Xenon (inbouw)

Pagina: 1 2 ... 19 Laatste
Acties:
  • 70.209 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:51

paQ

MikeyMan schreef op maandag 06 november 2006 @ 21:34:
[...]

Nou, je kunt dus ook een xenon/halogeen combo hebben bij h4 als ik het goed begrijp...

Overigens; ik heb splinternieuwe koplampunits die door de dealer afgesteld zijn, en bij mij zijn borden wel van 100 meter verlicht... Ik mag dus aannemen dat dat zo hoort...
ik zei honderDEN ;)
Ze maakten zoveel werplicht alle klanten op, dat je het grootlicht amper nog zag :?

maar xenon / halogeen is toch ook bi xenon? :?
(of ben ik abuis?)

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:52

Roy

Hobbies?

Ik zit ook al een tijdje te zoeken naar een goede conversieset voor een H7 lamp (in een Corsa), maar ik heb nu echt geen idee meer wat nu kwaliteit is. Ik hoorde dat Lohuis een goed merk was (hoorde ik bij AST in Borne), maar ja, die kost dan 360 euro, wel veel geld. Ergens anders hoorde ik dat Meccatune ook goede kwaliteit was, maar ook deze is duur (250 euro).
Ik heb die Lohuis trouwens gezien bij iemand in de auto, hij had de 8000k versie, maar die leek net op een 6500k; was namelijk echt niet blauw. Er zit dus ook wel kleurverschil tussen de setjes blijkbaar.

Ik vond nog een site van iemand die ook xenon in z'n Corsa heeft ingebouwd, maar hij heeft wel D2s lampen gebruikt. Nooit geweten dat er ook aftermarket setjes zijn met die lampen?? zie: http://members.home.nl/co...0xenon%20verlichting.html

Inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:32

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

paQ schreef op maandag 06 november 2006 @ 21:37:
[...]

ik zei honderDEN ;)
Ze maakten zoveel werplicht alle klanten op, dat je het grootlicht amper nog zag :?

(of ben ik abuis?)
Ik bedoel ook honderden ;)
Maar dat is niet zo heel erg alle kanten op, alleen de rechter berm wordt echt ver verlicht...

Xenon/halogeen is toch juist niet bi-xenon... Dat is juist wat ik uit dit topic haal... Anders hadden ze het ook niet bi-xenon hoeven noemen, lijkt me...

[ Voor 6% gewijzigd door MikeyMan op 06-11-2006 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
bi-xenon is een unit die met behulp van een klep zowel dim- als grootlicht kan verzorgen. Dus 1 lamp met een electrische klep ervoor.

Afbeeldingslocatie: http://www.kfztech.de/images/kfztechnik/elo/projektionslicht2.gif

Donec eris felix, multos numerabis amicos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 11:37

911GT2

en blazen maar!

Wimo. schreef op donderdag 02 november 2006 @ 16:59:
Ik weet niet of het hier mag .. maar ik heb een 8000k xenon set over. H7 dit i.v.m. aanschaf andere wagen .. mocht iemand interesse hebben? Heeft mij 155 gekost en mag voor 135 incl. verzend weg. Gloednieuw in doos !
Heb je ze nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06:29

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

paQ schreef op maandag 06 november 2006 @ 21:37:
[...]

(of ben ik abuis?)
heb je dat plaatje op de vorige pagina gezien?

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

ja
maar er zijn ook varianten met halogeen voor grtoo licht naast de xenon pit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rejgun
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:27

Rejgun

Leven is Bier drinken

Topicstarter
Xenonvision.nl
toch een van de bekendere bedrijven die onder andere door telegraaf en autoweek als goed worden aangeduid bij hun test, rekenen voor mijn auto EUR 660 (dit is geen bi-xenon, dan wordt het 809)
Hierbij zit dan tevens de aanpassing van het lichtcontrole systeem, zodat de computer niet aangeeft dat je met kapotte verlichting rijdt terwijl dit niet het geval is (xenon gebruikt immers minder stroom, waardoor de computer normaal aan zal geven dat je een kapotte lamp hebt)

Ik blijf erbij dat de setjes van EUR 150 niet van dezelfde kwalitiet kunnen zijn.

Audi: Vorsprung durch Technik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Rejgun schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 18:49:
Xenonvision.nl
toch een van de bekendere bedrijven die onder andere door telegraaf en autoweek als goed worden aangeduid bij hun test, rekenen voor mijn auto EUR 660 (dit is geen bi-xenon, dan wordt het 809)
Hierbij zit dan tevens de aanpassing van het lichtcontrole systeem, zodat de computer niet aangeeft dat je met kapotte verlichting rijdt terwijl dit niet het geval is (xenon gebruikt immers minder stroom, waardoor de computer normaal aan zal geven dat je een kapotte lamp hebt)

Ik blijf erbij dat de setjes van EUR 150 niet van dezelfde kwalitiet kunnen zijn.
Dat setje voor die lampcontrole kost al 80 euro in nederland... Dus als dat er zogenaamd bij zit zou ik me ook het een en ander af gaan vragen...

Nederland is gewoon ernstig duur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:42
MikeyMan schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 19:05:
[...]
Dat setje voor die lampcontrole kost al 80 euro in nederland... Dus als dat er zogenaamd bij zit zou ik me ook het een en ander af gaan vragen...

Blijft die lampcontrolefunctie wel gewoon werken met zo'n setje? Anders is het wel duur voor een simpele weerstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Jimster schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 19:24:
[...]

Blijft die lampcontrolefunctie wel gewoon werken met zo'n setje? Anders is het wel duur voor een simpele weerstand.
Als het goed is wel ja...
Je hele systeem moet om de tuin geleid worden, en dat is nog niet zo makkelijk... Tis niet zomaar een weerstand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rejgun

Rejgun

Leven is Bier drinken

Topicstarter
Jimster schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 19:24:
[...]

