zit namelijk met een laptop die op en neer gesleept moet worden, en wil eigenlijk niet aan een rugzak (ivm veiligheid). En hoe is de bescherming in de winter? ik heb het idee dat het aanzienlijk kouder is op een motor ivm het mindere kuipwerk, of zit dat gewoon tussen mn oren?
Ik heb sinds kort een Kriega tas die achterop geklikt kan worden, bevalt prima :) Zeker bij een bekuipte motor (sport of tour-ding) is de windbescherming overigens prima, vaak zitten er flink wat windtunnel-uren in het ontwerp van zo'n ding om ervoor te zorgen dat je zoveel mogelijk uit de wind zit. Tegen koude benen kan je vaak ook nog het motorblok knuffelen, dat heb je op een scooter weer niet :P

Op een chopper, naked, supermotard of sommige allroads zit je natuurlijk wel meer in de wind.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-09 17:09

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Jolke schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 08:33:
Gelukkig kan je de muziek uitzetten :X

Mooie inhaalactie bij 19'25" ;)
Toen die Porsche turbo boven de 140 kwam trok ik het niet meer bij met me 65pk en duo :p

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Ah, ik dacht dat jij op GSX zat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Hoe ver moet je eigenlijk? En is het vooral snelweg of binnendoor?
Pas na een kilometer of 10 snelweg begint de kou in de winter door te dringen bij mijn handen, en binnendoor veel minder snel.
En dat is met race handschoenen (niet bepaald voor warmte gemaakt).

Benen worden totaal niet koud, en bovenlichaam gewoon goed inpakken (wintervoering + fleecevest in mijn geval in een reguliere leren motorjas).

Als ik de handschoenen vervangen heb door winterhandschoenen of zelfs verwarmde voorzie ik voor mijn 22km enkele reis geen problemen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Rond deze tijd praten over wintervoeringen en verwarmde handschoenen, ik moet er niet aan denken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
defusion schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 09:26:
Hoe ver moet je eigenlijk? En is het vooral snelweg of binnendoor?
Pas na een kilometer of 10 snelweg begint de kou in de winter door te dringen bij mijn handen, en binnendoor veel minder snel.
En dat is met race handschoenen (niet bepaald voor warmte gemaakt).

Benen worden totaal niet koud, en bovenlichaam gewoon goed inpakken (wintervoering + fleecevest in mijn geval in een reguliere leren motorjas).

Als ik de handschoenen vervangen heb door winterhandschoenen of zelfs verwarmde voorzie ik voor mijn 22km enkele reis geen problemen meer.
ik doe 120km op een dag, waarvan de helft ongeveer snelweg. Ik heb nu ook handvatverwarming, dat gaat prima in de winter, ik heb ook meer mijn bedenkingen bij mn benen en voeten, aangezien deze nu lekker achter mn kuipwerk zitten. Ik heb wel gewoon een broek waar een binnenvoering in kan, net als mn jack, dus het zou voldoende moeten zijn.

Zo'n kriega lijkt me wel wat, echter zit ik dan nog met mn helm en handschoenen waar ik eigenlijk ook wel vanaf wil, dus zit dan meteen vast aan een topkoffer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
Meestal zit je op een motor met de benen ook uit de wind, ondanks dat het niet zo lijkt. Komt door de luchtstroom bij het rijden.
Net als dat je met een ruitje ook iets boven de ruit nog uit de wind zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Dat verschilt wel per motor of je echt uit de wind zit of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.motorcycletoystore.com/sport/images/uploads/new_did_use_this.jpg
Komt maandag binnen. Dan kan ik tenminste weer normaal rijden. Er slaat nu steeds een schakel vast :/

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even wat anders: ik rij al enige tijd woon/werk op mn motorscooter, die is binnenkort aan vervanging toe. Nu neig ik elke keer weer terug naar een motor, maar loop elke keer weer tegen "beperkingen" aan. Nu een vraagje aan de commuters hier. hoe nemen jullie je zut mee? ik zit namelijk met een laptop die op en neer gesleept moet worden, en wil eigenlijk niet aan een rugzak (ivm veiligheid).
De Kriega US10/US20/US30 echt ideaal voor woonwerkrijders/weekendrijders etc etc. Die dingen zijn bombproof en erg fijn in gebruik _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2014 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcalite
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:44
Verwijderd schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 09:58:
[...]

De Kriega US10/US20/US30 echt ideaal voor woonwerkrijders/weekendrijders etc etc. Die dingen zijn bombproof en erg fijn in gebruik _/-\o_

[video]
Is idd een heerlijke tas voor woon werk.
Ik merk alleen dat eenmaal op het werk aangekomen deze wat losjes is gaan zitten. Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Arcalite schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 10:06:
[...]

Ik merk alleen dat eenmaal op het werk aangekomen deze wat losjes is gaan zitten. Hebben meer mensen hier last van?
Ligt eraan hoe vol hij zit. Zeker als er weinig in zit staat hij niet altijd helemaal strak, maar het gaat alsnog geen kant op. Gisteren nog even tot 200+ getest, blijft prima zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Chakotay schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 10:33:
[...]

