Xenon (inbouw)

Pagina: 1 ... 5 ... 19 Laatste
Acties:
  • 70.215 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05:00

paQ

ze gaan voor om en nabij dat bedrag weg
m.a.w.
bied 69 euro, en je bent hoogstwaarschijnlijk de winnaar.

Deze verkoper heeft er meer per dag staan, dus je hoeft nooit lang te wachten.

edit:

zie je?
net afgelopen
http://cgi.ebay.de/XENON-...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

[ Voor 34% gewijzigd door paQ op 26-11-2007 12:55 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:31
paQ schreef op maandag 26 november 2007 @ 12:54:
ze gaan voor om en nabij dat bedrag weg
m.a.w.
bied 69 euro, en je bent hoogstwaarschijnlijk de winnaar.

Deze verkoper heeft er meer per dag staan, dus je hoeft nooit lang te wachten.

edit:

zie je?
net afgelopen
http://cgi.ebay.de/XENON-...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
Ah ok, en jij hebt ook bij hem gekocht? Bedankt alvast!

edit: helaas hij heeft geen h4....

[ Voor 3% gewijzigd door Ebbie op 26-11-2007 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

paQ schreef op donderdag 06 september 2007 @ 08:52:
als ik dan in de weerspiegeling van mijn voorganger kijk, dan noem ik de 6k graag wat 'grijzer'
paars grijzer witter
Je bedoeld met "grijs" vast "diamant wit" zoals ze dat netjes zeggen. Ik heb nog geen xenonsetje meegemaakt die grijs was qua kleur ;)

Heb een week terug ook mijn xenon setje besteld en zit nu ongeduldig te wachten totdat de deurbel gaat :P
Ik heb meegedaan aan een inkoopactie, is een Pilot set alleen dan zonder Pilot stickertjes voor een aanzienlijk lager bedrag. Inclusief twee jaar garantie.
Pilot staat zover ik weet wel hoog bij de aftermarket xenonsets. Ook hun ballasten zouden prima voldoen en mocht er nou een defect aan zijn bieden ze toch twee jaar garantie op alles.

Mocht iemand geinteresseerd zijn in de URL van de inkoopactie (die nu overigens weer bij de 13e inkoopactie speciaal voor xenon is aanbeland) dan moet degene maar een PM sturen.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Ebbie schreef op maandag 26 november 2007 @ 13:19:
[...]

Ah ok, en jij hebt ook bij hem gekocht? Bedankt alvast!

edit: helaas hij heeft geen h4....
nee ik heb ze niet daar gekocht, alhoewel ik wel denk dat ze uiteindelijk van hem afkomstig zijn.

Later zag ik dat hij dus ook voor een habbekrats 4300 levert, alsmede een collega verkoper van hem die ook in de losse pitjes handelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mjah, maar je ervaring met dat setje -wat dus relatief snel kapot gaat- doet mij toch neigen naar een pilot-setje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

uhh.,... er lopen nu toch echt waten zaken doorelkaar

de lampen die ik nu heb (met metalen voet, WAARSCHIJNLIJK afkomstig van de Oostenrijkse leverancier als ik de historie van mijn verkoper na ga) bevallen uitstekend. En presteren vele malen beter dan eerdere lampjes (van Marktplaats a 160 euro) met plastic voet (en dus ook slechte inklemmogelijkheden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Iknow... Maar het geeft wel een verschil in kwaliteit aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

dat die van 160 bagger is in vergelijking met die van 69?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:22
Hoe zit dat nu met H4 en grootlicht?

Die goedkope setjes leveren zo te zien allemaal dimlicht, je grootlicht vervalt dan. Kom je dus niet door de APK tenzij je er even halogeen in draait. Mocht je echt pech hebben dan pakt de politie je ook nog een keer.

Optie 2 is bi-xenon, wat eigenlijk gewoon een xenon lamp is die van positie wisselt bij grootlicht. Heb je je licht niet aan dan kun je dus ook niet seinen. Wat imho sowieso niet lekker is met zo'n bak licht. Deze zijn het duurste, en waarschijnlijk ook het duurste bij vervanging van de lamp.

Optie 3 is xenon met een halogeen lamp voor grootlicht, samen op 1 H4 'module'. Die zie ik echter nergens behalve bij Pilot. Dit lijkt mij de beste optie. Pilot is alleen even duur als de goedkopere bi-xenon set.

Aangezien de elektronika geen kl*te voorstelt heb ik geen zin om daar flink meer voor te betalen. Kun je beter achteraf nog een betere set lampen kopen.

edit: ik heb zojuist een 2dehands pilot H4 set gekocht via marktplaats voor 90 euro. Met halogeen grootlicht.

[ Voor 5% gewijzigd door P5ycho op 26-12-2007 11:35 ]

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 20:54

GaMeOvEr

Is een hork.

Zo, ik heb ook weer wat Xenon setjes binnen, uit Hongkong. (via ebay.de) :P De setjes zijn H1-6000K, moesten 32,95 per stuk kosten, en 23 euro verzendkosten. 3 setjes besteld, werd maandag afgeleverd, kwam dan nog 17 euro invoerbla bij, en klaar.

Kortom, voor 184,85 3 setjes aan huis afgeleverd. Dat is dus 61,60 per setje. :D

Goeie deal. De eerste set gisteren in de E30 Touring van Armande ingebouwd, werken perfect. :)

Aannames zijn fataal.

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:44

13art

Moderator Mobile
P5ycho schreef op woensdag 26 december 2007 @ 11:34:
Hoe zit dat nu met H4 en grootlicht?

Die goedkope setjes leveren zo te zien allemaal dimlicht, je grootlicht vervalt dan. Kom je dus niet door de APK tenzij je er even halogeen in draait. Mocht je echt pech hebben dan pakt de politie je ook nog een keer.

Optie 2 is bi-xenon, wat eigenlijk gewoon een xenon lamp is die van positie wisselt bij grootlicht. Heb je je licht niet aan dan kun je dus ook niet seinen. Wat imho sowieso niet lekker is met zo'n bak licht. Deze zijn het duurste, en waarschijnlijk ook het duurste bij vervanging van de lamp.

Optie 3 is xenon met een halogeen lamp voor grootlicht, samen op 1 H4 'module'. Die zie ik echter nergens behalve bij Pilot. Dit lijkt mij de beste optie. Pilot is alleen even duur als de goedkopere bi-xenon set.

Aangezien de elektronika geen kl*te voorstelt heb ik geen zin om daar flink meer voor te betalen. Kun je beter achteraf nog een betere set lampen kopen.

edit: ik heb zojuist een 2dehands pilot H4 set gekocht via marktplaats voor 90 euro. Met halogeen grootlicht.
Er is nog een duurdere optie. Er is namelijk ook xenon met 2 lampunits 1 voor dimlicht en 1 voor grootlicht. Dus niet door door de lamp van positie te wisselen, maar door een andere lamp te laten branden (net zoals je bij halogeen 2 gloeidraden hebt zeg maar).

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

DjWannaB2002 schreef op donderdag 27 december 2007 @ 03:17:
[...]

