Het grote motortopic deel 15 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 98 ... 139 Laatste
Acties:
  • 434.642 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 27-09 20:28
Verwijderd schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 13:05:
hoog octaan heb je nodig voor motoren met hoge compressies.
"Vroegah" was een compressie van 1-12.5 gebruikelijk in racery.
tegenwoordig heeft een R6 al iets van 1-13 nogiets.

echter. dat octaan gehalte zorgt er eigenlijk alleen maar voor dat het hogere compressie aankan.

ofwel dat je blok niet gaat pingelen (te vroeg ontsteken)
maar de vermogens winst is echt te verwaarlozen want er zit niet "meer" energy in 95,98 of whatever

Dus tenzij je merkt dat je blok pingelt, gewoon 95 in de tank gieten en gas er op
Het gaat ook niet om een energietoename door het hogere octaangetal. Het gaat er puur om dat je de compressieverhouding kunt verhogen waardoor het theoretisch (thermodynamisch) rendement verhoogd wordt.
Formule daarvoor, schaamteloos van wiki gejat:
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/math/3/e/3/3e3f680750305fb7f4ebb1e4372138a4.png

Waarbij r dus de compressieverhouding is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:59

steveman

Comfortabel ten onder

Octaangetál, niet gehalte.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben geen chemist,
ik ben motorrijder en weet alleen maar daty hogere compresie = grotere knal in de cilinder.
maar hogere compresie brengt met zich mee pingelen. maar anders echt geen dure benzine nodig
(simpler kan ik het niet zeggen)

De enige reden om vpower of zo te tanken is omdat het mischien wat schoonmaak spul heeft dat mischien goed voor je kleppen is of zo

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2014 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 12:54
Eergisteren met een paar oud klasgenoten die ik 15 jaar niet heb gezien in de avond/nachtelijke uren een uurtje op de Kinderdijk - en verder de dijken af - gereden.

Mooiste is dan dat er weinig verkeer is; waren hooguit 5 auto's over de hele dijk van een flink aantal kilometers.

Ik met mijn Kawasaki Versys had nogal moeite om op te boksen tegen een R6 en een Ducati Monster, maar man; wat was het geweldig/spannend;

- Verminderd zicht door intrekken avond/nacht
- 90% vrije weg
- Lekkere bochten
- Alleen maar schakelen tussen 3e en 4e versnelling

Mooiste was ook dat ik geleerd heb dat ik niet achterom moet kijken, maar alleen maar vooruit. Een misstap en je beland zo in de rivier :9

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:11

_Apache_

For life.

DECOY88 schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 13:02:
[...]

als je rubbertje 5 ipv. 10 jaar meegaat is weer extra omzet voor ze.
Dat rubbertje zal ze roesten denk ik zo. Die worden toch elders gemaakt en in bulk geïmporteerd. Maar die monteur die er 2u mee bezig is.. Dat is kassa! :)

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-09 08:42
Verwijderd schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 13:34:
ik ben geen chemist,
ik ben motorrijder en weet alleen maar daty hogere compresie = grotere knal in de cilinder.
maar hogere compresie brengt met zich mee pingelen. maar anders echt geen dure benzine nodig

De enige reden om vpower of zo te tanken is omdat het mischien wat schoonmaak spul heeft dat mischien goed voor je kleppen is of zo
Ik ben wel chemicus, maar niet in combinatie motoren; dwz, weet dus wel wat boem doet, maar niet hoe goed boem aan een plezierig rijgedrag bijdraagt. :)

.
Correct ;)

.
DriveSand schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 00:14:
[...]

Aral Ultimate 102, hier kun je kijken of jouw Tankstelle Ultimate heeft.
Ok, niet die op 100m van huis, maar wel op weg naar werk. Volgende keer maar eens tanken, mijn blok bokt nog steeds flink tussen de 3-4000 rpm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-09 12:59

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Je hebt ook rubbers die maar één beurt meegaan... :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Heb je ook zo'n gouden schildje achterop je motor: "Vrienden Van Shell" >:)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

[...]

Benzineslangen komen praktisch altijd per meter van de grote rol van de groothandel af.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Carburateurs dan weer niet, en die kunnen naar het schijnt ook niet zo goed tegen ethanol. Al is het in Nederland niet eens zo'n probleem met max 10%.

Zo heel veel kilometers maak ik dan ook weer niet, dus dan is 98 tanken ook weer niet een enorm verschil in prijs.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
En vergeet ook de metalen benzinetank niet; ethanol trekt vocht aan. Lekker roesten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Hooglander1 schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 22:21:
Carburateurs dan weer niet, en die kunnen naar het schijnt ook niet zo goed tegen ethanol. Al is het in Nederland niet eens zo'n probleem met max 10%.

Zo heel veel kilometers maak ik dan ook weer niet, dus dan is 98 tanken ook weer niet een enorm verschil in prijs.
Ik denk dat er vrij weinig BMW's na 2005 gemaakt zijn die nog carbs hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:39
ik ben geen chemist,

compresie = compressie

knal = verbranding

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
Erasmo schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 22:05:
[...]

