Het grote motortopic deel 15 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 101 ... 139 Laatste
Acties:
  • 434.641 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:34
Gisae schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 13:17:
[...]

Het werkt wel perfect voor zichtbaarheid. Met de vfr en gewone pitten kwam het regelmatig voor dat ze mij niet zien. Met nu de FSZ1000 en xenon gaan ze zelfs voor mij aan de kant :D
Is het armatuur goedgekeurd voor gasontladingslampen? (vast niet, volgens mij zitten er reflector armaturen op een FZR1000) Een reflector armatuur kan eigenlijk niet voor gasontladingslampen omdat de helft van het licht niet de goede kant op gestuurd wordt. Alleen licht dat naar de zij en achterkant gaat wordt de goede kant op gestuurd. Enkel met een projector armatuur gaat het soms redelijk.

Zal dus wel verblinden als een malle. Anders gaan ze echt niet aan de kant voor je brommertje.

Correcte afstelling is 10M van de muur met persoon op de fiets en de fiets rechtop. 10cm aflopend op de middenlijn. En dan nog goed oppassen met strooilicht. Dus boven de streep moet het gewoon echt donker zijn.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:59

mphilipp

Romanes eunt domus

Gisae schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 13:17:
[...]
Het werkt wel perfect voor zichtbaarheid. Met de vfr en gewone pitten kwam het regelmatig voor dat ze mij niet zien. Met nu de FSZ1000 en xenon gaan ze zelfs voor mij aan de kant :D
Waarschijnlijk omdat je de boel nu verblindt...

Als je fatsoenlijke Xenon hebt, heb je voor de tegenliggers hooguit een helderdere koplamp. Het hoort niet zo te zijn dat ze erdoor verblind raken. Dat is btw ook helemaal niet goed voor het vermogen van de tegenligger om de afstand in te schatten. Je maakt het dus gevaarlijker. Ik negeer verblindende weggebruikers achter me door mijn spiegel weg te draaien. De verblinder neemt wat mij betreft zelf het risico met ondeugdelijke verlichting. Kan ik me niet om bekommeren.
Als ze je met je oude koplamp niet zagen, had je gewoon een kutlamp of ze keken niet. Een Xenon lamp kan daar nooit zo'n effect op gehad hebben, tenzij je zoals ik al zei de boel verblindt. Het geeft een betere, helderdere bundel, het mag niet zo zijn dat er nu ineens een zee van licht voor je opengaat, want dan ben je veel teveel aan het verstrooien. Ik hen een paar auto's gereden met af fabriek xenon en je ziet idd veel beter, maar geen zee van licht. En als je de borden boven de snelweg aan het verlichten bent, klopt er ook iets niet... :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 19:56:
[...]

Bij mij is het juist andersom. (Op de helm na dan) Zonder minimaal een degelijke spijkerbroek en motorjas rij ik geen afstanden van >2km. Motorschoenen zijn voor mij sws geen probleem, omdat deze gemaakt zijn om te lopen en voelen als vrij normale schoenen, maar dan met extra versteviging op de enkels, en een metalen plaat in de zool. Handschoenen zijn bij mij pas de laatste prioriteit.

Sowieso waren dit het soort wegen waarbij, als je valt, je een groter probleem hebt dan het open schuren van je handen.
Er was laatst een discussie over "gaunlet" handschoenen op een ander forum waar ik op zit en ook daar vinden ze handschoenen sowieso een must naast een helm (ook mijn mening). De reden hiervoor is omdat blijvende pols letsel met chronische pijn niet echt handig is voor vele carrières. Zo is het onmogelijk om bijvoorbeeld chirurg, lasser, chauffeur, terapeut, technici, piloot etc. Etc. Etc. Te zijn met beschadigde polsen. Maarja je moet het zelf weten uiteindelijk of je het wilt riskeren. Bij een high-side of voorwaardse crash vang je uit reflex de landing op met je handen/polsen just sayin... Of kop je liever het afvalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:33

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Xenon ook nooit gesnapt. Elke motor met xenon krijgt van mij groot licht terug (Bi-Xenon in de auto). Want ze staan allemaal slecht afgesteld.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-09 14:51

Chakotay

Lick here to continue

Zijn er uberhaupt motoren met af-fabriek xenon met hoogteregeling die snel genoeg reageert om het ding recht te houden terwijl je een dot gas geeft?

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:09

-tom-562

Oliesjeik

Dat ligt dat toch echt aan de eigenaar, met mijn GSX-R K4 heb ik een perfect lichtbeeld. Mooie strakke rechte lijn en een punt aan de rechterkant. Dat is wel met een projectorlamp.
Seinen mag best, ik sein vrolijk terug :D

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:52
Weet iemand nog een goede tip waar boutjes/schroeven voor de motor te kopen? Ik heb er een hekel aan om boutjes in slechte staat terug te moeten draaien omdat ik geen vervangende heb. Zijn er wellicht assortiment-dozen met alle veel voorkomende gevallen of zelfs sets specifiek voor merk/type motor?

Zie de foto hieronder, rechter boutje kan nooit moeilijk zijn maar de linkse zijn toch wel speciale gevallen.

Afbeeldingslocatie: http://i1220.photobucket.com/albums/dd453/asscrazy/20140802_151414_resized.jpg

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:42
Klote man, maar wel goed dat er een getuige was. Die heb je dus ook echt nodig gehad. Succes voor de verzekeringen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:40

_Apache_

For life.

@mailman, balen man! Heb zo een zelfde voorval gehad. Motor lag bij mij nog op op zijn zij toen ik terugkwam van werk. Een akelig lege parkeerplek naast mijn motor.

Dikke deuk in de tank, stepjes afgebroken, stuurstand krom, koelvloeistof reservoir helemaal leeg

Je raadt het al, geen briefje, getuige of iets. :/

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

assje schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 08:59:
Weet iemand nog een goede tip waar boutjes/schroeven voor de motor te kopen? Ik heb er een hekel aan om boutjes in slechte staat terug te moeten draaien omdat ik geen vervangende heb. Zijn er wellicht assortiment-dozen met alle veel voorkomende gevallen of zelfs sets specifiek voor merk/type motor?

Zie de foto hieronder, rechter boutje kan nooit moeilijk zijn maar de linkse zijn toch wel speciale gevallen.

[afbeelding]
O.a. hier heb je complete sets bouten per merk/type motor. Er zijn nog een aantal toko's die hetzelfde doen, wat zoeken op "motorcycle bolt kit" geeft er wel een aantal. Let wel op meuk van de goedkopere Chineze CNC boeren, dat is vaak van rampzalige kwaliteit. Ik heb zelf een setje rode alu boutjes voor mijn kuipruitje van een paar euro, die hebben een slechte pasvorm van de inbuskop en zijn erg zacht waardoor ze allemaal uiteindelijk met een torxbitje van een maatje groter vastgezet zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 12:54
Chakotay schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 13:48:
Hm, grappig :) Hoe komen die dingen aan stroom? Batterijtjes erin?
Drie van die kleine knoopcel batterijen aan beide kanten. Knippert in drie verschillende standen. Doe ze alleen aan als het donker word/is.