Er is nog een duurdere optie. Er is namelijk ook xenon met 2 lampunits 1 voor dimlicht en 1 voor grootlicht. Dus niet door door de lamp van positie te wisselen, maar door een andere lamp te laten branden (net zoals je bij halogeen 2 gloeidraden hebt zeg maar).
Hoe had je dat in gedachten met h4?

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:59

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Even een vraag over xenon in het algemeen.
Vaak zie je op de weg van die cheape oude bmw's, golfjes enzo met felblauwe licht.
Wat is dat dan? nep xenon?

Huub Huub Barbatruc!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Dat zijn halogeen lampjes met blauw licht. Kost 2 tientjes op marktplaats :+

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Of xenon met >6000k....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
MikeyMan schreef op donderdag 27 december 2007 @ 09:37:
[...]

Hoe had je dat in gedachten met h4?
Een gewone H4 lamp bestaat uit twee gloeidraden, nou zo is er ook een xenon lamp ontwikkeld. Alleen heeft xenon geen gloeidraden, maar dan hebben ze gewoon in 1 lamp twee compartimenten met gas die apart van elkaar kunnen ontbranden.
Zal wel eens kijken of ik die site nog kan vinden.

edit:
Gevonden met de daarbij behorende uitleg.

[ Voor 16% gewijzigd door 13art op 28-12-2007 02:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectie
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-02-2024
Eindelijk een fotootje van mijn Saab 9000 Met een Siemens 6000K H1 setje

Afbeeldingslocatie: http://www.saabforum.nl/albums/album595/100_1504.sized.jpg

TeamBVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:13

Sick Nick

Drop the top!

DjWannaB2002 schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 01:45:
[...]

Een gewone H4 lamp bestaat uit twee gloeidraden, nou zo is er ook een xenon lamp ontwikkeld. Alleen heeft xenon geen gloeidraden, maar dan hebben ze gewoon in 1 lamp twee compartimenten met gas die apart van elkaar kunnen ontbranden.
Zal wel eens kijken of ik die site nog kan vinden.

edit:
Gevonden met de daarbij behorende uitleg.
Moet je er wel bij vertellen dat een losse xenon lamp als grootlicht dus absoluut niet werkt :p Ik heb een weekje een xenon set als grootlicht erbij gehad maar dat was echt drama. Seinen werkt niet omdat de lamp een opwarmtijd heeft van 5 a 10 seconde voordat ie z'n echte kleur en sterkte heeft (plus seinen met een xenonlamp is zowieso al niet goed, steeds aan/uit. daarom hebben fabriekslampen een klapmechanisme in de lens om zo grootlicht te geven vanuit een enkele lamp). Constant aan werkt uiteraard wel prima en je hebt een bak licht om eng van te worden, leuk in een onverlichte polder maar verder niet nuttig omdat je met gewoon dimlicht xenon ook al veel zicht hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Sick Nick schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 22:26:
[...]

Moet je er wel bij vertellen dat een losse xenon lamp als grootlicht dus absoluut niet werkt :p Ik heb een weekje een xenon set als grootlicht erbij gehad maar dat was echt drama. Seinen werkt niet omdat de lamp een opwarmtijd heeft van 5 a 10 seconde voordat ie z'n echte kleur en sterkte heeft (plus seinen met een xenonlamp is zowieso al niet goed, steeds aan/uit. daarom hebben fabriekslampen een klapmechanisme in de lens om zo grootlicht te geven vanuit een enkele lamp). Constant aan werkt uiteraard wel prima en je hebt een bak licht om eng van te worden, leuk in een onverlichte polder maar verder niet nuttig omdat je met gewoon dimlicht xenon ook al veel zicht hebt.
Tja als je percee wil kunnen seinen en je wil ook percee Xenon als grootlicht en je hebt H4 verlichting dan zit er dus niks anders op dan gewoon Bi-Xenon te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
of xenon/halogeen combolampen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
  • Laatst online: 06-09 06:49
Mijn vader heeft een Swift uit '01 met H4 aansluitingen. We hebben een BI-xenon set aangeschaft, allen werkt grootlicht niet. Dit heeft denk ik te maken met de negatieve schakeling die de Swift heeft.

Denk toch dat het aan setje zelf ligt. De aansluiting naar de originele stekker. Want dimlicht werkt gewoon, en zodra je grootlicht aanzet valt die dimlicht uit. Alles is aangesloten, kan trouwens ook maar op 1 manier worden aangesloten.

Afbeeldingslocatie: http://xi.projectd.nl/datas/users/1-pc300058.jpg

Afbeeldingslocatie: http://xi.projectd.nl/datas/users/1-pc300060.jpg

Afbeeldingslocatie: http://xi.projectd.nl/datas/users/1-pc300061.jpg

Afbeeldingslocatie: http://xi.projectd.nl/datas/users/1-pc300063.jpg

Nummers:

1 - Grond, massa, vast aan chassis
2 - Gaat naar ballast
3 - Gaat naar accu
4 - Fuse
5 - Relais
6 - Connector naar bestaande H4 stekker
7 - Aansluiting met een - teken erop
8 - Aansluiting met een + teken erop, zit een weerstand? in.

Gaat mij vooral om connector 7 & 8. Vanuit de xenon lamp zit er een aansluiting, maar die past alleen in 7. Als ik hem aansluit werkt grootlicht niet en valt tevens de dimlicht uit. Ik kan hem niet in 8 aansluiten, want die is een andere aansluiting. Maar als ik naar 6 kijk, en naar mijn weten is swift negatief geschakeld moet ik 8 hebben. Alleen zou ik deze moeten knippen. Weet iemand hier meer over? De weerstand wordt trouwens ook heet. Deze heb ik eruit gehaald. Dimlicht werkt nog steeds goed. Met de weerstand erin gaat grootlicht lampje in dashbord ook lichtjes aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

wat staat er in de handleiding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
paQ schreef op zondag 30 december 2007 @ 21:45:
wat staat er in de handleiding?
Dat is het mooiste... die is er niet. Staat wel een vaag schema op de doos, maar wordt ik ook niet wijzer van. Verder heb ik in mijn eigen auto wel xenon aangesloten, werkt naar behoren, maar is net wat anders. ( H4 met HI/LO zonder relais ).

[ Voor 13% gewijzigd door Don3k op 30-12-2007 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Hmm vreemd, kan me niet herinneren dat bij mn xenonset van carfanatics.nl/xenon een aparte plus en min aansluiting was.
Als ik het goed uit mijn hoofd doe, zat er een aansluiting naar de accu, stuk of 2 aardepunten, 2x relais, en dan de aansluitingen voor de xenon zelf.... Maar kan het verkeerd hebben natuurlijk.

[ Voor 6% gewijzigd door 13art op 30-12-2007 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
eenmaal het bericht is wel voldoende 8)7

[ Voor 85% gewijzigd door 13art op 30-12-2007 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:40

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Mocht iemand nog behoefte hebben aan een setje reservelampjes:

3 stuks Xenon D2S lampen met H4 fitting voor achteraf inbouw.
Merk Osram, dus geen immitatie spul
Lichtkleur 6000K.
Zijn gebruikt in een Peugeot 307 zonder problemen.
Er zit wat witte verf op het puntje, dat was vanwege de glare.

