-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
het inbouwen is opzich niet moeilijk.
alleen heb je altijd weinig plek.
benodigdheden: 25mm gatenboor
dan ben je er al bijna
en een uur geduld
maa rik geloof dat zij het ook inbouwen voor je voor 3 tientjes oid
[ Voor 14% gewijzigd door paQ op 27-11-2006 16:45 ]
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Moet eerst de bumper verwijderen omdat anders de unit er niet afkan. Daarna moet de lampunit eruit. Inbouwen, met de kabels prutsen, aansluiten. Unit terugplaatsen en bumper weer bevestigen. Denk dat ik het toch maar door een bedrijf ga laten doen, want hier wordt ik niet happy van.
Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York
Zolang je via de normale manier een lampje kunt vervangen, hoef je helemaal niks te demonteren.
Toch contact weten te krijgen met Tunex en heb vanmiddag om 16.00u al een afspraak! Kan echt niet meer wachten!paQ schreef op maandag 27 november 2006 @ 16:45:
ergens in Breda ben ik ge-eindigd (ene Mastenbroek?)
het inbouwen is opzich niet moeilijk.
alleen heb je altijd weinig plek.
benodigdheden: 25mm gatenboor
dan ben je er al bijna
en een uur geduld
maa rik geloof dat zij het ook inbouwen voor je voor 3 tientjes oid

Ben zelf a-technisch. In mijn oude Astra F heb ik wel veel zelf kunnen doen (ook complete angel eyes units ... tja.). Maar daar had ik ook ruimte genoeg om te knutselen.Juggernaut schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 11:41:
Ik heb zelf laatst meegeholpen met het vervangen van de units en het inbouwen van xenon bij een peugeot 106 sport. Was een klein middagje werk wat met een beetje gereedschap prima te doen is. Wanneer je dezelfde lichtunits blijft gebruiken is het helemaal appeltje-eitje.
In mijn huidige Vectra is er geen cm ruimte over !! Alles zit helemaal propvol. Ik kan zonder de bumper te demonteren geen lampje verwisselen. En dat gaat mij dus al net te ver. Vandaar dat ik het een garage laat doen voor een paar tientjes. Dan zit het ook direct goed.
[ Voor 45% gewijzigd door Smarron op 28-11-2006 11:47 ]
Bij een Rover zit de accu (rechtsvoor) zo dich tegen de unit aan dat je bijna zero space hebt. Het verwisselen van een halogeen lampje is klote.. en de Xenon is me net "iets" te duur om zo te gaan prutsen.paQ schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 11:21:
waarom zou je de units eruit halen?
Zolang je via de normale manier een lampje kunt vervangen, hoef je helemaal niks te demonteren.
tips voor New York
Die accu is er toch zo uit?Calitomnication schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 12:14:
[...]
Bij een Rover zit de accu (rechtsvoor) zo dich tegen de unit aan dat je bijna zero space hebt. Het verwisselen van een halogeen lampje is klote.. en de Xenon is me net "iets" te duur om zo te gaan prutsen.
tips voor New York
accu demonteren dan.Calitomnication schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 12:14:
[...]
Bij een Rover zit de accu (rechtsvoor) zo dich tegen de unit aan dat je bijna zero space hebt. Het verwisselen van een halogeen lampje is klote.. en de Xenon is me net "iets" te duur om zo te gaan prutsen.
en een lampje kan wel iets hebben hoor.
je moet het gewoon niet mollen
(en op halogeen geen vet achterlaten)
maar als het voor die 30 euro ofzo wordt ingebouwd
doen dan
Voor niks.paQ schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 13:50:
[...]
vervangen voor wat?
zegt je werkgever trouwens niets over:
http://www.hella.nl/produ...g/Wetgeving/Wetgeving.jsp
en de regelgever ook niet:
http://www.verkeerenwater...ossierURI=tcm:195-15133-4
Is er voor je auto geen Xenon ontwikkeld, dan kan je het er niet inzetten, punt. Of ga je ook zelf je achterlichten ombouwen naar LED omdat er geen aftermarket ledlampen zijn?
Het klopt dat er in zowel de wet als op de site van Hella niks over staat, omdat het binnen de algemene richtlijnen valt typegoedkeuring van de lampen. Elke lamp aan de buitenzijde van een auto/motor/vrachtwagen draagt een E-keur. Zonder dit keur mag een lamp niet gebruikt worden. In het keurrapport van zo'n unit is meegenomen welke lamptypen er gebruikt mogen worden. Wijk je daarvan af, dan klopt het keurrapport niet meer en vervalt het keurmerk. En in dat geval heb je simpelweg geen goed gekeurde verlichting meer en ben je in overtreding. Mocht je me niet geloven, het telefoonnummer van Hella is 030-6095611 en vraag het na bij één van mijn collega's. Je zult van iedereen hetzelfde antwoord krijgen.
