So long, and thanks for all the fish!
Ik ben niet zo'n einzelgängerExigence schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 17:18:
[...]
Twee keer in m'n eentje (rondje Zwitserse Alpen, Dolomieten en Oostenrijk in 2010 en rondje Vogezen, Route de Grand Alpes en Pyreneeën in 2012). Alleen is best wel okJe komt toch wel mensen tegen op campings etc. Je moet er wel tegen kunnen.
Verder nog een rondje Zwitserland in 2013 met een maat van mij en nog een paar keer naar de Eifel met maten en m'n vriendin.
Dit jaar Zwitserland, Italië, Griekenland en de Balkan
Ohja, update over m'n 'doorslip perikelen' met m'n gsxr, zijkuip eraf gehaald en voortandwiel gecheckt, die als nieuw
Ik vermoed mogelijk dus toch een slippend achterwiel ofzo
Vaak bu'j te bang!
Verwijderd
Van daytona schoenen en shuberth helm in elk geval al dik tevreden (gelukkig).

Omdat het een dingetje van de Action blijft heb ik hem wel extra gezekerd met twee stevige kabelbinders:

doorwaai of lente/zomer/herfst?Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 19:33:
Iemand nog een goeie tip voor een zomerjas met rugprotector? Altijd moeilijk die kledij. Eigenlijk weet je pas of het goed is na een paar ritten.
[ Voor 66% gewijzigd door Maegrim op 03-07-2014 20:23 ]
Vergeleken met je binnenzak is het al snel fancyMaegrim schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 20:22:
als je dat al fancy noemt wil ik je wel eens met een echte houder zien
[...]
doorwaai of lente/zomer/herfst?

Verwijderd
Goeie vraag. Heeft een doorwaai ding zin op een RT? Ik vrees een beetje dat ik daar niet veel van ga merken. Gewoon zeer dunne en lichte (maar stevige) jas lijkt me ideaal.Maegrim schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 20:22:
doorwaai of lente/zomer/herfst?
Vandaag met een ixs Calgary gereden maar dat is het dus echt niet met dit weer.

Door een doorwaaipak voel je echt het minste zuchtje wind. Ik had een FJR1300 met verhoogd scherm hiervoor en daar was het heerlijk op.Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 20:43:
[...]
Goeie vraag. Heeft een doorwaai ding zin op een RT? Ik vrees een beetje dat ik daar niet veel van ga merken. Gewoon zeer dunne en lichte (maar stevige) jas lijkt me ideaal.
[afbeelding]
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Heet jij Moppersmurf?steveman schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 16:18:
Ik haaaat kamperen!
Ik rij weliswaar een naked, maar als ik onder de 25 graden mijn doorwaaipak aantrek raak ik onderkoeld. Het voelt net alsof je in je onderbroek op de motor zit.Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 20:43:
[...]
Goeie vraag. Heeft een doorwaai ding zin op een RT? Ik vrees een beetje dat ik daar niet veel van ga merken. Gewoon zeer dunne en lichte (maar stevige) jas lijkt me ideaal.
[afbeelding]
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

En ik word echt gek van de herrie in mijn helm, als ik met mijn hoofd omlaag ga zit ik precies in de wind met de helm en gaat ie trillen, ga ik omhoog is het een heel stuk beter. Lijkt alsof de wind net onder de helm komt en dan herrie gaat maken, schijnt bij HJC een bekend iets te zijn maar irritant is het wel... Hoger ruitje heeft dan ook niet echt zin.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Ik heb juist de wens in mijn onderbroek op de motor te kunnen zitten als het boven de 20 graden is, zo wamr wordt het dan. Heeft wellicht ook met de zwarte motor en het zwarte motorpak te maken.DrivinUCrazy schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 22:30:
[...]
Ik rij weliswaar een naked, maar als ik onder de 25 graden mijn doorwaaipak aantrek raak ik onderkoeld. Het voelt net alsof je in je onderbroek op de motor zit.Het heeft dus zeker nut.
Je rijd toch wel met oordoppen in mag ik hopen ? Ik heb een tijdje met een HJC gereden en met doppen was dat prima te doen.
