Xenon (inbouw)

Pagina: 1 ... 6 ... 19 Laatste
Acties:
  • 70.255 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-10 21:44

Sick Nick

Drop the top!

Die automatische niveauregeling is lastiger om in te bouwen achteraf, want dat moet er ook op zitten. Het kan wel maar dat is ook geen goedkope optie. Ik kom prijzen tegen van 300 euro voor de hoogteregeling en 200 voor de sproei installatie. Dat komt dan nog bovenop de prijs van je xenonset. Dan zit je rond de 600 of meer om het in een nieuwe auto zelf in te bouwen, dat is bijna net zo duur als de fabrieksoptie erbij nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-10 13:15
Mijn auto is ook van eind 2007 hoor, werkt prima allemaal zonder sproeiers en auto hoogteregeling.

Ik rij de hele dag en de politie houdt me ook niet aan.

APK heb ik ook niets mee te maken, als het zover is heb ik alweer een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-10 16:38

13art

Moderator Mobile
Master__R schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 12:11:
Mijn auto is ook van eind 2007 hoor, werkt prima allemaal zonder sproeiers en auto hoogteregeling.

Ik rij de hele dag en de politie houdt me ook niet aan.

APK heb ik ook niets mee te maken, als het zover is heb ik alweer een nieuwe.
Ja dat geldt misschien voor jou, maar voor de meeste zal dit niet zo zijn.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
Ehm ja, maar ik spreek toch ook niet voor anderen?! Beetje vreemde reactie, of ik vat het verkeerd op.

Daarbij reageerde ik ook op Charlie932, die heeft ook een nieuwe auto. En dus ook dat apk probleem niet.

Ook heb ik de originele lampen gewoon in mijn dashboardkastje liggen, dus kan ze altijd wisselen als ik aangehouden wordt. Klpd is meestal wel redelijk, en regiopolitie is niet zo thuis in dat soort dingen.
Sterker nog, ik kom voor mijn werk dagelijks op politiebureaus en bij de Klpd, en heb er nog nooit iets over gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10 22:12

_Christiaan_

Master of SOG

Hoe heb je het precies aangesloten dan met de ballast enzo? Want die moet je er eerst tussenuit halen als je weer gewoon halogeenlampen erin wil doen.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charlie932
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-10 19:24
Dank voor je reactie Master_R.... wat jij zegt over het wel inbouwen en dan bepaalde regels welke de standaard oom agent niet kent is ook door mijn hoofd gegaan.
Ik zal er eens over nadenken! Echter als je geen ervaring hebt is zoiets makkelijk te realiseren?

Ik lees een hoop verhalen over verschillende kleuren licht etc. Maar voor de starter vraag ik me af waar ik op dien te letten?

Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Master__R schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 18:44:
Ehm ja, maar ik spreek toch ook niet voor anderen?! Beetje vreemde reactie, of ik vat het verkeerd op.

Daarbij reageerde ik ook op Charlie932, die heeft ook een nieuwe auto. En dus ook dat apk probleem niet.

Ook heb ik de originele lampen gewoon in mijn dashboardkastje liggen, dus kan ze altijd wisselen als ik aangehouden wordt. Klpd is meestal wel redelijk, en regiopolitie is niet zo thuis in dat soort dingen.
Sterker nog, ik kom voor mijn werk dagelijks op politiebureaus en bij de Klpd, en heb er nog nooit iets over gehoord.
Nee je spreekt ook niet voor anderen, maar door de woorden 'hoor', 'heb ik niets te maken' en 'heb ik alweer een nieuwe' kwam het op mij een beetje over als, niet zeuren kan best allemaal. Kwam een beetje op me over alsof je uit de hoogte deed met dat je om de 3(?) jaar een spiksplinternieuwe auto hebt. Vandaar mijn (foute) reactie)

In princiepe is in elke auto Xenon te bouwen en doet het bouwjaar er niet toe. Bij de ene zal het wat makkelijker zijn dan bij de ander, maar kan bij allemaal.

Dat agenten vanuit een auto niet kunnen zien van welk jaar jou auto is kan ik me voorstellen. Ook is er natuurlijk niet in één oogopslag te zien of het een sproei-installatie en hoogteregeling bevat. Dus risico is best te nemen. Maar soms zijn er uitgebreide controles waarbij veel mensen van de weg worden gehaald en alle papieren ed worden gecontroleerd. Vaak is dit om de jongeren in opleiding het één en ander te leren. Denk dat je dan wel de pineut zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Charlie932 schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 19:31:
Dank voor je reactie Master_R.... wat jij zegt over het wel inbouwen en dan bepaalde regels welke de standaard oom agent niet kent is ook door mijn hoofd gegaan.
Ik zal er eens over nadenken! Echter als je geen ervaring hebt is zoiets makkelijk te realiseren?

Ik lees een hoop verhalen over verschillende kleuren licht etc. Maar voor de starter vraag ik me af waar ik op dien te letten?
Tja er valt weinig te letten op de starter. Die zit er gewoon altijd standaard bij. Je koopt meestal een kant en klaar pakket. Sommigen kopen losse onderdelen bij ebay maar het meeste is gewoon kant en klaar. Dus dan moet je gewoon af gaan op ervaringen van anderen en je eigen gevoel. Garantie wil wel wat zeggen denk ik over de kwaliteit. Een fabrikant/distributeur die weet dat het goed spul heeft zal ook wel meer dan een jaar garantie geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Nielson schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 11:45:
[...]
Sommigen doen allebei, maar op zich als je Xenon dimlicht hebt zul je groot licht een stuk minder gebruiken. En halogeen grootlicht is fijner om te signalen, omdat Xenon wat anders opstart.
Xenon lampen zijn niet geschikt om mee te seinen, de lamp start op met een flits om vervolgens in enkele seconden de max lichtsterkte te bereiken. De reaktie moet even op gang komen.
Seinen met xenonlampen verkort de levensduur van de lamp drastich.
Af-fabriek bi-xenon (dus ook grootlicht xenon) werkt met een klepje voor de lamp die wegdraait bij grootlicht. Maar ook die auto's hebben vaak (zoals de VW Passat 3BG) halogeen erbij voor seinen omdat ook de mechanische lens niet snel genoeg is om mee te seinen.

Donec eris felix, multos numerabis amicos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

seq_uence schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 22:13:
[...]

Xenon lampen zijn niet geschikt om mee te seinen, de lamp start op met een flits om vervolgens in enkele seconden de max lichtsterkte te bereiken. De reaktie moet even op gang komen.
Seinen met xenonlampen verkort de levensduur van de lamp drastich.
Af-fabriek bi-xenon (dus ook grootlicht xenon) werkt met een klepje voor de lamp die wegdraait bij grootlicht. Maar ook die auto's hebben vaak (zoals de VW Passat 3BG) halogeen erbij voor seinen omdat ook de mechanische lens niet snel genoeg is om mee te seinen.
Hoe werkt dat dan bij de dure auto's met bv 2 lenzen per koplampunit? Eentje is dan voor dimlicht, de ander voor grootlicht. Die kunnen toch ook seinen :?

Afbeeldingslocatie: http://www.mercedes-benz.nl/content/media_library/hq/hq_mpc_reference_site/passenger_cars/products/new_cars/s_class_saloon_062005/safety/S-Saloon_Safety_Pro-Safe_410x220_09-2006_jpg.object-Single-MEDIA.tmp/S-Saloon_Safety_Pro-Safe_410x220_09-2006.jpg

:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Solonoid om de lampvoet. De lamp wordt naar achteren getrokken waardoor de weerkaatsing en lichtbundel in de lamp verandert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

To switch from one to the other, a mechanical shutter is moved electrically to its raised position to focus the light through the lens for low beam and the shutter is lowered to focus the light for high beam. Rather than move the shutter when the driver wants to "flash the high beams to pass" as they do in many European countries, there is an additional bulb that provides the brief flash of light.
opgelost :P

Ik moet het gewoon eens zien om het duidelijk te krijgen denk ik. Want waarvoor is dan die 2e lens? En doe je seinen dan met gewoon halogeen ofzo?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2008 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:40
Denk dat je twee dingen door elkaar haalt, 'oudere' auto's hadden vaak grote koplampen met gecombineerd groot -en dimlicht. Hierbij had je geen lens en één reflector. De lamp bevat twee aparte gloeidraden, die een eindje uit elkaar zitten. Hierdoor en door de speciale vorm van de reflector krijg je een dimlicht en grootlicht (wattage van de lampen is namelijk bijna hetzelfde). Afterrmarket Xenon setjes voor deze lampen heb je in drie vormen, een waarbij je eigenlijk alleen de dimlicht functie over houdt, eentje waarbij Xenon dimlciht is en een halogeen lampje op dezelfde voet grootlicht verzorgd en bi-xenon setjes, waarbij m.b.v. een elektro-magneet het brandpunt van de lamp wisselt tussen de beide posities voor dim -en grootlicht. Hiermee kun je dus perfect seinen, omdat dit wisselen erg snel gaat, sneller dan het opgloeien van een halogeen type lamp. Moderne lampen hebben vaak dim -en grootlicht als aparte units in de lamp zitten, al dan niet met een lens ervoor. Als je hier dimlicht vervangt voor Xenon heb je dus nog steeds je halogeen grootlicht om te seinen. Zoals ik zei hierboven zei vervangen sommigen hun grootlicht ook voor Xenon, maar wordt seinen bijna onmogelijk. Hoe dit bij dubbele af-fabriek Xenon (dus geen bi-xenon) opgelost is durf ik niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Volgens mij heet dat dual xenon. Dat moet je dus niet hebben. Dan moet je bi-xenon nemen.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
_Christiaan_ schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 19:09:
Hoe heb je het precies aangesloten dan met de ballast enzo? Want die moet je er eerst tussenuit halen als je weer gewoon halogeenlampen erin wil doen.
Bij mij zat het zo: Je hebt een plus en een min, met beiden een "vrouwtje" van je oude bedrading (H7 in mijn geval). Bij de set had je 2 draadjes met stekertjes "mannetjes" die je dus in elkaar steekt.
Daaraan zat de ballast/starter en daaraan weer de Xenon lamp.