Ik moet wel zeggen dat het zgn. bar ends/valdoppen zijn, maar als je motor valt, de valdoppen van shit kwaliteit plastic zijn en dan wel je motor beschermen tegen de val, maar dat je gelijk nieuwe valdoppen kan gaan kopen :)

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

[afbeelding]
Even langs je lokale motorzaak ? Zal waarschijnlijk alleen niet de goedkoopste oplossing zijn. Die linker zit op mijn motor onder de buddyseat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proqzor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-08 21:37
Heeft iemand ook een goed adresje in het noorden om kappen te spuiten? Ik zou graag mijn bellypan en hugger willen spuiten in dezelfde kleur als mijn andere kappen. (Zie post van mijn motor enkele pagina's terug).

Vraag me af hoeveel zoiets kost. Ik weet dat je met die verf mengerij altijd een soort van start-tarief hebt voor het mengen van de kleuren. Schuren enz kan ik eventueel zelf wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Schuren willen spuiters meestal zelf doen. Omdat ze dan weten dan het goed gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-09 15:23

Wootlock

Evilution

Verwijderd schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 01:04:
Zo ook ik ga me aansluiten bij de motor bezitters :P

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Nice mooie kawa :D

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-09 22:24
Thanks voor de support :)

Vandaag gebeld met de verzekering van de tegenpartij (had net mn rechtsbijstand opgezegd, anders had mijn verzekering dat geregeld). Vandaag of morgen wordt er een afspraak gemaakt met de schade expert. Heb daar ooit nog een heel gedoe mee gehad om de stallingskosten/expertisekosten vergoed te krijgen bij een vorig schadegeval.

Ben wel benieuwd in hoeverre kuip en tankschade vergoed gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
MailMan schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 15:13:
Thanks voor de support :)

Vandaag gebeld met de verzekering van de tegenpartij (had net mn rechtsbijstand opgezegd, anders had mijn verzekering dat geregeld). Vandaag of morgen wordt er een afspraak gemaakt met de schade expert. Heb daar ooit nog een heel gedoe mee gehad om de stallingskosten/expertisekosten vergoed te krijgen bij een vorig schadegeval.

Ben wel benieuwd in hoeverre kuip en tankschade vergoed gaat worden.
Het trieste van dit soort verhalen vind ik dat altijd het sneaky, gruwelijk asociale en duistere in mensen naar boven komt als het gaat om verzekeringswerk.

Gewoon dat ontkennen en alles proberen af te schuiven op de andere partij, doen alsof hun neus bloed of gewoonweg liegen vind ik getuigen van totaal geen 'ballen' hebben. Dat soort mensen moeten zich echt diep, diep schamen voor hun karakter.

Ik zeg dit omdat ik het zelf ook mee heb gemaakt dat de tegenpartij mij van alles de schuld begon te geven, ondanks dat er een bijna 100 scholieren (bij een universiteit) oog getuige waren van mijn ongeval.

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-09 22:23

[afbeelding]
Zelf had ik in het verleden ook een aantal (hele) slechte bouten in de kappen van mijn motor zitten. Wel allemaal van dezelfde maat, dus ik ben met de slechte bouten naar de lokale bouwmarkt geweest en heb daar nieuwe gekocht. Zelfde schroefdraad, (bijna) zelfde kop, alleen nu rvs-kleur in plaats van verroest zwart... /care :+

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/sCZ6whX9Uh1TczE2mUxjgpb3/thumb.jpg

In de paarse streep in het midden van de motor kun je bijvoorbeeld zo'n nieuwe bout zien zitten, mij persoonlijk stoort het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

[afbeelding]
Meeste Suzuki dealers hebben die wel liggen. Rechts is gewoon een standaard boutje, links gaat in veel suzuki's om de kont aan het subframe te maken.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-09 22:24

[afbeelding]
https://www.twowheelparts.nl/

Even registreren voordat je wat kan bestellen/bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-09 14:16

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Ricepuppet schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 15:30:
[...]

Het trieste van dit soort verhalen vind ik dat altijd het sneaky, gruwelijk asociale en duistere in mensen naar boven komt als het gaat om verzekeringswerk.

Gewoon dat ontkennen en alles proberen af te schuiven op de andere partij, doen alsof hun neus bloed of gewoonweg liegen vind ik getuigen van totaal geen 'ballen' hebben. Dat soort mensen moeten zich echt diep, diep schamen voor hun karakter.

Ik zeg dit omdat ik het zelf ook mee heb gemaakt dat de tegenpartij mij van alles de schuld begon te geven, ondanks dat er een bijna 100 scholieren (bij een universiteit) oog getuige waren van mijn ongeval.
Nou ja, dan weet je wel gelijk waar je aan toe bent..

Ik ben een keer omver getikt door een auto toen ik op een rotonde reed. Hij stelde zich heel open op en vulde netjes het schadeformulier in. "Ik had je niet gezien" etc.

Krijg ik een tijdje later een belletje van mijn verzekeraar met de mededeling dat die persoon niet bekend was bij de vermelde verzekeraar en de opgeschreven gegevens ook niet klopten :X Gelukkig kreeg ik na maanden wachten wel geld via het waarborgfonds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
^^ Precies om die reden heb ik toen ik werd aangereden ook foto gemaakt van de ID kaart + groene kaart van de tegenpartij.

Genoeg van dat soort verhalen gehoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Je hebt toch een kenteken sowieso, of doet de politie daar niets mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul!
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 25-09 22:27
Wie zegt dat het kenteken op de auto juist is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Merk auto en kleur heb je natuurlijk ook wel onthouden, maar daar kan de politie dan ook niet veel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Vorige week tijdens mijn vakantie eindelijk een rijtest gehad (na een ongeluk, Eigen Verklaring procedure bij het CBR). Heeft uiteindelijk 7 maanden geduurd van het invullen van dat formulier tot uiteindelijk het afleggen van een rijtest.

Natuurlijk begint dat niet op de motor, ik werd uitgenodigd een rijtest te doen in een auto. Iets waar ik al ruim 4 jaar niet meer gebruik van heb gemaakt. Ik werd geacht 's ochtends vroeg om 08:30 ergens in Amsterdam Zuidoost te komen opdagen. Ik rij inmiddels alweer een maand of 4 motor, dus ik dacht: "Laat ik 10 minuten motor rijden om een auto-rijtest te doen, in plaats van 40 minuten in het OV plaats te nemen."

Zo gezegd, zo gedaan. Ik kom aan op de plaats van bestemming. Wissel mijn motorlaarzen om met gewone schoenen, en ik wacht. Op een gegeven moment mag ik een kamertje inkomen waar een mevrouw van het CBR aanwezig is, welke ook een beetje raar opkijkt als ik in vol motor-ornaat binnenloop. "Ben je op de brommer?" vraagt ze. Ik beantwoord dat negatief. "Motor," grijns ik terug.

Ze kijkt de rij-instructeur van het revalidatiecentrum aan. Hij haalt zijn schouders op. "Dat... is nieuw," vervolgt de CBR-dame. Ze vertelt ook nog dat ze wellicht ook toestemming kan geven om weer motor te rijden als blijkt dat alles goed gaat: "Als alles goed gaat kan ik wellicht ook toestemming geven om weer motor te rijden."

We nemen kort door wat mij mankeert, en besluiten uiteindelijk de auto in te stappen om een ritje in en om Amsterdam te gaan maken. Na een kleine 50 minuten rijden, wat leuke en vriendelijke gesprekken, en volgens mij een prima autoritje komen we weer terug op het beginpunt.

