Xenon (inbouw)

Pagina: 1 2 ... 19 Laatste
Acties:
  • 70.193 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rejgun
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 22:56

Rejgun

Leven is Bier drinken

Topicstarter
Vorig jaar wilde ik Xenon in laten bouwen in mijn Audi A4 bj 2001.

Destijds zou dat door de op handen zijnde wetswijziging een dure grap worden, omdat de bedoeling was dat ook voor achteraf inbouw de eis zou gaan gelden dat een sproeiinstallatie en niveauregeling aanwezig moesten zijn.

Nu, een jaar later hoor ik pas dat deze eis niet is doorgevoerd voor achteraf inbouw, zodat het redelijk betaalbaar is gebleven.

Echter heb ik geen ervaring met de bedrijven die de inbouw aanbieden. Wellicht jullie wel. Via google kom ik onder andere de volgende bedrijven tegen:

- Xenonvision EUR 560 incl. inbouw 2 jaar garantie
- Xsafelight EUR 475 niet bekend of dit incl. inbouw is 1 jaar garantie
- Carlight EUR 399 incl. inbouw 2 jaar garantie
- Xenonshop EUR 498 incl. inbouw 2 jaar garantie
- Target Automotive EUR 399 niet bekend of dit incl. inbouw is. garantieduur ?
- xenon-verlichting.nl EUR 399 excl montage 1 jaar garantie

Wie heeft er ervaring met bovengenoemde bedrijven en wat zijn deze ervaringen. Met name qua kwaliteit van de spullen en montage.

Indien iemand positieve ervaringen heeft met een niet door mij genoemd bedrijf, dan hoor ik het natuurlijk graag.

Audi: Vorsprung durch Technik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huig
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-07 21:41

Huig

Merino Fanatic

Dus jij gaat lekker irritant wezen voor je medeweggebruikers? :P
Ik dacht dat Xenon alleen in de fabriek ingebouwd kon worden omdat die lampen onder stroom staan ofzo :?
of is het een vage urban mythe?

Wat wil je er trouwens mee bereiken? Ik vind dat je met Xenon niet bijster meer ziet ofzo in vergelijking met gewone lichten. Hooguit 10%, en voor die prijzen zou ik het niet laten doen...

5D MK II | 24-105L | 35 1.44 Art | 50 1.8 MKII | 100L | 15" RMBP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:11

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Al op ebay.de gekeken? voor 190 euro ben je het mannetje...

Irritant voor medeweggebruikers is onzin... Ze heten niet voor niks tegenliggers... ;)

nee, gekheid, als ze goed afgesteld zijn, is er niks aan de hand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-09 21:27

flexje

got-father

kijk hier eens voor leuke xenon sets, prima kwaliteit:

http://www.2-get.nl/producten.aspx?Catid=136&sm=136

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf Xenon ingebouwd, ergens in '05. Echt, gewoon doen. Het licht is echt fijn, de strepen lijken wel 10 cm boven de straat te liggen. Ik had 7k lampen in een h7 aansluiting maar ik zou wel voor 9k gaan, die zijn net iets blauwer maar niet irri voor medeweggebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:26
Ik heb zelf pas een Xenon setje geïnstalleerd. Gekocht bij www.camcosystems.nl omdat deze scherpe prijzen heeft en ook nog een 3 jaar garantie geeft.
Volgens mij komen vrijwel alle universele after-market xenon-setjes uit China. Werkt gewoon prima, maar hoe dat op langere termijn is..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

Wimo.

Shake and Bake!

Ik heb hier een 8k arnac (?) xenon set liggen. Set is al door heel het alfa forum gebruikt. Gaat om H7 lampen en je vind de set voor 130 euro op ebay.de :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:02

BCC

Ik vind mensen met Xenon lampen echt irritant. Je krijgt dan van die blauwe flitsen te zien, waardoor je denkt dat er politie aankomt. Vooral op de snelweg gebeurt me dit erg vaak: huh wat waar politie? Ohnee, het is weer zo'n fijne BMW op de andere weghelft...

[ Voor 18% gewijzigd door BCC op 02-11-2006 00:17 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 12:20

mace

Sapere Aude

Huig schreef op woensdag 01 november 2006 @ 23:31:
Dus jij gaat lekker irritant wezen voor je medeweggebruikers? :P
Ik dacht dat Xenon alleen in de fabriek ingebouwd kon worden omdat die lampen onder stroom staan ofzo :?
Daar zit een kern van waarheid in, maar die ombouwkits zijn dus niet alleen de lampjes maar ook een unit waardoor de spanning anders wordt waardoor het wel werkt, ik weet het fijne er ook niet van maar het kan zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 23:57
Ben het met BCC eens. Het is heel onrustig licht imo. En het gebeurt niet alleen met slecht ingebouwde setjes, ook de dure Mercedessen en de RenaultEspaces met automatische hoogteregeling hebben er last van.

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:57

911GT2

en blazen maar!

Ik ben wel benieuwd naar je ervaringen, ik zou het inderdaad ook graag hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

RobertJ schreef op donderdag 02 november 2006 @ 00:16:
Ben het met BCC eens. Het is heel onrustig licht imo. En het gebeurt niet alleen met slecht ingebouwde setjes, ook de dure Mercedessen en de RenaultEspaces met automatische hoogteregeling hebben er last van.
Ook die kunnen slecht afgesteld zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:40

paQ

wat een zeikstralen weer allemaal die anti-xenon mensen :|

TS:
je kunt ze ook zelf inbouwen en dan gaan voor de wat betere sets.
Een fatsoenlijke set moet je van marktplaats kunnen halen voor een 240 euro en eht inbouwen schijnt super simpel te zijn.
Bij sommige auto;s echter moet er meer gebeuren dan alleen maar inbouwen (bijv Volo en Saab) bijvoorbeeld omdat je lichten inschakelen bij het contact maken en weer uitgaan bij het starten waarna ze vervolgens weer aanspringen.
Dit zal de levensduur aardig inkorten en slecht voor de ballast.

Voordeel van laten inbouwen is wel dat ze GOED worden afgesteld en NIET zoals de bestuurder mooi vindt ;)

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

paQ schreef op donderdag 02 november 2006 @ 12:02:

TS:
je kunt ze ook zelf inbouwen en dan gaan voor de wat betere sets.
Een fatsoenlijke set moet je van marktplaats kunnen halen voor een 240 euro en eht inbouwen schijnt super simpel te zijn.
Bij sommige auto;s echter moet er meer gebeuren dan alleen maar inbouwen (bijv Volo en Saab) bijvoorbeeld omdat je lichten inschakelen bij het contact maken en weer uitgaan bij het starten waarna ze vervolgens weer aanspringen.
Dit zal de levensduur aardig inkorten en slecht voor de ballast.