[ Voor 35% gewijzigd door Joopieboy op 03-07-2014 22:44 ]
Edit: Had je al gedaan zie ik. Een andere helm gaat sowieso schelen, maar uit die turbulentie komen nog meer. Een andere ruit kan dan ook helpen. Hoeft niet eens hoger te zijn, ook juist lager kan beter zijn.
[ Voor 26% gewijzigd door PilatuS op 03-07-2014 22:47 ]
[ Voor 8% gewijzigd door Joopieboy op 03-07-2014 22:49 ]
Kijk anders eens naar een Schuberth.Joopieboy schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 22:43:
Ja ik heb optoplasten, dat helpt wel maar je moet er toch aan denken iedere keer. Vind het niet mega gemakkelijk eig.Maar als ik een goeie helm van Shoei zou kopen, zou dat veel schelen of heeft die ook last van de wind van het ruitje onder de helm?
Zeker ook even proberen inderdaad, erg goed spul maken ze. Voor mij was het een Schuberth of Shoei. Bleek alleen bij proberen dat ik geen Schuberth hoofd heb, ding paste totaal niet
Die Shoei was voor mij wel een wereld van verschil tegenover de HJC. Kost wat, maar dan heb je ook wat.Joopieboy schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 22:48:
Moet ik vooral eens kijken of er een lager ruitje is eigenlijk.Maar gaat wel al helpen dus als ik de helm eens vervang, dat dacht ik al. Puntje voor de toekomst dan.
[ Voor 36% gewijzigd door PilatuS op 03-07-2014 23:08 ]
Verwijderd
Helm testen op de motor? Heb ik nog nergens gezien. Dan moeten die al van elk model en maat een demo in huis hebben of zo? Lijkt me niet haalbaar.
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Die zijtassen zijn eigenlijk gewoon fietstassen, met een extra riempje aan de onderkant voor het vastzetten.gwystyl schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 15:17:
[...]
Grappig die tassen aan de voorkant bij de tank, heb ik nog niet eerder zo gezien. Ik verwacht dat dat met mijn motor wat minder gaat werken ivm kuipwerk (Honda VFR 750F). Ik heb wel een tanktas, dus daar ga ik in ieder geval wel wat gewicht in gooien.
Zo te zien heb je ook 'gewone' campingstoeltjes bij je. Werkt dat een beetje met vastmaken?
Ik heb ooit al eens een 1-pits gasstelletje gehaald, dus een extra benzinebrander halen doe ik nu nog niet. Misschien als dit goed bevalt en we vaker gaan wel.
Hier hadden we wat dikkere stoelen mee, en die heb ik gewoon vastgeknoopt achterop. Bleef prima zitten.
Als we een weekendje gaan wil ik ook wel eens driepoot krukjes meenemen.
Ik heb een optimus 8r benzinebrander en de russische kloon ervan, en een nova plus.
Die laatste was wat meer geld, maar echt een fijn ding. En trust me, dat geklooi met een gasbrandertje met een nog-net-niet-leeg tankje.... Dat weegt niet op tegen een benzinebrander on full power
Wise enough to play the fool
Op dit moment rij ik met een textiel pak, ooit wil ik de overstap maken naar leer of zo'n hybrid (leer/goretex) pak.
Dus het moet een protectie zijn die ik onder beide pakken kan dragen.
Ik had deze gevonden: Alpinestars Track Protectie Vest
Voorbeeldje
Je heb ook protectors die je met 2 straps over je schouders kan gooien.
Dit exemplaar lijkt me beter op z'n plek te blijven zitten.
Toevallig iemand hier ervaring mee?
Noobmeter WoT: Froekie
Ik denk dat je beter even naar een grote zaak als bijv. Ten Kate kan gaan om je daar te laten adviseren en vooral verschillende pakken met protectie te passen. Ik kan je wel vertellen hoe lekker mijn protectie zit en mijn pakken maar dat kan voor jou wel totaal anders zijn.Phreak schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 08:31:
Ik wil dit weekend eens kijken naar rugprotectie.
Op dit moment rij ik met een textiel pak, ooit wil ik de overstap maken naar leer of zo'n hybrid (leer/goretex) pak.
Dus het moet een protectie zijn die ik onder beide pakken kan dragen.