Bij de APK wordt er niet naar gekeken, dat klopt. Bij de APK kijken ze hooguit of het lichtbeeld goed is en een minimale opbrengst heeft. Aangezien Xenon een veel hogere opbrengst heeft dan Halogeen, zal een auto er vrij makkelijk doorheen komen. Daarnaast kan een koplampafstelapparaat (waarmee ze het lichtbeeld testen) niet meten hoeveel strooilicht een unit veroorzaakt. En het is juist de mate van strooilicht die het probleem zijn. Een reflectorlamp heeft van zichzelf vrij veel strooilicht en is daardoor sowieso ongeschikt voor Xenon en bij een lens koplamp is het afhankelijk van de kwaliteit van de lens. Bij een Xenon lamp is die lens van een veel hogere kwaliteit dan bij een H7 en heeft daardoor veel minder strooilicht.
Daarnaast ken ik door m'n werk het over grote deel van verkooppunten van auto verlichting, en ik heb persoonlijk nog nooit van de bedrijven gehoord die hier genoemt worden.
Overigens is het onzin dat Hella het vervangen van de units adviseerd omdat wij ze verkopen. Officieel verkoopt Hella namelijk geen conversiekits, alleen zijn voor een aantal auto modellen alle onderdelen leverbaar, maar vaak kunnen we alleen de de lampunits leveren en niet het bijbehorende voorschakelapparaat. En al kunnen we ze compleet leveren, zelfs dan raden we het af, omdat we gewoon weten dat nooit zo goed ingebouwd kan worden als wanneer het af-fabriek is gemonteerd.
En vinden jullie het niet enigzins verdacht dat die lampen alleen maar vanuit China te koop zijn? Als ze legaal zijn, waarom heeft bijvoorbeeld Philips ze niet? Zij zijn immers marktleiders op het gebied van auto lampen? Of Osram? Of GE (General Electric)? Deze bedrijven brengen alleen lampen op de markt die aan alle standaarden en eisen voldoen, en dat doen die H4-xenon en H7-xenon lampen simpelweg niet.
Wil je persé Xenon-look lampen hebben, dan adviseerd Hella altijd blue-vision van Philips. Dat zijn de enige legale lampen die de kleurtemperatuur van Xenon kunnen benaderen, maar het blijven gewone Halogeen lampen met een speciale glas-coating.
Verkeerde pitten in je koplampen is in mijn ogen levensgevaarlijk. Je moet echt niet onderschatten wat de risico's op verblinding zijn. Op de snelweg zal het nog niet een direct probleem zijn, maar denk eens aan die leuke onverlichtte b-wegen waarbij 2 auto's elkaar maar net kunnen passeren. Denk je dat je tegenligger nog veel ziet als hij door een wolk van fel strooilicht moet kijken?
Begrijp me niet verkeerd. Ik ben voorstander van technieken als Xenon, maar het moet wel goed toegepast worden.
Na dit tweede verhaal maak ik er verder geen woorden meer aan vuil en het is uiteraard je eigen risico, maar ik blijf erbij dat het een slecht plan is om op deze manier je lampen om te bouwen naar Xenon en ik hoop je nooit als tegenligger tegen te komen. H4/H7 geeft ook meer dan genoeg licht en zo niet, dan moet je je boordspanning eens controleren of goede lampen inbouwen ipv dat goedkoopste setje van Halfords. En helpt dat niet, dan wordt het tijd voor de oog-arts, want ik vrees dat je dan (nacht-)blind bent en je 's avonds maar beter niet meer kunt gaan rijden.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Ook is het zo dat men vroeger, toen de halogeen werd ingevoerd, ook al klaagde over het witte verblindende licht. En zo zal het ook wel altijd blijven denk ik. Als er over een tijdje weer een verbeterde versie van xenon komt (en die komt er), dan zullen mensen weer daar meer over gaan klagen. Het is nu eenmaal een feit dat mensen geneigd zijn om naar de lampen van de tegenligger te kijken. Kijk je er gewoon langs dan heb je er naar mijn idee geen last van, alleen dat moet je je zelf wel aanleren.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
ik vind dit toch wel wat vreemd.deepbass909 schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 01:05:
[...]
Het klopt dat er in zowel de wet als op de site van Hella niks over staat, omdat het binnen de algemene richtlijnen valt typegoedkeuring van de lampen. Elke lamp aan de buitenzijde van een auto/motor/vrachtwagen draagt een E-keur. Zonder dit keur mag een lamp niet gebruikt worden. In het keurrapport van zo'n unit is meegenomen welke lamptypen er gebruikt mogen worden. Wijk je daarvan af, dan klopt het keurrapport niet meer en vervalt het keurmerk. En in dat geval heb je simpelweg geen goed gekeurde verlichting meer en ben je in overtreding. Mocht je me niet geloven, het telefoonnummer van Hella is 030-6095611 en vraag het na bij één van mijn collega's. Je zult van iedereen hetzelfde antwoord krijgen.
je stelt eerst dat de wet er niets over zegt, maar vervolgens zou iedereen met aftermarket xenon ineens in overtreding zijn... iederen in Europa dan maar meteen?