"Nou, ik ga je niet toestemming geven weer te mogen motorrijden omdat je af en toe wat rechts bleef kleven op de snelweg. En het viel ook op dat je in de woonwijk waar je 50 mag niet harder durfde dan 40. Ook trap je vaak je koppeling in tijdens het nemen van een bocht."

Nu ben ik bekend met de bureaucratie van het CBR en ik had niet verwacht dat deze mevrouw zichzelf of haar collega's werk uit handen zou nemen door mij goed te keuren voor mijn motor waar ik al 4 maanden dagelijks zonder problemen op rij, maar toch verbaast haar uitleg mij een beetje.

Rechts kleven op de snelweg deed ik liever dan links kleven in deze trage diesel-auto, zeker omdat er sneller verkeer aankwam, en ik over 1,5km. alweer een afslag moest nemen. Maargoed, verschil van perspectief wellicht.

In de woonwijk reed ik op een erg oude en smalle straat, met aan beide kanten auto's geparkeerd. Ik had weinig tot geen overzicht en wilde liever geen kinderen omver rijden die zomaar de weg op zouden kunnen rennen. Eerlijk gezegd voelde 40 rijden al te snel; het zou een 30-zone moeten zijn.

Koppeling intrappen in de bochten deed ik inderdaad vaak, maar bij een enkele rijtest voor deze rijtest viel de motor weleens uit als de motor te weinig toeren maakte. Ontkoppelen zorgt er gewoon voor dat we beheerst en zonder horten en stoten de bocht konden doorkomen.

Maargoed.

Mijn verwachting was al negatief, en ik had vooral zin om terug te gaan naar mijn vakantieadres. Op de motor natuurlijk. Dus dit verhaal heeft nog steeds geen einde. Misschien dat het CBR over een maand of 3 toestemming geeft dat ik mag motorrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Man man man, wat een slepend verhaal blijft dit... balen :-(

[ Voor 5% gewijzigd door Jolke op 05-08-2014 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Ik snap je verhaal niet.

Mag je niet auto rijden?
Mag je wel motor rijden?

Na deze test.

Mag je nu ook niet motor rijden?

Of mag je uberhaubt alles gewoon doen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noenie
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-08 18:28
Blue-eagle schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 10:23:
.... Ook trap je vaak je koppeling in tijdens het nemen van een bocht."

...

Koppeling intrappen in de bochten deed ik inderdaad vaak, maar bij een enkele rijtest voor deze rijtest viel de motor weleens uit als de motor te weinig toeren maakte. Ontkoppelen zorgt er gewoon voor dat we beheerst en zonder horten en stoten de bocht konden doorkomen.
En dit is het eigenlijk het enige waar ze een punt heeft, en een groot punt. Bochten hoor je gewoon met koppeling te nemen, niet ontkoppeld. Als die afslaat door te weinig toeren moet je een versnelling terug.

Ik wordt zo schijtziek van al die mensen die met koppeling de bocht door gaan als ik zelf ook in de auto zit, ik weet werkelijk waar niet wat die mensen denken te doen. Wat mij betreft lekker rbw inleveren.

Niets is onmogelijk voor degene die het niet zelf hoeft te doen. - Wet van Weiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:12
Jay :(

*snip*

Een koekje voor wie weet wat dat is en wat er dus bijgevolg gebeurd zou kunnen zijn :p

[ Voor 84% gewijzigd door azerty op 07-01-2015 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Ik zie een wazige foto... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
wsitedesign schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 10:51:
Jay :(

[afbeelding]

Een koekje voor wie weet wat dat is en wat er dus bijgevolg gebeurd zou kunnen zijn :p
Ik weet niet wat het is, wel waar de foto mee gemaakt is. Een aardappel :+

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Tylen schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 10:45:
Ik snap je verhaal niet.

Mag je niet auto rijden?
Mag je wel motor rijden?

Na deze test.

Mag je nu ook niet motor rijden?

Of mag je uberhaubt alles gewoon doen???
Goede vraag :) Mijn rijbewijs is gewoon geldig en ik mag gewoon alles wat ik wil. De enige die problematisch kan doen bij ongelukken is mijn verzekering. Maar die hebben schriftelijk bevestigd dat dit voor hun geen issue is.

Het is een wettelijke verplichting zonder directe gevolgen, maar ik zou op dit moment niet mijn rijbewijs kunnen verlengen. Gelukkig is die nog tot 2022 geldig ;)
Noenie schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 10:50:
[...]

En dit is het eigenlijk het enige waar ze een punt heeft, en een groot punt. Bochten hoor je gewoon met koppeling te nemen, niet ontkoppeld. Als die afslaat door te weinig toeren moet je een versnelling terug.

Ik wordt zo schijtziek van al die mensen die met koppeling de bocht door gaan als ik zelf ook in de auto zit, ik weet werkelijk waar niet wat die mensen denken te doen. Wat mij betreft lekker rbw inleveren.
Het ging om korte en scherpe bochten in een woonwijk, ik rij het liefst op een slippende koppeling omdat ik zo meer controle hou over de snelheid en afremming van de auto, en tevens heb ik mijn voet op de koppeling in het geval ik ineens wil doorrijden of ineens moet stoppen. Dan slaat de motor niet af.

Ik snap inmiddels ;) wel dat mijn manier van rijden met gladde wegen zeker niet verstandig is, maar met een hete zomer als afgelopen week was het allesbehalve onveilig. Het irriteerde haar. Jou ook schijnbaar, ik was me niet bewust van deze ergernis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Als je hard moet remmen om een ongeluk te voorkomen, dan is het laatste waar je druk om maakt toch het afslaan van je motor... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noenie
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-08 18:28
Blue-eagle schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 11:00:
[...]

[...]

Het ging om korte en scherpe bochten in een woonwijk, ik rij het liefst op een slippende koppeling omdat ik zo meer controle hou over de snelheid en afremming van de auto, en tevens heb ik mijn voet op de koppeling in het geval ik ineens wil doorrijden of ineens moet stoppen. Dan slaat de motor niet af.

Ik snap inmiddels ;) wel dat mijn manier van rijden met gladde wegen zeker niet verstandig is, maar met een hete zomer als afgelopen week was het allesbehalve onveilig. Het irriteerde haar. Jou ook schijnbaar, ik was me niet bewust van deze ergernis.
In een woonwijk is het niet zo'n drama, maar als je achter mensen zit die dit doen naar links op een dubbele baan, waar het een N-weg wordt is het echt super irritant. Naar rechts trouwens ook, maar dan kan ik er enigszins nog wel begrip voorop brengen, niet iedereen is handig met een auto.

Niets is onmogelijk voor degene die het niet zelf hoeft te doen. - Wet van Weiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Gisae schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 10:56:
[...]

Ik weet niet wat het is, wel waar de foto mee gemaakt is. Een aardappel :+
Ik ben daar blijkbaar specialist in :+

Afkomstig van:

Afbeeldingslocatie: http://www.roofis27.com/motorcycle/11_12_29/053.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
Dat met koppelen voor de bocht, en in de bocht de koppeling niet meer aanraken is iets wat je bij de rijlessen aangeleerd krijgt, en waar een examinator ook naar kijkt.
Hetzelfde geldt voor rijden op het midden van de weg (dus niet teveel naar rechts of links). Of ze bedoelen inderdaad dat je achter langzamer verkeert hangt (vrachtwagen ofzo) waar je gewoon 120/130 mag. Dan is 1,5km nog een heel eind, ook voor een langzame diesel. Volgensmij werd mij verteld dat je de laatste 300m ofzo knipperlicht aanzet en rechts aanhoudt.