Ik had deze gevonden: Alpinestars Track Protectie Vest
Voorbeeldje
Je heb ook protectors die je met 2 straps over je schouders kan gooien.
Dit exemplaar lijkt me beter op z'n plek te blijven zitten.
Toevallig iemand hier ervaring mee?
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Toch is het bij een goede zaak vanzelfsprekend dat je mag passen en een ritje mag testen met de helm op de motor.Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 23:29:
Hier c3 pro ook en best wel stil en comfortabel. Al kan ik er nog niet veel over zeggen gezien ik nog maar met de rijles begonnen ben.
Helm testen op de motor? Heb ik nog nergens gezien. Dan moeten die al van elk model en maat een demo in huis hebben of zo? Lijkt me niet haalbaar.
Sowieso zou je een helm altijd moeten passen, bestellen "op de gok dat de maat goed is of met behulp van je hoofd omvang of zo iets is echt niet slim.
Ik heb mijn helm gekocht tijdens lessen. Toen ik afrekende kreeg ik te horen dat ik hem tijdens het lessen mocht proberen, indien niet goed of fijn mocht ik hem gewoon ruilen. Brokken was dokken zei ze er bij.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Verwijderd
Ik vind het verkoop argument van Schubert als stilste dan ook gewoon kolder, want gehoor bescherming moet je toch in.
En het minpunt van Schuberts (naast de hoge prijs) is dat ze een slecht vizier hebben (doen ze bij Nolan, Shoei en voor Uvex een stuk beter)
Dus een voordeel dat teniet gedaan word door gehoorbescherming die je toch in moet doen,.. met een vervelend vizier (in ieder geval zo rond 2007 / 2008, daarna heb ik niet meer een schubert in mijn handen gehad)
en wij hadden overigens inderdaar de R1 en S1 als test helmen liggen in de zaak... maar als je mensen dan de prijs vertelde voor de helm (en die kwamen in saaie standaard kleuren op fluor geel na voor de S1 in die tijd) dan gingen ze al snel weer naar Nolan of HJC kijken
Gisteren trouwens m'n op maat gemaakte oordoppen terug gebracht. 2 verschillende motorfilters gebruikt en beide zijn in mijn ogen/oren te zwak. Gevraagd of ze de oordoppen konden opvullen, maar dat mocht niet in verband met wettelijke aansprakelijkheid bij een ongeval
Zo heb ik het ook gedaan; destijds bij Safe Motors in Veenendaal. Shoei helm gekocht en meteen gebruikt voor het lessen. Ik wilde vanaf les 2 een helm die goed paste. Bij les 1 had ik een helm van de leswinkel, waarbij ik kon kiezen of 2 maten te groot of 2 maten te klein. Bij het over mijn schouders kijken op de snelweg zat mijn helm ineens achterstevoren....Bommes schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 09:04:
[...]
Ik heb mijn helm gekocht tijdens lessen. Toen ik afrekende kreeg ik te horen dat ik hem tijdens het lessen mocht proberen, indien niet goed of fijn mocht ik hem gewoon ruilen. Brokken was dokken zei ze er bij.

Wat heb je tegen de vizieren van Schuberth? Ik heb er nooit problemen mee eigenlijk. Duur zijn ze inderdaad wel, ik heb zowel mijn S1 als R1 als overjarig model voor ~€300 gekocht, met een leuk patroontje erop ipv standaard grijs of zwart.Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 09:21:
Een systeem helm is altijd een herrie maker (de C3 bijvoorbeeld), doen ze allemaal geen uitzondering.
Ik vind het verkoop argument van Schubert als stilste dan ook gewoon kolder, want gehoor bescherming moet je toch in.
En het minpunt van Schuberts (naast de hoge prijs) is dat ze een slecht vizier hebben (doen ze bij Nolan, Shoei en voor Uvex een stuk beter)
Dus een voordeel dat teniet gedaan word door gehoorbescherming die je toch in moet doen,.. met een vervelend vizier (in ieder geval zo rond 2007 / 2008, daarna heb ik niet meer een schubert in mijn handen gehad)
en wij hadden overigens inderdaar de R1 en S1 als test helmen liggen in de zaak... maar als je mensen dan de prijs vertelde voor de helm (en die kwamen in saaie standaard kleuren op fluor geel na voor de S1 in die tijd) dan gingen ze al snel weer naar Nolan of HJC kijken
Wel afhankelijk van de motor, want ik zit met mijn 1m97 flink in de turbulentie op mijn vfr.
