Xenon (inbouw)

Pagina: 1 ... 4 ... 19 Laatste
Acties:
  • 70.212 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rev! schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 10:51:
hoeduur dan, moet ook nog lid worden >:)
Hee Rev! :D
Deze acties was voor betalende leden only. Weer door Wouter geregeld. Kost je 161,50 incl. verzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:47

13art

Moderator Mobile
En hoe zijn de ervaringen met de Camco System sets? Beetje redelijke kwaliteit? Neem aan dat er nu wel wat mensen zijn die ze besteld hebben.

[ Voor 28% gewijzigd door 13art op 27-12-2006 19:38 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Verwijderd

Sinds vandaag zit mn 6000K xenon erin. Gelijk mn stadslichtjes ook maar vervangen door witte varianten. PIAA LEDs.

Fotootje!

Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/xenon/IMG_0705.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/xenon/IMG_0704.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i110.photobucket.com/albums/n104/DaMasterPNut/xenon/IMG_0702.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:27
haha, zo rij ik momenteel ook omdat ik nog 1 ballast moet vervangen (had het niet naar z'n zin met de hitte onder de kap :/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:27

EraZor

Don't mention the war

Mijn setje is binnen...6000K H7 voor in een golf IV. Zo gauw ik ze ingebouwd heb, foto's hier... (120€ incl. verzend op ebay.de)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Niet online
* dreester stoft topic af...

Iemand nog foto's/ervaringen te delen? Ik wil voor mn Opel Astra G xenon hebben, alleen heb ik geen idee welk merk ik moet kopen. Camco, HID Cool, Pilot?? Allemaal zijn min of meer hetzelfde geprijsd. Verder wil ik witlicht met een lichte blauwe gloed erin. Volstaat 6000K of moet ik dan voor 8000K gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:58

Sick Nick

Drop the top!

Ik had in m'n charade 6000K H4 van Pearl, in de alfa een 6000K H1 setje van wederom pearl. Lage prijs en toch gewoon goede kwaliteit. Geen knipperende lampen of andere irritante problemen, gewoon aansluiten en werken :)

Afbeeldingslocatie: http://i10.tinypic.com/67yf8fa.jpg

Omdat het projector koplampen zijn gewoon een perfect lichtbeeld:

Afbeeldingslocatie: http://i13.tinypic.com/4u3jj8m.jpg

Ben er zelf erg tevreden mee, vergeleken met gewoon halogeen is het echt een enorme bak licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:01

Smarron

The bend

Digitizers schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 19:50:
* Smarron stoft topic af...

Iemand nog foto's/ervaringen te delen? Ik wil voor mn Opel Astra G xenon hebben, alleen heb ik geen idee welk merk ik moet kopen. Camco, HID Cool, Pilot?? Allemaal zijn min of meer hetzelfde geprijsd. Verder wil ik witlicht met een lichte blauwe gloed erin. Volstaat 6000K of moet ik dan voor 8000K gaan?
De setjes zijn volgens mij vrijwel allemaal hetzelfde. Ik hoor in ieder geval geen slechte ervaringen over de Camco-setjes.

Als je blauw wilt, moet je voor 8000k gaan, my ride:

Afbeeldingslocatie: http://www.smarron.tweakdsl.nl/Other/vectra_xenon.jpg

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Niet online
Ik denk dat ik er uit ben. Ik ga voor de 6000k van pearl :) . Als ik zo op die foto kijk, vind ik dat 8000k toch net iets te blauw. Of is het IRL minder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Het is eerder lichtblauw, het is in het echt net iets minder, maar het komt heel erg in de buurt. 10000k is echt blauw en 12000k is paars. 6000k ervaar ik zelf als wit als ik die setjes zie.

Zal ik vanavond nog even een foto's maken met mijn verstralers aan? Dan kun je het verschil goed zien tussen blauw en geel. Overigens heb ik de stadslichtlampjes ook vervangen van de standaard gele naar xenon-look wit, dus de hele unit oogt dan nog wat blauwer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Niet online
Smarron schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 14:56:
Het is eerder lichtblauw, het is in het echt net iets minder, maar het komt heel erg in de buurt. 10000k is echt blauw en 12000k is paars. 6000k ervaar ik zelf als wit als ik die setjes zie.

Zal ik vanavond nog even een foto's maken met mijn verstralers aan? Dan kun je het verschil goed zien tussen blauw en geel. Overigens heb ik de stadslichtlampjes ook vervangen van de standaard gele naar xenon-look wit, dus de hele unit oogt dan nog wat blauwer.
Als je zou willen doen, graag :D ! Welke xenonlook stadslampjes heb je? Ik heb zelf de Osram CoolBlue lampjes (stads, dim en groot), zelf zijn ze blauw maar ze geven toch echt wit licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Ik blijf het witte licht toch het mooist vinden...
Wel wil ik nog de stadlampjes vervangen door witte leds.

