Xenon HiD-kit testen zonder lamp - lamp kopen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:28
Vorige week heb ik particulier een 2e hands motor gekocht waarvan de koplamp het niet doet. Nu zit op de motor een xenon kit bestaande uit 2x een LVQ 212-L300 (zie foto).

Nu wil ik natuurlijk gaan zorgen dat mijn licht het gaat doen. Nu kan ik natuurlijk gewoon een lamp bestellen en kijken of het dan weer werkt maar het zou natuurlijk ook kunnen dat de ballast kapot zijn. Mocht dat het geval is wil ik wellicht eerst overwegen of ik het de moeite wel waard is, via google lijkt het mij dat dit imitatie spul is van mogelijk bedenkelijke kwaliteit.

Ik vraag me dus af of ik eenvoudig de werking van de ballast kan controleren. Het gaat hier om een zeer hoge spanning dus ik vermoed dat ik met de multimeter niets wijzer word?

Mocht blijken dat de ballast gewoon goed zijn wil ik wel gewoon een nieuwe lamp kopen. Als dat niet het geval is ga ik eerst maar eens nadenken of ik het de moeite en het geld wel waard vind. Als ik het goed begrijp is het tegenwoordig ook illegaal om met xenon te rijden als de koplampunit niet geschikt is?

Ter verduidelijking foto's van de ballast, lamp en motor.

Afbeeldingslocatie: http://i1220.photobucket.com/albums/dd453/asscrazy/20140802_145612_resized.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1220.photobucket.com/albums/dd453/asscrazy/20140802_150147_resized.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1220.photobucket.com/albums/dd453/asscrazy/20140729_204408_resized.jpg

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-05 01:02
Mooie SV

Heb je nu 2x een ballast en 2x een lamp? En doen ze het beiden niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
2x een ballast en 1x dubbele lamp (zie foto)

Denk dus 1 voor groot en 1 voor klein licht, deze doen het geen van beide. Zou nog rens kunnen proberen wat er gebeurt als ik de aansluitingen wissel.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Terugbouwen naar origineel.

Scheelt weer hoef ik je niet met groot licht en mispitten in je helm te schijnen als je me verblind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:47
De bolletjes in de lampen zien er vrij zwart uit, dus die lijken mij overleden.

Ballast kan weinig kapot aan lijkt mij. Ik weet zo geen manier om die dingen te testen, zal toch echt met een lamp moeten lijkt mij.

Zie je de lamp in het donker nog wel flitsen als je spanning op de ballast zet? Dan werkt de ballast iig lijkt mij. Lamp kan dan niet ontsteken omdat de elektrodes opgefikt zijn (slijtage) en daardoor te ver uit elkaar zitten.

Ik vind de ballast er wel vrij fake uit zien trouwens. Van Bosch verwacht je een wat duidelijkere/stevigere sticker. Zie ook review van eenzelfde die fake is: http://www.mobilehid.com/fake-bosch-review.htm

Misschien maar beter gewoon terugbouwen naar halogeen, en dan lamp van een goed merk erinzetten. Beter dan aanmodderen met cheapo Xenon kits.

Mocht je wel weer Xenon willen dan zou ik je willen adviseren om hier even te vragen: Xenon (inbouw). Ook omdat je DC (gelijkspanning) en AC (wisselspanning) setjes hebt. De een is weer beter dan de ander, en ene type had ook een kleinere ballast dacht ik, scheelt weer in ruimte.

[ Voor 77% gewijzigd door ThinkPad op 03-08-2014 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
GoldenSample schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 16:39:
Terugbouwen naar origineel.

Scheelt weer hoef ik je niet met groot licht en mispitten in je helm te schijnen als je me verblind.
Eensch. Deze lamp is niet geschikt voor xenon.