Benzineslangen komen praktisch altijd per meter van de grote rol van de groothandel af.
50 euro voor 100 meter en 20 euro per meter voor de klant :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Jolke schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 22:52:
En vergeet ook de metalen benzinetank niet; ethanol trekt vocht aan. Lekker roesten >:)
Ben ik blij dat ik een plastieken heb... :)
Volgens mij hebben best veel motoren een plastieken tank die ergens onder dat metalen ding tussen je benen zit. De Diversion had ook een plastic pot ergens onder die metalen doos zitten. Onder de tank(kap) zat het luchtfilter.

En gaat je tank er ook daadwerkelijk van roesten? Of zijn die dingen behandeld? Want er wordt wel veel geroepen en het kan in theorie ook waar zijn, maar gebeurt het ook? Ik hoor ook op FB vooral veel Amerikanen klagen en als ik 1 ding over Amerikanen heb geleerd is dat ze heel erg hysterisch kunnen doen over iets. Bij voorbaat hebben zij altijd al gelijk, en als je iets van een concreet geval uit probeert te trekken blijft het stil. Ze zeuren ook over de kardan van BMW's en als je hen moet geloven zijn die dingen van porcelein gemaakt. Bij hen lijken ze iig aan de lopende baned stuk te gaan. Hier hoor ik er helemaal niets van. Dus ja, als een Amerikaan heel hard blèrt over Ethanol, en het in sommige landen al een paar jaar het enige is dat je krijgt, en ik nog steeds geen spontaan ontploffende motoren heb gezien, ben ik geneigd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Zoals gewoonlijk zitten er twee kanten aan een verhaal. Ik hou het er gewoon bij dat ik geen E10 tank. :)
Buitenkant van mijn tank is iig metaal, kan zijn dat de binnenkant plastic is, maar toch wel carbs in het blok hangen.

En porcelein is keramiek, maar niet alle keramiek is ook porcelein ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-09 07:47

XBL

mphilipp schreef op zondag 27 juli 2014 @ 01:32:
[...]

En gaat je tank er ook daadwerkelijk van roesten? Of zijn die dingen behandeld?
Metalen tanks hebben natuurlijk wel een coating in de tank, want zelfs tijdens normaal gebruik komt er water in je tank. Maar zo'n coating heeft niet het eeuwige leven, dus op een gegeven moment kan je roest in de tank krijgen. Ik zag dit laatst nog ergens op YouTube voorbij komen, waar aan de onderkant van de tank hele kleine gaatjes begonnen te ontstaan door corrosie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07:28

Wokschotel

Op 6 wielen

Gisteren twee proefritten gemaakt: 1 op een BMW r850r en 1 op een r1100rt. Twee totaal verschillende motoren natuurlijk maar toch is het lastig kiezen. De 850 is een stuk handelbaarder, maar de 1100rt rijdt heerlijk comfortabel en heeft meer power. Beiden hebben ABS en zijn goed onderhouden. Tough choice...

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

XBL schreef op zondag 27 juli 2014 @ 10:25:
[...]
Metalen tanks hebben natuurlijk wel een coating in de tank, want zelfs tijdens normaal gebruik komt er water in je tank.
Dus wat is dan het extra vernietigende effect van Ethanol vraag ik me dan af?

Niet om te zeiken hoor, maar er wordt door heel veel mensen ontzettend veel bullshit en pseudo wetenschap verkocht. Door internet gaat dat allemaal veel makkelijker dan voorheen. Ik ben geen deskundige. Maar helaas veel van de mensen die tegen Ethanol ageren ook niet. Soms papagaaien ze alleen maar wat ze gelezen hebben, maar soms cherry-picken ze wat wetenschappelijke feitjes bij elkaar die 'bewijzen' dat iets slecht is. Maar soms betekenen die dingen helemaal niets.
En soms - als je toevallig wél verstand hebt van een bepaald onderwerp - wéét je dat het lulkoek is wat ze zeggen. Daarom ben ik altijd erg terughoudend om zomaar dit soort verhalen over te nemen/voor zoete koek te slikken. Vooral die Amerikanen zien achter elke boom een conspiracy theorie. Je moet echt heel goed uitkijken voordat je 'feiten' van hen overneemt.

Dus vandaar mijn grote vraagtekens bij die Ethanol discussie. Er wordt nl al jaren op geraced in de VS. Ja, dat zijn motoren die daarop gebouwd zijn, maar als er al jaren Ethanol door de brandstof zit, zouden de autofabrikanten daar ook al niet jarenlang rekening mee houden? Zijn we nou echt allemaal geen haar beter dan de Batavieren en moet elk nieuw ding maar worden tegengehouden? Dan kunnen we beter allemaal maar teruggaan naar het stenen tijdperk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wokschotel schreef op zondag 27 juli 2014 @ 12:10:
Gisteren twee proefritten gemaakt: 1 op een BMW r850r en 1 op een r1100rt. Twee totaal verschillende motoren natuurlijk maar toch is het lastig kiezen. De 850 is een stuk handelbaarder, maar de 1100rt rijdt heerlijk comfortabel en heeft meer power. Beiden hebben ABS en zijn goed onderhouden. Tough choice...
de 1100 heeft dan mischien wel 20 pk meer, maar weegt ook 50 kilo meer.
scoor een proefrit met een R1100R als je de handling wil met de power van het grotere blok
(mijn pa had er 1, heeft daar zo goed als 130.000 probleemloze kms mee gereden tot ie verder ging op de 1200R)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07:28