Afbeeldingslocatie: http://i9.photobucket.com/albums/a84/r_sequence/Golf4.jpg

Donec eris felix, multos numerabis amicos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Digitizers schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 15:07:
[...]

Als je zou willen doen, graag :D ! Welke xenonlook stadslampjes heb je? Ik heb zelf de Osram CoolBlue lampjes (stads, dim en groot), zelf zijn ze blauw maar ze geven toch echt wit licht.
Geen idee welk merk. Ze komen wel van een tuningshop vandaan. Het waren ook blauwe ja, maar veel licht komt er niet vanaf.

En op verzoek een fotootje van de 8000k xenon met normale verstralers aan. Ik wil het nog steeds omschrijven als lichtblauw. Het is een overdekte parkeerplaats, dus er was niet veel omgevingslicht, waardoor de kleur er toch weer wat feller uitspringt. Morgen dan maar even proberen in de buitenlucht. (Let niet op de zooi op de rechterparkeerplaats. Spullen voor de katten gehaald :P ).

Afbeeldingslocatie: http://www.smarron.tweakdsl.nl/Other/Xenon_Verstralers.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 16:00

DinX

Motormuis

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/81087a8006f84dc185d27f5406275e07/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/c8695c2cf14a505feb1352edb44aebba/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/b0fd5dacbefb8dabb0e6ea4a2ae62520/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/390d03b69c0c44c94ec5fa0324195f76/thumb.jpg

Op de motor kan het ook ;)

8K Bi-Xenon

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

De bovenste en onderste foto tonen beiden dezelfde 8000K? Ik denk dat daglicht en geen licht toch een verschil maakt op foto's.

En nog een andere vergelijking (is wel eerder gepost overigens):

Afbeeldingslocatie: http://www.tunex.nl/content/files/articles/kleuren.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Mja, je zit met andere belichting enzo.

Het enige verschil tussen de lampen op de pics is dat tussen de normale H4 en de Xenon op de 2de

[ Voor 56% gewijzigd door DinX op 14-08-2007 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:51
Ik heb zelf ook 8000k, als je naar de lamp zelf kijkt is het lichtblauwig inderdaad. De lichtbundel op de weg en op andere voorwerpen is wel echt wit.
Mijn auto heeft lenzen en icm xenon vind ik dat best mooi. Mijn broertje heeft reflectorlampen en dan vind ik 8000k van hem weer een stuk blauwer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Jimster schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 23:15:
Ik heb zelf ook 8000k, als je naar de lamp zelf kijkt is het lichtblauwig inderdaad. De lichtbundel op de weg en op andere voorwerpen is wel echt wit.
Mijn auto heeft lenzen en icm xenon vind ik dat best mooi. Mijn broertje heeft reflectorlampen en dan vind ik 8000k van hem weer een stuk blauwer!
Precies, van voor bekeken is het gewoon wit, het licht op de straat en in de verte ook. HEt is pas van ofzij bekeken dat het blauw lijkt (en dus ook de verkeersborden waar het op schijnt van opzij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectie
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-02-2024
Ik heb net een setje aangesachaft bij www.Semtexx.nl . Een 6000K setje van siemens. Heb het nog nie tongebouwd. Omdat mijn auto nog niet helemaal klaar is. Maar het ziet er goed en solide uit wat ik allemaal in mijn handen heb gehad.

TeamBVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Jimster schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 23:15:
True, alles wat je ziet vanachter het stuur is echt wit. Je ziet totaal niks blauws.

Ik had in mijn Astra angel eyes met lenzen en daar was de lichtbundel idd veel mooier om te zien. Ik had er overigens geen xenon in toen. Helaas kosten units met lenzen voor mijn Vectra slechts € 700,- wat ik net iets teveel vind van het goede. Dan maar gewoon in de huidige units en dat gaat ook prima. Je kunt alleen vrij weinig van de unit zien, terwijl je dat met lenzen wel kunt zoals op de foto van seq_uence hierboven.

Jimster, heb jij wellicht een foto van je 8000K ?
injectie schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 06:59:
Ik heb net een setje aangesachaft bij www.Semtexx.nl . Een 6000K setje van siemens. Heb het nog nie tongebouwd. Omdat mijn auto nog niet helemaal klaar is. Maar het ziet er goed en solide uit wat ik allemaal in mijn handen heb gehad.
Ben benieuwd naar foto's!