Je krijgt er 3, aangezien er 1 defect is maar ik niet meer weet welke.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/hL3YD4yjecde9vCoRB94SBrV/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/DqQpKflX6ZjQgz4L1J1QfVUx/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/QqeGLLwtqrPg2aJYUJHGvkSi/full.jpg

Interesse? DM me even.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
Afbeeldingslocatie: http://www.proonexenon.com/images/gallery/17.jpg

20.000k! I want 8)7

Afbeeldingslocatie: http://www.proonexenon.com/images/compare.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

20000k? ziet er niet uit en heeft nog een lage lichtopbrengst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Microkid schreef op zondag 13 januari 2008 @ 20:07:
Mocht iemand nog behoefte hebben aan een setje reservelampjes:

3 stuks Xenon D2S lampen met H4 fitting voor achteraf inbouw.
Merk Osram, dus geen immitatie spul
Lichtkleur 6000K.
Zijn gebruikt in een Peugeot 307 zonder problemen.
Er zit wat witte verf op het puntje, dat was vanwege de glare.

Je krijgt er 3, aangezien er 1 defect is maar ik niet meer weet welke.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Interesse? DM me even.
D2S lampen met een H4 fitting.... Wat moet ik me daar precies bij voorstellen. Om mezelf als voorbeeld te nemen ik heb zelf Bi-Xenon. Dus daar zou deze lamp dan ook in moeten kunnen???

Zelf trouwens niet echt interesse maar misschien wel handig om even duidelijk te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Op die foto lijkt het niet echt 20K trouwens? Die 12000K lampen die je tot nu toe had waren al behoorlijk paars, dat zou met 20K echt veeeel erger moeten zijn en niet zo blauw?

Zo ziem de meeste 12000K setjes eruit, lelijke paars-achtige zooi:
Afbeeldingslocatie: http://www.xenonpros.com/12000K-2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:40

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

DjWannaB2002 schreef op zondag 13 januari 2008 @ 23:32:
[...]

D2S lampen met een H4 fitting.... Wat moet ik me daar precies bij voorstellen. Om mezelf als voorbeeld te nemen ik heb zelf Bi-Xenon. Dus daar zou deze lamp dan ook in moeten kunnen???

Zelf trouwens niet echt interesse maar misschien wel handig om even duidelijk te krijgen...
Ik bedoel dus dat dit lampje geschikt is voor vervanging van een H4 lamp (zie ook de 3 uitsteeksels). Je hebt natuurlijk wel zelf de starter en ballast nodig.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebbie
Zojuist via Ebay een setje H4 HI-LO besteld voor 93 euro incl verzenden. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ebbie schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 12:21:
Zojuist via Ebay een setje H4 HI-LO besteld voor 93 euro incl verzenden. Ben benieuwd!
Gewoon Bi-Xenon dus? Of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

forgive me, maar is D2S en d2R niet altijd een vervangingslamp met steek/draai fitting?
en dus niet met aangebakken kabels? (en altijd retrofit uit een ombouwkit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

D2S (lens) en D2R (reflector) zijn lampen voor in auto's met fabrieks-af xenon. Dat zijn inderaad niet de ombouw setjes met gewone fittingen voor in niet-xenon koplampen. Dus die lampen zijn geen D2S met een H4 fitting (zowieso kan dat al niet omdat H4 geen lens-type is maar reflector) maar gewoon xenon-ombouwset lampen met een H4 fitting, Neemt niet weg dat het wel gewoon werkt zolang je maar ballasten erbij hebt, aan alleen die lampen heb je natuurlijk niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Maar goed er zijn wel 'houdertjes' waarmee je een D2S lamp/fitting kan gebruiken in een H4 behuizing. Ik vraag me dan alleen af waarom je dat zou willen aangezien je dan ook geen groot licht meer hebt.

[ Voor 33% gewijzigd door 13art op 16-01-2008 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebbie
Nope volgens mij niet:
Een H4 Hi/Lo Telescopic lamp vervangt een H4 halogeenlamp die zowel dimlicht als grootlicht produceert. In een H4 halogeenlamp zitten twee gloeispiralen, één voor dim- en één voor grootlicht. De H4 Hi/Lo Telescopic lamp heeft echter maar één lichtbron. Door middel van een vernuftige elektromechanische constructie kan deze lichtbron verplaatst worden. In de normale stand functioneert de lamp als dimlicht lamp. In de "Hi" stand functioneert de lamp als grootlicht lamp. In de dim-lichtstand straalt de lichtbron een deel van de reflector aan, terwijl in de groot-lichtstand de lichtbron de gehele reflector aanstraald. Het is met Bi-Xenon dus ook mogelijk om te seinen.

De Bi-Xenon lamp daarintegen heeft 2 verschillende branders per fitting, zowel 1 voor dimlicht en 1 voor grootlicht. Tevens bevatten deze kit's 4 ballasten i.p.v. 2. Het effect van het grootlicht is hierdoor vele malen beter dan de Hi/Lo Telescopic lamp.

[ Voor 72% gewijzigd door Ebbie op 16-01-2008 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Nee dan zal het niet gewoon Bi-Xenon zijn zoals die veel gezien wordt.
Mag ik vragen waar op ebay je deze vandaan hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebbie
DjWannaB2002 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 20:07:
Nee dan zal het niet gewoon Bi-Xenon zijn zoals die veel gezien wordt.
Mag ik vragen waar op ebay je deze vandaan hebt?
Dat mag: bij http://myworld.ebay.nl/diane-shop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Zie alleen maar pakketten met Bi-Xenon waarbij het werkt met zo'n elektronisch mechanisme. Maar goed dat zeg niet dat jij net een andere hebt natuurlijk. Want ze bestaan wel met 4 ballasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tsjah, toch vraag ik het me af...

Volgens mij worden die telescooplampen toch vaak verkocht als zijnde h4 bi-xenon...

Lijkt me ook handiger met seinen, dat je niet eerst een tijd moet opwarmen voordat er licht is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
xenon met 4 ballasten is er wel, maar is compleet nutteloos. Wordt dus ook nauwelijks daadwerkelijk verkocht. Als je H4 bi-xenon koopt kun je er vanuit gaan dat het een hi/lo constructie betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
P5ycho schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 22:04:
xenon met 4 ballasten is er wel, maar is compleet nutteloos. Wordt dus ook nauwelijks daadwerkelijk verkocht. Als je H4 bi-xenon koopt kun je er vanuit gaan dat het een hi/lo constructie betreft.
Dat het nutteloos is ben ik het niet met je eens. Inderdaad voor seinen is het niet echt handig, maar verder... Enige waar ik me twijfels bij heb is wat als je switcht naar groot licht? Zit je dan een aantal tellen in half donker? Xenon moet eerst opwarmen. Het is niet lang, maar toch. Ongeluk zit in een klein hoekje/seconde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Die kans is er denk ik ook nog ja...
Zou natuurlijk wel op te vangen zijn in de ballast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
MikeyMan schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 23:17:
Die kans is er denk ik ook nog ja...
Zou natuurlijk wel op te vangen zijn in de ballast...
Ja dat zou niet zo heel moeilijk moeten zijn denk ik, maar nergens lees je er iets over.