Wokschotel

Op 6 wielen

Verwijderd schreef op zondag 27 juli 2014 @ 12:43:
[...]

de 1100 heeft dan mischien wel 20 pk meer, maar weegt ook 50 kilo meer.
scoor een proefrit met een R1100R als je de handling wil met de power van het grotere blok
(mijn pa had er 1, heeft daar zo goed als 130.000 probleemloze kms mee gereden tot ie verder ging op de 1200R)
het is bij mij meer de vraag of ik naked wil of niet. Ik ben niet van plan om wereldreizen te maken per motor, maar de 1100rt is beter geschikt voor toerwerk. Ik heb op beiden een lange proefrit gemaakt en het reed allebei goed. Nadeel van de de 850r is dat ie maar 5 versnellingen heeft en ik vond hem bij 130 aardig wat toeren maken en had ik wat vervelende turbulentie.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

mphilipp schreef op zondag 27 juli 2014 @ 12:31:
[...]

Dus wat is dan het extra vernietigende effect van Ethanol vraag ik me dan af?
Meer water, dus meer corrosie, dus sneller een tank die je weg kan gooien. Het is niet zwart of wit.
Niet om te zeiken hoor, maar er wordt door heel veel mensen ontzettend veel bullshit en pseudo wetenschap verkocht. Door internet gaat dat allemaal veel makkelijker dan voorheen. Ik ben geen deskundige. Maar helaas veel van de mensen die tegen Ethanol ageren ook niet. Soms papagaaien ze alleen maar wat ze gelezen hebben, maar soms cherry-picken ze wat wetenschappelijke feitjes bij elkaar die 'bewijzen' dat iets slecht is. Maar soms betekenen die dingen helemaal niets.
En soms - als je toevallig wél verstand hebt van een bepaald onderwerp - wéét je dat het lulkoek is wat ze zeggen. Daarom ben ik altijd erg terughoudend om zomaar dit soort verhalen over te nemen/voor zoete koek te slikken. Vooral die Amerikanen zien achter elke boom een conspiracy theorie. Je moet echt heel goed uitkijken voordat je 'feiten' van hen overneemt.

Dus vandaar mijn grote vraagtekens bij die Ethanol discussie. Er wordt nl al jaren op geraced in de VS. Ja, dat zijn motoren die daarop gebouwd zijn, maar als er al jaren Ethanol door de brandstof zit, zouden de autofabrikanten daar ook al niet jarenlang rekening mee houden? Zijn we nou echt allemaal geen haar beter dan de Batavieren en moet elk nieuw ding maar worden tegengehouden? Dan kunnen we beter allemaal maar teruggaan naar het stenen tijdperk...
In Nederland zit max 5% ethanol in de brandstof, dit werkt nog zonder problemen in elke verbrandingsmotor. Daarboven schijnt het tot problemen te leiden, wat kan in de verbranding en in aantasting van onderdelen (verhoogde slijtage). Again, het is niet zwart wit.

Ik heb zelf eens zitten zoeken naar de bron. Op wikipedia wordt een artikeltje gerefereerd waarin een tabel staat die aangeeft welk type motor met welke brandstof om kan gaan (die tabel is 1 op 1 overgenomen op wikipedia). Het artikel wat weer geciteerd wordt in het artikel van wikipedia kon ik niet vinden (link dood), maar voor het gemak ga ik er maar vanuit dat een artikel gepubliceerd door The Royal Society geen kletskoek bevat.

Daarnaast is het imo ook logisch: een normale verbrandingsmotor loopt niet op 100% ethanol. Volgens mij gaat E85 nog net, maar niet voor lang. Ergens moet dus een punt zijn waarop de mix wel OK is. Die is dus gesteld op E5 en niet op E10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wokschotel schreef op zondag 27 juli 2014 @ 14:18:
[...]
het is bij mij meer de vraag of ik naked wil of niet. Ik ben niet van plan om wereldreizen te maken per motor, maar de 1100rt is beter geschikt voor toerwerk. Ik heb op beiden een lange proefrit gemaakt en het reed allebei goed. Nadeel van de de 850r is dat ie maar 5 versnellingen heeft en ik vond hem bij 130 aardig wat toeren maken en had ik wat vervelende turbulentie.
dan voor die 1100 gaan
Of proeftritten op concurenten zoals de Honda Pan European (1100ST) en dan vergelijken wat je fijner vind als je nog niet zeker bent van de R1100RT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
die godvergetene ethanol heeft gewoon mijn achterste nokkenas gebroken }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:22

Bommes

Capo del formaggio

DECOY88 schreef op zondag 27 juli 2014 @ 18:34:
die godvergetene ethanol heeft gewoon mijn achterste nokkenas gebroken }:|
Dus... :S
Je hebt denk ik ook wel door dat dit onmogelijk is.. :?

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
Bommes schreef op zondag 27 juli 2014 @ 20:01:
[...]