[edit]
En een foto bij daglicht:

Afbeeldingslocatie: http://www.smarron.tweakdsl.nl/Other/Xenon_Daylight.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Smarron op 15-08-2007 14:00 ]

• dreester
  • Niet online
Ik heb zojuist een setje van Pilot besteld. Lijkt mij een goede koop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimo
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:52
Sorry maar alles boven de 5000k ziet er zo nep uit met dat blauw.
Geef mij maar gewoon 4300k in combinatie met lenslampen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Definieer eens wat nep is. En het blauwe licht is vanuit het oogpunt van de bestuurder niet blauw, maar wit. Verkeersborden worden erg goed verlicht (wit, als in natuurlijk) door de blauwe gloed. Op afstand ziet de unit er dan wel wat blauwer uit. 6000K is trouwens ook wit, en niet blauw van afstand en dat is toch echt meer dan 5000K.

En ieder z'n smaak natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:58

paQ

injectie schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 06:59:
van Siemens....

ah

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Niet online
Wat is er mis met Siemens? Slechte ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-09 13:05
Heb zelf al meer dan een half jaar Target 6000K setje op mijn Golf IV. Ben er echt tevreden mee ! Je krijgt 2 jaar garantie en als er iets kapot gaat in die 2 jaar dan krijg je op het spul wat vervangen is weer 2 jaar garantie !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Digitizers schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 15:51:
[...]

Wat is er mis met Siemens? Slechte ervaringen?
wat is er precies van Siemens?

edit:
met Philips of Siemens IC
nou wooh000

[ Voor 16% gewijzigd door paQ op 18-08-2007 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimo
Smarron schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 12:42:
Definieer eens wat nep is. En het blauwe licht is vanuit het oogpunt van de bestuurder niet blauw, maar wit. Verkeersborden worden erg goed verlicht (wit, als in natuurlijk) door de blauwe gloed. Op afstand ziet de unit er dan wel wat blauwer uit. 6000K is trouwens ook wit, en niet blauw van afstand en dat is toch echt meer dan 5000K.

En ieder z'n smaak natuurlijk.
Heb al meerdere 6000k setjes gezien en de zijn toch te blauw voor mij dan.

Vooral in een normale refelctorlamp is dit niet mooi. Er komt dan ook zo'n waas om de lamp te hangen :X En zijn daarmee ook erg verblindend.

Maar smaken verschillen gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Kimo schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 18:55:
[...]

Vooral in een normale refelctorlamp is dit niet mooi. Er komt dan ook zo'n waas om de lamp te hangen :X En zijn daarmee ook erg verblindend.

Maar smaken verschillen gelukkig.
Volgens jouw ogen is de zon dus ook blauw? 8)7 6000K is niet geheel toevallig precies de kleurtemperatuur van de zon in de middag. Als je dat blauw wil noemen zou ik toch 's naar de oogarts gaan ;) 8000K en hoger, da's blauw.

Edit: Zie ook wikipedia trouwens: http://nl.wikipedia.org/wiki/Kleurtemperatuur

[ Voor 6% gewijzigd door Grrrrrene op 18-08-2007 20:14 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minkie
  • Laatst online: 08:19

Minkie

Groazers Unite.

Kan best wel kloppen hoor. Als ik een kwartiertje buiten lig in de felle zon met me ogen dicht dan zie ik ook een blauwe waas als ik weer terug ga naar binnen.

Joke, stop toch met koken, kom uit de keuken. Want ik wil zo graag samen met je neu......tronenbommenstickers op mijn nieuwe tas gaan plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
6000k is theoretisch nagenoeg wit licht, door omgevingsfactoren lijkt het echter wel iets blauwig meestal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:51
Minkie schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 20:23:
Kan best wel kloppen hoor. Als ik een kwartiertje buiten lig in de felle zon met me ogen dicht dan zie ik ook een blauwe waas als ik weer terug ga naar binnen.
Dat effect heeft niets met de kleurtemperatuur van de zon te maken. Als je met je ogen dicht in de zon ligt dan dan kijk je continu tegen je rode oogleden aan. Je hersenen corrigeren het beeld door de gevoeligheid voor rood wat lager te zetten als het ware. Als je je ogen weer opendoet is het beeld groenig doordat je nog steeds minder gevoelig bent voor rood. Zelfde effect krijg je als je een tijdje naar een rode lamp blijft kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 16:49
Kimo schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 18:55:

Ik moet je gelijk geven. In mijn auto heb ik ook aftermarket-xenon, en "normale" reflectorlampen zonder een "lampekapje" voor het lampje. Eerst 5000k lampjes, aangezien deze het meeste licht geven. Het probleem was echter dat dit licht zo fel wit was dat er zeer veel mensen knipperden omdat ze dachten dat ik gewoon groot licht op had staan.