Op de motor kijken ze wel heel erg dat je "durft" te rijden (mijn instructeur zei letterlijk dat ik "te hard" moest rijden, 5km erboven op de teller) maar wel goed vooruit kijkt en anticipeert. In de auto is het doorgaans minder erg om wat langzamer te rijden, maar die situatie kan ik niet inschatten.

Waarschijnlijk zul je nu gewoon moeten voldoen aan de huidige verwachtingen bij het halen van een rijbewijs. Wat natuurlijk niet betekend dat je iets onveiligs ofzo hebt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
wsitedesign schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 11:07:
[...]

Ik ben daar blijkbaar specialist in :+

Afkomstig van:

[afbeelding]
Ah, een jarratel-aandrijving. Die had ik ook op mijn eerste motor (Suzuki Savage 650)... en die blokjes kwamen er bij mij ook een keer vanaf op de snelweg. Gevolg, geen echte aandrijving meer... gelukkig haalde ik net de 50 km/u dus kon ik nog net naar huis (~30km) rijden. :)

Maar wat heb jij ermee gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Jolke schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 11:05:
Als je hard moet remmen om een ongeluk te voorkomen, dan is het laatste waar je druk om maakt toch het afslaan van je motor... :?
Nou. Dit ging om trage bochten in een woonwijk, niet flauwe bochten bij een 80 km/u. weg ofzo. Als ik moet remmen in een woonwijk dan kan dat vele redenen hebben. Gebeurt vaak genoeg, gewoon iets vertragen omdat iemand de weg aan het oversteken is enzo. Dan heb ik gewoon mijn voet al op het pedaal van de koppeling.

Het afslaan van de motor of het doorschieten van de auto in de versnelling kan vervelend en onnodig zijn, het gaat niet om een noodstop. Maar een noodstop zou ook niet negatief beïnvloed worden door mijn koppeling in te trappen op deze lage snelheden. De remmen zijn meer dan voldoende op dat punt, en afremmen op de motor is niet noodzakelijk.
defusion schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 11:12:
Dat met koppelen voor de bocht, en in de bocht de koppeling niet meer aanraken is iets wat je bij de rijlessen aangeleerd krijgt, en waar een examinator ook naar kijkt.
Zit wat in. Maargoed, het was als rijtest niet bedoeld om mij te laten falen, maar om mij te laten slagen. Ik ben dan ook goedgekeurd voor de auto ;)
Noenie schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 11:05:
[...]

In een woonwijk is het niet zo'n drama, maar als je achter mensen zit die dit doen naar links op een dubbele baan, waar het een N-weg wordt is het echt super irritant. Naar rechts trouwens ook, maar dan kan ik er enigszins nog wel begrip voorop brengen, niet iedereen is handig met een auto.
Mee eens, en daar doe ik het ook niet. Zie het als file-rijden, daar rij je vaak ook op de koppeling (althans: ik wel) omdat je zo makkelijker gas kan doseren, makkelijker en stabieler tot stilstand kan komen, en ook kan doorrijden mocht de file zich opeens beter voortbewegen.

Zo rij ik dus ook als ik met 15 km/u. een bocht neem. Ik denk dat iedereen dat doet. En ik kan me niet voorstellen dat ik dit anders zou doen, dat stelt mijzelf voor mijn gevoel in ieder geval te slordig op als weggebruiker.

Maar meningen verschillen. En ik ga offtopic :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Jolke schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 11:24:
[...]

Ah, een jarratel-aandrijving. Die had ik ook op mijn eerste motor (Suzuki Savage 650)... en die blokjes kwamen er bij mij ook een keer vanaf op de snelweg. Gevolg, geen echte aandrijving meer... gelukkig haalde ik net de 50 km/u dus kon ik nog net naar huis (~30km) rijden. :)

Maar wat heb jij ermee gedaan?
Ik heb er niks mee gedaan. *snip*

[ Voor 30% gewijzigd door azerty op 08-01-2015 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

[...]

Goede vraag :) Mijn rijbewijs is gewoon geldig en ik mag gewoon alles wat ik wil. De enige die problematisch kan doen bij ongelukken is mijn verzekering. Maar die hebben schriftelijk bevestigd dat dit voor hun geen issue is.

Het is een wettelijke verplichting zonder directe gevolgen, maar ik zou op dit moment niet mijn rijbewijs kunnen verlengen. Gelukkig is die nog tot 2022 geldig ;)
Ah oke ik snap. Gelukkig heb je tot 2022 om het uit eindelijk te behalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

[...]

Wat als je je rbw verliest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-09 14:16

Ken.

\m/.([oO]).\m/

defusion schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 09:46:
^^ Precies om die reden heb ik toen ik werd aangereden ook foto gemaakt van de ID kaart + groene kaart van de tegenpartij.

Genoeg van dat soort verhalen gehoord...
Was helaas mijn alleereerste ongeluk, jaren geleden. Goeie tip om voortaan te doen inderdaad.
Chakotay schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 09:54:
Je hebt toch een kenteken sowieso, of doet de politie daar niets mee?
Jolke schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 10:12:
Merk auto en kleur heb je natuurlijk ook wel onthouden, maar daar kan de politie dan ook niet veel mee.
Ik was naar de politie gegaan om te kijken of zij wat voor mij konden betekenen, maar - je raadt het al - dat konden/wilden ze niet :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
wsitedesign schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 11:34:
[...]

Ik heb er niks mee gedaan. Deze ochtend naar de garage geweest om te kijken of er speling zat op de achterwiellager (schijnbaar een bekend probleem, ze hebben een terugroepactie opgezet daarvoor), was uiteindelijk niks mis mee. Op terugweg, op 5 km van mijn huis af, plots een raar gedrag. Aan de kant van de snelweg gaan staan, en dan dat gezien. Pechdienst mocht langskomen. Ik gok dat er op >50% van de riem geen tanden meer zitten.
Hm, ik ben er destijds mee door gereden (ik was ~30 km van huis) ... had er volgens mij geen blokje meer opzitten.

Vooraf:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Achteraf:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Hij slipte zodanig erg door dat ik de laatste paar km niet meer gereden heb. Moest ik niet gestopt zijn had ik het misschien wel nog kunnen halen gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-01 18:40
Ken. schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 11:48:
[...]

Was helaas mijn alleereerste ongeluk, jaren geleden. Goeie tip om voortaan te doen inderdaad.

[...]

[...]

Ik was naar de politie gegaan om te kijken of zij wat voor mij konden betekenen, maar - je raadt het al - dat konden/wilden ze niet :X
Idem dito een jaar of 2,5 terug.
Tijdens een hevige sneeuwbui is iemand de bocht uit gevlogen en met een flinke klap tegen mijn auto aan gereden.
Geen lichamelijk letsel, puur blikschade.

Meneer deed al heel erg moeilijk over formulieren e.d. invullen en ging bijna uit zn plaat toen ik foto's wilde van zijn papierwerk, dat mocht absoluut niet. Politie wilde geen enkel medewerking geven via 0900 8844 "Ja, hij moet gewoon de formulieren invullen" werd gezegd. Uiteindelijk heb ik heel sneaky foto's moeten maken van z'n kenteken en de situatie en heb ik mn broertje em onopvallend laten volgen naar het eerste beste huis waar die naartoe ging.