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
Gaat dat ook niet goed met een D2R lamp dan, die zijn toch bedoeld voor reflector lampen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Beetje automaterialenzaak/tuningsshop heeft wel een lampje liggen waarmee je kan testen. Beetje doormeten schiet niet zo op. Maar dat de ballast stuk is zie je niet zo heel vaak. Ik zou alleen zeggen neem een setje met een slim ballast, veel makkelijker met inbouwen.

D2R/D2S is het type wat er standaard bij hoort qua lampje maar de bekabeling van de ballast is standaard waardoor je er alle soorten lampjes op kan prikken, behalve H4. Die heeft een extra aansluiting en bij H4-3 een apart relais voor grootlicht.

En onzin dat het niet geschikt is of dat geblaat, kan prima. Goed afstellen. Wel zo fijn als je gezien wordt als motorrijden en zelf ook wat ziet.

Ik weet niet of je uit de buurt van Eindhoven komt anders kan ik je wel helpen, heb nog wel wat liggen her en der.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
Ik denk dat ik maar gewoon een xenon lamp koop op het uit te proberen.

Volgens de ballast moet ik DR2/DS2 35W hebben (DR2 dus voor mijn koplamp)

De lamp die ik nu heb staat op H4hi/H4lo dus lijkt dat ik H4 dubbele lamp moet hebben maar geen bi-xenon (dat is weer wat anders)

Ik kan nu dus nergens die lamp vinden. De lamp die ik nu heb heeft de kabels er aan vast zitten, die zou ik dus weer moeten hebben of extra kabel mee bestellen.

Echt duidelijk vind ik het allemaal niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Joopieboy schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 21:33:
Beetje automaterialenzaak/tuningsshop heeft wel een lampje liggen waarmee je kan testen. Beetje doormeten schiet niet zo op. Maar dat de ballast stuk is zie je niet zo heel vaak. Ik zou alleen zeggen neem een setje met een slim ballast, veel makkelijker met inbouwen.

D2R/D2S is het type wat er standaard bij hoort qua lampje maar de bekabeling van de ballast is standaard waardoor je er alle soorten lampjes op kan prikken, behalve H4. Die heeft een extra aansluiting en bij H4-3 een apart relais voor grootlicht.

En onzin dat het niet geschikt is of dat geblaat, kan prima. Goed afstellen. Wel zo fijn als je gezien wordt als motorrijden en zelf ook wat ziet.

Ik weet niet of je uit de buurt van Eindhoven komt anders kan ik je wel helpen, heb nog wel wat liggen her en der.
Lekker in een net niet zuiver genoeg afgewerkte unit strooilicht genereren. Vervolgens op het gas waardoor je lichtbundel wat omhoog komt en ;w Weg zicht bij de tegenligger ;w

Nee bij mij gaat dan gewoon groot licht in je postzegel, dan zie ik tenminste zelf ook weer wat. Opsodemieteren met die zooi, dacht je dat ze voor de lol duurdere units in die auto's zetten als ze een Xenon lamp monteren? Nee natuurlijk niet, ze zijn geen sinterklaas.

[ Voor 6% gewijzigd door GoldenSample op 03-08-2014 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
Ik zoek een oplossing, geen discussie over wel/niet xenon.

Als ik het goed heb moet ik hebben: H4 HiLo 6000k

Ga vanavond op de pc even zoeken.

Edit:
Deze zou volgens mij dus goed moeten zijn:
http://www.verlichtingkop...mpen/h4-2-6000k-xenonlamp

Enige wat ik me dan afvraag, groot licht is halogeen, als dat zo is waarom heb ik dan 2x een ballast?