Daarna toch maar 6500k genomen, aangezien 8000k en hoger op een kermis thuishoort mijns inziens... nu mooi blauwig licht, en geen last meer van seinende tegenliggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Ik heb sinds november 2006 8000K xenon ingebouwd en heb welgeteld 1 tegenligger gehad die seinde en dat was precies toen ik een heuvel opreed. Ik heb ze in ieder geval goed af laten stellen en dat scheelt mijns inziens al een hoop.

Het heeft dus niks te maken met het aantal K's, maar met de hoogte-afstelling van de lampen. Uiteraard snap ik wel dat xenon wat feller is dan gewone lampen, maar gewone lampen zijn ook zeer irritant als ze niet goed zijn afgesteld en dat laatste gebeurt sowieso te weinig, of je nou xenon hebt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 16:49
Smarron schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 18:43:
Het heeft dus niks te maken met het aantal K's, maar met de hoogte-afstelling van de lampen. Uiteraard snap ik wel dat xenon wat feller is dan gewone lampen, maar gewone lampen zijn ook zeer irritant als ze niet goed zijn afgesteld en dat laatste gebeurt sowieso te weinig, of je nou xenon hebt of niet.
Nou, niet helemaal. Bij 9 van de 10 auto's zit er een "kapje" voor het peertje. Bij mij niet (Fabia), daar kijk je dus VOL in "het xenongas", zonder enige bescherming, wat niet echt plezierig is. Lampen waren perfect afgesteld, APK geen probleem, maar erg veel seiners omdat het zo'n ontiegelijk fel wit licht (5000k) was omdat men vermoedelijk dacht dat ik gewoon halogeen groot licht op had staan. Nu met het wat blauwere licht (6500k) geen problemen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectie
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-02-2024
Mijn auto is nog steeds niet af. dus maar eff ehet doosje op de foto.
Afbeeldingslocatie: http://www.saabforum.nl/albums/album595/Image074.sized.jpg

TeamBVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

catchingfire schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 19:25:
[...]

Nou, niet helemaal. Bij 9 van de 10 auto's zit er een "kapje" voor het peertje. Bij mij niet (Fabia), daar kijk je dus VOL in "het xenongas", zonder enige bescherming, wat niet echt plezierig is. Lampen waren perfect afgesteld, APK geen probleem, maar erg veel seiners omdat het zo'n ontiegelijk fel wit licht (5000k) was omdat men vermoedelijk dacht dat ik gewoon halogeen groot licht op had staan. Nu met het wat blauwere licht (6500k) geen problemen meer.
Ok, dat wist ik niet. Maar dat is dan inderdaad een uitzondering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:39

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zou zelf ook het liefst 4500/5000k hebben, maar die zijn in de wat goedkopere setjes jammergenoeg wat lastiger te vinden...

• Kimo
MikeyMan schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 19:44:
Zou zelf ook het liefst 4500/5000k hebben, maar die zijn in de wat goedkopere setjes jammergenoeg wat lastiger te vinden...
Op deze site kan je pearl xenon 4300 of 5000k bestellen voor 136 euro. http://www.aemw.nl/

[ Voor 4% gewijzigd door Kimo op 25-08-2007 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:35

-tom-562

Oliesjeik

Iemand ervaring met deze setjes?
Afbeeldingslocatie: http://www.diagnosestation.nl/images/supervisionkit.jpg
8000k
€119,- @ hierrr

M'n pa wilt deze bestellen voor z'n Honda HR-V

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
voor 99 haal je nu een 8000k setje bij de rondevries.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
  • Laatst online: 23-08 23:57
Rev! schreef op woensdag 05 september 2007 @ 17:10:
voor 99 haal je nu een 8000k setje bij de rondevries.nl
Damn! Dat is echt geen geld meer. Maar ligt het aan mij of moet je achterdochtig worden bij een dergelijke lage prijs? Dat kan toch niet kwaliteit zijn?

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Diezelfde setjes in dat koffertje haal ik hier bij de lokale automaterialen zaak voor 99 euro. Heb een setje gehaald voor m'n groot licht (H1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
ga het er denk ik wel op wagen, ben alleen bang dat 8000k te blauw is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tsjah, ik zou zelf nooit boven de 6000k uitgaan... Liever nog lager...