Ga ik een beetje omhoog zitten, is het wel redelijk stil.
Kan dus lastig een uitspraak doen.
Mijn helm is een Shark S900.
Heb wel de Ibood oordopjes besteld, kijken wat het verschil is
"Don't let your dreams be memes"
Mijn enige bezwaar tegen Schuberth is prijs. Ik heb de S2, en mocht er iets met deze helm gebeuren koop ik zonder twijfelen een nieuwe S2. (of een C3)Chakotay schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 10:01:
[...]
Wat heb je tegen de vizieren van Schuberth? Ik heb er nooit problemen mee eigenlijk. Duur zijn ze inderdaad wel, ik heb zowel mijn S1 als R1 als overjarig model voor ~€300 gekocht, met een leuk patroontje erop ipv standaard grijs of zwart.
Ik snap ook niet wat er mis zou moeten zijn met de vizieren.
Ik had een iridium vizier gekocht voor de S2. Tijdens het eerste of 2e ritje met dat vizier kreeg ik een steen op mijn vizier, recht voor mijn oog. Daarmee was dat vizier afgeschreven omdat in dat sterretje het licht ontzettende schitterde, maar het heeft zijn werk wel perfect gedaan.
Gehoorbescherming heb je nou eenmaal altijd nodig. Ik heb donderdag een afspraak om nieuwe afdrukken te maken voor otoplastieken (vorige kwijtgeraakt).
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Probleem is dat je er heel vaak geen last van hebt, maar omdat het constant is ontwikkel je wel gehoorschade. En dat is behoorlijk k*t kan ik je vertellen (ok, die van mij komt niet van de motor/muziek, maar alsnog)Wootlock schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 10:52:
Moet zeggen dat ik er op me naked eigenlijk niet super veel last van heb als ik boven de 140 rijd.
Mijn helm is een Shark S900.
Heb wel de Ibood oordopjes besteld, kijken wat het verschil is
PSN & XBL: Denkoyugo
Ik hoor nog goed, geen piep maar ik moet dan wel bekennen de stukjes snelweg die ik pak is niet veel (A58 van Oirschot naar Eindhoven +- 10km)Jolke schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 11:17:
Als Wootlock er geen last van heeft, klinkt dat ook eerder naar al ontstane gehoorschade...
overigens nog een foto'tje

"Don't let your dreams be memes"
Ik merk dat als ik een stukje omhoog ga, ik ineens een heel stuk stiller zit.
Minder turbulentie waarschijnlijk, dat kan heel veel schelen in lawaaiMikeyMan schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 11:31:
Ik denk serieus dat ik op een naked stiller zit dan ik op mijn motoren tot nu toe heb gezeten (Diversion, VFR, wat ervaring op een XL1000).
Ik merk dat als ik een stukje omhoog ga, ik ineens een heel stuk stiller zit.
Aan de andere kant heb ik op de BMW K75 van mijn pa wel eens met en zonder spoiler op de voorruit gereden. Met spoiler zit ik vol in de turbulentie, en naast dat mijn hoofd dan nauwelijks stil te houden is boven de 100 km/h levert dit een hoop herrie op. Zonder spoiler voel ik de wind over mijn hoofd gaan en is er nauwelijks geluid.
Ik heb trouwens ook een Schubert C3 en altijd Alpine otoplastieken in. Zoals hierboven ook genoemd wordt rijd ik ook wel eens een stukje vanaf tankstation naar huis zonder oordoppen, maar dan weet ik gelijk weer waarom ik die dingen ook alweer had aangeschaft. Mijn vrouw rijdt altijd zonder doppen, dus die weet nog niet wat ze mist. Ze vindt het onpretting om dingen in haar oren te hebben tijdens het rijden, dus wil ze het ook niet proberen. Ze zegt dat de herrie 'wel mee valt'.
Verwijderd
Voor wie toch een schuberth wil in vlaanderen in de RAD winkels staan ze momenteel in promotie.