Als ik dus mijn halogeen lamp er weer in zou moeten doen hoef ik alleen die stekertjes eruit te halen, en dan de gewone lamp er weer in. En niks te knippen of wat dan ook.
Charlie932 schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 19:31:

De originele kleur is geloof ik 4300k tot 5000k, die is dus ook het meest wit. Hoe hoger dat getal, hoe blauwer tot paarser het wordt.
DjWannaB2002 schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 20:22:
[...]

Nee je spreekt ook niet voor anderen, maar door de woorden 'hoor', 'heb ik niets te maken' en 'heb ik alweer een nieuwe' kwam het op mij een beetje over als, niet zeuren kan best allemaal. Kwam een beetje op me over alsof je uit de hoogte deed met dat je om de 3(?) jaar een spiksplinternieuwe auto hebt. Vandaar mijn (foute) reactie)

In princiepe is in elke auto Xenon te bouwen en doet het bouwjaar er niet toe. Bij de ene zal het wat makkelijker zijn dan bij de ander, maar kan bij allemaal.

Dat agenten vanuit een auto niet kunnen zien van welk jaar jou auto is kan ik me voorstellen. Ook is er natuurlijk niet in één oogopslag te zien of het een sproei-installatie en hoogteregeling bevat. Dus risico is best te nemen. Maar soms zijn er uitgebreide controles waarbij veel mensen van de weg worden gehaald en alle papieren ed worden gecontroleerd. Vaak is dit om de jongeren in opleiding het één en ander te leren. Denk dat je dan wel de pineut zal zijn.
Zo bedoelde ik het niet, kost alleen maar een hoop geld zo'n leasebak hoor... Als ik het zo nalees snap ik je reactie wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laatst ook een setje xenon uit Hong Kong besteld.

58 euro direct aan huis geleverd. Kwaliteit van de lichtopbrengst etc is gelijk aan de Pilot van een vriend van me.

www.pc-link.biz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Master__R schreef op maandag 25 februari 2008 @ 19:28:
[...]

Bij mij zat het zo: Je hebt een plus en een min, met beiden een "vrouwtje" van je oude bedrading (H7 in mijn geval). Bij de set had je 2 draadjes met stekertjes "mannetjes" die je dus in elkaar steekt.
Daaraan zat de ballast/starter en daaraan weer de Xenon lamp.

Als ik dus mijn halogeen lamp er weer in zou moeten doen hoef ik alleen die stekertjes eruit te halen, en dan de gewone lamp er weer in. En niks te knippen of wat dan ook.

[...]

De originele kleur is geloof ik 4300k tot 5000k, die is dus ook het meest wit. Hoe hoger dat getal, hoe blauwer tot paarser het wordt.

[...]

Zo bedoelde ik het niet, kost alleen maar een hoop geld zo'n leasebak hoor... Als ik het zo nalees snap ik je reactie wel.
Ik heb vandaag zelf mij H7 setje ingebouwd. Enige nadeel was dat bij de originele bedrading niet te zien was wat de negatieve pool was en wat de positieve. Was dus een kwestie van uitproberen. Verder was het inbouwen op zich een kleine moeite, alleen een hoop gepriegel omdat er niet veel ruimte was.
Ik heb 5000K besteld, maar vind persoonlijk 6000K toch net even iets mooier. 5000K vind ik toch net iets te geel.... Maar goed lichtopbrengst is wel grandioos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2008 @ 21:15:
Laatst ook een setje xenon uit Hong Kong besteld.

58 euro direct aan huis geleverd. Kwaliteit van de lichtopbrengst etc is gelijk aan de Pilot van een vriend van me.

www.pc-link.biz
Hmm dit had ik net even iets eerder moeten weten. Ziet er inderdaad precies zou uit als de setjes van Pilot, precies dezelfde bedrading enz. Net een setje besteld en gerkegen van Carfanatics, maar dat was wel iets duurder. Ach wie weet voor een volgende keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
  • Laatst online: 03-10 14:41
Tsja, voor 60 euro mag je natuurlijk niet veel verwachten ;)

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seq_uence
Verwijderd schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 23:26:
[...]

Hoe werkt dat dan bij de dure auto's met bv 2 lenzen per koplampunit? Eentje is dan voor dimlicht, de ander voor grootlicht. Die kunnen toch ook seinen :?

[afbeelding]

:9
Dat werkt omdat indien het bi-xenon betreft dit via 1 lens gaat, en de 2e lens gewoon halogeen lampen zijn. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seq_uence
Verwijderd schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 23:37:
[...]

opgelost :P

Ik moet het gewoon eens zien om het duidelijk te krijgen denk ik. Want waarvoor is dan die 2e lens? En doe je seinen dan met gewoon halogeen ofzo?
Zie mijn vorige reaktie ^^ ik zag deze post nog niet. Inderdaad 2e lens is halogeen.
Basisgedachte bij bi-xenon is dat de lamp niet aan/uit gaat bij seinen maar het spiegelvlak wordt gewijzigd in dimlicht of helemaal zichtbaar dmv een klep voor de lens.

[ Voor 18% gewijzigd door seq_uence op 26-02-2008 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:47

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Als ik het volgende plaatje van pilotxenon.nl bekijk:

Afbeeldingslocatie: http://www.pilotxenon.nl/images/stories/h4%20-h4bi.jpg

Lijkt het wel alsof dat kapje voor de lamp blijft zitten, en dat de lamp zelf in dat "prieeltje" verschuift...

Dit zou volgens mij betekenen dat zo'n bi-xenon lamp ook beter te gebruiken is met reflectorkoplampen... Iemand hier ervaring mee?

Misschien nog een nuttig plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://boondocksa.googlepages.com/k.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door MikeyMan op 26-02-2008 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobertJ schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 11:00:
Tsja, voor 60 euro mag je natuurlijk niet veel verwachten ;)
Tsjah, dit dacht ik dus ook.

Maar ik zie geen reet verschil tussen de twee producten (pilot en hong-kong xenon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seq_uence
MikeyMan schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 14:38:
Als ik het volgende plaatje van pilotxenon.nl bekijk:

[afbeelding]

Lijkt het wel alsof dat kapje voor de lamp blijft zitten, en dat de lamp zelf in dat "prieeltje" verschuift...

Dit zou volgens mij betekenen dat zo'n bi-xenon lamp ook beter te gebruiken is met reflectorkoplampen... Iemand hier ervaring mee?

Misschien nog een nuttig plaatje:

[afbeelding]
H4 lampen bestaan alleen voor reflectorkoplampen, daarvoor is deze xenon variant bedacht anders ben je je grootlicht kwijt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dat was de vraag niet...

Nadeel van aftermarket setjes is over het algemeen het strooilicht bij reflectorlampen. Bij halogeenlampen zit hiervoor een zwart puntje op de lamp, HID's hebben dit niet. Ook niet de mono-xenon zoals je hierboven ziet...

Mijn vraag is of deze betreffende pilot lamp de negatieve effecten van strooilicht verder beperkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02:01

paQ

ik denk dat je het moet omkeren.
strooilicht licht ligt aan de reflector (de ene auto heeft er ook meer last van dan een ander, getuige een vrij uitgebreide autoweek test anderhalf jaar terug)

Daarbij komt het licht van een xenonlamp uit het midden van de pit en niet uit het puntje.
Ik vraag me dus ook af wat een eventueel zwart puntje aan het eind van de pit zou bijdragen aan minder strooilicht.

Ik heb zelf ondervonden dat de positie van dat bolletje in het midden er veel meer toe doet, omdat dat directe invloed heeft op de brandpuntafstand.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seq_uence
Daarom is de originele xenon fitting er ook in D2S (lens) en D2R (reflector) uitvoering. Bij deze D2R is een bepaald gebied op de lamp dichtgemaakt. Ik ken overigens alleen Renault als autofabrikant die xenon in reflectorlampen zet. (vorige type Renault Laguna).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 15:58:
[...]

Tsjah, dit dacht ik dus ook.

Maar ik zie geen reet verschil tussen de twee producten (pilot en hong-kong xenon).
Pilot = Exsun = Chinees
De exun setjes kosten zo rond de 50 euro. Het staat op zowel de doos als de ballasten. Op de Pilot dozen zitten stickertjes met exsun erop en op de ballasten staat het gedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

seq_uence schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 17:15:
Daarom is de originele xenon fitting er ook in D2S (lens) en D2R (reflector) uitvoering. Bij deze D2R is een bepaald gebied op de lamp dichtgemaakt. Ik ken overigens alleen Renault als autofabrikant die xenon in reflectorlampen zet. (vorige type Renault Laguna).
...en vorige model mercedes E (zelfs mat glas), nissan (almera), ssangyong rexton, volvo 60/70/80, en vast nog 15 andere merken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
  • Laatst online: 03-10 14:41
Ach ja, en dan de aloude discussie... Heeft dit werkelijk zin? Voor 60 euro een setje is natuurlijk geen geld! Maar ik ben opgegroeid met de wijsheid: you get what you pay for. Dus stel nou dat je deze set installeert; niet raar opkijken als het over 1,5 maand allemaal stuk is.

Oja, en strooi-licht. Zou dat niet objectief vast te stellen zijn? Dat iemand hier bijvoorbeeld even voor installatie van de xenon een foto maakt van de auto vlak tegen de garagedeur en NA installatie dezelfde foto?