En Hella bellen heeft 0,0 zin imo
het is jullie zo uitgelegd dus welke collega zal je tegenspreken....
ik ben dan ook de laatste die zal tegenspreken dat aftermarket ERG moeilijk verblindingsloos is af te stellen, getuige mijn eigen aftermarket ervaring.Hoewel ik geen seinende tegenliggers heb vind ik zoals al eerder gemeld het strooilicht'gebied' TE zeer versterkt. discutabel
Ik geloof echter niet zo snel in een gedoogbeleid in deze.
Xenon en aftermarket met name is in de afgelopen 2 jaar veelvuldig aan de tand gevoeld door de overheid en er is een beslissing genomen. daarmee is de kous voor mij af.
de toename in lumen is gigantisch. dus het strooilicht neemt ook met rasse schreden toe
Probeer alleen aan te geven dat het niet persé verband hoeft te houden met de units alswel met de staat van de units opzich...
Een xenon-unit zal na verloop van tijd onder invloed van ouderdom en steenslag ook meer strooilicht geven...
[ Voor 67% gewijzigd door MikeyMan op 01-12-2006 12:14 ]
dat ligt er aan.
een lens xenon heeft een veel gerichter lichtbeeld. en pitting in de glaskap zal hier weinig uitmaken.
maar ik begrijp wat je bedoelt
[ Voor 12% gewijzigd door paQ op 01-12-2006 12:23 ]
(Hoef je op een drukke weg bijna geen lantaarnpalen meer denk ik
"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."
E-keur is europees geregeld en niet locaal. Dus in de nederlandse wet zul je er niet meer over vinden dan dat een voertuig goedgekeurde lampen dient te voeren. Bij aanpassingen die buiten het e-keur vallen (bijvoorbeeld andere typen lampen monteren) dan ben je over in overtreding waar de europeese regels gelden.paQ schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 11:36:
[...]
ik vind dit toch wel wat vreemd.
je stelt eerst dat de wet er niets over zegt, maar vervolgens zou iedereen met aftermarket xenon ineens in overtreding zijn... iederen in Europa dan maar meteen?
En Hella bellen heeft 0,0 zin imo
het is jullie zo uitgelegd dus welke collega zal je tegenspreken....
Sterker nog, ELKE lamp aan de buitenzijde van een personenauto (en dan bedoel ik koplampen, knipperlichten, achterlichten, zwaailampen etc) heeft een e-Keur of vroeger een k-keur. Alleen werkverlichting niet.Smarron schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 11:50:
En volgens mij heeft zowat elke lamp wel een E-Keur.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
en de rol die Hella speelt
http://www.flitsservice.n...s=0&postorder=asc&start=0
edit:
die vlitz weet er wel heel erg veel van

[ Voor 15% gewijzigd door paQ op 01-12-2006 13:46 ]
ik vind het verhaal van deepbass op vele punten wel aannemelijk. (pratend met de kennis die hij van werkgever Hella krijgt)
maar de verklaring van vlitz op het andere forum daarop ook.
Het is een kwestie van markt voor jezelf creeeren. Slaag je daarin, dan boer je goed. simple as that.
Nou, door een miscommunicatie stond ik afgelopen dinsdag bij Tunex met lege handen. Alle binnengekomen sets waren al verstuurd met de post naar mensen die een bestelling hadden staan. Ik had echter wel een email ontvangen die ochtend waarin stond dat ik langs kon komen. Wilden ze nog ontkennen ook.

Nu een nieuwe afspraak gemaakt voor aankomende woensdag en voor de moeite van het zinloos brandstof verspillen krijg ik de inbouwkosten waarschijnlijk voor niks.
Dus nog even 3 dagen afwachten en dan zal ik zeker mijn resultaten posten! Ik heb nu gelukkig nog tijd om wat foto's te maken van mijn huidige lampen.
of ze verkopen veel
of ze hebben ze nooit gehad
Yep, vertrouwen had ik er niet meer in. Vandaag weer ff gebeld. Ze namen wel op, maar wisten niet zeker of de set woensdag wel binnen was.paQ schreef op zondag 03 december 2006 @ 22:59:
goh, weer alles weg
of ze verkopen veel
of ze hebben ze nooit gehad

Direct een vriend (eigen garagebedrijf) gevraagd en die is hem op dit moment aan het inbouwen!
Even het verschil laten zien. Ik maak zo ff high-res pics met een echte cam. Hij is in het echt iets minder blauw, mijn normale licht is ook veel geler dan je nu ziet.. De phone is hier niet zo goed in. Het is wel een 8000k setje.

Geen flauw idee. De set komt wel uit Taiwan hoorde ik. Deze schijnt beter te zijn dan de normale Chinese setjes. Heb er zeer weinig voor betaald, aangezien deze al een week in een Belgische BMW hadden gezeten. De BMW was afgekeurd, aangezien de H7-lamp niet vastzat in die auto. Ze passen perfect in mijn auto!DjWannaB2002 schreef op maandag 04 december 2006 @ 18:54:
Wat voor set (merk etc) wordt er nu ingebouwd?