Ik heb net toevallig iets vergelijkbaars besteld op ebayErasmo schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 20:09:
Zo hier nu ook een fancy telefoonhoudertje, ik heb er een van de Action gehaald zodat ik voor 3,50 kan kijken of het wat voor me is:
[afbeelding]
Omdat het een dingetje van de Action blijft heb ik hem wel extra gezekerd met twee stevige kabelbinders:
[afbeelding]
[afbeelding]
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Link?ToolkiT schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 12:52:
[...]
Ik heb net toevallig iets vergelijkbaars besteld op ebay
Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE
Ik rijd ongeveer 50-50 naar mijn werk. dan weer wel dan weer niet met oordoppen (ik vergeet ze namelijk gewoon 50-50).
imho, ik merk erg weinig verschil. Tuurlijk is het stiller met doppen. Maar ik hoor bijna geen omgevingsgeluid meer, (een vaag zeurend brommetje van mijn uitlaat). als iemand zou claxoneren, zou ik hem niet eens horen. Ik ben er nog niet helemaal over uit wat ik fijner vind.
Ik vind het wel saai met oordoppen op rijden. heb ik voor niets zo'n associale knoepert van een uitlaat laten monteren
Een handtekening?!
http://www.ebay.co.uk/itm...lder-Cradle-/141307802216
wel iets duurder dan bij de action (maar de reiskosten naar de action toe zijn voor mij wat duur
Dan heb je de verkeerde oordoppen. Goede oordoppen filteren niet alles, maar alleen de 'motorgeluiden' frequenties.tellavist schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 13:05:
Over die oordoppen hé...
Ik rijd ongeveer 50-50 naar mijn werk. dan weer wel dan weer niet met oordoppen (ik vergeet ze namelijk gewoon 50-50).
imho, ik merk erg weinig verschil. Tuurlijk is het stiller met doppen. Maar ik hoor bijna geen omgevingsgeluid meer, (een vaag zeurend brommetje van mijn uitlaat). als iemand zou claxoneren, zou ik hem niet eens horen. Ik ben er nog niet helemaal over uit wat ik fijner vind.
Ik vind het wel saai met oordoppen op rijden. heb ik voor niets zo'n associale knoepert van een uitlaat laten monteren
Ik heb nu optoplastieken en ik kan daar gewoon mee praten met ze in (eerlijk gezegt heb ik het vermoeden dat ze niet goed meer aansluiten). maar hiervoor had ik van die rubberen alpine dingen en daar kon je andere filters in stoppen voor andere frequenties.
En hoe meer ze rijdt, hoe minder last ze er van zal hebben
Kan toch aanraden een paar doppen in te doen als je via de snelweg op vakantie wilt gaan. Haar SV heeft kuipje dacht ik?
@Wootlock, mooi nummerbord
Vooral de turbulentie / resonantie van de wind! Motorgeluid is meestal 'achter' je.ToolkiT schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 13:26:
[...]
Dan heb je de verkeerde oordoppen. Goede oordoppen filteren niet alles, maar alleen de 'motorgeluiden' frequenties.
....
Verbaas me nog steeds dat mensen niet gek worden van het lawaai van mijn motor.
Alleen al het geluid van de zuiging van de lucht vond ik al hard...
daarom zei ik ook 'motorgeluid' niet zozeer van het motorblok maar van de motorfiets... ze hebben ook filter voor andere frequenties..wessel99 schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 13:44:
[...]
Vooral de turbulentie / resonantie van de wind! Motorgeluid is meestal 'achter' je.
Die discussie is net een paar pagina's eerder langsgeweest... tenzij je sneller dan het geluid rijdt, maar de geluidsgolven gaan in alle richtingen, dus ook naar voren.wessel99 schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 13:44:
[...]
Vooral de turbulentie / resonantie van de wind! Motorgeluid is meestal 'achter' je.
Vandaar dat ik de die f-16 niet aan hoorde komen...Jolke schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 13:55:
[...]
Die discussie is net een paar pagina's eerder langsgeweest... tenzij je sneller dan het geluid rijdt, maar de geluidsgolven gaan in alle richtingen, dus ook naar voren.
Een handtekening?!