Voordeel van laten inbouwen is wel dat ze GOED worden afgesteld en NIET zoals de bestuurder mooi vindt ;)
Mjah, ik vraag mij af of een set uit duitsland, die veel goedkoper is, ook slechter is... Alles is in duitsland over het algemeen een stuk goedkoper, dus waarom zou dit ineens troep zijn...?

En het lijkt mij niet meer dan logisch om je lampen ook af te laten stellen als je zelf xenon ingebouwd hebt...

[ Voor 5% gewijzigd door MikeyMan op 02-11-2006 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Was het niet zo dat die zelfsetjes niet meer ingebouwd kunnen worden omdat die geen automatisch hoogteafstelling hebben welke een verplichte eis is?

Niet dat ze het controleren, maar toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Viper® schreef op donderdag 02 november 2006 @ 12:05:
Was het niet zo dat die zelfsetjes niet meer ingebouwd kunnen worden omdat die geen automatisch hoogteafstelling hebben welke een verplichte eis is?

Niet dat ze het controleren, maar toch
nee, alleen voor nieuwe auto's mag dat niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 12:17

EraZor

Don't mention the war

Hmmmm ik heb ook wel oren naar zo'n setje. Al was het alleen maar omdat de koplampen van m'n golf IV constant doorbranden (2/3x per jaar...Golf IV kwaaltje). Wat is aan te bevelen qua kleurtemperatuur? 8000K of 12000K ? Het hoeft van mij echt niet knalblauw te zijn, maar een beetje blauwe tint vind ik wel mooi. 'T gaat me met name om m'n eiegn zicht en het niet verblinden van tegenliggers, uiteraard....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
Hoe meer K's hoe paarser het begint te worden volgens mij. Audi/VW monteert trouwens zelf 6500K xenon lampen voor zover ik weet. Dus als je het authentiek wilt houden kun je die temp ook nemen. Maar een Golf IV kwaaltje, maar waardoor komt het eigenlijk? Heeft het met piekspanningen te maken ofzo? Want anders heb je straks weer gezeik alleen dan met je dure xenonlampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:54

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Als ik last heb van het licht van andere weggebruikers dan gaat het bijna altijd om Fransozische automobielen met slecht afgesteld of kapot halogeenlicht en soms aftermarket xenon. Renaults hebben soms hinderlijk af-fabriek xenon, bij andere auto's ondervind ik echt geen problemen.

Een kleurtemperatuur van 8000K of 12000K geeft het typische aftermarket sjonniexenon-effect. Ik zou het persoonlijk houden bij 6000K of iets in die buurt.

[ Voor 21% gewijzigd door Femme op 02-11-2006 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

6500K vind ik ook de limiet
8 is te blauw
en 12... ik denk dat je bij een vervelende agent misschien wel over zijn grens gaat van toelaatbare voorverlichting.
Femme schreef op donderdag 02 november 2006 @ 13:04:bij andere auto's ondervind ik echt geen problemen.
de 300C toevoegend aan het uitzonderingenlijstje ;)
RobertJ schreef op donderdag 02 november 2006 @ 13:01:
Hoe meer K's hoe paarser het begint te worden volgens mij. Audi/VW monteert trouwens zelf 6500K xenon lampen voor zover ik weet. Dus als je het authentiek wilt houden kun je die temp ook nemen. Maar een Golf IV kwaaltje, maar waardoor komt het eigenlijk? Heeft het met piekspanningen te maken ofzo? Want anders heb je straks weer gezeik alleen dan met je dure xenonlampen.
Xenon gebruikt zijn eigen balast, volgens mij vergelijkbaar met een condensator, dus die piekspanning kan het probleem niet meer wezen.

Volgens de VW dealer was het euvel bij de Bora altijd dat de warmte neit wegkan, misschien bij de IV idem...
Maar aangezien xenon lang niet zo warm wordt, is dat probleem ook verholpen.

[ Voor 91% gewijzigd door paQ op 02-11-2006 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

Femme schreef op donderdag 02 november 2006 @ 13:04:
Als ik last heb van het licht van andere weggebruikers dan gaat het bijna altijd om Fransozische automobielen met slecht afgesteld of kapot halogeenlicht en soms aftermarket xenon. Renaults hebben soms hinderlijk af-fabriek xenon, bij andere auto's ondervind ik echt geen problemen.

Een kleurtemperatuur van 8000K of 12000K geeft het typische aftermarket sjonniexenon-effect. Ik zou het persoonlijk houden bij 6000K of iets in die buurt.
Hmm dás ook niet de bedoeling, natuurlijk ;) blijft voor me de keuze tussen 6000-8000
paQ schreef op donderdag 02 november 2006 @ 13:05:
...
Volgens de VW dealer was het euvel bij de Bora altijd dat de warmte neit wegkan, misschien bij de IV idem...
Maar aangezien xenon lang niet zo warm wordt, is dat probleem ook verholpen.
Ik heb begrepen dat de boordspanning van een golf IV / Bora iets te hoog zou zijn (ivm de vele verkrijgbare elec. opties (vaag verhaal)) en daardoor je lampjes sneller doorbranden. Geldt niet alleen voor koplampen, maar alles, helaas. Ook achterlichten, remlichten tec. etc. warmteprobleem lijkt me dus uitgesloten....

[ Voor 35% gewijzigd door EraZor op 02-11-2006 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

Kunnen we geen inkoop/ inbouw actie starten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Laatst online: 17:50
RobertJ schreef op donderdag 02 november 2006 @ 13:01:
Heeft eerder met de warmte te maken gok ik. De Polo van dezelfde leeftijd heeft er ook enorm last van. Mijn broer rijdt een polo uit 2002, elke keer als ie hier komt heeft ie weer een andere lamp stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

911GT2 schreef op donderdag 02 november 2006 @ 13:23:
Kunnen we geen inkoop/ inbouw actie starten!
hahah voor die 179 e's die een aftermarketsetje moet kosten...... of wil je ze uit D. gaan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
het is ook nog verschillend he, sommige mensen hebben d2s lampen nodig, en andere mensen d2r... Kijk gewoon lekker even op Ebay.de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

RobertJ schreef op donderdag 02 november 2006 @ 13:31:
het is ook nog verschillend he, sommige mensen hebben d2s lampen nodig, en andere mensen d2r... Kijk gewoon lekker even op Ebay.de
d2s/d2r? Als ik een set H7 bestel, ben ik toch klaar? wtf is het verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
D2S is voor lensunits, D2R is voor reflectorunits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

RobertJ schreef op donderdag 02 november 2006 @ 14:24:
D2S is voor lensunits, D2R is voor reflectorunits.
Ja, maar dat is volgens mij alleen van toepassing op af-fabriek units...