Net even een stukje gereden. Verkeersborden zijn onwijs goed verlicht. Hardlopers zie ik van een kilometer al.

Ze zien er op de foto al een stuk minder blauw uit.
Past wel goed bij de kleur van de auto
Waarom niet gewoon wit licht (4500-5500) ?
Het lijkt mij dat het er om gaat zelf goed zicht te hebben EN anderen niet te verblinden.
Audi: Vorsprung durch Technik
Sterker nog... Ik durf wel te stellen dat een witte lamp meer verblindt dan een blauwe lamp...Jimster schreef op woensdag 06 december 2006 @ 00:28:
Zorgt de kleurtemperatuur ervoor dat je verblindt raakt? Imho ligt dat aan verkeerd afgestelde koplampen.
Maar vind deze ook wel erg blauw eigenlijk, vraag me ook af waarom je dat zou nemen. Je wil toch zo goed mogelijk zien zeker. En bij wit licht zie je gewoon beter, als ik een bril met blauwe glazen op zet zie ik echt niet beter
Ze zijn jaren bezig geweest om het licht minder geel te maken, nu hebben ze eindelijk wit licht en dan willen de mensen het blauwer hebben
Ik merk zelf al dat de randjes van het lichtbeeld erg paars worden en dat vind ik al storend soms.
En dat ziet nog lang niet zo blauw uit op foto's. Dit is gewoon Philips D2S (85122), geloof dat die 4100K zijn met 3200 lumen. Philips verkoopt maar 1 type boven de 5000K, de rest is tussen de 4 en 5000. En die hebben de Xenon toch uitgevonden
Maar als je camera weer werkt ben ik wel benieuwd naar foto's vanuit de auto, misschien valt 't wel mee
[ Voor 4% gewijzigd door Klippy op 06-12-2006 01:51 ]
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Deze set had heel toevallig een zeer aantrekkelijke prijs, dus was de keuze uiteindelijk simpel. Eerst even aangesloten om te testen, maar ik vond de kleur erg mooi. Ik ben in eerste instantie uitgegaan van deze foto:Klippy schreef op woensdag 06 december 2006 @ 01:37:
Kleurtemperatuur heeft natuurlijk niks met verblinding te maken, of je nu in een witte of een blauwe lamp kijkt maakt niks uit. Lijkt mmeer aan het aantal lumen te liggen en de afstelling natuurlijk of de verkeerde lampen in een reflector unit.
Maar vind deze ook wel erg blauw eigenlijk, vraag me ook af waarom je dat zou nemen. Je wil toch zo goed mogelijk zien zeker. En bij wit licht zie je gewoon beter, als ik een bril met blauwe glazen op zet zie ik echt niet beterDat klinkt dom, maar kan me geen reden bedenken waarom blauw licht fijn zou zijn. En ze worden alleen maar blauwer ook nog.
Ze zijn jaren bezig geweest om het licht minder geel te maken, nu hebben ze eindelijk wit licht en dan willen de mensen het blauwer hebben
Ik merk zelf al dat de randjes van het lichtbeeld erg paars worden en dat vind ik al storend soms.
En dat ziet nog lang niet zo blauw uit op foto's. Dit is gewoon Philips D2S (85122), geloof dat die 4100K zijn met 3200 lumen. Philips verkoopt maar 1 type boven de 5000K, de rest is tussen de 4 en 5000. En die hebben de Xenon toch uitgevonden
Maar als je camera weer werkt ben ik wel benieuwd naar foto's vanuit de auto, misschien valt 't wel mee
De kleur op mijn foto's lijkt inderdaad meer op 10000k, maar het is echt 8000k.
Tijdens het rijden kan ik niet zeggen dat het licht echt blauw is. Het is wit met een blauwe gloed. Ik kan niet vergelijken met een 5000k set, maar ik heb zo ontzettend veel licht. Veel verder zicht, reflectors zie ik van grote afstand, hardlopers, maar vooral ook de verkeersborden zijn ontzettend goed zichtbaar en daar gaat het ook om. Ik denk dat ik in het weekend wat foto's maak vanuit de auto.
Heb ik helaas niet voorhanden.paQ schreef op woensdag 06 december 2006 @ 08:03:
de enige echte manier om goed te beoordelen wat nou de kleur van je licht is, is in de sneeuw
Maar het gaat er uiteindelijk om dat je goed zicht hebt he, alleen zou ik zelf toch wel wat meer vergelijken als ik de keuze moest maken, als je toch geld daar aan uit geeft.
Van de andere kant, voor die prijs zal het een goede deal zijn, als wij 1 lampje laten vervangen door de dealer zijn we net zo veel kwijt als jou totale kit

Zitten er al 6 jaar in, dus ben benieuwd hoe lang die het vol gaan houden

bron: DBM Engineering
En met dat aantal lumen weet je ook weer waarom die niet geschikt zijn voor zelf-inbouw.
