Het grote motortopic deel 15 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 97 ... 139 Laatste
Acties:
  • 434.643 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16-07 14:42
Gister een rot dag gehad,

Lekker stukje wezen rijden naar dronten (moest daar zijn voor werk)
Alles ging voortuinlijk, lekker touren met de zon op je pan. tot na ongeveer 100km rijden, de motor met 120 km/h ineens uitviel. Proberen eerst met de startknop opnieuw leven in mijn fiets te krijgen, geen effect.
Met 80mm/h de koppeling in een keer laten shieten. |:( ook geen effect.

Goed, langs de kant van de weg proberen te starten, startmotor werkt alleen de motor slaat niet meer aan.
Na ongeveer 20 startpogingen, accu leeg :'(

Sta je dan, midden in de polder met de eerste boerderij op 1 km lopen. in de brandende zon, in je fullsuit lederen pak...

Vrienden van anwb gebeld, die waren zowaar binnen 15min bij me!! _/-\o_
En ja hoor, starten lopen... WTF?! :+

Gelukkig vertrouwde de beste anwb meneer het niet en vroeg me achter hem aan te rijden.
En jawel, na een goeie km rijden, begon mijn motor weer te bokken (alsof de benzine op is) en viel weer stil. Dit keer weer geen leven in te krijgen. (mijn ego toch een beetje hersteld.)

Toen moest de bergingsdienst komen. die deed er iets langer over (2 uur) :/

Al met al staat de motor nu bij de dokter voor een check up.
Zou dit weekend om de brommert naar limburg gaan... :'(

Dokter denkt dat het een ontstekings spoel is o.i.d. (suzuki gs500e)

Al met al had ik het gevoel eerder 100km gezwommen te hebben, dan 100km gereden te hebben.
Voelde me net een verdwaalde motorijder op route 66 :9

Ben benieuwd!

[ Voor 5% gewijzigd door tellavist op 24-07-2014 12:23 ]

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 07:23
Altijd kut als zoiets gebeurt, meteen hele dag kwijt, wat geld kwijt. En irritaties :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
tellavist schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 12:21:
Gister een rot dag gehad,

Lekker stukje wezen rijden naar dronten (moest daar zijn voor werk)
Alles ging voortuinlijk, lekker touren met de zon op je pan. tot na ongeveer 100km rijden, de motor met 120 km/h ineens uitviel. Proberen eerst met de startknop opnieuw leven in mijn fiets te krijgen, geen effect.
Met 80mm/h de koppeling in een keer laten shieten. |:( ook geen effect.

Goed, langs de kant van de weg proberen te starten, startmotor werkt alleen de motor slaat niet meer aan.
Na ongeveer 20 startpogingen, accu leeg :'(

Sta je dan, midden in de polder met de eerste boerderij op 1 km lopen. in de brandende zon, in je fullsuit lederen pak...

Vrienden van anwb gebeld, die waren zowaar binnen 15min bij me!! _/-\o_
En ja hoor, starten lopen... WTF?! :+

Gelukkig vertrouwde de beste anwb meneer het niet en vroeg me achter hem aan te rijden.
En jawel, na een goeie km rijden, begon mijn motor weer te bokken (alsof de benzine op is) en viel weer stil. Dit keer weer geen leven in te krijgen. (mijn ego toch een beetje hersteld.)

Toen moest de bergingsdienst komen. die deed er iets langer over (2 uur) :/

Al met al staat de motor nu bij de dokter voor een check up.
Zou dit weekend om de brommert naar limburg gaan... :'(

Dokter denkt dat het een ontstekings spoel is o.i.d. (suzuki gs500e)

Al met al had ik het gevoel eerder 100km gezwommen te hebben, dan 100km gereden te hebben.
Voelde me net een verdwaalde motorijder op route 66 :9

Ben benieuwd!
benzinekraan / tankdop. vaste prik bij de gsjes :Y haal hem maar op en zet er voor een paar euro een andere kraan op. als je een goed adresje zoekt kan ik hem wel geven en anders moet je het maar even in het gs500 topic vragen op motor-forum

[ Voor 5% gewijzigd door DECOY88 op 24-07-2014 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
DECOY88 schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 12:28:
[...]

benzinekraan / tankdop. vaste prik bij de gsjes :Y haal hem maar op en zet er voor een paar euro een andere kraan op. als je een goed adresje zoekt kan ik hem wel geven en anders moet je het maar even in het gs500 topic vragen op motor-forum
Heb dat 2e ritje met tankdop opengereden (had het al gelezen op motorforum namelijk)
Ook hierbij geen effect, de dokter gaf ook al aan dat dat het probleem normaliter is, maar alles er goed uit zag.