Trouwens kwam net op een site daar gebruikten ze HI/LO en Bi-Xenon naast elkaar.
HI/LO was icm Halogeen lamp en Bi-Xenon zoals we dat veelal kennen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het helemaal gehad met die goedkope setjes.
In mijn Volskwagen Caravelle zat een cheap-ass (Kingwood) Bi-Xenon setje, volgens de vorige eigenaar (die de set geïnstalleerd heeft) een 'dure set'. Lichtopbrengst was prima. Echter laatst was ik in Duitsland en begon er 1 lamp steeds te flikkeren. Lamp bleek dus versleten (na een half jaar!!). Goedkope troep dus, en ik kon er geen reservelampje bij krijgen.

Nu een nieuwe (dure) Bi-Xenon merkset gekocht van 450 euro, zelfde lichtopbrengst maar het zit allemaal heel wat degelijker in elkaar! Ik hoop ook dat de set langer meegaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebbie
Ebbie schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 12:21:
Vandaag binnengekomen. Eerste indruk is goed, de inhoud van de doos ziet er netjes uit.
Vrijdag gaat het waarschijnlijk ingebouwd worden. Die Chinezen daar mogen trouwens nog wel wat aan hun Engels en hun minderwaardigheidscomplex doen. Een van de prachtige zinnen op de doos:
Made professionally with Germanic technology

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fluppie007
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 12:06
Foto's van mijn inbouw, super-vision 4300K H4 Hi/Lo
Kleurtemp is maar ook tov wat je vergelijkt...
Foto's zijn hier niet accuraat in, door de wijziging van de witbalans.
Moet je gewoon "in het echt" zien.

Mijn regel is: Reflectors 4300K / Lenzen 5000-6000K
Anders wordt het teveel "tuning blauw"

Kijk hier:

A6 2001 / lenzen / 6500K ( is eigenlijk te blauwig )
Vitara 1994 / reflector / 4300K
Focus Clipper / reflector / 4300K

Vieze halogeenlampen, bah geel !
Afbeeldingslocatie: http://img299.imageshack.us/img299/9899/img2871qe6.jpg

Links Xenonlampje 4300K, rechts ugly halogeen
Afbeeldingslocatie: http://img252.imageshack.us/img252/4144/img2873gw4.jpg

Bovenaanzichtje L: Xe R: Halo
Afbeeldingslocatie: http://img252.imageshack.us/img252/8271/img2877xi5.jpg

Ford Focus Clipper:
Afbeeldingslocatie: http://img186.imageshack.us/img186/6718/img2878at2.jpg

Links papa's Audi A6 met Brightstar-HID 6500K / rechts mijn Vitara met H4 Bi-Xenon 4300K
Afbeeldingslocatie: http://img186.imageshack.us/img186/6638/1002977zq5.jpg

Idem ( xenon lijkt nu geel he ;) )
Afbeeldingslocatie: http://img299.imageshack.us/img299/4210/1002979vj9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hier zie je meteen waarom ik zo'n hekel heb aan mensen die achteraf Xenon inbouwen in koplampen die daar niet voor bedoeld zijn of niet goed afgesteld zijn. Moet je het verschil 's zien tussen hoe erg de Audi verblindt en hoe die Vitara verblindt? Strooilicht olé :X Ik geef zulke tegenliggers geregeld groot licht, omdat ik gewoon geen bal zie als ze me tegemoet komen :o

Eigenlijk zie je het al heel duidelijk op het moment dat je links HID hebt zitten en rechts nog halogeen: zelfs vanuit een hoge kijkhoek verblindt de HID-lamp en de halogeenlamp niet. Ga je nog langs de garage om dat bij te laten stellen? :*

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ebbie schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 00:24:
[...]

Vandaag binnengekomen. Eerste indruk is goed, de inhoud van de doos ziet er netjes uit.
Vrijdag gaat het waarschijnlijk ingebouwd worden. Die Chinezen daar mogen trouwens nog wel wat aan hun Engels en hun minderwaardigheidscomplex doen. Een van de prachtige zinnen op de doos:

[...]
En is het nou inderdaad met 4 ballasten? Of is het gewoon zoals de meeste een mechanisch systeem dat verschuift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Grrrrrene schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 01:50:
Hier zie je meteen waarom ik zo'n hekel heb aan mensen die achteraf Xenon inbouwen in koplampen die daar niet voor bedoeld zijn of niet goed afgesteld zijn. Moet je het verschil 's zien tussen hoe erg de Audi verblindt en hoe die Vitara verblindt? Strooilicht olé :X Ik geef zulke tegenliggers geregeld groot licht, omdat ik gewoon geen bal zie als ze me tegemoet komen :o

Eigenlijk zie je het al heel duidelijk op het moment dat je links HID hebt zitten en rechts nog halogeen: zelfs vanuit een hoge kijkhoek verblindt de HID-lamp en de halogeenlamp niet. Ga je nog langs de garage om dat bij te laten stellen? :*
Dit is inderdaad wle drastisch ja :{

Ik heb zelf ook een retrofit set, maar dan opnieuw laten stellen en zelfs dan nog 2/5 terug gedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebbie
DjWannaB2002 schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 11:57:
[...]

En is het nou inderdaad met 4 ballasten? Of is het gewoon zoals de meeste een mechanisch systeem dat verschuift?
Dat laatste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worldwide
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Worldwide

Vinyl

[edit]
gevonden

[ Voor 95% gewijzigd door Worldwide op 26-01-2008 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet niet of ik hier ook ervaringen met bedrijven mag posten. Maar ik heb goede ervaringen met Tunex in 's Heerenberg. Hier heb ik H4 bi-xenon 6000k in mijn VW Bora laten bouwen. Goeie service voor een nette prijs (220 incl inbouw, merk Siemens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:17

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2008 @ 21:39:
Weet niet of ik hier ook ervaringen met bedrijven mag posten. Maar ik heb goede ervaringen met Tunex in 's Heerenberg. Hier heb ik H4 bi-xenon 6000k in mijn VW Bora laten bouwen. Goeie service voor een nette prijs (220 incl inbouw, merk Siemens).
En ik een slechte. Nemen de telefoon amper op, reageren niet op email. Kom ik langs, hebben ze geen xenon op voorraad! 8)7 Ik wilde daar van de combi chiptuning-xenon gebruik maken. Ik heb het nu nog goedkoper kunnen doen gelukkig.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smarron schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 08:51:
[...]
En ik een slechte. Nemen de telefoon amper op, reageren niet op email. Kom ik langs, hebben ze geen xenon op voorraad! 8)7 Ik wilde daar van de combi chiptuning-xenon gebruik maken. Ik heb het nu nog goedkoper kunnen doen gelukkig.
Kijk en zo hebben we allemaal weer wisselende ervaringen... Wel matig dat het bij jou zo gelopen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 09:55:
[...]

