Gelukkig kan je de muziek uitzetten 
Mooie inhaalactie bij 19'25"

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 14% gewijzigd door _Apache_ op 30-07-2014 08:53 ]
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Ik heb sinds kort een Kriega tas die achterop geklikt kan worden, bevalt primaj0rDy schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 08:45:
Even wat anders: ik rij al enige tijd woon/werk op mn motorscooter, die is binnenkort aan vervanging toe. Nu neig ik elke keer weer terug naar een motor, maar loop elke keer weer tegen "beperkingen" aan. Nu een vraagje aan de commuters hier. hoe nemen jullie je zut mee? ik zit namelijk met een laptop die op en neer gesleept moet worden, en wil eigenlijk niet aan een rugzak (ivm veiligheid). En hoe is de bescherming in de winter? ik heb het idee dat het aanzienlijk kouder is op een motor ivm het mindere kuipwerk, of zit dat gewoon tussen mn oren?
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Toen die Porsche turbo boven de 140 kwam trok ik het niet meer bij met me 65pk en duoJolke schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 08:33:
Gelukkig kan je de muziek uitzetten
Asus Zenbook i7 256gb
ik doe 120km op een dag, waarvan de helft ongeveer snelweg. Ik heb nu ook handvatverwarming, dat gaat prima in de winter, ik heb ook meer mijn bedenkingen bij mn benen en voeten, aangezien deze nu lekker achter mn kuipwerk zitten. Ik heb wel gewoon een broek waar een binnenvoering in kan, net als mn jack, dus het zou voldoende moeten zijn.defusion schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 09:26:
Hoe ver moet je eigenlijk? En is het vooral snelweg of binnendoor?
Pas na een kilometer of 10 snelweg begint de kou in de winter door te dringen bij mijn handen, en binnendoor veel minder snel.
En dat is met race handschoenen (niet bepaald voor warmte gemaakt).
Benen worden totaal niet koud, en bovenlichaam gewoon goed inpakken (wintervoering + fleecevest in mijn geval in een reguliere leren motorjas).
Als ik de handschoenen vervangen heb door winterhandschoenen of zelfs verwarmde voorzie ik voor mijn 22km enkele reis geen problemen meer.
Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?
Verwijderd
De Kriega US10/US20/US30 echt ideaal voor woonwerkrijders/weekendrijders etc etc. Die dingen zijn bombproof en erg fijn in gebruikj0rDy schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 08:45:
Even wat anders: ik rij al enige tijd woon/werk op mn motorscooter, die is binnenkort aan vervanging toe. Nu neig ik elke keer weer terug naar een motor, maar loop elke keer weer tegen "beperkingen" aan. Nu een vraagje aan de commuters hier. hoe nemen jullie je zut mee? ik zit namelijk met een laptop die op en neer gesleept moet worden, en wil eigenlijk niet aan een rugzak (ivm veiligheid).
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2014 09:59 ]
Is idd een heerlijke tas voor woon werk.Verwijderd schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 09:58:
[...]
De Kriega US10/US20/US30 echt ideaal voor woonwerkrijders/weekendrijders etc etc. Die dingen zijn bombproof en erg fijn in gebruik![]()
[video]
Ligt eraan hoe vol hij zit. Zeker als er weinig in zit staat hij niet altijd helemaal strak, maar het gaat alsnog geen kant op. Gisteren nog even tot 200+ getest, blijft prima zittenArcalite schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 10:06:
[...]
Is idd een heerlijke tas voor woon werk.
Ik merk alleen dat eenmaal op het werk aangekomen deze wat losjes is gaan zitten. Hebben meer mensen hier last van?
Zo testen ze dat ook bij TNOChakotay schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 10:33:
[...]
Gisteren nog even tot 200+ getest, blijft prima zitten
Volgens het boekje erbij mag je er niet harder dan 70mph mee
Verwijderd
Dat beetje loszitten kan geen kwaad, door de vorm en de hoeveelheid haken valt zo'n US er echt niet af. Mocht je er toch geen goed gevoel over hebben dan kan je het volgende doen. Knip een fietsbinnenband in 4 stukjes van een centimeter of 8 en schuif deze over de haken heen als je de US op je motor hebt zitten. Dan is het echt onmogelijk dat de US er af zou vallen.Arcalite schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 10:06:
[...]
Is idd een heerlijke tas voor woon werk.