Bij achteraf inbouw komt er gewoon een h1/h4/h7 equivalent lamp in, volgens mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

EraZor schreef op donderdag 02 november 2006 @ 12:59:
Hmmmm ik heb ook wel oren naar zo'n setje. Al was het alleen maar omdat de koplampen van m'n golf IV constant doorbranden (2/3x per jaar...Golf IV kwaaltje). Wat is aan te bevelen qua kleurtemperatuur? 8000K of 12000K ? Het hoeft van mij echt niet knalblauw te zijn, maar een beetje blauwe tint vind ik wel mooi. 'T gaat me met name om m'n eiegn zicht en het niet verblinden van tegenliggers, uiteraard....
Al eens philips double life lampjes geprobeerd? Boordspanning gemeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:34

MrDry

Desperados!

Heb me laten vertellen dat het door de bedrading komt. Kwam vroeger (Golf III) nog netjes uit duitsland en voor de IV uit china. Ik had er ook veel last van met mn Golf IV. Was gelukkig niet voor maar achter. Meerdere keren per jaar vervangen iig....

Quod licet lovi, non licet bovi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

MrDry schreef op donderdag 02 november 2006 @ 15:02:
Heb me laten vertellen dat het door de bedrading komt. Kwam vroeger (Golf III) nog netjes uit duitsland en voor de IV uit china. Ik had er ook veel last van met mn Golf IV. Was gelukkig niet voor maar achter. Meerdere keren per jaar vervangen iig....
Dat lijkt me sterk... Als de bedrading niet goed zou zijn zou je kortsluiting krijgen... En dan gaan de lampjes óf meteen kapot, óf ze gaan het zelfs met nieuwe niet meer doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05

psy

Sorry mensen maar af fabriek is xenon altijd tussen de 4300 en 5000... Nooit hoger. Alle fabrikanten gebruiken dezelfde lampen, van Philips of Osram. Dat de blauwe kleur wel vaak lijkt te verschillen heeft alleen te maken met de verschillende soorten en kwaliteiten lenzen/reflectoren.

Waarom dat is: hogere waardes hebben een te blauw resultaat en je ziet dan effectief minder, vooral bij 8000 en hoger. Je hebt er dan ook niets aan behalve een hogere patsfactor :O

[ Voor 24% gewijzigd door psy op 02-11-2006 15:07 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

psy schreef op donderdag 02 november 2006 @ 15:06:
Sorry mensen maar af fabriek is xenon altijd tussen de 4300 en 5000... Nooit hoger. Alle fabrikanten gebruiken dezelfde lampen, van Philips of Osram. Dat de blauwe kleur wel vaak lijkt te verschillen heeft alleen te maken met de verschillende soorten en kwaliteiten lenzen/reflectoren.

Waarom dat is: hogere waardes hebben een te blauw resultaat en je ziet dan effectief minder, vooral bij 8000 en hoger. Je hebt er dan ook niets aan behalve een hogere patsfactor :O
Philips heeft ook 6000k Ultinon lampen... Maar verder moet ik je gelijk geven...

overigens, interessant leesvoer:

http://www.tbyrne.com/hids/hids.html

[ Voor 5% gewijzigd door MikeyMan op 02-11-2006 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

OK 6000 wordt 't ;) Ebay is stukken goedkoper idd....je bent daar voor een goeie 100e's klaar. kan je niet echt een buil aan vallen. had op 't TDI forum ook al goeie ervaringen gelezen.

[ Voor 16% gewijzigd door EraZor op 02-11-2006 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

doe mij een lol en post je ervaring even hier :)

ook de kwaliteit van de bedrading en stekers aub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ja, inderdaad...

Alleen heb ik dan weer bi-xenon nodig... Das weer duurder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Bi-xenon is toch (nog?) niet after market verkrijgbaar? Of vergis ik me nu.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf ook een setje H7 6000k uit China voor 125,- in een S klasse geplaatst uit 2003, zit er nu 2 maanden in en bevalt prima.

Ben een uurtje ofzo bezig geweest.

Altijd doen dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

Heeft iemand een link naar een goede xenon set op ebay... ik zie ze wel staan... maar kan moeilijk beoordelen wat wel en wat niet oké is.

Zeker omdat mijn duits niet echt top is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

MikeyMan schreef op donderdag 02 november 2006 @ 15:42:
Ja, inderdaad...

Alleen heb ik dan weer bi-xenon nodig... Das weer duurder ;)
psy schreef op donderdag 02 november 2006 @ 15:48:
Bi-xenon is toch (nog?) niet after market verkrijgbaar? Of vergis ik me nu.
H4 bedoelen jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Yepz... En das gewoon verkrijgbaar hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

911GT2 schreef op donderdag 02 november 2006 @ 15:51:
Heeft iemand een link naar een goede xenon set op ebay... ik zie ze wel staan... maar kan moeilijk beoordelen wat wel en wat niet oké is.

Zeker omdat mijn duits niet echt top is!
Ik vind een shop vaak wat betrouwbaarder dan losse aanbieders... En dan zou ik gaan voor dit:

http://stores.ebay.de/Pro...fsubZ821575QQftidZ2QQtZkm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

MikeyMan schreef op donderdag 02 november 2006 @ 15:14:
[...]