Met andere woorden, wat je zegt is niet bijster relevant?Jolke schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 14:23:
Ik had het express niet over (niet) goed horen... geluid gaat alle kanten op, wie of hoe dit opgevangen wordt, is een andere discussie
Fraai dingetje voor dat geld en met een extra beveiliging aan de ritssluiting gaat dat nergens heen. Bedankt voor de link.ToolkiT schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 13:24:
[...]
http://www.ebay.co.uk/itm...lder-Cradle-/141307802216
wel iets duurder dan bij de action (maar de reiskosten naar de action toe zijn voor mij wat duur)
Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE
http://www.pcnautic.nl/US...3/vmj_color_plus.tpl.html
Moet zeggen dat hij me erg goed bevalt. Zit stevig in combinatie met kogel bevestiging en zelfs met lader nog waterdicht, voordeel is ook dat je nog steeds je touchscreen kan gebruiken ook als hij in de houder zit.
Moet alleen op mijn motor niet op 4500 toeren blijven hangen dan trilt het geheel teveel, daar onder of boven geen probleem
Die zijn niet identiek, de C3 past mij perfect, als 1 van de weinige helmen, de BMW systeem 5 en/of 6 (heb er 2 geprobeerd) gingen voor geen meter.Jolke schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 11:05:
Yep, dat is inderdaad een groot bezwaar van Schuberth - de prijs. En dan hebben we het al niet eens over de Schuberth helmen waar een BMW logo opstaan, die zijn identiek maar toch +25%.
En ik heb zat helmen van allerlei merken geprobeerd, maar ik bleef bij de C3 uitkomen (de C3 pro zat ongeveer hetzelfde)
Heb uiteindelijk een matzwarte C3 meegenomen voor 400beetje, bij de motorkledingoutlet in Eindhoven.
En ik heb dr nog geen spijt van gehad, het ding is veel stiller dan de scorpion EX900 die ik hiervoor gebruikte, hij zit veel lekkerder, is een stuk lichter en het zonnevizier komt niet tegen mn neus.
Oordoppen zijn evengoed nog wenselijk en ik moet bij mn VFR wel iets op de zithouding letten ivm turbulentie.
Alhoewel ik daar binnenkort vanaf ben denk ik.
leeg
Goede oplossing! Watvoor plastic ga je het mee printen? Ik zou overigens het andere tandwiel in dat geval ook namaken en in hetzelfde plastic printen, dat voorkomt dat het ene plastic harder is dan het andere en het wegvreet.Jellabie schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 16:37:
Omdat ik bij meneer Honda dit tandwieltje niet apart kan bestellen:
[afbeelding]
Heeft een maatje van mij hem nagetekend:
[afbeelding]
Deze gaat dit weekend of volgend weekend naar de 3Dprinter.
Ik vertik het om een +300€ onderdeel te vervangen omwille een freaking tandwieltje.
Ligt aan het plastic, ABS uit een beetje net afgestelde printer kan best veel hebben.MikeyMan schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 16:42:
Houdt dat een beetje uit zo'n printer dan?
Ik zou het zeker niet met een huis-tuin-en-keuken-3Dprinter (laten) maken, maar het door een rapid prototyping-bedrijfje laten printen. De printsels komen daar vaker met betere toleranties uit, en tegenwoordig kost het niet zoveel meer.MikeyMan schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 16:42:
Houdt dat een beetje uit zo'n printer dan?
Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange
Waar laat je dat printen? Ik zat laatst te denken dat ik misschien zelf een mount voor mijn cam moest gaan printen, want de meegeleverde mounts zijn nogal van waaibomenplasticJellabie schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 16:37:
Omdat ik bij meneer Honda dit tandwieltje niet apart kan bestellen:
[afbeelding]
Heeft een maatje van mij hem nagetekend:
[afbeelding]
Deze gaat dit weekend of volgend weekend naar de 3Dprinter.
Ik vertik het om een +300€ onderdeel te vervangen omwille een freaking tandwieltje.
De Nederbelg !
Ik gebruik op mn werk altijd Materialise (http://i.materialise.com/), daar kan je zelfs in metaal laten printen (wel iets duurder). Shapeways is ook een bekende, maar ik heb goede ervaringen met MaterialiseToolkiT schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 16:51:
[...]