Gisteren nog even tot 200+ getest, blijft prima zitten :)
Zo testen ze dat ook bij TNO :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09 18:09

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Ik heb afgelopen vrijdag twee examens gedaan *O*

- Theorieexamen....niet gehaald :(
- AVB...gehaald !!! *O* *O* *O*

Nu gauw weer theorie aanvragen....maar wat is het CBR een ballentent zeg wat dat betreft 8)7 planning enzo is echt zwaar ondermaats :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Jolke schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 10:43:
[...]

Zo testen ze dat ook bij TNO :+
Volgens het boekje erbij mag je er niet harder dan 70mph mee :+

@Priyantha: prutser! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arcalite schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 10:06:
[...]

Dat beetje loszitten kan geen kwaad, door de vorm en de hoeveelheid haken valt zo'n US er echt niet af. Mocht je er toch geen goed gevoel over hebben dan kan je het volgende doen. Knip een fietsbinnenband in 4 stukjes van een centimeter of 8 en schuif deze over de haken heen als je de US op je motor hebt zitten. Dan is het echt onmogelijk dat de US er af zou vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Chakotay schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 10:54:
[...]

Volgens het boekje erbij mag je er niet harder dan 70mph mee :+

@Priyantha: prutser! :+
Ach, 70mph da's ongeveer 200... toch? :)

@Priyantha Bleeker: nog een keertje proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proqzor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-08 21:37
Ik zal mijn brommer hier ook maar eens posten.

Sinds vorig jaar september trots motorrijdert en sinds februari eigenaar van deze tweewieler:

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-ww_iixfcyQo/UxeHMEGDTII/AAAAAAAAANU/6IlzGwDFTUw/w816-h459-no/IMG-20140301-WA0005.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-Qu_zP6mBraU/UxeHMtLoW1I/AAAAAAAAANE/stv7leiI0GA/w600-h800-no/IMG-20140302-WA0009.jpg

Sindsdien de eerste 3500 km erop staan. Mooie ritjes gemaakt in het noorden.

Het betreft een Kawasaki Z750 uit 2008 (zonder ABS). Gekocht met maar 9000 km op de teller :D
De eerste eigenaar heeft er een tailtidy, hugger, bellypan, rizoma stuurtje en windscherm op laten zetten af-fabriek.

Super blij mee! Rijdt als een zonnetje, stuurt fantastisch en is erg comfortabel. Zelfs met mijn 1m95.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Uit 2008 met 9000 km erop, die vorige eigenaar had er weinig plezier van, of hij hield van poetsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Motor is weer klaar bij van z'n kleine beurt. 110 euro uit en thuis.

Vervelende is alleen is dat de distributieketting en spanner versleten zijn. Dat geintje is wel 450 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:39
Proqzor schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 11:34:
Ik zal mijn brommer hier ook maar eens posten.

Sinds vorig jaar september trots motorrijdert en sinds februari eigenaar van deze tweewieler:

[afbeelding]

[afbeelding]

Sindsdien de eerste 3500 km erop staan. Mooie ritjes gemaakt in het noorden.

Het betreft een Kawasaki Z750 uit 2008 (zonder ABS). Gekocht met maar 9000 km op de teller :D
De eerste eigenaar heeft er een tailtidy, hugger, bellypan, rizoma stuurtje en windscherm op laten zetten af-fabriek.

Super blij mee! Rijdt als een zonnetje, stuurt fantastisch en is erg comfortabel. Zelfs met mijn 1m95.
Mooi kleurtje ook. Heb zelf een zilvergrijze en met mijn 1.90 zit ik er prima op!!! Welkom bij de Zeta club.

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 07:23
Gister de RSV gepoetst en uitgelaten.

Lekker gereden, ik zag wel bijna een andere motorrijder een ongeluk krijgen.
Hij draaide voor mij een weg op en ging daarna met zijn navigatie pielen, in een bocht naar links zat hij zo ver in het midden dat een tegemoet komende auto uit moest wijken. Die motorrijder deed er niks op uit, te druk met zijn navi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Zo zie je maar weer, motorrijders zijn echt niet heilig in het verkeer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:56

Bommes

Capo del formaggio

Ik denk dat een motor vinden die de zelfde of vergelijkbare wind bescherming bied als een scooter niet echt gemakkelijk zal zijn.
Als je de afgelopen tijd al gewend bent aan en motorscooter zal de overstap naar een ander model motor je misschien wel tegen gaan vallen.
Ja het rijden is totaal anders, ja scooters zijn voor mannen die de wind in hun vagina willen voelen, het zijn brommers, als je niet hoeft te schakelen ben je een mietje en ga zo maar door. :+

Maar een beetje moderne motorscooter loopt makkelijk 1 op 30, setje bandjes kost je 100 euro, voor de rest is het eens in de 20 duizend km een riem vervangen en wat olie en een filtertje.
Ik denk niet dat er een "motor" is die per kilometer goedkoper rijd en een betere weer bescherming geeft dan een motor scooter.