Volgens die tabel zal dat wel wat meer dan halogeen zijn dus denk rond de 1500-2000.
Beetje snel googlen kom ik op 1450.
Heel interessant verhaal van vlitz, en hij heeft op zich gelijk, alleen stelt hij de rol van Hella negatiever voor dan hij is. Hella is samen met Philips de belangrijkste ontwikkelaar geweest op het gebied van Xenon verlichting (leuk detail, de kerstboom van Lopik was ooit een stunt van Philips voor de Xenon pitten).paQ schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 13:35:
mooi topic om te lezen...
en de rol die Hella speelt
http://www.flitsservice.n...s=0&postorder=asc&start=0
edit:
die vlitz weet er wel heel erg veel van
In het begin zijn er ook problemen geweest met die lampen, maar het grootste probleem was dat concurrenten ook xenon gingen produceren (door een foutje in de octrooiprocedure was er ruimte) van een lagere kwaliteit. Vooral bij lens-lampen maakt de productie kwaliteit nogal uit. Uit m'n hoofd is de lens van een MB 7 keer geslepen voor hij ingebouwd wordt. Dit om een economisch rendabele, goede lens te maken. Met minder vaak slijpen werkt een lens ook, maar veroorzaakt door onzuiverheden meer strooilicht.
Het commentaar wat je veel leest (ook hier) dat franse auto's vaak verblinden is in die context ook niet zo raar. Franse auto's worden voornamelijk uit gerust met Valeo-lampen, of Magnetti-Marelli.
Die zijn helaas vaak van wat mindere kwaliteit (maar ook goedkoper).
Omdat Hella dus zo'n grote rol heeft gespeeld in de ontwikkeling, zijn ze ook betrokken rond de regelgeving (in eerste instantie om die dingen überhaubt toegestaan te krijgen). Het is dus ook niet raar dat de EU ter advies richting Hella keert om tot een eventuele oplossing te komen met die verblinding. Hella heeft zelf niet echt veel profijt van automatische lichthoogteregeling en wiswas installaties, omdat de benodigde extra's buiten het assortiment van Hella vallen. Hella streeft echter wel zo veilig mogelijke producten na, en ontwikkeld veel technieken die ten bate van de verkeersveiligheid zijn (bijv dagrijlichten, bochtenlicht, actieve verlichting, etc.)
Volgens de grafiek niet dus...Smarron schreef op woensdag 06 december 2006 @ 12:00:
Maar is het dus zo dat het aantal K altijd een vaste verhouding heeft met het aantal LM ?
Als ik hier en daar de reacties lees zijn er 2 fabrikanten die echt goed aangeschreven staan:
- Kaixen
- Lohuis
Beide niet echt de goedkoopste maar goed ik persoonlijk heb liever kwaliteit.
Kan je over het algemeen stellen dat hoe duurder hoe beter de kwaliteit?
Want zo ben ik dan ook zelf nog Carlight tegen gekomen, kan hierover alleen niet veel vinden op internet. Maar zijn ook zeker niet goedkope setjes.
Wat me verder nog is opgevallen is dat met name de duurdere merken veelal geen 6000K aanbieden maar 6500K? Iemand een verklaring?
Dit is ook 8000K en lijkt veel minder blauw....Smarron schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 17:45:
Wegens het weigeren van dienst van mijn camera (batterijen werkten niet mee) nogmaals een pic, maar nu van een pda. Wederom geen superkwaliteit.
Ze zien er op de foto al een stuk minder blauw uit.

Donec eris felix, multos numerabis amicos
Ik ben ook opzoek naar een adresje, zie de bomen niet meer door het bos, staan zoveel op marktplaats, ebay etc etc.
Iemand nog een url toevallig? Of een telefoon nummer + inbouw?
Een kennis van mij zegt dat ik er mee op moet passen, dat mijn koplampen niet gaan smelten. Ik heb namelijk al replica koplampen (facelift). Ik dacht dat xenon juist minder warm werd?
Fototje :

[ Voor 30% gewijzigd door Workaholic op 06-12-2006 23:17 ]
Klopt ook... Ongeveer 35 watt ipv 55...Audi-Addict schreef op woensdag 06 december 2006 @ 23:11:
Een kennis van mij zegt dat ik er mee op moet passen, dat mijn koplampen niet gaan smelten. Ik heb namelijk al replica koplampen (facelift). Ik dacht dat xenon juist minder warm werd?
Inbouw is zelfs voor mensen met twee linker handen erg makkelijk...
Jah idd dat is ook waar in tegenaan loop. Zoveel setjes van verschillende prijsklassen ne waar kan je niet geen blult aanvallen. Is de garantie die geleverd wordt een indicatie? Ben zelf geneigd eerder naar de wat duurdere sets uit te wijken?Audi-Addict schreef op woensdag 06 december 2006 @ 23:11:
Heeft iemand zin om samen een setje in te bouwen? Ik ben echt een noob met twee linkerhanden.
Ik ben ook opzoek naar een adresje, zie de bomen niet meer door het bos, staan zoveel op marktplaats, ebay etc etc.