Philips heeft ook 6000k Ultinon lampen... Maar verder moet ik je gelijk geven...

overigens, interessant leesvoer:

http://www.tbyrne.com/hids/hids.html
mooie uitleg wel :)

maar daar heeft men te maken met high en low beam uitvoeringen

Naar mijn beste weten heeft dat met de Amerikaanse koplamp soorten te maken.
Ik had plastic highbeam koplampen in mijn lebaron.
Die schijnen vanzich zelf omhoog, om de oude niet reflecterende en onverlichte borden boven de highways te verlichten. (tot ergernis van menig voor- tegenligger)

Dit zijn dingen die je wel in de gaten moet houden met een Amerikaanse import.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
en die prijs is incl bezorgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

staat in de advertentie
18 EUR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

paQ schreef op donderdag 02 november 2006 @ 16:07:
[...]

mooie uitleg wel :)

maar daar heeft men te maken met high en low beam uitvoeringen

Naar mijn beste weten heeft dat met de Amerikaanse koplamp soorten te maken.
Ik had plastic highbeam koplampen in mijn lebaron.
Die schijnen vanzich zelf omhoog, om de oude niet reflecterende en onverlichte borden boven de highways te verlichten. (tot ergernis van menig voor- tegenligger)

Dit zijn dingen die je wel in de gaten moet houden met een Amerikaanse import.
Volgens mij is hi-beam gewoon grootlicht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Maar niet in deze context. (althans zo is het mij uitgelegd door de importeur)
Een groot licht xenon moet ook nog eerst aangaan en opwarmen.
Seinen heeft zo geen zin en kan me niet voorstellen dat het de levensduur bevorderd.

[ Voor 12% gewijzigd door paQ op 02-11-2006 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
Ach ja, ik heb het ook wel eens overwogen om het te monteren. Maar dan kan ik eerst de voorbumper eraf gaan schroeven en alles lospleuren, want bij een deftige VW Polo is het zo dat je nergens goed bij kunt. Dan moet ik nog de halve lichtunit gaan modificeren want de kabels moeten toch ergens doorheen en de ballastunits moeten ook ergens aan vast komen te zitten. Ducttape is natuurlijk een wonderlijk middel, maar netjes is het niet :p

Aan de andere kant, 116 euro is geen geld. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

134 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

RobertJ schreef op donderdag 02 november 2006 @ 16:15:
Ach ja, ik heb het ook wel eens overwogen om het te monteren. Maar dan kan ik eerst de voorbumper eraf gaan schroeven en alles lospleuren, want bij een deftige VW Polo is het zo dat je nergens goed bij kunt. Dan moet ik nog de halve lichtunit gaan modificeren want de kabels moeten toch ergens doorheen en de ballastunits moeten ook ergens aan vast komen te zitten. Ducttape is natuurlijk een wonderlijk middel, maar netjes is het niet :p

Aan de andere kant, 116 euro is geen geld. :+
Modificeren? Het zijn gewoon vervangingslampjes... Het enige wat je moet doen is er een zwik kabels tussen klikken... Is echt de klus niet hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

paQ schreef op donderdag 02 november 2006 @ 16:12:
Seinen heeft zo geen zin en kan me niet voorstellen dat het de levensduur bevorderd.
Daar zeg je wat...

Maar vraag voor mij is hoofdzakelijk of je -als je geen bi-xenon neemt- uberhaupt nog grootlicht hebt... Bij H1/H7 is dat gescheiden, maar bij h4 zit dat in één unit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
Die kapjes aan de achterkant moeten grotere ingangen krijgen voor die kabels, want deze kabels zijn dikker. Dan moet er nog een mooi rubbertje omheen om het mooi dicht te krijgen. Daarnaast is het handigste om een beugeltje te maken aan de onderkant van mn lichtunit om de ballast vast te zetten. En hoe ik het ook wend of keer, die voorbumper moet eraf, want je kan er niet bij. Maar volgens mij is dat een manco wat meer moderne auto's kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
MikeyMan schreef op donderdag 02 november 2006 @ 16:18:
[...]

Daar zeg je wat...

Maar vraag voor mij is hoofdzakelijk of je -als je geen bi-xenon neemt- uberhaupt nog grootlicht hebt... Bij H1/H7 is dat gescheiden, maar bij h4 zit dat in één unit...
Verschilt per fabrikant/leverancier.
Bij de H4 setjes die ik heb gezien, zit er onder de Xenonlamp nog een normale gloeilamp voor het grootlicht. De H4 Bi-Xenon setjes die ik laatst heb geïnstalleerd werkt magnetisch ofzo die de lamp terugtrekt (waardoor het lichtbeeld veranderd) voor het groot-licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

apart :?
nog nooit gezien
de techniek :)

[ Voor 23% gewijzigd door paQ op 02-11-2006 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Jimster schreef op donderdag 02 november 2006 @ 16:21:
[...]

Verschilt per fabrikant/leverancier.
Bij de H4 setjes die ik heb gezien, zit er onder de Xenonlamp nog een normale gloeilamp voor het grootlicht. De H4 Bi-Xenon setjes die ik laatst heb geïnstalleerd werkt magnetisch ofzo die de lamp terugtrekt (waardoor het lichtbeeld veranderd) voor het groot-licht.
Ja zo werken volgens mij de af-fabriek bi-xenon's ook, geen aparte lamp. Eén normale xenon lamp met variabel lichtbeeld.

Even gegoogled:
Normaalgesproken wordt xenonverlichting alleen gebruikt om de functie van dimlicht van een halogeenlamp over te nemen. Voor grootlicht wordt in dat geval nog steeds een halogeenlamp gebruikt. Bij bi-xenonverlichting – een systeem dat bijvoorbeeld BMW gebruikt – neemt de xenonverlichting beide functies over. De term ‘bi-xenon’ is een beetje misleidend, want er worden niet twee ‘xenonlampen’ of gloeidraden gebruikt die elkaar afwisselen wanneer je van dim- naar grootlicht schakelt. Xenonlicht komt namelijk van een zogenaamde ‘booglamp’, waarin twee elektroden stroom jagen door een edelgas, in dit geval xenon. De lichtopbrengst daarvan wordt weerkaatst op de weg door middel van reflectoren (dimlicht). Om naar grootlicht over te schakelen veranderen de reflectoren simpelweg van positie, zodat de lichtbundel de vrije loop krijgt, net als bij groot-halogeenlicht.

Het grote voordeel van bi-xenon is dat er geen kleurverschil meer optreedt tussen dim- en grootlicht. Xenonlicht is blauwachtig en benadert daglicht veel beter dan kunstlicht van gewone halogeenlampen in auto’s en straatlantaarns, dat roodachtig is. Het zicht wordt daardoor aanzienlijk verbeterd. Xenon-grootlicht is bovendien niet zo verblindend als halogeenlicht, ook al ervaren sommige automobilisten dat anders. Het nadeel is dat het niet mogelijk is om met een bi-xenoninstallatie te ‘seinen’ naar andere medeweggebruikers. Daarom worden er ook hier halogeenlampen gebruikt, puur om deze functie over te nemen. De toepassing van bewegende reflectoren maakt het voor de nabije toekomst mogelijk om intelligente xenoninstallaties te bouwen die rekening houden met factoren als snelheid en het weer, maar ook aan de wegsituatie zelf – denk aan bochtverlichting.
http://www.autovisie.nl/i...archief/bixenon/index.xml

[ Voor 63% gewijzigd door psy op 02-11-2006 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dus; ook met bi-xenon is seinen onmogelijk...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Nu online

Wimo.