Als je dit laat inbouwen wel ja. Kost 80 euro, maar doe je het niet, dan rijd je altijd met de melding van kapotte lampen volgens je boordcomputer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Rejgun schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 18:49:
Xenonvision.nl

MikeyMan schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 19:05:
[...]

dat was nog geen 3 minuten werk.
Weerstand opzoeken, gaatje erin van 2mm.
klaar was /me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:42
MikeyMan schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 19:45:
[...]
Als het goed is wel ja...
Je hele systeem moet om de tuin geleid worden, en dat is nog niet zo makkelijk... Tis niet zomaar een weerstand...
Mijn broer heeft een BMW en heeft zelf xenon ingebouwd. Hij heeft ook zo'n kapot-koplampsysteem. Een weerstand of een gloeilampje parallel aan de lampen aansluiten en het systeem geeft geen melding meer.
Het systeem werkt namelijk heel simpel; het meet het stroomverbruik van de koplampen. Xenon verbruikt minder stroom, dus denkt het systeem dat de lampen kapot zijn en geeft die melding. Door een weerstandje/gloeilampje parallel aan de koplampen aan te sluiten wordt er meer stroom verbruikt en geeft het systeem geen melding meer.
Als je 80 euro betaalt en ze plaatsen alleen een weerstandje ertussen, dan wordt je toch wel lichtjes genaaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seq_uence
paQ schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 17:44:
ja
Klopt, maar dat is geen bi-xenon. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Jimster schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 20:42:
[...]

Mijn broer heeft een BMW en heeft zelf xenon ingebouwd. Hij heeft ook zo'n kapot-koplampsysteem. Een weerstand of een gloeilampje parallel aan de lampen aansluiten en het systeem geeft geen melding meer.
Bij BMW misschien, maar ook daar werkt dat niet als de auto is uitgerust met canbus...
Het systeem werkt namelijk heel simpel; het meet het stroomverbruik van de koplampen. Xenon verbruikt minder stroom, dus denkt het systeem dat de lampen kapot zijn en geeft die melding. Door een weerstandje/gloeilampje parallel aan de koplampen aan te sluiten wordt er meer stroom verbruikt en geeft het systeem geen melding meer.
Als je 80 euro betaalt en ze plaatsen alleen een weerstandje ertussen, dan wordt je toch wel lichtjes genaaid.
Dat is het dus; zo'n weerstand is geen universele oplossing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

paQ schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 17:44:
ja
idd. maar dan heet het toch geen "bi" xenon joh slimmie ;)

* teacher heeft dus ook een chinees setje in zijn auto, én op de motor.
Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Laatst online: 12-09 11:37

911GT2

en blazen maar!

Ik heb eindelijk contact gehad met iemand die mij een set verkoopt voor € 259,= en € 20,= inbouw. Waarna hij 2 jaar garantie geeft opalle onderdelen van de set, inclusief de lampen!

Binnenkort mar effe een afspraak maken dus 8)
(ben benieuwd hoeveel smarts er met xenon rond rijden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
  • Laatst online: 09:11
Ik heb het topic doorgelezen maar zie nog niet echter ervaringen met setjes uit duitsland. Alleen Paq, maar hij heeft volgens mij een setje uit nederland.....

Iemand al ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Laatst online: 13-09 21:51
Ik heb zelf H4 xenon ingebouwd, ben er een hele middag mee bezig geweest omdat mijn koplampen eruit moesten, voorbumper moest eraf, en ik heb mijn xenon kabelboom helemaal aangepast op mijn wensen :) Voordeel hiervan is dat je nu niet kan zien dat ik xenon in mijn auto heb zitten.

Maar, ik raad wel voor H4 gebruikers aan dat ze bi-xenon pakken, met hi/low wat ik dus heb vervalt praktisch je groot licht en er zijn wel eens tijden dat je dat echt mist.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
Strider schreef op woensdag 08 november 2006 @ 13:12:
Ik heb zelf H4 xenon ingebouwd, ben er een hele middag mee bezig geweest omdat mijn koplampen eruit moesten, voorbumper moest eraf, en ik heb mijn xenon kabelboom helemaal aangepast op mijn wensen :) Voordeel hiervan is dat je nu niet kan zien dat ik xenon in mijn auto heb zitten.

Maar, ik raad wel voor H4 gebruikers aan dat ze bi-xenon pakken, met hi/low wat ik dus heb vervalt praktisch je groot licht en er zijn wel eens tijden dat je dat echt mist.
Ikzelf heb H7 dus dat zou wat minder lastig zijn. Ik weet ook niet of ik de bumper eraf moet halen.
Waar heb jij ze gehaald, via ebayof een shop op ebay? En wat kost dat?
Hoe bevalt de licht opbrengst? Beter, of met veel schitteringen? Hoe lang heb je de set al? Nog last van waarschuwingen dat je lampen kapot zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seq_uence
Strider schreef op woensdag 08 november 2006 @ 13:12:

Ja, bij de APK keuring bijvoorbeeld...... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
wmeester schreef op woensdag 08 november 2006 @ 13:23:
[...]

Ikzelf heb H7 dus dat zou wat minder lastig zijn. Ik weet ook niet of ik de bumper eraf moet halen.
Waar heb jij ze gehaald, via ebayof een shop op ebay? En wat kost dat?
Hoe bevalt de licht opbrengst? Beter, of met veel schitteringen? Hoe lang heb je de set al? Nog last van waarschuwingen dat je lampen kapot zijn?
H7 is aparte units toch? Dan heb je geen problemen met je grootlicht, bij H4 zit alles in 1 unit.

Ik heb ze gekocht bij een inkoopactie, merk is welldone, en ik was er 190 euro voor kwijt.

Lichtopbrengst is in alle gevallen beter dan met het normale dimlicht, maar je krijgt natuurlijk ook gigantisch meer strooilicht als normaal. Geen last van schitteringen, Ik heb de set ongeveer 2 maanden, en ik heb nog niet gehad dat mensen knipperde dat mijn licht te fel was.

Maarja, volgend jaar in april/mei gaat de set er weer uit en komt er bi-xenon in :P

[ Voor 4% gewijzigd door Strider op 08-11-2006 18:20 ]

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
...en kom je met zoveel strooilicht door de APK heen? Ik lees op internet regelmatig mensen die in oudere auto's heldere koplampen monteren, maar voor de APK doodleuk de normale koplampen moeten monteren omdat die anderen een verkeerd lichtbeeld geven. Ben benieuwd naar jullie ervaringen :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zo natuurlijk vind ik dat strooilicht trouwens niet :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seq_uence
MikeyMan schreef op woensdag 08 november 2006 @ 18:42:
Zo natuurlijk vind ik dat strooilicht trouwens niet :|
Feit is gewoon dat heldere koplampen meer strooilicht produceren, de oude koplampen met relief in het glas is wat dat betreft veel beter. Heldere koplampen is dan ook puur een trend en het staat leuk.
Ik ken eigenlijk alleen de Renault Laguna die af-fabriek xenon in relfectorlampen leverd, maar er zitten dan ook andere xenonlampen in voor reflectorlampen.