[ Voor 45% gewijzigd door assje op 03-08-2014 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:11

KrazyJay

Ik zou de ballast fake durven noemen. Als Bosch één ding goed kan, dan is het dat CE logo goed plaatsen.
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/2b/Comparison_of_two_used_CE_marks.svg/640px-Comparison_of_two_used_CE_marks.svg.png dit CE logo lijkt totaal niet correct, en daar zijn complete hoofdstukken in normen aan gewijd, o.a. de EN-1090 zover ik me kan herinneren, en anders kan je altijd jouw foto aan Bosch doormailen.
http://ec.europa.eu/enterprise/faq/ce-mark.htm

Met imitatie ga je trouwens veel sneller kapotte lampen hebben wegens redenen die iedereen wel kan bedenken. Ik zou dus terug gaan naar Halogeen want met nieuwe ballast gaat het duur zijn, en met de huidige ook ;).

Mooie motor, dat dan weer wel. :)

[ Voor 4% gewijzigd door KrazyJay op 03-08-2014 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:47
assje schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 22:36:
[..]

Enige wat ik me dan afvraag, groot licht is halogeen, als dat zo is waarom heb ik dan 2x een ballast?
Omdat op de foto in je topicstart 2 Xenon pitten te zien zijn. 2 pitten = 2 ballasten ;)

De link die je aanhaalt heeft voor grootlicht een halogeen pit, dus heb je voor de enkele Xenon pit ook maar één ballast nodig.

Als je langere tijd met grootlicht aan rondrijdt is een bi-xenon beter, omdat je meer lichtopbrengst hebt. Als je zelden met grootlicht rijdt en alleen af en toe seint is een xenon/halogeen combi lamp beter, een xenon lamp heeft even tijd nodig om op volle sterkte te komen. Bij even seinen wil dat dus amper ;) (nog los van de slijtage bij aan en gelijk weer uitdoen).

[ Voor 29% gewijzigd door ThinkPad op 03-08-2014 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

assje schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 22:36:
Ik zoek een oplossing, geen discussie over wel/niet xenon.

Als ik het goed heb moet ik hebben: H4 HiLo 6000k

Ga vanavond op de pc even zoeken.

Edit:
Deze zou volgens mij dus goed moeten zijn:
http://www.verlichtingkop...mpen/h4-2-6000k-xenonlamp

Ik rijd graag veilig, niet met verblindende tegenliggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-05 17:00

mark-k

AKA markkNL

Je koplamp ziet eruit alsof het nog een normale reflector betreft. In dat geval, xenon er direct uithalen. Je verblindt iedereen die je tegenkomt en je eigen lichtopbrengst is nog steeds kut.

Xenon hoor je te gebruiken in combinatie met een projectorkoplamp. Dit is te herkennen aan de dikke lens voorop het ontbreken van een reflector in de lamp. Als je wilt dat je lampjes langer meegaan gebruik je een AC ballast. Verder zijn alleen de 35W Xenon sets legaal in Nederland, de 55W mag niet gevoerd worden. De "alleen van fabriek af" verplichting voor xenon geldt alleen voor auto's trouwens. Als je het netjes afgesteld hebt op je motor mag je het voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:00

-tom-562

Oliesjeik

KrazyJay schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 23:06:
Ik zou de ballast fake durven noemen. Als Bosch één ding goed kan, dan is het dat CE logo goed plaatsen.
[afbeelding] dit CE logo lijkt totaal niet correct, en daar zijn complete hoofdstukken in normen aan gewijd, o.a. de EN-1090 zover ik me kan herinneren, en anders kan je altijd jouw foto aan Bosch doormailen.
http://ec.europa.eu/enterprise/faq/ce-mark.htm

Met imitatie ga je trouwens veel sneller kapotte lampen hebben wegens redenen die iedereen wel kan bedenken. Ik zou dus terug gaan naar Halogeen want met nieuwe ballast gaat het duur zijn, en met de huidige ook ;).

Mooie motor, dat dan weer wel. :)
Kom eens met die redenen dan? Ik rij al 4 of 5 jaar met goedkope eBay xenonsetjes, nog nooit problemen mee gehad :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
-tom-562 schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 12:06:
Kom eens met die redenen dan? Ik rij al 4 of 5 jaar met goedkope eBay xenonsetjes, nog nooit problemen mee gehad :P
Anecdotische ervaring ;)
Sommige cheapo xenon setjes worden met goedkope condensatoren ed gemaakt en sterven een vroege dood.