Shake and Bake!

Ik weet niet of het hier mag .. maar ik heb een 8000k xenon set over. H7 dit i.v.m. aanschaf andere wagen .. mocht iemand interesse hebben? Heeft mij 155 gekost en mag voor 135 incl. verzend weg. Gloednieuw in doos !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

MikeyMan schreef op donderdag 02 november 2006 @ 16:00:
[...]

Ik vind een shop vaak wat betrouwbaarder dan losse aanbieders... En dan zou ik gaan voor dit:

http://stores.ebay.de/Pro...fsubZ821575QQftidZ2QQtZkm
vergeet je eventuele invoer / BTW niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rejgun

Rejgun

Leven is Bier drinken

Topicstarter
Zelf inbouwen begin ik niet aan, ben ik niet tehcnisch genoeg voor.

Verschil tussen de door mij genoemde bedrijven en de prijs op ebay is wel enorm. Hoe zit het met de kwaliteitsverschillen tussen deze verschillende setjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Laatst online: 17:02

BCC

paQ schreef op donderdag 02 november 2006 @ 12:02:
Tja, als ik iets hinderlijk vind dat meld ik dat meestal. Blijkbaar is het in dit geval ook terecht, anders waren die automatische stel-inrichtingen voor Xenon lampen niet wetterlijk verplicht.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rejgun

Rejgun

Leven is Bier drinken

Topicstarter
Dat is het hem dus juist, deze zijn juist niet verplicht, tenzij je auto vanaf 2007 op kenteken wordt gezet.
Of het hinderlijk is ligt aan de kleurtemperatuur (bv de ubersjonnie met z'n 12000K Xenon = blauw/paars)
en de soms slechte afstelling.

Kies je er voor om gewoon wit licht (6000 - 6500 K) in te (laten) bouwen met daarbij een correcte afstelling, dan hinder je niemand.

Zelf wil ik zeker lampen van 6000K of 6500K. Het gaat me niet om het 'pats' effect (daarvoor kiezen de meesten blauwe licht), maar om zelf beter te kunnen zien. Overigens rijdt ik zomer en winter altijd met mijn verlichting aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
Rejgun schreef op donderdag 02 november 2006 @ 18:43:
Zelf inbouwen begin ik niet aan, ben ik niet tehcnisch genoeg voor.

Verschil tussen de door mij genoemde bedrijven en de prijs op ebay is wel enorm. Hoe zit het met de kwaliteitsverschillen tussen deze verschillende setjes?
ah joh, een torx schroevendraaier en een kruiskopje en jij bent helemaal de man! :p Als je dan nog iemand regelt die je helpt dan moet het in een middag klaar kunnen zijn. Dat kost je dan hooguit een paar biertjes en dan spaar je die montagekosten uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Laatst online: 15:57

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Even serieus,

Zon xenon setje achteraf inbouwen is een fluitje van een cent. Het is een combinatie van "lampje verwisselen" en "extra draadjes op je accu aansluiten". Als jij zo iemand bent die de wegenwacht belt om een lampje te laten verwisselen, loop dan even bij je garage langs, daar doen ze het binnen 30 minuten.

Op ebay kan ik je deze aanraden:
http://stores.ebay.de/LEDSEE-electronics

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rejgun

Rejgun

Leven is Bier drinken

Topicstarter
RobertJ schreef op donderdag 02 november 2006 @ 19:34:
[...]

ah joh, een torx schroevendraaier en een kruiskopje en jij bent helemaal de man! :p Als je dan nog iemand regelt die je helpt dan moet het in een middag klaar kunnen zijn. Dat kost je dan hooguit een paar biertjes en dan spaar je die montagekosten uit.
Ik geef liever 50 euro uit in plaats van zelf een paar uur te hobby'en. Beetje lui :)
teacher schreef op donderdag 02 november 2006 @ 19:42:
Even serieus,

Zon xenon setje achteraf inbouwen is een fluitje van een cent. Het is een combinatie van "lampje verwisselen" en "extra draadjes op je accu aansluiten". Als jij zo iemand bent die de wegenwacht belt om een lampje te laten verwisselen, loop dan even bij je garage langs, daar doen ze het binnen 30 minuten.

Op ebay kan ik je deze aanraden:
http://stores.ebay.de/LEDSEE-electronics
Lid van de wegenwacht ben ik niet, vind dat vrij nutteloos. Mijn garage vervangt mijn lamp, voor de prijs van enkel de lamp, dus zou gek zijn om het zelf te doen. Wat een klotewerk is dat bij moderne auto's :(

Ik blijf me afvragen of de kwaliteit van die setjes op ebay even goed zijn. Hoe kunnen deze in hemelsnaam voor EUR 120 worden aangeboden, terwijl een goeie losse Xenon lamp 50-60 euro kost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Laatst online: 15:57

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Omdat de rest van de electronica geen klap voorstelt.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Rejgun schreef op donderdag 02 november 2006 @ 20:03:
[...]
Ik blijf me afvragen of de kwaliteit van die setjes op ebay even goed zijn. Hoe kunnen deze in hemelsnaam voor EUR 120 worden aangeboden, terwijl een goeie losse Xenon lamp 50-60 euro kost?
Hoe kun je een nieuwe laser kleurenprinter kopen incl 1500 afdrukken toner voor 169 euro, terwijl 4 toners 5000 afdrukken 340 euro kosten...
paQ schreef op donderdag 02 november 2006 @ 16:29:
apart :?
nog nooit gezien
de techniek :)
http://cgi.ebay.de/XENON-...28643QQrdZ1QQcmdZViewItem

idd

midden van de pagina :)

[ Voor 27% gewijzigd door paQ op 02-11-2006 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
Mooi he? Tweakers met hun eeuwige computer analogieen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
MikeyMan schreef op donderdag 02 november 2006 @ 16:41:
Dus; ook met bi-xenon is seinen onmogelijk...?
Nee, dat is wel mogelijk. Zoals in het stukje wat psy quote staat werken af-fabriek xenon systemen ook met een lamp (of reflector) die van positie veranderd zodra je groot licht inschakelt. Dit gebeurt in een fractie van een seconde, je kan dus gewoon seinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Afbeeldingslocatie: http://www.arcs-hid.de/dealer/eu/profi998/h4_bi_kit/fix_h4_bi.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Aha dat is een mooie en duidelijke animatie.
Meteen duidelijk hoe het werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshi|IA2
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-10-2018
Jimster schreef op donderdag 02 november 2006 @ 21:39:
[...]