Kijk en zo hebben we allemaal weer wisselende ervaringen... Wel matig dat het bij jou zo gelopen is.
Ja, de prijs is daar wel gewoon goed en het waren ook best aardige lui toen ik binnen stond, maar ik was gewoon voor niks gekomen. Dit is wel in november 2006 geweest, wellicht is het nu veel beter geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Laatst online: 14-09 15:47
Dramatische foto's van die vitara, lijkt me veel te verblindend.

Vind persoonlijk ook dat deze aftermarket prut nooit toegestaan had mogen worden. Af-fabriek xenon heeft niet voor niets automatische hoogteverstelling en een speciaal lenzen ontwerp. Ik zie regelmatig allerlei figuren rondrijden met blauw/paars/groen licht die gewoon reteveel verblinden. En je ziet ook direct dat het niet de echte deal is.....!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

JAHRASTAFARI schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 10:25:
Dramatische foto's van die vitara, lijkt me veel te verblindend.

Vind persoonlijk ook dat deze aftermarket prut nooit toegestaan had mogen worden. Af-fabriek xenon heeft niet voor niets automatische hoogteverstelling en een speciaal lenzen ontwerp. Ik zie regelmatig allerlei figuren rondrijden met blauw/paars/groen licht die gewoon reteveel verblinden. En je ziet ook direct dat het niet de echte deal is.....!
Geldt dat voor aftermarket in het algemeen of alleen voor xenonverlichting? Heel veel mensen hebben aftermarket in laten bouwen, zelfs welke oorspronkelijk als lenzen (bolletjes) hebben in jun koplampunit. Dan kun je echt niet zien of het aftermarket is, of af-fabriek. Hooguit als de kleur afwijkt is het te zien, maar dat is dan een ander verhaal, dit werkt vrijwel identiek als de fabrieksxenon.

En aftermarket xenon hoeft zelfs bij niet-lens bezitters niet te verblinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Punt met oudere koplampunits is ook dat de reflector en lens slechter wordt gedurende de tijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Laatst online: 14-09 15:47
Smarron schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 10:59:
[...]
En aftermarket xenon hoeft zelfs bij niet-lens bezitters niet te verblinden.
Niet mee eens. Als het goed gedaan is met de juiste lenzen zie je uiteraard geen verschil, alleen constateer ik dat er op de weg zeer veel prutsaanpassingen zijn gemaakt die dus niet OK zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 29-01-2008 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Ik heb nu ervaring met verschillende merken / soorten aftermarket prut

en de laatste prut (de goedkoopste ook) geven een VEEL, maar dan ook VEEEEL beter, scherper en haast niet-verblindend lichtbeeld.

de pitten die ik nu heb (met metalen voetjes en een net wat ander brandpunt dan de vorige) geven, ondanks dat het licht in het koplampglas wordt 'gemaakt', een scherpe licht/donker grens en strooien veel minder.
Ze geven zelfs dat randje geel/rood op de scheiding licht/donker (nogmaals: gewone matte reflector lampen)

mijn ervaring is dus dat de verschillen in de aftermarket pitten enorm zijn.
de constructie en vooral lengte en plaatsing van de lichtbol op de pit bepaald uiteindelijk ook vanaf waar het licht gereflecteerd gaat worden.
Is de afstand tot de reflector te klein, danwel te groot, dan loopt heel je brandpunt in de soep en krijg je 'dus' een verkeerd lichtbeeld, en 'dus' verblinding.

Ik blijf er echter bij dat dat niet wordt veroorzaakt door het fenomeen xenon, maar door een inferieure lamp. ergo: nagemaakt zonder onderzoek en de maten niet zo nauw genomen.

[ Voor 35% gewijzigd door paQ op 29-01-2008 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smarron schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 10:19:
[...]
Ja, de prijs is daar wel gewoon goed en het waren ook best aardige lui toen ik binnen stond, maar ik was gewoon voor niks gekomen. Dit is wel in november 2006 geweest, wellicht is het nu veel beter geworden.
Ik ben in oktober 2007 geweest. Samen met een maat van me, maar hij kwam ook voor niks. Wilde ook de combi van chippen en xenon, beide bleken niet te kunnen in die auto, terwijl uitgebreid telefonisch contact was geweest van te voren. Toen zeiden ze dat t geen enkel probleem was. beetje jammer, maar was al lang blij dat ze mij goed konden helpen.

De hele toko kwam wel beetje amateuristisch over, maar wel vriendelijk en goed geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
paQ schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 12:23:
mijn ervaring is dus dat de verschillen in de aftermarket pitten enorm zijn.
Ook kleur onderling verschillen ze aardig. Op foto's hangt het ook van de camera af. Wij hebben ook wel wat ervaring met xenon. Ik rij nu zelf met 10.000k H4 xenon (geen bi) en dat verblind hinderlijk mensen. Ik ben er bewust van en heb de koplampen zo laag mogelijk afgesteld, totdat mijn bi-xenon setje binnen is. Deze verblind niet/ minder door de afscherming.

Toyota Celica 8000k
Afbeeldingslocatie: http://upload.project-j.nl/uploads/xenon_001.jpg

Toyota Celica 6000k
Afbeeldingslocatie: http://upload.project-j.nl/uploads/xenon_000.jpg

Toyota Corolla 6000k
Afbeeldingslocatie: http://upload.project-j.nl/uploads/xenon_002.jpg

Suzuki Swift 10000k
Afbeeldingslocatie: http://upload.project-j.nl/uploads/xenon_003.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

10.000k kan mijns inziens onmogelijk door een APK komen en ik vind dat iedere agent je van de weg zou moeten halen ;)

Dat heeft niets meer met koplampen te maken maar met blauwe kermis, en daarnaast enorm veel aandacht trekt. Persoonlijk vind ik 6000k al het randje.
Dat lijkt overdag namelijk wit, maar 's avonds mooi niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
paQ schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 20:13:
10.000k kan mijns inziens onmogelijk door een APK komen en ik vind dat iedere agent je van de weg zou moeten halen ;)

Dat heeft niets meer met koplampen te maken maar met blauwe kermis, en daarnaast enorm veel aandacht trekt. Persoonlijk vind ik 6000k al het randje.
Dat lijkt overdag namelijk wit, maar 's avonds mooi niet meer.
I know, maar ik rijd er al 4 jaar mee, en supergoedkoop setje. Was allemaal nieuw enzo dus uitproberen ^^. Maar het valt wel mee, in de avond is alles gewoon wit, mijn koplamp alleen is blauw. Daarom wordt mijn volgende ook 6000k bi-xenon :)

Oh, en de politie? Vind het alleen maar mooi hoor :) Mits grootlicht werkt, geen probleem voor de apk. Het is niet super blauw namelijk. Foto's vertekenen het beeld naar mijn inzicht. Range Rover Sport met xenon, dat is pas blauw (wat je weer aan de projectors te danken hebt denk ik, is bij de celica namelijk ook zo 6000k en in sommige hoeken erg blauw)

[ Voor 16% gewijzigd door Don3k op 29-01-2008 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

dat wil ik graag wat nuanceren.