Ja ik ben bevooroordeeld met een Vespa in de schuur en ondanks dat ik pas geleden voor weinig een grote jongens motor er bij heb gekocht zou ik voor woon werk niets anders rijden dan mijn motorscooter.
In het geval van de Vespa is de topsnelheid te veel een beperking voor veel snelweg km's maar dat komt meer door de kleine 12inch wieltjes dan door het gebrek aan vermogen.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-09 16:29

Acid_Burn

uhuh

Jolke schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 11:21:
[...]

Ach, 70mph da's ongeveer 200... toch? :)
Het is ongeveer 112km/u.... of hap ik nou?

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Acid_Burn schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 13:14:
[...]

Het is ongeveer 112km/u.... of hap ik nou?
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
Bommes schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 13:13:
[...]

Ik denk dat een motor vinden die de zelfde of vergelijkbare wind bescherming bied als een scooter niet echt gemakkelijk zal zijn.
Als je de afgelopen tijd al gewend bent aan en motorscooter zal de overstap naar een ander model motor je misschien wel tegen gaan vallen.
Ja het rijden is totaal anders, ja scooters zijn voor mannen die de wind in hun vagina willen voelen, het zijn brommers, als je niet hoeft te schakelen ben je een mietje en ga zo maar door. :+

Maar een beetje moderne motorscooter loopt makkelijk 1 op 30, setje bandjes kost je 100 euro, voor de rest is het eens in de 20 duizend km een riem vervangen en wat olie en een filtertje.
Ik denk niet dat er een "motor" is die per kilometer goedkoper rijd en een betere weer bescherming geeft dan een motor scooter.

Ja ik ben bevooroordeeld met een Vespa in de schuur en ondanks dat ik pas geleden voor weinig een grote jongens motor er bij heb gekocht zou ik voor woon werk niets anders rijden dan mijn motorscooter.
In het geval van de Vespa is de topsnelheid te veel een beperking voor veel snelweg km's maar dat komt meer door de kleine 12inch wieltjes dan door het gebrek aan vermogen.
Heh, ik ben bang dat je helemaal gelijk hebt, het comfort en gemak is moeilijk (zo niet) te evenaren. Toch sta ik er elke keer van te kijken dat ik meer motor forensen zie als motorscooter forensen, wat mij toch aan het denken zette.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
Een motor wordt meestal ook niet alleen met het verstand gekocht. Meestal WIL je er een, en zijn ze toevallig ook nog eens prima om mee naar het werk te rijden.
Dat er dan ook een nóg goedkopere manier om comfortabel op 2 wielen van A naar B te rijden bestaat doet er dan niet zoveel toe.

[ Voor 1% gewijzigd door defusion op 30-07-2014 13:49 . Reden: "betere manier" weggelaten, te subjectief. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-09 17:25
_Apache_ schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 11:57:
Motor is weer klaar bij van z'n kleine beurt. 110 euro uit en thuis.

Vervelende is alleen is dat de distributieketting en spanner versleten zijn. Dat geintje is wel 450 euro
Is dat niet goed zelf te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16-07 14:42
[quote]Bommes schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 13:13 ja scooters zijn voor mannen die de wind in hun vagina willen voelen,:
[...]

Je zegt het gelukkig zelf al :+

[ Voor 39% gewijzigd door tellavist op 30-07-2014 14:51 ]

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

BlackLabel01 schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 14:17:
[...]

Is dat niet goed zelf te doen?
Vast wel,, maar ik heb geen schuur, geen gereedschap, geen know-how, geen vervangend materiaal en geen tijd om er rustig voor te gaan zitten.

Dan laat ik het liever doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonDennis
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-04 00:36
Wie zegt er dat ie versleten is dan? Merk je het?
Hoor/zie wel vaker versleten spanners, kettingen daarintegen gaan 99/100x probleemloos 100k mee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:23

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Afbeeldingslocatie: http://i991.photobucket.com/albums/af34/flabah/IMG_20140730_144545_zpsc9317eed.jpg

Nieuwe bandjes moet je ineens goed inrijden, toch? O-)

op deze banden zit niet zo een vettige fabriek-af laag, das je moet deze band amper inrijden.

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

GewoonDennis schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 16:18:
Wie zegt er dat ie versleten is dan? Merk je het?
Hoor/zie wel vaker versleten spanners, kettingen daarintegen gaan 99/100x probleemloos 100k mee..
Geratel bij het stationair draaien.

100k ja, sta nu op 80k, met een beetje mijn best sta ik begin volgend motorseizoen op de 100k :+

Klinkt als dit, YouTube: FZS 600 Cam chain tensioner before

[ Voor 11% gewijzigd door _Apache_ op 30-07-2014 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Jellabie schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 16:20:
[URL=http://s991.photobucket.com/user/flabah/media/IMG_20140730_144545_zpsc9317eed.jpg.html]

[...]
op deze banden zit niet zo een vettige fabriek-af laag, das je moet deze band amper inrijden.
Daar heb je geluk mee, dat vind ik het vervelende van nieuwe banden... die eerste bocht :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:33

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

[afbeelding]

Waarom doe je dan zo voorzichtig?? Er zit nog 5 mm ongebruikt op :P

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:23

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Straat gebruik hé :+

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:33

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Spa was vroeger ook openbare weg ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-09 07:47

XBL

_Apache_ schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 16:22:
[...]

Geratel bij het stationair draaien.