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:32

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Had ff hier in het topic iets gezet. Waarschijnlijk was je in gemeente Zeewolde, had ik je zo op kunnen pikken met de aanhanger. Had je wel ff bij mij thuis kunnen wachten. Maarja, achteraf kiekt men de kat in den kont.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
Tylen schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 12:39:
Had ff hier in het topic iets gezet. Waarschijnlijk was je in gemeente Zeewolde, had ik je zo op kunnen pikken met de aanhanger. Had je wel ff bij mij thuis kunnen wachten. Maarja, achteraf kiekt men de kat in den kont.
Hoe weet jij dat nou weer? :+
De motor staat nu in ieder geval wel bij motorservice zeewolde :+

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fap fap fap fap :9~

Afbeeldingslocatie: http://www.supermoto-central.com/images/stories/specials/blackdiamond/diamond12.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-09 19:01

bakvis

Tweakers.Nerd

Had even een NSFW melding gedaan!

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-09 08:42
Leuk speelgoed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:28
Jolke schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 11:50:
Ligt dat zozeer aan de toetâh dan? :)
Ik vin van wellus! :+

Loud toeters saves lifes zeggen jullie toch altijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Ik niet hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
Frontysco schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 13:09:
[...]

Ik vin van wellus! :+

Loud toeters saves lifes zeggen jullie toch altijd?
Dat hangt van de plek af waar je toeter zit :>

tellavist, trekt den beerput weer open })

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:10

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/t1.0-9/10552437_819799784711836_8400084343126863224_n.jpg

8)

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Ik kan het niet helemaal goed zien... ben je nou je motor aan het opladen met je laptop accu (of andersom?). :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

tellavist schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 12:34:
[...]

Heb dat 2e ritje met tankdop opengereden (had het al gelezen op motorforum namelijk)
Ook hierbij geen effect, de dokter gaf ook al aan dat dat het probleem normaliter is, maar alles er goed uit zag.
Heb precies dezelfde problemen gehad met mijn GS500e. Op een gegeven moment wilde hij uberhaupt niet meer starten. Voor mij was de oplossing: wegdoen en een Speed Triple kopen 8)
Daar rij ik inmiddels al weer een jaar of 5 zonder problemen op, afgezien van externe factoren zoals jezelf onderuit remmen en spijkers in je band :+

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
JanPedaal schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 13:57:
[...]

Heb precies dezelfde problemen gehad met mijn GS500e. Op een gegeven moment wilde hij uberhaupt niet meer starten. Voor mij was de oplossing: wegdoen en een Speed Triple kopen 8)
Daar rij ik inmiddels al weer een jaar of 5 zonder problemen op, afgezien van externe factoren zoals jezelf onderuit remmen en spijkers in je band :+
Zie maar eens een sportieve 35kw motor te vinden voor een schappelijk prijsje (2000euro)

Als je iets tegenkomt, let me know!
Ik haat gezeik aan motoren/auto's >:)

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tellavist schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 14:22:
[...]

Zie maar eens een sportieve 35kw motor te vinden voor een schappelijk prijsje (2000euro)

Als je iets tegenkomt, let me know!
Ik haat gezeik aan motoren/auto's >:)
Honda CB500

http://link.marktplaats.nl/m830430059

En hoezo niet sportief ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis

bakvis

Tweakers.Nerd

Volgens mij komt die gast daar vaker!

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12:01

steveman

Comfortabel ten onder

Ah, chef vingertje.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid86
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-09 12:16
Vraagje! Ik ben op zoek naar een nieuwe helm en nu wil ik graag een systeem helm.
Een Shark Evoline 3 om precies te zijn. Nu kreeg ik echter te horen bij een motorzaak dat helm gemaakt van carbon/fiber beter is omdat ze veiliger zijn en langer meegaan dan de max 5 jaar met een polycarb helm. Nu zie ik echter op de site van SHARP dat de Evoline 3 5 sterren van de 5 scoort en bijvoorbeeld een schubert C3 een lagere score heeft. Dus ik ben wat confused ^_^ anyone who can help me out?

http://sharp.direct.gov.u...ce-to=9999&discontinued=1

http://sharp.direct.gov.uk/testsratings/shark-evoline-3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 12:39
Jup, polycarb droogt uit. Dat heeft alleen met de veiligheid niet zoveel te doen. Pas na 5 jaar, kan de polycarb-schil echter uit gaan drogen / hard worden en daardoor minder bescherming bieden. Als je de helm uit de zon houdt kan het overigens ook 7 jaar duren, maar dat durft natuurlijk niemand te garanderen.

De vraag is, ga je vijf jaar doen met een helm? Mijn Arai van 400 euro dacht ik, is na 3 jaar (en 40k km's) nog redelijk goed, maar met nog eens 30-40k erbij, gok ik dat ik wel een nieuwe wil. Als je echter minder kilometers maakt, kun je waarschijnlijk makkelijk 7 jaar doen met een helmpie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed punt als je veel met een helm rijdt ga je er in 9 v/d 10 gevallen geen 5 jaar mee doen. Als je af en toe een ritje in weekend maakt zal je veel langer dan 5 jaar met je helm doen.