8000 is meer á la jap-style-tuning... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ik heb 8000k gezien bij zo'n autoshop hier in de buurt, en dat blauwige viel echt reuze mee. Dat waren golf IV koplampen (van die reflectorlampen met zo'n kapje). Dat was praktisch wit, en als je van de zijkant keek zag je een kleine blauwe tint.
Bedankt iig voor de tip van rondevries.nl, ik heb daar al eens audio besteld voor m'n eigen auto dus kwa service zit het wel goed
Edit: ik zie bij rondevries.nl dat camco setjes 50 euro duurder zijn, zit er veel kwaliteitsverschil in, of wat zou het verschil zijn (levensduur?).

[ Voor 16% gewijzigd door -tom-562 op 05-09-2007 17:46 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rev! schreef op woensdag 05 september 2007 @ 17:27:
ga het er denk ik wel op wagen, ben alleen bang dat 8000k te blauw is?
Bobby, ik zou gewoon 6000k doen net als ik heb. Is een mooie tussenweg voor toch die echte xenon look maar wel iets meer de voordelen van meer zicht in de verte. Hoe hoger de K's, hoe blauwer (en lelijker naar mijn mening) maar ook hoe minder de lichtsterkte is.

4300k is BMW OEM kleur, 6000k zit daar boven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

injectie schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 20:51:
[...]

Mijn auto is nog steeds niet af. dus maar eff ehet doosje op de foto.
[afbeelding]
mja
andere 'siemens' zeg maar

Afbeeldingslocatie: http://www.wdr.de/themen/_images_/images/3/wirtschaft/wirtschaftsbranche/siemens/werk_kamp_lintfort_400q.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ligt de blauwe look ook niet af van je type lampen? Volgens mij hebben die projectorlampen (met die bolletjes) een andere kleurlook van veraf als gewone reflectorlampen.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 05 september 2007 @ 18:22:
[...]

Bobby, ik zou gewoon 6000k doen net als ik heb. Is een mooie tussenweg voor toch die echte xenon look maar wel iets meer de voordelen van meer zicht in de verte. Hoe hoger de K's, hoe blauwer (en lelijker naar mijn mening) maar ook hoe minder de lichtsterkte is.

4300k is BMW OEM kleur, 6000k zit daar boven :)
4300 is ook oem nissan.

gaat mij vooral het licht, niet om de looks. dat het stoer blauw lijkt boeit me weinig.
6000k is dan beter, maar wel meteen de helft duurder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Waar halen jullie die OEM kleurtemperatuur vandaan eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Je ziet dat 8000K licht ook alleen bij 'bepaalde auto's', ik zie ze al aankomen in m'n spiegels: verlaagd, altijd linksrijdend... Naja, you get the point ;)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Overdrijven is ook een vak. En zulke reacties komen altijd van 'een bepaald soort volk' vandaan om maar even te blijven generaliseren. (Maar je hebt wel gelijk. Mensen die langzaam rijden horen inderdaad thuis op de rechterbaan zodat de 'verlaagden' er langs kunnen. :P )

Maar goed, ff serieus nu.
Zoals ook al een paar mensen hier aangeven is dat het blauwe echt wel meevalt. 10000K (groot licht) heb ik toevallig afgelopen week gezien (bij inderdaad een verlaagde auto) en dat is pas echt blauw. Tegelijkertijd had die persoon 12000K (dimlicht) en dat oogt paars. Vraag me niet hoe die gast wilde seinen, want dat lukte inderdaad maar 1x .. lol

8000K is hooguit lichtblauw te noemen, maar zit je achter het stuur zie je gewoon echt wit licht. Waarschijnlijk kies ik de volgende keer wel voor 6000K, puur omdat dit nog meer licht geeft dan 8000K, niet voor de kleur.

* Smarron is toch heel blij met z'n 8000K set, die hij overigens per toeval voor heel weinig op de kop kon tikken en destijds geen keuze had in verschillende kleuren.

• paQ

paQ

gisteren iemand naast me met 8k
ikzelf heb 6 k.

als ik dan in de weerspiegeling van mijn voorganger kijk, dan noem ik de 6k graag wat 'grijzer'
paars grijzer witter
8k is dan baby licht blauw :)

• Rejgun
  • Laatst online: 01:27

Rejgun

Leven is Bier drinken

Topicstarter
Weet iemand hier wat de OEM kleur van Audi is ?

Audi: Vorsprung durch Technik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

4300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 16:26

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeeuw
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02:20

Zeeuw

5.6

Is er nog een verschil tussen af-fabriek Audi Xenon of BMW Xenon?
Ik heb het idee dat mijn BMW minder lichtopbrengst heeft dan een Audi, is dat puur en alleen de kleurtemp. of zit er meer verschil in?
Ik heb gewoon af-fabriek xenon, D2S fitting als ik me niet vergis. Maar wil graag meer lichtopbrengst, vooral als ik in de stad rij, met veel lantaarnpalen zie ik bijna niet dat mijn lampen aanstaan!