Dus... :S
Je hebt denk ik ook wel door dat dit onmogelijk is.. :?
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Dan moet je het niet zoveel drinken.... laat me raden, daarna ben je van achter aangereden door een boom? :+

Overigens, het hele verhaal is niet zwart-wit, dat klopt. Meer ethanol trekt meer vocht aan, maar meer vocht betekent ook niet altijd meer roest - ook dit hangt van meerdere omstandigheden af.
Wat ik opmaak uit de tabel die XBL aanhaalt op Wikipedia, is dat motoren met carbs het meest gevoelig zijn voor ethanol in de benzine: in principe hebben deze motoren tussen de 5 en 10% al een aanpassing nodig. QED :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Maar voor de motor zelf, dus de verbrandingsruimte (kleppen, pakkingen e.d) is het toch niet slecht? Of geeft het een andere ontbranding; hogere/lagere temperatuur ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16-07 14:42
tellavist schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 12:21:
Gister een rot dag gehad,

Lekker stukje wezen rijden naar dronten (moest daar zijn voor werk)
Alles ging voortuinlijk, lekker touren met de zon op je pan. tot na ongeveer 100km rijden, de motor met 120 km/h ineens uitviel. Proberen eerst met de startknop opnieuw leven in mijn fiets te krijgen, geen effect.
Met 80mm/h de koppeling in een keer laten shieten. |:( ook geen effect.

Goed, langs de kant van de weg proberen te starten, startmotor werkt alleen de motor slaat niet meer aan.
Na ongeveer 20 startpogingen, accu leeg :'(

Sta je dan, midden in de polder met de eerste boerderij op 1 km lopen. in de brandende zon, in je fullsuit lederen pak...

Vrienden van anwb gebeld, die waren zowaar binnen 15min bij me!! _/-\o_
En ja hoor, starten lopen... WTF?! :+

Gelukkig vertrouwde de beste anwb meneer het niet en vroeg me achter hem aan te rijden.
En jawel, na een goeie km rijden, begon mijn motor weer te bokken (alsof de benzine op is) en viel weer stil. Dit keer weer geen leven in te krijgen. (mijn ego toch een beetje hersteld.)

Toen moest de bergingsdienst komen. die deed er iets langer over (2 uur) :/

Al met al staat de motor nu bij de dokter voor een check up.
Zou dit weekend om de brommert naar limburg gaan... :'(

Dokter denkt dat het een ontstekings spoel is o.i.d. (suzuki gs500e)

Al met al had ik het gevoel eerder 100km gezwommen te hebben, dan 100km gereden te hebben.
Voelde me net een verdwaalde motorijder op route 66 :9

Ben benieuwd!
Update...

Pick up coil verrot, bobines naar de getver. Ding reed nog maar op 1 cilinder.

En als klap op de vuurpijl is de nokkenas ketting kapot gesprongen tijdens het testen van de motor.

Kortom,

Wie zoekt er nog gs500 onderdelen voor een leuk prijsje? PM me maar. :(

*laatste keer dat tellavist wat op marktplaats koopt

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• der_joachim
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:16
Wokschotel schreef op zondag 27 juli 2014 @ 14:18:
[...]
Volgens mij heeft de R1100RT dezelfde versnellingsbak als de R850R, dus ook 5 versnellingen. Zelf heb ik een R1100RS en een R850R in de garage staan en hoewel de R850R wendbaarder is, geef ik toch de voorkeur aan het extra vermogen van de R1100RS. Dat en ik rijd het hele jaar door en dan is een kuip toch wel een voordeel.

Hoe fijn ik de 850 ook vind rijden, ik zou voor de 1100 gaan.

Entropy isn't what it used to be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09 20:08

DinX

Motormuis

Ook eens de FJR1300 bekijken misschien :p

* DinX biased :+

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 12:39
tellavist schreef op maandag 28 juli 2014 @ 00:18:
[...]

Update...

En als klap op de vuurpijl is de nokkenas ketting kapot gesprongen tijdens het testen van de motor.

Kortom,

Poe he, dat is ff flink zuur Tellavist. Misschien een nieuwe gs500 kopen en je eigen onderdelen die goed zijn overzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Sterkte Tellavist!

_

Zo, die wolk is leeg! Mijn hemel, wat een water.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
mphilipp schreef op zondag 27 juli 2014 @ 23:56:
Maar voor de motor zelf, dus de verbrandingsruimte (kleppen, pakkingen e.d) is het toch niet slecht? Of geeft het een andere ontbranding; hogere/lagere temperatuur ofzo?
Ethanol trekt vocht aan, en je wilt geen water in je cylinders hebben, dat verstoord de ontbranding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

tellavist schreef op maandag 28 juli 2014 @ 00:18:
[...]
Update...

Kortom,

Zie je nou wat die ethanol met je motor doet :Y)

@_Apache_: Flinke plons inderdaad. Op de A1 tussen Hilversum en Baarn een tropisch buitje meegepakt. Kwam meer water uit de lucht dan het wegdek kon afvoeren. Iedereen remmen natuurlijk... Lekker 70 rijden terwijl je laarzen langzaam volstromen :+

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-09 15:23

Wootlock

Evilution

_Apache_ schreef op maandag 28 juli 2014 @ 09:04:

Zo, die wolk is leeg! Mijn hemel, wat een water.. :X
Jup !
Net voordat ik op de motor wilde stappen begon het te gieten :D heb me spullen uitgedaan en ben netjes met de auto naar het werk gegaan ;)

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-09 17:55

Youk

Volvo For Life

Ben blij dat het voor mij momenteel weekend is (volcontinu ploegensysteem >:) ) Ook hier kwam het niet met bakken maar met cubitainers uit de lucht.