100k ja, sta nu op 80k, met een beetje mijn best sta ik begin volgend motorseizoen op de 100k :+

Klinkt als dit, YouTube: FZS 600 Cam chain tensioner before
Dat zegt nog niet dat je ketting op is. Wss gewoon je spanner kapot. Kan je een nieuwe in zetten of de huidige handmatig (laten) maken, dan hoef je maar heel af en toe ff een stukje te draaien aan een boutje om het gerammel weer weg te nemen.

Tenzij er natuurlijk iemand naar gekeken heeft en vastgesteld dat-ie echt op is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-09 23:57
Jolke schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 11:50:
Uit 2008 met 9000 km erop, die vorige eigenaar had er weinig plezier van, of hij hield van poetsen :)
Ach, mijn ZX10R uit 2006 had ook maar 12000 km erop toen ik 'em kocht (02/14) :+

Nu ik toch post.. ik heb het idee dat de motor af en toe een stapje opzij maakt als ik een bocht neem. Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn? Lijkt iets van de laatste tijd te zijn. Bandenspanning is 2.9 bar, zoals aangeraden. Profiel lijkt me dik in orde. Andere ideeën? Of hoort het zo, moet ik me niet aanstellen, en gewoon harder en platter gaan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
AlterMann schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 17:49:
[...]

Ach, mijn ZX10R uit 2006 had ook maar 12000 km erop toen ik 'em kocht (02/14) :+

Nu ik toch post.. ik heb het idee dat de motor af en toe een stapje opzij maakt als ik een bocht neem. Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn? Lijkt iets van de laatste tijd te zijn. Bandenspanning is 2.9 bar, zoals aangeraden. Profiel lijkt me dik in orde. Andere ideeën? Of hoort het zo, moet ik me niet aanstellen, en gewoon harder en platter gaan? :P
banden met hoeken erin omdat ze zo vierkant gereden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Had ik laatst ook last van; aangeraden bandenspanning is ook voor mijn motor 2.9 achter. Ik heb dat verlaagd naar 2.6 en dat rijdt al een stuk beter. Bij mij is echter wel de band bijna op, dus dit kan ook meespelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterMann
Vierkant valt wel mee volgens mij
Afbeeldingslocatie: http://i63.photobucket.com/albums/h133/DerAlterMann/ZX10R/Bandje3_zpse8b0d818.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i63.photobucket.com/albums/h133/DerAlterMann/ZX10R/Bandje1_zps2fa0969b.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i63.photobucket.com/albums/h133/DerAlterMann/ZX10R/Bandje2_zpsfb8aaf31.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-09 17:09

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Zit wel een plat stuk in het midden, maar dat gaat snel met Pilot Power. Door het zachte karkas kan je ze beter zeer regelmatig op druk controleren, Zoveel mogelijk 2.9 aanhouden.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

j0rDy schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 13:38:
[...]

Heh, ik ben bang dat je helemaal gelijk hebt, het comfort en gemak is moeilijk (zo niet) te evenaren. Toch sta ik er elke keer van te kijken dat ik meer motor forensen zie als motorscooter forensen, wat mij toch aan het denken zette.
Dan moet je eens in het zien van Europa gaan kijken, in Italië bijvoorbeeld.
Daar is de verhouding motoren/scooters precies anders om dan hier.

Maar zoals al aangegeven en motor koop je vaak met meer dan alleen rationaliteit en dan zijn er maar weinig mensen die voor een scooter kiezen.
Mijn keuze voor de Vespa is gemaakt omdat we een camper hebben en daarop en drager hebben voor en bromfiets of motor.
En normale motor is te zwaar dus het moest een motorscooter worden. Tja toen wilde ik ook een echte Vespa 8)
De enige reden voor mij om nu pas geleden een grote mannen motor er bij te kopen is dat ik samen met mijn vrouw volgend jaar en weekje op motor trip wil gaan.
Samen op de Vespa gaat perfect maar en week bagage er dan ook nog bij.. :P
Normaal kan ik me goed vermaken op mijn Vespaatje:
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-cx3i5bOvnSc/U3pm2rvobwI/AAAAAAAAB3g/YiIi1OuOOvM/s512/f55e156632a4a05.jpg
De Yamaha fj die ik er nu bij heb kon ik erg goedkoop aanschaffen in goede staat van onderhoud, daar kan ik geen buil aan vallen. :+

[ Voor 6% gewijzigd door Bommes op 30-07-2014 19:27 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
AlterMann schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 17:49:
[...]

Vering is een heel belangrijk iets. Als de boel verkeerd ingestelt staat of als er iets defect aan is krijg je vreemde dingen. Aan de achterband te zien ga je er niet plat mee. Dat je dan het gevoel hebt dat je grip verliest is natuurlijk niet goed. Lijkt mij wel een idee om er eens naar te laten kijken. HyperPro heeft vaak genoeg dagen dat je gratis de boel kan laten afstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterMann
Zou best de vering kunnen zijn ja, is niet aangepast nadat ik de motor heb gekocht. Misschien heeft er wel een zwaardere persoon op gezeten voor mij :+ En ja, niet plat, want geen vertrouwen. Komt wel, zo lang rij ik nou ook nog niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Woon je toevallig in de buurt van Eindhoven?