Het doet er namelijk niet zo toe welke kleur iemand op het asfalt waarneemt, het gaat nou JUIST om de kleur die de (kop)lamp geeft.
m.a.w. dat mag niet blauw zijn... en ook niet groen... en ook niet.... vul maar in.

blauwe stadslampjes of groene zijn derhalve dus ook verboden.
Die schijnen ook niet, maar het mag die kleur niet hebben.
Een blauw kapje in je grille mag ook niet (je zou immers impliceren dat het een blauwe stroboscooplamp is)

Het blauw van de range rover en van de 300C bijvoorbeeld is de buitenrand van de projectie van de projectorlamp, en is een lichtbreking. Want als een 300C hard optrekt en je recht in je spiegel schijnt bij wijze van spreken, zie je ook wit en geen blauw. (en daarna sterretjes ;) )

terug naar de niet projector lampen:
de projector geeft dus een duidelijke, scherpe lichtbron, een (matte) refelector lamp bijna altijd een heel gebeid wat de kleur van de xenonlamp aanneemt.
Er is nauwelijks sprake van lichtbreking zoals we die kennen van een prisma en daarmee is er zomaar een vlak van 20 x 15 cm 'blauw'

Dat gezegd hebbende vind ik 10000k niet kunnen, laat staan de eppo die ik nog wel eens met 12000k zie langsrijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Don3k
paQ schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 12:32:
dat wil ik graag wat nuanceren.

Het doet er namelijk niet zo toe welke kleur iemand op het asfalt waarneemt, het gaat nou JUIST om de kleur die de (kop)lamp geeft.
m.a.w. dat mag niet blauw zijn... en ook niet groen... en ook niet.... vul maar in.

blauwe stadslampjes of groene zijn derhalve dus ook verboden.
Die schijnen ook niet, maar het mag die kleur niet hebben.
Een blauw kapje in je grille mag ook niet (je zou immers impliceren dat het een blauwe stroboscooplamp is)

Het blauw van de range rover en van de 300C bijvoorbeeld is de buitenrand van de projectie van de projectorlamp, en is een lichtbreking. Want als een 300C hard optrekt en je recht in je spiegel schijnt bij wijze van spreken, zie je ook wit en geen blauw. (en daarna sterretjes ;) )

terug naar de niet projector lampen:
de projector geeft dus een duidelijke, scherpe lichtbron, een (matte) refelector lamp bijna altijd een heel gebeid wat de kleur van de xenonlamp aanneemt.
Er is nauwelijks sprake van lichtbreking zoals we die kennen van een prisma en daarmee is er zomaar een vlak van 20 x 15 cm 'blauw'

Dat gezegd hebbende vind ik 10000k niet kunnen, laat staan de eppo die ik nog wel eens met 12000k zie langsrijden.
Over de kleur, mee eens :) Moet gewoon wit zijn. Daarom ga ik ook terug naar 6000k/4300k. Met al die ricers tegenwoordig wil ik niet mee geassocieerd worden.

- Een ander punt, reed net op de snelweg utrecht- rotterdam. Reed er een mercedes achter me, met xenon en was gewoon wit met een paarse gloed (vooral op de natte weerkaatsing van de grond zichtbaar). De lamp was zelf wit. Was dit 12000k? 12000k is toch super paars? Dit vond ik stiekem wel mooi :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:20
Iemand een idee waar ik goedkoop een setje kan krijgen met 1 lamp (dus zeg maar een set voor een motor?)

Niet omdat ik een motor heb, maar omdat ik m'n beamer wil ombouwen naar Xenon verlichting ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

ik heb wel 1 starter (12V) en gebruikte brander voor je (6000K)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:20
paQ schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 20:48:
ik heb wel 1 starter (12V) en gebruikte brander voor je (6000K)
Hoeveel wil je daar voor hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

tjek pm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

TROS opgelicht

bosch aftermarket is geen bosch ;)
en siemens geen siemens zoals ik al eerder beweerde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
paQ schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 21:16:
TROS opgelicht

bosch aftermarket is geen bosch ;)
en siemens geen siemens zoals ik al eerder beweerde
Haha dat is ook meteen het eerste wat ik dacht toen ik dat zag : :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
MikeyMan schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 11:06:
Punt met oudere koplampunits is ook dat de reflector en lens slechter wordt gedurende de tijd...
Hmm, serieus? Oxidatie en beschadiging door steenslag ofzo?

Ik heb het er eind januari nog even over gehad met m'n monteur en die zei dat ik met goed afgestelde Xenon gewoon door de apk zou moeten komen. Volgens hem is het prima af te stellen zodat het niet verblindt, maar dat hangt wellicht af van het model?

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Grrrrrene schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 07:14:
[...]

Denk eerder door de hitte die de lamp produceert. Nu heb je daar bij Xenon wat minder last van, maar reflector lampen zijn eigenlijk allemaal voorzien van halogeen, en dat produceert flink wat warmte, dat zal op den duur gaan opspelen denk ik. En ouderdom op zich doet natuurlijk ook al wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Ik heb van het weekend een 3000K xenon set in een Matra Murena gebouwd. Normaal heeft een H4 lamp een zwart puntje zodat al het licht via de reflector gaat. Bij mijn eigen golf zit er ook nog een stuk staal voor de H4 lamp dat zelfs zonder zwart puntje het licht niet verblindend wordt. De Murena echter heeft helemaal geen stalen 'insert' en verblindt dus als de t*ring met xenon. Het is dus wel degelijk belangrijk dat de koplampunit het directe licht van de xenon lamp blokkeert, anders is het resultaat een ramp!

3000K is best mooi trouwens. niet zo geel als de originele gele H4 lampen, maar wel een mooie witte koplamp en gele straling op de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

[...]

Ik heb het er eind januari nog even over gehad met m'n monteur en die zei dat ik met goed afgestelde Xenon gewoon door de apk zou moeten komen. Volgens hem is het prima af te stellen zodat het niet verblindt, maar dat hangt wellicht af van het model?
Klopt, dat zegt een kennis van mij (APK keurmeester) ook. Over een maand mag hij weer gekeurd worden, maar vorig jaar is hij ook goedgekeurd (met steekproef!) en de xenon was gewoon goed afgesteld. Niks mis mee en verblindt ook niet.

Hier nog een fotootje vanochtend gemaakt. 8000K. Het lichtbeeld zelf is totaal niet blauw voor de bestuurder.

Afbeeldingslocatie: http://www.smarron.tweakdsl.nl/Other/8000ks.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Smarron op 13-02-2008 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Tsjah, trek bijvoorbeeld je fietslamp maar eens open... Zo'n reflector is relatief baggermateriaal.
Komt inderdaad iets van corrosie/vuilaanslag op. Evenals op het glas.
En dan heb je natuurlijk ook nog steenslag... Allemaal dingen waarvan het strooilicht een stuk erger wordt...