Daarnaast zijn er zat mensen die elke twee/drie jaar een andere helm kopen vanwege een nieuw kleurtje, etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Helaas. Elke 3 jaar een nieuwe vanwege de type goedkeuring, anders mag ik er de baan niet mee op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie

Jellabie

Mijn achterband is zogoed als op dus ik ben opzoek naar een nieuwe.

Nu ligt er een 180/55/17 op, maar dit moet blijkbaar een 190/50/17 zijn.

Wat is nu het beste?
En iemand aanraders voor wat voor een band voor een 929RR?

[ Voor 22% gewijzigd door Jellabie op 24-07-2014 16:35 ]

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-09 16:29

Acid_Burn

uhuh

Verwijderd schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 16:06:
Goed punt als je veel met een helm rijdt ga je er in 9 v/d 10 gevallen geen 5 jaar mee doen. Als je af en toe een ritje in weekend maakt zal je veel langer dan 5 jaar met je helm doen.
Ik heb met mijn vorige Schuberth (concept) 7,5/8 jaar gedaan en ik zit bijna elke dag op de motor. Mijn huidige Schuberth (C3) gaat ook al 4 jaar mee. Afgezien van wat cosmetische schade (fijne krasjes) is er niets mis mee.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid86
Marc Rademaker schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 16:00:
Jup, polycarb droogt uit. Dat heeft alleen met de veiligheid niet zoveel te doen. Pas na 5 jaar, kan de polycarb-schil echter uit gaan drogen / hard worden en daardoor minder bescherming bieden. Als je de helm uit de zon houdt kan het overigens ook 7 jaar duren, maar dat durft natuurlijk niemand te garanderen.

De vraag is, ga je vijf jaar doen met een helm? Mijn Arai van 400 euro dacht ik, is na 3 jaar (en 40k km's) nog redelijk goed, maar met nog eens 30-40k erbij, gok ik dat ik wel een nieuwe wil. Als je echter minder kilometers maakt, kun je waarschijnlijk makkelijk 7 jaar doen met een helmpie.
Dus met andere worden een polycarb helm is net zo veilig als een glasfiber helm alleen verslechterd sneller.
Ik ben meer een mooi weer rijder ^_^ en mijn motor is dan ook echt voor erbij ik ga er niet super veel meerijden.
Ik denk ook dat ik gewoon voor de Shark Evoline 3 ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12:01

steveman

Comfortabel ten onder

Die SHARP-testwijze is ook niet helemaal okay btw. Er staat me wat bij dat er nogal wat haken en ogen aan zitten.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
Droid86 schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 17:04:
[...]

Dus met andere worden een polycarb helm is net zo veilig als een glasfiber helm alleen verslechterd sneller.
Ik ben meer een mooi weer rijder ^_^ en mijn motor is dan ook echt voor erbij ik ga er niet super veel meerijden.
Ik denk ook dat ik gewoon voor de Shark Evoline 3 ga.
Ze zijn net zo veilig.
Tot dat de houdbaarheids datum verloopt op een polycarbonaat helm. Dan is deze uitgedroogt en heb je kans dat de helm bij een crash niet goed de krachten kan verdelen, maar dat de schil in stukjes kapot "snapt".

Op youtube zijn er volgens mij wel wat filmpjes over te vinden, waarbij ze een uitgedroogde polycarbonaat helm testen naast een net nieuwe polycarbonaat helm. (zit toch echt een behoorlijk verschil in!)

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Best aardige commercial én website :Y

[ Voor 20% gewijzigd door Will_M op 24-07-2014 18:05 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
tellavist schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 17:40:
[...]

Ze zijn net zo veilig.
Tot dat de houdbaarheids datum verloopt op een polycarbonaat helm. Dan is deze uitgedroogt en heb je kans dat de helm bij een crash niet goed de krachten kan verdelen, maar dat de schil in stukjes kapot "snapt".
toch apart, van de een op de andere dag in een keer kapot :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
Maegrim schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 18:52:
[...]

toch apart, van de een op de andere dag in een keer kapot :+
Heel gek! :+

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
_/-\o_ _/-\o_ nu Nederland eens :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe er gereden werd gaf me al te denken, maar dat was dus juist de bedoeling :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:36
Jellabie schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 16:23:
Mijn achterband is zogoed als op dus ik ben opzoek naar een nieuwe.

Nu ligt er een 180/55/17 op, maar dit moet blijkbaar een 190/50/17 zijn.

Wat is nu het beste?
En iemand aanraders voor wat voor een band voor een 929RR?
Niks moet, alles mag. 190/50 zou ik niet doen, dan zou ik een 190/55 nemen. Die is iets spitzer. Maar 180/55 is ook prima keuze, omdat die iets smaller is stuurt die soepeler en lichter dan de 190/x banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie

Jellabie

Dacuuu schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 23:16:
[...]

Niks moet, alles mag. 190/50 zou ik niet doen, dan zou ik een 190/55 nemen. Die is iets spitzer. Maar 180/55 is ook prima keuze, omdat die iets smaller is stuurt die soepeler en lichter dan de 190/x banden.
Thx :)

Ik twijfel nu tussen de Continental RoadAttack 2 en de Continental sportAttack 2

Zitten er grote verschillen tussen die 2?