Naast wat druk van mijn achterband halen, heb ik destijds in Eindhoven mijn vering laten stellen bij Rob Overdijk. Zowel ingaand als uitgaande vering en met name dat laatste heeft veel stabiliteit geleverd. Kon gewoon op een avondje ff langskomen; bakkie koffie en een half uurtje pielen, rijden, verder pielen, nog een keer rijden en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

[afbeelding]

Doet ie goed :Y)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterMann
Jolke schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 20:19:
Woon je toevallig in de buurt van Eindhoven?

Naast wat druk van mijn achterband halen, heb ik destijds in Eindhoven mijn vering laten stellen bij Rob Overdijk. Zowel ingaand als uitgaande vering en met name dat laatste heeft veel stabiliteit geleverd. Kon gewoon op een avondje ff langskomen; bakkie koffie en een half uurtje pielen, rijden, verder pielen, nog een keer rijden en klaar.
Nee, Soest. Maar dat betekent niet dat ik daar niet eens langs kan gaan natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
AlterMann schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 19:51:
Zou best de vering kunnen zijn ja, is niet aangepast nadat ik de motor heb gekocht. Misschien heeft er wel een zwaardere persoon op gezeten voor mij :+ En ja, niet plat, want geen vertrouwen. Komt wel, zo lang rij ik nou ook nog niet :)
Logisch dat je niet plat gaat zonder vertrouwen, maar het ligt in ieder geval niet aan op het randje rijden. Ik heb precies het zelfde gehad met mijn motor. Vooral de achterveer was enorm slecht. Bij platter gaan voelde het zo slecht aan dat ik ook niet verder durfde te gaan. Nou is de vering van mijn motor uit de fabriek al gewoon niet geweldig, maar achter was gewoon slecht. Als het goed is moet de vering van jouw motor vanaf de fabriek wel goed zijn, vandaar dat het mogelijk aan de instellingen ligt. Voor mijn motor ben ik langs HyperPro gegaan en heb voor en achter andere vering laten monteren met afstellen. De eerste beste afrit daarna net niet de knie aan de grond. Als het probleem bij jou niet in de banden of bandenspanning zit is de vering een erg goede kanshebber als oorzaak.
AlterMann schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 20:41:
[...]

Nee, Soest. Maar dat betekent niet dat ik daar niet eens langs kan gaan natuurlijk :)
In Apeldoorn zit een HyperPro servicepunt waar ik voor mijn motor geweest ben. Zou voor jou iets van 45 minuten rijden moeten zijn. Anders misschien eens kijken wanneer ze weer zo'n gratis afstellen dag hebben.

[ Voor 15% gewijzigd door PilatuS op 30-07-2014 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
AlterMann schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 20:41:
[...]

Ik weet niet meer wat ik kwijt was, maar gewoon het feit dat het goed ingesteld was, was me het meer dan waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

XBL schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 16:59:
[...]

Dat zegt nog niet dat je ketting op is. Wss gewoon je spanner kapot. Kan je een nieuwe in zetten of de huidige handmatig (laten) maken, dan hoef je maar heel af en toe ff een stukje te draaien aan een boutje om het gerammel weer weg te nemen.

Tenzij er natuurlijk iemand naar gekeken heeft en vastgesteld dat-ie echt op is.
Het was de monteur die belde, en die had het (o.a.) over de spanner. Ik zal hem eens terugbellen en vragen of het een optie is. Alhoewel ik vertrouwen heb in de monteurs bij Bolman kan het geen kwaad kritisch te blijven.

Thnx voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Net even de FJ uitgelaten.. wat is 1200 cc toch leuk.. :Y

Had gisteren nieuwe dogbones gemaakt, daarmee de achter zijde een 4 cm opgehoogd.
Was door de vorige eigenaar 2 cm verlaagd ten opzichte van origineel, nu zit ik 2 cm boven origineel.
Rijd een heel stuk beter, stuurt scherper in. Helaas merk ik wel meteen dat ik nu nog net iets meer op mijn polsen hang.
Op zich niet heel erg maar iets meer comfort zou wel prettig zijn.
Dus misschien maar eens opzoek naar een superbike stuurtje/setje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Deed je het puur om het rijden te verbeteren of heb je de hoogte nodig voor je lengte, Bommes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

j0rDy schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 09:32:
[...]

ik doe 120km op een dag, waarvan de helft ongeveer snelweg. Ik heb nu ook handvatverwarming, dat gaat prima in de winter, ik heb ook meer mijn bedenkingen bij mn benen en voeten, aangezien deze nu lekker achter mn kuipwerk zitten. Ik heb wel gewoon een broek waar een binnenvoering in kan, net als mn jack, dus het zou voldoende moeten zijn.