Iemand nog een url toevallig? Of een telefoon nummer + inbouw?Ik heb een Audi a4 met H7 koplampen (lenzen) dus dan zou ik dus geen last hebben van "strooi licht". De h7 dimlicht lampen zitten nu in de lenzen in het midden (zie foto)
Fototje :
[afbeelding]
Iemand nog tips suggesties?
Dat is ook veel minder blauw. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat dat 8000k is. Het is er mijns inziens veel te wit voor. 6000k zou veel meer in de buurt komen als ik uitga van een aantal voorbeeldplaatjes. En ik kan me niet voorstellen dan die van mij 10000k zouden zijn (Maar ik ga het toch even navragen!)seq_uence schreef op woensdag 06 december 2006 @ 21:51:
Dit is ook 8000K en lijkt veel minder blauw....
Theoretisch wel, echter was het voor mijn auto voor een monteur ook klooien. Ik heb ongeveer 0cm ruimte onder de motorkap. Dat ding zit echt helemaal volgebouwd. Maar uiteindelijk hoefde mijn bumper er niet af en konden de units ook gewoon blijven zitten.MikeyMan schreef op woensdag 06 december 2006 @ 23:20:
Klopt ook... Ongeveer 35 watt ipv 55...
Inbouw is zelfs voor mensen met twee linker handen erg makkelijk...
Ik zag toevallig dat Camco de prijzen voor de 8000k sets heeft verlaagd naar € 199,-. Misschien is dat wat ?DjWannaB2002 schreef op donderdag 07 december 2006 @ 01:32:
Jah idd dat is ook waar in tegenaan loop. Zoveel setjes van verschillende prijsklassen ne waar kan je niet geen blult aanvallen. Is de garantie die geleverd wordt een indicatie? Ben zelf geneigd eerder naar de wat duurdere sets uit te wijken?
Iemand nog tips suggesties?
Ziet er goed uit, ik heb ze nog even een mailtje gestuurd met wat vragen. Ik denk dat ik ze hier maar bestel. Denk dat ik dan maar langs mijn garage moet voor het inbouwen.Smarron schreef op donderdag 07 december 2006 @ 07:49:
Ik zag toevallig dat Camco de prijzen voor de 8000k sets heeft verlaagd naar € 199,-. Misschien is dat wat ?
Kan iemand mij vertellen wat er precies moet worden gedaan? Is het plug & play? Verder als de oliepijl controleren kom ik eigenlijk niet met auto's
Het wegwerken van de ballasts en de beschikbare ruimte is nog het grootste probleem...
edit: deepbass: zou jij mij misschien een beetje kunnen helpen met wat info over hella producten?
[ Voor 20% gewijzigd door MikeyMan op 07-12-2006 11:36 ]
het moeilijkste is het lamphuis weer afsluiten emt de afsluitdop die water en vocht moet tegenhouden.
Bij mijn set zat een 25 mm rubberen doorvoer sluis. Gaatjes inprikken voor de kabels, en een 25 mm gat geboord in de afdekdop.
BlaBlaBla
Denk nou eens na... Hoe zou dat in godsnaam moeten gebeuren?Strider schreef op donderdag 07 december 2006 @ 13:13:
Wat ik dus wel gehoord heb ik dat bij sommige mensen de refector op den duur gaat inbranden.
Hele lamp is gemaakt voor 55 watt, en nu zit er 35 watt in... Hoe kan dat dan meer problemen opeleveren?
die worden ook loeiheet
paQ schreef op donderdag 07 december 2006 @ 13:21:
dat inbranden gebeurt bij die 100 watt 'xenon' lampen
die worden ook loeiheet

Ik weet niet wat voor info je zou willen. Misschien kan je een DM sturen? (kijk even bij je instellingen, daar kan je het aanzetten tegenwoordig)MikeyMan schreef op donderdag 07 december 2006 @ 11:28:
Je moet als het goed is gewoon de huidige stekker in de kabelboom van de xenon set prikken en daarna de lamp in de unit stoppen...
Het wegwerken van de ballasts en de beschikbare ruimte is nog het grootste probleem...
edit: deepbass: zou jij mij misschien een beetje kunnen helpen met wat info over hella producten?
Wist ook van de aanbieding van Camco ja. Helaas hebben ze alleen 8000K en ik wil het liefste 6000K/6500K.Smarron schreef op donderdag 07 december 2006 @ 07:49:
[...]
Ik zag toevallig dat Camco de prijzen voor de 8000k sets heeft verlaagd naar € 199,-. Misschien is dat wat ?
Klik even op 1 product. Voor € 20,- meer kun je ook 6000K kiezen.DjWannaB2002 schreef op donderdag 07 december 2006 @ 17:09:
Wist ook van de aanbieding van Camco ja. Helaas hebben ze alleen 8000K en ik wil het liefste 6000K/6500K.
Weet iemand van welk merk de Camco Systemen zijn?
