Hee Rev!
Deze acties was voor betalende leden only. Weer door Wouter geregeld. Kost je 161,50 incl. verzenden.
Verwijderd
Hee Rev!
[ Voor 28% gewijzigd door 13art op 27-12-2006 19:38 ]
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Verwijderd
De setjes zijn volgens mij vrijwel allemaal hetzelfde. Ik hoor in ieder geval geen slechte ervaringen over de Camco-setjes.Digitizers schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 19:50:
* Smarron stoft topic af...
Iemand nog foto's/ervaringen te delen? Ik wil voor mn Opel Astra G xenon hebben, alleen heb ik geen idee welk merk ik moet kopen. Camco, HID Cool, Pilot?? Allemaal zijn min of meer hetzelfde geprijsd. Verder wil ik witlicht met een lichte blauwe gloed erin. Volstaat 6000K of moet ik dan voor 8000K gaan?
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Als je zou willen doen, graagSmarron schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 14:56:
Het is eerder lichtblauw, het is in het echt net iets minder, maar het komt heel erg in de buurt. 10000k is echt blauw en 12000k is paars. 6000k ervaar ik zelf als wit als ik die setjes zie.
Zal ik vanavond nog even een foto's maken met mijn verstralers aan? Dan kun je het verschil goed zien tussen blauw en geel. Overigens heb ik de stadslichtlampjes ook vervangen van de standaard gele naar xenon-look wit, dus de hele unit oogt dan nog wat blauwer.
Donec eris felix, multos numerabis amicos
Geen idee welk merk. Ze komen wel van een tuningshop vandaan. Het waren ook blauwe ja, maar veel licht komt er niet vanaf.Digitizers schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 15:07:
[...]
Als je zou willen doen, graag! Welke xenonlook stadslampjes heb je? Ik heb zelf de Osram CoolBlue lampjes (stads, dim en groot), zelf zijn ze blauw maar ze geven toch echt wit licht.
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
De bovenste en onderste foto tonen beiden dezelfde 8000K? Ik denk dat daglicht en geen licht toch een verschil maakt op foto's.DinX schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 22:56:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Op de motor kan het ook
8K Bi-Xenon
[ Voor 56% gewijzigd door DinX op 14-08-2007 23:12 ]
Precies, van voor bekeken is het gewoon wit, het licht op de straat en in de verte ook. HEt is pas van ofzij bekeken dat het blauw lijkt (en dus ook de verkeersborden waar het op schijnt van opzij)Jimster schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 23:15:
Ik heb zelf ook 8000k, als je naar de lamp zelf kijkt is het lichtblauwig inderdaad. De lichtbundel op de weg en op andere voorwerpen is wel echt wit.
Mijn auto heeft lenzen en icm xenon vind ik dat best mooi. Mijn broertje heeft reflectorlampen en dan vind ik 8000k van hem weer een stuk blauwer!
TeamBVD
True, alles wat je ziet vanachter het stuur is echt wit. Je ziet totaal niks blauws.Jimster schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 23:15:
Ik heb zelf ook 8000k, als je naar de lamp zelf kijkt is het lichtblauwig inderdaad. De lichtbundel op de weg en op andere voorwerpen is wel echt wit.
Mijn auto heeft lenzen en icm xenon vind ik dat best mooi. Mijn broertje heeft reflectorlampen en dan vind ik 8000k van hem weer een stuk blauwer!
Ben benieuwd naar foto's!injectie schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 06:59:
Ik heb net een setje aangesachaft bij www.Semtexx.nl . Een 6000K setje van siemens. Heb het nog nie tongebouwd. Omdat mijn auto nog niet helemaal klaar is. Maar het ziet er goed en solide uit wat ik allemaal in mijn handen heb gehad.
[ Voor 20% gewijzigd door Smarron op 15-08-2007 14:00 ]
van Siemens....injectie schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 06:59:
Ik heb net een setje aangesachaft bij www.Semtexx.nl . Een 6000K setje van siemens. Heb het nog nie tongebouwd. Omdat mijn auto nog niet helemaal klaar is. Maar het ziet er goed en solide uit wat ik allemaal in mijn handen heb gehad.
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
wat is er precies van Siemens?Digitizers schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 15:51:
[...]
Wat is er mis met Siemens? Slechte ervaringen?
nou wooh000met Philips of Siemens IC
[ Voor 16% gewijzigd door paQ op 18-08-2007 16:43 ]
Heb al meerdere 6000k setjes gezien en de zijn toch te blauw voor mij dan.Smarron schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 12:42:
Definieer eens wat nep is. En het blauwe licht is vanuit het oogpunt van de bestuurder niet blauw, maar wit. Verkeersborden worden erg goed verlicht (wit, als in natuurlijk) door de blauwe gloed. Op afstand ziet de unit er dan wel wat blauwer uit. 6000K is trouwens ook wit, en niet blauw van afstand en dat is toch echt meer dan 5000K.
En ieder z'n smaak natuurlijk.