Zo'n kriega lijkt me wel wat, echter zit ik dan nog met mn helm en handschoenen waar ik eigenlijk ook wel vanaf wil, dus zit dan meteen vast aan een topkoffer.
Nog een tip voordat ik het vergeet. Kijk eens naar de Honda NC700X/NC750X, dat zijn fijn rijdende motoren met een heel laag verbruik en bijzondere opbergmogelijkheden. Ze zijn ontwikkeld voor forensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• underrated
  • Laatst online: 21-09-2021
Ik heb een megatopkoffer, 55 liter Givi Monokey. Daar gaat alles in: laptop, schoenen, lunch, wat er nodig is. Geparkeerd helm en handschoenen er in, pak hangt op kantoor aan de kapstok. Als het moet passen laarzen + broek + jas ook in de topkoffer.

Het ziet er niet uit, zo'n grote koffer, maar moet zeggen dat het heel relaxt is dat alles wat ik nodig heb er zonder problemen in past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Praktisch zo'n grote koffer. Ik mis dat vaak als je voor een bakkie gaat, dan loop je maar met die spullen. Niet alleen onhandig maar ook vaak erg heet.

Op wat voor motor heb je de koffer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Hier een ook een grote koffer, de Givi E450, 52L een wat jongere variant van de monokey volgens mij.

Geliefd door eigenaars, verafschuwt door meerijders. Tot het moment dat er erachterkomen dat ook hun spullen er nog bijpassen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• underrated
  • Laatst online: 21-09-2021
Idd, verafschuwd door meerijders :+

Heb m op een Transalp uit 1993: Afbeeldingslocatie: http://databikes.com/imgs/a/c/z/o/r/honda__transalp_xl_600_v_pd06_1993_4_lgw.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Ach, dat past toch wel... zou eerder verbaasd zijn, als je em op een R6 had :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Show je topkoffer *O*

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/1zlyvtk.jpg

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Jolke schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 07:55:
Deed je het puur om het rijden te verbeteren of heb je de hoogte nodig voor je lengte, Bommes?
Beide en dan ook nog voor het rijden met een duo.
De motor was 2 cm lager dan origineel + de wat slappere achterveer (bekend van deze serie FJ's) gaf tijdens het rijden met een duo achterop regelmatig een aanvaring met drempeltjes.
Daarnaast hangt de motor nu iets meer voorover, meer op de voorvork dus en is de hoek van de voorvork op het wegdek iets veranderd. Daardoor stuurt hij iets makkelijker in wat wel welkom was/is standaard wil een FJ graag rechtdoor.. :9

Ik wil er eigenlijk geen geld in investeren voorlopig maar een setje koffers staat wel erg hoog op de wensen lijst.
Heb nu een setje compleet (zij en top koffers van krauser) inclusief beugels gevonden voor 160 euro.
Twijfels.. wel of niet kopen. Topkoffer is echt vereist ivm mijn vrouw die achterop een ruggensteuntje wil hebben. (zo is ze bang dat ze er af kukelt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Bommes schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 12:49:
[...]

Topkoffer is echt vereist ivm mijn vrouw die achterop een ruggensteuntje wil hebben. (zo is ze bang dat ze er af kukelt)
Daar heeft ze toch je lovehendels voor ;)

@JanPedaal: zo'n tanktas had ik laatst op een DUC gezien. Vreemd formaat, maar zal nodig zijn met een plastic tank. Schroef je die in je tankdop, of met een magneet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-09 15:23

Wootlock

Evilution

een heuse speedtriple :9~

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-09 09:53
Nu mag ik die van mij ook posten

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/n1saxv.jpg

spoiler:
ik heb eigenlijk helemaal geen topkoffer

spoiler:
Maar wel een vinger en die staat er ook gedeeltelijk op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
newbreed schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 13:58:

spoiler:
ik heb eigenlijk helemaal geen topkoffer
No shit, Sherlock ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Jolke schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 13:07:
[...]

Daar heeft ze toch je lovehendels voor ;)

@JanPedaal: zo'n tanktas had ik laatst op een DUC gezien. Vreemd formaat, maar zal nodig zijn met een plastic tank. Schroef je die in je tankdop, of met een magneet?
Je moet een ring monteren op je tankvulopening. Daar klikt de tas dan op. So far getest tot 180 km/u, blijft prima zitten (en er zit een regenhoes bij).
En inderdaad, vanwege de plastic tank was bevestigen met magneten geen optie :)

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/9aqnb9.jpg
:)
Typische woon-werkmotor _O-
De topkoffer zit er overigens alleen bij meerdaagse ritten op, voor dagelijks gebruik is de tanktas voldoende.

[ Voor 0% gewijzigd door JanPedaal op 31-07-2014 14:28 . Reden: typo ]

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
En dan maar hopen dat het klikmechanisme goed werkt. Met een magneten tanktas heb je altijd nog een riempje om je stuur voor de zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Jolke schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 14:32:
En dan maar hopen dat het klikmechanisme goed werkt. Met een magneten tanktas heb je altijd nog een riempje om je stuur voor de zekerheid.
Die heb ik dan vervolgens nog nooit gebruikt.... je merkt snel genoeg als het niet goed vast ligt :). Voordeel van die tassen op de tankring is dat ze meestal je tank niet beschadigen door schuiven. Om dat te voorkomen heeft vrouwlief altijd een zeem tussen haar tanktas en tank, maar mijn tanktas plemp ik meestal gewoon op te tank en dan vallen de magneten meestal niet zachtzinnig tegen de tank aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:59

steveman

Comfortabel ten onder

Dat "klikmechanisme" is alleen geen klikmechanisme.