Iemand ook al nagevraagd wat die 3 jaar garantie inhoudt? Geld die 3 jaar garantie ook op bijvoorbeelde de lampen? Is het 'no nonsense' garantie?
[ Voor 50% gewijzigd door 13art op 07-12-2006 21:57 ]
Ik zag net een foute Corrado rijden met volgens mij zo'n 12000K setje. Dat is echt duidelijk paars licht. Ik denk niet dat dat lang erin mag zitten van oom agent.
gewoon een blauw paarse waas... geen licht... een waas hangt er voor de auto
die kingwood sets zijn volgens mij kwalitatief wel OK.
althans... de bekabeling e.d.
Ik neem aan dat jij 8000K hebt? Kun je hier wat foto's van posten?Jimster schreef op donderdag 07 december 2006 @ 22:38:
Ik heb zo'n Camco H1 setje. Het merk is Kingwood.
Ik zag net een foute Corrado rijden met volgens mij zo'n 12000K setje. Dat is echt duidelijk paars licht. Ik denk niet dat dat lang erin mag zitten van oom agent.
die kleine zwarte plakjes met veel pootjes...Smarron schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 07:33:
De site van Camco zegt dat het in ieder geval Philips IC is. Bedoelen ze daar nou de software mee of gewoon dat hele kastje en bedrading ?
staat wel eens hitachi op... of siemens.... of philips...
meer niet
je kutn je dus afvragen of het het vermelden waard was
Klopt... Scheelt misschien ook wel 5 cent met een chinese variantSmarron schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 09:35:
Die dingen kosten volgens mij ook geen drol. Maar altijd handig om je product mooier te maken door bekende merknamen te noemen.
En anders zijn de echte kwaliteitslampen ook wel los verkrijgbaar. Alles opgeteld ben je nog steeds minder kwijt dan een set die Hella verkoopt.
welke?Smarron schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 11:49:
En anders zijn de echte kwaliteitslampen ook wel los verkrijgbaar.
Ja hallo ik heb het ook maar gehoord van een after market xenon inbouwer.MikeyMan schreef op donderdag 07 december 2006 @ 13:19:
[...]
Denk nou eens na... Hoe zou dat in godsnaam moeten gebeuren?
Hele lamp is gemaakt voor 55 watt, en nu zit er 35 watt in... Hoe kan dat dan meer problemen opeleveren?
BlaBlaBla
Ja hallo, het staat hier pas vijf keer ofzo...Strider schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 13:03:
[...]
Ja hallo ik heb het ook maar gehoord van een after market xenon inbouwer.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| Geachte heer,mevrouw Bedankt voor het plaatsen van uw bestelling. Binnen enkele dagen zullen wij uw bestelling versturen. Winkelwagen Uw gekozen product(en) Artikel Aantal Camco Prijs Subtotaal H7 Xenon Ombouw Kit 8000 K Blue White 1 € 199,00 € 199,00 |
Ze zijn onderweg. Ik blijf een hollander, voor die 20 euro minder heb ik gewoon voor de 8000k gekozen, het verschil tussen 6 en 8 viel wel mee hebben ze mij verteld. Tenminste bij dit merk.
Zal binnenkort wel een review plaatsen als jullie dat willen
[ Voor 35% gewijzigd door Workaholic op 09-12-2006 23:47 ]
ja...Audi-Addict schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 23:44:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 Geachte heer,mevrouw Bedankt voor het plaatsen van uw bestelling. Binnen enkele dagen zullen wij uw bestelling versturen. Winkelwagen Uw gekozen product(en) Artikel Aantal Camco Prijs Subtotaal H7 Xenon Ombouw Kit 8000 K Blue White 1 € 199,00 € 199,00
Ze zijn onderweg. Ik blijf een hollander, voor die 20 euro minder heb ik gewoon voor de 8000k gekozen, het verschil tussen 6 en 8 viel wel mee hebben ze mij verteld. Tenminste bij dit merk.
hier is 5 mm neerslag ook minder dan 5 mm neerslag 5 straten verderop...
Ben in ieder geval benieuwd naar je foto's!Audi-Addict schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 23:44:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 Geachte heer,mevrouw Bedankt voor het plaatsen van uw bestelling. Binnen enkele dagen zullen wij uw bestelling versturen. Winkelwagen Uw gekozen product(en) Artikel Aantal Camco Prijs Subtotaal H7 Xenon Ombouw Kit 8000 K Blue White 1 € 199,00 € 199,00
Als je hem tenminste in Week 50 kunt verwachtenAudi-Addict schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 23:44:
code:
Kan ook een weekje later worden.
Ik kan altijd nog ruilen voor 6000k indien mij deze niet bevaltpaQ schreef op zondag 10 december 2006 @ 01:31:
[...]
ja...
hier is 5 mm neerslag ook minder dan 5 mm neerslag 5 straten verderop...
Zijn gewoon H4 halogeen lampjes maar dan extra wit, 55 watt en toch wat meer licht.