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobertJ schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 19:53:
Ach ja, en dan de aloude discussie... Heeft dit werkelijk zin? Voor 60 euro een setje is natuurlijk geen geld! Maar ik ben opgegroeid met de wijsheid: you get what you pay for. Dus stel nou dat je deze set installeert; niet raar opkijken als het over 1,5 maand allemaal stuk is.

Oja, en strooi-licht. Zou dat niet objectief vast te stellen zijn? Dat iemand hier bijvoorbeeld even voor installatie van de xenon een foto maakt van de auto vlak tegen de garagedeur en NA installatie dezelfde foto?
Goedkoop = duurkoop... klopt idd! Daarom was ik huiverig voor Pilot xenon... ik vind 200 euro niet weinig geld om zomaar even wat te testen. Aan de andere kant kun je aan 58 euro geen buil vallen!
(aangezien "echte" nep xenon voor 450 euro de deur uit gaat.
Ik zie wel hoe lang die dingen het volhouden... Ze zitten er nu al een maandje in en doen het nog perfect *ff afkloppen.

Maargoed zoals DJwannab2002 al aangeeft, Exsun = Exsun I guess.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

RobertJ schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 19:53:
nee, want de ene 60 euro lamp is de andere 60 euro lamp niet.
ik heb et zelf ervaren; een set die veel strooilicht gaf en nu een die veel minder strooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 20:11:
[...]

Goedkoop = duurkoop... klopt idd! Daarom was ik huiverig voor Pilot xenon... ik vind 200 euro niet weinig geld om zomaar even wat te testen. Aan de andere kant kun je aan 58 euro geen buil vallen!
(aangezien "echte" nep xenon voor 450 euro de deur uit gaat.
Ik zie wel hoe lang die dingen het volhouden... Ze zitten er nu al een maandje in en doen het nog perfect *ff afkloppen.

Maargoed zoals DJwannab2002 al aangeeft, Exsun = Exsun I guess.
Ik weet niet, maar volgens mij is pilot toch een van de betere merken op dit gebied...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 23:24:
[...]

Ik weet niet, maar volgens mij is pilot toch een van de betere merken op dit gebied...
Je weet het inderdaad niet. Want de "betere" merken claimen beter te zijn dan OEM Xenon en kosten ruim 500 euro voor een HID setje.

Pilot is gewoon hong kong xenon + tussenhandel+ lijpe stickerset. Niets meer, niets minder. Gewoon goede xenon, maar way overpriced blijkbaar, want voor 58 euro heb je hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

correct.

je moet het gewoon treffen, that's it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Pilot heeft het gewoon goed voor elkaar.
Je krijgt twee jaar no nonsense garantie, waar de meeste maar 1 jaar garantie geven.

Verder kan je hetzelfde setjes voor ongeveer 80 euro incl verzendkosten krijgen, en ook met 18 maanden tot 2 jaar garantie. Maar als er dan wat mee mis is binnen die periode moet je de boel weer terug sturen naar Hong Kong en komen er dus weer de nodige verzendkosten bij. En dan is het verschil in prijs opeens een stuk kleiner. (zo kon ik (carfanatics setje) zonder problemen mijn 5000K omruilen voor 6000K omdat ik 5000K toch net even iets te geel vond)

Verder kan je natuurlijk gaan discussiëren over wat nou goede xenon is? Zal Target echt zoveel beter zijn als dat ze meer kosten? Ik vraag het me ernstig af. Productie kosten van Target zullen wel hoger liggen dan bijv Pilot wat uit Hong Kong oid komt. Ach dat zal een discussie zijn waar nooit een eind aan zal komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Goed... Wat zijn dan wél goede sets...?

Ik zie target langskomen, is dat wel goed?
Geef dan liever iets meer uit aan een echt goede set eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:01
DjWannaB2002 schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 08:56:
Verder kan je hetzelfde setjes voor ongeveer 80 euro incl verzendkosten krijgen, en ook met 18 maanden tot 2 jaar garantie.
Waar? Want ik wel wel een fout aftermerket setje in mijn auto en ik wil wel andere weggebruikers verblinden >:)

Ok ik ben gewoon op zoek naar meer licht :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
911GT2 schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 10:55:
[...]

Waar? Want ik wel wel een fout aftermerket setje in mijn auto en ik wil wel andere weggebruikers verblinden >:)

Ok ik ben gewoon op zoek naar meer licht :*)
foutert..

maare.. 5000k te geel? :? dat kan niet, je bedoeld vast te wit.. :)

maar waarom mensen met een bak neppig blauw licht willen rijden snap ik nogsteeds niet. (lees 6000K en hoger) :/

[ Voor 17% gewijzigd door Luuk op 27-02-2008 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Misschien dat het duidelijker wordt als ik zeg dat een halogeenlamp ongeveer 3200K doet, dus een stuk geler dan wat je met 4300K krijgt. Trouwens, die lagere kleurtemperatuur zorgt nog 's voor meer licht ook :Y)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
G-PHREAK schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 12:10:
[...]

foutert..

maare.. 5000k te geel? :? dat kan niet, je bedoeld vast te wit.. :)

maar waarom mensen met een bak neppig blauw licht willen rijden snap ik nogsteeds niet. (lees 6000K en hoger) :/
Nee ik bedoelde niet witter. Ik was al 6000K van Pilot gewend. Als je dan 5000K van pilot in je auto steekt, dan zie je dat het licht op het wegdek een stuk geler lijkt dan de 6000K. Ook dit verschilt van lampunit tot lampunit natuurlijk. Een lens zorgt al voor een ander kleurbeeld dan een reflector ondanks dat er in allebei bijv 6000K zit.

Kijk trouwens maar eens naar het plaatje op de pilot site. Daar zie je dat 5000K en 6000K beide wit is, 5000K zit alleen aan de gele kant, en 6000K meer richting het blauw.

Afbeeldingslocatie: http://i93.photobucket.com/albums/l76/Sharkbite2004/kleure-2.jpg

Verder was het gewoon mijn persoonlijke voorkeur. En dat dat zou verblinden is onzin want zorg er zelf altijd goed voor dat de lampen goed staan afgesteld.

Als je afgaat op het plaatje zou het meeste wit 5500K oid zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alles leuk en aardig, maar dat plaatje komt natuurlijk gewoon uit photoshop. Kijk die lakkleuren man :')

• 13art

13art

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 21:13:
Alles leuk en aardig, maar dat plaatje komt natuurlijk gewoon uit photoshop. Kijk die lakkleuren man :')
Het gaat ook helemaal niet om de kleuren van de auto's/lampen, dat is namelijk altijd gefotospoept. Het gaat me om de markeringen in de kleurenbalk, waar 5000K staat en waar 6000K staat :')

[ Voor 8% gewijzigd door 13art op 28-02-2008 01:12 ]

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:46

Smarron

The bend

Ik dacht altijd dat 6500K de maximale lichtopbrengst had.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• Luuk
  • Niet online
volgens die colorbar is 4300k xenon geel. dus die klopt niet.

dit plaatje geeft volgens mij nog de meest reeele kleuren weer.

Afbeeldingslocatie: http://boondocksa.googlepages.com/k.jpg

(hier in het dorp rijdt een of andere malloot met 10000k in een ford ka, net een ziekenwagen met die blauwe lampen. geen gezicht 8)7 )

• Klippy
  • Laatst online: 23:11

Klippy

Still Game

Vind dat ze die zooi maar gewoon moesten verbieden en zoiets zeg ik niet snel.

Erger me steeds meer aan die malloten met die blauwe klote lampen. Aftermarket inbouwen kan, maar doe het dan wel goed.

Alles hoger dan 6K, fout.
Geen sproeiers/wissers, fout.
Reflectors en niet-helder glas van je halogeenlampen laten zitten, fout.

Als je het dan laat doen, laat het door een professional doen die je lampen goed afstelt.
Buiten het feit dat je echt ongeveer elk voordeel dat Xenon biedt volledig teniet doet door lampen van 8K en hoger te gebruiken, ben je ontzettend irritant met je blauwe licht, kan je zelf geen enkel ANWB bord (want blauw) meer lezen in het donker en maak je jezelf belachelijk met je Sjonnie uitstraling.

Let wel, ik ben fan van Xenon, ik rij zelf vaak met Xenon en ben daar zeer tevreden over.
Maar een goede Xenon kit is duur. En blijft duur. Het is niet voor niks zo dat alle fabrikanten 4300K-5000K installeren, sproeiers moeten inbouwen en automatische niveauregeling moeten inbouwen.
Wie bedenkt dan in hemelsnaam dat elke Sjon op internet voor 200 Euro een Xenon kit kan bestellen zonder aan 1 van deze eisen te voldoen en die ook nog zelf mag inbouwen...
Ik heb daar geen woorden voor.

Dus wil je Xenon, ga je gang, maar rij eens in een auto met 4300K en bedenk dan waarom je perse meer wil. Ik kan geen enkele reden bedenken.
En denk 3x na over je afstelling en maak alsjeblieft elke week je lampen schoon met een doekje, zeker in de winter/herfst. En geef wat geld uit aan fatsoenlijke lampen.
Echt Xenon is namelijk niet duurder dan halogeen, een Philips D2S kost dan wel een 60 Euro (goedkoop trouwens ivm met 5 jaar geleden), maar gaat ook makkelijk 7-10 jaar mee.

Moest er even uit hoor, want wat een idoten rijden er rond tegenwoordig, 1 lamp schijnt naar rechtsboven en de ander naar linksonder en dan ook nog zo blauw als 't maar kan ;(
Ik hoop altijd maar dat genoeg met grootlicht seinen hen helpt inzien dat er echt iets mis is aan hun auto, maar ik ben zo bang dat het niet doordringt :(

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:01
Klippy schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 20:49:
lang verhaal...

Ik hoop altijd maar dat genoeg met grootlicht seinen hen helpt inzien dat er echt iets mis is aan hun auto, maar ik ben zo bang dat het niet doordringt :(
Ow dus jij zit altijd zo irritant te knipperen >:)

• Klippy
  • Laatst online: 23:11

Klippy

Still Game

Ik zeg niet dat ik dat vaak doe trouwens, omdat ze mijn licht toch niet zien in die blauwe straal :P
Haalt namelijk weinig uit dat knipperen.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

Ben het wel met je eens dat die dingen goed afgesteld moeten worden, maar xenon hóeft niet duur te zijn.

Bewijst Hong Kong xenon maar weer eens.

Buurman heeft fabriek-af xenon... Geeft exact dezelfde kleur als mijn 6000K setje uit Hong Kong. Hij heeft er 1450 euro voor neergelegd en ik 58 euro...

Heb wel het idee dat die van hem wat feller zijn en meer licht geven (maargoed, wat wil je voor ruim 1400 euro).

Maar kamaraden van mij met Pilot HID kitjes hebben precies hetzelfde als die van mij (qua felheid en kleur).

Moet maar blijken hoe lang ze nog blijven werken

Idd een eeuwige discussie... Lijkt me niet dat die nog gevoerd moet worden aangezien iedereen een andere mening erover heeft.

Ik ben trouwens WEL van mening dat mensen NIET in koplampen zonder lenzen HID kitjes in moeten bouwen! Want dat geeft 100% gegarandeerd strooilicht... In mijn standaard koplampen zitten lenzen, dat gaat dus gewoon perfect.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2008 22:00 ]

• Smarron

Smarron

The bend

Zolang ze het niet afkeuren bij een APK blijf ik lekker rondrijden met mijn 8000K met niet-lenzen. 8)

• Luuk
  • Niet online
Klippy schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 20:49:
Vind dat ze die zooi maar gewoon moesten verbieden en zoiets zeg ik niet snel.

Erger me steeds meer aan die malloten met die blauwe klote lampen. Aftermarket inbouwen kan, maar doe het dan wel goed.

Alles hoger dan 6K, fout.
Geen sproeiers/wissers, fout.
Reflectors en niet-helder glas van je halogeenlampen laten zitten, fout.

Als je het dan laat doen, laat het door een professional doen die je lampen goed afstelt.
Buiten het feit dat je echt ongeveer elk voordeel dat Xenon biedt volledig teniet doet door lampen van 8K en hoger te gebruiken, ben je ontzettend irritant met je blauwe licht, kan je zelf geen enkel ANWB bord (want blauw) meer lezen in het donker en maak je jezelf belachelijk met je Sjonnie uitstraling.

Let wel, ik ben fan van Xenon, ik rij zelf vaak met Xenon en ben daar zeer tevreden over.
Maar een goede Xenon kit is duur. En blijft duur. Het is niet voor niks zo dat alle fabrikanten 4300K-5000K installeren, sproeiers moeten inbouwen en automatische niveauregeling moeten inbouwen.
Wie bedenkt dan in hemelsnaam dat elke Sjon op internet voor 200 Euro een Xenon kit kan bestellen zonder aan 1 van deze eisen te voldoen en die ook nog zelf mag inbouwen...
Ik heb daar geen woorden voor.

Dus wil je Xenon, ga je gang, maar rij eens in een auto met 4300K en bedenk dan waarom je perse meer wil. Ik kan geen enkele reden bedenken.
En denk 3x na over je afstelling en maak alsjeblieft elke week je lampen schoon met een doekje, zeker in de winter/herfst. En geef wat geld uit aan fatsoenlijke lampen.
Echt Xenon is namelijk niet duurder dan halogeen, een Philips D2S kost dan wel een 60 Euro (goedkoop trouwens ivm met 5 jaar geleden), maar gaat ook makkelijk 7-10 jaar mee.

Moest er even uit hoor, want wat een idoten rijden er rond tegenwoordig, 1 lamp schijnt naar rechtsboven en de ander naar linksonder en dan ook nog zo blauw als 't maar kan ;(
amen.. :) d:)b 100% eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Wat zou er gebeuren bij een aanrijding en je zou aangeven dat je verblindt werd door de verlichting van de andere auto.
Technisch onderzoek ?
Neem aan dat ze het dan wel opmerken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Inderdaad. Eindelijk iemand die het even goed verwoord _/-\o_

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05:13

mr_petit

opperprutser

Smarron schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 22:24:
Zolang ze het niet afkeuren bij een APK blijf ik lekker rondrijden met mijn 8000K met niet-lenzen. 8)
Tsja, dat lijkt mij ook de meest objectieve maatstaf.
Als ze verkeerd afgesteld staan hoor je het dan wel, maar zo lang je door de APK komt heb je gewoon een auto waarvan het verantwoord is dat je er de weg mee op kan (althans, dat is het doel van de APK)

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

mr_petit schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 08:46:
[...]

Tsja, dat lijkt mij ook de meest objectieve maatstaf.
Als ze verkeerd afgesteld staan hoor je het dan wel, maar zo lang je door de APK komt heb je gewoon een auto waarvan het verantwoord is dat je er de weg mee op kan (althans, dat is het doel van de APK)
Je rijdt alleen erg voor gek als sjonnie met die blauwe lampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Over het afstellen; als je auto apk is goed gekeurd en je bouwt nadien Xenon in, zonder de lampunit zelf er uit te halen, dan mag je er toch vanuit gaan dat je lampen automatisch goed afgesteld staan? Ten de lamp zelf kan er maar op 1 manier in dus daar kan je niks verkeerds aan doen. Of is dit te simpel gedacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Viper® schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 08:33:
Wat zou er gebeuren bij een aanrijding en je zou aangeven dat je verblindt werd door de verlichting van de andere auto.
Technisch onderzoek ?
Neem aan dat ze het dan wel opmerken
Of dat je verblind werd door de laaghangende zon, of de kat die overstak ....
Zolang het door een keuring heen komt is er niks fouts aan de auto, ofwel verkeersveilig.
DeeJee schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 08:52:
Je rijdt alleen erg voor gek als sjonnie met die blauwe lampen.
Wees blij dat ze blauw zijn. Als ik 6000K had was mijn lichtopbrengst nog groter en zou de irritatie van Viper® nog groter zijn! :D

Ik snap dat gezeur niet over de kleur van de lampen. Vroeger reden we zelf met gele lampen rond. Daar hoor je ook nooit gezeik over. Ik zie gelukkig genoeg in het donker en dat is voor mij het belangrijkst.
DjWannaB2002 schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 09:15:
Over het afstellen; als je auto apk is goed gekeurd en je bouwt nadien Xenon in, zonder de lampunit zelf er uit te halen, dan mag je er toch vanuit gaan dat je lampen automatisch goed afgesteld staan? Ten de lamp zelf kan er maar op 1 manier in dus daar kan je niks verkeerds aan doen. Of is dit te simpel gedacht?
Het schijnt wel zo te zijn dat de lampjes zelf net op een ander plek binnen het glas licht geven, waardoor de reflectie verandert. Maar dat weet ik dus niet zeker. Verder geloof ik ook dat het vrijwel goed zit.

Een kennis van mij is APK-keurmeester en hoefde mijn lampen niet anders af te stellen sinds ik xenon erin had laten zetten. Over een maandje weer naar de keuring, maar hij zal er weer easy doorheen komen. Als ze goed afgesteld staan is er niks verblindends aan. Mijn vriendin is nogal kritisch en die zegt zelfs, het is wel fel, maar niet verblindend. Ze heeft meer last van verkeerd afgestelde halogeenlampen dan van mijn xenon. 8)

[ Voor 35% gewijzigd door Smarron op 29-02-2008 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Smarron schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 09:18:
Ik snap dat gezeur niet over de kleur van de lampen. Vroeger reden we zelf met gele lampen rond. Daar hoor je ook nooit gezeik over. Ik zie gelukkig genoeg in het donker en dat is voor mij het belangrijkst.
Grappig dat je dat zegt. Toen vroeger halogeen in auto's werd geïntroduceerd klaagde men toen over dat de lampen zo verschikkelijk fel waren. Daar hoor je nu niemand meer over. Maar nu is er weer een andere soort lamp en nu klaagt iedereen weer.

Zoals ook met kleding ed, alles komt weer terug ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Ik heb verder totaal geen moeite met Xenon verlichting. Ik vind gewoon de TE blauwe lampen erg irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

DjWannaB2002 schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 09:21:
[...]

Grappig dat je dat zegt. Toen vroeger halogeen in auto's werd geïntroduceerd klaagde men toen over dat de lampen zo verschikkelijk fel waren. Daar hoor je nu niemand meer over. Maar nu is er weer een andere soort lamp en nu klaagt iedereen weer.

Daarvoor zijn we NL-ers. Overal op zeuren idd. Daar zijn we goed in. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

DeeJee schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 09:27:
Ik heb verder totaal geen moeite met Xenon verlichting. Ik vind gewoon de TE blauwe lampen erg irritant.
Leg mij eens uit wat er irritant is aan een bepaalde kleur?

Dat je verblinding irritant vindt daar kan ik uiteraard in komen.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Smarron schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 09:18:
[...]
Of dat je verblind werd door de laaghangende zon, of de kat die overstak ....
Zolang het door een keuring heen komt is er niks fouts aan de auto, ofwel verkeersveilig.

[...]
Wees blij dat ze blauw zijn. Als ik 6000K had was mijn lichtopbrengst nog groter en zou de irritatie van Viper® nog groter zijn! :D

[...]
Het schijnt wel zo te zijn dat de lampjes zelf net op een ander plek binnen het glas licht geven, waardoor de reflectie verandert. Maar dat weet ik dus niet zeker. Verder geloof ik ook dat het vrijwel goed zit.

Een kennis van mij is APK-keurmeester en hoefde mijn lampen niet anders af te stellen sinds ik xenon erin had laten zetten. Over een maandje weer naar de keuring, maar hij zal er weer easy doorheen komen. Als ze goed afgesteld staan is er niks verblindends aan. Mijn vriendin is nogal kritisch en die zegt zelfs, het is wel fel, maar niet verblindend. Ze heeft meer last van verkeerd afgestelde halogeenlampen dan van mijn xenon. 8)
Ik doelde meer op het feit dat bij nieuwe auto's niveauregeling en sproeikoppen verplicht zijn toch?

Mocht je dus met je inbouwsetje op een auto na 2007 een ongeluk krijgen en de tegenpartij geeft aan dat ze last van je verlichting hadden. Dan zal er uit technisch onderzoek blijken dat je niet aan de eisen voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
_Christiaan_ schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 13:10:
[...]

het is niet voor niets dat auto's voor alleen geel of wit licht mogen voeren..
dan is een sjon die achter je komt rijden met felblauwe lampen best iri ja :)

ik snap ook niet dat die jongens met >8000k niet van de weg worden geplukt door het KLPD. ik dacht altijd dat blauw licht alleen gevoerd mocht worden door brandweer/politie/ambulance :?

[ Voor 18% gewijzigd door Luuk op 29-02-2008 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

_Christiaan_ schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 13:10:
[...]

Geen idee waarom, maar als ik ze aan zie komen met die blauwe lampen verblind dat op een of andere manier heel erg. Het is echt zo'n felle blauwe gloed die je dan krijgt.
En ik heb daar met "echte" xenon verlichting geen last van. Dat schittert misschien wel maar meer ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
DjWannaB2002 schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 09:21:
[...]

Ik ben ervan overtuigd dat dat klagen komt doordat een nieuwe techniek wordt toegepast in koplampen die er niet voor ontworpen zijn. Hoe minder fel je lamp, hoe minder kritisch de lens-/reflectorconstructie ontworpen hoeft te zijn. En ik denk dat ook een beetje meespeelt dat men met fellere lampen ook verder vooruit wil schijnen ipv gewoon meer licht op het wegdek te krijgen. Wat doe je zelf als je een nieuwe zaklamp hebt die nog krachtiger is dan de vorige? Dan richt je die op oneindig en zie je of je de bomen op 500m afstand een beetje goed kunt verlichten... Zelfde met Xenon (denk ik). Ik vind het in ieder geval opvallend hoeveel procent van de verkeerd afgestelde lampen Xenon is.

Als ik het in zou bouwen (het schijnt met mijn koplampen goed af te stellen te zijn), zou ik na inbouw even langs de dealer gaan om de koplampen te laten afstellen.

En blauw licht is irritant omdat je vanuit je ooghoeken in de achteruitkijkspiegel blauw licht aan ziet komen, wat je associeert met politie of brandweer ofzo. Blauw licht is bij de wet verboden voor burgers, of je het nu voor of achter voert. In de richtlijnen voor de apk staat duidelijk beschreven wat er op je auto mag zitten qua verlichting, kun je allemaal op de RDW-website terugvinden.

[ Voor 16% gewijzigd door Grrrrrene op 29-02-2008 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Grrrrrene schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 14:51:
[...]
Als ik het in zou bouwen (het schijnt met mijn koplampen goed af te stellen te zijn), zou ik na inbouw even langs de dealer gaan om de koplampen te laten afstellen.
Daar ben ik het wel met je eens. Het moet natuurlijk wel goed afgesteld zijn. Ben zelf vandaag ook langs de garage gegaan om te laten controleren of het goed stond. Bleek dat ik het zelfs nog wat te laag had staan. Verder was het een perfect beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Viper® schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 13:19:
[...]

Ik doelde meer op het feit dat bij nieuwe auto's niveauregeling en sproeikoppen verplicht zijn toch?

Mocht je dus met je inbouwsetje op een auto na 2007 een ongeluk krijgen en de tegenpartij geeft aan dat ze last van je verlichting hadden. Dan zal er uit technisch onderzoek blijken dat je niet aan de eisen voldoet.
Ik heb een auto van voor 2007, dus die regel geldt voor mij niet. Ik voldoe dus 100% aan de gestelde eisen, stel al dat jouw botsing daadwerkelijk gebeurt.
G-PHREAK schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 13:25:
[...]

het is niet voor niets dat auto's voor alleen geel of wit licht mogen voeren..
dan is een sjon die achter je komt rijden met felblauwe lampen best iri ja :)

ik snap ook niet dat die jongens met >8000k niet van de weg worden geplukt door het KLPD. ik dacht altijd dat blauw licht alleen gevoerd mocht worden door brandweer/politie/ambulance :?
Maar wat is het nou de limiet? Ik heb splinternieuwe Chevy's rond zien rijden die echt felblauw licht voeren. Maar dat is echt geen 8000k. Dat komt door de binnenkant van de lamp, waardoor het blauw oogt. Waarschijnlijk zit daar 6000k in of zelfs minder. Het is in elk geval niet minder blauw dan mijn 8000k set.

Maar eigenlijk is het irritante niet per se de blauwe verlichting, maar het gaat je dus eigenlijk om iets wat in jouw ogen verboden is. Dan kunnen we het ook hebben over mensen die te snel rijden (Of juist te langzaam), met kapotte lampen rijden, bumperklevers etc. Die zouden dan allemaal in dezelfde categorie "irritant" moeten zitten.

8000k is niet verboden, ik meen 10000k wel.
DeeJee schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 13:25:
Geen idee waarom, maar als ik ze aan zie komen met die blauwe lampen verblind dat op een of andere manier heel erg. Het is echt zo'n felle blauwe gloed die je dan krijgt.
En ik heb daar met "echte" xenon verlichting geen last van. Dat schittert misschien wel maar meer ook niet.
Ik snap wel dat het afwijktvan de rest en het daarom meer opvalt. Ik denk dat we daar gewoon aan moeten wennen. Exact dezelfde discussie over gele lampen van vroeger en halogeen. Mijn xenon is ook echt overigens. Net als elk ander setje. :)
Grrrrrene schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 14:51:
[...]

Ik ben ervan overtuigd dat dat klagen komt doordat een nieuwe techniek wordt toegepast in koplampen die er niet voor ontworpen zijn. Hoe minder fel je lamp, hoe minder kritisch de lens-/reflectorconstructie ontworpen hoeft te zijn. En ik denk dat ook een beetje meespeelt dat men met fellere lampen ook verder vooruit wil schijnen ipv gewoon meer licht op het wegdek te krijgen. Wat doe je zelf als je een nieuwe zaklamp hebt die nog krachtiger is dan de vorige? Dan richt je die op oneindig en zie je of je de bomen op 500m afstand een beetje goed kunt verlichten... Zelfde met Xenon (denk ik). Ik vind het in ieder geval opvallend hoeveel procent van de verkeerd afgestelde lampen Xenon is.

En blauw licht is irritant omdat je vanuit je ooghoeken in de achteruitkijkspiegel blauw licht aan ziet komen, wat je associeert met politie of brandweer ofzo. Blauw licht is bij de wet verboden voor burgers, of je het nu voor of achter voert. In de richtlijnen voor de apk staat duidelijk beschreven wat er op je auto mag zitten qua verlichting, kun je allemaal op de RDW-website terugvinden.
Xenon verlicht zowel in de breedte als in de lengte meer. Daarvoor zijn ze ontworpen. Ik zie in het donker meer en dat lijkt mij dus veiliger. Dat was ook de enige reden dat ik xenon wilde hebben. Beter zicht in het donker, dus veiliger. Ik heb mij 8000k set bij toeval voor een prikkie kunnen kopen. Mochten deze aan vervanging toe zijn, ga ik overigens over op 6000k of 6500k. Die hebben de grootste lichtopbrengst.

Ik heb de xenon ook in laten bouwen en daarna zijn ze goed afgesteld. Maar het goed afstellen geldt nogmaals voor elke koplamp, xenon of halogeen. Zijn ze dat niet, is het wel irritant ja.

Ik denk dat de discussie pas zin heeft wanneer alles goed staat afgesteld. Ik denk dat er dan veel minder klagers zullen zijn. Het is niet per se de xenon zelf wat irriteert, maar een verkeerde afstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atjong
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

atjong

90km/h-astronaut

Zullen we maar wat minder klagen en wat meer ombouwverslagen posten?

Mijn 4300K setje:
Afbeeldingslocatie: http://atjong.tweakdsl.nl/audiforum/img_4212.jpg

De linkerkoplamp vóór de ombouw:
Afbeeldingslocatie: http://atjong.tweakdsl.nl/audiforum/img_4223.jpg

De afdekkap van de koplampunit waar ik een gat van 25 mm in heb geboord voor de draden naar de ballast:
Afbeeldingslocatie: http://atjong.tweakdsl.nl/audiforum/img_4226.jpg

Dezelfde afdekkap van voren met lamp:
Afbeeldingslocatie: http://atjong.tweakdsl.nl/audiforum/img_4230.jpg

De koplampunit, nu met Xenonlamp en afdekkap:
Afbeeldingslocatie: http://atjong.tweakdsl.nl/audiforum/img_4237.jpg

Het resultaat, lampen uit en aan. Ziet er wat gelig uit, maar dat is omdat het een foto bij daglicht is:
Afbeeldingslocatie: http://atjong.tweakdsl.nl/audiforum/img_4254.jpg
Afbeeldingslocatie: http://atjong.tweakdsl.nl/audiforum/img_4256.jpg

Het lichtbeeld in pikkedonker:
Afbeeldingslocatie: http://atjong.tweakdsl.nl/audiforum/img_4260.jpg

De lampen zelf in pikkedonker:
Afbeeldingslocatie: http://atjong.tweakdsl.nl/audiforum/img_4263.jpg

Uiteraard heb ik de hoogte-instelling van de lampen gecontroleerd en bijgesteld. Is erg makkelijk te doen met een imbussleutel, een rolmaat, een donkere omgeving en een muur.

Als extraatje:

Gele stadslichten zijn niet mooi in combinatie met Xenon:
Afbeeldingslocatie: http://atjong.tweakdsl.nl/audiforum/img_4336.jpg

Dus ik heb ze vervangen door witte led-lampjes:
Afbeeldingslocatie: http://atjong.tweakdsl.nl/audiforum/img_4331.jpg

Alleen de stadslichten aan:
Afbeeldingslocatie: http://atjong.tweakdsl.nl/audiforum/img_4359.jpg

Ik had de 2 ballasten een beetje houtje-touwtje vastgezet, maar heb toch besloten om ze goed te monteren. Onder de koplampunits was veel plek over. Dus moesten die eruit. De dikke rode draden zijn om de ballasten goed te aarden:
Afbeeldingslocatie: http://atjong.tweakdsl.nl/audiforum/img_4444.jpg
Afbeeldingslocatie: http://atjong.tweakdsl.nl/audiforum/img_4454.jpg

Het eindresultaat:
Afbeeldingslocatie: http://atjong.tweakdsl.nl/audiforum/img_4347.jpg

De lichtopbrengst is meer en het licht is een stuk helderder. En nu maar kijken hoe lang ze mee gaan ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Smarron schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 17:52:

Ik heb mij 8000k set bij toeval voor een prikkie kunnen kopen. Mochten deze aan vervanging toe zijn, ga ik overigens over op 6000k of 6500k. Die hebben de grootste lichtopbrengst.
Ik dacht dat 5000K en 4300K nog meer licht gaven? Staat wel op wikipedia en volgens mij is het hoe lager de kleurtemperatuur, hoe meer licht :) Kan wel zijn dat wit licht beter reflecteert en dus voor het oog wel beter werkt dan geliger licht van 4300K, maar dat weet ik niet zeker :)
Ik heb de xenon ook in laten bouwen en daarna zijn ze goed afgesteld. Maar het goed afstellen geldt nogmaals voor elke koplamp, xenon of halogeen. Zijn ze dat niet, is het wel irritant ja.

Ik denk dat de discussie pas zin heeft wanneer alles goed staat afgesteld. Ik denk dat er dan veel minder klagers zullen zijn. Het is niet per se de xenon zelf wat irriteert, maar een verkeerde afstelling.
Absoluut waar, ook halogeen staat ook wel 's verkeerd afgesteld, maar toch is het vaak verdacht blauwig licht dat verkeerd is afgesteld (niet om door te zeuren ofzo, gewoon m'n ervaring in het verkeer). Ik zie hier al heel vriendelijke prijsjes langskomen, dus misschien ga ik toch maar 's rondkijken voor HID als m'n halogeenlampjes (Nightguide, ook niet bepaald cheap) op zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Grrrrrene schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 20:55:
[...]

Ik dacht dat 5000K en 4300K nog meer licht gaven? Staat wel op wikipedia en volgens mij is het hoe lager de kleurtemperatuur, hoe meer licht :) Kan wel zijn dat wit licht beter reflecteert en dus voor het oog wel beter werkt dan geliger licht van 4300K, maar dat weet ik niet zeker :)
Je hebt gelijk. Ik heb het nog even opgezocht. De lichtopbrengst van 4100K (3500 Lumen) is zelfs het grootst. Ik ben denk ik in de war met de nabootsing van zonlicht. Dat zit volgens mij rond de 6000K.

4100k = 3500 Lumen = 372500 CD
4300k = 3300 Lumen = 362500 CD
4900k = 3200 Lumen = 352500 CD
6000k = 3000 Lumen = 332500 CD
7500k = 2900 Lumen = 332500 CD
8000k = 2800 Lumen = 312500 CD
10.000k = 2750 Lumen = 300000 CD
12.000k = 3000 Lumen = 332500 CD
14.000k = 3500 Lumen = 272500 CD
Absoluut waar, ook halogeen staat ook wel 's verkeerd afgesteld, maar toch is het vaak verdacht blauwig licht dat verkeerd is afgesteld (niet om door te zeuren ofzo, gewoon m'n ervaring in het verkeer). Ik zie hier al heel vriendelijke prijsjes langskomen, dus misschien ga ik toch maar 's rondkijken voor HID als m'n halogeenlampjes (Nightguide, ook niet bepaald cheap) op zijn :)
De overdreven blauwe lampen zijn ook vaak voor de pimpfactor en niet direct om veel te kunnen zien in het donker. Dan komt afstelling van het goedje vaak op een laag pitje te staan. Grotere kans op slecht afgestelde lampen.

Ik heb trouwens ook Philips Nightguides gehad! Zeker 1 van de betere halogeenlampen, maar vallen echt in het niet bij xenon! Ben zeer benieuwd wat je er van zult vinden als je idd overgestapt bent!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-09 22:51
Ziet er goed uit! Klopt het nu dat je geen enkele modificatie hoeft te maken aan je huidige, originele bekabeling (ik heb het hier eigenlijk over de H4 lampen)? En dat je dus je huidige aansluiting op de nieuwe draden kunt klikken en deze uiteindelijk gewoon weer in je koplampunits plaatsen?

Soms zie ik dat dat gebeurt, soms zie ik weer mensen kabels trekken naar de accu...
Smarron schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 22:25:
[...]
Ik heb trouwens ook Philips Nightguides gehad! Zeker 1 van de betere halogeenlampen, maar vallen echt in het niet bij xenon! Ben zeer benieuwd wat je er van zult vinden als je idd overgestapt bent!
Ook ik heb de NightGuides gehad, ik vond ze op zich wel prettig met die "drie kleuren zones". Maar ze vielen wat betreft lichtopbrengt zeer tegen in verglijking met ook gewone halogeenlampen, maar dan de Philips GT150 en Philips Extreme lampen! Veel meer licht en "witter" licht in zowel breedte als ver.

[ Voor 108% gewijzigd door InsjaHH op 29-02-2008 22:30 ]

Website, Flickr, FB, Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertjanO
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:51
Zelf heb ik de afgelopen tijd zowel H4 Nightguide als Extreme Power lampjes gehad. Eerst de Nightguides en deze gingen behoorlijk lang mee. Vervolgens meerdere setjes Extreme Powers. Deze geven echt behoorlijk meer licht, probleem is alleen de levensduur. Na drie maanden waren de lampen weer kapot (heb ze altijd aanstaan, ook overdag). Met als gevolg dat dit geintje mij 120 euro per jaar aan koplampen kost. Ik heb er nu maar weer Nightguides in zitten. De drie kleuren werken goed, maar deze geven gewoon duidelijk minder licht.

Zodoende laatst een Camco high-end setje besteld. 250 euro is wel iets meer dan de 60-100 euro waar momenteel over gepraat wordt. Maar goed, als het goed is betaald dit zich terug in kwalitatief betere ballasten die ook nog eens 60% kleiner zouden zijn. IK ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-09 22:51
GertjanO schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 22:49:
Zodoende laatst een Camco high-end setje besteld. 250 euro is wel iets meer dan de 60-100 euro waar momenteel over gepraat wordt. Maar goed, als het goed is betaald dit zich terug in kwalitatief betere ballasten die ook nog eens 60% kleiner zouden zijn. IK ben benieuwd.
Waar heb je ze besteld als ik vragen mag? Vraag die ik eigenlijk ook aan atjong wilde stellen maar ik hierboven vergeten was :9.

Voor zover ik weet (meteen even afkloppend) heb ik m'n Extreme setje nu sinds september 2007, dus pakweg 5 maanden zover en ook altijd aan. Misschien puur pech / combinatie auto / bedrading? Al moet ik zeggen dat m'n oude GT150 ook niet lang uithielden (althans 1 lampje), namelijk pakweg 4 maanden. Maar ja, je krijgt er wel weer veel meer / beter licht voor terug dan de standaard long-life setjes...

Misschien is een Xenon setje best of both worlds, enigszins lange levensduur + meer lichtopbrengst? Of verkijk ik me hier op de levensduur...

[ Voor 7% gewijzigd door InsjaHH op 29-02-2008 23:20 ]

Website, Flickr, FB, Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertjanO
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:51
InsjaHH schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 23:20:
[...]

Waar heb je ze besteld als ik vragen mag? Vraag die ik eigenlijk ook aan atjong wilde stellen maar ik hierboven vergeten was :9.

Voor zover ik weet (meteen even afkloppend) heb ik m'n Extreme setje nu sinds september 2007, dus pakweg 5 maanden zover en ook altijd aan. Misschien puur pech / combinatie auto / bedrading? Al moet ik zeggen dat m'n oude GT150 ook niet lang uithielden (althans 1 lampje), namelijk pakweg 4 maanden. Maar ja, je krijgt er wel weer veel meer / beter licht voor terug dan de standaard long-life setjes...

Misschien is een Xenon setje best of both worlds, enigszins lange levensduur + meer lichtopbrengst? Of verkijk ik me hier op de levensduur...
OK, mijn eerste setje Extreme's hielden het 5 maanden uit. Bij mijn tweede setje was er na 3 maanden al 1 lampje stuk. Probleem is alleen dat je ze eigenlijk beide tegelijk moet vervangen. Dit i.v.m. degradatie in helderheid.

Mijn Camco-setje heb ik bij Ron de Vries besteld. In de winkel wel te verstaan. Zij bouwen hem dan ook voor mij in ( best prijzig, maar met 2 linker handen kom je er niet). Een webshop hebben ze ook www.rondevries.nl

Je kunt ze ook rechtstreeks bij Camco bestellen via www.camcosystems.nl Ook hier heb ik echter geen ervaring mee. Over ervaring gesproken, van de week worden mijn lampjes ingebouwd. Dan kan ik vertellen wat ik van de 7000K lampjes vind. Vraag mij niet waarom deze setjes alleen met 7000K worden geleverd wanneer je de lampen los in alle kleurtemperaturen kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
GertjanO schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 22:49:
Zelf heb ik de afgelopen tijd zowel H4 Nightguide als Extreme Power lampjes gehad. Eerst de Nightguides en deze gingen behoorlijk lang mee. Vervolgens meerdere setjes Extreme Powers. Deze geven echt behoorlijk meer licht, probleem is alleen de levensduur. Na drie maanden waren de lampen weer kapot (heb ze altijd aanstaan, ook overdag). Met als gevolg dat dit geintje mij 120 euro per jaar aan koplampen kost. Ik heb er nu maar weer Nightguides in zitten. De drie kleuren werken goed, maar deze geven gewoon duidelijk minder licht.

Tja dat wordt de nieuwe trend. Pilot komt ook in maart met kleinere ballasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atjong
  • Niet online

atjong

90km/h-astronaut

InsjaHH schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 22:27:
Klopt het nu dat je geen enkele modificatie hoeft te maken aan je huidige, originele bekabeling (ik heb het hier eigenlijk over de H4 lampen)? En dat je dus je huidige aansluiting op de nieuwe draden kunt klikken en deze uiteindelijk gewoon weer in je koplampunits plaatsen?

Soms zie ik dat dat gebeurt, soms zie ik weer mensen kabels trekken naar de accu...
Er zijn alleen kabels nodig naar de accu als je huidige bekabeling beroerd is, maar dan had je waarschijnlijk ook al problemen gehad met je halogeenlampen. Je plugt je huidige stroomkabel in op de kabel naar de ballast en plugt de 2e kabel van de ballast op de kabel van de xenonlamp. That's it. Het is bijna net zoveel werk als halogeenlampjes vervangen. Je moet alleen de ballasten even goed zien vast te maken, maar daar zijn vaak mogelijkheden genoeg voor. En als er een afdekkap achterop je lamp zit dan moet daar een gat in voor de kabels naar de ballast. Ik heb overigens H1 lampen.
InsjaHH schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 23:20:
Mijn pilotsetje komt van xenonstore.nl en zit er nu 2 maanden in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Nou mensen, toch maar de overstap gemaakt van heldere koplampen naar lenzen. :z
Krijg ik hopelijk wat minder gezeur, haha!

Op dit moment wordt het ingebouwd, hier alvast een voorproefje. Ik denk dat ik niet hoef te zeggen welke unit wel en welke nog niet is vervangen he.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/iibEhAJwE7ldIpXyx1bqF5ca/thumb.jpg

Afstellen komt later wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-10 16:54
Zelf lijk het me ook wel leuk om xenon in mijn wagentje te zetten. Ik vind het alleen een beetje minder voor de andere weggebruikers aangezien ik de hoogte van mijn lampen niet kan instellen :p (mazda 323lx uit '95) De glazen zelf geven ook nog eens een hoop rest straling.

Mensen seinen nu al naar me als er iemand achterin zit en dat met phillips nightguide lampen. |:(

http://axrotterdam.blogspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Dan heb je je lampen sowieso verkeerd afgesteld (te hoog). Je kunt de lampen handmatig toch wel afstellen ? Even onder je motorkap kijken. Waarschijnlijk door aan een schroef te draaien. Met de Nightguides zelf is helemaal niks mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Had dit al gepiost in het Audi-forum, maar ach...
Ok, heb een xenon ombouwset besteld.

H7, kleur 8000k. (wit/blauw)
Verder een set stadslichtjes besteld in xenonlook. (geen Philips Blue Vision-spul). W5W 5watt in kleur 7500K.

Dus heb ik alles mooi in dezelfde kleur. Wordt mijn donkerblauwe A3-tje weer wat mooier. :)
Zat trouwens grandioos te twijfelen over de kleur.

Ik las steeds tegengestelde reacties over 6000k of deze nu puur wit is of wit met een blauwe gloed.
8000k schijnt wel een wittig licht te wezen met een blauwe schijn, dus heb daarom maar deze genomen. Foto's/videos zeggen trouwens ook niet veel toch, daar de kleuren nooit accuraat worden weergeven?

-edit-
Heb trouwens een tijd terug de facelift-koplampen in laten zetten. Deze heeft lenzen voor dimlicht. Weet niet of dat verder wat uitmaakt voor de uiteindelijke kleur van de xenon.

[ Voor 11% gewijzigd door MelvinB op 16-03-2008 14:55 ]

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
MelvinB schreef op zondag 16 maart 2008 @ 14:17:
Had dit al gepiost in het Audi-forum, maar ach...

[...]

Zat trouwens grandioos te twijfelen over de kleur.

Ik las steeds tegengestelde reacties over 6000k of deze nu puur wit is of wit met een blauwe gloed.
8000k schijnt wel een wittig licht te wezen met een blauwe schijn, dus heb daarom maar deze genomen. Foto's/videos zeggen trouwens ook niet veel toch, daar de kleuren nooit accuraat worden weergeven?

-edit-
Heb trouwens een tijd terug de facelift-koplampen in laten zetten. Deze heeft lenzen voor dimlicht. Weet niet of dat verder wat uitmaakt voor de uiteindelijke kleur van de xenon.
Helemaal een sluitend antwoord is er niet te geven denk ik aangezien de ene 6000K de andere niet is. Wel is zeker dat 6000K meer wit is dan 8000K. Mijn eigen ervaring met 6000K is dat het in de koplamp gezien een hele miniscule blauwige gloed lijkt te hebben maar op de weg puur wit is.
Verschil tussen 6000K en 5000K is nog kleiner. dan zou 6000K eerder een wat blauwige zweem hebben en 5000K een wat gelige zweem, maar dit is allemaal minimaal. Volgens de nodige kleurtabellen zou zon ongeveer 5500K namelijk het meest wit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Hier een vergelijking tussen 8000k xenon in helder glas en in lenzen:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/VstAwmpwK9SqlaW9ermj2uTL/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/B7kVTVXl89iKU8VlNHDN7sYq/thumb.jpg

De bovenste foto is iets overbelicht, maar het verschil tussen lenzen en geen lenzen is duidelijk te zien. Ik vind de kleur nu ook iets minder blauw, maar dat zou optisch kunnen zijn, omdat het licht wat geconcentreerder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
Kijk, met lenzen ziet et er al heel anders uit.

Bovenste pic is inderdaad niet mooi.

Onderste pic daartegen is ongeveer zoals ik het ook hoop te hebben. Ziet er gewoon mooier uit dan wanneer het gewoon wit licht was en absoluut niet sjonnie.

-edit-

Dit zijn mijn koplampen trouwens:
http://www.vassparts.nl/i...mpenset_aanbieding_A3.jpg

Naar de punt zitten de lenzen zoals je kunt zien.

[ Voor 26% gewijzigd door MelvinB op 16-03-2008 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Het lijkt nu wel meer op een BMW, maar originele lenzen (jaja, die had Opel eind jaren 90 ook al :) ) kosten ruim € 700,- en dat heb ik er niet voor over. Nu dus met angel eyes. Het staat echt prima zo en veel netter dan hiervoor.

Yep, jouw units hebben ook gewoon lenzen. Laat ff pics zien als je ze erin hebt zitten!

Hier alle pics van de inbouwdag:

Opel Vectra B2 station
Inbouwen van koplampen met angel eyes en 8000k xenon verlichting
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/XQwNsXBWwOGUU4yv2qjLj0cn/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/gSYB4LK7KcdPK8mltR3V7Mf9/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/O7CNw3EkPa3FrWeGvYVnXOlB/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ndJtTVdwz7JBrtXObTwOfuFZ/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ILzoK2tBnRIGSzbYlt6ZWgLN/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9tJxWWvM8OHQfVVsGAZHT9IX/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xsqzbGklIDAB9zKN9aBp79p2/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/wXvujiiR6bX2NbPm887aRZqX/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/qwkbLMCwBBeKAkOykhf6vxdW/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/B7kVTVXl89iKU8VlNHDN7sYq/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/VstAwmpwK9SqlaW9ermj2uTL/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/hXOqWIH68xznM5M9pcSKpUCV/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/71iISyxuXtyB6UDIiDPf2w5N/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Ii8QfJAozqTMf1htP0GtOr38/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/eypMMNZwTPSq1emR772QudfQ/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/iibEhAJwE7ldIpXyx1bqF5ca/thumb.jpg

[ Voor 85% gewijzigd door Smarron op 16-03-2008 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atjong
  • Niet online

atjong

90km/h-astronaut

Smarron schreef op zondag 16 maart 2008 @ 19:14:
Hier alle pics van de inbouwdag:
Mooi gedaan Smarron. Wordt nu de volgende stap het vervangen van die gele stadslichten door witte ledjes? Die dingen kosten namelijk bijna niks en het effect wordt er wel hoger door.