Sterke veer met metalen delen die inelkaar schuiven, zoals het palletje van een deursluiting.

Met 200km/h op een naked bike blijft dat zelfs nog prima zitten.

[ Voor 18% gewijzigd door steveman op 31-07-2014 17:19 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsdeB
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23-10-2024
Ik sta helemaal aan het begin van de motor-keten en ben een beetje onkundig.
Kwam er vanmiddag achter dat ik een zwarte dop miste op m'n stuur. Weet iemand hoe dit heet en waar ik een nieuwe kan kopen? Het is voor een kawasaki z750, 2004, zwart.
Ik hoor graag van een van jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Laatst online: 22:55

Fuelke

Forza Ferrari

(jarig!)
Hier gaan mijn spullen in op weg naar het werk

Afbeeldingslocatie: http://parts.hondaofbournemouth.co.uk/system/cache/cbr250r-tail-pack-set-2011-_cms_site_products_images_17485-1-21216_800_800_False.png

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:50

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

NielsdeB schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 19:03:
Kwam er vanmiddag achter dat ik een zwarte dop miste op m'n stuur. Weet iemand hoe dit heet en waar ik een nieuwe kan kopen? Het is voor een kawasaki z750, 2004, zwart.
Stuurgewichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Aan het uiteinde van het stuur bedoel je? Dat is een stuurgewichtje. O.a. hier zijn die te koop, elke motorzaak zal ze ook wel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Wat bedoel je met dop op stuur ? Als je die dingen aan het uiteinde bedoelt zijn dat stuurgewichten.

Edit: Lol, triple combo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

steveman schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 17:18:
Dat "klikmechanisme" is alleen geen klikmechanisme.

Sterke veer met metalen delen die inelkaar schuiven, zoals het palletje van een deursluiting.

Met 200km/h op een naked bike blijft dat zelfs nog prima zitten.
^^ dit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsdeB
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23-10-2024
Dank (x3) heel simpel, maar kon het online niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Bommes schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 12:49:
Ik wil er eigenlijk geen geld in investeren voorlopig maar een setje koffers staat wel erg hoog op de wensen lijst.
Heb nu een setje compleet (zij en top koffers van krauser) inclusief beugels gevonden voor 160 euro.
Ander setje gevonden, compleet met beugels een 3delige koffer set voor 100 euro... *O*
Zondag ophalen in Beuningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

Vandaag net voor de middag had ik m'n AVD examen, na afloop had de examinator de woorden keurig en netjes laten vallen wat betekent dat ik geslaagd ben!! :D
Deze avond gelijk het rijbewijs aangevraagd en dinsdagavond kan ik 'm ophalen (spoedaanvraag, stelletje afzetters dat het zijn....) en kan ik eindelijk op m'n Buell springen!! >:)

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid86
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-09 12:16
Chakotay schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 19:26:
[...]

Aan het uiteinde van het stuur bedoel je? Dat is een stuurgewichtje. O.a. hier zijn die te koop, elke motorzaak zal ze ook wel hebben.
Ik ben er toevallig vandaag 1tje kwijt geraakt
boeit het nog welke ik koop?
http://www.mlmparts.com/n...oires/stuurgewichten.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Sowieso beide gebruiken, niet een enkele. Volgens mij is het ook wel beter dat het gewicht gelijk is aan wat er origineel op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

SpongeRob schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 21:59:
Vandaag net voor de middag had ik m'n AVD examen, na afloop had de examinator de woorden keurig en netjes laten vallen wat betekent dat ik geslaagd ben!! :D
Deze avond gelijk het rijbewijs aangevraagd en dinsdagavond kan ik 'm ophalen (spoedaanvraag, stelletje afzetters dat het zijn....) en kan ik eindelijk op m'n Buell springen!! >:)
Gefeliciteerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid86
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-09 12:16
PilatuS schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 22:49:
Sowieso beide gebruiken, niet een enkele. Volgens mij is het ook wel beter dat het gewicht gelijk is aan wat er origineel op zit.
Ik was ook niet van plan alleen 1tje te gebruiken :p
ik zal even kijken welk gewicht die andere was. Misschien zet ik wel weer gewoon orginele erop ^_^
Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik heb laatst deze gehaald. In het Duits heten het Lenkerenden, in het engels bar ends. Het belangrijkste waar je op moet letten is de diameter van de schroef waarmee ze vastzitten aan je stuur. Ik had voor mijn Honda VFR 750F uit 1995 de Suzuki/Honda (M6 schroefdraad) uitvoering gepakt, maar het blijkt dat alleen het type 1994-1997 een andere diameter heeft. Ik moest dus de Kawasaki (M8) uitvoering hebben. Achteraf gezien bleek dat wel in de PDF van de fabrikant te staan, maar daar had ik niet goed naar gekeken. Volgens die PDF heeft jouw Z750 ook een M8 schroefdraad nodig.

Verder is het inderdaad handig om aan beide kanten hetzelfde gewicht te hebben. Meer gewicht betekent meer demping, waardoor je stuur minder snel gaat trillen. Met sturen merk je er verder niet veel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Droid86 schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 01:00:
[...]