Heb vorig jaar nieuwe koplampunits in m'n Toyota geschroefd. Nu waren deze wel van hogere kwaliteit omdat ze van Koito waren in plaats van Carello, maar het was al een verschil van dag en nacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:36

_Christiaan_

Master of SOG

Ik heb ook een tijdje na zitten denken over xenon, maar ik vind het allemaal zo verschrikkelijk vaag. Ik snap er gewoon niks van.

Ik zie bijvoorbeeld een setje van Camco voor €250, dat zou dan 'echt' plug&play' zijn. Betekent dat ik in mijn auto geen gat hoef te boren in de koplampunit om een nieuwe fitting te monteren? (ik snap sowieso niet waarom dat zou moeten, waarom kan je niet gewoon het xenon lampje in de bestaande fitting zetten en de ballast erop aansluiten)

En ik weet ook niet welk type ik moet nemen (H7, H4 etc.). Ik heb een Golf IV uit '99. Ik heb ook niet zo'n lens, maar gewoon een reflector. Maakt dit uit? Ik heb natuurlijk wel gewoon helder glas.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 15:01
Ik heb het afgelopen weekend in mijn Megane Grand Tour gebouwd. Gewoon oude lamp eruit, xenon lamp erin en ballast netjes inbouwen.
Wel 3 uur bezig geweest omdat Renault het handig vindt om alles via de wielkast te doen...

Je kan dus onder de motorkap nergens bij...

Maar gewoon plug & play dus. Ik heb wel een lens in mijn koplamp, en afstellen was verder niet nodig (wel laten controleren).

In je Golf zit H7 volgens mij. en de meeste mensen met achteraf inbouw hebben een reflector dus dat maakt niet, als je het maar goed af laat stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:30
Rijd ook al een poosje met (H4 Bi) Xenon, heb bewust voor de minst 'blauw/paarse' toen leverbare (via carfanatics.nl) variant gekozen (6000K) maar vind het eigenlijk nog net iets tè. Heb trouwens van die ouderwetse grote H4 koplampen, en ziet er dan ook absolut erg fout uit (net alsof er booskijkers aan de onderkant van de lampen zitten). Maar je hebt er wel een bak licht van, terwijl ik ze expres erg laag heb laten afstellen, zou waarschijnlijk zelfs APK afkeur zijn. Valt me echt 100% mee met reacties van mede weggebruikers, had veel meer geflits verwacht. Blij van, want vind verlichting ècht belangerijk, en kan me echt bijzonder ergeren aan lui die in de schemer, en zoals vandaag in de mist, zonder licht rijden.

• 13art

13art

Moderator Mobile
_Christiaan_ schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 17:11:
Ik heb ook een tijdje na zitten denken over xenon, maar ik vind het allemaal zo verschrikkelijk vaag. Ik snap er gewoon niks van.

Ik zie bijvoorbeeld een setje van Camco voor €250, dat zou dan 'echt' plug&play' zijn. Betekent dat ik in mijn auto geen gat hoef te boren in de koplampunit om een nieuwe fitting te monteren? (ik snap sowieso niet waarom dat zou moeten, waarom kan je niet gewoon het xenon lampje in de bestaande fitting zetten en de ballast erop aansluiten)

En ik weet ook niet welk type ik moet nemen (H7, H4 etc.). Ik heb een Golf IV uit '99. Ik heb ook niet zo'n lens, maar gewoon een reflector. Maakt dit uit? Ik heb natuurlijk wel gewoon helder glas.
Als je de xenon lamp aan de originele fitting zou hangen dan zou je dus nog ergens draden moet knippen om de ballast er tussen te zetten. Nu doe je de xenonlamp in je koplamp en de 'fitting' (vrouwtje) klik je aan een 'mannetje' die oa naar de ballasten gaat.
Je zal waarschijnlijk nog wel een klein gaatje moeten maken in de beschermkap voor de draden die er door moeten, maar dat is de moeite niet. Verder is het gewoon aansluiten op de accu en en massapunt en klaar ben je. Echt niet ingewikkeld.

Je moet wel het juiste type nemen. Welke typje je hebt kan je opzoeken op de site van philips, in het boekje dat bij de auto zat, of gewoon even op de lamp zelf kijken.

Dat het een reflector is zou ik me geen zorgen over maken. Gewoon goed (laten) afstellen. Maar in princiepe als je de lampunit zelf in de auto laat zitten hoeft er niks meer afgesteld te worden.

Persoonlijk vind ik 250 euro voor een xenon set erg duur. Pilot alleen kost al minder. En een setje van carfanatics (welke uit de fabriek van Pilot komt, maar waar alleen een andere sticker op zit en verder precies hetzelfde is) kost zelfs nog minder. 150 euro en 185 voor H4 Bi-Xenon dacht ik. Maar goed het is denk ik net waar je zelf het meeste vertrouwen in hebt.
Nielson schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 23:58:
Rijd ook al een poosje met (H4 Bi) Xenon, heb bewust voor de minst 'blauw/paarse' toen leverbare (via carfanatics.nl) variant gekozen (6000K) maar vind het eigenlijk nog net iets tè. Heb trouwens van die ouderwetse grote H4 koplampen, en ziet er dan ook absolut erg fout uit (net alsof er booskijkers aan de onderkant van de lampen zitten). Maar je hebt er wel een bak licht van, terwijl ik ze expres erg laag heb laten afstellen, zou waarschijnlijk zelfs APK afkeur zijn. Valt me echt 100% mee met reacties van mede weggebruikers, had veel meer geflits verwacht. Blij van, want vind verlichting ècht belangerijk, en kan me echt bijzonder ergeren aan lui die in de schemer, en zoals vandaag in de mist, zonder licht rijden.
Ik heb zelf ook met 6000K Bi-Xenon setje van carfanatics gereden. Is me goed bevallen, maar het viel me op dat als je er zo naar keek dat het inderdaad nog een hele lichte blauwe gloed over zich leek te hebben. Dit zag je met name als het reflecteerde in de auto van een auto die bijv voor me stond bij het stoplicht.
Vrijdag ga ik mn 'nieuwe' auto halen en daar moet H7 verlichting in. Dus meteen een H7 setje besteld bij Carfanatics, maar nu van 5000K. Ben benieuwd naar het verschil.
Heb zelf trouwens ook nooit last gehad van seiners omdat mn reflector lampen met xenon mensen zou verblinden. Maar ja heb ze dan ook in de garage laten afstellen.

• paQ

paQ

5 tov 6 is net alsof je weer met halogeen rijdt...

eventjes dan maar ;)

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Tnx, via de site van philips zie ik dat mijn dimlicht H7 is en groot licht H1. Ik neem aan dat ik van dimlicht uit moet gaan?

NOSIG

• Nielson
_Christiaan_ schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 11:12:
[...]

Tnx, via de site van philips zie ik dat mijn dimlicht H7 is en groot licht H1. Ik neem aan dat ik van dimlicht uit moet gaan?
Sommigen doen allebei, maar op zich als je Xenon dimlicht hebt zul je groot licht een stuk minder gebruiken. En halogeen grootlicht is fijner om te signalen, omdat Xenon wat anders opstart.

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Ja ok. Bi-xenon gaat het sowieso niet worden omdat ik geen H4 heb. Ik ga me denk ik maar inschrijven bij een inkoopactie op carfanatics.nl.