Voor xenonlampen is eigenlijk alleen lenstechniek goed, je hebt dan weinig strooilicht en ook absoluut niet meer dan halogeen lampen. In het afgelopen jaar heeft werkelijk niemand naar mij geseind vanwege hinderlijk licht. Het lichtbeeld op de garage apparatuur is ook 100% goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

seq_uence schreef op woensdag 08 november 2006 @ 19:55:
[...]

Feit is gewoon dat heldere koplampen meer strooilicht produceren, de oude koplampen met relief in het glas is wat dat betreft veel beter. Heldere koplampen is dan ook puur een trend en het staat leuk.
Ik ken eigenlijk alleen de Renault Laguna die af-fabriek xenon in relfectorlampen leverd, maar er zitten dan ook andere xenonlampen in voor reflectorlampen.

Voor xenonlampen is eigenlijk alleen lenstechniek goed, je hebt dan weinig strooilicht en ook absoluut niet meer dan halogeen lampen. In het afgelopen jaar heeft werkelijk niemand naar mij geseind vanwege hinderlijk licht. Het lichtbeeld op de garage apparatuur is ook 100% goed.
Ha, kijk, en ik heb mooie -nieuwe- ouderwetse lampen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seq_uence
MikeyMan schreef op woensdag 08 november 2006 @ 19:56:
[...]

Ha, kijk, en ik heb mooie -nieuwe- ouderwetse lampen ;)
Yep, dit is ook wel leuk om eens door te lezen: http://en.wikipedia.org/wiki/Headlight

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

wmeester schreef op woensdag 08 november 2006 @ 12:22:
Ik heb het topic doorgelezen maar zie nog niet echter ervaringen met setjes uit duitsland. Alleen Paq, maar hij heeft volgens mij een setje uit nederland.....

Iemand al ervaringen?
die setjes uit Duitsland zijn Chinese setjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
paQ schreef op woensdag 08 november 2006 @ 22:25:
[...]

die setjes uit Duitsland zijn Chinese setjes
Nee die camco shit en zo word hier gemaakt zeker ;)

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Strider schreef op donderdag 09 november 2006 @ 09:42:
[...]

Dat kun je je zelfs van philips lampen afvragen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Strider schreef op donderdag 09 november 2006 @ 09:42:
[...]

ik geef alleen maar aan dat die Duitse setjes niet Duits zijn.
En dat mensen daarmee moeten opletten.
ze kopen niet van een Duitser, maar van een Chinees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
paQ schreef op donderdag 09 november 2006 @ 20:08:
[...]

Naar mijn weten word alles van dat gebeuren rondom china gemaakt :)

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 23:57
Hoeft ook niet erg te zijn. Die Chinezen zijn best goede namakers. Zelf ontwerpen is iets anders maar namaken kunnen ze als de beste!

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
paQ schreef op donderdag 09 november 2006 @ 20:08:
[...]

Dan zal ik het iets anders formuleren: setjes van zo'n 120 euro aka goedkope setjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Strider schreef op donderdag 09 november 2006 @ 22:23:
[...]

Naar mijn weten word alles van dat gebeuren rondom china gemaakt :)
ik doelde op het feit dat je dat hele Duitsland en .de gebeuren gewoon moet vergeten en net doen als of er .china staat :+
Niet dat het een Chinees setje is, maar dat je het letterlijk van een Chinees koopt... eentje die heel erg ver hiervandaan zit.

Je koopt niet van een Duitser, je kan NIET met paypal betalen, als je pech hebt betaal je invoer en BTW en als je nog meer pech hebt en je hebt en garantie gevalletje kun je de hele reut op eigen kosten weer aan China retourneren...

Ik ben overigens vanochtend even bij de kwikfit langs gereden om de lampafstelling te controleren.
rechts was perfect, links zat nog binnen de 2%, maar ze vonden het onnodig te stellen (terwijl het echt een kwartslag aan een boutje zou zijn geweest...)

:)

[ Voor 7% gewijzigd door paQ op 11-11-2006 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rejgun

Rejgun

Leven is Bier drinken

Topicstarter
Waarom stellen ze het dan niet bij zodat deze ook perfect is? Dat zou ik toch gewoon hebben laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

sja... kwik fit..
had niet echt de indruk dat ze er zin in hebben, want; wat moeten we daar voor vragen?

Maar geeft niks.
maandag even langs de Volvo dealer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
paQ schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 18:44:
sja... kwik fit..
had niet echt de indruk dat ze er zin in hebben, want; wat moeten we daar voor vragen?

Maar geeft niks.
maandag even langs de Volvo dealer :)
Maar heb jij dan achteraf ingebouwd xenon?

Zoja post eens een foto van je lichtopbrengst :)

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seq_uence
Strider schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 20:14:
[...]

paQ heeft een VW Bora dacht ik, met achteraf ingebouwd xenon. Het voordeel van een Bora is de grote koplampunit waardoor de reflector ook groot is. Dus de lichtopbrengst is goed, vond ik ook van de Bora die ik heb gehad.

Maar de reflector koplampen met helder glas (nou ja soort plexiglas is het) hebben wel het nadeel dat er meer strooilicht ontstaat. Dat kun je eigenlijk alleen minimaal krijgen met lens techniek.

edit: Of is die Bora al een tijd weg paQ, omdat je het over de Volvo dealer hebt....