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Vriendin van me rijdt met de Conti RoadAttack II op een Daytona 675R en rijd daar zo'n 14.000 Km mee (achterband). Ik heb op m'n R6 de Conti SportAttack II banden liggen en doe met een achterbandje nét iets meer dan 4000Km.

Nou zit er qua rijstijl ook wel iets verschil, maar ook zij rijdt behoorlijk stevig / sportief.

Ik heb ook wel eens met de RoadAttack II gereden op die fiets en kon niet écht een groot verschil merken in weggedrag/grip (maar ik rijd dan ook niet op de limiet van de banden). Enige voordeel van de SportAttack II is dat 'ie véél sneller op temperatuur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
4000 km? Ow, ik dacht dat ik met 12000 al weinig km's erop had :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik weet zeker dat er hier een aantal zijn die zo'n SportAttack II nog véél sneller op/weg rijden. Ik rijd regelmatig op leuke stuurwegen in Dld./Lux/Fr, en voor al in .Fr lijkt het wel of er beestjes in het asfalt zitten die je banden op vreten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:28

-tom-562

Oliesjeik

Jolke schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 10:16:
4000 km? Ow, ik dacht dat ik met 12000 al weinig km's erop had :P
En dan rijdt Wimmel nog maar met een R6, laat staan op een dikke 1000cc 2-pitter :P

Mijn Bridgestone S20 begint ook zichtbaar minder te worden, hij is niet meer zo spits als toen 'ie nieuw was (logisch ook :P), maar gelukkig nog niet vierkant. Denk dat ik er nu zo'n 3000 km mee gereden heb.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Doe maar 2 dagen met een achterband. :(

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie

Jellabie

Maar ik twijfel dus serieus hard tussen de road en de sport.

Ik ben een goedweer rijder. Dus ik rijd heel zelden in de regen.
Maar ik rij meestal wel erg lekker door, maar geen circuit, zou de road dan genoeg zijn? Want veel langere levensduur.

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjvandesande
  • Laatst online: 25-09 09:28

pjvandesande

GC.Collect(head);

Jellabie schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 13:45:
Maar ik twijfel dus serieus hard tussen de road en de sport.

Ik ben een goedweer rijder. Dus ik rijd heel zelden in de regen.
Maar ik rij meestal wel erg lekker door, maar geen circuit, zou de road dan genoeg zijn? Want veel langere levensduur.
Rijd je veel tegen de grenzen van je band aan, dan zou ik voor een sport gaan, anders zeker een road.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie

Jellabie

De bridgestone BT016 die ik nu achterop heb heeft al iets te vaak een stapje opzij gezet om er nog op te vertrouwen imo.

Ik denk dat ik de sport neem, al is het maar puur voor het vertrouwen. en zo veel rij ik nu ook weer niet.

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-09 22:26

Bob

Als je weinig rijdt kan je soms ook net daarom beter een band nemen die minder kilometers meegaat. Anders heb je wat ik met mijn eerste set banden had: de band was 6 jaar oud en nog lang niet afgesleten, maar niet meer soepel. Ik heb me met die banden een keer onderuit gereden door gewoon stomweg een bocht te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Tylen schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 13:15:
Doe maar 2 dagen met een achterband. :(

:+
Ik had toch zo gezegd geen burnouts! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis

bakvis

Tweakers.Nerd

Jolke schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 14:21:
[...]

Ik had toch zo gezegd geen burnouts! :+
Hij gaat in tegenstelling tot veel anderen in dit topic heel verstandig het circuit op om te scheuren!

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Jellabie schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 14:03:
De bridgestone BT016 die ik nu achterop heb heeft al iets te vaak een stapje opzij gezet om er nog op te vertrouwen imo.

Ik denk dat ik de sport neem, al is het maar puur voor het vertrouwen. en zo veel rij ik nu ook weer niet.
Hoeveel rij je per jaar, als je echt alleen een mooi weer rijder bent, dan rij je wss niet zo superveel. Dan zou ik gewoon voor een echte sportband gaan. Heb ik ook gedaan (ik rij ook maar max 5000 km per jaar ofzo, iig dat is wat ik tot nu toe zo'n beetje doe met mijn GSX-R, als ik de 5000 km uberhaupt al red :X :P)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie

Jellabie

-tom-562 schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 15:14:
[...]

Hoeveel rij je per jaar, als je echt alleen een mooi weer rijder bent, dan rij je wss niet zo superveel. Dan zou ik gewoon voor een echte sportband gaan. Heb ik ook gedaan (ik rij ook maar max 5000 km per jaar ofzo, iig dat is wat ik tot nu toe zo'n beetje doe met mijn GSX-R, als ik de 5000 km uberhaupt al red :X :P)
Ik denk 3k ofzo?