Nee, dat is wel mogelijk. Zoals in het stukje wat psy quote staat werken af-fabriek xenon systemen ook met een lamp (of reflector) die van positie veranderd zodra je groot licht inschakelt. Dit gebeurt in een fractie van een seconde, je kan dus gewoon seinen.
Maar wat als je wilt seinen als je je lichten niet aan hebt (bv overdag). Xenon lampen hebben toch even nodig om op te starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

nou precies.

vandaar dus de xenon lampen met een extra grootlicht gloeilamp.
Alhoewel bovenstaande versie ook geen slechte uitvinding is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
Yoshi schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 07:11:
[...]
Maar wat als je wilt seinen als je je lichten niet aan hebt (bv overdag). Xenon lampen hebben toch even nodig om op te starten?
Daar zit een kern van waarheid in ja. Als je xenonlampen net aanzet, is de lichtsterkte ongeveer 50% denk ik. Het duurt ongeveer 2 a 3 seconden voordat je de volle 100% aan lichtsterkte hebt. Maar gloeilampen hebben dat effect ook, maar in mindere mate. De vraag is of een xenonlamp met 50% lichtsterkte feller/net zo fel is als een gloeilamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

paQ schreef op donderdag 02 november 2006 @ 18:24:
[...]

vergeet je eventuele invoer / BTW niet?
Dat zal zoveel niet zijn op zoiets toch?

Overigens; als ik de verhalen zo lees neig ik toch naar gewoon h4xenon. Niet dat ik weleens zonder licht rij, maar het lijkt me gewoon een kwetsbaarder systeem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

MikeyMan schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 16:36:
[...]

Dat zal zoveel niet zijn op zoiets toch?
in de advertentie spreken ze ook van een percentage dat er mee wegkomt GEEN douanerechten te betalen.

maar douanerechten + BTW kan je zomaar nog een 30 - 40 euro kosten.
Belangrijker nog:
wat als er iets kapot is? garantie?

Ik heb gisteren ergens in Nederland een set aangeschaft.
6000 K van Well Done.
Braun lampen als ik de fabrikant moet geloven.

Gevolg:
veel meer licht, maar dus ook een versterking van strooilicht.
De lampen heb ik vooralsnog een stuk omlaag gedraaid en ik rijd even langs de dealer van de week om te zien of er nog iets aan de reflector te stellen valt.

in vergelijking tot de de af fabriek xenon, is er een minder duidelijke scheiding tussen wel en geen licht, maar ook dat zal hem meer zitten in de lens in die auto, versus de reflector in de Volvo.
Voor de rest is 6000K iets blauwer dan de affabriek sets, die idd ergens tussen de 4200 en 4800K moet zitten als ik de schaal goed inschat.
Dit is niet zo zeer te zien aan de 'kleur' licht op de lamp zelf, maar het licht wat op straat wordt geworpen.

lichtbeeld:
Volgens mij speelt de lengte van de pit hier een grote rol in. De branders zijn duidelijk langer dan een H7 halogeen lamp, wat ongetwijfeld invloed heeft op de reflectie / strooilicht.

inbouw gaat net zo snel als dat je ruimte hebt.
Het is in de S60 allemaal passen en meten en met een lampje kun je nog maar NET in het lamphuis komen zonder iets anders te raken.

Ook nog een weerstand van de ECM moeten tweaken, om de weerstand met 30% te verhogen, om zo het verschil in wattage op te vangen. Doe je dat niet, dan komt er bijna zeker een melding dat er een lamp stuk zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dus; als ik het goed begrijp; geen succes...?

Zou zelf wel voor een 4300k set gegaan zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rejgun

Rejgun

Leven is Bier drinken

Topicstarter
Ik ben ook bang dat er in die goedkope sets ook goedkope lampen inzitten van een B-merk die qua kwalitiet en levensduur minder zijn.

Het is niet voor niets dat de (premium) automerken enkel gebruik maken van Osram of Philips Xenon lampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Nu online

Wimo.

Shake and Bake!

Voor 200 euro koop je een xenon set met philips lampen. Gewoon goed zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Rejgun schreef op zondag 05 november 2006 @ 16:20:
Ik ben ook bang dat er in die goedkope sets ook goedkope lampen inzitten van een B-merk die qua kwalitiet en levensduur minder zijn.

Het is niet voor niets dat de (premium) automerken enkel gebruik maken van Osram of Philips Xenon lampen.
Maar, die zou je er natuurlijk bij de eerste de beste vervanging gewoon in kunnen zetten, lijkt me...?

Of leveren die geen h1/h4/h7-alike lampen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Laatst online: 07-09 22:16

Klippy

Still Game

Nu heb ik het topic even snel doorgelezen, misschien niet helemaal genoeg, maar ik heb gehoord dat alle H-kitjes nooit echt Xenon zijn.
Er zijn ook gewone Halogeenlampjes met wat Xenon gas erbij om de blauwe Sjonnie-gloed te krijgen en Philips maakt best goede Nightvisionlampjes oid.

De conversiekits waar jullie het over hebben is volgens mij wel echt Xenongas in een Halogeenvormige lamp, vandaar ook de extra stroomtoevoer en weet ik wat.
Maar Xenon HID lampjes zijn toch wat anders. Die zitten ook in een heel andere lichtunit vaak.

Zie: http://www.lighting.phili...products_xenon_types.html ,dat zijn de D1/D2 S/R lampen.

Die lampen kosten ook zo'n 150 Euro bij de dealer en 100 Euro minimaal bij een goedkope autohandelaar. Op E-Bay.de zijn ze wel wat goedkoper, maar daar krijg je denk ik ook geen hele kit inclusief 2 lampen voor 300 Euro.
De levensduur van de D2 lampen is ook een stuk hoger volgens mij. En die worden inderdaad alleen door Philips en Osram gemaakt zover ik weet.