Read the badge, Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
  • Laatst online: 06-09 06:49
Ongeveer jaar geleden voor 85euro 10.000k H4 setje weten te bemachtigen. Werkt nog steeds prima. Lijkt wel, naar mate hij ouder wordt, blauwer van kleur wordt. Reed in de ochtend in de zware regen naar het werk, dacht wel wow, hij is nu wel erg blauw. Vind op zich wel mooi. Dus dik tevreden hier :) In de toekomt denk ik helder glas bestellen, kijken hoe het dat staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Zeeuw schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 00:35:
Is er nog een verschil tussen af-fabriek Audi Xenon of BMW Xenon?
Ik heb het idee dat mijn BMW minder lichtopbrengst heeft dan een Audi, is dat puur en alleen de kleurtemp. of zit er meer verschil in?
Ik heb gewoon af-fabriek xenon, D2S fitting als ik me niet vergis. Maar wil graag meer lichtopbrengst, vooral als ik in de stad rij, met veel lantaarnpalen zie ik bijna niet dat mijn lampen aanstaan!
verschil zal hem in de lenzen zitten en/of afstelling
dat je de indruk hebt dat je lampen uitstaan bij straatverlichting is vrij normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Yep, wat je namelijk wel zal zien is de reflectie op de borden en ander reflecterend materiaal. Wat je minder ziet is de vlek licht voor je op de grond, wil je dat duidelijk zien moet je geel halogeen licht nemen. Maar dan is de vraag, wat is belangrijker? De grootste vlek op de grond of het meeste zicht vooruit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 16:26
Ik ben van plan een Pilot setje te kopen voor de Mondeo III, schijnt wel een goed setje te zijn. Iemand die ook een Mondeo heeft tips voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ohjah, wij hebben dus laatst een Pearl 8000k setje in de Honda HR-V van m'n pa gemonteerd. Het valt echt niet tegen! Grootlicht is niet meer nodig. Met groot licht wordt alles wat geler, en het lichtbeeld wordt wat hoger, niet zozeer verder schijnen.
Inbouw was opzich simpel, ware het niet dat honda voor hun H1 lampen 1 of ander speciaal adaptertje hebben, zodat het niet direct "plug & play" was.
De kleur valt me trouwens ook mee, ik was bang dat het mss te blauwig zou zijn, maar het is absoluut niet blauwig, hooguit heel licht babyblauw (zoals eerder vermeld).

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Van mijn inmiddels ruim een jaar oude marktplaats aftermarket set, begint 1 lamp roder te kleuren. geen idee of het sneller achteruit zal gaan. Ik vind het wel een veel betere temperatuur overigens, maar toch verwacht ik dat ie stuk gaat binnenkort.

Iemand adresjes voor losse lampen? (met aangebakken kabel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

www.rondevries.nl verkocht d8 ik ook losse lampjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

en nu trekt ie juist weer blauwer weg :?

lijkt wel of ik ineens 1 8000K lamp heb.... bwerrgh :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

en stuQ :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Toch best snel aangezien goede xenonlampen toch de nodige jaren mee moeten gaan. Maar het was te verwachten dat hij stuk zou gaan aangezien hij steeds verkleurde.

Sterkte met dit verlies ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

sja snel

maarja
er zitten altijd lampen tussen die net na de garantie het leven laten :P
zo ook in de af fabriek lampjes 'vroeger'

ik zie echter links en recht alweer wat aanbieders die vervangende lampen verkopen voor 30 euro.
ergens nog best te overzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor een beetje kwaliteit halogeen ben je dat ook kwijt dus wat dat betreft....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Tja kwaliteit halogeen, wat is kwaliteit halogeen, phillips levert naar mijn idee ook goede halogeen, maar dat is net zo duur. PIAA heb ik geen ervaring mee schijnt ook goed te zijn maar ook een flinke belasting voor je systeem, maar die zijn dan weer een stuk duurder.

Kwaliteits Xenon moet ook zo ongeveer jaar of 10 mee kunnen, maar daar betaal je dan wel zo'n 100 euro voor, maar goed elke jaar xenon vervangen van 30 euro is uiteindelijk dan ook duurder (aangenomen dat je je auto langer dan 4 jaar houdt.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Ik denk dat paQ net een maandagmorgen lamp heeft gehad, want of ze nou goedkoop of duur zijn, de xenonlampen gaan gemiddeld toch wel minimaal 3 jaar mee. Dan is een goedkope lamp ook een prima keuze.