Heb de sportattack2 besteld :)

thx voor de input :)

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:43
Wilde wat plaatsen, maar kan het niet meer verwijderen

[ Voor 193% gewijzigd door aveenhuysen op 25-07-2014 15:47 ]

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik vind mijn Dunlop Sportmax Sportsmart banden wel een goede keuze qua grip en levensduur. Ze gaan niet zo lang mee als een toerband, maar wel een stuk langer als een echte sportband. Nou rij ik er niet al te extreem mee maar ik heb zelden dat er ergens wat grip mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Jellabie schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 14:03:
Gooi die BT-016 er af, nooit zulke grafbanden gehad als die 8)7
Michelin pilot power, of Pirelli Supercorsa's. Vind de Supercorsa's scherper sturen, maar ga je voor prijs/kwaliteit voor je sport motor op straat, dan zou ik voor de Michelin pilot power gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
Dacuuu schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 15:54:
[...]

Gooi die BT-016 er af, nooit zulke grafbanden gehad als die 8)7
Michelin pilot power, of Pirelli Supercorsa's. Vind de Supercorsa's scherper sturen, maar ga je voor prijs/kwaliteit voor je sport motor op straat, dan zou ik voor de Michelin pilot power gaan.
Ik vond mijn Pilot Powers eigenlijk wat zwabberig rijden, vandaag. :-(
Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2014/07/25/lekkeband.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
newbreed schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 16:00:
[...]

[afbeelding]
Geloof dat ie wat mist......

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Daar staan ze toch om bekend. Ofja, ze hebben een slap karkas (t.o.v. andere sportbanden)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
[...]

[afbeelding]
Volgens mij is jou band lek :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
  • Nu online
Ja, ze zijn inmiddels dusdanig versleten, dat de lucht eruit ontsnapt is om een nieuw huis te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
newbreed schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 16:19:
Ja, ze zijn inmiddels dusdanig versleten, dat de lucht eruit ontsnapt is om een nieuw huis te zoeken.
Hoeveel bar zit er nu in dan? Dit ziet er naar mij uit alsof die gewoon plat staat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
  • Nu online
0 bar, de band is ook gewoon lek.

edit: Als je met je muis over het plaatje hoovert, dan zie je dat hij ook lekkeband.jpg heet. Ik dacht dat de grap daarom wel zou overkomen. ;)

[ Voor 69% gewijzigd door newbreed op 25-07-2014 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
newbreed schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 16:34:

edit: Als je met je muis over het plaatje hoovert, dan zie je dat hij ook lekkeband.jpg heet. Ik dacht dat de grap daarom wel zou overkomen. ;)
Maar tussen slijtage (profiel) en een lekke band, vind ik wel verschil zitten. Plug er in, band oppompen en gas er op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
Dacuuu schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 16:37:
[...]

Maar tussen slijtage (profiel) en een lekke band, vind ik wel verschil zitten. Plug er in, band oppompen en gas er op.
+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie

Jellabie

[...]

[afbeelding]
Ach joh, het is gelukkig alleen maar aan de onderkant!

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/t1.0-9/10501711_820449964646818_4202238898108195217_n.jpg

Het is mooi weer geweest denk ik :P

[ Voor 22% gewijzigd door Jellabie op 25-07-2014 16:50 ]

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Show je 2 keer tanken op 1 dag bon:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/7UM5LLe.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 12:39
newbreed schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 16:34:

Zit gewoon 1 bar in hoor :P Knappe band als de luchtdruk verschilt van de standaard luchtdruk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Jellabie schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 15:15:
[...]

Ik denk 3k ofzo?

Heb de sportattack2 besteld :)

thx voor de input :)
Goede keuze!! Ik heb vorig jaar voor het eerst met die band gereden en heb er nu de tweede van op liggen. Eerste jaar ben ik er mee in de Duitse Harz geweest en hebben we de eerste dagen van het weekend alleen maar (hevige) regen gehad. Ik vond persoonlijk dat de band beter presteerde op nat én droog dan dat de Pilot Power 2CT's, die ik daarvoor altijd had, deden.

De Dunlop Qualiefier die af fabriek op m'n motor lag heb ik wel gewoon op gereden maar dat was ééns en nooit meer. De voorband is er gelijk met de achterband afgehaald bij ~4000 Km en toen dus de SportAttack II er op gemonteerd. Die achterband is nu onlangs weer vervangen bij ~10K Km op de klok terwijl ik ook regelmatig met een set andere velgen met Pirelli Diablo's SuperCorsa SP banden rijd (SP = de Diablo SuperCorsa SC versie welke wél goedkeuring voor de openbare weg heeft en da's in Dld. wel eens ooit handig).

Fiets is van Januari 2012 en heeft nu nét 11K op de teller staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL
  • Laatst online: 24-09 07:47

XBL

Dacuuu schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 17:12:

[afbeelding]
Ik heb een tijdje terug 5x getankt op één dag. Denk dat ik de bonnetjes nog wel ergens heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
XBL schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 18:09:
[...]

Ik heb een tijdje terug 5x getankt op één dag. Denk dat ik de bonnetjes nog wel ergens heb.
Het grote bonnen topic :) vanaf vakantie bestemmingen naar huis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Dacuuu schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 18:33:
[...]