Heb al meerdere malen met zulk weer gereden, maar als ik het kan vermijden, dan graag. Voor diegene die er wel midden in zitten, sterkte.

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Hier scheen anders fijn het zonnetje vanochtend 8)
Wel een luchtvochtigheid van 80%, zodat je nog steeds het gevoel had dat het regende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Gelukkig zo goed als droog overgekomen, bij de handschoenen en mouwen wil het bij dit soort buien nog wel eens beetje vochtig worden. Maar belangrijkste is droog. Voorheen kwam ik nog wel eens met een nat kruis op werk, geen gezicht. :X

Wel was vandaag de eerste keer dat ik met 30km/h iemand heb ingehaald op de snelweg (excl. files uiteraard ;) )

[ Voor 24% gewijzigd door _Apache_ op 28-07-2014 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-09 14:51

Chakotay

Lick here to continue

Ik heb een droog gaatje gevonden vanochtend, nergens last van... Kijken of het vanmiddag ook lukt, nu staat de kraan hier (Utrecht) iig weer goed kopen.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

@Chakotay, ik zit bij kanaleneiland-wijk, en het licht is idd uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Vanmorgen onder een viaduct: Ik kom aanrijden en denk: "Oh, een plasje water, even mijn laarzen afspoelen" en ik geef wat extra gas. Je mag er 50, ik reed op dat moment door het slechte weer zo'n 40.

Een auto voor me reed op dat moment door de plas. Ik denk nog net op tijd: "Wacht, volgens mij is de weg daar iets aflopend, en is dit geen klein plasje water..." En ja hoor. De auto, een VW Golf, verdwijnt met al zijn wielen onder water. Ik heb geen idee hoe diep dat is, maar ik heb wel het idee dat mijn motor hier mogelijk bezwaar tegen heeft.

Ik laat mijn gas los en rem vooral niet. Rechtdoor leek me veiliger zonder wielen die snelheid proberen te maken, of proberen te remmen terwijl ze aquaplanen. Ook mijn wielen raken volledig onder water. De motor vertraagt van zo'n 40 km/h. naar 10 km/h. en mijn volledig waterdichte motorkleding (althans: tegen regen) laat mij weten dat een plas water niet onder de overeenkomst viel.

Nat tot op het bot.

Alleen mijn handen en hoofd bleven droog. En gek genoeg overleeft zelfs mijn iPhone in mijn borstzak het nog wél. Al met al: geen schade, maar wel een schrikmoment. Volgende keer beter uitkijken als het zo hoost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

_Apache_ schreef op maandag 28 juli 2014 @ 11:27:
@Chakotay, ik zit bij kanaleneiland-wijk, en het licht is idd uit.
Ik zit daar ook (europalaan), heet leek wel avond idd... Bizar.
Blue-eagle schreef op maandag 28 juli 2014 @ 11:29:
Vanmorgen onder een viaduct: Ik kom aanrijden en denk: "Oh, een plasje water, even mijn laarzen afspoelen" en ik geef wat extra gas. Je mag er 50, ik reed op dat moment door het slechte weer zo'n 40.

[...]
Zolang je onsteking, uitlaat en luchtinlaat boven water blijven, gewoon gaan met dat ding. Wel vaart houden en een beetje gas erop, als je stilvalt en afslaat onder water word het nog een uitdaging :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3ddie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-09 20:12
Mooi verhaal Blue eagle, herken het helaas volledig.
Ik ben zelf vanmorgen (rond half 10, volgens mij ergste moment) ook op de motor naar werk gegaan, ritje van 15 kilometer van Amsterdam West naar Zuidoost, hele stuk nauwelijks harder dan 50 kunnen rijden, bij elke tunnel lag een plas van minimaal 10cm. Op een stuk ook maar op de vluchtstrook gaan rijden omdat de rest onder water stond, in een tunnel die wel droog was was het vrij glad door alle slib die erheen gestroomd was, lekker zwabberend achterwiel.
Ik zie nu ook dat de snelweg is afgesloten, waarschijnlijk maar goed ook.
M'n pak heeft me overigens wel vrij droog gehouden, broek is bijna helemaal droog, behalve mn kruis :( . Handschoenen zijn wel compleet doorweekt, ookal zouden ze waterdicht zijn, duurt wel ff voordat ze droog zijn denk ik.

Volgende keer toch maar de metro pakken, of even thuisblijven (geen autorijbewijs), dit was niet heel verantwoord denk ik.

Zag overigens maar 1 andere motorrijder, stelletje mooiweerrijders :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Waterdichte handschoenen houden het water dat er vanaf je armen inloopt prachtig vast inderdaad. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke

Een auto voor me reed op dat moment door de plas. Ik denk nog net op tijd: "Wacht, volgens mij is de weg daar iets aflopend, en is dit geen klein plasje water..." En ja hoor. De auto, een VW Golf, verdwijnt met al zijn wielen onder water. Ik heb geen idee hoe diep dat is, maar ik heb wel het idee dat mijn motor hier mogelijk bezwaar tegen heeft.