Dus mijn vraag, wat is het exacte verschil? :) Mij lijkt dat je nooit het effect van fabrieksxenon krijgt en naar mijn weten geldt de automatische niveauregeling en sproei installatie nog steeds voor alle Xenonverlichting, dus ook bij inbouw achteraf.
Als dat voor deze kitjes niet zou gelden, is dat dan geen indicatie dat het toch anders isdan fabrieksinbouw? Al is het maar omdat je dezelfde koplampglaasjes blijft gebruiken en als daar een scheurtje of oneffenheid inzit krijg je al die hinderlijke verstrooiing van je licht.
Fabrieksxenon zit ook achter veel helderder glas normaal gesproken.

Iemand die hier verstand van heeft?

Het rijden met Xenon is wel aangenaam trouwens, maar met automatischeniveauregeleing staat het over het algmeeen erg laag afgesteld, bij onze auto merk ik wel eens dat die blauwe borden langs deweg soms lastig te lezen zijn van een bepaalde afstand omdat net die rand blauw eroverheen loopt :P
Verder echt aan te raden.

Over het irritant zijn, over een paar jaar heeft iedere auto standaard Xenon en weet je niet beter.
Nu let je vaak op Xenon en dan ga je opeens in je tegenligger z'n licht kijken omdat je afgeleid wordt door de blauwe gloed. Da's gewoon gewenning.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Klippy schreef op zondag 05 november 2006 @ 20:57:
Nu heb ik het topic even snel doorgelezen, misschien niet helemaal genoeg, maar ik heb gehoord dat alle H-kitjes nooit echt Xenon zijn.
Er zijn ook gewone Halogeenlampjes met wat Xenon gas erbij om de blauwe Sjonnie-gloed te krijgen en Philips maakt best goede Nightvisionlampjes oid.
Dat is heel wat anders dan echte xenon lampen. ;)
De conversiekits waar jullie het over hebben is volgens mij wel echt Xenongas in een Halogeenvormige lamp, vandaar ook de extra stroomtoevoer en weet ik wat.
Maar Xenon HID lampjes zijn toch wat anders. Die zitten ook in een heel andere lichtunit vaak.
After market setjes zijn ook echte HID lampen die met starters werken vanwege het hoge voltage dat nodig is om de lamp op te starten.
Zie: http://www.lighting.phili...products_xenon_types.html ,dat zijn de D1/D2 S/R lampen.

Die lampen kosten ook zo'n 150 Euro bij de dealer en 100 Euro minimaal bij een goedkope autohandelaar. Op E-Bay.de zijn ze wel wat goedkoper, maar daar krijg je denk ik ook geen hele kit inclusief 2 lampen voor 300 Euro.
De levensduur van de D2 lampen is ook een stuk hoger volgens mij. En die worden inderdaad alleen door Philips en Osram gemaakt zover ik weet.
Wanneer je bv. Osram HID lamp koopt met een H-fitting dan is de levensduur net zo lang als een Osram HID met een D2 fitting. ;)
Dus mijn vraag, wat is het exacte verschil? :) Mij lijkt dat je nooit het effect van fabrieksxenon krijgt en naar mijn weten geldt de automatische niveauregeling en sproei installatie nog steeds voor alle Xenonverlichting, dus ook bij inbouw achteraf.
Als dat voor deze kitjes niet zou gelden, is dat dan geen indicatie dat het toch anders isdan fabrieksinbouw? Al is het maar omdat je dezelfde koplampglaasjes blijft gebruiken en als daar een scheurtje of oneffenheid inzit krijg je al die hinderlijke verstrooiing van je licht.
Fabrieksxenon zit ook achter veel helderder glas normaal gesproken.
Je krijgt exact het effect van fabrieksxenon, ware het niet dat de meeste merken xenon gebruiken icm met lenstechniek. Maar bv. een Laguna kun je ombouwen zonder dat je verschil ziet. Let dan nie\t op koplampsproeiers ;)
[/quote]

Aut. hoogteregeling en koplampsproeiers geldt alleen voor auto's die na 1 juli 2006 op kenteken zijn gezet.

Fabbrieksxenon zit niet achter helderder glas dan halogeen lampen, zoals al gezegd, de meeste merken gaan met xenon over op lenstechniek omdat het lichtbeeld dan beter is, en het staat exclusiever.
Iemand die hier verstand van heeft?

Een beetje....

Nog even een afbeelding van mijn Passat, de kenner ziet dat het geen af-fabriek xenon is, en dan kijk ik niet naar de koplampsproeiers en het is wel lenstechniek. ;)

Afbeeldingslocatie: http://i9.photobucket.com/albums/a84/r_sequence/x7.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i9.photobucket.com/albums/a84/r_sequence/x6.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door seq_uence op 05-11-2006 22:29 ]

Donec eris felix, multos numerabis amicos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Aha, dat is duidelijk :)
Ik vond het opvallend dat op de Philips pagina bij Xenon HID alleen D1 en D2 fittingen staan, dus ik neem aan dat Xenon met H fitting gewoon niet door Philips gemaakt wordt, maar verder wel gewoon hetzelfde is.

[edit]
Die foto's zijn in dit geval duidelijk, zeker omdat je ook lenzen hebt, soms zie je auto's zonder lens en waarschijnlijk een H fitting en die hebben toch wat meer verstrooiing, wat onder bepaalde hoek vreemd uitziet/lichtelijk irritant kan zijn als je er inkijkt.

Met lens ziet het vrijwel altijd mooier uit vind ik.
Onze auto heeft fabrieks Xenon, ziet inderdaad niet veel anders uit.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/s.klippert/Primera/CRW_3338_resize.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/s.klippert/Primera/CRW_3339_resize.jpg

[ Voor 59% gewijzigd door Klippy op 05-11-2006 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seq_uence
Klopt, en er is voor elke halogeenlamp wel een xenon variant.

Afbeeldingslocatie: http://www.hidcool.com/hid/bulbs.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Je leert nog eens wat :)

Ik was ook in de war valt me nu in met die wetten, fabrieks Xenon heeft altijd al voorzien moeten zijn van automatische niveauregeling en sproeiers. Ik dacht dat dat nu ook voor inbouw ging gelden :)

[ Voor 80% gewijzigd door Klippy op 05-11-2006 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

seq_uence schreef op zondag 05 november 2006 @ 22:38:
Klopt, en er is voor elke halogeenlamp wel een xenon variant.

[afbeelding]
Vraag is in hoeverre de bekende merken als Philips en Osram die fabriceren...