Het grote bonnen topic :) vanaf vakantie bestemmingen naar huis?
Ja, 1000km+ in één streep naar huis (nouja, met om de 200km tanken/beentjes strekken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke

[afbeelding]
Was fijn tanken in Luxemburg, hè... €1.39 per liter. Hier in Duitsland is dan toch weer duur met 1.54 per liter. Bij jullie in NL 1.74 ofzo? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Onder de 1.70 lukt her en der nog wel, maar goedkoop is anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:46

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

PilatuS schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 15:46:
Ik vind mijn Dunlop Sportmax Sportsmart banden wel een goede keuze qua grip en levensduur. Ze gaan niet zo lang mee als een toerband, maar wel een stuk langer als een echte sportband. Nou rij ik er niet al te extreem mee maar ik heb zelden dat er ergens wat grip mis.
Sportsmart 2 is echt een super bandje:

Afbeeldingslocatie: https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/t1.0-9/10449935_10204203274310409_6927323461776625017_n.jpg
Dit is de slijtage na 2200km

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

1.30 hier... wel in ponden dat wel...

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Jolke schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 21:45:
[...]

Was fijn tanken in Luxemburg, hè... €1.39 per liter. Hier in Duitsland is dan toch weer duur met 1.54 per liter. Bij jullie in NL 1.74 ofzo? :+
En dat is voor euro 98. 95 is nog goedkoper :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Yep, ik heb nog even gedacht ik ga bij Shell V-Power tanken... maar bedacht met net op tijd dat dat ook gewoon 98 is. :)
Super 95 was €1.34 dat vond ik de moeite wel waar om 98 te tanken.

@Toolkit; dat is €1.64 - valt mee voor Engelse begrippen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid86
Jolke schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 22:41:
Yep, ik heb nog even gedacht ik ga bij Shell V-Power tanken... maar bedacht met net op tijd dat dat ook gewoon 98 is. :)
Super 95 was €1.34 dat vond ik de moeite wel waar om 98 te tanken.

@Toolkit; dat is €1.64 - valt mee voor Engelse begrippen :)
Kzag je schrijven dat Shell V-power hetzelfde is als 98 ongelood en dat is volgens mij niet helemaal waar :p
Vroeger dacht ik dat ook altijd ^_^
Wiki!

In The Netherlands, V-Power has a 95 RON rating, although officials from Shell stated it is effective 97 RON, but classes are limited to 92 RON, 95 RON, 98 RON and 100 RON.[3]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Ik dacht altijd dat V-power een octaangetal van 100 had, maar dat is ook niet waar.

Gezien het kleine prijsverschil in Luxemburg tussen 95 en V-power heb ik het wel vaker daar getankt; buiten Luxemburg vind ik het het prijsverschil niet waard. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid86
Jolke schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 23:06:
Ik dacht altijd dat V-power een octaangetal van 100 had, maar dat is ook niet waar.

Gezien het kleine prijsverschil in Luxemburg tussen 95 en V-power heb ik het wel vaker daar getankt; buiten Luxemburg vind ik het het prijsverschil niet waard. ;)
Blijkbaar schijnt het ook nog per land te verschillen :p
Kinda weird :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Als je in Dld. tankt: BP/ARAL Ultimate is écht RON 100

NL Vpower = RON97 en mag de naam RON98 dus nét niet dragen ;)

BP Ultimate = in NL RON98 (als enige).

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 25-07-2014 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003

mphilipp

Romanes eunt domus

Was er een poos geleden niet iemand die zei dat al die hoge octaangehaltes ongeveer hetzelfde zijn als platina HDMI kabels? Allemaal onzin; alleen maar duur, en je motor loopt er geen cm harder/beter door. Net als die wonderbougies.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)

[afbeelding]
150 liter op een dag >:) en dat met 15L tankbeurtjes

17:45 vertrek tankstation arbesthal
19:37 233km tanken Wels gemiddeld 125km/u
19:59 vertrek na 21min
21:55 242km tanken parsberg gem. 125km/u
22:08 vertrek na 12 minuten
0:00 217km tanken rohrbrunn gem. 117km/u
0:42 vertrek na 42 minuten
2:19 218km tanken siegburg gem. 134km/u
2:26 vertrek na 6 minuten
3:14 108km tanken brommenkamp gem. 134km/u
3:22 vertrek na 7 minuten
4:22 kledingstop (120km) gem. 120km/u
4:38 vertrek na 16 minuten
5:26 98km thuis gem. 124km/u
1238km in 11:44uur gemiddelde snelheid 105km/u

dit was de laatste 1238km van de 2050 die die dag gemaakt werd. >:) iets met een overlijdende garmin ;(

-timisoara roemenie vertrokken om 9-10 uur?
-novi sad servie korte stedentrip
-subotica rbw bijna kwijt zijn vanwege 25km te hard 75/50
-boedapest motor omgedonderd. remhendel en spiegel afgebroken. en toen was ik er klaar mee. zumo naar huis gestuurd en over 1490 km zou ik er zijn. en ik zou wel zien hoever ik kwam :Y tot thuis dus _O- _O-

beetje rondje begint met 3x tanken. 1x thuis naar start. bij de start van het rondje. en afhankelijk van de lengte bij het eindpunt of onderweg.