Ik laat mijn gas los en rem vooral niet. Rechtdoor leek me veiliger zonder wielen die snelheid proberen te maken, of proberen te remmen terwijl ze aquaplanen. Ook mijn wielen raken volledig onder water. De motor vertraagt van zo'n 40 km/h. naar 10 km/h. en mijn volledig waterdichte motorkleding (althans: tegen regen) laat mij weten dat een plas water niet onder de overeenkomst viel.

Nat tot op het bot.

Alleen mijn handen en hoofd bleven droog. En gek genoeg overleeft zelfs mijn iPhone in mijn borstzak het nog wél. Al met al: geen schade, maar wel een schrikmoment. Volgende keer beter uitkijken als het zo hoost.
Wat een verhaal...
En wat hebben we geleerd? iPhone overleeft hevig regen weg, SGS3 niet (zie hier Gwystyl's verhaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonDennis
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-04 00:36

Nat tot op het bot.

Motorbanden aquaplanen niet, maar verder de beste manier om te handelen idd. Niet remmen maar uit laten rollen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
GewoonDennis schreef op maandag 28 juli 2014 @ 12:15:
[...]

Motorbanden aquaplanen niet, maar verder de beste manier om te handelen idd. Niet remmen maar uit laten rollen :Y
Waarom niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Naar verhouding meer kg per cm2 denk ik zo.
En een ronde band, wat het water naar de zijkant drukt, ipv het oppervlak van de band omhoog drukt in vergelijking bij een autoband.

[ Voor 85% gewijzigd door _Apache_ op 28-07-2014 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3ddie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-09 20:12
Ik heb me wel is laten vertellen dat dat zo is omdat motorbanden rond zijn, autobanden zijn natuurlijk plat aan de onderkant waardoor daar water verzameld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
Chakotay schreef op maandag 28 juli 2014 @ 11:49:
Waterdichte handschoenen houden het water dat er vanaf je armen inloopt prachtig vast inderdaad. :P
Herkenbaar. Heeft even geduurt voordat ik doorhad waarom mn handen steeds nat werden.
Met de jas over de handschoenen gaat het wat langer goed, maar uiteindelijk stroomt het er toch wel in ;w

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

der_joachim schreef op maandag 28 juli 2014 @ 07:30:
[...]

Volgens mij heeft de R1100RT dezelfde versnellingsbak als de R850R, dus ook 5 versnellingen. Zelf heb ik een R1100RS en een R850R in de garage staan en hoewel de R850R wendbaarder is, geef ik toch de voorkeur aan het extra vermogen van de R1100RS. Dat en ik rijd het hele jaar door en dan is een kuip toch wel een voordeel.

Hoe fijn ik de 850 ook vind rijden, ik zou voor de 1100 gaan.
Ik rij met een R 1200 RT en heb ook een 1100 getest en moet zeggen dat er van wendbaarheid en souplesse blok een groot verschil op zit.

De 1200 heeft ook 6 volwaardige versnellingen waardoor je op snelweg minder toeren kunt rijden wat ook minder trillingen geeft.

Achtjes rijden gaat met mijn 1200 RT verrassend vlot en kort. Op de droge koppeling na natuurlijk die niet goed overweg kan met het slepen. Maar in normaal gebruik ga je daar niet snel last van hebben.

Als je tweedehands zoekt is het ook wel handig om weten dat er gewoon meer RT dan R modellen verkocht zijn en de RT standaard koffers en handvat verwarming heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonDennis
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-04 00:36
Omdat ze bijvoorbeeld al geen groef over het midden hebben (of hebt hele oude bandjes/toerbandjes), alleen groeven van links naar rechts, diagonaal, etc.
Dus t water beter afvoeren als autobanden :)

Ook is het raakvlak kleiner als een pinpas en "snij" je als het ware door het water :)

En dit :Y
3ddie schreef op maandag 28 juli 2014 @ 12:44:
[...]

Ik heb me wel is laten vertellen dat dat zo is omdat motorbanden rond zijn, autobanden zijn natuurlijk plat aan de onderkant waardoor daar water verzameld.

[ Voor 32% gewijzigd door GewoonDennis op 28-07-2014 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-09 16:29

Acid_Burn

uhuh

Ze kunnen wel aquaplanen, alleen gaat dat minder snel dan bij autobanden.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Niet kunnen aquaplanen is dan wel een feit zo te lezen, maar ik weet niet of dat beter is. Als motor-boot zou ik mijn uitlaat droog houden, maar als motor-duikboot is dat minder haalbaar. Vraag me wel af hoe mijn VFR zich gaat houden met de stortregen nu. De uitlaatopeningen staan naar boven en er zou zomaar water in kunnen lopen tijdens deze regen. Hopelijk kan hij daar tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Heb wel eens de handschoenen na het rijden boven op de vier-in-lijn gelegd, onder de tank. Er was genoeg warmte, maar dat is te snel weg om goed te drogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

frankivo schreef op maandag 28 juli 2014 @ 12:52:
[...]