Volgende dag bij de polite met foto's van schade en kentekens, adres van het huis waar hij naartoe was, uitdraaien van de RDW (Auto was niet verzekerd en niet APK gekeurd).
Neehoor, ze staken geen vingertje uit. "U kunt niet bewijzen dat hij tegen uw auto is gereden. Wellicht staat zijn auto daar al enige tijd stil."

En de verzekeraar? Die kon er natuurlijk niks mee. Gegevens die hij had opgeschreven waren nep.

Wederom naar de politie maar dan met verzekerings mannetje. Weer hetzelfde verhaal.

Hulp van de polite bij dit soort incidenten is 0, nada 0.
Mijn verwachtingen van de politie in het vervolg: 0, nada 0.

Gelukkig anderhalf jaar terug getuige geweest van karmic revenge. Diezelfde meneer zijn auto (Overigens toen wel verzekerd maar niet APK gekeurd) lag vol-e-dig in de kreukels voor een NS station in de buurt. Tja, een bussluis is niet voor niets alleen bestemd voor bussen.
Meneer werd op dat moment gefouilleerd door dienst doende agent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 07:23
GenjiBlade schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 12:54:
[...]

Idem dito een jaar of 2,5 terug.
Tijdens een hevige sneeuwbui is iemand de bocht uit gevlogen en met een flinke klap tegen mijn auto aan gereden.
Geen lichamelijk letsel, puur blikschade.

Meneer deed al heel erg moeilijk over formulieren e.d. invullen en ging bijna uit zn plaat toen ik foto's wilde van zijn papierwerk, dat mocht absoluut niet. Politie wilde geen enkel medewerking geven via 0900 8844 "Ja, hij moet gewoon de formulieren invullen" werd gezegd. Uiteindelijk heb ik heel sneaky foto's moeten maken van z'n kenteken en de situatie en heb ik mn broertje em onopvallend laten volgen naar het eerste beste huis waar die naartoe ging.

Volgende dag bij de polite met foto's van schade en kentekens, adres van het huis waar hij naartoe was, uitdraaien van de RDW (Auto was niet verzekerd en niet APK gekeurd).
Neehoor, ze staken geen vingertje uit. "U kunt niet bewijzen dat hij tegen uw auto is gereden. Wellicht staat zijn auto daar al enige tijd stil."

En de verzekeraar? Die kon er natuurlijk niks mee. Gegevens die hij had opgeschreven waren nep.

Wederom naar de politie maar dan met verzekerings mannetje. Weer hetzelfde verhaal.

Hulp van de polite bij dit soort incidenten is 0, nada 0.
Mijn verwachtingen van de politie in het vervolg: 0, nada 0.

Gelukkig anderhalf jaar terug getuige geweest van karmic revenge. Diezelfde meneer zijn auto (Overigens toen wel verzekerd maar niet APK gekeurd) lag vol-e-dig in de kreukels voor een NS station in de buurt. Tja, een bussluis is niet voor niets alleen bestemd voor bussen.
Meneer werd op dat moment gefouilleerd door dienst doende agent.
Sneaky foto's maken als iemand tegen je auto aan rijdt?
Kom op man, laat die vent maar mooi gek worden. Zet gewoon je camera aan en rollen maar.
Als hij je aanvalt dan bel je 112.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Waarom niet? Aan verlengen komt het CBR toch niet te pas?
Waarom moest je deze rijtest uberhaupt doen? Is dat verplicht, na een ongeluk?
Wat voor trage diesel-auto reed je? Want met diesel kun je gewoon Le Mans winnen...

[ Voor 19% gewijzigd door Olaf van der Spek op 05-08-2014 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17:50
Nou. Dit ging om trage bochten in een woonwijk, niet flauwe bochten bij een 80 km/u. weg ofzo. Als ik moet remmen in een woonwijk dan kan dat vele redenen hebben. Gebeurt vaak genoeg, gewoon iets vertragen omdat iemand de weg aan het oversteken is enzo. Dan heb ik gewoon mijn voet al op het pedaal van de koppeling.

Het afslaan van de motor of het doorschieten van de auto in de versnelling kan vervelend en onnodig zijn, het gaat niet om een noodstop. Maar een noodstop zou ook niet negatief beïnvloed worden door mijn koppeling in te trappen op deze lage snelheden. De remmen zijn meer dan voldoende op dat punt, en afremmen op de motor is niet noodzakelijk.
Wanneer je je voet al in de buurt hebt van je koppeling, en je een noodstop moet maken, dan heb je toch een fractie van een seconde eerder je motor ontkoppeld. Afhangend van het gebruik van je gaspedaal / rempedaal ben je toch later bij je rem dan het moment van ontkoppelen.
In een situatie met kinderen en een woonwijk kan dat toch een verschil maken tussen 'net wel' of 'net niet'.

Ik wil niet je rijstijl beoordelen, iedereen rijd om zijn/haar manier, maar als je zelf aangeeft dat je wilt oppassen op situaties waar het gevaarlijk kan zijn moet je daar m.i. ook naar handelen. (Er zit niet voor niets een schuin stuk links van de koppeling waar je je voet kan laten rusten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Olaf van der Spek schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 14:05:
[...]

Waarom niet? Aan verlengen komt het CBR toch niet te pas?
Waarom moest je deze rijtest uberhaupt doen? Is dat verplicht, na een ongeluk?
Wat voor trage diesel-auto reed je? Want met diesel kun je gewoon Le Mans winnen...
Volgens mij checkt de gemeente wel bij verlengen wel bij het CBR wel welke stempeltjes erop mogen. Als daar een "oi, deze ismagniet" flag bij iemand staat, gaat dat vast problemen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Deshmir schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 14:32:
[...]

Wanneer je je voet al in de buurt hebt van je koppeling, en je een noodstop moet maken, dan heb je toch een fractie van een seconde eerder je motor ontkoppeld. Afhangend van het gebruik van je gaspedaal / rempedaal ben je toch later bij je rem dan het moment van ontkoppelen.
In een situatie met kinderen en een woonwijk kan dat toch een verschil maken tussen 'net wel' of 'net niet'.
Zo kan je ook weer argumenten hebben dat het ontkoppelen de auto in een vrije loop zet (dus rol je "harder" uit, terwijl gekoppeld laten ervoor zorgt dat je bij gas los op de motor gaat remmen. Het is geneuzel in de marge, in the end leer je het niet voor niks dat je hem niet moet ontkoppelen in de bocht.

Heb je toevallig een bijzondere auto (sportwagen, zeer oud barrel) dan zou het kunnen dat die wat meer kunstgrepen vereist om een bocht te nemen bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:08
Mij is geleerd bij een schakelbak je voet nooit op de koppeling laten rusten (ook slecht voor de koppeling) en bij een automaat alles met je rechtervoet doen. Schakelen doe je voor de bocht.