Man has 2 testicles but only 1 heart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:10
Waar woon je? Heb nog wel wat Xenon lampen liggen die je kunt testen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
Ik woon in Zuid-Holland in de buurt van Gorinchem.

Sowieso kan ik denk ik al de conclusie trekken dat zelfs als ik xenon wil houden ik maar één van de twee ballasten nodig heb. Ik zou dan dus gaan voor een combinatielamp xenon/halogeen. Het voordeel van dubbele xenon zie ik niet zo en bovendien heb ik zo'n lamp nog nergens gezien.

Volgens mij pak ik die ballasten er vrij eenvoudig uit, liggen zomaar los voor de tank. Ik ga ze er dus maar eens gewoon uit halen en kijken of ik een normale lamp aan kan sluiten. Ik kan dan op mijn gemak uitzoeken of de ballasten goed zijn en of ik er toch een xenon lamp in wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:10
Dat is een (te) grote afstand :-) Mocht je omstreeks Arnhem zijn DM maar ef.

Betreft de combinatie, hoe vaak rijd je met groot licht. Ik nooit :-) (muv seinen dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-05 17:00

mark-k

AKA markkNL

Ik heb een xenon kit waarbij de "afsnijdende" lijn weggehaald wordt als je grootlicht wilt voeren. Heb dus maar 1 lampje, maar het licht wordt gewoon niet meer halverwege geblokkeerd dus je ziet toch een bak meer.

Heb trouwens nog een volledige kit liggen (bedrading, relais, lamp, projector met LED angel eyes, ballast). Wilde eerst 2 stuks op mijn motor bouwen, maar er paste helaas maar 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:11

KrazyJay

-tom-562 schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 12:06:
[...]

Ik heb niet standaard iets tegen goedkope ebay-setjes. Die proberen meestal/soms een naam te maken met hun eigen merkvoering, en er zitten vrij goede fabrikanten tussen met degelijke afterservice en ditto constructie, alleen de meesten niet. Het ontbreekt ze vaak aan expertise van een r&d-afdeling, veiligheidsbeleid en iets minder relevant beleid ten aanzien van milieu en duurzaam ondernemen, maar het kan soms.
Maar als een "merk" het moet hebben van geimiteerde Bosch-labels weet ik dat het die mannen (m/v) om al meeliftend poen te scheppen gaat in plaats van iets op te bouwen. Want waar ga je naar toe voor garantie? Bosch? :+
offtopic:
Lees als je zin/tijd hebt dit eens door counterfeit adapters teardown, om maar een idee te geven van hoe er goedkoper geproduceerd kan worden.

Ik zou beginnen om zeker te stellen dat die ballast goed is voordat er nieuwe lampen gehaald worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
KrazyJay schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 14:29:
[...]
Ik zou beginnen om zeker te stellen dat die ballast goed is voordat er nieuwe lampen gehaald worden.
Daarom haal ik het geheel er gewoon even uit en ga dan op mijn gemak kijken. Desnoods koop ik de goedkoopste xenon lamp (ca ¬8,-) die ik kan vinden om afzonderlijk van elkaar de werking van de twee te testen.

(of ik spring op de motor en maak een tour-ritje richting Arnhem :) )

[ Voor 9% gewijzigd door assje op 04-08-2014 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

mark-k schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 11:39:
Je koplamp ziet eruit alsof het nog een normale reflector betreft. In dat geval, xenon er direct uithalen. Je verblindt iedereen die je tegenkomt en je eigen lichtopbrengst is nog steeds kut.