[ Voor 85% gewijzigd door DECOY88 op 25-07-2014 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
mphilipp schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 23:18:
Was er een poos geleden niet iemand die zei dat al die hoge octaangehaltes ongeveer hetzelfde zijn als platina HDMI kabels? Allemaal onzin; alleen maar duur, en je motor loopt er geen cm harder/beter door. Net als die wonderbougies.
Octaangetal niet octaangehalte. Het is de vertakte versie van octaan genaamd 2,2,4-trimethylpentaan (iso-octaan) wat er in benzine zit dat het klopvaster maakt. Octaan zelf zou het minst effectief zijn.
Sorry voor de chemische les op de late avond: * Jolke is addicted to chemistry O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Octaangetal duidt op hoe gemakkelijk de brandstof uit zichzelf kan ontbranden, onder druk. Dus bij motoren (vooral in sportauto's e.d.) met een hoge compressie is 98 nuttig (zelfs nodig), bij andere motoren voegt het echt helemaal niets toe.

Let wel op toevoegingen, zo is in Frankrijk bijna alle 95 aangelengd met 10% ethanol (herkenbaar aan E10 vermelding). Dat vind de meeste motorfietsen niet zo fijn, evenals oude auto's. Dan tank je dus wel 98.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Sterker nog, ethanol is zelfs slecht voor je motor en kan ook rust veroorzaken in je tank - maar dan moet je el een stalen tank hebben :)
E10 is de grootste onzin die uitgevonden is. Alleen voor de fabrikant om geld te besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ergens eens een test gezien van Shell V-Power. Maakt voor de gemiddelde auto geen enkel verschil. Alleen bij de wat snellere sportauto's zorgde het voor een paar extra pk's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL

XBL

Zonder bonnetjes geloven we er geen snars van :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

PilatuS schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 23:45:
Ergens eens een test gezien van Shell V-Power. Maakt voor de gemiddelde auto geen enkel verschil. Alleen bij de wat snellere sportauto's zorgde het voor een paar extra pk's.
Dan heb je vast de uitzending van de NOP gezien (Rekenkamer) :+

Mooi onderwerp voor de rekenkamer voor volgend jaar: Kernenergie: En dan moeten ze eens een voorbeeld nemen aan de documentaire: Pandoras Promise ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriveSand
  • Laatst online: 22-11-2024

DriveSand

Transform and roll out!

In Duitsland kun je V-Power Racing krijgen, dat is wel 100 RON. Als je nog meer octaans per vierkante kilometer wil moet je naar de Aral, daar krijg je 102 RON per liter 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Tja, zoals het gaat met zoveel merchandise en reclame :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
DriveSand schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 23:57:
[...]

In Duitsland kun je V-Power Racing krijgen, dat is wel 100 RON. Als je nog meer octaans per vierkante kilometer wil moet je naar de Aral, daar krijg je 102 RON per liter 8)7.
Klopt, je hebt componenten die klopvaster zijn dan iso-octaan, waarmee je dus boven de 100 uitkomt.
Om welke soort gaat het dan bij de Aral? Zit er namelijk een op 100m van ons huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:39
XBL schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 23:37:
Let wel op toevoegingen, zo is in Frankrijk bijna alle 95 aangelengd met 10% ethanol (herkenbaar aan E10 vermelding). Dat vind de meeste motorfietsen niet zo fijn, evenals oude auto's. Dan tank je dus wel 98.
Maar in normale benzine zit ook al 5% ethanol, wat maakt die extra 5% nog uit vraag ik me dan af.

Mijn Fazer loopt ook op 20% diesel, uit eigen ervaring ondervonden 8)7, ethanol vreet ie vast ook wel dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Een alcohol is, qua verbranding, echt heel anders dan een alkaan.
Dacht dat er tot 5% ethanol in kan zitten, niet per definitie 5%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriveSand
  • Laatst online: 22-11-2024

DriveSand

Transform and roll out!