Waar laat je dat printen? Ik zat laatst te denken dat ik misschien zelf een mount voor mijn cam moest gaan printen, want de meegeleverde mounts zijn nogal van waaibomenplastic

edit: zelfs titanium is mogelijk: http://i.materialise.com/materials/titanium
[ Voor 7% gewijzigd door kepler op 04-07-2014 17:25 ]
all hail technologykepler schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 17:24:
[...]
Ik gebruik op mn werk altijd Materialise (http://i.materialise.com/), daar kan je zelfs in metaal laten printen (wel iets duurder). Shapeways is ook een bekende, maar ik heb goede ervaringen met Materialise
edit: zelfs titanium is mogelijk: http://i.materialise.com/materials/titanium
Een handtekening?!
Verwijderd
(is toch voor die ex-up klep in je uitlaat of niet?)
Zoiets als dat wat kepler ook al zei.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
toevallig net binnen en er zit achterop een leren lusje waar je aan kan zekeren.. is denk ik maar goed ook want de bevestiging aan de houder zit meer speling/ruimte tussen dan me lief is.. we gaan dus even prutsen om er een mooie oplossing van te maken..aveenhuysen schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 15:11:
[...]
Fraai dingetje voor dat geld en met een extra beveiliging aan de ritssluiting gaat dat nergens heen. Bedankt voor de link.
Idd. Al zou je onderin ook iets meer koppel hebben door die klep.Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 17:56:
en dat alles, omdat er een stom klepje bedient moet worden zodat boom knuffelaars iets beter kunnen slapen
(is toch voor die ex-up klep in je uitlaat of niet?)
De Nederbelg !
Hoor je je eigen tekst: "Onderin iets meer koppel" ? Wanneer rijd je met een "SS" onderin de toeren??Jellabie schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 22:52:
[...]
Idd. Al zou je onderin ook iets meer koppel hebben door die klep.
Vanaf stilstand heel evenwimmel_1 schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 23:04:
[...]
Hoor je je eigen tekst: "Onderin iets meer koppel" ? Wanneer rijd je met een "SS" onderin de toeren??
De Nederbelg !
Als je met een constante snelheid rijd. Dus op vrijwel iedere 50, 60, 80 en 120 weg. Als ik met mijn SV achter een auto zit op een 80 weg met 4.500 toeren is het prettig om daar veel koppel te hebben als je volgas geeft om die auto in te halen.wimmel_1 schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 23:04:
[...]
Wanneer rijd je met een "SS" onderin de toeren??
Ben je aan het spelen op een stuk dijk is het een ander verhaal.

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com
Mijn klep heeft afaik 3 standen.wimmel_1 schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 23:36:
Dat soort kleppen werken tot en met ongeveer 3000 Rpm en zijn er (echt) alleen om het geluid te beperken. Met 50 in z'n 2 zit ik al aan de 5000 Rpm op een "simpel "600" ding.
De Nederbelg !
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Dit is niet automatisch zo. Geluid is een golf, en een golf heeft een grootte en een richting. Bij een puntvormige geluidsbron heb je gelijk, dan is het geluid in alle richtingen even hard. Bij een lijnvormige bron echter, zoals bijvoorbeeld een uitlaat, planten de geluidsgolven zich in principe in één bepaalde richting voort.Jolke schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 14:23:
Ik had het express niet over (niet) goed horen... geluid gaat alle kanten op, wie of hoe dit opgevangen wordt, is een andere discussie
De reden dat je het motorgeluid in alle richtingen hoort, is dat de golven afgebogen worden (refractie) en weerkaatsen tegen objecten en de grond (reflectie). Deze geluidsgolven zijn door de richtingverandering echter al een hoop energie kwijt geraakt en dit geluid is dan ook zachter dan de geluidsgolven die in de oorspronkelijke richting voortbewegen: naar achteren.
Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility
Verwijderd
Een van hen heeft een Aprilia Falco, en die kon je prima aan horen komen voordat ie uberhaupt te zien was,
dus... dan gaat je theorie van lijn vormig in ieder geval niet op
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Verwijderd
maar 4 uur vrij rijden voor 75 Euro... geen geld
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=JXBb7dnZ7DQ]
onboard filmpie voor impressie
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2014 12:56 ]

Dit topic is gesloten.