Xenon hoor je te gebruiken in combinatie met een projectorkoplamp. Dit is te herkennen aan de dikke lens voorop het ontbreken van een reflector in de lamp. Als je wilt dat je lampjes langer meegaan gebruik je een AC ballast. Verder zijn alleen de 35W Xenon sets legaal in Nederland, de 55W mag niet gevoerd worden. De "alleen van fabriek af" verplichting voor xenon geldt alleen voor auto's trouwens. Als je het netjes afgesteld hebt op je motor mag je het voeren.
Ach ach dat gemiep allemaal op de xenon. Als je gewoon helder glas hebt en een goeie schone reflector en boel is afgesteld is er niks aan de hand. Als je oude en slechte koplampen hebt en al helemaal met geslepen glas dan is het een drama. En idd een beetje strooilicht dat heb je ja, maar dat is altijd nog minder erg dan 3 kwart van de Nederlanders die met scheve verlichting rijden. Projector kan wel idd maar dat is een dure hobby, wil je een beetje leuke lichtopbrengst en ook gezien worden op de motor lekker een goeie (idd AC) xenon set erin zetten. Als je een beetje weet wat je moet hebben kun je prima een chinees setje van eBay erin zetten. Ik rijd in mijn auto en op mijn motor ook ermee rond en ze hebben een beter en strakker lichtbeeld dan mijn Volvo met oem xenon...

Alleen af fabriek regel is ook allang weer ingetrokken trouwens, alleen dat dagrijverlichting vanaf 2011 verplicht is maar goed, dat zijn je stadslichtjes ook al.

35W xenon lijkt me ook niet meer dan logisch, 55W dan stook je je reflector op en dat wil je niet lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:54

4x2

lộn xộn quá

Want 55W xenon is veel warmer dan 55W halogeen,

Overigens zijn naar mijn ervaring de losse lampjes in een koplamp die er niet voor bedoeld is erg hit/miss, sommige werkt het prima in, maar dr zijn er ook zat waar je 1 grote puinhoop krijgt.
De kwaliteit van chinese sets heb ik niks over te klagen, van de 10+ ballasten die ik her en der in gebruikt heb is er 1 kapot gegaan toen ie in een plas water is blijven liggen.

Verder duw ik tegenwoordig overal maar gewoon een bi-xenon projector in (en anders niet)
Kost toch geen drol meer, je moet alleen de ruimte hebben.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
Versie die ik nu heb is dus: H4-4 (Xenon High Xenon Low)

http://www.xenonsupply.com/blog/tag/bi-xenon/

Laten die nou net nergens te vinden zijn....

Nu dus maar een H4-2 besteld voor €8,- heb ik nog één ballast als reserve :P

[ Voor 20% gewijzigd door assje op 04-08-2014 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
Netwerk lag eruit op het werk dus even op het postkantoor de lamp opgehaald die inmiddels binnen was. Zojuist getest met de nieuwe lamp en een voeding, met beide ballasten geen licht.

Lijkt er dus op dat beide ballasten kapot zijn :'(
4x2 schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 18:58:
De kwaliteit van chinese sets heb ik niks over te klagen, van de 10+ ballasten die ik her en der in gebruikt heb is er 1 kapot gegaan toen ie in een plas water is blijven liggen.

Verder duw ik tegenwoordig overal maar gewoon een bi-xenon projector in (en anders niet)
Kost toch geen drol meer, je moet alleen de ruimte hebben.
Welke sets heb jij goede ervaringen mee?

[ Voor 74% gewijzigd door assje op 07-08-2014 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bouli
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-04 23:27

Bouli

9000 rpm

Er staat ook Bulbtype D2S/D2R op de balast, dat zijn de type lampen die in OEM-fabrieks-af-xenon koplampen worden gebruikt over het algemeen.

De lamp op je plaatje lijkt daar totaal niet op.....

Deze zou erin moeten zitten (als het een D2R lamp betreft speciaal voor reflector koplampen) en al helemaal niet met losse aansluit stekkers.....

D2S is voor projector koplampen en D2R is voor reflector koplampen (Ja, sommige reflector koplampen hebben fabrieks af Xenon !)