Volgens jouw ogen is de zon dus ook blauw?Kimo schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 18:55:
[...]
Heb al meerdere 6000k setjes gezien en de zijn toch te blauw voor mij dan.
Vooral in een normale refelctorlamp is dit niet mooi. Er komt dan ook zo'n waas om de lamp te hangenEn zijn daarmee ook erg verblindend.
Maar smaken verschillen gelukkig.
[ Voor 6% gewijzigd door Grrrrrene op 18-08-2007 20:14 ]
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Joke, stop toch met koken, kom uit de keuken. Want ik wil zo graag samen met je neu......tronenbommenstickers op mijn nieuwe tas gaan plakken.
Dat effect heeft niets met de kleurtemperatuur van de zon te maken. Als je met je ogen dicht in de zon ligt dan dan kijk je continu tegen je rode oogleden aan. Je hersenen corrigeren het beeld door de gevoeligheid voor rood wat lager te zetten als het ware. Als je je ogen weer opendoet is het beeld groenig doordat je nog steeds minder gevoelig bent voor rood. Zelfde effect krijg je als je een tijdje naar een rode lamp blijft kijken.Minkie schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 20:23:
Kan best wel kloppen hoor. Als ik een kwartiertje buiten lig in de felle zon met me ogen dicht dan zie ik ook een blauwe waas als ik weer terug ga naar binnen.
Ik moet je gelijk geven. In mijn auto heb ik ook aftermarket-xenon, en "normale" reflectorlampen zonder een "lampekapje" voor het lampje. Eerst 5000k lampjes, aangezien deze het meeste licht geven. Het probleem was echter dat dit licht zo fel wit was dat er zeer veel mensen knipperden omdat ze dachten dat ik gewoon groot licht op had staan.Kimo schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 18:55:
Heb al meerdere 6000k setjes gezien en de zijn toch te blauw voor mij dan.
Vooral in een normale refelctorlamp is dit niet mooi. Er komt dan ook zo'n waas om de lamp te hangenEn zijn daarmee ook erg verblindend.
Nou, niet helemaal. Bij 9 van de 10 auto's zit er een "kapje" voor het peertje. Bij mij niet (Fabia), daar kijk je dus VOL in "het xenongas", zonder enige bescherming, wat niet echt plezierig is. Lampen waren perfect afgesteld, APK geen probleem, maar erg veel seiners omdat het zo'n ontiegelijk fel wit licht (5000k) was omdat men vermoedelijk dacht dat ik gewoon halogeen groot licht op had staan. Nu met het wat blauwere licht (6500k) geen problemen meer.Smarron schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 18:43:
Het heeft dus niks te maken met het aantal K's, maar met de hoogte-afstelling van de lampen. Uiteraard snap ik wel dat xenon wat feller is dan gewone lampen, maar gewone lampen zijn ook zeer irritant als ze niet goed zijn afgesteld en dat laatste gebeurt sowieso te weinig, of je nou xenon hebt of niet.
Mijn auto is nog steeds niet af. dus maar eff ehet doosje op de foto.
TeamBVD
Ok, dat wist ik niet. Maar dat is dan inderdaad een uitzondering.catchingfire schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 19:25:
[...]
Nou, niet helemaal. Bij 9 van de 10 auto's zit er een "kapje" voor het peertje. Bij mij niet (Fabia), daar kijk je dus VOL in "het xenongas", zonder enige bescherming, wat niet echt plezierig is. Lampen waren perfect afgesteld, APK geen probleem, maar erg veel seiners omdat het zo'n ontiegelijk fel wit licht (5000k) was omdat men vermoedelijk dacht dat ik gewoon halogeen groot licht op had staan. Nu met het wat blauwere licht (6500k) geen problemen meer.
Op deze site kan je pearl xenon 4300 of 5000k bestellen voor 136 euro. http://www.aemw.nl/MikeyMan schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 19:44:
Zou zelf ook het liefst 4500/5000k hebben, maar die zijn in de wat goedkopere setjes jammergenoeg wat lastiger te vinden...
[ Voor 4% gewijzigd door Kimo op 25-08-2007 11:32 ]
Vaak bu'j te bang!
Damn! Dat is echt geen geld meer. Maar ligt het aan mij of moet je achterdochtig worden bij een dergelijke lage prijs? Dat kan toch niet kwaliteit zijn?Rev! schreef op woensdag 05 september 2007 @ 17:10:
voor 99 haal je nu een 8000k setje bij de rondevries.nl
Life is what you make of it. Always has been, always will be.
[ Voor 16% gewijzigd door -tom-562 op 05-09-2007 17:46 ]
Vaak bu'j te bang!
Verwijderd
Bobby, ik zou gewoon 6000k doen net als ik heb. Is een mooie tussenweg voor toch die echte xenon look maar wel iets meer de voordelen van meer zicht in de verte. Hoe hoger de K's, hoe blauwer (en lelijker naar mijn mening) maar ook hoe minder de lichtsterkte is.Rev! schreef op woensdag 05 september 2007 @ 17:27:
ga het er denk ik wel op wagen, ben alleen bang dat 8000k te blauw is?
mjainjectie schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 20:51:
[...]