[ Voor 6% gewijzigd door seq_uence op 11-11-2006 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03:07

13art

Moderator Mobile
Wat een nadeel is in mijn ogen, is dat veel setjes lampen bevatten met een draad er aan vast. Als er dan een lamp kapot gaat moet je dus precies zo'n lamp vinden. Dat kan soms nog best lastig zijn. Daarom is het beter om voor een setje te gaan met philips lampen oid. Daarvan kan je een lamp makkelijker vervangen als die kapot is.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

de Bora heb ik al bijna 3 jaar niet meer.
deze zitten in niet heldere volvo koplampen. (S60)
zal even een foto proberen te maken

ik heb ook een set met de draad er al aan, maar ook die zijn gewoon algemeen verkrijgbaar.
Daarbij. als ik alles en iedereen mag geloven gaat zo;n lamp JAREN mee.
En ik vraag me dan af of ik A de auto nog wel heb, en B dan vervang je toch lamp inclusief draad :?
Ik zie daar het 'minpunt' niet van in.

Zeker niet als je bedenkt dat je voor een lamp waar "Philips" op staat een stuk meer naam betaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Wat ik begrepen had was een lamp inclusief draden moeilijker te verkrijgen, omdat elk merk weer zijn eigen bedrading had oid. Maar goed kan dus zijn dat ik er naast zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

DjWannaB2002 schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 23:45:
Wat ik begrepen had was een lamp inclusief draden moeilijker te verkrijgen, omdat elk merk weer zijn eigen bedrading had oid. Maar goed kan dus zijn dat ik er naast zit.
Sjah, met een soldeerbout kom je ook een eind...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

De werking van bi-xenon?
http://cgi.omroep.nl/cgi-...ikopdeweg/bb.20061107.asf (@ 18 min 26)

of is dit de af-fabriek hoogteverstelling aan het werk in de vorm bi-xenon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Strider schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 20:14:
[...]

het valt vies tegen een fatsoenlijke foto te maken.
en er was even geen stukje ECHT donker bij en het is pokke weer :|

Afbeeldingslocatie: http://www.ex-bv.nl/paQ/6000K.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seq_uence
Ziet er goed uit, komt me bekend voor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
paQ schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 20:18:
[...]

het valt vies tegen een fatsoenlijke foto te maken.
en er was even geen stukje ECHT donker bij en het is pokke weer :|

[afbeelding]
Vind het zeker niet slecht zo! Beter als bij mij, grmbl toch mijn lampen maar eens laten afstellen, dit resultaat heb ik :

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~pete6247/xenon/xenon7.JPG

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

it does :?

[ Voor 5% gewijzigd door paQ op 15-11-2006 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seq_uence
Ja dat lichtbeeld en die kleur dan he. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

oh ik dacht al :P
hoe de h*ll kan iemand weten waar dat is :+

wat ik merk is dat ondanks de hoogte afstelling meet-technisch klopt, er ook altijd nog veel icht BOVEN die grens schijnt.
Bij af fabriek xenon / lens xenon is er een zeer duidelijke scheiding tussen wel en geen licht.

En dan ga je je afvragen... wat is verblinden?
is verblinden dat tegenliggers recht in het pit licht kijken? want dat is namelijk niet het geval.
Wel zul je als tegenligger veel licht zien dat om de pit heen schijnt, maar dat is meer een 'waas'
Is dat ook verblidnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seq_uence
Ik vind dat mijn lens koplampen ook op de verkeersborden schijnt, maar dat is ook met opzet. Die moet je ook kunnen zien natuurlijk.
Wel is dat een lichtbeeld dat naar de rechterkant schijnt, en dus niet zo snel verblind.

edit:

Zoals jij het beschrijft vind ik die waas niet verblinden, maar mensen zijn dat witte licht nioet gewend en gaan er juist daardoor in kijken, waardoor het weer als verblindend word ervaren.

[ Voor 31% gewijzigd door seq_uence op 15-11-2006 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Ik geef dit topic klein kickje.... Gisteren tijdens het rijden naar huis viel me op dat ik niet echt tevreden ben met het licht in de auto.. (Philips H1). Vooral bij wegwerkzaamheden merk ik dat de borden en paaltjes laat opdoemen.. Ook drempels verschijnen op het laatste moment.
Ik heb gisteren op internet rondgekeken voor een goede Xenon lampenset. Maar het is me opgevallen dat er meerdere kleuren en merken beschikbaar zijn. Zelf zit ik aan de witte set te denken, maar ik ben toch bang dat deze wel erg fel is. De blauwe set geeft ook een goed licht. De paarse valt zeker te weten af, omdat ik hier net echt over ben te spreken. Heeft er iemand ervaring met goede Xenon lampen en de juiste kleur,
Details auto; Rover 620i uit 1993.

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

ik heb nu de 6000K aangeschaft
in de andere auto zit af fabriek 4300K

Een volgende keer zat ik van de week nog met mezelf te mijmeren ( :D ) ga ik ergens op de 5000K zitten.
Die sets zijn er ook, alleen je moet even wat langer zoeken denk ik.
Voor zover de kleurtemperatuur dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mjah, het viel mij vandeweek op dat er ook nogal verschil per merk in zit...

Zag tegelijkertijd een XC90 en een Sorento met af-fabriek xenon langstuffen... De XC had vrijwel wit licht en de sorento bijna paars...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

je ziet inderdaad dat de 'laatkomers' vaak andere kleurtemperaturen hebben.
de 300C is ook een mooi voorbeeld

Ik merk ook dat mijn 4300K lampen nu na dik twee jaar ook 'minder blauw' lijken te worden en eerder richting het geel beginnen te duiken. Ik weet ook niet hoe snel zo'n lamp in temperatuur afneemt. Ik moet wel zeggen dat ik de aftermarket 8000K er bijna zo uitpik. die geven echt een imo overdreven blauwe kleur en zit wat mij betreft al tegen het randje van toelaatbaar aan.
laat staat de 10.000 K en de 12.000K... (die laatste overigens nog nooit op de weg gezien, maar kan me ook haast niet voorstellen dat ie er lang mee rond zal rijden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mjah, 5000k zou ik zelf ook ideaal vinden... Heb je die al ergens aangeboden zien worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

chinezen verkopen 5000K via Duitse ebay.
(alle risico's voor de koper lijkt me zo, maar ze kosten dan ook geen drol)

[ Voor 17% gewijzigd door paQ op 24-11-2006 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Hmmz. Thanks voor de info tot zover.. |Maar nu beginnen de getallen me een beetje te draaien... van 4200k. tot 12.000k wat is nu 't beste en het verschil tussen deze...
kleine kanttekening. De lampen zijn niet bedoeld om de auto te "pimpen" of what so ever, maar puur voor het zicht te verbeteren.

tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hoe hoger je komt hoe paarser het wordt...

dus globaal:

4500 ==> wit
6000 ==> lichtblauw
8000 ==> erg blauw
10000 ==> paarsig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Let wel op, als je een 8000K aftermarket set koopt en je hebt geen heldere lenzen geeft het beroert licht bij regen(achtig) weer.
Zelf rijd ik rond met een 6000k set, 4500 vond ik te wit.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Is dat afhankelijk van de kleurtemperatuur dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Thanks MikeyMan.. Met dit schema kan ik vooruit.
@ Fietsbel... Heb gister op internet foto's van verschillende lampen gezien.. Wit knalt inderdaad van de foto af. dus ik weet niet of dat nou zo relaxed rijden is.. misschien moet ik dan ook maar voor de 6000 variant gaan.. Erg blauw en paarsig heeft weer een te hoge pimpfactor.. Daar hoef ik niets van te hebben..
Thanks, denk dat ik morgen even "over de palen" ga kijken voor setjes... Ben wel een draak met inbouwen, dus zal voor een gespecialiseerd bedrijf moeten gaan.

tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 15:55

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ik heb niet het hele topic door gelezen, maar ik wil toch even een opmerking maken over die ombouwsets.
Ik werk zelf bij Hella op de verkoopafdeling. Hella is één van de grootste fabrikanten van autoverlichting ter wereld (o.a. Porsche, BMW en Volkwagen Audi Groep rijden altijd met Hella, Mercedes wisselt tussen Hella en Bosch units). Daarnaast zijn we de officiële distibuteur van Philips autolampen in o.a. Nederland.

Ik zie hier een aantal foute veronderstellingen voorbij komen. Het klopt dat een auto niet speciaal aangepast hoeft te worden voor Xenon licht als hij voor 1-1-2007 geproduceerd is. Echter moeten wel ALTIJD de koplamp units vervangen worden. Het lichtbeeld van een Xenonlamp is totaal anders dan van een H* lamp. Daardoor krijgt een Xenonlamp in een H*unit teveel lichtstrooiing en voldoet niet meer aan de type-goedkeuring.
Dat heeft geen gevolgen bij iets als een APK keuring, omdat daar niet naar gekeken wordt (wat in mijn ogen wel zou moeten), maar wel wanneer je betrokken raakt bij een ongeluk. Als de tegenpartij verklaard verblind te zijn door je verlichting, en er blijkt inderdaad dat de lampen onjuiste type goedkeuring hebben (wat dus gebeurd als er een xenonlamp in een H*unit zit), dan ligt de schuld altijd bij jou, ook al was de ander fout.
Overigens is Hella 1 van de voorvechters van Xenon (en zelfs de initiatiefnemer ooit geweest om het te gaan toepassen). Maar we moeten helaas ook constateren dat veel concurenten lampen maken met mindere kwaliteitseisen, waardoor er veel klachten ontstaan...

Dit is bij ons op het moment ook een Hot-issue want we krijgen bijzonder veel vragen over ombouwsets, die Hella om de bovengenoemde reden niet levert.

Daarnaast vind ik het nogal opvallend dat je blijkbaar Philips lampen kunt kopen voor minder dan €200 voor een setje... Die dingen hebben een adviesprijs van €125 Bruto per stuk.

Als je persé after market Xenon in wil bouwen, vervang dan alsjeblieft ook de units. Het is veiliger voor je medeweggebruikers en je profiteerd zelf van een veel beter lichtbeeld. Maar er staat we een grotere investering tegenover, dat klopt.

Wat betreft mensen die last hebben van snel opbrandende H7 lampen, die ligt maar deels aan de auto. Het is van H7 bekend dat ze een erg korte levensduur hebben. Philips heeft zelf aangegeven toen ze geïntroduceerd werden, dat het practisch onmogelijk was om deze lampen betrouw te kunnen maken, maar de auto industrie heeft hier z'n zin doorgedrukt. Als je last hebt van snel doorbrandende lampen, vervang ze dan voor Long-Life lampen. Deze geven iets minder licht, maar gaan aanzienlijk langer mee.

offtopic:
Een mooi voorbeeld van hoe geweldig Xenon toegepast kan worden is de nieuwe Mercedes E-klasse met adaptive lightning. Doormiddels van lenzen en shutters wordt het lichtbeeld actief aangepast aan de omstandigheden. Het heeft alleen vrij lang geduurt voordat deze lampen goed gekeurd waren...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

2 opmerkingen;

- hoe moet ik in godsnaam dan xenon inbouwen in mijn auto als daar nooit xenon units voor geleverd zijn?

- adaptive lighting is naar mijn idee net zo goed mogelijk met halogeen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
MikeyMan schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 13:25:
[...]

- hoe moet ik in godsnaam dan xenon inbouwen in mijn auto als daar nooit xenon units voor geleverd zijn?
lijkt me simpel: niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ja, dan kunnen ze net zo goed heel die aftermarket setjes verbieden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Echter moeten wel ALTIJD de koplamp units vervangen worden.
vervangen voor wat?

zegt je werkgever trouwens niets over:
http://www.hella.nl/produ...g/Wetgeving/Wetgeving.jsp

en de regelgever ook niet:
http://www.verkeerenwater...ossierURI=tcm:195-15133-4

[ Voor 67% gewijzigd door paQ op 24-11-2006 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Laatst online: 09:10

Smarron

The bend

Ik heb hier vorige week nog toevallig met een APK-keurmeester over gesproken. Ik wil ook xenon in laten bouwen en vroeg me eerst af of je per se koplampsproeiers moest hebben of wissertjes. Dat hoefde niet en daar bij kwam ook nog een simpel antwoord over de units. Deze hoeven NIET vervangen te worden.

Het is dus gewoon lampjes eruit halen en de xenon-set erin plaatsen. (Mits er genoeg ruimte is. Mijn Vectra heeft dus echt 0,0 plek onder de motorkap. |:( Dat wordt dus nog een k*tklus.)