Ik ben alleen weer aan het twijfelen gebracht omdat iemand anders met een Golf 4 weer een H1 had gekocht i.p.v. een H7, dus ik moet echt even gaan kijken welke het nou echt is. Dus dat wordt boekje of ff de lamp demonteren.

NOSIG

• 13art

13art

Moderator Mobile
_Christiaan_ schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 11:58:
Ja ok. Bi-xenon gaat het sowieso niet worden omdat ik geen H4 heb. Ik ga me denk ik maar inschrijven bij een inkoopactie op carfanatics.nl.

Ik ben alleen weer aan het twijfelen gebracht omdat iemand anders met een Golf 4 weer een H1 had gekocht i.p.v. een H7, dus ik moet echt even gaan kijken welke het nou echt is. Dus dat wordt boekje of ff de lamp demonteren.
Tja gewoon de lamp eruit halen, meer zekerheid dan dat kan je niet krijgen. En mocht het verkeerd zijn dan is het ook geen probleem om de set te ruilen. Ze zijn bij votrade best coulant wat ik zo door de tijd heen gehoord heb.

Ik zelf doe geen xenon in mijn grootlicht ipv daar van wil ik op zoek gaan naar goede witte Halogeen lampen. MTEC schijnt wel mooie witte halogeen lampen te hebben alleen het lichtbeeld schijnt niet super te zijn. Maar goed hoe belangrijk is dat met groot licht? En anders wat philips extreme light denk ik. Dat de levensduur minder is is niet zo van belang want hoe vaak heb je nou groot licht opstaan? En al helemaal met xenon :P 100W lampen durf ik niet echt aan vanwege de hitte en de bedrading.

[ Voor 27% gewijzigd door 13art op 14-02-2008 16:06 ]

• 13art

13art

Moderator Mobile
paQ schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 08:56:
5 tov 6 is net alsof je weer met halogeen rijdt...

eventjes dan maar ;)
Haha bij het opstarten zeker ;)

• Charlie932
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 15:26
Weet iemand of het "eenvoudig" is om in een Honda Civic Hybrid Xenon achteraf in te bouwen?
Zijn er overigens onder de Xenon inbouwers hier ook leaserijders? Is het niet zonde om het voor die 3 á 4 jaar in te bouwen? Of kan je het daarna weer in de volgende auto monteren?

Waar hangt dat monteren eigenlijk vanaf, waar moet je op letten? Is er een soort van standaard in de autolampen wereld dat als je een bepaald type lamp hebt je zeker kan zeggen dat dan ook een bepaalde type Xenon verlichting erin past?!?

(Ik heb er dus nog geen ervaring mee, maar heb wellicht interesse om het in te bouwen in een nieuw geleasde Honda Civic Hybrid)

Ook lees ik veel over de kleuren... maar zover ben ik dus nog lang niet!

Dank.....

Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:14

EraZor

Don't mention the war

Golf IV is H7. Grootlicht gewoon laten zitten waar het zit.

• Master__R
Ik ben leaserijder, het scheelt zoveel licht dat je er geen spijt van krijgt, en je kan het inderdaad weer in je andere auto bouwen. Als de lampen het dan nog doen tenminste.
Je kan alleen niet op kosten van de leasemaatschappij de lampen vervangen natuurlijk.

Overigens is mijn setje gewoon op de oude bedrading aan te sluiten, niets op de accu. Gewoon de ballasten op de oude bedrading inpluggen.

Verder is het gewoon H7 of H4 of H1, en die klik je gewoon op dezelfde plek in je koplampunit.

Ik heb nu overigens 8000K, maar vindt het toch te blauw. Waarschijnlijk haal ik 6000K lampen.

Mijn setje komt hiervandaan trouwens: LINK

• 2bmws
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-07 08:18
ik loop er ook over te denken om Xenon in te (laten) bouwen.
maar weet het nog niet zeker, vrij prijzig. Heb al wel een leuk adresje bij mij in de buurt gevonden

hij levert trouwens ook voor Motoren...

[ Voor 9% gewijzigd door 2bmws op 14-02-2008 16:57 ]

Time is an illusion, Lunchtime doubly so

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

EraZor schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 16:36:
Golf IV is H7. Grootlicht gewoon laten zitten waar het zit.
Mooi, bedankt :)

Dus nogmaals, als ik het goed begrijp: oude halogeenlamp uit de fitting draaien, nieuwe xenonbrander erin. Vervolgens tussen de aanvoerdraad de ballast monteren.

Alleen ik zit denk ik met de lampencontrole. Ik heb zo'n matrixdisplaytje in m'n dashboard, die al meldingen weergeeft als je deur openstaat, of als je handrem er nog op staat ("Handbremse angezogen" :') ). Dus dan bestel ik er meteen zo'n work-around-kabeltje bij.

NOSIG

• Master__R
Dat kun je ook testen door je lamp eruit te draaien natuurlijk. Als je die extra kabels niet nodig hebt scheelt het weer geld!

• Nielson
Charlie932 schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 16:14:
Weet iemand of het "eenvoudig" is om in een Honda Civic Hybrid Xenon achteraf in te bouwen?
Klinkt alsof het een vrij nieuwe auto is, en daar gelden strengere eisen voor.

[ Voor 5% gewijzigd door Nielson op 21-02-2008 18:41 ]

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Master__R schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 16:45:
Dat kun je ook testen door je lamp eruit te draaien natuurlijk. Als je die extra kabels niet nodig hebt scheelt het weer geld!
Ja dat lijkt mij ook het beste.

Ik heb echter pas een nieuwe dure head-unit gekocht dus xenon zit er voorlopig ff niet in ;)

NOSIG

• Charlie932
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 15:26
Nielson schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 18:41:
[...]
Klinkt alsof het een vrij nieuwe auto is, en daar gelden strengere eisen voor.
Dank voor je bericht! Het gaat inderdaad om een hagelnieuwe auto. Ik was van die eisen niet op de hoogte.
Een sproeiinstallatie kan je natuurlijk nooit achteraf maken. Dus voor nieuwe auto's is inbouwen geen optie meer. Jammer.

Evengoed bedankt!

Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.

• 13art

13art

Moderator Mobile
Als het goed is krijg ik morgen mn carfanatics set 5000K in huis. Ben erg benieuwd.

edit:
Hmm lees net dat ze morgen pas verzonden worden. Dat wordt dus pas na het weekend inbouwen. Nog even geduld hebben dus :O

[ Voor 44% gewijzigd door 13art op 21-02-2008 22:38 ]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Charlie932 schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 20:16:
[...]

Dank voor je bericht! Het gaat inderdaad om een hagelnieuwe auto. Ik was van die eisen niet op de hoogte.
Een sproeiinstallatie kan je natuurlijk nooit achteraf maken. Dus voor nieuwe auto's is inbouwen geen optie meer. Jammer.

Evengoed bedankt!
Sproei-installatie kan best achteraf...

Volgens mij hebben ze dat bij Pilot...
Pagina: 1 ... 5 ... 19 Laatste