De eerste indruk is goed al lijkt het licht een beetje blauw/groen achtig. Ik was ook eigenlijk op zoek naar Philips Bluevision peertjes maar die hadden ze niet in de winkel waar ik was. Merk en type weet ik van deze even niet maar voor nog geen 5 euro per set kon ik geen buil vallen.
Ik ben nog geen medeweggebruikers tegengekomen die lichtsignalen gaven dat mijn verlichting te scherp was of iets dergelijks. Verkeersborden zijn stukken eerder goed zichtbaar en ook het algemene overzicht is een stuk beter. Voor de paar euro wat het me gekost heeft ben ik tevreden over het resultaat. Mochten ze vroegtijdig kapot gaan of wat dan ook dan ga ik nogmaals kijken voor Philips Bluevision.

het is puur de kleur die ze laten proberen te lijken op de 'kleur' van HID lampen.
Een van de ergste legale accessoires te koop voor je auto imho
[ Voor 7% gewijzigd door paQ op 12-12-2006 10:05 ]
Zoals ik al zei, ik zal er geen buil aan vallen. Verklaar me voor gek maar er komt echt meer licht vanaf.
En dat je het de ergste legale accessoires voor je auto vind maakt me niet zo veel uit, als ik andere weggebruikers er maar niet mee stoor, zodra er op welke manier dan ook duidelijk wordt dat dit wel het geval is dan gaan ze eruit en komen ze er nooit meer in.
Vind het een beetje flauw om meteen zo overdreven te reageren, ik ben er zelf ook sceptisch over maar dat ben ik ook over Xenon ombouwkitjes waarbij je gewoon de standaard koplampunits blijft gebruiken.
Edit:
Zoals ik al zei, ik was eigenlijk op zoek naar Bluevision lampen maar die hadden ze niet. Nu had ik wel meteen naar een andere winkel kunnen gaan maar voor die 5 euro probeer ik deze lampen gewoon. Tot nog toe zijn mijn bevindingen positief terwijl jij het nog niet gezien hebt. Iedereen mag zijn mening geven maar meteen al gaan roepen dat het niets is terwijl je het nog niet gezien hebt vind ik overdreven. Als je nou had gepost dat goedkope lampen meestal zuigen dan kwam je reactie al een stuk anders over.MikeyMan schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 10:43:
Ja, maar koop dan in iedergeval een stel fatsoenlijke lampen... Goedkope lampen zuigen gewoon...
[ Voor 38% gewijzigd door GH45T op 12-12-2006 10:54 ]
Verwijderd
Maar ik zie ze met grote regelmaat langsrijden. Automobilisten met die 'xenon-look' lampen.GH45T schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 10:16:
Edit:
[...]
Zoals ik al zei, ik was eigenlijk op zoek naar Bluevision lampen maar die hadden ze niet. Nu had ik wel meteen naar een andere winkel kunnen gaan maar voor die 5 euro probeer ik deze lampen gewoon. Tot nog toe zijn mijn bevindingen positief terwijl jij het nog niet gezien hebt. Iedereen mag zijn mening geven maar meteen al gaan roepen dat het niets is terwijl je het nog niet gezien hebt vind ik overdreven. Als je nou had gepost dat goedkope lampen meestal zuigen dan kwam je reactie al een stuk anders over.
het is idd blauw groenig. De kleur wordt nagebootst, maar lijkt in de verre verste niet op een HID.
Het is niet voor niks dat een setje bluevision lampen een veelvoud kost.
Behalve dat ben ik van mening dat deze lampen er uitsluitend zijn voor de pats factor en voegen voro de rest geen ene klomp toe. Dat ze beter verlichten dan je oude lampen zegt iets over je oude lampen, danwel de staat waarin ze verkeerden.
[ Voor 11% gewijzigd door paQ op 12-12-2006 11:22 ]
Kijk daar zit dan wel weer een stukje waarheid in, mijn oude lampen waren niet al te best meer.paQ schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 11:20:
[...]
Maar ik zie ze met grote regelmaat langsrijden. Automobilisten met die 'xenon-look' lampen.
het is idd blauw groenig. De kleur wordt nagebootst, maar lijkt in de verre verste niet op een HID.
Het is niet voor niks dat een setje bluevision lampen een veelvoud kost.
Behalve dat ben ik van mening dat deze lampen er uitsluitend zijn voor de pats factor en voegen voro de rest geen ene klomp toe. Dat ze beter verlichten dan je oude lampen zegt iets over je oude lampen, danwel de staat waarin ze verkeerden.
Mij gaat het niet om de patsfactor, als ik dat had gewild had ik wel de blauwe versie gekocht (ze hadden ook lampjes met gewoon een blauwe coating erover heen, dit waren de witte versie.)
Tja, ik zie wel hoe het gaat, zoals ik al zei, als het ook maar ergens tegen gaat zitten dan haal ik me gewoon Bluevisions. Ik heb inmiddels wel gemerkt dat het een stuk comfortabeler rijdt als je wat meer kunt zien 's avonds.
maar daar spelen schone koplampen en goede lampjes een grote rol in.