Ik merk alleen dat eenmaal op het werk aangekomen deze wat losjes is gaan zitten. Hebben meer mensen hier last van?
Ach, 70mph da's ongeveer 200... toch?Chakotay schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 10:54:
[...]
Volgens het boekje erbij mag je er niet harder dan 70mph mee
@Priyantha: prutser!
Mooi kleurtje ook. Heb zelf een zilvergrijze en met mijn 1.90 zit ik er prima op!!! Welkom bij de Zeta club.Proqzor schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 11:34:
Ik zal mijn brommer hier ook maar eens posten.
Sinds vorig jaar september trots motorrijdert en sinds februari eigenaar van deze tweewieler:
[afbeelding]
[afbeelding]
Sindsdien de eerste 3500 km erop staan. Mooie ritjes gemaakt in het noorden.
Het betreft een Kawasaki Z750 uit 2008 (zonder ABS). Gekocht met maar 9000 km op de teller
De eerste eigenaar heeft er een tailtidy, hugger, bellypan, rizoma stuurtje en windscherm op laten zetten af-fabriek.
Super blij mee! Rijdt als een zonnetje, stuurt fantastisch en is erg comfortabel. Zelfs met mijn 1m95.
Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE
Ik denk dat een motor vinden die de zelfde of vergelijkbare wind bescherming bied als een scooter niet echt gemakkelijk zal zijn.j0rDy schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 08:45:
Even wat anders: ik rij al enige tijd woon/werk op mn motorscooter, die is binnenkort aan vervanging toe. Nu neig ik elke keer weer terug naar een motor, maar loop elke keer weer tegen "beperkingen" aan. Nu een vraagje aan de commuters hier. hoe nemen jullie je zut mee? ik zit namelijk met een laptop die op en neer gesleept moet worden, en wil eigenlijk niet aan een rugzak (ivm veiligheid). En hoe is de bescherming in de winter? ik heb het idee dat het aanzienlijk kouder is op een motor ivm het mindere kuipwerk, of zit dat gewoon tussen mn oren?
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Het is ongeveer 112km/u.... of hap ik nou?
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Acid_Burn schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 13:14:
[...]
Het is ongeveer 112km/u.... of hap ik nou?
Heh, ik ben bang dat je helemaal gelijk hebt, het comfort en gemak is moeilijk (zo niet) te evenaren. Toch sta ik er elke keer van te kijken dat ik meer motor forensen zie als motorscooter forensen, wat mij toch aan het denken zette.Bommes schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 13:13:
[...]
Ik denk dat een motor vinden die de zelfde of vergelijkbare wind bescherming bied als een scooter niet echt gemakkelijk zal zijn.
Als je de afgelopen tijd al gewend bent aan en motorscooter zal de overstap naar een ander model motor je misschien wel tegen gaan vallen.
Ja het rijden is totaal anders, ja scooters zijn voor mannen die de wind in hun vagina willen voelen, het zijn brommers, als je niet hoeft te schakelen ben je een mietje en ga zo maar door.![]()
Maar een beetje moderne motorscooter loopt makkelijk 1 op 30, setje bandjes kost je 100 euro, voor de rest is het eens in de 20 duizend km een riem vervangen en wat olie en een filtertje.
Ik denk niet dat er een "motor" is die per kilometer goedkoper rijd en een betere weer bescherming geeft dan een motor scooter.
Ja ik ben bevooroordeeld met een Vespa in de schuur en ondanks dat ik pas geleden voor weinig een grote jongens motor er bij heb gekocht zou ik voor woon werk niets anders rijden dan mijn motorscooter.
In het geval van de Vespa is de topsnelheid te veel een beperking voor veel snelweg km's maar dat komt meer door de kleine 12inch wieltjes dan door het gebrek aan vermogen.
[ Voor 1% gewijzigd door defusion op 30-07-2014 13:49 . Reden: "betere manier" weggelaten, te subjectief. ]
Is dat niet goed zelf te doen?_Apache_ schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 11:57:
Motor is weer klaar bij van z'n kleine beurt. 110 euro uit en thuis.
Vervelende is alleen is dat de distributieketting en spanner versleten zijn. Dat geintje is wel 450 euro
[ Voor 39% gewijzigd door tellavist op 30-07-2014 14:51 ]
Een handtekening?!
Vast wel,, maar ik heb geen schuur, geen gereedschap, geen know-how, geen vervangend materiaal en geen tijd om er rustig voor te gaan zitten.