Herkenbaar. Heeft even geduurt voordat ik doorhad waarom mn handen steeds nat werden.
Met de jas over de handschoenen gaat het wat langer goed, maar uiteindelijk stroomt het er toch wel in ;w
Dan waait het onder je jas :P Op de snellere wegen kun je beter je handschoenen over je jas doen, dan waait het er juist van weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Blue-eagle schreef op maandag 28 juli 2014 @ 13:16:
Niet kunnen aquaplanen is dan wel een feit zo te lezen, maar ik weet niet of dat beter is. Als motor-boot zou ik mijn uitlaat droog houden, maar als motor-duikboot is dat minder haalbaar. Vraag me wel af hoe mijn VFR zich gaat houden met de stortregen nu. De uitlaatopeningen staan naar boven en er zou zomaar water in kunnen lopen tijdens deze regen. Hopelijk kan hij daar tegen.
Zolang je rijdt is er genoeg tegendruk om het water eruit te houden, samen met de hitte die het laat verdampen. Maar is je uitlaat zo gepositioneerd dat er noemenswaardig water in kan stromen als hij stilstaat? Apart ontwerp dan... Meestal wijzen de openingen naar achteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Chakotay schreef op maandag 28 juli 2014 @ 11:49:
:Y Dit jaar vanaf de TT terug naar het hotel in Norg ook een mooie wolkbreuk mogen aanschouwen vanaf de motor.

Alles bleef redelijk droog (zelfs de sneakers stoffen voorkanten) behalve de handschoenen. Ik voelde mooi een straal water vanaf de jas rustig de handschoenen vullen met regen.

Toen ik van de motor afging was ik vergeten dat er waarschijnlijk wel wat water op de broek lag. Het resultaat waren dan ook 2 met water gevulde sneakers. :(

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bleh bleef vandaag perfect droog op de ring Amsterdam tot ik de stad inreed en bij de eerste plas die ik doorragde het water rechtomhoog mijn broekspijpen inspoot/liep en vervolgens mijn laarsen volstonden.

Was ietsje dieper als verwacht :p maar wat gas bijgegeven want de uitlaat verdween toch echt meermalen onder water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Verwijderd schreef op maandag 28 juli 2014 @ 14:15:
[...]

Was ietsje dieper als verwacht :p maar wat gas bijgegeven want de uitlaat verdween toch echt meermalen onder water.
Jetskiiing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
Pak lekker een luchtbed, het is gewoon geen motorweer vandaag. ;) ;) ;)

Afbeeldingslocatie: https://scontent-a-lhr.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/v/t1.0-9/p180x540/10403220_809098932442533_5381386402962326387_n.jpg?oh=4da7c3b68d4e6ce96fb294940b109d8e&oe=54504A02

[ Voor 37% gewijzigd door aveenhuysen op 28-07-2014 14:27 ]

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Jawel hoor.... het is anders hier lekker motorweer hoor: 25 graden met zon :)
Zo wel vroeg naar huis, want eind van de middag komen hier ook die zware buien als in NL waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:55

Fuelke

Forza Ferrari

(jarig!)
Toen ik vanmorgen iemand hoorde roepen: "moet ik je naar het werk brengen met de auto" zei ik geen nee... pfoeh wat een bui.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2014 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Was je boos? :+

Vrijdag voormiddag mijn nieuwe motorband besteld op autobandenmarkt, deze middag is hij geleverd. Dat is best vlot :)

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-09 15:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Goeiedag! :o
Nou, als je nog niet nat was dan ben je het nu wel.

[ Voor 13% gewijzigd door Ultraman op 28-07-2014 15:22 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
Jeetje mina zeg dat ging mooi en goed. Je reed anders wel aardig door zeg op de linkerbaan, dacht je als ik doorrij wordt ik niet zo nat...... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-09 22:26

Bob

aveenhuysen schreef op maandag 28 juli 2014 @ 15:23:
[...]

Jeetje mina zeg dat ging mooi en goed. Je reed anders wel aardig door zeg op de linkerbaan, dacht je als ik doorrij wordt ik niet zo nat...... ;)
Zo? :)
YouTube: Proefkonijnen - Over water rijden met crossmotor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Filmpje is alleen wel dik twee jaar oud ;). Weet niet meer precies wie het was (jij?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 08:50

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

_/-\o_ _/-\o_ Als een baas.

Zelfde als je de grindbak inrijd op het circuit. Gas erop houden en aan de achterkant er weer uit ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XBL schreef op maandag 28 juli 2014 @ 15:59:
[...]

Filmpje is alleen wel dik twee jaar oud ;). Weet niet meer precies wie het was (jij?).
Ik was het inderdaad niet, het is van een mede motorrijder die op de A28 een paar jaar geleden dit overkwam :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 12:39
Ik ben dus echt tussen de buien door / einde van de aarde gereden. Is maar 20 minuten van Utrecht naar Nieuwegein en geen druppel regen gehad. En jawoor, op kantoor, en het werd pikzwart buiten. Bijna nacht zo donker was het. Blij dat ik dat allemaal heb vermeden zeg...