Ligt het feit dat je aftermarketxenon er anders uitziet dan af-fabriek niet aan de hogere kleurtemperatuur?

[ Voor 14% gewijzigd door MikeyMan op 05-11-2006 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seq_uence
MikeyMan schreef op zondag 05 november 2006 @ 23:11:
[...]

Vraag is in hoeverre de bekende merken als Philips en Osram die fabriceren...

Ligt het feit dat je aftermarketxenon er anders uitziet dan af-fabriek niet aan de hogere kleurtemperatuur?
Niet alleen Philips en Osram maken goede xenon lampen, maar er is ook veel rommel op de markt...

Men kiest vaak voor een hogere kleurtemp. bij after-market omdat ze de blauwe gloed mooi vinden, je kunt echter ook een 5000K lamp nemen, af-fabriek is ook 5000K. Dit is in theorie puur wit, maar in de praktijk neigt het toch meer dan iets geler.

Neem je een hogere temp. dan zorgt het blauw ervoor dat het menselijk oog de kleur als puur wit ziet, beetje gezichtsbedrog dus. Mijn set zou 8000K moeten zijn, maar persoonlijk vind ik het helemaal niet blauw. In het lichtbeeld zie ik alleen iets blauw bij de randen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

MikeyMan schreef op zondag 05 november 2006 @ 14:15:
Dus; als ik het goed begrijp; geen succes...?

Zou zelf wel voor een 4300k set gegaan zijn...
jawel
dat is het wel...

ik vind het zeker niet vervelend zo.
ik zag alleen dat ik de lampen verkeerd om gemonteerd had :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

paQ schreef op maandag 06 november 2006 @ 08:49:
[...]

jawel
dat is het wel...

ik vind het zeker niet vervelend zo.
ik zag alleen dat ik de lampen verkeerd om gemonteerd had :D
Ja, dat kan nogal wat schelen ja...
Vind trouwens de foto wél nogal blauw... En dat zou voor mij het feit dat het geen origineel xenon is verraden denk ik...

Tenzij de foto vertekent...

[ Voor 21% gewijzigd door MikeyMan op 06-11-2006 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seq_uence
paQ schreef op donderdag 02 november 2006 @ 16:12:
Sterker nog, seinen met een xenonlamp verkort de levensduur aanzienlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rejgun

Rejgun

Leven is Bier drinken

Topicstarter
waarom zou je bi-xenon installeren?

Hoe vaak rijdt je daadwerkelijk met groot licht?

Ik rijdt altijd met verlichting aan, maar gebruik vrijwel nooit (zoals de meeste mensen lijkt mij)grootlicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
als je zoals in in de polder woont en vaak over pikdonkere landweggetjes moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Rev! schreef op maandag 06 november 2006 @ 14:11:
als je zoals in in de polder woont en vaak over pikdonkere landweggetjes moet?
Met fietsers zonder licht :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Zodra het mogelijk is, rijd ik met groot licht hoor. Met dimlicht zie je gewoon niet zo ver vooruit en zeker als je 100km/u rijdt op een onverlichte weg of 80km/u met een fietsstrook langs de weg is het wel fijn om ver vooruit te zien.

Goed, ik geef toe: meestal is het te druk op de weg, maar hier in het oosten van het land is het regelmatig erg rustig op de weg als je 's avonds of 's nachts naar huis rijdt :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
_JGC_ schreef op maandag 06 november 2006 @ 14:21:
[...]

Met fietsers zonder licht :X
maak ik me zelf ook wel eens schuldig aan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seq_uence
Grrrrrene schreef op maandag 06 november 2006 @ 15:10:
Zodra het mogelijk is, rijd ik met groot licht hoor. Met dimlicht zie je gewoon niet zo ver vooruit en zeker als je 100km/u rijdt op een onverlichte weg of 80km/u met een fietsstrook langs de weg is het wel fijn om ver vooruit te zien.

Goed, ik geef toe: meestal is het te druk op de weg, maar hier in het oosten van het land is het regelmatig erg rustig op de weg als je 's avonds of 's nachts naar huis rijdt :)
Inderdaad, ik rij ook regelmatig met grootlicht (halogeen) maar wel veel minder sinds ik xenon dimlicht heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Rejgun schreef op maandag 06 november 2006 @ 13:57:

Hoe vaak rijdt je daadwerkelijk met groot licht?

Ik rijdt altijd met verlichting aan, maar gebruik vrijwel nooit (zoals de meeste mensen lijkt mij)grootlicht.
Tsjah... Dat is het niet, maar het is nogal lelijk om met gewoon licht door je xenon heen te pompen... Tmoet gewoon netjes voor mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Rev! schreef op maandag 06 november 2006 @ 15:22:
[...]

maak ik me zelf ook wel eens schuldig aan :+
Ik ook, maar als ik een auto aan zie komen op een onverlichte weg, dan zorg ik wel dat ik iig niet op de weg sta maar ergens in de berm. Levensgevaarlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Rejgun schreef op maandag 06 november 2006 @ 13:57:
als je H4 lampen hebt zul je wel moeten.
groot licht is nog steeds onderdeel van juiste verlichting die op een auto moet zitten.

Heb zojuist weer voor het eerst in het donker gereden met de lampen deze keer JUIST gemonteerd
Het strooilicht effect is veel minder, ook geen vlekken meer op de weg en alles inorde.
De lampafstelling staat weer netjes in de hoogste afgestelde positie en weet eigenlijk zeker dat ik niemand tot last ben.
Bebording wordt pas verlicht op het moment dat ik bijna bij dat bord ben, en niet al van honderden meters afstand.

Laat het van de week nog even nacheken bij de dealer voor de zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

paQ schreef op maandag 06 november 2006 @ 21:25:
[...]

als je H4 lampen hebt zul je wel moeten.
groot licht is nog steeds onderdeel van juiste verlichting die op een auto moet zitten.

Bebording wordt pas verlicht op het moment dat ik bijna bij dat bord ben, en niet al van honderden meters afstand.

Laat het van de week nog even nacheken bij de dealer voor de zekerheid.
Nou, je kunt dus ook een xenon/halogeen combo hebben bij h4 als ik het goed begrijp...

Overigens; ik heb splinternieuwe koplampunits die door de dealer afgesteld zijn, en bij mij zijn borden wel van 100 meter verlicht... Ik mag dus aannemen dat dat zo hoort...
Pagina: 1 2 ... 19 Laatste