Geratel bij het stationair draaien.GewoonDennis schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 16:18:
Wie zegt er dat ie versleten is dan? Merk je het?
Hoor/zie wel vaker versleten spanners, kettingen daarintegen gaan 99/100x probleemloos 100k mee..
[ Voor 11% gewijzigd door _Apache_ op 30-07-2014 16:25 ]
Daar heb je geluk mee, dat vind ik het vervelende van nieuwe banden... die eerste bochtJellabie schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 16:20:
[URL=http://s991.photobucket.com/user/flabah/media/IMG_20140730_144545_zpsc9317eed.jpg.html]
[...]
op deze banden zit niet zo een vettige fabriek-af laag, das je moet deze band amper inrijden.
Waarom doe je dan zo voorzichtig?? Er zit nog 5 mm ongebruikt opJellabie schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 16:20:
[afbeelding]
Nieuwe bandjes moet je ineens goed inrijden, toch?![]()
op deze banden zit niet zo een vettige fabriek-af laag, das je moet deze band amper inrijden.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
De Nederbelg !
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Dat zegt nog niet dat je ketting op is. Wss gewoon je spanner kapot. Kan je een nieuwe in zetten of de huidige handmatig (laten) maken, dan hoef je maar heel af en toe ff een stukje te draaien aan een boutje om het gerammel weer weg te nemen._Apache_ schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 16:22:
[...]
Geratel bij het stationair draaien.
100k ja, sta nu op 80k, met een beetje mijn best sta ik begin volgend motorseizoen op de 100k![]()
Klinkt als dit, YouTube: FZS 600 Cam chain tensioner before
Ach, mijn ZX10R uit 2006 had ook maar 12000 km erop toen ik 'em kocht (02/14)Jolke schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 11:50:
Uit 2008 met 9000 km erop, die vorige eigenaar had er weinig plezier van, of hij hield van poetsen
banden met hoeken erin omdat ze zo vierkant gereden zijn?AlterMann schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 17:49:
[...]
Ach, mijn ZX10R uit 2006 had ook maar 12000 km erop toen ik 'em kocht (02/14)
Nu ik toch post.. ik heb het idee dat de motor af en toe een stapje opzij maakt als ik een bocht neem. Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn? Lijkt iets van de laatste tijd te zijn. Bandenspanning is 2.9 bar, zoals aangeraden. Profiel lijkt me dik in orde. Andere ideeën? Of hoort het zo, moet ik me niet aanstellen, en gewoon harder en platter gaan?
Asus Zenbook i7 256gb
Dan moet je eens in het zien van Europa gaan kijken, in Italië bijvoorbeeld.j0rDy schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 13:38:
[...]
Heh, ik ben bang dat je helemaal gelijk hebt, het comfort en gemak is moeilijk (zo niet) te evenaren. Toch sta ik er elke keer van te kijken dat ik meer motor forensen zie als motorscooter forensen, wat mij toch aan het denken zette.
[ Voor 6% gewijzigd door Bommes op 30-07-2014 19:27 ]
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Vering is een heel belangrijk iets. Als de boel verkeerd ingestelt staat of als er iets defect aan is krijg je vreemde dingen. Aan de achterband te zien ga je er niet plat mee. Dat je dan het gevoel hebt dat je grip verliest is natuurlijk niet goed. Lijkt mij wel een idee om er eens naar te laten kijken. HyperPro heeft vaak genoeg dagen dat je gratis de boel kan laten afstellen.AlterMann schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 17:49:
[...]
Ach, mijn ZX10R uit 2006 had ook maar 12000 km erop toen ik 'em kocht (02/14)
Nu ik toch post.. ik heb het idee dat de motor af en toe een stapje opzij maakt als ik een bocht neem. Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn? Lijkt iets van de laatste tijd te zijn. Bandenspanning is 2.9 bar, zoals aangeraden. Profiel lijkt me dik in orde. Andere ideeën? Of hoort het zo, moet ik me niet aanstellen, en gewoon harder en platter gaan?
Doet ie goedJellabie schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 16:20:
[afbeelding]
Nieuwe bandjes moet je ineens goed inrijden, toch?![]()
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Nee, Soest. Maar dat betekent niet dat ik daar niet eens langs kan gaan natuurlijkJolke schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 20:19:
Woon je toevallig in de buurt van Eindhoven?