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 23:57
Hehe, dat wil ik wel geloven dat Hella adviseert om ook de gehele lichtunit te vervangen. Dan zou het inbouwen van xenon in mijn Polo ongeveer 750 euro moeten kosten. Van de zotte :p

Maar goed, ik blijf lekker bij H7 denk ik, geen gezeik mee.

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seq_uence
deepbass909 schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 13:23:

Ik zie hier een aantal foute veronderstellingen voorbij komen. Het klopt dat een auto niet speciaal aangepast hoeft te worden voor Xenon licht als hij voor 1-1-2007 geproduceerd is. Echter moeten wel ALTIJD de koplamp units vervangen worden. Het lichtbeeld van een Xenonlamp is totaal anders dan van een H* lamp. Daardoor krijgt een Xenonlamp in een H*unit teveel lichtstrooiing en voldoet niet meer aan de type-goedkeuring.
Dat heeft geen gevolgen bij iets als een APK keuring, omdat daar niet naar gekeken wordt (wat in mijn ogen wel zou moeten), maar wel wanneer je betrokken raakt bij een ongeluk. Als de tegenpartij verklaard verblind te zijn door je verlichting, en er blijkt inderdaad dat de lampen onjuiste type goedkeuring hebben (wat dus gebeurd als er een xenonlamp in een H*unit zit), dan ligt de schuld altijd bij jou, ook al was de ander fout.
Ik heb mijn bedenkingen bij bovenstaand verhaal, het klopt dat af-fabriek xenon meestal een asymetrisch lichtbeeld hebben dat schuin naar rechtsboven wijst. Maar hetzelfde lichtbeeld zie ik ook bij mijn eigen koplampen waar ook lens techniek wordt gebruikt. Na montage van de after market xenon set heb ik het lichtbeeld gecontroleerd en dit was perfect. Heb ook nog nooit een seinende tegenligger gehad in de 1,5 jaar dat die set erin zit.

Bij reflector koplampen kan ik me voorstellen dat er meer strooilicht ontstaat, maar volgens mij zijn er ook speciale xenon lampen voor reflector koplampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

ik denk eerder speciale reflectoren voor xenon pitten ;)

Ik heb echter wel het idee dat mijn aftermarket set VEEL meer lumen geven dan de af fabriek set in de andere auto. De licht opbrengst is gewoon HOOG (veel te hoog ? )

Volgens mij is slaat de nieuwe regelening niet allene op xenon lampen overigens, maar op alle lampen die meer dan 2000 lumen geven.
De aftermarket set die ik nu heb claimt 3400 lumen te geven. Ik kan me haast niet voorstellen dat de af fabriek lampen dat ook produceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seq_uence
paQ schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 21:35:
Volgens mij is de D2S lamp voor projectorlampen en de D2R voor reflectorlampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

paQ schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 21:35:

Ik heb echter wel het idee dat mijn aftermarket set VEEL meer lumen geven dan de af fabriek set in de andere auto. De licht opbrengst is gewoon HOOG (veel te hoog ? )

Volgens mij is slaat de nieuwe regelening niet allene op xenon lampen overigens, maar op alle lampen die meer dan 2000 lumen geven.
En idd zijn er nu dus ook setjes die niet meer als 2000 lumen geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

seq_uence schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 22:25:
[...]

Volgens mij is de D2S lamp voor projectorlampen en de D2R voor reflectorlampen.
maar dan weer niet aftermarket
toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Heb gisteren ook een xenon setje gehaald. 6000k. Nu alleen nog kijken hoe ik deze set is kan gaan bouwen.. Is nogal een penswek.. Rover 620i. Daar zit de accu precies achter de lampunit (links). Dus kijken hoe ik dit op ga lossen. Anders gaat de set terug en geef ik mijn auto wel af bij een of ander inbouwcenter. Liever €50 betalen dan half werk en een middag frusstraties.

tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seq_uence
paQ schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 23:51:
[...]

maar dan weer niet aftermarket
toch?
Nou ja, de industrie heeft D2 als standaard genomen, had ook H7 kunnen zijn denk ik. Maar ik heb dit inderdaad nog niet bij H7 gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Calitomnication schreef op zondag 26 november 2006 @ 11:35:
Heb gisteren ook een xenon setje gehaald. 6000k. Nu alleen nog kijken hoe ik deze set is kan gaan bouwen.. Is nogal een penswek.. Rover 620i. Daar zit de accu precies achter de lampunit (links). Dus kijken hoe ik dit op ga lossen. Anders gaat de set terug en geef ik mijn auto wel af bij een of ander inbouwcenter. Liever €50 betalen dan half werk en een middag frusstraties.
Je moet er gewoon de tijd voor nemen, ik heb de kabelbomen zo aangepast dat ik alle voeding uit de originele stekker haal.

Pic van waar ik de ballasten heb geplaatst, zoals je ziet heb ik onder de motorkap geen kabel rotzooi meer ofzo.

http://home.planet.nl/~pete6247/ballasten.JPG

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Goede oplossing ja. Bij mij zit de accu ook recht voor de unit. Kan niet eens een lampje verwisselen zonder de unit eruit te halen. En daarvoor moet de bumper eraf. :(

Ik koop ook een losse set en laat deze bij een garage inbouwen (die hadden toevallig al ervaring met de Vectra DTi). Dan weten ze hoe het moet.

/edit
Ik ben wat op marktplaats aan het rondneuzen en zie complete xenon ombouwsets met Philips-lampen voor € 155,- (incl. inbouw voor € 190,-). Kan ik ervan uitgaan dat elke ombouwkit met de Philips-lampen goed zijn of is er ook nog veel kwaliteitsverschil in de omvormers ?

[ Voor 51% gewijzigd door Smarron op 26-11-2006 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Hmmm lijkt interessant, heb hem in ieder geval bij mn favorieten gezet.

Maar wel goede vraag waar ik het antwoord ook niet op weet. Ben benieuwd of iemand wel het antwoord weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Er staat Philips IC, niet philips lampen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
MikeyMan schreef op zondag 26 november 2006 @ 18:49:
Er staat Philips IC, niet philips lampen...
Wat is het verschil?