Mijn xenon heb ik nu zo goed als een jaar en nog geen kleurverschil. Ik ga er vanuit dat ze het nog zeker wel een aantal jaar volhouden. Ik rij overigens ook overdag met mijn xenonverlichting aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Even voor alle duidelijkheid: ik ben een Xenon noob. Het zat al in mijn auto toen ik hem kocht. Excuus voor mijn misschien domme vragen :)

Vandaag is een van mijn xenon lampen kapot gegaan. Gezien de lange levensduur was het misschien simpele pech. Of wellicht door een verkeerde aansluiting? Wanneer ik namelijk mijn licht aan doe, zie je een flits zeer fel licht, voordat de lampen de normale sterkte krijgen. Iemand een idee? Hoort dit zo doordat grootlicht en dimlicht in een lamp zitten?

Normaal gesproken vervang je in een dergelijk geval beiden lampen. Is dit bij Xenon ook raadzaam? Iemand een tip waar je het beste losse lampen kunt bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Ik ben benieuwd hoe jong je auto is. :)

Mijn lampen flitsen ook altijd even als ik ze aandoe, maar niet feller als ze eenmaal "opgewarmd" zijn. Ik denk dus wel dat ze aan vervanging toe zijn. Wat je met normale lampen (in huis) ook weleens hebt dat ze feller gaan branden en dat houdt in dat ze vrij snel erna kapot gaan. Misschien dat er een verband is ?

Ik zou sowieso beide lampen vervangen, want je zult ongetwijfeld verschil in lichtkleur krijgen. En ik schat dat je 4300K hebt. Waar je mee wordt doodgegooid zijn sets van 6000K, 8000K en 10000K. Uit mijn hoofd weet ik niet waar je de standaard xenonlampen kan kopen. Ik meen dat in dit topic nog wel wat winkels zijn genoemd die ze verkopen.

Maar mocht je over willen stappen op bijv. 6000K is er genoeg aanbod en goede prijzen. 3 posts hierboven heeft paQ wat aanbieders gevonden die voor 30 euro lampen verkopen. Misschien wilt hij ze wel even opnoemen. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roenie schreef op zondag 04 november 2007 @ 01:46:
Even voor alle duidelijkheid: ik ben een Xenon noob. Het zat al in mijn auto toen ik hem kocht. Excuus voor mijn misschien domme vragen :)

Vandaag is een van mijn xenon lampen kapot gegaan. Gezien de lange levensduur was het misschien simpele pech. Of wellicht door een verkeerde aansluiting? Wanneer ik namelijk mijn licht aan doe, zie je een flits zeer fel licht, voordat de lampen de normale sterkte krijgen. Iemand een idee? Hoort dit zo doordat grootlicht en dimlicht in een lamp zitten?

Normaal gesproken vervang je in een dergelijk geval beiden lampen. Is dit bij Xenon ook raadzaam? Iemand een tip waar je het beste losse lampen kunt bestellen?
Dat hoort zo. Het gas ontbrandt en warmt daarna op. Niks mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

setje 5000K is onderweg. (ipv de huidige 6000K)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Gelijk maar een reservesetje bestellen lijkt me? Anders moet je telkens als er een lamp kapot is dagen wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Ik proef enig sarcasme in je post? :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nou, nee, niet zozeer...
Lijkt me wel handig om die achter de hand te hebben, voordat je telkens een week zonder licht zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Dan draai je er toch ff een halogeenlamp in

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

MikeyMan schreef op woensdag 07 november 2007 @ 15:08:
Nou, nee, niet zozeer...
Lijkt me wel handig om die achter de hand te hebben, voordat je telkens een week zonder licht zit...
'telkens een week' :D

ik houd het op toeval
Ook in een jonge BMW of C5 gaan xenonlampen wel eens stuk.
-tom-562 schreef op woensdag 07 november 2007 @ 15:31:
Dan draai je er toch ff een halogeenlamp in
mijn handen liggen al op 4 plekken open.... ik wacht wel een paar dagen ;)

[ Voor 25% gewijzigd door paQ op 07-11-2007 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

vanmiddag de 5000K pitten geinstalleerd
WE-RELD van verschil!

ik had 6000K en vond 8000K altijd WAY too blauw...
maar ergens denk ik dat van 6000K nu ook ;)

kentekens van voorliggers kleuren ook niet meer groen, geen gekleurde schijn meer rondom je koplampen en een beter lichtbeeld. (geen idee hoe dat precies zit)
Net even naast een buurman met af fabriek xenon gestaan en verschil is nauwelijks op te sporen.
aftermarket 4300 is trouwens ook inmiddels verkrijgbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Zijn die setjes xenon van 99 euro enzo nog een beetje goed? Mij lijkt het allemaal 1 pot nat namelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
setje H7 6000k voor 99 besteld, jullie horen mijn ervaringen wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

zie ze al in minder K voor 70 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Ik ben ook wel benieuwd naar de ervaringen. Eigenlijk meer naar de lange termijn ervaringen, want een setje night vision halogeen lampen van Phillips a 35,- die heb je met 2x per jaar (theoretisch) met Xenon al gauw terug verdiend.