Naast wat druk van mijn achterband halen, heb ik destijds in Eindhoven mijn vering laten stellen bij Rob Overdijk. Zowel ingaand als uitgaande vering en met name dat laatste heeft veel stabiliteit geleverd. Kon gewoon op een avondje ff langskomen; bakkie koffie en een half uurtje pielen, rijden, verder pielen, nog een keer rijden en klaar.
Logisch dat je niet plat gaat zonder vertrouwen, maar het ligt in ieder geval niet aan op het randje rijden. Ik heb precies het zelfde gehad met mijn motor. Vooral de achterveer was enorm slecht. Bij platter gaan voelde het zo slecht aan dat ik ook niet verder durfde te gaan. Nou is de vering van mijn motor uit de fabriek al gewoon niet geweldig, maar achter was gewoon slecht. Als het goed is moet de vering van jouw motor vanaf de fabriek wel goed zijn, vandaar dat het mogelijk aan de instellingen ligt. Voor mijn motor ben ik langs HyperPro gegaan en heb voor en achter andere vering laten monteren met afstellen. De eerste beste afrit daarna net niet de knie aan de grond. Als het probleem bij jou niet in de banden of bandenspanning zit is de vering een erg goede kanshebber als oorzaak.AlterMann schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 19:51:
Zou best de vering kunnen zijn ja, is niet aangepast nadat ik de motor heb gekocht. Misschien heeft er wel een zwaardere persoon op gezeten voor mijEn ja, niet plat, want geen vertrouwen. Komt wel, zo lang rij ik nou ook nog niet
In Apeldoorn zit een HyperPro servicepunt waar ik voor mijn motor geweest ben. Zou voor jou iets van 45 minuten rijden moeten zijn. Anders misschien eens kijken wanneer ze weer zo'n gratis afstellen dag hebben.AlterMann schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 20:41:
[...]
Nee, Soest. Maar dat betekent niet dat ik daar niet eens langs kan gaan natuurlijk
[ Voor 15% gewijzigd door PilatuS op 30-07-2014 21:44 ]
Ik weet niet meer wat ik kwijt was, maar gewoon het feit dat het goed ingesteld was, was me het meer dan waardAlterMann schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 20:41:
[...]
Nee, Soest. Maar dat betekent niet dat ik daar niet eens langs kan gaan natuurlijk
Het was de monteur die belde, en die had het (o.a.) over de spanner. Ik zal hem eens terugbellen en vragen of het een optie is. Alhoewel ik vertrouwen heb in de monteurs bij Bolman kan het geen kwaad kritisch te blijven.XBL schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 16:59:
[...]
Dat zegt nog niet dat je ketting op is. Wss gewoon je spanner kapot. Kan je een nieuwe in zetten of de huidige handmatig (laten) maken, dan hoef je maar heel af en toe ff een stukje te draaien aan een boutje om het gerammel weer weg te nemen.
Tenzij er natuurlijk iemand naar gekeken heeft en vastgesteld dat-ie echt op is.
Verwijderd
Nog een tip voordat ik het vergeet. Kijk eens naar de Honda NC700X/NC750X, dat zijn fijn rijdende motoren met een heel laag verbruik en bijzondere opbergmogelijkheden. Ze zijn ontwikkeld voor forensen.j0rDy schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 09:32:
[...]
ik doe 120km op een dag, waarvan de helft ongeveer snelweg. Ik heb nu ook handvatverwarming, dat gaat prima in de winter, ik heb ook meer mijn bedenkingen bij mn benen en voeten, aangezien deze nu lekker achter mn kuipwerk zitten. Ik heb wel gewoon een broek waar een binnenvoering in kan, net als mn jack, dus het zou voldoende moeten zijn.
Zo'n kriega lijkt me wel wat, echter zit ik dan nog met mn helm en handschoenen waar ik eigenlijk ook wel vanaf wil, dus zit dan meteen vast aan een topkoffer.
Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility
Beide en dan ook nog voor het rijden met een duo.Jolke schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 07:55:
Deed je het puur om het rijden te verbeteren of heb je de hoogte nodig voor je lengte, Bommes?
Daar heeft ze toch je lovehendels voorBommes schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 12:49:
[...]
Topkoffer is echt vereist ivm mijn vrouw die achterop een ruggensteuntje wil hebben. (zo is ze bang dat ze er af kukelt)
een heuse speedtriple
"Don't let your dreams be memes"
No shit, Sherlocknewbreed schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 13:58:
spoiler:ik heb eigenlijk helemaal geen topkoffer
Je moet een ring monteren op je tankvulopening. Daar klikt de tas dan op. So far getest tot 180 km/u, blijft prima zitten (en er zit een regenhoes bij).Jolke schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 13:07:
[...]
Daar heeft ze toch je lovehendels voor
@JanPedaal: zo'n tanktas had ik laatst op een DUC gezien. Vreemd formaat, maar zal nodig zijn met een plastic tank. Schroef je die in je tankdop, of met een magneet?
[ Voor 0% gewijzigd door JanPedaal op 31-07-2014 14:28 . Reden: typo ]
Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility
Die heb ik dan vervolgens nog nooit gebruikt.... je merkt snel genoeg als het niet goed vast ligtJolke schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 14:32:
En dan maar hopen dat het klikmechanisme goed werkt. Met een magneten tanktas heb je altijd nog een riempje om je stuur voor de zekerheid.
[ Voor 18% gewijzigd door steveman op 31-07-2014 17:19 ]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Stuurgewichten?NielsdeB schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 19:03:
Ik sta helemaal aan het begin van de motor-keten en ben een beetje onkundig.
Kwam er vanmiddag achter dat ik een zwarte dop miste op m'n stuur. Weet iemand hoe dit heet en waar ik een nieuwe kan kopen? Het is voor een kawasaki z750, 2004, zwart.
Ik hoor graag van een van jullie?
Aan het uiteinde van het stuur bedoel je? Dat is een stuurgewichtje. O.a. hier zijn die te koop, elke motorzaak zal ze ook wel hebben.NielsdeB schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 19:03:
Kwam er vanmiddag achter dat ik een zwarte dop miste op m'n stuur. Weet iemand hoe dit heet en waar ik een nieuwe kan kopen? Het is voor een kawasaki z750, 2004, zwart.
Wat bedoel je met dop op stuur ? Als je die dingen aan het uiteinde bedoelt zijn dat stuurgewichten.NielsdeB schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 19:03:
^^ ditsteveman schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 17:18:
Dat "klikmechanisme" is alleen geen klikmechanisme.
Sterke veer met metalen delen die inelkaar schuiven, zoals het palletje van een deursluiting.
Met 200km/h op een naked bike blijft dat zelfs nog prima zitten.
Ander setje gevonden, compleet met beugels een 3delige koffer set voor 100 euro...Bommes schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 12:49:
Ik wil er eigenlijk geen geld in investeren voorlopig maar een setje koffers staat wel erg hoog op de wensen lijst.
Heb nu een setje compleet (zij en top koffers van krauser) inclusief beugels gevonden voor 160 euro.
"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."
Ik ben er toevallig vandaag 1tje kwijt geraaktChakotay schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 19:26:
[...]
Aan het uiteinde van het stuur bedoel je? Dat is een stuurgewichtje. O.a. hier zijn die te koop, elke motorzaak zal ze ook wel hebben.
Gefeliciteerd!SpongeRob schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 21:59:
Vandaag net voor de middag had ik m'n AVD examen, na afloop had de examinator de woorden keurig en netjes laten vallen wat betekent dat ik geslaagd ben!!![]()
Deze avond gelijk het rijbewijs aangevraagd en dinsdagavond kan ik 'm ophalen (spoedaanvraag, stelletje afzetters dat het zijn....) en kan ik eindelijk op m'n Buell springen!!
Ik was ook niet van plan alleen 1tje te gebruikenPilatuS schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 22:49:
Sowieso beide gebruiken, niet een enkele. Volgens mij is het ook wel beter dat het gewicht gelijk is aan wat er origineel op zit.
Ik heb laatst deze gehaald. In het Duits heten het Lenkerenden, in het engels bar ends. Het belangrijkste waar je op moet letten is de diameter van de schroef waarmee ze vastzitten aan je stuur. Ik had voor mijn Honda VFR 750F uit 1995 de Suzuki/Honda (M6 schroefdraad) uitvoering gepakt, maar het blijkt dat alleen het type 1994-1997 een andere diameter heeft. Ik moest dus de Kawasaki (M8) uitvoering hebben. Achteraf gezien bleek dat wel in de PDF van de fabrikant te staan, maar daar had ik niet goed naar gekeken. Volgens die PDF heeft jouw Z750 ook een M8 schroefdraad nodig.NielsdeB schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 19:03:
Verwijderd
Nog een tip. Normaal zitten die stuurgewichtjes vanaf de Kawasaki fabriek met een goede hoeveelheid loctite vast. Dit heeft al heel veel Z750 mensen tot wanhoop gedreven omdat ze die dingen niet loskregen. Zo heeft de vorige eigenaar bij mijn Z750 de komplete boutkopjes van beide gewichtjes kapot gedraaid omdat hij die bouten niet los kreegDroid86 schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 01:00:
[...]