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
aveenhuysen schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 15:19:
Mij is geleerd bij een schakelbak je voet nooit op de koppeling laten rusten (ook slecht voor de koppeling) en bij een automaat alles met je rechtervoet doen. Schakelen doe je voor de bocht.
:Y dan krijg je een slippende koppeling en da's idd slecht voor de motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voet op de koppeling.. motortopic?????? volgens mij zitten er hier teveel automobilisten die geen gas geven in de bocht......

met de motor rem je voor de bocht, en voor je de bocht in gaat heb je je aandrijving er alweer opstaan om in de bocht op te trekken. zo heb je geen hotte en stoten maar rij je vloeiend door elke bocht heen.

wordt je bij de eerste les op de weg al geleerd normaal gesproken.
in de bocht accelereren. Niet als een idioot natuurlijk maar gewoon rustig.

en wij motor rijders koppelen met de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16-07 14:42
Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 15:39:
voet op de koppeling.. motortopic?????? volgens mij zitten er hier teveel automobilisten die geen gas geven in de bocht......

met de motor rem je voor de bocht, en voor je de bocht in gaat heb je je aandrijving er alweer opstaan om in de bocht op te trekken. zo heb je geen hotte en stoten maar rij je vloeiend door elke bocht heen.

wordt je bij de eerste les op de weg al geleerd normaal gesproken.
in de bocht accelereren. Niet als een idioot natuurlijk maar gewoon rustig.

en wij motor rijders koppelen met de hand.
Mij is inderdaad geleerd om het remmen en de versnelling klaar te hebben voor de ingang van de bocht.
echter accelereer je pas aan het einde van de bocht (tenzij je de bocht goed kan overzien). In verband met het feit dat een bocht, soms ook een nare "na-bocht" kan hebben.

er zijn ook motoren met een voetkoppeling hoor ^^

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Aah jeah, net lekker YOLO in m'n t-shirt, korte broek en pothelm gereden 8) op mijn motor-Dax :+

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tellavist schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 15:55:
[...]

Mij is inderdaad geleerd om het remmen en de versnelling klaar te hebben voor de ingang van de bocht.
echter accelereer je pas aan het einde van de bocht (tenzij je de bocht goed kan overzien). In verband met het feit dat een bocht, soms ook een nare "na-bocht" kan hebben.

er zijn ook motoren met een voetkoppeling hoor ^^
het is hoe je acceleren interpeteert... je moet licht het gas erop houden in de bocht anders ga je alsnog hotten en stotten. dus van het gas af kan niet en is overigens altijd fout! als je de bocht niet haalt moet je juist gas geven!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• underrated
  • Laatst online: 21-09-2021
Met licht trekkende motor door de bocht heet dat dus. Volgens mijn instructeur dan.

* underrated trekt zo z'n pak weer aan. YOLO, dus ATTGAT :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
  • Laatst online: 16-07 14:42
underrated schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 16:38:
Met licht trekkende motor door de bocht heet dat dus. Volgens mijn instructeur dan.

* underrated trekt zo z'n pak weer aan. YOLO, dus ATTGAT :+
"Licht trekkende motor"
Hoe vaak heb ik die term wel niet langs horen komen tijdens mijn lesjes :+

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:37

steveman

Comfortabel ten onder

Doe het dan ook in 1x goed :P

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09 20:08

DinX

Motormuis

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/p2XWmwy.jpg

Duidelijke boodschap :)

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Je bent weer op de bewoonde wereld, of hebt een nieuwe stad op 5000 meter ontdekt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
'murica, fuck yeah
(denk ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09 20:08

DinX

Motormuis

Laat gewoon zien hoe slecht zichtbaar je bent op de motor :)

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
DinX schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 20:49:
daarom dubbele koplamp :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Daarom xenon :P
Ohja, show je motorselfie :P
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2djoqxt.jpg

[ Voor 109% gewijzigd door -tom-562 op 05-08-2014 21:46 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 16:27:
[...]

het is hoe je acceleren interpeteert... je moet licht het gas erop houden in de bocht anders ga je alsnog hotten en stotten. dus van het gas af kan niet en is overigens altijd fout! als je de bocht niet haalt moet je juist gas geven!.
Hoe gaat meer gas geven je helpen de bocht te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Olaf van der Spek schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 21:47:
[...]

Met gas er op kan je beter je lijn houden. Heel veel mensen remmen voor een bocht om daarna gelijk weer het gas erop te gooien om de lijn te houden. Wanneer je het gas los laat ga je zelfs in eerste instantie wat wijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
[...]

stabiliteit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ja, en zodra je gas loslaat, gaan de meesten automatisch remmen, en zet je de motor rechtop, dat is vrij kut zeg maar als je een bocht wilt gaan halen.
De achterrem ff aantikken wilt soms ook wel eens helpen om de motor dieper te krijgen heb ik gemerkt

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Langzaam en gelijkmatig optrekken, kan alleen het juiste fragment van A twist of the wrist niet vinden om het hier te posten :P

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Doe dan running lights. Met Xenon zien ze hooguit een iets wittere koplamp. En als de auto waar je voor staat ook Xenon heeft, maakt het alsnog niets uit. Tenzij je die verblindende ellende beter vindt.

Als je geen projectorlamp hebt of xenon af fabriek kan nemen, moet je het niet doen. Simpel. Het is echt niet de enige manier om beter zichtbaar te zijn. Running lights is een optie, en ook van die aparte LED daglichtlampjes. Kosten geen drol, pakken bijna geen stroom en zorgen voor een duidelijk zichtbare motorfiets. Door die driehoek van licht ben je als motorrijder herkenbaar van voren.

En van achter en opzij moet je ook zorgen dat je zichtbaar bent. Zorg voor voldoende reflecterende stickers. Scotchlite is er in verschillende kleuren, dus er is altijd iets dat bij je motor past. Overdag zie je het bijna niet zitten en in de avond licht het op als een kerstboom. Ik heb zo'n setje op de koffers zitten en dat zie je niet over het hoofd, tenzij je blind bent.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Erasmo schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 21:57:
Langzaam en gelijkmatig optrekken, kan alleen het juiste fragment van A twist of the wrist niet vinden om het hier te posten :P
“Once the throttle is cracked on, it is rolled on evenly, smoothly, and consistently throughout the remainder of the turn.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Wel spoken, PilatuS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
PilatuS schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 22:02:
[...]

“Once the throttle is cracked on, it is rolled on evenly, smoothly, and consistently throughout the remainder of the turn.”
_/-\o_ _/-\o_ dat was hem _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

^^ dit :)

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

[...]

Throttle control! Met mijn 2 favoriete acteurs!

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
DinX schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 20:49:
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xaf1/t1.0-9/p417x417/1939975_10203971445752767_1995190669783233959_n.jpg

This is how i roll at night.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17:50
^- Mag dat in Nederland?

Of valt dat onder het "gedoogbeleid".

Ik vind het er persoonlijk wel vet uit zien, en je word er ook een stuk zichtbaarder van. (toch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Dus "rode" lichten welke naar de voorkant schijnen/uitstralen zijn duidelijk? Ik weet niet in wat voor een (apen) land je dán woont maar in alle overige landen is rood licht bedoeld voor de achterzijde van een voertuig óf om als reflectie op te komen aan de kant van de weg waar je NIET naar toe moet sturen (passeer zijde).

En als die lampjes permanent oranje zijn dan is het nog "not done" doordat het verschil tussen rood/oranje voor véél mannelijke verkeersdeelnemers niet/amper te onderscheiden is vanwege de mogelijkheid tot kleurenblindheid. Verkeerslichten zijn wél te onderscheiden qua bedoeling vanwege de plaats van de kleur lamp in 't verkeerslicht als geheel.

8)7 Sorry, maar dit is gewoon "dom" (IMHO) en valt in de categorie NEON onder je auto schroeven om maar een beetje op te vallen op een verkeerde manier.

[ Voor 14% gewijzigd door Will_M op 06-08-2014 00:20 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Als iemand het verschil niet kan zien tussen mijn oranje running lights of een andere kleur vind ik dat al winst. Op zijn minst heeft ie me dan gezien. En dat zonder mijn medeweggebruikers te irriteren of verblinden.

Ik heb zelfs bewust aan verschillende mensen gevraagd of de running lights overdone waren, goed/slecht zichtbaar en nog geen wanklank gehoord. Ook mensen die ongevraagd zeiden dat ik zo veel meer opviel dan andere motorrijders.

Ik geloof dat running lights officiëel niet mogen, maar als ik op de wetgever moet wachten, ben ik al dood. Ik reed een keer in het donker over de A2 (in de auto) en zag een andere RT rijden. Ik schrok me een ongeluk hoe slecht zichtbaar dat ding in het donker is. Zo kolossaal ie overdag is, zo slecht is ie van achteren verlicht. Een gloeiende spijker noemen ze het ook wel eens. Toen heb ik dus de Kisan Signalminder gekocht, waardoor ik running lights heb (onder andere). De brake-flash functie heb ik na een korte test uitgeschakeld. Die liet de richtingaanwijzers kort een paar keer flitsen als je remt. Maar dat vonden veel mensen irritant en verwarrend. Ik had dat gevoel ook een beetje. Het zou net als dat gadget dat hier een keer getoond is moeten flitsen bij sterke vertraging (noodstop) of sterk afremmen op de motor zonder de rem te gebruiken.

Running lights en/of extra lampjes voor vind ik altijd nog te prefereren boven slechte Xenon. De wetgever moet eens met haar tijd meegaan. Het duurde ook al zo lang voordat het derde remlicht op de auto werd toegestaan. Het zijn een stel ingedutte ouwe sokken bij de RDW...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL
  • Laatst online: 24-09 07:47

XBL

Is het standaard riedeltje. Derde remlicht is goeie, maar ook reflectoren in de wielen en trappers van een fiets waren eerst verboden, maar nu verplicht.

Al ben ik het wel met wimmel eens dat de juiste kleur belangrijk is. Rood gebruiken we enkel aan de achterkant, oranje enkel voor de richtingaanwijzers of om gevaar aan te duiden (alarmlichten, oranje zwaailicht). Dus die kleuren ergens anders gebruiken kan verwarrend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

mphilipp schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 01:07:
Als iemand het verschil niet kan zien tussen mijn oranje running lights of een andere kleur vind ik dat al winst. Op zijn minst heeft ie me dan gezien. En dat zonder mijn medeweggebruikers te irriteren of verblinden.

Ik heb zelfs bewust aan verschillende mensen gevraagd of de running lights overdone waren, goed/slecht zichtbaar en nog geen wanklank gehoord. Ook mensen die ongevraagd zeiden dat ik zo veel meer opviel dan andere motorrijders.

Ik geloof dat running lights officiëel niet mogen, maar als ik op de wetgever moet wachten, ben ik al dood. Ik reed een keer in het donker over de A2 (in de auto) en zag een andere RT rijden. Ik schrok me een ongeluk hoe slecht zichtbaar dat ding in het donker is. Zo kolossaal ie overdag is, zo slecht is ie van achteren verlicht. Een gloeiende spijker noemen ze het ook wel eens. Toen heb ik dus de Kisan Signalminder gekocht, waardoor ik running lights heb (onder andere). De brake-flash functie heb ik na een korte test uitgeschakeld. Die liet de richtingaanwijzers kort een paar keer flitsen als je remt. Maar dat vonden veel mensen irritant en verwarrend. Ik had dat gevoel ook een beetje. Het zou net als dat gadget dat hier een keer getoond is moeten flitsen bij sterke vertraging (noodstop) of sterk afremmen op de motor zonder de rem te gebruiken.

Running lights en/of extra lampjes voor vind ik altijd nog te prefereren boven slechte Xenon. De wetgever moet eens met haar tijd meegaan. Het duurde ook al zo lang voordat het derde remlicht op de auto werd toegestaan. Het zijn een stel ingedutte ouwe sokken bij de RDW...
Ik kan je in deze even niet helemaal volgen. Je loopt hier altijd af te geven op afwijkende Xenon lampen bij motoren welke gewoon ook écht irritant zijn als je ze als tegenligger aan ziet komen (én welke dus ook ALLES aan goedgekeurd/af-fabriek GROOT/LED/XENON licht terug krijgen vanuit m'n auto). Maar dit soort "rommel" mag dan weer wél?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Nu online
mphilipp schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 01:07:

Dit staat al een tijdje op mijn verlanglijstje wat mijzelf een stuk zichtbaarder maakt van achteren:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/0ASVQZZl.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/hh1h6grl.jpg

Helaas is er niemand in Nederland die dit soort mods doen en om de boel naar de VS te sturen en weer terug is wel een beetje overkill. Ik denk dat er in NL ook wel markt voor is. Vooral voor de supersports met de uitlaat onder het zadel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Da's rood licht wat ook alleen maar naar de achterkant uitstraalt, en eigenlijk ook bést mooi :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Nu online
[...]

Twist of the Wrist Quote:
Once into your lean and the gas is rolled off, weight transfers to the front of the bike compressing the forks. that weight goes to the front tyre and spreads out the contact patch. This creates additional drag on the patch to the inside of the centerline of the bike. That drag countersteers the bike upwards and it runs wide. The whole thing can seem confusing especially if the rider expects to tighten the turn when he rolls of the gas and he finds the opposite of that happening. A moment later the gas is off, the bike slows leans further over and finally tightens up the turn.
Dus als je gaat kloten met je koppeling of gas loslaat midden in de bocht dan ga je lekker wiebelend door de bocht.

Owja, wanneer is de volgende GoT Meet? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL
  • Laatst online: 24-09 07:47

XBL

cyntax schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 02:08:
[...]

Dit staat al een tijdje op mijn verlanglijstje wat mijzelf een stuk zichtbaarder maakt van achteren:
[afbeelding]
[afbeelding]

Helaas is er niemand in Nederland die dit soort mods doen en om de boel naar de VS te sturen en weer terug is wel een beetje overkill. Ik denk dat er in NL ook wel markt voor is. Vooral voor de supersports met de uitlaat onder het zadel.
Die zou ik wel als remlichten willen hebben.

Als ik achter een bus, vrachtwagen of oude auto rijd, dan mis ik echt het derde remlicht. Zelfde geldt bij motoren, waar het eigenlijk er niet echt iets voor bestaat (er bestaan wat varianten op de topcase en zelfs helm, maar niets standaard op de motor). Twee lampjes erbij die enkel aan gaan bij het remmen zouden denk ik een groot verschil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

* Will_M is een irritante motor (circuit) rijder doordat 'ie in een (snelle) bocht altijd de achterrem erbij pakt om zo de ketting op spanning te houden én de fiets te laten "trekken" :)

Los gooien van de schakelaar..... No-Way ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:37

steveman

Comfortabel ten onder

[...]

Uh, niet "continuously" ?

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Consistently is goed hier, het geeft aan dat je niet alleen continu maar ook beheerst het gas erop houdt.