Dit is trouwens directe link naar hun site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

IC ==> integrated circuit

Zou dus betekenen dat er een philips chip wordt gebruikt ergens...
En dat is noch bijzonder noch prijsverhogend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Is Target 1 van de betere merken met Xenon ? Dan zit je wel al gauw richting de € 400,- en daar komt nog inbouw bij. Dan ga ik liever voor een 'goedkope' set en dan zou je zelf nog Philips-lampen kunnen monteren mochten de lampen sneller kapot gaan. Dan ben je veel goedkoper uit met die Philips IC sets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ja, maar zijn die philips lampen wel te koop met h1/h7/h4 fitting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Laatst online: 22:24

Klippy

Still Game

Philips maakt alleen D1 en D2 fittingen.

edit:
Linkje staat paar pagina's terug in een post van mij.

Zag gisteren een oude BMW (E30 denk ik) met veeeel te paarse lampen rondkarren, vraag me af of het Xenon was, zag er te paars uit, of het moet 10.000K of hoger zijn geweest. Was echt geen gezicht iig. Hij had er wel leuk mee lopen kloten, want bij het optrekken ging z'n licht feller branden en na een fikse remactie bij een licht dat net op oranje ging, ging de rechterlamp spontaan knipperen :D
En het mooi was, volgens mij zag hij zelf ook geen steek, hing zo'n paarse gloed voor de auto, maar hoger dan de stoeprand kwam het niet :P

Xenon is leuk, maar doe het wel goed aub :)

[ Voor 89% gewijzigd door Klippy op 27-11-2006 00:29 ]

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik bedoel maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Hmm, ik heb zelf mijn setje bij de halfords gehaald. De prijs lag ook op €399,-. Ik vraag me nu toch wel af of dit geen "slechter kwailiteit" setje is.. De lampen wat erin zitten zijn volgens mij niet van Philips. Heb nergens een Philips logo kunnen herkennen in ieder geval. Ik heb nog 8 dagen omruiltijd. Anders breng ik het setje terug en ga ik naar de dealer. Iemand ervaring met deze set..?

tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Calitomnication schreef op maandag 27 november 2006 @ 09:31:
Hmm, ik heb zelf mijn setje bij de halfords gehaald. De prijs lag ook op €399,-. Ik vraag me nu toch wel af of dit geen "slechter kwailiteit" setje is.. De lampen wat erin zitten zijn volgens mij niet van Philips. Heb nergens een Philips logo kunnen herkennen in ieder geval. Ik heb nog 8 dagen omruiltijd. Anders breng ik het setje terug en ga ik naar de dealer. Iemand ervaring met deze set..?
Nogmaals; philips maakt geen h1/h4/h7 setjes... Dus philips lampen zijn het sowieso niet...

Dat betekent echter niet dat het meteen troep is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Klopt, ik las net dat Philips is gestopt en zich alleen nog op D fittingen gaat richten. Ik zal eens kijken wat het op gaat brengen. Heb al een aantal vrienden van me ingelicht over de Xenon aankoop. Deze reageerden meteen dat ze mij dan ook zo'n aso lul vonden en het nut er niet van inzagen. Na het showen van internetfoto's begrepen ze wel waarom ik deze investering heb gemaakt.

tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

ik ben er als bestuurder heel blij mee iig.
ik zie ook wel dat als mrs. paQ achter mij rijdt in die auto, dat ik het wel randje vind qua lichtopbrengst.
in mijn ogen geven ze TE veel licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Als ze gewoon goed afgesteld staan is er niks mis mee. Ik hoor mijn vriendin alleen maar klagen over die xenon-rijders. Ik zeg ook, je moet er ook niet recht in kijken. Ik heb er vrijwel geen last van. In ieder geval niet minder dan slecht afgestelde halogeenlampen. Tuurlijk kijk ik er niet recht in. Waarom zou dat moeten? Het is gewoon de aandacht. Je ziet allemaal gewone 'gele' lampen en daartussen af en toe een xenon. Dan is het logisch dat die de aandacht krijgt.

Moet iedereen xenon rijden, dan valt het niet meer op. :Y)

Ik ga overigens mijn xenon laten installeren door Tunex Automotive. Erg goedkoop, totaal € 190,- inclusief inbouw. Philips IC en ik heb wat ervaringen gelezen over het bedrijf zelf (want ik kende het niet) en er zijn in ieder geval veel Alfa-rijders die daar hun auto hebben laten chippen en xenon in hebben laten bouwen en zeer tevreden over zijn. Zowel product als bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Smarron schreef op maandag 27 november 2006 @ 11:41:
Als ze gewoon goed afgesteld staan is er niks mis mee.
dat ben ik niet met je eens.
3400 lumen in een normale reflector lamp is gewoon over the top.
de grens tussen licht en donker is amper nog herkenbaar (de regio 'strooilicht') en geeft op dat grens gebied veel te veel licht.

zoals ik al zei:ik ben er blij mee als bestuurder, maar het vereist een boel aanpassing om de medeweggebruikers niet te verblinden.
en ondanks dat mijn lampen goed zijn afgesteld bij de dealer, heb ik ze een heel eind lager gezet.
Doe ik dat niet, dan ben ik er nagenoeg zeker van dat ik anderen verblind. Het lichtbeeld kan meettechnisch wel kloppen, amar dat zegt nog niets over de giga hoeveelheid inval in een voorligger bijvoorbeeld.
Wanneer in de auto bij mijn voorligger de dakhemel boven de bestuurder zijn hoofd fel wordt verlicht, gaat er gewoon iets niet helemaal zo als het hoort.

ik denk trouwens ook dat dat (zoals ik al eerder aangaf) iets te maken zou kunnen hebben met de lengte van een xenon pit. Deze zijn namelijk langer dan een standaard H7 lamp.