Wel hopen dat ik niet van die lompe plassen tegenkomen, daar heb ik weinig zin in. Iedereen nog succes enzo op de weg naar huis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Al het water hier in Amersfoort is alweer verdwenen. Aan de troep op en naast de weg is echter wel goed te zien dat sommige straten goed blank gestaan hebben :)

Ik heb wel nog even mijn voorwiel laten blokkeren op een onverwacht glad stukje, oeps :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chakotay schreef op maandag 28 juli 2014 @ 17:56:
Ik heb wel nog even mijn voorwiel laten blokkeren op een onverwacht glad stukje, oeps :X
Lang leve ABS ;) *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
_O- moeten de remmen wel werken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Pfff... indrukwekkend filmpje. Gas erop houden en hopen dat je aan de andere kant uitkomt. Maar die vloedgolf die omhoog kwam! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

En maar hopen dat er geen water wordt aangezogen met draaiende motor... Hij kan dan wel volledig in de soep draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
mphilipp schreef op maandag 28 juli 2014 @ 20:44:
En maar hopen dat er geen water wordt aangezogen met draaiende motor... Hij kan dan wel volledig in de soep draaien.
:X een klap kan genoeg zijn ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Ik had vandaag hetzelfde op een stukje wat dieper was dan ik dacht, moest het gas er op houden want m'n uitlaat kwam opeens gevaarlijk dicht bij de waterlijn. Het heeft me waarschijnlijk wel mijn Xenos dimlicht gekost want die doet het niet meer ;( Hopen dat als morgen alles is opgedroogd hij het wel weer doet maar ik vrees het ergste.

Ik had trouwens m'n vizier open want dat was behoorlijk aan het beslaan, zo'n kuipruit van een Deauville maakt precies een mooie golf rechtstreeks je helm in :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
  • Laatst online: 27-09 20:28
Erasmo schreef op maandag 28 juli 2014 @ 21:12:
[...]

blablabla Xenos dimlicht blablabla
:?

Afbeeldingslocatie: http://www.voordeelmuis.nl/img/gif/783/783880.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Xenon uiteraard. Hoop echt dat ie het weer doet als alles goed droog is want die dingen zijn best duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Natte elektronica moet je in een bakje rijst leggen, dan komen er 's nachts Aziaten om het te repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
XBL schreef op maandag 28 juli 2014 @ 23:10:
Natte elektronica moet je in een bakje rijst leggen, dan komen er 's nachts Aziaten om het te repareren.
.
_O- oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een zooi op de weg zeg na die regen van gisteren :-(

/me aait zijn Bridgestone Battlax BT-020 O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Dimlicht van het lampje was gesprongen. ;w Xenon :w 70W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Erasmo schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 12:16:
Een los Xenon-pitje ipv het complete systeem valt nog wel mee in de kosten toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Chakotay schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 12:17:
[...]

Een los Xenon-pitje ipv het complete systeem valt nog wel mee in de kosten toch?
Die veels te dure Phillips dingen kun je alleen per twee krijgen. Er zijn al nieuwe onderweg maar ik moet vanavond rijden dus heb er als noodgreep een Bosch-lampje van 7 euro in gedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-09 15:23

Wootlock

Evilution

Fijne ochtend vannochtend.
Ik ga naar de parkeergarage waar me motor staat, blijkt dat de parkeergarage deels gevuld is met water en dat de kawa dus natte voetjes had :x Opzich niet erg, start de kawa en rijd rustig naar buiten.
Halverwege de trip krijg ik in een keer een stortbui te verwerken met als gevolg pak doorweekt (gelukkig nog wel waterdicht :+ )

Lekker ochtendje !

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Erasmo schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 12:16:
70W? Dan kun je binnen no time je reflector wegflikkeren...

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

"het hok" een nieuw schoentje aan het geven!

Afbeeldingslocatie: http://i991.photobucket.com/albums/af34/flabah/IMG_20140729_190838_zpsf1b9c231.jpg

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Hm, hoe trek je die bok weer los van de grond zonder je vingers kapot te schrapen aan de straatstenen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Motor aan het stuur naar voren er af duwen ?

[ Voor 7% gewijzigd door PilatuS op 29-07-2014 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Ik vind eraf halen minder moeilijk dan erop krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Ik ben gewend dat die dingen een handvat dan wel omhoog stekend uiteinde hebben zodat je hem netjes gecontroleerd omhoog kan begeleiden. Gewoon de motor naar voren duwen kan altijd inderdaad, maar dan klapt hij er zo lomp vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-09 16:29

Acid_Burn

uhuh

Gewoon je voorrem gebruiken om dat gecontroleerd te doen. Niet te moeilijk denken.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09-2024
Ik zou eerst het achterwiel erin doen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-09 17:09

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Even een compilatie van onze rit zaterdag. Muziekje is niet super, maar anders begint youtube te klagen :+

[ Voor 56% gewijzigd door Ghostrider op 30-07-2014 07:31 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is best veel en goede music te vinden voor video's weliswaar van onbekende artiesten maar wel onder CC licentie kijk maar eens op de sites die je op deze pagina vindt:

http://creativecommons.org/legalmusicforvideos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wat een heerlijk weertje zojuist zeg! Hoop dat het vanmiddag ook niet te gek warm wordt.
Pagina: 1 ... 98 ... 139 Laatste

Dit topic is gesloten.