K20A daily :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
De lamp van mijn foto is de lamp die erbij zat, waar het dus in eerste instantie mee gewerkt heeft.

Op de ballast staat dat er een D2R lamp aangesloten moet worden, in dat geval gaat het echter om 2 ballasten die op één lamp aangesloten worden. Dit is dus een dubbele xenon lamp, één ballast voor groot licht en één ballast voor klein licht. Dat zou kunnen verklaren dat hij er niet op lijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bouli
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-04 23:27

Bouli

9000 rpm

Dat zou dat zeker kunnen verklaren, het is iig verre van origineel.... en het lijkt op prutswerk.

Ik zou het gewoon allemaal weghalen en fatsoenlijke halogeenlampen van Hella monteren. Heb je nog een beter lichtbeeld ook en ook minder kans dat je motor spontaan ontbrand.

[ Voor 10% gewijzigd door Bouli op 07-08-2014 15:39 ]

K20A daily :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
Bouli schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 15:38:
Dat zou dat zeker kunnen verklaren, het is iig verre van origineel.... en het lijkt op prutswerk.

Ik zou het gewoon allemaal weghalen en fatsoenlijke halogeenlampen van Hella monteren. Heb je nog een beter lichtbeeld ook en ook minder kans dat je motor spontaan ontbrand.
Het is inderdaad niet origineel, maar de uitvoering met dubbele ballast en dubbele xenonlamp is bepaald niet de goedkoopste prutsoplossing. Het is verder ook netjes ingebouwd met extra relais om dimlicht/grootlicht te schakelen en ballasten hebben eigen massa.

Echt prutswerk zou ik het dus niet willen noemen, is gewoon compleet set dat precies zo bedoeld is.
H4-4 (Xenon High Xenon Low)

This is the most expensive of HID Bi-Xenon bulb types and has largely been phased out due to its extremely high costs and unpopularity among users. Two independent HID bulbs are placed side by side to produce the low beam and high beam light. The problem with this design is that each bulb needs its own independent ballast. In order to fully convert your low beam and high beam to HID with this type of kit, you need four HID ballasts, and wiring harnesses to ensure proper ignition to the HID system.
H4-4 HID Bulb Example
Afbeeldingslocatie: http://www.xenonsupply.com/media/blog/h4-4.jpg
toon volledige bericht

[ Voor 30% gewijzigd door assje op 07-08-2014 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

assje schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 21:33:
Versie die ik nu heb is dus: H4-4 (Xenon High Xenon Low)

http://www.xenonsupply.com/blog/tag/bi-xenon/

Laten die nou net nergens te vinden zijn....

Nu dus maar een H4-2 besteld voor €8,- heb ik nog één ballast als reserve :P
Ik zou je eerder aanraden om je een H4-3 set te nemen, je zit niet met een lampje wat weer moet opgloeien (plus meer hitte) en je kan daarmee ook gewoon seinen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
Joopieboy schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 12:21:
[...]

Ik zou je eerder aanraden om je een H4-3 set te nemen, je zit niet met een lampje wat weer moet opgloeien (plus meer hitte) en je kan daarmee ook gewoon seinen...
Aangezien beide ballasten kapot zijn is dat inderdaad ook mijn conclusie. Dit zou willen zeggen dat ik net zo goed een compleet nieuw set kan kopen als ik toch echt xenon wil. Nu heb ik dus maar gewoon de gehele xenon set eruit gehaald, ik miste alleen de H4 stekker dus die heb ik besteld. Als die binnen is heb ik in ieder geval eindelijk licht. Ik denk dat ik het maar gewoon zo laat, mocht ik toch besluiten graag xenon te willen kan dat altijd nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:07

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

En als je dan xenon wil, knutsel dan zo'n ding in je lamp:
http://www.retrofitlab.com

Wise enough to play the fool

Pagina: 1