Over remlichten gesproken: ik zou het erg fijn vinden als we remlichten kregen die 'vollopen' naar mate je harder remt. Een aantal strepen boven elkaar bijvoorbeeld. In Duitsland kennen ze remmen op de motor niet echt en dus trappen ze al snel op de rem. Ik laat em vaak op de motor afremmen, maar schrik toch vaak als er weer iemand op de rem trapt. Verschillende gradaties van remmen in de remlichten zou dan enorm helpen.
[ BMW heeft een systeem dat als je heel hard remt dat de remlichten dan gaan knipperen - dat vind ik al een goed begin. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Jolke schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 08:52:
[ BMW heeft een systeem dat als je heel hard remt dat de remlichten dan gaan knipperen - dat vind ik al een goed begin. ]
Eens,
Ik dacht dat dit gebeurde als ABS ingegrepen zou hebben?

Wat mij betreft mogen ze die achterlichten ook afschaffen die knipperlichten in zich hebben, heb je een groep rode ledjes waardan de helft oranje gaan knipperen.
Omdat het maar 1 blok aan ledjes is, moet je even goed kijken welke kant de rijder nou op wil..

[ Voor 31% gewijzigd door _Apache_ op 06-08-2014 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonDennis
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-04 00:36
About runninglights enz: goed voor zichtbaarheid maar zoald Wimmel al zegt, rood achter en wit voor. Niet anders, da's vragen om problemen uiteindelijk.

Zelfde als in het donker, fietsers in tegengestelde richting met rood voorlicht.. Denk je dat ze van je wegfietsen komen ze tegemoet :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
_Apache_ schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 08:54:
[...]

Eens,
Ik dacht dat dit gebeurde als ABS ingegrepen zou hebben?

Wat mij betreft mogen ze die achterlichten ook afschaffen die knipperlichten in zicht hebben, heb je een groep rode ledjes waardan de helft oranje gaan knipperen.
Omdat het maar 1 blok aan ledjes is, moet je even goed kijken welke kant de rijder nou op wil..
Ok, met ABS dat kan ook ... iig als er hard geremd wordt. Het valt echt wel op als een remlicht knippert.
In de VS hebben ze toch remlichten/knipperlichten gecombineerd, ik kan me van die A-team busjes herinneren waarbij de remlichten ook kunnen knipperen.

@GewoonDennis: eens, hou wit voor en rood achter. Als je op de fiets zit is het wel grappig om ze om te draaien, maar van uit een auto/motor gezien beduidend minder grappig. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis
  • Laatst online: 19:01

bakvis

Tweakers.Nerd

Jolke schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 08:52:
Consistently is goed hier, het geeft aan dat je niet alleen continu maar ook beheerst het gas erop houdt.

Over remlichten gesproken: ik zou het erg fijn vinden als we remlichten kregen die 'vollopen' naar mate je harder remt. Een aantal strepen boven elkaar bijvoorbeeld. In Duitsland kennen ze remmen op de motor niet echt en dus trappen ze al snel op de rem. Ik laat em vaak op de motor afremmen, maar schrik toch vaak als er weer iemand op de rem trapt. Verschillende gradaties van remmen in de remlichten zou dan enorm helpen.
Hier heb ik ook al vaker over na zitten denken maar dan bij het 3e remlicht van auto's. Bij licht remmen enkel een paar ledjes in het midden aan, hoe harder je remt hoe breder de rij ledjes wordt boven je achterruit!

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-09 20:47
bakvis schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 09:15:
[...]

Hier heb ik ook al vaker over na zitten denken maar dan bij het 3e remlicht van auto's. Bij licht remmen enkel een paar ledjes in het midden aan, hoe harder je remt hoe breder de rij ledjes wordt boven je achterruit!
Premium merken hebben over het algemeen dat bij zacht remmen het 3e remlicht niet zo fel is, als iemand 'doorremt' wordt het 3e remlicht een stuk feller.

Let maar eens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis
  • Laatst online: 19:01

bakvis

Tweakers.Nerd

RedHat schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 09:16:
[...]

Premium merken hebben over het algemeen dat bij zacht remmen het 3e remlicht niet zo fel is, als iemand 'doorremt' wordt het 3e remlicht een stuk feller.

Let maar eens op.
Is me nooit opgevallen, dus dan zal het effect ook niet groot genoeg zijn. Je hebt daar achter dan nog paniek remmers!

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Is me ook nooit opgevallen.
Waar je wel op moet letten met dit soort vollopende remlichten, dat het pimp-effect niet te hoog is. Anders wordt het niet serieus genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
wimmel_1 schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 23:55:
Dus "rode" lichten welke naar de voorkant schijnen/uitstralen zijn duidelijk? Ik weet niet in wat voor een (apen) land je dán woont maar in alle overige landen is rood licht bedoeld voor de achterzijde van een voertuig óf om als reflectie op te komen aan de kant van de weg waar je NIET naar toe moet sturen (passeer zijde).

En als die lampjes permanent oranje zijn dan is het nog "not done" doordat het verschil tussen rood/oranje voor véél mannelijke verkeersdeelnemers niet/amper te onderscheiden is vanwege de mogelijkheid tot kleurenblindheid. Verkeerslichten zijn wél te onderscheiden qua bedoeling vanwege de plaats van de kleur lamp in 't verkeerslicht als geheel.

8)7 Sorry, maar dit is gewoon "dom" (IMHO) en valt in de categorie NEON onder je auto schroeven om maar een beetje op te vallen op een verkeerde manier.
Iets genuanceerder mag ook wel, je betoog helpt echt niet mijn gedachten veranderen.

Ten eerste woon ik in hetzelfde land als waar jij woont, ten tweede interesseert het mij geen ruk, aangezien je in de avond en nachtelijke uren gewoon zeer slecht zichtbaar bent als motorrijder.

Als derde wil ik benadrukken dat het de Politie (en ook motoragenten) het vrij weinig interesseert dat ik ze erop heb zitten. Heb zelfs leuke opmerkingen van ze gehad erover. Zij begrijpen ook wel dat elke rit een 'jungle' is waar je doorheen moet zoefen.

Als laatste; ik ben zelf ook een van hun geweest en er is zeker een gedoogbeleid, tenzij je heel je motor inpakt in kerstlichtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cyntax schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 02:24:
[...]

Twist of the Wrist Quote:

[...]

Dus als je gaat kloten met je koppeling of gas loslaat midden in de bocht dan ga je lekker wiebelend door de bocht.

Owja, wanneer is de volgende GoT Meet? :P
Nu heb ik ook alle Keith Code boeken en Videos, maar ik moet zeggen in theorie is het allemaal heel leuk maar op de openbare weg en vooral als het druk is zijn veel van zijn zaken niet toepasbaar omdat er bijvoorbeeld weer een of andere verkeersdeelnemer in de weg rijdt.

Keith Code maakt prachtige boeken en video's maar ze zijn wel erg gericht op het circuit of op een verlaten bergweg op de zondag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

wimmel_1 schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 02:00:
[...]

Ik kan je in deze even niet helemaal volgen. Je loopt hier altijd af te geven op afwijkende Xenon lampen bij motoren welke gewoon ook écht irritant zijn als je ze als tegenligger aan ziet komen (én welke dus ook ALLES aan goedgekeurd/af-fabriek GROOT/LED/XENON licht terug krijgen vanuit m'n auto). Maar dit soort "rommel" mag dan weer wél?
Haha, ik wilde eigenlijk hetzelfde typen :+ meten met 2 maten

Vaak bu'j te bang!

Pagina: 1 ... 101 ... 139 Laatste

Dit topic is gesloten.