Jolke schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 23:59:
Klopt, je hebt componenten die klopvaster zijn dan iso-octaan, waarmee je dus boven de 100 uitkomt.
Om welke soort gaat het dan bij de Aral? Zit er namelijk een op 100m van ons huis.
Aral Ultimate 102, hier kun je kijken of jouw Tankstelle Ultimate heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Jolke schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 00:08:
Toen ik in Sydney woonde was er daar een rel dat de benzinefirma's stiekum telkens meer alcohol toevoegden.. dus je kreeg daar dus ook E10 (koste ook geen drol (AUD.89 in 2000 en AUD1.01 in 2005).
Het grootste argument dat werd aangedragen (behalve dat het een sneaky oplichting was) was dat de alcohol de rubber slangen etc meer zou aantasten dan benzine..
Persoonlijk ben ik er altijd sceptisch over geweest..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Jolke schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 00:08:
Ja, zeker net alsof een snelheidmeter tot 10% optimistisch mag zijn en alle voertuigen die ik ooit gereden heb (behalve mijn import camper met aangepaste teller) dat dus ook allemaal doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

XBL schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 23:37:
Hmmm...de meeste moderne motoren, en daar reken ik zelfs dat ouwe bankstel van mij onder (1997), kan volgens de fabriek met die E10 overweg. En de motor is nog steeds niet ontploft. Ik hoor een hoop verhalen erover, maar nog nooit een gehoord over een motor die spontaan in 2en gespleten is.

Wat ik begrijp is dat het voornamelijk rubbers zouden zijn die er niet zo goed tegen konden. E10 zou nog wel gaan, maar meer ethanol zou niet meer voor alles geschikt zijn. Bij de moderne motoren zullen die rubbers wel van een samenstelling zijn die er wel weer tegen kan.

Ik vind dit soort dingen erg lastig. Je hoort hele volksstammen die er tegen zijn en aan de andere kant weer lieden die zeggen dat het niet erg is. Wie ik moet geloven weet ik niet. Ik ben geneigd te geloven dat die E10 niet zo erg is. Maar zoals ik al zei, heb ik nog nergens een praktisch voorbeeld van die schade gezien. Het kan toch niet zo zijn dat ze iets maken waarvan de eerste de beste huischemicus weet dat het schadelijk is voor een motor? Wie heeft daar welk belang bij? Jaja...de autofanrikanten willen dat je je dure auto stuk maakt zeker, zodat je een nieuwe koopt... :X

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:10

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

wimmel_1 schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 23:12:
[...]

Als je in Dld. tankt: BP/ARAL Ultimate is écht RON 100

NL Vpower = RON97 en mag de naam RON98 dus nét niet dragen ;)

BP Ultimate = in NL RON98 (als enige).
Is vpower hier intussen ook niet Ron95?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
XBL schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 23:48:
[...]

Zonder bonnetjes geloven we er geen snars van :+.
die zijn er samen met een gps log >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-09 22:24
De motorboer waar ik af en toe zelf sleutel is wel van mening dat het rubber veel sneller verdroogd door de toevoeging van ethanol, maar de meeste motoren zullen er verder prima op lopen. Het spontaan oplossen van rubbers kwam jaren geleden maar bij een enkele motor voor volgens mij. Toen ze daar achter kwamen hebben ze de benzine ook weer 'aangepast'.

[ Voor 21% gewijzigd door MailMan op 26-07-2014 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

En welk belang zou BMW erbij moeten hebben om te garanderen dat hun motoren er tegen kunnen terwijl dat niet zo is? En zo zijn er meer fabrikanten die dat doen. Alleen begreep ik dat er bij de zwaardere mengsels van verschillende organisaties waarschuwingen zijn gekomen voor oudere voertuigen. Volgens mij is alles van na 2005 weg safe, maar daarvoor moet je uitkijken...zeggen hunnie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
mphilipp schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 12:09:
En welk belang zou BMW erbij moeten hebben om te garanderen dat hun motoren er tegen kunnen terwijl dat niet zo is? En zo zijn er meer fabrikanten die dat doen. Alleen begreep ik dat er bij de zwaardere mengsels van verschillende organisaties waarschuwingen zijn gekomen voor oudere voertuigen. Volgens mij is alles van na 2005 weg safe, maar daarvoor moet je uitkijken...zeggen hunnie.
als je rubbertje 5 ipv. 10 jaar meegaat is weer extra omzet voor ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoog octaan heb je nodig voor motoren met hoge compressies.
"Vroegah" was een compressie van 1-12.5 gebruikelijk in racery.
tegenwoordig heeft een R6 al iets van 1-13 nogiets.

echter. dat octaan gehalte zorgt er eigenlijk alleen maar voor dat het hogere compressie aankan.

ofwel dat je blok niet gaat pingelen (te vroeg ontsteken)
maar de vermogens winst is echt te verwaarlozen want er zit niet "meer" energy in 95,98 of whatever

Dus tenzij je merkt dat je blok pingelt, gewoon 95 in de tank gieten en gas er op

(beetje edit)

Als je motor op 98 staat ingesteld, (dat is dus wat BMW vaak doet) maar je tankt 95, dan vertraagt (of versnelt, weet dat niet helemaal zeker) je ECU de ontsteking om met de lagere octaan om te gaan. Dan kun je op een Dyno mischien wel 1 of 2 procent vermogen verliezen omdat je ontsteking anders loopt.

Staat je ECU echter niet op 98 ingesteld, dan zal het echt geen bal uitmaken of je er 95,98,100 of 102 in giet (behalve dat je portomonnee sneller leeg gaat)

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2014 13:13 ]

Pagina: 1 ... 97 ... 139 Laatste

Dit topic is gesloten.