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

ND863 schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 21:50:
Ik ben ook wel benieuwd naar de ervaringen. Eigenlijk meer naar de lange termijn ervaringen, want een setje night vision halogeen lampen van Phillips a 35,- die heb je met 2x per jaar (theoretisch) met Xenon al gauw terug verdiend.
Mijn semi 2ehandse xenon-set (Was een week geinstalleerd in een BMW, maar zat niet vast en moest er daarom uit. Die set heb ik voor een zeer zachte prijs overgenomen.) zit er sinds begin november vorig jaar in en werkt nog perfect. Ik merk nog geen verschil in lichtsterkte of kleur.

In mijn vorige auto heb ik toevallig een set Nightvision van Philips gehad en die hielden het 8 maanden vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebbie
  • Laatst online: 12:16
paQ schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 19:21:
zie ze al in minder K voor 70 euro
Waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
ebay prob

verschil halogeen met 6000k
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4c0dd17145da87b3e1567806d8cb37fc/full.jpg

vond dat gele eigenlijk wel mooier staan :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

sta over naar 5000 dan ;)
zit hier tussen in

@Ebbie:
even zoeken met "xenon 5000K" op ebay.de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar hoe minder K hoe meer licht dus? Zicht bedoel ik dan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Nou, hoe minder niet natuurlijk. Als je 2000K xenon neemt zal je minder zicht hebben dan met 5000K. De fabrikanten kiezen niet voor niks voor 4300K, dat zal het meeste lichtopbrengst hebben lijkt me dan. Zodra die lampen betaalbaar verkrijgbaar zijn wissel ik m'n 6000K lampen ook om :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

uhm

de lichtopbrengst (de lumen) staat los van de kleurtemperatuur van de lamp.
er zijn setjes 6000K met 3200 lumen en er zijn er met 4500 lumen.

ik zou het anders zeggen:
de lichtopbrengst is (misschien) het meest efficient bij 4300K.

en ik val maar weer in herhaling
69 euro een setje
7000K, 5000K 6000K 4300K

[ Voor 16% gewijzigd door paQ op 24-11-2007 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Weet niet of 4300K echt het beste zicht geeft. Je zou denken dat het licht dat het meeste het daglicht benaderd voor het beste zicht hoort. En dat zit voor zover ik weet tussen de 4300K en 6000K. Weet niet precies welke waarde het wel is.

edit: wat hierboven gezegd wordt is ook waar natuurlijk. Lichtopbrengst is wat anders dan het zicht dat je hebt. Maar er vanuit gaande dat de lichtopbrengst hetzelfde is, zal je bij het meest witte licht denk ik het meeste zicht hebben.

edit2: De kleurtemperatuur van daglicht bedraagt 5600 Kelvin. (bron: Wikipedia)

[ Voor 44% gewijzigd door 13art op 24-11-2007 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nouja sommige raceauto's rijden echt met gele lampen. Ik weet wel dat het rustiger kijken is, vandaar dat je ook die gele brillen hebt voor nightdriving.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2007 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 21:48:
Nouja sommige raceauto's rijden echt met gele lampen. Ik weet wel dat het rustiger kijken is, vandaar dat je ook die gele brillen hebt voor nightdriving.
Maar dat is iets heel anders. Die brillen met gele glazen zijn om de glinstering en verblinding van de lichtend van oa tegenstanders tegen te gaan.

Xenon licht zou juist minder vermoeiend voor je ogen moeten zijn omdat het daglicht benaderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:11

-Sander-

///M Powerrrrrr

paQ schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 21:34:
en ik val maar weer in herhaling
69 euro een setje
7000K, 5000K 6000K 4300K
Doe eens aan bronvermelding..
Waar kan die die set voor die prijs halen en wat voor merk heb je dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebbie
Alfa_146 schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 23:32:
[...]

Doe eens aan bronvermelding..
Waar kan die die set voor die prijs halen en wat voor merk heb je dan ?
ik kan ze ook niet vinden, heb je wat meer informatie inderdaad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebbie
Ik ben misschien een idioot zijn, maar met deze zoekopdracht vind ik geen setjes van 69 euro. Strange...;)
Pagina: 1 ... 4 ... 19 Laatste