[ Voor 8% gewijzigd door paQ op 27-11-2006 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

paQ schreef op maandag 27 november 2006 @ 11:50:
dat ben ik niet met je eens.
3400 lumen in een normale reflector lamp is gewoon over the top.
de grens tussen licht en donker is amper nog herkenbaar (de regio 'strooilicht') en geeft op dat grens gebied veel te veel licht.

zoals ik al zei:ik ben er blij mee als bestuurder, maar het vereist een boel aanpassing om de medeweggebruikers niet te verblinden.
en ondanks dat mijn lampen goed zijn afgesteld bij de dealer, heb ik ze een heel eind lager gezet.
Doe ik dat niet, dan ben ik er nagenoeg zeker van dat ik anderen verblind. Het lichtbeeld kan meettechnisch wel kloppen, amar dat zegt nog niets over de giga hoeveelheid inval in een voorligger bijvoorbeeld.
Wanneer in de auto bij mijn voorligger de dakhemel boven de bestuurder zijn hoofd fel wordt verlicht, gaat er gewoon iets niet helemaal zo als het hoort.

ik denk trouwens ook dat dat (zoals ik al eerder aangaf) iets te maken zou kunnen hebben met de lengte van een xenon pit. Deze zijn namelijk langer dan een standaard H7 lamp.
Maar dan zijn ze toch niet goed afgesteld als de dakhemel wordt verlicht ? Of hadden ze jouw set goed afgesteld, waarna je nog steeds licht tegen de dakhemel van de voorganger zag ? Dan klopt er inderdaad iets niet.

Maar ik zie veel xenonrijders waar ik absoluut geen last van heb. Feller betekent nog niet verblinden in mijn ogen.

Ik heb mijn lampen nu op z'n hoogst ingesteld om het lichtbeeld zo ver mogelijk te krijgen. Ik denk dat met xenon dit inderdaad overbodig is en op een lagere stand nog steeds veel meer wegdek verlicht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Smarron schreef op maandag 27 november 2006 @ 13:31:
[...]
Maar dan zijn ze toch niet goed afgesteld als de dakhemel wordt verlicht ? Of hadden ze jouw set goed afgesteld, waarna je nog steeds licht tegen de dakhemel van de voorganger zag ? Dan klopt er inderdaad iets niet.
idd
en idd

;)

maar APK technisch klopt het allemaal prima :)

dit zijn zo de nadelen van aftermarket xenon in een niet reflector uitvoering, of je draait het om en stelt dat ze achter een lens moeten.

(let wel... ik heb het hier over de 3400 lumen variant)

Goede test is om ZELF in een andere auto je met aftermarket uitgeruste auto voor te gaan (in het donker!!!) op de snelweg om een goed oordeel te kunnen geven.

[ Voor 11% gewijzigd door paQ op 27-11-2006 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-09 17:57

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Smarron schreef op maandag 27 november 2006 @ 11:41:
Als ze gewoon goed afgesteld staan is er niks mis mee. Ik hoor mijn vriendin alleen maar klagen over die xenon-rijders. Ik zeg ook, je moet er ook niet recht in kijken. Ik heb er vrijwel geen last van.
Goeie tip ja :) .

De mensen uit het remlichtentopic die zo'n last hebben van remlichten bij het stoplicht zouden ook eens moeten proberen om langs de auto's heen te kijken. Als ik recht in remlichten kijk zie ik ze ook nog een tijdje nagloeien, dat doe ik daarom niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

paQ schreef op maandag 27 november 2006 @ 13:40:
[...]

idd
en idd

;)

maar APK technisch klopt het allemaal prima :)

dit zijn zo de nadelen van aftermarket xenon in een niet reflector uitvoering, of je draait het om en stelt dat ze achter een lens moeten.

(let wel... ik heb het hier over de 3400 lumen variant)

Goede test is om ZELF in een andere auto je met aftermarket uitgeruste auto voor te gaan (in het donker!!!) op de snelweg om een goed oordeel te kunnen geven.
Ik rij weleens over de A30. Die snelweg is niet verlicht en vaak erg rustig. Helemaal laat in de avond. Dan is het weleens schrikken als een xenonrijder je voorbij komt. Behoorlijk wat licht. Ik let ook altijd even op mijn lichtbeeld op de weg die compleet wordt overgeschaduwd door het lichtbeeld van de xenonrijder.

Maar als de verlichting goed is afgesteld heb ik er geen problemen mee. Ik heb weleens een keer geseind naar een tegenligger die in mijn ogen groot licht aan had, kreeg ik daarop groot licht te zien. Toen was ik wel even blind B-) , was ook bixenon. Maar die lampen stonden echt te hoog afgesteld.
Femme schreef op maandag 27 november 2006 @ 14:14:
[...]

Goeie tip ja :) .

De mensen uit het remlichtentopic die zo'n last hebben van remlichten bij het stoplicht zouden ook eens moeten proberen om langs de auto's heen te kijken. Als ik recht in remlichten kijk zie ik ze ook nog een tijdje nagloeien, dat doe ik daarom niet.
Exact hetzelfde ja. 10 seconden in zo'n remlicht en je ziet het een minuut nagloeien voor je ogen.

Nog even wat foto's geplunderd van andere sites om een idee te geven:

Afbeeldingslocatie: http://www.camcosystems.nl/images/product/product2/VERSCHIL_HALOGEEN_EN_XENON3d19b1.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.tunex.nl/content/files/articles/tekst-halogeen-vs-xenon-6000k-caddy-1998.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tunex.nl/content/files/articles/kleuren.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Smarron schreef op maandag 27 november 2006 @ 14:44:
[...] Maar die lampen stonden echt te hoog afgesteld.
dat is ook wat ik bedoel aan te geven...
dat iets voor de APK goed staat wil niet zeggen dat je niemand ermee verblindt
het is gewoon TE afhankelijk van de reflector

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

paQ schreef op maandag 27 november 2006 @ 14:46:
dat is ook wat ik bedoel aan te geven...
dat iets voor de APK goed staat wil niet zeggen dat je niemand ermee verblindt
het is gewoon TE afhankelijk van de reflector
Ja dat is ook zo. Naja, pech dan maar voor sommigen. Gelukkig worden mensen hier wel bewust van gemaakt, zodat het probleem zich vanzelf wel oplost. Ik ga er ook vanuit dat de auto's welke xenon hebben, ook wel een elektrische hoogteregeling hebben om de lampen aan te passen indien nodig.

Nou, 5x gebeld naar Tunex maar ze nemen gewoon niet op en email beantwoorden ze ook niet. Minpuntje voor die winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

klopt :P

heb het ook enkele weken meerdere malen geprobeerd
Pas na 5 dagen ofzo lukte het dan
maar toen was het niet op voorraad

nou jammer helaas doei

Pagina: 1 2 ... 19 Laatste