Mijn auto is nog steeds niet af. dus maar eff ehet doosje op de foto.
[afbeelding]
Vaak bu'j te bang!
4300 is ook oem nissan.Verwijderd schreef op woensdag 05 september 2007 @ 18:22:
[...]
Bobby, ik zou gewoon 6000k doen net als ik heb. Is een mooie tussenweg voor toch die echte xenon look maar wel iets meer de voordelen van meer zicht in de verte. Hoe hoger de K's, hoe blauwer (en lelijker naar mijn mening) maar ook hoe minder de lichtsterkte is.
4300k is BMW OEM kleur, 6000k zit daar boven
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Audi: Vorsprung durch Technik
Read the badge, Bitch!
verschil zal hem in de lenzen zitten en/of afstellingZeeuw schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 00:35:
Is er nog een verschil tussen af-fabriek Audi Xenon of BMW Xenon?
Ik heb het idee dat mijn BMW minder lichtopbrengst heeft dan een Audi, is dat puur en alleen de kleurtemp. of zit er meer verschil in?
Ik heb gewoon af-fabriek xenon, D2S fitting als ik me niet vergis. Maar wil graag meer lichtopbrengst, vooral als ik in de stad rij, met veel lantaarnpalen zie ik bijna niet dat mijn lampen aanstaan!
Vaak bu'j te bang!
Toch best snel aangezien goede xenonlampen toch de nodige jaren mee moeten gaan. Maar het was te verwachten dat hij stuk zou gaan aangezien hij steeds verkleurde.
Verwijderd
Dat hoort zo. Het gas ontbrandt en warmt daarna op. Niks mis mee.Roenie schreef op zondag 04 november 2007 @ 01:46:
Even voor alle duidelijkheid: ik ben een Xenon noob. Het zat al in mijn auto toen ik hem kocht. Excuus voor mijn misschien domme vragen
Vandaag is een van mijn xenon lampen kapot gegaan. Gezien de lange levensduur was het misschien simpele pech. Of wellicht door een verkeerde aansluiting? Wanneer ik namelijk mijn licht aan doe, zie je een flits zeer fel licht, voordat de lampen de normale sterkte krijgen. Iemand een idee? Hoort dit zo doordat grootlicht en dimlicht in een lamp zitten?
Normaal gesproken vervang je in een dergelijk geval beiden lampen. Is dit bij Xenon ook raadzaam? Iemand een tip waar je het beste losse lampen kunt bestellen?
Vaak bu'j te bang!
'telkens een week'MikeyMan schreef op woensdag 07 november 2007 @ 15:08:
Nou, nee, niet zozeer...
Lijkt me wel handig om die achter de hand te hebben, voordat je telkens een week zonder licht zit...
mijn handen liggen al op 4 plekken open.... ik wacht wel een paar dagen-tom-562 schreef op woensdag 07 november 2007 @ 15:31:
Dan draai je er toch ff een halogeenlamp in
[ Voor 25% gewijzigd door paQ op 07-11-2007 15:58 ]
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
Mijn semi 2ehandse xenon-set (Was een week geinstalleerd in een BMW, maar zat niet vast en moest er daarom uit. Die set heb ik voor een zeer zachte prijs overgenomen.) zit er sinds begin november vorig jaar in en werkt nog perfect. Ik merk nog geen verschil in lichtsterkte of kleur.ND863 schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 21:50:
Ik ben ook wel benieuwd naar de ervaringen. Eigenlijk meer naar de lange termijn ervaringen, want een setje night vision halogeen lampen van Phillips a 35,- die heb je met 2x per jaar (theoretisch) met Xenon al gauw terug verdiend.
Waar?paQ schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 19:21:
zie ze al in minder K voor 70 euro
[ Voor 16% gewijzigd door paQ op 24-11-2007 21:35 ]
[ Voor 44% gewijzigd door 13art op 24-11-2007 21:41 ]
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2007 21:48 ]
Maar dat is iets heel anders. Die brillen met gele glazen zijn om de glinstering en verblinding van de lichtend van oa tegenstanders tegen te gaan.Verwijderd schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 21:48:
Nouja sommige raceauto's rijden echt met gele lampen. Ik weet wel dat het rustiger kijken is, vandaar dat je ook die gele brillen hebt voor nightdriving.
Doe eens aan bronvermelding..paQ schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 21:34:
en ik val maar weer in herhaling
69 euro een setje
7000K, 5000K 6000K 4300K
ik kan ze ook niet vinden, heb je wat meer informatie inderdaad?Alfa_146 schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 23:32:
[...]
Doe eens aan bronvermelding..
Waar kan die die set voor die prijs halen en wat voor merk heb je dan ?
Ik ben misschien een idioot zijn, maar met deze zoekopdracht vind ik geen setjes van 69 euro. Strange...;)
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq