Xenon (inbouw)

Pagina: 1 ... 7 ... 19 Laatste
Acties:
  • 70.227 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Ik heb mijn setje binnen. Ziet er netjes uit trouwens. Leuke verpakking, maar dat boeit natuurlijk niet.

Volgende week dinsdagavond gaat het 8000K xenon er in. (met 7500K xenonlook stadslichtjes)

Als ie er in zit, zet ik mijn A3 es met lichten aan naast de Range Rover Sport van mijn baas als ie es op zaak is. Geloof dat ie ook xenon heeft, alleen hoeveel Kelvin weet ik (nog) niet.

Wil gewoon ff et verschil zien.

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:03

Smarron

The bend

Ok, ik doe een gok:
6000k - 10000k - 8000k
MisteRMeesteR schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 17:18:
Heeft iemand trouwens een overzicht van wat de verschillende fabrikanten af-fabriek leveren aan Xenon verlichting? Puur uit nieuwsgierigheid :P

Zo vindt ik dat BMW en Skoda af-fabriek veel blauwer licht geven als bijvoorbeeld Audi en Mercedes. Ook Range Rover vindt ik over het algemeen blauwer als de eerdergenoemde.

Iemand die dat ook vindt of juist van niet?
Heeft ook veel te maken met de unit zelf die er een eigen kleurtje aan geeft. Range Rover zie ik ook veel blauwer dan andere merken.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atjong
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

atjong

90km/h-astronaut

MelvinB schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 21:06:
Volgende week dinsdagavond gaat het 8000K xenon er in. (met 7500K xenonlook stadslichtjes)
Zou je effe een fotootje willen posten van de lampjes die je ontvangen hebt. En ook van de verpakking? Altijd leuk om te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 06:49
Smarron schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 21:23:
[...]
Ok, ik doe een gok:
6000k - 10000k - 8000k
Bijna,

6000k, 6000k, 10000k

3 verschillende fabrikanten. De kleuren verschillen dus ook onderling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:44
Don3k schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 17:08:
Mijn cheapo setje van 10.000k leeft nog steeds. Dat gezeik over de kleur vind ik wel wat overdreven. Ik rij zelf met 10.000k, maar kom nog altijd dikke auto's tegen in de avond met standaard xenon (range rover sport/ s-klasse etc.) die toch echt veel blauwer licht geven en zelfs neigen naar paars.
Af fabriek zit er afaik nooit hoger dan 6000K in. Soms zie je wel een beetje paars, maar dat is alleen als je op de rand van de lichtbundel kijkt. Dit komt geloof ik door de breking van de lens. Je kan dit zelf goed zien als je eigen auto ook lenzen heeft door voor een witte muur te gaan staan. Op de grens van je lichtbundel zie je een andere kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
Jimster schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 04:14:
[...]

Af fabriek zit er afaik nooit hoger dan 6000K in. Soms zie je wel een beetje paars, maar dat is alleen als je op de rand van de lichtbundel kijkt. Dit komt geloof ik door de breking van de lens. Je kan dit zelf goed zien als je eigen auto ook lenzen heeft door voor een witte muur te gaan staan. Op de grens van je lichtbundel zie je een andere kleur.
En toch valt het op :) Die geven naar mijn mening een groter kleureffect. Xenon in lenzen zijn mooi, maar toch is het heel erg hinderlijk. De wegen in Nederland zijn niet overal egaal. Als ze achter je rijden val je ieder keer in de lichtbundel, en dan weet uit. Krijg je heletijd zo'n aan uit resultaat. Dat is pas irritant! Dat het vel is maakt voor mij niet zoveel uit, maar dat geflikker maakt je soms helemaal gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Wat ik zo strontvervelend vind aan die hoge K waardes is dat als ik hun lichten zie door de vangrail of takken / bomen heen het net politie / brandweer / ambulance lijkt vanwege het flitsende blauwe licht.

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
Schoot me net te binnen. Zie vaker ook auto's rijden met standaard xenon, maar dat schitterd roodkleurig. Hoe krijgen ze dat voorelkaar?
Bertus schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 07:34:
Wat ik zo strontvervelend vind aan die hoge K waardes is dat als ik hun lichten zie door de vangrail of takken / bomen heen het net politie / brandweer / ambulance lijkt vanwege het flitsende blauwe licht.
Ik zie toch wel verschil tussen echt blauw licht en xenon blauw hoor. Xenon blauw is toch echt wit met een blauwe gloed. Politie blauw is echt blauw blauw :+

[ Voor 63% gewijzigd door Don3k op 20-03-2008 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:53

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zal komen door breking van het licht in de lens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Don3k schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 07:21:
[...]

En toch valt het op :) Die geven naar mijn mening een groter kleureffect. Xenon in lenzen zijn mooi, maar toch is het heel erg hinderlijk. De wegen in Nederland zijn niet overal egaal. Als ze achter je rijden val je ieder keer in de lichtbundel, en dan weet uit. Krijg je heletijd zo'n aan uit resultaat. Dat is pas irritant! Dat het vel is maakt voor mij niet zoveel uit, maar dat geflikker maakt je soms helemaal gek.
Ok, dus lenzen zijn irritant, maar niet-lenzen zijn net zo irritant.

Ik denk dat we xenon maar moeten afschaffen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
atjong schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 22:25:
[...]

Zou je effe een fotootje willen posten van de lampjes die je ontvangen hebt. En ook van de verpakking? Altijd leuk om te zien.
Ja hoor. Ik zal ff zien wat ik kan doen.

-edit-

Brakke foto's, maar ja. Binnenkort schaf ik toch 1 voor mezelf aan.
Die 2 witte xenonlook stadlichtjes krijg je er niet standaard bij.

Afbeeldingslocatie: http://img504.imageshack.us/img504/351/xenondooskm5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img504.imageshack.us/img504/544/xenoninhoudtx9.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img150.imageshack.us/img150/2360/xenoninhouduitgestaldpg8.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img504.imageshack.us/img504/2169/xenonstadslichtjesko3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img150.imageshack.us/img150/2548/xenondoosachterkant1ka7.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img504.imageshack.us/img504/6035/xenondoosachterkant2od7.jpg

[ Voor 65% gewijzigd door MelvinB op 20-03-2008 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atjong
  • Niet online

atjong

90km/h-astronaut

MelvinB schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 19:56:
Ja hoor. Ik zal ff zien wat ik kan doen.
HEY! Dat is dezelfde verpakking als bij mijn Pilot setje van 215 euro! Precies dezelfde glimmende klapdoos, dezelfde kokertjes om te lampen, dezelfde (brakke) zwarte houders om de ballasten. Alleen de plaatjes op de doos en de kleuren zijn anders. Staat er ook Exsun op de ballasten? Dat is de Chinese producent ervan. Wie de producent van de xenonlampjes is weet ik niet. Wat heb je betaald voor het xenonsetje en waar heb je het besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

http://www.visionbulbs.com/
Lekker goedkoop door de dollar en geen verzendkosten. Zelfde set als hierboven alleen in een andere doos.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
atjong schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 13:44:
[...]

HEY! Dat is dezelfde verpakking als bij mijn Pilot setje van 215 euro! Precies dezelfde glimmende klapdoos, dezelfde kokertjes om te lampen, dezelfde (brakke) zwarte houders om de ballasten. Alleen de plaatjes op de doos en de kleuren zijn anders. Staat er ook Exsun op de ballasten? Dat is de Chinese producent ervan. Wie de producent van de xenonlampjes is weet ik niet. Wat heb je betaald voor het xenonsetje en waar heb je het besteld?
130 euries voor alleen het ombouwset. Exclusief rembourskosten en de stadslichtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 15:01
Ik heb bij pc-link.biz ook 2 lampen besteld. Kostte maar 23 euro ongeveer! Inclusief verzendkosten uit Hong Kong!

Volgens mij kost zo'n complete set ook maar 70 dollar ofzo.

Overigens heb ik nu nog 6000k en 8000k lampjes liggen (8000k zijn mijn oude en die 6000k had ik per ongeluk teveel besteld...), maar even op marktplaats zetten.

Volgens mij zijn die setjes allemaal hetzelfde hoor.

Mijn set zat ook zo in de doos, alleen een andere kleur doos.

EDIT: H7 --> 76 dollar
76 U.S. dollars = 48.4261501 Euros

[ Voor 10% gewijzigd door Master__R op 21-03-2008 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
xengon, dischrrge, lrmp, en dan zon babblefish vertaling, ik hoop dat de lampen etc. beter is dan het engels op de doos 8)7

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
Widow schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 18:58:
xengon, dischrrge, lrmp, en dan zon babblefish vertaling, ik hoop dat de lampen etc. beter is dan het engels op de doos 8)7
Je wilt niet weten wat voor waardeloze, voornamelijk chinees vertaalde handleiding in die Xenon-doos van mij zit. Is gewoon een velletje papier. Zit ook een kleine mini-boekje bij, met o.a de gebruikelijke inachtneming van veiligheid enzo. Dit boekje ziet er dan wel weer netjes uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:39

paQ

ben blij dat er al iets bijzit :P

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
atjong schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 13:44:
[...]

joh, en precies hetzelfde als mijn Pauper Remcoshop setje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 13:31

_Christiaan_

Master of SOG

Master__R schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 17:04:
Ik heb bij pc-link.biz ook 2 lampen besteld. Kostte maar 23 euro ongeveer! Inclusief verzendkosten uit Hong Kong!

Volgens mij kost zo'n complete set ook maar 70 dollar ofzo.

Overigens heb ik nu nog 6000k en 8000k lampjes liggen (8000k zijn mijn oude en die 6000k had ik per ongeluk teveel besteld...), maar even op marktplaats zetten.

Volgens mij zijn die setjes allemaal hetzelfde hoor.

Mijn set zat ook zo in de doos, alleen een andere kleur doos.

EDIT: H7 --> 76 dollar
76 U.S. dollars = 48.4261501 Euros
JEE! Dat kost echt geen drol. 50 euro voor een compleet xenon setje. Zo wordt het wel heel aantrekkelijk om een kitje te kopen, ook om te proberen.

Heeft iemand ervaring met de kits van http://pc-link.biz?

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

_Christiaan_ schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 00:31:
[...]

JEE! Dat kost echt geen drol. 50 euro voor een compleet xenon setje. Zo wordt het wel heel aantrekkelijk om een kitje te kopen, ook om te proberen.

Heeft iemand ervaring met de kits van http://pc-link.biz?
yeps ik, binnen 5 werkdagen had ik het setje ontvangen, ongeveer hetzelfde als hierboven.
Geinstalleerd en hij doet het goed :) Echt een aanader hoor 50 piek incl verzendkosten is geen geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Ja en mocht ik m'n koplampen niet afgesteld kunnen krijgen ofzo dan is het setje nog wel met winst te verkopen op Marktplaats :P

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Ik heb even een kijkoperatie gedaan in mijn auto, hoe ik de xenon in ga bouwen.

Ik zit met 1 vraag. Mijn lampunit is hermetisch afgesloten met een deksel met daarop ook een rubber pakking. Hoe moet je de draden voor je xenon-lamp hier doorheen voeren zonder dat je lampunit volloopt met vocht?

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:55
_Christiaan_ schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 23:41:
Ik heb even een kijkoperatie gedaan in mijn auto, hoe ik de xenon in ga bouwen.

Ik zit met 1 vraag. Mijn lampunit is hermetisch afgesloten met een deksel met daarop ook een rubber pakking. Hoe moet je de draden voor je xenon-lamp hier doorheen voeren zonder dat je lampunit volloopt met vocht?
Droge ruimte, en daarna dichtkitten denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
Ik heb alles dichtgeplakt met ducktape... Wat je wel kan proberen is 2 afdekkapjes halen bij de dealer, en daar een gat in boren. Je moet wel zorgen dat de lamp nog vrij kan bewegen ivm verstelbaarheid van de lampen.
Bij de setjes zitten de draden namelijk door een rubberen-doorvoer dop heen.

Bij mij ging dat niet omdat de lamp niet precies in het midden van de kap zat. Hierdoor kon ik deze er dus niet opdraaien met de draden erdoorheen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Oh maar bij mij is er wel ruimte, aan beide kanten van de afdekkap.

Dus gewoon dichtkitten of plakken met ducttape. Hopelijk gaat dat werken want als ik google naar "xenon" en "dichtkitten" krijg ik best nog wat hits over vocht in de koplamp.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Je moet in elk geval niet de unit hermetisch afsluiten, want de unit moet ook kunnen ademen. Het kitten heeft alleen zin bij kwalitatief niet zo goede units, waarin aan de bovenkant spleten zitten. En dan zou het water vanaf de voorkant komen.

Ik heb nu een paar ritjes in het donker gereden met de lenzen, maar ik ben eigenlijk niet echt tevreden over de lenzen. Het lichtbeeld is echt stukken minder dan xenon zonder lenzen. het wegdek is ook minder wit verlicht, maar iets geler en over het algemeen overal net wat zwakker.

Ik heb wel gemerkt dat ze nog te laag afgesteld staan, zelfs met volle bepakking en 2 man achterin. Dat moet ik dan eerst even fixen. Misschien is het dan iets aangenamer rijden.

Ik heb nu 8000K en ik wil wellicht toch terug naar 6000K omdat er dan meer lichtopbrengst is. Ik heb een splinternieuwe H1 6000K lampenset over. Iemand een H7 6000K te ruil ? (Mijn nieuwe units hadden geen H1, maar gewoon H7, waardoor ik een set voor niks heb gekocht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
Zonder lenzen heb je meer strooilicht, waardoor het volgens mij lijkt alsof het meer licht oplevert. In de praktijk gaat dit licht overal heen, terwijl je met lenzen een mooie lichtbundel hebt die als het goed is de goede kant op wordt gestuurd.

Mijn xenonlook-stadslichtjes zitten er trouwens al in. Ben gister bij diegene geweest die dinsdagavond mijn xenon gaat inbouwen. Lokatie voor de ballasten zijn bepaald, nu alleen nog kijken of dit in de praktijk haalbaar is. Als je voor de auto staat, gaat het linkerballast geplaatst worden onder de koelvloeistof-reservoir. Hier is genoeg ruimte om het ballast vast te kunnen klemmen zonder dat deze kan gaan rammelen.

Het rechterballast wordt vastgemaakt tegen een inham pal naast de accu.

Mag je de ballast trouwens inpakken in een stuk schuim zoals je die ook wel es in muziekstudio's ziet?

Ik kan mijn koplampen ook niet meer automatisch stellen sinds ik de faceliftkoplamen heb voor mijn A3. Moet je ook handmatig bijstellen indien je personen achterin hebt zitten. Niet dat ik dat doe, want mijn huidige lichtopbrengst is met een volle auto nog voldoende zichtbaar s'nachts. Afwachten dus hoe dat is met de xenon straks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
Smarron schreef op zondag 23 maart 2008 @ 13:02:
Je moet in elk geval niet de unit hermetisch afsluiten, want de unit moet ook kunnen ademen. Het kitten heeft alleen zin bij kwalitatief niet zo goede units, waarin aan de bovenkant spleten zitten. En dan zou het water vanaf de voorkant komen.

Ik heb nu een paar ritjes in het donker gereden met de lenzen, maar ik ben eigenlijk niet echt tevreden over de lenzen. Het lichtbeeld is echt stukken minder dan xenon zonder lenzen. het wegdek is ook minder wit verlicht, maar iets geler en over het algemeen overal net wat zwakker.

Ik heb wel gemerkt dat ze nog te laag afgesteld staan, zelfs met volle bepakking en 2 man achterin. Dat moet ik dan eerst even fixen. Misschien is het dan iets aangenamer rijden.

Ik heb nu 8000K en ik wil wellicht toch terug naar 6000K omdat er dan meer lichtopbrengst is. Ik heb een splinternieuwe H1 6000K lampenset over. Iemand een H7 6000K te ruil ? (Mijn nieuwe units hadden geen H1, maar gewoon H7, waardoor ik een set voor niks heb gekocht).
Ik heb wel een setje lampen over H7 6000k.
Als je interesse hebt moet je me maar een berichtje sturen.
tweakers at sneeuwblog.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

MelvinB schreef op zondag 23 maart 2008 @ 15:39:
Zonder lenzen heb je meer strooilicht, waardoor het volgens mij lijkt alsof het meer licht oplevert. In de praktijk gaat dit licht overal heen, terwijl je met lenzen een mooie lichtbundel hebt die als het goed is de goede kant op wordt gestuurd.

Mijn xenonlook-stadslichtjes zitten er trouwens al in. Ben gister bij diegene geweest die dinsdagavond mijn xenon gaat inbouwen. Lokatie voor de ballasten zijn bepaald, nu alleen nog kijken of dit in de praktijk haalbaar is. Als je voor de auto staat, gaat het linkerballast geplaatst worden onder de koelvloeistof-reservoir. Hier is genoeg ruimte om het ballast vast te kunnen klemmen zonder dat deze kan gaan rammelen.

Het rechterballast wordt vastgemaakt tegen een inham pal naast de accu.

Mag je de ballast trouwens inpakken in een stuk schuim zoals je die ook wel es in muziekstudio's ziet?

Ik kan mijn koplampen ook niet meer automatisch stellen sinds ik de faceliftkoplamen heb voor mijn A3. Moet je ook handmatig bijstellen indien je personen achterin hebt zitten. Niet dat ik dat doe, want mijn huidige lichtopbrengst is met een volle auto nog voldoende zichtbaar s'nachts. Afwachten dus hoe dat is met de xenon straks.
Het lijkt niet alleen zo, het is ook zo. Ik ervaar het nu zelf. Stroolicht vind ik voor de rijder prettiger, maar voor de tegenligger minder. Ook al staan ze goed afgesteld. Het licht gaat inderdaad meer kanten op, waardoor er meer wordt belicht.

Vind je het niet zonde dat je elektrische of automatische hoogteverstelling kwijt bent? Ik heb ook andere units, maar mijn eis was dat ik de elektrische hoogteverstelling niet wilde verliezen. De units waren iets duurder, maar ik heb er geen spijt van.

Ballasts mag je gewoon overal wegstoppen waar je wilt, of je het nou inpakt of niet. Ik heb er 1 onder de koplampunit zitten en 1 ergens achter de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
Kun je niet gewoon de stelmotoren bestellen voor je koplampen?

Ik wil wel ff kijken in ETKA voor een bestelnummer.

EDIT: voor een model uit 2002 is het 1J0 941 295 A.
Kosten ongeveer 30 euro per stuk (in Duitsland, NL prijzen zijn iets hoger).

[ Voor 36% gewijzigd door Master__R op 23-03-2008 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
Master__R schreef op zondag 23 maart 2008 @ 18:01:
Kun je niet gewoon de stelmotoren bestellen voor je koplampen?

Ik wil wel ff kijken in ETKA voor een bestelnummer.

EDIT: voor een model uit 2002 is het 1J0 941 295 A.
Kosten ongeveer 30 euro per stuk (in Duitsland, NL prijzen zijn iets hoger).
Ja, vast wel. Mijn A3 (8L) is van 1999 en dit zijn de koplampen.

Kan je die dingen makkelijk zelf vervangen of ligt dat wat technischer allemaal?

Is wel offtopic. Je mag me ook wel PB-en eventueel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-09 22:51
atjong schreef op maandag 03 maart 2008 @ 07:26:
Er zijn alleen kabels nodig naar de accu als je huidige bekabeling beroerd is, maar dan had je waarschijnlijk ook al problemen gehad met je halogeenlampen. Je plugt je huidige stroomkabel in op de kabel naar de ballast en plugt de 2e kabel van de ballast op de kabel van de xenonlamp. That's it. Het is bijna net zoveel werk als halogeenlampjes vervangen. Je moet alleen de ballasten even goed zien vast te maken, maar daar zijn vaak mogelijkheden genoeg voor. En als er een afdekkap achterop je lamp zit dan moet daar een gat in voor de kabels naar de ballast. Ik heb overigens H1 lampen.

[...]

Mijn pilotsetje komt van xenonstore.nl en zit er nu 2 maanden in.
Zo, wat meevallers gehad en besloten om dinsdag een Pilot setje te bestellen @ xenonstore.nl. Ik zag dat ze al beetje aan 't adverteren zijn met slim balasten (kleiner formaat), had jij hiervan kunnen profiteren?

Zoals het nu geschetst wordt lijkt me dat erg gemakkelijk. Echter lees ik hier en daar (o.a. hier) dat er nog een aparte relais kabel / weerstand tussen de ballast en de lamp zit met bijbehorende stroom en massa kabels die aangesloten moeten worden? Is dit niet van toepassing voor mij (H4, Bi-Xenon) en voldoet het aansluiten van je huidige H4 fitting op de kabel naar de ballast en kabel van ballast naar xenon lamp?

Want hoe wordt er anders geswitched tussen dimlicht en grootlicht zonder zo'n relais kabel? Punt is dat zo'n kabel niet in zo'n Pilot setje staat vermeld, regelen zij dat dan anders :?.

Het is erg verwarrend. Verder zie ik bij mijn huidige lampen dat de kabels via de zijkant naar binnenkomen, dan neem ik aan dat ik zelfs geen gat hoef te maken in de deksel :?.

edit:
Vraagstelling veranderd

[ Voor 6% gewijzigd door InsjaHH op 24-03-2008 11:01 ]

Website, Flickr, FB, Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
ik wilde binnenkort ook een pilot setje gaan aanschaffen alleen zit ik erg te twijfenlen tussen 5000k en 6000k. Want doen de meeste auto fabrikanten standaard? en ik wil eigenlijk gewoon puur wit licht hebben zonder gele of blauwe schijn. (ze komen overigens in koplampen met lenzen).

is zo'n setje nou eigenlijk hetzelfde als een pilot (zoals ze vaak zeggen)?

http://pc-link.biz/catalo...?cPath=54&products_id=447

en is deze zaak een beetje betrouwbaar
Voor 50 euro is het de gok wel waard om 6000k uit te proberen.

[ Voor 31% gewijzigd door Avvd op 23-03-2008 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
Blueone schreef op zondag 23 maart 2008 @ 23:28:
ik wilde binnenkort ook een pilot setje gaan aanschaffen alleen zit ik erg te twijfenlen tussen 5000k en 6000k. Want doen de meeste auto fabrikanten standaard? en ik wil eigenlijk gewoon puur wit licht hebben zonder gele of blauwe schijn. (ze komen overigens in koplampen met lenzen).
Het is afhankelijk van hoe je ernaar kijkt. Voor zover ik begrepen heb uit veel reacties op diverse fora geeft 5000 K een wit licht met een randje/tikje geel en 6000 K weer een wit licht met een randje/tikje blauw.

Daarbij komt ook nog eens erbij dat het zicht van de bestuurder in principe gewoon wit licht ervaart (het licht dat schijnt op de weg). Pas als je ernaar gaat kijken van buiten af naar je lampen dan zul je dus waarschijnlijk bovenstaand zien.

Zelf ga ik denk ik voor 6000 K gezien diverse foto's van gebruikers @ carfanatics en meganeclub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
Die lampen die ik had besteld kwamen na 1,5 week ongeveer netjes binnen in een doos en beschermkapjes om de lampen heen.
Hij reageerde ook redelijk vlot op mailtjes enzo dus.

Ik zou ze zo bestellen in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
Ik zie op internet ook diverse verhalen dat het eigenlijk gewoon exact dezelfde zijn als een pilot lamp. Ik ga ze gewoon bestellen en dan zie ik wel wat ik krijg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Ik heb ze 2 dagen geleden daar ook besteld. Ik heb nu een statusmailtje gehad dat hij op de post is gegaan.

Het zal wel goed wezen :P

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyazzin
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:44
_Christiaan_ schreef op maandag 24 maart 2008 @ 15:19:
Ik heb ze 2 dagen geleden daar ook besteld. Ik heb nu een statusmailtje gehad dat hij op de post is gegaan.

Het zal wel goed wezen :P
Ik had vorige week ook een setje besteld H4 6000K, prima verpakt en het werkt perfect!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
is het nou eigenlijk gewoon hetzelfde als een pilot aangezien ze dat op verschillende plekken zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

is zo'n setje nou eigenlijk hetzelfde als een pilot (zoals ze vaak zeggen)?

http://pc-link.biz/catalo...?cPath=54&products_id=447

standaard xenon is hooguit 4500k. zeg maar helder wit. kijk als referentie savonds maar eens naar duurdere audi's/bwm enz.

6000k is al snel te blauw/nep vooral icm een ordinaire reflectorlamp. met eens lenssysteem valt 6000 vaak nog wel mee.

dus wil je een luxe, classy uitstraling, ga voor 4300k. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
ik heb in iedergeval wel lenzen:
Afbeeldingslocatie: http://share.adrivandijk.nl/koplamp2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://share.adrivandijk.nl/koplamp3.jpg

Hier met halogeen licht aan (heel geel dus)

Ik probeer het eerst even met dat setje van 50 euro en mocht het niets zijn dan kan ik als nog een 5000k setje van pilot pakken.

[ Voor 18% gewijzigd door Avvd op 24-03-2008 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:02

13art

Moderator Mobile
G-PHREAK schreef op maandag 24 maart 2008 @ 20:50:
[...]

standaard xenon is hooguit 4500k. zeg maar helder wit. kijk als referentie savonds maar eens naar duurdere audi's/bwm enz.

6000k is al snel te blauw/nep vooral icm een ordinaire reflectorlamp. met eens lenssysteem valt 6000 vaak nog wel mee.

dus wil je een luxe, classy uitstraling, ga voor 4300k. 8)
Weet niet hoor, maar als ik auto's met lenzen zie dan lijkt dat veel vaker blauw dan met reflector lampen. Volgens mij zorgt de lens er juist voor dat het blauwer lijkt dan het is.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atjong
  • Niet online

atjong

90km/h-astronaut

_Christiaan_ schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 23:41:
Mijn lampunit is hermetisch afgesloten met een deksel met daarop ook een rubber pakking.
Bedoel je nu dat het deksel dat je normaal gebruikt om een kapot lampje te wisselen ook dichtgekit is? Da's niet zo slim geweest. Lospulken dan maar. Of bedoel je dat het glas aan de unit vastgekit zit? Da's dan wel weer normaal. Je hoeft alleen het deksel aan de achterkant van de unit los te halen. En de moderne koplampunits zijn zodanig gemaakt dat er ergens een opening zit voor condens om te ontsnappen. Doorgaans zit bij een xenonsetje een rubberen afdichtring waarmee je je unit vochtvrij af kunt sluiten.
Je hebt koplampen met lenzen en je lichtbeeld is MINDER dan xenon koplampen zonder lenzen?? Dan staan je lampen (reflectoren eigenlijk) niet goed afgesteld. Het bijstellen is bij de meeste auto een fluitje van een cent met een schroevendraaier of een setje inbussleutels. Zorg er ook wel voor dat je glas en je lenzen goed schoon zijn (voor- en achterkant). Dit is alleen een probleem als ze echt vervuild zijn, maar met xenon is het toch wel weer prettig om spullen goed schoon te hebben om de hoeveelheid strooilicht zo klein mogelijk te maken.
Ik heb nu 8000K en ik wil wellicht toch terug naar 6000K omdat er dan meer lichtopbrengst is.
Ja kijk, 8000K heeft gewoon een veel lagere lichtopbrengst dan de fabrieks 4100K/4300K. Niet om lullig te doen, maar dat had je kunnen weten. Simpele oplossing: verkopen dat spul en koop een setje met een zo laag mogelijke kleur. Ikzelf heb 4300K en heb ongeveer 50% meer licht dan mijn halogeenlampen.
Strooilicht is nauwelijks bruikbaar. Hoogstens in stikkedonker zonder straatverlichting. Strooilicht heeft zelfs vervelende bijwerkingen: de reflecterende borden langs de weg zijn soms erg fel aan de ogen.
Let op dat de ballasten wel wat warmer kunnen worden. Tot nu toe heeft mijn setje er alleen in de winter in gezeten, maar als de auto in de zomer in de zon staat en het 70 graden onder de motorkap is vinden je ballasten het niet fijn als ze ingepakt zijn zodat er geen lucht langs kan stromen. Doorgaans wordt geadviseerd om ze op een plaats te monteren waar nog enigszins luchtstroming is. Onder de koplampunits is zo een plek bij Audi, al is die weer onhandig omdat dan meestal de koplampunits eruit moeten.
Ik kan mijn koplampen ook niet meer automatisch stellen sinds ik de faceliftkoplamen heb voor mijn A3.
Wat bedoel je met 'automatisch'? Bedoel je dat de auto dat zelf doet of bedoel je met de draaischakelaar op het dashboard? In dat laatste geval zullen er waarschijnlijk geen koplampstelmotortjes in de unit zitten. Die zijn niet zo duur (wel moeten de koplampunits er dan uit), maar je kunt je afvragen of die echt nodig zijn. Want handmatig stellen kan ALTIJD, daar zijn geen motortjes voor nodig. De motortjes zijn eigenlijk alleen nodig voor rijden met een aanhanger of met de auto tot de nok volgeladen.
InsjaHH schreef op zondag 23 maart 2008 @ 20:35:
Zo, wat meevallers gehad en besloten om dinsdag een Pilot setje te bestellen @ xenonstore.nl. Ik zag dat ze al beetje aan 't adverteren zijn met slim balasten (kleiner formaat), had jij hiervan kunnen profiteren?
Nope, de mijne zijn zo een 10x10 cm groot. Het traditionele formaat. Ik zie geen echt voordeel bij nog kleinere ballasten. Maar ja, bij mij is ook ruimte zat voor het inbouwen van die dingen ;).
Echter lees ik hier en daar (o.a. hier) dat er nog een aparte relais kabel / weerstand tussen de ballast en de lamp zit met bijbehorende stroom en massa kabels die aangesloten moeten worden? Is dit niet van toepassing voor mij (H4, Bi-Xenon) en voldoet het aansluiten van je huidige H4 fitting op de kabel naar de ballast en kabel van ballast naar xenon lamp?
Volgens mij zijn die relais alleen maar nodig als je een boordcomputer hebt die ook kapotte lampjes kan rapporteren. Maar daar weet ik het fijne niet van (zo een ding heb ik niet).
Want hoe wordt er anders geswitched tussen dimlicht en grootlicht zonder zo'n relais kabel? Punt is dat zo'n kabel niet in zo'n Pilot setje staat vermeld, regelen zij dat dan anders :?.
Je dimlicht en je grootlicht hebben verschillende kabels voor de stroom. Die (totaal) 4 losse kabeltjes prik je op 4 kabeltjes van je xenonsetje en klaar is InsjaHH. Ik moet er eerlijk bijzeggen dat ik geen ervaring heb met H4; ik heb H1 en dan alleen in mijn dimlicht.
Het is erg verwarrend. Verder zie ik bij mijn huidige lampen dat de kabels via de zijkant naar binnenkomen, dan neem ik aan dat ik zelfs geen gat hoef te maken in de deksel :?.
Een foto zegt meer dan 1000 woorden. Kun je wat laten zien? Het vermelden van automerk/type is ook wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
Ik heb besloten om toch gewoon een setje van pilot te pakken en dan 5000K ik zal hier wel een foto posten als het erin zit. Dan kan ik meteen het verschil laten zien tussen halogeen (zie foto een stukje omhoog) en 5000k xenon. Ik wil namelijk absuluut niet dat het er "sjonnie" uit komt te zien maar dat het juist orgineel lijkt.

Overigens de sets die geleverd worden door Carfanatics hebben ook de nieuwe kleine balasten. 150 euro incl verzending voor een set pilot met een andere stikker, ze komen ook rechtstreeks van pilot af.

[ Voor 49% gewijzigd door Avvd op 25-03-2008 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

atjong schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 09:04:
[...]

Bedoel je nu dat het deksel dat je normaal gebruikt om een kapot lampje te wisselen ook dichtgekit is? Da's niet zo slim geweest. Lospulken dan maar. Of bedoel je dat het glas aan de unit vastgekit zit? Da's dan wel weer normaal. Je hoeft alleen het deksel aan de achterkant van de unit los te halen. En de moderne koplampunits zijn zodanig gemaakt dat er ergens een opening zit voor condens om te ontsnappen. Doorgaans zit bij een xenonsetje een rubberen afdichtring waarmee je je unit vochtvrij af kunt sluiten.

(...)

[...]

Volgens mij zijn die relais alleen maar nodig als je een boordcomputer hebt die ook kapotte lampjes kan rapporteren. Maar daar weet ik het fijne niet van (zo een ding heb ik niet).

(...)
Ik bedoel dat er een rubber ring zit in het afdekkapje (dus normaal). Maar ik hoor inderdaad van iedereen dat er afdichtringen bijzitten, dus dan is dat ook weer opgelost. Mijn lamp kan trouwens niet hermetisch afgesloten zijn inderdaad, want er ligt een oud dood vliegje in m'n koplamp :X

Over dat relais:
The relay harness is designed to protect ballasts from power surges and other electrical complications. We recommend using the relay harness to connect ballasts to battery.
bron: http://www.visionbulbs.com/HID_inst.html

Dus als het er bij mij bij zit, dan ga ik het zeker wel gebruiken. Dan heb je ook meteen je xenon gezekerd, wel zo veilig. Als je een relais gebruikt dan zal de boordcomputer juist aangeven dat er een lamp kapot is, aangezien zo'n relais wordt aangesloten op de oorspronkelijke kabel naar je koplamp en zo'n relais verbruikt bijna geen stroom. Tenzij er iets speciaals is ingebouwd tegen die lampencontrole.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atjong
  • Niet online

atjong

90km/h-astronaut

_Christiaan_ schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 10:33:
Mijn lamp kan trouwens niet hermetisch afgesloten zijn inderdaad, want er ligt een oud dood vliegje in m'n koplamp :X

Over dat relais:
Misschien heeft die afdekkap er ooit een tijdje af gelegen. Bij mijn vorige auto heb ik hem ooit op het blok gelegd om de lamp te vervangen en ben ik hem vergeten terug te plaatsen. Een week later lag die wonderwel nog steeds op het blok en heb ik hem maar snel weer terug geplaatst :$.

De ballast is juist het apparaat dat de xenonlampjes beschermt door de spanning constant te houden. Het zou wel knudde zijn als de ballast zelf ook weer beschermd moet worden. Anyhow, mijn ballasten zijn voorzien van een beveiliging tegen spanningspieken en tegen verkeerd aansluiten. In beide gevallen schakelen ze zichzelf uit. Wat wel weer tot gevolg heeft dat je zonder licht zit te rijden, want je merkt er overdag uiteraard niks van. Na het aarden van de ballasten heeft dat probleem zich niet meer voorgedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blueone schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 10:01:
Ik heb besloten om toch gewoon een setje van pilot te pakken en dan 5000K ik zal hier wel een foto posten als het erin zit. Dan kan ik meteen het verschil laten zien tussen halogeen (zie foto een stukje omhoog) en 5000k xenon. Ik wil namelijk absuluut niet dat het er "sjonnie" uit komt te zien maar dat het juist orgineel lijkt.
Wil je originele looks, dan is 4300k je kleurtemperatuur. De meeste auto's zijn fabrieksaf met deze bulbs uitgerust. Steeds meer ook met bi-xenon uitgerust.

Dit zijn foto's van een Mondeo met bi-xenon, en zo ver ik weet is het standaard 4300k al hoor ik ook nog wel eens een exotische temperatuur van 4850k vallen maar ik kan bij Osram geen lampen vinden met deze temperatuur. Mijn auto staat begin april bij de dealer, dus dan kan ik het even nakijken onder de kap. :)

Afbeeldingslocatie: http://img406.imageshack.us/img406/1719/dsc02145ga9.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img201.imageshack.us/img201/7761/dsc02144mn9.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img264.imageshack.us/img264/3505/dsc02146af7.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img408.imageshack.us/img408/4788/untitledah5.bmp
Afbeeldingslocatie: http://img72.imageshack.us/img72/4158/untitled1ej6.bmp
Afbeeldingslocatie: http://img258.imageshack.us/img258/4746/untitled3mk7.bmp

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2008 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 11:03
Ergeren jullie je zelf nooit aan after-markt xenon setjes? Goeie xenonsets vind ik prachten, maar ik kan geen 20km in het donker rijden zonder een lampelul tegen te komen met een verblindende set.

of moet ik voor kritiek zelf een topic openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hangt van het soort setje af. De setjes met een erg blauwe gloed zijn erger als tegenliggers met groot licht, en vaak worden ze bij inbouw ook niet afgesteld. Behalve dat de rijders medeweggebruikers tot last zijn, hebben ze er ook zelf geen baat bij.

Ik moet eigenlijk altijd wel lachen als je een lupo of oude golf tegen komt met aftermarket xenon, plastic lenzen, en een hele foute kleurtemperatuur. Het past niet bij de auto, en het ziet er niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
Ik erger me ook kapot aan niet goed afgestelde xenon setjes. Of dat nou aftermarket is of niet.
Ik erger me juist vaker aan originele setjes, omdat deze net op het randje afgesteld staan. Als ze over een hobbel gaan schijnt het dan in je spiegel.

Ik zie vaker een mooie 5 serie met verblindende koplampen dan een auto met aftermarket setje. Dit omdat het bij de BMW automatisch op het randje gaat, en aftermarket vaak net te laag afgesteld staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

418O2 schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 11:41:
Ergeren jullie je zelf nooit aan after-markt xenon setjes? Goeie xenonsets vind ik prachten, maar ik kan geen 20km in het donker rijden zonder een lampelul tegen te komen met een verblindende set.

of moet ik voor kritiek zelf een topic openen?
Verblindend houdt in niet goed afgesteld. Dat is irritant ja. Ik zie erg veel aftermarket (ben zelf ook een aftermarketrijder), maar dat verblinden valt echt wel mee hoor.
Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 11:47:
Hangt van het soort setje af. De setjes met een erg blauwe gloed zijn erger als tegenliggers met groot licht, en vaak worden ze bij inbouw ook niet afgesteld. Behalve dat de rijders medeweggebruikers tot last zijn, hebben ze er ook zelf geen baat bij.

Ik moet eigenlijk altijd wel lachen als je een lupo of oude golf tegen komt met aftermarket xenon, plastic lenzen, en een hele foute kleurtemperatuur. Het past niet bij de auto, en het ziet er niet uit.
Niet mee eens. Blauw licht is in mijn ogen nog steeds minder irritant dan te hoog afgestelde halogeen. Daar kan ik niet tegenin kijken. Met een goed afgestelde blauwe gloed is dat echt niet zo.

En nogmaals, iedereen heeft baat bij xenon. Ik ben er zo aan gewend dat ik moeite heb om in de auto van mijn vriendin te rijden. Net alsof er geen lamp aanstaat in het donker.

En dan ziet het er maar niet uit, boeiend. Niet iedereen heeft ff 20k liggen om een nieuwe auto te kopen met xenon. Xenon komt de veiligheid in het donker ten goede, volgens mij is het daarvoor gemaakt.

Ik weet nog dat er ook zoveel vingertjes werden gewezen naar mensen met een Polo uit 1986 welke een navigatiesysteem had ingebouwd. Laat die mensen lekker. Zij verdwalen tenminste niet.

Beetje jammer dat xenon echt wordt neergezet alsof het alleen voor een bepaald volk bedoeld is. Lopen we ook altijd te zeuren als mensen in een gele, blauwe, rode of groene auto rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
Ik moet zelf ook zeggen dat ik me onzettend erger en SLECHTE xenon sets met een foute kleur. Mij gaat het me ook puur om de lichtopbrengt aangezien ik nu zeer slecht licht heb en het meteen goed wil aanpakken. Bij 5000k schijn je iets meer lichtopbrengste te hebben dan bij 4300k. Philips levert overigens lampen t/m 5000k

[ Voor 7% gewijzigd door Avvd op 25-03-2008 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Ik erger me niet in het verkeer :D

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
  • Laatst online: 23-08 23:57
Smarron schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 11:56:
[...]
Beetje jammer dat xenon echt wordt neergezet alsof het alleen voor een bepaald volk bedoeld is. Lopen we ook altijd te zeuren als mensen in een gele, blauwe, rode of groene auto rijden?
Ja, dat is typisch Nederlands. Die nieuwe VW reclames nog niet gezien? Mensen zijn gewoon jaloers ;)

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Ik heb after market xenon gehad en nu OEM. Ik zie met lenzen weinig verschil in kleur.

After market 8000K

Afbeeldingslocatie: http://i9.photobucket.com/albums/a84/r_sequence/x7.jpg

OEM 4300K

Afbeeldingslocatie: http://i9.photobucket.com/albums/a84/r_sequence/Golf4.jpg

Donec eris felix, multos numerabis amicos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smarron schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 11:56:
[...]
Verblindend houdt in niet goed afgesteld. Dat is irritant ja. Ik zie erg veel aftermarket (ben zelf ook een aftermarketrijder), maar dat verblinden valt echt wel mee hoor.

[...]
Niet mee eens. Blauw licht is in mijn ogen nog steeds minder irritant dan te hoog afgestelde halogeen. Daar kan ik niet tegenin kijken. Met een goed afgestelde blauwe gloed is dat echt niet zo.
9/10 keer kan ik de inbouw sets ertussenuit pikken. Te hoog afgestelde halogeen, ik noem dat zoeker naar spijkers op laag water, want we hebben het over slechte inbouw. Te hoog afgestelde fabrieksaf xenon is nog erger, maar daar gaat het niet over.
Welnee, iedereen mag xenon gebruiken, maar wel mits het niet tot last is van andere weggebruikers. Daarintegen wordt het overigens meer toegepast voor de looks want anders was er wel voor 4300k of 5000k gekozen.

In mijn voorbeeld doelde ik voornamelijk op het grut wat voor de looks 8000k of 10000k op een oude auto monteert, met een plastic lens (die dus gaat of al is verkleurt) en al het licht verstrooit, en daarbij alle tegenliggers zal verblinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atjong
  • Niet online

atjong

90km/h-astronaut

Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 12:44:
9/10 keer kan ik de inbouw sets ertussenuit pikken.
Ik ben benieuwd hoe je dat doet. Bij 8000K+ setjes is het makkelijk, maar ik ben benieuwd of jij mijn 4300K set er tussenuit kunt halen op snelwegsnelheid O-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
atjong schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 13:09:
[...]

Ik ben benieuwd hoe je dat doet. Bij 8000K+ setjes is het makkelijk, maar ik ben benieuwd of jij mijn 4300K set er tussenuit kunt halen op snelwegsnelheid O-).
daarom zegt ie ook, 9 van de 10 keer. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Die discussie is echt al 100.000 keer gevoerd in dit topic... Ik erger me niet in het verkeer, maar ik erger me zo langzamerhand wel aan die steeds weer opkomende discussie over xenon.

Volgens mij gaat dit topic over de ervaringen van de verschillende setjes en over hoe je het in moet bouwen enzo. (Zie TS)

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
Ik begin nou wel te twijfelen of ik plastic of glazen lenzen heb, ik kan er namelijk niet bij om het te voelen, iemand een tip om er achter te komen?

het gaat om deze lampen:
Afbeeldingslocatie: http://share.adrivandijk.nl/afbeeldingen/koplamp4.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Avvd op 25-03-2008 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Blueone schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 13:47:
Ik begin nou wel te twijfelen of ik plastic of glazen lenzen heb, ik kan er namelijk niet bij om het te voelen, iemand een tip om er achter te komen?

het gaat om deze lampen:
Waarom wil je dat weten ? Xenon lampen ontwikkelen veel minder warmte dan halogeen dus kan ook achter kunstof lenzen. Ik denk overigens dat lenzen altijd van glas zijn omdat de (halogeen) lamp er vlak achter zit en deze dus redelijk warm wordt. Maar bij xenon geen probleem dus !

Donec eris felix, multos numerabis amicos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 12:44:
In mijn voorbeeld doelde ik voornamelijk op het grut wat voor de looks 8000k of 10000k op een oude auto monteert, met een plastic lens (die dus gaat of al is verkleurt) en al het licht verstrooit, en daarbij alle tegenliggers zal verblinden.
Daarom wil ik het weten, ik dacht zelf eigenlijk ook dat de lenzen altijd van glas zijn (Plastic lens??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 11:03
Ik ook niet snel, maar als ik 2 grote vlekken in mijn ogen heb omdat Astra-Sjaak graag Xenon wil hebben vind ik dat niet zo prettig

en met die foto's hier, daar is toch niet aan te zien of het verblindend is of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atjong
  • Niet online

atjong

90km/h-astronaut

Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 11:31:
Mijn auto staat begin april bij de dealer, dus dan kan ik het even nakijken onder de kap. :)
Maar je kunt toch ook zelf wel die 2 clipjes omlaag duwen om te zien wat er achter het kapje schuilt? Daar hoeft echt niet je complete koplampunit eraf, zoals op de foto.
Blueone schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 13:47:
Het 'glas' van de koplampunits is in auto's van 10 jaar en jonger vrijwel altijd van plastic. Zie mijn 8 jaar oude koplampunits:
Afbeeldingslocatie: http://atjong.tweakdsl.nl/audiforum/img_4407.jpg

Afbeeldingslocatie: http://atjong.tweakdsl.nl/audiforum/img_4424.jpg

Afbeeldingslocatie: http://atjong.tweakdsl.nl/audiforum/img_4431.jpg

De lenzen zelf, sja het lijkt me niet dat die van plastic zijn gezien de warmte van de halogeenlamp die er normaal achter zit. Maar dat weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo ver ik ooit eens heb gelezen is het niet de warmteontwikkeling, maar ook het soort licht waardoor de lens gaat verkleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atjong
  • Niet online

atjong

90km/h-astronaut

De lenzen verkleuren niet hoor. Hoogstens de reflector, door warmte of door ouderdom. Het 'glas' wil ook nog wel dof worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
Oke, de kap is bijna altijd van kunstof maar echt de lens zelf is volgens mij altijd van glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

de discussie over de plastic lens is niet geheel onterecht imho

een aftermarket opel corsa lens heeft echt wel een andere kwaliteit dan een af fabriek Merc S-klasse om eens iets te noemen.
Een lens is dus niet per definitie goed/beter, met name niet als het een relatief goedkope plastic gegoten variant is ipv een degelijk geslepen glazen.

het is in weze niet anders dan foto lenzen.
groothoek lenzen heb je van 40 euro, en van 4000 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
dat zo'n aftermarkt koplamp "slechter" is dan een merc S-klasse snap ik ook wel, dat ie niet zo goed geslepen is, is "waarschijnlijk" wel zeker. Alleen als ik hem zo in het daglicht bekijk is het volgens mij wel een glazen lens (aan de glans te zien). Maar mocht het nou wel zo zijn verkleurt zoiets dan snel of praat je dan meer over jaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
Hmm, dus het is beter van niet om de ballasten te verpakken met een schuimmatje...
Dan had deze mooi vast kunnen zitten zonder te rammelen enzo.

Ik ga er vanavond na toe, dus kijken we of nog een betere plek kunnen vinden voor de linker ballast. Heb een A3 van 1999, dus als iemand nog een goede plek weet voor de linker-ballast in deze auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
Helaas, ik heb het verkeerde setje besteld is nu gebleken. 8)7

Ik heb een H1-set nodig voor in de lenzen en niet zoals ik besteld had, H7. Wou ik dit setje toch gebruiken, dan moet de stekkers worden omgebouwd en kwamen de lampen bij de reflectoren. Dit wou ik absoluut niet om dit naar mijn mening gewoon geen gezicht is.

Heb net ff met Xenonlamp.nl gemaild hierover en denk wel dat een omruiling voor een H1-set mogelijk moet zijn. FF afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atjong
  • Niet online

atjong

90km/h-astronaut

MelvinB schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 17:59:
Hmm, dus het is beter van niet om de ballasten te verpakken met een schuimmatje...
Dan had deze mooi vast kunnen zitten zonder te rammelen enzo.

Ik ga er vanavond na toe, dus kijken we of nog een betere plek kunnen vinden voor de linker ballast. Heb een A3 van 1999, dus als iemand nog een goede plek weet voor de linker-ballast in deze auto?
Onder de koplampunit. Onder de koplampunit. Onder de koplampunit. Maar praktisch is het niet want om daarbij te komen moet de hele unit los :/.

Zet dit soort dingen a.u.b. goed vast. Dus niet vastklemmen met wat schuimmateriaal. Als je al stuiterend over drempels en langs klinkerweggetjes rijdt komt er nogal wat krachten op de ballasten en je wilt echt niet dat die aan hun draadjes hangen te bungelen. Een simpel stripje van de bouwmarkt met 2 lange schroeven in een plastic (of beter metalen) deel vastzetten is vaak genoeg.
MelvinB schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 21:09:
Ik heb een H1-set nodig voor in de lenzen en niet zoals ik besteld had, H7.
Sja een Audi, het verbaasde me al want ik heb ook H1's in het dimlicht van mijn Audi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
atjong schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 21:42:
[...]

Onder de koplampunit. Onder de koplampunit. Onder de koplampunit. Maar praktisch is het niet want om daarbij te komen moet de hele unit los :/.

Zet dit soort dingen a.u.b. goed vast. Dus niet vastklemmen met wat schuimmateriaal. Als je al stuiterend over drempels en langs klinkerweggetjes rijdt komt er nogal wat krachten op de ballasten en je wilt echt niet dat die aan hun draadjes hangen te bungelen. Een simpel stripje van de bouwmarkt met 2 lange schroeven in een plastic (of beter metalen) deel vastzetten is vaak genoeg.

[...]

Sja een Audi, het verbaasde me al want ik heb ook H1's in het dimlicht van mijn Audi.
Nou, de linkerballast (als je voor de auto staat) komt onder het koelvloeistofreservoir. Hier zit een loze ruimte die precies groot genoeg is voor de ballast. Hij kan, wanneer ie er eenmaal zit, geen kant meer op. Ik wou de ballast alleen beschermen door hem als het ware in te pakken in een schuimmatje, welke bijelkaar wordt gehouden door een ty-rap. Dus het ballastje zelf zit verder niet vast, alleen door de krappe ruimte kan enkel klemmen.

De rechterballast komt tegen het binnenschot van de rechterwielkast. Deze wordt wel stevig vastgezet, maar hoe, dat weet diegene wel die het zaakje gaat monteren. Heb ik verder geen verstand van.

Heb trouwens bericht gehad van Xenonlamp.nl; omruilen voor een H1-setje is geen probleem. Doe het H7-setje morgen op de post en dan zal ik zo spoedig mogelijk een H1-setje ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Blueone schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 16:45:
dat zo'n aftermarkt koplamp "slechter" is dan een merc S-klasse snap ik ook wel, dat ie niet zo goed geslepen is, is "waarschijnlijk" wel zeker. Alleen als ik hem zo in het daglicht bekijk is het volgens mij wel een glazen lens (aan de glans te zien). Maar mocht het nou wel zo zijn verkleurt zoiets dan snel of praat je dan meer over jaren?
Even offtopic, maar weet iemand of er voor een Nissan Almera N16 ook koplampen met en/of lenzen/angel eyes te verkrijgen zijn? met Google kom ik er niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atjong
  • Niet online

atjong

90km/h-astronaut

MelvinB schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 22:16:
Ik wou de ballast alleen beschermen door hem als het ware in te pakken in een schuimmatje, welke bijelkaar wordt gehouden door een ty-rap.
Mijn ervaring met schuimspul (ja ook ik heb het gebruikt) en tiewraps onder de motorkap is dat het na enkele maanden losser en losser begint te raken. Da's ook niet zo raar want het kan verdraaid warm worden onder de motorkap en dat spul kan echt geen langdurige temperaturen van 70 graden aan zonder te vervormen. Dus weet wat je doet. De bouwmarkt heeft trouwens mooie tiewrap-achtige dingen die van metaal zijn. Ze zijn bedoeld voor regenpijpen of aluminium luchtafvoerbuizen, maar zijn natuurlijk ook prima onder de motorkap te gebruiken.
MelvinB schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 22:16:
De rechterballast komt tegen het binnenschot van de rechterwielkast. Deze wordt wel stevig vastgezet, maar hoe, dat weet diegene wel die het zaakje gaat monteren. Heb ik verder geen verstand van.
Met wat sterke lijm zou je hem wel goed vast kunnen maken. Niet later van gedachte veranderen over de plek he ;).
DjWannaB2002 schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 08:49:
Even offtopic, maar weet iemand of er voor een Nissan Almera N16 ook koplampen met en/of lenzen/angel eyes te verkrijgen zijn? met Google kom ik er niet uit.
Deze (uit Wikipedia) ziet er wel lenzerig uit, althans de middelste reflectoren (daar zit bij de Almera het dimlicht toch?):
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/21/Nissan_Almera_5-T%C3%BCrer.jpg/800px-Nissan_Almera_5-T%C3%BCrer.jpg
Maar dan zou je naar de D€AL€RT toe moeten (dat zeg ik, gamma).

[ Voor 20% gewijzigd door atjong op 26-03-2008 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atjong
  • Niet online

atjong

90km/h-astronaut

foutje...

[ Voor 121% gewijzigd door atjong op 26-03-2008 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
atjong schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 10:31:
[...]
Deze (uit Wikipedia) ziet er wel lenzerig uit, althans de middelste reflectoren (daar zit bij de Almera het dimlicht toch?):
[afbeelding]
Maar dan zou je naar de D€AL€RT toe moeten (dat zeg ik, gamma).
Klopt maar dat is volgens mij net een nieuwer/ander model. Denk dus niet dat die lampen bij mij er in gaan passen.Dit is die van mij:
Afbeeldingslocatie: http://i93.photobucket.com/albums/l76/Sharkbite2004/32464279.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door 13art op 26-03-2008 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Daar passen de facelift lampen ook wel in na enige aanpassing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

vorm lijkt me toch wel akelig gelijkend ja.
en idd de nieuwe almera heeft lens xenon lampen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmm:
Vanaf 1 januari 2006 moeten auto's die achteraf zijn voorzien van gasontladingslampen (ook bekend als Xenonlampen) aan dezelfde eisen voldoen als auto's die hiermee standaard zijn uitgerust.

Om een Europese typegoedkeuring te kunnen krijgen, moeten auto's met dimlichten die een lichtsterkte hebben van meer dan 2000 lumen (doorgaans zijn dit gasontladingslampen) aan een aantal eisen voldoen. Dit om te vermijden dat deze felle lampen andere weggebruikers verblinden.

De auto dient onder meer over automatische niveauregeling voor de dimlichten te beschikken. Daardoor blijft bij wisselende belading de hoogte-instelling van de lampen hetzelfde. Ook moeten koplampsproeiers aanwezig zijn om verblinding door strooilicht uit koplampen met vuile glazen tegen te gaan.
http://www.verkeerenwater...or_Xenon-verlichting.aspx

Ik dacht altijd dat in een oude auto je geen hoogteregeling ed hoefde te hebben bij xenon, maar dat moet blijkbaar wel ofzo :?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2008 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Dat nieuwsbericht is van 21 juli 2005.

Het is gewoon gaar opgeschreven. Ze bedoelen dat auto's die vanaf 1 januari 2006 zijn gemaakt, voorzien moeten zijn van niveauregeling en sproei-installatie als ze achteraf worden voorzien van xenon.

Denk ik. hoop ik.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit staat er verder:
Tot nu toe waren in Nederland deze toelatingseisen niet in de permanente eisen overgenomen. Omdat het logisch is dat de maatregelen tegen verblinding ook getroffen worden als achteraf gasontladingslampen of andere, even sterke lampen worden gemonteerd, komt deze verplichting er alsnog.

De overgangstermijn tot 2006 geeft eigenaren van auto's die achteraf met de genoemde lampen zijn uitgerust, de tijd om hun voertuigen aan te passen
Ze hebben het nergens over gemaakt na 2006... Opzich vind ik dit ook logischer hoor, maar ik weet het niet ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
de regel is inmiddels alweer aangepast. Auto's die vanaf jan 2007 op kenteken worden gezet moeten zo'n wiswas + hoogteregeling installatie hbben. Daarvoor is het allemaal niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Klopt, het geldt pas voor de auto's die vanaf 01-01-2007 zijn geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat dacht ik al, maar vond het raar omdat ik deze tekst aantrof. Gare regeling, maar voor jullie gunstig dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
@atjong

Jij hebt jouw Pilot Xenon setje ook bij Xenonstore.nl gehaald meen ik. Heb jij die gratis LED stadslichten wel ontvangen in jouw pakketje :?.

Ik heb mijn setje zojuist binnen, helaas zonder deze LEDjes :/. Zojuist een mailtje erover gestuurd...

Een pluspunt: de slim ballast versie zijn ook echt slim. Foto's volgen nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atjong
  • Niet online

atjong

90km/h-astronaut

InsjaHH schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 19:13:
Jij hebt jouw Pilot Xenon setje ook bij Xenonstore.nl gehaald meen ik. Heb jij die gratis LED stadslichten wel ontvangen in jouw pakketje :?.
Klopt maar ik weet niks van gratis ledjes. Dat zal dus wel een actie zijn van na mijn bestelling (eind vorig jaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:08
mmm, net nieuwe lampen gekocht (6000K ipv 8000K) begeeft een van mijn omvormers het! :( Iemand enig idee als die ook los te verkrijgen zijn? :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:44
ephymerous schreef op maandag 31 maart 2008 @ 00:06:
mmm, net nieuwe lampen gekocht (6000K ipv 8000K) begeeft een van mijn omvormers het! :( Iemand enig idee als die ook los te verkrijgen zijn? :)
Mijn broer heeft een webwinkel met Xenon spullen. Een losse ballast kost 39 euro. PM of mail maar voor meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Smarron schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 21:38:
Klopt, het geldt pas voor de auto's die vanaf 01-01-2007 zijn geproduceerd.
niet op kenteken zijn gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
die dan op kenteken worden gezet. (wordt vaak door elkaar gehaald).

Het is bijna met alle regels dat het geld voor auto's die vanaf een bepaalde datum op kenteken worden gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oemfoefoe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:05

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

Ik had een nieuwer nieuwsberichje gevonden op de site van Ministerie van Verkeer en Waterstaat.
Hieronder is een crosspost van ander forum:

Ik had dit uitgezocht omdat ik ook geen interesse heb om ieder jaar -met de APK- de hele meuk eruit te halen en weer er in te bouwen.

Op de site van Ministerie van Verkeer en Waterstaat heb ik het volgende gevonden:

Strengere eisen voor verblindende koplampen

Nieuwsbericht | 23-06-2006

Voor nieuwe auto’s die vanaf 1 januari 2007 op kenteken worden gezet gelden strengere eisen voor het achteraf inbouwen van extra sterke koplampen, zogeheten xenonlampen. Het kabinet is vanmiddag hiermee akkoord gegaan. Het inbouwen van deze lampen is alleen toegestaan als ze aan bepaalde eisen voldoen.

De belangrijkste eisen zijn automatische niveauregeling en een koplampreinigingsinstallatie. Wanneer een auto door een zware belading achterover hangt, kan een tegenligger verblind raken door de koplampen. Een niveauregelaar gaat dit tegen. Verder moet een sproeier de lampen schoonhouden. Een vuile koplamp kan namelijk voor verblindend ‘strooilicht’ zorgen.
Door de hoge lichtopbrengst is bij xenonlampen het voorkomen van verblinding erg belangrijk.

Vorig jaar is de invoering van de eisen al bekendgemaakt. Om te voorkomen dat automobilisten die te goeder trouw al xenonlampen hebben ingebouwd hun voertuigen moeten aanpassen, is nu besloten dat de regels alleen gelden voor nieuwe auto’s.
Oorspronkelijk zouden de eisen behalve voor xenonlampen ook gelden voor andere lampen met een lichtsterkte van meer dan 2000 lumen. Omdat de lichtsterkte in verband met de handhaving niet te controleren is met de beschikbare meetmiddelen, vervallen de eisen voor de laatste categorie.

Bron

Omdat ik verschillende berichten had gelezen betreft de nieuwe regels, vertrouw ik maar de site van Ministerie van Verkeer en Waterstaat. Imho is dit de meest betrouwbare bron die je kan vinden hierover.

[ Voor 3% gewijzigd door Oemfoefoe op 31-03-2008 10:01 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Niet online
http://www.pilotxenon.nl/...%20new%20ballast350px.jpg

Dit is volgens mij de nieuwe ballast van Pilot. Hij is wel wat kleiner maar nu hangt er wat aan, dat moet toch ook weggewerkt worden :? . Dus echt veel win je er niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

dus voor OUDE auto's die op kenteken worden gezet (bijv US import) geldt het dan weer niet?

hoe houd je het nog bij :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
atjong schreef op zondag 30 maart 2008 @ 16:47:
Klopt maar ik weet niks van gratis ledjes. Dat zal dus wel een actie zijn van na mijn bestelling (eind vorig jaar).
Inderdaad. Afgelopen vrijdag nog even gebeld en het was een pak foutje van een collega daar. Wordt in ieder geval nog nagestuurd per post.

Vraag in het algemeen, misschien meer gericht @atjong omdat we hetzelfde setje hebben: de indicator op het dashboard klopt hier niet helemaal meer.

Daarmee bedoel ik dat als je gewoon je dimlicht + stadslicht aan zet, ik nu op mijn dashboard zowel indicator dimlicht als grootlicht half zie branden. Als je het grootlicht aanzet, dan zie ik wel netjes alleen het grootlicht indicator branden. Ook bij het even seinen met behulp van grootlicht zie je alleen grootlicht indicator oplichten.

Ik ga zo nog even Googlen of dit niet heel toevallig een APK afkeurpunt is, maar ik vroeg me af of er meer mensen hier last van hebben? Dit is overigens met relais kabel bij een Bi-Xenon setje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:08
Jimster schreef op maandag 31 maart 2008 @ 01:30:
[...]

Mijn broer heeft een webwinkel met Xenon spullen. Een losse ballast kost 39 euro. PM of mail maar voor meer info.
Mailtje verstuurd naar het adres in je profiel! :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atjong
  • Niet online

atjong

90km/h-astronaut

Digitizers schreef op maandag 31 maart 2008 @ 11:05:
Afbeeldingslocatie: http://www.pilotxenon.nl/images/homepage/pilot%20new%20ballast350px.jpg

Dit is volgens mij de nieuwe ballast van Pilot.
Als het licht genoeg is kan het gewoon loshangen. Verder is het wel fijn dat de ballasten nu 2 oogjes hebben. Lekker makkelijk voor ophangen.
InsjaHH schreef op maandag 31 maart 2008 @ 12:22:
Daarmee bedoel ik dat als je gewoon je dimlicht + stadslicht aan zet, ik nu op mijn dashboard zowel indicator dimlicht als grootlicht half zie branden.
...
Dit is overigens met relais kabel bij een Bi-Xenon setje.
Uhm, alle kabels weer lostrekken en het geheel 1 voor 1 testen. Dus eerst je dimlicht en daarna je grootlicht. Dan kun je zien wat er mis gaat. Ik heb geen ervaring met H4; ik heb losse H1 en H7 voor dimlicht en grootlicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
atjong schreef op maandag 31 maart 2008 @ 13:58:
Als het licht genoeg is kan het gewoon loshangen. Verder is het wel fijn dat de ballasten nu 2 oogjes hebben. Lekker makkelijk voor ophangen.

Uhm, alle kabels weer lostrekken en het geheel 1 voor 1 testen. Dus eerst je dimlicht en daarna je grootlicht. Dan kun je zien wat er mis gaat. Ik heb geen ervaring met H4; ik heb losse H1 en H7 voor dimlicht en grootlicht.
Ze zijn inderdaad licht genoeg voor montage met tie rips en je krijgt zelfs 3M dubbelzijdig plakband bij het Pilot setje.

Hmmm ik zal zo eens de kabels weer lostrekken... het viel mij net pas op dat het zo werkt. Maar het werkt wel!

Overigens, hoe snel zou de H4 lamp mechanisch moeten kunnen switchen van dimlicht naar grootlicht en terug? Ik mag toch aannemen binnen 1 seconde? Want dat doet mijn linker Xenon lamp wel, en mijn rechter Xenon lamp heeft een vertraging van pakweg 2 a 3 seconden voordat hij weer teruggaat naar dimlicht.

Eigenaardig dus. Misschien heeft het wel te maken met de indicatoren die nu nog niet helemaal kloppen / kabels die net niet goed erin zitten :?. Als er iemand is die nog een idee of ervaring met Bi-Xenon heeft, dan hoor ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
InsjaHH schreef op maandag 31 maart 2008 @ 18:11:
[...]

Ze zijn inderdaad licht genoeg voor montage met tie rips en je krijgt zelfs 3M dubbelzijdig plakband bij het Pilot setje.

Hmmm ik zal zo eens de kabels weer lostrekken... het viel mij net pas op dat het zo werkt. Maar het werkt wel!

Overigens, hoe snel zou de H4 lamp mechanisch moeten kunnen switchen van dimlicht naar grootlicht en terug? Ik mag toch aannemen binnen 1 seconde? Want dat doet mijn linker Xenon lamp wel, en mijn rechter Xenon lamp heeft een vertraging van pakweg 2 a 3 seconden voordat hij weer teruggaat naar dimlicht.

Eigenaardig dus. Misschien heeft het wel te maken met de indicatoren die nu nog niet helemaal kloppen / kabels die net niet goed erin zitten :?. Als er iemand is die nog een idee of ervaring met Bi-Xenon heeft, dan hoor ik dat graag.
Ja hoor, ik had ook bi-xenon van pilot. Het moet gewoon snel gaan. Zodra jij de schakelaar omzet moet het groot licht zijn. Eerder tienden van seconden dan seconden.

Pagina: 1 ... 7 ... 19 Laatste