Ik was ook niet van plan alleen 1tje te gebruiken :p
ik zal even kijken welk gewicht die andere was. Misschien zet ik wel weer gewoon orginele erop ^_^
Thanks
Nog een tip. Normaal zitten die stuurgewichtjes vanaf de Kawasaki fabriek met een goede hoeveelheid loctite vast. Dit heeft al heel veel Z750 mensen tot wanhoop gedreven omdat ze die dingen niet loskregen. Zo heeft de vorige eigenaar bij mijn Z750 de komplete boutkopjes van beide gewichtjes kapot gedraaid omdat hij die bouten niet los kreeg :X |:(

Wat ik hier mee wil zeggen is dat je wellicht het andere stuurgewichtje niet zo makkelijk los krijgt, hou er rekening mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 09:14:
[...]

Nog een tip. Normaal zitten die stuurgewichtjes vanaf de Kawasaki fabriek met een goede hoeveelheid loctite vast. ... Wat ik hier mee wil zeggen is dat je wellicht het andere stuurgewichtje niet zo makkelijk los krijgt, hou er rekening mee ;)
aanvullend tip: om met loctite geborgen dingen lost te krijgen eerst opwarmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weer een klassiek gevalletje vandaag hier in Brabant :N |:(

Check snelle motorfiets
Check mooi weer
Check afslaande tractor

http://brabantn.ws/HoQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 12:54
Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 11:39:

Check snelle motorfiets
Check mooi weer
Check afslaande tractor

Ook echt

'De bestuurder kwam lelijk op de grond terecht.'

Dat was het. Niet meer info, gelijk door naar het volgende stuk tekst 8)7

stukje kwalitatief geschreven journalistiek hier

[ Voor 7% gewijzigd door Ricepuppet op 01-08-2014 12:04 ]

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjvandesande
  • Laatst online: 25-09 09:28

pjvandesande

GC.Collect(head);

Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 11:39:

Check snelle motorfiets
Check mooi weer
Check afslaande tractor

Ondanks dat de bestuurder van de tractor hier fout zat, bevestigd dit maar weer dat inhalen voor een uit/in-rit of weg risico's met zich mee brengt, ook als de bestuurder voor ons geen knipperlicht aan heeft staan. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Tjah, het is een mooie vrijwel rechte weg met alleen flauwe bochten. Wat ik zo kan zien lijkt het alsof de uitrit bij een bocht zit. Als je dan toch aardig te hard rijd kan die trekker er ook weinig aan doen aangezien hij niet om de bocht kan kijken.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Hooglander1 schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 12:12:
Tjah, het is een mooie vrijwel rechte weg met alleen flauwe bochten. Wat ik zo kan zien lijkt het alsof de uitrit bij een bocht zit. Als je dan toch aardig te hard rijd kan die trekker er ook weinig aan doen aangezien hij niet om de bocht kan kijken.
Precies dit. Als je snelheid veel te hoog is, dan kan een afslaand voertuig er ook niet veel aan doen. Maar goed, dat is iets wat nu enkel speculeren is. Voor hetzelfde geld was die motorrijder een voorbeeldige bestuurder, maar was de tractorbestuurder bezig met andere dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:40
pjvandesande schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 12:11:
[...]

Ondanks dat de bestuurder van de tractor hier fout zat, bevestigd dit maar weer dat inhalen voor een uit/in-rit of weg risico's met zich mee brengt, ook als de bestuurder voor ons geen knipperlicht aan heeft staan. :-(
Misschien lees ik er helemaal overheen, maar waar zie je dat de motorrijder inhaalde? Misschien was het wel een tegenligger en sloeg de tractor links af, waarbij hij de baan van de motorrijder kruiste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XBL schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 13:03:
[...]

Precies dit. Als je snelheid veel te hoog is, dan kan een afslaand voertuig er ook niet veel aan doen.
Inderdaad, ik heb ooit ook wel eens een motorrijder op een haar na bij het opdraaien van een provinciale weg bijna in de zijkant van mijn auto gehad omdat meneer het nodig vond om in de schermering daar een potje ver boven de honderd te racen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjvandesande
  • Laatst online: 25-09 09:28

pjvandesande

GC.Collect(head);

Tankiej schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 13:34:
[...]

Misschien lees ik er helemaal overheen, maar waar zie je dat de motorrijder inhaalde? Misschien was het wel een tegenligger en sloeg de tractor links af, waarbij hij de baan van de motorrijder kruiste?
Goed punt, dit staat inderdaad niet in de tekst en is een aanname die ik onbewust heb gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
Fuelke schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 19:24:
Hier gaan mijn spullen in op weg naar het werk

[afbeelding]
kijk! dit gaat qua motor als bagageruimte een beetje heen naar waar ik op zoek ben. Past daar ook een laptop in? Ik heb ook al staan kijken naar de honda nc700/750 x/s, een prachtige oplossing. En hoe nemen jullie je kabelslot mee? of zetten jullie hem alleen met een schijfrem op slot?
Pagina: 1 ... 99 ... 139 Laatste

Dit topic is gesloten.