Hier de mijne:
Afbeeldingslocatie: http://atjong.tweakdsl.nl/audiforum/img_4285.jpg
Afbeeldingslocatie: http://atjong.tweakdsl.nl/audiforum/img_4283.jpg
Met alleen de stadslichten aan:
Afbeeldingslocatie: http://atjong.tweakdsl.nl/audiforum/img_4359.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-10 16:54
Smarron schreef op zondag 16 maart 2008 @ 13:53:
Dan heb je je lampen sowieso verkeerd afgesteld (te hoog). Je kunt de lampen handmatig toch wel afstellen ? Even onder je motorkap kijken. Waarschijnlijk door aan een schroef te draaien. Met de Nightguides zelf is helemaal niks mis.
En iedere keer als er iemand instapt de motorkap open doen en de lampen goedschroeven? Ik ga maar eens kijken naar kleine elecro motortjes :p

@ Atjong, dat zijn erg chique lampjes! Die wil ik ook :P

[ Voor 5% gewijzigd door Dekaasboer op 17-03-2008 11:12 ]

http://axrotterdam.blogspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atjong
  • Niet online

atjong

90km/h-astronaut

Dekaasboer schreef op maandag 17 maart 2008 @ 11:11:
Let wel op dat degene die ik zelf heb naast mijn 4300K xenon weer ietwat blauwig zijn :P en minder licht geven dan normale stadslichten. Maar ja, ze hebben meer keus. Als ik ze opnieuw moest kopen zou ik degenen doen waar 3 (of meer) ledjes in zitten per lamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Smarron schreef op zondag 16 maart 2008 @ 18:02:
Hier een vergelijking tussen 8000k xenon in helder glas en in lenzen:

[afbeelding]

[afbeelding]

De bovenste foto is iets overbelicht, maar het verschil tussen lenzen en geen lenzen is duidelijk te zien. Ik vind de kleur nu ook iets minder blauw, maar dat zou optisch kunnen zijn, omdat het licht wat geconcentreerder is.
De vergelijking tussen halogeen en xenon in originele lampen vind ik persoonlijk interessanter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

atjong schreef op maandag 17 maart 2008 @ 09:55:
[...]

Mooi gedaan Smarron. Wordt nu de volgende stap het vervangen van die gele stadslichten door witte ledjes? Die dingen kosten namelijk bijna niks en het effect wordt er wel hoger door.

Hier de mijne:
[afbeelding]
[afbeelding]
Met alleen de stadslichten aan:
[afbeelding]
Ik heb juist bewust voor de gele ringen gekozen. Zowieso geen problemen bij de APK. Vorig jaar waren mijn witte stadslichtleds eruit gehaald (Ik had ze dus wel). Ik vind het contrast persoonlijk mooier op deze manier. Anders hebben die ringen weinig zin. Maar dat is dus gewoon persoonlijk.

Je Audi ziet er overigens wel mooi uit!
Dekaasboer schreef op maandag 17 maart 2008 @ 11:11:
[...]

En iedere keer als er iemand instapt de motorkap open doen en de lampen goedschroeven? Ik ga maar eens kijken naar kleine elecro motortjes :p

Ik heb een Astra F gehad, waar het ook handmatig moest. Uiters irritant ja. Het is vast wel in te bouwen, maar dat is geen makkelijke klus. Ik had ze ook altijd iets lager afgesteld dan noodzakelijk, zodat met extra mensen achterin ik niet gelijk verblindende lampen had.
MikeyMan schreef op maandag 17 maart 2008 @ 12:38:
[...]

De vergelijking tussen halogeen en xenon in originele lampen vind ik persoonlijk interessanter...
Sorry, dat behoort eigenlijk niet meer tot de opties. Ik heb nog wel ergens een foto, maar die is helemaal overblicht en met een telefoon gemaakt. Zoek ik nog wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Smarron schreef op maandag 17 maart 2008 @ 15:18:

[...]
Sorry, dat behoort eigenlijk niet meer tot de opties. Ik heb nog wel ergens een foto, maar die is helemaal overblicht en met een telefoon gemaakt. Zoek ik nog wel op.
Nee, dat begrijp ik ook... Maar ik vind de "xenon+reflector=per definitie bagger" houding hier zo overtrokken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
MikeyMan schreef op maandag 17 maart 2008 @ 15:37:
[...]

Nee, dat begrijp ik ook... Maar ik vind de "xenon+reflector=per definitie bagger" houding hier zo overtrokken...
Mjah, met lenzen ziet het er toch wel mooier uit. Volgens mij heb je dan ook minder strooilicht.

Ik moet mijn xenon + xenonlook stadspitjes nog binnen krijgen. Ben wel erg benieuwd. Een collega van mijn pa gaat het inbouwen. Voor hem een eitje.

Ik kan dan wel pc's bouwen, maar als het over autotechniek gaat, blijf ik er af. Ook al is inbouwxenon vaak ook ''plug-and-play'' zoals ik her en der lees. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atjong
  • Niet online

atjong

90km/h-astronaut

MikeyMan schreef op maandag 17 maart 2008 @ 15:37:
Ach er zijn reflectoren die het prima doen met xenonlampen, maar er zijn ook reflectoren die verschrikkelijk veel strooilicht geven. Zelf wijt ik dat eerder aan het doffer worden van het glas dan aan de reflector zelf. Dan zal het glas meer licht tegenhouden en daardoor ook meer strooilicht produceren. Maar er is een redelijk eenvoudige oplossing: met aluminiumpoets kun je dof geworden glas weer redelijk glad krijgen. 't Is alleen wel een flinke klus.

Ik ga er trouwens van uit dat iedereen die xenon monteert ook effe zijn koplamphoogte afstelt. Als je dat niet doet ben je niet verstandig bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyazzin
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:13
Ik heb een probleempje. Sinds een jaar en een paar maandjes heb ik een h4 8000k xenon set in mijn ford focus gebouwd. Nu blijkt dat bij de rechterlamp het rubberen afsluitinring kapot is, iig er zit een scheurtje in. Helaas had ik maar een jaar garantie, weet toevallig iemand een webshop of winkel waar ik deze gewoon los kan kopen? heb geen zin om binnenkort met een koplamp vol met water te zitten :)

Afbeeldingslocatie: http://www.xenon-verlichting.nl/images/stories/3image004.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Nyazzin op 18-03-2008 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atjong
  • Niet online

atjong

90km/h-astronaut

Nyazzin schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 13:55:
Helaas had ik maar een jaar garantie, weet toevallig iemand een webshop of winkel waar ik deze gewoon los kan kopen?
Heb je het al geprobeerd bij de (web)shop waar je hem hebt gekocht? En anders zijn er vast wel producten waarmee je rubber kunt lijmen. Bij mij komt er overigens nooit water bij de achterkant van de koplampunit, maar dat is een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
  • Laatst online: 06-09 06:49
Mijn cheapo setje van 10.000k leeft nog steeds. Dat gezeik over de kleur vind ik wel wat overdreven. Ik rij zelf met 10.000k, maar kom nog altijd dikke auto's tegen in de avond met standaard xenon (range rover sport/ s-klasse etc.) die toch echt veel blauwer licht geven en zelfs neigen naar paars.
Over de stelling dat deze ook niks mee zou zien wil ik ook als onjuist bestempelen. Natuurlijk zie je minder dan 6000k, met het vergelijken naast elkaar viel dat zelfs ook wel mee en bleek het gras alleen wat groener te zijn. In vergelijking met de stock lichten zie je zoizo al 5x meer. Dat ze verblindend kunnen maak ik me niet druk om. Heb ze laten afstellen, maar heel soms seinen mensen weleens. Het is wel vel, maar verblindend? Nee. Ik rij tamelijk vaak Rotterdam - Groningen en een groot deel is onverlicht. Xenon is daar echt een must moet ik zeggen. Ja, zelfs met 10.000k.

Rara welke waardes:
Afbeeldingslocatie: http://upload.project-j.nl/uploads/P2010214.jpg

Ja... als dit setje overleden is komt er waarschijnlijk een 12.000k in. 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Don3k op 18-03-2008 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Don3k schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 17:08:

Ja... als dit setje overleden is komt er waarschijnlijk een 12.000k in. 8)7
Waarom...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Hoezo ga je voor 12kk als je nu met 10kk rijdt en zelf al aangeeft dat 6kk meer zicht geeft dan >10kk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:50

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Heeft iemand trouwens een overzicht van wat de verschillende fabrikanten af-fabriek leveren aan Xenon verlichting? Puur uit nieuwsgierigheid :P

Zo vindt ik dat BMW en Skoda af-fabriek veel blauwer licht geven als bijvoorbeeld Audi en Mercedes. Ook Range Rover vindt ik over het algemeen blauwer als de eerdergenoemde.

Iemand die dat ook vindt of juist van niet?

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

MisteRMeesteR schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 17:18:
Heeft iemand trouwens een overzicht van wat de verschillende fabrikanten af-fabriek leveren aan Xenon verlichting? Puur uit nieuwsgierigheid :P

Zo vindt ik dat BMW en Skoda af-fabriek veel blauwer licht geven als bijvoorbeeld Audi en Mercedes. Ook Range Rover vindt ik over het algemeen blauwer als de eerdergenoemde.

Zou dit ook graag willen weten... Heb een toyota, dus het zou leuk zijn als ik een gelijkende kleur gebruik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
  • Laatst online: 06-09 06:49
MisteRMeesteR schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 17:18:

Ik zie ook een aantal Range Rovers met blauw, en sommige met paars. Hetzelfde geld voor mercedes.
Viper® schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 17:15:
Hoezo ga je voor 12kk als je nu met 10kk rijdt en zelf al aangeeft dat 6kk meer zicht geeft dan >10kk ?
Ik hou van uitproberen :)
Pagina: 1 ... 6 ... 19 Laatste