Ik was ook niet van plan alleen 1tje te gebruiken
ik zal even kijken welk gewicht die andere was. Misschien zet ik wel weer gewoon orginele erop ^_^
Thanks
Verwijderd
aanvullend tip: om met loctite geborgen dingen lost te krijgen eerst opwarmen.Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 09:14:
[...]
Nog een tip. Normaal zitten die stuurgewichtjes vanaf de Kawasaki fabriek met een goede hoeveelheid loctite vast. ... Wat ik hier mee wil zeggen is dat je wellicht het andere stuurgewichtje niet zo makkelijk los krijgt, hou er rekening mee
Verwijderd
Ook echtVerwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 11:39:
Weer een klassiek gevalletje vandaag hier in Brabant![]()
![]()
Check snelle motorfiets
Check mooi weer
Check afslaande tractor
http://brabantn.ws/HoQ
[ Voor 7% gewijzigd door Ricepuppet op 01-08-2014 12:04 ]
🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com
Ondanks dat de bestuurder van de tractor hier fout zat, bevestigd dit maar weer dat inhalen voor een uit/in-rit of weg risico's met zich mee brengt, ook als de bestuurder voor ons geen knipperlicht aan heeft staan.Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 11:39:
Weer een klassiek gevalletje vandaag hier in Brabant![]()
![]()
Check snelle motorfiets
Check mooi weer
Check afslaande tractor
http://brabantn.ws/HoQ
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Precies dit. Als je snelheid veel te hoog is, dan kan een afslaand voertuig er ook niet veel aan doen. Maar goed, dat is iets wat nu enkel speculeren is. Voor hetzelfde geld was die motorrijder een voorbeeldige bestuurder, maar was de tractorbestuurder bezig met andere dingen.Hooglander1 schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 12:12:
Tjah, het is een mooie vrijwel rechte weg met alleen flauwe bochten. Wat ik zo kan zien lijkt het alsof de uitrit bij een bocht zit. Als je dan toch aardig te hard rijd kan die trekker er ook weinig aan doen aangezien hij niet om de bocht kan kijken.
Misschien lees ik er helemaal overheen, maar waar zie je dat de motorrijder inhaalde? Misschien was het wel een tegenligger en sloeg de tractor links af, waarbij hij de baan van de motorrijder kruiste?pjvandesande schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 12:11:
[...]
Ondanks dat de bestuurder van de tractor hier fout zat, bevestigd dit maar weer dat inhalen voor een uit/in-rit of weg risico's met zich mee brengt, ook als de bestuurder voor ons geen knipperlicht aan heeft staan.
Verwijderd
Inderdaad, ik heb ooit ook wel eens een motorrijder op een haar na bij het opdraaien van een provinciale weg bijna in de zijkant van mijn auto gehad omdat meneer het nodig vond om in de schermering daar een potje ver boven de honderd te racenXBL schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 13:03:
[...]
Precies dit. Als je snelheid veel te hoog is, dan kan een afslaand voertuig er ook niet veel aan doen.
Goed punt, dit staat inderdaad niet in de tekst en is een aanname die ik onbewust heb gemaakt.Tankiej schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 13:34:
[...]
Misschien lees ik er helemaal overheen, maar waar zie je dat de motorrijder inhaalde? Misschien was het wel een tegenligger en sloeg de tractor links af, waarbij hij de baan van de motorrijder kruiste?
kijk! dit gaat qua motor als bagageruimte een beetje heen naar waar ik op zoek ben. Past daar ook een laptop in? Ik heb ook al staan kijken naar de honda nc700/750 x/s, een prachtige oplossing. En hoe nemen jullie je kabelslot mee? of zetten jullie hem alleen met een schijfrem op slot?Fuelke schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 19:24:
Hier gaan mijn spullen in op weg naar het werk
[afbeelding]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq